Laulussa lausutaan Cicciolina väärin!

Anonyymi

Eli tosi iso virhe, miten tässä biisissä lausutaan ”Chichchiolina”. Oikea lausuminen on ”Chicholina”, joka ei siis enää edes rimmaa tohon kertosäkeeseen. Ihan sama minulle noin henkilökohtaisesti, mutta jos tämä kappale edustaa Suomea Euroviisuissa, niin sitten tämä moka kyllä nolottaa! Maailmalla kun tiedetään, miten italiaa lausutaan!

31

1702

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Taiteellinen vapaus. Ja suomalaisittain tuo on lausuttu, ei mitään ongelmaa. Onhan kyseessä kuitenkin ihan suomalainen "humpparalli", vaikka lauletaankin jostain ulkomaalaisesta. Ei ne ulkomaillakaan osaa lausua suomalaisia nimiä, vaan omalla aksentillaan tai variaatiolla menevät.

• Anonyymi

Toivon todella että Erikan laulu ja nimenomaan Suomen kielellä valitaan edustamaan Suomea Euroviisuihin!

• Anonyymi

Minustakin olisi hienoa saada suomenkielinen edustusbiisi! Mutta tuo italiankielisen nimen lausuminen noin juntisti väärin on noloa 🙈

• Anonyymi kirjoitti:

Minustakin olisi hienoa saada suomenkielinen edustusbiisi! Mutta tuo italiankielisen nimen lausuminen noin juntisti väärin on noloa 🙈

Noin se rimmaa, muuten ei. Joka ei tätä syytä ymmärrä on ymmärtänyt kappaleen väärin. Tarkoitus on nimen omaan tehdä viihdyttävä kauis kappale.

• Jutustelija1 kirjoitti:

Noin se rimmaa, muuten ei. Joka ei tätä syytä ymmärrä on ymmärtänyt kappaleen väärin. Tarkoitus on nimen omaan tehdä viihdyttävä kauis kappale.

*kaunis

• Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

*kaunis

Laulun rytmi on tärkeintä ja Erikan laulussa sitä on.Makuasioista on turha kiistellä,toiset tykkää tuosta laulusta,toiset ei,se on niin yksinkertaista.Voit omalta osaltasi vaikuttaa 7.3. mikä laulu valitaan Suomen edustuslauluksi jos kilpailu sinua yhtään kiinnostaa.Sitä minä vaan ihmettelen miksi Suomen edustuslaulun valinta on juuri lauantaina 7.3. kun silloin valitaan myös Ruotsin ja Tanskan edustuslaulu.Eikö Suomen valintaa olisi voitu lähettää viikoa aikaisemmin tai viikkoa myöhemmin.Olen lähettänyt kyselyn asiasta Ylelle, mutta en ole saanut vastausta.

• Anonyymi

Ei tämä ainakaan huonompi ole kuin se kehitysvammaisten punk juttu, vaikka zero points tuleekin. Suomihan kilpailee zero sarjassa ja jännitetään millainen Zeron saamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laulun rytmi on tärkeintä ja Erikan laulussa sitä on.Makuasioista on turha kiistellä,toiset tykkää tuosta laulusta,toiset ei,se on niin yksinkertaista.Voit omalta osaltasi vaikuttaa 7.3. mikä laulu valitaan Suomen edustuslauluksi jos kilpailu sinua yhtään kiinnostaa.Sitä minä vaan ihmettelen miksi Suomen edustuslaulun valinta on juuri lauantaina 7.3. kun silloin valitaan myös Ruotsin ja Tanskan edustuslaulu.Eikö Suomen valintaa olisi voitu lähettää viikoa aikaisemmin tai viikkoa myöhemmin.Olen lähettänyt kyselyn asiasta Ylelle, mutta en ole saanut vastausta.

Varmaan silti ymmärrät vaikka tykkäät biisistä että suomi Toyota Corolla humppa ei menesty maailmalla.

• Anonyymi

Siis mitä väliä lausutaanko Cicciolina laulussa oikein,eivät kaikki Euroviisuihin osallistujat lausu aina vierasperäisiä sanoja niin kuin pitäisi.

• Anonyymi

Se on "sissiliina. Sisso.

• Anonyymi

Se biisi edustamaan Suomea? Missä junttilassa te elätte? myötähäpeää taas saa tuntea...

• Anonyymi

Sen kun tunnet vaan ihan rauhassa myötähäpeää.

• Anonyymi

Olet kyllä väärässä .

• Anonyymi

Odotan kuin kuuta nousevaa maaliskuun seitsemän päivän iltaa:Kuka edustaa Suomea Euroviisuissa tänä vuonna?Tulenko pettymään.

• Anonyymi

Toivotaan tosiaan että tuo rallatus pääsee edustamaan Suomea. Samanlainen tyhjänpäiväinen rallatus kuten ennenkin, ei mitään mahdollisuutta kärkisijoille.
      Ennustan, että Italia ja mahdollisesti Malta ja Espanja antavat jokusen pisteen ihan laulun teeman takia, muuten mitäänsanomaton kappale.
      Onhan se hyvä että Erika yrittää parhaansa, saa ainakin kokemusta.

• Anonyymi

Italiassa ciciolina ei ole mikään muotiaihe. Ovat hämmentyneitä ja painavat X:sää. Euroviisut ei ole mikää Erikan nimen eteenpäin viemisprojekti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Italiassa ciciolina ei ole mikään muotiaihe. Ovat hämmentyneitä ja painavat X:sää. Euroviisut ei ole mikää Erikan nimen eteenpäin viemisprojekti.

Mistä tiedät tuon?

• Anonyymi

Häh? Mitä höpiset? Oikein se lausutaan tsitsoliina. Yritäpä lausua mitä kirjoitit? Miten lausut ch? Kun Italiannkielessänkirjoitetaan ch, se lausutaan k. Cicciolinan nimessähän ei ole ch-yhdistelmää. Kirjoitat ihan mitä sattuu! Cicciolina lausutaan oikein sii: tsitsoliina. (Cio lausutaan tso, cia lausutaan tsa, esim. ciao = tsao)

• Anonyymi

Häh? Mitä höpiset? Oikein se lausutaan tsitsoliina. Yritäpä lausua mitä kirjoitit? Miten lausut ch? Kun Italiannkielessänkirjoitetaan ch, se lausutaan k. Cicciolinan nimessähän ei ole ch-yhdistelmää. Kirjoitat ihan mitä sattuu! Cicciolina lausutaan oikein sii: tsitsoliina. (Cio lausutaan tso, cia lausutaan tsa, esim. ciao = tsao)

• Anonyymi

Et taida olla kovin tietäväinen. Italian kielessä cio lausutaan tso. Oma tulkintasi on käsittämätöntä! Miten itse edes lausuisit sen mitä kirjoitat?

• Anonyymi

Eiku, se tietty lausutaan kikkioliina

• Anonyymi

Voi hyvänen aika! Italiassa c äännetään kooksi vain takavokaalien a, o ja u edessä. Mutta kun kirjain i on etuvokaali. Keskellä olevassa ”cio” -kohdassa taas on etu- ja takavokaali peräkkäin, jolloin ensimm vokaali i jätetään ääntämättä (vrt. ”Ciao = tsao).
        JOTEN Cicciolina äännetään tsitsoliina..
        Ei pitäisi mennä antamaan varmoja tulkintoja, jos ei oikeasti tiedä.
        JOS äännettäisiin ”kikkoliina”, pitäisi nimi olla kirjoitettu ”Chiccolina”, mutta kun ei ole, vaan ”Cicciolina.

• Anonyymi

No ei ei ei,minä tiedän asian kaikista parhaiten,se lausutaan:Giggioliina

• Anonyymi

No ei kyllä lausuta noin,minä tiedän KAIKISTA parhaiten tuon asian,se lausutaan Jikkioliina!!!

• Anonyymi

No ehei sitä noin lausuta,se lausutaan giggioliina.MINÄ tiedän koska olen Italian kielen opettaja

• Anonyymi

Mäkin oon italian kielen opettaja. Lausutaan IHAN varmasti mikkoviina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäkin oon italian kielen opettaja. Lausutaan IHAN varmasti mikkoviina.

Ymmärsit siis mitä tarkoitan,hyvä!

• Anonyymi

Totta. Jokainen voi laittaa Google kääntäjään, ja kuunnella kuinka se oikein lausutaan. Juntit.

• Anonyymi

No niin,rakkaat ihmiset.Lauantaina sitten muistakaa kaikki äänestää tätä:Erika Vikman: Cicciolina jotta laulu pääsee edustamaan Suomea Euroviisuissa.Näin teette monet ihmiset onnellisiksi,kiitos.

• Anonyymi

No sehän lausutaan kikkelitiina.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3255
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2313
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1869
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1795
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1421
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1276
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1271
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1187
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe