Suomen hävityt sodat

murskatappio

Itsenäisen Suomen sodista näyttää riittävän kaikenlaisia "sankaritarinoita" vaikka millä mitalla, vaikka itsenäinen Suomi on häpeällisesti hävinnyt kaikki sotansa kautta aikain.

...vai olisikohan nyt vain kyse yksinkertaisesti vain "oikeistolaisten pullamössösuomalaisten" säälittävästä oman horjuvan egon pönkityksestä?

27

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päättelen sinut

      jonkin sortin kommariksi. Teksti on sen sorttista. Tosiasia on, että Suomi pärjäsi niissä kahdessa itsenäisyyden aikaisessa, varsinaisessa sodassaan vallan hyvin. Ei ole esim. kovin tavallista, että sodassa toiseksi tullut osapuoli kärsii tuntuvasti pienemmät mies- ym. tappiot kuin sodan voittaja. Näin kumminkin kävi sekä talvi- että jatkosodassa.

      Egon pönkitystäkin on monenlaista. Kommareiden jatkuva Suomen sodissa kärsimien tappioiden jankkaaminen uudelleen ja uudelleen jos mikä täyttää jos minkä asian pönkittämisen tuntomerkit. Ja eihän jonkun 0.5 %:n kannatuksen saaneen aatteen kannattajalle oikein muuta jää - kun viimeisten 30 vuoden aikana kaikissa vaaleissa on tullut vain pelkkää selkäsaunaa. Siispä pää pensaaseen ja katse 2. maailmansotaan ja kapinan aikaan.

      • no huh huh

        "Päättelen sinut jonkin sortin kommariksi."

        Olet nyt pahasti hakoteillä.Vai onko päättelykykysi niin surkeaa että sinun mielestäsi kaikki jotka ovat jostain asioista eri mieltä kuin sinä ovat aina sitten jotain kommareita.

        Realistisesti ja totuuden mukaisesti nyt kun miettii asioita.Niin ei ainakaan kukaan täysijärkinen voi kertoa että pärjättiin hyvin kahden hävityn sodan jälkeen.

        Nyt herääkin sitten se todella mielenkiintoinen kysmys.Että oletko sinä nyt ihan järjissäsi?


      • Jaa että eri mieltä
        no huh huh kirjoitti:

        "Päättelen sinut jonkin sortin kommariksi."

        Olet nyt pahasti hakoteillä.Vai onko päättelykykysi niin surkeaa että sinun mielestäsi kaikki jotka ovat jostain asioista eri mieltä kuin sinä ovat aina sitten jotain kommareita.

        Realistisesti ja totuuden mukaisesti nyt kun miettii asioita.Niin ei ainakaan kukaan täysijärkinen voi kertoa että pärjättiin hyvin kahden hävityn sodan jälkeen.

        Nyt herääkin sitten se todella mielenkiintoinen kysmys.Että oletko sinä nyt ihan järjissäsi?

        usko tai älä, niin valtaenemmistö esim. tämän palstan lukijoista on vankasti eri mieltä kuin avaaja. Tuo kommari johtopäätös on aika looginen - oikeastaan vain kommareita närästää sotiemme lopputulos. Ts. kun Neuvostoliitto ei toiveista huolimatta miehittänytkään Suomea eivätkä kommarit siten päässeetkään vallankäyttäjiksi.

        Järjissä olemiseen ota kantaa, mutta se, että semmoista kyselet, oikeuttaa tekemään johtopäätöksiä kysyjästä ja hänen hengenlahjoistaan.


      • näin se on
        Jaa että eri mieltä kirjoitti:

        usko tai älä, niin valtaenemmistö esim. tämän palstan lukijoista on vankasti eri mieltä kuin avaaja. Tuo kommari johtopäätös on aika looginen - oikeastaan vain kommareita närästää sotiemme lopputulos. Ts. kun Neuvostoliitto ei toiveista huolimatta miehittänytkään Suomea eivätkä kommarit siten päässeetkään vallankäyttäjiksi.

        Järjissä olemiseen ota kantaa, mutta se, että semmoista kyselet, oikeuttaa tekemään johtopäätöksiä kysyjästä ja hänen hengenlahjoistaan.

        Kyllähän avaus on täysin vääristelevä, Suomen sodissa ei ole mitään hävettävää sinänsä, ei se ole häpeä että puolustautuu jos toinen maa hyökkää kimppuun.

        Häviökin on hyvin suhteellista, omat tavoitteet kumminkin saavutettiin, itsenäisyys säilyi, se että miten muuten sodittiin ja kuinka hyvin sodittiin, on ihan toinen juttu, sekä se oltiinko oikealla vai väärällä puolella.

        Tommosesta avauksesta ei voi muuta päätellä, kuin sen että avaaja on kommunisti.


      • niinpä..
        no huh huh kirjoitti:

        "Päättelen sinut jonkin sortin kommariksi."

        Olet nyt pahasti hakoteillä.Vai onko päättelykykysi niin surkeaa että sinun mielestäsi kaikki jotka ovat jostain asioista eri mieltä kuin sinä ovat aina sitten jotain kommareita.

        Realistisesti ja totuuden mukaisesti nyt kun miettii asioita.Niin ei ainakaan kukaan täysijärkinen voi kertoa että pärjättiin hyvin kahden hävityn sodan jälkeen.

        Nyt herääkin sitten se todella mielenkiintoinen kysmys.Että oletko sinä nyt ihan järjissäsi?

        "Realistisesti ja totuuden mukaisesti nyt kun miettii asioita.Niin ei ainakaan kukaan täysijärkinen voi kertoa että pärjättiin hyvin kahden hävityn sodan jälkeen."

        Voimasuhteet huomioonottaen pärjäsimme erinomaisesti! Huonommin kävi sitten voittajan! Se tuomittiin riutumaan kommunismissa, köyhtymään ja lopuksi romahtamaan:-)

        "Nyt herääkin sitten se todella mielenkiintoinen kysmys.Että oletko sinä nyt ihan järjissäsi? "

        Porvari nukkuu tänäpäivänä todella hyvin. Sen sijaan tuollaista kannattaa kysyä niiltä, jotka kolmella puolueella yhteensä saavat Eduskuntavaaleissa 0,5 %:n kannatuksen:-)


      • niinkö??
        niinpä.. kirjoitti:

        "Realistisesti ja totuuden mukaisesti nyt kun miettii asioita.Niin ei ainakaan kukaan täysijärkinen voi kertoa että pärjättiin hyvin kahden hävityn sodan jälkeen."

        Voimasuhteet huomioonottaen pärjäsimme erinomaisesti! Huonommin kävi sitten voittajan! Se tuomittiin riutumaan kommunismissa, köyhtymään ja lopuksi romahtamaan:-)

        "Nyt herääkin sitten se todella mielenkiintoinen kysmys.Että oletko sinä nyt ihan järjissäsi? "

        Porvari nukkuu tänäpäivänä todella hyvin. Sen sijaan tuollaista kannattaa kysyä niiltä, jotka kolmella puolueella yhteensä saavat Eduskuntavaaleissa 0,5 %:n kannatuksen:-)

        "Voimasuhteet huomioonottaen pärjäsimme erinomaisesti! "

        Miksi ihmeessä sinun mielestäsi erinomaisesti pärjännyt Suomi sitten tuomitsi sotasyyllisensä, maksoi sotakorvauksia ja luovutti isänmaataan tuolle mainitsemallesi huonommin pärjänneelle sodan toiselle osapuolelle?

        Et nyt vain kyllä ole mitenkään uskottava kirjoittelija valheellisine jorinoinesi.Mutta sinähän oletkin näköjään onneton säälittävä "wannabe porvari".Valitettavasti.Otan osaa."Wannabe porvarithan ovat sitä ihmiskunaan alinta säälittävintä pohjasakkaa.


      • Turpiin tuli
        näin se on kirjoitti:

        Kyllähän avaus on täysin vääristelevä, Suomen sodissa ei ole mitään hävettävää sinänsä, ei se ole häpeä että puolustautuu jos toinen maa hyökkää kimppuun.

        Häviökin on hyvin suhteellista, omat tavoitteet kumminkin saavutettiin, itsenäisyys säilyi, se että miten muuten sodittiin ja kuinka hyvin sodittiin, on ihan toinen juttu, sekä se oltiinko oikealla vai väärällä puolella.

        Tommosesta avauksesta ei voi muuta päätellä, kuin sen että avaaja on kommunisti.

        Mutta YYA -sopimuksen jälkeen kauppasuhteet NL:ään teki Suomesta niin vauraan kuin se parhaimmillaan oli poliittinen vaikutus mikä teki Suomesta hetkeksi ns. "hyvinvointivaltion".

        Suomi oli ennen toista maailmansotaa ja sen jälkeenkin Euroopan köyhimpiä maita, aika toivottoman ja elinkelvottoman oloinen pieni reunavaltio, mutta yht'äkkiä NL:n avulal sieltä ponkaisikin ylös pieni ihme.


      • niinpä..
        niinkö?? kirjoitti:

        "Voimasuhteet huomioonottaen pärjäsimme erinomaisesti! "

        Miksi ihmeessä sinun mielestäsi erinomaisesti pärjännyt Suomi sitten tuomitsi sotasyyllisensä, maksoi sotakorvauksia ja luovutti isänmaataan tuolle mainitsemallesi huonommin pärjänneelle sodan toiselle osapuolelle?

        Et nyt vain kyllä ole mitenkään uskottava kirjoittelija valheellisine jorinoinesi.Mutta sinähän oletkin näköjään onneton säälittävä "wannabe porvari".Valitettavasti.Otan osaa."Wannabe porvarithan ovat sitä ihmiskunaan alinta säälittävintä pohjasakkaa.

        Siksi tietenkin, että me hävisimme sodan, mutta itsenäisyys silti säilyi. Voimasuhteilla 3,5 vs yli 200 se oli erinomainen tulos! Pitkällä aikavälillä me olemme yhä olemassa kun taas silloinen vastustaja ei ole!

        Valitettavasti kannalatasi wannabe-porvarit ovat nyky-Suomessa tukeva enemmistö ja wannabe-kommarit edustavat seitä 0,5 %. Kumman kannattaisi sääliä kumpaa?


      • Kummalle?
        Turpiin tuli kirjoitti:

        Mutta YYA -sopimuksen jälkeen kauppasuhteet NL:ään teki Suomesta niin vauraan kuin se parhaimmillaan oli poliittinen vaikutus mikä teki Suomesta hetkeksi ns. "hyvinvointivaltion".

        Suomi oli ennen toista maailmansotaa ja sen jälkeenkin Euroopan köyhimpiä maita, aika toivottoman ja elinkelvottoman oloinen pieni reunavaltio, mutta yht'äkkiä NL:n avulal sieltä ponkaisikin ylös pieni ihme.

        "Suomi oli ennen toista maailmansotaa ja sen jälkeenkin Euroopan köyhimpiä maita, aika toivottoman ja elinkelvottoman oloinen pieni reunavaltio, mutta yht'äkkiä NL:n avulal sieltä ponkaisikin ylös pieni ihme. "

        Niinpä. Ja kostoksi sodasta imimme elinvoiman niin tarkkaan horisevasta neukkulandiasta, että se vallan romahti 1991. Kiusa se on pienikin kiusa:-)


      • höpöjä...
        niinpä.. kirjoitti:

        Siksi tietenkin, että me hävisimme sodan, mutta itsenäisyys silti säilyi. Voimasuhteilla 3,5 vs yli 200 se oli erinomainen tulos! Pitkällä aikavälillä me olemme yhä olemassa kun taas silloinen vastustaja ei ole!

        Valitettavasti kannalatasi wannabe-porvarit ovat nyky-Suomessa tukeva enemmistö ja wannabe-kommarit edustavat seitä 0,5 %. Kumman kannattaisi sääliä kumpaa?

        "Wannabe-porvarit ovat nyky-Suomessa tukeva enemmistö."

        Ei vajaan 20%:n kannatus ole todellakaan mikään enemmistö yhtään missään.

        Vai ovatko demarit ja vasemmistoliittolaiset sinun mielestä jotain wannabeporvaeita?DDD


      • niinpä..
        höpöjä... kirjoitti:

        "Wannabe-porvarit ovat nyky-Suomessa tukeva enemmistö."

        Ei vajaan 20%:n kannatus ole todellakaan mikään enemmistö yhtään missään.

        Vai ovatko demarit ja vasemmistoliittolaiset sinun mielestä jotain wannabeporvaeita?DDD

        "Ei vajaan 20%:n kannatus ole todellakaan mikään enemmistö yhtään missään."

        Matikka ei taida olla vahva lajisi? Mikä ihmeen 20 %?

        "Vai ovatko demarit ja vasemmistoliittolaiset sinun mielestä jotain wannabeporvaeita?DDD"

        Ei, ne kaksi ovat vasemmistoa ja niillä on n. 1/3-osa paikoista. Loput 2/3-osaa on porvareilla. Vasemmiston yhteenlaskettu kannatus tänä päivänä vaihteklee 1/4-osan ja 1/3-osan välillä. Joskus historiassa saattoi olla puoletkin, mutta ne ajat ovat todella kaukana takanapäin.


      • niin se vaan on
        Turpiin tuli kirjoitti:

        Mutta YYA -sopimuksen jälkeen kauppasuhteet NL:ään teki Suomesta niin vauraan kuin se parhaimmillaan oli poliittinen vaikutus mikä teki Suomesta hetkeksi ns. "hyvinvointivaltion".

        Suomi oli ennen toista maailmansotaa ja sen jälkeenkin Euroopan köyhimpiä maita, aika toivottoman ja elinkelvottoman oloinen pieni reunavaltio, mutta yht'äkkiä NL:n avulal sieltä ponkaisikin ylös pieni ihme.

        Suomi oli itsenäistyessään euroopan köyhimpiä maita, mutta talous kasvoi varsin nopeasti sotien välissä, koska puulle oli kysyntää ja siitä sai varsin hyvän hinnan.

        Toisen maailmansodan jälkeen puun viennin korvasi paperi, myöhemmin myös idänkauppa veti, nämä kaksi asiaa aiheuttivat sen, että tarvittavaa rakennemuutosta ei saatu aikaan ensimmäisen öljyrkiisin jälkeen, josta sitten seurasi hallitsematon rakennemuutos 1990 luvulla.

        Tällä hetkellä Suomessa ei tiedetä, millä täällä eletään tulevaisuudessa, ei ole enää yhtä alaa tai kauppakumpania jonka varassa voisi mennä.

        Elämme mielenkiintoisia aikoja, meidän metsistämme ei kannata tehdä paperia, se vaan ei enää kannata, teollisuus ei ole meidän juttumme, palkkataso ja yleiset kulut on sitä luokkaa, että Kiina ja Intia menee ohi, eikä noiden kanssa kannata tossa asiassa edes kilpailla.

        Energiavaroja ei ole, malmeja ehkä jonkun verran, matkailuun ei voi panostaa kovin paljoa, palveluihin meidän yhteiskuntarakenteemme ei sovellu, maataloutemme on täysin kilpailukyvytön.

        Noita pelejä voidaan kyllä näperrellä, mutta voiko koko kansakunta elää sillä että näpertelee jotain pelejä.


      • No johan on taas
        Jaa että eri mieltä kirjoitti:

        usko tai älä, niin valtaenemmistö esim. tämän palstan lukijoista on vankasti eri mieltä kuin avaaja. Tuo kommari johtopäätös on aika looginen - oikeastaan vain kommareita närästää sotiemme lopputulos. Ts. kun Neuvostoliitto ei toiveista huolimatta miehittänytkään Suomea eivätkä kommarit siten päässeetkään vallankäyttäjiksi.

        Järjissä olemiseen ota kantaa, mutta se, että semmoista kyselet, oikeuttaa tekemään johtopäätöksiä kysyjästä ja hänen hengenlahjoistaan.

        "Tuo kommari johtopäätös on aika looginen"

        Ei ole, vaan ainoastaan täysin idioottimainen. Juuri jotain mitä kaltaiseltasi aivopestyltä vatipäältä voikin odottaa. Tarve selittää kaikki epämieluisat kannanotot kommareiden tekemiksi on ainoastaan säälittävää, ja osoitus henkisen tilasi yleisestä heikkoudesta. Lisäksi on loogista päätellä, ettet ole kovinkaan älykäs.


    • 8642

      "Itsenäisen Suomen sodista näyttää riittävän kaikenlaisia "sankaritarinoita" vaikka millä mitalla, vaikka itsenäinen Suomi on häpeällisesti hävinnyt kaikki sotansa kautta aikain."

      Avaajan väite on täyttä potaskaa. Itsenäinen valtio Suomi voitti Vapaussodan.
      Faktoja bolsuille:
      - Suomi itsenäistyi 6.12.1917
      - Vapaussota alkoi tammikuussa 1918. Suomi soti venälaisiä joukkoja - ja suomalaisia punakaarteja vastaan.
      - Vapaussota päättyi Tarton rauhaan. Tarton rauha oli itsenäisen Suomen ja Neuvosto-Venäjän välillä solmittu rauhansopimus, joka allekirjoitettiin 14. lokakuuta 1920 ja astui voimaan 31. joulukuuta 1920.
      Tiedot löytyvät allaolevista linkeistä.

      http://www.vapaussota.com/manninen.html
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarton_rauha

      • äitisi häpeää sinua

        Suomen sisällissodassa soti suomalaiset pelkästään vain keskenään.
        Toista suomalaista sodan osapuolta toki tukivat venäläiset ja toista suomalaista osapuolta tukivat saksalaiset ja ruotsalaiset.
        Nämä kertomani asiat ovat nyt sitä oikeaksi todistettua historiallista faktatietoa.

        Joka nyt jotain muuta väittää,syyllistyy hän silloin todella törkeään valehteluun ja vääristelyyn kyseisen asian suhteen.


      • -______________
        äitisi häpeää sinua kirjoitti:

        Suomen sisällissodassa soti suomalaiset pelkästään vain keskenään.
        Toista suomalaista sodan osapuolta toki tukivat venäläiset ja toista suomalaista osapuolta tukivat saksalaiset ja ruotsalaiset.
        Nämä kertomani asiat ovat nyt sitä oikeaksi todistettua historiallista faktatietoa.

        Joka nyt jotain muuta väittää,syyllistyy hän silloin todella törkeään valehteluun ja vääristelyyn kyseisen asian suhteen.

        "Suomen sisällissodassa soti suomalaiset pelkästään vain keskenään."

        Jos näin, niin miksi Tarton rauhan rauhansopimus tehtiin Neuvosto-Venäjän kanssa?

        Et ilmeisesti lukenut professori Ohto Mannisen kirjoitusta linkistä
        http://www.vapaussota.com/manninen.html

        siinä kerrotaan selkeästi:" Suomessa tammikuun lopulla 1918 syttynyttä sotaa käytiin Suomen itsenäisyyden vakaannuttamiseksi, vanhaa emämaata Venäjää vastaan. Toisaalta Suomen sisällä käytiin taistelua poliittisesta vallasta eduskuntaan nojanneen hallitusvallan ja kumouksellisen, nopeisiin muutoksiin pyrkivän, myös kansan (lähinnä köyhälistön) valtaan vetoavan vallankumoushallituksen välillä."

        Uskon, että tämä tosiasia ei kuulunut komsomol-koulun historian kurssiin. Mutta ei se ole valetta, vaan totta.


      • voi sinnuu
        -______________ kirjoitti:

        "Suomen sisällissodassa soti suomalaiset pelkästään vain keskenään."

        Jos näin, niin miksi Tarton rauhan rauhansopimus tehtiin Neuvosto-Venäjän kanssa?

        Et ilmeisesti lukenut professori Ohto Mannisen kirjoitusta linkistä
        http://www.vapaussota.com/manninen.html

        siinä kerrotaan selkeästi:" Suomessa tammikuun lopulla 1918 syttynyttä sotaa käytiin Suomen itsenäisyyden vakaannuttamiseksi, vanhaa emämaata Venäjää vastaan. Toisaalta Suomen sisällä käytiin taistelua poliittisesta vallasta eduskuntaan nojanneen hallitusvallan ja kumouksellisen, nopeisiin muutoksiin pyrkivän, myös kansan (lähinnä köyhälistön) valtaan vetoavan vallankumoushallituksen välillä."

        Uskon, että tämä tosiasia ei kuulunut komsomol-koulun historian kurssiin. Mutta ei se ole valetta, vaan totta.

        Ohto Mannisen valheellista lahtaripropagandaa ei kukaan normaali täysijärkinen ihminen ole koskaan ottanut mitenkään tosissaan.))


      • punikki on punikki
        voi sinnuu kirjoitti:

        Ohto Mannisen valheellista lahtaripropagandaa ei kukaan normaali täysijärkinen ihminen ole koskaan ottanut mitenkään tosissaan.))

        Mistä lähtien stallarit on luettu täyspäisiksi ?


      • Tomma tunnor?
        voi sinnuu kirjoitti:

        Ohto Mannisen valheellista lahtaripropagandaa ei kukaan normaali täysijärkinen ihminen ole koskaan ottanut mitenkään tosissaan.))

        Aivan! Niitä vastustaa stallarit mahtavalla 0,5 % edustuksellaan! Mielestäsi vain he vastaavat kriteeriä 'normaali täysijärkinen ihminen'?


    • loistavaa työtä

      Onnittelut sinulle.
      Onnistuit taas kerran saamaan palstan äärioikeistolaiset lahtarinäpärät ihan raivon valtaan kertomalla vain pelkkää historiallista faktaa.

      • loisto on himmeä!

        Teidän stallarisiiven (onneksi kovin pienen sellaisen) arvomaailmaaa kuvaa myös nimittelyt kuten 'äärioikeistolaiset lahtarinäpärät '. Sisällisota tapahtui 95 vuotta eikä yhtään sen ajan punikkia tai lahtaria liene enää edes elossa. Silti teille nuo nimet ovat yhä tavallista arkipäivää. Ilmeisesti kun aate hiipuu niin lohtua tuo enää menneisyys, jos sekään.


      • voi pikkuista

        "loistavaa työtä"

        Jaa, vai raivon valtaan? Näytä yksi esimerkki raivonvallassa kirjoitetusta tekstitstä. Eiköhän "lahtarit" pääsääntöisesti naureskele teille idiooteille. Tai no, tässä kuten aika monessa muussakin keskustelussa komppaat sujuvasti itseäsi, eli tuo "teille" on vähän liitoittelua.

        Voi poju, yritä edes muuttaa tekstejäsi. Samat fraasit ( valitettavasti, otan osaa, historiallista faktatietoa , ym. ym. ym.) ja typerät hymiöt aina lopussa ovat melkein kuin apinan dna tässä tapauksessa. Onhan se varmasti vähemmän haastavaa ja enemmän vaihdikasta jopa hieman hitaammallekin yksilölle osallistua keskuteluihin, kun ei tarvitse kaivaa mitään tietoa. Sen kuin vain copy pastaa omia tekstejään kuukaudesta toiseen. Kertoo hiukan henkisestä tilastasi tämäkin.

        Valitettavasti, otan osaa DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • vituttaako??DD
        voi pikkuista kirjoitti:

        "loistavaa työtä"

        Jaa, vai raivon valtaan? Näytä yksi esimerkki raivonvallassa kirjoitetusta tekstitstä. Eiköhän "lahtarit" pääsääntöisesti naureskele teille idiooteille. Tai no, tässä kuten aika monessa muussakin keskustelussa komppaat sujuvasti itseäsi, eli tuo "teille" on vähän liitoittelua.

        Voi poju, yritä edes muuttaa tekstejäsi. Samat fraasit ( valitettavasti, otan osaa, historiallista faktatietoa , ym. ym. ym.) ja typerät hymiöt aina lopussa ovat melkein kuin apinan dna tässä tapauksessa. Onhan se varmasti vähemmän haastavaa ja enemmän vaihdikasta jopa hieman hitaammallekin yksilölle osallistua keskuteluihin, kun ei tarvitse kaivaa mitään tietoa. Sen kuin vain copy pastaa omia tekstejään kuukaudesta toiseen. Kertoo hiukan henkisestä tilastasi tämäkin.

        Valitettavasti, otan osaa DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        "Näytä yksi esimerkki raivonvallassa kirjoitetusta tekstitstä."

        Luehan nyt vain joku oma itsesi kirjoittama teksti.Kaikki käy.

        Niin siinä on sinulle nyt esimerkkiä ihan tarpeeksi.DDDDDDDDDDDD


      • HEH HEE!!
        vituttaako??DD kirjoitti:

        "Näytä yksi esimerkki raivonvallassa kirjoitetusta tekstitstä."

        Luehan nyt vain joku oma itsesi kirjoittama teksti.Kaikki käy.

        Niin siinä on sinulle nyt esimerkkiä ihan tarpeeksi.DDDDDDDDDDDD

        Luehan nyt vain joku oma itsesi kirjoittama teksti.Kaikki käy.

        Niin siinä on sinulle nyt esimerkkiä ihan tarpeeksi.DDDDDDDDDDDD


      • HOHOHHOOOO!!!
        HEH HEE!! kirjoitti:

        Luehan nyt vain joku oma itsesi kirjoittama teksti.Kaikki käy.

        Niin siinä on sinulle nyt esimerkkiä ihan tarpeeksi.DDDDDDDDDDDD

        Vedä hame korviisi ja kuse siihen. Se on sun tasoisille idiooteille juuri passeli. tehtävä, kun muuhun et pysty.

        Tiesitkö, että vain ääretön avuttomuutesi ylittää loputtoman tyhmyytesi.::))


      • lahtarit rules
        HOHOHHOOOO!!! kirjoitti:

        Vedä hame korviisi ja kuse siihen. Se on sun tasoisille idiooteille juuri passeli. tehtävä, kun muuhun et pysty.

        Tiesitkö, että vain ääretön avuttomuutesi ylittää loputtoman tyhmyytesi.::))

        vanha punikkivitsi, ei ennän huvita


    • Kotikenttäetu

      Suomi voitti Lapin sodan 1944-1945

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe