Ennen sanottiin, että tie ulos täältä favelasta kulkee urheilun kautta.
Millä esimerkiksi Ilona Mononen tai Saaga Vanninen ovat rahoittaneet toimeentulonsa ?
Onko juoksukin pelkästään rikkaiden perheiden vesojen harraste ?
Juoksu-urheilu, vainko rikkaille
26
524
Vastaukset
- Anonyymi
Pappa betalar. Suomessa on paljon Nokia miljonäärejä ja suurituloisia johtajia tänä päivänä. Tyhmä töitä tekee.
- Anonyymi
Millä tuloilla ammattijuoksija Ietu reissaa joka viikonloppu kisoissa? Kysyn vaan. Ei ole köyhien hommaa kerätä sata urheilumitalia hölkköttelytapahtumista.
- Anonyymi
Hiihdossa on ollut jo vuosikymmenen ns. sadantonnin citymaasturi-indeksi eli autot joilla lapset tuodaan hiihtokisoihin. Välineet maksaa.
Mutta kallein on ammattitapa urheilu. Sille tielle on Suomessa hankala varattoman asettua. Euroopassa puolustusbudjettia käytetään edustusurheilijoihin, täällä pussinperällä ei, urheilija näkee vain tyhjän rahapussin pohjan.
Yksinkertaiset poliitikkomme ajavat linjaa, jolla slummeista noustaan vain huumejengien kautta.
S
urkeaa. - Anonyymi
Miksei juoksijalehti esittele nuoria itähelsinkiläisiä toimeentulotuki juoksijoita? Tai duunarijuoksijoita. Aina vain keski-ikäisiä ylempiä toimihenkilömiehiä tai nuoria somesponsoroituja valkoisia naisia.
- Anonyymi
Maajoukkueen takana olevat urheilijat roikkuvat löysissä hirsissä eli jonkinlaisissa osa-aikatöissä, jotka vievät energian harjoittelusta. Moni lahjakas ei jaksa tuota kiikkua pitkään.
Tämä selittää surkean urheilumme tason. Pitäisi olla edes jonkinlainen olki kortena. - Anonyymi
Mutta jos murtaudut huipulle, vain taivas on kattona. Ilona muuten kaataa esteitä sadantonnin Hyihundalla, Tusconilla. Rupes maastossakin tossut läpsymään.
- Anonyymi
Tuohan on peltoauto
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan on peltoauto
Eikun polku-auto, korvaa polkujuoksun, kuin sähköpyörä pyöräilyn.
- Anonyymi
Juoksija-lehteen juttu työttömästä joka alkoi juosta ja ahnehtii kilometrejä kun ei muutakaan tekemistä.
- Anonyymi
Omia huoliaan voi "juosta karkuun", mutta siinäkin tullee jossainvaiheessa umpikuja vastaan. Ja silloin tilanne on vakava.
Anonyymi kirjoitti:
Omia huoliaan voi "juosta karkuun", mutta siinäkin tullee jossainvaiheessa umpikuja vastaan. Ja silloin tilanne on vakava.
Karkuun juoksemalla pääset vain syvempään monttuun.
- Anonyymi00023
Menet iso korvaukset
- Anonyymi
Ammattikunta nimeltään urheilumanagerit.
Tekevät sopimukset ja hoitavat palkkionsa, erityisesti omansa. Mutta ensin pitää olla näyttöä ja tie huipulle. - Anonyymi
Itse juokseminen ei paljon maksa, mutta jos meinaa kisata, jo lisenssistä alkaen maksaa. Moni treenaa viisivuotta ja tulee viivalle toteamaan, että ok, tämä oli sitten tässä. Onneksi Mikko Kauppiselle ei käynyt noin.
- Anonyymi
Kyllä juoksukin on välinelaji, tossut maksaa 500 e ja ne kestää yhden maratonin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä juoksukin on välinelaji, tossut maksaa 500 e ja ne kestää yhden maratonin.
40e:llä saa pätevät harjoitustossut, kolme viinapulloa maksaa saman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
40e:llä saa pätevät harjoitustossut, kolme viinapulloa maksaa saman.
Ryskeen miehet juoksee paljasjaloon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryskeen miehet juoksee paljasjaloon
Joo, kyllä, olet ilmeisesti käynyt seuraharkoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ryskeen miehet juoksee paljasjaloon
Purola hipsuutteloo paljasjaloin off trackillä. Ei pidä sitä enää salaisuutenaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä juoksukin on välinelaji, tossut maksaa 500 e ja ne kestää yhden maratonin.
Kyllä varsinkin iltalehdet ovat jo tehneet tärkeää työtään, luovat jutuillaan paineita nuorille urheiljoille. Nyt on Saagan vuoro, muu hulina sopivasti väheni. Se minä on urheilijalle tärkeintä on, että hän voisi keskittyä ennen kisaa kaikessa rauhassa.
Saagasta yksi juttu tuo julki, että "Silmä kertoo paljon” ja perään toinen " Saga Vanninen uupui täysin". Kuten yleensäkin, itse jutusta ei selviä mitä noiden otsikkojen pitäisi kertoa.
Tärkein oli kuva ja kertomus japanilaisesta vessanistuimesta, ilmeisesti kyseisen "toimittajan" tärkein saavutus näistä MM kisoista.
Minä sain opastetun tutustumisen tuohon avaruusajan pyttyyn kaksi vuotta sitten, kun Youtubessa mielettömän kaunis japanilainen nainen esittelin muutamia hieman erilaisia malleja hyvinkin tarkasti. Sama nainen esitteli myös japanilaisia saunoja, joissa oli jopa suomalaisia kiukaita, mutta sitten paljon eroavaisuuksiakin.
Yksi asia pysyi lähes samanlaisena, kaunis lähes alaston nainen on saunassa fantastinen näky.
Yhtä saunaa mentiin katsomaan henkilöautolla pidemmän matkan taakse, nykyiset kamerat tekevät harhan jossa tuntee itsensä ikään kuin olevan oikeasti paikalla. Samaan pesusoikkoon en kuitenkaan päässyt, siinä oli esteenä se että minä olin täällä Suomessa. Oli siellä suihkutkin, mutta nuo suuret "ämpärit" olivat hyvin houkuttelevia, ehkä seura lisäsi vaikutusta. Saaveja oli useita, niissä eri lämpöistä vettä kussakin.
Kokemus on yllättävän aito, muutamia tapahtumia en oikein jälkikäteen oikein osannut hahmottaa, olinko oikeasti paikan päällä vai en.
Vielä tuosta lauseesta, että "Saaga uupui täysin", se onkin urheilussa ja treenatessa parhaita kokemuksia, raskaan treenin jälkeen pesee itsensä tai käy saunassa, sitten levätessä on niin autuas olo, että jo pelkästään sen vuoksion valmis lähtemään uudelleen, oli kisoja tai ei.
Jopa nilkan nivelsiteiden vamman tajuaa vasta jonkin aikaa siitä kun on tullut lenkiltä ja näkee nilkan paljon paksumpana kuin toisen. Sitten tulee myös kipu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varsinkin iltalehdet ovat jo tehneet tärkeää työtään, luovat jutuillaan paineita nuorille urheiljoille. Nyt on Saagan vuoro, muu hulina sopivasti väheni. Se minä on urheilijalle tärkeintä on, että hän voisi keskittyä ennen kisaa kaikessa rauhassa.
Saagasta yksi juttu tuo julki, että "Silmä kertoo paljon” ja perään toinen " Saga Vanninen uupui täysin". Kuten yleensäkin, itse jutusta ei selviä mitä noiden otsikkojen pitäisi kertoa.
Tärkein oli kuva ja kertomus japanilaisesta vessanistuimesta, ilmeisesti kyseisen "toimittajan" tärkein saavutus näistä MM kisoista.
Minä sain opastetun tutustumisen tuohon avaruusajan pyttyyn kaksi vuotta sitten, kun Youtubessa mielettömän kaunis japanilainen nainen esittelin muutamia hieman erilaisia malleja hyvinkin tarkasti. Sama nainen esitteli myös japanilaisia saunoja, joissa oli jopa suomalaisia kiukaita, mutta sitten paljon eroavaisuuksiakin.
Yksi asia pysyi lähes samanlaisena, kaunis lähes alaston nainen on saunassa fantastinen näky.
Yhtä saunaa mentiin katsomaan henkilöautolla pidemmän matkan taakse, nykyiset kamerat tekevät harhan jossa tuntee itsensä ikään kuin olevan oikeasti paikalla. Samaan pesusoikkoon en kuitenkaan päässyt, siinä oli esteenä se että minä olin täällä Suomessa. Oli siellä suihkutkin, mutta nuo suuret "ämpärit" olivat hyvin houkuttelevia, ehkä seura lisäsi vaikutusta. Saaveja oli useita, niissä eri lämpöistä vettä kussakin.
Kokemus on yllättävän aito, muutamia tapahtumia en oikein jälkikäteen oikein osannut hahmottaa, olinko oikeasti paikan päällä vai en.
Vielä tuosta lauseesta, että "Saaga uupui täysin", se onkin urheilussa ja treenatessa parhaita kokemuksia, raskaan treenin jälkeen pesee itsensä tai käy saunassa, sitten levätessä on niin autuas olo, että jo pelkästään sen vuoksion valmis lähtemään uudelleen, oli kisoja tai ei.
Jopa nilkan nivelsiteiden vamman tajuaa vasta jonkin aikaa siitä kun on tullut lenkiltä ja näkee nilkan paljon paksumpana kuin toisen. Sitten tulee myös kipu.Thaimaan lomalle suositan saippuasaunaa, kylä lähtee, nääs
- Anonyymi00024
Tänä vuonna mennyt 550e pelkästään kenkiin
- Anonyymi00025
Eli yhdet kengät ?
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Eli yhdet kengät ?
Adios Pro Evo 3?
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Adios Pro Evo 3?
Onko kukaan nähnyt noita kellään täällä suomessa juoksukisoissa?
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Onko kukaan nähnyt noita kellään täällä suomessa juoksukisoissa?
Saatavuus taitaa olla aika rajoittunutta toistaiseksi?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592