En ole päässyt 10 vuoteen töihin

Anonyymi-ap

niin missä työ ?

40

558

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole töitä. Siksi orpokiristää työttömien tuloja kun tietää ettei ne pääse töihih, niin saa ilmaisia orjia. Laskelmoitu juttu.

    • Anonyymi

      Suomessa on mahdollisuus (yhtenä harvoista maailman valtioista) saada peruskoulutus, ammatillinen koulutus ja jopa korkeakoulututkinto käytännössä ilmaiseksi.

      Jos ei ole ollut älyä opiskeluun, niin on aika ymmärrettävää, että ei löydä työpaikkaa.

      • Anonyymi

        Minä olen FM, enkä silti saa töitä.
        Oliko jotain muuta aivopierukommenttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen FM, enkä silti saa töitä.
        Oliko jotain muuta aivopierukommenttia?

        Nämäkin ovat varmasti mielestäsi aivopierukommentteja:

        Eikö korkeakouluopiskeluun pystyvältä voi vaatia sen vertaa järjenkäyttöä, että valitsee alan, jonka kautta myöhemmin todennäköisesti työllistyy?

        Filosofian maisterilla voi olla erilaisia pääaineita, joilla on merkitystä työllistymisen todennäköisyyteen. Mikä on pääaineesi?

        Miten olet kuluttanut 10 vuotta työttömänä?

        Oletko olettanut työnantajien kiinnostuksen kasvavan sitä mukaa, mitä kauemmin olet levännyt laakereillasi?

        Totuus on tietenkin se, että sinulla on joku iso henkilökohtainen ongelma, joka estää työllistymisesi. Veikkaan yhdistettyä päihde- ja mielenterveysongelmaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen FM, enkä silti saa töitä.
        Oliko jotain muuta aivopierukommenttia?

        Jos työtä ei löydy alalta, jolle on kouluttautunut, on silloin tullut kouluttautuneeksi aivan väärälle alalle taikka sitten omat työnhakukyvyt ovat riittämättömät. Pitkäaikaistyöttömälle uudelleenkoulutusmahdollisuuksia riittää, alkaen työnhakukurssista, jos vain viitsii sellaisia etsiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämäkin ovat varmasti mielestäsi aivopierukommentteja:

        Eikö korkeakouluopiskeluun pystyvältä voi vaatia sen vertaa järjenkäyttöä, että valitsee alan, jonka kautta myöhemmin todennäköisesti työllistyy?

        Filosofian maisterilla voi olla erilaisia pääaineita, joilla on merkitystä työllistymisen todennäköisyyteen. Mikä on pääaineesi?

        Miten olet kuluttanut 10 vuotta työttömänä?

        Oletko olettanut työnantajien kiinnostuksen kasvavan sitä mukaa, mitä kauemmin olet levännyt laakereillasi?

        Totuus on tietenkin se, että sinulla on joku iso henkilökohtainen ongelma, joka estää työllistymisesi. Veikkaan yhdistettyä päihde- ja mielenterveysongelmaa.

        Nyt luulet minua aloittajaksi.

        Kukaan ei mene ylipistoon rahan kiilto silmissä.

        Olen kouluttautunut alalle, jossa töitä olisi vaikka kuinka paljon, mutta kunnat ja kaupungit myöntävät palkkarahoja hyvin niukasti, tai työt hoidetaan palkkatukitöinä.

        Olen tehnyt töitä satunnaisesti. Työttömänä käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, kun se maksaa työttömille 39€/6kk. Lisäksi on muita harrastuksia.

        Ei, en oleta työnantajien kiinnostuksen kasvavan työttömyysaikanani.

        Minä en juo, enkä polta. Rahani eivät muuten riittäisi harrastuksiin. Henkilökohtainen ongelma on ikä, se on 51. Usko pois, se on Suomessa tosi iso ongelma työnhaussa.

        Lisää aivopieruja?


    • Anonyymi

      palkan maksu pula on se ongelma !

    • Anonyymi

      Omassa suvussani ei ole ketän työtön mieti sitä aloittaja.Huh huh 10vuotta maannu kotona työttömänä ja nyt jo ihmettelee miksei töitä löydy.

      • Anonyymi

        Sinä sinä sinä, jos sinun sukusi tyytyy 9 e pväkorvaushommiin oarjaksi, niin se on ehidän häpeänsä. Me muuta halutaan ppalkkaa jolla tulee toimeen.

        Ei työ ja työttömyys mitenkään eroa toisistaan. Ihminen itse päättää mitä tekee elämässä.
        Mikä järki tehdä duunia jos korvauksia saat enempi,. Työ ei ole mikään mittari ihmiselle.
        Minä olen ollut 20 v työtön, että mieti sitä. parempaa elämää ei olekkaan kun vapaus orjailusta. Ihmisen pitää itse arvosaa itseään, eikä mennä mukaan hullutksiin, ei sua muut arvosta mistään. Työnantajat vaan naruaa että sainpas taas yhden orjan.. huhkikoon hän, minä kerään rahat!! Näin se kuule menee. Olet pelkkä palikka.


      • Anonyymi

        Suhteilla kaikki varmasti töihin päässeet ja leikit parempaa kuin muut, teitä on nähty ja aina kuvottaa nämä paskanjauhajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sinä sinä, jos sinun sukusi tyytyy 9 e pväkorvaushommiin oarjaksi, niin se on ehidän häpeänsä. Me muuta halutaan ppalkkaa jolla tulee toimeen.

        Ei työ ja työttömyys mitenkään eroa toisistaan. Ihminen itse päättää mitä tekee elämässä.
        Mikä järki tehdä duunia jos korvauksia saat enempi,. Työ ei ole mikään mittari ihmiselle.
        Minä olen ollut 20 v työtön, että mieti sitä. parempaa elämää ei olekkaan kun vapaus orjailusta. Ihmisen pitää itse arvosaa itseään, eikä mennä mukaan hullutksiin, ei sua muut arvosta mistään. Työnantajat vaan naruaa että sainpas taas yhden orjan.. huhkikoon hän, minä kerään rahat!! Näin se kuule menee. Olet pelkkä palikka.

        Mikä ihmeen 9eur päivä täh kun saavat rapiat 3000eur kk käteen.Löytyy näitä jauhopäitä jonka koko suku on köyhä ettei mitään varallisuutta.


    • Anonyymi

      Tuo 10 vuotta on vielä lyhyt aika. Tiedän tapauksia joilla on jo noin 30 vuoden työttömyysputki.

    • Anonyymi

      Työttömänä olo usein vaikeaa puutteellista mieti sitä

    • Anonyymi

      Ole onnellinen ette ole saanut, ei kaikki halua töit. Suomessa on niiiiiiiin surkeet palkat ettei ole ihmis arvosta ottaa edes työtä vastaan.

      Minä olen nauttinut työttömyydestä täysin. Ei koskaan sairastu, ei väsy, ei ole kiireisiä aamuja ei mitään kiukkuvia työkavereita, , vaan aina omaa tekemistä ja oloa. Aivan ihnaa olla kotona. Kuka menee 9 e päväkorvauksella duuniin. Mulle palkkaa 8 tonnia kuussa, muuten en edes harkitse.

    • Anonyymi

      Kannattaa tehdä töitä mistä tykkää

      • Anonyymi

        Eihän näiden järjenlahjat riitä minkäänlaiseen työhön.

        "Minä olen ollut 20 v työtön, että mieti sitä. parempaa elämää ei olekkaan kun vapaus orjailusta."

        Edes ilmainen 9 vuoden peruskoulu ei riitä opettamaan näille oman äidinkielen kirjoitusasua🤣


    • Anonyymi

      Lähren töihin milloin vain kun siltä tuntuu...

    • Suomi pääministeri paikka on tyhjä haluatko hhhhhhhhhhhhhhhh

      • Anonyymi

        No nyt senkin paikan vei joku tampio.


    • Anonyymi

      Minäpä sain kenkää

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä olin yrittäjänä 25 vuotta, enkä varmasti saa palkkatyötä. Noin 100 työhakemuksen jälkeen ei ainuttakaan työhaastattelua.

      • Anonyymi

        Hyvällä yrityksellä on parhaat edut...


    • Anonyymi

      Asun pienellä paikkakunnalla jossa kaikki ovat minua fiksumpia ja koulutetumpia joten en voi saada töitä-

    • Anonyymi

      Tuollainen 30 vuotta työttömänä on jo kurjuuden maksimointia.

    • Anonyymi

      Teen töitä ahkerasti kesämökillä mutta palkkatyöhön en kelpaa kun ikää on 50+.
      Kunto ja terveys ovat kunnossa ja samalla minulle valehdellaan ja puhutaan paskaa päin naamaa että ikä ei ole este, eikö muka?

    • Anonyymi

      Minulla on pieni yritys, työllistän 2-4 henkilöä, tai minä teetän töitä yrityksesäni että se tuottaisi enempi rahaaa kun yksin ei saa niinpaljon aikaan, Otan yleensä tet harjoittelijoita ja työkkäristä palkkautettuja, jottei tarvi itse sitä palkkaa maksaa... se on hyvä systeemi, yksi kun lähtee tulee toinen ilmaisnen työntekijä tilalle. Yritys pyörii mukavasti, ja voin pitää vapaita kun toiste tekee hommat ja itse lähäää, silloin on mieheni täällä katsomassa perään ettei he pölli mitään ja työtä tekevät ettei situ ja ihmettele.

      On hyvä systeemi että voi kierrättää eikä tarvi maksaa palkkaa. kaikkea voi ostaa mitä haluaa, kun yritys pyörii.

      • Anonyymi

        Et ole yrittäjä vaan katkeroitunut työtön joka ei saa millään järjestykseen elämäänsä luulet että sinulle oikeen järjestetään töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole yrittäjä vaan katkeroitunut työtön joka ei saa millään järjestykseen elämäänsä luulet että sinulle oikeen järjestetään töitä.

        stykseen? Mihin j'rjestykseen elämä pjitää laittaa? heheee... eihän sitä järjestykseen laiteta, se ei ole tavra, jolle on omat hyllyt. Eläm elet''n niinkuin sen haluaa. Monet haluaa olla työttömiä ja jotkut orjatyöllisiä, se on valinta kysymys mitä kukakin haulaa tehdä.

        Kun on kunianhimoa itseään kohtaan, tekee sitä mitä haluaa, ei ainakaan orjaile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        stykseen? Mihin j'rjestykseen elämä pjitää laittaa? heheee... eihän sitä järjestykseen laiteta, se ei ole tavra, jolle on omat hyllyt. Eläm elet''n niinkuin sen haluaa. Monet haluaa olla työttömiä ja jotkut orjatyöllisiä, se on valinta kysymys mitä kukakin haulaa tehdä.

        Kun on kunianhimoa itseään kohtaan, tekee sitä mitä haluaa, ei ainakaan orjaile.

        Oletko humalassa vaiko lääketokkurassa heti aamusta kun siltä näyttää kirjoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko humalassa vaiko lääketokkurassa heti aamusta kun siltä näyttää kirjoitus.

        Unen pöppörössä... miksi se sana sinulta unohtui? Halusit varmaan että samaistun sinuun...

        ihanaa olla työtön kun saa nukkua pitkään. Koita sinä selvitä siellä.


    • Anonyymi

      3 ammattia opiskelin enkä ole töihin koskaan päässyt.

      • Anonyymi

        Minä taas valitsin jo toisella kertaa varman ammatin ja olin töissä 35 vuotta.


    • Anonyymi

      Ei de uppoa ei mutta hyvää juissia

    • Anonyymi

      Voin yksityishenkilönä maksaa 7e/h palkkaa. Sinun pitää ryhtyä kevytyrittäjäksi ja tulla tekemään minulla pihatöitä.

      Lahja.

    • Anonyymi

      Mulla on monta ammattia, olen ompelija, toimistovirkailija, ohjaaja, koruntekijä, laulaja, pianisti... muttei töitä.. joten olen ratkaisut pulman sillä että teen noita kaikkia sopivissa määrin.

      • Anonyymi

        Itse olen liikemies ja asiamies.


    • Anonyymi

      Tiedän sellaisia työpaikkoja, joihin pääsee ihan varmasti kuka vain. En voi kuitenkaan suositella niitä, koska palkat ovat niin pienet, ettei niillä pärjää ainakaan uuden hallituksen leikkausten jälkeen.

    • Anonyymi

      Miksi mennä töihin pierupalkalla?
      Itse ollut töissä kymmeniä vuosia ja sitten potkittiin eläkepomminpurkajaksi.
      Tuleva eläke josta joutuu vielä maksamaan veroa on huonompi kuin kansakoulusta suoraan eläkkeelle siirtyneillä!!
      Töistä selkä paskana ja astmaa pölystä puhumattakaan työpaikkakiusaamisesta!
      Eli summasummarum; kenenkään ei kannata mennä p-hommiin p-palkalla ellei ole vahvaa takuuta tulevan eläkkeen määrästä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3361
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1828
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1303
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1123
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1004
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe