Suomen ja Kreikan "vakuussopimus" petos?

Suomea petetty?

Salaiseksi julistettu ns. vakuussopimus on sisällöltään oleellisesti erilainen kuin mitä valtionvarainministeri Jutta Urpilainen on eduskunnalle ja Suomen kansalle vakuuttanut.

Alunperin Urpilainen kertoi hyvinkin yksityiskohtaisesti jopa itseään järjestelyistä kehuen kuinka hän oli saanut mittavat vakuudet Suomelle miljardien Kreikka-sopimuksissa. Sopimukset julistettiin kuitenkin salaiseksi, eikä niiden sisältöä päässyt tarkemmin tutkimaan.

Perussuomalaiset kävivät kuitenkin okeusasteet läpi ja viimeinen Korkein Hallinto-oikeus määräsi sopimusten salaisuuden purettavaksi.

Nyt sitten on paljastunut, että Urpilainen ei olekaan kertonut totuutta vakuussopimuksista ja on johtanut eduskuntaa ja harhaan. Vakuuksista ei nimitäin näissä "vakuussopimukissa" mainita mitään:

"Valtiovarainministeriö myöntää, että Suomen ja Kreikan allekirjoittamassa, ministeriön "vakuusjärjestelyksi" kutsumassa asiakirjassa ei mainita vakuuksia lainkaan."

http://www.hs.fi/talous/Urpilaisen vakuusjärjestelyssä ei puhuta vakuuksista mitään/a1368497773787

Nyt herää kysymys: syyllistyykö Valtionvarainministeri Urpilainen petokseen? Eduskunnalle on kerrottu totuuden vastaisesti, sopimus on julistettu salaiseksi, ettei asianlaitaa pääse tarkistamaan, jne.

Urpilainen vetoaa "kulttuurieroihin" ja kertoo asiassa olevan väärinkäsityksen!

Jos asia ja sopimus on väärinkäsitys niin sittehän "vakuusopimus" on juridisesti mitätön. Lisäksi Urpilainen ei ole "kulttuurierojen" takia tehtäviensä tasalla ja on sopimaton virkaansa.

Kiitokset Perussuomalaisten ryhmälle, joka sitkeästi kävi läpi oikeusasteet tämän asia julkituomiseksi.

77

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koko Hallitus petti

      Urpilainen on valehdellut tarkoituksella sopimuksen sisällöstä luottaen siihen että se pysyy salassa. Kuitenkin FAKTA ON, että koko Hallitus on sopimuksen ja valehtelun takana yhtä lailla kuin Urpilainen.

      ...Vai luuleeko joku että Urpilainen yksin päättää mihin valtion rahoja käytetään ja millaisia sopimuksia kansan nimissä tehdään? Jo Hallitusneuvotteluissa Katainen teki kaikile selväksi että jos Kokoomuksen sanelema europolitiikka ei kelpaa, tekee se kaikkensa ja myös estää sen, että tuon politiikan vastustajat eivät istu Hallituksessa. Täysin aukoton totuus on siis, että tässäki nkieroilussa kyse on Kokoomuksen vaatiman politiikan tuloksesta, johon Urpilainen on typeryyksissään ja vallan himosssaan alistunut mukaan.

      • Lpun alku

        EUhypokratia ja sen juoksupojat vetävät Suomalaisia alta lipan aina kun silmä välttää. Eikö ole jo aika laittaa piste tämän surullisen Euvostohistorian loppuun ja erota koko rosvojoukosta.

        Käy kannattamassa aloitetta Eu-kansanäänestyksestä nettisivuilla
        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11
        lisätietoja www.aanestyseusta.fi


      • de idioterna
        Lpun alku kirjoitti:

        EUhypokratia ja sen juoksupojat vetävät Suomalaisia alta lipan aina kun silmä välttää. Eikö ole jo aika laittaa piste tämän surullisen Euvostohistorian loppuun ja erota koko rosvojoukosta.

        Käy kannattamassa aloitetta Eu-kansanäänestyksestä nettisivuilla
        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11
        lisätietoja www.aanestyseusta.fi

        Kyllä huijaukset tiedetään jo enenstään - Suomea huijattiin ja euroryhmän kokouksessa sille jopa naurettiin:
        Katsokaa video:
        http://www.youtube.com/watch?v=eJCSnzQekec

        Euroryhmän puheenjohtaja nauratti ihmisiä lehdistötilaisuudessa Luxemburgissa kertoessaan Suomen hyväksymistä "vakuuksista". Kaikki kai tiesivät, että Suomea petettiin. Urpilainen sitten julisti sopimuksen salaiseksi.

        http://www.iltalehti.fi/talous/2011100514514207_ta.shtml

        Kyllä joutaisi erota koko hallitus.


      • la cucaracha
        de idioterna kirjoitti:

        Kyllä huijaukset tiedetään jo enenstään - Suomea huijattiin ja euroryhmän kokouksessa sille jopa naurettiin:
        Katsokaa video:
        http://www.youtube.com/watch?v=eJCSnzQekec

        Euroryhmän puheenjohtaja nauratti ihmisiä lehdistötilaisuudessa Luxemburgissa kertoessaan Suomen hyväksymistä "vakuuksista". Kaikki kai tiesivät, että Suomea petettiin. Urpilainen sitten julisti sopimuksen salaiseksi.

        http://www.iltalehti.fi/talous/2011100514514207_ta.shtml

        Kyllä joutaisi erota koko hallitus.

        Tarkkasilmäiset: katsokaa kukaa istuu Junckerin vasemmalle puolella kun Suomelle nauretaan: kukas muu kuin Olli "Torakka-ajattelija" Rehn.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288545657686.html
        "Nobelisti vertaa Olli Rehniä torakkaan. .. tyly torakkavertaus Olli Rehnistä: "Ihmeellistä, että nämä ihmiset vastaavat asioista""


      • nyt herätystä ja toi
        Lpun alku kirjoitti:

        EUhypokratia ja sen juoksupojat vetävät Suomalaisia alta lipan aina kun silmä välttää. Eikö ole jo aika laittaa piste tämän surullisen Euvostohistorian loppuun ja erota koko rosvojoukosta.

        Käy kannattamassa aloitetta Eu-kansanäänestyksestä nettisivuilla
        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/11
        lisätietoja www.aanestyseusta.fi

        Olen jo allekirjoittanut vetoomuksen/kansalaisaloite!


      • irtisanottu3
        nyt herätystä ja toi kirjoitti:

        Olen jo allekirjoittanut vetoomuksen/kansalaisaloite!

        Jos Rehniä on talousnobelisti rinnastanut torakkaan niin mikä voisi oli vastaava Urpilaiseen?


      • palkat alennettava

        Hallituksessa olevien palkat on alennettava! Meillä ei ole varaa maksaa noin huonoista päätöksistä!


      • Eh..?
        irtisanottu3 kirjoitti:

        Jos Rehniä on talousnobelisti rinnastanut torakkaan niin mikä voisi oli vastaava Urpilaiseen?

        Satiainen?


      • vakuusteatteri

      • kansainvälinen
        la cucaracha kirjoitti:

        Tarkkasilmäiset: katsokaa kukaa istuu Junckerin vasemmalle puolella kun Suomelle nauretaan: kukas muu kuin Olli "Torakka-ajattelija" Rehn.

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288545657686.html
        "Nobelisti vertaa Olli Rehniä torakkaan. .. tyly torakkavertaus Olli Rehnistä: "Ihmeellistä, että nämä ihmiset vastaavat asioista""

        Taisi olli nauraa muiden mukana. Harmillisesi kamera kääntyy juuri kun nauru alkaa ja ei näe nauraako Olli Rehn myös Suomen "vakuuksille".


      • sontiainen3
        Eh..? kirjoitti:

        Satiainen?

        Luonnehdintani tämän hallituksen ministerien kyvykkyydestä on huonompi kuin em. torakkaan rinnastettu Rehn.


    • rrrrrrt

      Kyllä , aloitaja on aivan oikeassa , mutta ennemminkin sanoisin , että suomalaisia veronmaksajia on petetty Urpilaisen toimesta ja mikä pahinta , niin aivan tarkoituksella , tästä jos mistään alkaa demareiden alamäki jyrkentyä.

      • korruptiomiljardi

        Jutta Urpilainen on julkisuudessa kehuskellut tietävänsä, että hänet tunnetaan eu:ssa "täti tiukkana".
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013030716758928_uu.shtml
        "Urpilainen kehui itseään eduskunnassa: "Euroopan Täti Tiukka""

        Tuossa ylempänä oleva youtube video Urpilaisen "vakuuksista", jolle euro-johtoryhmässä nauretaan antaa hieman osviittaa siitä, että urpilainen tunnetaan ehkä pikemminkin "täti tomppelina".

        Kuinka kauan Suomen pitää kestää tätä tätiä?

        Tuossa myös lisää kuvaa täti tiukasta: http://www.iltalehti.fi/viihde/2011123015015444_vi.shtml

        Ei ne muutkaan tämän hallituksen ministerit ole herättänyt euroopan talouspiireissä kovin suurta luottamusta, esim. surullisen kuuluisan Guzenina-Richardssonin videolle ovat nauraneet saksalaiset todella paljon (yli satatuhatta kertaa):
        http://www.youtube.com/watch?v=C-f7gzaO_Gs
        Saksalaiset ovat olleet ymmällään tästä reperbahn -tyylisesti esiintymisestä. Kommentitkin ovat vähemmän mairittelevia.

        Tälläiset ihmiset ovat sitten ministereinä ja lainsäätäjinä. Jälki on sen mukaista.

        Kyllä hävettää. Kunpa Suomi voittaisi edes jääkiekossa, että tulisi edes jotain hyviä uutisia.


    • Törkeä petos

      Kyseessä on tietoisesti tehty TÖRKEÄ PETOS kansaa kohtaan kansan valitsemilta luottamushenkilöiltä kuten Katainen ja Urpilainen.

      Törkeäksi petoksen tekee myös se että kyseessä on miljoonien eurojen saatavat joita emme saakaan.

    • järkyttävää

      Vain politiikot ja muutkin päättäjät saa Suomessa tehdä tallaista, ja 3 kk päästä kansa on unohtanut, ja äänestää aina samat uudelleen, ja jos ei sattuisi pääsemään uudestaa, onhan aina tilaa yhdelle eu:ssa meppinä tai komissaarina.

      • järkyttävää

        Aion tästä lähtiejn äänestää aina myös eu-vaaleissa, toivottavasti muutkin, ettei nuo huijarit pääsisi sinne lihapatojen ääreen vielä omaa kansaansa kuppaamaan.


    • 6HRqWL

      Koko hallitus on saatava vastaamaan maanpetoksesta.

      • uudetvaalit

        Hallitus ja hallituspuoleet järjestävät "luottamusäänestyksen" ja äänestävät että he itse eivät ole syylliistyneet mihinkään ja kaikki vilunki saa jatkua niinkuin ennenkin.

        Kansalaisten on äänestettävä sellainen eduskunta jossa ei ole rikollisia ja rikosta kannattavia henkilöitä.

        Tämä kuuden puolueen ns. "häviäjien hallitus" kokoomus, sdp, vasemmistoliitto, rkp, vihreät ja kd eivät ole soveliata puolueita.

        Aika huonoksi on maa vajonnut. Korruptio tuhoaa maan talouden ja sehän on lähes joka päivä tulevien irtisanomisuutisten myötä nähtävissä.


    • suomea huijattu

      Onko Suomella miljardien sopimus ilman vakuuksia? Kreikka voi aivan hyvin jättää velat Suomella maksamatta. Missä kulkee törkeä petoksen raja?

      Taas jätttiläismäinen sotku hallitukselta.

      Asian salailu kertoo paljon hallituksen rehellisyydestä.

      • SEHÄN ON

        Päivänselvää, että KREIKAN HUIJARIT EI MAKSA suomen antamia rahoja takaisin,-he painelevat luxsus risteilijöillään välimerelle huijaamiensa rahojen ja parinkymmenen just kypsyneen tyttösen kanssa, ja nauravat suomelle, että tulkaa hakemaan rahojanne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Urpa kehuu itseään
      • Veikkaan Ala

        Kummasta päästä? Ala vaiYlä?


    • Muka yllätys

      Suomen tuhoaminen on maanpetoksellisen rikollisjärjestön SDP:n tavoitteena ollut kaiken aikaa. Kansallisvarallisuuden hävittäminen salaisin sopimuksin on osa strategiaa.

      Terroristijärjestöllä on kuitenkin äänestävänsä. He jotka toivovat suomen tuhoa.

    • mihin mennään?

      Hallituksessa tuntuu olevan vallalla käsitys että tarkoitsu pyhyttää keinot, huijataan nyt ja toivotaan ettei kukaan huomaa ja että ehkä tulevaisuudessa tulee rahaa enemmän että kassavaje saadaan peitettyä. Sehän on siis pyramidihuijaus!

      Koko salailu ja "ymmärsin väärin" ja sellaisen hyväksyminen johtaa siihen, että tulevat hallitukset ja eduskunnat menevät helpommin rikoksen tielle - sehän on "maan tapa".

      Aiemmin kansanedustajien piti olla nuhteettomia kuten laissa vaaditaan. Nyt tämä korruptio hallitus on venyttänyt tätä käsitystä ja nuhteeton voi olla myös sellainen kansanedustaja joka nauttii parhaillaan vankilatuomiota mm. lahjuksenotosta! Tälläisiä on nyt kaksi kansanedustajaa.

      Ministerit ovat jääneet kiinni jos jonkinmoisestä väärennöksestä ja veronkierrosta muista rikoksista puhumattakaan. Sekin on nykyajan kai sitten hallituspuolueiden mitalla "nuhteetonta". Nykyisen hallituksen tekopyhä väistely että vankilatuomio tai veronkierrosta kiinni jääminen ei estä työtekoa kuulosta törkeältä kansan aliarvioimiselta.

      Mihin tähän mennään. Jos seuraavat hallitukset ovat yhtä huono tai jopa huonompia kuin tämä nykyinen Suomi on menossa todella pohjalle. Talouskehitys ja ministerien toiminta kyllä johtaa siihen.

      Todellinen skandaalihallitus!

      • valtaknnanoikeuteen

        Ministeri Urpilainen valatakunnanoikeuteen ja sassiin! Mikä niiden lierojen todellinen vastuu on, ja milloin se toteutuu!? Kataiselta kysyttiinmistä hän tiesi, että Kreikan sopimus vaidaan pitää salaisena? Katainen kertoi vakavissaan kysyneensä neuvoa ministeri Urpilaisen ministeriöstä! JOssakin mättää ja pahasti....Urpilainen ulos!


    • marssijärjestys

      Se on vaan niin että EU vie ja Suomi vikisee. Kataisen halitus yrittää selittää asiat meille kansalaisille parhain päin, eli siis valehtelee minkä ehtii. Se on ihan sama mitä vakuuksia Suomessa muka vaaditaan. Suomi ei EU:ta komentele.

    • rosvajoukko

      Kyllä hallituspuolueet ovat tasan tarkkaan tienneet ettei mitään vakuuksia ole. Joku konsultti esim se Stubbin vaalirahoittaja ja Kreikkasopimuksen asianajotoimisto, lienee kertoneen että sopimus kannattaa tehdä salaiseksi.

      On tässä miljardiluokan skandaalia taas tälle viikolle. Stubin vaalirahaskandaali vielä lisäksi ja sehän on kai "koplattu" tähän paljastuneseen Kreikkasopimukseen. Edellisiäkään ei ole hoidettu.

      Nämäkin miljardit otetaan kansalaisten hyvinvoinnista - poliitikkojan ei saa kantamaan vastuutaan.

    • kansalainen.

      Voisinkohan allekirjoittaa pankin kanssa miljoonan euron lainasopimuksen jossa on vaikkapa vain kirkkoveneen kuva. Lupaan kyllä pyhästi maksaa lainan takaisin.

      • brysselin taloneuvos

        Lakiasiainneuvoksen mielestä sellainen on täysin OK. Vihreää valoa vaan. Ei muuta kuin hanaa!


    • Huijarit Asialla

      Törkeintä tässä on se, että kansaa on huijattu kehmalla ja
      valehtelemalla vakuus-sopimuksesta

      • SELI.SELI.SELI

        HUIJARIT SALAA KÄHMII


      • MITÄS NYT TEHDÄÄN
        SELI.SELI.SELI kirjoitti:

        HUIJARIT SALAA KÄHMII

        PIILOSSA OLIVAT VAIN SIKSI.ETTÄ EIVÄT KESTÄ PÄIV''ÄN VALOA.


      • DÄPÄ.DÄPÄ.DÄÄ
        MITÄS NYT TEHDÄÄN kirjoitti:

        PIILOSSA OLIVAT VAIN SIKSI.ETTÄ EIVÄT KESTÄ PÄIV''ÄN VALOA.

        SDP...SE TYÖ VÄEN PUOLUE.


    • valehtelu seis

      Keskustapuolue on kovin hiljaa - taitaa olla oma lehmä ojassa. Ainoastaan Perussuomalainen puolue koittaa saada jotain tolkkua tähän euro-vakuus -skandaaliin.

      No kyllä ne äänestäjät alkavat huomata, kuin terveskeskuksen jonot pitenevät, työpaikka menee, kaikki se mitä hallitus on puhunut onkin "muunneltua totuiuutta".

      Silloin kansan syvät rivit menevät vaaliuurnille ja antavat äänensä kuulua.

      Jotenkin törkeätä on, että kokoomus yritti siirtää kunnallisvaaleja vedoten "kuntaliitoksiin". Kaikki on sekaisin tässä hallituksessa: puurot ja vellit.

      Keskustan Sipilä on hiljaa ... ettei vain kukaan muistaisi, että Keskusta vei Suomea myös Kreikan tukisopimuksiin.

    • Totuus esille

      Koko jutun ydin on Kataisen halu päästä kuninkaaksi eli päämisteriksi keväällä 2011. Jotta hän sai Urpilaisen hallitukseen niin hänen piti luvata jatkossa Suomelle vakuudet. Tässä linkki Kataisen kavalaan juoneen
      http://www.finland.eu/public/default.aspx?contentid=220917&nodeid=35742&contentlan=1&culture=fi-FI

      Melko tavalla tyhmä blondi, alakoulun opettaja Urpilainen osti Kataisen juonen. Katainen oli ollut riittävän kauan tekemisissä eurohemmojen kanssa, että tiesi ettei Suomi tule saamaan todellisia vakuuksia jatkossa. Arvasi oikein,että Urpilainen haluaa hallitukseen ja nielee hänen katalan juonen. Samalla Katainen taitavasti siirsi myöhemmät vakuushölmöilyt alakoulun opettablondille.

      Ei tässä sen kummemmasta asiasta ole kyse. Suomen kansa on saanut juuri ja tismalleen sen arvoiset hallitsijat jotka se ansaitsee.

    • toni.

      valtakunnan oikeus on sopiva paikka puida vakuuksia ja asianosaisten vastuita mahdollisiin väärikäytöksiin

      • Valtakunnanoikeus ei enää ole TOIMIVALTAINEN käsittelemään asiaa; senkin ovat "kähjänneet" salassa !

        PL 118 § Kansalaisten kokemat ihmisoikeusloukkaukset ... Syyteoikeutta ei kuitenkaan ole mikäli syyte perustuslain mukaan on käsiteltävä Valtakunnanoikeudessa !

        Siis herrat ja rouvat tekivät itselleen SYYTESUOJAN "perustuslakia" manipuloimalla edellisen muutoksen yhteydessä ? Mutta Jorma Jaakkolan plokista on luettavissa, että tämä laittomuuden tila Suomessa on jatkunut EU ja EMU jäsenyydestä asti ? Perustuslakia on kierretty kansalta salassa mm. poistamalla markka valuuttana ILMAN Eduskunnan suoraa päätöstä asiasta ?

        Vanhat lakikirjat on siksi tuhottu lähes kaikista kirjastoistakin ?

        Ja ihmisoikeustuomioistuin käytännössä poistetaan pelistä 1.1. 2014 : asia oli Eduksunnan pöydällä parisen viikkoa sitten ( "Euroopan Neuvoston Suomen valtuuskunnan raportti Eduskunnalle ISSN 1235 - 1873 ) EIT siirtyy YHDEN tuomarin "seulontasysteemiin" 1.1. 2014 ! ( "selvästi" aiheettomat valitukset voi seuloa pois käsittelystä yksi Suomalaistuomari ) !

        Ja 2008 Tuija Brax allekirjoitti sopimuksen jonka mukaan Kansainvälinen rikostuomioistuin tuli toimivallattomaksi Suomea koskevissa "yksittäistapauksissa" eli mm. kaiksissa niissä tapauksissa, joissa Perustuslain 118 §:n mukaan ei ole SYYTEOIKEUTTA kansalaisilla Suomessa !

        Tuo "korkeimpien" saama syytesuoja "kansainvälisessä" ja "perustuslaissa" maksettiin tuomalla "sopimuksella" Ruanda-"oikeudenkäynti" Suomeen veronmaksajien harmiksi !

        Kansainvälisen rikostuomioistuimen "organisaatiomuutoksen" valmistelussa He 55/2007 mukaan kansanedustajille VALEHDELTIIN; "välitöntä tarvetta lain muuttamiselle ei ole" vaikka oikeusministeriö sai lain lausunnonnatajalta lausuman "rikoslakia tulee muuttaa, ettei missään tapauksessa käy niin, että Kansainvälinen rikostuomioistuin tulee toimivaltaiseksi Suomea koskevassa asiassa, kun koko ,maan oikeusjärjestelmä on todettu toimivallatttomaksi" !

        Oliko siis PL 118 §:n manipulointi ja Kansainvälisen rikostuomioistuimen "toimivallattomaksiteko" ESIVALMISTELUA kansan verovarojen kuppaamilselle ?

        Siis jo edellinen hallitus "valmisteli" Suomen LAHJOITTAMISTA EU-pankkien IKUISEKSI VELKAORJAKSI ?

        Noita rahoja kerätään nyt kaikkein köyhimmiltä: "hallitusohjelmaan" on kirjattu, että "kuntien talouden" parantamiseksi vuoteen 2016 mennessä kiinteistöverotuksen "veropohja" eli "jälleenhankinta-arvot" kiinteistöverotuksessa nostetaan niissä tapauksissa, joissa ne ovat pudonneet ( mummonmökit) 20 %:iin 50 % eli 2,5 kertaisiksi ( lisää veroja kerätään ASUMISESTA) 250 miljoonaa vuodessa köyhimmiltä !

        Asuminen kallistuu rajusti ... Eli käytännössä talojen omistajilta pikkuhiljaa kupataan omaisuutta valtiolle; kuten nyt tehdään autojen omistajille sekä lakiluonnos asuntokaupan muuttamisesta "verkkoon" sopivaksi ( arvopaperistaminen" on jo valmiina ministeriössä ! ( kun mummonmökin asukkaat saadaan ulos kovalla kiinteistöverolla voi pörssimaailma arvopaperistaa asuntokaupan Suomessa .... tätä "hyvää" EU-tuo meille yhdessä nykyisen hallituksen kanssa ! ( artikkeli kiinteistöveromutoksista julkaistu Aamulehdessä) ja kiinteistökaupan "arvopaperistaminen" on luettavissa Eduskunnan sivuilta !


    • Himottava narttu

      > Kummasta päästä? Ala vaiYlä?

      Ei väliä ole yhtään. Multa sais Urpa ottaa alkajaisiksi poskeen, ja sitten hetken kuluttua tissien väliin. Vasta sen perästä loppuja löysiä alettaisiin lypsää alapään etu- ja takavermeiden kanssa.

      Uskon että Täti Tiukka hoitaisi homman ihan kaikilla värkeillään täysin mallikkaasti.

      • VEDÄ IHTEÄSI POSKEEN

        JA PERSEESEENSAATANANPASKAPERSEHAMPPI !!!

        Onko liian paljon vaadittu, että pysyisit ees siellä sikopahnassa pontikkapannuasi halaamassa!! SIINÄ sinun politiikkasi !!!


    • hallituksen petos
    • voevoevoe

      Millainen pitää ihmisen ja puolueen olla joka kusettaa oman maansa kansalaisia? Viedään kun litran mittaa myös omasta maasta käsin. Hohhoijaa
      Toisinsanoen ne "vakuudet" laitettiin mukaan vain sanana harhautukseksi kun niin oli vaalien alla luvattu. Ja kas pidimme "sanamme"..

    • Uusiaikakoittaa

      Näin unta viime yönä, että sen takia Suomesta annetaan holtittomasti rahaa vakuuksitta Euroopan Unionin köyhtyneille jäsenmaille, koska se valmistaa meidät uuteen rahaunioniin, jossa ei ole enää käteistä. Pian on mikrosiru jokaisella EU:n kansalaisella, eli ei ole enää merkitystä, missä jäsenmaassa tällä hetkellä ne rahat notkuvat, koska kohta ne kaikki vedetään takaisin Euroopan Keskuspankkiin, josta ne sitten "jaetaan" uudelleen demokraattisesti Unionin jäsenmaiden bruttokansantuotteen mukaan valuuttakoreina, jotka ovat ns. bittirahaa ja jokaisen jäsenmaan kansalaisen on otettava mikrosiru, jotta voisi sieltä "korista" sitten saada palkkansa, eläkkeensä tai työttömyys- tai muun tukensa eräpäivänä ja "koreja" sitten tarkkaillaan, miten nopeasti ne tyhjenevät tai täyttyvät esim. kaupankäynnin ja verojen maksujen myötä...

      • Uusiaikakoittaataas

        Tuleva bittiraha eli ehkä nykyinen BitCoin korvaa muut valuutat, mutta BitCoineja voi ostaa kuitenkin esim. kullalla, hopealla, jalokivillä tai öljyllä, myös muilla hyödykkeillä, jotka kaikki hinnoitellaan tulevaisuudessa uuden valuutan arvon mukaan, joka saattaa heilahdella eri jäsenmaissa olevan taloudellisen tilan mukaan, eli jos BKT on jonain vuonna vähemmän kuin arvioitu valuuttakori hommaa aloitettaessa, bittirahan arvo putoaa eli hinnat kallistuvat ja kaikki jäsenmaat joutuvat kantamaan kortensa kekoon, jotta tasapaino taas löytyisi jonkin jäsenmaan kohdalla. Tästä on kyse jo nyt, mutta nyt vekslataan euroilla, vakuuksilla ja kauppasopimuksilla...


      • MITÄS NYT.....
        Uusiaikakoittaataas kirjoitti:

        Tuleva bittiraha eli ehkä nykyinen BitCoin korvaa muut valuutat, mutta BitCoineja voi ostaa kuitenkin esim. kullalla, hopealla, jalokivillä tai öljyllä, myös muilla hyödykkeillä, jotka kaikki hinnoitellaan tulevaisuudessa uuden valuutan arvon mukaan, joka saattaa heilahdella eri jäsenmaissa olevan taloudellisen tilan mukaan, eli jos BKT on jonain vuonna vähemmän kuin arvioitu valuuttakori hommaa aloitettaessa, bittirahan arvo putoaa eli hinnat kallistuvat ja kaikki jäsenmaat joutuvat kantamaan kortensa kekoon, jotta tasapaino taas löytyisi jonkin jäsenmaan kohdalla. Tästä on kyse jo nyt, mutta nyt vekslataan euroilla, vakuuksilla ja kauppasopimuksilla...

        TUOHAN ON JO KANSAN MURHA.


    • haalitus on mätä

      Onko tämä hallitus saanut mitään hyvää jonkinlaiseksi vastapainoksi kymmenien miljardien täysin turhille rahanmentyksille. Ne kymmenet miljardit on maksettava jostain. Talouskasvu on täysin jäissä.

      Suomesta imutetaan miljardi toisensa jälkeen korruption ylläpitämiseen ja huuhaa maailmanparannukseen (korruptiota sekin).

      Tämä hallitus on istunut keskenään riitelemässä kuka saa minkin ökyviran suolaiset edut.

      Kun näin paljon huonoja tekeja tuli niin muutosta haettiin sitten tyylin "missä jaetaan kiväärit?".

      Meno on kuin 30-luvun lamavuosina euroopassa, jolloin läpimädät korruptiohallitukset johtivat keski-euroopassa sotaan, johon Suomi pakotettiin mukaan (Neuvostoliitto hyökkäsi).

      Tällä hetkellä euro-päättäjäty ovat ryhtyneet painamaan euroja järjettömiä määriä (hyper-inflaatio).

      • hyi shaatana

        Täti tiukka= Täti valehtelija..

        Oman kansan pettäjä,, Etelä- Euroopan johtajien suurikielisin, eli lehmäkielinen nuolija.

        Kun hommat loppuu, huolitaanko tuollaista edes opettamaan lapsia,, sehän on vastuullista työtä?


    • Totuus esille

      Alla yhdelle nykyisen hallituksen ministerille syksyllä 2011 laittamastani viestistä suurin osa. Ministeri vastasi tähän ja on siis lukenut Tämä on useammassa viestissä alla kun ei mahdu yhteen.

      Kun nyt on tiedossa mitkä ovat Suomen saamat vakuudet niin tuon esille
      arvioni niistä.


      1. Kukaan muu ei hae vastaavia vakuuksia

      1.1 Itävallan valtiovarainministeri Maria Fekter on sanonut vakuuksien
      tulevan liian kalliiksi. Hänen mukaansa Itävallassa kukaan ei ole
      sellaisten vakuuksien perään.

      1.2 Hollannin Jan Kees de Jager on sanonut, että siihen verrattuna mitä
      vakuuksilla saa ja mitä ne maksavat, ne ovat liian kalliita.

      Molemmat ministerit ovat puolueettomia katsomaan ja kommentoimaan asiaa.
      Siksi näille kommenteille on laitettava erityistä painoa.


      2. Mikä on vakuuksien hinta

      2.1 Suomen saamat voitot Kreikan lainaohjelmasta tilitetään kreikkalaisille
      pankeille

      Voittoja tulee jonkun verran vaikka Kreikka laitetaan velkasaneeraukseen.
      Tämä tosin voi olla jo varsin lähellä. Velkasaneerauksen jälkeen tulevat
      voitot ovat varmempia joskin niitten osuus pienenee koska osa Suomen
      Kreikalle antamista lainoista mitätöidään. Mikäli lähiviikkoina Eduskunta
      päättää antaa Kreikalle seuraavaan lainaerään kuuluvan osuuden niin Suomi
      on lainannut Kreikalle runsaat miljardi euroa. Kun Kreikka velkasaneerataan
      niin Suomi menettänee noin puolet tuosta miljardista. Sen jälkeen jäävälle
      osuudelle tulevat voitot maksetaan Kreikkalaisille pankeille. Arvioidaan
      voittojen olevan 150 milj eur yhteensä seuraavan kahdenkymmenen vuoden
      aikana.

      Tilanne 15.5.13 Valtioitten kautta tulevia lainoja ei ole vielä velkasaneerattu. Nekin ovat edessä jossain vaiheessa. Kreikka ei yksinkertaisesti voi maksaa lainojaan takaisin.


      2.2 Suomi maksaa kerralla 2013 1.44 mrd osuuden euromaitten pysyvästä
      hätäapurahastosta (EVM)

      Muut euromaat kuin Suomi maksavat osuutensa viidessä erässä. Tästä tulee
      Suomelle korkokuluja kun se joutuu maksamaan heti ja lainaamaan siihen
      rahat. Jos korko on 3 % niin ylimääräinen korkokulu on 86,4 milj eur.
      Kunkin vuoden osuus saadaan kun kerrotaan korkoprosentilla osuus joka on
      maksettu liian aikaisin.


      Suuri epävarmuus on siinä, että Italia (tai Espanja) menee
      velkasaneeraukseen tai kaatuu 2013-2017 välillä. Kun Suomi on maksanut
      osuutensa pysyvään hätäapurahastoon niin ne rahat käytetään pyrittäessä
      pelastamaan Italia. Käytännössä nuo rahat tullaan täysin menettämään sillä
      sen jälkeen niin Eurooppa kuin myös USA tulee aivan uuden tilanteen eteen.
      Muut euromaat eivät mahdollisesti enää maksa yhtään hätäapurahastoon vaan
      pyrkivät pelastamaan ennen muuta omien maittensa pankkijärjestelmiä. Olisi
      vastuutonta tässä tilanteessa, kun kyseessä olisi 1930 luvun laman tasoinen
      tai suurempi, jotta joku maa alkaa toimia muitten kuin omien kansalaisten
      etujen hyväksi. Suomi siis menettäisi kaikki rahat jotka se on maksanut.
      Suomen kannalta epäedullisin tilanne olisi tällöin 2013 - 2015 jolloin se
      on maksanut kaikki ja muut vasta alle puolet osuudestaan.

      Kuka kantaa vastuun tästä riskistä että Suomen maksamat rahat menevät
      hukkaan ja niitä ei voida käyttää Suomen pankkijärjestelmän pelastamiseen
      jos Italia alkaa kaatua tuossa vaiheessa.

      Koska Suomi maksaa etukäteen kokonaisuudessaan pysyvän hätäapurahaston 1.44
      mrd euroa niin se vaikuttaa valtionvelkaan. Suomen kaikkien uusien lainojen
      korkoprosentti nousee sen johdosta hiukan. Jos tästä aiheutuvan
      ylimääräisen kulun arvioi varsin pieneksi niin sen suuruusluokka olisi 10 -
      20 milj euroa ja otetaan tuosta keskiarvo 15 milj eur.

      Tilanne 15.5.13 Eurooppa velkaantuu ja Ranska on menossa vaikeuksiin

      2.3 Suomen voitoista ERVV:ssä supistetaan 40 %

      Tämä osuus lienee varsin pieni ja arvoidaan sen olevan vain 30 milj eur.


      Vakuuksien hinta on siten n. 150 86 30 15 milj eur eli 191 milj. eur
      eli vajaa 200 milj euroa.

      Lisäksi riskinä on, että Suomi menettää ns. liian aikaisin maksamansa
      osuuden pysyvästä hätäapurahastosta. Menetettävä summa voi olla 288 - 1152
      milj euroa. Vuonna 2017 nähdään kuinka paljon Suomi on kärsinyt
      ylimääräisiä menetyksiä.

      Jatkuu alla

      • Totuus esille

        3. Vakuuksien varmuus

        On varsin epämääräistä kuinka saadaan kasaan 880 milj euroa joka olisi
        Suomen vakuus. Lähdetään optimistisesti siitä, että tuo summa jollain
        tavoin saadaan vaikkakin on täysin mahdollista vakuussumman jäävän esim.
        600 milj euroon tai johonkin tuota luokkaa olevaan summaan. Saadut
        velkapaperit sijoitetaan muitten valtioitten velkapapereihin joilla on hyvä
        luottoluokitus. Koko tämä vakuusjärjestely perustuu siihen, että Italia tai
        mikään muu iso maa ei joudu ongelmiin tulevien 30 vuoden kuluessa. Kun
        katsotaan esim. ao. linkin taulukkoa jossa näkyy Suomen bkt:n kasvu
        pitkällä aikavälillä niin on täysin uskomatonta ajatella että Euroopassa ei
        tule jossakin isossa maassa ongelmia talouden kanssa seuraavan 30 vuoden
        kuluessa. Pelkästään tulevat eläkkeet vievät paljon enemmän kuin aiemmin
        koska ihmiset elävät vanhemmiksi ja suuret ikäluokat siirtyvät eläkkeelle.
        http://www.acadsci.fi/vuosikirja/2010/hjerppe_esitelma.pdf

        Ehdotan, että Suomen Eduskunnan kannattaisi tutustua lisäksi ao.
        artikkeliin julkisen velan kasvusta länsimaissa.
        http://www.johnmauldin.com/images/uploads/pdf/mwo021111.pdf

        Mikäli tai oikeammin kun Eurooppaan ja USA:n joutuvat todennäköisesti jo
        tällä vuosikymmenellä suureen lamaan joka on suurempi kuin 1930 luvun lama,
        niin valtioitten velkapaperit tulevat menettämään mahdollisesti täysin
        arvonsa. On erittäin todennäköistä, että Suomi ei tule saamaan kuin
        erittäin vähän (alle 50 milj eur nykyrahassa) tai ei mitään näistä
        vakuussummista mistä nyt puhutaan. Lisäksi on otettava huomioon mahdollinen
        suuri inflaatio joka lähtee koko ajan helpommin liikkeelle kun USA:ssa on
        tehty uutta rahaa n. 2000 mrd dollaria ja EKP on alkanut myös tehdä sitä
        joskin toistaiseksi vain n. 200 mrd euroa. Mahdollisten eurobondien myötä
        rahanteko euroina helpottuu huomattavasti jolloin uutta rahaa tulisi
        muutamassa vuodessa satoja miljardeja euroja.

        Suomelle ehdotettuja vakuuksia ei tulisi kenenkään vastuullisen päättäjän
        hyväksyä. Kokonaispaketti on Suomen kannalta negatiivinen ja vahingollinen
        koko kansalle niin lyhyellä kuin pitkällä aikajänteellä.

        Suomen hallitus on nyt saamassa mitä se ansaitsee. Hallitus on lähtenyt
        valheen linjalle. Juhana Rossi kirjoittaa HS:ssä vakuuksista ''Kuka sitten
        asettaa vakuuden? Ei kukaan. Suomi lainaa monimutkaisen järjestelyn
        välityksellä Kreikalle rahaa. Lainan vakuutena on monimutkainen
        arvopaperisijoitus, jonka pitäisi 30 vuoden kuluessa vastata Suomen
        Kreikalle myöntämän lainan suuruutta. Suomen Kreikalta saama vakuus on siis
        eräänlaista ilveilyä.''

        Juhana Rossia lainaten lopetan tarkastelun. Kun hallitus
        myöntää Kreikalle seuraavan tukipaketin niin koko hallitus ilveilee.

        Tämän eo. viestin lähettämisen jälkeen laitoin vielä seuraavan viestin ko. ministerille

        Vakuus on näköjään vielä huonompi kuin olin ymmärtänyt. Tuo ao. lause sen kertoo.

        On päädytty ratkaisuun, jossa Suomen antaman takauksen lauetessa maksettavaksi, saa Suomi vakuuden vasta Kreikan ERVV-lainojen erääntyessä maksettavaksi. Suomi saa kuitenkin korkoa vakuudelleen takauksen laukeamis­ajankohdasta lähtien, millä voidaan kattaa tähän liittyvät Suomen velanhoitokustannukset.

        Tämä tarkoittaa sitä, että inflaatio voi syödä vakuuden koska sitä ei saada takaisin jos Kreikka jättää lainansa maksamatta. No Kreikka laitettaneen muutaman kuukauden kuluttua velkasaneeraukseen ja sen jälkeisestä tilanteesta kukaan ei tiedä varmasti miten käy. Kreikka todellakaan ei ole ongelma vaan Italia ja tai Espanja.

        Näemme tämän vakuusepisodin lopputuleman vasta yli 30 v kuluttua.


        Tilanne 15.5.13 Italian ja Espanjan lisäksi todellinen ongelma tulee olemaan myös Ranska. Tätä en tiennyt syksyllä 2011. Alla pari linkkiä Ranskan ongelmista
        http://www.economist.com/news/leaders/21566640-why-france-could-become-biggest-danger-europes-single-currency-time-bomb-heart
        http://finance.fortune.cnn.com/2013/01/09/france-economy-crisis/


    • salailu on petosta

      Timo Soini oli oikeassa.

      Lisäksi tänään on vakuussopimuksista löytynyt, että vakuudet on nimenomaan kielletty:

      http://www.iltalehti.fi/talous/201305150140151_ta.shtml

      "Kreikan velkakirjoissa kiellettiin vakuuksien antaminen"

      Jutta Urpilainen kertoi (salaisiksi julistetuista) sopimuksista eduskunnalla kyselytunnilla, että Suomi sai miljardien arvoiset vakuudet ja värikkäästi sävytti kertomustaan vielä myöhemmin, että on oli tehnyt jotain miljoona euroa tunnissa säästöä jne.

      Minun mielestäni Suomen korkeinta lakia säätävää elintä, eduskuntaa on johdettu harhaan.

    • öiltyg

      nyt tuli urpilaiselle linnaanlähtö valtiopetoksesta. kenttäoikeus ja niskalaukaus olisi hyvä muttei mahdollista,niin surullista kuin onkin.

    • Mikä on Suomen etu?

      Muutkin salaiseksi julistetut sopimukset on julkaista.
      Todennäköisesti samaa mätää niistäkin löytyy.

    • Tosi on

      Eiköhän olisi, nyt hallituksen hajoittamisen paikka ja uudet vaalit huijauksia ja petoksia toisensa perään tällä hallituksella. Fantastista me huijataan taas kansaa!

    • tttttrr

      Onneksi meillä on perussuomainen puolue ja etenkin Timo Soini , sillä ilman heitä tämäkin asia olisi vaijettu kuoliaaksi.

      • MITES NYT SUU PANNAAN

        niin on..perussuomalaiset on SUOMEN KANSAN EDUN PUOLUE.KIITOS JÄLLEEN KERRAN ON SOININ.SOINILLE VOIMIA JA SIUNAUSTA..ETTÄ JAKSAA.SUOMI ON ANNETTU KAIKKINE VELKA RAHOINEEN JA LAHJAKSI JONNEKKIN.TUNTEMATTOMAAN.TUO PIILOTTELU,SALASSA PITÄMINEN ON AINA ,JOTAIN TYPERYYTTÄ.OMAN KANSAN PETTÄMISTÄ.


    • parempi myöhään

      Petoshan se on jos käyttää hyväkseen toisen tietämättömyyttä tai hädänalaista asemaa tai siten salaa jonkin asian saadakseen siitä etua itselleen.
      Urpilaiselta on aika hyvin onnistunut peittämään naisellisuutensa taakse paljon asioita, joista ei kansa tiedä mitään. Tottakai pääministeri olisi saanut asiaan rotia, jos olisi halunnut.

      • hulluja sopimuksia

        Nyt näytetään vankilanovea näille huijareille!


      • EI SUOMEN ETU.
        hulluja sopimuksia kirjoitti:

        Nyt näytetään vankilanovea näille huijareille!

        Ammatti valehteliat.keksii uusia valheita.salaa äänestäjiltään..kuka hu,llu nuo äänesti tuone valehtelemaan.MITÄKÖHÄN KEKKONEN TUOHON SANOISI.ONNI ONNETTOMUUDESSA,ON ,SOINI ON EDELLEEN SUOMEN PARAS POLITIIKKO.JA EIKUN PARANEE.PERUSSUOMALAISET ON HUONOJA VALEHTELIOITA..


      • sittenhän

        Politikot ja petos on yksi ja sama asia, koskapa poliitikko käyttää hyväkseen ihmisten tietämättömyyttä ajaessan asioita kansalaisten vahingoksi.


    • VihtaasiOnKustu

      "...vetoaa "kulttuurieroihin" ja kertoo asiassa olevan väärinkäsityksen!"

      Jep, jep.
      Se on juuri hyvinkin pitkälti sitä Suomalaista kulttuuria se surullisen kuuluisa liika kiltteys ja eliittiveijarien vedätysten hiljainen siunaaminen:
      http://www.youtube.com/watch?v=udJrUfb9A6Q

    • ero urpu

      Jo kyseessä on "kulttuurierojen" ymmärtämisestä johtuva väärin käsitys niin Urpilainen ei ole tehtäviensä tasalla. Hänen tulisi erota.

      Tämä Urpilaisen virhe maksaa Suomelle miljardeja. Suomi tarvitsee sellaisia henkilöitä päättäjiksi jotka eivät tee tälläisiä "kulttuurierovirheitä".

      Kaikenlaista sontaa sitä nykyään tarjotaan syiksi valtaville miljardimunauksille!

      Suomen ei olisi tullu maksaa kreikan eu:n perustuslain mukaan senttiäkään. Onko olet parantuneet Kreikassa? Eivät. Suomen vähätuloisten eläkkeistä ja terveydenhuollosta kiskottavat rahat menevät mitä todennäköisimmin hämärämieheille. Sekin kai sitten johtuu "kulttuurierosta".

    • KKokkolan wescoastst

      Jos Sinä ja minä uskomme Kreikan vakuussopimukseen, se on totta. Amen!

    • hav.2

      Onko osa hallituksen jäsenistä mahdollisesti demonien vallassa ja sitä kautta tulee esiin pahat voimat, jotka nakertavat Suomea.
      Yhden asian haluan sanoa kaikille tiettäväksi, että ellei nuorisolla ole hyväksi koettua tulevaisuutta, ei sitä ole EU:llakaan. Tämä kun saataisiin päättäjien päähän, he voisivat asian ehkä jotenkin ymmärtää.

    • kaksinkertaista

      Jos kaikki ne varat, mitkä on huijaamalla, rahanpesulla, ylisuurilla palkkioilla ynnä muilla keplotteluilla saatu otettaisiin veroparatiiseista pois, laitettaisiin uusiin investointeihin ja suuren kansan käyttöön, maailma pelastuisi.

    • laki sama kaikille

      Kun seuraavan kerran haette lainaa pankista antakaa yhtä hyvä "vakuudet" kuin Valtionvarainminsteri. Asian on tutkinut myös oikeuskansleri, että on asiat kunnossa.

      Jos myöhemmin sitten vakuuksien arvo onkin nolla niin voitte aina vedota kulttuurierimielisyyksiin.

      Koska Suomi on oikeusvaltion huomatkaa että mikäli vakuuksienne arvo ylittää monimiljardisen summan niin voi olla ettei tätä oikeustapatutkintaa voi soveltaa teidän tapauksessanne.
      Varmuuden ja laillisuudessa pysymisen vuoksi lainatkaa esim. alle miljardi niin oikeusasiat lienee kunnossa.

      • oksettaaaaa.

        Koko EU on yhtä kansalaisten kusetusta.


    • OvelatVeijarit

      On se, nimittäin kaikkien vedätysten ja salaneuvottelujen isoäiti:

      -Vakuusjärjestelyn sopimusasiakirjoista löytyy viittauksia yhä julkistamattomiin asiakirjoihin.
      -Yksi tällainen yhä julkistamaton asiakirja on sopimuksissa viitattu "tietoa sisältävä oheiskirje".
      -Tekstiviittausten perusteella tämä "tietoa sisältävä oheiskirje" täsmentää joitakin vakuusjärjestelyn keskeisiä rahasummia.
      -Oheiskirjettä ei kuitenkaan löydy julkistettujen asiakirjojen joukosta.

      Että silleen...

      • ottaa ne osaa.

        monesti miettinyt..mikähän hyöty ahtisaarestakin on suomelle ollut.kukahan julkaisis kirjan pidon siltä osuudelta.onkohan vero paratiisi kone rallattanut herraa matkaan.


    • salailu on petos

      Soinin lisäksi Taloussanomien analyytikot ovatkovin sanoin tyrmänneet "vakuudet":

      "Epäily vahvistuu: Kreikka-vakuudet yhtä tyhjän kanssa"
      http://www.taloussanomat.fi/jan-hurri/2013/05/29/epaily-vahvistuu-kreikka-vakuudet-yhta-tyhjan-kanssa/20137544/170

      "Näin Kreikka-vakuuksien sopimusmiina laukeaa"
      http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/06/02/nain-kreikka-vakuuksien-sopimusmiina-laukeaa/20137784/170

      "Nokian Siilasmaa: Suomi on Kreikan tiellä"
      http://www.taloussanomat.fi/porssi/2013/05/30/nokian-siilasmaa-suomi-on-kreikan-tiella/20137710/170

    • uudet vaalit

      Perussuomalaisten pitäisi tehdä uusi välikysymys asiasta.

      Sitten kun seuraavat vaalit tulevat voidaan esittää mitä kukin kansaedustaja äänesti tässä asiassa. Muuten demarikansanedustajat esittvät "jos olisin tiennyt ..." ja vetoaa tietämättömyyteen. Enää ei voi vedota.

    • hallitus vaihtoon

      Suomea on tosiaan petetty ja se pettäjä on Kataisen hallitus.

    • qluz9G

      Koko Kataisen hallitus huijarivirkamiehieen on tuomittava maanpetoksesta ja hirtettävä Olympiastadionilla. Kalliitkin liput menisivät varmasti kaupaksi.

    • LAHJOITUSrahaa!

      Soini selitti hyvin mistä demareiden "vakuuksissa" oikeasti on kyse:

      Kuvitellaan että annat 10.000 e erittäin pahoissa rahavaikeuksissa olevalle naapurillesi. Hän lupaa antamasi rahan vakuudeksi 4000 euron autonsa.

      Eli jollei se pysty maksamaan sitä 10.000euroasi niin saatat saada sen 4000 euron arvoisen auton, ongelmana tosin on että hän lupasi maksaa takaisin sen 10.000 euroasi VASTA 30 vuoden kuluttua!

      Siis ET SAA YHTÄÄN KORKOA LAINALLESI ja on erittäin epätodennäköistä että saatko niitä rahojasi edes sen 30 vuoden päästä takaisin?!

      Joka tapauksessa se 4000 euron "vakuus" on ihan naurettavaa kun silloinhan olet joka tapauksessa hävinnyt 6000 euroa!!!

      Siitä että olet "lainannut" nämä rahat EI ole sinulle YHTÄÄN MITÄÄN HYÖTYÄ!

      Ainoastaan haittaa!

      Kuka hullu lainaisi tai siis oikeasti antaisi omat rahansa, jollekin täysin tuntemattomalle tyypille tälläisillä ehdoilla?!

    • väärin sanoja

      Eduskunnan valtiovarainvaliokunnan puheenjohtaja Kimmo Sasi:

      "Sasin mukaan valtiovarainministeri Jutta Urpilainen on sanonut väärin väittäessään, että Kreikka on antanut Suomelle vakuudet.

      - Näin ei ole. Kreikka ei ole antanut vakuuksia Suomelle. Se Urpilaisen pitäisi tunnustaa. On vakuusjärjestely Suomen ja kreikkalaisten pankkien välillä, mutta en sitäkään ehkä kutsuisi vakuudeksi. Ilmaisu "monimutkainen vakuusjärjestely" voi sitä ehkä parhaiten kuvata."

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013060317104785_uu.shtml

    • koko EU

      on PETOS...todella mieletön onkin.

      missä ne edut ja hyvinvoinnit pyörii ? ei ole näkynyt. onko piilotettu rysseliin vai onko mafiako on syönyt kaiken ?

    • eroa urpilainen

      Espanjan "vakuussopimus" on samanlainen keitos:

      "Analyysi: Myös Espanja-vakuudet näyttävät arvottomilta"
      http://www.taloussanomat.fi/sivu.php?page_id=1

      Espanja on monta kertaa rikkaampi kuin Suomi. Miksi Urpilainen on laittanut Suomen rahat muualle? Kreikalla ja Espanjalla on mittavat omaisuus, moninkertaisesti suurempi kuin Suomella. Nyt kuitenkin Suomi onryhtynyt maksamaan näiden laskuja todella suurella mittakaavalla.

      Kyse on nyt siitä, että Suomella ei ole varaa tälläisiiin miljardiluokan munauksiin. Urpilaisen tulisi erota kun ei osaa tehdä työtään tarvittavalla luotettavuudella.

    • Korrputiohallitus

      Valtakunnan petos on tämä Urpilaisen petos!!!!!!!!!!!!!!!!!


      Valtakunnan oikeuteeen vaan ja sieltä tulee tietenkin vapauttava päätös.

      Ei korppi korpin silmää noki.

      Stubbelon vaimo on asianajofirmassa joka sai mehevän tilin tästäkin sopimuksesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe