HS http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Korkeakoulutetuista naisista suuri osa työvoiman ulkopuolella/1135245457580 'Työvoiman ulkopuolella olevien naisten osuus on suurin Suomessa, kun vertailussa ovat korkeakouluista viisi vuotta sitten valmistuneet yhdeksässä Euroopan maassa. ' Mitä tekee Akava? Hallitus? Tasa-arvovaltuutettu? Ei mitään? Ai-juu, hallitus tukee remppa- ja rakennusprojekteja. Eiku kaikki raksalle pattinkia kantamaan ja montun reunalle tumput suorina seisomaan. Kyllä koulutetut naisetkin tohon pystyy!
Akateemiset naiset syrjittyjä
20
1554
Vastaukset
- drghr
Nykyisen taantuman työttömyys on kohdannut nimenomaan miesvaltaisia aloja. Myös työministeri Cronberg on todennut tämän. Nuorten miesten työttömyys taitaa olla noin 20 % ja nuorten naisten työttömyys noin 10-12%. Minä tunnen akateemisia naisia, jotka painostavat akateemisia puolisoitaan, koska haluavat jäädä kotiin. Yksi lähipiiristäni jäi kotiin "hoitamaan" kahta noin 10-vuotiasta lasta ja kotia. Siitä vain koulutettu nainen raksalta työttömyyskortistoon niin kuin miehetkin.
- maisterisnainen
Siitä vaan raksalle, jos pystyy. Eipä taida pystyä muihin kuin siivoushommiin ja kun niissäkin kynnet saattaa lohkeilla.
- NAINENKAAN
Ei työntekoon tarivtse Hallitusta, ei akavaa, eikä muitakaan tasa-arvo valtuutettuja! Työtä saa tehdä ja pitää tehdä ja kun kerroit että pystyy niin miksi sitten ei mennä? Fyysinen raksa ym kannustin työ on todella erinomaista tehdä akteemisille leideillekkin. Sillä saa myös nauttia puolta kevyemmästä ansioistakin joka tulee samaan hintaan. Kypärä päähän ettei tieto katoa.
- tyhmä_
Erityisesti he jotka opiskelevat naisvaltaisilla akateemisilla koulutusohjelmilla pätevöityvät usein alaan jota ei ole olemassakaan. On vain koulutusohjelma jonka on luonut hyvä-SISKO-verkosto ja jonka budjetti riittää vain muutaman 0-tutkimusta tekevän ressukan elättämiseen.
Kaikki kunnia naisille jotka opiskelevat jotain hyödyllistä mutta muille täytyy valittaen todeta että teitä on huijattu.- bibi2
Kovin monella tuntuu olevan oletus, että "kun olen suorittanut tämän alan tutkinnon, jonka yhteiskunta on kyllä kustantanut ja siinä mielessä tarpeelliseksi kai ajatellut, yhteiskunnan tulee hankkia minulle työpaikkakin". Ei työpaikan saanti ole mitenkään helppoa ns. varmoillakaan aloilla. Työpaikoista on aina kova kysyntä ja hakijajoukosta tulee pystyä erottua muullakin kuin alan tutkinnolla. Pitää olla valmis vaikka muuttamaan, lisäkouluttautumaan tms., jos oikeasti haluaa alansa työpaikan.
Jonkin verran olen havainnut, että miehillä on jo opiskeluaikana alaansa paremmin sopivia (kesä)työpaikkoja kuin naisilla. Tällöin työllistyminen ja sen paremman palkan pyytäminen valmistumisvaiheessa on helpompaa. Tässä on varmaan naisilla petrattavaa, mutta varmasti kesätyöntekijöiden osalta työnantajien sukupuolioletukset ovat vielä jyrkemmät kuin valmistuneiden osalta. Naisten kannattaisi ehkä ottaa riski ja hakeutua vaikka ilmaiseen harjoitteluun ekan opiskeluvuoden jälkeisenä kesänä, että varmasti saavat heti alussa alan työkokemusta.
MInusta on aivan uskomatonta, että kympin tytöt saavat työelämässä selitellä keskivertosuoriutujamiehille, miksi ovat sattuneet päästä tekemään ns. miesten hommia.
Naiset kyllä itsekin pitävät epätasa-arvoa yllä kotikäyttäytymisen pohjalta. Ei ihme, että työpaikalla miehet ei arvosta naisia, kun ovat kotona tottuneet että korkeakoulutettukin vaimo jopa voitelee voileivät miehelleen. Naiset kai haluavat myös pitää yllä illuusiota, että ovat tehneet hyvän naimakaupan ja naineet itseään fiksumman miehen. Mies siis päättäköön ns. suurista asioista...
Naiset ovat aivan liian vaatimattomia. Häissäkin jos joku nainen sattuu pitää puheen, niin se tuntuu olevan poikkeus miespuhujien virrassa. Naisia on tässä maailmassa enemmän kuin miehiä. Ei maailma ole miesten!
- voi_meitä_raukkoja
Palkaa maksetaa työn hyödyn mukaan johon vaikuttaa myös kysyntä ja tarjonta.
"Montun reunalle tumput suorina seisomaan"
Ei voida aloittaa seuraavaa vaihetta ennenkuin edellinen on tehty.
Surfaaminen netissä siistissä toimistohuoneessa olisi tietysti mukavampaa kuin seisoskella pakkasessa.
Itse en ryhtyisi poraamaan maantieporalla 8h päivä seuraavat 20 vuotta vaikka mitä maksettaisiin tai hengittämään maalihuuruja. - masa-
Ylempänä toimihenkilönä työskentelevä nainen teki vuonna 2001 keskimäärin 1442 työtuntia ja mies 1965 tuntia.
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Tietotyo/Tyoajat/tal_ja_ta.htm
Koska työnantaja saa miehen palkkaamalla huomattavasti paremman vastineen rahalleen on selvää kumman se kahdesta hakijasta valitsee. Asia ei parane ammattiliittojen, poliitikkojen tai tasa-arvovaltuutetun käskyillä vaan sillä, että naiset ryhtyvät tekemään yhtä paljon töitä kuin miehet.
Naisten palkkakuoppa on täydellinen harha. Koska miehet tekevät lähes 40 % enemmän töitä tulisi naisen euron olla 60 senttiä. Nykyisin naiset saavat työpanokseensa nähden kohtuuttoman suurta korvausta. Todellisuudessa tehtyä työtuntia kohden miesten palkka jää naisten tuntipalkkaa huomattavasti pienemmäksi!- S
Onkohan kirjoittaja miettinyt, että yhteiskunnassa on aikuisten lisäksi myös lapsia? Lapsia kun ei voi pitää tarhassa 12 tuntia päivässä oman työn takia. Yleensä naiset joustavat tässä asiassa ja ovat kotona hoitamassa lapsiaan, tekemässä ruokaa ja muita kotitöitä. Ne kun ei tule tehdyksi itsestään. Joten nainen tekee varmasti yhtä paljon töitä kuin miehet. Kotitöitä kun moni mies ei ymmärrä työksi, sehän on vaan kotona "olemista" ja "puuhailua". Moni nainen sen sijaan varmasti tekisi enemmän töitä työpaikallaan, jos mies hoitaisi (ainakin välillä) kodin, ja lapset voisi turvallisin mielin jättää toisen vanhemman hoidettavaksi.
- hese-
S kirjoitti:
Onkohan kirjoittaja miettinyt, että yhteiskunnassa on aikuisten lisäksi myös lapsia? Lapsia kun ei voi pitää tarhassa 12 tuntia päivässä oman työn takia. Yleensä naiset joustavat tässä asiassa ja ovat kotona hoitamassa lapsiaan, tekemässä ruokaa ja muita kotitöitä. Ne kun ei tule tehdyksi itsestään. Joten nainen tekee varmasti yhtä paljon töitä kuin miehet. Kotitöitä kun moni mies ei ymmärrä työksi, sehän on vaan kotona "olemista" ja "puuhailua". Moni nainen sen sijaan varmasti tekisi enemmän töitä työpaikallaan, jos mies hoitaisi (ainakin välillä) kodin, ja lapset voisi turvallisin mielin jättää toisen vanhemman hoidettavaksi.
Olen usein ihmetellyt naisten käsitystä kotitöistä: He mieltävät kotitöiksi ruuanlaiton, siivouksen ja lasten hoidon. Sen sijaan auton korjaus, talon remontointi tai viemärin aukaisu eivät heidän mielestään ole kotitöitä vaan automaattisesti miehelle kuuluvia velvollisuuksia.
Jos naiset saisivat päättää niin kotona olisi yhteiset kotityöt ja lisäksi miehen hommat! - Pulppi
S kirjoitti:
Onkohan kirjoittaja miettinyt, että yhteiskunnassa on aikuisten lisäksi myös lapsia? Lapsia kun ei voi pitää tarhassa 12 tuntia päivässä oman työn takia. Yleensä naiset joustavat tässä asiassa ja ovat kotona hoitamassa lapsiaan, tekemässä ruokaa ja muita kotitöitä. Ne kun ei tule tehdyksi itsestään. Joten nainen tekee varmasti yhtä paljon töitä kuin miehet. Kotitöitä kun moni mies ei ymmärrä työksi, sehän on vaan kotona "olemista" ja "puuhailua". Moni nainen sen sijaan varmasti tekisi enemmän töitä työpaikallaan, jos mies hoitaisi (ainakin välillä) kodin, ja lapset voisi turvallisin mielin jättää toisen vanhemman hoidettavaksi.
En ymmärrä tuota argumenttiasi ollenkaan. Ei kyse ollut siitä kumpi sukupuoli kantaa enemmän huolta perheen kokonaistyötaakasta (palkkatyö kotityöt), vaan siitä mikä on hyödyllistä työnantajalle. Ei työnantajaa kiinnosta pätkääkään se kuinka paljon nainen tekee töitä kotona.
Työnantajan kannalta on merkitystä vain yhdellä asialla: työntekijän työn tulokset suhteessa maksettuun palkkaa.
Jos todellisuus ja ihanteet eivät kohtaa, niin sitä pahempi ihanteille. Todellisuus ei muutu moralisoimalla. - 24
S kirjoitti:
Onkohan kirjoittaja miettinyt, että yhteiskunnassa on aikuisten lisäksi myös lapsia? Lapsia kun ei voi pitää tarhassa 12 tuntia päivässä oman työn takia. Yleensä naiset joustavat tässä asiassa ja ovat kotona hoitamassa lapsiaan, tekemässä ruokaa ja muita kotitöitä. Ne kun ei tule tehdyksi itsestään. Joten nainen tekee varmasti yhtä paljon töitä kuin miehet. Kotitöitä kun moni mies ei ymmärrä työksi, sehän on vaan kotona "olemista" ja "puuhailua". Moni nainen sen sijaan varmasti tekisi enemmän töitä työpaikallaan, jos mies hoitaisi (ainakin välillä) kodin, ja lapset voisi turvallisin mielin jättää toisen vanhemman hoidettavaksi.
Tilastojen mukaan eivät tee lähellekkään niin paljoa töitä kuin miehet:
http://www.tasa-arvo.com/u8ansiotyotkotityot.html
- aivot
puoli kiloa kun miehelta ottaa miehelta pois paasta, niin muuttuu naiseksi. ai niin ja jalleensyntymisen kautta jos on ollut aiemmassa elamassa vaarintekija.
- Hemmetti
Suomessa varsinkin naisilla on valtava tarve kouluttautua korkealle, joka tulee yhteiskunnalla todella kalliiksi, muuten hieno keino kiertää työnteko.
Mitä hel.....ä me teemme laumalla filosofian/humanisti maistereilla, joiden ainoa työväline lienee näppäimistö.
Kerrotaan työvoimapulasta, mutta ylläoleva lauma olisi tosi sopiva oikeisiin töihin, he tosin ovat töihin aivan liian "hienoja".
Huvittavin korkeasti koulutettu nainen tutkii --> TEATTERIA, voi he.....i. - tyttösiä..
Hemmetti kirjoitti:
Suomessa varsinkin naisilla on valtava tarve kouluttautua korkealle, joka tulee yhteiskunnalla todella kalliiksi, muuten hieno keino kiertää työnteko.
Mitä hel.....ä me teemme laumalla filosofian/humanisti maistereilla, joiden ainoa työväline lienee näppäimistö.
Kerrotaan työvoimapulasta, mutta ylläoleva lauma olisi tosi sopiva oikeisiin töihin, he tosin ovat töihin aivan liian "hienoja".
Huvittavin korkeasti koulutettu nainen tutkii --> TEATTERIA, voi he.....i.Juuri niin! Suuri osa naisista kouluttaa itseään vuosikymmeniä. Kolmekymppisenä he eivät ole vielä olleet edes missään töissä vaan istuneet alati leviävällä perseellään auditoriossa kuuntelemassa tyhjänpäiväisiä luentoja, jotka ovat opiskelujen eteenpäin viemiseksi välttämättömiä...HAH!
Sitten kun saadaan viidentoista vuoden opiskelun(lue:opintotuen ja muiden etuuksien imemisen sekä työn karttamisen) jälkeen hienoakin hienompi titteli, niin ei voida mennä MIHINKÄÄN töihin, kun on niin saatanan hieno tutkinto, että ei kelpaa kuin presidentin virka jos sekään.
Loppujen lopuksi nämä työnkarttajat sitten ujuttavat itsensä johonkin konsultin tai muun "neuvonantajan" tyhjänpäiväiseen "työhön"..
Ja sekun on niin "henkisesti rankkaa" niin tarjoillaan itseä jollekin pomolle ja pamahdetaan paksuksi! Odottava äitihän on tässä yhteiskunnassa kaiken yläpuolella ja oikeutettu vaikka millaiseen velttoiluun ja valittamiseen.
Ja sitten jäädään kotiin lasta hoitamaan ja valitetaan synnytyksenjälkeistä masennusta ja mies se on joka siitäkin saa kärsiä, mutta ei saa siitä valittaa. Sitten kakara hoitoon kun muijaa niin masentaa.
Kyllä aika moni mies jäisi mieluusti kotiin lasta hoitamaan jos vaimo hoitaisi leivän taloon. - työtä ja työtä..
tyttösiä.. kirjoitti:
Juuri niin! Suuri osa naisista kouluttaa itseään vuosikymmeniä. Kolmekymppisenä he eivät ole vielä olleet edes missään töissä vaan istuneet alati leviävällä perseellään auditoriossa kuuntelemassa tyhjänpäiväisiä luentoja, jotka ovat opiskelujen eteenpäin viemiseksi välttämättömiä...HAH!
Sitten kun saadaan viidentoista vuoden opiskelun(lue:opintotuen ja muiden etuuksien imemisen sekä työn karttamisen) jälkeen hienoakin hienompi titteli, niin ei voida mennä MIHINKÄÄN töihin, kun on niin saatanan hieno tutkinto, että ei kelpaa kuin presidentin virka jos sekään.
Loppujen lopuksi nämä työnkarttajat sitten ujuttavat itsensä johonkin konsultin tai muun "neuvonantajan" tyhjänpäiväiseen "työhön"..
Ja sekun on niin "henkisesti rankkaa" niin tarjoillaan itseä jollekin pomolle ja pamahdetaan paksuksi! Odottava äitihän on tässä yhteiskunnassa kaiken yläpuolella ja oikeutettu vaikka millaiseen velttoiluun ja valittamiseen.
Ja sitten jäädään kotiin lasta hoitamaan ja valitetaan synnytyksenjälkeistä masennusta ja mies se on joka siitäkin saa kärsiä, mutta ei saa siitä valittaa. Sitten kakara hoitoon kun muijaa niin masentaa.
Kyllä aika moni mies jäisi mieluusti kotiin lasta hoitamaan jos vaimo hoitaisi leivän taloon.Ehkäpä näistäkin ongelmista päästäisiin, kun naiset lakkaisivat hankkimasta lapsia, ja keskittyisivät itsekkäästi työntekoon miesten tavoin, sekun on nykyaikana ainoa tapa hankkia mitään statusta itselleen - ja toimeentuloa. Sitten kun on oma toimeentulo, saisi ilmeisesti myös ihmisyytensä takaisin..
Näkyy tosin monissa näissä kommenteissa valitettavasti käsitys siitä, ettei lapsen hoito ole 'työtä', todennäköisesti siksi, ettei siitä saa tässä yhteiskunnassa palkkaa muualla kuin hoivaamalla päiväkodissa.
Ne miehet , jotka ihmettelevät miksi lastenhoito pitäisi ottaa huomioon puhuttaessa naisten työttömyydestä, ovat ilmeisesti niitä miehiä, joita oman lapsen isäksi ei kannattane valita! He kun eivät käsitä ihmisen elämänkokonaisuuden vaikutuksia ihmisen tekemiin valintoihin. -Jonkunhan ne lapset on hoidettava, vai mitä? Vai pitäisikö ne laittaa lastenkotiin heti synnytysosastolta? Toivottavasti miehetkin siis jättäisivät edes pikkulapsivaiheessa ylityöt tekemättä, ja osallistuisivat tähän niin arvokkaaseen uuden sukupolven kasvattamiseen kotonaan, ja näin naiset (jotka joskus ovat jonkin kuukauden myös äitiyslomalla) saisivat tasa-arvoisemmat lähtökohdat työelämässäkin. Hoiva kun ei kuuluisi automaattisesti enää naisille. Miehet: löytäkää isyytenne! -Samallahan te kriittisimmät kotiäitiyteen suhtautuvat pääsette itse kokeilemaan, mitä on olla koti-isä, eikä tarvitse heittäytyä ansiotöitä tehdessänne naisenne uhriksi, vaan voitte jakaa niin hoivatyön kuin palkkatyönkin. Sekin mahdollisuus aina on! Lopettakaa valittaminen naisten 'löhöilyyn' kotona ja kokeilkaa, mitä pikkuvauvan hoitaminen on! - Doc.
työtä ja työtä.. kirjoitti:
Ehkäpä näistäkin ongelmista päästäisiin, kun naiset lakkaisivat hankkimasta lapsia, ja keskittyisivät itsekkäästi työntekoon miesten tavoin, sekun on nykyaikana ainoa tapa hankkia mitään statusta itselleen - ja toimeentuloa. Sitten kun on oma toimeentulo, saisi ilmeisesti myös ihmisyytensä takaisin..
Näkyy tosin monissa näissä kommenteissa valitettavasti käsitys siitä, ettei lapsen hoito ole 'työtä', todennäköisesti siksi, ettei siitä saa tässä yhteiskunnassa palkkaa muualla kuin hoivaamalla päiväkodissa.
Ne miehet , jotka ihmettelevät miksi lastenhoito pitäisi ottaa huomioon puhuttaessa naisten työttömyydestä, ovat ilmeisesti niitä miehiä, joita oman lapsen isäksi ei kannattane valita! He kun eivät käsitä ihmisen elämänkokonaisuuden vaikutuksia ihmisen tekemiin valintoihin. -Jonkunhan ne lapset on hoidettava, vai mitä? Vai pitäisikö ne laittaa lastenkotiin heti synnytysosastolta? Toivottavasti miehetkin siis jättäisivät edes pikkulapsivaiheessa ylityöt tekemättä, ja osallistuisivat tähän niin arvokkaaseen uuden sukupolven kasvattamiseen kotonaan, ja näin naiset (jotka joskus ovat jonkin kuukauden myös äitiyslomalla) saisivat tasa-arvoisemmat lähtökohdat työelämässäkin. Hoiva kun ei kuuluisi automaattisesti enää naisille. Miehet: löytäkää isyytenne! -Samallahan te kriittisimmät kotiäitiyteen suhtautuvat pääsette itse kokeilemaan, mitä on olla koti-isä, eikä tarvitse heittäytyä ansiotöitä tehdessänne naisenne uhriksi, vaan voitte jakaa niin hoivatyön kuin palkkatyönkin. Sekin mahdollisuus aina on! Lopettakaa valittaminen naisten 'löhöilyyn' kotona ja kokeilkaa, mitä pikkuvauvan hoitaminen on!...ole pakko tehdä lapsia. Tai ainakaan lapsia sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa ei halua niitä tehdä.
Kuitenkin yllättävän moni nainen tykkää niiden lasten tekemisestä (ihmiskunnan onneksi). Lisäksi yllättävän moni nainen tuntuu suosivan parinvalinnassa näitä hyvätuloisia, mutta enemmän poissa olevia miehiä näiden hoivaavien kotimiesten kustannuksella. Hyvätuloisen liikejuristin tai DI:n puolisona (ja kustannuksella) kun voi viettää ihan hyvää elämää, ilman, että itse tarvitsisi tehdä ympäripyöreitä päiviä... - Noh..
työtä ja työtä.. kirjoitti:
Ehkäpä näistäkin ongelmista päästäisiin, kun naiset lakkaisivat hankkimasta lapsia, ja keskittyisivät itsekkäästi työntekoon miesten tavoin, sekun on nykyaikana ainoa tapa hankkia mitään statusta itselleen - ja toimeentuloa. Sitten kun on oma toimeentulo, saisi ilmeisesti myös ihmisyytensä takaisin..
Näkyy tosin monissa näissä kommenteissa valitettavasti käsitys siitä, ettei lapsen hoito ole 'työtä', todennäköisesti siksi, ettei siitä saa tässä yhteiskunnassa palkkaa muualla kuin hoivaamalla päiväkodissa.
Ne miehet , jotka ihmettelevät miksi lastenhoito pitäisi ottaa huomioon puhuttaessa naisten työttömyydestä, ovat ilmeisesti niitä miehiä, joita oman lapsen isäksi ei kannattane valita! He kun eivät käsitä ihmisen elämänkokonaisuuden vaikutuksia ihmisen tekemiin valintoihin. -Jonkunhan ne lapset on hoidettava, vai mitä? Vai pitäisikö ne laittaa lastenkotiin heti synnytysosastolta? Toivottavasti miehetkin siis jättäisivät edes pikkulapsivaiheessa ylityöt tekemättä, ja osallistuisivat tähän niin arvokkaaseen uuden sukupolven kasvattamiseen kotonaan, ja näin naiset (jotka joskus ovat jonkin kuukauden myös äitiyslomalla) saisivat tasa-arvoisemmat lähtökohdat työelämässäkin. Hoiva kun ei kuuluisi automaattisesti enää naisille. Miehet: löytäkää isyytenne! -Samallahan te kriittisimmät kotiäitiyteen suhtautuvat pääsette itse kokeilemaan, mitä on olla koti-isä, eikä tarvitse heittäytyä ansiotöitä tehdessänne naisenne uhriksi, vaan voitte jakaa niin hoivatyön kuin palkkatyönkin. Sekin mahdollisuus aina on! Lopettakaa valittaminen naisten 'löhöilyyn' kotona ja kokeilkaa, mitä pikkuvauvan hoitaminen on!Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja isä. Olen ollut 6 vuotta yksin lasteni kanssa onnettomuuden takia. Minusta tämä tasa arvo kusymys on niin syvältä. Kotityöt on vaan järjestely asia. Asun aika isossa omakotitalossa, teen töitä kuin eläin ja kotityötkin hoituu.. Järjetäkää asianne! Turha teidän on ruinata ja valittaa kun kerran ihmisillä on oikeitakin ongelmia. Ja ikävä kyllä, naiset ovat kyllä paljon taipuvaisempia siihen valittamiseen. On meillä naisiakin töissä ja siellä yksi valitteli palkkaansa kunnes jotkut miehet näyttivät tilirimpsuaan. ymmärrän toki jos mies kotona ei muuta tee kuin makaa sohvalla päivät pitkät, mutta ikö silloin pitäisi harkita kumppanin vaihtoa jos muu ei auta? sama pätee toisinpäin, jos nainen ei anna minkäänlaista arvoa sille mitä mies siellä kotona touhuaa niin tehkööt itse sitten. Yksinäisiä miehiä tiedän ennestäänkin jotka asuvat omakotitalossa... Harvemmin nainen siihen ryhtyy ku on niin paljon hommia... Oikaiskaa toki jos olen väärässä.
- asaasdadadasda
työtä ja työtä.. kirjoitti:
Ehkäpä näistäkin ongelmista päästäisiin, kun naiset lakkaisivat hankkimasta lapsia, ja keskittyisivät itsekkäästi työntekoon miesten tavoin, sekun on nykyaikana ainoa tapa hankkia mitään statusta itselleen - ja toimeentuloa. Sitten kun on oma toimeentulo, saisi ilmeisesti myös ihmisyytensä takaisin..
Näkyy tosin monissa näissä kommenteissa valitettavasti käsitys siitä, ettei lapsen hoito ole 'työtä', todennäköisesti siksi, ettei siitä saa tässä yhteiskunnassa palkkaa muualla kuin hoivaamalla päiväkodissa.
Ne miehet , jotka ihmettelevät miksi lastenhoito pitäisi ottaa huomioon puhuttaessa naisten työttömyydestä, ovat ilmeisesti niitä miehiä, joita oman lapsen isäksi ei kannattane valita! He kun eivät käsitä ihmisen elämänkokonaisuuden vaikutuksia ihmisen tekemiin valintoihin. -Jonkunhan ne lapset on hoidettava, vai mitä? Vai pitäisikö ne laittaa lastenkotiin heti synnytysosastolta? Toivottavasti miehetkin siis jättäisivät edes pikkulapsivaiheessa ylityöt tekemättä, ja osallistuisivat tähän niin arvokkaaseen uuden sukupolven kasvattamiseen kotonaan, ja näin naiset (jotka joskus ovat jonkin kuukauden myös äitiyslomalla) saisivat tasa-arvoisemmat lähtökohdat työelämässäkin. Hoiva kun ei kuuluisi automaattisesti enää naisille. Miehet: löytäkää isyytenne! -Samallahan te kriittisimmät kotiäitiyteen suhtautuvat pääsette itse kokeilemaan, mitä on olla koti-isä, eikä tarvitse heittäytyä ansiotöitä tehdessänne naisenne uhriksi, vaan voitte jakaa niin hoivatyön kuin palkkatyönkin. Sekin mahdollisuus aina on! Lopettakaa valittaminen naisten 'löhöilyyn' kotona ja kokeilkaa, mitä pikkuvauvan hoitaminen on!Jospa miehetkin kaikki jättäisivät armeijan väliin ja sen sijaan rupeaisivat kasvattamaan "statustaan" niin voitaisiin antaa tämä maa lahjaksi valloittajille. Yhtälailla miehetkin jäävät myös kotiin lapsia hoitamaan, ehkä ei niin pitkäksi aikaa kuin naiset.
- Pulppi
Ei ole yhteiskunnan vika jos naiset haluavat yliopistoissa kouluttautua informaatikoiksi, sosiologeiksi, kultuuriantropologeiksi tai biologeiksi. Jokaisella naisella on yhtäläinen mahdollisuus miesten kanssa opiskella ekonomiksi, liikejuristiksi tai tietoliikennealan DI:ksi.
- niinsevaa
naisen eurohan on 115 centtiä
http://www.tasa-arvo.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171004- 125906
- 94761
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten286713Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504