Työttömille pottiputki kainaloon ja taimia säkkiin ja mars isäntien hakkuualueille iskemään taimia maahan tukiensa vastineeksi!
Työttömät istuttamaan puita
64
<50
Vastaukset
- töihin-muuttoloiset
Tämähän on selvästi maahanmuuttajille kuin tehty homma! Ei tartte ajatella mitään kun ei kuitenkaan ole millä ajatella mitään....
- Jykän1.8milj.moniosaajaa
Tämänkö takia EK, Kokoomus ja Kepu haluavat ensi vaalikautena 2019-2023 Suomeen VÄHINTÄÄN 20 000 - 35 000 mamumoniosaajaa, joiden palkkakulut halutaan SOSIALISOIDA yrityksiltä ja metsänomistajilta veronmaksajille/yhteiskunnalle 70%:n palkkatuilla?
- RobertKinty
Aika rasistisesti sanottu. 35000 työtöntä ei ehkä tykkää avauksestasi. Ei mulla muuta.
- YLI.500.000.vailla.työtä
Suomessa on Kelan aktivointimallitilastojen mukaan YLI 400.000 työtöntä aktivointitoimissa, joista YLI 40%:n tukia leikattiin viimeisimmällä 65 päivän tarkastelujaksolla.
Päälle 100.000 työtöntä on pudonnut työttömyysturvalta mm. karenssien takia. - aktiivimallihan
YLI.500.000.vailla.työtä kirjoitti:
Suomessa on Kelan aktivointimallitilastojen mukaan YLI 400.000 työtöntä aktivointitoimissa, joista YLI 40%:n tukia leikattiin viimeisimmällä 65 päivän tarkastelujaksolla.
Päälle 100.000 työtöntä on pudonnut työttömyysturvalta mm. karenssien takia.Edellyttää oikeaa palkkaa.
Joten hyvä homma osalle. - noin13
YLI.500.000.vailla.työtä kirjoitti:
Päälle 100.000 työtöntä on pudonnut työttömyysturvalta mm. karenssien takia.Aktiivimallilaisia on saman verran kuin sen aloitteen kirjoittajia. Alle 200 tuhatta kuitenkin. Muistaakseni vain 15 tuhatta viitsi aktivoitua. Kertoo siitä että sosiaalituet ovat Suomessa liian korkeat.
- lmkk
noin13 kirjoitti:
Aktiivimallilaisia on saman verran kuin sen aloitteen kirjoittajia. Alle 200 tuhatta kuitenkin. Muistaakseni vain 15 tuhatta viitsi aktivoitua. Kertoo siitä että sosiaalituet ovat Suomessa liian korkeat.
Samaa mieltä. Loisille ei mitään rahaa. Monikulttuurisuus on meidän pelastus. Suomalaiset loiset ei viitsi tehdä töitä tarpeeksi tehokkaasti.
Miten voi joku olla niin itsekäs ettei välitä vähäosaisista sotaa pakoon tulevista. - fiwkd
lmkk kirjoitti:
Samaa mieltä. Loisille ei mitään rahaa. Monikulttuurisuus on meidän pelastus. Suomalaiset loiset ei viitsi tehdä töitä tarpeeksi tehokkaasti.
Miten voi joku olla niin itsekäs ettei välitä vähäosaisista sotaa pakoon tulevista.Trolli.
- irgdwe
noin13 kirjoitti:
Aktiivimallilaisia on saman verran kuin sen aloitteen kirjoittajia. Alle 200 tuhatta kuitenkin. Muistaakseni vain 15 tuhatta viitsi aktivoitua. Kertoo siitä että sosiaalituet ovat Suomessa liian korkeat.
LInkki väitteeseesi. muutoin huuhaata.
- Kokoomus.hyi
noin13 kirjoitti:
Ei kerro. Esiom. yli 50-vuotiaita ei oteta töihin. Yleensä työpaikkoihin on 20-40 hakijaa. Itse olen juuri täyttänyt 63 vuotta ja ehkä jään alennetulle eläkkeelle 6 kk päästä. Olen tehnyt pitkän työputken ilman katkoja ja sitten jäin työttömäksi 3 vuotta sitten. Yhteenkään työhakemukseeni ei työnantajilla ole ollut kiinnostusta, en ole päässyt edes työhaastatteluihin.
Samanlaista on ulkomaillakin. Työpaikoista on puutetta. 45-vuotias alkaa olla liian vanha monilla aloilla.
Ymmärrä nyt jmlta se, että työpaikkojen vienti pois Suomesta ja halvan työvoiman mahantuonti vaikeuttaa koko ajan työn saantia.
- Sultan.BasirLutfi
Eka pitä raivata tila usi metsä teke Soomi työttömen risusavotta!
- TukijullinTyö
Kyllä ne saavat uudet puut istuttaa jotka vanhempia katkomalla tekevät tiliä. Sipilän kepun ja Orpon kokoomuksen rahastajat siirtämässä tappiot, kulut mm. palkkakulut ja ympäristörikokset mm. meysänraiskaukset aina toisten maksettaviksi. Saavat puut sentään istuttaa itse repimiensä ja tällä rahastettujen tilalle.
- Kptkprst
Kolmasosan metsistä omistaa valtio ja sama istutushinta siellä on kuin yksityismetsien istutuksissa. Voi valita.
- akoskelajr
Minä otan kainaloon kirveen ja isken sen sellaisen porvarin päähän joka minua yrittää orjatyöhön pakottaa.
- HyiH-vetti
Sipilän ja Orpon porvarit sossutukevat yrityksiä ja metsänomistajia työttömien pakkoilmaistyöllä. Kun palkkakuluja sosialisoidaan yhteiskunnalle ja veronmaksajille kompensoimalla sosiaaliturvalla alipalkkausta tai ilmaistyötä, yrityksistä ja omistajista tulee sossutukipummeja. Ennen autettiin tuilla nälkäisiä, köyhiä, pienituloisia ja työttömiä, nyt sossutuetaan yrityksiä, omistajia ym. kermapersluokkaa.
- dfkiyd
HyiH-vetti kirjoitti:
Sipilän ja Orpon porvarit sossutukevat yrityksiä ja metsänomistajia työttömien pakkoilmaistyöllä. Kun palkkakuluja sosialisoidaan yhteiskunnalle ja veronmaksajille kompensoimalla sosiaaliturvalla alipalkkausta tai ilmaistyötä, yrityksistä ja omistajista tulee sossutukipummeja. Ennen autettiin tuilla nälkäisiä, köyhiä, pienituloisia ja työttömiä, nyt sossutuetaan yrityksiä, omistajia ym. kermapersluokkaa.
Hyvä kommentti.
- udtrdf
Aloittaja on palstan vakio kokoomuspersu jota ei kannata noteerata mitenkään vaan antaa sen vaan öyhöyttää omissa oloissaan.
- Kokpansses
Kaveri on maksettu hyödyllinen idiootti Eteläranta 10:n trolliarmeijasta.
- cfgiyf
Kokpansses kirjoitti:
Kaveri on maksettu hyödyllinen idiootti Eteläranta 10:n trolliarmeijasta.
Totta.
- naulat-taskussa
Isken nauloja puihin ja poltan metsän, perseaukisena multa ei saa pennin hyrrää koskaan, kokeillaanko? Tulen heti aamulla!
- salliminunnauraa
Lähdet tuhopoltosta istumaan pitkää tuomiota. Muut jatkavat istuttamista.
- NauretaanYhdessä-
salliminunnauraa kirjoitti:
Lähdet tuhopoltosta istumaan pitkää tuomiota. Muut jatkavat istuttamista.
Nykyään ei asiaa edes tutkita kun ei ole määrärahoja eikä ole vankilapaikkoja sekä ensikertalaisena saa vain ehdollista vankeutta.
- dexxxsx
Veroja maksamalla olen jo maksanut palkan matuille. Itse olen työtön ja olen valmis siihen että he tulisivat istuttamaan puita perintö perä aukkooni.
- PelastavatSuomen
Sinä saat orjatöihisi pelkkiä matuja, et suomalaisia työttömiä. Sitä vartenhan ne tänne tulivat, vai mitä?
- KukaaMitäänTeeIlmaseks
Jos niitten istutuksesta saa, vaikka kaksikymppiä tunti, niin heti lähdän istutustoimeen.
- Tape9
Vuonna 2018 hinta oli n. 16-20senttiä/ kpl. Istuttamalla keskimäärin 1500 tainta päivässä, pääsi n. 250e päiväpalkalle n. 7 tunnin työajalla. Ammattilaiset takoivat yli 2000 tainta joka päivä.
- dölfbm
Tape9 kirjoitti:
Vuonna 2018 hinta oli n. 16-20senttiä/ kpl. Istuttamalla keskimäärin 1500 tainta päivässä, pääsi n. 250e päiväpalkalle n. 7 tunnin työajalla. Ammattilaiset takoivat yli 2000 tainta joka päivä.
Minä polkasin kiven koloon suurimman osan. Sehän varmaan maajuntti kokee nahoissaan.
- Tape9
dölfbm kirjoitti:
Minä polkasin kiven koloon suurimman osan. Sehän varmaan maajuntti kokee nahoissaan.
Et istuttanut etkä polkaissut kivenkoloon yhtään tainta. Täällä ei aivan puuta heinää kannata tarjoilla, kun käry täydellisestä asiantuntemattomuudesta käy heti.
- hä_hä
Johan nämä 9 eurolaiset tekee puolet Suomen töistä.
- ennäeongelmaa
Hyvä niin pitäähän ne voitot jostain repiä että pääsee pääomatuloilla elämään.
Samalla laiskat perseet liikkuu kotoa sen loisimis rahan eteen.
- Oikeapaikka
Ilman muuta istuttaa ja sellaiselle paikalle missä on hirven kulkureitit. Ja saa sitten vielä korvaukset, siitä kun hirvet syö hirvet syö taimet, se on jokavuotinen tulo. Näin ne tulot vaan kehittyy asiantuntijat asialla, ilmaistyö kehittyy.
- jhkjuhjku
Pottiputkea ei enää saa lainaan Metsänhoito yhdistykseltä. Niinpä työttömän kuuluu ostaa putki. Se kuuluukin työttömälle sillä työnteko ei ole ilmaista.
- Ettarvipalkkaa
Aloittajalta myös palkka kokonaan pois, JOS on töissä, mitä sopii epäillä.
- jussit.töihin
Ei ole enää työttömiä, mutta joutilaita tukijusseja on maa pullollaan.
- koskee.myös.työtöntä
Ilmastonmuutos koskee myös kotona makaavaa työtöntä joten ylös ulos ja hiilinieluja rakentamaan isäntien maille.
- dgwe
Työstä pitää maksaa palkka koska kepu ja kokoomusisännillä on paksut lompakot.
- koskee.myös.työtöntä
dgwe kirjoitti:
Työstä pitää maksaa palkka koska kepu ja kokoomusisännillä on paksut lompakot.
Ilmastonmuutos koskee myös työtöntä joten palkkana on ilmastonmuutoksen torjuminen.
- dugz
Kokoomuspersu alkoi taas haukkua työttömiä. Muita sen haukkumisen kohteita ovat vasemmisto, ayliike ja suomalainen sosiaaliturva. Kova porvari.
- ojastaallikkoonbb
risusavotta alkakoon
mitenkäs taimille tilaa kun vihreät vastustaa metsien raivusta??- Kptkprst
Ei taimille "tehdä tilaa" risusavotoimalla. Taitaa olla aukkoja tiedoissa mitä metsänviljelyn tulee!
- kannattaisiko
Jos kerran tuota työtä on niin siihen voisi palkata väkeä, 40 tuntia viikossa vaikka 15€/tunti.
9 eurolla istutetut taimet....veikkaanpa, että ainutkaan taimi jonka minä 9 euron pvpalkalla istuttaisin, ei lähtisi kasvamaan. - ghghjfjk
Ihastelin viime kesänä, miten näppärästi, helteestä huolimatta, kaksi nuorukaista istuttivat hehtaarin hakkuualueelle uudet taimet yhdessä päivässä. Kävin katsomassa istutusjälkeä, ja hyvin oli laitettu kukin taimi kynnöksen harjalle. Sadekuuro tuli samana iltana - sekin oli varmaan otettu säätiedotuksista selvää. Ammattitaitoista, raskasta työtä. Varmaan palkoille pääsivät. Tai toivottavasti pääsivät. En tiedä, millaiset on palkat. Nuo näppärät miehetkö nyt sitten jäisivät ilman työtä, kun pitempään työttömänä olleet pakotettaisiin kantelemaan taimisäkkejä ja tyrkkimään taimea lähteensilmään ilman palkkaa? No pianhan he taas pääsisivät itsekin taas töihin, kun heidän työttömyytensä olisi jatkunut niin kauan, että olisivat 'oikeutettuja' pakkotyöhön. Näin kohta viedään pikkuhiljaa kaikkien työt ja koko kansa jakaantuu suureen työttömien enemmistään ja pikkuiseen ökyrahakkaaseen. Ketä sitten potkimme, kun itsekin olemme työttömiä? Motot, automaattikassat, robottiautot, automaattiset puhelinneuvonnat, netin kautta asiointi robottien kanssa, postinkannon vähentäminen, hoivatyön supistaminen... Onhan niitä tapoja tuhota työtä ja hyvinvointia. Tilalle työttömyyttä, ja sitten alkaa työttömiksi joutuneiden demonisointi, syyttely ja pakkotyöllistäminen ilman palkkaa. Missä vaiheessa sinulle riittää? Minulle riitti jo vuosia sitten.
- Khcihckhcihx
Vähintään 2500 kuussa niin tuun heti. En tee ilmaistöitä, ansiosidonnaisen olen ansainnut 40v aikana
- Khcihckhcihx
Tosin en ole koskaan tehnyt mitään työtä, koska yhteiskunta on velvollinen elättämään minut.
- fgugw
Sanoo persu.
- hehhheeee
fgugw kirjoitti:
Sanoo persu.
Miksi sinä, DEMARI, trollaat? Puolueellasi onkin mätämunia esitellä satamäärin.
- assssssssss
On puuta heinää viestisi, kun vertaan kahta peräkkäistä viestiäsi.
Olet tehnyt 40 vuoden työputken ja sitten joutunut työttömäksi. Saat ansiosidonnaista.
Seuraavassa viestissäsi sanot:
Tosin en ole koskaan tehnyt mitään työtä, koska yhteiskunta on velvollinen elättämään minut.
Onko nyt työttömänä kaksi eri henkilöä. Valitse nyt kumpi olet! - difwe
hehhheeee kirjoitti:
Miksi sinä, DEMARI, trollaat? Puolueellasi onkin mätämunia esitellä satamäärin.
Porvaripersut ovat mätämunia pahimmasta päästä.
Suomalaiset moniongelmalliset työttömät voisi laittaa moiseen hommaan, joista muuhun ei enää ole! Joku ehdottaa maahanmuuttajat, mutta ehdottaja taitaa olla just sellainen persun kannattaja moniongelmainen.
Moniongelmaiset varmaan polttaisi metsät mutta tehtäisi ennakoiva poikkeuslaki että se joka vaarantaa ihmiset ja tärvelee metsät joutuu elinkautiseksi vankilaan ja myöskin korvaamaan tihutyönsä, eikö mahda moniongelmallinenkin silloin hoitaa metsän taimien istutuksenkin mallikkaasti!- Kannatan
Onkohan se liian monimutkainen työ näille maahantulleille vok asukkaille(( työvoimapulan paikkaajille) mikä vitsi) kun niistä kuulemma on yli 90% vailla työtä? Raitis ilma ja kunnon työ saataisi viedä ajatukset pois ikävemmistä harrasteista.
- Ihmisroskat
Taimen istuttajien määrä on niin pieni, muutamia satoja, että sillä ei työtä tarjota. Luontainen uudistaminen ilman istutusta lienee monen metsänomistajan suunnitelmissa ilman tarhataimien pakko-ostoja.
- Kalleee
160 milj. tainta on nyt istutusmäärä vuodessa ja se on n. 100000 miestyöpäivää.
- Pikkujuttu
Te:ssä on muutama kymmenen metsätyöntekijän paikkaa.
- assssssssss
Kyllä osan istutuksista tekevät isännät ja heidän perheensä ihan itse.
- Kalleee
assssssssss kirjoitti:
Kyllä osan istutuksista tekevät isännät ja heidän perheensä ihan itse.
Lisäksi muutamia satoja puolalaisia ja venäläisiä on istutustöissä. Tekevät kotiin viemisiksi tosi kovat tilit, kun ajatellaan niitten maitten elintaso.
- hahhahahaahhaaaaahaaaaa
Palkkaa kun saadaan niin tullaan tekemään mutta ilmaiseksi et saa ketään edes käymään siellä mettässä.
Työttömyyskorvaus ei ole palkkaa ja jos se korvaisi palkan ja joutuisi pakkotyöhön niin voit silloin samalla hyvästellä metsäsi.- euhd
Totta.
- veronmaksajienrahoja
Ja sitten isäntä luovuttaa työttömälle sen osan maata mihin työtön on taimet istuttanut, näin saadaan maataloustukiaisrahoja jaettua myös työttömien iloksi.
- SaunaSolmuSalminen
Teen solmun istuttamaani taimeen. Tulee taiteellisia puita.
- aloittajamenemetsään
Työnteosta maksetaan SIVISTYSyhtesikunnassa AINA palkka eikä jotain surkeaa nimellistä tukea. Kaikki muu on räikeää heikommassa asemassa olevan ihmisen hyväksikäyttöä, ellei kyse ole täysin vapaaehtoisesti tehtävästä vapaaehtoistyöstä tai asumiseen luontaisesti liittyvistä kotitöistä.
Palkka kuuluu maksaa työstä kaikille henkilöön katsomatta, tai sitten se ei kuulu yhdellekään. Piste. - aktiivimalli2
SDP:n vaaliohjelman mukaan vastikkeettomien tukien aika on ohi. Rinteen mukaan työttömät voidaan velvoittaa korvuksia vastaan vanhustenhoitoon.
- wjher
Kokoomuspersu "unohti" taas trollauskiimassaan että Rinne sanoi että vanhustenhoitotyöstä maksettaisiin TES:in mukaista palkkaa. LOPETA VALEHTELU PERSUTTI.
- sairastapolkemista
Orjatkin voidaan velvoittaa tekemään työtä pelkällä ruoka- ja katto pään päälle - palkalla. Työttömyyskorvauksilla ei juuri muuta saa, ja hyvä jos lääkkensäkään pystyy ostamaan.
Orjuus kylläkin on länsimaissa kiellettyä ja ihmisoikeuksia polkevaa, mutta vaihtamalla orjuuden nimeksi vastikkeeliinen tuki ei muuteta sitä, että tyttömyyskorvauksella töihin pakottaminen on orjuuttamista kaikilla kriteereillä, eikä vähiten oikeudenmukaisuuteen ja ihmisten tasavertaisuuteen perustuvilla. Kyllä tällä maalla on vara maksaa kaikille työntekijöille palkka. Jos ei ole, pinennentään kaikkien palkkaa sen verran, että riittää kaikille. Niinhän verotustakin välillä kiristetään, että raha riittää yhteiskunnallisiin tarpeisiin.
- Anttijapaavo
Ei ne maajussit pysty itse hoitamaan metsiään, Antti esitti, että otetaan maa valtiolle ja istutettaan hiilinielu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159