Japani tulee toimeen ilman ydinvoimaa?

If-Then-Else

20

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ettei vaan
    • Putin kiittää

      Venäjälle tuottoisa kohde on Japani kun maakaasua menee enemmän kuin ehtivät viedä.Joku voisi sanoa että toisen hädänalaista tilaa käytetään nyt hyväksi.

    • Kitin puuttaa
    • udin-Suomi-skenaario
      • Amazing

        Luokan 7 reaktorionnettumuuksia ei ole sattunut 5 kpl vaan kaksi. Fukushiman onnettomuus lasketaan yhdeksi yhteisyyn vuoksi. Sama logiikka kuin vaikkapa tulipalossa, jossa useampi asunto palaa; lasketaan yhdeksi onnettomuudeksi. Siten tuo "kokemusperäinen" INES 7 onnettomuuden todennäköisyys on 1 per tuhat reaktorivuotta luokkaa.


      • Ydin-Suom-skenaario
        Amazing kirjoitti:

        Luokan 7 reaktorionnettumuuksia ei ole sattunut 5 kpl vaan kaksi. Fukushiman onnettomuus lasketaan yhdeksi yhteisyyn vuoksi. Sama logiikka kuin vaikkapa tulipalossa, jossa useampi asunto palaa; lasketaan yhdeksi onnettomuudeksi. Siten tuo "kokemusperäinen" INES 7 onnettomuuden todennäköisyys on 1 per tuhat reaktorivuotta luokkaa.

        4 tuhoutunutta ydinreaktoria on neljä tuhoutunutta ydinreaktoria, ja jokaiselle niistä tapahtui erillinen onnettomuus Fukushimassa, sillä ydinvoimala voi muodostua useista ydinreaktoreista, kuten Fushimassa oli - tai on, miten sen ottaa.

        Taloudellista hyötyä ajaessaan ihminen tekee jatkuvasti vakavia suunnitteluvirheitä. Fukushimassa tehdyn virheen seurauksia spekuloin viestissä
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9842599/#comment-49290962
        "Fukushima on selkeä osoitus suunnnitteluvirheestä"


    • dfgghjj

      Niin tulee nyt. Voi mieli muuttua kun tulee lasku maakaasusta ja hiilestä

      • Kudin-Suomi-skene

        Kivihiilen tuonti Suomeen kasvanut voimakkaasti.Tuon tv.n uutispätkän nähtyäni voin todeta ilmastouskovaisten laskevan allensa.Tätäkö se viheruskovaisten ydinvoiman vastustaminen on saanut aikaan?


      • dfgghjj
        Kudin-Suomi-skene kirjoitti:

        Kivihiilen tuonti Suomeen kasvanut voimakkaasti.Tuon tv.n uutispätkän nähtyäni voin todeta ilmastouskovaisten laskevan allensa.Tätäkö se viheruskovaisten ydinvoiman vastustaminen on saanut aikaan?

        Mitenkäs muutenkaan. Todellisuudessahan Suomella on lähinnä 3 vaihtoehtoa enrgiahuollon toteuttamisessa.
        Ydinvoima ja fossiiliset polttoaineet.
        Lisäksi tietysti sähkön tuonti. Jolloin vaihtoehdot ovat sosnovyi Bor:n sähkö tai Norjan vesivoima.
        Joten jos ydinvoimaa ei rakenneta tai sitä rakennetaan riittämättömästi niin se tietysti lisää väistämättä hiilen ja maakaasun tuontia.
        Kannattaa lähettää lämpimät kiitokset ilmastouskovaisille ilmakehän pilaamisesta.


      • jjhggfd
        dfgghjj kirjoitti:

        Mitenkäs muutenkaan. Todellisuudessahan Suomella on lähinnä 3 vaihtoehtoa enrgiahuollon toteuttamisessa.
        Ydinvoima ja fossiiliset polttoaineet.
        Lisäksi tietysti sähkön tuonti. Jolloin vaihtoehdot ovat sosnovyi Bor:n sähkö tai Norjan vesivoima.
        Joten jos ydinvoimaa ei rakenneta tai sitä rakennetaan riittämättömästi niin se tietysti lisää väistämättä hiilen ja maakaasun tuontia.
        Kannattaa lähettää lämpimät kiitokset ilmastouskovaisille ilmakehän pilaamisesta.

        Mihin unohdit sähkön säästämisen? Turha kulutus pois niin hyvin pärjätään. Japanikin pärjää hyvin vaikka sen 54 reaktorista 53 on ollut suunnilleen vuoden seis ja viimeinenkin pysäytetään pian.

        Ai niin, mutta sinähän oletkin ydinkiimainen. Ja kiima voittaa aina järjen... Sorry!


      • Putin kiittää
        jjhggfd kirjoitti:

        Mihin unohdit sähkön säästämisen? Turha kulutus pois niin hyvin pärjätään. Japanikin pärjää hyvin vaikka sen 54 reaktorista 53 on ollut suunnilleen vuoden seis ja viimeinenkin pysäytetään pian.

        Ai niin, mutta sinähän oletkin ydinkiimainen. Ja kiima voittaa aina järjen... Sorry!

        Unohdatko tarkoituksella Venäjän lisääntyneen viennin Japaniin?Öljy,kivihiili ja maakaasu täyttävät nyt Japanin energiatarpeen toistaiseksi.Onko se vaikeaa myöntää fossiilisten osuuden huima lisäys? Mikä näitä viherkiimaisia vaivaa?


      • gkgkiut
        jjhggfd kirjoitti:

        Mihin unohdit sähkön säästämisen? Turha kulutus pois niin hyvin pärjätään. Japanikin pärjää hyvin vaikka sen 54 reaktorista 53 on ollut suunnilleen vuoden seis ja viimeinenkin pysäytetään pian.

        Ai niin, mutta sinähän oletkin ydinkiimainen. Ja kiima voittaa aina järjen... Sorry!

        Eipä mitään antaa.Vihreät puudelit räksyttää ja karvaani kulkee.


    • ydin-Suomi-skenaario

      Tepco aikoo pyytää 9mrd hätäapua valtiolta. Yhtiölle ei löydy johtajaa, /1/

      (vanha vitsi: ydinvoima on ainoa energiamuoto, joka ei tarvitse veronmaksajien rahoja)

      Tämä ei naurata: Suomessa ydinvoima on ainoa energiamuoto, jonka onnettomuuksien kustannuksia valtio on sitoutunut osittain korvaamaan.

      /1/ http://www.hs.fi/talous/Fukushiman omistajayhtiölle ei löydy johtajaa/a1305558673322

      • Tankkerionnettomuus

        Suomenlahdella.Kyllä siellä valtion laskuun hommia tehdään.Raakaöljystä jalostetaan mm. polttoöljyä öljyvoimalat on yksi energiamuoto.Et ihan silleen vaan.


      • Maan tapa...

        Tarkemmin: Valtio ei ole sitoutunut korvaamaan ydinonnettomuudesta mitään. Ydinvoimalalta vaadittavat korvauksetkin on lailla rajoitettu korkeintaan noin 40 keskiverto omakotitalon hinnaksi. Montako johtotason päällikköä ydinvoimaloissa on ja asuvatko he keskiverto omakotitaloissa?


      • 9 miljardia

        on pikku raha. onhan Suomen takausvastuut korkoineen jo 30 miljardia...että siihen nähden mitätön raha.


        Kaikki on nii suhteellista katsos.


      • Amazing
        Maan tapa... kirjoitti:

        Tarkemmin: Valtio ei ole sitoutunut korvaamaan ydinonnettomuudesta mitään. Ydinvoimalalta vaadittavat korvauksetkin on lailla rajoitettu korkeintaan noin 40 keskiverto omakotitalon hinnaksi. Montako johtotason päällikköä ydinvoimaloissa on ja asuvatko he keskiverto omakotitaloissa?

        Ydinvoimalaitoksen omistajan korvausvastuu on 700 miljoonaa euroa. Se jaettuna 40:llä tekee lähes 18 miljoonaa. Aika korkeaksi arvioi nimimerkki Maan tapa keskiverto omakotitalon hinnan!


    • mkonjibhu

      Pitää ottaa huomioon laillinen ja tosiasiallinen korvausvastuu. Käytännössä valtio tai kunta joutuu usein maksumieheksi, jos ympäristöhaittoja ilmenee. Esimerkkinä vaikkapa Myllypuron tapaus, jossa muutama kerrostalo todettiin rakennetuksi saastuneelle maalle. Kyllä siinä korvattiin asuntojen omistajille asunnon arvo ennen niiden purkamista. Vastaavia esimerkkejä löytyy hyvin paljon.

    • Maanystävä

      Surullista kun Japani polttaa kaiken poltettavissa olevan, saadakseen sähköä.
      Maailma saastuu, maapallon lämpö nousee ja lapset kuolevat nokikeuhkoina.

      • Ympäristöpolliisi

        Fukushiman radioaktiivisten jätteiden polttaminen oli ympäristörikos. Sellainen on aina ollut hyvin tyypilistä ydinvoimalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe