Paljon menee rahaa ruokaan

Anonyymi

Tosi paljon mennyt heinäkuussa ruokaa. Yli 300 euroa niin se vaan on. Yritin oikeesti katsoa mitä ostan mutta kun on aktiivinen ja urheilua harrastava niin ruokaa pitää syödä paljon ja se maksaa koska muuten ei jaksa. ei vaan jaksaisi vähemmällä ja nytten pitää miettii että voiko jättää jotain ostamatta ja milloin opitää syödä.
Miten ihmees joku pärjää alle 200 eurollakin kun pitäis töitäkin hakea, pitäisi liikuntaa harrastaa ja täytyis itse pitää terveenä.

16

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jahas oikeen kuntoile nooh eikö työt maistu.Ruokaa ostetaan sen mukaan mitä on varaa.

• Anonyymi

Kunnon ruokaan kannattaa satsata, eikä kaljaan, viinaa ja tupakkiin.
      liikuntaa ja maukasta ruokaa.

Jos tuntuu että menee liikaa, niin ei mene.

• Anonyymi

Toi kyllä totta että ruokaan kannattaa satsata että mitä syö.Syö terveellisesti ja pihistää muusta.

• Mulla ei mee max kuin 250 egee ja omasta mielestäni syön suht hyvin. Esim hedelmiä ja kasviksia on joka päivä.

Toki kaupan omia merkkejä tullut paljon ostettua. Mut 9/10 ihan hyviä kopioita alkuperäisestä.

Rainbow, X-Tra tai Pirkka. Jne. Mitkä tuotteet ovat huonoja? Mä aloitan: X-Tra Kippari savusulatejuusto viipale. Uskomatonta paskaa. Valion Kippari oikein maukasta.

Muita?!

• Anonyymi

Se on totta, että valion savustettu Kippari on oikein maukasta paahtoleivän päällä.
        Siihen kun vielä laittaa savukalkkunan siivuja sekä kurkkua niin makuhermoja hivelee.
        Hankin myös vesimeloonin. Niitä saa muuten 2 kpl yhden vaivaisen tupakka-askin
        hinnalla ja mutusteltavaa riittää jopa moneksi päiväksi. Oikein hyvä valinta.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on totta, että valion savustettu Kippari on oikein maukasta paahtoleivän päällä.
        Siihen kun vielä laittaa savukalkkunan siivuja sekä kurkkua niin makuhermoja hivelee.
        Hankin myös vesimeloonin. Niitä saa muuten 2 kpl yhden vaivaisen tupakka-askin
        hinnalla ja mutusteltavaa riittää jopa moneksi päiväksi. Oikein hyvä valinta.

Mä oon kans vesimeloni nisti. :) Varmaan 20 kg mennyt jo tänä kesänä.

Tuossa laskin juu summa summarum ruokia joita laitan. Reilut 20 löytyi mut vielä pitäisi laajentaa.

Mut itse laittaminen on kaiken a ja o. Eikä ole ydinfysiikkaa. Esim päivälliselle kun varaa keskimäärin 3 - 4 euroa niin syö oikein mukavasti.

Ongelma on se että vedetään paljon kaupan valmiita. Maultaan kehnoja ja kalliita. 😐

• Anonyymi

Syöt suht hyvin?
        Sulatejuustot on oikein kuuluisia siitä, miten ne on ultraprosessoitua ja paljon lisäaineita sisältävää ruokaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Syöt suht hyvin?
        Sulatejuustot on oikein kuuluisia siitä, miten ne on ultraprosessoitua ja paljon lisäaineita sisältävää ruokaa.

Mä taas oon sitä mieltä että ei elämässä selviä hengissä, eikä Venäjällä selviä kännistä. Olkoon se mottoni.

Siispä en noita lisäainejuttuja lue, Royal gala menee kuorineen jne.

No elämä on valintoja täynnä.

• Anonyymi

Mulla on ruokaan budjetoitu 120e/kk ja vielä sillä on pärjännyt, vaikka kovin hankalalle alkaa vaikuttaa. Heinäkuu vielä onnistui, mutta tästä kuusta en tiiä, oli näet kaupoista loppuneet kuivat herneet, ettei saakaan normisatsia 6 litraa keiteltyä hernekeittoa. Kun en oikein mieltynyt makaroneihin, vai pastoiksihan niitä hienommin kutsutaan. Kun ei riisikään istu ideologiaani, niin nyt menee miettimisen puolella sitten mitä kaupasta kotiin kannetaan.
      Lihan osto jäi kokonaan pois jo huhtikuussa, mutta maitotuotteista joitakin vielä ostan. Kala on jäämässä pois myös, kun on liian kallista. Yksi on kumminkin varma ostos, maksoi mitä tahansa - Kaurahiutaleista en luovu.

• Anonyymi

Maanantaista aloitan ja teen jauhelihakastikkeen perunoita ja salaattia ja tiistaina samaa.Keskiviikkona kanansuikaleita riisi-herne-maissi-paprika.Torstaina hernekeittoa.

• Anonyymi

Kuinka monta syöjää teillä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka monta syöjää teillä on?

Ittelle ni onko kauhee ruokamäärä jos maanantaina 400grm jauhelihaa ja syö siitä 4krt.Kolesteroliarvot ok ja verensokereiden mittausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ittelle ni onko kauhee ruokamäärä jos maanantaina 400grm jauhelihaa ja syö siitä 4krt.Kolesteroliarvot ok ja verensokereiden mittausta.

Jauhalihapullat vaan uunipellin kanssa uuniin, niin ei tarvitse erikseen käristellä
        niitä pannulla. Perunoita ja salaattia, niin mitä muuta se ihminen tarvitsee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jauhalihapullat vaan uunipellin kanssa uuniin, niin ei tarvitse erikseen käristellä
        niitä pannulla. Perunoita ja salaattia, niin mitä muuta se ihminen tarvitsee.

Niimpä...kyllä sitä jauhelihaa on varaa syödä.

• Anonyymi

Luojankiitos lämpimistä säistä. Ei mennyt kun ei tee mieli syödä.

• Anonyymi

Ennen pärjäsi 200 eurolla. Nyt menee yli 300 euroa. Kalliiksi on ruoka muuttunut.
      No kävin kalassa tänään ja sain paljon ahvenia. Kalastan koko syksyn ja toivon mukaan saan 15 kg ahven fileitä pakkaseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiesitkö mies että musta tulee sun vaimo?

Niinpä, aika järisyttävä uutinen
      Ikävä
      102
      1745
    2. Ei on ei!

Jos olet päätynyt estoon, se ei ole sinulle vinkki yrittää kovemmin. Hän ei tahdo sinusta kuulla, ja on jo laittanut äär
      Ikävä
      66
      1009
    3. Kaikki oli hetken aikaa

niin intensiivistä ja upeaa. Oltiin vain me. Sähköä oli ilmassa joka puolella. On vaikea hyväksyä, että se on nyt taka
      Ikävä
      53
      809
    4. EU aikoo kieltää puun polton Suomessa vuoteen 2027 mennessä.

https://www.suomenuutiset.fi/eu-haluaa-terveydelle-haitallisen-puunpolton-aisoihin-saunojen-ja-takkojen-piippuihin-sahko
      Maailman menoa
      159
      726
    5. Eikö me voitaisi jutella joskus ihan rehellisesti?

Ihan vain jutella. Kasvotusten siis. Eikai siinä olisi mitään pahaa? Miehelle, työpaikallasi.
      Ikävä
      50
      703
    6. Tunnen että tykkäät minusta

Miksi et silti tunnu tahtovan mitään välillemme?
      Ikävä
      39
      687
    7. Trumpin parjaamisen on loputtava

Suomalaiset ovat tavallista alttiimpia median propagandalle. Vuosikausia jatkunut demokraattisen USA:n vapailla vaaleill
      Maailman menoa
      205
      629
    8. Jäikö sinua

Yhtään vaivaamaan se, miksi tunnen meidän välisen yhteyden niin voimakkaana? En tiedä onko tämä siunaus vai kirous, kun
      Ikävä
      40
      622
    9. Mitä mieltä?

Mitä mieltä oot kaivattusi ammatista? Onks se seksikästä vai onks sillä ees väliä, mitä tekee?
      Ikävä
      34
      617
    10. Muistan sun kädet kauniit

Sain niitä kerran kosketella. Olen kiitollinen siitä, että tein niin joskus. Pitkät sormet, herkät mutta vahvat, naisell
      Ikävä
      48
      609
    Aihe