Länsi vaikuttaa luuserilta, mutta miksi?

Anonyymi-ap

Olisin vaan tullut kertomaan, että länsimaat ovat totaalisen epäonnistuneet disinformaatiosodankäynnissä Venäjää vastaan.

Venäjän trollit voivat länsimaissa kylvää omaa ideologiaansa joka kanavalla ja heillä on jopa trollitehdas vain tätä tarkoitusta varten. He vääristelevät totuuksia, vaikuttavat ihmisten mielipiteisiin ja jopa vaalituloksiin toiminnallaan.

Onko tosiaan niin, että länsi ei kykene vastaamaan samalla mitalla Venäjällä? Tekoälyn aikana edes kielelliset haasteet ei enää ole ongelma sulavasti käännetyn disinformaation kylvämiseen. Sivistymättömänä kansana venäläisiä on vieläpä perin helppoa aivopestä, mutta onko heillä toisaalta laajemmassa kuvassa samanlaista some- ja verkkokulttuuria kuin lännessä? Onko siellä edes valtaosalla vielä tietokonetta, jonka kautta trollausta voisi heille syöttää? Ehkä he elevät vielä sanomalehtiaikaa, mistä johtuen länsi ei sikäläiseen uutisointiin kykene samoin vastaamaan kuin he täällä!

Kun kerran trollaaminen ei Venäjällä ole mahdollista niin entäpä kapuloiden lyöminen heikäläisten rattaisiin? Miksi esim. Windows tai eri somealustat eivät ole vielä vetäytyneet tyystin Venäjältä vai eikö tämä muka ole teknisesti mahdollista...estää vaikkapa päivityksiä latautumasta tai syöttämällä venäläisiin winukoihin virusta, joka tuhoaa koko koneen? Miten joku Lavrov tai Medvedev voi edelleen postailla törkykommentteja länsimaisissa somealustoilla? Eikö nämä voisi blokata kokonaan palveluista ulos? Eikö meiltä lännestä löydy hakkereita hyökkäämään venäläisiin palvelimiin, kuten he tekevät meille? Olemmeko ihan lapasia?

33

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

ö'mmeöt' ö¨jyrr yilirajat åitomoööe sipramkuntukee eli siis kun vrnäåjällä on niin ylivoimainen voims...

ydinvoimsan poistsmsminrn Brnäjältä oli rnsdi sdkrl ytsurtsshn.

• Anonyymi

Volvon poistaminen kokonaan ruotrailisiltas....

jottas baltskumaasilmsn sdota loppuu... itselläni oli kyllä Volvon Amazon moottori oli B20.-moottori 2D.

• Venäjällä katsellaan vielä telkkaria. Pystytään vaikuttamaan niin paljon kansalaisiin, eivät saa oikeeta tietoa. Valtiolliset yleisradioyhtiöt on yleensä huono juttu, ei tuu välttämättä oikeeta tietoa.

• Anonyymi

Voi olla myös päinvastoin?
        Markkinataloudessa uutiset tulevat maksajan kukkaron mukaan, ei oikean tiedon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla myös päinvastoin?
        Markkinataloudessa uutiset tulevat maksajan kukkaron mukaan, ei oikean tiedon?

Suomen yleisradio on maailman luotettavampia medioita - ellei peräti luottavin.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Suomen yleisradio on maailman luotettavampia medioita - ellei peräti luottavin.

- Sheena

En mäkään luotettavuutta epäile, mutta en näe huonona sitäkään, että seuraa myös svt uutisia. Mähän en oikeestaan muuta katokaan kun uutiset. Joskus jotain dokumentteja.

Mulla ei oikeestaan muu ylessä harmita, kun se iltalypsyn Ahtisaari kommentointi. Joo tiedän, että on hölmöö muistella noin vanhoja. Mutta oisko anteeksipyyntö kuitenkaan liikaa vaadittu. Oli sentäs ensimmäinen kansan valitsema presidentti.

• Ei voi epäonnistua sellaisessa mitä ei edes yritä, ei tavoittele. Koko näkökulmasi on siis tavallaan väärä.

Ei länttä kiinnosta kylvää disinformaatiota Venäjälle tai muuallekaan, vaan länsi yrittää pysyä tolkun otuksena tässäkin sekoilussa ja samalla säilyttää sääntöpohjaisen maailmanjärjestyksen. Venäjä taasen on täysin altavastaaja ja tietää sen, joten Venäjä käyttää siksi kaikkia mahdollisia keinoja joita uskaltaa käyttää. Ja lukuunottamatta hyökkäystä Ukrainaan ei Venäjä paljoakaan ole uskaltanut eikä tule uskaltamaankaan.

Käytännössä Putin pelaa vain aikaa, koska tietää, että pannuun tulee kuitenkin. Putin on kyllä tiennyt alusta alkaen, että Venäjällä on Ukrainan suhteen vain yksi mahdollisuus ja sen mahdollisuuden käyttämiseen max kuukausi-pari aikaa ja vituiksihan sekin sitten meni. Sen jälkeen Putin on keskittynyt tuhoamaan Ukrainaa mahdollisimman laajasti konventionaalisilla metodeilla, kun tietää ettei haluamansa kaltainen voitto ole enää pelipöydällä. Putinin pelikirjassa lukee, että jos et voi voittaa, niin edes pieksä kaveri mahdollisimman huonoon kuntoon ja paukuttele sitten henkseleitä kotikylän torilla.

• Anonyymi

Länsi ei ole mikään luuseri vaan on pelkästään fiksua olla lähtemättä mukaan Venäjän disinformaatioon.

- Sheena

• Anonyymi

Sä nyt ajattelet liian Länsimedian mukaisesti, vaikka asiat ovat todellisuudessa paljon monimutkaisempia.

Venäjällä on esimerkiksi suuri etu siinä, että Venäjällä ei olla samassa määrin lähdetty mukaan tuohon kehopositiivisuus ilmiöön, eikä sieltä juurikaan löydy naisjulkkiksia, jotka rehkivät "liikaa" salilla kasvattaen "miesten tasoiset" lihakset ja voimat. Koska parisuhteet menevät yleensä hypergaamisesti, tämän takia venäläisistä naisista tulevat kiinnostumaan monet miehet myös Venäjän ulkopuolella. Minä olen yksi esimerkki, vaikka en ole vielä parisuhteessa onnistunut. Mitä enemmän muualla maailmassa naiset yrittävät "kaikessa" olla miehiä "parempia" sitä enemmän Venäjä saa plussaa.

Mua on jo pitemmän aikaa ottanut päähän lännessä nuo jenkkinaisjulkkikset, jotka esittelevät "miehekkäitä" lihaksia. Mulle on ollut jo vuosia suuri helpotus, että Venäjän julkkiksissa tällaista ilmiötä ei juurikaan näe. Samoin kaikki venäläiset naiset, joihin olen yrittänyt tutustua ovat olleet hoikkia.

Jos haluaa onnistua parisuhteessa venäläisen naisen kanssa, onhan sitä maata pakko oppia ymmärtämään paremmin ja paremmin. Ei ole realistista loputtomiin pitää yllä tätä vastakkainasettelua.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Medvedev käyttää senior- vaippoja aina, kun humala päissään aukoo näitä omia totuuksiaan julki? Odottaen, että saisi joltain palautetta ja jos palaute tulee USAn suunnalta niin vaipoille on käyttöä. Sellainen johtaja siellä huutelee omiaan.

• Anonyymi

Minä en kannata ainuttakaan nettisivun sulkemista. Siinäpä se taito onkin seurata sekä venäläistä että ukrainalaista mediaa samanaikaisesti. On aivan eri asia osata venäjän ja ukrainan kieltä kuin käyttää kääntäjiä.

Siinä esimerkiksi Maria Zakharovasta kirjoittaa venäläinen Kommersant-lehti.
      https://www.kommersant.ru/doc/7755848

Siinä Maria Zakharovasta kirjoittaa ukrainalainen Focus-lehti.
      https://focus.ua/voennye-novosti/707932-dalnoboynye-udary-po-rossii-v-moskve-otreagirovali-na-snyatie-partnerami-ogranicheniy-dlya-ukrainy

Mariaa voi myös kuunnella.
      Jhttps://rutube.ru/video/cbff31cdcfc8b494937609cb0eff4b95/

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Länsi on heikko, koska demokratiat eivät voi vastata halvoilla ja halpamaisilla tavoilla.

Se mitä tehdään, tehdään yhdessä sopien päätökset, laki ja säädökset.

Uskon että ollaan tilanteessa, jossa perustetetaan EU:n oma salainen palvelu. Se tulee halvemmaksi ja näin päädymme tilanteeseen, johon eurooppa ei ole koskaan halunnut 🤷

• Anonyymi

Katsoppas Venäjän henkirikoslukua verrattuna Suomeen.
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

Kyllähän Venäjällä henkirikosluku selvästi Suomea korkeampi on, mutta toisaalta niin näyttäis olevan myös Yhdysvalloissakin. Pointti on siinä, että me Suomessa olemme tottuneet elämään "liian turvallisissa" olosuhteissa.

Tuosta voidaan nähdä kuinka henkirikosluvut Venäjällä olivat joskus 90-luvulla korkeimmillaan.
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_federal_subjects_of_Russia_by_murder_rate

Lähinnä tämä, että me Suomessa olemme jo pitemmän aikaa tottuneet "liikaan turvallisuuteen". Nämä on myös aina kaksipiippuisia juttuja.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Varmaan siksi että tapattaa muita suunnitellulla projektilla ja tekemällään sodalla?

• Venäjä on paskaläjä ja vain toisella paskaläjällä olisi intressi kilpailla siitä kumpi on suurempi paskaläjä.

• Anonyymi

Ei, vaan pitäisi pikemminkin murtaa niitä valheita, joita Venäjän johto propagandassa kansalleen syöttää. Se olisi sitä vastainformatiivista sodankäyntiä disinformaatiolle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan pitäisi pikemminkin murtaa niitä valheita, joita Venäjän johto propagandassa kansalleen syöttää. Se olisi sitä vastainformatiivista sodankäyntiä disinformaatiolle!

Rajallisten resurssien haaskausta tuo olisi. Tarvitsemme hakkereita ja it-osaajia puolustamaan Suomen järjestelmiä Venäjän hyökkäyksiä vastaan.

- Sheena

• Anonyymi

Etkös sinä ole kuitenkin seurustellut venäläisen naisen kanssa? Vai oliko se jostakin muusta entisen Itä-Euroopan maasta?

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rajallisten resurssien haaskausta tuo olisi. Tarvitsemme hakkereita ja it-osaajia puolustamaan Suomen järjestelmiä Venäjän hyökkäyksiä vastaan.

- Sheena

Ei, vaan suomalaisten maahanmuuttoa Venäjälle tulevaisuudessa isoin joukoin. Minä olen sitä jo yrittänyt, kun yritin yliopistoon opiskelemaan venäjän kieltä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun pääsykokeet olivat liian vaikeat. Jos joku maa, jonne minä suosittelisin muuttamista, on Venäjä. Samoin, mitä useampi suomalainen mies onnistuu parisuhteessa venäläisen naisen kanssa, tämä on AINA suuri askel eteenpäin. Me ihmiset yhdessä ratkaistaan nämä konfliktit. Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että nimenomaan loputon vastakkainasettelu Venäjän kanssa on Suomelle pitemmän päälle enemmän kuin harmillista. Jos Sergei väittää, että Venäjä on paskaläjä, väittäisin, että pitemmän päälle Suomesta tulee vieläkin pahempi paskaläjä, jos ei meillä saada järkeä käteen.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen Venäjän medioita seurannut ja ei tämä ole ollenkaan niin yksinkertaista, mitä Länsimediassa meille annetaan ymmärtää. Ongelma vaan on tosiaan, kun pitäisi huomattavan paljon paremmin vielä tuota venäjän kieltä oppia, jotta kielimuuria olisi vähemmän. Ei todellakaan kannata seurata vain yhtä venäläistä mediaa, vaan useita. Kyllä sieltä voi, kun ahkerasti etsii, löytää monipuolisesti. Epätasapaino tässä tietysti on, kun ensin on joskus opetellut venäjän kieltä ja nyt vuodesta 2022 on ollut entistä enemmän kiinnostusta myös ukrainan kieleen. Opetteluahan tämäkin vaatii vaikka lähellä ovat. Siinäpä se taito tosiaan on, seurata samanaikaisesti venäläistä ja ukrainalaista mediaa. Aika valitettavasti vaan on "liiankin rajallista".

Minä en mitään kääntäjiä käytä, koska niiden avulla ei opi kieliä. Outoja sanoja voi toki aina hakea ja silloinkin nimenomaan niin, että ne myös jäisi mieleen.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Olet oikeassa. Noin ollut aina ja valitettavasti tulee aina olemaan.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan suomalaisten maahanmuuttoa Venäjälle tulevaisuudessa isoin joukoin. Minä olen sitä jo yrittänyt, kun yritin yliopistoon opiskelemaan venäjän kieltä, mutta eihän siitä mitään tullut, kun pääsykokeet olivat liian vaikeat. Jos joku maa, jonne minä suosittelisin muuttamista, on Venäjä. Samoin, mitä useampi suomalainen mies onnistuu parisuhteessa venäläisen naisen kanssa, tämä on AINA suuri askel eteenpäin. Me ihmiset yhdessä ratkaistaan nämä konfliktit. Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että nimenomaan loputon vastakkainasettelu Venäjän kanssa on Suomelle pitemmän päälle enemmän kuin harmillista. Jos Sergei väittää, että Venäjä on paskaläjä, väittäisin, että pitemmän päälle Suomesta tulee vieläkin pahempi paskaläjä, jos ei meillä saada järkeä käteen.

Todellavaikeeta

Höpöhöpö. Venäjästä kannattaa pysyä mahdollisimman loitolla.

Suomessa on aina ollut tolkun ihmisiä, joita johtaa tolkun johto.

PS. Demokratian ja diktatuurin ero on yksinkertaistettuna; demokratiassa valtio on kansalaisia varten, diktatuurissa kansa on valtiota varten.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen Venäjän medioita seurannut ja ei tämä ole ollenkaan niin yksinkertaista, mitä Länsimediassa meille annetaan ymmärtää. Ongelma vaan on tosiaan, kun pitäisi huomattavan paljon paremmin vielä tuota venäjän kieltä oppia, jotta kielimuuria olisi vähemmän. Ei todellakaan kannata seurata vain yhtä venäläistä mediaa, vaan useita. Kyllä sieltä voi, kun ahkerasti etsii, löytää monipuolisesti. Epätasapaino tässä tietysti on, kun ensin on joskus opetellut venäjän kieltä ja nyt vuodesta 2022 on ollut entistä enemmän kiinnostusta myös ukrainan kieleen. Opetteluahan tämäkin vaatii vaikka lähellä ovat. Siinäpä se taito tosiaan on, seurata samanaikaisesti venäläistä ja ukrainalaista mediaa. Aika valitettavasti vaan on "liiankin rajallista".

Minä en mitään kääntäjiä käytä, koska niiden avulla ei opi kieliä. Outoja sanoja voi toki aina hakea ja silloinkin nimenomaan niin, että ne myös jäisi mieleen.

Todellavaikeeta

Ihailen aina ihmisiä, jotka jaksaa opetella viraita kieliä. Venäjä on kaunis kieli, vaikka politiikka ei juurikaan lämmitä, vaikka on siellä ne suomalaisiakin lämmittäneet hetkensä. Käytän itse enimmäkseen kieleen kuin kieleen kääntäjiä ja tekstityksiä. Ne joita tuntenut itse, ovat olleet kohteliaita, sydämellisiä ja mukavia. Tietysti sellainen herättää aina suomalaisessa epäilyksiä :) no, se oli vitsi. Ja vitsi vain vähän :')

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö. Venäjästä kannattaa pysyä mahdollisimman loitolla.

Suomessa on aina ollut tolkun ihmisiä, joita johtaa tolkun johto.

PS. Demokratian ja diktatuurin ero on yksinkertaistettuna; demokratiassa valtio on kansalaisia varten, diktatuurissa kansa on valtiota varten.

- Sheena

Montako vahvaa demokratiaa sitten löytyy?
        https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index

Entäpä, kun katsotaan vaikkapa korruptiovertailuja. Montako "erittäin vähän" korruptoitunutta maata löytyy?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

Entäpä henkirikosluku. Montako maata löytyy, jossa tilanne on "yhtä turvallinen" kuin Suomessa?

Venäjän henkirikosluku näytti joskus 90-luvulla olevan korkeimmillaan.

Puhutaan siis jostakin 30 ja tämä 100 000 asukasta kohden. Edelleenkin löytyy maita, joissa henkirikosluku on suurin piirtein tuota 30, jopa enemmän.

Tuosta vuoden 2021 tilastosta Venäjän henkirikosluku lähentelee lukua 7, Yhdysvallat lukua 6, joka oli vuodelta 2023, Ruotsi luku vähän päälle 1. Mietippäs tätä, koska Ruotsissa on henkirikosluku ollut tuo 30? Kuitenkin Ruotsista uutisoidaan tuon tuosta väkivaltaisuuksista.

Tuossakin mielenkiintoista luettavaa.
        https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mBAV8v/svensk-okning-av-dodsskjutningar-unik-i-europa

"Sverige är det enda land i Europa med en ökande trend av dödliga skjutningar, visar en ny studie från Brå."

Tuossa mielenkiintoista:

"Det är i princip enbart inom åldersgruppen 20–29-åringar som den svenska ökningen ägt rum. I slutet av den undersökta perioden hade Sverige 18 avlidna per miljon invånare i den åldersgruppen, jämfört med 0–4 avlidna i de flesta andra länder."

Toisaalta tuossakin on mielenkiintoista luettavaa.
        https://yle.fi/a/3-5441316

"Uutisia seuratessa tätä saattaa olla vaikeaa uskoa, mutta tilastojen mukaan elämme nyt maailmanhistorian rauhallisinta ja väkivallattominta aikaa. Tilastot osoittavat, että sotakuolemissa, murhissa ja muunlaisissa veriteoissa on tapahtunut dramaattinen vähentyminen viime vuosikymmenten aikana."

Toisaalta tuo on kirjoitettu vuonna 2011.

Jokatapauksessa tämä on mielenkiintoista:

"Myös väkivaltatilastoissa on tapahtunut laskua. Muun muassa murhat ovat vähentyneet Euroopassa myöhäiskeskiajan sadasta ihmisestä sataatuhatta kohden nykyajan yhteen ihmiseen sataatuhatta kohden."

Niin, siis Euroopassakin on ollut joskus huomattavasti väkivaltaisempaa.

Jos sinä väität kiven kovaa, että Venäjän kanssa ei pidä olla missään tekemisissä. On syytä muistaa ätmäkin tosiasia: on matemaattisesti täydellinen mahdottomuus, jos ei Venäjän kanssa olla missään tekemisissä, eihän parisuhteitakaan pysty silloin enää syntymään. Keiden kanssa ihmisten sitten pitäisi pariutua?

Tuossa hyödyllistä luettavaa.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588

"Suomessa lapsettomuus saattaa olla maailman korkeinta"

Huomautan tämän: minä olen elämäni aikana tuntenut monia miehiä, joilla on vaimo Venäjältä tai jostakin entisen Itä-Euroopan maasta, mutta enpä tunne ainuttakaan suomalaista miestä, jolla on vaimo tietyistä maista, joista kyllä suomalaisilla naisilla riittää miehiä.

Venäjän kieltä on tosiaan tullut opeteltua ja yliopistoonkin olen yrittänyt päästä sitä opiskelemaan, mutta oli liian vaikeat pääsykokeet.

Venäläisiin naisiin on elämän aikana yrittänyt tutustua, vaikka mihinkään "oikeeseen" parisuhteeseen en ole onnistunut. Hengissä olen kuitenkin säilynyt.

Jos sinä nyt haluat puhua Venäjästä kaikkea negatiivista, voin sanoa sen, että on joskus tullut uhkaavakin tilanne vastaan, kun olen lähestynyt venäläisiä naisia tai ainakin olin kuulevinani, että puhuivat venäjää ja minä sitten innostuinkin "vähän liikaa". Tästä on jo aikaa, enkä halua yksityiskohtaisemmin kertoa mitä tapahtui, mutta sen jälkeen kyllä olin huomattavasti varovaisempi ja tarkempaa mietin, miten lähestyä. Tajusin, kuinka naiivi olin aikaisemmin kun kuvittelin, että eihän minulla pitäisi olla mitään vaaraa, jos lähestyn naisia maista, joissa tasa-arvo on Pohjoismaita "heikompi". Kyllä luulot meni kertaheitolla pois. Ongelmahan syntyi siitä, koska minun käytös oli moitittavaa. Mulla oli silloin huomattavan paljon vähemmän kokemusta naisiin tutustumisesta ja sosiaaliset taidot paljon heikommalla. Opin jokatapauksessa sen, että ei vähimmässäkään määrin kannata luulla, että "vähemmän" tasa-arvoisessa maassa naiset olisivat uhkaavassa tilanteessa puolustuskyvyttömiä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako vahvaa demokratiaa sitten löytyy?
        https://en.wikipedia.org/wiki/The_Economist_Democracy_Index

Entäpä, kun katsotaan vaikkapa korruptiovertailuja. Montako "erittäin vähän" korruptoitunutta maata löytyy?

Entäpä henkirikosluku. Montako maata löytyy, jossa tilanne on "yhtä turvallinen" kuin Suomessa?

Venäjän henkirikosluku näytti joskus 90-luvulla olevan korkeimmillaan.

Puhutaan siis jostakin 30 ja tämä 100 000 asukasta kohden. Edelleenkin löytyy maita, joissa henkirikosluku on suurin piirtein tuota 30, jopa enemmän.

Tuosta vuoden 2021 tilastosta Venäjän henkirikosluku lähentelee lukua 7, Yhdysvallat lukua 6, joka oli vuodelta 2023, Ruotsi luku vähän päälle 1. Mietippäs tätä, koska Ruotsissa on henkirikosluku ollut tuo 30? Kuitenkin Ruotsista uutisoidaan tuon tuosta väkivaltaisuuksista.

Tuossakin mielenkiintoista luettavaa.
        https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mBAV8v/svensk-okning-av-dodsskjutningar-unik-i-europa

"Sverige är det enda land i Europa med en ökande trend av dödliga skjutningar, visar en ny studie från Brå."

Tuossa mielenkiintoista:

"Det är i princip enbart inom åldersgruppen 20–29-åringar som den svenska ökningen ägt rum. I slutet av den undersökta perioden hade Sverige 18 avlidna per miljon invånare i den åldersgruppen, jämfört med 0–4 avlidna i de flesta andra länder."

Toisaalta tuossakin on mielenkiintoista luettavaa.
        https://yle.fi/a/3-5441316

"Uutisia seuratessa tätä saattaa olla vaikeaa uskoa, mutta tilastojen mukaan elämme nyt maailmanhistorian rauhallisinta ja väkivallattominta aikaa. Tilastot osoittavat, että sotakuolemissa, murhissa ja muunlaisissa veriteoissa on tapahtunut dramaattinen vähentyminen viime vuosikymmenten aikana."

Toisaalta tuo on kirjoitettu vuonna 2011.

Jokatapauksessa tämä on mielenkiintoista:

"Myös väkivaltatilastoissa on tapahtunut laskua. Muun muassa murhat ovat vähentyneet Euroopassa myöhäiskeskiajan sadasta ihmisestä sataatuhatta kohden nykyajan yhteen ihmiseen sataatuhatta kohden."

Niin, siis Euroopassakin on ollut joskus huomattavasti väkivaltaisempaa.

Jos sinä väität kiven kovaa, että Venäjän kanssa ei pidä olla missään tekemisissä. On syytä muistaa ätmäkin tosiasia: on matemaattisesti täydellinen mahdottomuus, jos ei Venäjän kanssa olla missään tekemisissä, eihän parisuhteitakaan pysty silloin enää syntymään. Keiden kanssa ihmisten sitten pitäisi pariutua?

Tuossa hyödyllistä luettavaa.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomessa-lapsettomuus-saattaa-olla-maailman-korkeinta-vaestoprofessori-perusteli-hatkahdyttavan-arvionsa-mtv-lle/8779588

"Suomessa lapsettomuus saattaa olla maailman korkeinta"

Huomautan tämän: minä olen elämäni aikana tuntenut monia miehiä, joilla on vaimo Venäjältä tai jostakin entisen Itä-Euroopan maasta, mutta enpä tunne ainuttakaan suomalaista miestä, jolla on vaimo tietyistä maista, joista kyllä suomalaisilla naisilla riittää miehiä.

Venäjän kieltä on tosiaan tullut opeteltua ja yliopistoonkin olen yrittänyt päästä sitä opiskelemaan, mutta oli liian vaikeat pääsykokeet.

Venäläisiin naisiin on elämän aikana yrittänyt tutustua, vaikka mihinkään "oikeeseen" parisuhteeseen en ole onnistunut. Hengissä olen kuitenkin säilynyt.

Jos sinä nyt haluat puhua Venäjästä kaikkea negatiivista, voin sanoa sen, että on joskus tullut uhkaavakin tilanne vastaan, kun olen lähestynyt venäläisiä naisia tai ainakin olin kuulevinani, että puhuivat venäjää ja minä sitten innostuinkin "vähän liikaa". Tästä on jo aikaa, enkä halua yksityiskohtaisemmin kertoa mitä tapahtui, mutta sen jälkeen kyllä olin huomattavasti varovaisempi ja tarkempaa mietin, miten lähestyä. Tajusin, kuinka naiivi olin aikaisemmin kun kuvittelin, että eihän minulla pitäisi olla mitään vaaraa, jos lähestyn naisia maista, joissa tasa-arvo on Pohjoismaita "heikompi". Kyllä luulot meni kertaheitolla pois. Ongelmahan syntyi siitä, koska minun käytös oli moitittavaa. Mulla oli silloin huomattavan paljon vähemmän kokemusta naisiin tutustumisesta ja sosiaaliset taidot paljon heikommalla. Opin jokatapauksessa sen, että ei vähimmässäkään määrin kannata luulla, että "vähemmän" tasa-arvoisessa maassa naiset olisivat uhkaavassa tilanteessa puolustuskyvyttömiä.

Todellavaikeeta

Niin, minä siis peräänkuulutan realismia. Pohjoismaissa on ihmisillä varsin "helppo" elämä, mutta tämä ei välttämättä ole todellisuutta muualla maailmassa.

Siinä näet, esimerkiksi taloudellinen eriarvoisuus on Pohjoismaissa erittäin vähäistä.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_inequality

Entä koulutus?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Education_Index

Education Index on ollut jo 90-luvulla Pohjoismaissa korkea, mutta niin se on ollut myös 2000-luvulla, samoin 2010-luvulla.

Todellavaikeeta

• Anonyymi kirjoitti:

Etkös sinä ole kuitenkin seurustellut venäläisen naisen kanssa? Vai oliko se jostakin muusta entisen Itä-Euroopan maasta?

Todellavaikeeta

Valtaosa esivanhemmistani on asunut 1700-luvun alkupuolelta Venäjän Tsaarin alamaisina ns. Vanhassa Suomessa ja sitten 1800-luvulla autonomisessa Suuriruhtinaanmaassa. Venäjällä ja etenkin Pietarilla on ollut vaikutuksensa näiden ihmisten elämään, mutta näennäisestä läheisyydestä huolimatta kulttuurivaihto on ollut oikeastaan hämmästyttävän pientä. Ja etäisyyden pitäminen venäläisyyteen on ollut menestyksellinen tapa selvitä. Jotain perustavanlaatuista eroa kansoissa on. Vaikka väliin on mahtunut pitkiä varsin seesteisiä aikoja, niin etenkin 1740- ja 1940-luvun asioita ei unohdeta eikä anteeksi anneta. Joku uskalias on ajoittain kokeillut elämistä Venäjällä, mutta se systeemi on murskannut ne ihmiset. Venäjän brutaali lihamylly ei arvosta mitään muuta kuin itseään ja yksilöllä, varsinkaan ei-venäläisellä, ei siellä ole mitään arvoa.

Ruotsin tai Suomen tai Euroopan Unionin tarjoama vaihtoehto ei varmasti aina ole täydellinen tai edes useinkaan edes hyvä, mutta ihmettelen millä mittarilla Venäjän missään vaiheessa voi nähdä tarjonneen paremman tai edes kilpailukykyisen vaihtoehdon. Fiksuimmat ihmiset ovat karanneet ja karkaavat sieltä pois, koska ei yksilö siinä systeemissä mitään pysty muuttamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, minä siis peräänkuulutan realismia. Pohjoismaissa on ihmisillä varsin "helppo" elämä, mutta tämä ei välttämättä ole todellisuutta muualla maailmassa.

Siinä näet, esimerkiksi taloudellinen eriarvoisuus on Pohjoismaissa erittäin vähäistä.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Economic_inequality

Entä koulutus?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Education_Index

Education Index on ollut jo 90-luvulla Pohjoismaissa korkea, mutta niin se on ollut myös 2000-luvulla, samoin 2010-luvulla.

Todellavaikeeta

Ja otetaan nyt vielä tuo inhimillisen kehityksen indeksi.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index

Pohjoismaissa jälleen korkealla.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Valtaosa esivanhemmistani on asunut 1700-luvun alkupuolelta Venäjän Tsaarin alamaisina ns. Vanhassa Suomessa ja sitten 1800-luvulla autonomisessa Suuriruhtinaanmaassa. Venäjällä ja etenkin Pietarilla on ollut vaikutuksensa näiden ihmisten elämään, mutta näennäisestä läheisyydestä huolimatta kulttuurivaihto on ollut oikeastaan hämmästyttävän pientä. Ja etäisyyden pitäminen venäläisyyteen on ollut menestyksellinen tapa selvitä. Jotain perustavanlaatuista eroa kansoissa on. Vaikka väliin on mahtunut pitkiä varsin seesteisiä aikoja, niin etenkin 1740- ja 1940-luvun asioita ei unohdeta eikä anteeksi anneta. Joku uskalias on ajoittain kokeillut elämistä Venäjällä, mutta se systeemi on murskannut ne ihmiset. Venäjän brutaali lihamylly ei arvosta mitään muuta kuin itseään ja yksilöllä, varsinkaan ei-venäläisellä, ei siellä ole mitään arvoa.

Ruotsin tai Suomen tai Euroopan Unionin tarjoama vaihtoehto ei varmasti aina ole täydellinen tai edes useinkaan edes hyvä, mutta ihmettelen millä mittarilla Venäjän missään vaiheessa voi nähdä tarjonneen paremman tai edes kilpailukykyisen vaihtoehdon. Fiksuimmat ihmiset ovat karanneet ja karkaavat sieltä pois, koska ei yksilö siinä systeemissä mitään pysty muuttamaan.

"Joku uskalias on ajoittain kokeillut elämistä Venäjällä, mutta se systeemi on murskannut ne ihmiset. Venäjän brutaali lihamylly ei arvosta mitään muuta kuin itseään ja yksilöllä, varsinkaan ei-venäläisellä, ei siellä ole mitään arvoa."

Juuri tuo sun pelkuriasenne. Minä ainakin olen yrittänyt ja minä olen elämän aikana tavannut monia venäläisiä ja hengissä olen säilynyt. Myönnän, että turpiin on meinannut tulla, mutta minun omallakin käytöksellä oli osuutta ja pikemminkin päin vastoin mä jälkeen päin arvostin sitä, että homma kävi varsin selväksi. Minä en vähimmässäkään määrin pidä venäläisiä sen huonompina ihmisinä kuin muitakaan.

Sinä voit lukea historiaa vaikka kuinka paljon ja nimenomaan niitä historijoitsijoita, jotka huomaamattaan valehtelevat.

Kyllä minäkin olen tätä EU:ta nähnyt ja myös voinut jossain määrin tehdä vertailua ja sen voin 100% varmuudella sanoa, että jos joku järjestelmä on läpikotaisin p**ka, seon EU.

Tiedän, varmasti voi tulla turpiin Venäjällä. Kuten näit, siellä oli 90-luvulla henkirikosluku 30 sataatuhatta kohden. Mutta löytyy niitä muitakin maita maailmasta, jossa on edelleen tuo luku ja on ollut jopa monen vuosikymmenen ajan. Väkivalta kun on todellisuutta monessa muussa maassa. Pelkäätkö sä noin paljon? Ajatella niitä kaikkia muita "huono-osaisia" miehiä, jotka pääsevät maailmalla hengestään. Lähes kaikissa maissa miehet.
        https://yle.fi/a/3-8631419

Maailma on muuttunut ja tulee jatkuvasti muuttumaan. On aivan turha jauhaa, miten historiassa jotkut "epärehelliset" historijoitsijat ovat asiat nähneet, koska näin "pitää ajatella".

Se on kuitenkin "kova jätkä", joka oikeesti uskaltaa lähteä "tuntemattomaan" ja uudistaa Suomea mahdollisesti "parempaan" suuntaan. Tämä on jo nähty, millainen p**ka järjestelmä EU on. Jos sinä pelkäät matalampaa demokratiaa, korruptiota, suurempaa määrää väkivaltarikollisuutta, sitten pelkäät ja se on sinun ongelmasi. Pohjoismaita matalampi demokratioita, korruptoituneempia yhteiskuntia, samoin väkivaltaa kuitenkin riittää. Ei kaikki siihen kuitenkaan kuole. Hengissähän minäkin olen säilynyt, vaikka olenkin ollut venäläisten kanssa tekemisissä. Tämä on asennekysymys, haluaako oppia uudet pelisäännöt vai ei. Kaikki ei tietenkään opi, mutta näin se vaan menee, toisilla on paremmat edellytykset kuin toisilla selviytyä. Mitään muutosta parempaan suuntaan ei kuitenkaan tule tuolla sun senteella "ryssä on ryssä vaikka voissa paistais". Minä olen tuota kuullut niin loputotman paljon ja aina vaan toisesta korvasta ulos.

Siinä sulle ukrainalainen laulaja Ani Lorak, joka tulee varsin hyvin venäläisten kanssa toimeen.
        https://www.youtube.com/watch?v=wuVTtd5PyKo

Siinä venäjän kielellä haastattelu. Ja onpa jopa hakenut venäjän kansalaisuuttakin ainakin jossain vaiheessa. En ole nyt aivan viimeaikaisia juttuja seurannut. Tuosta suomalaistenkin pitäsi ottaa esimerkkiä.

Jatka vaan sitä venäjän opiskelua ja seuraa enemmän venäjänkin mediaa, eikä tätä Länsip**kaa. Ilman muuta myös Ukrainankin mediaa kannattaa seurata. Moelmmat on hyviä medioita. Näen selvästi sinusta sen, kuinka sä olet takertunut "ainoaan oikeaan tapaan" ajatella. Sinä valitset, miten elät.

Vielä tosiaan tämä, luuletko tosiaan etten minä ole joutunut kärsimään, kun olen tuota venäjän kieltä yrittänyt opetella, yliopistoon hakea, pettynyt vaikeisiin pääsykokeisiin, yrittänyt ja yrittänyt ymmärtää paremmin Venäjän kulttuuria. Siinä on aivan v**un paljon työtä. Ensimmäinen asia, joka pitää voittaa, on pelko. Kyllä olen aivan v**un paljon joutunut kokee masennuksia, kun mietin, mitä venäjän opiskelusta tosiaan tulisi, miten ymmärtäisin riittäväästi maan kulttuuria, miten selviytyisin ongelmista jne.

En ole tähän mennessä onnistunut ja pidänkin itseäni sen takia "luuserina". Tarvitseeko tulevaisuudessa kaikkien muidenkin suomalaisten olla samanlaisia "luusereita" kuin minun?

Kuten sanoin, suomalaiset ovat häviämässä "sukupuuttoon". Venäjällä oli jo ennen vuotta 2022 sukupuolijakauma hyvä yksinäiselle miehelle. Kuten sanoin, tiedän monia miehiä, joilla on vaimo Venäjältä tai entisistä Itä-Euroopan maista, mutta en ole tuntenut ainuttakaan suomalaista miestä, jolla olisi vaimo tietyistä maista, joista kyllä suomalaiset naiset löytää miehiä.

Jos sinä uskot näitä "valehistorijoitsijoita" ja väität, että kulttuurivaihto on ollut vähäistä, siitä saamme itse syyttää itseämme. Kyllä minä olen nähnyt sen verran paljon todellisuutta, että en tippaakaan ihmettele, miksi Länsi on jälleen "sodassa" Venäjän kanssa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että kyllä Lännenkin pitäisi katsoa peiliin, varsinkin meidän suomalaisten, jotka asumme Venäjän naapurissa. Vihan pito Venäjää kohtaan EI TULE pitemmän päälle toimimaan varsinkaan nykyaikana. Kyllä minä olen voinut tehdä havaintoja, miten maailma on muutunut. Usko sinä vaan niitä sun id**otti historijoitsijoita, jotka ovat niin v**un tyhmiä, että eivät edes ymmärrä, kuinka huomaamattaan syöttävät valheita.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joku uskalias on ajoittain kokeillut elämistä Venäjällä, mutta se systeemi on murskannut ne ihmiset. Venäjän brutaali lihamylly ei arvosta mitään muuta kuin itseään ja yksilöllä, varsinkaan ei-venäläisellä, ei siellä ole mitään arvoa."

Juuri tuo sun pelkuriasenne. Minä ainakin olen yrittänyt ja minä olen elämän aikana tavannut monia venäläisiä ja hengissä olen säilynyt. Myönnän, että turpiin on meinannut tulla, mutta minun omallakin käytöksellä oli osuutta ja pikemminkin päin vastoin mä jälkeen päin arvostin sitä, että homma kävi varsin selväksi. Minä en vähimmässäkään määrin pidä venäläisiä sen huonompina ihmisinä kuin muitakaan.

Sinä voit lukea historiaa vaikka kuinka paljon ja nimenomaan niitä historijoitsijoita, jotka huomaamattaan valehtelevat.

Kyllä minäkin olen tätä EU:ta nähnyt ja myös voinut jossain määrin tehdä vertailua ja sen voin 100% varmuudella sanoa, että jos joku järjestelmä on läpikotaisin p**ka, seon EU.

Tiedän, varmasti voi tulla turpiin Venäjällä. Kuten näit, siellä oli 90-luvulla henkirikosluku 30 sataatuhatta kohden. Mutta löytyy niitä muitakin maita maailmasta, jossa on edelleen tuo luku ja on ollut jopa monen vuosikymmenen ajan. Väkivalta kun on todellisuutta monessa muussa maassa. Pelkäätkö sä noin paljon? Ajatella niitä kaikkia muita "huono-osaisia" miehiä, jotka pääsevät maailmalla hengestään. Lähes kaikissa maissa miehet.
        https://yle.fi/a/3-8631419

Maailma on muuttunut ja tulee jatkuvasti muuttumaan. On aivan turha jauhaa, miten historiassa jotkut "epärehelliset" historijoitsijat ovat asiat nähneet, koska näin "pitää ajatella".

Se on kuitenkin "kova jätkä", joka oikeesti uskaltaa lähteä "tuntemattomaan" ja uudistaa Suomea mahdollisesti "parempaan" suuntaan. Tämä on jo nähty, millainen p**ka järjestelmä EU on. Jos sinä pelkäät matalampaa demokratiaa, korruptiota, suurempaa määrää väkivaltarikollisuutta, sitten pelkäät ja se on sinun ongelmasi. Pohjoismaita matalampi demokratioita, korruptoituneempia yhteiskuntia, samoin väkivaltaa kuitenkin riittää. Ei kaikki siihen kuitenkaan kuole. Hengissähän minäkin olen säilynyt, vaikka olenkin ollut venäläisten kanssa tekemisissä. Tämä on asennekysymys, haluaako oppia uudet pelisäännöt vai ei. Kaikki ei tietenkään opi, mutta näin se vaan menee, toisilla on paremmat edellytykset kuin toisilla selviytyä. Mitään muutosta parempaan suuntaan ei kuitenkaan tule tuolla sun senteella "ryssä on ryssä vaikka voissa paistais". Minä olen tuota kuullut niin loputotman paljon ja aina vaan toisesta korvasta ulos.

Siinä sulle ukrainalainen laulaja Ani Lorak, joka tulee varsin hyvin venäläisten kanssa toimeen.
        https://www.youtube.com/watch?v=wuVTtd5PyKo

Siinä venäjän kielellä haastattelu. Ja onpa jopa hakenut venäjän kansalaisuuttakin ainakin jossain vaiheessa. En ole nyt aivan viimeaikaisia juttuja seurannut. Tuosta suomalaistenkin pitäsi ottaa esimerkkiä.

Jatka vaan sitä venäjän opiskelua ja seuraa enemmän venäjänkin mediaa, eikä tätä Länsip**kaa. Ilman muuta myös Ukrainankin mediaa kannattaa seurata. Moelmmat on hyviä medioita. Näen selvästi sinusta sen, kuinka sä olet takertunut "ainoaan oikeaan tapaan" ajatella. Sinä valitset, miten elät.

Vielä tosiaan tämä, luuletko tosiaan etten minä ole joutunut kärsimään, kun olen tuota venäjän kieltä yrittänyt opetella, yliopistoon hakea, pettynyt vaikeisiin pääsykokeisiin, yrittänyt ja yrittänyt ymmärtää paremmin Venäjän kulttuuria. Siinä on aivan v**un paljon työtä. Ensimmäinen asia, joka pitää voittaa, on pelko. Kyllä olen aivan v**un paljon joutunut kokee masennuksia, kun mietin, mitä venäjän opiskelusta tosiaan tulisi, miten ymmärtäisin riittäväästi maan kulttuuria, miten selviytyisin ongelmista jne.

En ole tähän mennessä onnistunut ja pidänkin itseäni sen takia "luuserina". Tarvitseeko tulevaisuudessa kaikkien muidenkin suomalaisten olla samanlaisia "luusereita" kuin minun?

Kuten sanoin, suomalaiset ovat häviämässä "sukupuuttoon". Venäjällä oli jo ennen vuotta 2022 sukupuolijakauma hyvä yksinäiselle miehelle. Kuten sanoin, tiedän monia miehiä, joilla on vaimo Venäjältä tai entisistä Itä-Euroopan maista, mutta en ole tuntenut ainuttakaan suomalaista miestä, jolla olisi vaimo tietyistä maista, joista kyllä suomalaiset naiset löytää miehiä.

Jos sinä uskot näitä "valehistorijoitsijoita" ja väität, että kulttuurivaihto on ollut vähäistä, siitä saamme itse syyttää itseämme. Kyllä minä olen nähnyt sen verran paljon todellisuutta, että en tippaakaan ihmettele, miksi Länsi on jälleen "sodassa" Venäjän kanssa. Edelleenkin olen sitä mieltä, että kyllä Lännenkin pitäisi katsoa peiliin, varsinkin meidän suomalaisten, jotka asumme Venäjän naapurissa. Vihan pito Venäjää kohtaan EI TULE pitemmän päälle toimimaan varsinkaan nykyaikana. Kyllä minä olen voinut tehdä havaintoja, miten maailma on muutunut. Usko sinä vaan niitä sun id**otti historijoitsijoita, jotka ovat niin v**un tyhmiä, että eivät edes ymmärrä, kuinka huomaamattaan syöttävät valheita.

Todellavaikeeta

Vielä tämä. Luuletko, että mä olisin päässyt tässä helpolla, kun olen joutunut pettymään venäläisiin naisiin. Kuule EN OLE. Aivan v**un paljon olen joutunut kestämään masennuksia. Ei se edelleenkään sitä tarkoita, että pitäisi luovuttaa. Suomalaisten ei pidä luovuttaa, että tulevaisuudessa asiat rakennetaan toisella tavalla. Ehkä minä en koskaan löydä venäläistä naista, mutta joku toinen suomalainen tai joku muu länsimaalainen mies löytää ja suuri hatun nosto niille miehille. Jokainen uusi lapsi suomalaisen ja venäläisen välillä on eteenpäin kohti parempaa tulevaisuutta.

Vielä tämä, jos sä väität, että suhde venäläisen naisen kanssa ei voi KOSKAAN onnistua, montako suomalaista miestä tunnet, joilla on vaimo Brasiliasta, jos ei Vesa Keskistä lasketa. Mä en tunne ainuttakaan. Ja tosiaan jos menee etsimään vaimoa Brasiliasta, on syytä muistaa, että Brasiliassa on huomattavan paljon Euroopan maita korkeammat murhaluvut.

Samoin myös korruptiomittauksessa Brasilia on monia Euroopan maita huonommin sijoittunut.

Edelleen korostan, mä nostan ihan v**usti jokaiselle miehelle hattua, joka onnistuu löytämään vaimon myös Brasiliasta ja nimenomaan, jos parisuhde onnistuu.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä tämä. Luuletko, että mä olisin päässyt tässä helpolla, kun olen joutunut pettymään venäläisiin naisiin. Kuule EN OLE. Aivan v**un paljon olen joutunut kestämään masennuksia. Ei se edelleenkään sitä tarkoita, että pitäisi luovuttaa. Suomalaisten ei pidä luovuttaa, että tulevaisuudessa asiat rakennetaan toisella tavalla. Ehkä minä en koskaan löydä venäläistä naista, mutta joku toinen suomalainen tai joku muu länsimaalainen mies löytää ja suuri hatun nosto niille miehille. Jokainen uusi lapsi suomalaisen ja venäläisen välillä on eteenpäin kohti parempaa tulevaisuutta.

Vielä tämä, jos sä väität, että suhde venäläisen naisen kanssa ei voi KOSKAAN onnistua, montako suomalaista miestä tunnet, joilla on vaimo Brasiliasta, jos ei Vesa Keskistä lasketa. Mä en tunne ainuttakaan. Ja tosiaan jos menee etsimään vaimoa Brasiliasta, on syytä muistaa, että Brasiliassa on huomattavan paljon Euroopan maita korkeammat murhaluvut.

Samoin myös korruptiomittauksessa Brasilia on monia Euroopan maita huonommin sijoittunut.

Edelleen korostan, mä nostan ihan v**usti jokaiselle miehelle hattua, joka onnistuu löytämään vaimon myös Brasiliasta ja nimenomaan, jos parisuhde onnistuu.

Todellavaikeeta

Tiedän, tuli vähän töykee vastaus, mutta sen voin sanoa, että Venäjä on ollut mulle jo vuosia äärimmäisen arka aihe. Olen monien muidenkin kanssa saanut aikaan riidan, kun on tullut erimielisyyksiä Venäjästä.

Korostan tosiaan, kuinka paljon itsekin olen joutunut kärsimään, kun "unelmat" ei ole menneet kuten toivoisin, en päässyt yliopistoon opiskelemaan venäjän kieltä, en ole onnistunut yhdenkään venäläisen naisen kanssa parisuhdeyrityksissä. Myönnän siis tämän, että "liian vähän" edellytyksiä selviytyä Venäjällä. Ei se kuitenkaan v**tu sitä tarkoita, että se olisi hyvä asia. Edelleenkään en voi vähimmässäkään määrin sitä suositella, että muut miehet on samanlaisia "luusereita" kuin minä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän, tuli vähän töykee vastaus, mutta sen voin sanoa, että Venäjä on ollut mulle jo vuosia äärimmäisen arka aihe. Olen monien muidenkin kanssa saanut aikaan riidan, kun on tullut erimielisyyksiä Venäjästä.

Korostan tosiaan, kuinka paljon itsekin olen joutunut kärsimään, kun "unelmat" ei ole menneet kuten toivoisin, en päässyt yliopistoon opiskelemaan venäjän kieltä, en ole onnistunut yhdenkään venäläisen naisen kanssa parisuhdeyrityksissä. Myönnän siis tämän, että "liian vähän" edellytyksiä selviytyä Venäjällä. Ei se kuitenkaan v**tu sitä tarkoita, että se olisi hyvä asia. Edelleenkään en voi vähimmässäkään määrin sitä suositella, että muut miehet on samanlaisia "luusereita" kuin minä.

Todellavaikeeta

Unohdin siis tämän kysymyksen. Oliko se sun parisuhdeyritys venäläisen naisen kanssa?

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihailen aina ihmisiä, jotka jaksaa opetella viraita kieliä. Venäjä on kaunis kieli, vaikka politiikka ei juurikaan lämmitä, vaikka on siellä ne suomalaisiakin lämmittäneet hetkensä. Käytän itse enimmäkseen kieleen kuin kieleen kääntäjiä ja tekstityksiä. Ne joita tuntenut itse, ovat olleet kohteliaita, sydämellisiä ja mukavia. Tietysti sellainen herättää aina suomalaisessa epäilyksiä :) no, se oli vitsi. Ja vitsi vain vähän :')

Tämä on politiikan asiantuntija Kira Sazonova on hieno nainen.
        https://rutube.ru/video/90d8b95267813fcb29ad767908b178a9/?playlist=96790

Mä suosittelen, että lukee rinnakkain mieluummin vaikkapa New York Times-lehteä kuin Hesaria. Näitä samoja aiheita käydään tuossa keskusteluohjelmassa läpi. Jos on hulella lukenut esimerkiksi New York Times-lehteä, saa erittäin hyvän täydentävän vaihtoehdon kuunnella lisäksi tuota Kira Sazonovan keskusteluohjelmaa. Kira Sazonova osaa erittäin hyvin analysoida monia eri kysymyksiä. Katso vielä kuinka hyvin vielä esiintyy ja on vielä kaunis.

Kovasti arvostan sitä, että sinullakin on ollut hyviä kokemuksia venäläisistä. Jos me aina otetaan tuo "ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi" asenne, tämä on 100% varma, että mikään ei tule koskaan muuttumaan. Mitä vähemmän me tunnemme venäläisiä, sitä enemmän me niitä myös tulemme pelkäämään ja ennakkoluulot myös tulee säilymään. Se on fakta. Tarvitaan siis ihmisiä, joilla on selkärankaa murtaa myytit. Hienoa, että sinä näytät olevan yksi heistä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Yksinkertaisesti Suomen nykyisen Kokoomusvetoisen hallituksen päätökset ja niiden vaikutukset näkyvät kyllä. On helppoa sanoa konkreettisesti onko Orpo ja Purra olleet se huonoin vaihtoehto Suomelle yli sataan vuoteen vai ei?

Mielestäni he ovat jo murentaneet Suomen palasiksi, idioottien valtakunnaksi jota yksikään järkevä ei halua puolustaa...mikä on syy miksi tulisi puolustaa?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      2086
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1447
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      212
      1289
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1162
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      80
      1130
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1069
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      64
      988
    8. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      68
      986
    9. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      125
      974
    10. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      223
      925
    Aihe