MIlloin saadaan laki tuon puhelinmyyjien häiriköinnin lopettamiseksi? Onko tuo kotirauhan rikkomista.
Heti aamusta ralli alkaa ja kestää iltaan saakka. Alkaa jo vähitellen keittämään.
Laitan aina eston kun tuntemattomasta numerosta soitetaan. Nyt niitä estettyjä on jo monta sataa ja aina vain uusista numeroista soitetaan.
Tiedän että saa maksullisia estoja mutta minusta kotirauha sisältyy jo perustuslakiin eikä siitä tarvitse maksaa.
Pitääkö tehdä kanne noista soittelijoista ja haastaa käräjille niin saadaan ennakkotapaus.
Jos minä tarvitsen jotakin niin osaan kyllä tilata itsekin ilman tyrkkyttämistä.
Erehdyin tilaamaan lehden lahjaksi Otavamedialta. Sen jälkeen alkoi puhelin rumba. Myykö nuo firmat osoitetiedot eteenpäin.? Paljonko saavat yhdestä osoitetiedosta. Taidan vaatia osuuteni tuotosta.
Puhelin häirinköinti
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mua jännittää näiden puhelinmyyjien yllätyshyökkäykset.
Voinko saada yhteiskunnalta konsultointia, kuinka kohdata yllätyshyökkäys työ- ja vapaa-ajallani? - Anonyymi
Jos sinulla on puhelinmarkkinointikielto ja soittavat niin tee rikosilmoitus.
- Anonyymi
Rikosilmoituksen teko joka soitosta on kovin työlästä omien toimien ohella.
Pitää oma työ, perhe ja lemmikkieläimetkin hoitaa niin jää kovin vähän aikaa omille harrastuksille. - Anonyymi
Puhelinmarkkinointikielto suojaa ainoastaan kotitalouksia, ei yrityksiä ja elinkeinoelämää. Huomioitavaa kuitenkin että elinkeinoelämän piiriin lukeutuu myös kotitaloudet joilla on johonkin ammattiin liittyen yritystunnus.
- Anonyymi
Joku valopää on keksinyt hyvän huijauksen myydä "puhelinmarkkinointikieltoja" joilla ei ole mitään konkreettisuutta virallisuuden kanssa
https://www.telemarkkinointikielto.fi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku valopää on keksinyt hyvän huijauksen myydä "puhelinmarkkinointikieltoja" joilla ei ole mitään konkreettisuutta virallisuuden kanssa
https://www.telemarkkinointikielto.fi/Pelkkää ilmaa ja mielikuvia voi näköjäs myydä. Kukaan ei voi mitään asialle. Jos voisi niin tälläisestä estomyynnistä olisi jo tullut kielletty myyntituote.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkää ilmaa ja mielikuvia voi näköjäs myydä. Kukaan ei voi mitään asialle. Jos voisi niin tälläisestä estomyynnistä olisi jo tullut kielletty myyntituote.
Tuotteen myynnin voi kieltää käytännössä ainoastaan sen perusteella että se on hengelle tai terveydelle haitallista tai vaarallista. Muuten kaikki on vapaasti myytävissä ihan ilmapalloista alkaen kunhan niissä ei ole viruksia
- Anonyymi
Poliisin työ on henkisesti niin rankkaa, että on hyvä, jos joskus saa nauraakin.
Puhelinhäirintä on rangaistavaa vain silloin, kun soittaja soittaa toistuvasti häirintätarkoituksessa. RL 24:1a §. Eli, soittajan tarkoitus ratkaisee.
- Anonyymi
Kyllä tuon pitäisi olla kotirauhan rikkomista, että soitellaan monta kertaa samasta paikasta. Joku kansanaloite voisi olla paikallaan aiheesta.
Itse tilasin äidilleni Apu lehden lahjaksi, niin sen jälkeen ei ole rauhaa ollut. Kyllä ne tiedot johokin rekisteriin jää aina.
Ystävälläni oli joku esto about vuosi sitten, mutta silti soiteltiin. Hän kysyi asiasta, niin sanottiin vain että numeron kohdalla näkyy se että kielletty, mutta numero näkyy silti.
Jotkut on jopa niin härskejä että laittaa tulemaan vaikka ei itse edes tilaisikaan.- Anonyymi
Tahallista rauhan rikkomista tosiaan on.
Hyvin, hyvin häiritsevää ja rivoa soitella tuntemattomille ihmisille kesken työpäivää tai vapaa-ajanviettoa jopa juhannusaattona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahallista rauhan rikkomista tosiaan on.
Hyvin, hyvin häiritsevää ja rivoa soitella tuntemattomille ihmisille kesken työpäivää tai vapaa-ajanviettoa jopa juhannusaattona.Kotirauhann rikkomista on jos tekijä:
- tunkeutuu, menee salaa
- kätkeytyy, tai jää
- metelöi, tai heittää esineitä
- Anonyymi
Päättäjiä lähellä olevat tahot omistavat liikaa hämäräfirmoja, että eduskunta saisi aikaiseksi puhmyyntikiellon ja pikavippikiellon.
Minulle soitetaan todella harvoin. Olen rekisteröitynyt vain sähköpostiin. Pankkitunnuksilla asioin vain pankissa. Tuntemattomista numeroista tuleviin soittoihin en vastaa. Selaimet sun muut ruksaan tarkasti välttyäkseni tuputukselta. - Anonyymi
Puhelinmyynti rajoittaa matkapuhelimen käyttöä.
Ei voi tietää, kuka soitaa, jos ei vastaa.
Vastaan vain tuntemiini numeroihin, eihän voi tietää kuka myyjä sieltä milloinkin soittaa.
No, eipä sitten ole pelkoa valepoliiseista,- Anonyymi
Kyllä, puhelinmyyjät aiheuttavat rajoitteita ja jännitteitä.
Kenties puhelinmyyjät ovat lisääntyneiden mielenterveyshäiriöiden aiheuttajia. - Anonyymi
Kyllä. Oikean viranomaisen soittaessa näkyy kuka tai mikä taho soittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monille puhelimenkäyttäjille tulee muitakin puheluita kuin viranomaislinjalta esim. harrastuksiin kuten matkailuun, kilpailuun ja muuhun urheiluun liittyen.
Myös innokas kierrätystoiminta esim tori.fiin kautta on muuta kuin viranomaistahoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntematon soittaa numero voi olla salainen yhteystietoja ei löydy numeropalvelu
- Anonyymi
Jos puhelin myynti kiellettäs, niin TE-toimiston avoimet työpaikat osiosta lähtis varmaan puolet paikoista. :D
- Anonyymi
Ja toinen puoli on feikkityöpaikkoja eli summa summarum mitä jää jäljelle?
- Anonyymi
Tämä on kokoomuksen tahto vapaasta bisneksestä. Samaa sarjaa hiukan on massiivinen pikavippien mainostaminen.
Sano kokoomus, ja kansa kärsii. - Anonyymi
Sanot että sinun on saatava soittajan nimi puhelin numero ja osoite tietoosi ennenkin jatkat keskustelua
Tietäähän puhelinmyyjäkin sinun nimesi joten homman on toimittava myös toisinkin päin?- Anonyymi
Juurikin näin.
Ihmetyttää suuresti, että anonyymit puhelinmyyjät tuntemattomien yritystenliittimien avulla pyrkivät tärvelemään työ- tai vapaa-aikaasi.
Minulla ei yksinkertaisesti ole AIKAA käytettäväksi yhteenkään puhelinmyyjän yllätyskyykytykseen. Minun oma hommani KUZEE joka kerta, kun joudun yllätyshyökkäyksen kohteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin.
Ihmetyttää suuresti, että anonyymit puhelinmyyjät tuntemattomien yritystenliittimien avulla pyrkivät tärvelemään työ- tai vapaa-aikaasi.
Minulla ei yksinkertaisesti ole AIKAA käytettäväksi yhteenkään puhelinmyyjän yllätyskyykytykseen. Minun oma hommani KUZEE joka kerta, kun joudun yllätyshyökkäyksen kohteeksi.Etuliite säilyy loppu osa juoksee numerosta aamulla soitto illalla rahan Kiilto silmissään
Tai jos ei kiinnosta, niin mitä jos vain ihan normaalisti sanoisi esimerkiksi, että tarjoamanne tuote ei kiinnosta minua, hyvää päivänjatkoa, kuulemiin? Miksi jatkaa keskustelua tyhjän päiten?
- Anonyymi
Olen jo vuosia sitten hankkinut ns. salaisen numeron. Oikeastaan puhelinnumeroa on vain kielletty laittamasta mihinkään numerotiedusteluun, luetteloihin tms. En laita puhelinnumeroani mihinkään kyselyihin tai kilpailukuponkeihin. Jos vaaditaan puhelinnumero, en vastaile tällaisiin kyselyihin. Väestörekisteriin olen laittanut kaikki yhteystietokiellot voimaan. Silti joku taho lipsauttaa numeroni joskus harvoin eteenpäin. Niille äärimmäisen harvoille myyntipuheluille tarjoan heti punaista luuria kuuntelematta alkua pidemmälle myyntipuhetta. Joskus olen kysynyt että mistä ovat saaneet numeroni ja on valehdeltu että olen antanut numeroni koska olen ollut kiinnostunut heidän tuotteestaan.
- Anonyymi
Minulla on myös listaamattomat numerot, mutta niin on vain numerot lipsahtaneet muiden jakamina ties minne.
Saamieni tietojen mukaan puhelinmyyjien listat kierrätetään yhä uudelleen ja listalta et puhelinnumeroasi saa pois.
Puhelinoperaattorit myös listaavat tiedot käytössä olevista puhelinnumeroista, joihin toki kuka tahansa voi soittaa, oli myyjä tai muu huohottaja. - Anonyymi
Tuo kukasoitti.com on laitellut jo yli viisi vuotta yksityishenkilöiden salaisia numeroitakin esille
https://www.hs.fi/kuluttaja/art-2000002763548.html
- Anonyymi
Asun Norjassa ja siellä kielto toimii, markkinointiyritykset saavat listan numeroista joissa ei ole kieltoa ja jos soittavat kiellossa olevaan puhelimeen saavat satojen tonnien sakot niin eivät kerää luetteloista ja soittele muihin kuin niihin mitkä ovat listoissa jonka saavat.
- Anonyymi
Asun Suomessa ja täällä ei mikään myyntikielto toimi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun Suomessa ja täällä ei mikään myyntikielto toimi.
...mutta täällä on paljon muutakin toimimattomuutta..
Pahinta on melskaavat, ihmeparantaja kelan ja muiden vakuutuslaitosten VAKUUTUSLÄÄKRIT.
- Anonyymi
Outoihin puhelin numeroihin en vastaa, ainoastaan vaan niihin jotka olen laittanut kännykän muistiin. Jos jollain tärkeä asia, laittakoon tekstiviestin, silloin näkee jos jollain tärkeä asia.
- Anonyymi
näinhän se, tai parempi kun nämä ensin tekstiveistllä varoittaisi kellä asiaa, että voiko soittaa? kyllä tai ei
tämä voisi olla etevä keino, jos jollain semoinen juttu.. ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
näinhän se, tai parempi kun nämä ensin tekstiveistllä varoittaisi kellä asiaa, että voiko soittaa? kyllä tai ei
tämä voisi olla etevä keino, jos jollain semoinen juttu.. ?Tuo olisi aivan hyvä menetelmä. Harkisisivat edes hieman, kannattaako soittaa.
- Anonyymi
Suomalainen numero soittaa ulkomaa helppoa rahaa
- Anonyymi
Monesti nro näkyy yhteystiedot kuka numeron takana ei löydy mitään
- Anonyymi
Itse olen vaatinut puhelin myynnin kriminalisointia jo ajat sitten.
Itse en vastaa outoihin numeroihin, aamuvarhaisesta, viimeisin 21:15
Viime-viikon olleet yhtä terrorisointia.
Miten tähän ei saada lakia, kaikkeen muuhun kyllä.
Ei ne soiton estot mitään auta.
Terveisin Tampereen mies 46v.- Anonyymi
Minäpä kerron, miten minä teen, kun puhelinmyyjä soittaa.
Annan hänen rauhassa puhua myyntipuheensa, jonka jälkeen minä aloitan omani.
Myyn vanhoja vaatteitani , kenkiäni, laukkujani, urheiluvälineitä, huonekaluja, kodinkoneita jne.
Jos esim. vaate ei ole puhelinmyyjän kokoa niin kysyn, josko hän voisi hihkaista koko toimiston väelle myynnissä olevista tuotteistani.
Huonekaluja myyn vain noutona.
Kovin hiljaa on puhelin ollut.
Joudun nyt myymään kierrätystavaroita TORIn kautta.
- Anonyymi
Laitan aina eston kun tuntemattomasta numerosta soitetaan. ""
jos numerosta ei löydy tietoa selaimen osoiterivlle laittaa ja yleinen nettihaku siis hakukoneiden kautta
ja tätä enenn jos esim. fonecta tai muu julkinen luettelo, ketä pitää julkisia tietoja minkä verran
jos ei mitää löydy tietoa, on syytä laittaa estoon tai nimetä numero? nimi: esim. "tuntematon 1"
nämä voi olla arvokkaita säästää talteen jos poliisin kanssa joskus asiointia tulee näiden takia
hulluja kun riittää, rikolliset kostaa uhreilleen käräjien jälkeen , pois potkittuja työntekijöitä tms. hulluja tai kaunaa kantavia
numerot mitkä ei näy taas ollenkaan, siihen jossain puhelinmalleissa on erikseen asetuksissa esto, eli jos numero ei näy= torjuu heti- Anonyymi
Kauheesti vaivaa ja aikaa menee tälläseen tutkimiseen ja estämiseen.
Jos puhelinmyyjä soittaa niin pitäkää häntä heti potentiaalisena ostajaehdokkaana ja tarjotkaa omia myyntituotteitanne hänelle.
Esim. hierojani tarjosi heti kuulakynien myyjälle myös omia tuoksuöljyjään ostettavaksi.
KAUPPA SE ON JOKA KANNATTAA.
- Anonyymi
Soitetaan erittäin ahkerasti remonttia ylihintaan kaupataan
- Anonyymi
Myy heille takaisin vaikka omenansiemeniä ja roimaan ylihintaan.
- Anonyymi
Ilmoita numerosi Puhelin-Robinsoniin, kerralla voimassa kolme vuotta ja maksoikohan soittaminen euron. Ei yhtään soittoa puhelinmyyjiltä kolmen vuoden aikana, nyt keväällä Erälehden myyjä muistutti että unohdin laittaa uudet kolme vuotta tulille. 2kk sitten laitettu uudestaan ja ei soittoja.
- Anonyymi
Taidat valehdella tai sitten olet omasta kokemuksestasi tehnyt yleispätevän yleistyksen :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat valehdella tai sitten olet omasta kokemuksestasi tehnyt yleispätevän yleistyksen :)
Jos puhelinmyyntiyritys on ASML:n jäsen, joista suurin osa Suomessa on, niin silloin he ovat sitoutuneet noudattamaan Puhelin-Robinson listaa. Edesmennyttä isääni pommittivat kaiken maailman lehtimyyjät jatkuvasti, listalle lisäämisen jälkeen loppui soittelut.
- Anonyymi
Jos puhelin"markkinointi" kiusaa jotakuta niin hän on aivan liian kohtelias.
Olen tehnyt niin että:
1) puhelimissa on soitonesto soitoille jotka tulevat "Restricted" muodossa, eli että soittaja on estänyt nuneronsa näkymisen. Kukaan jolla on meille asiallista asiaa ei salaa numeroaan.
2) kun sitten häirntäsoitto tulee, jututan häiritsijää mahdolisimman pitkään, mutta en sano mitään mikä kuullostaa tilaamiselta. Kyselen sitä sun tatä, välillä sanon että "hetki ovella on joku", tai "oota hetki kun nostan perunat liedeltä", tms/jne/yms. Ja siten lopuksi sanon että: Kuule, ei minulla ole ollut mitään aikomustakaan ostaa/tilata, teen näin vain siksi että sinun aikaasi kuluu hukkaan. ennätys on lähes 17 min.
3) panen numeron estoon.
Toimii _erittäin_ tehokkaasti. Paskamarkkinoijilla on jokin keskusrekisteri jonne ne panee tiedon ettei kannata yrittääkään.
Toinen kotirauhan rikkomismuoto on paskaposti postiluukusta. Ne ovat lähinnä karvarannepizerioita. Olen tehnyt niin että:
- soitan paskapostaajan tilausnumeroon prepaidista, tiedustelen sitä sun tätä, annan sellaisen kuvan että olen tilaamassa tusinalle juhlijoita satsia, jatkan/pitkitän sekoilua, olen kysyvinäni ihmisiltä mitä he haluavat ja millä lisukkeilla, yms. Ja sitten lopuksi sanon että: Kuule, ei minulla ollut mitään aikomustakaan tilata yhtään mitään, teen näin vain siksi että teiltä tuli paspapostia psotiluukusta.
-meille näkyy pihamaa, kun sattuu niin että huomaan piszankuljetusauton kaartavan pihaan, menen ovelle ja sitten kun karvaranne työntää paskapostinsa postiluukkuumme pamautan miehekkästi ovea kumivasaralla, reaktiot ovat yleensä hyvin viihdyttäviä. Vähentää _suuresti_ paskapostin määrää.
Kolmas kotirauhan rikkomismuoto on ovelta-ovelle "markkinointi", ne myyvät milloin mitäkin ja on myös "uskonnollisia" hihhuleita. Olen tehnyt niin että:
- normaalisti ovikello ei soi. Sen saa helposti aikaan pienellä neodyymi-magneetilla.
- ovikellon nupissa on huomattava määrä valkovaseliinia, se suuresti ...oudoksuttaa pientä kotirauhan rikkojaa.
- tätä kohtaa ei kannattane julkaista, mutta se on hyvin tehokas pelote ovella häiritsevien mielestä.
Meille ei lainkaan tule vieraita siten, ettei siitä etukäteen olisi sovittu, tai jos meinaa tulla, niin viimeistään pihamaalta soittavat puhelimella.- Anonyymi
Minkä takia täytyy edustaa itseään NEGATIIVISESTI, kun voi positiivisesti käyttää hyödykseen puhelinmyyjän yhteydenoton ja myydä vastavuoroisesti omia tavaroitaan hänelle.
Kyllä ne soitot loppuvat POSITIIVISELLA käyttäytymisellä yhtä hyvin kuin tuollaisella omalla negatiivisella edustamisellaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä takia täytyy edustaa itseään NEGATIIVISESTI, kun voi positiivisesti käyttää hyödykseen puhelinmyyjän yhteydenoton ja myydä vastavuoroisesti omia tavaroitaan hänelle.
Kyllä ne soitot loppuvat POSITIIVISELLA käyttäytymisellä yhtä hyvin kuin tuollaisella omalla negatiivisella edustamisellaan.Olen pirullinen luonne, siitä on toisinaan suurta etua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pirullinen luonne, siitä on toisinaan suurta etua.
Niin, Tosiaan unohdin ihan sen tosiasian.
- Anonyymi
Puhelinmyyntiyrityksiin pitäisi tehdä pommi-iskuja. Alinta paskaa maan päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu832092Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4021916Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101370Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751337- 671273
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071005Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.266957Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun81952Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut254948- 131868