"Parantakaa sairaat"

"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
he panevat kätensä sairasten päälle,
ja nämä tulevat terveiksi"

Miksi loppujen lopuksi melko harvassa ovat ne uskovat,
joiden käsien alla sairaat paranevat?
Onko vika uskovissa vai sairaissa?

Jeesus ei koskaan jättänyt parantamatta yhtään sairasta,
joka kääntyi Hänen puoleensa,
ei myöskään sairasta, jonka puolesta joku kääntyi Hänen puoleensa,
pyytäen parantumista.

Toivon asiallista ja Raamatun ilmoitukseen perustuvaa keskustelua.

178

501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikal.fi

      Jeesus saa harvassa uskovassa täyden hallintavallan.Jeesus pääsee harvan uskovan kautta elämään niin kuin Hän tahtoo elää uskovassa ja uskovan kautta. Suurin syy siihen että uskovan rukouksen kautta ei parannu on tämä asia. Vika on siis rukoilijassa, ei sairaassa.

      Mikäli uskova antaa Jeesukselle kaikki, Jeesus antaa uskovalle kaikki. Mikäli uskova tekee mitä Jeesus käskee ja pyytää häntä tekemään, tottelee Jeesusta, Jeesus tekee mitä uskova pyytää Häntä tekemään. Tässä on luultavasti ne pääpiirteet rukousvastausten saamiseen ja syyt miksi ei saada rukousvastauksia.

      • Tästä tulee mieleen tapaus,
        jossa tosin on kysymys riivaajan pois ajamisesta,
        kun opetuslapset ihmettelivät, miksi he eivät siihen kyenneet.
        Selvää on, ettei vika ollut riivatussa, vaan opetuslapsissa.

        Matt 17

        20. Niin hän sanoi heille:
        "Teidän epäuskonne tähden;
        sillä totisesti minä sanon teille:
        jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran,
        niin te voisitte sanoa tälle vuorelle:
        'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi,
        eikä mikään olisi teille mahdotonta.
        21. Mutta tätä lajia ei saa lähtemään ulos
        muulla kuin rukouksella ja paastolla."


      • Kysyn vaan..
        kalamos kirjoitti:

        Tästä tulee mieleen tapaus,
        jossa tosin on kysymys riivaajan pois ajamisesta,
        kun opetuslapset ihmettelivät, miksi he eivät siihen kyenneet.
        Selvää on, ettei vika ollut riivatussa, vaan opetuslapsissa.

        Matt 17

        20. Niin hän sanoi heille:
        "Teidän epäuskonne tähden;
        sillä totisesti minä sanon teille:
        jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran,
        niin te voisitte sanoa tälle vuorelle:
        'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi,
        eikä mikään olisi teille mahdotonta.
        21. Mutta tätä lajia ei saa lähtemään ulos
        muulla kuin rukouksella ja paastolla."

        >jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, <

        Meillä uskovilla ei sitten ole uskoa edes sinapinsiemenenkään vertaa, mutta siitä huolimatta meille on luvattu pelastus kun uskomme Herraan Jeesukseen. Vai lemmeko pelastetut? Herää kysymys että uskommeko tosiaan tarpeeksi Jeesukseen Kristukseen? Vaikka minä uskon Jeesukseen niin paljon kuin minä vaan voin ja osaan uskoa, niin en kuitenkaan usko sinapinsiemenenkään vertaa kun en voi vuoria siirtää enkä edes sairauksia parantaa Jeesuksen nimessä. Minun uskoni ei riitä siihen ja uskallan epäillä ettei sinunkaan uskosi riitä joka tätä nyt luet. Ei vuodet siirry vaikka kuinka komentaisit niitä. Ei sinulla ole uskoa sinapinsiemenkää vertaa, joten riittääkö se pelastumiseenkaan kohdallamme? Kysyn vaan!


      • Kysyn vaan.. kirjoitti:

        >jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, <

        Meillä uskovilla ei sitten ole uskoa edes sinapinsiemenenkään vertaa, mutta siitä huolimatta meille on luvattu pelastus kun uskomme Herraan Jeesukseen. Vai lemmeko pelastetut? Herää kysymys että uskommeko tosiaan tarpeeksi Jeesukseen Kristukseen? Vaikka minä uskon Jeesukseen niin paljon kuin minä vaan voin ja osaan uskoa, niin en kuitenkaan usko sinapinsiemenenkään vertaa kun en voi vuoria siirtää enkä edes sairauksia parantaa Jeesuksen nimessä. Minun uskoni ei riitä siihen ja uskallan epäillä ettei sinunkaan uskosi riitä joka tätä nyt luet. Ei vuodet siirry vaikka kuinka komentaisit niitä. Ei sinulla ole uskoa sinapinsiemenkää vertaa, joten riittääkö se pelastumiseenkaan kohdallamme? Kysyn vaan!

        Pelastuminen synneistä ja parantuminen sairauksista,
        ei edellytä syntiseltä ja sairaalta muuta kuin kääntymistä
        Jumalan puoleen. Tulemista Jeesuksen tykö.

        Mutta kun me haluamme palvella Jeesusta
        niissä tehtävissä, joita Hän meille antaa.
        niin Jaikalia lainaten:
        "Mikäli uskova antaa Jeesukselle kaikki,
        Jeesus antaa uskovalle kaikki.
        Mikäli uskova tekee mitä Jeesus käskee
        ja pyytää häntä tekemään, tottelee Jeesusta ..."

        Tuossa edellisessä kommentissani
        esille ottamassani tapauksessa
        riivatun pojan isä oli kauhuissaan,
        kun opetuslapset eivät voineetkaan mitään tehdä.
        Ja tuo isä sanoi Jeesukselle:
        "jos sinä jotakin voit". Ja tähän Jeesus takertui.
        Jos voit, kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
        Siis Jeesuksella oli tuo usko ja kaikki muukin,
        mikä tarvittiin tuon pojan vapauttamiseen.
        Se oli edellyttänyt kuitenkin Jeesukselta muun muassa
        paastoa ja rukousta.

        Mutta tuolta pojalta ei edellytetty mitään,
        ja isältä riitti, että hän oli kääntynyt poikansa puolesta Jeesuksen tykö.
        Mutta opetuslapsilta olisi edellytetty enemmän kuin heillä oli,
        jotta he olisivat voineet jotakin tehdä.


      • minä uskon
        Kysyn vaan.. kirjoitti:

        >jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, <

        Meillä uskovilla ei sitten ole uskoa edes sinapinsiemenenkään vertaa, mutta siitä huolimatta meille on luvattu pelastus kun uskomme Herraan Jeesukseen. Vai lemmeko pelastetut? Herää kysymys että uskommeko tosiaan tarpeeksi Jeesukseen Kristukseen? Vaikka minä uskon Jeesukseen niin paljon kuin minä vaan voin ja osaan uskoa, niin en kuitenkaan usko sinapinsiemenenkään vertaa kun en voi vuoria siirtää enkä edes sairauksia parantaa Jeesuksen nimessä. Minun uskoni ei riitä siihen ja uskallan epäillä ettei sinunkaan uskosi riitä joka tätä nyt luet. Ei vuodet siirry vaikka kuinka komentaisit niitä. Ei sinulla ole uskoa sinapinsiemenkää vertaa, joten riittääkö se pelastumiseenkaan kohdallamme? Kysyn vaan!

        "Herää kysymys että uskommeko tosiaan tarpeeksi Jeesukseen Kristukseen? "

        Mikä on tarpeeksi ?
        Onko jossakin mittari, jolla sitä uskoa mitataan ?
        Enpä usko. Jos usko olisi kiinni omasta uskomisestani, olisin jo aikaa päiviä mennyt sille lavealle tielle, koska minulla ei sitä uskoa ole, ELLEI Jumala sitä minulle anna. Ja tähän asti on antanut.
        Tuota Kalamoksen aloitusta, miksi sairaat eivät parane, vaikka heidän puolestaan rukoillaan,olen itse miettinyt kohdallani, kun tuo paikka oli mielessäni ja rukoilin erään vakavasti loukkaantuneet ystävän puolesta.
        Koin, että Jumala kuuli rukoukseni/semme, mutta kuitenkaan tämä henkilö ei parantunut.Asiasta on aikaa jo vuosia ja edelleen mietin sitä joskus, miksi hän ei parantunut, mutta vastausta siihen en ole saanut.
        Enkä usko, että oli kyse uskonpuutteestakaan, koska läsnä oli väkevä Jumalan hengen läsnäolo. Mutta on vain asioita joita ei ymmärrä ja joihin ei vastausta ole tullut vielä ainakaan, ehkä taivaassa saa vastauksen.


      • Lukekaa itse
        kalamos kirjoitti:

        Pelastuminen synneistä ja parantuminen sairauksista,
        ei edellytä syntiseltä ja sairaalta muuta kuin kääntymistä
        Jumalan puoleen. Tulemista Jeesuksen tykö.

        Mutta kun me haluamme palvella Jeesusta
        niissä tehtävissä, joita Hän meille antaa.
        niin Jaikalia lainaten:
        "Mikäli uskova antaa Jeesukselle kaikki,
        Jeesus antaa uskovalle kaikki.
        Mikäli uskova tekee mitä Jeesus käskee
        ja pyytää häntä tekemään, tottelee Jeesusta ..."

        Tuossa edellisessä kommentissani
        esille ottamassani tapauksessa
        riivatun pojan isä oli kauhuissaan,
        kun opetuslapset eivät voineetkaan mitään tehdä.
        Ja tuo isä sanoi Jeesukselle:
        "jos sinä jotakin voit". Ja tähän Jeesus takertui.
        Jos voit, kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
        Siis Jeesuksella oli tuo usko ja kaikki muukin,
        mikä tarvittiin tuon pojan vapauttamiseen.
        Se oli edellyttänyt kuitenkin Jeesukselta muun muassa
        paastoa ja rukousta.

        Mutta tuolta pojalta ei edellytetty mitään,
        ja isältä riitti, että hän oli kääntynyt poikansa puolesta Jeesuksen tykö.
        Mutta opetuslapsilta olisi edellytetty enemmän kuin heillä oli,
        jotta he olisivat voineet jotakin tehdä.

        Miksi nykyään ei käsien alla parannuta?
        Miksi ihmetellään itsestään selvää asiaa jos on Raamattu mistä sen voi lukea.
        Siellä kerrotaan ihan selvästi että parantaminen lakkaa, kielillä puhuminen lakkaa jne. Nyt eletään jo niitä aikoja jolloin ne ovat lakanneet.


      • Lukekaa itse kirjoitti:

        Miksi nykyään ei käsien alla parannuta?
        Miksi ihmetellään itsestään selvää asiaa jos on Raamattu mistä sen voi lukea.
        Siellä kerrotaan ihan selvästi että parantaminen lakkaa, kielillä puhuminen lakkaa jne. Nyt eletään jo niitä aikoja jolloin ne ovat lakanneet.

        "Mutta kun tulee se, mikä on täydellistä, katoaa se, mikä on vajavaista.
        Kun olin lapsi, puhuin kuin lapsi.
        Minulla oli lapsen mieli, ja ajattelin kuin lapsi.
        Tultuani mieheksi hylkäsin sen, mikä oli lapsenomaista.
        Nyt näemme kuin kuvastimesta, himmeän heijastuksen tavoin,
        mutta silloin kasvoista kasvoihin." (1 Kor 13:10-12)

        Silloin kun Jeesus tulee, ja me saamme katsella Häntä kasvoista kasvoihin,
        niin silloin vajaa on takana ja täydellisyys koittanut.


    • Niko.

      Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa ettekä epäilisi, niin ette ainoastaan voisi tehdä sitä, mikä viikunapuussa tapahtui, vaan vieläpä, jos sanoisitte tälle vuorelle: 'Kohoa ja heittäydy mereen', niin se tapahtuisi. - Matteus

    • 20

      Mitä hyötyä siitä on, että parantuu fyysisesti tai kaikki muut jokapäiväisen elämän ongelmat selviävät, mutta ihminen on menossa kadotukseen ja jatkaa syntielämäänsä entiseen malliin tai vielä pahempana? Jumala ajattelee aina asioita iänkaikkisuusnäkökulmasta käsin eikä ratko aina ongelmia eikä paranna, vaikka ihmisen mielestä niin olisi parempi. Eikö meitä ole käsketty rukoilla, että tapahtukoon sinun tahtosi eikä minun tahtoni? Monesti Jumala toimii niin, että muuttaa ihmisen näkökannan sairauteen tai muuhun ongelmaan. Toki parantumisia myös tapahtuu, mutta se pitää osata ottaa myös vastaan niin, ettei sitten kun tulee elämässä myötätuulta unohdeta Jumalaa ja ylpistytä.

    • "Jeesus pääsee harvan uskovan kautta elämään niin kuin Hän tahtoo elää uskovassa ja uskovan kautta"

      Jeesus, hellarien jumala ei olekaan kaikkivoipa. Ei edes lähellekään!

      Parhain konsti olisi uskovien toimia julkisen terveydenhoidon puolesta. Sairauksien hoitamisestahan aloituksessa oli kyse.

      Veroissa maksamme yleisen sosiaalivakuutuksen ja valtio sekä kunnat järjestäisivät hoidon. Kaikki näet tarvitsevat hoitoa useamman kerran elämänsä aikana.

      Valtio voisi ottaa terveydenhoidon kokonaisuudessaan vastuulleen ja toteuttaa sen sairaanhoitopiirien kautta. Se olisi selkeä työnjako ja kunnat hoitaisivat muita tehtäviä.

      • ???

        Sitä minä olen ihmetelly ko saarnaajat julistavat että Jeesus kärsi meidän sairautemmekin ristillä, niin miksi me kuitenkin sairastamme? Minulla oli nuorena sellainen käsitys että meidän uskovien ei tarvitse sairastaa yhtään, kun kuuntelin monien saarnaajien puheitä ja itsekin Raamatustani luin että Jeesus on kärsinyt puolestamme synnin ja sairautemme. Nyt kun minullakin jo on monenlaista sairautta iän myötä tullut, niin pikku hiljaa on usko Jeesukseen alkanu hiipumaan. Syy on siinä kun tuntuu että mikään sairaus ei parane vaan pikemminkin pahenee.

        Minulla oli alkuun luja usko Jeesukseen ja Jeesuksen parantavasta voimasta. Minä jopa saarnasin siitä, mutta nykyisin olen aika hiljaa senkin asian suhteen. Syy on se, että en halua lohduttaa ihmisiä Jeesuksen parantavalla voimalla kun en enää itsekkään jaksa siihen uskoa. Jos Jeesus vaikuttaisi vaikapa minussa siten, että tulisin terveeksi, niin minulla olisi itsestäni todiste itselleni että Jeesus olisi parantanut minut jos olisin parantunut ja silloin voisin vilpittömästi todistaa Jeesuksesta ja Jeesuksen parantavasta ja terveeksi tekevästä voimasta. Nyt koen että puhuisin valhetta jos saarnaisin parantavasta Jeesuksesta. Olen miettinyt tuota syntiäkin että mitenkä mahtaa olla, onko Jeesus niitäkään ristillä oikeasti sovittanut? Eli kun ei sairauksien kantamiseen ole todisteita, kun joudumme sairastamaan vaikka kuinka uskoisimme, eikä vuodet väisty vaikka kuika käskisimme, niin mitenkä sitä syntiäkään olisi sovitettu?

        Joten tässä kuten huomaatte uskoni on alkanu horjumaan, kun mitään ei tapahdu, ei minulle eikä muille. Kalamoskin sen jo on huomannu aloituksessaan. Mutta kun minä en ole nähnyt kenenkään paranevan kenenkään käsien alla. Lääkärit on asia erikseen, mutta he tekevätkin jotain toimenpiteitä jotta potilas paranee.

        >Miksi loppujen lopuksi melko harvassa ovat ne uskovat,
        joiden käsien alla sairaat paranevat?


      • Eenokki 12
        ??? kirjoitti:

        Sitä minä olen ihmetelly ko saarnaajat julistavat että Jeesus kärsi meidän sairautemmekin ristillä, niin miksi me kuitenkin sairastamme? Minulla oli nuorena sellainen käsitys että meidän uskovien ei tarvitse sairastaa yhtään, kun kuuntelin monien saarnaajien puheitä ja itsekin Raamatustani luin että Jeesus on kärsinyt puolestamme synnin ja sairautemme. Nyt kun minullakin jo on monenlaista sairautta iän myötä tullut, niin pikku hiljaa on usko Jeesukseen alkanu hiipumaan. Syy on siinä kun tuntuu että mikään sairaus ei parane vaan pikemminkin pahenee.

        Minulla oli alkuun luja usko Jeesukseen ja Jeesuksen parantavasta voimasta. Minä jopa saarnasin siitä, mutta nykyisin olen aika hiljaa senkin asian suhteen. Syy on se, että en halua lohduttaa ihmisiä Jeesuksen parantavalla voimalla kun en enää itsekkään jaksa siihen uskoa. Jos Jeesus vaikuttaisi vaikapa minussa siten, että tulisin terveeksi, niin minulla olisi itsestäni todiste itselleni että Jeesus olisi parantanut minut jos olisin parantunut ja silloin voisin vilpittömästi todistaa Jeesuksesta ja Jeesuksen parantavasta ja terveeksi tekevästä voimasta. Nyt koen että puhuisin valhetta jos saarnaisin parantavasta Jeesuksesta. Olen miettinyt tuota syntiäkin että mitenkä mahtaa olla, onko Jeesus niitäkään ristillä oikeasti sovittanut? Eli kun ei sairauksien kantamiseen ole todisteita, kun joudumme sairastamaan vaikka kuinka uskoisimme, eikä vuodet väisty vaikka kuika käskisimme, niin mitenkä sitä syntiäkään olisi sovitettu?

        Joten tässä kuten huomaatte uskoni on alkanu horjumaan, kun mitään ei tapahdu, ei minulle eikä muille. Kalamoskin sen jo on huomannu aloituksessaan. Mutta kun minä en ole nähnyt kenenkään paranevan kenenkään käsien alla. Lääkärit on asia erikseen, mutta he tekevätkin jotain toimenpiteitä jotta potilas paranee.

        >Miksi loppujen lopuksi melko harvassa ovat ne uskovat,
        joiden käsien alla sairaat paranevat?

        Itsevalittu usko ei kestä koetuksia ei edes pieniä sairauksiakaan.
        Ei Jumala anna apuansa sellaiselle uskolle ja itseuskoisten herra tietää että itseuskoisten usko raukeaa tyhjiin.


      • Lennokki 12
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Itsevalittu usko ei kestä koetuksia ei edes pieniä sairauksiakaan.
        Ei Jumala anna apuansa sellaiselle uskolle ja itseuskoisten herra tietää että itseuskoisten usko raukeaa tyhjiin.

        Kyllä oli yhtä puuroa tuo eenokin kommentti, voisitko selventää kitoooos !


      • Eenokki 12
        Lennokki 12 kirjoitti:

        Kyllä oli yhtä puuroa tuo eenokin kommentti, voisitko selventää kitoooos !

        Lyhyesti sanottuna monikaan nykyään ei tiedä sairaudesta ja monesta muustakaan asiasta.
        Enkä käy kertomaan koska korvasi ovat puuroa täynnä ja näytät olevan sellainen lennokki että et käsitä yksinkertaista puhettakaan.
        Itseuskoinen tarkoittaa nk. "ratkaisukristillisyyttä"


      • Paransi Sairaat
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Itsevalittu usko ei kestä koetuksia ei edes pieniä sairauksiakaan.
        Ei Jumala anna apuansa sellaiselle uskolle ja itseuskoisten herra tietää että itseuskoisten usko raukeaa tyhjiin.

        Jeesus paransi kaikki sairaat. Hän ei vaatinut mitään uskoa parannetulta.


      • dfgdfgdfgdfgfdgdg
        ??? kirjoitti:

        Sitä minä olen ihmetelly ko saarnaajat julistavat että Jeesus kärsi meidän sairautemmekin ristillä, niin miksi me kuitenkin sairastamme? Minulla oli nuorena sellainen käsitys että meidän uskovien ei tarvitse sairastaa yhtään, kun kuuntelin monien saarnaajien puheitä ja itsekin Raamatustani luin että Jeesus on kärsinyt puolestamme synnin ja sairautemme. Nyt kun minullakin jo on monenlaista sairautta iän myötä tullut, niin pikku hiljaa on usko Jeesukseen alkanu hiipumaan. Syy on siinä kun tuntuu että mikään sairaus ei parane vaan pikemminkin pahenee.

        Minulla oli alkuun luja usko Jeesukseen ja Jeesuksen parantavasta voimasta. Minä jopa saarnasin siitä, mutta nykyisin olen aika hiljaa senkin asian suhteen. Syy on se, että en halua lohduttaa ihmisiä Jeesuksen parantavalla voimalla kun en enää itsekkään jaksa siihen uskoa. Jos Jeesus vaikuttaisi vaikapa minussa siten, että tulisin terveeksi, niin minulla olisi itsestäni todiste itselleni että Jeesus olisi parantanut minut jos olisin parantunut ja silloin voisin vilpittömästi todistaa Jeesuksesta ja Jeesuksen parantavasta ja terveeksi tekevästä voimasta. Nyt koen että puhuisin valhetta jos saarnaisin parantavasta Jeesuksesta. Olen miettinyt tuota syntiäkin että mitenkä mahtaa olla, onko Jeesus niitäkään ristillä oikeasti sovittanut? Eli kun ei sairauksien kantamiseen ole todisteita, kun joudumme sairastamaan vaikka kuinka uskoisimme, eikä vuodet väisty vaikka kuika käskisimme, niin mitenkä sitä syntiäkään olisi sovitettu?

        Joten tässä kuten huomaatte uskoni on alkanu horjumaan, kun mitään ei tapahdu, ei minulle eikä muille. Kalamoskin sen jo on huomannu aloituksessaan. Mutta kun minä en ole nähnyt kenenkään paranevan kenenkään käsien alla. Lääkärit on asia erikseen, mutta he tekevätkin jotain toimenpiteitä jotta potilas paranee.

        >Miksi loppujen lopuksi melko harvassa ovat ne uskovat,
        joiden käsien alla sairaat paranevat?

        Itse olen myös kipuillut vähän samanlaisten ajatusten kanssa välillä. Syntien sovitukseenhan kuuluu oleellisesti sairauksista parantuminen. Sairaudethan ovat synnin seurauksia? Vai olenko ymmärtänyt väärin? Synti aiheuttaa rappautumista, sairautta ja lopulta kuoleman. Jeesus antoi syntejä anteeksi ja hän itse sanoikin: "Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'? " Hän siis yhdistää sairauksien parantamisen syntien anteeksiantamiseen.

        Nyt kuitenkin muutama viikko sitten uskoni sai melkoisen buustin kun vaimoni sisko joka on entinen narkkari ja c-hepatiitin kantaja parantui sairaudestaan. C-hepatiitti interferoni hoito on törkeen rankka miltei syöpähoitoon verrattava toimenpide. Hän ei kuitenkaan ollut tuon hoidon piirissä. Hän päätti kokeilla rukousta. Pyytää Jeesusta parantamaan. Hoito henkilökunta naureskeli hänelle kun hän kertoi että on parantunut c-hepatiitista. Hänelle oli kerrottu että ei se ole mahdollista. Hän kuitenkin kertoi että hän oli rukoillut Jeesusta parantamaan hänet ja nyt hän on parantunut. Hän pyysi että häneltä otettaisiin uusi verikoe tämän asian toteamiseksi. Lääkäri oli päätäpyöritellen suostunut. Ja kas kummaa tulos näytti negatiivista. C-hepatiitti oli kadonnut hänen verestään. Tauti johon tällä hetkellä lääketiede ei tiedä kuin yhden hoitomuodon joka on erittäin rankka potilaalle. Ja jokainen hoitaja ja lääkäri ei voinut kuin ihmetellä tapahtunutta. Se oli suuri todistus ei vain minulle vaan vaimoni siskoa hoitaneelle terveyden huollon henkilökunnalle. He eivät voi selittää tätä parantumista. Vaimoni sisko sai syntinsä anteeksi Jeesukselta ja synnin aiheuttama tauti katosi. Tässä tapauksessa siis huumeiden käyttö jonka voi luokitella noituuden synniksi. Synneistä täytyy tehdä parannus ja synti tulee hylätä. Silloin Jumalan armo voi tulla ihmisen elämään ja sitä kautta parantuminen. Samaa voi sanoa että miksi Jumala haluaisi parantaa pitkään uskossa olleen ihmisen jonka sydämessä kuitenkin on anteeksiantamattomuutta vaikka yhtäkin ihmistä kohtaan? "Jos te ette anna anteeksi ei teillekään anneta anteeksi." Näin suoraan Jumala sanoo meille. Ei kerran uskoon tullut voi sydämessään kantaa katkeruutta ketään veljeään kohtaan. Jos me ollaan uskoon tullessamme saaneet anteeksi, niin ei me voida tehdä sellaista kelkankääntöä ettei meiltä itseltämme uskovina löydykkään enää armollisuutta ja laupeutta lähimmäisiämme kohtaan.

        Jos joku uskova on rukous jonossa etsimässä itselleen syntien anteeksiantoa ja parantumista jostakin vaivasta tai sairaudesta, niin hänen olisi hyvä tutkia itseään ja kysyä itseltään: "Olenko minä antanut kaikille läheisilleni kaikki rikkomukset anteeksi vai kannanko sydämessäni katkeruutta jota kuta kohtaan?" Jos löytyy yksikin ihminen jolle ei ole voinut antaa anteeksi ei Jumalankaan tarvitse antaa anteeksi. Vapauttakaa itsenne Jumalalle vapauttamalla läheisenne anteeksiantamattomuudestanne, sillä koko parantaminen perustuu anteeksiannolle, Jumalan armolle ja laupeudelle, joka on Hänen Pojassaan Jeesuksessa kristuksessa.


      • Paransi Sairaat kirjoitti:

        Jeesus paransi kaikki sairaat. Hän ei vaatinut mitään uskoa parannetulta.

        Miten kommentoisit seuraavaa tapausta:

        Ap.t 14

        8. Ja Lystrassa oli mies, joka istui siellä,
        hervoton jaloistaan ja rampa äitinsä kohdusta saakka,
        eikä ollut koskaan kävellyt.
        9. Hän kuunteli Paavalin puhetta.
        Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon,
        että hän voi tulla terveeksi,
        10. sanoi hän suurella äänellä:
        "Nouse pystyyn jaloillesi."
        Ja hän kavahti ylös ja käveli.


      • Paransi Sairaat
        kalamos kirjoitti:

        Miten kommentoisit seuraavaa tapausta:

        Ap.t 14

        8. Ja Lystrassa oli mies, joka istui siellä,
        hervoton jaloistaan ja rampa äitinsä kohdusta saakka,
        eikä ollut koskaan kävellyt.
        9. Hän kuunteli Paavalin puhetta.
        Ja kun Paavali loi katseensa häneen ja näki hänellä olevan uskon,
        että hän voi tulla terveeksi,
        10. sanoi hän suurella äänellä:
        "Nouse pystyyn jaloillesi."
        Ja hän kavahti ylös ja käveli.

        Jeesus ei vaatinut uskoa parannettavilta eikä Paavali.
        Mutta Jumalan Sana sisältää kaiken tarvittavan uskon.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta.
        Sanan kautta saatu usko auttaa sairasta parantumaan sillä silloin Jumala on ilmoittanut sairaalle parantavansa Hänet. Jumala ilmoitti Jeesukselle parantavansa sairaat jotka Hän paransi. Esim. Pietari kauniin portin edesssä halvaantuneelle miehelle, joka ei edes pyytänyt parantumista puhumattakaan että hänellä olisi ollut uskoa parantumiseensa: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta MITÄ MINULLA ON, sitä minä sinulle annan" Ja niin Pietarin usko, jonka Jeesus vaikutti, paransi sairaan.


      • Paransi Sairaat kirjoitti:

        Jeesus ei vaatinut uskoa parannettavilta eikä Paavali.
        Mutta Jumalan Sana sisältää kaiken tarvittavan uskon.
        Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen Sanan kautta.
        Sanan kautta saatu usko auttaa sairasta parantumaan sillä silloin Jumala on ilmoittanut sairaalle parantavansa Hänet. Jumala ilmoitti Jeesukselle parantavansa sairaat jotka Hän paransi. Esim. Pietari kauniin portin edesssä halvaantuneelle miehelle, joka ei edes pyytänyt parantumista puhumattakaan että hänellä olisi ollut uskoa parantumiseensa: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta MITÄ MINULLA ON, sitä minä sinulle annan" Ja niin Pietarin usko, jonka Jeesus vaikutti, paransi sairaan.

        Sitten jatkoselvityksessä Pietari sanoo:
        "Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä
        vahvistanut tämän miehen,
        jonka te näette ja tunnette,
        ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa,
        on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden
        kaikkien teidän nähtenne."
        Ilmeisesti tässä kohden puhutaan sairaan uskosta.
        Samoinkuin Paavali edellä puhui sairaan uskosta.

        Kysymys on uskosta, jonka Jeesus vaikutti sairaassa.
        Mutta kummassakin tapauksessa uskova,
        niin Paavali kuin sitten Pietarikin,
        oli aloitteellinen tilanteessa.
        Heillä siis oli se rhema-Sana sisimmässään,
        että tämä sairas paranee.
        Ja he pysyivät tuossa Kristuksen Sanassa.


      • Epäusko.
        Paransi Sairaat kirjoitti:

        Jeesus paransi kaikki sairaat. Hän ei vaatinut mitään uskoa parannetulta.


      • Paransi Sairaat
        Epäusko. kirjoitti:

        Jeesus on jo parantanut jokaisen ihmisen lopullisesti.
        Kuolemaa ei enää ole.
        Lue Joh 11:25, Joh 14:6 Jes 53:3-6, Ilm 21:1-6, 22:1-6.


      • järki hoi
        dfgdfgdfgdfgfdgdg kirjoitti:

        Itse olen myös kipuillut vähän samanlaisten ajatusten kanssa välillä. Syntien sovitukseenhan kuuluu oleellisesti sairauksista parantuminen. Sairaudethan ovat synnin seurauksia? Vai olenko ymmärtänyt väärin? Synti aiheuttaa rappautumista, sairautta ja lopulta kuoleman. Jeesus antoi syntejä anteeksi ja hän itse sanoikin: "Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'? " Hän siis yhdistää sairauksien parantamisen syntien anteeksiantamiseen.

        Nyt kuitenkin muutama viikko sitten uskoni sai melkoisen buustin kun vaimoni sisko joka on entinen narkkari ja c-hepatiitin kantaja parantui sairaudestaan. C-hepatiitti interferoni hoito on törkeen rankka miltei syöpähoitoon verrattava toimenpide. Hän ei kuitenkaan ollut tuon hoidon piirissä. Hän päätti kokeilla rukousta. Pyytää Jeesusta parantamaan. Hoito henkilökunta naureskeli hänelle kun hän kertoi että on parantunut c-hepatiitista. Hänelle oli kerrottu että ei se ole mahdollista. Hän kuitenkin kertoi että hän oli rukoillut Jeesusta parantamaan hänet ja nyt hän on parantunut. Hän pyysi että häneltä otettaisiin uusi verikoe tämän asian toteamiseksi. Lääkäri oli päätäpyöritellen suostunut. Ja kas kummaa tulos näytti negatiivista. C-hepatiitti oli kadonnut hänen verestään. Tauti johon tällä hetkellä lääketiede ei tiedä kuin yhden hoitomuodon joka on erittäin rankka potilaalle. Ja jokainen hoitaja ja lääkäri ei voinut kuin ihmetellä tapahtunutta. Se oli suuri todistus ei vain minulle vaan vaimoni siskoa hoitaneelle terveyden huollon henkilökunnalle. He eivät voi selittää tätä parantumista. Vaimoni sisko sai syntinsä anteeksi Jeesukselta ja synnin aiheuttama tauti katosi. Tässä tapauksessa siis huumeiden käyttö jonka voi luokitella noituuden synniksi. Synneistä täytyy tehdä parannus ja synti tulee hylätä. Silloin Jumalan armo voi tulla ihmisen elämään ja sitä kautta parantuminen. Samaa voi sanoa että miksi Jumala haluaisi parantaa pitkään uskossa olleen ihmisen jonka sydämessä kuitenkin on anteeksiantamattomuutta vaikka yhtäkin ihmistä kohtaan? "Jos te ette anna anteeksi ei teillekään anneta anteeksi." Näin suoraan Jumala sanoo meille. Ei kerran uskoon tullut voi sydämessään kantaa katkeruutta ketään veljeään kohtaan. Jos me ollaan uskoon tullessamme saaneet anteeksi, niin ei me voida tehdä sellaista kelkankääntöä ettei meiltä itseltämme uskovina löydykkään enää armollisuutta ja laupeutta lähimmäisiämme kohtaan.

        Jos joku uskova on rukous jonossa etsimässä itselleen syntien anteeksiantoa ja parantumista jostakin vaivasta tai sairaudesta, niin hänen olisi hyvä tutkia itseään ja kysyä itseltään: "Olenko minä antanut kaikille läheisilleni kaikki rikkomukset anteeksi vai kannanko sydämessäni katkeruutta jota kuta kohtaan?" Jos löytyy yksikin ihminen jolle ei ole voinut antaa anteeksi ei Jumalankaan tarvitse antaa anteeksi. Vapauttakaa itsenne Jumalalle vapauttamalla läheisenne anteeksiantamattomuudestanne, sillä koko parantaminen perustuu anteeksiannolle, Jumalan armolle ja laupeudelle, joka on Hänen Pojassaan Jeesuksessa kristuksessa.

        c-hepatiitti voi parantua myös itsestään. yleisemmin naisilla kuin miehillä.


      • Kokemuksia on Herran
        järki hoi kirjoitti:

        c-hepatiitti voi parantua myös itsestään. yleisemmin naisilla kuin miehillä.

        Kerro se lääkäreille, kun he eivät tiedä!

        Minullakin on parantumattomasti sairaista läheisistäni todistuksia, miten ovat parantuneet ja sairaalan lääkärit ja hoitajat ovat ihan ihmeissään ja tulleet itse rukouspalveluun.

        Jaakobin kirjeessä sanotaan, että uskon rukous parantaa sairaan ja hän saa käydä riemuissaan terveydestään.

        Rukoilijoilta vanhimmilta edellytetään siis uskon rukousta. Mitä se on? Sanon vaan tässä lyhyesti, että se kuuluu hengen alueeseen ja sitä ei ponnistelemalla saada.
        Kun Herra antaa uskon sisimpään parantumisesta, ei kukaan eikä mikään olosuhde saata horjuttaa sitä.


      • Kuunnelkaa sydämellä
        kalamos kirjoitti:

        Sitten jatkoselvityksessä Pietari sanoo:
        "Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä
        vahvistanut tämän miehen,
        jonka te näette ja tunnette,
        ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa,
        on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden
        kaikkien teidän nähtenne."
        Ilmeisesti tässä kohden puhutaan sairaan uskosta.
        Samoinkuin Paavali edellä puhui sairaan uskosta.

        Kysymys on uskosta, jonka Jeesus vaikutti sairaassa.
        Mutta kummassakin tapauksessa uskova,
        niin Paavali kuin sitten Pietarikin,
        oli aloitteellinen tilanteessa.
        Heillä siis oli se rhema-Sana sisimmässään,
        että tämä sairas paranee.
        Ja he pysyivät tuossa Kristuksen Sanassa.

        Ei ollut aloitteellinen. Pyhä Henki neuvoo, miten tulee toimia ja mitä rukoilla. Omia ihmeitä ei ole. Jos esim. Pyhä Henki kehoittaa sinua sanomaan jollekin ihmiselle: "väisty riivaajahenki ja mene tuohon koiraa" ja sinä tottelet, niin tuo ihme tapahtuu. Kohta koira juoksee ulisten pihamalla. Jos et koe kehoitusta, niin älä tee mitään.
        Näin se yleensä toimii.
        Tai jos jollekin on lupaus paranemisesta ja sinä tuon tiedon kerrot, niin näin tapahtuu.
        Itse tällaisia lupauksia ei pidä keksiä.


      • Jolla on korvat...
        Eenokki 12 kirjoitti:

        Itsevalittu usko ei kestä koetuksia ei edes pieniä sairauksiakaan.
        Ei Jumala anna apuansa sellaiselle uskolle ja itseuskoisten herra tietää että itseuskoisten usko raukeaa tyhjiin.

        Usko on Jumalan lahja.

        Se ei synny kuin Jumalan Sanasta:

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.



        Jeesus itse on Jumalan Sana ja Elävä vesi.


      • Mitään ei tapahdu
        ??? kirjoitti:

        Sitä minä olen ihmetelly ko saarnaajat julistavat että Jeesus kärsi meidän sairautemmekin ristillä, niin miksi me kuitenkin sairastamme? Minulla oli nuorena sellainen käsitys että meidän uskovien ei tarvitse sairastaa yhtään, kun kuuntelin monien saarnaajien puheitä ja itsekin Raamatustani luin että Jeesus on kärsinyt puolestamme synnin ja sairautemme. Nyt kun minullakin jo on monenlaista sairautta iän myötä tullut, niin pikku hiljaa on usko Jeesukseen alkanu hiipumaan. Syy on siinä kun tuntuu että mikään sairaus ei parane vaan pikemminkin pahenee.

        Minulla oli alkuun luja usko Jeesukseen ja Jeesuksen parantavasta voimasta. Minä jopa saarnasin siitä, mutta nykyisin olen aika hiljaa senkin asian suhteen. Syy on se, että en halua lohduttaa ihmisiä Jeesuksen parantavalla voimalla kun en enää itsekkään jaksa siihen uskoa. Jos Jeesus vaikuttaisi vaikapa minussa siten, että tulisin terveeksi, niin minulla olisi itsestäni todiste itselleni että Jeesus olisi parantanut minut jos olisin parantunut ja silloin voisin vilpittömästi todistaa Jeesuksesta ja Jeesuksen parantavasta ja terveeksi tekevästä voimasta. Nyt koen että puhuisin valhetta jos saarnaisin parantavasta Jeesuksesta. Olen miettinyt tuota syntiäkin että mitenkä mahtaa olla, onko Jeesus niitäkään ristillä oikeasti sovittanut? Eli kun ei sairauksien kantamiseen ole todisteita, kun joudumme sairastamaan vaikka kuinka uskoisimme, eikä vuodet väisty vaikka kuika käskisimme, niin mitenkä sitä syntiäkään olisi sovitettu?

        Joten tässä kuten huomaatte uskoni on alkanu horjumaan, kun mitään ei tapahdu, ei minulle eikä muille. Kalamoskin sen jo on huomannu aloituksessaan. Mutta kun minä en ole nähnyt kenenkään paranevan kenenkään käsien alla. Lääkärit on asia erikseen, mutta he tekevätkin jotain toimenpiteitä jotta potilas paranee.

        >Miksi loppujen lopuksi melko harvassa ovat ne uskovat,
        joiden käsien alla sairaat paranevat?

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Minullekin on käymässä juuri niin.


      • Kuunnelkaa sydämellä kirjoitti:

        Ei ollut aloitteellinen. Pyhä Henki neuvoo, miten tulee toimia ja mitä rukoilla. Omia ihmeitä ei ole. Jos esim. Pyhä Henki kehoittaa sinua sanomaan jollekin ihmiselle: "väisty riivaajahenki ja mene tuohon koiraa" ja sinä tottelet, niin tuo ihme tapahtuu. Kohta koira juoksee ulisten pihamalla. Jos et koe kehoitusta, niin älä tee mitään.
        Näin se yleensä toimii.
        Tai jos jollekin on lupaus paranemisesta ja sinä tuon tiedon kerrot, niin näin tapahtuu.
        Itse tällaisia lupauksia ei pidä keksiä.

        Joo. Näin minäkin ymmärrän.
        Joskin jättäisin tuon koiran pois esimerkistäsi.
        Mutta siis nimenomaan näin,
        että itse tällaisia lupauksia ei pidä keksiä.
        Näistä meillä on vakava varoitus Raamatussa,
        jonka olen tässä ketjussa jo tuonutkin esiin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10952302/#comment-72818322

        Mutta kyllähän Paavali oli aloitteellinen, kun sanoi suurella äänellä:
        "Nouse pystyyn jaloillesi."

        Samoin Pietari oli Johanneksen kanssa aloitteellinen,
        kun sanoi syntymästään saakka rammalle miehelle:
        "Katso meihin".

        Jos Paavali ja Pietari eivät olisi olleet aloitteellisia näissä tilanteissa,
        eivät nuo sairaat olisi noissa tilanteissa parantuneet.


      • Paransi Sairaat kirjoitti:

        Jeesus on jo parantanut jokaisen ihmisen lopullisesti.
        Kuolemaa ei enää ole.
        Lue Joh 11:25, Joh 14:6 Jes 53:3-6, Ilm 21:1-6, 22:1-6.

        Aivan.
        Ja meidän henkemme osalta tämä on jo toteutunut tosiasia.
        Se on jo syntynyt uudesti.

        Mutta sielumme osalta me olemme jokainen vielä työpöydällä.

        Ja ruumiimme lunastus tapahtuu vasta ruumiin ylösnousemuksessa.
        Mutta senkin osalta me saamme kokea maistiaisia taivaallisista jo nyt.
        Siis parantumisihmeitä.


      • Jolla on korvat... kirjoitti:

        Usko on Jumalan lahja.

        Se ei synny kuin Jumalan Sanasta:

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.



        Jeesus itse on Jumalan Sana ja Elävä vesi.

        Nyt tuossa jakeessa Room 10:17 on taas tuo REMA.
        Jo uskoontulo tapahtuu siten, että REMA on siinä mukana.
        Usko tulee kuulemisesta,
        mutta kuuleminen Kristuksen Sanan (Rhema) kautta.

        Kristuksen Sana (Rhema) ei tarkoita yleistä ilmoitusta (Logos)
        vaan erityistä ilmoitusta, Kristuksen henkilökohtaista Sanaa.

        Eli kun meille julistetaan Pyhän Hengen voitelussa
        pelastuksen evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta,
        niin se on kuin tien raivaamista Messiaalle,
        joka lähestyy meitä sitten henkilökohtaisesti.
        Hän tulee sydämemme ovelle ja kolkuttaa.
        Jos kuulemme Hänen äänensä ja avaamme oven,
        Hän käy sydämemme ovesta sisälle.


      • ??? kirjoitti:

        Sitä minä olen ihmetelly ko saarnaajat julistavat että Jeesus kärsi meidän sairautemmekin ristillä, niin miksi me kuitenkin sairastamme? Minulla oli nuorena sellainen käsitys että meidän uskovien ei tarvitse sairastaa yhtään, kun kuuntelin monien saarnaajien puheitä ja itsekin Raamatustani luin että Jeesus on kärsinyt puolestamme synnin ja sairautemme. Nyt kun minullakin jo on monenlaista sairautta iän myötä tullut, niin pikku hiljaa on usko Jeesukseen alkanu hiipumaan. Syy on siinä kun tuntuu että mikään sairaus ei parane vaan pikemminkin pahenee.

        Minulla oli alkuun luja usko Jeesukseen ja Jeesuksen parantavasta voimasta. Minä jopa saarnasin siitä, mutta nykyisin olen aika hiljaa senkin asian suhteen. Syy on se, että en halua lohduttaa ihmisiä Jeesuksen parantavalla voimalla kun en enää itsekkään jaksa siihen uskoa. Jos Jeesus vaikuttaisi vaikapa minussa siten, että tulisin terveeksi, niin minulla olisi itsestäni todiste itselleni että Jeesus olisi parantanut minut jos olisin parantunut ja silloin voisin vilpittömästi todistaa Jeesuksesta ja Jeesuksen parantavasta ja terveeksi tekevästä voimasta. Nyt koen että puhuisin valhetta jos saarnaisin parantavasta Jeesuksesta. Olen miettinyt tuota syntiäkin että mitenkä mahtaa olla, onko Jeesus niitäkään ristillä oikeasti sovittanut? Eli kun ei sairauksien kantamiseen ole todisteita, kun joudumme sairastamaan vaikka kuinka uskoisimme, eikä vuodet väisty vaikka kuika käskisimme, niin mitenkä sitä syntiäkään olisi sovitettu?

        Joten tässä kuten huomaatte uskoni on alkanu horjumaan, kun mitään ei tapahdu, ei minulle eikä muille. Kalamoskin sen jo on huomannu aloituksessaan. Mutta kun minä en ole nähnyt kenenkään paranevan kenenkään käsien alla. Lääkärit on asia erikseen, mutta he tekevätkin jotain toimenpiteitä jotta potilas paranee.

        >Miksi loppujen lopuksi melko harvassa ovat ne uskovat,
        joiden käsien alla sairaat paranevat?

        >> Joten tässä kuten huomaatte uskoni on alkanu horjumaan, kun mitään ei tapahdu, ei minulle eikä muille. Kalamoskin sen jo on huomannu aloituksessaan. Mutta kun minä en ole nähnyt kenenkään paranevan kenenkään käsien alla.


    • Kiitos tähänastisista vastauksista:
      > Vika on siis rukoilijoissa, ei sairaissa
      > jos teillä olisi uskoa
      > Jumala ajattelee aina asioita iänkaikkisuusnäkökulmasta
      Eniten minua kosketti nimimerkin ??? kirjoitus.

      Jeesus otti päälleen kaikki meidän syntimme ja sairautemme.
      Ja kuoli niiden kera. Mutta Hän myös nousi ylös.
      Synnin, sairauden ja kuoleman voittajana.

      Kun me tulimme Jeesuksen tykö, ja otimme Hänet vastaan,
      Hänestä tuli meidän Pelastajamme.
      Tuossa hetkessä me koimme ihmeistä suurimman.
      Meidän synteihin kuollut henkemme tuli uudelleen eläväksi.
      Hengen yhteys Jumalaan korjattiin.
      Me olemme syntyneet uudesti Hengestä.
      Se on pelastettu kuolemasta Elämään.

      Mitä meidän rikkinäiseen sieluumme tulee,
      niin sen kanssa Jumala tekee työtä koko ajan.
      Hän eheyttää sitä. Hän pyyhkii kyyneleitä.
      Monta itkua on silti vielä edessäkin päin.
      Mutta kerran Hän on pyyhkivä pois
      kaikki kyyneleet meidän silmistämme,
      eikä kuolemaa ole enää oleva,
      eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva,
      sillä kaikki entinen on mennyt.

      Kun me kerran jätämme tämän maan,
      niin kuollut ruumiimme jää tänne.
      Vain henkemme ja sielumme erkanee
      meistä ja menee Jeesuksen tykö Jumalan Paratiisiin.

      Vasta sitten, kun koittaa ruumiin ylösnousemus,
      me tulemme osalliseksi ruumiimme lunastuksesta.
      Mutta kuten avauksestani kävi ilmi,
      ruumiimmekin saa jo nyt kokea ihmeitä ja merkkejä.
      Parantavaa Jumalan kosketusta.
      Ei loputtomasti eikä täydellisesti.
      Me asumme kuolevaisessa ruumiissa.
      Näen sen peilistä, jos vielä uskallan katsoa.

      Jeesus julisti evankeliumia ja paransi sairaita kolmen vuoden ajan.
      Sitten Hän meni taivaaseen, ja antoi tuon tehtävän meille.

      "Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla,
      ja Herra vaikutti heidän kanssansa
      ja vahvisti Sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

      • ???

        >Jeesus otti päälleen kaikki meidän syntimme ja sairautemme.
        Ja kuoli niiden kera. Mutta Hän myös nousi ylös.
        Synnin, sairauden ja kuoleman voittajana.<

        Mitä tuo oikein tarkoittaa kirjaimellisesti kun en ymmärrä, otti päälleen meidän kaikki sairautemme?

        Mitä sairauksia Hän otti päälleen kun kuitenki olemme sairaita jossain vaiheessa kumminki? Olen miettinyt ja pohtinut tuota/kin kysymystä, löytämättä vastausta siihen/kään.

        Ymmärtäisin jos ei tarvitsisi sairastaa kun Jeesus on kantanut kaikki sairautemme, mutta kun niin ei ole. Nytkin minulla on ongelmia sairauteni kanssa, ihan liian kanssa. Ei yhtään tunnu sielle että Jeesus olisi niitä yhtään kantanut.


      • ??? kirjoitti:

        >Jeesus otti päälleen kaikki meidän syntimme ja sairautemme.
        Ja kuoli niiden kera. Mutta Hän myös nousi ylös.
        Synnin, sairauden ja kuoleman voittajana.<

        Mitä tuo oikein tarkoittaa kirjaimellisesti kun en ymmärrä, otti päälleen meidän kaikki sairautemme?

        Mitä sairauksia Hän otti päälleen kun kuitenki olemme sairaita jossain vaiheessa kumminki? Olen miettinyt ja pohtinut tuota/kin kysymystä, löytämättä vastausta siihen/kään.

        Ymmärtäisin jos ei tarvitsisi sairastaa kun Jeesus on kantanut kaikki sairautemme, mutta kun niin ei ole. Nytkin minulla on ongelmia sairauteni kanssa, ihan liian kanssa. Ei yhtään tunnu sielle että Jeesus olisi niitä yhtään kantanut.

        No kirjaimellisesti kaikenlaisilla raastavilla siruilla varustettu ruoska iskeytyi Jeesuksen lihaan kymmeniä kertoja ja raastoi Hänet lihahyytelöksi:
        "meidän kipumme Hän sälytti päällensä"

        Hän otti päälleen kaikki meidän sairautemme.
        Sairauksien pääryhmiä on yhtä monta kuin oli ruoskan iskuakin.
        Kaikki sairauden lyötiin Häneen.
        "ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut".

        Mutta ymmärsitkö edellisestä kommentistani sen,
        että meidän ruumiimme lunastus odottaa vielä täytäntöönpanoaan.
        Vasta ylösnousemusruumiimme
        on vapaa kaikesta kivusta ja sairaudesta.
        Toki myös jo se taivaallinen ruumiimme, jossa olemme Herran tykönä
        kun me jätämme tämän maan ruumiillisen kuoleman meitä kohdatessa.
        Mutta siihen asti me elämme kuolevaisessa ruumiissa.
        Mutta Jeesuksen ansiosta, me saamme kerran uuden ruumiin.
        Ja Jeesuksen ansiosta tuo ruumis on vailla sairauksia ja kipuja.

        Hyä ystävä, minä tiedän, ainakin jollain tavalla, mistä sinä puhut.
        Tiedän, mitä on sairastaminen ja kuoleman läheisyys.
        Mutta minä tunnen myös Hänet, johon sinäkin uskot.

        Mutta jos haluat ehkä jakaa kanssani jotain tästä,
        niin silloin meidän keskustelumme menee liian henkilökohtaiseksi
        julkisella forumilla keskusteltavaksi.
        Olisiko mitenkään mahdollista,
        keskustelisimme kahden ihan anonyymisti sähköpostitse.
        Sähköpostiosoitteeni löytyy profiilistani ja tuo profiili löytyy tästä
        http://www.suomi24.fi/yhteisö/kalamos

        Tällä palstalla haluaisin jatkaa keskustelua siitä, miten on mahdollista,
        että me voimme toteuttaa Jeesuksen lähetyskäskyä
        jättämättä siitä pois sitä tosiasiaa, että siihen liittyy myös merkit ja ihmeet,
        ja jopa niin päin, että Jeesus sanoi:

        1) "parantakaa sairaat siellä
        2) ... ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle.'


    • Katso linkkistä
    • "Itsevalittu usko ei kestä koetuksia ei edes pieniä sairauksiakaan.
      Ei Jumala anna apuansa sellaiselle uskolle....."

      Hellarit väittävät (yhtenä versiona), että kansalaisten tulee valita usko. Se on vapaa valinta ja ainoa oikea tapa tulla uskoon. "Jumala" on järjestänyt vapaan valintaoikeuden!
      Monet uskovat ovat uskovia siksi, että saivat sen henkiseksi perinnöksi vallitsevasta kultturista kotoaan käsin.

      Aloitus oli vilpillnen. Aloituksesta sai kuvan, että pitäisi puhua terveydenhoidosta ja että usko ei paranna ketään.
      Matkalla viesti muuttuikin. Se muuttui maailmanlopun ennusteluksi ja että ruumiittomat sielut eli kuolleet ihmiset (uskovat) eivät koskaan sairastu. No sekään tilanne ei tarvitse sairaanhoitoa.

      Ennen kuolemaa tuskin on ihmistä, uskovaakaan, ettei hän tarvitsisi läärärin apua. Tuskin monikaan uskova vanhempi kieltää lapsensa oikeutta neuvolapalveluihin ja jotka edistävät lapsen tervettä kehittymistä. Neuvolatoiminnassa ei ole mitään tuonpuoleista. Siinä tutkitaan ja seurataan lapsen kehittymistä ja tarvittaessa puututaan lääketieteellisin keinoin avulla lapsen hyväksi.

      Palaan julkiseen sairausvakuutukseen. Mitä järkeä on purkaa yhteiskunnallinen vakuutus ja joka kerätään veronkannon yhteydessä. Valmis organisaatio ja kaikkia kattava sisältö.
      Sen purkamista ajetaan ja tilalle tulisi uusi organisaatio, yksityinen vakuutus. Kalliimpi, ei kaikkia kattava, monimutkaisempi ja epädemokraattisempi.

      Rukoilu ei paranna ketään. Ei muukaan poppakonsti. Psykologinen terapia auttaa mielen ongelmissa.
      Maailmanlopulla ei kierretä uskovan ruumiin mahdollisuutta sairastua ja avunarvetta maalliseslta terveydenhoidolta.

    • hhhmmm, no periaateessa olet oikeassa, mutta, miten oli Apostoli Paavali.
      tai se suuri joukko sairaita jotka odottivat enkelin veden sekoitusta.

      ei uskovien tule kaikkien pään päälle käsiä laittaa vaan olla "varuillaan" kenen päälle sitten kädet eli siunausta pyytää tahi laittaa.

      tämä parantumis juttu on meille salaisuus mutta emme voi sille mitään.
      toinen otetaan toinen jätetään, kun Herra tulee.

      • Jeesus rukoili yöt Isäänsä.
        Ja päivällä Hän vaelsi niissä teoissa,
        jotka Isä oli Hänelle valmistanut.
        Hän ei mennyt sattumalta Betesdan lammikolle.
        Hän meni sinne täyttämään Isänsä tahdon.
        Ja Hän meni juuri sen sairaan luokse,
        joka piti parantaa.
        Jos Hän olisi mennyt jonkun toisen luokse,
        Hän olisi tehnyt oman tahtonsa eikä Isänsä.

        En aivan varmuudella tiedä,
        mitä kysyit Paavalista,
        mutta Epafrodituksen hän jätti sairastamaan.
        Hänen täytyi saada levätä.
        Raskaan palvelutehtävänsä tähden Epafroditus oli sairastunut.
        Hän oli kuoleman kielissä. Jumala sitten ajallaan armahti häntä.
        Mutta ei tullut kysymykseenkään,
        että Paavali olisi saanut Jeesuksen nimessä
        nostaa tuon palvelijan heti takaisin jalkeille jatkamaan työtään.


    • OnRukoiltukin

      Matteus kirjoitti juutalaisille , ja osoitti että Jeesus on luvattu Messias josta profeetat ovat ennustaneet, rististä ja ristinkuolemasta ei ko. tekstissä mainita mitään ,eikä sitä että Jeesus olisi kantanut sairaudet ristillä. Ristihän oli vasta edessäpäin ja nyt Matteus kirjoitaa tapahtuneesta parantamisesta menneessä aikamuodossa ei tulevassa.
      Matteuksen kirjoittama "..että kävisi toteen.." tulee huomioida kontekstissä.

      (Matt.8.)".. Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat hän paransi; että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme." Mutta kun Jeesus näki paljon kansaa ympärillään, käski hän lähteä toiselle rannalle...."

      Apostoli Pietari kirjoittaa orjista jotka ovat parantuneet "synti haavoista" Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Sekä rohkaisee kristittyä kärsimään Kristuksen nimen tähden, jättämään asiansa Jumalalle joka on oikeamielinen tuomari.

      (1.Piet.2.)"..Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä, joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut", joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee, joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut." Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö..."

      Sairaiden puolesta on hyvä rukoilla , ja toimia kuten Raamattu neuvoo kristittyjä panemaan kätensä sairasten päälle, mutta Jumlaa ei voi käskeä parantamaan. Ennemmin lähestyä "tapahtukoon Sinun tahtosi " asenteella. Sillä vain Jumala tietää ja tuntee ihmisen läpikotaisin. Tärkein on kuitenkin se että ihminen on elävässä uskossa oli sitten tauti kuolemaksi tai parantuminen siitä.

      Aikaisemmin keskusteluissa ollutta asia parantumisesta.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/2152919

      http://jyrkipalmi.blogspot.fi/2009_03_01_archive.html

      • Ennenkuin Jeesus paransi yhtään sairasta,
        tai julisti yhdellekään syntien anteeksiantamista,
        Hän oli ottanut koko maailman synnin päälleen.
        Hän kantoi tuota taakkaa päällään kolme vuotta.

        Johannes Kastaja sanoo nimenomaan preesensissä:
        "Katso, Jumalan Karitsa, joka kantaa maailman synnin".

        Johannes Kastaja siis näki ehkä jotenkin ilmestyksen omaisesti
        Jeesuksen koko maailman syntitaakkaa kantavana Karitsana.


    • OnRukoiltukin

      5.Moos.18:13." Ole siis nuhteeton Herran, sinun Jumalasi, edessä.
      14. Sillä nämä kansat, jotka sinä nyt karkoitat, kuuntelevat kyllä merkeistäennustajia ja taikureita, mutta sinulle ei Herra, sinun Jumalasi, sitä salli.
      15. Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
      16. On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi.'
      17. Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
      18. Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
      19. Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
      20. Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
      21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
      22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." ..."


      Joh.6:5. " Kun Jeesus nosti silmänsä ja näki paljon kansaa tulevan tykönsä, sanoi hän Filippukselle: "Mistä ostamme leipää näiden syödä?"
      6. Mutta sen hän sanoi koetellakseen häntä, sillä itse hän tiesi, mitä aikoi tehdä.
      7. Filippus vastasi hänelle: "Eivät kahdensadan denarin leivät heille riittäisi, niin että kukin saisi edes vähän."
      8. Niin toinen hänen opetuslapsistansa, Andreas, Simon Pietarin veli, sanoi hänelle:
      9. "Täällä on poikanen, jolla on viisi ohraleipää ja kaksi kalaa, mutta mitä ne ovat näin monelle?"
      10. Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan." Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan.
      11. Ja Jeesus otti leivät ja kiitti ja jakeli istuville; samoin kaloistakin, niin paljon kuin he tahtoivat.
      12. Mutta kun he olivat ravitut, sanoi hän opetuslapsillensa: "Kootkaa tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään joutuisi hukkaan."
      13. Niin he kokosivat ne ja täyttivät kaksitoista vakkaa palasilla, mitkä olivat viidestä ohraleivästä jääneet tähteeksi niiltä, jotka olivat aterioineet.
      14. Kun nyt ihmiset näkivät sen tunnusteon, jonka Jeesus oli tehnyt, sanoivat he: "Tämä on totisesti se profeetta, joka oli maailmaan tuleva."
      15. Kun nyt Jeesus huomasi, että he aikoivat tulla ja väkisin ottaa hänet, tehdäkseen hänet kuninkaaksi, väistyi hän taas pois vuorelle, hän yksinänsä..."

      Joh.7:37." Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
      38. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
      39. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
      40. Niin muutamat kansasta, kuultuaan nämä sanat, sanoivat: "Tämä on totisesti se profeetta.".."


      Apt.3:18.".. Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän.
      19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
      20. että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.
      21. Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
      22. Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
      23. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
      24. Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä.
      25. Te olette profeettain ja sen liiton lapsia, jonka Jumala teki meidän isiemme kanssa sanoen Aabrahamille: 'Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki maan sukukunnat.'
      26. Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne.".."

      • OnRukoiltukin

        Johannes Kastaja oli profeetta, jonka julistus perustui KIrjoituksiin, eikä mihinkään "ikään kuin" olettamuksiin.
        Johanne Kastaja tunsi kirjoitukset ,myös "Jes.53 ) kuten "5.Moos.18:18-19 , "Jooelin kirjan " ym..


      • OnRukoiltukin kirjoitti:

        Johannes Kastaja oli profeetta, jonka julistus perustui KIrjoituksiin, eikä mihinkään "ikään kuin" olettamuksiin.
        Johanne Kastaja tunsi kirjoitukset ,myös "Jes.53 ) kuten "5.Moos.18:18-19 , "Jooelin kirjan " ym..

        En puhunut olettamuksesta vaan ilmestyksistä.
        Ensin Johannes Kastaja näki
        ikäänkuin kyyhkysen laskeutuvan Jeesuksen päälle.
        Ja sitten seuraavana päivänä Johannes Kastaja näki jotain muuta,
        joka sai hänet huutamaan: "Katso!" Jumalan Karitsa, joka kantaa ...".

        Ehkä hän näki jotain sellaista, mikä avasi hänelle
        VT:n esikuvan kauriista,
        jonka päälle synnit kätten päälle panemisen kautta laskettiin
        ja päästettiin sitten menemään erämaahan.
        Erämaahan Jeesuskin tuon hetken jälkeen meni.

        Eli joka tapauksessa Jeesus oli jo ottanut päälleen kannettavakseen
        koko maailman synnin ja sen seuraukset.
        Loppuhuipennus oli vasta kolmen vuoden päästä,
        kun Hänet teurastettiin.
        Mutta koska Hän oli jo tuonut vanhurskautensa samaan veteen,
        jonne toiset olivat tuoneet syntinsä,
        oli vaihtokauppa jo tapahtunut.

        Ja niin Jeesus saattoi Ihmisen Poikana antaa syntejä anteeksi,
        ja vapauttaa ihmiset sairauksistaan.


    • juttututtu

      Häntä ei teurastettu vaan teloitettiin silloisen yleisen käytännön mukaan.

      • aglius

        7. Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.
        8. Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.


      • Eenokki 12

        Siis ristiinaulittiin että kirjoituksen kävisivät toteen.


    • juttututtu

      Nykykielessä,selkärankaisen eläimen saattamisesta elintarvikekäyttöön= teurastus.

    • "Jeesus rukoili yöt Isäänsä.
      Ja päivällä Hän vaelsi niissä teoissa, ..."

      Jaa. Ettei nukkunut eikä levännyt koskaan. Jeesus oli siis robotti. Yleensä viiniä juova ja leipää syövä tunnistetaan ihmiseksi. Raadolliseksi ihmiseksi.
      Syömisen puolesta puhuu sekin, että Jeesuksen sanotaan käveleen aika paljon.

      Jos hän oli aineeton henki, syömiset ja juomiset ovat väärennös. Henki ei tarvitse ruokaa.

    • OnRukoiltukin

      Johannes Kastajalla oli isältään Sakarialta sukulinjana peritty ylimäinen pappeus.

      Siksi hänellä oli myös valtuudet kastaa ne jotka tunnustivat syntinsä. (Matt.3.)"..Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nahkavyö; ja hänen ruokanaan oli heinäsirkat ja metsähunaja. Silloin vaelsi hänen tykönsä Jerusalem ja koko Juudea ja kaikki Jordanin ympäristö, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä..."

      Johanneksen toimintaan ei puututtu ,koska sukulinja oli tiedossa , eikä kukaan (fariseuksistakaan) voinut sitä kiistää.

      (Joh.)"..Ja lähetetyt olivat fariseuksia;. ja he kysyivät häneltä ja sanoivat hänelle: "Miksi sitten kastat, jos et ole Kristus etkä Elias etkä se profeetta?" Johannes vastasi heille sanoen: "Minä kastan vedellä; mutta teidän keskellänne seisoo hän, jota te ette tunne.
      Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollinen päästämään." Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa.
      Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! Tämä on se, josta minä sanoin: 'Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä.'
      Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan." Ja Johannes todisti sanoen: "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä.' Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika."

    • EndTimes

      Eikö meidät lähetetty parantamaan sairaita, ei rukoilemaan sairaiden puolesta? Jeesuskaan ei rukoillut, vaan paransi. Hän oli rukoillut jo etukäteen. Pyhän Hengen läsnäolossa vihollinen tekoineen joutuu väistymään.
      Ainut kohta minun ymmärtääkseni jossa meitä kehoitetaan rukoilemaan sairaiden puolesta, on kun vanhimmisto voitelee öljyllä ja laskee kätensä sairaan päälle, ja uskon rukous parantaa sairaan.
      Ehkä usko ilmenee tuossa? Että emme huutele kaukaa Jumalaa tekemään sitä, mikä on annettu meidän tehtäväksi. Jospa tulisi uskoa myös se asema, joka meillä on Kristuksessa: että Pyhä Henki meissä ja meidän kauttamme parantaa sairaan.
      Ainakin luovien ihmeiden kohdalla olen huomannut tämän. Ei niin että voima olisi meissä, mutta jos me olemme Kristuksessa, olemme Kristuksen puolesta lähettiläitä. Kristus meissä, kirkkauden toivo!
      Silti kannustan myös rukoilemaan ja siunaamaan, mutta ei olla niinkuin orjat ja palvelijat, vaan niinkuin perilliset joille on annettu on Isän allekirjoittama valtakirja.

      • Aamen!

        Todella hyvä kommentti.


      • PaljonKokenutParanta

        Ihan harvinaista ja samalla Sanan mukaista.

        Ei tällaista kuule kai missään kotimaan helluntaiseurakunnassa eikä opeteta Isossa Kirjassa, sanotaan vain että se sairaus on Jumalan tahto, sen ristin kanssa on opittava elämään! Kumma vaikka ne opiskelevat tuota teologiaa, eivät he opi vastustamaan pimeyden voimia eivätkä parantamaan sairaita! Missähän on vika?


    • Otit esille tuon Jaakobin kirjeen kohdan,
      josta tein vähän aikaa sitten aloituksen.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/11273620

      Vanhurskaan rukous voi paljon,
      mutta rukouksen lisäksi tarvitaan muutakin.
      Jospa lukisit ja vastaisit tuohon aloitukseen.

    • juttututtu

      EndTimes23.2.2013 13:030
      Eikö meidät lähetetty parantamaan sairaita, ei rukoilemaan sairaiden puolesta?

      Ilmoita paikka ja aika, niin varmasti löytyy sairaita, jotta voidaan nähdä mitenkä teoria toimii käytännössä.

    • Jeesus paransi sairaita.
      Parannetun uskosta on kuitenkin maininta vain aniharvassa tapauksessa.

      Jeesus sanoikin:
      "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
      Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
      puhuvat uusilla kielillä,
      nostavat käsin käärmeitä.
      Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä.
      He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi." (Mark 16:17-18)

      Siis ei sanota, että laita kätesi sen sairaan päälle, joka uskoo.
      Vaan sanotaan, että se, joka uskoo, laittaa kätensä sairasten päälle,
      ja nämä tulevat terveiksi.

      Mutta ...
      johdantosanana oli, että nämä MERKIT seuraavat niitä, jotka uskovat.
      Sairaan parantuminen on aina ihme/merkki.

      Meillä ei ole Raamatussa sellaista lupausta,
      että kaikki parantuvat kaikista sairauksistaan jo täällä ajassa.

      Esimerkiksi Jeesus sanoi:
      "Jos te pysytte Minussa ja Minun sanani pysyvät teissä,
      niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille." (Joh 15:7)

      Tuossa ei puhuta Jumalan yleisestä ilmoituksesta LOGOS.
      Tuossa puhutaan erityisestä ilmoituksesta REMA.
      Meillä ei siis ole Raamatussa yleistä ilmoitusta siitä,
      että anokaa mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
      Ei vaan meillä on lupaus, että jos me pysymme Jeesuksessa,
      niin silloin me kuulemme Hänen äänensä.
      Ja kun Hän antaa meille erityisen ilmoituksen eli Sanansa REMA
      niin silloin meillä on etuoikeus pysyä sen sisältämässä lupauksessa.
      Eli jos Jumala antaa erityisen ilmoituksen,
      että tämä sairas paranee tästä sairaudesta,
      niin silloin me pysymme tuossa Sanassa REMASSA ja toimimme sen mukaan.

      Hyvin vakava Sanan kohta on tämä:
      "Mutta Minä sanon teille:
      jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset puhuvat,
      heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili." (Matt 12:36)

      Tuossa jakeessa on sama alkutekstin ilmaisu REMA.
      Siis jokaisesta turhasta/toimettomasta/hedelmättömästä/tyhjästä
      erityisestä ilmoituksesta, me joudumme tilille.

      Tällaisia tyhjiä sanoja ovat esimerkiksi profetiat,
      joissa sairaalle luvataan parantumista,
      vaikka Herra ei olisi niin ilmoittanut tapahtuvan.

      • Alkukielessä sana usko on synonyymi sanalle uskollisuus.
        Uskovien tulee siis olla uskollisia Jeesukselle, vrt. "Vanhurskas on elävä uskosta"
        Toisin sanoen, he jotka pysyvät uskollisina, pelastuvat.

        Usko ilmenee näkyivinä tekoina, Jumalan aikaansaamina, uskon tekoina. Ellei ilmene, on sellainen usko Jaakobin mukaan kuollutta uskoa.

        Tässä ajassa minusta tuntuu, että me emme niin rohkeasti elä uskollisina Herralle, niinkuin meidän tulisi. Moni ei vaella uskollisesti uskossa ja uskoon nojaten, vaan usko pidetään ikäänkuin sisäisesti, tavallaan vakan alla vaikei kuitenkaan suoranaisesti piilossa.

        Paavalin elnvuosina oli merkille pantavaa myös se, että Henki tomi hänen evankeliuminsa työssä nimenomaan silloin kun hän pysyi liikkeessä!
        Paavali toivoi olevansa matkalla aasiaan, mutta heidän vaeltaessa Henki neuvoi heidät kohti Turkkia. On siis pysyttävä "liikkeessä" ja näin antauduttava Hengen johdettavaksi,

        Me niin usein elämme vaelluksessamme ikäänkuin pysähtyneisyyden tilassa.

        Jeesuksen lupaukset ovat totuudelliset ja pitävät. Meidän tulee vain pitää katse uskossa Hänessä ja pysyä kaikessa uskollisina Hänelle ja pysyä työntouhussa ja liikkeessä! Silloin me emme teoissamme uppoa niinkuin Pietari vedessä käveltyään, vaan pysymme pinnalla kun kaikessa laitamme täyden luottamuksen Häneen!

        Kristuksessa vaeltamista kutsutaankin jo alkuajoista lähtien Tien kulkemiseksi,
        Tätä tietä on kuljettava eteenpäin, siinä edeten ja pidemmälle päästen, Hänessä vaeltaen.

        Meillä monella on tässä ajassa parantamisen sarkaa kovasti, niin myös minulla.


      • nikojt kirjoitti:

        Alkukielessä sana usko on synonyymi sanalle uskollisuus.
        Uskovien tulee siis olla uskollisia Jeesukselle, vrt. "Vanhurskas on elävä uskosta"
        Toisin sanoen, he jotka pysyvät uskollisina, pelastuvat.

        Usko ilmenee näkyivinä tekoina, Jumalan aikaansaamina, uskon tekoina. Ellei ilmene, on sellainen usko Jaakobin mukaan kuollutta uskoa.

        Tässä ajassa minusta tuntuu, että me emme niin rohkeasti elä uskollisina Herralle, niinkuin meidän tulisi. Moni ei vaella uskollisesti uskossa ja uskoon nojaten, vaan usko pidetään ikäänkuin sisäisesti, tavallaan vakan alla vaikei kuitenkaan suoranaisesti piilossa.

        Paavalin elnvuosina oli merkille pantavaa myös se, että Henki tomi hänen evankeliuminsa työssä nimenomaan silloin kun hän pysyi liikkeessä!
        Paavali toivoi olevansa matkalla aasiaan, mutta heidän vaeltaessa Henki neuvoi heidät kohti Turkkia. On siis pysyttävä "liikkeessä" ja näin antauduttava Hengen johdettavaksi,

        Me niin usein elämme vaelluksessamme ikäänkuin pysähtyneisyyden tilassa.

        Jeesuksen lupaukset ovat totuudelliset ja pitävät. Meidän tulee vain pitää katse uskossa Hänessä ja pysyä kaikessa uskollisina Hänelle ja pysyä työntouhussa ja liikkeessä! Silloin me emme teoissamme uppoa niinkuin Pietari vedessä käveltyään, vaan pysymme pinnalla kun kaikessa laitamme täyden luottamuksen Häneen!

        Kristuksessa vaeltamista kutsutaankin jo alkuajoista lähtien Tien kulkemiseksi,
        Tätä tietä on kuljettava eteenpäin, siinä edeten ja pidemmälle päästen, Hänessä vaeltaen.

        Meillä monella on tässä ajassa parantamisen sarkaa kovasti, niin myös minulla.

        Usko tarkoittaa luottamista.
        Usko Jeesukseen on kaiken luottamuksensa panemista Hänen varaansa.

        Mutta ketjun aiheena on siis Jeesuksen käsky: "Parantakaa sairaat".
        Ymmärrät siis niin, että jos me elämme uskosta,
        niin me voimme näitä tekoja tehdä?


      • kalamos kirjoitti:

        Usko tarkoittaa luottamista.
        Usko Jeesukseen on kaiken luottamuksensa panemista Hänen varaansa.

        Mutta ketjun aiheena on siis Jeesuksen käsky: "Parantakaa sairaat".
        Ymmärrät siis niin, että jos me elämme uskosta,
        niin me voimme näitä tekoja tehdä?

        Ilman muuta. Jeesuksessa nämäkin teot ovat mahdollisia.


      • kalamos kirjoitti:

        Usko tarkoittaa luottamista.
        Usko Jeesukseen on kaiken luottamuksensa panemista Hänen varaansa.

        Mutta ketjun aiheena on siis Jeesuksen käsky: "Parantakaa sairaat".
        Ymmärrät siis niin, että jos me elämme uskosta,
        niin me voimme näitä tekoja tehdä?

        Lisättäköön vielä, että kyllä usko on luottamista, ilman muuta, mutta ennenkaikkea uskollisuutta. Usko ja uskollisuus ovat molemmat sama asia hebrean kielellä.

        Jeesus kutsui omansa uskomaan ja luottamaan Häneen ja pysymään uskollisina Hänelle.


      • Kyl se sieltä
        kalamos kirjoitti:

        Usko tarkoittaa luottamista.
        Usko Jeesukseen on kaiken luottamuksensa panemista Hänen varaansa.

        Mutta ketjun aiheena on siis Jeesuksen käsky: "Parantakaa sairaat".
        Ymmärrät siis niin, että jos me elämme uskosta,
        niin me voimme näitä tekoja tehdä?

        Kannattaa kuunnella Pyhän Hengen kehoitusta. Hän kyllä neuvoo koska on aika tehdä mitäkin. "Seuraa sinä minua" oli Jeesuksen ohje.
        Kuuliaisuus synnyttää uskon hedelmiä.


      • Sama saarna jonka pidit minun tätä samaa aihetta käsittelevässä ketjussa.

        Kyllä se uskoa syö kun lukee Raamatusta sellaista joka ei tasan tarkkaan pidä paikkansa.

        No, Raamattuhan on ihmisten kirjoittama kirja. Erehtyväisten ihmisten.

        Toivottavasti kukaan ei ota tosissaan sitä mitä kirjoitit elikkä että jos uskova juo kuolettavaa myrkkyä ei hän kuole.

        Raamattuhan valehtelee tässä.

        Ihan tasan tarkkaan kuolee jos juo myrkkyä.


      • Kyl se sieltä kirjoitti:

        Kannattaa kuunnella Pyhän Hengen kehoitusta. Hän kyllä neuvoo koska on aika tehdä mitäkin. "Seuraa sinä minua" oli Jeesuksen ohje.
        Kuuliaisuus synnyttää uskon hedelmiä.

        >> Kannattaa kuunnella Pyhän Hengen kehoitusta.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Sama saarna jonka pidit minun tätä samaa aihetta käsittelevässä ketjussa.

        Kyllä se uskoa syö kun lukee Raamatusta sellaista joka ei tasan tarkkaan pidä paikkansa.

        No, Raamattuhan on ihmisten kirjoittama kirja. Erehtyväisten ihmisten.

        Toivottavasti kukaan ei ota tosissaan sitä mitä kirjoitit elikkä että jos uskova juo kuolettavaa myrkkyä ei hän kuole.

        Raamattuhan valehtelee tässä.

        Ihan tasan tarkkaan kuolee jos juo myrkkyä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10952302/#comment-72868191


    • jaikalii
    • Uskova

      Tämä Jeesuksen käsky annettiin opetuslapsille eli Jeesuksen valitsemille Apostoleille. Sitä ei annettu muille uskovaisille! Apostoleilla tämä kaikki toimi 100-prosenttisesti, kaikki ihmeet ja merkit onnistuivat. Näistä samoista ihme- ja merkkilahjoista Raamattu käyttää myös nimeä apostoliset tunnusmerkit. Nämä eivät siis koske meitä. Jeesus teki ihmeitä todistaakseen olevansa Jumala. Sekään ei meitä koske siinä mielessä, että emme ole Jumalia, emmekä siksi voi itsestämme sellaista todistaa.

      • Tässä olen eri mieltä. Lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen!


      • Ilmari Ilmotti
        nikojt kirjoitti:

        Tässä olen eri mieltä. Lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen!

        Ei se ole sinun mielipide.
        Se on Jumalan ilmoitus.
        Se uskotaan, tai se ollaan
        uskomatta. Mutta se on
        Jumalan ilmoitus.

        >>>Lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen!


      • Ilmari Ilmotti kirjoitti:

        Ei se ole sinun mielipide.
        Se on Jumalan ilmoitus.
        Se uskotaan, tai se ollaan
        uskomatta. Mutta se on
        Jumalan ilmoitus.

        >>>Lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen!

        Nimenomaan pointtini on siknä, eetä Raamattu, Jumalan Sana sanoi, että lupaus näistä ON ANNETU JOKAISELLE JOKA USKOO.

        Sen vuokai olen eri mieltä edellä kirjottaneen kanssa siitä, että vain näille 12:sta apostolille olisi annettu tämä lupaus.
        Se näet annettii JOKAISELLE joka uskoo, myös meille.


      • nikojt kirjoitti:

        Nimenomaan pointtini on siknä, eetä Raamattu, Jumalan Sana sanoi, että lupaus näistä ON ANNETU JOKAISELLE JOKA USKOO.

        Sen vuokai olen eri mieltä edellä kirjottaneen kanssa siitä, että vain näille 12:sta apostolille olisi annettu tämä lupaus.
        Se näet annettii JOKAISELLE joka uskoo, myös meille.

        Aamen!

        Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat.

        Tuo Jeesuksen lähetyskäsky on edelleen voimassa.
        Tehtävä ei ole vielä loppuun suoritettu,
        eikä tehtävänantoa peruttu.


      • Uskova
        nikojt kirjoitti:

        Tässä olen eri mieltä. Lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen!

        nikojt! Miten voit olla eri mieltä ja uskoa, että lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen???? Tuhatmiljoonakertaisesti on todistettu, että nämä eivät toimi jokaisella uskovaisella, tuskin sinullakaan!!! Jos Raamatun Jumala on jotakin luvannut, niin tämä asia on sitten niin ja Amen!
        Jumalan sana on totuus aina, koska Jumala on itse sanansa takana. Jos siis uskot todellakin niin kuin kirjoitit, niin siinä tapauksessa uskot myös sen, että Jumala valehteli. Tai liioitteli. Tai ei pystynytkään täyttämään lupaustaan! Tai ei halunnut.
        Mutta minä uskon, että Jumalan lupaukset ovat voimassa 100-prosenttisesti! Ja koska nämä apostoliset ihme- ja merkkilahjat toimivat Apostoleilla 100-prosenttisesti ja muilla ihmisillä ei ollenkaan, niin uskon vakaasti, että Jumala oli luvannut nämä ihmeet ja merkit vain Apostoleille. En todellakaan usko, että Jumala voisi valehdella, sillä Hän on täydellisen pyhä. Pyhä, Pyhä, Pyhä!


      • Oikein kirjoitit
        Uskova kirjoitti:

        nikojt! Miten voit olla eri mieltä ja uskoa, että lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen???? Tuhatmiljoonakertaisesti on todistettu, että nämä eivät toimi jokaisella uskovaisella, tuskin sinullakaan!!! Jos Raamatun Jumala on jotakin luvannut, niin tämä asia on sitten niin ja Amen!
        Jumalan sana on totuus aina, koska Jumala on itse sanansa takana. Jos siis uskot todellakin niin kuin kirjoitit, niin siinä tapauksessa uskot myös sen, että Jumala valehteli. Tai liioitteli. Tai ei pystynytkään täyttämään lupaustaan! Tai ei halunnut.
        Mutta minä uskon, että Jumalan lupaukset ovat voimassa 100-prosenttisesti! Ja koska nämä apostoliset ihme- ja merkkilahjat toimivat Apostoleilla 100-prosenttisesti ja muilla ihmisillä ei ollenkaan, niin uskon vakaasti, että Jumala oli luvannut nämä ihmeet ja merkit vain Apostoleille. En todellakaan usko, että Jumala voisi valehdella, sillä Hän on täydellisen pyhä. Pyhä, Pyhä, Pyhä!

        Nm. "Uskova". Noin juuri se on.


      • Jeesuksen nime
        Uskova kirjoitti:

        nikojt! Miten voit olla eri mieltä ja uskoa, että lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen???? Tuhatmiljoonakertaisesti on todistettu, että nämä eivät toimi jokaisella uskovaisella, tuskin sinullakaan!!! Jos Raamatun Jumala on jotakin luvannut, niin tämä asia on sitten niin ja Amen!
        Jumalan sana on totuus aina, koska Jumala on itse sanansa takana. Jos siis uskot todellakin niin kuin kirjoitit, niin siinä tapauksessa uskot myös sen, että Jumala valehteli. Tai liioitteli. Tai ei pystynytkään täyttämään lupaustaan! Tai ei halunnut.
        Mutta minä uskon, että Jumalan lupaukset ovat voimassa 100-prosenttisesti! Ja koska nämä apostoliset ihme- ja merkkilahjat toimivat Apostoleilla 100-prosenttisesti ja muilla ihmisillä ei ollenkaan, niin uskon vakaasti, että Jumala oli luvannut nämä ihmeet ja merkit vain Apostoleille. En todellakaan usko, että Jumala voisi valehdella, sillä Hän on täydellisen pyhä. Pyhä, Pyhä, Pyhä!

        Miksi ne minulla sitten toimii?


      • Uskova kirjoitti:

        nikojt! Miten voit olla eri mieltä ja uskoa, että lupaus on annettu jokaiselle joka uskoo Häneen???? Tuhatmiljoonakertaisesti on todistettu, että nämä eivät toimi jokaisella uskovaisella, tuskin sinullakaan!!! Jos Raamatun Jumala on jotakin luvannut, niin tämä asia on sitten niin ja Amen!
        Jumalan sana on totuus aina, koska Jumala on itse sanansa takana. Jos siis uskot todellakin niin kuin kirjoitit, niin siinä tapauksessa uskot myös sen, että Jumala valehteli. Tai liioitteli. Tai ei pystynytkään täyttämään lupaustaan! Tai ei halunnut.
        Mutta minä uskon, että Jumalan lupaukset ovat voimassa 100-prosenttisesti! Ja koska nämä apostoliset ihme- ja merkkilahjat toimivat Apostoleilla 100-prosenttisesti ja muilla ihmisillä ei ollenkaan, niin uskon vakaasti, että Jumala oli luvannut nämä ihmeet ja merkit vain Apostoleille. En todellakaan usko, että Jumala voisi valehdella, sillä Hän on täydellisen pyhä. Pyhä, Pyhä, Pyhä!

        Koska Jumalan Sana, Raamattu, ilmoittaa niin olevan. Raamattu ilmoittaa, että se lupaus annettiin JOKAISELLE JOKA USKOO!


    • Lähtekää

      Hei Kalamos!

      Pohdiskelin tuota samaa asiaa. Olenko uskossa kun mulle ei oo tapahtunu noita asioita?
      Tarkemmin asiaa mietittyäni muistin kuitenkin monta ihmettä joita on tapahtunut.
      Tajusin että itseasiassa ainostaan tuo käärmeiden nostelu on jäänyt kokeilematta ja kuolettavaa en ole enää juonut uudestisyntymän jälkeen. ( korkki on mennyt kiinni )

      Raamattua lukiessa saattaa äkkiseltään näyttää, että apostoleiden elämässä tapahtui ihme toisensa perään, mutta Raamattua lukiessa unohtuu, että tapahtumia kuvataan aika pitkältäkin aikaväliltä.

      "Mark 16:15-20 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta."

      Kyllä ne ihmeet ja merkit seuraa opetuslapsia, jotka menevät kaikkeen maailmaan ja saarnaavat evankeliumia kaikille luoduille. Ole huoleti!

      • >> Pohdiskelin tuota samaa asiaa. Olenko uskossa kun mulle ei oo tapahtunu noita asioita?


      • Uskova

        Ei ne ihmeet ja merkit seuraa - eikä ole tarkoituskaan! Jumala on todistanut sanansa, Raamatun, ihmeillä ja merkeillä. Ja Hän teki sen siksi, että me uskoisimme! Raamattu on maailman tarkimmin todistettu dokumentti. Evankeliumin julistajien sanat täytyy arvioida ja arvostella Raamatun sanan perusteella!

        Ihmeet ja merkit eivät vielä takaa, että julistaja puhuu Jumalan sanaa! Egyptin faaraon noidat tekivät paljon ihmeitä, mutta puhuivat Jumalaa vastaan. Palvelijattaren tietäjähenki ennusti oikein, ja toi rahaa isännälleen, mutta ei ollut Jumalasta (ap t. 16:16), samarialainen Simon-noita teki paljon ihmeitä, mutta ei ollut Jumalasta (ap.t. 8:9-11). Myöskin Barjeesus eli Elymas -noita teki ihmeitä, mutta ei ollut Jumalasta.
        Valheprofeetoista eli ennustajista ja ihmeiden tekijöistä voi lukea myös esim. Jer. luku 23 ja 5:Moos.12:32 - 13:5
        Lisäksi lopun aikana ilmestyy, ja on ilmestynytkin jo ihmisiä, jotka tekevät ihmeitä valheen kaikella voimalla.
        Jumala ei todellakaan kehota meitä etsimään ihmeitä ja merkkejä, vaan tutkimaan Hänen sanaansa ja vertaamaan kaiken siihen! Israel sai aikanaan nähdä ihmeitä ja merkkejä Jeesukselta ja Apostoleilta, mutta Jeesusta he eivät huolineet Herrakseen. Ihmeet ja merkit eivät pelasta eivätkä anna uskoa! Pyhä Henki toimii Jumalan sanan kautta, ja Hän pelastaa. Hän avaa Jumalan valittujen sydämen ottamaan sanan vastaan. Hän ei tarvitse siihen ihmeitä ja merkkejä! Vain Jumalan sana riittää!


      • Mark 16:15-18
        Uskova kirjoitti:

        Ei ne ihmeet ja merkit seuraa - eikä ole tarkoituskaan! Jumala on todistanut sanansa, Raamatun, ihmeillä ja merkeillä. Ja Hän teki sen siksi, että me uskoisimme! Raamattu on maailman tarkimmin todistettu dokumentti. Evankeliumin julistajien sanat täytyy arvioida ja arvostella Raamatun sanan perusteella!

        Ihmeet ja merkit eivät vielä takaa, että julistaja puhuu Jumalan sanaa! Egyptin faaraon noidat tekivät paljon ihmeitä, mutta puhuivat Jumalaa vastaan. Palvelijattaren tietäjähenki ennusti oikein, ja toi rahaa isännälleen, mutta ei ollut Jumalasta (ap t. 16:16), samarialainen Simon-noita teki paljon ihmeitä, mutta ei ollut Jumalasta (ap.t. 8:9-11). Myöskin Barjeesus eli Elymas -noita teki ihmeitä, mutta ei ollut Jumalasta.
        Valheprofeetoista eli ennustajista ja ihmeiden tekijöistä voi lukea myös esim. Jer. luku 23 ja 5:Moos.12:32 - 13:5
        Lisäksi lopun aikana ilmestyy, ja on ilmestynytkin jo ihmisiä, jotka tekevät ihmeitä valheen kaikella voimalla.
        Jumala ei todellakaan kehota meitä etsimään ihmeitä ja merkkejä, vaan tutkimaan Hänen sanaansa ja vertaamaan kaiken siihen! Israel sai aikanaan nähdä ihmeitä ja merkkejä Jeesukselta ja Apostoleilta, mutta Jeesusta he eivät huolineet Herrakseen. Ihmeet ja merkit eivät pelasta eivätkä anna uskoa! Pyhä Henki toimii Jumalan sanan kautta, ja Hän pelastaa. Hän avaa Jumalan valittujen sydämen ottamaan sanan vastaan. Hän ei tarvitse siihen ihmeitä ja merkkejä! Vain Jumalan sana riittää!

        Menkää kaikkialle maailmaan
        ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu,
        mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
        Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
        puhuvat uusilla kielillä,
        nostavat käsin käärmeitä.
        Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä.
        He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi.


      • Uskova
        Mark 16:15-18 kirjoitti:

        Menkää kaikkialle maailmaan
        ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu,
        mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat:
        Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,
        puhuvat uusilla kielillä,
        nostavat käsin käärmeitä.
        Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä.
        He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi.

        Mark.16:15-18

        Alkuperäisistä kirjoituksista Mark 16 jakeet 9-20 puuttuvat kokonaan. Ne eivät ole Markuksen kirjoittamia, vaan poikkeavat tyyliltään ja sanastoltaan Markuksen kirjoituksista. Varhaiset kirkkoisät jättivät nämä jakeet paikalleen vain siksi, että ne eivät ole ristiriidassa muun raamatun ilmoituksen kanssa. Muissa evankeliumeissa, missä näistä ihme- ja merkkilahjoista on maininta, käy selvemmin vielä ilmi, että nämä oli luvattu vain Jeesuksen valitsemille opetuslapsille, jotka samassa yhteydessä aina mainitaan nimeltä! Tämän perusteella ei voi jäädä epäselväksi kenelle apostoliset tunnusmerkit oli luvattu.

        Toisaalta myös Mark 16:16 ja 17 jakeet on kirjoitettu sillä tavalla, että kieliopillisesta muodosta, aoristista, näkee kenelle Jeesuksen lupaukset on tarkoitettu.
        Jakeessa 16 "joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu" on kirjoitettu futuurimuodossa, eli viittaa kaikkiin ihmisiin kaikkina aikoina, jotka tulevat uskomaan Jeesukseen.
        Jakeessa 17 "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka USKOVAT" on käytetty juuri mainitsemaani aoristi-muotoa. Aoristi-muoto ei milloinkaan voi viitata tulevaisuuteen! Lupaus siis ei voi mitenkään tarkoittaa myöhemmin uskoon tulevia ihmisiä. Eli lupaus oli tarkoitettu niille 11 opetuslapselle, joille Jeesus puhui, ei muille.
        Jae 20 kertoo siitä, että ihmeet ja merkit seurasivat näiden Apostolien julistusta, senhän Raamattu vahvistaa monessa kohtaa! Markus kirjoitti evankeliumin n. v. 65-66, jolloin apostoliset tunnusmerkit olivat jo jäämässä pois, koska kristityillä oli uuden testamentin opetukset lähes kokonaan kirjoitetussa muodossa seurakuntakirjeinä, joten Apostolien opetuksen autenttisuutta ei enää tarvinnut ihmeiden ja merkkien avulla todistaa.

        Kenelläkään uskovaisella ei siis ole mitään raamatullista oikeutta olettaa, että Jeesus olisi luvannut heille apostolien tunnusmerkit käyttöön!


      • Jeesus on sama
        Uskova kirjoitti:

        Mark.16:15-18

        Alkuperäisistä kirjoituksista Mark 16 jakeet 9-20 puuttuvat kokonaan. Ne eivät ole Markuksen kirjoittamia, vaan poikkeavat tyyliltään ja sanastoltaan Markuksen kirjoituksista. Varhaiset kirkkoisät jättivät nämä jakeet paikalleen vain siksi, että ne eivät ole ristiriidassa muun raamatun ilmoituksen kanssa. Muissa evankeliumeissa, missä näistä ihme- ja merkkilahjoista on maininta, käy selvemmin vielä ilmi, että nämä oli luvattu vain Jeesuksen valitsemille opetuslapsille, jotka samassa yhteydessä aina mainitaan nimeltä! Tämän perusteella ei voi jäädä epäselväksi kenelle apostoliset tunnusmerkit oli luvattu.

        Toisaalta myös Mark 16:16 ja 17 jakeet on kirjoitettu sillä tavalla, että kieliopillisesta muodosta, aoristista, näkee kenelle Jeesuksen lupaukset on tarkoitettu.
        Jakeessa 16 "joka USKOO ja kastetaan, se pelastuu" on kirjoitettu futuurimuodossa, eli viittaa kaikkiin ihmisiin kaikkina aikoina, jotka tulevat uskomaan Jeesukseen.
        Jakeessa 17 "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka USKOVAT" on käytetty juuri mainitsemaani aoristi-muotoa. Aoristi-muoto ei milloinkaan voi viitata tulevaisuuteen! Lupaus siis ei voi mitenkään tarkoittaa myöhemmin uskoon tulevia ihmisiä. Eli lupaus oli tarkoitettu niille 11 opetuslapselle, joille Jeesus puhui, ei muille.
        Jae 20 kertoo siitä, että ihmeet ja merkit seurasivat näiden Apostolien julistusta, senhän Raamattu vahvistaa monessa kohtaa! Markus kirjoitti evankeliumin n. v. 65-66, jolloin apostoliset tunnusmerkit olivat jo jäämässä pois, koska kristityillä oli uuden testamentin opetukset lähes kokonaan kirjoitetussa muodossa seurakuntakirjeinä, joten Apostolien opetuksen autenttisuutta ei enää tarvinnut ihmeiden ja merkkien avulla todistaa.

        Kenelläkään uskovaisella ei siis ole mitään raamatullista oikeutta olettaa, että Jeesus olisi luvannut heille apostolien tunnusmerkit käyttöön!

        Mites tämä lupaus?
        Mark 9:23 "Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo" Onko lupaus vedetty pois?

        Mites seuraavat: Joh 15:8
        Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Onko tämä lupaus vedetty pois?

        Miten on Jaakobin kirjeessä 5: 14-

        Jos joku teistä sairastaa (mitä tautia tahansa, saattohoidossa), kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
        Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi. Onko tämäkin valhetta?

        Onko Jeesuksen nimen voima peruttu?
        Apost 4:30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta.

        Onko Jeesus lopettanut työnsä, onko hän sama eilen, tänään ja iankaikkisesti?
        Joh 5:7 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
        Joh 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä

        Käskikö Jeesus seuraajiaan? Joh 14:12
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö. Onko tämäkin peruttu?

        Entäs ne monet muut raamatunpaikat jossa Jeesus lupasi Pyhän Hengen voiman ja hänen nimessään suorittaa tekoja, onko ne kaikki peruttu?

        Kyllä minä arvon "uskova" luen sinut epäuskoisten joukkoon ja harhaopettajaksi nimeän!


      • Jeesus on sama
        Jeesus on sama kirjoitti:

        Mites tämä lupaus?
        Mark 9:23 "Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo" Onko lupaus vedetty pois?

        Mites seuraavat: Joh 15:8
        Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. Onko tämä lupaus vedetty pois?

        Miten on Jaakobin kirjeessä 5: 14-

        Jos joku teistä sairastaa (mitä tautia tahansa, saattohoidossa), kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
        Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi. Onko tämäkin valhetta?

        Onko Jeesuksen nimen voima peruttu?
        Apost 4:30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta.

        Onko Jeesus lopettanut työnsä, onko hän sama eilen, tänään ja iankaikkisesti?
        Joh 5:7 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
        Joh 9:4 Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä

        Käskikö Jeesus seuraajiaan? Joh 14:12
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö. Onko tämäkin peruttu?

        Entäs ne monet muut raamatunpaikat jossa Jeesus lupasi Pyhän Hengen voiman ja hänen nimessään suorittaa tekoja, onko ne kaikki peruttu?

        Kyllä minä arvon "uskova" luen sinut epäuskoisten joukkoon ja harhaopettajaksi nimeän!

        Tämä on hyvä muistaa tässäkin yhteydessä!

        Ilm 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        Ilm 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.


    • Ehkä olis hyvä lukea tuo toinen paikka samasta aiheesta että sais käsityxen mix mitäkin toimii !!!!!!!
      Matteus 28
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

      Teroittakaa nyt tämä teidän päänuppiin että ---> opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.
      Jos joku ei pidä käskyt niin ei voi odottakaan että mitä tapahtuu ..

      • Elikä jos ei opetuslapset ovat oppineet pitämään käskyt,, niin miten ihmeessä te luulette että he käskis luodut pitämään niitä ???


      • savonarola kirjoitti:

        Elikä jos ei opetuslapset ovat oppineet pitämään käskyt,, niin miten ihmeessä te luulette että he käskis luodut pitämään niitä ???

        Onko sinulla kokemuksia siitä, mistä tässä ketjussa keskustellaan?


      • kalamos kirjoitti:

        Onko sinulla kokemuksia siitä, mistä tässä ketjussa keskustellaan?

        On mulla !


      • savonarola kirjoitti:

        On mulla !

        Haluaisitko jakaa niitä meille!


    • Kyllähän käskyt

      Opetetaan nytkin pitämään, kuinka moni opettaja niitä sitten itsekään noudattaa? Teoriassa kaikki on niin helppoa. Ei muuten yhtään todistettua ihmeparantumista tai muutakaan ihmettä, ole tapahtunut Suomessa, eikä maailmalla. Aloita savonarola kokeilu, vaikka rikkaruohomyrkky Roundupilla, otat sitä lasillisen, kuulostelet miten käy?

      • Eiuskovaisena minun on helppo todeta miten raamattu valhettelee tässä. kun lupaa ettei uskova kuole jos juo kuolettavaa myrkkyä.

        Raamattu on erehtyväisten ihmisten kirjoittama kirja ja sen tietää sisimmältään jokainen.

        Kukaan ei halua kokeilla kuolettavaa myrkkyä - ei edes savis vaikka häntä siihen kannustatkin.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Eiuskovaisena minun on helppo todeta miten raamattu valhettelee tässä. kun lupaa ettei uskova kuole jos juo kuolettavaa myrkkyä.

        Raamattu on erehtyväisten ihmisten kirjoittama kirja ja sen tietää sisimmältään jokainen.

        Kukaan ei halua kokeilla kuolettavaa myrkkyä - ei edes savis vaikka häntä siihen kannustatkin.

        Ei Raamattu tuollaista lupaa.
        Uskova normaalisti kuolee, jos juo kuolettavaa myrkkyä.

        Mutta Raamattu lupaa tuollaisia merkkejä.
        Eräs mies oli vankeudessa uskonsa tähden.
        Hänet kutsuttiin johtajan luokse.
        Tämä sanoi hänelle: Te uskotte Raamattuun.
        Vanki myönsi sen.
        Sitten tuo johtaja luki Raamatusta tuon kohdan.
        Ja antoi pienen pipetillisen myrkkyä huoneessa olleelle vartiokoiralle.
        Koira kuoli silmänräpäyksessä.
        Sitten hän pyysi uskovaa miestä juomaan myrkyn,
        sillä uhalla, että muuten hänet ammutaan.
        Uskova pyysi pienen hetken valmistautumista varten.
        Se sallittiin hänelle. Hän rukoili hetken. Joi myrkyn.
        Ja kohta polvilleen romahti tuo johtaja,
        joka pyysi uskovaa miestä rukoilemaan puolestaan.
        Kumpikin sai kokea pelastuksen.


      • kalamos kirjoitti:

        Ei Raamattu tuollaista lupaa.
        Uskova normaalisti kuolee, jos juo kuolettavaa myrkkyä.

        Mutta Raamattu lupaa tuollaisia merkkejä.
        Eräs mies oli vankeudessa uskonsa tähden.
        Hänet kutsuttiin johtajan luokse.
        Tämä sanoi hänelle: Te uskotte Raamattuun.
        Vanki myönsi sen.
        Sitten tuo johtaja luki Raamatusta tuon kohdan.
        Ja antoi pienen pipetillisen myrkkyä huoneessa olleelle vartiokoiralle.
        Koira kuoli silmänräpäyksessä.
        Sitten hän pyysi uskovaa miestä juomaan myrkyn,
        sillä uhalla, että muuten hänet ammutaan.
        Uskova pyysi pienen hetken valmistautumista varten.
        Se sallittiin hänelle. Hän rukoili hetken. Joi myrkyn.
        Ja kohta polvilleen romahti tuo johtaja,
        joka pyysi uskovaa miestä rukoilemaan puolestaan.
        Kumpikin sai kokea pelastuksen.

        En usko, hahahahhaa...naurettava juttu että sinä aikuisena ihmisenä uskot tuollaisia satuja! :)))))))))))))


      • auroraboreallis kirjoitti:

        En usko, hahahahhaa...naurettava juttu että sinä aikuisena ihmisenä uskot tuollaisia satuja! :)))))))))))))

        Sä alat kuulostaa niin kuin tuo pilkkava mirka-ateisti joka on matkalla hel-vettiin jos ei te parannus.


      • Uskova
        kalamos kirjoitti:

        Ei Raamattu tuollaista lupaa.
        Uskova normaalisti kuolee, jos juo kuolettavaa myrkkyä.

        Mutta Raamattu lupaa tuollaisia merkkejä.
        Eräs mies oli vankeudessa uskonsa tähden.
        Hänet kutsuttiin johtajan luokse.
        Tämä sanoi hänelle: Te uskotte Raamattuun.
        Vanki myönsi sen.
        Sitten tuo johtaja luki Raamatusta tuon kohdan.
        Ja antoi pienen pipetillisen myrkkyä huoneessa olleelle vartiokoiralle.
        Koira kuoli silmänräpäyksessä.
        Sitten hän pyysi uskovaa miestä juomaan myrkyn,
        sillä uhalla, että muuten hänet ammutaan.
        Uskova pyysi pienen hetken valmistautumista varten.
        Se sallittiin hänelle. Hän rukoili hetken. Joi myrkyn.
        Ja kohta polvilleen romahti tuo johtaja,
        joka pyysi uskovaa miestä rukoilemaan puolestaan.
        Kumpikin sai kokea pelastuksen.

        Tämähän on vain legenda. Parempi on uskoa Jumalan sanaa, Raamattua. Katolinen ja ortodoksinen uskonnollisuus on täynnä näitä legendoja. Heidän oppinsa perustuu näihin ihmisten keksimiin satuihin, eikä laisinkaan Jumalan ilmoitukseen eli Raamattuun.


      • ihmettelevä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Eiuskovaisena minun on helppo todeta miten raamattu valhettelee tässä. kun lupaa ettei uskova kuole jos juo kuolettavaa myrkkyä.

        Raamattu on erehtyväisten ihmisten kirjoittama kirja ja sen tietää sisimmältään jokainen.

        Kukaan ei halua kokeilla kuolettavaa myrkkyä - ei edes savis vaikka häntä siihen kannustatkin.

        Miksi Sari kirjoitat täällä, kun et usko Raamattuun, etkä muutenkaan ole uskova?
        Parempi olisi olla vain hijaa!!!


    • kuoppaakaivaa

      auroora se kiertelee täällä taas. Jos olet jo todennut, ettei Jeesusta ole, niin miksi vielä kaivelet "kaivauksia". Etköhän ole jo työsi tehnyt!
      Jeesus elää ja voi hyvin. Ja niille jotka uskovat, Hän sanoo: mene, sillä sinun uskosi on sinut terveeksi tehnyt!

      • Kas kun todellisuus puhuu sinun sanoja vastaan. Sairaat kun eivät parannu. Ikävä kyllä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Kas kun todellisuus puhuu sinun sanoja vastaan. Sairaat kun eivät parannu. Ikävä kyllä.

        Muistanko nyt aivan väärin,
        mutta etkö sinä ole itse tällä foorumilla todistanut aivan päinvastaista?


      • Uskova
        kalamos kirjoitti:

        Muistanko nyt aivan väärin,
        mutta etkö sinä ole itse tällä foorumilla todistanut aivan päinvastaista?

        Jeesuksen ja Apostolien ihmeteot olivat epäämättömiä. Niitä eivät voineet vastustajatkaan kieltää! Jeesus ja Apostolit eivät kutsuneet edeltä ketään "parannuskokouksiin" eikä "Pyhän Hengen iltoihin", vaan he tekivät näitä tekoja siellä missä muutenkin kulkivat, aivan ei-uskovaisten silmien edessä. He eivät tarvinneet erikoistehosteita, ekstaattista jumputusmusiikkia, avustajia yms. vaan kaikki tapahtui luonnollisesti siellä missä he julistivat Evankeliumia. Eivätkä he keränneet rahaa keneltäkään.

        Aivan sama pätee tänäkin päivänä: jos jollakulla on mielestään annettu apostoliset ihme- ja merkkilahjat, niin siitä vain julistamaan ja tekemään ihmeitä! Kyllä meidänkin aikana uskotaan ainakin TEKOIHIN, niin kuin Jeesuksen ja Apostolien aikana uskottiin! Nämä teothan ovat YLILUONNOLLISIA JA EPÄÄMÄTTÖMIÄ! Jopa EI-USKOVAT eivät niitä voi kieltää!

        Ikävä kyllä, kukaan ei Jeesuksen ja Apostolien jälkeen ole moiseen kyennyt!


    • kuopassa jo

      En usko, että kukaan haluaa sinulle paranemiskokemuksiaan kertoakaan.

    • Miten niitä

      Voikaan kertoa, kun niitä ei ole. Voihan tietysti sepittää satuja niistä.

    • Ihan hyvä aloitus missä tulee ilmi miten ihmeet ja merkit SEURAAVAT eikä menevät edessä niin kuin lippulaiva Juntusen ja Pirkkon tilaisuuxissa..........

    • auta jeesus

      Kun olen epäuskoisempi,kuin nämä pyhät,niin voisiko,joku oikeasti rukoilla,että Jeesus parantaisi kaikista sairauksista,jota minulla on,kun kehossani ei tervettä paikkkaa ole.Ihan että tämä Jeesus josta puhutte ja kirjoitatte oikeasti parantaisi!

    • Lightning Star

      Aloitus koskee ilmeisesti "näkyväistä maailmaa", mutta eikö suurin parantuminen ole siinä, kun Jumala saa tehdä eheäksi, rikkinäisen ihmisen Sanansa kautta... rammat kävelevät, sokeat näkevät ja kuolleet ovat heränneet eloon. Asioita voi katsella siitä käsin mikä on näkyväistä maallisin silmin tai mikä on näkyväistä Hengen silmillä.

      Voi olla, että jossain kokouksissa sanotaan että "täällä sairaat paranevat" ja ihmiset toivorikkaina käyvät alttarille apua hakemaan, mutta entä jos ihmiset jäävät sisältä sairaiksi... rammoiksi, sokeiksi ja kuolleiksi... kun tärkeintä olisi, että ihmiset löytäisivät sitä mitä elämässä etsivätkin.. Jumalan rakkautta, hyväksyntää... ihminen voi olla itsensä vanki, tai vapaa Kristuksessa.

      Vaikka tuhat tunnustekoa näkisi näkyväisillä silmillään, ei se ole mitään, jos ihmiset eivät vapaudu orjuuden ikeestä ja saa todellista lepoa ja rauhaa sisimpäänsä.

      • Avaus koski nimenomaan Jeesuksen antamaa käskyä:
        "Parantakaa sairaat".

        Mutta toki Jeesus antoi tuon käskun juuri siinä yhteydessä,
        kun Hän lähetti opetuslapset julistamaan evankeliumia.
        Nämä asiat kuuluvat yhteen.

        Jeesus julisti evankeliumia ja paransi sairaita.
        Ja Hän käski meidän tehdä samoin.


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Avaus koski nimenomaan Jeesuksen antamaa käskyä:
        "Parantakaa sairaat".

        Mutta toki Jeesus antoi tuon käskun juuri siinä yhteydessä,
        kun Hän lähetti opetuslapset julistamaan evankeliumia.
        Nämä asiat kuuluvat yhteen.

        Jeesus julisti evankeliumia ja paransi sairaita.
        Ja Hän käski meidän tehdä samoin.

        Oletko kalamos kiinnittänyt huomiota siihen, että nykyuskovat saattavat kärsiä epätoivosta ja sen tyyppisistä ongelmista joista pitäisi eheytyä, masennuksessa ja mielen ongelmissa, niissä harvemmin kannustetaankaan etsimään ja löytämään apua Kristuksen sisäisestä tuntemuksesta.

        Jättääkö Kristus mielestäsi sairaaksi tällä alueella vai eheyttäkö Sana, joka lähtee kasvamaan ja tuottaa satoa?

        Kyselen näitä ja kirjoitan, koska koen, että tämän päivän kristinusko pyrkii tekemään käännynnäisiä, todellinen eheytyminen, siitä ei ole monellakaan mitään ymmärrystä...siinä on myös elementti joka pitkälti katsoo sitä mikä on näkyväistä... Esimerkiksi voi olla massaparantamiskokouksia, joissa kulkee rikkinäisiä sieluja jotka etsivät löytämättä. Ei se että julistaja julistaa tuhat otti vastaan Jeesuksen, takaa sitä, että etsivä olisi kokenut löytäneensä ja tulisi eheäksi. Ja vaikka ihminen iloitsisi käden kipeyden katoamisesta, mutta sisältä on rampa, onko päämäärä toteutunut tällöin... Ehkä käden kipu palautuu puolen vuoden päästä ja epätoivoinen etsijä heittäytyy alas sillankaiteelta?


      • Lightning Star kirjoitti:

        Oletko kalamos kiinnittänyt huomiota siihen, että nykyuskovat saattavat kärsiä epätoivosta ja sen tyyppisistä ongelmista joista pitäisi eheytyä, masennuksessa ja mielen ongelmissa, niissä harvemmin kannustetaankaan etsimään ja löytämään apua Kristuksen sisäisestä tuntemuksesta.

        Jättääkö Kristus mielestäsi sairaaksi tällä alueella vai eheyttäkö Sana, joka lähtee kasvamaan ja tuottaa satoa?

        Kyselen näitä ja kirjoitan, koska koen, että tämän päivän kristinusko pyrkii tekemään käännynnäisiä, todellinen eheytyminen, siitä ei ole monellakaan mitään ymmärrystä...siinä on myös elementti joka pitkälti katsoo sitä mikä on näkyväistä... Esimerkiksi voi olla massaparantamiskokouksia, joissa kulkee rikkinäisiä sieluja jotka etsivät löytämättä. Ei se että julistaja julistaa tuhat otti vastaan Jeesuksen, takaa sitä, että etsivä olisi kokenut löytäneensä ja tulisi eheäksi. Ja vaikka ihminen iloitsisi käden kipeyden katoamisesta, mutta sisältä on rampa, onko päämäärä toteutunut tällöin... Ehkä käden kipu palautuu puolen vuoden päästä ja epätoivoinen etsijä heittäytyy alas sillankaiteelta?

        Pelastus koskee meidän henkeämme, sieluamme ja ruumistamme.

        Kun olemme syntyneet uudesti ylhäältä Hengestä,
        meidän synteihin kuollut henkemme on pelastunut.
        Siltä osin meidät on jo siirretty kuolemasta Elämään.

        Mutta meidän rikkinäistä sieluamme
        pelastetaan/eheytetään/tervehdytetään koko vaelluksemme ajan.

        Meidän ruumiimme lunastus tapahtuu vasta ruumiin ylösnousemuksessa,
        mutta siltäkin osinme saamme jo täällä ajassa saamme kokea maistiaisia.


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Pelastus koskee meidän henkeämme, sieluamme ja ruumistamme.

        Kun olemme syntyneet uudesti ylhäältä Hengestä,
        meidän synteihin kuollut henkemme on pelastunut.
        Siltä osin meidät on jo siirretty kuolemasta Elämään.

        Mutta meidän rikkinäistä sieluamme
        pelastetaan/eheytetään/tervehdytetään koko vaelluksemme ajan.

        Meidän ruumiimme lunastus tapahtuu vasta ruumiin ylösnousemuksessa,
        mutta siltäkin osinme saamme jo täällä ajassa saamme kokea maistiaisia.

        Mitä ajattelet tämän päivän kristilllisyydestä ja siitä, että tunnetaanko sisäisesti Kristus kuinka hyvin?

        Ei jokin teologinen viisaus tuo sisäistä eheytymistä. Ihminen voi opetella tuhat tai satatuhatta fraasia tai tietää paljon kirjoituksista, mutta se ei välttämättä synnytä elämää.

        Ei ruumis ole mitään, vaan Henki, joka on sisäisesti meissä.

        Meidän tehtävämme on olla tukena, kanssamatkaajillemme, lähimmäisillemme, jotta heidän kuormansa tässä maailmassa voisi olla hieman keveämpi. Se ei tule teologiasta, vaan ihmisten ja lähimmäisten kohtaamisesta. Mutta tämäkään ei synny itsestään, vaan sisäisestä elämästä, josta voi jakaa... kun se leipä, jonka on saanut syödä ja joka on saanut alkaa elämään, muuttuukin moninkertaiseksi hyväksi, josta jakaa kaikkialle, lähelle ja "kauas".


      • Lightning Star kirjoitti:

        Mitä ajattelet tämän päivän kristilllisyydestä ja siitä, että tunnetaanko sisäisesti Kristus kuinka hyvin?

        Ei jokin teologinen viisaus tuo sisäistä eheytymistä. Ihminen voi opetella tuhat tai satatuhatta fraasia tai tietää paljon kirjoituksista, mutta se ei välttämättä synnytä elämää.

        Ei ruumis ole mitään, vaan Henki, joka on sisäisesti meissä.

        Meidän tehtävämme on olla tukena, kanssamatkaajillemme, lähimmäisillemme, jotta heidän kuormansa tässä maailmassa voisi olla hieman keveämpi. Se ei tule teologiasta, vaan ihmisten ja lähimmäisten kohtaamisesta. Mutta tämäkään ei synny itsestään, vaan sisäisestä elämästä, josta voi jakaa... kun se leipä, jonka on saanut syödä ja joka on saanut alkaa elämään, muuttuukin moninkertaiseksi hyväksi, josta jakaa kaikkialle, lähelle ja "kauas".

        Kristuksen sisäinen tunteminen
        edellyttää tietenkin suhdetta Hänen kanssaan.
        Ja tuo suhde alkaa Kristuksen kohtaamisella.
        Siis kääntymisellä. Tuossa kohtaamisessa
        me saamme lahjaksi uskon.
        Ja silloin meillä on uskonsuhde Häneen.

        Ja kun tuo suhde on alkanut,
        niin me olemme Hänen lampaitansa.

        Ja näistä lampaistaan Jeesus sanoo:
        "Minun lampaani kuulevat minun ääneni.
        Minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua."

        Kun nyt keskustelemme aiheesta
        "Parantakaa sairaat",
        niin meidän todellakin pitäisi olla Häen kanssaan
        niin läheisessä suhteessa, että me kuulemme Hänen äänensä.

        Jos joku lupaa jollekin parantumisen,
        eikä sitä tapahdukaan,
        niin tämä ihminen on puhunut omiaan.
        Hän on puhunut turhia sanoja,
        joista on kerran tekevä tiliä.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10952302/#comment-72818322


      • Uskova2
        kalamos kirjoitti:

        Avaus koski nimenomaan Jeesuksen antamaa käskyä:
        "Parantakaa sairaat".

        Mutta toki Jeesus antoi tuon käskun juuri siinä yhteydessä,
        kun Hän lähetti opetuslapset julistamaan evankeliumia.
        Nämä asiat kuuluvat yhteen.

        Jeesus julisti evankeliumia ja paransi sairaita.
        Ja Hän käski meidän tehdä samoin.

        Jeesus ei käskenyt meidän parantaa sairaita. Nämä ihmeteot Jeesus lupasi vain opetuslapsilleen eli Apostoleille. On hyvin tärkeää tutkia tarkasti kenelle Jeesus puhuu Evankeliumeissa. Jeesuksen aikana ei Seurakuntaa edes ollut vielä, joten seurakunnille nämä käskyt ja lupaukset eivät ole. Seurakunnan syntymäpäivä on Helluntai, siis vasta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.
        Evankeliumit kertovat Jeesuksesta, hänen elämästään, ihmeistään, julistuksestaan, kärsimyksestään ja ylösnousemuksesta. Se on meille tärkeää tietoa, mutta kuitenkin historiallista tietoa enemmän kuin opillista. Samoin on Apostolien tekojen laita, se on tärkeä historiallinen dokumentti seurakunnan synnystä ja alkuvaiheista, mutta se ei ole varsinaisesti opillinen kirja.
        Opillinen osa seurakunnille on vasta Paavalin kirjeissä, jotka ovat seurakunnille osoitettukin, sekä pastoraalikirjeissä: 1-2 Timoteus ja Tiitus. Opillisesti tärkeimmät kirjeet ovat roomalaiskirje sekä hebrealaiskirje. Pietarin, Jaakobin, Johanneksen ja Juudaan kirjeet ovat hyvin tärkeitä siinä, että ne keskittyvät paljolti varoittamaan ihmisiä vääristä opeista ja valheapostoleista.


      • Uskova2 kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt meidän parantaa sairaita. Nämä ihmeteot Jeesus lupasi vain opetuslapsilleen eli Apostoleille. On hyvin tärkeää tutkia tarkasti kenelle Jeesus puhuu Evankeliumeissa. Jeesuksen aikana ei Seurakuntaa edes ollut vielä, joten seurakunnille nämä käskyt ja lupaukset eivät ole. Seurakunnan syntymäpäivä on Helluntai, siis vasta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.
        Evankeliumit kertovat Jeesuksesta, hänen elämästään, ihmeistään, julistuksestaan, kärsimyksestään ja ylösnousemuksesta. Se on meille tärkeää tietoa, mutta kuitenkin historiallista tietoa enemmän kuin opillista. Samoin on Apostolien tekojen laita, se on tärkeä historiallinen dokumentti seurakunnan synnystä ja alkuvaiheista, mutta se ei ole varsinaisesti opillinen kirja.
        Opillinen osa seurakunnille on vasta Paavalin kirjeissä, jotka ovat seurakunnille osoitettukin, sekä pastoraalikirjeissä: 1-2 Timoteus ja Tiitus. Opillisesti tärkeimmät kirjeet ovat roomalaiskirje sekä hebrealaiskirje. Pietarin, Jaakobin, Johanneksen ja Juudaan kirjeet ovat hyvin tärkeitä siinä, että ne keskittyvät paljolti varoittamaan ihmisiä vääristä opeista ja valheapostoleista.

        Markuksen evankeliumin loppuun tallennetun Jeesuksen lähetyskäskyn
        loppuunsaattaminen on edelleen kesken. Eli se on vielä voimassa.


      • VoiOppilas
        Uskova2 kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt meidän parantaa sairaita. Nämä ihmeteot Jeesus lupasi vain opetuslapsilleen eli Apostoleille. On hyvin tärkeää tutkia tarkasti kenelle Jeesus puhuu Evankeliumeissa. Jeesuksen aikana ei Seurakuntaa edes ollut vielä, joten seurakunnille nämä käskyt ja lupaukset eivät ole. Seurakunnan syntymäpäivä on Helluntai, siis vasta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen.
        Evankeliumit kertovat Jeesuksesta, hänen elämästään, ihmeistään, julistuksestaan, kärsimyksestään ja ylösnousemuksesta. Se on meille tärkeää tietoa, mutta kuitenkin historiallista tietoa enemmän kuin opillista. Samoin on Apostolien tekojen laita, se on tärkeä historiallinen dokumentti seurakunnan synnystä ja alkuvaiheista, mutta se ei ole varsinaisesti opillinen kirja.
        Opillinen osa seurakunnille on vasta Paavalin kirjeissä, jotka ovat seurakunnille osoitettukin, sekä pastoraalikirjeissä: 1-2 Timoteus ja Tiitus. Opillisesti tärkeimmät kirjeet ovat roomalaiskirje sekä hebrealaiskirje. Pietarin, Jaakobin, Johanneksen ja Juudaan kirjeet ovat hyvin tärkeitä siinä, että ne keskittyvät paljolti varoittamaan ihmisiä vääristä opeista ja valheapostoleista.

        Tyypillistä sanojen käyttöä, jonkun teologisen koulukunnan (Iso Kirja?) opiskelijalta. Ihmekös kun ei parantumisia ole esittää!
        Oppi saa sinut "kirjanoppineeksi" Et ole vielä tarpeeksi lukenut. Sinun opillisesti rajoitetusta Raamatusta, avaan vaikka mainitsemasi

        Roomalaiskirjeen 8:11 "Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksi tekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu."

        (Sinä tietenkin sanot, että vasta taivaassa, hän on eläväksi tekevä. Mitä me tuolla raamatunkohdalla tekisimme, Jos niin olisi )


    • 5+5

      "Onko vika uskovissa vai sairaissa?"

      Molemmissa.

      Uskovia, jotka ymmärtävät asian, on vain kourallinen.

      Juuri kukaan ei halua luopua sairaudestaan, jos (ja kun) edellytyksenä on uskoon tuleminen. Ja vain muutama haluaa huutaa edes äärimmäisessä hädässä Jeesusta apuun.

      • KUULKAA HÄNTÄ

        Jumala sanoo jo vanhassatestamentissa parantavansa ne, jotka tottelevat Häntä. Hän lupaa myös varjella tottelevaisensa kaikilta Egyptin vitsauksilta, sairauksilta, sun muilta. On aika harvassa ne, jotka tottelevat Jumalaa.

        Ne paranevat ja parantavat, jotka kuulevat Jeesusta.


      • EI KAIKKIA
        KUULKAA HÄNTÄ kirjoitti:

        Jumala sanoo jo vanhassatestamentissa parantavansa ne, jotka tottelevat Häntä. Hän lupaa myös varjella tottelevaisensa kaikilta Egyptin vitsauksilta, sairauksilta, sun muilta. On aika harvassa ne, jotka tottelevat Jumalaa.

        Ne paranevat ja parantavat, jotka kuulevat Jeesusta.

        Ei Jumala lupaa kaikkia parantaa. Jos lukee Jeesuksen vaelluksen ajasta, niin parannettuja olivat he, jotka huusivat Jeesukselta apua. Joskus huutaja oli sairaan läheinen ja toisinaan sairas itse.


      • KUULKAA HÄNTÄ kirjoitti:

        Jumala sanoo jo vanhassatestamentissa parantavansa ne, jotka tottelevat Häntä. Hän lupaa myös varjella tottelevaisensa kaikilta Egyptin vitsauksilta, sairauksilta, sun muilta. On aika harvassa ne, jotka tottelevat Jumalaa.

        Ne paranevat ja parantavat, jotka kuulevat Jeesusta.

        >> Ne paranevat ja parantavat, jotka kuulevat Jeesusta.


      • Uskova2
        KUULKAA HÄNTÄ kirjoitti:

        Jumala sanoo jo vanhassatestamentissa parantavansa ne, jotka tottelevat Häntä. Hän lupaa myös varjella tottelevaisensa kaikilta Egyptin vitsauksilta, sairauksilta, sun muilta. On aika harvassa ne, jotka tottelevat Jumalaa.

        Ne paranevat ja parantavat, jotka kuulevat Jeesusta.

        Vanhan testamentin lupaukset on osoitettu Israelin kansalle, joten meillä uuden liiton uskovaisilla ei ole näiden lupausten kanssa mitään tekemistä. Eihän meitä ole koskaan koskenut ravintomääräykset tai sapattikäskykään! Meidän ei tarvitse myöskään vältellä pakanakansoja, koska olemme niitä itse!!!!! Uhrimääräyksetkin olivat vanhassa testamentissa kattava alue, luuletteko, että nekin koskevat meitä? Entä puhdistumiset? Saastumiset?
        Aivan tajuttoman idioottimaista vetää meille oppeja vanhasta testamentista!!!!!!

        "Ne paranevat ja parantavat, jotka kuulevat Jeesusta" - siinäpä todella idioottimainen väite! Tuon perusteella taivaassa pelastuneiden joukossa olisi vain muutama vanhan testamentin profeetta ja Apostolit! Sen jälkeen pelastuneiden joukko olisi pyöreä nolla. Nimimerkin KUULKAA HÄNTÄ uskonto ei ole Raamatusta peräisin, ehkä se on hyvin omintakeinen ja kotikutoinen oppi.


    • Selitä mitä selität

      Kukaan koskaan ei ole parantunut kenenkään käsien, eikä jalkojenkaan alla. Tänä aikana, ei vaan sellaista tapahdu.

      • Usko Toivonen

        Katselin eilen Sateet lähetä tilaisuuden Usko Tv:n kautta, siinä todistettiin hyvinkin useasta parantumisihmeestä.


      • Vai sitä
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Katselin eilen Sateet lähetä tilaisuuden Usko Tv:n kautta, siinä todistettiin hyvinkin useasta parantumisihmeestä.

        Hömppää katselit? Kasvoiko amputoidun raajan tilalle uusi jäsen, nousiko neliraajahalvautunut pyörätuolista, saiko syntymästä sokea näkönsä, paraniko ALS, MS, Parkinson, heräsikö kuolleita? Tässä alkuun. Faktat pöytään.


      • Usko Toivonen
        Vai sitä kirjoitti:

        Hömppää katselit? Kasvoiko amputoidun raajan tilalle uusi jäsen, nousiko neliraajahalvautunut pyörätuolista, saiko syntymästä sokea näkönsä, paraniko ALS, MS, Parkinson, heräsikö kuolleita? Tässä alkuun. Faktat pöytään.

        En pidä hömppänä, jos uskova todistaa parantuneensa hänen puolesta toisen/toisten uskovien rukoiltua.

        Jeesus elää.


      • Usko Toivonen
        Vai sitä kirjoitti:

        Hömppää katselit? Kasvoiko amputoidun raajan tilalle uusi jäsen, nousiko neliraajahalvautunut pyörätuolista, saiko syntymästä sokea näkönsä, paraniko ALS, MS, Parkinson, heräsikö kuolleita? Tässä alkuun. Faktat pöytään.

        Ilmeisesti "Et vastannut" tarkoitit kysymyksesi minulle.

        Esim. Nuori nainen todisti jalkansa pidentyneen. Tämän eripituisten jalkojen vuoksi hänen urheiluhaaveensa eteni.
        Nyt hän pystyy juoksemaan ilman kipua, ei tarvitse käyttää korokepohjallista, eikä polvitukia.
        Nyt hän on urheilulukiossa ja pystyy täyspainoisesti osallistumaan liikuntatunteille.


      • Usko Toivonen
        Vai sitä kirjoitti:

        Hömppää katselit? Kasvoiko amputoidun raajan tilalle uusi jäsen, nousiko neliraajahalvautunut pyörätuolista, saiko syntymästä sokea näkönsä, paraniko ALS, MS, Parkinson, heräsikö kuolleita? Tässä alkuun. Faktat pöytään.

        "Vai jalka" nimimerkille.

        Niin, tai todistaisitko sinä, ettei tämän nuoren naisen oma todistus pidä paikkaansa.

        Onhan helppoa sanoa niin kuin sanot, mutta tuo on vain sinun näkemys, ilman tietämystä itse tapahtuneesta.

        Jos muut ohjelmassa mainitut parantumiset kiinnostavat niin ne löytyy itse ohjelmasta, osassa henkilöiden nimetkin mainittuina.

        En ala niitä ulkomuistista luettelemaan, koska ei voi tarkasti kaikkia muistaa.


      • Usko Toivonen kirjoitti:

        "Vai jalka" nimimerkille.

        Niin, tai todistaisitko sinä, ettei tämän nuoren naisen oma todistus pidä paikkaansa.

        Onhan helppoa sanoa niin kuin sanot, mutta tuo on vain sinun näkemys, ilman tietämystä itse tapahtuneesta.

        Jos muut ohjelmassa mainitut parantumiset kiinnostavat niin ne löytyy itse ohjelmasta, osassa henkilöiden nimetkin mainittuina.

        En ala niitä ulkomuistista luettelemaan, koska ei voi tarkasti kaikkia muistaa.

        No, esiin tuli esimerkiksi sellainen luova ihme,
        jossa 70-luvulla eräs mies oli saanut poistetun keuhkon tilalle uuden.


    • Et vastannut

      Kysymykseeni?

    • Vai jalka

      Pidentynyt? Vieläkö joku jaksaa, tätä vanhaa höpinää? Taikureilta opittu taktiikka. Mahtava oli parantuminen! Et vastannut vieläkään kysymykseeni parantumisista?

      • Viritä radiosi Radiodein taajuudelle,
        http://www.radiodei.fi
        ja kuuntele ensi torstaina
        20.11.2014 klo 19:15 alkaen
        tuo Selkomaan puhe.

        Kuulet tuossa lähetyksessä varmaan myös tuon
        nuoren naisen henkilökohtaisen todistuksen,
        joka on vastaansanomaton todiste Jumalan tekemästä ihmeestä.


      • Uskova2
        kalamos kirjoitti:

        Viritä radiosi Radiodein taajuudelle,
        http://www.radiodei.fi
        ja kuuntele ensi torstaina
        20.11.2014 klo 19:15 alkaen
        tuo Selkomaan puhe.

        Kuulet tuossa lähetyksessä varmaan myös tuon
        nuoren naisen henkilökohtaisen todistuksen,
        joka on vastaansanomaton todiste Jumalan tekemästä ihmeestä.

        Kalamos! Ihme itsessään ei ole todistus Jumalasta. Egyptin noidat tekivät paljon ihmeitä, samaan pystyy tämänkin ajan noidat. Selkomaan oppi ei ole Jumalasta, se on täysin epäraamatullista. Siis ihmeetkin (myös valheet) ovat silloin paholaisen toimia ihmisten harhauttamiseksi. Mieluummin sairastaisin vaikka mitä kun antaisin paholaisen henkivaltojen parantaa itseni. Jumalan kunnia voi tulla esiin myös sairaudessa, - ja hyvin usein näin tapahtuukin.


      • Uskova2 kirjoitti:

        Kalamos! Ihme itsessään ei ole todistus Jumalasta. Egyptin noidat tekivät paljon ihmeitä, samaan pystyy tämänkin ajan noidat. Selkomaan oppi ei ole Jumalasta, se on täysin epäraamatullista. Siis ihmeetkin (myös valheet) ovat silloin paholaisen toimia ihmisten harhauttamiseksi. Mieluummin sairastaisin vaikka mitä kun antaisin paholaisen henkivaltojen parantaa itseni. Jumalan kunnia voi tulla esiin myös sairaudessa, - ja hyvin usein näin tapahtuukin.

        No kuuntelepa ensi torstaina klo 19:15 alkaen Radiodeistä
        tuo Selkomaan puhe.
        Siinä paljastuu, miksi Jumala tahtoi antaa tuolle miehelle,
        jonka keuhko oli poistettu, uuden keuhkon tilalle,
        ja vieläpä paransi sen toisenkin huonokuntoisen keuhkon.


      • Uskova2
        kalamos kirjoitti:

        No kuuntelepa ensi torstaina klo 19:15 alkaen Radiodeistä
        tuo Selkomaan puhe.
        Siinä paljastuu, miksi Jumala tahtoi antaa tuolle miehelle,
        jonka keuhko oli poistettu, uuden keuhkon tilalle,
        ja vieläpä paransi sen toisenkin huonokuntoisen keuhkon.

        Kalamos! Moni täysin uskosta osatonkin parantuu mitä ihmeellisimmällä tavalla. Tunnen sellaisiakin henkilökohtaisestikin, ja niitä on lehdet ja netti täynnä. He tosin eivät todista Jumalan ihmeistä.


      • Kunnia Kunnia
        Uskova2 kirjoitti:

        Kalamos! Moni täysin uskosta osatonkin parantuu mitä ihmeellisimmällä tavalla. Tunnen sellaisiakin henkilökohtaisestikin, ja niitä on lehdet ja netti täynnä. He tosin eivät todista Jumalan ihmeistä.

        Huomaamme että kun Jumala parantaa sairaan, Hänelle ei tahdota antaa kunniaa. Kunnia osoitetaan toiselle. Mistä on kysymys?


      • asdfdsfsdfafasdfasdf
        Uskova2 kirjoitti:

        Kalamos! Moni täysin uskosta osatonkin parantuu mitä ihmeellisimmällä tavalla. Tunnen sellaisiakin henkilökohtaisestikin, ja niitä on lehdet ja netti täynnä. He tosin eivät todista Jumalan ihmeistä.

        Kerro edes muutama esimerkki, mitä lehdet ja netti täynnä?


    • Nuo merkit seuraavat aina jos ihminen todella Uskoo että totuus on todella Totta. Silloin sielu parantuu iankaikkiselta kuoleman taudilta.

      • ?erkki

        savonarola...jos ihminen todella uskoo?Mikä on uskon mitta?..Miksi sitten,ette paranna sairaita?


      • Tälläin

        Eikö kaikki sairaudet ala sielun kautta? Jos sielu paranee, niin paranee ruumiskin. Ihminen on vastuskykyinen sairaudelle ja myrkyille jos on parantunut sielultaan. Eikö näin?


      • Uskova2
        Tälläin kirjoitti:

        Eikö kaikki sairaudet ala sielun kautta? Jos sielu paranee, niin paranee ruumiskin. Ihminen on vastuskykyinen sairaudelle ja myrkyille jos on parantunut sielultaan. Eikö näin?

        Ei näin.


    • mustarastas2

      kalamos.
      Seurakunnassani Pastori opetti näin.
      Sauraus on synnin esiaste!Lähtö tuli Pastorille,varmaan Hän vieläkin näin opettaa?

      On julmaa ja ajattelematonta tällaisia lausuntoja päästää suustaan.
      Sairas on jo muutenkin epävarma elämästään ja tulevaisuudestaan.

      Puolestani on paljon rukoiltu,en ole vielä parantunut.
      Joku vanhempi Saarnaaja ,parikymmentä vuotta sitten pyysi Ristin Voitto lehden
      lukijoilta ,paranemisihmeistä,ei ole tästäkään tutkimuksesta mitään jälkeenpäin
      kuulunut.
      Jeesus parantaa kenet tahtoo,emme voi Häntä määrätä,jos joku paranee
      sairauksestaan ja vielä löytää pelastuksen,hän on löytänyt kalliin Aarteen.

      • Todella erikoinen tuo pastorin lausunto.
        Yleensä tuon yhtälön näkee kirjoitettuna toisinpäin.

        No, joka tapauksessa
        me synnymme tähän maailmaan kuolevaisessa ruumiissa,
        vaikka emme ole syntyessämme tehneet vielä mitään pahaa.

        Joku syntyy esimerkiksi sokeana.
        Mutta ei se tarkoita sitä,
        tämä sokea olisi äitinsä kohdussa tehnyt syntiä,
        eikä tuo sokeus johdu edes siitä,
        että hänen vanhempansa ovat tehneet syntiä.

        Jatkaessaan matkaa Jeesus näki miehen,
        joka oli ollut sokea syntymästään saakka.
        Opetuslapset kysyivät:
        "Rabbi, kuka teki syntiä, hänkö vai hänen vanhempansa,
        niin että hän syntyi sokeana?"
        Jeesus vastasi:
        "Ei hän tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa,
        vaan näin on tapahtunut, että Jumalan teot tulisivat hänessä julki." (Joh 9:1)

        Muistan Sinua rukouksin. Muista sinäkin joskus minua!


    • Uskova2

      Apostoli Paavali oli hyvin sairas mies. Hän oli lähes sokea siihen aikaan, kun kirjoitti viimeisiä seurakuntakirjeitään. Oikeastaan hän vain allekirjoitti ne, ja joku muu kirjoitti ne Paavalin puolesta. Oliko teidän mielestänne Paavali niin syntinen ihminen, ettei Jumala parantanut häntä? Vai oliko sairaus hänessä synnin esiaste? Ja miksi Jumala ei herättänyt Stefanusta, ensimmäistä marttyyriä kuolleista? Entä miksi muut Apostolit tapettiin julmasti, mutta kukaan ei herättänyt heitä henkiin? Miksi Apostoli Johannes, Jeesuksen lähin opetuslapsi, joutui riutumaan Patmos-saarella vankeudessa lähes kuolemaansa asti? Olivatko he helluntaiopin mukaan niin syntisiä, että Jumala hylkäsi heidät?
      Hei oikeesti - lakatkaa nyt vatvomasta ihmeitänne ja ihmeparannuksianne ja ihmekieliänne - teidän keksitty uskontonne on aivan vailla järkeä, perustusta ja todisteita. Helluntaiuskonto ei todellakaan kestä minkäänlaista raamatullista vertailua!

      • Usko Vain

        Missä olet törmännyt helluntaiuskontoon kun minä en ole koskaan sellaista havainnut missään? Mikä se sellainen uskonto on? En todellakaan tiedä. Ja olen ollut uskossa kaskytviisi vuotta. Onko se vanhakin uskonto?


      • asdfsadfsdf

        Kaiva pikaisesti todisteet, että Paavali oli hyvin sairas mies? Mitä sinä saat näitä oivalluksia, luulojen ja oletusten kirjasta?


    • Tiestä

      Päivän Sanana tuli lääke kaikille sairaille:
      Sananlaskut 4

      20 Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni.
      21 Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään;
      22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.

    • Niin Jeesus paransi kaikki jotka tulivat Hänen luoxe hakemaan apua.

      Siis Jeesus varusti kaikki opetuslapset myös Juudas joka oli perceleestä parantamaan sairaat ja ajamaan ulos riivajia.

      Myös sanoivat jotkut Uskovat että eikö me sinun Nimessä parannettu sairaat ja ajettu ulos demooneja ihmisistä? Siis tällaiset merkit eivät vältämättä seuraa oikeita Uskovia vaan heillä on vain armolahjoja joka ei Jumala kadu että oli antanut ja tekee hyvä ihmisille.

    • Lightning Star

      Monesti tuodaan esiin ulkoista parantumista.

      Harva uskoo sisäiseen parantumiseen ja terveyteen ja vapauteen. Vaikka juuri siitä pitäisi julistaa.

      • Tämän ketjun aiheena on Jeesuksen käsky:
        "Parantakaa sairaat".

        Jeesus ei julistanut parantumista.
        Hän paransi sairaat.

        Jeesus ei käskenyt julistaa parantumista.
        Hän käski parantaa sairaat.

        Ei tehtävänanto oli tämä:

        "Ja mihin kaupunkiin te tulettekin,
        missä teidät otetaan vastaan,
        syökää, mitä eteenne pannaan,
        ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille:
        'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'." (Luuk 10:8-9)

        Siis ... mene kaupunkiin, syö, paranna sairaat,
        ja sitten ... julista Jumalan Valtakuntaa.


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Tämän ketjun aiheena on Jeesuksen käsky:
        "Parantakaa sairaat".

        Jeesus ei julistanut parantumista.
        Hän paransi sairaat.

        Jeesus ei käskenyt julistaa parantumista.
        Hän käski parantaa sairaat.

        Ei tehtävänanto oli tämä:

        "Ja mihin kaupunkiin te tulettekin,
        missä teidät otetaan vastaan,
        syökää, mitä eteenne pannaan,
        ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille:
        'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'." (Luuk 10:8-9)

        Siis ... mene kaupunkiin, syö, paranna sairaat,
        ja sitten ... julista Jumalan Valtakuntaa.

        Jumalan tahto ei ole jättää sisäisesti ketään rikkonaiseksi, särkyneeksi. Aliarvioit evankeliumin voimaa, jos et usko, että sisäisessä elämässä on: Vapaus, terveys, parantuminen.

        Kysyt aloituksessasi, miksi ei tapahdu asioita?
        Entä jos ei julisteta todellista parantumista, todellista löytymistä, todellista vapautta. Katsotaan ihmisen mielen kautta ja arvioidaan lähtökohtia sieltä, eikä nähdä, että sisäisesti Hengessä, kaikki mitä ihminen kaipaa osaksensa on saatavilla.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Jumalan tahto ei ole jättää sisäisesti ketään rikkonaiseksi, särkyneeksi. Aliarvioit evankeliumin voimaa, jos et usko, että sisäisessä elämässä on: Vapaus, terveys, parantuminen.

        Kysyt aloituksessasi, miksi ei tapahdu asioita?
        Entä jos ei julisteta todellista parantumista, todellista löytymistä, todellista vapautta. Katsotaan ihmisen mielen kautta ja arvioidaan lähtökohtia sieltä, eikä nähdä, että sisäisesti Hengessä, kaikki mitä ihminen kaipaa osaksensa on saatavilla.

        Ketjun aiheena olevat Jeesuksen sanat
        eivät koskeneet sisäistä parantumista.
        Jos nyt riivaajien ulosajamista ei lueta siihen.

        Ja nyt kun tästä parantamisesta puhutaan,
        niin Jeesus ei käskenyt julistaa parantumista.
        Hän käski parantaa sairaat,
        ja kun tämä oli tehty, niin sitten julistaa Jumalan Valtakuntaa.

        Siis ... opetuslapset tulivat kaupunkiin,
        menivät johonkin taloon,
        sitten söivät, sen jälkeen paransivat sairaat,
        ja siten julistivat Jumalan Valtakuntaa.

        Ja sitten ihmiset ottivat vastaan Kristuksen,
        ja tästä alkaa sisäinen parantuminen,
        ja tätä parantumista ja eheytymistä,
        mikä tapahtuu sielumme alueella,
        kestää sitten koko vaelluksemme ajan.


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Ketjun aiheena olevat Jeesuksen sanat
        eivät koskeneet sisäistä parantumista.
        Jos nyt riivaajien ulosajamista ei lueta siihen.

        Ja nyt kun tästä parantamisesta puhutaan,
        niin Jeesus ei käskenyt julistaa parantumista.
        Hän käski parantaa sairaat,
        ja kun tämä oli tehty, niin sitten julistaa Jumalan Valtakuntaa.

        Siis ... opetuslapset tulivat kaupunkiin,
        menivät johonkin taloon,
        sitten söivät, sen jälkeen paransivat sairaat,
        ja siten julistivat Jumalan Valtakuntaa.

        Ja sitten ihmiset ottivat vastaan Kristuksen,
        ja tästä alkaa sisäinen parantuminen,
        ja tätä parantumista ja eheytymistä,
        mikä tapahtuu sielumme alueella,
        kestää sitten koko vaelluksemme ajan.

        Mutta aloituksessa kysyt, miksi ei mitään tapahdu ja siihen olen pyrkinyt sinulle vastaamaan. Evankeliumien tarkoitus on löytää tie Isän yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.

        " Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi."


      • Ligtning Star
        kalamos kirjoitti:

        Ketjun aiheena olevat Jeesuksen sanat
        eivät koskeneet sisäistä parantumista.
        Jos nyt riivaajien ulosajamista ei lueta siihen.

        Ja nyt kun tästä parantamisesta puhutaan,
        niin Jeesus ei käskenyt julistaa parantumista.
        Hän käski parantaa sairaat,
        ja kun tämä oli tehty, niin sitten julistaa Jumalan Valtakuntaa.

        Siis ... opetuslapset tulivat kaupunkiin,
        menivät johonkin taloon,
        sitten söivät, sen jälkeen paransivat sairaat,
        ja siten julistivat Jumalan Valtakuntaa.

        Ja sitten ihmiset ottivat vastaan Kristuksen,
        ja tästä alkaa sisäinen parantuminen,
        ja tätä parantumista ja eheytymistä,
        mikä tapahtuu sielumme alueella,
        kestää sitten koko vaelluksemme ajan.

        Sinä siis ajattelet, että tänäkin päivänä kaikki tulee ulkoisten silmien nähtävillä "voimannäytöillä"?

        Vaikka ihmisille ei anneta nähtäväksi kuin joonaan merkki. Autuaat ovat ne, jotka uskovat vaikka eivät näe.


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Ketjun aiheena olevat Jeesuksen sanat
        eivät koskeneet sisäistä parantumista.
        Jos nyt riivaajien ulosajamista ei lueta siihen.

        Ja nyt kun tästä parantamisesta puhutaan,
        niin Jeesus ei käskenyt julistaa parantumista.
        Hän käski parantaa sairaat,
        ja kun tämä oli tehty, niin sitten julistaa Jumalan Valtakuntaa.

        Siis ... opetuslapset tulivat kaupunkiin,
        menivät johonkin taloon,
        sitten söivät, sen jälkeen paransivat sairaat,
        ja siten julistivat Jumalan Valtakuntaa.

        Ja sitten ihmiset ottivat vastaan Kristuksen,
        ja tästä alkaa sisäinen parantuminen,
        ja tätä parantumista ja eheytymistä,
        mikä tapahtuu sielumme alueella,
        kestää sitten koko vaelluksemme ajan.

        Jos kukaan ei tuo ilosanomaa, eikä ole sen tuojan askeleita, kuka kuulee sanoman?

        Hedelmät kertovat kaiken, eikä hedelmiä voi jakaa, jos ei ole parantunut sisäisesti.


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Tämän ketjun aiheena on Jeesuksen käsky:
        "Parantakaa sairaat".

        Jeesus ei julistanut parantumista.
        Hän paransi sairaat.

        Jeesus ei käskenyt julistaa parantumista.
        Hän käski parantaa sairaat.

        Ei tehtävänanto oli tämä:

        "Ja mihin kaupunkiin te tulettekin,
        missä teidät otetaan vastaan,
        syökää, mitä eteenne pannaan,
        ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille:
        'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'." (Luuk 10:8-9)

        Siis ... mene kaupunkiin, syö, paranna sairaat,
        ja sitten ... julista Jumalan Valtakuntaa.

        "Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle".

        Missä on Jumalan valtakunta?
        Eikö se ole sisimmässä.

        Jumalan tahto on että ihmiset näkisivät Pojan. Se on tarkoitus ja päämäärä, ei silminnähtävästi käsien tai jalkojen pidentyminen, ei kultaiset hammaspaikat. Mitä ihminen voittaa vaikka saisi koko maailman omaksensa, mutta sielullensa vahingon. Usko syntyy siten, että Jumala aukaisee sisäiset silmät näkemään, se ei katso olosuhteisiin.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Mutta aloituksessa kysyt, miksi ei mitään tapahdu ja siihen olen pyrkinyt sinulle vastaamaan. Evankeliumien tarkoitus on löytää tie Isän yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.

        " Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi."

        >>Mutta aloituksessa kysyt, miksi ei mitään tapahdu>
        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
        he panevat kätensä sairasten päälle,
        ja nämä tulevat terveiksi"

        Miksi loppujen lopuksi melko harvassa ovat ne uskovat,
        joiden käsien alla sairaat paranevat?
        Onko vika uskovissa vai sairaissa?


      • Ligtning Star kirjoitti:

        Sinä siis ajattelet, että tänäkin päivänä kaikki tulee ulkoisten silmien nähtävillä "voimannäytöillä"?

        Vaikka ihmisille ei anneta nähtäväksi kuin joonaan merkki. Autuaat ovat ne, jotka uskovat vaikka eivät näe.

        Ei.
        En minä niin ajattele.

        Olen tehnyt lukemattoman määrän aloituksia siitä,
        miten me voimme tulla Jeesuksen tykö, ristin juurelle.

        Mutta se ei ole tämän ketjun aihe.
        Tämän ketjun aihe on se,
        miksi meidän jo uskoontulleiden kautta ei kovin runsaasti tapahdu näin:

        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
        he panevat kätensä sairasten päälle,
        ja nämä tulevat terveiksi"


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        "Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle".

        Missä on Jumalan valtakunta?
        Eikö se ole sisimmässä.

        Jumalan tahto on että ihmiset näkisivät Pojan. Se on tarkoitus ja päämäärä, ei silminnähtävästi käsien tai jalkojen pidentyminen, ei kultaiset hammaspaikat. Mitä ihminen voittaa vaikka saisi koko maailman omaksensa, mutta sielullensa vahingon. Usko syntyy siten, että Jumala aukaisee sisäiset silmät näkemään, se ei katso olosuhteisiin.

        Tässä kommentissasi on asioita, mitkä liittyvät avauksen aiheeseen, mutta ei siten esille tuotuna, kuin tulisi olla.

        >> Missä on Jumalan valtakunta?
        Eikö se ole sisimmässä. >>

        Jumalan valtakunta on myös uskovan ihmisen sisimmässä, sillä Jeesus sanoo:

        " sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. " ( Joh. 15:5 )

        Ja Mestari itse on luvannut olla uskovien kanssa maailman loppuun saakka.

        Toinen seikka kommentissasi mikä liittyy sairaiden parantamiseen, on hengelliset silmät.

        Tietenkin myös hengellinen kuulo on välttämätön.

        " lampaat kuulevat hänen ääntänsä " ( Joh. 10:3 )

        Jos ihminen keskittyy vain itseensä, itsensä parantaluun, hengelliset aistit paatumuksen myötä lakkaavat toimimasta.

        17. Kun Jeesus huomasi sen, sanoi hän heille: "Mitä puhutte siitä, ettei teillä ole leipää? Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut?
        18. Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule?
        Mark. 8.

        Kun katse ei ole Herrassa vaan itsessä, silloin ei olla Jumalan valtakunnan asialla.

        Sen sijaan uskova, jolla on hengelliset aistit viritettynä Herran äänen kuulemiseen, Jumalan armolahja viritettynä palavaksi palveluksen työhön, niin silloin ihmisiä parantuu.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Tässä kommentissasi on asioita, mitkä liittyvät avauksen aiheeseen, mutta ei siten esille tuotuna, kuin tulisi olla.

        >> Missä on Jumalan valtakunta?
        Eikö se ole sisimmässä. >>

        Jumalan valtakunta on myös uskovan ihmisen sisimmässä, sillä Jeesus sanoo:

        " sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. " ( Joh. 15:5 )

        Ja Mestari itse on luvannut olla uskovien kanssa maailman loppuun saakka.

        Toinen seikka kommentissasi mikä liittyy sairaiden parantamiseen, on hengelliset silmät.

        Tietenkin myös hengellinen kuulo on välttämätön.

        " lampaat kuulevat hänen ääntänsä " ( Joh. 10:3 )

        Jos ihminen keskittyy vain itseensä, itsensä parantaluun, hengelliset aistit paatumuksen myötä lakkaavat toimimasta.

        17. Kun Jeesus huomasi sen, sanoi hän heille: "Mitä puhutte siitä, ettei teillä ole leipää? Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut?
        18. Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule?
        Mark. 8.

        Kun katse ei ole Herrassa vaan itsessä, silloin ei olla Jumalan valtakunnan asialla.

        Sen sijaan uskova, jolla on hengelliset aistit viritettynä Herran äänen kuulemiseen, Jumalan armolahja viritettynä palavaksi palveluksen työhön, niin silloin ihmisiä parantuu.

        Otan yhden lauseen tekstistäsi... vaikka tämä vie keskustelua laajemmalle alueelle, mutta koska tuot esiin sen, haluan lähteä purkamaan aihetta ja onhan tässäkin ketjussa tuotu esiin sisimmän paraneminen ja sen tärkeys:

        "Jos ihminen keskittyy vain itseensä, itsensä parantaluun, hengelliset aistit paatumuksen myötä lakkaavat toimimasta."

        Jos avaan käsitteen mitä on itsensä parantelu; se on jatkuvaa omantunnon syytöstä synnistä ja tämän jälkeen ihminen koettaa itse omavoimaisesti tehdä tekoja "joilla lepyttää Jumalaa" eli tulla hyväksytyksi.

        Uskovien neuvo hengellisesti sairaalle ja taakoittuneelle on, "että vielä on jotain puhdisteltavaa ja paranneltavaa ".

        Voiko syyttää uskovaa siitä, että kantaa taakkoja...kukaan ei varmasti halua itseään ajaa sellaiseen tahallisesti. Onko se paatumusta todellisesti että parantelee itseään? Vai onko se vain sitä, ettei ymmärretä mitä on uskoa Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa? Katsos näkisin, että silloin ne, jotka tahtoisivat elää Jumalan tahdon mukaan juuri hartaimmin, olisi paljon herkemmin joutumassa sinne tekstissäsi viittaamaasi paatumukseen. Eikö se olisi aika eriskummallista?


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Tässä kommentissasi on asioita, mitkä liittyvät avauksen aiheeseen, mutta ei siten esille tuotuna, kuin tulisi olla.

        >> Missä on Jumalan valtakunta?
        Eikö se ole sisimmässä. >>

        Jumalan valtakunta on myös uskovan ihmisen sisimmässä, sillä Jeesus sanoo:

        " sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. " ( Joh. 15:5 )

        Ja Mestari itse on luvannut olla uskovien kanssa maailman loppuun saakka.

        Toinen seikka kommentissasi mikä liittyy sairaiden parantamiseen, on hengelliset silmät.

        Tietenkin myös hengellinen kuulo on välttämätön.

        " lampaat kuulevat hänen ääntänsä " ( Joh. 10:3 )

        Jos ihminen keskittyy vain itseensä, itsensä parantaluun, hengelliset aistit paatumuksen myötä lakkaavat toimimasta.

        17. Kun Jeesus huomasi sen, sanoi hän heille: "Mitä puhutte siitä, ettei teillä ole leipää? Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut?
        18. Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule?
        Mark. 8.

        Kun katse ei ole Herrassa vaan itsessä, silloin ei olla Jumalan valtakunnan asialla.

        Sen sijaan uskova, jolla on hengelliset aistit viritettynä Herran äänen kuulemiseen, Jumalan armolahja viritettynä palavaksi palveluksen työhön, niin silloin ihmisiä parantuu.

        "Kun katse ei ole Herrassa vaan itsessä, silloin ei olla Jumalan valtakunnan asialla."

        Haluaisitko avata tätä käsitettä. Nimittäin olen oppinut sen, että Jumala johdattaa juuri tutkimaan sitä "omaa sisintä". Malja ei voi sisältä puhdistua, jos ei pysty katsomaan ja näkemään, syitä ja sen seurauksia.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Tässä kommentissasi on asioita, mitkä liittyvät avauksen aiheeseen, mutta ei siten esille tuotuna, kuin tulisi olla.

        >> Missä on Jumalan valtakunta?
        Eikö se ole sisimmässä. >>

        Jumalan valtakunta on myös uskovan ihmisen sisimmässä, sillä Jeesus sanoo:

        " sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. " ( Joh. 15:5 )

        Ja Mestari itse on luvannut olla uskovien kanssa maailman loppuun saakka.

        Toinen seikka kommentissasi mikä liittyy sairaiden parantamiseen, on hengelliset silmät.

        Tietenkin myös hengellinen kuulo on välttämätön.

        " lampaat kuulevat hänen ääntänsä " ( Joh. 10:3 )

        Jos ihminen keskittyy vain itseensä, itsensä parantaluun, hengelliset aistit paatumuksen myötä lakkaavat toimimasta.

        17. Kun Jeesus huomasi sen, sanoi hän heille: "Mitä puhutte siitä, ettei teillä ole leipää? Ettekö vielä käsitä ettekä ymmärrä? Onko teidän sydämenne paatunut?
        18. Silmät teillä on, ettekö näe? Ja korvat teillä on, ettekö kuule?
        Mark. 8.

        Kun katse ei ole Herrassa vaan itsessä, silloin ei olla Jumalan valtakunnan asialla.

        Sen sijaan uskova, jolla on hengelliset aistit viritettynä Herran äänen kuulemiseen, Jumalan armolahja viritettynä palavaksi palveluksen työhön, niin silloin ihmisiä parantuu.

        Hengellisten näköaistien avautuminen, johdattaa tutkimaan omaa tilaa. Mutta se johdattaa tutkimaan sitä siten, että ihminen uskaltaa olla avoin Jumalan edessä, tällöin oman parannuksen teon tieltä tulee olla tullut pois, jota tuo avoin Jumalan edessä olo voi onnistua.


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        Otan yhden lauseen tekstistäsi... vaikka tämä vie keskustelua laajemmalle alueelle, mutta koska tuot esiin sen, haluan lähteä purkamaan aihetta ja onhan tässäkin ketjussa tuotu esiin sisimmän paraneminen ja sen tärkeys:

        "Jos ihminen keskittyy vain itseensä, itsensä parantaluun, hengelliset aistit paatumuksen myötä lakkaavat toimimasta."

        Jos avaan käsitteen mitä on itsensä parantelu; se on jatkuvaa omantunnon syytöstä synnistä ja tämän jälkeen ihminen koettaa itse omavoimaisesti tehdä tekoja "joilla lepyttää Jumalaa" eli tulla hyväksytyksi.

        Uskovien neuvo hengellisesti sairaalle ja taakoittuneelle on, "että vielä on jotain puhdisteltavaa ja paranneltavaa ".

        Voiko syyttää uskovaa siitä, että kantaa taakkoja...kukaan ei varmasti halua itseään ajaa sellaiseen tahallisesti. Onko se paatumusta todellisesti että parantelee itseään? Vai onko se vain sitä, ettei ymmärretä mitä on uskoa Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa? Katsos näkisin, että silloin ne, jotka tahtoisivat elää Jumalan tahdon mukaan juuri hartaimmin, olisi paljon herkemmin joutumassa sinne tekstissäsi viittaamaasi paatumukseen. Eikö se olisi aika eriskummallista?

        Tuo asia, mihin viittaat kommentissani, niin siinä opetuslapset ovat huolissaan omasta tilastaan, vaikka itse Herra on heidän veneessään.

        Näin voi olla itseensä keskittyvän, siteisiin joutuneen, ihmisenkin osalta.

        Ihminen on silloin siteisiin joutunut, näkökyky on rajallinen, samoin kuulo.

        Tuo "uskovien neuvo", mihin viittaat saattaa koskea jotakin uskovien joukkoa, esim. lakihenkisiä sormella osoittelijoita, mutta ei pidä yleistää, että kaikki uskovat toimivat esittämälläsi tavalla.

        Tässä apostoli Johanneksen tapa kohdata taakoitettu ihminen:

        18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
        19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
        20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
        22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
        23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
        1. Joh. 3.

        Ja tämän päämäärä on, että jokainen uskova olisi mukana palveluksen työssä omalta osaltaan, sillä saralla, mikä on hänelle osoitettu.

        Kun tilanne on, niin kuin tuossa tekstikohdassa, niin palveluksen työssä armolahjat ovat palavia ja sairaita parantuu Jeesuksen palvelijoiden kautta.


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        "Kun katse ei ole Herrassa vaan itsessä, silloin ei olla Jumalan valtakunnan asialla."

        Haluaisitko avata tätä käsitettä. Nimittäin olen oppinut sen, että Jumala johdattaa juuri tutkimaan sitä "omaa sisintä". Malja ei voi sisältä puhdistua, jos ei pysty katsomaan ja näkemään, syitä ja sen seurauksia.

        Kun katse on Kristuksessa, niin silloin ihminen näkee kaikki ihmiset arvokkaina, jokaisesta on maksettu täysi hinta.

        Jos katse on ihmisessä itsessään, niin silloin hän ei näe toisten arvoa, mutta kenellä on katse Kristuksessa, käyttäytyy kuten apostoli Paavali.

        22. heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23. Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        1. Kor. 9.

        Evankeliumin tähden ensisijaisesti, minä tulee sitten perästä.


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        Hengellisten näköaistien avautuminen, johdattaa tutkimaan omaa tilaa. Mutta se johdattaa tutkimaan sitä siten, että ihminen uskaltaa olla avoin Jumalan edessä, tällöin oman parannuksen teon tieltä tulee olla tullut pois, jota tuo avoin Jumalan edessä olo voi onnistua.

        Hengelliset silmät katsovat Kristukseen.

        Kun ihminen tulee uskoon, kuultuaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, niin Jumala puhdistaa uskolla tämän ihmisen sydämen ja Pyhä Henki tulee ihmisen sisimpään.

        Puolustaja Pyhä Henki kirkastaa kaikessa Kristusta.

        Uskoon tullut saa ymmärryksen, mitä on Jumalan armo Jeesuksessa.

        Tässä ymmärryksessä uskova näkee sisaret ja veljet Herrassa arvokkaina, kuin myös uskosta osattomat arvokkaina Herralle.

        Uskovan ensisijainen tehtävä on antaa sitä, mitä hän on itse lahjaksi saanut.

        8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        Matt. 10.

        Armolahja on tarkoitettu Kristuksen palvelimiseen, jos katse on vain itsessä, jää evankeliumi peittoon.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Hengelliset silmät katsovat Kristukseen.

        Kun ihminen tulee uskoon, kuultuaan pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta, niin Jumala puhdistaa uskolla tämän ihmisen sydämen ja Pyhä Henki tulee ihmisen sisimpään.

        Puolustaja Pyhä Henki kirkastaa kaikessa Kristusta.

        Uskoon tullut saa ymmärryksen, mitä on Jumalan armo Jeesuksessa.

        Tässä ymmärryksessä uskova näkee sisaret ja veljet Herrassa arvokkaina, kuin myös uskosta osattomat arvokkaina Herralle.

        Uskovan ensisijainen tehtävä on antaa sitä, mitä hän on itse lahjaksi saanut.

        8. Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
        Matt. 10.

        Armolahja on tarkoitettu Kristuksen palvelimiseen, jos katse on vain itsessä, jää evankeliumi peittoon.

        Totuus pohjautuu pitkälti myös havainnointiin itsestä, eikä se ole ulkokultaista oman parannuksen tekoa, koska totuuden löytänyt tietää ja nähdä, että mikään ei ole omissa töissä tai paranteluyrityksissä... se ei kuitenkaan vie pois havainnoinnin merkitystä.

        Näetkö havainnoinnin jotenkin negatiivisena itseen katsomisena? Sillä kirjoituksistasi tulee jotenkin sellainen kuva, että koko ajan pyrit estämään sen näkökannan että Jumala johdattaa ihmistä myös tarkastelemaan omaa sisimmän tilaamme.

        Tämä vapaa havainnointi saa alkunsa siitä, että ihminen uskaltaa mennä Jumalan luokse omana itsenään, eikä pyri peittelemään omaa tilaansa missä on ja elää.

        Toki meidän tulee palvella lähimmäisiä, rakkaudessa ja totuudessa... mutta sekään ei onnistu, jos peittelee itseänsä kuten Aadam syntiinlankeemuksen jälkeen Jumalan silmien alla.


      • Lightning Star
        Usko Toivonen kirjoitti:

        Kun katse on Kristuksessa, niin silloin ihminen näkee kaikki ihmiset arvokkaina, jokaisesta on maksettu täysi hinta.

        Jos katse on ihmisessä itsessään, niin silloin hän ei näe toisten arvoa, mutta kenellä on katse Kristuksessa, käyttäytyy kuten apostoli Paavali.

        22. heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23. Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        1. Kor. 9.

        Evankeliumin tähden ensisijaisesti, minä tulee sitten perästä.

        Toki jokainen lähimmäinen tulee nähdä yhtä arvokkaana. Sehän on rakkaudenlain vaatimus, olla lähimmäinen toinen toisillemme.


      • Usko Toivonen
        Lightning Star kirjoitti:

        Totuus pohjautuu pitkälti myös havainnointiin itsestä, eikä se ole ulkokultaista oman parannuksen tekoa, koska totuuden löytänyt tietää ja nähdä, että mikään ei ole omissa töissä tai paranteluyrityksissä... se ei kuitenkaan vie pois havainnoinnin merkitystä.

        Näetkö havainnoinnin jotenkin negatiivisena itseen katsomisena? Sillä kirjoituksistasi tulee jotenkin sellainen kuva, että koko ajan pyrit estämään sen näkökannan että Jumala johdattaa ihmistä myös tarkastelemaan omaa sisimmän tilaamme.

        Tämä vapaa havainnointi saa alkunsa siitä, että ihminen uskaltaa mennä Jumalan luokse omana itsenään, eikä pyri peittelemään omaa tilaansa missä on ja elää.

        Toki meidän tulee palvella lähimmäisiä, rakkaudessa ja totuudessa... mutta sekään ei onnistu, jos peittelee itseänsä kuten Aadam syntiinlankeemuksen jälkeen Jumalan silmien alla.

        Se vaan taitaa olla sillä tavalla, että itse itsensä havannoitsijana ei ole hyvä tila uskovalle.

        Jeesus sanoo: kuinka et näe malkaa omassa silmässäsi, vaikka näet pienen roskan toisen silmässä.

        Omissa silmissä ihmisestä tulee monesti hyvä, parempi.

        Mutta jos Jeesus saa olla ihmiselle Paras, ja Hänen armonsa parasta mitä on olemassa, niin tarve pienten roskien etsimiseen toisten silmistä jää vähemmälle ja malka omassa silmässä tulee näkyviin.

        Näen pelastuksen Jumalan tekona, "antakaa pelastaa itsenne".

        6. varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.
        Fil. 1.

        Jos ihminen keskittyy itsensä tarkkailemiseen, jää evankeliumi muutoin kuin omalta osalta piiloon.

        Olen kuullut hyviä todistuksia elävästä Jeesuksesta, mitä Hän on tehnyt ja yhä tekee.

        Mutta myös ihmisen todistuksia itsestään, niissä ei monesti ole Kristuksen tuoksua.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Jos kukaan ei tuo ilosanomaa, eikä ole sen tuojan askeleita, kuka kuulee sanoman?

        Hedelmät kertovat kaiken, eikä hedelmiä voi jakaa, jos ei ole parantunut sisäisesti.

        Eli ... tarkoitatko, että jos uskovassa ilmenee
        (9-lohkoinen) Hengen hedelmä (Gal 5:22-23),
        niin hänen kohdallaan toteutuu tämä lupaus:

        ""Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
        he panevat kätensä sairasten päälle,
        ja nämä tulevat terveiksi" ?


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Eli ... tarkoitatko, että jos uskovassa ilmenee
        (9-lohkoinen) Hengen hedelmä (Gal 5:22-23),
        niin hänen kohdallaan toteutuu tämä lupaus:

        ""Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
        he panevat kätensä sairasten päälle,
        ja nämä tulevat terveiksi" ?

        Jumalan tahdon mukaan, tietenkin. Jumalan voima tulee näkyviin uskovassa, joka on saanut kuolettaa oman tahtonsa, Sanan "kuulemisen" kasvun kautta.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Jumalan tahdon mukaan, tietenkin. Jumalan voima tulee näkyviin uskovassa, joka on saanut kuolettaa oman tahtonsa, Sanan "kuulemisen" kasvun kautta.

        Eli ... uskova, joka kantaa hengen hedelmää,
        ja tietää Jumalan tahdon, on sellainen,
        josta Jeesus sanoi,
        että tämä panee kätensä sairasten päälle,
        ja nämä tulevat terveiksi?

        Meillä on Raamatussa kuvattuna tilanne,
        jossa Paavali kieltäytyi parantamasta Herran palvelijaa.
        Hänellä ei siis ollut kyseisessä tilanteessa lupaa siihen.
        Hänen täytyi jättää tuo veli sairastamaan.


      • Lightning Star
        kalamos kirjoitti:

        Eli ... uskova, joka kantaa hengen hedelmää,
        ja tietää Jumalan tahdon, on sellainen,
        josta Jeesus sanoi,
        että tämä panee kätensä sairasten päälle,
        ja nämä tulevat terveiksi?

        Meillä on Raamatussa kuvattuna tilanne,
        jossa Paavali kieltäytyi parantamasta Herran palvelijaa.
        Hänellä ei siis ollut kyseisessä tilanteessa lupaa siihen.
        Hänen täytyi jättää tuo veli sairastamaan.

        Koen, että on elettävä aina "tässä hetkessä" ja kuunneltava Jumalan "ääntä". Uskon että kun jokin on tarkoitettu, sen tietää mitä tulee tehdä ja sanoa. Jumala antaa kuhunkin hetkeen ja tilanteeseen, voimavarat. Hän varustaa työmiehensä ja kun aika on, työmies tekee sen mikä hänen osansa on.


      • Lightning Star kirjoitti:

        Koen, että on elettävä aina "tässä hetkessä" ja kuunneltava Jumalan "ääntä". Uskon että kun jokin on tarkoitettu, sen tietää mitä tulee tehdä ja sanoa. Jumala antaa kuhunkin hetkeen ja tilanteeseen, voimavarat. Hän varustaa työmiehensä ja kun aika on, työmies tekee sen mikä hänen osansa on.

        Aivan.
        Mutta esimerkiksi opetuslapset olivat tilanteessa,
        jossa heidän olisi pitänyt toimia,
        ja he yrittivätkin tuossa hetkessä niin tehdä,
        mutta he eivät kyenneet.

        Ja Jeesus ilmoitti heille syyn.
        "Tätä lajia ei saa lähtemään kuin rukouksella ja paastolla".


    • Lightning Star

      Jeesus tuli päästämään vapaaksi juutalaiset myös ns. uskonnollisuudesta.

      Uskonnollisuutta on tänä päivänä paljon myös kristinuskon piirissä. Se on todellista parantumista ihmiselle jos pääsee pois uskonnollisuuden luomista kahleista Jumalan Pojan tarjoamaan vapauteen.

      Jos pidetään kaikkia näkyviä asioita tärkeämpinä kuin se, että ihmiset kulkevat eksyksissä uskonnollisuuden kahleissa, niin mitä silloin on paraneminen? Tärkeintä olisi löytää sielullensa rauha. Jeesus tuli vapauttamaan ihmiset vääristä toimintamalleista ja kaavoista, vapauteen... jota tulisi ohjata rakkaus lähimmäisiin.

    • Tämän keskusteluketjun aihe on se,
      miten voisi toteutua Jeesuksen käsky parantaa sairaat.
      Esimerkiksi Jeesus käski:

      "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita,
      puhdistakaa spitaalisia, ajakaa ulos riivaajia."

      Tässä ketjussa on jo tullut todistetuksi ihan henkilökohtaisella
      todistuksella, että Jeesuksen lupaus:

      "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
      he panevat kätensä sairasten päälle,
      ja nämä tulevat terveiksi"

      on voimassa edelleen.
      http://www.youtube.com/watch?v=zvvbl_zficg

      Yksi edellytys sille, että näin voi tapahtua,
      on varmaan esille nostamasi Rakkaus.
      Jeesus sääli sairaita ja paransi siitä syystä sairaat.

      • Uskova2

        Kalamos! Älä ota kirjoittamastasi raamatunkohdasta vain osaa! Se on totuuden väärentämistä!!! Jeesuksen käskyyn kuului myös se, että nämä teot tehdään vain "Israelin huoneessa" eli Israelissa EIKÄ PAKANAIN KESKUUDESSA.
        Uuden liiton seurakuntiakin kehotetaan rukoilemaan sairaiden puolesta. Mutta siinä ei enää olekaan kyse parantamisen armolahjasta eli ihme- ja merkkilahjasta. Rukoilemaan sairaiden puolesta kehotetaan kaikkia uskovia, aivan tavallisia ihmisiä. Joskus Jumala parantaakin, joskus taas ei. Hänen tahtonsa toteutuu, ja Hän antaa meille rauhan sisimpäämme ja nöyryyttä tyytyä Hänen tahtoonsa silloinkin kun emme parane.


      • Uskova2 kirjoitti:

        Kalamos! Älä ota kirjoittamastasi raamatunkohdasta vain osaa! Se on totuuden väärentämistä!!! Jeesuksen käskyyn kuului myös se, että nämä teot tehdään vain "Israelin huoneessa" eli Israelissa EIKÄ PAKANAIN KESKUUDESSA.
        Uuden liiton seurakuntiakin kehotetaan rukoilemaan sairaiden puolesta. Mutta siinä ei enää olekaan kyse parantamisen armolahjasta eli ihme- ja merkkilahjasta. Rukoilemaan sairaiden puolesta kehotetaan kaikkia uskovia, aivan tavallisia ihmisiä. Joskus Jumala parantaakin, joskus taas ei. Hänen tahtonsa toteutuu, ja Hän antaa meille rauhan sisimpäämme ja nöyryyttä tyytyä Hänen tahtoonsa silloinkin kun emme parane.

        Jeesus nimenomaan käski viimeisessä puheessaan mennä kaikkeen maailmaan.
        Ja tuossa samassa puheessa hän sanoi:

        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ...
        he panevat kätensä sairasten päälle,
        ja nämä tulevat terveiksi"


    • Uskova2

      Jeesus teki ihmeitä; paransi sairaita, herätti kuolleita, määräsi luonnonvoimia, teki ruokaa ja viiniä tyhjästä, käski puun kuivettua yms. Hän todisti omalle kansallensa olevansa luvattu Messias! Hän osoitti jumaluutensa sillä, että Hänellä oli valta kaiken yllä: synnin, kuoleman, sairauden, luonnonvoimien yms. Luomalla tyhjästä Hän todisti olevansa Jumala. Vain Jumala kykenee tällaiseen. Siksi me ihmiset emme tee näitä ihmeitä!

      Ihme - ja merkkilahjat Jeesus antoi vain omille opetuslapsilleen eli Apostoleille.
      Mark.16:17 Jeesus puhuu opetuslapsilleen eikä muille uskovaisille! Nämä ihme- ja merkkilahjat toimivat 100 prosenttisesti heillä. Jeesus varusti heidät ihme- ja merkkilahjoilla siksi, että näin Jumala todisti Apostolien puhuvan Hänen äänitorvenaan. Samalla tavalla Jumala toimi esim. Mooseksen kanssa, että kansa tiesi Jumalan puhuvan Mooseksen suulla.
      Mooses ja Apostolit puhuivat uuden ilmestyksen sanoja, sellaisia asioita, joita ei ollut Kirjoituksissa. Apostolien ihme- ja merkkilahjat hävisivät sitä myöten, kun totuus oli saarnattu ja kirjoitettu. Kirjoitetun sanan saarnaamiseen ei enää tarvita ihmeitä ja merkkejä. Jokainen voi itse tarkistaa Raamatusta puhuuko saarnaaja Jumalan sanaa vai omiansako tarjoilee!
      Mark. 16:16 jakeessa luvataan pelastus kaikille uskoville. Se on varma lupaus, sillä Jumala on sen itse antanut.
      Samoin Mark 16:17, jossa Jeesus lupaa ihmeet ja merkit niille jotka uskovat, on Jumalan varma lupaus!!!! Jumalan lupaus ei koskaan, kenenkään kohdalla, mene harhaan, Jumala ei voi valehdella! Onneksi tässä kohtaa lupaus ei ollut annettu tavallisille uskoville, meille ja teille! Muuten voisi kuvitella, että Jumalan lupaus onkin tyhjä valhe tai että me emme olekaan uskovia! Mutta se lupaus koskikin vain Apostoleja!
      Me kaikki uskovat voimme turvata siihen lupaukseen, jae 16, jossa meille luvataan pelastus! Ihmeet ja merkit eivät seuraa meitä ja meidän julistustamme. Mutta Apostolit vahvistivat saarnatun sanan ihmeillä ja merkeillä. Siksi me voimme luottaa Jumalan sanaan, Raamattuun! Aamen.

      • Siis Jeesus käski mennä kaikkeen maailmaan
        ja julistaa evankeliumi.
        Niistä jotka tuon evankeliumin uskovat, sanotaan:
        Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat.

        Siis kysymys on ihan tavallisista riviuskovaisista kaikessa maailmassa.


      • Uskova2
        kalamos kirjoitti:

        Siis Jeesus käski mennä kaikkeen maailmaan
        ja julistaa evankeliumi.
        Niistä jotka tuon evankeliumin uskovat, sanotaan:
        Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat.

        Siis kysymys on ihan tavallisista riviuskovaisista kaikessa maailmassa.

        Kalamos! Kun Jeesus tämän lausui EI OLLUT VIELÄ SEURAKUNTAA. Seurakunnalle siis Jeesuksen lupaus ei ollut missään nimessä tarkoitettu.

        Ja jos vakaasti väität, että se tarkoitti kaikkia riviuskovaisia kaikessa maailmassa, niin sitten NÄMÄ IHMEET JA MERKIT TOIMIVAT TASAN KAIKILLA RIVIUSKOVAISILLA KAIKESSA MAAILMASSA. Sehän on Jeesuksen lupaus!!!! Muuten he eivät ole uskovaisia.....Jeesuksen sanan mukaan. Tai sitten Jeesus valehteli täysillä.

        Minulla ei muuten ole koskaan toimineet ihme- ja merkkilahjat. Olen silti uskovainen ihminen. Ja olen varma, ettei Jeesus valehdellut. Miten on sinun laitasi? Montako epäämätöntä ihmettä olet tehnyt? Jeesuksen lupaus siis koski yliluonnollisia ihmeitä, joita vastustajatkaan ei voineet kiistää.

        Olen myös varma, että en ollut paikalla kun Jeesus tuon lupauksen antoi. En ollut "niiden yhdentoista" joukossa.


      • Uskova2 kirjoitti:

        Kalamos! Kun Jeesus tämän lausui EI OLLUT VIELÄ SEURAKUNTAA. Seurakunnalle siis Jeesuksen lupaus ei ollut missään nimessä tarkoitettu.

        Ja jos vakaasti väität, että se tarkoitti kaikkia riviuskovaisia kaikessa maailmassa, niin sitten NÄMÄ IHMEET JA MERKIT TOIMIVAT TASAN KAIKILLA RIVIUSKOVAISILLA KAIKESSA MAAILMASSA. Sehän on Jeesuksen lupaus!!!! Muuten he eivät ole uskovaisia.....Jeesuksen sanan mukaan. Tai sitten Jeesus valehteli täysillä.

        Minulla ei muuten ole koskaan toimineet ihme- ja merkkilahjat. Olen silti uskovainen ihminen. Ja olen varma, ettei Jeesus valehdellut. Miten on sinun laitasi? Montako epäämätöntä ihmettä olet tehnyt? Jeesuksen lupaus siis koski yliluonnollisia ihmeitä, joita vastustajatkaan ei voineet kiistää.

        Olen myös varma, että en ollut paikalla kun Jeesus tuon lupauksen antoi. En ollut "niiden yhdentoista" joukossa.

        Tuo lupaus ei ollut niille yhdelletoita,
        vaan niille, jotka uskovat evankeliumin,
        joka saarnataan kaikkeen maailmaan.

        Minä olen saanut olla todistamassa ihmeitä.
        Esimerkiksi vastaavan ihmeen, jonka Sonja koki.


      • Toinen Kunnia
        Uskova2 kirjoitti:

        Kalamos! Kun Jeesus tämän lausui EI OLLUT VIELÄ SEURAKUNTAA. Seurakunnalle siis Jeesuksen lupaus ei ollut missään nimessä tarkoitettu.

        Ja jos vakaasti väität, että se tarkoitti kaikkia riviuskovaisia kaikessa maailmassa, niin sitten NÄMÄ IHMEET JA MERKIT TOIMIVAT TASAN KAIKILLA RIVIUSKOVAISILLA KAIKESSA MAAILMASSA. Sehän on Jeesuksen lupaus!!!! Muuten he eivät ole uskovaisia.....Jeesuksen sanan mukaan. Tai sitten Jeesus valehteli täysillä.

        Minulla ei muuten ole koskaan toimineet ihme- ja merkkilahjat. Olen silti uskovainen ihminen. Ja olen varma, ettei Jeesus valehdellut. Miten on sinun laitasi? Montako epäämätöntä ihmettä olet tehnyt? Jeesuksen lupaus siis koski yliluonnollisia ihmeitä, joita vastustajatkaan ei voineet kiistää.

        Olen myös varma, että en ollut paikalla kun Jeesus tuon lupauksen antoi. En ollut "niiden yhdentoista" joukossa.

        >>>Minulla ei muuten ole koskaan toimineet ihme- ja merkkilahjat.


      • Usko Toivonen
        Uskova2 kirjoitti:

        Kalamos! Kun Jeesus tämän lausui EI OLLUT VIELÄ SEURAKUNTAA. Seurakunnalle siis Jeesuksen lupaus ei ollut missään nimessä tarkoitettu.

        Ja jos vakaasti väität, että se tarkoitti kaikkia riviuskovaisia kaikessa maailmassa, niin sitten NÄMÄ IHMEET JA MERKIT TOIMIVAT TASAN KAIKILLA RIVIUSKOVAISILLA KAIKESSA MAAILMASSA. Sehän on Jeesuksen lupaus!!!! Muuten he eivät ole uskovaisia.....Jeesuksen sanan mukaan. Tai sitten Jeesus valehteli täysillä.

        Minulla ei muuten ole koskaan toimineet ihme- ja merkkilahjat. Olen silti uskovainen ihminen. Ja olen varma, ettei Jeesus valehdellut. Miten on sinun laitasi? Montako epäämätöntä ihmettä olet tehnyt? Jeesuksen lupaus siis koski yliluonnollisia ihmeitä, joita vastustajatkaan ei voineet kiistää.

        Olen myös varma, että en ollut paikalla kun Jeesus tuon lupauksen antoi. En ollut "niiden yhdentoista" joukossa.

        Seurakunta koostuu Pyhän Hengen saaneista uskovista.

        Mitä Raamatun ilmoitus ilmoittaa Pyhän Hengen toiminnasta
        seurakunnassa.

        7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
        8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
        10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
        1. Kor. 12.

        Jos Pyhän Hengen toiminta olisi lakannut, niin voisiko kukaan tulla uskoon?

        Oletko rukoillut osallesi armolahjoja seurakunnan rakentumiseksi?


    • Uskova2

      Kalamos! Vielä lisäyksenä Mark 16:17 "ja nämä merkit seuraavat NIITÄ JOTKA USKOVAT...." Verbi "uskovat" on tässä kohtaa kieliopillisesti aoristi-muodossa kreikankielisessä alkutekstissä. Se verbimuoto ei milloinkaan voi viitata tulevaisuuteen. Se on mennyt aikamuoto. Tämä verbimuoto ei siis voi tarkoittaa niitä uskovia, jotka tulevat myöhemmin uskoon Apostolien julistamisen seurauksena.

      Sitä vastoin jakeessa 16 käytetään tulevaa aikamuotoa. Eli jokainen ihminen, joka tulee uskoon, pelastuu. Jae 16 viittaa siis meihin uuden liiton uskoviin. Se viittaa kaikkiin ihmisiin jotka tulevat uskoon kaikkina aikoina kaikkialla maailmassa. Jae 16 on luonnollinen jatke edelliselle jakeelle ja lauseelle: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

      Eli Mark. 16:17 ei mitenkään taivu siihen harhaoppiin, että ihmeet ja merkit seuraisivat evankeliumin julistusta muilla kuin Apostoleilla. Ja Raamatun mukaan heidän (siis Apostolien) käsiensä kautta tapahtui paljon ihmetekoja!

      Ne jotka opettavat, että ihmeiden ja merkkien pitää seurata sanan julistusta, joutuvat perustamaan opetuksensa johonkin muuhun kuin Raamattuun. Se heidän pitäisi reilusti myöntää eikä ruveta raiskaamaan Jumalan sanaa oman oppinsa tukemiseksi. Sellaisella toiminnalla on varmasti kurja loppu. Jonain päivänä.

      • Sinun nimimerkkisi "Uskova"
        kirjoitetaan kirjoitetaan kreikaksi myös aoristimuodossa.

        "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat ... " (Mark 16:16-)

        Tuo on kirjaimellisesti käännettynä:

        "Uskova ja kastettu pelastuu,
        mutta ei-uskova tuomitaan,
        ja nämä merkit uskovia seuraavat ..."

        Sanat "uskova" ja "ei-uskova" ovat kumpikin aoristissa.

        Siis sinä, kun olet uskova, niin se tarkoittaa sitä,
        että sinä olet joskus tullut uskovaksi. Mutta toki olet sitä edelleen.

        Ja nyt kun me olemme uskovia,
        niin meitä seuraavat nuo merkit.


      • Toinen Kunnia

        >>>Sellaisella toiminnalla on varmasti kurja loppu. Jonain päivänä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    9. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe