Juoksu-urheilu, vainko rikkaille

Anonyymi-ap

Ennen sanottiin, että tie ulos täältä favelasta kulkee urheilun kautta.

Millä esimerkiksi Ilona Mononen tai Saaga Vanninen ovat rahoittaneet toimeentulonsa ?

Onko juoksukin pelkästään rikkaiden perheiden vesojen harraste ?

26

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pappa betalar. Suomessa on paljon Nokia miljonäärejä ja suurituloisia johtajia tänä päivänä. Tyhmä töitä tekee.

    • Anonyymi

      Millä tuloilla ammattijuoksija Ietu reissaa joka viikonloppu kisoissa? Kysyn vaan. Ei ole köyhien hommaa kerätä sata urheilumitalia hölkköttelytapahtumista.

    • Anonyymi

      Hiihdossa on ollut jo vuosikymmenen ns. sadantonnin citymaasturi-indeksi eli autot joilla lapset tuodaan hiihtokisoihin. Välineet maksaa.

      Mutta kallein on ammattitapa urheilu. Sille tielle on Suomessa hankala varattoman asettua. Euroopassa puolustusbudjettia käytetään edustusurheilijoihin, täällä pussinperällä ei, urheilija näkee vain tyhjän rahapussin pohjan.

      Yksinkertaiset poliitikkomme ajavat linjaa, jolla slummeista noustaan vain huumejengien kautta.

      S
      urkeaa.

    • Anonyymi

      Miksei juoksijalehti esittele nuoria itähelsinkiläisiä toimeentulotuki juoksijoita? Tai duunarijuoksijoita. Aina vain keski-ikäisiä ylempiä toimihenkilömiehiä tai nuoria somesponsoroituja valkoisia naisia.

    • Anonyymi

      Maajoukkueen takana olevat urheilijat roikkuvat löysissä hirsissä eli jonkinlaisissa osa-aikatöissä, jotka vievät energian harjoittelusta. Moni lahjakas ei jaksa tuota kiikkua pitkään.

      Tämä selittää surkean urheilumme tason. Pitäisi olla edes jonkinlainen olki kortena.

    • Anonyymi

      Mutta jos murtaudut huipulle, vain taivas on kattona. Ilona muuten kaataa esteitä sadantonnin Hyihundalla, Tusconilla. Rupes maastossakin tossut läpsymään.

      • Anonyymi

        Tuohan on peltoauto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on peltoauto

        Eikun polku-auto, korvaa polkujuoksun, kuin sähköpyörä pyöräilyn.


    • Anonyymi

      Juoksija-lehteen juttu työttömästä joka alkoi juosta ja ahnehtii kilometrejä kun ei muutakaan tekemistä.

      • Anonyymi

        Omia huoliaan voi "juosta karkuun", mutta siinäkin tullee jossainvaiheessa umpikuja vastaan. Ja silloin tilanne on vakava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omia huoliaan voi "juosta karkuun", mutta siinäkin tullee jossainvaiheessa umpikuja vastaan. Ja silloin tilanne on vakava.

        Karkuun juoksemalla pääset vain syvempään monttuun.


      • Anonyymi00023

        Menet iso korvaukset


    • Anonyymi

      Ammattikunta nimeltään urheilumanagerit.

      Tekevät sopimukset ja hoitavat palkkionsa, erityisesti omansa. Mutta ensin pitää olla näyttöä ja tie huipulle.

    • Anonyymi

      Itse juokseminen ei paljon maksa, mutta jos meinaa kisata, jo lisenssistä alkaen maksaa. Moni treenaa viisivuotta ja tulee viivalle toteamaan, että ok, tämä oli sitten tässä. Onneksi Mikko Kauppiselle ei käynyt noin.

      • Anonyymi

        Kyllä juoksukin on välinelaji, tossut maksaa 500 e ja ne kestää yhden maratonin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juoksukin on välinelaji, tossut maksaa 500 e ja ne kestää yhden maratonin.

        40e:llä saa pätevät harjoitustossut, kolme viinapulloa maksaa saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40e:llä saa pätevät harjoitustossut, kolme viinapulloa maksaa saman.

        Ryskeen miehet juoksee paljasjaloon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryskeen miehet juoksee paljasjaloon

        Joo, kyllä, olet ilmeisesti käynyt seuraharkoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryskeen miehet juoksee paljasjaloon

        Purola hipsuutteloo paljasjaloin off trackillä. Ei pidä sitä enää salaisuutenaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juoksukin on välinelaji, tossut maksaa 500 e ja ne kestää yhden maratonin.

        Kyllä varsinkin iltalehdet ovat jo tehneet tärkeää työtään, luovat jutuillaan paineita nuorille urheiljoille. Nyt on Saagan vuoro, muu hulina sopivasti väheni. Se minä on urheilijalle tärkeintä on, että hän voisi keskittyä ennen kisaa kaikessa rauhassa.
        Saagasta yksi juttu tuo julki, että "Silmä kertoo paljon” ja perään toinen " Saga Vanninen uupui täysin". Kuten yleensäkin, itse jutusta ei selviä mitä noiden otsikkojen pitäisi kertoa.
        Tärkein oli kuva ja kertomus japanilaisesta vessanistuimesta, ilmeisesti kyseisen "toimittajan" tärkein saavutus näistä MM kisoista.
        Minä sain opastetun tutustumisen tuohon avaruusajan pyttyyn kaksi vuotta sitten, kun Youtubessa mielettömän kaunis japanilainen nainen esittelin muutamia hieman erilaisia malleja hyvinkin tarkasti. Sama nainen esitteli myös japanilaisia saunoja, joissa oli jopa suomalaisia kiukaita, mutta sitten paljon eroavaisuuksiakin.
        Yksi asia pysyi lähes samanlaisena, kaunis lähes alaston nainen on saunassa fantastinen näky.
        Yhtä saunaa mentiin katsomaan henkilöautolla pidemmän matkan taakse, nykyiset kamerat tekevät harhan jossa tuntee itsensä ikään kuin olevan oikeasti paikalla. Samaan pesusoikkoon en kuitenkaan päässyt, siinä oli esteenä se että minä olin täällä Suomessa. Oli siellä suihkutkin, mutta nuo suuret "ämpärit" olivat hyvin houkuttelevia, ehkä seura lisäsi vaikutusta. Saaveja oli useita, niissä eri lämpöistä vettä kussakin.
        Kokemus on yllättävän aito, muutamia tapahtumia en oikein jälkikäteen oikein osannut hahmottaa, olinko oikeasti paikan päällä vai en.
        Vielä tuosta lauseesta, että "Saaga uupui täysin", se onkin urheilussa ja treenatessa parhaita kokemuksia, raskaan treenin jälkeen pesee itsensä tai käy saunassa, sitten levätessä on niin autuas olo, että jo pelkästään sen vuoksion valmis lähtemään uudelleen, oli kisoja tai ei.
        Jopa nilkan nivelsiteiden vamman tajuaa vasta jonkin aikaa siitä kun on tullut lenkiltä ja näkee nilkan paljon paksumpana kuin toisen. Sitten tulee myös kipu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varsinkin iltalehdet ovat jo tehneet tärkeää työtään, luovat jutuillaan paineita nuorille urheiljoille. Nyt on Saagan vuoro, muu hulina sopivasti väheni. Se minä on urheilijalle tärkeintä on, että hän voisi keskittyä ennen kisaa kaikessa rauhassa.
        Saagasta yksi juttu tuo julki, että "Silmä kertoo paljon” ja perään toinen " Saga Vanninen uupui täysin". Kuten yleensäkin, itse jutusta ei selviä mitä noiden otsikkojen pitäisi kertoa.
        Tärkein oli kuva ja kertomus japanilaisesta vessanistuimesta, ilmeisesti kyseisen "toimittajan" tärkein saavutus näistä MM kisoista.
        Minä sain opastetun tutustumisen tuohon avaruusajan pyttyyn kaksi vuotta sitten, kun Youtubessa mielettömän kaunis japanilainen nainen esittelin muutamia hieman erilaisia malleja hyvinkin tarkasti. Sama nainen esitteli myös japanilaisia saunoja, joissa oli jopa suomalaisia kiukaita, mutta sitten paljon eroavaisuuksiakin.
        Yksi asia pysyi lähes samanlaisena, kaunis lähes alaston nainen on saunassa fantastinen näky.
        Yhtä saunaa mentiin katsomaan henkilöautolla pidemmän matkan taakse, nykyiset kamerat tekevät harhan jossa tuntee itsensä ikään kuin olevan oikeasti paikalla. Samaan pesusoikkoon en kuitenkaan päässyt, siinä oli esteenä se että minä olin täällä Suomessa. Oli siellä suihkutkin, mutta nuo suuret "ämpärit" olivat hyvin houkuttelevia, ehkä seura lisäsi vaikutusta. Saaveja oli useita, niissä eri lämpöistä vettä kussakin.
        Kokemus on yllättävän aito, muutamia tapahtumia en oikein jälkikäteen oikein osannut hahmottaa, olinko oikeasti paikan päällä vai en.
        Vielä tuosta lauseesta, että "Saaga uupui täysin", se onkin urheilussa ja treenatessa parhaita kokemuksia, raskaan treenin jälkeen pesee itsensä tai käy saunassa, sitten levätessä on niin autuas olo, että jo pelkästään sen vuoksion valmis lähtemään uudelleen, oli kisoja tai ei.
        Jopa nilkan nivelsiteiden vamman tajuaa vasta jonkin aikaa siitä kun on tullut lenkiltä ja näkee nilkan paljon paksumpana kuin toisen. Sitten tulee myös kipu.

        Thaimaan lomalle suositan saippuasaunaa, kylä lähtee, nääs


    • Anonyymi00024

      Tänä vuonna mennyt 550e pelkästään kenkiin

      • Anonyymi00025

        Eli yhdet kengät ?


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Eli yhdet kengät ?

        Adios Pro Evo 3?


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Adios Pro Evo 3?

        Onko kukaan nähnyt noita kellään täällä suomessa juoksukisoissa?


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Onko kukaan nähnyt noita kellään täällä suomessa juoksukisoissa?

        Saatavuus taitaa olla aika rajoittunutta toistaiseksi?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe