Millainen saarnamies oli L.L.Laestadius

totuus esiin

Hän oli arvostettu pajalalainen juoppo ja paskahousu. Namusetä ja veressä piehtaroija. Jumalan suuresti rakastama jolla oli kuppatauti ja syyhy.

27

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Panettelija . Tuohon määritykseen en usko .
      Hän tuli papiksi 1826, Meni avioon , kun tyttö joka oli raskaana tuli
      pappilan ovelle ja kertoi tilansa , LLL:n muisti hyvin tapauksen
      Brita kaisa oli ollut hänen kumppani n,puolivuotta aiemmin ja
      siinä ei kauan kuhistu , LLL:n valjasti hevosen ja naapuri kirkolle
      heidät vihittiin samana päivänä ,ja sitten kotiin .
      Eikö se kerro selkärangasta joka oli LLL:n kasvanut nyten muista sitä
      vuotta, Mutta Sen on täytynyt olla Ennen 1830.

      Castreen , Tyttären poika kirjoitti elämän kerran Siinä sekin tarkemmin
      on kerrottu , mitä tulee viinaan ,josta siellä puhuttiin Paloviinaa Ei LLL;n
      koskaan käyttänyt , mutta Bunssia Hän on vähän käyttäny , sitä hän ei
      pitänyt syntinä , mutta lopetti senkin joskus 1835 kun joku kertoi pahen-
      tuneensa Bunssista . Kun hän sairastui 1841 ja luuli kuolevasa teki
      hän parannuksen , nyt oli 1842 vuosi .Meni vielä vuosi tai kaksi ennenkuin
      Saattoi venyä 1843 asti . Kuitenkin hänestä tuli parannus saarnaaja ,
      Hän oli saarnannut erityisesti Juoppoutta vastaan ja Kaaresuandossa alkoi näkyä herätystä , ja näkyi siveellisen elämkin nousua .
      Alkoi näkyä ,ylöskirjiotetuissa saarnoissa sen antama vapaus,
      Ja usko Jeeukseen Krisrtukseen , he muuttivat 1849 Pajalaan Jossa hän oli
      kuolemaansa asti 21.2.1861 . Hän oli sairastunut syksyllä 1860 .

      Miten niin namuset ?

      Miten niin veressä piehtaroija , Raattamaa ja kumppanit , kehittivät
      n.1856 Tämän anteeksi antamis järjestelmän , tosin niin ettäLLL:n
      kerkesi hypätä vain n,2 vuotta , pirttin lattialankut vain paukkuivat , kunhe käsittivät synnit anteeksi . tosin LLL:N sairatuminen esti ilohypyt , mutta
      kesään 1860 niitä oli tapahtunut, Ei siinä kuitenkaan ollut mitään
      aeressä piehtarointia ,,panettelijoiden juttuja .

      Jumalan suuresti rakastama ? Tiedän vain muutaman joka on ollut
      Jumalan suuresti Rakastama , HANOK. NOA , AABRAHAM, MOOSES .
      ELIA , JESAJA , JOB. IISAK. JAAKOB. JOSEFF. kUKIN HEISTÄ ON OLLUT
      Tavalla tai toisella isonpi kuin LLL:n .

      • Jumala ompi linnamme

        Kyllä näin veli teu..

        Hän oli Jeesuksen verellä pesty syntinen....
        Niinkuin mekin, Jumalalle rakas totuuden torvi ja rehellinen mies...

        Hyvä, kun valaisit asiaa näille ymmärtämättömille..
        Jumala käytti häntä hienosti herätyksensä välikappaleena!
        Kunnia Jumalalle ja Pyhälle Pojalle Jeesukselle Kristukselle ja suloiselle Pyhälle Hengellä....

        Jumalan Rauhaan ja veren suojaan...


      • teu.

        No sitten löytyy Uudentestamentin puolelta Apostoolit mukaan lukien
        Paavali , Vulvilan joka kirjoitti Gootiksi 300 jKr. Raamatun ,
        joka kirjoitti Hieronymus Latinaksi Raamatun (390-405 ) Luther , saksaksi
        1536 , tai 8. , siinä ne surin piirtein oli . Oli ne uskon puhdistajat Wyclilffä ->
        Pilip, Melancthoniin ja kaikki sillä välillä' ,


    • teu.

      Aivan iin sisar , jus niin .
      Hän oli oli yksi Jumalan ase ,,kuten Paavali ,,ja joku muu ,,LLL:n
      ei perustanut Mitään uutta uskoa , hän oli Luerilaisen kirkon pappi
      Loppuun asti .

      • Jumala ompi linnamme

        Amen. Kiitos Jumalalle Hänellä on valta ja voima käyttää syntisiä ihmisiä aseinaan ja evankeliumin...ilosanoman julistajina!








        Jumalan Rauhaan....


    • teu.

      Joo , tottakai koska syntinen ihminen tietää parhaiten millaisiin
      synteihin voi ihminen joutua , Siksi toiseksi , et sinä ole enää syntinen
      sinä olet uskonut armosta kaikki synnit , Jeesuksen sovovintoverrä anteeksi
      Kaikki sen käsitäneet ovat Uasia Jeesuksen opetus lapsia, usko .
      ja sinä olet vapaa vaivoista. , sovinto veren voimalla. nyt ja aina.

      • Jumala ompi linnamme

        Kyllä aivan niin...moi teu

        tulin asioilta kävin kylässä vanhuksen luona, olin kolme tuntia ja keskustelua riitti...illalla taloyhtiön kokous klo. 18.00...

        Jeesuksen veressä on valtava voima vihollista vastaan...itse asiassa, kun Jeesuksen veri karkoittaa vihollisen....häntä luimussa se juoksee pakoon ja huutaa ulisee mennessään...

        Siksipä sielunvihollinen vihaakin niin paljon veren suojassa kulkevia Jumalan lapsia..
        Minunkin päälleni on jopa kadulla syljetty, kun ihminen, jossa on riivajahenkiä tulee vastaan....
        Hän ei itse edes välttämättä tajua itse...

        Nyt siis Jeesusta ylistämme, sillä Hän on ihana Veriylkämme, joka suojelee meitä loppuun saakka...kaikelta pahalta...

        Jumalan Rauhaan veli teu...


      • totuus esiin
        Jumala ompi linnamme kirjoitti:

        Kyllä aivan niin...moi teu

        tulin asioilta kävin kylässä vanhuksen luona, olin kolme tuntia ja keskustelua riitti...illalla taloyhtiön kokous klo. 18.00...

        Jeesuksen veressä on valtava voima vihollista vastaan...itse asiassa, kun Jeesuksen veri karkoittaa vihollisen....häntä luimussa se juoksee pakoon ja huutaa ulisee mennessään...

        Siksipä sielunvihollinen vihaakin niin paljon veren suojassa kulkevia Jumalan lapsia..
        Minunkin päälleni on jopa kadulla syljetty, kun ihminen, jossa on riivajahenkiä tulee vastaan....
        Hän ei itse edes välttämättä tajua itse...

        Nyt siis Jeesusta ylistämme, sillä Hän on ihana Veriylkämme, joka suojelee meitä loppuun saakka...kaikelta pahalta...

        Jumalan Rauhaan veli teu...

        Sinullako on tämän teu:n kanssa tällainen keskinäisen kehumisen kerho niin kehuja ei LLL ansaitse. Pajalan pisti sekaisin muusta Ruotsin Lapista ja vähän Suomenkin puhumattakaan. Lukekaa Timo.K.Mukan Maa on syntinen laulu. Siinä vähän osviittaa näille palkisille. Ei sieltä Helsingistä päin tiedä asioita. Tuo veressä piehtarointi tuo mieleen vampyyrilepakon.


      • Jumala ompi linnamme
        totuus esiin kirjoitti:

        Sinullako on tämän teu:n kanssa tällainen keskinäisen kehumisen kerho niin kehuja ei LLL ansaitse. Pajalan pisti sekaisin muusta Ruotsin Lapista ja vähän Suomenkin puhumattakaan. Lukekaa Timo.K.Mukan Maa on syntinen laulu. Siinä vähän osviittaa näille palkisille. Ei sieltä Helsingistä päin tiedä asioita. Tuo veressä piehtarointi tuo mieleen vampyyrilepakon.

        Äläpä nyt taas ala panettelemaan...Timo K. Mukalla ei ole mitään tekemistä aidon kristillisyyden kanssa...hänei kuulu ollenkaan Lestadiuksen joukkoihin...ainahan jumalattomat ovat Jeesuksen omia panetelleet.
        Tämä aloitus on törkeää pilkkaa Jumalan lasta kohtaan.

        Kylläpä sulla on huono olo, kun viitsit aina Jeesuksen omia mustamaalata...
        tokene jo ja pyydä itse lähimmäisiltäsi anteeksi ja tee tykönäsi parannusta Jumalan edessä.
        Älä ole niin ylpeä...nöyrät perivät maan...

        Rukoilen puolestasi...

        Jumalan Rauhaan...


      • teu.
        totuus esiin kirjoitti:

        Sinullako on tämän teu:n kanssa tällainen keskinäisen kehumisen kerho niin kehuja ei LLL ansaitse. Pajalan pisti sekaisin muusta Ruotsin Lapista ja vähän Suomenkin puhumattakaan. Lukekaa Timo.K.Mukan Maa on syntinen laulu. Siinä vähän osviittaa näille palkisille. Ei sieltä Helsingistä päin tiedä asioita. Tuo veressä piehtarointi tuo mieleen vampyyrilepakon.

        Jos sinä olet sitä mieltä että mukka on syntynyt tarpeeksi kauan sitten ,ok
        mutta sanon vain ,että ennen 1860 ei tehty minkään laista lähetys matkaa
        suomeen , ja LLL:n sairastui sinä vuonna jakuoli 21,2,1861 , Hän se ei ollut
        Tarpeeksi tutkittuani Suomi oli Venäjän vallan alainen 1917, saakka .

        jolloin Venäjän Kuvernementit olivat saaneet , Käkyt että sitä uskoa ei saa
        päästää ikinä venäjälle , Jolloin Kuopion piispa kirjoitti Keisarille , siinä
        uskossa on hyvääkin , Paljon on kantaneet varastettua tavaraa takaisin
        jua moni juoppo on jiomisen lopettanut ja häiritsevän elämän. .

        Oulussa oli kirjakauppias Hälsström tai sinne päin heillä kokoontui joskus
        1876 ensimmäiset ihmiset saadakseen kristillisyyden .Ja siitä se hitaasti
        levisi , tornion joki laaksossa oli toki jo ollut n.1861-2. kaikki kuitenkin isommin laajeni tuon piispan kirjeen ja varsinkin vastaus kirjeen jälkeen 1883 .

        T,K,Mukka . ja 2-3 miehen seurue lapissa 67-8 olivat pysähdyksissä siinä
        kaamasen pikku kaupassa , omistaja oli Nuorgam , pojat oli hyvällä
        tuulella , ja kyselivät poron sarvi uutetta , no kauppiaalla ei ollut , mukka oli
        sitten sovittanut hyvän kokoista poron sarvea , tohon navan alle , johon m,a.
        Numminen tekaisi sanat : sarvenkun sitoo keskelle kehoa , johan taas toimii
        niin että sellaisia sun tietos on .


    • su

      Hyvät Lestadiuksen sanojen ja tekojen muistelijat, Lestadius oli sen ajan mukaan uskonsaarnaaja, jolla oli lupa olla mitä vaan. En tunne paremmin hänen touhujaan, mutta kaunistella voidaan hänen käytöstään.

      Hän oli puhuja ja saarnaaja joka sai valtaansa lappalaiset. Kun uskolla pelotellaan, ja on juopoutta ja muuta sen ajan lapin vapaata elämää, niin kyllä kai siinä Jumalakin jollakin tulee mieleen katumusten myötä. Ja sitten oltiin valmiit mukaan. Lestadiuksella oli liene kaikki valta silloin kun hän oli paikalla ja saarnasi.

      Luulisin kuitenkin, että nykyisissäkin lestadiolais saarnaajissa ja innokkaimmissa aatteensa kannattajissa, on samaa omavaltasuutta, tuomiointia, hyväksikäyttöä jota pitää uskossansa oikeutettua.

      Eiköpä hänkin ollut Jumalansa edessä yhtä kurja syntinen kuin kuka hyvänsä Luojan luoma.

      • Jumala ompi linnamme

        savon pappa...

        Kyllä Lestadiuskin on tehnyt parannusta synneistään samanlainen kurja hän oli kuin me kaikki muutkin syntiset.
        Hänkin on varmasti katunut syntejään ja tehnyt parannusta.
        Itse tosin olen parhaaksi katsonut luottaa yksi Jumalaan ja Jeesuksen ristintyöhön Golgatalla.




        Jumalan Rauhaan...


      • teu.
        Jumala ompi linnamme kirjoitti:

        savon pappa...

        Kyllä Lestadiuskin on tehnyt parannusta synneistään samanlainen kurja hän oli kuin me kaikki muutkin syntiset.
        Hänkin on varmasti katunut syntejään ja tehnyt parannusta.
        Itse tosin olen parhaaksi katsonut luottaa yksi Jumalaan ja Jeesuksen ristintyöhön Golgatalla.




        Jumalan Rauhaan...

        on toki , siellä osasi joka likkakin niin palon Raamattuja että LLL:n laittoi
        heitä kaksittain eri paikkoihin saarnaamaan , mutta kuitenkin lukivat isä
        kirjoituksia , Jos kuulija kuntas oli tuttu , he saarnasivat myös . joskus
        1889 sikäläinen piispa oli alkanut pommittaa naisten saarnaamista .

        LLL:n teki parannuksen ensin n.1841-2 , mutta kun keskusteli lapin marian
        kanssa hoiti homman kotia 1843.4 vuoden vaihteessa , ja eli muutenkin
        Rovastille sopivaa elämää, Sielläkin oli jossakin Pappismies jolle saattoi
        Ripittäytyä .ei se mikään uusi ajatus silloinkaan ollu .


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        on toki , siellä osasi joka likkakin niin palon Raamattuja että LLL:n laittoi
        heitä kaksittain eri paikkoihin saarnaamaan , mutta kuitenkin lukivat isä
        kirjoituksia , Jos kuulija kuntas oli tuttu , he saarnasivat myös . joskus
        1889 sikäläinen piispa oli alkanut pommittaa naisten saarnaamista .

        LLL:n teki parannuksen ensin n.1841-2 , mutta kun keskusteli lapin marian
        kanssa hoiti homman kotia 1843.4 vuoden vaihteessa , ja eli muutenkin
        Rovastille sopivaa elämää, Sielläkin oli jossakin Pappismies jolle saattoi
        Ripittäytyä .ei se mikään uusi ajatus silloinkaan ollu .

        Ne oli tietenkin LLL:n omia tyttöjä


      • Suunnanmuutos
        teu. kirjoitti:

        Ne oli tietenkin LLL:n omia tyttöjä

        Miten Larssin omat tytöt sai saarnata, kun ei nykyään naiset saisi sanoa seurakunnassa mitään, vaikka ovat Kristuksessa monasti enemmän sisällä kuin monet omavanhurskaat miehet?

        Paavo Ruotsalainen löysi seppä Högmanin kohdatessaan uuden oikeamman suunnan vaelluksessaan. Larssille kävi samoin kun kohtasi lapin Marian. Sitäkö nyt peitellään, että lessukeisarin tietä ohjasi nainen, kun heitä vähätellään.

        Vielä olisi tarvinnut johonkin henkilöön törmätä, jotta sisäänpäinlämpiävä seurakuntaoppi olisi löytänyt armollisemman Kristuskeskeisen linjan saarnaajien pokkuroinnin sijaan. Voihan tosin olla, että aika on vääristänyt linjanvetoja. Itse kun en ole elänyt 1800-luvulla., niin en tiedä millaista silloin on ollut. Vertailukohtana kun on vaan nyky esikoislestat.


      • TEUTA
        Suunnanmuutos kirjoitti:

        Miten Larssin omat tytöt sai saarnata, kun ei nykyään naiset saisi sanoa seurakunnassa mitään, vaikka ovat Kristuksessa monasti enemmän sisällä kuin monet omavanhurskaat miehet?

        Paavo Ruotsalainen löysi seppä Högmanin kohdatessaan uuden oikeamman suunnan vaelluksessaan. Larssille kävi samoin kun kohtasi lapin Marian. Sitäkö nyt peitellään, että lessukeisarin tietä ohjasi nainen, kun heitä vähätellään.

        Vielä olisi tarvinnut johonkin henkilöön törmätä, jotta sisäänpäinlämpiävä seurakuntaoppi olisi löytänyt armollisemman Kristuskeskeisen linjan saarnaajien pokkuroinnin sijaan. Voihan tosin olla, että aika on vääristänyt linjanvetoja. Itse kun en ole elänyt 1800-luvulla., niin en tiedä millaista silloin on ollut. Vertailukohtana kun on vaan nyky esikoislestat.

        Mennäänpä enemmän taaksepäin 1728 oli lujaiste johtokunnan
        Puheen johtaja nainen , Sillin kun oli Kuninkaan kielto joukko-
        kokoukseen , joka kylässä oli tarkasta ,joka piti päästtä sisään .
        Lukea sai mutta jos saarnattiin Tarkastajalla oli oikeus hakea virkavataa apuun nämä oli 1750 jälkeen , yleiseti oli tiedossa että jos ei ollut Tarkastajasta tietoo ,saarnaa paukutti kuka tunsi siihen
        tarvetta ,ja oli sanaa hallussa .

        Kuninkaan kielto loppui 1820 luvulla jolloin LLL:n oli pappis
        koulussa ja valmistui 1826 keväällä ja vihittin papiksi niinhin
        Aikoihin oli Skotlannista Babtisti pappi sTokholmissa ja
        Hänestä LLL:n pitää hyvää juttua ja myöhemminkin vielä .

        Niistä LLL:n työistä joista oli puhumään He kiersi enemmän lähi kyli , ja virallisesti lukivat isänsä kirjoittamia saarnoja n.1855->
        jopa paljon LLL:n kuleman jälkeen , 1870-1880 saakka Sekä
        puhuivat kun joutivat , Siellä oli kolme muutakin naista jotka
        puhuivat Raattamaan toinen vaimo , kirjakauppis Oulusta joka
        oli nainen , ja vielä eräs jota en nyt muista .

        LLL:n ja Raattamaan sopu keskenään näissä asioissa oli ilmeinen . sikäläin Piispa vaati sitten , ettei näiset puhu se
        ensin Raattamaa oli vastaan mutta myntyi sittemmin siinä
        10 vuoyya ennen kuolemaansa , että naiset ei puhu, kyllä
        se oli monelle heikonnus ruumiillisesti matkat pideni sekä
        väki kasvoi , naiset oli menneet taloihin , miehet vaativat
        isompia paikkoja ettei tarvii seinille puhua .

        mitä tuli P.Ruotsaliseen hän oli kutsuttu Esboon kartanoon
        siellä hän yritti nöyrryyttää erästä nuorta pappin porukat oli lattaneet ruokailu vaatteet , ja kerääntuneet isoon saliin , siinä
        ainakin 50 vierasta , ja paavo täräyttää ,, Pääetkö sinä taivaaseen jos nyt kuolet , nuori pastori sanoo , Kyllä .
        se ei oli heti paavolle riittänyt : mutta kutsu Ruokailuun pelasti ,

        LLL:n ja Raattamaan lisäksi olisi tarvinnut joku pappismies
        jonka kautta tuo seurakunta oppi olisi tullut kuntoon siellä
        oli se Grabe ,l mutta ei siitä ollut noihin ajatuksiin sillä.
        oku sellanen Kuin Luther , Melachton olis tarvittu silloinkin
        Aivan nyky lestat on liian suuresti omavanhurskaita .ja
        luulo on kova , missä sanotaan että vain saarnamies
        osallistuu päätöksiin EIKÄ SEURAKUNTA ..


      • teu.

        LLL:N OMATTIIN PRANNUS SAARNAAJAKSI, JA HYVÄKSI SELLAISEKSI
        Kuitenkin suurimman osan elämästä , hän oli pappi /rovasti niinkuin
        tiedämme , hän piti kahdet Kirkonmenot Klo 10: alkavaa osallistui ne
        jotka ei vielä käneet anteeksi pyytämässä , Ja ilta kirkossa ne jotka
        jo saattoi käydä anteeksi pyytämässä

        Rovasti LLL:n oli Luterilaisen kirkon pappi loppuun asti , Kyllä hänen
        saarnaansa kuului myös evankeliumi , koska ilman parannus saarnaa
        ei ole evankeliumia , Varsin pitkään meni ennenkuin hän , tosian sai
        Ns. uskon saarnaajan armolahjan , 1844 pidetään sellaisena aikana
        Toiset n.1850 läheltä ) , kun hän jo kuolee 1861 , ei se paras aika ollu
        kun 10-11 v, (1861-1844=17v,

        Kylä vain hän monasti valitti huonouttaan


    • su

      vielä L.L.Lestadiuksesta. Vertaan häntä kiinan edesmenneeseen valtiaaseen. Haohon. Siitä haukuteusta televisiosta tuli eilen Mao, jota kiinan kansa piti Jumalanaan. Hän loppujen lopuksi oli kupan syömä loppuun ajettu reppana. Häntä takapuolen nuolijansa polttivat kaverinsa, että oma tila pysyisi puhtaana Maon silmissä.

      Tällaista on, jos nostetaan joku tavallinen ihminen, jolla on suuret puheet ja luulot omista voimistaan ja hyvyydestää korkealle ja hän ottaa silloin vallan käsiinsä ja käyttää sitä oman valtansa vahvistamiseksi alaistensa höykyttämistä.

      Näitä on kaikissa lahkolaisyhteisöissä.

      Tällaisia kahjoja on ollut ja on edelleenkin valtioiden päämiehissä. Kansa on noussut kapinaan, ja tuhonnut monesti sortajansa.mm. Irak,Egypti. Romania, Tunisia. Jäljellä on vielä, Syyria Valkovenäjä ja paljon muitakin....kai niitä on ollut raamatun aikoihinkin.

      Uskonjohtajia ei voi noin vain kansa syöstä vallasta koska siinä on henkisistä voimista kysymys. Se on vain Jumala joka "hyvänkin"saarnamiehen sinne helvettiin heittää, jo se helvetti on olemassa....ja hännystelijät perässä....he kun eivät sitä armoa tavitse pyytää, kuin itseltään...sana armo on heille vain sana...

      • teu.

        su sinä te pysty ajattelemaan asioista , niin kuin ne on . ensinnäkin
        sinä olet unohtanut kuka Jumala on . Hän on se joka olen .Israelin
        kansa Jumala , Aabrahamin ,ja Iisakin , ja Jaakobin JUMALA .

        Kuka on Kiinan keisari , mao ,,Epä jumalaia jotka on itsensä niin
        asettamia , ei lainkaan kukaan muu kuin epäjumala ymmärrätkö .
        Jos saisin sinut ymmärtämään , pienin ja isoin etukirjaimin mitä
        TARKOITAN ,,SITÄ ETTÄ EI KUKAAN VOI OIKEAA JUMALAA OHIT-
        TAA MILLÄÄN TAVALLA . ,, EI MILLÄÄN TAVALLA .

        PAAVALI OLI ATEENASSA KÄYDESSÄÄN , käynyt myös hautaus maalla
        ja oli löytänyt 199 nimettyä jumalien muistomerkkiä , ja YHDEN JOKA
        OLI OSOITETTU TUNTEMATTOMALLE JUMALALLE , HÄN TUNSI SEN
        MEIDÄN JUMALAKSI , JA VIIPYI HETKEN HÄNEN PAADEN LUONAA ..
        JA ENNENKUIN LÄHTI ATEENASTA KÄVI VIELÄ SEN LUONA ..

        vielä siitä lahkolaisuudesta , Kiina ei ole mikään lahko . sillä siellä on
        epä jumalia , paljon luonnon uskontoja , jotka ei ole mitään uskoa .
        Mutta kun se on 1400 miljoonainen kansa siitä .
        konfutselaisia = 19 %
        Buddahalaisia =14 %
        islamilaisia ..........5 %
        kristittyjä .............3-5%

        Yksi % tekee siinä kansassa 14'000'000 henkeä .
        Niinkuin huomaattte puolet uskoo johonkin , puolet EI.


      • su
        teu. kirjoitti:

        su sinä te pysty ajattelemaan asioista , niin kuin ne on . ensinnäkin
        sinä olet unohtanut kuka Jumala on . Hän on se joka olen .Israelin
        kansa Jumala , Aabrahamin ,ja Iisakin , ja Jaakobin JUMALA .

        Kuka on Kiinan keisari , mao ,,Epä jumalaia jotka on itsensä niin
        asettamia , ei lainkaan kukaan muu kuin epäjumala ymmärrätkö .
        Jos saisin sinut ymmärtämään , pienin ja isoin etukirjaimin mitä
        TARKOITAN ,,SITÄ ETTÄ EI KUKAAN VOI OIKEAA JUMALAA OHIT-
        TAA MILLÄÄN TAVALLA . ,, EI MILLÄÄN TAVALLA .

        PAAVALI OLI ATEENASSA KÄYDESSÄÄN , käynyt myös hautaus maalla
        ja oli löytänyt 199 nimettyä jumalien muistomerkkiä , ja YHDEN JOKA
        OLI OSOITETTU TUNTEMATTOMALLE JUMALALLE , HÄN TUNSI SEN
        MEIDÄN JUMALAKSI , JA VIIPYI HETKEN HÄNEN PAADEN LUONAA ..
        JA ENNENKUIN LÄHTI ATEENASTA KÄVI VIELÄ SEN LUONA ..

        vielä siitä lahkolaisuudesta , Kiina ei ole mikään lahko . sillä siellä on
        epä jumalia , paljon luonnon uskontoja , jotka ei ole mitään uskoa .
        Mutta kun se on 1400 miljoonainen kansa siitä .
        konfutselaisia = 19 %
        Buddahalaisia =14 %
        islamilaisia ..........5 %
        kristittyjä .............3-5%

        Yksi % tekee siinä kansassa 14'000'000 henkeä .
        Niinkuin huomaattte puolet uskoo johonkin , puolet EI.

        nyt menit teu yli sen syytöksen, että olen unohtanut Jumalan. Sinä ilmaisi juuri tyypillisen lahkolaisuutesi lestadiolaisuudessa. Luulen, että te lestadiolaiset olette unohtaneet todellisen Jumalan. Haistelkaapa itseänne!

        Et ole lukenut aimkanaan histotriaa, kun Kiinasa Mao hallitsi. En väittänyt häntä Jumalaksi, vaan vertasin kuinka kansa piti häntä pelollaan kuin Jumalaa. Aivan kuin lestadiolaiset pelkäävät Lestadiuksen hömöyksien kautta Jumalaa niin, että kaikki on kielletty, mitä tämä vanha pukki sanoi. Kiinassa maon aikana oli tietenkin niitä sinun uskontojasi, mutta yleensä kaikki käytännön asiat olivat kuin Mao sanoi. Ja ne hänen hännystelijät sanoivat vielä enemmän, mitä Maokin rupesi lopulta toppuuttekemaan. Just niin kuin lestadiolaisuudessa.

        Teu olet niin hakoteillä Israilin Jumalasi kanssa, että annas kun ojennan sinua puolestani. JUMALA ON KAIKKIVALTIAS, JA KAIKKIALLA, ON OLLUT ISRAILISSA, KIINASSA JA MYÖSKIN SUOMESSA, SIINÄ SINUN VIERESSÄSI.Hän ei muutu ainoaksi Israilin tai kiinan Jumalaksi. Ymmärräätkö. Minne sinä nyt sen Jeesuksen hukkasit?


      • teu.
        su kirjoitti:

        nyt menit teu yli sen syytöksen, että olen unohtanut Jumalan. Sinä ilmaisi juuri tyypillisen lahkolaisuutesi lestadiolaisuudessa. Luulen, että te lestadiolaiset olette unohtaneet todellisen Jumalan. Haistelkaapa itseänne!

        Et ole lukenut aimkanaan histotriaa, kun Kiinasa Mao hallitsi. En väittänyt häntä Jumalaksi, vaan vertasin kuinka kansa piti häntä pelollaan kuin Jumalaa. Aivan kuin lestadiolaiset pelkäävät Lestadiuksen hömöyksien kautta Jumalaa niin, että kaikki on kielletty, mitä tämä vanha pukki sanoi. Kiinassa maon aikana oli tietenkin niitä sinun uskontojasi, mutta yleensä kaikki käytännön asiat olivat kuin Mao sanoi. Ja ne hänen hännystelijät sanoivat vielä enemmän, mitä Maokin rupesi lopulta toppuuttekemaan. Just niin kuin lestadiolaisuudessa.

        Teu olet niin hakoteillä Israilin Jumalasi kanssa, että annas kun ojennan sinua puolestani. JUMALA ON KAIKKIVALTIAS, JA KAIKKIALLA, ON OLLUT ISRAILISSA, KIINASSA JA MYÖSKIN SUOMESSA, SIINÄ SINUN VIERESSÄSI.Hän ei muutu ainoaksi Israilin tai kiinan Jumalaksi. Ymmärräätkö. Minne sinä nyt sen Jeesuksen hukkasit?

        Anteeksi ..ei vaemaakaan ollut tarkoitus SE , vaan epäpä huomiossa
        kirjoitin liiaan suraa putkee . Et hän sinä voinut vaikuttaa siellä kiinassa
        sen enempää kuin minä , eikä Mao ollut keisari ,vaan presidentti ja
        kansa joka siellä on , on ylipuolt pakanoita , enkä minä pidä Islamilaisiakaan
        uskovana ,koska he ei ole saman Jumalan tunnustajia ,,

        Ei Islamilainen tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi Missään päin maailmaa
        vaan prfeetaksi, KRSITITTY vain tunnustaa,,, Muhammad teki pila uskonsa
        niin että Hän oli jumalan poika Tätä tarkoitin kun kirjoitin että sinä olet unh-
        tanut anteeksi ,
        Olet oikeassa etta JUMALA ON KAIKKIVALTIAS , JA KAIKKI- ALLA ISRAELISSA kREIKASSA , ROOMASSA ,mAKEDONIASSA , KIINASSA ,
        JOPA SUOMESSA . RAAMATTU ON KÄNNETTY JO, YLI 1200 KIELEEN ..
        siis koko Raamattu .
        .ja..Job asui jordanin puolella Jolloin aika varhain
        sielläkin tiedettiin koska hän eli vähän ennen Aabrahamia.
        Uusitestamentti on käännetty n.1600 kieleen jo osia , Luku /kirja
        Raamatusta on käännetty n2360 kieleen , sekä kieliä on tilastoitu yli
        7000 eri kieltä . Että työtä riittää , niille jotka sitä harrastaa .Ja Yhden käännöksen teko kestää noin 7 v. Että se on hyvä ja kunnollinen ..
        Tmmättis nyt muista anteeksiantavisella sydämellä . heikko veljesi,


      • su
        teu. kirjoitti:

        Anteeksi ..ei vaemaakaan ollut tarkoitus SE , vaan epäpä huomiossa
        kirjoitin liiaan suraa putkee . Et hän sinä voinut vaikuttaa siellä kiinassa
        sen enempää kuin minä , eikä Mao ollut keisari ,vaan presidentti ja
        kansa joka siellä on , on ylipuolt pakanoita , enkä minä pidä Islamilaisiakaan
        uskovana ,koska he ei ole saman Jumalan tunnustajia ,,

        Ei Islamilainen tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi Missään päin maailmaa
        vaan prfeetaksi, KRSITITTY vain tunnustaa,,, Muhammad teki pila uskonsa
        niin että Hän oli jumalan poika Tätä tarkoitin kun kirjoitin että sinä olet unh-
        tanut anteeksi ,
        Olet oikeassa etta JUMALA ON KAIKKIVALTIAS , JA KAIKKI- ALLA ISRAELISSA kREIKASSA , ROOMASSA ,mAKEDONIASSA , KIINASSA ,
        JOPA SUOMESSA . RAAMATTU ON KÄNNETTY JO, YLI 1200 KIELEEN ..
        siis koko Raamattu .
        .ja..Job asui jordanin puolella Jolloin aika varhain
        sielläkin tiedettiin koska hän eli vähän ennen Aabrahamia.
        Uusitestamentti on käännetty n.1600 kieleen jo osia , Luku /kirja
        Raamatusta on käännetty n2360 kieleen , sekä kieliä on tilastoitu yli
        7000 eri kieltä . Että työtä riittää , niille jotka sitä harrastaa .Ja Yhden käännöksen teko kestää noin 7 v. Että se on hyvä ja kunnollinen ..
        Tmmättis nyt muista anteeksiantavisella sydämellä . heikko veljesi,

        teu, Ei Mao ollut Kiinan presidentti, vaan Kiinan kommunistisen puolueen ensimmäinen puheenjohtaja, noin virallisesti.

        Muuten Maon punainen kirja on Raamatun ja Koraanin jälkeen kolmanneksi luetuin ja kirja. Kato kiinalaisia on niin paljon, että siellä luettiin myös sitä punaista kirjaa. Senkin puolesta voidaan verrata sen lukijoita Raamatun ja Koraanin lukijoihin sen vaikuttavuuden ansiosta.


    • Jumala ompi linnamme

      Minä en vertaa Lestadiusta enkä ketään muutakaan...
      Jumala näkee kaiken, Jumala voi nostaa jonkun syntisen pelastetun ihmisen herätyksen tai muun tärkeän työnsä välikappaleeksi....ihminen ei toista ihmistä koskaan.

      Olen tullut siihen tulokseen, että varminta on luottaa suoraan Jumalaan, Hänen Poikaansa Jeesukseen ja Pyhään Henkeen.
      Uskon kyllä, että Lestadiuskin oli Jumalan välikappaleena Lapin herätyksessä mutta turhaa on ihmistä koroitella...Lestadiuskin oli samanlainen kuin me...kurja syntinen...armosta pelastettu Jeesuksen sovitustyön tähden.

      Jumalan Rauhaan..

    • Hohhoijaa...

      ...että semmonen vesseli...vankalla pohjalla on "uskonto".
      Lainausmerkit siksi, että kyseessä ei ole uskonto, vaan lahkolaisuus,
      joka ei perustu mihinkään. Vrt: " Ei tässä raamatuita tarvita!"
      Olkoot he harhassaan autuaita...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe