NL:N KESKITYSLEIRIT OLIVAT KOMMUNISMIN

ensi innovaatio!!

Bolsevikkien vallankumouksen vastustajia alettiin ampumisen lisäksi sulkea vankiloihin. Kun ne täyttyivät, otettiin käyttöön myös luostarit. Sitten antoi Lenin jo elokuussa -18 ohjeen vankileireistä, jonne vastustajat suljettiin. He ideoitiin työleireiksi.Idea toimi hyvin.

Kun natsit ottivat vallan Saksassa, keksi Göring kopioida kommunistien leiri-idean. Ensimmäiset leirit pystytettiin -34 ja järjestelmä laajeni vaikkei koskaan vetänyt vertoja Stalinin leireille.
Bolsevikkien ja natsien aatesukulaisuus näkyi kuitenkin tässäkin asiassa.

14

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mihin niitä

      tarvittiin?

      Yksin Trotskin väitetään surmauttaneen 1,4 miljoonaa valkoista.
      Eihän siinä tarvittu kuin haudankaivajia, jos niitäkään.

    • Göringin väitetään

      ottaneen keskitysleirien tunnuslauseen kommunistislta työleireiltä. Arbeit macht frei, luki portin päällä suurin kirjaimin.
      Myös neuvostoleireillä oli juhlavat portit samanlaisin iskulausein.

      • Täysin väärin

        Göringillä ei mitään tietoja eikä sympatiota Neuvostoliittoon.

        Keskitys leirit Suomen kautta Eurooppaan, kertoo uusin tutkimus:

        "Vielä tutkimatta on Göringin vaikutteet Ruotsista ja myös Suomesta. Yhdistävä linkki oli Eric von Rosen, ruotsalainen kreivi, joka oli Ruotsin natsien keskeisiä vaikuttajia. Häneltä Göring sai tietoja Suomen sisällissodan uudesta innovaatiosta : tuhoamisleireistä. Joilla poliittiset vastustajat tuhottiin ampumatta käyttäen nälkää ja tauteja. von Rosen oli se linkki joka yhdisti Saksan ja Suomen kohtaloita jatkossa. Myös Suur-Suomi ja Suur-Saksa-ideologiat ovat läheistä sukua - Mannerheim-von Rosen-Göring -akseli. Nämä suomalais-saksalaiset erityissuhteet tulevat vielä saamaan uutta valoa ja muuttavat toisen maailmansodan historiankirjoitusta kun aikanaan ennakkoluulottomat nuoren polven tutkijat tarttuvat aiheeseen....


      • LaD
        Täysin väärin kirjoitti:

        Göringillä ei mitään tietoja eikä sympatiota Neuvostoliittoon.

        Keskitys leirit Suomen kautta Eurooppaan, kertoo uusin tutkimus:

        "Vielä tutkimatta on Göringin vaikutteet Ruotsista ja myös Suomesta. Yhdistävä linkki oli Eric von Rosen, ruotsalainen kreivi, joka oli Ruotsin natsien keskeisiä vaikuttajia. Häneltä Göring sai tietoja Suomen sisällissodan uudesta innovaatiosta : tuhoamisleireistä. Joilla poliittiset vastustajat tuhottiin ampumatta käyttäen nälkää ja tauteja. von Rosen oli se linkki joka yhdisti Saksan ja Suomen kohtaloita jatkossa. Myös Suur-Suomi ja Suur-Saksa-ideologiat ovat läheistä sukua - Mannerheim-von Rosen-Göring -akseli. Nämä suomalais-saksalaiset erityissuhteet tulevat vielä saamaan uutta valoa ja muuttavat toisen maailmansodan historiankirjoitusta kun aikanaan ennakkoluulottomat nuoren polven tutkijat tarttuvat aiheeseen....

        HAAAHHAHHAHAHAHAH TULIPAS TAAS RYÖPPY KOMMUNISTIHEVONRIPULIA


      • Tosia valeita!!
        Täysin väärin kirjoitti:

        Göringillä ei mitään tietoja eikä sympatiota Neuvostoliittoon.

        Keskitys leirit Suomen kautta Eurooppaan, kertoo uusin tutkimus:

        "Vielä tutkimatta on Göringin vaikutteet Ruotsista ja myös Suomesta. Yhdistävä linkki oli Eric von Rosen, ruotsalainen kreivi, joka oli Ruotsin natsien keskeisiä vaikuttajia. Häneltä Göring sai tietoja Suomen sisällissodan uudesta innovaatiosta : tuhoamisleireistä. Joilla poliittiset vastustajat tuhottiin ampumatta käyttäen nälkää ja tauteja. von Rosen oli se linkki joka yhdisti Saksan ja Suomen kohtaloita jatkossa. Myös Suur-Suomi ja Suur-Saksa-ideologiat ovat läheistä sukua - Mannerheim-von Rosen-Göring -akseli. Nämä suomalais-saksalaiset erityissuhteet tulevat vielä saamaan uutta valoa ja muuttavat toisen maailmansodan historiankirjoitusta kun aikanaan ennakkoluulottomat nuoren polven tutkijat tarttuvat aiheeseen....

        "Yhdistävä linkki oli Eric von Rosen, ruotsalainen kreivi, joka oli Ruotsin natsien keskeisiä vaikuttajia. Häneltä Göring sai tietoja Suomen sisällissodan uudesta innovaatiosta : tuhoamisleireistä. Joilla poliittiset vastustajat tuhottiin ampumatta käyttäen nälkää ja tauteja. von Rosen oli se linkki joka yhdisti Saksan ja Suomen kohtaloita jatkossa. Myös Suur-Suomi ja Suur-Saksa-ideologiat ovat läheistä sukua - Mannerheim-von Rosen-Göring -akseli."

        Suomessahan ei ole mitään tuhoamisleirejä ollut. Sotavankileirit muutettiin valtion pakkotyölaitoksiksi 15.9. 18 ja vankien pääosa armahdettiin jo -18 aikana. Sellaista mallia ei Saksassa ollut.

        Göring oli naimisissa von Rosenin vaimon siskon kanssa. He saattoivat tavata ehkä joskus 1925. Von Rosenilla ei ollut mitään yhteyksiä Suomeen tai Mannerheimiin lukuunottamatta lentokoneen lahjoitusta -18.

        Mannerheim tapasi Göringin vain kerran ennen sotia käydessään 1935 tutustumassa Saksan lentokoneteollisuuteen. Göring oli silloin jo uusissa naimisissa.
        Toisen kerran G. tapasi M:n heinäkuussa -42 tämän käydessä kohteliaisuusvierailulla Saksassa.

        Siinä se olikin.

        Keskitysleirit Göring perusti 1934 alkaen nimenomaan neuvostomallin mukaan. Ne siirtyivät pian SS:n hoitoon, eikä Göringillä ollut enää valtaa niihin.


    • Ei kommunismia....

      Neuvostoliiton johdon levittämät ja toteuttamat poliittiset aatteet eivät olleet sen enemmän kommunismia kuin sosiallismiakaan.
      Kyllä siinä keksittiin kansalaisten pelokkeeksi ja hallitsemiseksi aivan jotain muita konsteja.
      Keskitysleirit ja kansalaisten tuhoaminen eivät kuulu kumpaankaan mainituista aatteista.
      Stalinin ja Hitlerin leirien tarkoitusperät olivat aivan erilaisia, ei Hitler tai Göring kopioineet Neuvostoliitosta yhtään mitään. Olihan näiden keskitysleireihin täyttäminen ihmisillä aivan eri periaatteilla toimiva ja myös leirien toiminta muutenkin oli aivan erilaista. Myös toiminnan tarkoitusperät olivat erilaisia.

      • Soso, pojuseni

        Kyllä NL:n kommunistinen puolue ilmoitti toteuttavansa kommunismia lopullisen tavoitteenaan sosdialismi vai oliko se toisin päin? Väitätkö heidän valehdelleen 70 vuotta?

        Göring nimenomaan ilmoitti 1934 leirimallin toimivan hyvin NL:ssa.

        Sekä Saksa että NL käyttivät vankeja työvoimana ja nääntyneiden tilalle otettiin aina uudet.


      • NL:n suuret rakennus
        Soso, pojuseni kirjoitti:

        Kyllä NL:n kommunistinen puolue ilmoitti toteuttavansa kommunismia lopullisen tavoitteenaan sosdialismi vai oliko se toisin päin? Väitätkö heidän valehdelleen 70 vuotta?

        Göring nimenomaan ilmoitti 1934 leirimallin toimivan hyvin NL:ssa.

        Sekä Saksa että NL käyttivät vankeja työvoimana ja nääntyneiden tilalle otettiin aina uudet.

        urakat olivat mahdollisia vain leirityövoimalla. Tunnetuin on Stalinin kanava, jolla kuoli ainakin 30 000 vankia.

        Lukemattomat leirit ylläpitivät kaivoksia ja metsätyömaita. Työvoima oli halpaa ja noin 300 000 vangin vuosittainen kuolleisuus korvattiin vaivattomasti uusilla vangeilla. NL:n oikeuslaitos tuotti niitä rajattomasti.


      • Voihan ilmoittaa....
        Soso, pojuseni kirjoitti:

        Kyllä NL:n kommunistinen puolue ilmoitti toteuttavansa kommunismia lopullisen tavoitteenaan sosdialismi vai oliko se toisin päin? Väitätkö heidän valehdelleen 70 vuotta?

        Göring nimenomaan ilmoitti 1934 leirimallin toimivan hyvin NL:ssa.

        Sekä Saksa että NL käyttivät vankeja työvoimana ja nääntyneiden tilalle otettiin aina uudet.

        Kyllä Neukkulan kommunistisen puolueen johto todellakin valehteli 70 vuotta aivan mennen tullen.
        Ei kommunismin tai sosialismin teoriaan kuulu pakkotyö ja keskitysleirit.


    • Olisiko NL:n talous

      romahtanut ilman leirien orjatyövoimaa? Ainakin sitä käytettiin vielä Stalinin kuoltua.

      • Kohteita....

        Vankityövoimalla teetettiin metsätöitä, kaivoksia ja kertaluonteisia urakoita, kuten nämä kanavat.
        Tuntuu vaan, ettei se vankityövoima voinut olla kovin tuottavaa ja tehokasta.
        Stalinin kuoltua alettiin näitä leirejä purkaa ja tuomituille myöntää rehabilitointeja.
        Mm. Hrustsov tuomitsi julkisesti nämä työleirit, tosin tai hän olla itsekin aikoinaan patistelemassa ihmisiä leireille.

        Vankityövoiman käyttö oli kyllä aika sekavaa touhua. Jotkut saivat pitkiä tuomioita, mutta oslla oli tuomio esimerkiksi 10 vuotta ja sitten määräys asua tietty aika samalla alueella. Esimerkiksi Karagandassa entiset vangit jäivät vähän parempiin töihin ja asuivat vielä samoilla alueilla.
        Kuulemma autonkuljettajan homma oli "kuningashommia". Eräs inkeriläinen kertoi olleensa elämänsä parhaassa työssä kuormurikuskina. Töitä oli vähän ja "kulansseerattavaa" riitti.


      • Leirit erosivat
        Kohteita.... kirjoitti:

        Vankityövoimalla teetettiin metsätöitä, kaivoksia ja kertaluonteisia urakoita, kuten nämä kanavat.
        Tuntuu vaan, ettei se vankityövoima voinut olla kovin tuottavaa ja tehokasta.
        Stalinin kuoltua alettiin näitä leirejä purkaa ja tuomituille myöntää rehabilitointeja.
        Mm. Hrustsov tuomitsi julkisesti nämä työleirit, tosin tai hän olla itsekin aikoinaan patistelemassa ihmisiä leireille.

        Vankityövoiman käyttö oli kyllä aika sekavaa touhua. Jotkut saivat pitkiä tuomioita, mutta oslla oli tuomio esimerkiksi 10 vuotta ja sitten määräys asua tietty aika samalla alueella. Esimerkiksi Karagandassa entiset vangit jäivät vähän parempiin töihin ja asuivat vielä samoilla alueilla.
        Kuulemma autonkuljettajan homma oli "kuningashommia". Eräs inkeriläinen kertoi olleensa elämänsä parhaassa työssä kuormurikuskina. Töitä oli vähän ja "kulansseerattavaa" riitti.

        NL:n normaaleista työpaikoista siinä, että niillä oli vähemmän varastettavaa ja vartijat veivät senkin.

        Kriminaalivangit olivat leirien aatelia ja poliittiset paarialuokkaa, jolle kriminaalit tekivät mitä halusivat.


      • Sotaan muuten
        Leirit erosivat kirjoitti:

        NL:n normaaleista työpaikoista siinä, että niillä oli vähemmän varastettavaa ja vartijat veivät senkin.

        Kriminaalivangit olivat leirien aatelia ja poliittiset paarialuokkaa, jolle kriminaalit tekivät mitä halusivat.

        otettiin ensin kriminaalivangit ja hestä muodostettiin rangaistuspataljoonia. Sitten ryhdyttiin ottamaan poliittisia vankeja, mutta siitä luovuttiin.


      • Sodan jälkeen
        Sotaan muuten kirjoitti:

        otettiin ensin kriminaalivangit ja hestä muodostettiin rangaistuspataljoonia. Sitten ryhdyttiin ottamaan poliittisia vankeja, mutta siitä luovuttiin.

        otettiin henkiin jääneet sotavangit uudelleen tutkittaviksi ja keskimäärinen palkkio oli 10 vuotta työleiriä. Siitäkin jotkut selvisivät, jopa säilyttäen uskonsa kommunismiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe