Jutun mukaan muista kuin virheistä 42% kannattaa ydinvoimaa ja virheistä 19%:kin kannattaa ydinvoimaa. Lopuilla virheistä ei ole mielipidettä asiasta.
Ts. Virheiden kannattajista 19% osaa ajatella omilla aivoillaan.
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/energiateollisuus-vain-puolet-vihreiden-kannattajista-suhtautuu-kielteisesti-ydinvoimaan
Vain puolet virheistä vastustaa ydinvoimaa
30
164
Vastaukset
- Johan tuon kertoi
männä-viikolla Vihreiden ajattelija Osmo Soininvaara.Seuraavana päivänä Pekka Haavisto myös höysti asiaa.Vain ääneikkäämmät ja jyrkimmät heidän kannattajansa ovat ydinvoiman ja nykyaikaisen kehityksen vastustajia.
Tieteen ja teknologian vihreät http://viite.fi/
"Vain ääneikkäämmät ja jyrkimmät heidän kannattajansa ovat ydinvoiman ja nykyaikaisen kehityksen vastustajia. "
Mitä tietoa sinulla on vihreiden "nykyaikaisen kehityksen vastustajista"? Minua se kiinnostaa, sillä vihreät .markkinoi itseään myös tiedepuolueena, ja heillä on jokin oma tekninen yhdistyksensä, johon linkin laitoin viestin alkuun,- Mediasta saatua vain
Vastaaja kirjoitti:
"Vain ääneikkäämmät ja jyrkimmät heidän kannattajansa ovat ydinvoiman ja nykyaikaisen kehityksen vastustajia. "
Mitä tietoa sinulla on vihreiden "nykyaikaisen kehityksen vastustajista"? Minua se kiinnostaa, sillä vihreät .markkinoi itseään myös tiedepuolueena, ja heillä on jokin oma tekninen yhdistyksensä, johon linkin laitoin viestin alkuun,Kyllä tuon ovat kaikki nähneet kun nuo "äkkijyrkät" milloin mitäkin vastustaa.Mielenosoituksistakin tv-kuvaa seuranneena entinen ja nykyinen eturivissä vastustamassa kaikkea nykyaikaista.Tosin pahin vastustus oli sataman siirron vastustus taannoin.Kesti kauan saada satama siirrettyä Vuosaareen vanhoista paikoista ja nyt vasta niille alueille rakennetaan uusia asuntoja veronmaksajille.Tämä tapaus Hassin valituksineen on kyllä kaikkien tiedossa.Enenpää en laittele,koska kaikki nämä asiat tietää.Saahan sitä mainostaa mitä vain,niinhän ne tekee muutkin.
- Energiaspekulointia
Mediasta saatua vain kirjoitti:
Kyllä tuon ovat kaikki nähneet kun nuo "äkkijyrkät" milloin mitäkin vastustaa.Mielenosoituksistakin tv-kuvaa seuranneena entinen ja nykyinen eturivissä vastustamassa kaikkea nykyaikaista.Tosin pahin vastustus oli sataman siirron vastustus taannoin.Kesti kauan saada satama siirrettyä Vuosaareen vanhoista paikoista ja nyt vasta niille alueille rakennetaan uusia asuntoja veronmaksajille.Tämä tapaus Hassin valituksineen on kyllä kaikkien tiedossa.Enenpää en laittele,koska kaikki nämä asiat tietää.Saahan sitä mainostaa mitä vain,niinhän ne tekee muutkin.
Vihreillä on menossa valtataistelu joka näkyy myös energiapolitiikassa.Ville Niinistöäkin kiihkeimmät viherkiimaiset löivät "puukolla selkään" Talvivaaran allasvuodolla.Nyt on mennyt 2 kuukautta, eikä kukaan puhu asiasta mitään.Tosin viranomaiset ilmoittivat lehdistölle alueen vesikaivojen olevan puhtaita.Mutta eihän se ketään enään kiinnostanut.
Mediasta saatua vain kirjoitti:
Kyllä tuon ovat kaikki nähneet kun nuo "äkkijyrkät" milloin mitäkin vastustaa.Mielenosoituksistakin tv-kuvaa seuranneena entinen ja nykyinen eturivissä vastustamassa kaikkea nykyaikaista.Tosin pahin vastustus oli sataman siirron vastustus taannoin.Kesti kauan saada satama siirrettyä Vuosaareen vanhoista paikoista ja nyt vasta niille alueille rakennetaan uusia asuntoja veronmaksajille.Tämä tapaus Hassin valituksineen on kyllä kaikkien tiedossa.Enenpää en laittele,koska kaikki nämä asiat tietää.Saahan sitä mainostaa mitä vain,niinhän ne tekee muutkin.
Voi voi. Siis ei mitään ydinvoimasta kerrottavaa, vaikka se on keskustelun aihe?
Energiaspekulointia kirjoitti:
Vihreillä on menossa valtataistelu joka näkyy myös energiapolitiikassa.Ville Niinistöäkin kiihkeimmät viherkiimaiset löivät "puukolla selkään" Talvivaaran allasvuodolla.Nyt on mennyt 2 kuukautta, eikä kukaan puhu asiasta mitään.Tosin viranomaiset ilmoittivat lehdistölle alueen vesikaivojen olevan puhtaita.Mutta eihän se ketään enään kiinnostanut.
Eikä sun pitäis kertoa Vihreälle Liitollekin näkemästäsi valtataistelusta Vihreiden energiapolitiikassa?
Ai niin, sä vaan spekuloit. sori. jatka rauhassa.Vastaaja kirjoitti:
Mitä tietoa sinulla on vihreiden "nykyaikaisen kehityksen vastustajista"? Minua se kiinnostaa, sillä vihreät .markkinoi itseään myös tiedepuolueena, ja heillä on jokin oma tekninen yhdistyksensä, johon linkin laitoin viestin alkuun,Keskustelun avaajalla virheellinen tulkinta. Tarkemmin http://keskustelu.suomi24.fi/node/10561568/#comment-68362084
Ei yllätys - vihreissä ydinvoiman kannattajia
On tää vähän hupaisa 'uutinen':
"Uusi tutkimus yllättää - lähes viidennes vihreistä suhtautuu ydinvoimaan myönteisesti"
http://www.hs.fi/kotimaa/Kysely Ydinvoiman kannatus pudonnut Suomessa/a1305559111319
Voihan se tosiaan olla joillekin yllättävä tieto, että vihreissä on aika paljon ydinvoiman kannattajia. Niitä kuitenkin on ollut siinä puolueessa aina, ja itse pidän sitä pelkästään hyvänä asiana: samassa puolueessa voidaan ydinvoimasta keskustella niin, että kaikki siitä hyötyy.
Oma lähtökohtani ydinvoiman vastustukseen on sen kestävän kehityksen vastaisuutta. Siis tärkeintä on kestävä kehitys, vaikka miten asiaa pohtisi.
(Tuo kirjoituksen oli avauksena mulla samasta aiheesta (siksi vähän tökkivä), kun en ollut huomannut tätä jo avattua ketjua. Tarkoitukseni ei ollut jarruttaa keskustelua tässä ketjussa. Poistan oman avaukseni. Toivon, että vastaavissa tilanteissa minulle huomautetaan asiasta, mieluummin edes hiukan asialliseen sävyyn.)Vihreä Liitto ydinvoimasta: http://www.vihreat.fi/ydinvoima
Tähän lainaus alkukappaleen jälkeen vain otsikkotasolla, ja jos jokin kiinnostaa, voi avata linkin ja katsoa tarkemmin sieltä.
"Ydinvoimaa - ei kiitos
Vihreät vastustavat ydinvoimaa. Se on kestämätön tapa tuottaa energiaa, ja sille on olemassa parempi vaihtoehto. Vihreän kasvun malli nojaa kotimaiseen energiaan ja kotimaiseen työvoimaan. Sen avulla teollisuuden sähköntarve turvataan ja päästöt vähenevät."
- Ydinvoima on kestämätön valinta
- Ydinvoima sisältää aina riskin
- Ydinvoima lupaa liikaa
Kotimaista energiaa – kyllä kiitos
- On olemassa parempi vaihtoehto
- Kotimainen vaihtoehto työllistää
- Amazing
"Oma lähtökohtani ydinvoiman vastustukseen on sen kestävän kehityksen vastaisuutta."
Wikipediasta: "Kestävä kehitys on kehitystä, joka tyydyttää nykyisen yhteiskunnan tarpeet tekemättä myönnytyksiä tulevien sukupolvien kustannuksella."
Kestävä kehitys on niin laveasti määritelty, että sillä voidaan puolustaa tai vastustaa mitä tahansa energiamuotoa.Ei voi olla kestävän kehityksen mukaista sellainen toiminta, jolla tuleville sukupolville aiheutetaan ongelmia, joita emme ole kyenneet ratkaisemaab, vaikka itse olemme ne aiheuttaneet..
Mikään järkevä eliölaji ei tekisi noin omille jälkeläisilleen.stuxnet kirjoitti:
Ei voi olla kestävän kehityksen mukaista sellainen toiminta, jolla tuleville sukupolville aiheutetaan ongelmia, joita emme ole kyenneet ratkaisemaab, vaikka itse olemme ne aiheuttaneet..
Mikään järkevä eliölaji ei tekisi noin omille jälkeläisilleen.Selvä, mutta miksi vastustat ydinvoimaa? Sehän ei mene tuohon määritelmääsi oikein millään...
- Ei töpseli riitä
Tästä aiheesta nytkin täällä keskusteltu.Osa vihreistäkin ymmärtää että jostainhan sitä sähköä käyttöönsä tulee luotettavasti saada oli vuodenaika mikä tahansa.
- Ei töpselipelle
Mutta vain osa ymmärtää. He ovatkin vihreissä vähemmistönä.
- Sittenkin järkeä
Järki voittaa heidänkin päätöksissään. Vihreiden puoluekokouksessa on tehty päätös että toimivaa ydinvoimaa ei poisteta. Tietysti heille on joku kertonut ettei mitään ole tilalle ottaa ja tuontia ei saa lisätä. Ihmeiden aika ei ole ohi.
Järkevää! (Twitterissä 11.56 - 8. kesäkuuta 2014)
"Piia J Häkkinen @PiiaJHakkinen 3 t
#vihreät ei halua luopua nykyisistä ydinvoimaloista, äänin 176-138. Mutta uusia emme halua lisää."
"vastis @vastaaja_tw
@PiiaJHakkinen Järkevää, #Vihreät! Nyt vain aikataulu #ydinvoima'loiden hallituun alasajoon kuten #Saksa'ssa, ja #Energiakäänne. @Nonissimo "
https://twitter.com/vastaaja_tw/status/475561874856353792
Tuosta on hyvä jatkaa!- Rehti duunari
stuxnet kirjoitti:
#vihreät ei halua luopua nykyisistä ydinvoimaloista, äänin 176-138. Mutta uusia emme halua lisää."
"vastis @vastaaja_tw
@PiiaJHakkinen Järkevää, #Vihreät! Nyt vain aikataulu #ydinvoima'loiden hallituun alasajoon kuten #Saksa'ssa, ja #Energiakäänne. @Nonissimo "
Tuosta on hyvä jatkaa!Joo onhan se hyvä että opastusta on annettu. Kun työtätekevät äänestäjät on karkoitettu, niin nyt heitä kalastellaan takaisin puolueen kannattajiksi. Työpaikathan siirrettiin ulkomaille halvemman energian perässä ja muutoinkin oltiin duunarivastaisia puolueessa.
stuxnet kirjoitti:
"vastis @vastaaja_tw
Tuosta on hyvä jatkaa!Ydinvoiman itsensä järkevyydestä kirjoitin vain hetki sitten:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12264631/#comment-68221925- Kopiot etoo
stuxnet kirjoitti:
Ydinvoiman itsensä järkevyydestä kirjoitin vain hetki sitten:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12264631/#comment-68221925Miksi kopioit samaa asiaa useaan ketjuun?
Kopiot etoo kirjoitti:
Miksi kopioit samaa asiaa useaan ketjuun?
Täsmennä linkeillä se, mitä tarkoitat, niin voin ehkä vastata. Kiitos.
stuxnet kirjoitti:
"vastis @vastaaja_tw
Tuosta on hyvä jatkaa!Nyt linkität lähteenä jo omiin twiitteihisi? Loistavaa...
- Lystix
Realistivihreät vs fundamentalistiset viheruskovaiset.
- Uudet vaalitko?
Ratkaisun paikka tulossa. Eilen Stubb ja tänään Rinne ilmoittivat ns. minihallitusneuvotteluissa tulevan esille myös Fennovoiman hakemuksen täyndennysosan, koska kummallakin työllisyysasiat on tärkein asia yhtenä kohtana.Myös V.Niinistö oli mukana tänään, mutta suoraa vastausta ei juuri tähän asiaan tullut.
"vain puolet vihreistä vastustaa ydinvoimaa...". Stubb & Co se puolikas? Sittenhän Vihreällä Liitolla menee hyvin! Sama se mulle on kuka niitä vihreitä päätöksiä tekee, mutta toivon mukaan tietenkin kaikki 200 kansanedustajaa.
- Uudet vaalitko?
stuxnet kirjoitti:
"vain puolet vihreistä vastustaa ydinvoimaa...". Stubb & Co se puolikas? Sittenhän Vihreällä Liitolla menee hyvin! Sama se mulle on kuka niitä vihreitä päätöksiä tekee, mutta toivon mukaan tietenkin kaikki 200 kansanedustajaa.
Aamu-tv.n mukaan Ville Niinistö vastustaa UUSIEN ydinvoimalupien myöntämistä tällä hallituskaudella. Hän tietysti edustaa vihreitä kokonaisuutena, koska on puheenjohtaja, mutta jäsenistössä on tietysti myönteisiä näkökulmia. He ovat niitä jotka tietävät Suomen teollisuus ym. myönteisyyden olevan mahdollista vain luotettavan ja riittävän sähköenergian varassa. Syksyllä nähdään nouseeko Suomi lamasta vai kaikkoaako loputkin suuret työnantajat Suomesta kun Fennevoiman täydennyslupa tulee eduskuntaan.
Väärä tulkinta. Olen kirjoittanut asiasta jo aiemmin, mutta ei näy menneen perille.
"Vain puolet virheistä vastustaa ydinvoimaa
klgklgkgfj 2.4.2012 15:02
Jutun mukaan muista kuin virheistä 42% kannattaa ydinvoimaa ja virheistä 19%:kin kannattaa ydinvoimaa. Lopuilla virheistä ei ole mielipidettä asiasta."
http://www.vihrealanka.fi/uutiset/energiateollisuus-vain-puolet-vihreiden-kannattajista-suhtautuu-kielteisesti-ydinvoimaan
Vihreä Lanka ei kirjoita ydinvoiman vastustuksesta eikä kannatuksesta yhtään mitään - ne termit siis ovat itsekehittämiäsi ja virheellisiä.
Vihreä Lanka kirjoittaa ydinvoimaan suhtautumisesta myönteisessä tai kielteisessä mielessä. Se on paljon lähempänä gallupin sanamuotoja kuin omasi, mutta on edelleen virheellinen, johtuen gallupin taitavasti asetetuista kysymyksistä. Otetaan esimerkiksi 1. kysymys ja vaihtoehdot:
Kysymys 1
"Millainen on yleissuhtautumisenne ydinvoimaan energianlähteenä Suomen oloissa?"
Täysin myönteinen
Pääpiirteissään myönteinen
Toisaalta myönteinen, toisaalta kielteinen
Pääpiirteissään kielteinen
Täysin kielteinen
Ei tuossa tarvitse olla järjen jättiläinen ymmärtääkseen, että kenen tahansa yleissuhtautuminen ydinvoimaan energialähteenä Suomen oloissa voi olla myönteinen, ja silti hän voi vastustaa ydinvoimaa.
Saa nähdä kuinka monta kertaa näitä yksinkertaisia asioita vielä joutuu kertoilemaan.> Ei tuossa tarvitse olla järjen jättiläinen ymmärtääkseen, että kenen
> tahansa yleissuhtautuminen ydinvoimaan energialähteenä Suomen
> oloissa voi olla myönteinen, ja silti hän voi vastustaa ydinvoimaa.
Minä sitten varmaan olen järjen jättiläinen, kun ei ihan heti auennut miten tuo olisi mahdollsita. Minä siis kannatan ehdottomasti ydinvoimaa energialähteenä, mutta vastustan ydinvoimaa? Toki moni keskustelukumppani Suoli24 -palstoilla tuntuu tuon yhtälön helposti täyttävän, mutta kun minä en vaan ymmärrä... Siis miten kaksi keskenään täysin ristiriitaista mielipidettä voi samalta henkilöltä löytyä yhtä aikaa (tai edes suurin piirtein samoihin aikoihin). Toki vuosien mittaan monen kanta varmaan muuttuu...The_Rat kirjoitti:
> Ei tuossa tarvitse olla järjen jättiläinen ymmärtääkseen, että kenen
Minä sitten varmaan olen järjen jättiläinen, kun ei ihan heti auennut miten tuo olisi mahdollsita. Minä siis kannatan ehdottomasti ydinvoimaa energialähteenä, mutta vastustan ydinvoimaa? Toki moni keskustelukumppani Suoli24 -palstoilla tuntuu tuon yhtälön helposti täyttävän, mutta kun minä en vaan ymmärrä... Siis miten kaksi keskenään täysin ristiriitaista mielipidettä voi samalta henkilöltä löytyä yhtä aikaa (tai edes suurin piirtein samoihin aikoihin). Toki vuosien mittaan monen kanta varmaan muuttuu...Olen itsekin sitä mieltä, että energialähteenä - ja vain energialähteenä - ajatellen, sen kaikki haitat unohtaen, ydinvoima on Suomen oloissa sopiva. Mikäli kysymys kuuluisi näin: "Kannatatteko ydinvoimaa Suomessa energialähteenä käytettäväksi", vastaukseni olisi jyrkkä EN.
Kysymyksenasettelu on tarkoituksellisen kiero: kysytään 'yleissuhtautumista' johonkin ydinvoiman ominaisuuteen tai käyttöön. Mitä on 'yleissuhtautuminen'? Jotain "juu ei, mutta toisaalta taas....". Siis hirveän epämääräistä.
Epämääräisyydestä esimerkkinä kysymys 2;
"Hyväksyttekö ydinvoiman ilmastomuutoksen torjuntakeinona?
Tuohon vaikea vastata "EN", koska niitä ydinvoimaloita on maailmalla monta sataa, eikä niitä voi noin vain sammutella. Mutta jos kysymys olisi kuulunut näin:
"Hyväksyttekö ydinvoiman lisärakentamisen ilmastomuutoksen torjuntakeinona?", vastaus olisi helppo: EN
Noin se menee. Energiateollisuus on kehittänyt hyvän kysymyssarjan saadakseen mieleisiään vastauksia, koska vastaajista suuri osa tuskin edes ymmärtää mitä kysytään ja mitä ei kysytä.- Rehti duunari
The_Rat kirjoitti:
> Ei tuossa tarvitse olla järjen jättiläinen ymmärtääkseen, että kenen
Minä sitten varmaan olen järjen jättiläinen, kun ei ihan heti auennut miten tuo olisi mahdollsita. Minä siis kannatan ehdottomasti ydinvoimaa energialähteenä, mutta vastustan ydinvoimaa? Toki moni keskustelukumppani Suoli24 -palstoilla tuntuu tuon yhtälön helposti täyttävän, mutta kun minä en vaan ymmärrä... Siis miten kaksi keskenään täysin ristiriitaista mielipidettä voi samalta henkilöltä löytyä yhtä aikaa (tai edes suurin piirtein samoihin aikoihin). Toki vuosien mittaan monen kanta varmaan muuttuu...Kysymyksessä on usein ns. takin kääntäminen, joka on kansankielessä haukkumamuoto nopeasta mielipiteen muutoksesta. Väyrysellä se oli "yön yli nukuttuani..." versio. Vihreistäkin tekniikkaan perehtyneet ymmärtävät että Suomessa tarvitaan ydinvoimaa, koska muuten olemme vaikeuksissa sähkön käyttövarmuuden kanssa. Eteläisen Euroopan ajoittaiset sähköpilat varsinkin talvella on opettaneet ihmisiä ajattelemaan rehellisesti. Onhan tuo sähkön säännöstely sotien jälkeisessä Suomessakin koettu asia.
- Muistan säännöstelyn
Rehti duunari kirjoitti:
Kysymyksessä on usein ns. takin kääntäminen, joka on kansankielessä haukkumamuoto nopeasta mielipiteen muutoksesta. Väyrysellä se oli "yön yli nukuttuani..." versio. Vihreistäkin tekniikkaan perehtyneet ymmärtävät että Suomessa tarvitaan ydinvoimaa, koska muuten olemme vaikeuksissa sähkön käyttövarmuuden kanssa. Eteläisen Euroopan ajoittaiset sähköpilat varsinkin talvella on opettaneet ihmisiä ajattelemaan rehellisesti. Onhan tuo sähkön säännöstely sotien jälkeisessä Suomessakin koettu asia.
Tuon tietävät kaikki, mutta osa ei sitä halua julkisesti myöntää. Sähkön säännöstelykin saattaa olla edessä, jos kovat pakkaset tulevat laajalle alueelle Eurooppaan ja Venäjälle samanaikaisesti. Silloin alkaa hillitön syyttely riittämättömästä tuotannosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475465Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612326Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181860Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1451761- 171585
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol331513Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5137881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171117Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771088Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2221008