"Olen huomannut tavallisten suomalaisten jo vuosia ihmetelleen, miksi yhteiskunnan tuen varassa eläviä ei voitaisi ohjata vaikkapa risusavottoihin tai keräämään marjoja"
"Verojen maksamista pitäisi rakastaa, mutta politiikassa emme usein arvosta heidän kuuntelemistaan, jotka pitävät yhteiskunnan käytännössä pystyssä. Lisäämällä tuen kylkeen myös velvoitteita, kohentaisimme yhteiskunnan vetovoimaisuutta ja tavallisten veronmaksajien sitoutumista yhteiseen hyvään."
https://www.talouselama.fi/uutiset/tyottomat-risusavottaan-tai-keraamaan-marjoja-europarlamentaarikko-aprikoi-lehdessa/3b6cfcfb-8974-31fe-b712-36774f15ad4c
Työttömät keräämään marjoja tai risusavottaan
49
446
Vastaukset
- vanhaaaa
Et sitten vanhempaa kirjoitusta löytänyt?
- Maatalousloinen
Maksaako aloittaja.
Matkakulut ruokailun. Työvaatteet. Vakuutukset, verot . Työnjohdon, orhanisoinnin
Ainakaan työttömys korvauksella ei metsään pääse.
Höpö höpö juttuja
Muuten paljonko olet saanut kelan sosiaalietutta nimeltäaatalousloisimistuki
- ajattelisivat-
Kyllä se passaisi työttömille oikein mainiosti, jos saisi kuljetuksen/ruokailun ja kulukorvaukset niin kuin saa kansanedustajatkin. Nyt nämä pallopää poliitikot eivät ajattele kokonaisuutta, millä kustannuksilla sinne marjaan ja risusavotoihin mennään. Marjastus on niin kallista touhua tavalliselle pulliaiselle, ettei sitä yksinkertaisesti kannata tehdä.
- työ.helpottaa
Valtio organisoi busseilla työttömät metsiin. Tuleehan siitä kuluja, mutta pääasia että työttömät eivät jää makaamaan toimettomana sohvilleen. Työn tekeminen on parasta mielenterveystyötä ja pitkällä tähtäimellä töiden teettäminen työttömille tulee kansantaloudelle halvimmaksi.
- Päin.honkia
Aivan samaa ajattelin kirjoittaa. On niin helppoa sanoa, mitä toisten pitäisi tehdä. Mitä vähemmän asiasta on perillä, sen helpompaa neuvominen on. Sen vuoksi ei pidäkään ottaa asioista selkoa, tulee vain antaneeksi huonoja neuvoja tarvitsevaisille.
- helppo-loisia
Päin.honkia kirjoitti:
Aivan samaa ajattelin kirjoittaa. On niin helppoa sanoa, mitä toisten pitäisi tehdä. Mitä vähemmän asiasta on perillä, sen helpompaa neuvominen on. Sen vuoksi ei pidäkään ottaa asioista selkoa, tulee vain antaneeksi huonoja neuvoja tarvitsevaisille.
Kaikkein helpointa on loisia työttömänä ja vetää päivät pitkät kaljaa ja tupakkaa. Kyllä joku muu maksaa loisinnan.
- Hohhoijaa
helppo-loisia kirjoitti:
Kaikkein helpointa on loisia työttömänä ja vetää päivät pitkät kaljaa ja tupakkaa. Kyllä joku muu maksaa loisinnan.
Jos ei syö mitään, ei asu missään, ei liiku missään, eikä maksa laskuja, vaan ostaa koko työttömyyskorvauksella kaljaa sekä tupakkaa, niin se tekee puoli askia tupakkia ja 4kaljaa/päivä.
- Jari2
Ei ne kerkeä kun ne ovat netissä spämmäämäässä suvakeista ja matuista.
- työteliäs.porvari
Myös minulla olisi paljon tekemätöntä työtä tässä omistamassani rakennusfirmassa, on se ihme ettei työ kelpaa vaikka olisi kuinka isot yhreiskunnan avustukset takana. Silloin kun minä olin nuori,töitä tehtiin vaikkei saatu palkkaakaan ja vielä isot sakinhivukset päälle jos yritti ehrottaa jostakin hemmetin ammattiyhdistysliikkeestä.
- efefefef
Laitappa mollii vai mikä te palvelut nykyään se onkaan ilmoitus työpaikastasi. Jos maksat vähintään TES palkan niin väitän, että paljon halukkaita tuljoita rakennusfirmaasi.
- HorstVesseli88
Olet kunnon natsi. Kaltaisiasi tarvitsee Suomi lisää. Respect!
- tnnrnen
No hyvä, että sinullekin löytyy edes jotain hyödyllistä tekemistä.
- tuulitunneli
Risusavotta pitää työttömän mielen virkeänä. Raitis ilma tekee hyvää pääkopalle.
- yksi.lääke
Tuo on totta. Lorvikatariin on olemassa vain yksi lääke: työnteko.
- parikysymystä
Minä saan raitisilmamyrkytyksen helposti, kysynkin, voisiko risusavottaa tehdä etätyönä? Jääkö palkka yli vai alle 4 tonnin/kk?
- voitolle-jäät
parikysymystä kirjoitti:
Minä saan raitisilmamyrkytyksen helposti, kysynkin, voisiko risusavottaa tehdä etätyönä? Jääkö palkka yli vai alle 4 tonnin/kk?
Saat palkkaa saman verran kuin nytkin. Kaupan päälle saat vielä paremman mielen ja kohentuneen kunnon, joista on hyötyä mikäli haluat hakea paremmin palkattua työtä.
- parikysymystä
voitolle-jäät kirjoitti:
Saat palkkaa saman verran kuin nytkin. Kaupan päälle saat vielä paremman mielen ja kohentuneen kunnon, joista on hyötyä mikäli haluat hakea paremmin palkattua työtä.
Hyvä, siis yli 4 tonnia/kk. Mutta ei kiinnosta ellei voi tehdä etänä.
- motokuski-
parikysymystä kirjoitti:
Hyvä, siis yli 4 tonnia/kk. Mutta ei kiinnosta ellei voi tehdä etänä.
Etätyötä se on. Kätesi ovat raivaussaksien käyttökahvoissa, joilla ohjaat saksien teräosaa.
- EndlösungZyklonB
yksi.lääke kirjoitti:
Tuo on totta. Lorvikatariin on olemassa vain yksi lääke: työnteko.
Kaasuttaminen on tehokkaampi lääke. Zyklon B parantaa lorvikatarrin talossa ja puutarhassa.
- Pmpösilö
voitolle-jäät kirjoitti:
Herää jo unestasi siellä kontulan vuokra yksiössäsi.
- työtön_metsän_poika
Teen työttömyysaikanani juurikin risusavottaa. Tosin omassa metsässäni. Mukavaa hommaa, ja saa raitista ilmaa. Kuntokin kohenee. Kohta tipahtaa mukavat puunmyyntifyrkat tilille, eivätkä vaikuta peruspäivärahaan.
- uusi.aika.koittaa
Aivan, mutta kun raaka arki iskee päin pläsiä ja jäljellä on rakenteellinen työttömyys, po. syrjäseutulaisia pankolla makaajia, niin alkaa UUDEN VIRREN AIKA. He eivät voi MUKA tilanteelle mitään ja ovat SITÄPAITSI ylläpitämässä haja-asutusalueella maan turvallisuutta yllä. EI VOIDA pakottaa mihinkään. Sitten kun kepulaiset ja persut näyttelevät työttömien loisjoukkojen(heidän kuvaus) pääosaa, niin tuo virsi kajahtaa >200 maalaiskunnan te-toimistoista kepu käskyllä.
- Pmpösilö
Lähtisin heti msrjaan tai risavottaan.
Mistä ja milloin kela kyyti lähtee.
Miten marjojen kuljetus kotiini samoin polttopuiden. Miten on vakuutus hoidettu jos loukkaannun töissä.
Maksaako aloitta vakuutukset ja verot- jalat-kävelyttävät
Kävellen pääsee nopeasti 20 kilometriä. Itse kävelen sen verran päivittäin ja noin 3 tuntia menee aikaa. Kannattaa ottaa teltta ja makuupussi mukaan, niin savotalla voi olla useamman päivän. Silloin ei mene niin paljoa aikaa siirtymiin. Sunnuntai-iltana vaikka savotalle ja torstai-iltana takaisin. Perjantaina huilipäivä, lauantaina sitten huoltelee välineitä seuraavaa viikkoa varten.
- uusi.aika.koittaa
jalat-kävelyttävät kirjoitti:
Kävellen pääsee nopeasti 20 kilometriä. Itse kävelen sen verran päivittäin ja noin 3 tuntia menee aikaa. Kannattaa ottaa teltta ja makuupussi mukaan, niin savotalla voi olla useamman päivän. Silloin ei mene niin paljoa aikaa siirtymiin. Sunnuntai-iltana vaikka savotalle ja torstai-iltana takaisin. Perjantaina huilipäivä, lauantaina sitten huoltelee välineitä seuraavaa viikkoa varten.
Koska työttömät ovat sopimuksettomassa tilassa, heihin voisi noudattaa kansanedustajien työaika- ja muita säädöksiä. Mukaanlukien kulukorvaukset. Useimmat työttömistä ovat ansainneet nuo taatusti nykyedustajia avustajineen paremmin.
- Toveri.Stahanov
Perjantain huilipäivä on turhaa lorvimista. Oletko muhametti?
- viikon.kulku
Toveri.Stahanov kirjoitti:
Perjantain huilipäivä on turhaa lorvimista. Oletko muhametti?
Perjantaina käydään ostamassa perjantai-pullo, jolla resetoidaan järjestelmä seuraavaa viikkoa varten. Sunnuntaina käydään kirkossa hakemassa työmotivaatiota.
- Indeksijäädytetty
Kuka maksaa ruuat , vakuutukset , teltat , työvaattet ,jne kun ei työttömälä ole mitää......
- Yrittäjä.Kok
Työttömät työleirille.
- Höpöhöpöasiaa
Kuka maksaa kulut ruuat , asumisen , vakuutuksen, työvaatteet , terveydenhoidon, työkalut. Sinä vai heh. Heh mikä ääliö
- Falconetti
Thaikut kerää suomen marjat, milloin islamin uskoiset elättää perheensä marjan keruulla tai risusavotalla, ai niin eihän niiden tarvii kun kela on jo "kerännyt" niiden puolesta..
- Juoappookorpeee
Kapitalistien elämäntapa, ei työtä tee. Työ kuuluu kommunisteille ja uskoville, ne ovat hörhöjä. Turhuus ja taide, nostaa milikaluja, sillä tehdään elämänkokemuksia. Sulle työ ja mulle rahat, että susinartut pysyy turkeissaan, ettei kaikkia karvoja kaluta. Se on sitä marjan-poimintaa ja korven-kaatoo. Sitä työtä ei joka jätkä tee.
- oskdfoksdofksd
Työtön vois tehdä hyvän tilin jos menis torille kerjäämään.
- Maatalousloinen
Jos menis. Mut kun millä menis ja mistä mis. Kun ei oo rahoo.
Kun sais edes jonkin veran msataloustukea esim vain puolet mitä normi tolasaa vaikkka vaan 70 000€ vuodessa verotints nin vois mennä mihin van- motivaatio.vaikuttaa
Työmotivaatio löytyy kun sosiaalietuudet lakkautetaan. Sitä kummasti alkaa kiinnostua itsensä elättämisestä, kun rahaa ei anneta ilmaiseksi. Työpaikkakin löytyy vauhdilla, kun saa tarpeekseen nälästä ja vilusta. Jatkuvan valittamisen ja itkemisen sijaan työtön huomaakin olevansa töissä, ansaitsemassa itselleen elantoa.
Vastikkeettomien sosiaalietuisuuksien aika on joka tapauksessa päättymässä. Mitä nopeammin työttömät sen ymmärtävät, niin sitä vähemmän joutuvat siitä kärsimään. - haistakaa.paska
Olet oikeassa kun työttömyystuet lakkautetaan niin ihmiset elävät silloin viidakion lakien mukaan ja hakevat ruokansa maksamatta kaupasta ja osa porukoista ryöstää ja tappaa rikkaat siihen paikkaan välittämättä mistään mitään kun ei ole menetettävääkään.
Työttömyysturva on korvaus siitä ettei yhteiskunta pysty järjetämään palkkatyötä.
Jos siitä mitättömästä ruokarahasta pitää vielä tehdä ilmiseksi työtä niin siinä sekoaa vielä moni tervekin yksilö ja saattaa tapahtua ihan mitä vain, sitähän ei rikas paska ymmärrä.
Rikkaat ovat vitun tyhmää sakkia kun kuvittelevat että ihmisest haluavat tehdä ilmaiseksi jotain yhteiskunnalle mikä potkii samalla köyhiä päähän ihan kokoajan.
Suomi on köyhien suuri avovankila missä sytytyslanka palaa jo viimeisiä millejään... ja sitten posahtaa... kapina,kaaos,suuri viha-aalto....
Kumman siis valitset yhteiskuntarauhan vai kaaoksen.... Hallitus on suistamassa Suomen kaaokseen ja rikkaathan tätä maata johtaa... - 20000
motivaatio.vaikuttaa kirjoitti:
Työmotivaatio löytyy kun sosiaalietuudet lakkautetaan. Sitä kummasti alkaa kiinnostua itsensä elättämisestä, kun rahaa ei anneta ilmaiseksi. Työpaikkakin löytyy vauhdilla, kun saa tarpeekseen nälästä ja vilusta. Jatkuvan valittamisen ja itkemisen sijaan työtön huomaakin olevansa töissä, ansaitsemassa itselleen elantoa.
Vastikkeettomien sosiaalietuisuuksien aika on joka tapauksessa päättymässä. Mitä nopeammin työttömät sen ymmärtävät, niin sitä vähemmän joutuvat siitä kärsimään.Sairas on sun juttusi Yritä ymmärtää 5-600euroa ei ole palkka vaan työttömyyskorvauksien minimi palkka on 2000.ääretön.
- Kärsimysilo
Taitaa olla muukalaislegioonassa aivonsa pilannut joku saatanan masokisti, neuroverkot on epämuodostuneet, kannattaa hakeutua hoitoon, oppisi ihmisen sivistyneille tavoille. Vapaassa maassa on vapaus valita. Jammun ja Törnin sekoitus komentelee, kuin pervetiini hörhö joka komentaa tykistökeskityksen omiin asemiin.
- Pozidio
Taas Sipilä vaalibluffaa a-studiossa, että keski- ja pienituloisten verotusta on alennettu, eikö hän tiedä, ei yli 41200 e/v tienaavat ole pienituloisia. Niinpä kepulien kannatus on vajonnut 15.1%:iin.
- Anonyymi
Talvellahan työttömille on tarjolla lumitöitä, pihojen hiekottamista ynnä muuta yleishyödyllistä puuhastelua.
- Anonyymi
Kyllä mulle kelpais. Kelpaako maksajalle?
- Anonyymi
Perusturvan ei kuulu olla vastikkeellista.
Jos työtön tekee töitä, hän ei ole enää työtön, vaan töissä työntekijänä.
Kaikesta työstä pitää maksaa sen tekijälle oikeaa palkkaa. - Anonyymi
Eiköhän moni työtön tee noita ihan enemmän kuin luulet!,olin itse naisena hirveitä pöllejäkin junkaamassa kottikärryllä helteisessä kesässä,sen jälkeen monena kesä-syksyaikana.Marjat kerätää kaikki mitkä saadaan.Kyllä itse kansa sais kerätä marjansa ja ihan ilman.Liikunta vuosille oli 100km/ viikko sitä vuosia nyt taas pyritää samaan.Ees sydänvika sitä siirrä.Saati hengityssairaudet.Jos sinne jää jää.
- Anonyymi
Metsät ovat täynnä vaarallisia punkkeja, eikä ketään saa pakottaa vaarantamaan terveyttään. Ehdottaja voi ihan itse kerätä punkkeja nahkansa täyteen.
- Anonyymi
Borrelioosi tai aivokuume on haitta työkyvylle ja sairastminen maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin terveenä pysyminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Borrelioosi tai aivokuume on haitta työkyvylle ja sairastminen maksaa yhteiskunnalle enemmän kuin terveenä pysyminen.
Ihan oikeasti kammoan nykään heinikkoa ja korkeita kasvustoja, ja niitä on metsissä.
Lahtari on hyvä ja männööp ite sinne mehtääsä. Siellä on TÖITÄ!
- Anonyymi
Joku vihreä eläkeläinen poimii kaikki ”työttömät” aloitukset esille.
Veikkaan että itiksen laiskanpulleat sormet asialla.
Vai millä ne tökkii näppistä? - Anonyymi
"Olen huomannut tavallisten suomalaisten jo vuosia ihmetelleen, miksi yhteiskunnan tuen varassa eläviä kansanedustajia ei voitaisi ohjata vaikkapa risusavottoihin tai keräämään marjoja"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082615
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471805Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461397Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3501326Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451264Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251176Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571113Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131022- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21893