Mistä köyhä saa juhannusviinat ja ruuat

Köyhäkaupunkilainen

Vai onko köyhällä oikeutta viettää juhannusta? Itse haluaisin ainakin olutta pari koppaa ja kanapihvejä, perunoita, salaattia, vesimelonia ja sellaista.

14

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diakoni

      Käyt kaupassa ison repun kanssa ja livahdat ulos taka vasemmalta.

    • fgfhgjgdh

      Kesäyön aurinko paistaa köyhällekin, vaikkei olisi varaa paistaa makkaraa tai kanaa. Juopottelun synti ei ole hyväksi rikkaalle eikä köyhällekään. Nauti Suomen ihanan lyhyestä keskikesästä, satoi tai paistoi. Lakkaa palvomasta sitä juoppouden epäjumalaa. Ei paljon ole surkeampaa ihmisrauniota kuin sellainen, joka täyttää kallisarvoisen elämänsä töllöttimellä, viinalla, tupakalla ja muilla haitallisilla asioilla. Elämä on meille ilmaiseksi annettu. Nautitaan siitä loppuun asti, selvin päin.

      • äityli.1

        No tässä oli oikea mielipide, juuri ajattelin samaa mainita, että köyhän ei kannata viinaksiin sekaantua.
        Köyhä voi nauttia keskikesän juhlaa selvin päin, kuuntelee linnunlaulua, katselee luontoa, tutkiskelee muutenkin ympäristöään, siivoaa mennessään roskia sen mitä jaksaa, kerää pullot ja tölkit, istuskelee rannoilla, grillaa makkaraa jos on,
        Suomen luonto on keskikesällä kauneimmillaan, joten sitä ei kannata hukata viinahuuruihin.
        Käy vaikka kirjastosta lainaamassa muutaman hyvän kirjan, ja lukee niitä luonnossa istuskellen, mikäs sen mukavampaa.
        Itsellä on parvekkeella herneitä, retiisiä, mansikkaa ja yrttejä kasvamassa.
        Niiden hoitaminen ja kasvun seuraaminen on kesäpuuhaa parhaimmillaan.
        Pienellekin parvekkeelle saa paljon kasvatettavaa jos sellainen innostaa.


      • äityli.1 kirjoitti:

        No tässä oli oikea mielipide, juuri ajattelin samaa mainita, että köyhän ei kannata viinaksiin sekaantua.
        Köyhä voi nauttia keskikesän juhlaa selvin päin, kuuntelee linnunlaulua, katselee luontoa, tutkiskelee muutenkin ympäristöään, siivoaa mennessään roskia sen mitä jaksaa, kerää pullot ja tölkit, istuskelee rannoilla, grillaa makkaraa jos on,
        Suomen luonto on keskikesällä kauneimmillaan, joten sitä ei kannata hukata viinahuuruihin.
        Käy vaikka kirjastosta lainaamassa muutaman hyvän kirjan, ja lukee niitä luonnossa istuskellen, mikäs sen mukavampaa.
        Itsellä on parvekkeella herneitä, retiisiä, mansikkaa ja yrttejä kasvamassa.
        Niiden hoitaminen ja kasvun seuraaminen on kesäpuuhaa parhaimmillaan.
        Pienellekin parvekkeelle saa paljon kasvatettavaa jos sellainen innostaa.

        Ja mistäs vitusta sä sen mullan ostit. Mansikantaimet, nehä o vitun kalliita!!!


      • multaonhalpaa

    • noeipäsuuri

      No eipä ole suuri kustannus ostaa juhannuksena makkaroita yms.. tarjouksia varmaan löytyy sillon.

    • työtönmies-42

      Ruuat saa seurakunnan diakoniasta kun heität anomuksen sinne niin saat 40 euron lahjakortin kauppaan. Viinat saat kavereiltasi kun pyydät lahjoituksena facebuukista.

    • beethooven

      Mä hain oluet ajoissa jo ulkomailta.

    • mittumaarin

      Ja jos seuraa kaipaa, seurakunnat järjestää juhannusjuhlia, ei tarvi olla yksin. Jopa melko pienellä kustannuksella kuljettavat leirikeskukseen, siellä saa ruoan ja ihmisiä on ympärillä. Kokkokin voi olla ellei ihan rutikuivaa ole luonnossa.
      Vähän mietintämyssyä nyt toimimaan niin köyhäkin voi viettää hyvän juhannuksen.

    • Työtön-kalastaja

      Sain tänään kela rahat ja ostin viinaksia ja olutta. Ruokaa ostan sitten ennen juhannusta.

    • kannattaaennakoida

      Köyhä tietty ennakoi juhannuksen hyvissä ajoin ja pistää kiljun käymään aikanaan. https://kilju-ohjeet.weebly.com/ohjeet.html
      Pontikankeittoon en yllytä, mutta tiedän joidenkin keittelevän edullisista raaka-aineista pontikkaakin. https://ylilauta.org/diy/46880736
      Ruuat saa kätevästi EU-ruoka-apuna, kuten muuloinkin ja ilmaiseksi. Extraa saa tietty pantillisia pulloja ja tölkkejä keräämällä, panteilla voi ostaa lisää juhannusherkkuja.
      Köyhä voi tietty hakea juhannusjuomat ulkomailta, koska työtön voi matkustaa halvimmilla matkoilla viikolla laivoilla ja erilaisilla kimppakyydeillä. Ei ole juomat hinnoissaan silloinkaan.

    • Nimkajatepe

      Päävikaiset varhaiseläkelöiset juo miksen saisi jussia viettää. Käyn sentään oikeiden töiden puuttuessa kuntouttavassa!! Tosin en juo kuin muutaman sidun jussina. Nää pöpipäät juo viikollakin. Rahaa riittää heillä.

    • Työtön---

      Juon nyttekin olutta kun ottaapäähän. Kaveri toi laivalta ostin siltä 4 koppaa 50 eurolla

      • mikähätäsulla

        Mikä nyt ottaa kupoliin? Työttömällä ei pitäisi olla huolia, on kesä ja lämmintä. Mene ongelle, kala syö nyt illalla hyvin ja saat olla rauhassa. Tulee vielä syötävääkin, ainakin soppakalat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe