Elämä fysiikan kannalta

kysymymerkki

Jos kuolleen linnun heittää ilmaan voi sen nopeuden, kiihtyvyyden, lentoradan jne laskea fysiikan lakien mukaan. Jos elävän linnun heittää imaan se voi lentää, esim. puuhun, puhelintolpalle tai paskoa heittäjän päähän.
Mitkä elävän linnun fysikaalisista ominaisuuksista tekevät siitä näin arvaamattoman?

11

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alex

      Moi !

      Yritäppä ihan käytännössä sanoa tarkka paikka mihin kivi laskeutuu kun heität kiven hiekkarannalle, minkä hiekanjyvästen väliin putoaa?

      Mitä enemmän muuttujia sitä vaikeampi arvioida.

      Tai ota "kuollut" höyhen, yritä päätellä mihin laskeutuu kun sen tuuleen päästät?

      Liikaa muuttujia siinäkin.

      --

      • squirrel

        Fysiikassa on sääntö,jonka mukaan elektronin rataa ja sijaintia ei pysty ennakoimaan edes sekunnin miljardisosan vertaa.
        Fysiikan laki ei siis tosiaankaan tarkoita samaa kuin kaavamainen ja yksiselitteinen tai ennustettava.

        Linnun paskomiseen vaikuttaa linnun kloaakin täysiystaso,lentosuuntaan kemialliset reaktiot jotka johtuvat osin fysikaalisen säteilyenergian aikaansaamissa kemiallisissa muutoksissa...
        Tikan lentoa on mahdoton ennustaa,mutta silti eräs lintubongareiden tapa tunnistaa kaukanakin olevia lintuja on nimenomaan lentorata...


      • stranger-81
        squirrel kirjoitti:

        Fysiikassa on sääntö,jonka mukaan elektronin rataa ja sijaintia ei pysty ennakoimaan edes sekunnin miljardisosan vertaa.
        Fysiikan laki ei siis tosiaankaan tarkoita samaa kuin kaavamainen ja yksiselitteinen tai ennustettava.

        Linnun paskomiseen vaikuttaa linnun kloaakin täysiystaso,lentosuuntaan kemialliset reaktiot jotka johtuvat osin fysikaalisen säteilyenergian aikaansaamissa kemiallisissa muutoksissa...
        Tikan lentoa on mahdoton ennustaa,mutta silti eräs lintubongareiden tapa tunnistaa kaukanakin olevia lintuja on nimenomaan lentorata...

        Muuttujia näissä pohdinnoissa riittä. Emme edes tiedä, tunnemmeko kaikkia muuttujia (ilmeisesti emme). Täsät seuraa se, että elämän ennakoiminen eteenpäin tai sen historia selviittäminen taaksepäin on erittäin epätarkkaa. Parasta olisikin puhua pelkästä arvailusta.


      • henkka_669
        stranger-81 kirjoitti:

        Muuttujia näissä pohdinnoissa riittä. Emme edes tiedä, tunnemmeko kaikkia muuttujia (ilmeisesti emme). Täsät seuraa se, että elämän ennakoiminen eteenpäin tai sen historia selviittäminen taaksepäin on erittäin epätarkkaa. Parasta olisikin puhua pelkästä arvailusta.

        Muuttujia riittää, emmekä todellakaan tiedä kaikkia muuttujia, mutta se ei estä meitä etsimästä koko ajan lisää ja lisää jolloin voimme luoda taas entistä ymmärrettävämpää luontoa ympärillemme.
        Ainoa muuttuja josta ei ole yhtään havaittavaa merkkiä on luoja:-)


      • stranger-81
        henkka_669 kirjoitti:

        Muuttujia riittää, emmekä todellakaan tiedä kaikkia muuttujia, mutta se ei estä meitä etsimästä koko ajan lisää ja lisää jolloin voimme luoda taas entistä ymmärrettävämpää luontoa ympärillemme.
        Ainoa muuttuja josta ei ole yhtään havaittavaa merkkiä on luoja:-)

        "Ainoa muuttuja josta ei ole yhtään havaittavaa merkkiä on luoja:-)"
        ---> Ensiksiksikin Luoja on muuttumaton siis ei muuttuja. Lisäksi luomakunnan olemassaolo todistaa Luojan olemassaolosta.


      • Alex
        stranger-81 kirjoitti:

        "Ainoa muuttuja josta ei ole yhtään havaittavaa merkkiä on luoja:-)"
        ---> Ensiksiksikin Luoja on muuttumaton siis ei muuttuja. Lisäksi luomakunnan olemassaolo todistaa Luojan olemassaolosta.

        Moi !

        Missä päin maailmankaikkeutta tuo mainitsemasi "luomakunta" sijaitsee?

        Miten siitä näkee että se on Raamatun Jumalan tekemä? Miten tuo entiteetti on sen tehnyt? Missä tuo entiteetti on nyt?

        --


      • henkka_669
        stranger-81 kirjoitti:

        "Ainoa muuttuja josta ei ole yhtään havaittavaa merkkiä on luoja:-)"
        ---> Ensiksiksikin Luoja on muuttumaton siis ei muuttuja. Lisäksi luomakunnan olemassaolo todistaa Luojan olemassaolosta.

        yksikin esimerkki josta voimme päätellä tämän muuttumattoman luojan olemassa olo... Ovatko ne kenties bakteerit vai virukset tai kerro sinä kun niin julistit!!


      • stranger-81
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Missä päin maailmankaikkeutta tuo mainitsemasi "luomakunta" sijaitsee?

        Miten siitä näkee että se on Raamatun Jumalan tekemä? Miten tuo entiteetti on sen tehnyt? Missä tuo entiteetti on nyt?

        --

        "Moi !"
        ---> Moi!

        "Missä päin maailmankaikkeutta tuo mainitsemasi "luomakunta" sijaitsee?"
        ---> Mihin tahansa katsot näet pienen osan luomakuntaa.

        "Miten siitä näkee että se on Raamatun Jumalan tekemä?"
        ---> Luomakunnan olemassaololoa ei voi selittää mitenkään muuten kuin siten, että Luoja loi sen. Ainoa mahdollinen Luoja on Raamatun Jumala, joka on kaikkia muita jumalia suurempi.

        "Miten tuo entiteetti on sen tehnyt? "
        ---> Luojan toiminta ylittää ymmärryksemme. Emme voi ymmärtää tarkasti, miten Hän kaiken loi.

        "Missä tuo entiteetti on nyt?"
        ---> Tähän löydät vastauksen Raamatusta.


      • stranger-81
        henkka_669 kirjoitti:

        yksikin esimerkki josta voimme päätellä tämän muuttumattoman luojan olemassa olo... Ovatko ne kenties bakteerit vai virukset tai kerro sinä kun niin julistit!!

        "yksikin esimerkki josta voimme päätellä tämän muuttumattoman luojan olemassa olo."
        ---> Elämän olemassaoloa ei voida selittää ilman Luojaa.


      • stranger-81 kirjoitti:

        "yksikin esimerkki josta voimme päätellä tämän muuttumattoman luojan olemassa olo."
        ---> Elämän olemassaoloa ei voida selittää ilman Luojaa.

        Jaahas, vaihteeksi taas aukkojen jumala: se mitä ei varmasti tiedetä, sen on varmasti luoja tehnyt.

        Voi hyvä tavaton, miten köyhää logiikkaa!


      • henkka_669
        stranger-81 kirjoitti:

        "yksikin esimerkki josta voimme päätellä tämän muuttumattoman luojan olemassa olo."
        ---> Elämän olemassaoloa ei voida selittää ilman Luojaa.

        aika keskiaikainen käsitys. Kaikki luonnonilmiötkin selitettiin jumalalla kun ei muuta osattu. Onneksi kaltaisesi idiootit ovat varsin vähissä nykyaikana...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe