Pankkisi todella jaotelee sinun asiakkuutesi!

Osuuspankissa!Njet!

http://www.taloussanomat.fi/raha/2011/02/13/katso-miten-pankki-syynaa-sinut/20112111/139

Itse voisin 'mainostaa' OP-pankkia (nimi on vaitunut viimevuosian etten ole perässä pysynyt) - mutta kyseessä Osuuspankki Helsingissä, nykyään kai joskus myös OP-Pohjola?!
Olen ollut asiakkaana ensin Suur-Helsingin Osuuspankissa joka oli osa OP- järjestelmää, nyt sitä ei ole.
Sitten Helsingin Osuuspankki oli OKO ja OKO-pankki ...*se ja *se konttuuri jne. Nyt Op-pankissa *se ja *se konttori Hki.

Olen ollut asuntolaina-asiakkaana ensin 100%- lainalla !!! - ilman takuita -90 luvulla, silloin korot huipussaan josta puhuttaessa kukaan ei uskoiskaan -siis n. 12-14% (Prime t. Helibor), se meni persiilleen ja käytännössä maksoin asuntoni hinnan korkoina pankille (10-v), mutta 'jäin tyhjän päälle'...kuten moni noina vuosina, - oli 'loukkua jos minkälaista' ja ikuisia takaisnmaksuja ja velkasaneerauksia, josta onnekseni itse säästyin! Joissa varmaan useat rypee vieläkin!?

Nyt olen asumisoikeus-laina asiakas ja ensimmäinen laina 'pätkätyöläisen ominaisuudessa' lohkesi vielä hyvin vuosikymmenen alussa. Nyttemmin hain uutta lainaa Op-pankista jälleen ja maksoin vanhan jäljellä olevan lainaosuuden pois, jäljellä olevia vuosia oli muutama, mutta olin ostamassa uutta aso-asuntoa jälleen mutta lainan saanti ei ollutkaan niin 'automaattinen' - tulot ovat vakiot vaikkakin alhaiset ja niimpä NYT ASIAKKUUTENI MUODOSTUI ''SOSIAALISEKSI'' RISKIKSI pankilleni!?

Panki jota oli 'tukenut' omalta osaltani vuosikaudet! Pankin tuumaustauolla kyselin muitakin lainanantajia kuten Hypo - eli Hypoteekkiyhdistys (Hki) joka onkin erikoistunut asuntolainojen rahoittamiseen.

Mutta päädyin jäämään OP-pankkiin kun hakemukseni hyväksyttiin! Mutta mm. ehdolla että jätän entisen 'vapautuvan' aso-maksuni sinne PANTIKSi (tai oikeastaan sitä ei edes kysytty)! Kyllä, pantti voidaan vaatia, vaikka senhän saa vasta rahaksi muutettua kun entinen aso-asunto vapautuu ja uuteen muutetaan!
Ihmettelin voiko 'aso-lakiin' vedoten vaatia ns. kaksoispanttausta, ja tiedustelin asiaa mm. Finassikeskuksesta (Fine) rahoitusalan tarkastuvirasto, ja kuulemma pankii voi tehdä niin!? Katokaas kun kahta aso-asuntoa ei ainakaan voi omistaa sen aso-lain mukaan! Nyt käytännössä "omistan", vaikka toinen vasta rakenteilla!

Asioista pyytämiäni selvityksiä on ollut vaikeaa saada ainakin pankista, ja vastaukset suorastaan alentavia 'he kun painottavat' "sosiaaalista vastuutaan" tehdä haluamallaan tavalla,- että pystyykö asiaksa maksamaan takaisin jne. OP-pankki on ainulaatuinen tässä 'sosiaalisessa' vastuussaan!?
Ja mulla kun oikeastan jo takauksena rakennettava huoneisto ja TAKUUVARMA omistajataho/rakennuttaja (Hki) jne. -sekä nyt panttina oleva maksetun lainan aso-maksu! Että vakuutta riittää, mutta minä vähätuloisdena olen siten 'riski'.Ja nämä tai lähinnä pankissa joku nousukas eli naiseksi kutsuttu, (joka joku patjan tasolta nousssut apulais-konttorinjohtajaksi)- joka ei vaivaudu vastaamaan kysymyksiin joita pankkiin esiteään ja muuta aiheeseen ja ongelmiin liittyvää! Ilmeisemmin ilman eri maksua!
Mutta kyllä lyhennykset ja palkkiot yms. menee kivasti ja ongelmitta tililtä, kun ei vaan joudu näitten istuvien 'avovittuisten' ja tärkeilevien konttorinjohtajien kanssa tekemisiin tai ongelmiin!

Että KYLLÄ pankki voi mitätöidä selkeän ja varman unelmasi jos tahtoo, ja pankissa työkseen oleileva "kynsiensä viilaaja"! Omat resurssisi tietäen voi pankki arvioida toisin!
Kuten nyt mm. Helsingin (keskustaa) Op-pankissa! Mutta Hypo:ssa ei olisi ollut ongelmia ja tarjottiin jopa lyhennysvapaata -siihen saakka kunnes muutto uuteen asuntoon on ajankohtainen! Kadun etten ottanut lainaa sieltä, ja jättänyt Osuuspankia sikseen!

Kyllä seuravalla kerralla tekisin toisin, tässä tilanteessa! Suosikaa ihmisläheistä pankkia - joka Helsingin OP-pankki ei enää ole! Miten lie Vakuutus Pohjola heidän omistuksessa, aika töppäilyä sielläkin heti vakuutuksen oton alkuun!
Maalaisena Osuuskassana aloittanut ja maaseudun rahoilla noussut pankki alkaa olla kaukana tavliisesta ihmisestä jo, jopa pääjohtajaansa kalju-Karhista myöten!( Vertaa Kepu joka puolueena samanlainen)!

0

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
        Ikävä
        91
        1097
      2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
        Ikävä
        125
        876
      3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
        Ikävä
        103
        845
      4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
        Maailman menoa
        276
        657
      5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
        Ikävä
        70
        595
      6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
        Ikävä
        73
        583
      7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
        Ikävä
        64
        562
      8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
        Iisalmi
        54
        526
      9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
        Ikävä
        72
        483
      10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
        Ikävä
        33
        483
      Aihe