Talvivaaraan meinataan järjestää linnunpelätin. Asia saadaan pois päiväjärjestyksestä
Kainuun Sanomissa lisää
http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194740351002/artikkeli/lintukuolemat talvivaara pohtii pelattimien asentamista.html
Kainuun Sanomat: Talvivaaraan linnunpelätin
18
110
Vastaukset
- Siivet!
Linnut ovat hukuttautuneet altaaseen tarkoituksella. Vesilintujen tiedetään olevan sangen v*ttumaisia otuksia, jotka tekevät tällaista tahallaan haitatakseen kotimaisten yrittäjien toimintaa.
- pelottaa ihmisiäkin
Tavja Havonen joutais pelätiksi...
- Hoover.
Onhan nuo puutteet korjattava ettei tule lisää lintukuolemia. Tämä oli jopa Ministerin määräys
www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201204164637- ----
Ihmetyttää kun tässä ajassa on tullut jo tuollainen siivo ja hävitys. Päästöt arvioitiin monta kymmentä kertaa pienemmiksi, kun lupia tuolle jätemyllylle haettiin. Millainen sotku siellä on 10 tai 20 vuoden päästä? Entäs se uraanin talteenotto, tuleeko siitä millaista liejua?
Mahtaako yksi harakanpelätin riittää. - Hoover.
---- kirjoitti:
Ihmetyttää kun tässä ajassa on tullut jo tuollainen siivo ja hävitys. Päästöt arvioitiin monta kymmentä kertaa pienemmiksi, kun lupia tuolle jätemyllylle haettiin. Millainen sotku siellä on 10 tai 20 vuoden päästä? Entäs se uraanin talteenotto, tuleeko siitä millaista liejua?
Mahtaako yksi harakanpelätin riittää.Kaikki laskelmat ovat tehty täysin väärin ja jopa tahallisesti vääristelty, ettei rahaa palaisi ympäristön suojeluun.
Esim. ulkomailla on kaivoksissa altaiden päälle levitetty verkot, ettei linnut pääse jätevesiin. Suomessa ta Talvivaarassa on kaikki leväperäistä toimintaa, eikä edes yritetä hallita kaivostoinasta tulevia saasteiden vastuullista puhdistamista. Vasta viimekädessä tehdään kaikki, kun määräykset tulee Ministeriöstä ja EUn ympäristövastaavilta. Talvivaara voi vielä saada kovat sakot EU:ta ja menettää jopa kaivostoiminta lupansa. Ainakin EU:n antamat tuet napsahtaa pois ja nekin, jotka on maksettu peritään takaisin
www.taloussanomat.fi/perusteollisuus/2012/04/26/eun-komissio-sai-talvivaaran-paastot-poydalleen/201228246/12 - ----
Hoover. kirjoitti:
Kaikki laskelmat ovat tehty täysin väärin ja jopa tahallisesti vääristelty, ettei rahaa palaisi ympäristön suojeluun.
Esim. ulkomailla on kaivoksissa altaiden päälle levitetty verkot, ettei linnut pääse jätevesiin. Suomessa ta Talvivaarassa on kaikki leväperäistä toimintaa, eikä edes yritetä hallita kaivostoinasta tulevia saasteiden vastuullista puhdistamista. Vasta viimekädessä tehdään kaikki, kun määräykset tulee Ministeriöstä ja EUn ympäristövastaavilta. Talvivaara voi vielä saada kovat sakot EU:ta ja menettää jopa kaivostoiminta lupansa. Ainakin EU:n antamat tuet napsahtaa pois ja nekin, jotka on maksettu peritään takaisin
www.taloussanomat.fi/perusteollisuus/2012/04/26/eun-komissio-sai-talvivaaran-paastot-poydalleen/201228246/12Tuolla ulkomailla onkin eri homma. Siellä ihmiset nostavat metakan jos heidän nurkkia alkaa joku pilaamaan. Laitapas tuollainen viritys pystyyn vaikka Saksassa tai Yhdysvalloissa, niin asukkaat olisivat takajaloillaan heti. Täällä Suomessa jopa entinen ymp.ministeri osteli tuon saastamyllyn osakkeita ja ei puhunut siitä mitään. Onhan se Suomessa ihan ennenkuulumatonta, että joku joutuisi jostain oikeasti vastuuta kantamaan. Ennemmin laitetaan kaikki jonkun pikkutyöntekijän syyksi, vähän kuin Venäjän malliin.
Mitä noita talousuutisia lukee, siellä todetaan Talvivaaran joutuvan maksamaan rahoituksestaan melko suuret korot. Ei oikein sijoittajilla usko riitä.
Joskushan tuonkin toiminta loppuu, se millainen läntti siihen jälkipolvien harmiksi jää, on asia kokonaan toinen. Hyvältä ei näytä ei.
Joku kuollut lokki jossain rapakossa ei paljoa maailmaa keikauttaisi, mutta kun tuo murju on alkujaan vähätellyt päästönsä, jotta lupa heltiäisi. Päästöjen vähentämisen sijaan haluttaisiin rukata itse päästörajoja.
Onko kukaan muuten puhunut tuon laitoksen todellisesta tuottavuudesta Kainuulle? Se ei käsittääkseni ole mikään kovin suuri luku. Eikä niitä työpaikkojakaan ole niin valtavasti, kuin äkkiseltään luulisi. - 1212
---- kirjoitti:
Tuolla ulkomailla onkin eri homma. Siellä ihmiset nostavat metakan jos heidän nurkkia alkaa joku pilaamaan. Laitapas tuollainen viritys pystyyn vaikka Saksassa tai Yhdysvalloissa, niin asukkaat olisivat takajaloillaan heti. Täällä Suomessa jopa entinen ymp.ministeri osteli tuon saastamyllyn osakkeita ja ei puhunut siitä mitään. Onhan se Suomessa ihan ennenkuulumatonta, että joku joutuisi jostain oikeasti vastuuta kantamaan. Ennemmin laitetaan kaikki jonkun pikkutyöntekijän syyksi, vähän kuin Venäjän malliin.
Mitä noita talousuutisia lukee, siellä todetaan Talvivaaran joutuvan maksamaan rahoituksestaan melko suuret korot. Ei oikein sijoittajilla usko riitä.
Joskushan tuonkin toiminta loppuu, se millainen läntti siihen jälkipolvien harmiksi jää, on asia kokonaan toinen. Hyvältä ei näytä ei.
Joku kuollut lokki jossain rapakossa ei paljoa maailmaa keikauttaisi, mutta kun tuo murju on alkujaan vähätellyt päästönsä, jotta lupa heltiäisi. Päästöjen vähentämisen sijaan haluttaisiin rukata itse päästörajoja.
Onko kukaan muuten puhunut tuon laitoksen todellisesta tuottavuudesta Kainuulle? Se ei käsittääkseni ole mikään kovin suuri luku. Eikä niitä työpaikkojakaan ole niin valtavasti, kuin äkkiseltään luulisi.Talvivaara teki kolmessa kuukaudessa vajaat 20 miljoonaa euroa tappiota.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201204162205&ext=rss
Uusia työllistämislukuja ei löydy mistään, mutta 2009 tuo hökötys työllisti 290 henkilöä. Paikallisia joukossa vissiin muutama kymmenen.
- Angry Bird vihastuu
Tampereen Särkänniemen Angry Birds lintuhahmot on tehty Iisalmessa.
Olisi lyhyt 70 km matka viedä hyvin vihaisia lintupelättimiä Talvivaaraan.
Nasselintu on hyvin vihainen, kun pikkuräpeltäjät sammuvat lampeen. - sisäp. tietoa
Vartijat saavat pamput ja yönäkölaitteet. Myös liiketunnistimia asennetaan.
- .
Vartijoiden pitää tehdä selväksi muuttolinnuille, että tehdasalueelle on ulkopuolisilla pääsy kielletty.
- johan pysyvät poissa
Ja kyltit tuolta: http://www.google.fi/search?hl=fi&q=trespassers will be killed&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1920&bih=917&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ooCdT8aQHIP-4QSVuIyqDg
- Böööö
Halonen kuulemma seisoo altaan reunalla. Eläkepäiville vähän pelättihommia. Linnut nostavat nopeasti korkeutta altaan kohdalla.
- Ehdotus.
Minä ehdottaisin että sinne laitettaisiin näitä sikariportaan ihmisiä ja suursijoittajia huitomaan eläimiä pois. Kaasunaamarit päässä toki, etteivät mihinkään rikkivetyyn itse tukehdu.
- Suojelija.
Lokkeja, hanhia, rastaita ja joutsenia joutaisi kuolla roppakaupalla, niitä on jo ihan vaivaksi asti.
- .
Ja kaloja on järvet täynnä, niin että hävitetään pois vaan nekin. Kalaa saa kaupan tiskiltä, ei niitä omista järvistä tarvitse pyytää. Tonnikalaa on marketissa niin että hyllyt notkuu.
Mutta mitä ihmeen haittaa joutsenesta on sulle ollut? Rauhoitettu lintu kaiken lisäksi. - ohoooooo
. kirjoitti:
Ja kaloja on järvet täynnä, niin että hävitetään pois vaan nekin. Kalaa saa kaupan tiskiltä, ei niitä omista järvistä tarvitse pyytää. Tonnikalaa on marketissa niin että hyllyt notkuu.
Mutta mitä ihmeen haittaa joutsenesta on sulle ollut? Rauhoitettu lintu kaiken lisäksi.Lehtokertun liraus on näköjään vähän vaarallinen ihmisille, kaloille, linnuille ja muillekin luonnolle, mutta vain ympäristöviranomaisille se on vaaraton.
- nääsjoo
Tältä se näyttää:
http://www.youtube.com/watch?v=Efnh5JK6G4s - hyötykäyttöön kanase
Eikös nuo eduskunnan ellun kanat,kukkahattu mamuhyysärit joutaisi sinne.
Toki pieni apua sinne,mutta tulispa vähemmän tappiota täällä hallintopäässä.
Toki niiden kotkotus lintuja pelottaisi ja haaksirikkoiset lnnut saisi hyysäreitä apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483