Tunnelit

janne lindberg

Olen viemärisukeltaja ammatiltani ja olen kolunnut Helsingin ja Kuopion viemäreitä huoltamassa ja tiedän miltä 1800-2000 luvulla rakennetut tunneli/viemäriverkostot näyttävät.Sain tuossa kuukausi sitten puhelin soiton kautta sukellus keikan ja ihmettelin että mistä joku oli saanut tietää että olen viemärisukeltaja kunnes mies henkilö sanoi että oli soittanut mun pomolle ja kysyny että voiko teijän jätkiä käyttää mun omissa hommissa,no pomo oli sanonut että soittaa mulle että mulla ei ole mitään lisä keikkaa vastaan :)...No menin paikalle jossa mies henkilö näytti että tuolla ois paikka mihin pitäisi mennä,ajattelin ja kysyinkin että miksi tarvitsee olla sukellusvarustus mukana jos pitää maa kellariin mennä,mies sanoi sen olevan 50m pitkä jonka jälkeen kivestä tehdyt rappuset vie veden alle.No siinä sitten laskeuduin kyseiseen maakellariin joka oli noin 4m maan alla,kävelin kellarin pohjalla 3m eteen ja huomasin että alkuperäisen maa kellarin seinämää on kaivettu kunnolla auki ja miehen mentävä aukko tähän tunneliin, tunneli oli niin kapea että pelkäsin että jos veden alainen tunneli on yhtä kapea että happipulloni vaurioituu osuessa kattoon ja seinämiin ja jatkoin matkaa n 50m sorasta tietä pitkin alaspäin jolloin huomasin kivestä tehdyt askelmat,3 askelta ja sitten veden alle...Veden alla huomasin että vesi on aivan älyttömän kirkasta,askelmat jatkuivat mittarini mukaan(täällä ei saa mainostaa) olin 11 metrin syvyydessä.Päästyäni raput alas huomasin että olen vedellä täyttyneessä onkalossa maan alla,nousin pintaan sillä yläpuolellani oli happi tasku,siinä hetken hengitin ilmaa sääestäessäni happipulloa.huomasin että tunnelissa yläpuolellani oli yksi käytävä mistä pääsin ylöspäin.3m kiivettyä ylös tuli tasanne josta johti erittäin kapea tunneli niin pitkälle kun vaan mun valo näytti,harmikseni totesin etten ala kyllä noin ahtaaseen koloon mennä ryömimään...Joten kuka on rakentanut 1700 luvun maa kellarin alas tunneleita (nykyinen omistaja sanoi ettei 1700 luvulla eikä tänäkään päivänä ole tiedetty että siellä on tunneli.Kuka on voinut tehdä ennen 1700 lukua sellaisen tunnelin mistä ei mies mahdu edes ryömimään?Kuinka ihmeessä se on voitu kaivaa?Sanoin keikan tilaajalle että tämä on varmasti joku historiallinen juttu ja ettei siitä kannattaisi kertoa koska viranomaiset sinetöisivät paikan betonilla turvallisuus riskinä ja että yrittää järjestää joskus sellaisen ryhmän jolla kauko ohjattava kamera sinne tunneliin ja että kertoo mulle kun saa tietää että mihin helkkariin se johtaa ja kuka ihme pystyy rakentaa sellasia tunneleita missä ei mies mahdu ryömimään.Miksi meille ei kerrota että ennen meitä täällä on elänyt rotu mikä on louhunut tunneli verkostaja maan alle.Kuulemma kaivosmiehet oli kaivanut pohjois suomessa tunnelia ja syvällä maan alla oli puhkassu seinämän mikä johti isoon tunneli verkostoon ja siitä ilmoitettuaan viranomaisille ja museovirastoon oli tullut käsky valaa betoni tulppa siihen välittömästi ja hylätä koko nyky tunneli ja täyttää se.Vaikka se olisi ollut historiallista päästä tutkimaan luolastoa ja laitteetkin olisi löytynyt ette ihmisen olisi tarvinnut sinne itse edes mennä vaan kameralla varustettu mini mönkijällä.Tuli sellainen vaikutelma että onko tuolla maan alla ihan oikeasti jotain pieniä miehiä mitkä niitä tekee (ihminen ei ole voinut kaivaa niin kapeita tunneleita) ja mitä hallitus pelkää kun käskevät äkkiä valaa betonia ja täyttää tunneli edes tutkimatta sitä.Ja heittoni on että jospa kadonneet kansat menivät jostain kumman syystä maan alle ja ovat sen takia luolissa pimeydessä asuttuaan alkaneet tulemaan pienempi kokoisiksi?

19

6886

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aniini

sukellapa seuraavaksi vaikka kappalejaon ihmeelliseen maailmaan niin saatan lukea viestistäsi muutakin kuin ensimmäisen rivin

• tuntematonmaansyvyys

No jopa aniinia ottaa herneen nenäänsä. Ihminen joka muistelee tapahtunutta ja samalla kirjoittaa ei niin mieti onko sananjärjestykset ja teksti viimeisen päälle kirjakieltä. Tyhmää sanajärjestyksen nussimista.
        Itse uskon Janne Lindbergiä, koska itse olen kokenut ihmeellisiä juttuja luonnossa, jotka eivät ole älyllä selitettäviä.
        Meillä suomessahan salataan kaikki vähänkin outo ja epäilyttävä. Ja sitten ihmiset luokitellaan sekopäisiksi tai tyhmiksi. Me tavikset emme tiedä mitä nämä tiedemiesarmeijat tietävät. Esim. kuka tavallinen ei armeijan käynyt tietää, miten tekniikalla piipertämistä on nykyinen armeijatouhut. On niin hyperultraa, että miniulla menee sormi suuhun.
        Vielä pointti, ei sitä tiedä vaikka sadan vuoden kuluttua ihmiskunta on siirtynyt maan alle, kun maanpäällinen luonto on saastunut asuinkelvottomaksi.

• janne lindberg
        tuntematonmaansyvyys kirjoitti:

No jopa aniinia ottaa herneen nenäänsä. Ihminen joka muistelee tapahtunutta ja samalla kirjoittaa ei niin mieti onko sananjärjestykset ja teksti viimeisen päälle kirjakieltä. Tyhmää sanajärjestyksen nussimista.
        Itse uskon Janne Lindbergiä, koska itse olen kokenut ihmeellisiä juttuja luonnossa, jotka eivät ole älyllä selitettäviä.
        Meillä suomessahan salataan kaikki vähänkin outo ja epäilyttävä. Ja sitten ihmiset luokitellaan sekopäisiksi tai tyhmiksi. Me tavikset emme tiedä mitä nämä tiedemiesarmeijat tietävät. Esim. kuka tavallinen ei armeijan käynyt tietää, miten tekniikalla piipertämistä on nykyinen armeijatouhut. On niin hyperultraa, että miniulla menee sormi suuhun.
        Vielä pointti, ei sitä tiedä vaikka sadan vuoden kuluttua ihmiskunta on siirtynyt maan alle, kun maanpäällinen luonto on saastunut asuinkelvottomaksi.

Saanko udella että mitä outoa teille on sattunut?Luonnossa on kyllä paljon outoja voimia mitä me emme pysty havainnollistamaan millään mittarilla.Olet oikeassa asioita salataan jos esim löytyy kivikautinen luola niin se poikkeuksetta salataan.

• Otan yhteyttä.
        tuntematonmaansyvyys kirjoitti:

Vie minut tuohon paikkaan. Maksan sinulle 50 000 euroa.

• CMAS98789

...sen jälkeen voit ottaa ensimmäisen sukelluskurssisi.....sukeltajat sukeltavat paineilmalaitteilla ja käyttävät paineilmapulloa, ei happipulloa, ja se on ilmatasku, ei happitasku.

Happipulloakin tosin käytetään, mutta sen laitteen nimeä sinä et tiedä, koska et ole koskaan sukeltanut muualle kuin kylpyammeeseen.

• ehkäpä?

Tee kartta. Ja laita joku ryhmä katsomaan koneellisesti mitä siellä on.

• LH33

happitasku :D

• jjjnfjjhhhjkhhjkl

Minäkin meinasin ostaa happitaskun. Vaan ostinkin sellaisen vyöhön kiinnitettävän, johon saa viisi oluttölkkiä. Eli olisiko se nyt sitten kaljatasku? Pirun kätevä kävelylenkillä kyllä. Sen avulla menee reilu kilometri aivan kevyeen.

• janne lindberg

Minulla on vahva käsitys siitä että jo siihen aikaan kun meidän on väitetty asuvan luolissa on ollut insfraktuuria ja jonkin näköisiä ``metro``tunneleita mm yksi Suomen tarkimmin varjeltu salaisuus on lapissa oleva outo tunneli jonka rakennuttaja/rakentajat ovat hämärän peitossa.Tunnelin mystisyyttä lisää se että puolustusvoimat säilyttää siellä sota tarvikkeita.Olisi todella mielenkiintoista saada joskus vastaus siihen että kuka on elänyt maapallolla ennen ihmistä vai onko ne meijän rakentamia mutta historia ei vain tunne niitä?Ja jos on meidän rakentamia niin tekniikka on ottanut takapakkia koska tunnelit ovat ikään kuin sulatettu kallioon ja maa ainesta ei ole tarvinnut kuljettaa mihinkään.

E. V. Däniken kertoi myös seiniämistään lasitetuista tunneleista, joihin hän tutustui 1970-luvulla etelä-amerikassa. Kyse oli hyvin vanhoista tunneleista..

• lcfgkhg

Ainoa ongelma asiassa on se, että Dänikenin lisäksi kukaan muu ei ole nähnyt kyseisiä tunneleita. Kuinka todennäköisenä pidät vaihtoehtoa, että Däniken on satuillut lisätäkseen kirjansa myyntiä?

• rty5678

Mielenkiintoista kerrankin. Toivottavasti tästä saadaan lisää tuloksia ja joku laittaa kamerarobotin sinne.

• Tutkikaa syvemmin

Tuollaisestahan voisi löytyä vaikka muinaisten merirosvopäälliköiden aarrekätkö.
      Voisi olla kätkö myös entisaikojen valtaapitävien aarteille siinä missä "viikingeille" tai muillekin. Aarteethan on aina kätketty vaikeastisaavutettaviin kätköihin.

• Johnny Deep

Mä löysin kerran viemärisukeltajana 2 kirahvia eräästä onkalosta. Vai oliko ne karahveja. No en tarkalleen muista mutta siellä oli myös niitä sieniä mitkä oli muuten aika erikoisen makuisia.

• Sensaatiomaista.

...

• janne lindberg

Nyt selvisi,tunnelit eivät olleetkaan pienten miesten kaivamia vaan ne on mahdollisesti luolamiesten kaivamia ja maa ainesta on tullut tunnelin seinämille niin paljion että sen takia tunnelit ovat ahtaita.En olisi uskonut että tuhansia vuosia sitten osattiin kaivaa niin syviä tunneleita.Miten luolamiehillä on happi riittänyt niin syvissä tunneleissa,kun ilmaa kuljettavia putkia tunneliin ei ollut silloin nykytietämyksen mukaan edes keksitty?Myös eräs jännä seikka oli se että robotti tutki tunnelia ja se vain jatkui ja jatkui,kilometrejä en muista,mutta pitkälle se robotti pääsi kunnes joutui aikataulun vuoksi lopettamaan,tunneli olisi jatkunut vieläkin pidemmälle.Miksi muinaiset Suomalaiset ovat nähneet niin tavattomasti vaivaa että ovat rakentaneet tunnelin?

• sökö

Missä sellainen tunneli on? Voitko kertoa.Kiitos.

• fgfhmjhk

No, maan alla tietenkin.

• janne lindberg

Kertoisin mielelläni,mutta se on erään yksityis henkilön mailla.hän ei halua että porukkaa alkaisi lappaamaan hänen pihallaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe