Kainuun Sanomat: Talvivaaraan linnunpelätin

Pelätinlintu

18

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siivet!

      Linnut ovat hukuttautuneet altaaseen tarkoituksella. Vesilintujen tiedetään olevan sangen v*ttumaisia otuksia, jotka tekevät tällaista tahallaan haitatakseen kotimaisten yrittäjien toimintaa.

    • pelottaa ihmisiäkin

      Tavja Havonen joutais pelätiksi...

    • Hoover.

      Onhan nuo puutteet korjattava ettei tule lisää lintukuolemia. Tämä oli jopa Ministerin määräys

      www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201204164637

      • ----

        Ihmetyttää kun tässä ajassa on tullut jo tuollainen siivo ja hävitys. Päästöt arvioitiin monta kymmentä kertaa pienemmiksi, kun lupia tuolle jätemyllylle haettiin. Millainen sotku siellä on 10 tai 20 vuoden päästä? Entäs se uraanin talteenotto, tuleeko siitä millaista liejua?

        Mahtaako yksi harakanpelätin riittää.


      • Hoover.
        ---- kirjoitti:

        Ihmetyttää kun tässä ajassa on tullut jo tuollainen siivo ja hävitys. Päästöt arvioitiin monta kymmentä kertaa pienemmiksi, kun lupia tuolle jätemyllylle haettiin. Millainen sotku siellä on 10 tai 20 vuoden päästä? Entäs se uraanin talteenotto, tuleeko siitä millaista liejua?

        Mahtaako yksi harakanpelätin riittää.

        Kaikki laskelmat ovat tehty täysin väärin ja jopa tahallisesti vääristelty, ettei rahaa palaisi ympäristön suojeluun.

        Esim. ulkomailla on kaivoksissa altaiden päälle levitetty verkot, ettei linnut pääse jätevesiin. Suomessa ta Talvivaarassa on kaikki leväperäistä toimintaa, eikä edes yritetä hallita kaivostoinasta tulevia saasteiden vastuullista puhdistamista. Vasta viimekädessä tehdään kaikki, kun määräykset tulee Ministeriöstä ja EUn ympäristövastaavilta. Talvivaara voi vielä saada kovat sakot EU:ta ja menettää jopa kaivostoiminta lupansa. Ainakin EU:n antamat tuet napsahtaa pois ja nekin, jotka on maksettu peritään takaisin

        www.taloussanomat.fi/perusteollisuus/2012/04/26/eun-komissio-sai-talvivaaran-paastot-poydalleen/201228246/12


      • ----
        Hoover. kirjoitti:

        Kaikki laskelmat ovat tehty täysin väärin ja jopa tahallisesti vääristelty, ettei rahaa palaisi ympäristön suojeluun.

        Esim. ulkomailla on kaivoksissa altaiden päälle levitetty verkot, ettei linnut pääse jätevesiin. Suomessa ta Talvivaarassa on kaikki leväperäistä toimintaa, eikä edes yritetä hallita kaivostoinasta tulevia saasteiden vastuullista puhdistamista. Vasta viimekädessä tehdään kaikki, kun määräykset tulee Ministeriöstä ja EUn ympäristövastaavilta. Talvivaara voi vielä saada kovat sakot EU:ta ja menettää jopa kaivostoiminta lupansa. Ainakin EU:n antamat tuet napsahtaa pois ja nekin, jotka on maksettu peritään takaisin

        www.taloussanomat.fi/perusteollisuus/2012/04/26/eun-komissio-sai-talvivaaran-paastot-poydalleen/201228246/12

        Tuolla ulkomailla onkin eri homma. Siellä ihmiset nostavat metakan jos heidän nurkkia alkaa joku pilaamaan. Laitapas tuollainen viritys pystyyn vaikka Saksassa tai Yhdysvalloissa, niin asukkaat olisivat takajaloillaan heti. Täällä Suomessa jopa entinen ymp.ministeri osteli tuon saastamyllyn osakkeita ja ei puhunut siitä mitään. Onhan se Suomessa ihan ennenkuulumatonta, että joku joutuisi jostain oikeasti vastuuta kantamaan. Ennemmin laitetaan kaikki jonkun pikkutyöntekijän syyksi, vähän kuin Venäjän malliin.

        Mitä noita talousuutisia lukee, siellä todetaan Talvivaaran joutuvan maksamaan rahoituksestaan melko suuret korot. Ei oikein sijoittajilla usko riitä.

        Joskushan tuonkin toiminta loppuu, se millainen läntti siihen jälkipolvien harmiksi jää, on asia kokonaan toinen. Hyvältä ei näytä ei.

        Joku kuollut lokki jossain rapakossa ei paljoa maailmaa keikauttaisi, mutta kun tuo murju on alkujaan vähätellyt päästönsä, jotta lupa heltiäisi. Päästöjen vähentämisen sijaan haluttaisiin rukata itse päästörajoja.

        Onko kukaan muuten puhunut tuon laitoksen todellisesta tuottavuudesta Kainuulle? Se ei käsittääkseni ole mikään kovin suuri luku. Eikä niitä työpaikkojakaan ole niin valtavasti, kuin äkkiseltään luulisi.


      • 1212
        ---- kirjoitti:

        Tuolla ulkomailla onkin eri homma. Siellä ihmiset nostavat metakan jos heidän nurkkia alkaa joku pilaamaan. Laitapas tuollainen viritys pystyyn vaikka Saksassa tai Yhdysvalloissa, niin asukkaat olisivat takajaloillaan heti. Täällä Suomessa jopa entinen ymp.ministeri osteli tuon saastamyllyn osakkeita ja ei puhunut siitä mitään. Onhan se Suomessa ihan ennenkuulumatonta, että joku joutuisi jostain oikeasti vastuuta kantamaan. Ennemmin laitetaan kaikki jonkun pikkutyöntekijän syyksi, vähän kuin Venäjän malliin.

        Mitä noita talousuutisia lukee, siellä todetaan Talvivaaran joutuvan maksamaan rahoituksestaan melko suuret korot. Ei oikein sijoittajilla usko riitä.

        Joskushan tuonkin toiminta loppuu, se millainen läntti siihen jälkipolvien harmiksi jää, on asia kokonaan toinen. Hyvältä ei näytä ei.

        Joku kuollut lokki jossain rapakossa ei paljoa maailmaa keikauttaisi, mutta kun tuo murju on alkujaan vähätellyt päästönsä, jotta lupa heltiäisi. Päästöjen vähentämisen sijaan haluttaisiin rukata itse päästörajoja.

        Onko kukaan muuten puhunut tuon laitoksen todellisesta tuottavuudesta Kainuulle? Se ei käsittääkseni ole mikään kovin suuri luku. Eikä niitä työpaikkojakaan ole niin valtavasti, kuin äkkiseltään luulisi.

        Talvivaara teki kolmessa kuukaudessa vajaat 20 miljoonaa euroa tappiota.
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201204162205&ext=rss


        Uusia työllistämislukuja ei löydy mistään, mutta 2009 tuo hökötys työllisti 290 henkilöä. Paikallisia joukossa vissiin muutama kymmenen.


    • Angry Bird vihastuu

      Tampereen Särkänniemen Angry Birds lintuhahmot on tehty Iisalmessa.
      Olisi lyhyt 70 km matka viedä hyvin vihaisia lintupelättimiä Talvivaaraan.

      Nasselintu on hyvin vihainen, kun pikkuräpeltäjät sammuvat lampeen.

    • sisäp. tietoa

      Vartijat saavat pamput ja yönäkölaitteet. Myös liiketunnistimia asennetaan.

      • .

        Vartijoiden pitää tehdä selväksi muuttolinnuille, että tehdasalueelle on ulkopuolisilla pääsy kielletty.


    • johan pysyvät poissa
    • Böööö

      Halonen kuulemma seisoo altaan reunalla. Eläkepäiville vähän pelättihommia. Linnut nostavat nopeasti korkeutta altaan kohdalla.

      • Ehdotus.

        Minä ehdottaisin että sinne laitettaisiin näitä sikariportaan ihmisiä ja suursijoittajia huitomaan eläimiä pois. Kaasunaamarit päässä toki, etteivät mihinkään rikkivetyyn itse tukehdu.


    • Suojelija.

      Lokkeja, hanhia, rastaita ja joutsenia joutaisi kuolla roppakaupalla, niitä on jo ihan vaivaksi asti.

      • .

        Ja kaloja on järvet täynnä, niin että hävitetään pois vaan nekin. Kalaa saa kaupan tiskiltä, ei niitä omista järvistä tarvitse pyytää. Tonnikalaa on marketissa niin että hyllyt notkuu.

        Mutta mitä ihmeen haittaa joutsenesta on sulle ollut? Rauhoitettu lintu kaiken lisäksi.


      • ohoooooo
        . kirjoitti:

        Ja kaloja on järvet täynnä, niin että hävitetään pois vaan nekin. Kalaa saa kaupan tiskiltä, ei niitä omista järvistä tarvitse pyytää. Tonnikalaa on marketissa niin että hyllyt notkuu.

        Mutta mitä ihmeen haittaa joutsenesta on sulle ollut? Rauhoitettu lintu kaiken lisäksi.

        Lehtokertun liraus on näköjään vähän vaarallinen ihmisille, kaloille, linnuille ja muillekin luonnolle, mutta vain ympäristöviranomaisille se on vaaraton.


    • nääsjoo
    • hyötykäyttöön kanase

      Eikös nuo eduskunnan ellun kanat,kukkahattu mamuhyysärit joutaisi sinne.
      Toki pieni apua sinne,mutta tulispa vähemmän tappiota täällä hallintopäässä.

      Toki niiden kotkotus lintuja pelottaisi ja haaksirikkoiset lnnut saisi hyysäreitä apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe