Onko köyhällä seuraelämää? Koostuuko ystävät ja tuttavat toisista PA-tyypeistä vai onko kavereita myös paremmin toimeentulevien joukossa? Vai oletko pumpannut kaiken hyödyn ystävistä, jolloin heistä on tullut entisiä ystäviä?
Huomasin itse puhelilaskuni vähän pienentyneen. Osittain syynä lienee se, että nykyään on enää vain yksi ystävä jonka kanssa soitellaan. Elämässä on paljon sellaista mitä ei halua laajemman tuttavapiirin kanssa jakaa.
Köyhän seuraelämä?
18
203
Vastaukset
- Ei voi ku i
tuoha kertoo oletko ystävä vai vai joku pilkku elämäs!valitettava totuus olet ystävä mikä tarjoo,sit ku ei löydy et olekkaa mikään!ELÄMÄ OPETTAA.
- heikosti ansaitseva
En minä ole koskaan kovin paljon ystäville tarjonnut, mutta kun elämä kääntää ikävämmän puolen, niin siitä ei aivan kaikkien kanssa ala keskustelemaan. Jos olemme ystävien kanssa käyneet vaikka ulkona syömässä, niin jokainen on maksanut oman laskunsa. Nykyään aika harvoin enää ulkona käydään syömässä kun ei tahdo rahat riittää. Tai oli minulla joku vuosi sitten ystävä jonka kanssa käytiin shoppailemassa - siis hän shoppaili ja minä olin seurana. Mutta koin että hänestä se oli kiusallista kun minä en koskaan ostanut muuta kuin sen kahvin ja pullan kun käytiin kahveilla. Kai hän koki noloksi kun itse osteli uusia vaatteita ja minä kuljin vanhoissa vaatteissa enkä ostanut. Tavallaan ymmärrän tuon.
- hyi mitä p*skaa...
heikosti ansaitseva kirjoitti:
En minä ole koskaan kovin paljon ystäville tarjonnut, mutta kun elämä kääntää ikävämmän puolen, niin siitä ei aivan kaikkien kanssa ala keskustelemaan. Jos olemme ystävien kanssa käyneet vaikka ulkona syömässä, niin jokainen on maksanut oman laskunsa. Nykyään aika harvoin enää ulkona käydään syömässä kun ei tahdo rahat riittää. Tai oli minulla joku vuosi sitten ystävä jonka kanssa käytiin shoppailemassa - siis hän shoppaili ja minä olin seurana. Mutta koin että hänestä se oli kiusallista kun minä en koskaan ostanut muuta kuin sen kahvin ja pullan kun käytiin kahveilla. Kai hän koki noloksi kun itse osteli uusia vaatteita ja minä kuljin vanhoissa vaatteissa enkä ostanut. Tavallaan ymmärrän tuon.
Idiootti. Pieni sivistystesti: Ajatteletko sinä näitä Suomi24.fi-palstoja a.) normaalisti, eli erottaen nämä nimettömät Suomi24.fi-keskustelupalstat sosiaalisista medioista ja ymmärtäen, että tälle Köyhyys-palstalle kirjoittavat ihan normaalitkin ihmiset, koska tällä natsimaisesti palstojen nimensä muotoilevalla nimettömällä foorumilla Suomi24.fi, ei edes ole palstaa nimellä "pienituloisuus", vaan ainoa palsta keskustella pienituloisuudesta on palsta "Köyhyys" myös ihmisille joita ei kiinnosta nettijulkisuus tai jonkun tietyn asian nimissä profiliuuminen, VAIKO b.) oletko some-sekopää juustopää, joka luulee, että jokainen joka tälle palstalle kirjottaa, haluaisi julkisesti julistautua "köyhäksi", vaikka ihmiset voivat olla ihan normaaleita ja asiansa hyvin hoitavia, joskin pienituloisia, VAIKKA kirjoittaisivat tälle Suomi24.fi- Köyhyys-palstalle? Kumpaa olet? Joku pakkomielteinen ihmisten profiloija, vaiko normaali hienotunteinen ihminen, jota ei kiinnosta netissä muiden nimettömien nettikirjoittajen asiat?
Et myöskään taida taida tajuta miten loukkaavaa se sivistyksellisessä mielessä on, että kun palstan nimi on "Köyhyys", niin että sä miellät tässä "köyhyydeksi" sen että et voi "shoppailla" uusia tavaroita. Imeisesti tavaroiden ostelemminen on lähellä sydäntäsi, no mulle ei ole! Mulla ei onneksi ikinä ole ollut ystäviä, joiden mielestä olisi jotenkin kiusallista, jos minä en osta kaupasta mitään ja jos joku muu haluaa ostaa: itseasiassa olen aina väteltellytkin materialistien ystävyyttä ja sen vuoksi mulla varmaan meneekin köyhyydestänikin huolimatta sata kertaa paremmin, kuin persvakoaan myöten loppuiäkseen velkaantuneilla nykypäivän id*ooteilla monilla ikäisilläni kolmikymppisillä, joiden pitää ostaa vaikka luxus-talot ja autot ja muut velaksi, ihan vaan statuksen ja pätemisen tarpeen vuoksi, vaikkei olisi varaakaan.
Mä kerron sulle yhden anekdootin elämästäni: kuule mulla on aina ollut ystäviä - suurin osa niistä akateemisia ja moni jopa erittäin hyvin toimeentuleva, vaikka olen niinkin köyhä usein ollut, että esimerkkiksi viimeisen vuoden aikana en ol voinut harrastaa liikuntaa ja käydä lenkillä, koska minulla oli vain yhdet ehjät ja kunnolliset rintaliivit; ei viitsinyt lähteä lenkille, kun samantien olisi pitänyt pestä ne rintsikat ja olla sitten ilman kokonaan. Nyt olin sitten onnessani, kun kesän alussa pitkästä aikaa pääsin ostamaan uudet rintsikat: voi jessus sitä törsäämistä, että 15 euroa pelkkiin alusasuun, vaikkei ollut edes pakollinen meno - koin itseni lähes rikolliseksi siinä, että ostin itselleni päälle hajoavien tilalle uudet 15 euron rintsikat! Lisäksi olen usein ollut niin köyhä, että minulla on ollut vain yhdet kengät ja jalat verillä olen sitten kulkenut niisäsä yksissä samoissa sillloin, kun ei ole ollut varaa maksaa bussimaksua. Koskaan elämässäni en ole käynyt kosmetologilla: se olisi luxusta,josta en edes tiedä. Hammaslääkäriin minulla ei ole varaa, vaikka tympäisee luontaisen suorassa ja kauniissa hammasrivistössäni ällöttävä hammaskiven määrä, kun edellisestä hammaslääkäriäynnistäni on yli kolme vuotta. Pakollisisssa sytostaatti- ja vatsalääkkeissäni olen joutunut usein säästämään ja joskus jopa puolittamaan lääkeannokset, koska ahne lääketeollisuus on sitä mieltä, että pienivaraisilta sopii velottaa sama summa, kuin rikkailtakin. Kaikkein kornein tilanne elämässäni oli ehkä se, kun arvoin, ettäostanko p*skapaperia, vaiko päivön ruoan. MUTTA: koskaan en ole jättänyt maksamatta laskujani, eli en sikäli kuulu k*sipäihin, jotka itseään tai tätä maata olisi ylivelkaannuttaneet törkeällä ökykulutuksella. Tosin, kuollut olisin jo nälkään ilman omaa sukuani. Suomen valtio ei tukineen pidä ihmisiä hengissä.
En halua lukea tollasta tällaisella palstalla. Että jonkun ongelma ja kiinnostuksen ohde on, että mitä muut ostaa tai että millaisia kavereita ihmisillä on. Mene kyselemään noita niihin paikkoihin, missä esität kyserlysi ihmisille nimillä. Toi vaikuttaa urkinnalla ja vihamieliseltä omahyväisyydeltä, anteeksi nyt vain.
- hyi mitä p*skaa...
Ilmoittaisin asiattomasta viestistä, mutta valitettavasti viesti joka on rasistinen ja yleistävän vähemmistöryhmiä solvaava, ei kuitenkaan ole viesti, jota oveluutesi vuoksi olisit muokkaillut mulkun ajatusmaailmasi mukaiseksi siten suoraan, että sen voisin ilmoittaa tässä asiattomaksi.
Lienee sivistystaustojen liian suuri ero tässä kyseessä, jotta voisin ymmärtää ilmaisuasi, kun vaikka tiedänkin, että ei sävyltään tuollainen viesti ainakaan minulle voi olla kohdistettu, että kun ilmaisu silti herättää minussa inhoa.
Mulla ainakaan ei ole mitään "entisiä ystäviä", vaan on vaan niitä, jotka on alunperinkin olleet mun ystäviä ja lisäksi niitä jotka eivät ole mun ystäviä. En ole koskaan "pummannut" keltään mitään, ja varmaan tämänkin palstan rikollisten surkimoiden ( ilmoitin juuri poliisille yhdestäkin viestistä tällä palstalla; tän Suomi24- oman ylläpidon lisäksi, missä joku sekopää uhkaili alkavansa "varastella laukkuja" "mummoilta ja papoilta", koska oli viestisisältönsä perusteella niin kaunainen että hänellä ei ole rahaa, ja vittomilla mummoilla ja papoilla muka sen mielestä ryöstelemiseen asti muka olisi...) mielestä minäkin olisin "rikas", kun en omaa rikostaustaa, luottotiedot on kunnossa ja olen normaalista sangen hyvätuloisesta taustasta, mutta voin kertoa, että köyhyyttä ja köyhiä ihmisiä minä ymmärrän, minkäänasteista epärehellisyyttä en.
Rikolllinen sitä varmaan pitäisi kai ollakin, että olisi rikas jos ei ole syntymärikas ja itse tiedän, että jollen lotossa voita ei musta koskaan rikasta tule, mutta että jos kateus kohdistetaan tavallisiin keskiluokkaisiin ihmisiin: sairasta!
Teet pienituloisten ja köyhien asialle hallaa puheillasi, joissa syytät pummeiksi. Itse mieltäisin useimmiten käsitteellä "pummi" tarkoitettavan rikollisia, enkä mitään normaaleita taviskansalaisia, olivat sitten köyhiä, pienituloisia, keskituloisia tai rikkaita tai mitä lie itse kukin.- heikosti ansaitseva
Ai jaa? Loukkaannut jos asioista puhuu niiden oikeilla nimillä. Minulla ei mene kovin hyvin, olen pari kertaa nyt joutunut asioimaan sossussa vaikka yritän myös roikkua leivänsyrjässä kiinni vaikka vaikeaa se on. En ole tarkoittanut ketään syyttää, vaan kirjoitin tuon aloituksen sen kummempia syytöksiä miettimättä. Tarkoitus oli siinä kysyä heikommin pärjäävien seuraelämästä jos tuo asia jäi jotenkin epäselväksi. Kiitos kommentistasi.
- 55+66
olet nulkunpissija.... ja et edes ymmärtänyt mistä aloittaja kirjoitti.... ei kaikki ole juuri sinusta kirjoitettu jos niin luulet.....eihän kukaan edfes tunne sinua.
- 55+66
55+66 kirjoitti:
olet nulkunpissija.... ja et edes ymmärtänyt mistä aloittaja kirjoitti.... ei kaikki ole juuri sinusta kirjoitettu jos niin luulet.....eihän kukaan edfes tunne sinua.
ed. oli tarloitettu nimim. 'hyi mitä p'skaa', mutta luikahtui vika väliin...
- hyi mitä p*skaa...
heikosti ansaitseva kirjoitti:
Ai jaa? Loukkaannut jos asioista puhuu niiden oikeilla nimillä. Minulla ei mene kovin hyvin, olen pari kertaa nyt joutunut asioimaan sossussa vaikka yritän myös roikkua leivänsyrjässä kiinni vaikka vaikeaa se on. En ole tarkoittanut ketään syyttää, vaan kirjoitin tuon aloituksen sen kummempia syytöksiä miettimättä. Tarkoitus oli siinä kysyä heikommin pärjäävien seuraelämästä jos tuo asia jäi jotenkin epäselväksi. Kiitos kommentistasi.
No havaitsen uteliaisuuden... Sinä haluaisit , että minä tässä alkaisin erittelemään, että millaisia ystäviä minulla on: no voin kertoa, että kun en livessäkään ole innostunut tuntemattomalle kadunkulkijalle selittämään ystävyyssuhteitani, yhtä tai itseasiassa vielä vähemmän olisin tekemään sitä netissä, missä ainakin itse käyn vaikkapa tällä palstalla vain harmittoman nimettömän ajanvietekirjoittelun vuoksi ja kirjoittamassa juuri siksi, että missään muualla en keskustele tuntemattomien samaa kieltä puhuvien kanssa.
Minua ei kiinnosta mikään muu, kuin se, että tällä foorumilla ei leimailla valheilla. En tiedä mitä tarkoitat "heikommin pärjäävillä", voitko minullekin kiiitos selventää? Ainakaan minun talousasiani eivät kuulu netissä yhdellekään uteliaalle, riipumatta siitä mitä olen tai ehkä olisin, koska lakia rikkoviin kansalaisiin en kuulu.
- klöölkpopop
Vai n iiinn.
- siinä syy4
köyhän ei kannata edes sukulaisissa käydä, kaikki maksaa matkat sun muut..
- yksinäinen mies38
Mulla ei ole ystäviä joten rahaa ei menee hauskan pitoon kavereiden kanssa. Puhelinlaskut on aika nollissa kun ei ole ketään kelle soittaa. 10 euroa riittää 5kk ajaksi prepaid liittymällä.
- oldmetall
Kun ihminen köyhtyy niin seuraelämä supistuu.koin sen itse konkreettisesti 20 vuotta sitten jouduttuani työttömäksi, erottuani ja vielä jouduttuani sairaalaan moneksi viikoksi auto-onnettomuuden seurauksena.Kovia vastoinkäymisiä koettuani jyvät karsiutuivat akanoista ja ystäväpiirini supistui harvoihin todella hyviin ystäviin.
En ole pumpannut ystäviäni vaan olen tullut toimeen omillani.Mulla muutama läpi elämäni pysyneet ystävät tulevat paremmin toimeen kuin minä. Ystävieni joukossa on sekä korkeasti kolutettuja että varattomampia ystäviä.
Tuossa alempana erään kirjoittajan pillastuminen huvitti. Huvitti myös se akateemisten ihmisten kehuminen, päinvastoin moni akateemisesti kouluttautunut entinen ystävä on olevinaan niin suvaitsevainen ja kaikenhyväksyvä, mutta totuus on ollut aivan toinen.Ei olla rasisteja, helppo olla suvaisevainen kun asuu paremilla asuinseuduilla missä ei törmää suureen joukkoon maahanmuuttajia, ollaan kulutuskriitisiä , mutta totuus on aivan toinen hyväksytään ihmiset sellaisina kuin on, mutta totuus on aivan toinen.
Kyllä sitä kuluttaa akateemisetkin ja jos on suuret tulot niin nepä vasta kuluttavatkin. On varaa ostaa tuoreita tuotteita torilta ja Stockmannin herkusta.
Onneksi mulla on jäänyt muutama hyvä ystävä ja vaikka köyhyys oli väliaikaista ja työllistyin ja nyt saan kohtuullisen hyvää eläkettä niin eivät nämä entiset akateemiset ystävät ole palanneet oikeiksi ystäviksi.
Facebookissa kyllä hehkuttavat ulkomaanmatkoillaan kauas Meksikoon ja Kiinaan mm. Kuvia sunnuntaipäivällisistä mua ei tietenkään kutsuta mukaan kun mulla on vaan opistotasoinen koulutus.Ja ylimpänä kukkona brassailee entinen ystävätär joka on opiskellut yliopistossa sosiologiaa ja on nyt esimiestasolla oleva sosiaalitäti.Oltiin ennen kovastikin kanssakäymisissä , mutta ei nyt enää kuin facebookissa saan lukea sosiaalitädin itsekehua.
Mulla on muutama tosi rautainen ystävä joilla on korkeakoulututkinto suoritettuna, mutta ne ovat diploomi-insinöörejä ja heidän kanssaan on ystävyys säilynyt, mutta ilman sarvia ja hampaita entiset ystävät ovat humanisteja jotka ovat salonkivasureita ja näennäis viherpiipertäjsiä joilla se suvaitsevaisuus on pahasti näennäistä.vanhat ystävät hylätään ettei huono-osaisuus tartu. - yh-mama
On muuten jänskiä taasen huomata se ettei kelpaa omana itsenään.Tuli mieleen kysymys että pitäisikö aina ensin kysyä toisen mielipide ja vasta sitten toimia?Mitä ikinä olet tehnytkään niin aina sua muistutetaan kuinka silloin ja silloin tapahtui niin ja niin..Vaikka myöntäisit ettet ole täydellinen ollut etkä sellaiseksi tulekkaan ja parhaasi yrität niin et kelpaa kuitenkaan..Sekin mielenkiintoista kun ei kysytä rehellisesti mitään vaan selkään puukotetaan.Kun haluat kertoa joitakin oikeita faktoja elämästäsi niin nekin lytätään.Sen olen päättänyt etten tuppaa jos ei tykätä.Olkoot muut mitä mieltä tahansa musta.
Mulla todella pitkä haukkumalista,nimimerkistäkin voi jotakin päätellä,ok.Vaikka ne kaikki mollimiset vastaan ottaisin niin silloinkin mussa on vikaa.Jep!Vielä perään ihmetellään miksi en ole kovinkaan yhteydessä ollut..Yksikin haukkui pystyyn vuosikausien takaisista asioista joista en edes kaikista ollut mitenkään tietoinen ja vielä sontaakin.Lopuksi selvisi että hänellä olikin henkilökohtainen kriisi ja vain sattui mua mollaamaan muka vahingossa eli syytäkään ei ollut sitä tehdä.Mun vain olisi pitänyt häntä ymmärtää..
Mun mielestä menestys on myös ihan muuta kuin ne ulkoiset puitteet.Saako niillä kulisseilla mitään todella syvällistä?
Ottaisin minäkin huippuduunin ja täydellisen perheen.Ja tietty myös ne muut menestyksen kriteerit.Sukutaulunkin uusisin.Mulle nyt vaan kuitenkin kelpaa kaikesta huolimatta tämä ns.vaatimattomuuskin näin tällä hetkellä enkä koe olevani köyhä kuin kirkonrotta.
Ehkäpä mä olen sitten totaalinen köyhä kaikinpuolin kun kuitenkin haluan löytää asioista edes jotakin positiivista..Tiedän kyllä mitä on olla sellainen pärjääjä ulkoisesti,siitä on kokemusta mutta tiedän myös muutakin hyvin syvällistä enkä kadu.
Mulle kelpaa B-luokan nakit jussinakin kunhan seura on aitoa ja mukavaa :).Lähdenpä tarjousten perään.Kaikille hyvää juhannusta! - Oikeesti vauras.
Tuttavia, joka laatua, on paljon mutta oikeita ystäviä ei puolison lisäksi paljoa ole. Myös köyhiä tuttavia löytyy enkä mitenkään halua halveksua heitäkään. Jos nimittäin älykkyyttä löytyy. Tyhmistä en juuri välitä ja heitäkin löytyy lähes kaikista ryhmistä, jopa rikkaista jos ovat sattuneet perimään varallisuutta. Olen aloittanut "tyhjästä" ja luonut itselleni varallisuuden jolla selviää lopun elämästäni ja puolison tilanne on tasan sama. Ero on siinä että oma vauraus on peräisin ahkerasta yrittämisestä ja puolison ahkerasta opiskelusta ja huippupalkatusta työpaikasta. Olen myös huomannut että varsinkaan vain kaveriporukassa ei kannata kertoa kaikkea. Siitä seuraa vain juoruja, kateutta ja kaunaisuutta. Aika moni taitaa tosin tietää tai ainakin aavistella mutta toistaiseksi olen selvinnyt leikkimielisellä naljailulla. Sellainen täytyy aikuisen ihmisen kestää tai jättää huomiotta.
- jos ois tasku
On naiskennelaan silloin tällöin 15 vuotta nuoremman naisen kanssa
hän on 29v . soittelee, että tule käymään.
ite työttömänä 2,5 vuotta, kun on itellä hyvä kroppa ja kunto ei siinä mitään läski
raharikasta tarviti puuskuttamassa. - ei olla
En käy shoppailemassa enkä syömässä ulkona kavereiden kanssa. En pidä kaupunkien tungoksista ja "kavereiden" jutut alkoi ärsyttää. Aina aiheet pyöri miehissä ja kuluttamisessa. Tai sitten vertailemisessa... No kun nörtti olen perusluonteelta. ennemmin lähden yksin tai yhden kaverin seurassa huoltsikalle hakemaan halvat ranskalaiset joskus ja nekin syön autossa tai otan kotiin mukaan. Parasta on kokata kotona terveellistä jos jaksaa. Ruisleivällä ja juomilla pötkii pitkälle.
- So what
Koyhät seurustelee köyhien kanssa, keskituloiset keskituloisten kanssa ja miljonäärit miljonäärien kanssa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä, näin se on aina ollut ja tulee aina olemaan.
- pienestä onni
Mun seuraelämä on aika vähäistä, johtuen siitä ettei rahaa ole. Kurjaahan se on aina kavereille sanoa, etten voi lähteä mukaan, kun rahat tiukilla. Olen oppinut hyödyntämään ilmaisia nautintoja, käyn kesällä paljon uimassa rannalla sekä kirjastossa. Joskus jos on rahaa, tarjoan itselleni maailman parhaimman nautinnon: Jätskin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70605
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483