Pöly on laskeutunut hieman siitä kun sanan ja mielipiteenvapautta koskeva, järjetön , vuosia jatkunut ajojahti sai karmean päätöksensä; Päivi Räsänen tuomittiin "korkeimmassa oikeudessa" suuriin sakkotuomioihin. Mitä tämä merkitsee ?
-Ensinnäkään suomi ei ole enää oikeusvaltio. Siitä on turha enää kiistellä, niin selkeä loukkaus sanan ja mielipiteenvapautta kohtaan tuo tuomio oli.
Useat Päivi Räsäsen kanssa vahvasti erimieltäkin olevat ovat kannanotoissaan kertoneet huolensa kotimaamme sananvapaus tuomiosta.
Itselleni tuo päätös sinetöi muutamia vakavia asioita; En henkilökohtaisesti ole enää valmis puolustamaan maatani mahdollisessa sotatilassa. Miksi ihmeessä?
Katson ettei ole mitä puolustaa, sillä kun perusarvoista yksi kaikkein tärkeimmistä on viety, se vesittää lähes kaiken muun. Olen vakavissani tässä.
Toinen seuraus on se että on vaikea olla enää niin sanotusti lojaali yhteiskunnan eri toimintatavoille. Perusluottamus on mennyt. Se koki valtavan menetyksen jo koronan aikana niissä laittomissa toimissa joihin valtiovalta ryhtyi, mutta sai karmean jatkon tässä edellä mainitussa tuomiossa.
Itselleni oikeuslaitos on tämän tuomion johdosta "oikeuslaitos" kuin ilmaa, täynnä tyhjyyttä jonka arvovaltaa en enää kunnioita. En enää edes mainitse tuota sanaa mielelläni nimeltä, sillä mainitsemalla luon kytköksen tuohon tahoon.
suomi on jälleen laittomuuden tilassa
106
805
Vastaukset
Höpön höpön.
Sananvapautta on tässä maassa ihan liikaakin. Julkisuuteen pääsevät mitä erilaisimmat höpinät.- Anonyymi00002
taisi osua arkaan paikkaan? Niin arvasinkin
Anonyymi00002 kirjoitti:
taisi osua arkaan paikkaan? Niin arvasinkin
Taas aivan outo mielleyhtymä sinulla...
Ei avaus mihinkään arkaan paikkaan osu. Se on tyypillistä epämääräistä sössötystä.
Homman nimihän on se, että nykyisin kuka tahansa pääsee selittämään puuta heinää somessa. Niinpä vaikkapa nyt Räsäsenkin höpinät saavat ihan liikaa huomiota. Nehän eivät mitenkään eroa muiden fundamentalistien jutuista.- Anonyymi00029
TässäLyhytLausunto kirjoitti:
Taas aivan outo mielleyhtymä sinulla...
Ei avaus mihinkään arkaan paikkaan osu. Se on tyypillistä epämääräistä sössötystä.
Homman nimihän on se, että nykyisin kuka tahansa pääsee selittämään puuta heinää somessa. Niinpä vaikkapa nyt Räsäsenkin höpinät saavat ihan liikaa huomiota. Nehän eivät mitenkään eroa muiden fundamentalistien jutuista.Miksi vain Räsänen sai sakot kun saman lain mukaan täällä pitäisi antaa kaikille sakot?
- Anonyymi00049
Anonyymi00002 kirjoitti:
taisi osua arkaan paikkaan? Niin arvasinkin
Millä lailla arkaan? Suomen laki on edelleen se mitä tässä maassa noudatetaan, ei mikään kauan sitten kirjoitettu satukirja mielikuvitushahmoista.
- Anonyymi00065
"Päivi Räsänen tuomittiin "korkeimmassa oikeudessa" suuriin sakkotuomioihin. Mitä tämä merkitsee ?"
Se merkitsee sitä, että muslimi voi uhata tappaa kenet haluaa, mutta Raamattua ei saa siteerata. Sakoista viis. mutta Suomessa eletään jälkikristillistä aikaa. Hinta voi olla kova. Anonyymi00065 kirjoitti:
"Päivi Räsänen tuomittiin "korkeimmassa oikeudessa" suuriin sakkotuomioihin. Mitä tämä merkitsee ?"
Se merkitsee sitä, että muslimi voi uhata tappaa kenet haluaa, mutta Raamattua ei saa siteerata. Sakoista viis. mutta Suomessa eletään jälkikristillistä aikaa. Hinta voi olla kova.Älä höpise. Joutavaa höpinää.
- Anonyymi00078
Anonyymi00002 kirjoitti:
taisi osua arkaan paikkaan? Niin arvasinkin
tiedossa
- Anonyymi00102
Anonyymi00065 kirjoitti:
"Päivi Räsänen tuomittiin "korkeimmassa oikeudessa" suuriin sakkotuomioihin. Mitä tämä merkitsee ?"
Se merkitsee sitä, että muslimi voi uhata tappaa kenet haluaa, mutta Raamattua ei saa siteerata. Sakoista viis. mutta Suomessa eletään jälkikristillistä aikaa. Hinta voi olla kova.Ei räsästä tuomittu raamatun siteerauksista. Herää uskovainen.
- Anonyymi00001
Järkytyin yhtä paljon kuin siitä et juutalainen Epstein tuomittiin vankilaan . Juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa eikä niitä saa tuomita .
- Anonyymi00003
Joku päivä voi vielä olla suomi vapaa maa. Aloittaja on ikävä kyllä oikeilla jäljillä. eikä ole mielipiteineen yksin. kovia aikoja eletään kun viedään vapaus mielipiteisiin , osin uskonrauhaan.
Lupaan tehdä voitavani, jotta Suomi ei koskaan olisi sillä tavalla "vapaa" kuin te laitaoikeistossa toivotte.
- Anonyymi00014
Aikaisemmin oltiin. nyt globalismin tuhoamia. Globalismia ei voi poistaa, Suomen vapaus ei palaudu.
- Anonyymi00024
Anonyymi00014 kirjoitti:
Aikaisemmin oltiin. nyt globalismin tuhoamia. Globalismia ei voi poistaa, Suomen vapaus ei palaudu.
Taitavat Pohjois-Korea ja Enver Hoxhan aikainen Albania olla sinunkin ihannevaltioitasi. Niissä ei globalismia esiintynyt eikä esiinny.
- Anonyymi00030
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Lupaan tehdä voitavani, jotta Suomi ei koskaan olisi sillä tavalla "vapaa" kuin te laitaoikeistossa toivotte.
"Laitaoikeistossa ?" Uskotko aivan oikeasti että "paratiisi ompi tää ?" Ja jatkoksi : " jos et usko , poikki pää ?"
- Anonyymi00066
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Lupaan tehdä voitavani, jotta Suomi ei koskaan olisi sillä tavalla "vapaa" kuin te laitaoikeistossa toivotte.
Suomesta on tehty yhden totuuden valtio, jossa totuutta ei saa tuoda julki jos se ristiriidassa nykyisen ulkopoliittisen agendan kanssa.
Myös repe puolustaa tätä sensuuriin ja propagandaan perustuvaa nykyistä käytäntöä. - Anonyymi00075
Anonyymi00014 kirjoitti:
Aikaisemmin oltiin. nyt globalismin tuhoamia. Globalismia ei voi poistaa, Suomen vapaus ei palaudu.
Suomen vapaus ei palaudu.
Valitettavasti.
- Anonyymi00004
No sinä voit ulissa asiasta Suomi24:lla nimettömänä, mutta ei se mitään muuta. Olet ja pysyt pienessä marginaalihörhöryhmässä.
- Anonyymi00006
Ei ole aloittaja missään marginaaliryhmässä. Tuo päätös jakoi tuomaristonkin poikkeuksellisen tasaisesti. Ei edusta suomen enemmistöä tuollainen päätös- tiedät asian itsekin
- Anonyymi00007
Persuilukaan ei asiaa miksikään muuta. Sinä ja Räsänen olette häviävän pieni vähemmistö. Jos ette ole, voitte varmaankin tehdä asialle oikeasti jotain. Mikä estää?
- Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Persuilukaan ei asiaa miksikään muuta. Sinä ja Räsänen olette häviävän pieni vähemmistö. Jos ette ole, voitte varmaankin tehdä asialle oikeasti jotain. Mikä estää?
Olen kyllä sitä mieltä, että kyllä mentiin liian pitkälle tuossa tuomitsemisessa! Päivi Räsänen on puhunut raamatun mukaa aiheesta ja ei tuolalisesta voi tuomita ihmistä!
Ilmeisesti oli pakko noitten lesbotuomareitten takia päätyä tuollaiseen loppuratkaisuun, sillä muuten noita kahta ei olisi saatu huljaiseksi, vaan he olisivat jatkaneet tuota joutavaa jankutustaan loputtomasti!
Päivi Räsänen voi kuitenkin olla mitä mieltä haluaa asiasta ja noutten lakiniin ovat monet kristitytkin Päivin kannalla! Ei tuo tuomio muuta asiaa, päin vastoin, se hymyilyttää vain tuo pikkumaisuus noitten lakinaistetaholta! Pöivi on kuitenkin oikeassa!! - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Olen kyllä sitä mieltä, että kyllä mentiin liian pitkälle tuossa tuomitsemisessa! Päivi Räsänen on puhunut raamatun mukaa aiheesta ja ei tuolalisesta voi tuomita ihmistä!
Ilmeisesti oli pakko noitten lesbotuomareitten takia päätyä tuollaiseen loppuratkaisuun, sillä muuten noita kahta ei olisi saatu huljaiseksi, vaan he olisivat jatkaneet tuota joutavaa jankutustaan loputtomasti!
Päivi Räsänen voi kuitenkin olla mitä mieltä haluaa asiasta ja noutten lakiniin ovat monet kristitytkin Päivin kannalla! Ei tuo tuomio muuta asiaa, päin vastoin, se hymyilyttää vain tuo pikkumaisuus noitten lakinaistetaholta! Pöivi on kuitenkin oikeassa!!Etkö vain osaa kirjoittaa kunnolla vai oletko aina sanan "Räsänen" nähdessäsi jotenkin ylikiihottuneessa tilassa?
- Anonyymi00021
Anonyymi00011 kirjoitti:
Olen kyllä sitä mieltä, että kyllä mentiin liian pitkälle tuossa tuomitsemisessa! Päivi Räsänen on puhunut raamatun mukaa aiheesta ja ei tuolalisesta voi tuomita ihmistä!
Ilmeisesti oli pakko noitten lesbotuomareitten takia päätyä tuollaiseen loppuratkaisuun, sillä muuten noita kahta ei olisi saatu huljaiseksi, vaan he olisivat jatkaneet tuota joutavaa jankutustaan loputtomasti!
Päivi Räsänen voi kuitenkin olla mitä mieltä haluaa asiasta ja noutten lakiniin ovat monet kristitytkin Päivin kannalla! Ei tuo tuomio muuta asiaa, päin vastoin, se hymyilyttää vain tuo pikkumaisuus noitten lakinaistetaholta! Pöivi on kuitenkin oikeassa!!Ei pidä paikkaansa tuo sillä hänet tuomittiin kiihoittamisesta kansanryhmää vastaan eikä suinkaan Raamatun tulkitsemisesta.
https://korkeinoikeus.fi/fi/index/ennakkopaatokset/kko202627.html
- Anonyymi00008
Tuo "oikeusistuimen" päätös on vakava ja kauaskantoinen ja syö monien luottamusta yhteiskuntaan.- yhteiskuntaan jossa on ollut hyvä asua ja elää ja ilmaista vapaasti . nyt annettu ennakkotapaus ei ole millään tavalla oikea
- Anonyymi00009
Ne joiden mielissä tuo päätös "syö luottamusta yhteiskuntaan" ovat sellaisia joilla ei ole luottamusta yhteiskuntaan koskaan ollutkaan. Lahkolaisvarajeesuksia ja änkyräpersuja.
- Anonyymi00010
Ei tuo Räsäsen tuomio mikään ennakkotapaus ollut. Vastaavia on paukkunut jo useita tuota ennen. Lähinnä tosin persuille.
- Anonyymi00031
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei tuo Räsäsen tuomio mikään ennakkotapaus ollut. Vastaavia on paukkunut jo useita tuota ennen. Lähinnä tosin persuille.
Eikös tämä persujen "mestari-jussikin" saanut sakot samasta syystä kuin päkäkin?
>Suuriin sakkotuomioihin
Se että 20 päiväsakkoa oli tässä niinkin "paljon" kuin 1800 euroa johtuu vain tuomitun suurista tuloista, jotka saattavat supistua jo vuoden päästä.
>Itselleni oikeuslaitos on tämän tuomion johdosta "oikeuslaitos" kuin ilmaa, täynnä tyhjyyttä jonka arvovaltaa en enää kunnioita.
Niin varmaan, mutta eihän kukaan tiedä kuka olet. Jos todella haluat muuttaa asioita mieleiseksesi etkä vain länkyttää, ensimmäinen aste siihen on blogi omalla naamalla.- Anonyymi00012
Se että sanot oikeuslaitoksen olevan sinulle kuin ilmaa, on täysin merkityksetöntä. Toki voit testata asiaa: Tule omalla nimelläsi ja naamallasi julkisuuteen tee jotain josta joudut oikeuteen. Voi olla että ilma osoittautuu raskaaksi.
- Anonyymi00016
Outoa uskonnonvapauden vastaista toimintaa.
- Anonyymi00025
Anonyymi00016 kirjoitti:
Outoa uskonnonvapauden vastaista toimintaa.
Mikään tai kukaan ei ole estänyt eikä estä sinun tai Räsäskän uskomisia.
- Anonyymi00015
Kun oikeuslaitos mentteää legimiteettinsä kansan keskuudessa ollaan suossa. Riippumatta siitä mitä tuo "oikeuslaitos" tuomitsee. Sitähän noiden SETA puolustajien on nähtävästi vaikea käsittää.
Mutta nyt on käymässä niin että vastapuolelle alkaa ilmaantua syytteille nostajia.
Tästä on esimerkkinä "miehen puolikkaat" you tube kanava joista on meneillään rikostutkinta. Ja siellä (keskusteluketjussa) käy ilmi ettei nuo käräjille nostajat aio luovuttaa muidenkaan" homottajien "osalta , aineistoa kerätään ja taltioidaan ja sitä säilötään vuosien ja vuosikymmenten ajaksi ja kun saadaan oikeat syyttäjät eli puolueettomampi oikeuslaitos , lähdetään näitä nostamaan syyttäjälle.
Sellainen vaikutus tällä Päivi Räsäsen sairalloisella ajojahdilla oli - riippumatta siitä mitä Räsänen tästä ajattelee. - Anonyymi00017
oikeuslaitos menetti legimiteettinsä viimeistään tuon tapauksen myötä. tuo koko toiminta oli totaalinen farssi. sen tietävät oikeusoppineet kyllä aivan itsekin.
valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisen ajojahti oli todella näkyvää ja avoimen tarkoitushakuista. Ei jäänyt suurelta yleisöltä todellakaan huomioitta.- Anonyymi00028
Voit ihan rauhassa testata onko oikeuslaitoksella legitimiteettiä. Mikään ei estä.
- Anonyymi00038
S Niinistö on nyt tyytyväinen, hänen 2017 idea saada ennakkotapaus. Raija Toiviainen oli hyvä tähän.
Edellinen Valtakunnansyyttäjä Matti Nissinen kritisoi yleisellä tasolla Suomen hyvä veli -verkostoja ja korkeiden virkojen poliittisia jakoperusteita.
Sai syytteen siitä mitä itse kritisoi,syyttäjänvirastot ovat ostaneet johtamiskoulutusta Nissisen veljen yhtiöltä.
Rappareita ei kritisoida.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla
- Anonyymi00018
Oli USAn tilanteesta mitä mieltä hyvänsä , oli ja on todella hyvä että myös heidän suurlähetystöstään otetiin kantaa asiaan. En väitä että olisin mikään USAN nykyhallinnon kannattaja, mutta tässä asiassa kyllä mieltä lämmitti että ottivat kantaa. Ehkä on niin (ja toivon sitä) että tapauksessa ei ole viimeistä kiveä käännetty.
- Anonyymi00027
Kukaan ei ota vakavasti mitään mitä jenkkilän MAGA-hallinnon kahjot ovat jostain mieltä.
- Anonyymi00019
aloittaja on oikeassa tuossa tekstissään . keskustelu ei tule loppumaan tuohon
- Anonyymi00020
Puretaanpa jeremiadisi osiin.
1. Suomi on oikeusvaltio, ja Päivi Räsänen sai tuomionsa Suomen lakien mukaan. Oikeus ei säädä lakeja, vaan eduskunta, jonka jäsen Päivi muuten on. Jos lain tulkinta oikeudessa poikkeaa siitä, mitä lainlaatijoiden tarkoitus oli, he voivat muuttaa lakia. Oikeus ei voi. Sinun henkilökohtaisella mielipiteelläsi ei ole merkitystä asian suhteen.
2. Sinulla on oikeus toimia haluamallasi tavalla asepalveluksen suhteen, se on huomioitu laissa ja siellä on määritelty seuraamukset. "Omantunnonarkoja" ei nykylakien mukaan tuomita kuolemaan eikä lähetetä rangaistuspataljoonassa rintamalle.
3. Luullakseni tässä maassa on monia ihmisiä, joiden perusluottamus yhteiskuntaa vastaan on järkkynyt, paljon perustellummistakin syistä, kuin sinun. Sinun syysi on se, että lakien tulkintasi poikkeaa oikeuslaitoksen tulkinnasta, ja kuten kohdassa 1 totesin, sinä et ole lain säätäjä etkä tulkitsija. Epäluottamus yhteiskuntaa kohtaan ei ole Suomessa rangaistavaa.
4. Oikeuslaitos ei katoa sillä, ettet sinä usko siihen, enkä kehota kokeilemaan olemattoman oikeuslaitoksen vaikutusta omaan elämääsi. - Anonyymi00023
aloittaja on täysin oikeassa. Korona ajasta tuo hulluus alkoi. silloin syynä oli koronapassi, joka rikkoi räikeästi ihmisoikeuksia. Tästä ei ollut mitään epäselvää. Ja tuolta ajalta jäi kansalaiskeskustelu käymättä.
- Anonyymi00026
Ei koronapassi ainakaan minun ihmisoikeuksiini vaikuttanut yhtään mitenkään. Mutta minä en olekaan salaliittohäröilevä varajeesus.
- Anonyymi00032
klo 20:11 kommentoijalle;
1) Suomi ei ole oikeusvaltio ja piste. Voit väittää asiasta tykönäsi mitä lystäät, mutta monet ovat asiasta kanssani samaa mieltä. toki eivät täällä jaksa kirjoitella.
2) Onneksi voin toimia haluamallani tavalla minäkin , aloittajan tapaan. Olen sotilasvalassani vannonut puolustavani maata, joka oli silloin 2003 , vapaa maa. Toisin on nyt, vaikka kuinka änkytät vastaan. On näet niin että kun sanan ja mielipiteenvapaus otetaan pois, koko rakennelma on romahtanut. Vain mielikuvitusmaailmassasi asia on toisin. Antaa sen elää omaa elämäänsä.
5-päivää sitten tein ilmoituksen alueeni sotilasviranomaiselle. Nyt käynen jonkin viikonloppu kurssin jossa siirryn siviilipuolelle.
3) Ei kommentoitavaa.
4) Olet väärässä. Kun oikeuslaitos tai viranomaiset menettävät todellisen vaikutusvallan, legiimin suhteessa kansaan, sen vaikutus on pyöreä nolla. En kunnioita sen langettamia tuomioita. En edes tästedes juuri lausu koko nimeä "oikeuslaitos" . Jos tuomitaan, voi valtiovalta lähettää minut minne lystää , mutta en hyväksy tuomiota. koko oikeuslaitos on näin menettänyt merkityksensä.
*sinulle näyttää olevan ylivoimaisen vaikea hyväksyä sitä etten ole asiani kanssa tälläkertaa yksin. Tuota tuomiota on kommentoitu pelkästään kotimaassamme hyvin huolestunein sanankääntein. Näin on myös tehty ympäri maailmaa. Minulle on aikalailla sama mitä MAGA-yhteisö sanoo. Toki ymmärrän että heidänkin kantansa on huolestunut.- Anonyymi00036
Et sinä ole mikään kansa.
- Anonyymi00037
1. Kuten itsekin totesit, se on sinun ja ilmeisesti joidenkin muidenkin mielipide, ei tosiasia!
2. Näköjään olemme samaa mieltä ja sinäkin toimit asetuksien mukaisesti.
3. -
4. Oikeuslaitos on mitä suurimmassa määrin olemassa, jos toteat, että se voi tuomita sinut. Sitä, ettet kunnioita oikeuden päätöksiä ja olet valmis kantamaan seuraukset, vaikket niitä hyväksy, on kunnioitettavaa kansalaistottelemattomuutta!
Minun ei ole mitenkään vaikea hyväksyä, että joku on kanssani eri mieltä, eikä sitäkään, että heitä voi olla useita. Perättömät väitteet minua kiusaavat. Ja nythän olemme päätymässä yksimielisyyteen siitä, että olet julkituonut mielipiteitäsi, et tosiasioita. - Anonyymi00040
Suomi on kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna demokraattinen oikeusvaltio.
Se että jotkut homoja raivona vihaavat äärioikeistolaiset kristofasistit ja vammailevat salaliittohörhöt ja lahkolaiskahjot ovat tästä eri mieltä ei merkitse yhtään mitään, koska edustavat vain mitätöntä marginaalia.
- Anonyymi00033
Edellinen kirjoitti hyvin, vaikka aika jyrkkää retorikkaa. periaatteen mies
- Anonyymi00034
Näin niitä mielipidevapauksia viedään askel askeleelta. EU ei ollutkaan se vapauden linnake.
- Anonyymi00035
no ei kai kukaan siinä uskossa elänytkään että Eu toisi mitään hyvää
- Anonyymi00039
Sananvapaudesta nillittävät aina vain ne jotka pitävät pyhänä oikeutenaan loukata ja solvata toisia ihmisiä mahdollisimman törkyturpaisesti ja ilkeästi. Haluavat aina levittää yksipuolista vihapuhetta jolla kiistetään toisten ihmisarvo.
Meillä normaaleilla tervejärkisillä ihmisillä ei ole mitään ongelmia sananvapauden kanssa, kun ei ole mitään tarvetta suoltaa raivona vihapuhetta. - Anonyymi00041
Räsäsen tapauksessa ei ollut sanan ja mielipiteen vapaudesta kyse, koska hän tietoisesti levitti lääketieteellistä disinformaatiota. Tähän disinformaation vedoten hän halusi seksuaalivähemmistöjä kohdeltavan eri tavalla, joten kyseessä on aktivismia eli toimintaa, ei pelkkä mielipide.
- Anonyymi00042
"suomi on jälleen laittomuuden tilassa"
Tässä juuri sitä lakia noudetettiin. - Anonyymi00043
Öyhöttäjien kannattaisi ehkä ymmärtää että Päiviä ei tuomittu mistään mielipiteestä eikä Raamatun lukemisesta, kuten öyhöttäjät jatkuvasti valehtelevat.
Hänet tuomittiin siitä että oli lääkärinä esittänyt lääketieteellisiä valheita voidakseen siten loukata toisia ihmisiä ja kiistää näiden ihmisarvo. Lääketieteelliset valheet eivät ole mitään mielipiteitä, eikä niitä löydy Raamatusta. - Anonyymi00044
Samoin tämä, että Suomessahan ollaan kriminalisoimassa myös Holokaustin kieltäminen. Kuka kehtaa enää Suomea puolustaa, kun tätäkään ei saa sanoa?
- Anonyymi00045
"Kuka kehtaa enää Suomea puolustaa".
-Valtaosa suomalaisista kehtaa. Vain te kristofasistit ja muut hörhöt ette.
- Anonyymi00046
puolusta keskenäsi valtiovaltaa joka on muun muassa määräämässä pakkorokotuksia(tartuntatautilaki)
https://www.youtube.com/watch?v=KhOcH8--iMc
itse en tule olemaan tuon kaltaisessa yhteiskunnassa mukana. tervemenoa - Anonyymi00047
tuo meni ohi aiheen. pysytäänkö tuossa alkuperäisessä
- Anonyymi00048
Mitä jos muutat avaaja Venäjälle saman tien? Mulla on pari koppikuormuria ja lainaan niitä mieleläni muuton ajaksi jos vain häivyt Suomesta.
- Anonyymi00050
voi että sitten huvittaa tuo sana "disinformaatio". sillä koitetaan nätisti peittää sitä tosiasiaa että Räsänen ei ollut mikään dis informaation levittäjä. tuo termi ei kuulu tähän millään tavalla. vaikea myöntää. kyse on sanan ja mielipiteenvapaudesta. älä sitä koita muuttaa muuksi
Räsänen ei muista jutuissaan sitä, että hän puhuu uskonsa nimissä. Hän ei puhu tieteen tai faktojen puitteissa. Hän esittää tulkintojaan Raamatun teksteistä.
- Anonyymi00051
Todellisuus on se minkä monet ymmärtävätkin; Jos sanan ja mielipiteenilmaisunvapaus viedään- koko rakennus sortuu. Näin kävi suomessa. tuo päätös ja sen vaikutukset näkyvät jo nyt.
- Anonyymi00052
olen täysin aloittajan kanssa samaa mieltä. et ole yksin :) tsemppiä oikeustaistoon. näissä asioissa ei kannata luovuttaa
- Anonyymi00053
aihe on on paljon vakavampi kuin moni haluaisi myöntääkään. se että jopa USA on älähtänyt asiassa ja kuullut Päivi Räsästä osoittaa ettei asiaa ole taputeltu maaliin.
Oli USA;sta ja heidän politikastaan sitten mitä mieltä hyvänsä, arvostan sitä maata siinä että siellä kansalaisilla on aidosti sanan ja mielipiteenvapaus arvossa . Kadehdin siinä asiassa heitä todella. monessa muussa asiassa toki ovat sotkeneet asiat pahoinMitä sananvapautta se on, kun presidentti USA:ssa mölyää somessa kuin apina ja haukkuu toimittajat näiden kysyessä hänen mielestään liian vaikeita?
- Anonyymi00055
no se ukko on "vähän" asia erikseen. ei elä ikävä kyllä enää todellisuudessa.
- Anonyymi00057
edellisestä ei ota selkoa
- Anonyymi00058
inttäjät katoaa kun ymmärtävät että suomi on tosiasiassa aivan euroopankin mittapuulla siinä epäilyttävässä seurassa. Britannian kanssa.
- Anonyymi00059
totta . jos ei vängällä niin väsyttämällä :)
- Anonyymi00060
ap oikeassa. ikävä juttu sinänsä . tästä suosta vaikea suomen nousta. pelkäämpä että ei jää tähän
- Anonyymi00061
painavaa tekstiä .kiitos. pisti ajattelemaan
- Anonyymi00062
Tuo nyt ei ole läheskään ainoa eikä isoin asia, josta huomaa että maa on täysin korruptoitunut umpi diktatuuri.
- Anonyymi00064
kuitenkin yksi osoitus siitä
- Anonyymi00069
jatkuu ja pahenee. kunnes koko systeemi muuttuu
- Anonyymi00067
ikävä todeta että kirjoittaja on oikeassa. surullista. luottamus rapautunut oikeuslaitokseen täysin
- Anonyymi00068
taitaa olla oikeassa kirjottaja. mutta pitää muistaa että ei tämä välttämättä jää tähän .
- Anonyymi00070
alkamassa erä 2
- Anonyymi00071
karua luettavaa tämän päivän suomesta. en olis uskonu vielä vain muutamian vuosia sitten mihin tämä maa päättäjineen ja "oikeuslaitoksineen" joutuu.
- Anonyymi00072
sanos muuta. pakko kompata ap;tä. nythän koko räsäs keissi on haluttu hävittää mediassa ja keskusteluissa. kun mitään ei olisi tapahtunutkaan. kansa vain pelokkaana katselee kun demokratiaa ja sen erästä kivijalkaa (sananvapautta) ollaan murennettu.
en näe kotimaassani enää paljoakaan toivoa . Tuntuu kuin maa eläisi jossain kirouksessa. Ja aika vain pahenee koko ajan. - Anonyymi00073
aikooko Räsänen viedä tuon tapauksensa eu;n korruptio tuomioistuimeen tai siis ihmisoikeustuomioistuimeen
- Anonyymi00074
Hear Hear
Päivin tuomio tuomio vanhoista teksteistä on pöyristyttävä
oikeusmurha.
Koronatoimet oli kansallinen häpeä ja ylilyönti.
Ihmisoikeudet kadotettiin salamannopeasti.
Koneistosta irtosi liian herkästi natsismiin ja
ääri kommunismiin verrattava vainoamisen kone. - Anonyymi00076
asia on juuri näin!
- Anonyymi00077
ilman muuta on . miksi sitä edes aloittaja vaivautuu kirjoittamaan. Tavan kansa tietään tämän sisimmässään , mutta pelon ilmapiiri vallitsee nyt kansan keskuudessa kun sanan ja mielipiteen vapautta tai niiden rajoja ei tiedä enää kukaan.
- Anonyymi00079
Miksi tää keissi ajettiin kuin
komukkakone
ja DDR Suomeen?
Ajat muuttuuvat muutenkin,
miksi tää tuomio jyrättiin läpi?
Sananvapautta on nuijittu muutenkn. - Anonyymi00080
Kommunismin yksi perusasia on että sananvapautta ei ole
- Anonyymi00081
Siihen täällä pyritään
- Anonyymi00082
kovaa tekstiä mutta oikeassa olet . sama tilanne pitkästä aikaa. edellinen oli 2022 korona passin aikana
- Anonyymi00083
hä? onko joku viimeiseen 10-vuoteen uskonut suomen oikeuslaitokseen. anna mun nauraa. itkupotkunaurua :)
- Anonyymi00084
"oikeuslaitos" juuri oikea termi näinä aikoina. oikeastaan koko sana "oikeuslaitos" pitäisi häivyttää, näin et anna mitään legimiä asemaa tälle huuhaa porukalle
- Anonyymi00085
minulle kuin ilmaa. pelkkää ilmaa.
- Anonyymi00086
Päivi Räsänen hakee "oikeutta" ihan väärästä suunnasta.
Oikea suunta on venäjä. Siellä on ihan oma organisaatio, joka auttaa mielipiteensä vuoksi lännessä vainottuja. Lisäksi Räsänen voi aivan vapaasti julistaa mielipiteitään venäjän medioissa. Ne ovat siellä hyväksyttyjä.
Ei tässä mitään Euroopan ihmissusituomioistuinta tarvita. - Anonyymi00087
Toivon hartaasti että maamme palaa vielä joku päivä lailliselle perustalle. Nyt elämme ihmeellisiä aikoja. Kun maassa on laittomuus vallassa, saa vääryys myös kukoistaa.
- Anonyymi00089
juuri näin koen itsekin asian. ikävä kyllä
- Anonyymi00090
Suomi24:n Maailman menoa -keskustelupalstalla käydään usein vilkasta, kriittistä ja tunteikasta keskustelua Suomen yhteiskunnallisesta tilasta, oikeusvaltion toimivuudesta ja poliittisesta päätöksenteosta.Sisältö: Palstalla esiintyy toistuvasti kirjoituksia, joissa väitetään Suomen olevan ajautumassa laittomuuden tilaan tai korruption valtaan.
- Anonyymi00091
laittomuuden alla elämme, valitettavasti. pakko yhtyä aloittajan näkemyksiin.
- Anonyymi00092
totta
- Anonyymi00093
onko suomi jälleen laittomuuden tilassa?
- Anonyymi00094
on, tiedät sen itsekin. ei kannata haikailla menneitä vaan tehdä erinäisiä johtopäätöksiä nykytilasta
- Anonyymi00095
Päivi Räsänen -tapauksesta on monelle jäänyt fiilis, että kyse ei ollut enää pelkästä oikeusjutusta vaan vuosia kestäneestä ajojahdista. Vaikka moni ei olisi samaa mieltä hänen näkemyksistään, moni silti kysyy: saako Suomessa enää sanoa ääneen kristilliseen uskoon perustuvia mielipiteitä ilman että vedetään oikeuteen?
Räsästä pyöritettiin käräjiltä hovioikeuteen ja lopulta korkeimpaan oikeuteen asti. Käräjä- ja hovioikeus hylkäsivät syytteet, mutta myöhemmin KKO antoi sakkotuomion osasta kirjoituksia.
Monen tavallisen suomalaisen silmissä tässä mentiin vaaralliselle alueelle: jos vanhoista kirjoituksista ja Raamattuun nojaavista mielipiteistä voidaan jahdata vuosikausia, kuka uskaltaa enää puhua suoraan? Kansankielellä sanottuna moni koki, että “väärin ajattelevia” halutaan hiljentää esimerkin vuoksi.
Räsänen itse on pitänyt kiinni siitä, ettei hän lietsonut vihaa vaan puolusti uskon- ja sananvapautta. Ja juuri siksi hän on saanut paljon tukea myös ihmisiltä, jotka eivät edes jaa hänen arvomaailmaansa. Kyse ei heidän mielestään ole vain Päivistä — vaan siitä, kuinka paljon tavallisen ihmisen puhetta ja mielipiteitä vielä Suomessa siedetään. - Anonyymi00096
täyttä totta edellinen
- Anonyymi00097
puolustan Päivä Räsästä
- Anonyymi00098
Päivin on turha valittaa EUn pyövelien toimielimiin. ei johda mihinkään hyvään. Bilderberg on ajat sitten täyttänyt nuo virat jotka päättävät oikeusvalituksista omilla sekopäillään
- Anonyymi00099
totta tuo edellinen
- Anonyymi00100
en ole aivan varma kannattaako Räsäsen valittaa EU;n tuomioistuimiin. Tiedossammehan on toki mitä nämä tahot edustavat. se on lienee miehitetty bilderberg "osaajilla"
- Anonyymi00101
ei kannattaisi. ei luottoa sinne suuntaan
Suomi on paska valtio.💩
- Anonyymi00103
Aina voit muuttaa muualle, suomesta tulisi silloin pikkuisen parempi paikka.
Anonyymi00103 kirjoitti:
Aina voit muuttaa muualle, suomesta tulisi silloin pikkuisen parempi paikka.
Haista paska.💩
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483