Kerran pelastettu aina pelastettu

Baptisti

Hei,

Onko Suomessa ihmisiä jotka uskovat että kerran pelastettu on aina pelastettu?
Pelastuminen on armosta uskon kautta, uskomalla Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön!
Pelastumista ei voi hukata kun sitä kerran ei voi ansaita. Tämä ei ole ennalta määrätty kalvinismi!
Kaste kuten ei mikään muukaan teko pelasta!
Löytyykö Suomesta ihmisiä jotka uskovat kuten minä?

53

663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo.homma

      Älä usko kirkkoihisi kalvinisti.
      Tästä pääset eroamaan kirkosta parissa minuutissa:
      http://www.eroakirkosta.fi

      Jaa linkkiä eteen päin.

    • Baptisti

      Hei Helppo.homma!

      Et katsonut videota kun tuonmoista kirjoitat!
      Onko Suomen baptistit yleensä kalvinisteja kun minut semmoiseksi haukut, mihin sinä uskot?

      • homovideo

        Jeesus oli mielisairas, ei jumalan poika.
        Teetkö sinä syntisi aina uudestaan ja uudestaan, koska uskot jeesukseen.


    • abcd9

      Pelastusta kuvaillaan Raamatussa kertakaikkisena tekona. Ei sellaisena, että ihmistä survotaan pelastuksen kohtuun takaisin uudestisynnytettäväksi, ja välillä pois, ja välillä taas uudestaan pelastettavaksi. Tällaisen soopan julistajat eivät ole kunnolla perillä siitä, mitä pelastus on, tai ei ole.

      Eri asia, miten hyvin kukin sitten "juoksunsa juoksee". Vanhurskautta opetetaan Raamatussa ainakin kahdenlaisena. Toisaalta on uskon vanhurskaus pelastukseksi, toisaalta tekojen kautta vanhurskautumista myös. Tämä lienee samaa kuin mitä jotkut nimittävät "rakentumiseksi". Tai saattaa olla sitäkin, että joskus uskova tietämättään toimii oikein jossakin asiassa, ja saa vasta jälkeenpäin tiedon ja ymmärryksen, kuin uskon vahvistukseksi: ahaa, tämä oli oikein - tuon kohdan tai periaatteen mukaan.

      • Baptisti

        Hei abcd9!

        Näin on – kirjoituksesi perusteella ollaan mielestäni samoilla linjoilla!
        Onko sinulla tiedossa seurakuntia Suomessa joilla on tämä pelastumisoppi?
        Täällä palstalla niitä näyttää olevan aika harvassa!


      • abcd9
        Baptisti kirjoitti:

        Hei abcd9!

        Näin on – kirjoituksesi perusteella ollaan mielestäni samoilla linjoilla!
        Onko sinulla tiedossa seurakuntia Suomessa joilla on tämä pelastumisoppi?
        Täällä palstalla niitä näyttää olevan aika harvassa!

        En minä tuossa esittänyt mitään pelastusoppia. En selittänyt, mistä se usko tulee. Mielestäni Suomessa on lahkoja. Lahkot ovat Raamatun mukaan syntiä. Katolisesta kirkosta en tiedä arvostella, ollaanko siellä nykyään protestantteja. Ainakin siellä on ollut vääriä tapoja, mm. spiritismi (rukoilla kuolleita), Marian palvonta (kolminaisuuden rinnalle on haluttu Jumalaksi luokitellaa Mariaakin neljänneksi), ja joidenkin nimittäminen isäksi tavalla, jota Matt 23 kieltää. Periaatteessa nimellisesti kirkkohistoriassa katolinen kirkko on luokitellut harhaopiksi pelagiolaisuutta, mutta käytännössä moni jäsen lienee pelagiolainen kuitenkin käytännössä? Väärää pelastusoppia se, että perisynti muka pestään pois vesikasteella.

        Jos nyt katolinen kirkko on tuollaista väärää uskonnonharjoitusta ja väärää pelastusoppia, ja on olevinaan parhaasta päästä kristillisyyttä hienoine perinteineen /tietoineen, niin mitä toivoa sitten olisi löytää uskovia mistään muustakaan lahkosta/kirkosta? Lahkoksi katolilaisuutta voi toki nimittää sillä perusteella, että Paavia on pidetty erehtymättömänä, Jumalan kaltaisena, kuin olisi sola scriptura -periaatteen asemesta Paavin sana. Jumalan sanan asemesta Paavin sana, ja kirkon sana, loppupeleissä määrittelemässä oppia ja uskontoa.

        Luulisin, että uskovia saattaa olla Suomessa muutama. Ehkä tiedemiehinä puuhailemassa totuuden kanssa muuta kuin mitä Raamattu totuudella tarkoittaa. Tai ehkä syrjittyinä jossakin.


      • Baptisti
        abcd9 kirjoitti:

        En minä tuossa esittänyt mitään pelastusoppia. En selittänyt, mistä se usko tulee. Mielestäni Suomessa on lahkoja. Lahkot ovat Raamatun mukaan syntiä. Katolisesta kirkosta en tiedä arvostella, ollaanko siellä nykyään protestantteja. Ainakin siellä on ollut vääriä tapoja, mm. spiritismi (rukoilla kuolleita), Marian palvonta (kolminaisuuden rinnalle on haluttu Jumalaksi luokitellaa Mariaakin neljänneksi), ja joidenkin nimittäminen isäksi tavalla, jota Matt 23 kieltää. Periaatteessa nimellisesti kirkkohistoriassa katolinen kirkko on luokitellut harhaopiksi pelagiolaisuutta, mutta käytännössä moni jäsen lienee pelagiolainen kuitenkin käytännössä? Väärää pelastusoppia se, että perisynti muka pestään pois vesikasteella.

        Jos nyt katolinen kirkko on tuollaista väärää uskonnonharjoitusta ja väärää pelastusoppia, ja on olevinaan parhaasta päästä kristillisyyttä hienoine perinteineen /tietoineen, niin mitä toivoa sitten olisi löytää uskovia mistään muustakaan lahkosta/kirkosta? Lahkoksi katolilaisuutta voi toki nimittää sillä perusteella, että Paavia on pidetty erehtymättömänä, Jumalan kaltaisena, kuin olisi sola scriptura -periaatteen asemesta Paavin sana. Jumalan sanan asemesta Paavin sana, ja kirkon sana, loppupeleissä määrittelemässä oppia ja uskontoa.

        Luulisin, että uskovia saattaa olla Suomessa muutama. Ehkä tiedemiehinä puuhailemassa totuuden kanssa muuta kuin mitä Raamattu totuudella tarkoittaa. Tai ehkä syrjittyinä jossakin.

        Hei abcd9!

        Miten ihminen pelastuu?


      • Baptisti
        Baptisti kirjoitti:

        Hei abcd9!

        Miten ihminen pelastuu?

        Hei abcd9!

        Näin minä uskon!

        Uskon että Raamattu on Jumalan sana! Uskon että taivaassa todistavat kolme; Isä, Sana ja Pyhä Henki ja nämä kolme ovat yhtä, Pyhä Kolminaisuus. Jeesus on Jumala joka tuli lihaksi.

        Olemme kaikki ihmiset syntisiä. Synnistä maksetaan helvetissä. Pelastetuksi tullaan armosta uskon kautta, uskomalla että Herra Jeesus Kristus joka oli synnitön sovitti syntimme maksamalla niitä itse meidän puolestamme. Pelastuminen ei ole ennalta määrätty, ei liity meidän tekoihin eikä pelastumista voi kukaan ottaa meiltä pois. Olen kerran pelastunut ja ikuisesti pelastunut! Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

        En puhu kielillä jota kukaan ei ymmärrä. Kaste ei pelasta! Lihani ei ole synnitön pelastumiseni jälkeen! Vielä on Jumala määrännyt meille viran sovinnosta saarnata eli julistaa evankeliumia kaikille!


      • kaikkilaitokseen
        Baptisti kirjoitti:

        Hei abcd9!

        Näin minä uskon!

        Uskon että Raamattu on Jumalan sana! Uskon että taivaassa todistavat kolme; Isä, Sana ja Pyhä Henki ja nämä kolme ovat yhtä, Pyhä Kolminaisuus. Jeesus on Jumala joka tuli lihaksi.

        Olemme kaikki ihmiset syntisiä. Synnistä maksetaan helvetissä. Pelastetuksi tullaan armosta uskon kautta, uskomalla että Herra Jeesus Kristus joka oli synnitön sovitti syntimme maksamalla niitä itse meidän puolestamme. Pelastuminen ei ole ennalta määrätty, ei liity meidän tekoihin eikä pelastumista voi kukaan ottaa meiltä pois. Olen kerran pelastunut ja ikuisesti pelastunut! Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

        En puhu kielillä jota kukaan ei ymmärrä. Kaste ei pelasta! Lihani ei ole synnitön pelastumiseni jälkeen! Vielä on Jumala määrännyt meille viran sovinnosta saarnata eli julistaa evankeliumia kaikille!

        Teiltä rupeaa jo rivit hajoamaan, hulluus on jo pitkälle edennyt.


      • LinkinKierrätys
        Baptisti kirjoitti:

        Hei abcd9!

        Näin minä uskon!

        Uskon että Raamattu on Jumalan sana! Uskon että taivaassa todistavat kolme; Isä, Sana ja Pyhä Henki ja nämä kolme ovat yhtä, Pyhä Kolminaisuus. Jeesus on Jumala joka tuli lihaksi.

        Olemme kaikki ihmiset syntisiä. Synnistä maksetaan helvetissä. Pelastetuksi tullaan armosta uskon kautta, uskomalla että Herra Jeesus Kristus joka oli synnitön sovitti syntimme maksamalla niitä itse meidän puolestamme. Pelastuminen ei ole ennalta määrätty, ei liity meidän tekoihin eikä pelastumista voi kukaan ottaa meiltä pois. Olen kerran pelastunut ja ikuisesti pelastunut! Jumala tahtoo että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

        En puhu kielillä jota kukaan ei ymmärrä. Kaste ei pelasta! Lihani ei ole synnitön pelastumiseni jälkeen! Vielä on Jumala määrännyt meille viran sovinnosta saarnata eli julistaa evankeliumia kaikille!

        Pelastuminen on nimenomaan ennaltamäärätty, mutta ei kalvinismia.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15404295/ennalta-maaratty-pelastukseen#comment-95044682


      • capiche
        Baptisti kirjoitti:

        Hei abcd9!

        Näin on – kirjoituksesi perusteella ollaan mielestäni samoilla linjoilla!
        Onko sinulla tiedossa seurakuntia Suomessa joilla on tämä pelastumisoppi?
        Täällä palstalla niitä näyttää olevan aika harvassa!

        Raamattu Puhuu-porukat uskovat käsittääkseni noin.

        En itse usko, että Jumala haluaa pitää ketään edes pelastuksensa vankina. Jumala-suhde perustuu aina vapaaehtoiseen. Ja ihminen voi myös päättää lyödä hanskat naulaan ja kääntyä pois Jumalasta.

        Paha ei jätä ihmistä rauhaan senkään jälkeen kun hän on pelastettu. Se etsii jatkuvasti heikkoa kohtaa kristityn haarniskassa. Lankeemuksesta voi tehdä parannuksen. Mutta joskus ihminen kääntyy mieluummin pois Jumalasta ja jatkaa synnissä elämistä. Ja se johtaa lopulta paatumiseen.

        Jeesus puhui kertaalleen pelastetun ja puhdistetun ihmisen pois kääntymisestä näin.

        24 »Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: ’Minä palaan kotiini, josta lähdin.’ 25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, 26 se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.»


      • abcd9
        capiche kirjoitti:

        Raamattu Puhuu-porukat uskovat käsittääkseni noin.

        En itse usko, että Jumala haluaa pitää ketään edes pelastuksensa vankina. Jumala-suhde perustuu aina vapaaehtoiseen. Ja ihminen voi myös päättää lyödä hanskat naulaan ja kääntyä pois Jumalasta.

        Paha ei jätä ihmistä rauhaan senkään jälkeen kun hän on pelastettu. Se etsii jatkuvasti heikkoa kohtaa kristityn haarniskassa. Lankeemuksesta voi tehdä parannuksen. Mutta joskus ihminen kääntyy mieluummin pois Jumalasta ja jatkaa synnissä elämistä. Ja se johtaa lopulta paatumiseen.

        Jeesus puhui kertaalleen pelastetun ja puhdistetun ihmisen pois kääntymisestä näin.

        24 »Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: ’Minä palaan kotiini, josta lähdin.’ 25 Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, 26 se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa.»

        "Jeesus puhui kertaalleen pelastetun ja puhdistetun ihmisen pois kääntymisestä näin."

        Paskan marjat. Ei tuossa kohdassa sanota, että oli kyse pelastetuista kristityistä. Vaan Jeesus puhui, jos otetaan asiayhteyttä mukaan, tästä pahasta sakista ihmisiä, eli hän saattoi tarkoittaa ns. siivosyntisiä tekopyhiä, ei pelastuneita.

        Matteuksen evankeliumi:
        12:43 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa, eikä löydä.
        12:44 Silloin se sanoo: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin.' Ja kun se tulee, tapaa se huoneen tyhjänä ja lakaistuna ja kaunistettuna.
        12:45 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset. Niin käy myös tälle pahalle sukupolvelle."

        Matteuksen evankeliumin mukaan tuossa siis puhutaan pahasta sakista. Pitääkö Capiche sitten uskovia jotenkin tällaisena?
        https://www.koivuniemi.com/raamattu/?tila=pikahaku&kokoluku=1&hakuehto=luu 11



        Ajattelun aihetta tuossa Raamatun kohdassa on sille, pitääkö ajaa riivaajia ihmisistä kuin helluntailaiset, antamatta heille oikeaa evankeliumia, josta oikea usko tulisi, pitämään pelastuksen voimassa.

        Toinen tulkintavaihtoehto, kyynisesti ajatellen: Raamatussa puhutaan seitsemästä Jumalan hengestä. Joten ovatko ne jollakin tavalla pahempia /väkevämpiä kuin tuo saastainen henki, joka lähti. Siinä teille ajattelemisen aihetta.

        Ilmestyskirja:
        4:5 Ja valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosen jylinää; ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä.

        Matteuksen evankeliumi:
        12:28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
        12:29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.


      • Baptisti

      • abcd9
        Baptisti kirjoitti:

        Hei!

        Miten ennaltamäärätty pelastuminen eroa kalvinismin harhaopista?

        Miten Raamatun "ennaltamäärääminen" poikkeaa kalvinismin opista, niinkö tarkoitit sanoa. Sitä oli tuolla linkin takana selitetty jo valmiiksi. Runsaita määriä selitystä. Lisäksi tässä samassa keskustelussa edempänä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15464502/kerran-pelastettu-aina-pelastettu#comment-95744287

        Kalvinismissa on väitetty, että sovitus tehtiin vain pelastukseen ennaltamäärättyjen puolesta. Raamatun mukaan kaiken synnin takia. Mutta ei tästä tarvitse johtopäätöstä tehdä, että kaikki kalvinismissa sanottu olisi väärin.


    • Uloskutsuttu

      Vain Kristyt, ei, eri seuraiset,eri lahkolaiset eikä vain uskollisuudessa elävät mitkään kirkkokuntalaisetkaan pelastu. Ilman tuomiota!!

      Vain ja ainoastaan Raamatun UT mukaisesti ja perustalta, Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunnkiaksi apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentaviksi, YHDEKSI jäsenistökseen Hänessä yhtyneesti, yhteistyössä elämään ja toimimaan / vaikuttamaan alkavat pelastuu. Jumalan tuomioilta. Vain krist. uskonnollisuuteen pysähtyneet, on saanut jasaa samoja, jopa hirvittäviä kohtaloita kun muutkin maailmalliset.

      Tiedostus välineethän niistä on kautta maailman päivittäin uutisoinut ja uutisoi edeleenkin koko ajan.

    • Eikiitosjeesus

      Pelastusoppi on hötöä kuin huono setsuuri.

      • Baptisti

      • Baptisti

        Helvetin takia pastori julistaa evankeliumia (englanninkielinen video)!
        https://www.youtube.com/watch?v=DogjkJzsNK0


      • bubtisti

        HEi HEI oletko kauankin ollut HEI HEI


    • JumalanViha

      Mitä tarkoittaa kerran pelastettu aina pelastettu? Raamatun mukaan Jumalan poika itse sanoi että taivasten valtakuntaan pääsevät vain ne jotka tekevät hänen isänsä tahdon ja kestävät loppuun asti. Eli ihmisen tulee tehdä Jumalan tahto / elää Jumalan tahdonmukaisesti.

      " Pelastumista ei voi hukata kun sitä kerran ei voi ansaita "

      Se että mä sain 5 euroa rahaa vaikka mä en edes ansainnut sitä ei tarkoita sitä ettenkö mä voisi hukata sitä 5 euroa. Jos ihminen kääntää selkänsä Jumalalle eikä suostu enään seuraamaan Jumalan poikaa niin silloinhan ihminen menettää " pelastuksensa ".

      " Toisaalta on uskon vanhurskaus pelastukseksi, toisaalta tekojen kautta vanhurskautumista myös. "

      Kannattaa ehkä miettiä sitä että mitä sillä tarkoitetaan kun puhutaan teoista, onko kyse ihmisen omista teoista vai siitä että Jumalan teot tulevat näkyväiseksi ihmisen kautta?

      • abcd9

        Tekopyhille ei aukea kristinuskon sanoma, niin että se ymmärrykseen asti menisi. Ei kristinuskoa ole se, että pese pyykit, siivoa talosi, noudata liikennesääntöjä. Kristinuskon oppeihin sisältyy myös uusi luomus, joka pelastuu, ja vanha aatami, liha, joka ei pelastu - vaikka miten paljon pyykkiä pesisi.

        5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

        - Emmekö me tehneet? Ette te tehneet Jumalan tekoja, vaan teillä oli uskontona, me me ja me, ja meidän tekomme.


    • Baptisti

      Löytyykö Suomesta kerran pelastettuja, aina pelastettuja ihmisiä? Kertokaa - aika on lyhyt!
      Huom. tämä ei ole sama kuin kalvinismi!

      Matt. 11:29. Ottakaat minun ikeeni teidän päällenne, ja oppikaat minusta, että minä olen siviä ja nöyrä sydämestä: ja te löydätte levon teidän sieluillenne;
      Matt. 11:30. Sillä minun ikeeni on sovelias ja minun kuormani on keviä.

      • obtisti

        Ei hevillä kivireki keviä.


    • PasiToivonen

      >>Löytyykö Suomesta kerran pelastettuja, aina pelastettuja ihmisiä? Kertokaa - aika on lyhyt!
      Huom. tämä ei ole sama kuin kalvinismi!>>

      Suomesta en tiedä, mutta Miley Cyrus on baptisti. Hänen kotinsa paloi äskettäin. Miley itse "pelastui".


      Miley was raised as a Christian. In 2005 she was baptized in a Southern Baptist church. Many have questioned her religious beliefs because of her looks and behavior, but she recently has defended them. She was quoted saying, “Science without religion is lame. Religion without science is blind”. Although she is still religious, she does think that people that take it too seriously or literally are crazy.


      Muita hurskaita baptisteja: Bill Clinton & Jimmy Carter.

    • osas_on_kultti

      OSAS oppi ei ole Raamatullinen vaan liberaalikultti joka lupaa lepsua pelastusta. Saatana käyttää tätä OSAS oppia tehokkaasti. Raamatussa on lukemattomia kohtia joka tuota oppia vastaan puhuu. Vaikka pelastus on uskonlajhan kautta Jumalan antamana pätevä niin ihmisen osuus pelastukseen on aivan oleellinen. Raamatusta muutaman kohdan mainitakseni on vertaus viikunapuusta joka kuivettui. Ojaan, kalliolle ja ohdakkeisiin tippuvat siemenet. Lampunjalka joka siirretään paikaltaan. Teoista tunnistettava usko, mene äläkä syntiä enää tee, Juudas, vertaus siivotusta huoneesta jonne saatana tulee uudelleen. Voittoseppelejuoksu ymym.

      Harva ihminen joka sanoo uskovansa todellisuudessa ei edes ole uudestisyntynyt. Omaa tilaansa tulee tarkata lukee Raamatussa. Miksi näin sanottaisiin jos usko on kertalaakista pelastukseen johtava juttu. Se että asioita sitten selitellään lisäksi etteikö ihminen koskaan olisi ollutkaan uskossa ei poissulje sitä että pelastuksen voikin menettää. Jumala on uskollinen mutta mistään pakottamisesta ei ole kyse. Uskon siis voi menettää!

      varokaa OSAS oppia. Kyseessä on eksytysoppi!

      • kuitatturahat

        Kyllä tarvitsee pelastukseen tehdä seurakunnille palkatonta työtä sekä
        tehdä testamentti, silloin pelastuu Kiitos jumala KIITOS KIITOS


      • Olet kerettiläinen etkä kristitty. Lihan voimassasi et pelastu. Se on liha joka puhuu textissäsi...


      • Baptisti
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Olet kerettiläinen etkä kristitty. Lihan voimassasi et pelastu. Se on liha joka puhuu textissäsi...

        Hei Musti.Hintikka!

        Uskotko sinä että kerran pelastettu, aina pelastettu?


      • heesustelija
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Olet kerettiläinen etkä kristitty. Lihan voimassasi et pelastu. Se on liha joka puhuu textissäsi...

        - suu lihalliset lihakset ne aina puhuu ,ilman lihaksia ei myöskään puhetta.


    • Baptisti
    • tilipäivienkilinä

      -Oliko jeesuksella porvarillista ammattia vai oliko vain pälinä - eli saarnaaja joka laitto kolehtin kiertään.

      -entä jeesuksen isä oliko joku synagoogan omistaja, niiku josain yhteydessä mainitaan ?

    • Baptisti

      Hei,

      Miten tohon valikkoon saisi Baptismi tuonne Kristinuskon alle - sehän puuttu sieltä

    • RollitJaRohveetat

      Onko Allerin trollikampanja sellainen, että ortodoksi kirjoittaa adventismipalstalle, ja esittää ettei tiedä totuudesta (mitään), ja baptisti kirjoittaa Yleistä kristinuskosta -palstalle, kysyen, miten pelastutaan. Joskus aiemmin oli adventismipalstalla Bushmanni ja iloinen_naurajaa, sitten tuli Yksi_usko pommittamaan adventisteja judaismilla. Vastaavaa teki Kristitty.net ympäriinsä, varsinkin helluntailaisuuden palstalla. Ja oli olevinaa niin kovakalloinen, ettei mikään nuhde ja selitys tuntunut menevän perille. Samaa itsepäistä jauhamista ja jankutusta, uudestaan ja uudestaan. Onko Aller trollitehdas, jossa pääasiallisena tarkoituksena on lietsoa palstametrejä lisää?

      • Baptisti

        Hei RollitJaRohveetat!

        Jätit sitten vastaamatta viimeiseen kysymykseeni?
        Huomasitko että baptismi-palstaa ei ole, voitko kertoa miten semmoisen siihen saa?
        Kuka tätä palstaa vetää?


    • 12____13

      Pelastus tarkoittaa, että pelastuu tuomiolta, joka tulisi synnin vuoksi, eli saa synnit anteeksi. Jos anteeksiannon jälkeen palaa syntiin, anteeksiannosta ei ole hyötyä.

      Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room. 6:23

      Siksi Jeesus sanoi, mene äläkä enää syntiä tee.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään".
      Mat. 25:46

      • abcd9

        Tekopyhillä on eri uskonto kuin kristinusko. Raamatun mukaan uskon kautta pelastutaan, ei tekojen kautta.

        "Pelastus tarkoittaa, että pelastuu tuomiolta, joka tulisi synnin vuoksi, eli saa synnit anteeksi. Jos anteeksiannon jälkeen palaa syntiin, anteeksiannosta ei ole hyötyä."

        Kristinusko tarkoittaa uskoa. Anteeksianto on eri asiaa. Raamatussa ei väitetä kristinuskon tulevan anteeksiannosta. Muutenhan millä hyvänsä anteeksiannon lässytyksellä pelastuisi kuka hyvänsä muslimi, hindu, tai kuka tahansa.

        1.Johanneksen kirje:
        2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

        Tuo että synnin palkka on kuolema, voi tarkoittaa fyysistä kuolemaa uskovallekin. Ei sitä kohtaa ole pakko tulkita pelastuksen menettämiseksi, kuten tekopyhät tulkitsevat. Tekopyhä kun ei osaa tulkita kunnolla uskon mukaisesti.

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Room. 6:23

        Mutta tekopyhä aikoo elää fyysistä elämää ikuisesti maan päällä vai? Ollaanko sitä olevinaan niin pyhiä, ettei kuolemaa tule ollenkaan, eikä hautajaisia?


      • 12____13
        abcd9 kirjoitti:

        Tekopyhillä on eri uskonto kuin kristinusko. Raamatun mukaan uskon kautta pelastutaan, ei tekojen kautta.

        "Pelastus tarkoittaa, että pelastuu tuomiolta, joka tulisi synnin vuoksi, eli saa synnit anteeksi. Jos anteeksiannon jälkeen palaa syntiin, anteeksiannosta ei ole hyötyä."

        Kristinusko tarkoittaa uskoa. Anteeksianto on eri asiaa. Raamatussa ei väitetä kristinuskon tulevan anteeksiannosta. Muutenhan millä hyvänsä anteeksiannon lässytyksellä pelastuisi kuka hyvänsä muslimi, hindu, tai kuka tahansa.

        1.Johanneksen kirje:
        2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

        Tuo että synnin palkka on kuolema, voi tarkoittaa fyysistä kuolemaa uskovallekin. Ei sitä kohtaa ole pakko tulkita pelastuksen menettämiseksi, kuten tekopyhät tulkitsevat. Tekopyhä kun ei osaa tulkita kunnolla uskon mukaisesti.

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
        Room. 6:23

        Mutta tekopyhä aikoo elää fyysistä elämää ikuisesti maan päällä vai? Ollaanko sitä olevinaan niin pyhiä, ettei kuolemaa tule ollenkaan, eikä hautajaisia?

        > Tekopyhillä on eri uskonto kuin kristinusko. Raamatun mukaan uskon kautta pelastutaan, ei tekojen kautta.

        En väitä, että tekojen kautta pelastutaan. Mutta Jeesus sanoo ikuisen elämän olevan vanhurskaille. Itse uskon mitä Jeesus sanoi.


      • VoiHerraJessusPerkele
        12____13 kirjoitti:

        > Tekopyhillä on eri uskonto kuin kristinusko. Raamatun mukaan uskon kautta pelastutaan, ei tekojen kautta.

        En väitä, että tekojen kautta pelastutaan. Mutta Jeesus sanoo ikuisen elämän olevan vanhurskaille. Itse uskon mitä Jeesus sanoi.

        Te tekopyhät väitätte, että pelastus menetetään tekojen kautta. Nämä väittelijät ovat eksyttäjiä tai valehtelijoita, kuten yllä näkyy.

        Käsitys, että ensin armosta tullaan uskoon, ja siitä eteenpäin jatketaan omin teoin - tämä käsitys on nimitetty galatianismiksi. Siitä kertoo Galatalaiskirje 3.
        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=gal 3&kirjat=kr

        Monissa lahkoissa kuvitellaan, että ihmisten perinnäissäännöillä hötkyileminen lahkoissa on muka armoa, joka tuo pelastuksen. Ja sitten kuvitellaan olevansa niin täydellisiä, että omin teoin pysytään pelastuksessa. Mitä tekemistä tällaisella paskalla on kristinuskon kanssa.

        Galatianismin nimitys tuskin sopii ratkaisukristilliselle, joka ei ole edes tullut mihinkään oikeaan uskoon alunperinkään. Galatianismissa lienee ollut ajatus, että ensin vanhurskauduttiin armosta, ja sitten kuviteltiin tekevänsä pyhitystä itse omalla erinomaisuudellaan.

        https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=gal 3&kirjat=kr


    • PohdisKella

      Taivaan näkökulmasta katsottuna taivaaseen perillepäässeet ovat kerran pelastettuja, siis aina pelastettuja. Muut uskoontulleet ja uskosta luopuneet eivät olleet alusta astikaan pelastettujen kirjoissa.

      Siis mihin kalvinismi tuossa sitten oikein sijoittuu, onko sillä mitään virkaa?

      Kunhan pohdiskelin.

      • abcd9

        Kalvinismissa on joitakin asioita oikein. Voi siitä opikseen ottaa ainakin uskova ihminen. Mutta sovitus on tehty kaikkien ihmisten synneistä, ei vain pelastukseen ennaltavalittujen puolesta. Ei se sovitus vielä sinällään tarkoita taivaaseenpääsyä kaikille. On uskon kautta vanhurskautuminen, eikä sovitus automaattisesti takaa uskoa kaikille, kelle hyvänsä. Usko tulee vain niille, jotka Jumala ennaltamääräsi pelastukseen ennen maailman luomista.

        Raamatussa ennaltamääräminen ja lahjavanhurskauden asia, uskon riittäminen pelastukseen, ovat samalla linjalla. Näitä vastaan tekopyhät sitten tappelevat. Kuin oma teko ja oma kuviteltu hyvyys olisivat taivaaseenpääsyn perusteita, eikä usko ja Jeesuksen uhri.


      • Baptisti

        Hei PohdisKella!

        Tiedätkö seurakuntaa jossa uskotaan kuten sinä?


      • Baptisti

      • PohdisKella
        Baptisti kirjoitti:

        Hei PohdisKella!

        Tiedätkö seurakuntaa jossa uskotaan kuten sinä?

        Jaa että miten minä uskon?


      • Baptisti

        Hei PohdisKella!

        Kerro - Minä olen kertonut mitä minä uskon jo moneen otteeseen!
        Haluan tietää onko Suomessa ihmisiä jotka uskovat kuten minä!


      • Baptisti
        abcd9 kirjoitti:

        Kalvinismissa on joitakin asioita oikein. Voi siitä opikseen ottaa ainakin uskova ihminen. Mutta sovitus on tehty kaikkien ihmisten synneistä, ei vain pelastukseen ennaltavalittujen puolesta. Ei se sovitus vielä sinällään tarkoita taivaaseenpääsyä kaikille. On uskon kautta vanhurskautuminen, eikä sovitus automaattisesti takaa uskoa kaikille, kelle hyvänsä. Usko tulee vain niille, jotka Jumala ennaltamääräsi pelastukseen ennen maailman luomista.

        Raamatussa ennaltamääräminen ja lahjavanhurskauden asia, uskon riittäminen pelastukseen, ovat samalla linjalla. Näitä vastaan tekopyhät sitten tappelevat. Kuin oma teko ja oma kuviteltu hyvyys olisivat taivaaseenpääsyn perusteita, eikä usko ja Jeesuksen uhri.

        Hei abcd9!

        "Mutta sovitus on tehty kaikkien ihmisten synneistä, ei vain pelastukseen ennaltavalittujen puolesta."

        Miksi oppisi mukaan kadotukseen ennaltamäärättyjen synnit sovitaan?


      • abcd9
        Baptisti kirjoitti:

        Hei abcd9!

        "Mutta sovitus on tehty kaikkien ihmisten synneistä, ei vain pelastukseen ennaltavalittujen puolesta."

        Miksi oppisi mukaan kadotukseen ennaltamäärättyjen synnit sovitaan?

        "Miksi oppisi mukaan kadotukseen ennaltamäärättyjen synnit sovitaan?"

        Ei se ole minun keksintöni, vaan Raamattua. Vaikuttaa siltä, ettet ymmärrä sovituksesta kovin paljon, että mitä se merkitsee, tai millä hinnalla maksettiin? Että oliko se vaan mielestäsi kuin Jeesus olisi käynyt helvetissä viemässä viiden sentin kolikon saatanalle?


    • Baptisti
    • Baptisti
    • BlackBerryWay_EiKirj

      Taivaan näkökulmasta katsottuna jokainen autuuteen astuva on pelastettu.

      Joh. 6:39 "Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä."

      Tämä on niin päivänselvä asia, että miksi joku on rustannut siitä oikein opin (kalvinismin)?

      Se, mitä ja miksi uskosta luopuneille on tapahtunut ja tapahtuu, en tiedä. En voi hallita Jumalaa enkä hänen tuomioitaan, enkä osaisikaan. Eikä kukaan muukaan luotu.

      • Hei, BlackBerryWay!
        Kiitos nasevasta kommentistasi. Me emme voi ottaa haltuun Jumalan ilmoittamaa pelastusta hallinnoidaksemme sitä. Me voimme vain painaa päämme ja kiittää.


      • VoiHerraJessusPerkele

        >>Tämä on niin päivänselvä asia, että miksi joku on rustannut siitä oikein opin (kalvinismin)?

        Kalvinismissa on nippu dogmeja, tai väitteitä, jotka osin perustuvat Raamattuun. Yksi väite on se, että ihmiset ovat täysin kelvottomia, kykenemättömiä pelastamaan itseään. Tähän voi liittyä Raamatusta Ef 2, tai perisynnin käsite, Room 5. Näitä kohtia/asioita vastaan ratkaisukristilliset yleensä vänkäävät, koska heillä on eri uskonto: vapaa tahto ja omat ratkaisut.
        Toinen kalvinismin väite on, että Jumala järjesti sovituksen vain valittuja varten, ei kaikille. Raamatussa tätä vastaan on 1. Johanneksen kirje.

        1.Johanneksen kirje:
        2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

        Jos kysellään ja ihmetellään, miksi helvettiin joutuvien synnit on sovitettu, sitten ei ole kysyjälle vielä muodostunut kovin tarkkaa käsitystä, mitä on pyhyys ja syntisyys. Jos Aatamin lankeemuksen jälkeen ei olisi ollut armoa, kukaan ei olisi elänyt yhtään päivää maan päällä. Uskomattomatkin ovat jatkuvasti Jumalan armon tai siunausten kohteina jossain määrin, tämän maailman aikana.

        Täysin erillään kalvinismista on "kerran pelastettu aina pelastettu" oppi. Se ei ole oikean pelastusopin tuntomerkki sinällään vielä - ei kerro, miten, mistä tulee pelastus, kenelle. Ei tämä ole kalvinismia välttämättä. Vaan Raamatusta löytyy täten ymmärrettäviä kohtia, kuten edellä yhden toi esille BlackBerryWay.


    • BlackBerryWay_EiKirj

      "Toinen kalvinismin väite on, että Jumala järjesti sovituksen vain valittuja varten, ei kaikille. "

      Raamatussa on kaksi ryhmää, valitut ja kutsutut. Valitut ovat ymmärtääkseni juutalaisista koottu pyhä joukko (eli pitää paikkansa), ja kutsutut kaikista muista kansoista. Näin ollen kalvinismi on mahdoton oppi.

      Paavali, pakanain apostoli: 1.Tim. 2:1-4 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, - - - Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

      Kaikkia ihmisiä kutsutaan Jeesuksen uskoon jossain vaiheessa elämää.

      • VoiHerraJessusPerkele

        "Kalvinismi mahdoton oppi". No kuka täällä on väittänyt, että kalvinismi kokonaan olisi oikein?

        En ymmärrä, mikä tarve oli keskustella nimenomaan kalvinismista tämän otsikon alla. Kalvinismissa ei ole sinällään väärin se ajatus, että ovat Jumalan ennalta valitsemia ne, jotka pelastukseen tulevat. Kuvitella muuta on Jumalan hallinnon kieltämistä.

        "Kaikkia ihmisiä kutsutaan". Höpö höpö. Luuletko, että abortoituja lapsia on jossain maaniteltu tekemään omia ratkaisuita, ennen kuin heidät tapettiin? Tuo 1.Tim 2 ei todista, että kaikki ihmiset tulevat pelastukseen. Jumalahan on tekopyhästi selitellyt tahtoneensa ties mitä hyvää, ja kuitenkin on maailma pahuutta täynnä. Jumalan hallitsema maailma.

        Efesolaiskirje:
        1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
        1:2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
        1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
        1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,

        Roomalaiskirje:
        11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
        11:33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

        1.Johanneksen kirje:
        5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.

        - Ja mikä oli se paha? Jumala itse:

        Matteuksen evankeliumi:
        28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe