julmuus ihmetytti

hämmystelijä

Minua on aina ihmetyttänyt lestapoikien julmuus. Olen nuorena päässyt aina välillä katsomaan melko läheltä minkälaista käyttäytymistä lestapojat harrastavat. Omalla lestaporukalla mm. harrastivat melko julmaa koulukiusaamista. Tiedän mm. pari ikäistäni tyyppiä jotka on melko pahasti traumatisoituneet juuri lestapoikien julmasta hakkaamisesta. Erään kerran "pääsin" katsomaan tilannetta kun lestapojat hakkasivat nauraen ja huutaen kepeillä hengiltä sisään livahtaneen kissan. Aikuisiällä kuulin kuinka eräs pojista oli käyttänyt siskoaan hyväksi kotonansa. Erään pojan isä ei piitannut pojan pahasta sairastumisesta, sanoi vaan että mitä turhia. Poika kuoli kotisänkyyn. Olin aika järkyttynyt silloin. Mielestäni se oli heitteillejättö? Minulle on ollut aina päivänselvää, että kaikki ei ole hyvin lestadiolaisissa. Ei tule yllätyksenä nämä pedofiliajutut, eikä mikään muukaan.
Lisäksi erään entisen työpaikan melko pilkallinen suhtautuminen minuun "pakanaan", ei parantanut oloani tai suhtautumistani heihin yhtään. Aina tunsin että epäilivät ja karttoivat? Jotenkin ajatuksena tuli mieleen, että oli jotenkin "ylilatautunutta" ja patoutunutta samaan aikaan. Tässä oli ulkopuolisen silmin käsitys 80-90 luvun lestoista.

14

549

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allitälli

      mjaa---

    • Perustele!

      Rankkoja asioita. Miten sinä voit tietää sen että poika kuoli siksi että ei pidetty huolta? perustele!

      • Suolapatsaan henkiä?

        Toivottavasti kertomuksesi kissanhakkauksesta ei ollut totta. Tuollaisilla ihmisillä ei sisällään ole mitään hyvää, jos voivat tuollaista tehdä. Henkinen ja hengellinen "elämä" on paremminkin pelkkää kuolemaa.


      • Koiran on ystävä
        Suolapatsaan henkiä? kirjoitti:

        Toivottavasti kertomuksesi kissanhakkauksesta ei ollut totta. Tuollaisilla ihmisillä ei sisällään ole mitään hyvää, jos voivat tuollaista tehdä. Henkinen ja hengellinen "elämä" on paremminkin pelkkää kuolemaa.

        Totta varmasti joka sana, he eivät ole saaneet sydämen sivistystä eläinten kohtelusta. Eräässä lestadiolaisperheessä lasten piti saada koira, hankittiin sellainen sekarotuinen, joka on aivan inhimillinen eläin. Koira teki pennut, jätettiin lasten tahdosta yksi kotiin. Kyllästyttiin emoon, tapatettiin se ja pentu jäi ja kasvoi aikakoiraksi..kyllästyttiin siihenkin tai se ei ollut enää se kiva pentu, jätettiin yksin narun päähän ulos lämmittämättömään hataraan koppiin ja viimaiseen, kauheaan pakkaseen. Koira sairastui muka penikkatautiin (on ilmoitettava heti eläinlääkärille), näin ei toimittu. Todellisuudessa eläinparka paleltui siis kuoliaaksi. Yksi lapsista vahingossa paljasti, että taisi saadakin liikaa kylmää..voi kun minun teki mieli ilmoittaa tästä eläinsuojeluvalvojalle. Uusi koira taas ja huonosti hoidettu...Mitäs sanotte lestadiolaiset tällaisesta "huolimattomuudesta". Perustelivat asiaa, että kun se oli vaan sekarotuinen, niin ei sillä niin väliä. Muutenkin ko. henkilöt ovat tuoneet julki rasistisen asenteensa.


      • tykkään koirista
        Koiran on ystävä kirjoitti:

        Totta varmasti joka sana, he eivät ole saaneet sydämen sivistystä eläinten kohtelusta. Eräässä lestadiolaisperheessä lasten piti saada koira, hankittiin sellainen sekarotuinen, joka on aivan inhimillinen eläin. Koira teki pennut, jätettiin lasten tahdosta yksi kotiin. Kyllästyttiin emoon, tapatettiin se ja pentu jäi ja kasvoi aikakoiraksi..kyllästyttiin siihenkin tai se ei ollut enää se kiva pentu, jätettiin yksin narun päähän ulos lämmittämättömään hataraan koppiin ja viimaiseen, kauheaan pakkaseen. Koira sairastui muka penikkatautiin (on ilmoitettava heti eläinlääkärille), näin ei toimittu. Todellisuudessa eläinparka paleltui siis kuoliaaksi. Yksi lapsista vahingossa paljasti, että taisi saadakin liikaa kylmää..voi kun minun teki mieli ilmoittaa tästä eläinsuojeluvalvojalle. Uusi koira taas ja huonosti hoidettu...Mitäs sanotte lestadiolaiset tällaisesta "huolimattomuudesta". Perustelivat asiaa, että kun se oli vaan sekarotuinen, niin ei sillä niin väliä. Muutenkin ko. henkilöt ovat tuoneet julki rasistisen asenteensa.

        "Muutenkin ko. henkilöt ovat tuoneet julki rasistisen asenteensa"

        Samanlainen asenne näyttää olevan sulla vl:ä kohtaan.


      • vl-koira?
        Koiran on ystävä kirjoitti:

        Totta varmasti joka sana, he eivät ole saaneet sydämen sivistystä eläinten kohtelusta. Eräässä lestadiolaisperheessä lasten piti saada koira, hankittiin sellainen sekarotuinen, joka on aivan inhimillinen eläin. Koira teki pennut, jätettiin lasten tahdosta yksi kotiin. Kyllästyttiin emoon, tapatettiin se ja pentu jäi ja kasvoi aikakoiraksi..kyllästyttiin siihenkin tai se ei ollut enää se kiva pentu, jätettiin yksin narun päähän ulos lämmittämättömään hataraan koppiin ja viimaiseen, kauheaan pakkaseen. Koira sairastui muka penikkatautiin (on ilmoitettava heti eläinlääkärille), näin ei toimittu. Todellisuudessa eläinparka paleltui siis kuoliaaksi. Yksi lapsista vahingossa paljasti, että taisi saadakin liikaa kylmää..voi kun minun teki mieli ilmoittaa tästä eläinsuojeluvalvojalle. Uusi koira taas ja huonosti hoidettu...Mitäs sanotte lestadiolaiset tällaisesta "huolimattomuudesta". Perustelivat asiaa, että kun se oli vaan sekarotuinen, niin ei sillä niin väliä. Muutenkin ko. henkilöt ovat tuoneet julki rasistisen asenteensa.

        >>voi kun minun teki mieli ilmoittaa tästä eläinsuojeluvalvojalle.


      • Koirien ystävä
        tykkään koirista kirjoitti:

        "Muutenkin ko. henkilöt ovat tuoneet julki rasistisen asenteensa"

        Samanlainen asenne näyttää olevan sulla vl:ä kohtaan.

        On valitettavasti tapahtunut erittäin paljon asioita heidän kauttaan, että on aika alkaa kertoilla ääneen vuosien mittaan tapahtuneet asiat ja eivät kyllä kestä päivän valoa.


      • koiran ystävä
        vl-koira? kirjoitti:

        >>voi kun minun teki mieli ilmoittaa tästä eläinsuojeluvalvojalle.

        Ei koira ole mitään lahkoa, vaan omistajat v.itun vouhka.


      • totuus esiin
        tykkään koirista kirjoitti:

        "Muutenkin ko. henkilöt ovat tuoneet julki rasistisen asenteensa"

        Samanlainen asenne näyttää olevan sulla vl:ä kohtaan.

        Mulla on siihen erittäin painavia syitä ja niitä on eräällä toisellakin perheellä. Me ehkä ihmisinä voimme vielä puolustautua, mutta eläinparka on täysin ihmisen armoilla ja tässä tapauksessa ihmisen paras ystävä, koira. Jos minä olisin tällaisen eläinrääkkäyksen tehnyt, kantaisin syyllisyyttä loppuelämäni. Lestadiolainen on syyn takeeton ja aivan vailla omaatuntoa, vaikka teko olisi kuinka rikollista.


    • voittamaton nrm 1

      Kyl ne yleensä on koulu kiusaajia, vissiin pitää rääkätä jotain syytöntä sen takia kun oma isukki vetää kotona perseeseen. Aina jotenkin puistattaa kun näkee lestan. Vitun sairaat lahkolaiset.

    • 44445

      Toivottavasti sosiaaliviranomaiset pakkohuostaanottavat ja uudelleen sijoittavat näiden lestapedareiden viattomat omat lapset ja lapsiuhrit!!!

    • homopareissakin vika

      Mjaa. Satua taas.Ei kaikki lestarit lie pahiksia.

      • Alinta kastia.

    • harminharmi

      en epäile yhtään aloittajan tekstin todenpitävyyttä. itse kasvoin jokseenkin lestaadiolaisten keskuudessa, sillä mummuni oli lessu ja vietimme sisarusteni kanssa pitkiä aikoja kesälomilla mummulassa maalla. kävimme jopa seuroissa, koska lapsihan menee sinne minne aikuiset vievät. korvakorut saatuani kuusvuotis lahjaksi, keksivät nämä lesta sukulaiseni (tätini ja enoni, jotka vielä asuivat kotona) ruveta haukkumaan minua lehmäksi, koska minulla oli lehmänkellot korvissa. mummuni, joka ei haukkunut, itki kuitenkin, kuinka palan tulimeressä, kun tuollaset syntikilluttimet oli syntinen tyttönsä, eli äitini minulle hankkinut.
      näin ja kuulin kaikenlaista, esim juuri tuota ihmeellistä lestapoikien väkivaltaisuutta. ihmettelin sitä jo silloin lapsena, että miksi he inhoavat niin kovasti eläimiä ja luontoa, vaikka maalla asuivat. eläimiä ammuttiin ja hakattiin, koiria potkittiin. kun löysimme enomme ja hänen tyttökaverin kortsut aitasta, kantelimme mummulle, mummu sanoi, ettei ne semmosia käytäkkään:D se oli erikoista, jo lapsena tajus, ettei mummu ollu vihanen siitä että oli nussittu, mutta siitä, että oli käytetty ehkäisyä:DD erikoista
      Naisten asemasta: lestanaisten asema paljoa musliminaisten oloista eroa. Lessuilla "kunnon mies on aina töissä. etenkin kun lapsia alkaa olla useampi, koska onhan siellä helpompaa kuin kotona. kotiin tultuaan on mies "tallissa, tai jossain muussa piharakennuksessa, missä on myös perheen pojat. pojathan, eli lessujen kielellä "kossit, saa ajella pitkin peltoja mopoilla ja mönkijöillä, vaikka ei olisi ikää ja tehdä kaikkea mitä päähän pälkähtää. toivoten, että lestaperheen ympärillä on paljon peltoa, ettei naapurit häiriinny. äidit ei kerkeä katsomaan perään ja miehet ei katso, koska se on naisten homaa. naiset eivät myöskään vauvan hoidolta pääse taikka jaksa ja lisäksi useat lestaäidit ovat masentuneita. joko lapsuudesta johtuvan hyväksikäytön vuoksi, taikka vain yksinkertaisesti uupuneet lapsimäärän, raskauksien ja synnytysten seurauksena. tästä syystä lessu lapsilla on suhteessa enemmän "vammoja, esim murtumia, lasisilmiä jne, luonnollista, sillä eiväthän lapset tiedä mitä sopii tehdä...
      noh, äidin uupumuksen vuoksi perheen vanhimmat tyttölapset ottavat vastuuta lasten hoidosta. tiedän tapauksia, jolloin yläasteikäinen tyttö on joutunut olemaan koulusta pois, kun on öisin pitänyt syöttää vauvaa, kun äiti ei ole kyennyt. näistä asioista ei tietenkään puhuta ulkopuolisille, eikä tietenkään perheen mies heräile vauvan kanssa, se on naisten hommaa, myös tyttöjen. vaikkei ne niitä lapsia ole edes tähän maailmaan nussineet. anteeksi karkea kielenkäyttöni tuossa, mutta totuus.
      tytöt siis kokkaavat, siivoavat, hoitavat vauvoja, lapsia. eivätkä koskaan harrasta mitään. ovat hiljaisia ja nöyrän oloisia.
      pojat ajavat mönkijöillä, mopoilla, kalastavat, värkkäävät jne ja hakkaavat eläimiä ja hiplaavat siskojaan. ovat tyranneja ja äkäisen oloisia.
      olen miettinyt, että tokihan harrastaminen on jonkin asteen synti, sillä sitä ei tehdä koskaan, taikka siihen ei vain ole varaa lapsilukujen vuoksi?
      se mikä lessuille ei ole syntiä, on juoruaminen! sen myös opin tuolla pohjoispohjanmaan pikkukylässä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe