http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194730120040/artikkeli/vain yksi ydinreaktori tuottaa sahkoa japanissa.html
Japani tulee toimeen ilman ydinvoimaa?
20
180
Vastaukset
- ettei vaan
olisi uutisankka?
http://world-nuclear.org/NuclearDatabase/rdResults.aspx?id=27569 - Putin kiittää
Venäjälle tuottoisa kohde on Japani kun maakaasua menee enemmän kuin ehtivät viedä.Joku voisi sanoa että toisen hädänalaista tilaa käytetään nyt hyväksi.
- Kitin puuttaa
Hyvin tulee toimeen: http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=3084
- udin-Suomi-skenaario
Syytä tullakin. Vakavan reaktorionnettomuuden todennäköisyys 3000 reaktorivuotta lobbareiden mainostamien miljoonan reaktorivuoden sijasta.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10539185/#comment-54334745- Amazing
Luokan 7 reaktorionnettumuuksia ei ole sattunut 5 kpl vaan kaksi. Fukushiman onnettomuus lasketaan yhdeksi yhteisyyn vuoksi. Sama logiikka kuin vaikkapa tulipalossa, jossa useampi asunto palaa; lasketaan yhdeksi onnettomuudeksi. Siten tuo "kokemusperäinen" INES 7 onnettomuuden todennäköisyys on 1 per tuhat reaktorivuotta luokkaa.
- Ydin-Suom-skenaario
Amazing kirjoitti:
Luokan 7 reaktorionnettumuuksia ei ole sattunut 5 kpl vaan kaksi. Fukushiman onnettomuus lasketaan yhdeksi yhteisyyn vuoksi. Sama logiikka kuin vaikkapa tulipalossa, jossa useampi asunto palaa; lasketaan yhdeksi onnettomuudeksi. Siten tuo "kokemusperäinen" INES 7 onnettomuuden todennäköisyys on 1 per tuhat reaktorivuotta luokkaa.
4 tuhoutunutta ydinreaktoria on neljä tuhoutunutta ydinreaktoria, ja jokaiselle niistä tapahtui erillinen onnettomuus Fukushimassa, sillä ydinvoimala voi muodostua useista ydinreaktoreista, kuten Fushimassa oli - tai on, miten sen ottaa.
Taloudellista hyötyä ajaessaan ihminen tekee jatkuvasti vakavia suunnitteluvirheitä. Fukushimassa tehdyn virheen seurauksia spekuloin viestissä
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9842599/#comment-49290962
"Fukushima on selkeä osoitus suunnnitteluvirheestä"
- dfgghjj
Niin tulee nyt. Voi mieli muuttua kun tulee lasku maakaasusta ja hiilestä
- Kudin-Suomi-skene
Kivihiilen tuonti Suomeen kasvanut voimakkaasti.Tuon tv.n uutispätkän nähtyäni voin todeta ilmastouskovaisten laskevan allensa.Tätäkö se viheruskovaisten ydinvoiman vastustaminen on saanut aikaan?
- dfgghjj
Kudin-Suomi-skene kirjoitti:
Kivihiilen tuonti Suomeen kasvanut voimakkaasti.Tuon tv.n uutispätkän nähtyäni voin todeta ilmastouskovaisten laskevan allensa.Tätäkö se viheruskovaisten ydinvoiman vastustaminen on saanut aikaan?
Mitenkäs muutenkaan. Todellisuudessahan Suomella on lähinnä 3 vaihtoehtoa enrgiahuollon toteuttamisessa.
Ydinvoima ja fossiiliset polttoaineet.
Lisäksi tietysti sähkön tuonti. Jolloin vaihtoehdot ovat sosnovyi Bor:n sähkö tai Norjan vesivoima.
Joten jos ydinvoimaa ei rakenneta tai sitä rakennetaan riittämättömästi niin se tietysti lisää väistämättä hiilen ja maakaasun tuontia.
Kannattaa lähettää lämpimät kiitokset ilmastouskovaisille ilmakehän pilaamisesta. - jjhggfd
dfgghjj kirjoitti:
Mitenkäs muutenkaan. Todellisuudessahan Suomella on lähinnä 3 vaihtoehtoa enrgiahuollon toteuttamisessa.
Ydinvoima ja fossiiliset polttoaineet.
Lisäksi tietysti sähkön tuonti. Jolloin vaihtoehdot ovat sosnovyi Bor:n sähkö tai Norjan vesivoima.
Joten jos ydinvoimaa ei rakenneta tai sitä rakennetaan riittämättömästi niin se tietysti lisää väistämättä hiilen ja maakaasun tuontia.
Kannattaa lähettää lämpimät kiitokset ilmastouskovaisille ilmakehän pilaamisesta.Mihin unohdit sähkön säästämisen? Turha kulutus pois niin hyvin pärjätään. Japanikin pärjää hyvin vaikka sen 54 reaktorista 53 on ollut suunnilleen vuoden seis ja viimeinenkin pysäytetään pian.
Ai niin, mutta sinähän oletkin ydinkiimainen. Ja kiima voittaa aina järjen... Sorry! - Putin kiittää
jjhggfd kirjoitti:
Mihin unohdit sähkön säästämisen? Turha kulutus pois niin hyvin pärjätään. Japanikin pärjää hyvin vaikka sen 54 reaktorista 53 on ollut suunnilleen vuoden seis ja viimeinenkin pysäytetään pian.
Ai niin, mutta sinähän oletkin ydinkiimainen. Ja kiima voittaa aina järjen... Sorry!Unohdatko tarkoituksella Venäjän lisääntyneen viennin Japaniin?Öljy,kivihiili ja maakaasu täyttävät nyt Japanin energiatarpeen toistaiseksi.Onko se vaikeaa myöntää fossiilisten osuuden huima lisäys? Mikä näitä viherkiimaisia vaivaa?
- gkgkiut
jjhggfd kirjoitti:
Mihin unohdit sähkön säästämisen? Turha kulutus pois niin hyvin pärjätään. Japanikin pärjää hyvin vaikka sen 54 reaktorista 53 on ollut suunnilleen vuoden seis ja viimeinenkin pysäytetään pian.
Ai niin, mutta sinähän oletkin ydinkiimainen. Ja kiima voittaa aina järjen... Sorry!Eipä mitään antaa.Vihreät puudelit räksyttää ja karvaani kulkee.
- ydin-Suomi-skenaario
Tepco aikoo pyytää 9mrd hätäapua valtiolta. Yhtiölle ei löydy johtajaa, /1/
(vanha vitsi: ydinvoima on ainoa energiamuoto, joka ei tarvitse veronmaksajien rahoja)
Tämä ei naurata: Suomessa ydinvoima on ainoa energiamuoto, jonka onnettomuuksien kustannuksia valtio on sitoutunut osittain korvaamaan.
/1/ http://www.hs.fi/talous/Fukushiman omistajayhtiölle ei löydy johtajaa/a1305558673322- Tankkerionnettomuus
Suomenlahdella.Kyllä siellä valtion laskuun hommia tehdään.Raakaöljystä jalostetaan mm. polttoöljyä öljyvoimalat on yksi energiamuoto.Et ihan silleen vaan.
- Maan tapa...
Tarkemmin: Valtio ei ole sitoutunut korvaamaan ydinonnettomuudesta mitään. Ydinvoimalalta vaadittavat korvauksetkin on lailla rajoitettu korkeintaan noin 40 keskiverto omakotitalon hinnaksi. Montako johtotason päällikköä ydinvoimaloissa on ja asuvatko he keskiverto omakotitaloissa?
- 9 miljardia
on pikku raha. onhan Suomen takausvastuut korkoineen jo 30 miljardia...että siihen nähden mitätön raha.
Kaikki on nii suhteellista katsos. - Amazing
Maan tapa... kirjoitti:
Tarkemmin: Valtio ei ole sitoutunut korvaamaan ydinonnettomuudesta mitään. Ydinvoimalalta vaadittavat korvauksetkin on lailla rajoitettu korkeintaan noin 40 keskiverto omakotitalon hinnaksi. Montako johtotason päällikköä ydinvoimaloissa on ja asuvatko he keskiverto omakotitaloissa?
Ydinvoimalaitoksen omistajan korvausvastuu on 700 miljoonaa euroa. Se jaettuna 40:llä tekee lähes 18 miljoonaa. Aika korkeaksi arvioi nimimerkki Maan tapa keskiverto omakotitalon hinnan!
- mkonjibhu
Pitää ottaa huomioon laillinen ja tosiasiallinen korvausvastuu. Käytännössä valtio tai kunta joutuu usein maksumieheksi, jos ympäristöhaittoja ilmenee. Esimerkkinä vaikkapa Myllypuron tapaus, jossa muutama kerrostalo todettiin rakennetuksi saastuneelle maalle. Kyllä siinä korvattiin asuntojen omistajille asunnon arvo ennen niiden purkamista. Vastaavia esimerkkejä löytyy hyvin paljon.
- Maanystävä
Surullista kun Japani polttaa kaiken poltettavissa olevan, saadakseen sähköä.
Maailma saastuu, maapallon lämpö nousee ja lapset kuolevat nokikeuhkoina.- Ympäristöpolliisi
Fukushiman radioaktiivisten jätteiden polttaminen oli ympäristörikos. Sellainen on aina ollut hyvin tyypilistä ydinvoimalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483