Viranomainen tyrkytti keväällä ulkolaista työvoimaa yrityksellemme.

Anonyymi

Meillä on pieni yritys. Se sai keväällä kuumimpaan korona-aikaan sähköpostin joltain viranomaiselta. Tiivistettynä sisältö oli tämä; "Mikäli yrityksellänne on tarvetta ulkolaiselle työvoimalle, riittää kun siitä ilmoittaa postin lähettäneelle viraonaiselle tiettyyn määräaikaan mennessä, niin sitä saa hankkia mistä tahansa niin paljon kuin tarvitaan, Lupa järjestyy."

Koska käytämme vain suomalaista työvoimaa, luin postin läpi pelkästään mielenkiinnosta, koska ihmettelin, miksi joku viranomainen yllyttää yrityksiä hankkimaan korona-aikana ulkolaista halpatyövoimaa?

Kun hain nyt kyseistä sähköpostia, oli se poistunut itsestään. Olen täysin varma, että Itse en poistanut viestiä. Poistan vain mainokset, mutta en ikinä mitään esim. viranomaisten lähettämiä, olipa kyse mistä tahansa.

Voin siis vain todeta, että joku viranomainen yllytti sähköpostin kautta hankkimaan ulkolaista haplatyövoimaa koronan jyllätessä, ja että posti oli automaattisesti poistuva. Jokainen voi päätellä mitä tällainen toiminta tarkoittaa yhteiskunnan ja sen turvallisuuden kannalta, ja että minkä puolueen agendasta oli kyse.

Pienyrittäjänä olen aina ollut sitä mieltä, että Kokoomus on Suoma tuhoava äärimmäisen vaarallinen syöpä.

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei helvetin kuustoista!
      Ite pyöritän hämeessä puufirmaa, ja yhtenä aamuna käynnistin firman pc:n että olisiko tullut tilauksia.
      Firman sähköpostiin oli tullut viranaomaiselta lähes samanlainen viesti mikä sinulle.
      Naurettavinta tuossa on se että sähköposti hävisi minultakin kuin savuna ilmaan.
      Näinkö sitä korona-aikana maan talous nousee, luulen että kohta pakotetaan ottamaan ammattitaidotonta väkeä kolmansista maista, minulle se tietäsi täyttä konkurssia, sillä täällä kukaan ei tilaa lautoja tai muuta puutuotetta jos ne ei ole priimaa.

      • Anonyymi

        Marjayrittäjä joka kuskasi Kolariin intialaisia viruksen levittäjiä junalla läpi Suomen, lienee saanut saman sähköpostin, joka on sittemmin kadonnut automaattisesti.

        Miksi hallitus sallii tällaisen rikollisuuden missä viranomainen on pahin ja vaarallisin, tahallinen viruksen levittäjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marjayrittäjä joka kuskasi Kolariin intialaisia viruksen levittäjiä junalla läpi Suomen, lienee saanut saman sähköpostin, joka on sittemmin kadonnut automaattisesti.

        Miksi hallitus sallii tällaisen rikollisuuden missä viranomainen on pahin ja vaarallisin, tahallinen viruksen levittäjä?

        Koska työvoimatoimiston tädit eivät enää palvele suomalaisia työttömiä niin piti niille keksiä jotain muuta tekemistä. Näin ne varmaan ohjeistettiin etsimään ulkomaalaisille työpaikka koska suomalaiselle ne ei tee mitään auttaakseen häntä työhön.

        Vaikka kysyisi virkailijalta edes sellaista 9€/päivä työtä niin se vain vilkaisee koneelta puolihuolimattomasti puolen minuutin ajan ja toteaa sitten "ei valitettavasti ole".


    • Anonyymi

      Eipäs ole sitten lainkaan ihme, että Skopjen lentojakaan ei voida stopata... monikohan on tarttunut "syöttiin". Onko tämä keino saada perustelut sille, miksi ulkolaista työvoimaa niin kovasti tarvitaan... Ensin tehdään "tarve" ja sitten innokkaasti se täytetään.

      • Anonyymi

        Työministeriö ei voi lopettaa tarpeettomia te-toimistoja koska silloin myös työministeriö kävisi tarpeettomaksi. Joten täytyy niiden jotain tehtäviä keksiä toimistovirkailijoille kun eivät enää palvele suomalaista.


    • Anonyymi

      Luulisi tuon jonkun tallentaneen, jos vähänkin haiskahtaa laittomalta. Eikö nykyisin pidä ottaa kaikesta kopio, muuten joutuu vaikeuksiin kun ei voikkaan todistaa tapahtunutta.

      • Anonyymi

        Minä hankinkin sovelluksen joka tästä eteempäin ottaa heti sähkösteista kopion erilliselle kovalevylle.


      • Anonyymi

        Toivottavasti joku on tallentanut. Itselle selvisi että sähköposti voidaan poistaa lähettäjän toimesta, vasta silloin kun tämä tapahtui. Olin aiemmin uskonut, ettei vastaanotettua postia voi poistaa kukaan muu kuin vastaanottaja itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti joku on tallentanut. Itselle selvisi että sähköposti voidaan poistaa lähettäjän toimesta, vasta silloin kun tämä tapahtui. Olin aiemmin uskonut, ettei vastaanotettua postia voi poistaa kukaan muu kuin vastaanottaja itse.

        Periaatteessa tätä voisi pitää vaikka varkautena. Kun varastetaan postit toisen ihmisen luukusta niin se on varkaus. Eikös virtuaaliasioissa ole sama laki ?


    • Anonyymi

      Perustuuko tällaiseen Suomen tarve 80.000 ylkomaalaiselle työntekijälle. Härskiä toimintaa, jos tämä pitää paikkansa. Toivottavasti joku on tallentanut ja printannut kyselyn. Olisi todella mielenkiintoista tietää kuka näitä on lähetellyt.

      • Anonyymi

        Saman sähköpostin näyttää saaneen muutkin yritykset. Ja posti on hävinnyt itsestään kuten minullakin. Ja todellakin, hämmästelin postin saatuani, että kuinka viranomainen voi yllyttää ulkolaisen työvoiman hankintaan, kun juuri se on mitä vaarallisinta koko yhteiskunnalle, viruksen leviämisen vuoksi.


      • Ne 80 000:ta ulkomaalaista työntekijää on Ohisalon päiväunia, jotka varmaankin kelpaisi myös kokoomukselle.Minipalkka ja loput elämiseen tarvittavaan Kelalta.Varmaankin demareille tämä kävisi myös, asumistuki-Kojamo-ay-liike- demarit, kaikki verottomana tulonsiirtona yhteiskunnalta.


    • Anonyymi

      Työkkäri tuputti minullekin joskus säätiön ja liiton pakkotöitä. Myös golf-kentällä oli hoitajatarvetta sopulihintaan.

    • Anonyymi

      Kannattaa tulostaa tärkeet sähköpostit paperille heti.

    • Anonyymi

      Viranomainen eli jonkun poliisimiehen tai naisen pappa, isovanhempi tai setä?

      • Anonyymi

        Viranomainen joka käsittelee lupia ulkomaisen työvoiman saapumiseen Suomeen. En vain tarkoin muista mistä sähköposti oli lähetetty. Viesti oli silti hyvin selvä. Lupa työvoiman hankintaan järjestyy mistä päin maailmaa tahansa, kunhan ilmoittaa tarvittavan työvoiman määrän riittävän ajoissa viranomaiselle.


      • Anonyymi

        Sinulle viranomianen voi olla poliisin pappa tai setä? Kommnenttisi kertoo hyvin älyn tasosta, minkä olet ilmeisesti viranomaisvanhemmiltasi perinyt.


    • Anonyymi

      kertokaapa nettinörtit miten sähköpostin häviäminen on mahdollista???

    • Anonyymi

      Rikolliset sähköpostit ja muut digitiedot pitää printata saman tien koska tietokone jumala on ohjelmoitu piilottamaan omat pahuutensa.

      • Anonyymi

        PrtScn-nappulaa painamalla kone ottaa näytönkaappauksen, sen voi tallentaa vaikka asiakirjoihin ja siirtää sähköpostin pilveen talteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PrtScn-nappulaa painamalla kone ottaa näytönkaappauksen, sen voi tallentaa vaikka asiakirjoihin ja siirtää sähköpostin pilveen talteen.

        Sen voi laittaa linkillä tännekin kaikkien luettavaksi.


    • Anonyymi

      Olis kiva nähdä se posti.

      Ja erittäin mielenkiintoista, että Suomessa on kohta 80% työttömyys ja
      hallinto itse tyrkkää ensisijaisesti ulkolaista työvoimaa,
      luvat ei ongelma...mikään ei ole ongelma.

      annas olla jos se olis suomalainen, edes ilmanen
      heti tulee ongelmia, luvat, kortit, tulityökortit, hyggepassit....ongelmia riittää.

      Mitä hallitus puuhaa? Olis hyvä hetki perustella moinen toiminta.

      • Anonyymi

        Miksi vastaavaa postia ei lähetetä suomalaisista työttömistä. Uutisissa kyllä kehutaan kaikenlaisesta palkkatuesta ja harjoittelumahdollisuudesta ja oppisopimuksista mutta ne on aina valhetta koska todellisuus on aina toista kuin uutiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vastaavaa postia ei lähetetä suomalaisista työttömistä. Uutisissa kyllä kehutaan kaikenlaisesta palkkatuesta ja harjoittelumahdollisuudesta ja oppisopimuksista mutta ne on aina valhetta koska todellisuus on aina toista kuin uutiset.

        etsin vuosia töitä, lähetin tuhansia hakemuksia
        pitkin suomea
        ja kävelin paikan päälle välillä noin 10- 15 paikkaa per/ pv
        ja noin1% lähetti ”kiitti hakemuksesta” viestin, loput ei mitään.

        Hinnasta ei pitäisi olla kiinni, eikä perhetilanteesta.

        Epäilen ettei töitä ole, ilmoitukset on suureltaosin mainoksia, ei oikeita.

        Jos on halukas tekemään myös paskaduuneja, ja alipalkkaan mutta ei ilmaiseksi
        ... ehdot ei pitäisi olla ylivoimaisia.

        Töitä ei ole.
        Jos ei ole suomalaiselle - miksi työttömiä tuodaan hallituksen toimesta maailman ääristä?

        Tehkää testi, tee lista minne voisit mennä ja
        mene ja esittele itsesi, jätä yhteystiedot.
        Moniko saa duunia?

        Tiedän tilanteen joka alalla, joten tiedän myös tuloksen.


    • Anonyymi

      olisko lähetetty suomi.fi kautta
      ja laitettu poistumaan ajasettuna

      TE palvelut näyttää olevan asiakkaana

    • Anonyymi

      olisiko lähetetty suomi. fi kautta
      TE tsto näyttää olevan asiakkaana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      570
      3780
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3278
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2699
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2094
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2051
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1857
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1825
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1740
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1709
    Aihe