Vai onko köyhällä oikeutta viettää juhannusta? Itse haluaisin ainakin olutta pari koppaa ja kanapihvejä, perunoita, salaattia, vesimelonia ja sellaista.
Mistä köyhä saa juhannusviinat ja ruuat
14
311
Vastaukset
- diakoni
Käyt kaupassa ison repun kanssa ja livahdat ulos taka vasemmalta.
- fgfhgjgdh
Kesäyön aurinko paistaa köyhällekin, vaikkei olisi varaa paistaa makkaraa tai kanaa. Juopottelun synti ei ole hyväksi rikkaalle eikä köyhällekään. Nauti Suomen ihanan lyhyestä keskikesästä, satoi tai paistoi. Lakkaa palvomasta sitä juoppouden epäjumalaa. Ei paljon ole surkeampaa ihmisrauniota kuin sellainen, joka täyttää kallisarvoisen elämänsä töllöttimellä, viinalla, tupakalla ja muilla haitallisilla asioilla. Elämä on meille ilmaiseksi annettu. Nautitaan siitä loppuun asti, selvin päin.
- äityli.1
No tässä oli oikea mielipide, juuri ajattelin samaa mainita, että köyhän ei kannata viinaksiin sekaantua.
Köyhä voi nauttia keskikesän juhlaa selvin päin, kuuntelee linnunlaulua, katselee luontoa, tutkiskelee muutenkin ympäristöään, siivoaa mennessään roskia sen mitä jaksaa, kerää pullot ja tölkit, istuskelee rannoilla, grillaa makkaraa jos on,
Suomen luonto on keskikesällä kauneimmillaan, joten sitä ei kannata hukata viinahuuruihin.
Käy vaikka kirjastosta lainaamassa muutaman hyvän kirjan, ja lukee niitä luonnossa istuskellen, mikäs sen mukavampaa.
Itsellä on parvekkeella herneitä, retiisiä, mansikkaa ja yrttejä kasvamassa.
Niiden hoitaminen ja kasvun seuraaminen on kesäpuuhaa parhaimmillaan.
Pienellekin parvekkeelle saa paljon kasvatettavaa jos sellainen innostaa. äityli.1 kirjoitti:
No tässä oli oikea mielipide, juuri ajattelin samaa mainita, että köyhän ei kannata viinaksiin sekaantua.
Köyhä voi nauttia keskikesän juhlaa selvin päin, kuuntelee linnunlaulua, katselee luontoa, tutkiskelee muutenkin ympäristöään, siivoaa mennessään roskia sen mitä jaksaa, kerää pullot ja tölkit, istuskelee rannoilla, grillaa makkaraa jos on,
Suomen luonto on keskikesällä kauneimmillaan, joten sitä ei kannata hukata viinahuuruihin.
Käy vaikka kirjastosta lainaamassa muutaman hyvän kirjan, ja lukee niitä luonnossa istuskellen, mikäs sen mukavampaa.
Itsellä on parvekkeella herneitä, retiisiä, mansikkaa ja yrttejä kasvamassa.
Niiden hoitaminen ja kasvun seuraaminen on kesäpuuhaa parhaimmillaan.
Pienellekin parvekkeelle saa paljon kasvatettavaa jos sellainen innostaa.Ja mistäs vitusta sä sen mullan ostit. Mansikantaimet, nehä o vitun kalliita!!!
- multaonhalpaa
minkkilaukku kirjoitti:
Ja mistäs vitusta sä sen mullan ostit. Mansikantaimet, nehä o vitun kalliita!!!
Multa ei paljoa maksa rautakaupan tarjouksissa, 10€ saa monta säkkiä https://www.tokmanni.fi/puutarhamulta-40-l-6438114970386.html. Voi ostaa kimpassa naapureiden kanssa, jos ei itse jaksa kaikkea käyttää. Eikä multaa tarvitse joka vuosi ostaa!!
Meillä kasvaa perunaa vanhoissa autonrenkaissa. https://aijaa.com/j6EP6u https://aijaa.com/GadanG
- noeipäsuuri
No eipä ole suuri kustannus ostaa juhannuksena makkaroita yms.. tarjouksia varmaan löytyy sillon.
- työtönmies-42
Ruuat saa seurakunnan diakoniasta kun heität anomuksen sinne niin saat 40 euron lahjakortin kauppaan. Viinat saat kavereiltasi kun pyydät lahjoituksena facebuukista.
- beethooven
Mä hain oluet ajoissa jo ulkomailta.
- mittumaarin
Ja jos seuraa kaipaa, seurakunnat järjestää juhannusjuhlia, ei tarvi olla yksin. Jopa melko pienellä kustannuksella kuljettavat leirikeskukseen, siellä saa ruoan ja ihmisiä on ympärillä. Kokkokin voi olla ellei ihan rutikuivaa ole luonnossa.
Vähän mietintämyssyä nyt toimimaan niin köyhäkin voi viettää hyvän juhannuksen. - Työtön-kalastaja
Sain tänään kela rahat ja ostin viinaksia ja olutta. Ruokaa ostan sitten ennen juhannusta.
- kannattaaennakoida
Köyhä tietty ennakoi juhannuksen hyvissä ajoin ja pistää kiljun käymään aikanaan. https://kilju-ohjeet.weebly.com/ohjeet.html
Pontikankeittoon en yllytä, mutta tiedän joidenkin keittelevän edullisista raaka-aineista pontikkaakin. https://ylilauta.org/diy/46880736
Ruuat saa kätevästi EU-ruoka-apuna, kuten muuloinkin ja ilmaiseksi. Extraa saa tietty pantillisia pulloja ja tölkkejä keräämällä, panteilla voi ostaa lisää juhannusherkkuja.
Köyhä voi tietty hakea juhannusjuomat ulkomailta, koska työtön voi matkustaa halvimmilla matkoilla viikolla laivoilla ja erilaisilla kimppakyydeillä. Ei ole juomat hinnoissaan silloinkaan. - Nimkajatepe
Päävikaiset varhaiseläkelöiset juo miksen saisi jussia viettää. Käyn sentään oikeiden töiden puuttuessa kuntouttavassa!! Tosin en juo kuin muutaman sidun jussina. Nää pöpipäät juo viikollakin. Rahaa riittää heillä.
- Työtön---
Juon nyttekin olutta kun ottaapäähän. Kaveri toi laivalta ostin siltä 4 koppaa 50 eurolla
- mikähätäsulla
Mikä nyt ottaa kupoliin? Työttömällä ei pitäisi olla huolia, on kesä ja lämmintä. Mene ongelle, kala syö nyt illalla hyvin ja saat olla rauhassa. Tulee vielä syötävääkin, ainakin soppakalat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683