Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risusavottaa rahojensa eteen? Nythän niille maksetaan pelkästä joutenolosta.
Työttömät risusavottaan
393
1229
Vastaukset
Siinä voi käydä taimikolle huonosti. Risu kuin risu...
- Anonyymi00007
Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti
- Anonyymi00008
Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.
Ilmeisesti käytät liikkumiseen pääasiassa asfaltoituja katuja? Metsää tuskin olet edes nähnyt.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.
Työttömien arkiviisu...
https://www.youtube.com/watch?v=VqWxAVLxxEc - Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti
Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.
Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...
- Anonyymi00018
he-ma kirjoitti:
Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...
Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.
Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.
- Anonyymi00020
he-ma kirjoitti:
Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...
Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.
Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.
Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin. - Anonyymi00029
Anonyymi00018 kirjoitti:
Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.
Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.
Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva. - Anonyymi00033
Anonyymi00029 kirjoitti:
Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.
Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.
Anonyymi00020 kirjoitti:
Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.
Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.
Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.
Anonyymi00018 kirjoitti:
Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.
Nyt korkki kiinni jo, et osaa muotoilla ajatustasi tekstiksi. Vai jäikö äidinkielen opinnot apa-asteelle?
- Anonyymi00097
he-ma kirjoitti:
5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.
Ei se mitään, jos haluaa olla velkavankeudessa koko ikänsä.
Itseäänhän sitä saa syyttää, jos tuhoaa toisten omaisuutta ja saa rangaistuksen.
Ehkä teille kaikille ei oikeusvaltio sovi, joten esimerkiksi Venäjä voisi olla sopivampi maa asustella? - Anonyymi00124
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.
Hörhöjen mielestä metsähoito on vahingollista
- Anonyymi00128
Taimin kanssa risusavottaan, aina Taimi väliin kaataa ja kiksauttaa, eikö sekään käy.
Sanankin teki niin pääsihteerinä, yökerhoissa oli imettävänä, siitä nautti kokassa ! - Anonyymi00137
Anonyymi00008 kirjoitti:
Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.
Kuolee monta raakkua tuossa menossa...
- Anonyymi00147
kiljupoersu alotti klo 4.50 persuilu aloituksensa, että näkee missä kunnossa persun ajattelu on...
hoiperrellut kotiinsa koko yön ja sammunut netin ääreen... - Anonyymi00151
Anonyymi00008 kirjoitti:
Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.
Risut hajoaa itellään= kuuluvat metsiin
- Anonyymi00159
Anonyymi00151 kirjoitti:
Risut hajoaa itellään= kuuluvat metsiin
alotus ei o metsänhoidosta vaan työttömien alistamisesta, vaikka tuokin on joskus maailmassa ollut oikeaa työtä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19435998/eu-eliittinatsisatanisti-piirit-kaataa-suomenmetsia-ja-tuhoaa-koska-ne-luo-natsien-alkumetsaalueita - Anonyymi00163
he-ma kirjoitti:
Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...
Joko Romanit ovat urakoissa mukana?
- Anonyymi00181
Anonyymi00029 kirjoitti:
Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.
Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.Hienoa SDP, demarit on ainoa työntekijöiden puolella oleva puolue
- Anonyymi00184
Anonyymi00033 kirjoitti:
Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.
kerropa porvarisika yksikin avoin työpaikka johon otetaan heti suomalainen työhön.
Tähän ei o ykskää osannut täällä vastata koskaan - Anonyymi00185
Anonyymi00184 kirjoitti:
kerropa porvarisika yksikin avoin työpaikka johon otetaan heti suomalainen työhön.
Tähän ei o ykskää osannut täällä vastata koskaanei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !
Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitä - Anonyymi00193
Anonyymi00020 kirjoitti:
Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.
Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.
Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.Ei täällä ainakaan veronmaksajat päätä mitään. He vaan kaivaa kuvetta
- Anonyymi00195
Anonyymi00181 kirjoitti:
Hienoa SDP, demarit on ainoa työntekijöiden puolella oleva puolue
Päivän paras pieru
- Anonyymi00196
Anonyymi00195 kirjoitti:
Päivän paras pieru
Demarit kannattaa ennallistamista joka tuhoaa metsäteollisuuden selkärankamme. Siinä kymmeniä tuhansia ihmisiä kortistoon metsäteollisuuden piiristä.
- Anonyymi00198
Anonyymi00196 kirjoitti:
Demarit kannattaa ennallistamista joka tuhoaa metsäteollisuuden selkärankamme. Siinä kymmeniä tuhansia ihmisiä kortistoon metsäteollisuuden piiristä.
Demarit tuhoaa maatalouden ja sen työllistävän vaikutuksen alaisena on jopa satoja tuhansia ihmisiä. Puolue aikoo lyödä lyötyä.
Se siitä demareiden työntekijöiden puolella olemisesta sitten. - Anonyymi00199
Anonyymi00033 kirjoitti:
Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.
Sanoo muiden rahoilla lorviva maalaisliiton pummi.
Törnävän poika ei tajua että työttömyyskorvauksista maksetaan pääosin 25 pinnaa veroa ja palkasta maksetaan työttömyysvakuutusmaksua.
Kynnä juntti ylihintainen salaattisi peltoon. - Anonyymi00200
Anonyymi00184 kirjoitti:
kerropa porvarisika yksikin avoin työpaikka johon otetaan heti suomalainen työhön.
Tähän ei o ykskää osannut täällä vastata koskaanMiksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.
- Anonyymi00201
Anonyymi00185 kirjoitti:
ei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !
Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitäLinkkiä muuten huuhaata. En ikinä usko ennenkuin näen siitä mustaa valkoisella.
- Anonyymi00202
Anonyymi00020 kirjoitti:
Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.
Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.
Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.Höpö höpö pummi. Eijoudu korvausvastuuseen jos kaataa vahingossa pummin taimet ja jättää risukon pystyyn.
- Anonyymi00203
Anonyymi00201 kirjoitti:
Linkkiä muuten huuhaata. En ikinä usko ennenkuin näen siitä mustaa valkoisella.
Nimittäin hän on puhunut sitä asiaa vastaan niin kauan kuin muistan.
Vassut osaa kyllä vääristellä asioita. - Anonyymi00205
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.
Veronmaksajien rahoilla loisivat läskimahaiset isännät niihin hommiin.
- Anonyymi00207
Anonyymi00200 kirjoitti:
Miksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.
Persuthan sitä on tänne hamuamassa.
- Anonyymi00208
Anonyymi00163 kirjoitti:
Joko Romanit ovat urakoissa mukana?
kelan työ harkat vain valikoi ,miten samat naamat joutuu aina työ kokeiluun,
- Anonyymi00218
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.
Aloittaja ,niin kuin yhtäläillä sinä olet syyllistynyt yhden kansan osan leimaamisen ihmisen aseman perusteella ja molemmat kuulutte siitä myös oikeudelliseen vastuuseen.
- Anonyymi00219
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.
Joskus voi olla viisainta olla soittamatta poskeaan ,varsinkin silloin kun kysymys ei ole mulkun pituudesta eikä tiedä minkä kanssa on tekemisissä, siinä voi käydä kalpaten.
- Anonyymi00225
Anonyymi00029 kirjoitti:
Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.
Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.Älä paasaa paskaa.
Olen monesti tehnyt laskelmia että jos jaetaan sosialituet tessin mukaisilla palkoilla niin tulee aika iso tuntityövelvoite jokaiselle.
En ymmärrä miksi sosialipummin palkka pitää olla ääretön (0 tuntia töitä ja toista tonnia "palkkaa").
Jos nyt uhkaillaan sabotoinnilla niin ainahan voi laittaa isolle kentälle siirtämään kiviä käsipelillä toiseen laitaan ja seuraavana päivänä takaisin.
Hyöty on se että lähes heti jo kyseisen työn uhka ajaa 70% sosialipummeista töihin ja hankkimaan saman rahan omalla puuhastelulla.
loput 30% ovat jo niin työstä syrjäytyneitä etteivät osaa eivätkä tajua että itsekkin voi huolehtia omasta elintasostaan. - Anonyymi00226
Anonyymi00029 kirjoitti:
Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.
Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.Eipä taida olla puolueista yhtään, joka haluaisi tai uskaltaisi suojella meidän maatamme sosiaalituille rynniviltä siirtolaisten joukoilta ja siis ennen vauraan maamme köyhdyttämiseltä. SDP kaikkein vähiten!
On näennäisesti erimielisiä puolueideologioita, mutta se on vain näytelmää kansalle. Asiat päätetään jossain muualla kuin Suomen Eduskunnassa. - Anonyymi00228
Anonyymi00097 kirjoitti:
Ei se mitään, jos haluaa olla velkavankeudessa koko ikänsä.
Itseäänhän sitä saa syyttää, jos tuhoaa toisten omaisuutta ja saa rangaistuksen.
Ehkä teille kaikille ei oikeusvaltio sovi, joten esimerkiksi Venäjä voisi olla sopivampi maa asustella?Työpanos on työtä etsivän kansalaisen omaisuutta. Sitä ei voi ottaa käyttöön vastoin sen omistajan suostumusta ja siitä on maksettava korvaus, jota kutsutaan palkaksi. Tosin sitten, kun sinut potkitaan kortistoon, tästä käytännöstä voidaan poiketa.
- Anonyymi00243
Anonyymi00200 kirjoitti:
Miksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.
Harvemmin vassut ketään työllistää. Eiköhän ne ole porvarit, jotka töitä teetättää. Ja halvalla.
- Anonyymi00245
Anonyymi00033 kirjoitti:
Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.
Onko sun vaikea ymmärtää asioita. Työtön ei voi mennä tekemään mitään työnteoksi katsottavaa koska heti loppuu rahantulo.
- Anonyymi00248
Työttömät ressaantuu jos nyt töihin hätyytetään. Se on ruumiillista työtä, ei näistä työtä välttelevistä ole siihen. Ajatus ihan hyvä.
- Anonyymi00250
Anonyymi00245 kirjoitti:
Onko sun vaikea ymmärtää asioita. Työtön ei voi mennä tekemään mitään työnteoksi katsottavaa koska heti loppuu rahantulo.
Niih,jopa pullokeräysrahatkin ovat nykyään verotettavaa tuloa,jos ei itse ole tyhjentänyt sen sisältöä.Hik.
- Anonyymi00257
he-ma kirjoitti:
5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.
5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.
Korvaukset pienenee jokaisesta tuhotusta puusta. Anonyymi00257 kirjoitti:
5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.
Korvaukset pienenee jokaisesta tuhotusta puusta.Työnantaja vastaa mahdollisista tuhoista. Metsurin koulutus ei onnistu kahdessa päivässä.
- Anonyymi00260
Anonyymi00163 kirjoitti:
Joko Romanit ovat urakoissa mukana?
Joko Romanit ovat urakoissa mukana?
Ne viettää ensin kesä ja talvilomat ja sitten pitämättömät
sairauslomat. Sitten vasta aletaan urakoimaan, usot sie?
🍾🍾🍾🍺🍺🍺🚻🚻🚻 - Anonyymi00263
Anonyymi00008 kirjoitti:
Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.
Miten niin?
- Anonyymi00265
he-ma kirjoitti:
Työnantaja vastaa mahdollisista tuhoista. Metsurin koulutus ei onnistu kahdessa päivässä.
Sinähän kriminaali olet, tuhoaisit kostoksi metsää, jos pummi joutuisit jotain tekemään korvaustesi ja leipäsi eteen.
- 70 luvulla tosiaan joutui Plm,in ( puolustuslaitos miniseriön) hommiin, metsää istuttamaan ja lannoittamaan, olin mukana ja "työäivän" pituudet olivat 3 - 4 tuntisia.
Teimme osuutemme mieluusti, oli toimintaa ja ruokakin kuului toimintaan. - Anonyymi00267
Anonyymi00198 kirjoitti:
Demarit tuhoaa maatalouden ja sen työllistävän vaikutuksen alaisena on jopa satoja tuhansia ihmisiä. Puolue aikoo lyödä lyötyä.
Se siitä demareiden työntekijöiden puolella olemisesta sitten.Van joutaa
- Anonyymi00268
Anonyymi00020 kirjoitti:
Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.
Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.
Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.Taimikon hoito vaatii ammattitaitoa. Ei siihen duuniin voi ketä tahansa pistää. Lisäksi kuljetukset taimikolle, työvaatteet ja välineet ynm. asiaankuuluva. Hölmö tai vittuuntunut tekee hetkessä ison vahingon taimikolle.
- Anonyymi00298
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti
Mihin ne kaikki reissut laitetaan
Tuodaanko ne sulle kotiin - Anonyymi00299
Sopii
Mutta järjestä ensin
Työmaykakuljetusätyövaatteet sosiaalitilat työvaatteet ja terveyden hoitöäyaukotila vakuutukset ja työkalut ja työpaikka ruokailu ja työn johto
Milloin aloitan - Anonyymi00310
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.
Persut siivoamaan valtion vessoja
- Anonyymi00311
Anonyymi00033 kirjoitti:
Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.
Persuthanttihommia tekemään
- Anonyymi00323
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.
Puutavara on parasta kun se ei ole yli 10 vuotta vanhaa.
12 vuotta on jo vanhuuttaan lahoa. - Anonyymi00324
Anonyymi00018 kirjoitti:
Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.
Niin ajattelit, ett metsänomistajalle hyötyä oikein kunnolla eli valtio maksaa sen 800 e/kk ./. vero noin 300 e.
Ja metsänomistajan ei tartte ite maksaa centtiäkään palkkaa mutta muhkeammat voitot ja varmaankin ilman ruokaa vielä siellä ja 8 tuntia töissä 5 päivää viikossa.
No kertoo vaan susta aika lailla ikävää, toivottavasti ett oo ite metsänomistaja. 🤨 - Anonyymi00325
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.
Joo varmaan lähtisivät mutta palkkahan siitä pitää tietty maksaa niin kuin työntekijälle kuuluukin.
- Anonyymi00326
Anonyymi00020 kirjoitti:
Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.
Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.
Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.Maksetaanko palkkaa? Jos ei niin tuskin on vastuutakaan varsinkaan kun se itsekkyydestä kärsivä maanomistaja yrittää saada vaan rahallista voittoo itelleen.
- Anonyymi00327
Anonyymi00033 kirjoitti:
Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.
Työntekijä on työntekijä ja sille kuuluu palkka maksaa. Näin se menee oikeusvaltiossa me ei asuta missään afrikassa eikä intiassa missä voi tuollaista odottaa. Mut muuta sä sinne afrikkaan missä voit käyttää ihmisiä hyväkses ja rikastua ilmaisella työvoimalla.
- Anonyymi00328
he-ma kirjoitti:
Nyt korkki kiinni jo, et osaa muotoilla ajatustasi tekstiksi. Vai jäikö äidinkielen opinnot apa-asteelle?
Varmaan vaan peruskoulun käyny ja älykkyyskin vähän niin ja näin.
- Anonyymi00329
Anonyymi00185 kirjoitti:
ei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !
Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitäNo toki ne rikkaat rikastuu entisestään mut verotulot vaan vähenee kun halpatyövoiman käyttö lisääntyy millähän tätä suomea kohta pyöritetään? Konkkaan menee koko suomi.
- Anonyymi00332
Anonyymi00008 kirjoitti:
Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.
Raapaisemalla tulitikku oikeassa paikassa ?
- Anonyymi00333
Anonyymi00020 kirjoitti:
Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.
Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.
Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.Et sinä mitään päätä . Tuskin maksatkaan .
- Anonyymi00334
Anonyymi00128 kirjoitti:
Taimin kanssa risusavottaan, aina Taimi väliin kaataa ja kiksauttaa, eikö sekään käy.
Sanankin teki niin pääsihteerinä, yökerhoissa oli imettävänä, siitä nautti kokassa !Mitä sekoilet ?
- Anonyymi00335
Anonyymi00195 kirjoitti:
Päivän paras pieru
Mutta puolueiden näyttöjen perusreella näin on .
- Anonyymi00337
Mahorkka saattaa polttaa koko metsän.
- Anonyymi00338
Anonyymi00200 kirjoitti:
Miksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.
Ei " vassut " halua , vaan EK haluaa ja Orpo ja Purra toteuttaa . Tällä hallutuskaudella jo 150 000 maahanmuuttajaa lisää ja vielä on vuosi heillä aikaa .
- Anonyymi00341
Anonyymi00019 kirjoitti:
Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.
Älä kuse lattialle, raitistu nyt hyvä mies.
- Anonyymi00344
Anonyymi00299 kirjoitti:
Sopii
Mutta järjestä ensin
Työmaykakuljetusätyövaatteet sosiaalitilat työvaatteet ja terveyden hoitöäyaukotila vakuutukset ja työkalut ja työpaikka ruokailu ja työn johto
Milloin aloitanJaa onko metsäalan tessissä tuollaiset ehdot?
Käsittääkseni ammttimetsurikin saapuu metsäpalstalle ilman taukotiloja ja työpaikkaruokailua.
Jotenkin tuntuu että olette vieraantuneet todellisuudesta aika pahasti, tekisi hyvää laitta teidät soputumiskoulutukseen jossa palaisitte takaisin todellisuuteen.
Ei ihme ettei teille löydy töitä kun vaatimukset ovat utopistisia. - Anonyymi00345
Anonyymi00185 kirjoitti:
ei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !
Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitä....eipä tainnut olla Purralla eikä Petterillä olla osaa eikä arpaa matu-tulvaan ... muistellaanpa mikä valtion laitos se lähetti "edistyksellisiä" oikein useammalla yksityiskoneella kiertämään ekvaattoria ja viemään ilosanomaa pohjoisesta "maidon ja hunajan maasta" jossa kunniakansalaista ei työ rasita eikä velvollisuudet paina ..
- Anonyymi00347
Anonyymi00199 kirjoitti:
Sanoo muiden rahoilla lorviva maalaisliiton pummi.
Törnävän poika ei tajua että työttömyyskorvauksista maksetaan pääosin 25 pinnaa veroa ja palkasta maksetaan työttömyysvakuutusmaksua.
Kynnä juntti ylihintainen salaattisi peltoon."ylihintainen salaattisi ..." ei sitä salaattia ole pakko ostaa jos kotimaassa kasvatettu noin kiukustuttaa , sillä KELAn maksusitoumuksella saa vapaasti valita mahdollisimman kaukaa tuotua ja hyvin säilyntäaineella käsiteltyä ..
- Anonyymi00352
Anonyymi00225 kirjoitti:
Älä paasaa paskaa.
Olen monesti tehnyt laskelmia että jos jaetaan sosialituet tessin mukaisilla palkoilla niin tulee aika iso tuntityövelvoite jokaiselle.
En ymmärrä miksi sosialipummin palkka pitää olla ääretön (0 tuntia töitä ja toista tonnia "palkkaa").
Jos nyt uhkaillaan sabotoinnilla niin ainahan voi laittaa isolle kentälle siirtämään kiviä käsipelillä toiseen laitaan ja seuraavana päivänä takaisin.
Hyöty on se että lähes heti jo kyseisen työn uhka ajaa 70% sosialipummeista töihin ja hankkimaan saman rahan omalla puuhastelulla.
loput 30% ovat jo niin työstä syrjäytyneitä etteivät osaa eivätkä tajua että itsekkin voi huolehtia omasta elintasostaan."sosiaalipummi"? Miten sinä oikein puhut oman maasi kansalaisista?? Oma mummosikin on varmasti sosiaalipummi? Entä äitisi, onko siskosi ja veljesikin sosiaalipummeja? Enosi, serkkusi? Meinasin kysyä vaimostasi mutta sinunlaisella trollilla ei sitä varmasti ole.
Paljonkos teille maksetaan palkkaa suomalaisten ivailusta siellä kaalimaassa? - Anonyymi00372
Anonyymi00147 kirjoitti:
kiljupoersu alotti klo 4.50 persuilu aloituksensa, että näkee missä kunnossa persun ajattelu on...
hoiperrellut kotiinsa koko yön ja sammunut netin ääreen...kelpaa silti muille persiuille eli tolloille...
Oiekasti on ihan sama tekeekö se almuilla eläbä jotain tyhjänpäivästä työtä, vai saako rahat vaan, koska ostovoima on tärkeintä- että kansalla on rahaa jolla ostaa, silloin talous toimii...
valtiontaloudellisesti siis näin.
eri asia on sitten ihmisen oma iihtyvyys, moni mielellän tekis työtä, mutta se edellyttää että palkka riittäis elämiseen.
TE-Työkkäri ja Kela järjestelmä on RKP-stalinistinen kiinalainen kidutus KELA on RKPn kidutuskammio
poistettu keskustleu Kela-fasismista
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19436042/te-tyokkari-ja-kela-jarjestelma-on-rkp-stalinistinen-kiinalainen-kidutus-kela-on-rkpn-kidutuskammio
näkyy suomi-fasismin valvonta ulottuvan suomi24äänkin...
keskustelu aiheesta poistettiin heti.... - Anonyymi00373
Mitä jos vaikka järjestöistä ihan oikeita töitä joissa maksetaan palkaa
- Anonyymi00374
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti
Onko ilmaistyö työtä
Ei ole palkkatyötä,se on orjuutusta - Anonyymi00388
he-ma kirjoitti:
Ilmeisesti käytät liikkumiseen pääasiassa asfaltoituja katuja? Metsää tuskin olet edes nähnyt.
Eikös valtio halua yrittämisetä 10 000€ yel / Myel maksut. Lisäksi häviää työttömyyskorvauksensa ainakin 6kk..?
- Anonyymi00001
Ai että valtio laiitetaan maksamaan yli 300 000 työttömälle yli 22e/t palkkaa työaikana ,joka oloso TES :in mukainen palkka metsätyöstä...
Eipä taida risut tuottaa kenellekään niin paljoa ,työmäärät on kuitenkin niin pienet ,mitä yksi henkilö pystyy tekeen,risuja ei pysty kerään kukaan niin paljoa työpäivänä että niiden myynti kannattais taloudellisesti...nehän menee vain poltettavaksi,,,kaivinkoneella kantojenkin kaivaminen olisi kannattavampaa...
Valtio pian allikosta konkurssissa,,.vähän parempia bisnesideoita kehiin...
Mitään alipalkattuja työorjiahan ei kenelläkään ole oikeus pitää,,ei edes valtioilla ,,perustuslain mukaan...- Anonyymi00009
Tukipummin työpanos ei ole noin arvokasta 2e riittää.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Tukipummin työpanos ei ole noin arvokasta 2e riittää.
Vertaatko itseesi joka makaat äitees pankolla tulotta vahnempies rasitteena?
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Vertaatko itseesi joka makaat äitees pankolla tulotta vahnempies rasitteena?
KELA maksaa mulle.
- Anonyymi00023
Anonyymi00015 kirjoitti:
KELA maksaa mulle.
Mutta miten se on tehnyt susta persun tai kepulin???
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mutta miten se on tehnyt susta persun tai kepulin???
Vihaiset incelit muuttuu persuiksi tai kepulaisiksi.
- Anonyymi00167
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mutta miten se on tehnyt susta persun tai kepulin???
Olen demari. Vuoden päästä Antti laittaa mulle "palkan" korotuksen.
- Anonyymi00284
Aika korkeaski määrittelet tessin palkan https://www.teollisuusliitto.fi/wp-content/uploads/2026/05/Metsaalan-tyoehtosopimus-2026-2028.pdf
Risujen raivaaminen on 1 palkkaluokkaan kuuluva homma, lyhyen opastuksen jälkeen tehtävä työ ja sen tuntipalkka on 11,23€/h.
Tuollaista 22€ tuntipalkka ei tessi edes tunne sillä paras palkkaluokka ja työkokemusaika niin palkka on 17,26€/h.
Ja jos pelataan vähän niin sisääntulopalkka jolla voisi noita työttömiä palkata on 9,96€/h
Kaikki löytyy tuolta tessistä.
- Anonyymi00002
Varusmiespalvelustaan suorittaville alikersanteille työttömien johtaminen risusavotoissa olisi hyvää oppia työelämää silmällä pitäen.
- Anonyymi00003
Tuore idea 😂
- Anonyymi00095
Kuten palstan vakiotrollaukset yleensäkin. Jonkun on pakko maksaa noiden kirjoittamisesta, eihän kukaan vapaaehtoisesti noin tyhmiä kirjoittele.
- Anonyymi00004
Työnnä se risu perssilmääs.
- Anonyymi00016
Sen risun vois tökätä srn työttömän perssilmään, jos sillä sais vauhtia siihen vetelykseen.
- Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sen risun vois tökätä srn työttömän perssilmään, jos sillä sais vauhtia siihen vetelykseen.
Hyvä kommentti.
- Anonyymi00211
Niin sitäkö aloittaja tarkoitti. Työttömät laitettava bängbussiin. Kaikki työttömät tekemään aikuisviihdettä.
- Anonyymi00353
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sen risun vois tökätä srn työttömän perssilmään, jos sillä sais vauhtia siihen vetelykseen.
Joidenkin viha SUOMALAISIA työttömiä kohtaan on sairasta ja käsittämätöntä. Maa on täynnä afrikan ja aasian loisia mutta nämä ovat raapimassa ja herjaamassa omanmaalaisia jotka KEHTAAVAT pyytää tukia jotka lain mukaan meille kuuluvat.
Pelkkiä rytsän trolleja nuo suomalaisten kimpussa olevat.
- Anonyymi00005
Joo kyllä risut voisi kerätä, mutta ne pitää roudata jokaisen työllisen asuntoon.
- Anonyymi00006
Aloittajalla on paha olla, kun tuollainen mieltä kaihertaa. Katkeruus ja musta sielu vain pilaa hänen jokaisen päivänsä mutta hyvää juhannusta kaikille muille.
- Anonyymi00014
Persuti ja kepuli inceleillä on paha olo ja makuuhaavat joutenolosta.
- Anonyymi00047
Otsasi heissä tulet leipääsi syömään. Tällainen lause on olemassa
- Anonyymi00012
Kaskeaminen olisi hyvä homma, tulitikkurasia työttömille mukaan ja metsille. Näin juhannuksena vielä kokot samaan rasian hintaan 👍
- Anonyymi00022
Juu, näyttää muutenkin siltä että metsänsä poistaneiden EU-maiden hiekka sitoo hiiltä paremmin kuin Euroopan selvästi metsäisimmän maan Suomen puusto. Työttömät tekevät tulitikkurasioilla Suomesta hiilipositiivisen, kyllä siitä jo TES-palkan maksaa.
- Anonyymi00017
"TARVITAAN VAKUUTUS,RUOKAILU,VC-TILAT,TAUKOTUVAT,TYÖMAAVAATETUS,PUNKKIROKOTUKSET,ENSIHOITOYKSIKKÖ,JNE..."!!!
KALLIIKSI TULEE - Anonyymi00025
Menisit aloittaja itse töihin, ja jos töihin velvoitetaan, pitää maksaa kunnon palkka.
- Anonyymi00285
Vain ja ainoastaan tessin mukainen palkka joka on tessin mukaan alimmillaan vajaa 10€/h
- Anonyymi00026
Kannatetaan. Tienvarret suorastaan pursuaa työtä.
Minäkin jouduin kymmenen vuoden ikäisenä vesuri kädessä risuhommiin eikä auttanut ulista.- Anonyymi00027
Tämä joskus 70-luvulla
- Anonyymi00028
Tuota vesurihommaa en kannata sillä onhan näitä raivaussahoja kaiken kokoisille. Vesurin leikkuujälki on kuin terävä nuolenkärki joka sojottaa maasta. Siihen kun kaatuu, ei mukavalta tunnu.
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tuota vesurihommaa en kannata sillä onhan näitä raivaussahoja kaiken kokoisille. Vesurin leikkuujälki on kuin terävä nuolenkärki joka sojottaa maasta. Siihen kun kaatuu, ei mukavalta tunnu.
Ja se on vaarallista.
- Anonyymi00034
Nykyään raivaushommat tehdään turvallisilla raivaussaksilla.
- Anonyymi00040
"TUSKIN OLET METSÄSSÄ KÄYNYTKÄÄN"!!!
- Anonyymi00041
Anonyymi00034 kirjoitti:
Nykyään raivaushommat tehdään turvallisilla raivaussaksilla.
On siinäkin aikamoinen niksuttelu. Raivaussaha on ykkönen kun puhutaan pienkalustosta.
Sitten on olemassa sellainen kuin "risupeto". Se hamuaa suureen kitaan kaikki risut sellaisten pyörivien kumisiipien (tai mitkä ne on nimeltään) avulla ja terät katkaisee nipun kouran alla poikki. Sitten vaan siirto kasaan.
Tubesta löytyy hakusanalla risupeto. - Anonyymi00052
Anonyymi00041 kirjoitti:
On siinäkin aikamoinen niksuttelu. Raivaussaha on ykkönen kun puhutaan pienkalustosta.
Sitten on olemassa sellainen kuin "risupeto". Se hamuaa suureen kitaan kaikki risut sellaisten pyörivien kumisiipien (tai mitkä ne on nimeltään) avulla ja terät katkaisee nipun kouran alla poikki. Sitten vaan siirto kasaan.
Tubesta löytyy hakusanalla risupeto.Raivaussaksilla operointi on turvallsta ja saasteetonta puuhaa. Sitä voi tehdä jopa isommalla porukalla pienellä alueella. Hitaampaa se toki on kuin moottorilla päryyttely, mutta silti nopeampaa kuin metsänkasvu, etenkin kun saksijota on suuri määrä käytettävissä.
- Anonyymi00053
Anonyymi00041 kirjoitti:
On siinäkin aikamoinen niksuttelu. Raivaussaha on ykkönen kun puhutaan pienkalustosta.
Sitten on olemassa sellainen kuin "risupeto". Se hamuaa suureen kitaan kaikki risut sellaisten pyörivien kumisiipien (tai mitkä ne on nimeltään) avulla ja terät katkaisee nipun kouran alla poikki. Sitten vaan siirto kasaan.
Tubesta löytyy hakusanalla risupeto.Tämä ei tietenkään sovi työttömälle heti kylmiltään ellei osaa käyttää konetta entuudestaan. Tulee vain vahinkoa kun taimikossa pitää varoa kasvamaan jääviä puita.
- Anonyymi00057
Anonyymi00053 kirjoitti:
Tämä ei tietenkään sovi työttömälle heti kylmiltään ellei osaa käyttää konetta entuudestaan. Tulee vain vahinkoa kun taimikossa pitää varoa kasvamaan jääviä puita.
Raivaussaksilla ei saa vahinkoa aikaiseksi vahingossa. Siksi vain sellaiset ovat sallitu työvälineet tässä työttömillä suoritettavassa metsänraivuussa. Tässä on huomioitu myös työttömän oma turvallisuus.
- Anonyymi00061
Jouduit? Kuka pakotti?
- Anonyymi00062
Anonyymi00057 kirjoitti:
Raivaussaksilla ei saa vahinkoa aikaiseksi vahingossa. Siksi vain sellaiset ovat sallitu työvälineet tässä työttömillä suoritettavassa metsänraivuussa. Tässä on huomioitu myös työttömän oma turvallisuus.
Se on pienissä tupsuissa varmasti hyvä, en minä sitä moiti. Mutta entä hehtaarien taimikossa?
- Anonyymi00065
Anonyymi00062 kirjoitti:
Se on pienissä tupsuissa varmasti hyvä, en minä sitä moiti. Mutta entä hehtaarien taimikossa?
Risusaksilla saa yhden ainoan risun poikki kertakatkaisulla. Kyseiseen työhön tarkoitetuilla energiapuukouralla saa satoja risuja yhdellä katkaisulla. Sillä saa jopa kolmekymmentä senttisiä puita poikki. Samalla ne voidaan siirtää kasoihin joista viedään isompaan kasaan ja haketetaan.
Risusaksilla ei ole käyttöä muualla kuin pihojen pusikoissa. - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Risusaksilla saa yhden ainoan risun poikki kertakatkaisulla. Kyseiseen työhön tarkoitetuilla energiapuukouralla saa satoja risuja yhdellä katkaisulla. Sillä saa jopa kolmekymmentä senttisiä puita poikki. Samalla ne voidaan siirtää kasoihin joista viedään isompaan kasaan ja haketetaan.
Risusaksilla ei ole käyttöä muualla kuin pihojen pusikoissa.Ja jossain omenapuissa sekä vastaavissa
- Anonyymi00076
Anonyymi00065 kirjoitti:
Risusaksilla saa yhden ainoan risun poikki kertakatkaisulla. Kyseiseen työhön tarkoitetuilla energiapuukouralla saa satoja risuja yhdellä katkaisulla. Sillä saa jopa kolmekymmentä senttisiä puita poikki. Samalla ne voidaan siirtää kasoihin joista viedään isompaan kasaan ja haketetaan.
Risusaksilla ei ole käyttöä muualla kuin pihojen pusikoissa.Siinä taas yksi työtön kuvittelee olevansa insinööri.
Käyhän joskus siellä risukossa, niin ymmärrät mikset jollain "kouralla" saa satoja risuja kerralla.
Raivaussakset ovat erittäin hyvä työkalu työttömille risusavotoijille. Ne ovat turvalliset ja saasteettomat, ja opettavat työtöntä arvostamaan fyysistä työtä. Kenties jopa innostaa hakemaan itselleen palkkatöitäkin. - Anonyymi00081
Anonyymi00076 kirjoitti:
Siinä taas yksi työtön kuvittelee olevansa insinööri.
Käyhän joskus siellä risukossa, niin ymmärrät mikset jollain "kouralla" saa satoja risuja kerralla.
Raivaussakset ovat erittäin hyvä työkalu työttömille risusavotoijille. Ne ovat turvalliset ja saasteettomat, ja opettavat työtöntä arvostamaan fyysistä työtä. Kenties jopa innostaa hakemaan itselleen palkkatöitäkin.No mikset sinä sitten arvosta fyysistä työtä, vaan istut siellä epäergonomisella rahillasi näpyttämässä trollauksia nettiin?
Työnantajat valittavat, että hakemuksia tulee liikaa. Työttömiä pitäisi innostaa olemaan hakematta töitä. - Anonyymi00086
Anonyymi00081 kirjoitti:
No mikset sinä sitten arvosta fyysistä työtä, vaan istut siellä epäergonomisella rahillasi näpyttämässä trollauksia nettiin?
Työnantajat valittavat, että hakemuksia tulee liikaa. Työttömiä pitäisi innostaa olemaan hakematta töitä.Katsos minulla on jo siisti sisätyö ilmastoidussa konttorissa. Ja nyt olen kesälomaa viettämässä ansaitusti mökillä. Kuuluvat ammattiliittojen neuvotteleimiin työsuhde-etuihin.
Ymmärrän toki et kadehdit minua, elättäjääsi. - Anonyymi00096
Anonyymi00086 kirjoitti:
Katsos minulla on jo siisti sisätyö ilmastoidussa konttorissa. Ja nyt olen kesälomaa viettämässä ansaitusti mökillä. Kuuluvat ammattiliittojen neuvotteleimiin työsuhde-etuihin.
Ymmärrän toki et kadehdit minua, elättäjääsi.Kerropas nyt, miten sinä teatterikoulun pudokas, jonka pitää yrittää elättää itsensä "kirjailijana" näpyttämällä provoja roskapalstalle epäergonomisella lypsyjakkaralla istuen elätät minua, ilmasoitudulla Avensiksella ajelevaa metsänomistajaa?
Ai niin, saattaahan se olla, että sinäkin ostat wc-paperia, vaikka et tiedäkään, mihin sitä yleensä käytetään. - Anonyymi00349
Anonyymi00086 kirjoitti:
Katsos minulla on jo siisti sisätyö ilmastoidussa konttorissa. Ja nyt olen kesälomaa viettämässä ansaitusti mökillä. Kuuluvat ammattiliittojen neuvotteleimiin työsuhde-etuihin.
Ymmärrän toki et kadehdit minua, elättäjääsi.Että oikein "elättäjää !!!" Se paperinpyörittely nyt ei tuota mitään muuta riesaa sille osalle kansaa joka todelle tekee jotain .. konttorirotat ovat rinnastettavissa noihin musikantteihin joilta voisi todella kysyä päivän rämpytyksen jälkeen että "näytähän mitä tänään teit ? "
- Anonyymi00031
Aloittaja on persun tollo. Mene itse savottaan
- Anonyymi00036
Minä käynkin risusavotassa silloin kun siihen aikaa ja mahdollisuuksia on. Tosin mulla on koneet siihen hommaan. En ole aloittaja.
- Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Minä käynkin risusavotassa silloin kun siihen aikaa ja mahdollisuuksia on. Tosin mulla on koneet siihen hommaan. En ole aloittaja.
Mulla on sellainen energiapuukoura nosturin päässä. Olen työllistänyt suomalaisia duunareita ostamalla kotimaisen keslan. Jo seitsemäs sen firman nosturi menossa. Kourana kotimainen Nisula.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Mulla on sellainen energiapuukoura nosturin päässä. Olen työllistänyt suomalaisia duunareita ostamalla kotimaisen keslan. Jo seitsemäs sen firman nosturi menossa. Kourana kotimainen Nisula.
Sillä on äärimmäisen kätevä puhdistaa tienvarsia pusikoista puhtaaksi. Näkyvyys paranee huomattavasti ja erityisesti turvallisuus tiellä liikuttaessa. Tämäkin on erittäin tärkeä näkökohta.
Eikö vassut haluaa parantaa teiden turvallisuutta? - Anonyymi00043
Anonyymi00036 kirjoitti:
Minä käynkin risusavotassa silloin kun siihen aikaa ja mahdollisuuksia on. Tosin mulla on koneet siihen hommaan. En ole aloittaja.
Minun "kone" on merkiltään Fiskars. On siinä liikkuvia osia sen verran, että voi koneeksi sanoa.
- Anonyymi00049
Anonyymi00043 kirjoitti:
Minun "kone" on merkiltään Fiskars. On siinä liikkuvia osia sen verran, että voi koneeksi sanoa.
Sekin on hyvä sormen paksuisia katkottaessa. Sitten kun mennään yli viiden sentin, ei onnistu.
- Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Sekin on hyvä sormen paksuisia katkottaessa. Sitten kun mennään yli viiden sentin, ei onnistu.
Mutta raivaussaha on nopein tähän hommaan.
- Anonyymi00056
Anonyymi00049 kirjoitti:
Sekin on hyvä sormen paksuisia katkottaessa. Sitten kun mennään yli viiden sentin, ei onnistu.
Toisaalta jos on muutaman hehtaarin kokoinen taimikko, sitä ei kukaan raivaa jollakin risusaksilla. On siinä naksuttelua konsanaan.
- Anonyymi00131
Anonyymi00043 kirjoitti:
Minun "kone" on merkiltään Fiskars. On siinä liikkuvia osia sen verran, että voi koneeksi sanoa.
Mullakin on Fiskars puutarhasakset. Toimii🤣👍
- Anonyymi00032
Kokoomusmulkkuja voisin piestä hengiltä ihan ilmaiseksi tai vaikka karenssissa ollessani.
- Anonyymi00035
Kas, risumies on palannut palstalle.
Edelleen: metsänhoidossa on paljon raskaampia ja veemäisempiä hommia kuin joku risusavotta. Jos haluaa ihmisiä kiusata.
Mikä idea lienee tuossa aika tyhmässä risusavotan hokemisessa.
Ja työttömien velvoittaminen... jos kerran on työtä, mihin velvoittaa, niin palkkaa sitten oikeasti, Ei yhteiskunnan tehtävä ole järjestää ilmaista työvoimaa lässyttäjille. Työvoimaa saa aina palkkaamalla, jos haluaa. - Anonyymi00037
Metsänomistajilla tulee olla myös ruoskimisoikeus sivaltaa tahtia savottaan.
- Anonyymi00042
"Kokoomuksen Suvi Lindénillä uskomaton 5 366 päivän putki
Kokoomuksen ex-ministeri Suvi Lindén, 63, on nostanut kansanedustajien tilapäiseksi työttömyysturvaksi tarkoitettua etuutta yhtäjaksoisesti 5 366 päivää."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9f37fe82-2d9b-482b-bc22-36831c526bc2- Anonyymi00261
"Kokoomuksen Suvi Lindénillä uskomaton 5 366 päivän putki
Jonkunhan sekin on tehtävä.
- Anonyymi00045
Heräsin aamulla viideltä siihen, että sääennuste lupasi hellettä ja työvoimapoliittinen todellisuus lupasi risusavottaa. Aamukahvin jälkeen suuntasin metsään vesurin kanssa, valmiina osallistumaan kansantalouden näkymättömään selkärankaan: risujen niputtamiseen.
Kello seitsemältä hiki valui jo silmiin kuin pieni paikallinen vesivoimahanke. Vesuri viuhui, risut lensivät ja minä sidoin niitä nippuihin kuin olisin valmistellut metsälle joululahjoja. Hyttyset olivat ilmeisesti saaneet tiedon työmaasta etukäteen, sillä paikalle oli saapunut koko lähiseudun verenimijäyhdistys. Paarmat puolestaan olivat järjestäneet kesäretkensä juuri minun ympärilleni.
Puolenpäivän aikaan metsässä kuului auton ääni. Ajattelin ensin, että joku oli eksynyt. Ei ollut. Metsänomistaja kaartoi paikalle ilmastoidulla Avensiksellaan. Hän laski sähköikkunaa noin kahdeksan senttiä, jotta ulkoilma ei vahingossa pilaisi matkustusmukavuutta.
– Kannattaa tehdä nuo niput vähän tiukemmiksi! hän huusi.
– Selvä, vastasin ja pyyhin hikeä silmistäni.
– Ja muista ergonomia!
Tämän jälkeen ikkuna sulkeutui välittömästi, ja Avensis jatkoi matkaansa pölypilven saattelemana. Jäin pohtimaan ergonomiaa samalla kun kumarruin kahdessadasviidennessäkymmenennessä kerran nostamaan risukimppua.
Iltapäivällä lämpötila nousi edelleen. Paarmat olivat löytäneet uusia hyökkäyskulmia, ja hyttyset näyttivät toimivan vuorojärjestelmässä työehtosopimuksen mukaisesti. Minä puolestani jatkoin risujen niputtamista. Jokainen valmis nippu toi tunteen siitä, että olin jälleen yhden askeleen lähempänä jotain. En tosin tiennyt mitä.
Neljän aikaan Avensis ilmestyi uudelleen. Tällä kertaa metsänomistaja pysähtyi hieman kauemmas.
– Hyvin näyttää etenevän!
– Kyllä tässä jotain tapahtuu, sanoin.
– Metsä kiittää!
Sitten hän nosti ilmastoinnin tehoa, sulki ikkunan ja poistui horisonttiin.
Kun päivä lopulta päättyi, olin saanut aikaan huomattavan määrän risunippuja, menettänyt noin kolme litraa hikeä ja luovuttanut tuntemattoman määrän verta paikalliselle hyönteiskannalle. Kävelin kotiin väsyneenä mutta ylpeänä. Harva pääsee kokemaan yhtä konkreettisesti, miten moderni yhteiskunta toimii: yksi mies sitoo risuja helteessä, toinen antaa neuvoja ilmastoidusta Avensiksesta, ja molemmat voivat illalla todeta tehneensä päivän työn.
Seuraavana aamuna heräsin siihen, että hartioita särki, käsivarsia särki, jalkoja särki ja jopa sellaisia paikkoja särki, joiden olemassaolosta en ollut aiemmin tietoinen. Olin kuitenkin valmis uuteen päivään. Metsä ei nimittäin niputa risuja itse, vaikka teknologia muuten kehittyykin.- Anonyymi00046
Mitä ihmeen risukimppuja? Kirjoitukset palstalla käyvät vain entistä tyhmemmiksi. Joku läski-Leenako noita rustaa?
- Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mitä ihmeen risukimppuja? Kirjoitukset palstalla käyvät vain entistä tyhmemmiksi. Joku läski-Leenako noita rustaa?
Taidat olla nuorempaa sukupolvea? Risunippua kutsutaan myös risutukiksi. Ne on helppo kerää koneellisesti tienvarteen kuten tavalliset ropsit.
https://www.metsateho.fi/hakkuutahteiden-paalaus-ja-paalien-metsakuljetus/ - Anonyymi00054
Anonyymi00050 kirjoitti:
Taidat olla nuorempaa sukupolvea? Risunippua kutsutaan myös risutukiksi. Ne on helppo kerää koneellisesti tienvarteen kuten tavalliset ropsit.
https://www.metsateho.fi/hakkuutahteiden-paalaus-ja-paalien-metsakuljetus/Eipä tuollaisia ole näkynyt missään, eikä tule näkymäänkään. Juurakoidenkin kiskominen lopetettiin.
Itse taidat olla tyhmempää sukupolvea. - Anonyymi00058
Anonyymi00054 kirjoitti:
Eipä tuollaisia ole näkynyt missään, eikä tule näkymäänkään. Juurakoidenkin kiskominen lopetettiin.
Itse taidat olla tyhmempää sukupolvea.Aika pienissä piirissä liikut. Olen kyseisiä risutukkeja nähnyt useinkin ainakin täällä Keski-Suomessa päin.
- Anonyymi00063
Anonyymi00058 kirjoitti:
Aika pienissä piirissä liikut. Olen kyseisiä risutukkeja nähnyt useinkin ainakin täällä Keski-Suomessa päin.
Minä taas en ole moisia nähnyt koskaan Keski-Suomessa päin. Ja olen liikkunut siellä aika laajalti.
Sen sijaan mustaksi lahonneita "energiapuun" pinoja on näkynyt paljonkin. Mitään poltettavaa niissä ei enää ole, mutta myyjät ovat rahansa saaneet. Tietenkin voisivat sen jälkeen laskuttaa siitä, että ostaja seisottaa lahopuitaan heidän maillaan.
Tyhmänä veetuilijana sinä et tiedä metsänhoidosta mitään. Tai sen verran kuin joku tyhmä "kirjailija" yleensä tietää aiheestaan. Myyntimenestyssepustusten lukeminen on vaivaannuttavaa, kun niiden kirjoittajat eivät selvästikään tiedä mitään aiheesta, josta yrittävät muka jotain "jännittävää" tai "kiinnostavaa" väsätä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa ja rahaansa moiseen roskaan. - Anonyymi00068
Anonyymi00063 kirjoitti:
Minä taas en ole moisia nähnyt koskaan Keski-Suomessa päin. Ja olen liikkunut siellä aika laajalti.
Sen sijaan mustaksi lahonneita "energiapuun" pinoja on näkynyt paljonkin. Mitään poltettavaa niissä ei enää ole, mutta myyjät ovat rahansa saaneet. Tietenkin voisivat sen jälkeen laskuttaa siitä, että ostaja seisottaa lahopuitaan heidän maillaan.
Tyhmänä veetuilijana sinä et tiedä metsänhoidosta mitään. Tai sen verran kuin joku tyhmä "kirjailija" yleensä tietää aiheestaan. Myyntimenestyssepustusten lukeminen on vaivaannuttavaa, kun niiden kirjoittajat eivät selvästikään tiedä mitään aiheesta, josta yrittävät muka jotain "jännittävää" tai "kiinnostavaa" väsätä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa ja rahaansa moiseen roskaan.Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.
Minä en ole nähnyt mitenkään merkittävän kokoisia energiapuukasoja hylättyinä. Korkeintaan sellaisia joissa pohjalle jäänyt jämät niinsanotusti.
- Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.
Kateus taas pilkistää sieltä jostain raosta
- Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Kateus taas pilkistää sieltä jostain raosta
Turha kadehtia myyjiä. Suomessa on maailman kateellisin kansa ylivoimaisesti. Hinnat alamaissa eikä sillä hinnalla suinkaan rikastu. Ainoa minkä siinä saa, on paljaat ja turvalliset tienvarret sekä kasvavat taimikot.
- Anonyymi00075
Anonyymi00069 kirjoitti:
Minä en ole nähnyt mitenkään merkittävän kokoisia energiapuukasoja hylättyinä. Korkeintaan sellaisia joissa pohjalle jäänyt jämät niinsanotusti.
Käy joskus ulkona, niin näet asioita. Jos vielä muistat, missä ulko-ovesi sijaitsee.
- Anonyymi00077
Anonyymi00063 kirjoitti:
Minä taas en ole moisia nähnyt koskaan Keski-Suomessa päin. Ja olen liikkunut siellä aika laajalti.
Sen sijaan mustaksi lahonneita "energiapuun" pinoja on näkynyt paljonkin. Mitään poltettavaa niissä ei enää ole, mutta myyjät ovat rahansa saaneet. Tietenkin voisivat sen jälkeen laskuttaa siitä, että ostaja seisottaa lahopuitaan heidän maillaan.
Tyhmänä veetuilijana sinä et tiedä metsänhoidosta mitään. Tai sen verran kuin joku tyhmä "kirjailija" yleensä tietää aiheestaan. Myyntimenestyssepustusten lukeminen on vaivaannuttavaa, kun niiden kirjoittajat eivät selvästikään tiedä mitään aiheesta, josta yrittävät muka jotain "jännittävää" tai "kiinnostavaa" väsätä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa ja rahaansa moiseen roskaan.Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.
- Anonyymi00078
Anonyymi00068 kirjoitti:
Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.
Et sitten osaa edes lukea, kun olet muutenkin tyhmä. Kukaan ei ole syyttänyt myyjiä. Ostajien toiminta ihmetyttää, mutta kaipa hekin saavat jonkun tuen, kun ostavat "energiapuuta". Kuljettaminen maksaa, joten antavat mieluummin lahota sen jälkeen kun tukiraha on saatu.
- Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Käy joskus ulkona, niin näet asioita. Jos vielä muistat, missä ulko-ovesi sijaitsee.
Epäergonomisessa tuolissa istuen kirjoittelu roskapalstalle on tietenkin helpompaa, voi googlata asioita, joissa sitten esiintyy "asiantuntijana". Nenäänsä ulospistämättä.
- Anonyymi00083
Anonyymi00078 kirjoitti:
Et sitten osaa edes lukea, kun olet muutenkin tyhmä. Kukaan ei ole syyttänyt myyjiä. Ostajien toiminta ihmetyttää, mutta kaipa hekin saavat jonkun tuen, kun ostavat "energiapuuta". Kuljettaminen maksaa, joten antavat mieluummin lahota sen jälkeen kun tukiraha on saatu.
Jutusta saa kuvan että myyjää jälleen kerran syyllistetään. Vassuilla on tämä tapa esim maajusseja kohtaan ollut aina. He syyttävät jusseja esimerkiksi Itämeren pilaamisesta vaikka he ovat tehneet kaikkensa että pykälät tulee noudatettua.
- Anonyymi00085
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.
Ei niitä sellaisia "tukkeja" kukaan oikeasti väsää. Muullakin tavoin kerätty energiapuu on kannattamatonta ilman valtion tukea. Siksi ne "energiapuut" yleensä lahoavat kasoissaan täyspehmeiksi, päätymättä koskaan uuniin.
- Anonyymi00088
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.
Minä kuitenkin olen sitä mieltä että prosenteissa tällainen hukkapuu joka näihin kasoihin jää, ei ole kovinkaan merkittävää. Kyllä firmat pitää voitoistaan huolen
- Anonyymi00091
Anonyymi00078 kirjoitti:
Et sitten osaa edes lukea, kun olet muutenkin tyhmä. Kukaan ei ole syyttänyt myyjiä. Ostajien toiminta ihmetyttää, mutta kaipa hekin saavat jonkun tuen, kun ostavat "energiapuuta". Kuljettaminen maksaa, joten antavat mieluummin lahota sen jälkeen kun tukiraha on saatu.
Etpä tuon vertaa tiedä energiapuun käsittelystä. Läjään kerättyjä hakkuutähteitä kuivatellaan maastossa jopa toista vuotta. Samalla karisee suurin osa neulaisita. Kun tarkasti katsot, nin ne on myös peitelty.
- Anonyymi00099
Anonyymi00085 kirjoitti:
Ei niitä sellaisia "tukkeja" kukaan oikeasti väsää. Muullakin tavoin kerätty energiapuu on kannattamatonta ilman valtion tukea. Siksi ne "energiapuut" yleensä lahoavat kasoissaan täyspehmeiksi, päätymättä koskaan uuniin.
Vaikutat olevan melkoinen tosikko.
Ilmeisesti ole niitä kuuluisia raivoraittiita. - Anonyymi00100
Anonyymi00083 kirjoitti:
Jutusta saa kuvan että myyjää jälleen kerran syyllistetään. Vassuilla on tämä tapa esim maajusseja kohtaan ollut aina. He syyttävät jusseja esimerkiksi Itämeren pilaamisesta vaikka he ovat tehneet kaikkensa että pykälät tulee noudatettua.
Persu saa noita kuvia päähänsä. Kannattaisi lopettaa se ajattelu, kun ei sinusta vain ole siihen.
- Anonyymi00101
Anonyymi00088 kirjoitti:
Minä kuitenkin olen sitä mieltä että prosenteissa tällainen hukkapuu joka näihin kasoihin jää, ei ole kovinkaan merkittävää. Kyllä firmat pitää voitoistaan huolen
Voitto tulee tukiaisista. Niistä totta kai pidetään aina huoli, kuten myös veroeduista.
- Anonyymi00103
Anonyymi00091 kirjoitti:
Etpä tuon vertaa tiedä energiapuun käsittelystä. Läjään kerättyjä hakkuutähteitä kuivatellaan maastossa jopa toista vuotta. Samalla karisee suurin osa neulaisita. Kun tarkasti katsot, nin ne on myös peitelty.
Peiteltyjä kasoja ei ole missään, sillä se on nopein tapa lahottaa puu.
Kuten sanottua sinä et tiedä mistään mitään. Ja olet trollinakin surkea. - Anonyymi00107
Anonyymi00103 kirjoitti:
Peiteltyjä kasoja ei ole missään, sillä se on nopein tapa lahottaa puu.
Kuten sanottua sinä et tiedä mistään mitään. Ja olet trollinakin surkea.Kyllä energiapuukasat on ainakin meillä täällä Keski-Suomessa peiteltyjä. En tiedä sitten missä savossa sinä vaikutat, jos siellä hapatetaan polttoaineetkin vasiten.
- Anonyymi00123
Anonyymi00077 kirjoitti:
Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.
Minä olen itse korjannut energiapuuta joten tiedän jotain näistä kasoista. Todennäköisesti olen tehnyt metsätöitä enemmän kuin sinä. Viisikymmentä vuotta sitten olin jo metsässä töissä.
- Anonyymi00359
Ensinnäkin metsänomistaja ei ajele toyotalla vann hän ajelee Ford Ranserilla ja toiseksi hän ulkoistaa työnjohdonkin joko Mhy:lle taikka metsäliitolle ja kolmanneksi metsätietkin vaativat jo nelivetoisen autokin perille pääsynturvaamiseksi ja neljänneksi tuo risujen sekä oksien paalaminenkin on osoittunut täysin kannattomaksi toiminnaksi ainakin perämetsien osalta.
- Anonyymi00048
Aloittaja ihan itse keksi idean. Voi mikä ajatusten tonava hän onkaan : )
- Anonyymi00055
Hän on suuri kirjailija, kuten olet huomannut. Taiteellista eliittiä.
- Anonyymi00073
Anonyymi00055 kirjoitti:
Hän on suuri kirjailija, kuten olet huomannut. Taiteellista eliittiä.
On tätä ehdotettu ennenkin
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
On tätä ehdotettu ennenkin
Kyllä, tuo onneton pelle on roikkunut palstoilla jo kymmeniä vuosia. Tyhmä kuin aasi, toistelee tuota samaa.
- Anonyymi00064
Työttömät Pakkotöihin !
- Anonyymi00067
Tajuaako ihmiset että aina ei tuo tarkoita että pitäisi tyyliin vesurilla tehdä risuhommia. Koneita on valtavasti kehitetty siihen hommaan.
Tosin rajoittava tekijä tässä on osaavat ihmiset. Harvalla kaupunkilaisella on kykyä ajaa edes traktoria tai on korttia siihen. Sitten se itse työkoneen käyttö on oma lukunsa. Vielä harvempi ihminen osaa käyttää niitä koneen käyttövipuja.- Anonyymi00072
Niin, siksi tuonkin työn tekevät sen alan ammattilaiset. Ei kukaan metsää omistava halua metsäänsä satunnaistyöttömiä tekemään yhtään mitään.
Sama ongelma on tietenkin kaikissa työvelvoitteissa. Jos sillä työllä on jotain merkitystä, siihen kyllä palkataan ihan rahalla tekijät, jotka varmasti osaavat hommansa. Jos taas kyseessä on pelkkä puuhastelu, jolla kuluttaa yhteisiä varoja, niin se on tietenkin eriasia. Todellisuudessa kukaan ei sellaisia juuri ehdota. Roskapalstat kuten S24 täyttyvät roskasta, eli aloituksen kaltaisista melko tyhmistä provosoinneista. - Anonyymi00102
Ongelma on juuri siinä, että kupunkilaiset eivät osaa noita hommia. Eivät osaa peruttaa peräkärryjä. Tämä on nähty ihan livenä!
- Anonyymi00080
Nythän niille maksetaan pelkästä joutenolosta.
Väärin ? 2-4 työhakemusta joka kuukausi pitää lähettää ym. aktiviteettiä.
Työttömät tekee noin 20 miljoonaa aktiviteettiä vuosittain siis.
Avoimia työpaikkoja kymmeniä tuhansia ja niitä haetaan joka vuosi yhteensä vähintään yli 10 miljoonalla hakemuksella.
Sitten on haastattelut ja suunnitelmat.- Anonyymi00087
Aloittaja tietää sen kyllä, mutta hän on suuri kirjallinen nero, aikamme Kalle Alatalo.
- Anonyymi00089
Anonyymi00087 kirjoitti:
Aloittaja tietää sen kyllä, mutta hän on suuri kirjallinen nero, aikamme Kalle Alatalo.
Ettei olisi Martti Syrjäytynyt, rökkimies.
- Anonyymi00111
Anonyymi00089 kirjoitti:
Ettei olisi Martti Syrjäytynyt, rökkimies.
Sehän käveleekin kuin olisi jötkä housuissaan.
- Anonyymi00082
Mieli voi pahoittua jo pelkästä ajatuksesta 😪
- Anonyymi00105
Ja sinun kirjoituksillasi ei koskaan ole mitään muuta tarkoitusta kuin yrittää pahoittaa mieliä.
Varmasti tuo "taito" herättää ihailua piireissä, joissa loisit.
- Anonyymi00084
Arbeit macht frei natsisaksan malliin??
- Anonyymi00093
Mystisesti pomo kuoli ja metsäkin syttyi palamaan.
- Anonyymi00094
No perkele! minähän menen kaupungin metseään. Kerämään muutaman risun.!
Muutama risu! Sitten on töitä tehty! Jooo o. En kyllä ymmärrä vaan aloittajan ehdotusta, että miten saan sillä työllä rahaa ja palkkaa sekä työttömyyteni pois!
Onko ammattini sitten töytön risumies!!!! Perkl pitäskäö sen päälle vielä palkallista työtä hakea 4 paikkaa/kk jos tekee töitä risumetsässä? Aloittaja on ihan k.syylä!
T:työtön risumies!
https://www.youtube.com/watch?v=2PT4aRyqeoI - Anonyymi00098
Taas ehdotus henkilöltä joka ei itsekkään tee töitä!
- Anonyymi00104
Risusavottapäivän jälkeen laahustin metsätietä pitkin kotiin. Olin siinä kunnossa, että jos joku olisi kysynyt nimeäni, olisin todennäköisesti vastannut "vesuri". Hiki oli kuivunut suolaksi paidan pintaan, paarmat olivat jättäneet ihoon muistoesineensä ja askel muistutti enemmän geologista prosessia kuin kävelyä.
Mutkan takaa kuului kuitenkin epätavallista hiljaisuutta.
Tien varressa seisoi tuttu Avensis. Tai oikeastaan se ei seissyt arvokkaasti vaan näytti hieman siltä kuin olisi juuri menettänyt uskonsa itseensä. Konepelti oli auki ja metsänomistaja seisoi sen vieressä kännykkä kädessä.
– No voi perhana, hän mutisi.
Lähestyin varovasti. Oli outoa nähdä mies ilman ilmastointia ympärillään.
– Mikäs nyt on?
– Avensis sammui. Ei käynnisty enää.
Katsoin autoa epäuskoisesti.
– Mutta eikös tämä ollut niitä ikuisia?
– Oli. Kaksikymmentäkolme vuotta. Ei mitään ongelmia. Nyt se päätti eläköityä ilman ennakkoilmoitusta.
Metsänomistaja nosti puhelintaan ilmaan.
– Eikä täällä ole kenttää.
Hän käveli muutaman askeleen sinne, muutaman tänne, nosti puhelimen kohti taivasta ja lopuksi vielä auton katolle. Näyttö pysyi yhtä tyhjänä kuin työpaikkailmoitukset kotikuntani lähialueella.
Kaivoin oman puhelimeni taskusta.
– Minulla näyttää olevan kolme palkkia.
Metsänomistaja katsoi näyttöäni kuin olisin juuri paljastanut hallitsevani mustaa magiaa.
– Vai niin.
– Näköjään.
Hetken aikaa vallitsi hiljaisuus.
– Voisitko ehkä...
Lause jäi ilmaan leijumaan. Oli selvästi vaikeaa pyytää apua mieheltä, jolle oli vielä pari tuntia aiemmin huudettu ergonomiaohjeita auton ikkunasta.
– Voisitko ehkä soittaa hinausauton?
– Tottahan toki.
– Kiitos.
Soitin hinauspalveluun. Asia hoitui parissa minuutissa.
Metsänomistaja näytti helpottuneelta.
– Tiedätkö, hän sanoi, – joskus sitä huomaa olevansa muiden avun varassa.
– Niin kai.
– Ei kaikkea voi hoitaa yksin.
– Ei varsinkaan ilman kenttää.
– Niin.
Istahdimme hetkeksi ojanpenkalle odottamaan hinausautoa. Tilanne oli historiallinen. Ensimmäistä kertaa näin metsänomistajan hengittävän samaa ilmaa kuin minä yli viiden minuutin ajan.
– Miten se savotta muuten sujui? hän kysyi.
– Hyvin. Hyttyset saavuttivat kaikki tuotantotavoitteensa.
– Niitä on tänä vuonna paljon.
– Huomasin.
Hetken kuluttua hän nyökkäsi puhelintani kohti.
– Hyvä että sinulla oli kenttää.
– Työttömyydessä on etunsa.
– Niinkö?
– Varmasti. Ainakaan ei tarvitse huolehtia yritysauton rikkoutumisesta.
Metsänomistaja naurahti ensimmäisen kerran koko sinä aikana, kun olin hänet tuntenut.
Kun hinausauto lopulta saapui, Avensis nostettiin lavalle. Näky oli hämmentävä. Auto, joka oli vuosikymmenten ajan kuljettanut omistajaansa pitkin metsiä neuvomaan muita työnteossa, matkasi nyt itse avuttomana pois.
Metsänomistaja kiitti vielä kerran avusta.
– Olen sinulle palveluksen velkaa.
Katsoin lavalle sidottua Avensista.
– Ei tarvitse. Mutta jos joskus satut näkemään minut helteellä risusavotassa, voit ehkä avata sen auton ikkunan vähän enemmän kuin kahdeksan senttiä.
– Se on kohtuullinen vaatimus.
– Ja ehkä tarjota pullakahvit.
– Nyt sinä alat jo neuvotella kuin ammattilainen.
Hinausauto lähti, ja minä jatkoin matkaani kotiin.
Mietin, että yhteiskunta on merkillinen paikka. Päivällä toinen omistaa metsän ja ilmastoinnin, toinen vesurin ja paarmat. Illalla kuitenkin ratkaiseva tuotantoväline voi olla puhelin, jossa sattuu olemaan yksi palkki enemmän kenttää kuin toisella.- Anonyymi00109
Juttusi ei kun tyhmenevät. Ymmärrän hyvin, miksi sinun on yritettävä elättää itsesi kirjoittelemalla S24:ään.
Luuletko tosiaan, että Avensis on jotenkin erikoinen? Seuraava tulee olemaan jotain muuta ja siitä sinä et tiedä mitään.
Mutta se on toki positiivista, että perehdyt huolella ihmisiin, jotka ovat sinua älykkäämpiä ja hyödyllisempiä. Nyt voit mennä täyttämään artomaisen mahasi kaalisopalla.
- Anonyymi00106
Kenkähän metsiin tätä sitten mennään tekemään?
- Anonyymi00108
Metsänomistajat jättävät ilmoiteuksen TE-toimistolle, joka osoittaa leimikot työttömille.
- Anonyymi00110
Anonyymi00108 kirjoitti:
Metsänomistajat jättävät ilmoiteuksen TE-toimistolle, joka osoittaa leimikot työttömille.
Kukaan metsänomistaja ei halua pakkotyöläisiä metsiinsä, vaan alan ammattilaisia.
- Anonyymi00112
Anonyymi00110 kirjoitti:
Kukaan metsänomistaja ei halua pakkotyöläisiä metsiinsä, vaan alan ammattilaisia.
Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.
Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.
Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi. - Anonyymi00113
Anonyymi00112 kirjoitti:
Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.
Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.
Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.Suski on jo tulossa sun metsään savottaan.
- Anonyymi00119
Anonyymi00112 kirjoitti:
Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.
Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.
Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.Sinä et metsää omista edes joulukuusen vertaa.
Minä taas omistan niin metsää kuin Avensiksen, jota sinä onnettomana palkkatrollina tunnut niin kadehtivan. Hyvä auto on kyllä ollutkin, eipä ole ollut valittamista.
Sinun tuloillasi ei paljon veroja makseta. Minä sen sijaan maksan, koska omistan metsää ihan oikeasti. - Anonyymi00122
Anonyymi00119 kirjoitti:
Sinä et metsää omista edes joulukuusen vertaa.
Minä taas omistan niin metsää kuin Avensiksen, jota sinä onnettomana palkkatrollina tunnut niin kadehtivan. Hyvä auto on kyllä ollutkin, eipä ole ollut valittamista.
Sinun tuloillasi ei paljon veroja makseta. Minä sen sijaan maksan, koska omistan metsää ihan oikeasti.Nelisenkymmentä hehtaaria on eri ikäistä metsää. Ei se paljoa ole, mutta voin kutsua itseäni metsänomistajaksi.
Työttömäksi sinulla on aika vilkas mielikuvitus. - Anonyymi00125
Anonyymi00122 kirjoitti:
Nelisenkymmentä hehtaaria on eri ikäistä metsää. Ei se paljoa ole, mutta voin kutsua itseäni metsänomistajaksi.
Työttömäksi sinulla on aika vilkas mielikuvitus.Sinun mielikuvituksesi taas on mitättömän surkea, mutta niinhän se teillä maksullisilla trolleilla aina on.
Pistähän todisteet ruutuun siitä, että omistat metsää. Juttujesi perusteella kaikki, mitä tiedät metsänhoidosta, on peräisin googlesta.
Miltä se muuten tuntuu istua epäergonomisesti? - Anonyymi00132
Anonyymi00125 kirjoitti:
Sinun mielikuvituksesi taas on mitättömän surkea, mutta niinhän se teillä maksullisilla trolleilla aina on.
Pistähän todisteet ruutuun siitä, että omistat metsää. Juttujesi perusteella kaikki, mitä tiedät metsänhoidosta, on peräisin googlesta.
Miltä se muuten tuntuu istua epäergonomisesti?Minkäkin omsitan metsää, mutta en ole ostanut sitä vaan se on tullut katsos perintöjen kautta!
- Anonyymi00133
Anonyymi00112 kirjoitti:
Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.
Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.
Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.Eikös sinun metsän omistajana pitäisi tehdä itse metsätyösi. Tai jos et halua tehdä niin sitten PALKKAAT siihen työntekijät. Työttömät eivät ole mitään ilmaista työvoimaa!
- Anonyymi00139
Anonyymi00108 kirjoitti:
Metsänomistajat jättävät ilmoiteuksen TE-toimistolle, joka osoittaa leimikot työttömille.
Joko tulitikkurasiat on jaettu, kaskivainioiden tulevaisuus.
- Anonyymi00140
Anonyymi00112 kirjoitti:
Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.
Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.
Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.Te maa- ja metsäjussit olette tukien saajia, ei teiltä verotuloja tule.
- Anonyymi00142
Anonyymi00132 kirjoitti:
Minkäkin omsitan metsää, mutta en ole ostanut sitä vaan se on tullut katsos perintöjen kautta!
Makaamalla saatua laiskan tuloa noi perinnöt. Kunnon vero makaajien kuin manulle illallinen tuleville ansiottomille tuloille. Ahkeraa lisäarvoa tuottavaa työn tekemistä pitää arvostaa, ei makaamista kuin ellun kana.
- Anonyymi00155
Anonyymi00140 kirjoitti:
Te maa- ja metsäjussit olette tukien saajia, ei teiltä verotuloja tule.
Maatalous saa tukia, mutta maksaa myös veroja. Tukien ja verojen suhde riippuu tietenkin tilan koosta ja tuottavuudesta.
- Anonyymi00156
Anonyymi00133 kirjoitti:
Eikös sinun metsän omistajana pitäisi tehdä itse metsätyösi. Tai jos et halua tehdä niin sitten PALKKAAT siihen työntekijät. Työttömät eivät ole mitään ilmaista työvoimaa!
Kyllä ne persarto-trollille ovat. Työttömät ovat hänelle jatkuvan pilkan kohde ja jotain, josta voi hyötyä.
- Anonyymi00160
Anonyymi00142 kirjoitti:
Makaamalla saatua laiskan tuloa noi perinnöt. Kunnon vero makaajien kuin manulle illallinen tuleville ansiottomille tuloille. Ahkeraa lisäarvoa tuottavaa työn tekemistä pitää arvostaa, ei makaamista kuin ellun kana.
Suurin osa nykyisistä metsänomistajista on perinyt metsätilansa.. Harva sijoittaa metsään, vaikka tuotto siitä on vakaa.
mm Soininvaara eli siis Vihreät ja eräät vasemmiston poliitikot ovat voimakkaasti hyökänneet pienomistamista vastaan ja vaatineet sen korkeaa verottamista, perusteilla, jotka ovat aika heppoisia.
Omaisuuteen tai omistukseen kohdistuvat verot ovat typeryyden huippu. Maa on täynnä työttömiä, jotka työllistyessään eivät hyödy yhtään mitään "työn verotuksen" alentamisesta, koska heidän palkkatulonsa on liian pieni. Ihmiset, joilla on pääomatuloa, pitäisi nyhtää kuiviin, niin että heidän on pakko myydä pienet omistuksensa alihintaan ja siirtyä samaan sakeaan työttömien joukkoon, jonka koko elämä on täysin sosiaaliturvan varassa. Maailmassa, jossa tarjolla olevan työn määrä ei ole lisääntymässä.
Purra ajaa käytännössä ihan samaa politiikkaa. Jota hallituksessa toteutti nostamalla mm ALV:in huippuunsa. Työllisyyttä ei tuokaan "verotuksen siirtäminen työstä kulutukseen" tietenkään parantanut, vaan työttömiä tuli lisää. Toinen perustelu, jota tietenkin Vihreät käyttävät tehdessään aivan samanlaista veropolitiikkaa, on se, että se vähentää luontoarasittavaa kulutusta. Niinhän se tekee, ja kun kulutus vähenee, vähenee myös työn tarve ja työttömyys lisääntyy. Käytännössä kulutus siirtyy suomalaisista ympäristöystävällisistä tuotteista halvempiin kiinalaisiin ja intialaisiin, jotka on tuotettu vähemmän ympäristö- ja ilmastoystävällisesti ja sen jälkeen vielä kuljetettu tuhansia kilometrejä.
Käytännössä kaikki nuo veromallit tähtäävät samaan: omistukseen keskittymiseen entistä enemmän suuromistajien käsiin. Ja entistä suurempaan laumaan työttömiä, joita "työllistetään" leikkaamalla heidän sosiaaliturvaansa, eli kurjistetaan heistä entistä useampi tasolle, jossa he alkavat tekemään vähintäänkin näpistyksiä. Joita sitten laitetaan kuriin koventamalla rangaistuksia, joista tähän saakka ainoa seuraus on ollut tuollaisten rikosten lisääntyminen. - Anonyymi00162
Anonyymi00132 kirjoitti:
Minkäkin omsitan metsää, mutta en ole ostanut sitä vaan se on tullut katsos perintöjen kautta!
Kuten suurimmalle osalle suomalaisia pienmetsänomistajia.
Verotuksen tulisi nimenomaan suosia tuottoisan varallisuuden karttumista pienille ja keskisuurille omistajille. Sen sijaan poliittinen eliitti hörhöoikeiston Riikasta kaikessa hörhöihin Vihreisiin ajavat juuri päinvastaista politiikkaa ja syykin on selvä: saadakseen rahaa puolueilleen sieltä, missä sitä on eniten, eli suuromistajilta, on tietenkin ajettava politiikkaa, joka edistää omistuksen keskittymistä edelleen. Niinpä käytännössä kaikki poliitikot sitten tekevät niin.
Näennäisiä eroja poliitikassa sitten haetaan maahanmuuttoon ja johonkin hemmetin Pride-asioihin liittyvällä mölötyksellä. Niissäkin todelliset erot ovat lähes olemattomat valtavasta ja tunteisiin vetoavasta mölinästä huolimatta. - Anonyymi00361
Anonyymi00140 kirjoitti:
Te maa- ja metsäjussit olette tukien saajia, ei teiltä verotuloja tule.
Kaikista tulee verotuloja valtiolle mitä kasvatamme ja vijelemme,jopa tuekimme ovat veronalaista tuloa kuten työttömyys-sekä muutkin tuloutukset olivatpa ne sitten valtion taikka työmme aikaansannoksien tuloutuksia.
- Anonyymi00114
Aloittaja taitaa olla luova ruudinkeksijä kun tempaisee noin omaperäisiä ajatuksia.
On tullut varmasti mietittyä pitkään.- Anonyymi00117
No eihän tyhmien vanhempien pellepojasta voi muuta tulla.
- Anonyymi00115
Hyvä idea kyllä. Muitakin hommia kyllä on, kuten tupakannatsojen keräily kaduilta, pientareiden niittoa .Monenlaista hommaa, mikä jää helposti tekemättä, kun ei ole sopivia tekijöitä.
- Anonyymi00116
Onhan noita hommia, aivan mummojen ulkoilutuksesta alkaen. Ei tarvitse olla edes raketti-insinööri.
- Anonyymi00121
No siitä sitten vain palkkaamaan tekijät, jos niitä hommia kerran on.
- Anonyymi00118
Tässä nyt oon työttömäksi joutumassa, kiitos hallituksen leikkausten. On amis amk yamk käytynä. Olen ollut jo haastatteluissa. Silti en tiedä kuinka pitkä työttömyys tukee. Yleensä ei kovin pitkä, mut ei ikinä tiedä.
Saat einari keskikalja persu tehä ite risusavottasi. Vedä sinne metsään ittes kiikkuun persu kusipää. - Anonyymi00120
Kivaa ulkohommaa.
T. 9€ päivä - Anonyymi00126
Mulla on metsää 10 ha enkä maksa siitä veroa sentin jeniä.
- Anonyymi00127
Miksi siitä pitäisi maksaa veroa?
- Anonyymi00129
Anonyymi00127 kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi maksaa veroa?
Sitä ittekin ihmettelin kun noita edellisiä kirjoituksia luin.
- Anonyymi00130
>> miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risusavottaa rahojensa eteen?
Vaikka heti voisin tulla jos sulla moinen savotta, mutta enhän voi saada työttömyystukea jos olen töissä eli näin alkuunsa paljoko maksat? - Anonyymi00134
Kyllä se jää metsänomistalle metsiensä hoito on se tuotto niin vähäistä joka tapauksessa.
Tiliväli on kymmeniä vuosia ja verottaja ottaa heti päältä kolmanneksen, ja loppuraha menee uudistamiseen.
Suomi on käsittämtön maa monella tapaa.- Anonyymi00135
Oikeastaan metsänomistaja on valtion orja jolle on sälytetty metsäteollisuuden raakapuun tuottaminen ja vastuut.
Vain polttopuumetsä hyödyttää joka vuosi.
- Anonyymi00136
Aloittajan on löytänyt mökiltä vanhoja lehtiä jossa Purra esittää samaa, työttömät hanttihommiin, risusavottaan tai siivoamaan. Kaikkihan osaa?
Sillai ne aivot toimii. Laittaa sinne virikkeeksi jonkun ajatuksen ja se muokkautuu omaksi.- Anonyymi00174
Artsi lukee niitä puoluetoimistolla. Vessassa käydessään. Venäläisten lehtien lisäksi, hänhän seuraa myös entisen kotimaansa ja nykyisen ihannemaansa tapahtumia.
- Anonyymi00138
Persu-kepulivähäpojat risusavottaan tyhjää toimittamasta ❗️
- Anonyymi00141
Voi myös perustaa työllistävän yrityksen jos ideoita piisaa !
- Anonyymi00143
Anonyymi00141 kirjoitti:
Voi myös perustaa työllistävän yrityksen jos ideoita piisaa !
Kaljapurkkien kylkiin olis hyvä laittaa kaikenlaista ideaa kuinka työllistää itsensä aluksi !
Yhdelle sivulle niitä ideoita ja toiselle järkipuhetta kuinka tyhmää ryypiskely on ja hopihopikomentoja ! - Anonyymi00173
Anonyymi00143 kirjoitti:
Kaljapurkkien kylkiin olis hyvä laittaa kaikenlaista ideaa kuinka työllistää itsensä aluksi !
Yhdelle sivulle niitä ideoita ja toiselle järkipuhetta kuinka tyhmää ryypiskely on ja hopihopikomentoja !Mutta eihän tuo tavoita esim suurinta osaa naispuolisista työttömistä, jotka eivät osta tölkin tölkkiä olutta.
- Anonyymi00144
Miksi et opiskelisi maan parhaaksi sähköautojen korjaajaksi ja yleensä alan osaajaksi !
Siinä heti yksi idea !@- Anonyymi00145
Vai meneekö aika purran haukkumisesta, hauhau, vai mihin menee @$
Onko hyvä - Anonyymi00234
Siinä paljon parempi idea kuin risusavotta. Noin sitä työttömyyttä karsitaan, eikä kyykytyksellä ja kiusalla. Persut eivät muuta osaa ja kokoomus on täynä pilalle lellittyjä pikku narsisteja pilaamassa yhteiskuntaa sumutuksella. Persut kokoomus kumpikin osaa olla puhumatta asiasta ja tekemällä suvivirrestä isänmaallisen kysymyksen. Isänmaallisuutta olisi hoitaa työllisyys kuten olisi kansan parhaaksi, eikä syyllistämällä, kyykyttämällä, vittui....
Monet työttömät koulutettuja osaavia. Kun yritys vähentää saneeraa tai lopettaa toiminnan. Toiseksi nuorisotyöttömyys, kun teini-ikä meni kuten teini-ikä monilla ja koulut vähän kesken tai sitten on muuten koulut kesken tai ei ole löytänyt sopivaa työtä kun kokemusta puuttuu. No idiootti persu sit kaljahuuruissa keksii, että hänen vetensokerin alhasuus johtuu työttömistä pummeista, jotka vie veroja. Verot on kansakunnan kehittämiseen ja tässä ajassa markkinataloudessa työttömiä on aina. Valtion yritykset ja hankkeet vähentäisi työttömyyttä. Miksi odottaa investointeja kun valtiokin voi perustaa yhtiöitä, jotka tekee tulosta valtion kassaan.
- Anonyymi00146
Miksei saman tien uuniin niin päästään niistä eroon.
- Anonyymi00148
Persuääliöt ovat niin typeriä etteivät ymmärrä että noin vain ei metsiin voi mennä tekemään yhtään mitään ilman koulutusta ja varusteita.
Kyllä se on niin, että persujen idioottimaisuutta on tässä maassa jo tarpeeksi nähty.- Anonyymi00149
Minä luulin että lähes kaikki maaseutupersut on metsänomistajia !
Niitä on varusteet ja kymmenen sukupolven tietämys metsänhoidosta ! - Anonyymi00152
Anonyymi00149 kirjoitti:
Minä luulin että lähes kaikki maaseutupersut on metsänomistajia !
Niitä on varusteet ja kymmenen sukupolven tietämys metsänhoidosta !Aloittajalla, joka myöhemmin keskustelussa esiintyy muka "metsänomistajana", ei ainakaan ole mitään tietämystä metsänhoidosta, eikä Avensiksestakaan.
Tyypillinen maksettu trolli, joka "luo keskustelua", ja tuosta sitten mainostajat maksavat... tuo nimittäin ajaa ihmisiä pois palstalta. - Anonyymi00154
Kyllä vaatijat o vassuja,niin köyhä järjenjuoksu.
- Anonyymi00157
Anonyymi00149 kirjoitti:
Minä luulin että lähes kaikki maaseutupersut on metsänomistajia !
Niitä on varusteet ja kymmenen sukupolven tietämys metsänhoidosta !Eihän työhön käy mitkä varusteet vaan.Vakuutus ei korvaa,jos huonot varusteet.
Uudet varusteet kaikille,opetus,ohjristus,valvonta,sosiaalitilat ja työterveys.Ne jo maksaaa. - Anonyymi00172
Anonyymi00157 kirjoitti:
Eihän työhön käy mitkä varusteet vaan.Vakuutus ei korvaa,jos huonot varusteet.
Uudet varusteet kaikille,opetus,ohjristus,valvonta,sosiaalitilat ja työterveys.Ne jo maksaaa.Persun ainoa varustus on kaljankantokassi.
- Anonyymi00150
Minähän oon ollu jo risusavotassa,ajankuluksi.
Onko joltain pois?- Anonyymi00164
Ei tietenkään. Kyse onkin siitä, että poliittinen eliitti hörhöoikealta hörhövasemmalle, erityisesti hörhökokoomuksessa, näkevät pakkotyö-gulagien poistavan taloudelliset ongelmat ja luovan vankan talouskasvun, mikä on täsmälleen sama ajatus, joka oli Stalinilla ja hänen aikakautensa bolseviikeilla. Bolseviikitkin muuten halusivat hävittää yksityisomituksen, aivan kuten Paavo Lipponen aikoinaan, ja poliittinen eliittimme nykyään.
- Anonyymi00153
Jos työtön saisi kuukaudessa 800€
Mennessään " risusavottaan" hänelle pitäisi ottaa:
+vakuutus
+ työterveys
+ työvaatteet
+ sosiaalitilat
+ työjohto
+ työhön perehdytys
Nuo maksanee ainakin + 800€
Eli,jos työtön on työtön,kulut 800€
Jos työtön risusavotassa ,kulut 1600+€
Lisäksi tulee viellä risujen kuljetus,käsittely jne.
Kaatopaikat ottaa ilmaiseksi kyllä risuja vastaan mutta kuljetus maksaa.
Eli,Missä oli se hyöty risusavotasta?
Kuluthan Lisääntyisivät😅😆 - Anonyymi00158
Aina kun olen ollut työttömänä, niin tehnyt vuokrareinona tilapäistyötä rakennuksilla. Nekin vaatii osaamista. Saanut siitä palkkaa, mutta nyt niitä ei voi ottaa vastaan. Hyvä idea, että pystyy käymään myös tilapäisduunissa työttömänä ilman ansion menetystä.
Olen kaupunkilainen spurgulähiön kasvattama. Kouluja on käyty. Silti suhteet ja peritty omaisuus puuttuu. Olen aina kommari, vaikka menisi hyvin.- Anonyymi00170
Omaisuutta pitäisi pystyä jokaisen keräämään, vaikka sitten sosiaaliturvan avulla. Verotuksen ja sosiaaliturvajärjestelmän pitäisi mahdollistaa se, ja nimenomaan niille köyhimmille.
Poliittinen eliitti ei sitä halua, he tarvitsevat täysin sosiaaliturvan varassa olevia heittopusseja, joko äänestämään itseään, tai sitten vihattavaksi niille, jotka heitä äänestävät. Poliittinen eliitti on roskaväkeä ja samoin ovat heitä nuolevat toimittelijat. Julkista keskustelua ei juuri viitsi seurata, koska se on niin uskomattoman tyhmää.
Ilman muuta tilapäistyö pitäisi olla mahdollista. Ongelma tietysti on se, että työnantajat alkavat helposti käyttämään hyväkseen tuollaisia systeemejä ja muuttamaan "tilapäisiksi" sellaisiakin töitä, jotka aiemmin olivat jatkuvia ja joista sai hyvän toimeentulon.
- Anonyymi00161
Aikoinaan eräs persu esitti että työttömät pitäisi laittaa työleireille.
Kokoomuksesta kuulunut aina samanlaisia juttuja.
Porvarit vauhdissa.- Anonyymi00165
Suomessa oli sotien aikaan työleirijärjestelmä ja suhteellisen ankara sellainen olikin. Osa leiriläisistä teki mm. metsätöitä, tarve esim. haloille oli suuri jo perlkästään veturien polttoaineena kun tuontipolttoaineita ei juuri saatu maahan.
- Anonyymi00166
En ymmärrä miksi joku tai jotkut ovat jatkuvasti työttömien kimpusssa?. Ehdottavat työttömille kaikkea tekemistä, mutta jotenkin tuntuu, että heillä itsellään ei ole mitään tekemistä!
- Anonyymi00168
Anonyymi00165 kirjoitti:
Suomessa oli sotien aikaan työleirijärjestelmä ja suhteellisen ankara sellainen olikin. Osa leiriläisistä teki mm. metsätöitä, tarve esim. haloille oli suuri jo perlkästään veturien polttoaineena kun tuontipolttoaineita ei juuri saatu maahan.
Jos se oli niin hyvä, niin miksei sitä sitten jatkettu myös sodan jälkeen?
Osittain tietysti siksi, että raskaisiin töihin käytettyjä sotavankeja ei enää sodan päätyttyä ollut käytettävissä.
Mutta tietenkin tuollaiset järjestelmät ovat hyvä muistutus siitä, kuinka hiuksen hieno se ero kommunistin ja oikeistolaisen välillä on, ainakin Suomessa.
Sodan aikana muuten varsinkin oikealta vastustettiin "velvoittavia" pakkotöitä ihan sillä perusteella, että maksamalla palkan sai yleensä paljon parempaa jälkeä ja paljon enemmän. Mikä tietysti oli täysin totta ja on edelleen. - Anonyymi00169
Anonyymi00166 kirjoitti:
En ymmärrä miksi joku tai jotkut ovat jatkuvasti työttömien kimpusssa?. Ehdottavat työttömille kaikkea tekemistä, mutta jotenkin tuntuu, että heillä itsellään ei ole mitään tekemistä!
No tuo aloittaja on palstan ammattitrolli, ja persu itsekin. Noiden pitää yrittää lietsoa eripuraa saadakseen "keskustelua" palstalle, ja tuossa on vielä poliittinen motiivikin. Maalittaa juuri samalla tavalla kuin persujen Arto Luukkanen tekee muuallakin kirjoituksissaan, joten todennäköisesti on hän tai ainakin siitä lähipiiristä.
Mielenkiintoista on sekin, että alkuperäinen Jabba Hut, eli Soini, joka epätoivon vimmalla yrittää taas politiikkaan mukaan, maalittaa samalla tavalla, vaikka muka on niin kovasti persuja vastaan. Taitavat käydä Luukkasen kanssa yhdessä kaljalla. Kummallakin on kyllä samanlaiset roikkumahatkin...
- Anonyymi00175
Tekoälyn myötä työttömiä tulee olemaan entistä enemmän. Sen takia alhainen syntyvyys on itseasiassa hyvä asia.
- Anonyymi00180
Niin paitsi kun afrikan väkiluku kaksinkertaistuu tällä vuosisadalla ja sieltä tulee eurooppaan väkisin porukkaa
- Anonyymi00192
Anonyymi00180 kirjoitti:
Niin paitsi kun afrikan väkiluku kaksinkertaistuu tällä vuosisadalla ja sieltä tulee eurooppaan väkisin porukkaa
Tuleeko nekin risusavottaan?
- Anonyymi00176
Miks risusavotta? Mulla olis valtion kustantamalle trengille heti kesän ajaks pikku puuhaa ja jotta ei pihiks mainittais, kiljuntekoaineet ja värkit talon puolesta eikä haittaa jos pikkasen maistaa jo työaikana.
- Anonyymi00177
risusavotta on työtä, joten ei käy työttömälle, koska ei olisi silloin työtön. Jos tekee työtä,siitä maksetaan silloin TESsin mukainen palkka etuineen. Työstä ei voi maksaa työttömyyskorvausta.
M.O.T- Anonyymi00179
Kokoomuslaiset ovat ehdottaneet tes:sien poistoja ja nalle sanoi,että työttömät pitää pakottaa töihin pienemmillä palkoilla
- Anonyymi00186
Anonyymi00179 kirjoitti:
Kokoomuslaiset ovat ehdottaneet tes:sien poistoja ja nalle sanoi,että työttömät pitää pakottaa töihin pienemmillä palkoilla
Pakottaa töihin, joita ei ole? Viisas mies tuo nalle. Taistolainenhan se olikin nuoruudessaan, joten stalinismin ihailu on sillä verissä.
- Anonyymi00189
Voisko lakia muuttaa niin, että se oliskin työharjoittelua yms. sopeuttamista kuten nytkin mutta jakson pituutta vähän rukattaisiin? Samaan aikaan vois hakea ihan oikeita töitä nykyisten sääntöjen mukaan.
- Anonyymi00210
Anonyymi00186 kirjoitti:
Pakottaa töihin, joita ei ole? Viisas mies tuo nalle. Taistolainenhan se olikin nuoruudessaan, joten stalinismin ihailu on sillä verissä.
Luin wikdepiaa Nallesta ja sen mukaan nallella on yli milardi euroa rahaa.
Kyllä se on niin, että tälläisien Nallejen pitäs sillä miljardilla tarjota työttömille töitä ja sitäkautta jakaa rahaa muillekin. En tietenkään mitään ilmaista rahaa tarkoita vaan sitä, että nallen pitäs järjestää ja keksiä mm kartanolleen kaikenlaista työtä ja maksaa siitä palkkaa! - Anonyymi00253
Anonyymi00210 kirjoitti:
Luin wikdepiaa Nallesta ja sen mukaan nallella on yli milardi euroa rahaa.
Kyllä se on niin, että tälläisien Nallejen pitäs sillä miljardilla tarjota työttömille töitä ja sitäkautta jakaa rahaa muillekin. En tietenkään mitään ilmaista rahaa tarkoita vaan sitä, että nallen pitäs järjestää ja keksiä mm kartanolleen kaikenlaista työtä ja maksaa siitä palkkaa!Meinaatko että se tekee itse kaiken......?🤣🤣🤣
- Anonyymi00178
Jos minut tuonne pakotettaisiin,niin voi "vahingossa" syttyä koko metsä tuleen
- Anonyymi00183
Ja persun toimesta se ei olisi edes vahinko, vaan tyhmyydestään johtuva seuraus.
- Anonyymi00187
Anonyymi00183 kirjoitti:
Ja persun toimesta se ei olisi edes vahinko, vaan tyhmyydestään johtuva seuraus.
Persu siellä,persu täällä,kaikkialla on vain persuja
- Anonyymi00194
Anonyymi00187 kirjoitti:
Persu siellä,persu täällä,kaikkialla on vain persuja
Aloittaja on persu. Etkö tiennyt?
- Anonyymi00252
Ei se haittaa jos menee muutama lusmu mukana.....
- Anonyymi00188
Vesurilla voi poistaa aloittajan kaltaisten hörhöjen munat ja ottaa ne ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä parempaan talteen 😁 😆
- Anonyymi00190
Meinaatko grillata ja syödä ne?
- Anonyymi00191
Anonyymi00190 kirjoitti:
Meinaatko grillata ja syödä ne?
Yök. Ei salvettujen porsaidenkaan munaskuja syödä.
- Anonyymi00197
Jos työtön menisi töihin kela antaisi karenssin. Karenssin myötä lähtisi viimeisetkin rahat työttömältä. Ja työnantaja saisi verovirastolta veromätkyt ja petos syytteen pimeän työn teettämisestä. Ainoa vaihtoehto työttömälle on palkallinen työ. Jos ei ole varaa palkata työntekijää, niin muiden veronmaksajien tehtävänä ei ole maksaa köyhän tai ahneen yrittäjän työntekijöiden palkkoja.
- Anonyymi00209
No niinhän sen pitääkin olla. Palkallinen työ. Eli se, että työtön työllistyy.
- Anonyymi00204
Ootko paljonkin ollut työttömänä? Onko.tehny mieles risusavottaan. Tiijätkö.mitä se edes on?
- Anonyymi00213
On aikoinaan tullut risusavotoita tehtyä (eli taimikon harvennusta). Ihan mukavaa hommaa silloin vesuri aikaan. Nythän on vielä sahat hommaa helpottamassa. Mutta kuntoilunkin puolesta olisi hyvin suotavaa. Ja kyllä töitä tekevälle on. Ja jos olet niin ranttu että mikä tahansa työ ei kelpaa niin sitten sun tarttee työllistää itse itsesi eikä olla yhteiskunnan elättinä. Eikö moinen edes hävetä ? Minäkin yritin joskus olla työttömänä aivan omasta halusta mutta ei onnistunut. Hakivat kotoa töihin !
- Anonyymi00317
Anonyymi00213 kirjoitti:
On aikoinaan tullut risusavotoita tehtyä (eli taimikon harvennusta). Ihan mukavaa hommaa silloin vesuri aikaan. Nythän on vielä sahat hommaa helpottamassa. Mutta kuntoilunkin puolesta olisi hyvin suotavaa. Ja kyllä töitä tekevälle on. Ja jos olet niin ranttu että mikä tahansa työ ei kelpaa niin sitten sun tarttee työllistää itse itsesi eikä olla yhteiskunnan elättinä. Eikö moinen edes hävetä ? Minäkin yritin joskus olla työttömänä aivan omasta halusta mutta ei onnistunut. Hakivat kotoa töihin !
Töitä on vaikka vuorokaudet läpeensä. Mutta palkanmaksajia ei ole. Kun puhutaan työttömyydestä, ei kyse ole siitä, etteikö sitä työtä piisaisi vaan siitä, ettei ole palkkatyötä, jolla hankkia elanto.
Vaikka sinulle olisi käynyt, kuten väität, etkä laiskuudesta huolimatta voinut olla kotona vaan pakotettiin töihin, niin tilastoista olet varmaan sinäkin havainnut, että työttömiä on satoja tuhansia. Kaikkia ei siis haeta kotoa töihin väkisin, eivätkä sadat tuhannet saa töitä, vaikka kuinka haluavat ja hakevat.
- Anonyymi00212
Jo se että joku puhuu risusavotasta paljastaa että kyseessä on joku Kalevi 65v.
Toisekseen, koneella tekee 10 miehen työt 1/10 ajassa.- Anonyymi00215
Millä koneella teet ensiharvennuksen taimistoon metrin välein ? Joo, vesurilla tai raivaussahalla.
- Anonyymi00236
Iäkkäitä eläkeläisiä nämä työttömien risusavotta ehdoittajat ovat. Eivät tajua, että nykyään on tekniikka kehittynyt ja työn saaminen vaikeutunut.
- Anonyymi00214
Ilman muuta työttömille jotain työtä, mutta siitä on maksettava oikeasti oikeaa palkkaa, silloin se olisi laillista.
- Anonyymi00216
Palkka tuottavuuden mukaan.
- Anonyymi00221
Anonyymi00216 kirjoitti:
Palkka tuottavuuden mukaan.
Risusavotta on sellainen homma jossa on enemmän kuluja kuin hyötyjä.
- Anonyymi00300
Anonyymi00216 kirjoitti:
Palkka tuottavuuden mukaan.
Puhuu pers aukine yrittäjä, joka on halpatyöoiman perässä vonkaamassa työllistämistukia, kun ei ole varaa palkanmaksuun.
- Anonyymi00217
Alottajien kaltaisille paskahousuille pitäisi pitää luut kurkkuun vetään turpaan kerran vuorokaudessa .
- Anonyymi00251
Tarkoitit kai että työttömille lusmuille pitää tehdä noin.......
- Anonyymi00281
Anonyymi00251 kirjoitti:
Tarkoitit kai että työttömille lusmuille pitää tehdä noin.......
Eihän se tarkoita, kun on työtön, että olisi lusmu..?
Moni on työtön itsestä riippumattomista syistä.
Tämän keskusteluketjun aloittaja ei selvästikään tiedä, mistä hän puhuu.
Tyhmälle kaikki on helppoa ja yksinkertaista: hokkuspokkus.
- Anonyymi00220
Koska silloin se olisi työntekoa eli siitä pitäisi maksaa kunnon palkka.
- Anonyymi00305
Kutsutaan sitä työkokeluksi tai kuntoututtavaksi niin
sinä "tienaat" 9€/päivä - Anonyymi00306
Anonyymi00305 kirjoitti:
Kutsutaan sitä työkokeluksi tai kuntoututtavaksi niin
sinä "tienaat" 9€/päiväLisätään vielä siihen työmatkakulut niin pääset
maksamaan lystistä
- Anonyymi00222
Nää on hauskoja nää persunpennut.
Ne on kuin teuraseläimiä jotka odottaa innokkaasti joulua :DDD - Anonyymi00223
Kävin äsken kokeilemassa hiihtoa mutta ei luista,onko ilmaston muutos vai mikä?vai mikä.
- Anonyymi00224
Vedin kyllä kunnon flueriitit pohjaan mutta ei luista.
- Anonyymi00227
Työstä kuuluu saada palkka, paljonko risusavotasta maksetaan? Työttömyyskorvaus ei velvoita tekemään työtä vaan ainoastaan hakemaan työtä.
- Anonyymi00229
Juu orjuushan on kielletty kaikkialla jo aikaa sitten. Samoin lapsityövoiman käyttö.
- Anonyymi00231
Toki jos vapaaehtoisesti haluaa risusavottaan päivärahoilla, niin kukaan ei estä. Tosin palkallista työtä on silti haettava ahkerasti vähintään 8 tuntia päivässä.
- Anonyymi00303
Anonyymi00231 kirjoitti:
Toki jos vapaaehtoisesti haluaa risusavottaan päivärahoilla, niin kukaan ei estä. Tosin palkallista työtä on silti haettava ahkerasti vähintään 8 tuntia päivässä.
Voi olla että tuet katkaistaan jos tekee
vapaaehtoista työtä.
Olen kuullut tapauksista
- Anonyymi00232
Kiitos työtarjouksesta, tulen 5000 euron kuukausipalkalla raivaamaan risujasi.
Laita yhteystietosi, niin tavataan.- Anonyymi00286
Jaa ajattelitko työnjohtajaksi sinne risusavottaan?
Vai ajattelitkos painaa hommia 500 tuntia kuukaudessa, sillä siäänottopalkka on alle 10€ kuukaudessa.
os et osaa laskea niin se 500 tuntia tekee n. 22,7 tuntia päivässä, tietenkin päivää kohti pienenee tuntimäärä jos teet viikonloputkin silloin pääset sellaisella vajaalla 17 tunnilla.
- Anonyymi00233
Sinä se jaksat lässyttää tuosta risusavotasta kuukaudesta toiseen. Oletko juuri oppinut uuden sanan kun sitä koko ajan toistelet?
- Anonyymi00235
Työtä tekevät ovat meillä palkansaajia. Työttömille puolestaan maksetaan korvausta siitä, että heille ei ole kyetty antamaan työtä.
Työhön ilman palkkaa pakotettavat olisivat orjia. Niitäkin meillä on, vaikka kaunistellen käytetäänkin eri nimiä.
Orjat tuottavat mukavasti hyvinvointia eliitille, sillä hehän tekevät pelkkää elantoa vastaan voittoa omistajille ja sijoittajille. Siksipä satoja tuhansia käsittävää työttömien reserviäkin aina haaveillaan orjuutettaviksi. Silloin orjat voisivat tehdä palkansaajien työt, eikä omistavan luokan tarvitsisi enää maksaa palkkoja, vaan saisivat senkin osuuden voittona taskuihinsa.- Anonyymi00239
Johan Suomessa on marjaorjatyömarkkimat.
- Anonyymi00237
Se pittää työttömie antee näile risu huutajille risua, kun kerran niin kovasti risuloista tykköövät. Jahka se alkaa ääni kellossa pikkuhiljaa muuttumaan kun kunnolla suva sitä risua jota niin kovasti kaipaavat ja josta tykköövät.
- Anonyymi00238
Kannatetaan👏
- Anonyymi00240
Nehän voisivat kantaa tukit pois metsästä. Ei tarvita koneita:
https://www.facebook.com/reel/1518287836746592- Anonyymi00241
Tuo on huijari mutta tämä mies tekee sen oikeasti:
https://www.youtube.com/watch?v=HrK40dYFXsA&list=PLzPNWG-PxNwWJGAwyaOamtpRUw36oyE5Z
- Anonyymi00242
Miksi E-suomen lähiöissä eläteään täys ylläpidossa suuret määrät ulkomaalaisia oleskelijoita ?
ilman työ - tai sopeutumis, tai veronamksu velvollisuutta ?- Anonyymi00275
Lisäksi ne saa harkinnanvaraisia tukia joita ei kantikset saa koskaan.
Mielestäni sosiaaliturva kuuluu vain kantasuomalaisille, mamuille joko työpaikka jolla elättää itsensä tai muutoin ulos maasta.
- Anonyymi00244
Aloituskirjoitus on mielestäni aika keskenkasvuinen ehdotus, joka ei olisi demokraattisessa oikeusvaltiossa mahdollinen.
Me työttömät olemme jokainen yksilöitä ja meillä on jokaisella omanlainen ja yksilöllinen elämäntilanne. Ei meitä voi vain niputtaa yhteen ja lähettää työleirille pakkotöihin.
Minullakin on tässä sellainen intressien ristiriitatilanne, jonka vuoksi en voi aloittaa työkokeilua omassa yrityksessä, koska siitä tulisi minulle merkittävät menetykset eräässä toisessa, mutta läheisesti työttömyyteeni liittyvässä asiassa.
Minä olen ollut lähes kaksi vuotta sairaslomalla burnoutin ja alaselän ongelmieni vuoksi ja sairaslomani jatkuu 31.12.2026 saakka, joten 31.12.2026 minä olen ollut sairaslomalla kaksi vuotta ja viisi kuukautta; minä olen paramilitaarisotilas ja rakennusalan yrittäjä, joka painoi 15 vuotta töitä ja tehtäviä putkeen ilman lomia ja sitten täytyi pitää hieman pidempi paussi.- Anonyymi00288
Minä olin tavallinen duunari 29 ikävuoteen saakka ja sen jälkeen yrittäjä rakennusalalla ja työpäivät tosiaan sellaiset 15 tuntiset.
57v jouduin jäämään pois töistä kun paikat hajosi ja 59v sain työkyvyttömyyseläkkeen.
En tosin ollyt yhtään päivää työttömänä työnhakijana enkä saanut sosialitukia tai työttömyyskorvausta missään vaiheessa.
Tuon 2 vuotta elin säätöillä ennen eläkkeen saamista.
Eläkehakemuksessa oli kysely viimeisen vuoden vuosituloista ja se oli mulla 5000€.
Niin ja yritykseni toimiala oli rakennuksien betonityöt ja raudoitukset sekä pinnoitustyöt.
- Anonyymi00246
Ei se tarkoita sitä, että jos on ilman palkkatyötä, että on jouten, lusmuilee eikä tee mitään.
Työttömän velvollisuushan on hakea jatkuvasti töitä, joten se sääntö on sitten muutettava.
- Anonyymi00247
Neuvostoliitossa vankityöleirit kuihtuivat kannattamattomina pois 50-luvulla. Oli halvempaa tehdä koneilla ja ammattimieehillä. Suomessa työttömien siirtotyömaat jatkuivat vielä 60-luvun.
- Anonyymi00254
Ei mulla jalat nouse, eikä kädet toimi. Ei kaikki työttömät ole vain laiskoja. Jotkut ovat työkyvyttömiä työnhakijoita. Joita ei päästetä sairaseläkkeelle. Valtio katsos säästää.
- Anonyymi00258
Kyllä, näin on. Ei sitä ihmisiä voida laittaa väkisin töihin vain sen vuoksi, että he saavat työttömyyskorvausta. Tällainen työttömän "simputtaminen" ei kuulu oikeusvaltion toimintavalikoimaan.
- Anonyymi00255
Varmaan sen takia, että sittenhän se olisi työtä, ja siitä pitäisi maksaa lainmukainen palkka. Työttömyyskorvaus ei ole lain mukaan riittävä minimipalkka. Ihan syystä.
- Anonyymi00289
Mitä höpötät????
Jos jaat työttömyyskorvauksen tessin tuntipalkalla saat tulokseksi tunnit minkä edstä sinulle voitaisiin teetättää töitä ja saisit ihan ammattia vastaavan tessin mukaisen korvauksen.
Jos se työttömyyskorvaus sana närästää niin voihan sen nimen muuttaa vaikka työvelvoitepalkaksi niin ei silloin pitäisi närästää.
Eli metsäalan tessin mukaan esim. 40€ päiväraha edellyttäisi n. 4 tunnin työskentelyä.
- Anonyymi00256
jep, ja irtisanotaan ne metsurit jotka tekee tuota työkseen. Saadaanammattitaitoisia työttömiä.
- Anonyymi00259
Mää rupaa mielummi kirurkiks .Antakee puukko ja potilas .En mie työtä pelkee. Millo ja missä alotan?
- Anonyymi00269
Suomi on metsiä ja risukkoa täynnä. Sinne vaan etsimään sopiva kohde, kerää ja myy sen hakkeeksi. Tärkeintä on risukkojen väheneminen, ja siitä saa hyvät rahatkin.
- Anonyymi00271
Jokamiesoikeuksien laajentaminenko kysymyksessä?
- Anonyymi00270
Kiitos jos tuet:
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/16075 - Anonyymi00272
Miksi mistään työstä pitäisi mitään maksaa ??? Velvoitetaan kaikki töihin ilman palkkaa vaikka kuolemanrangaistuksen uhalla, niin säästyy pitkä penni ja hommat tulevat tehdyksi. Orjuus taas kunniaan !!
- Anonyymi00273
Maksetaanhan 1.6 miljoonalle eläkeläisellekin joutenolosta?
- Anonyymi00280
Eläkeläiset ovat eläkkeensä omalla työllään ansainneet, joten ei se eläkkeen nostaminen ole joutenoloa..
- Anonyymi00290
Anonyymi00280 kirjoitti:
Eläkeläiset ovat eläkkeensä omalla työllään ansainneet, joten ei se eläkkeen nostaminen ole joutenoloa..
Miksei eläkeläiset voineet säästää omasta työnteostaan omaa eläkettä, vaan pakotetaan muiden elätettäväksi nykyisistä varoista? Onko rahaa niin helvetin vaikeaa sitten säästää ihan oikeasti vai johtuuko tämä nyt siitä että ollaan niin köyhiä että joudutaan pyörittämään systeemissä jokaista printattua lappua ympäriinsä ettei yhtäkkiä eläkkeellä ala inflaatio laukata kun miljoonat lähtee eläketileiltä liikkeelle paratiisisaarilta?
- Anonyymi00291
Ja taasenko yrität rinnastaa eläkeläiset nuoriin työikäisiin lusmuihin?
30 vuotias elämänsä kunnossa oleva on saman veroinen kuin 70v eläkeläinen???????????? - Anonyymi00297
Anonyymi00290 kirjoitti:
Miksei eläkeläiset voineet säästää omasta työnteostaan omaa eläkettä, vaan pakotetaan muiden elätettäväksi nykyisistä varoista? Onko rahaa niin helvetin vaikeaa sitten säästää ihan oikeasti vai johtuuko tämä nyt siitä että ollaan niin köyhiä että joudutaan pyörittämään systeemissä jokaista printattua lappua ympäriinsä ettei yhtäkkiä eläkkeellä ala inflaatio laukata kun miljoonat lähtee eläketileiltä liikkeelle paratiisisaarilta?
Eläke perustuu ensisijaisesti tehtyyn sopimukseen eikä poliittiseen päätökseen ja me olemme sopimusyhteiskunta; ei tehtyjä sopimuksia tuosta vain voida purkaa poliittisella päätöksellä.
- Anonyymi00314
Anonyymi00290 kirjoitti:
Miksei eläkeläiset voineet säästää omasta työnteostaan omaa eläkettä, vaan pakotetaan muiden elätettäväksi nykyisistä varoista? Onko rahaa niin helvetin vaikeaa sitten säästää ihan oikeasti vai johtuuko tämä nyt siitä että ollaan niin köyhiä että joudutaan pyörittämään systeemissä jokaista printattua lappua ympäriinsä ettei yhtäkkiä eläkkeellä ala inflaatio laukata kun miljoonat lähtee eläketileiltä liikkeelle paratiisisaarilta?
Åersu esittää potaskaa sen kun ehtii
- Anonyymi00274
Mettä palaa jo ekana päivänä, ei ole penniäkään kiinni. Vieläkö otat risusavottaan ,omalla vastuullasi?
- Anonyymi00276
Taasko risusavottaan?
Mitä ne siellä tekee? - Anonyymi00277
Laittakaa. Lupaan keksiä tavan kusta muroihinne.
- Anonyymi00278
Ei se saisi tuntemaan osallisuutta, pikemminkin päinvastoin, jos täytyisi sillä vähimmäissummalla jolla tuskin elää paiskia vielä töitä. Työ kuin työ kuluttaa ja vaatii myös raskaampia huveja, ja parempaa ruokaakin pysyä kunnossa.
- Anonyymi00293
Pointti on se että takuu varmasti 50% hakeutuisi parempiin hommiin aika pian.
Eli vation elätettävien määrä putoaisi aika nopeaa.
ja seuraavaksi kysyt mihin hommiin, no niihin hommiin jonne työttömät eivät nyt suostu lähtemään ja jotka olisivat parempia kuin pakkotyöt.
Töitä on mutta ei halukkaita tekjöitä vaan halutaan insinörin palkka esim. ruohonlaikkuusta.
- Anonyymi00279
Työt joihin ei löydy tarpeeksi halukkaita omasta.maasta korvauksella joka ei ole häävi. Niistä voidaan tehdä kyllä kansalaisvelvollisuus koskien ihan jokaista vuorollaan.
- Anonyymi00282
Oletko sinä aikonut mieluummin tehdä itsellesi tällaista kansalaisvelvollisuutta?
- Anonyymi00283
Käsitän hanttihommalla satunnaista tai vaatimatonta työtä, joka ei vaadi erityistä ammattitaitoa.
Käsityääkseni risusavotta on metsänhoidollinen työ, joka vaatii hyvää fyysistä kuntoa ja alan ammattitaitoa.- Anonyymi00294
Fyysinen kunto kohenee siellä töitä tehdessä ja risujen raivaus on juuri sellainen metsäalan tessissä määritelty lyhyen opastuksen vaatima työ.
- Anonyymi00287
Risujen keräämiseen en suostu mutta ruohoa voin käsilläni repiä maasta ja katsoa loput päivästä kun se kasvaa nurmikentäksi takaisin. Siinä vasta Jumalan Raamatussa peräänkuuluttamaa liikevoittoista työtä.
Proverbs 14:23 (KJV): "In all labour there is profit: but the talk of the lips tendeth only to penury."
Tässä muuten perusta sosiaalitukivaltiolle Jumalan käskemänä
Deuteronomy 15:7-11 (KJV): Open your hand wide to the poor brother; God commands provision because "the poor shall never cease out of the land."- Anonyymi00313
Persun yhtälö. Persulla kaikki hukassa
- Anonyymi00346
Tuskin tekisit edes ruohon repimistä.
Kävin aikoinaan intiassa goalla lomareissulla ja siellä naiset nyhti nurmikot siistiksi käsin ja nyhdetty ruoho vietiin lampaille.
Haluaisin kyllä nähdä sinut kyykyssä repimässä 200m2/vrk puiston nurmikkoa ja seuraavana päivänä uusi alue.
Saattaisit kaivata sitä risusavottaa aika nopeasti.
- Anonyymi00292
Hallituksen jäsenet risusavottaan ja vanhuksien nurmien leikkaamiseen . Liian iso liksa ei mistään . Sopeutumisrahalla elävät Kokoomus rouvat pakkotyöhön sillä he ovat laiskoja laskelmoivia toisen siivellä eläviä. Sopeutumisraha 1 vuoden mittaiseksi Suomella ei ole vara rikkaisiin!!!!!!!!
Aika messevän idean ideoit. Ihan itte!! Sua ennen saman on ideoinut jo satoja kertoja monet muutkin kaltaisesi ideanikkarit. Mitä me tehtäis ilman teitä....?!
☝️😆- Anonyymi00295
Vieraslajien harventaminen juurineen on jokaisen velvollisuus
- Anonyymi00301
Ei tuommosilla huuteluilla ole muuta tarkoitusta kun leimata työttömät ihmisryhmänä työtä vieroksuviksi ja kansan ryhmän leimaamine on rikos.
Kyllä mettässä heiluneet tietävät että se on hikistä hommaa ja puukaato ammatikseen on vieny mone aikaseen hautaan. Sen verran raskasta hommaa on jossa selkä on kovilla. Kyllä nämä huutelijat tietää että työhön pitää alkuunsa olla edellytyksen ja sen tekemisestä tulee saada asiallinen palkka. Piruuttaan tai tarkoituksellisesti pyrkivät leimaamaan ja luomaan käsitystä jotta työttömyys antaisi oikeutuksen viedä ihmisiltä työpanos ilman ja kohdella heitä arvottomasti. - Anonyymi00312
Persut on täyttä sontaa
- Anonyymi00348
Anonyymi00301 kirjoitti:
Ei tuommosilla huuteluilla ole muuta tarkoitusta kun leimata työttömät ihmisryhmänä työtä vieroksuviksi ja kansan ryhmän leimaamine on rikos.
Kyllä mettässä heiluneet tietävät että se on hikistä hommaa ja puukaato ammatikseen on vieny mone aikaseen hautaan. Sen verran raskasta hommaa on jossa selkä on kovilla. Kyllä nämä huutelijat tietää että työhön pitää alkuunsa olla edellytyksen ja sen tekemisestä tulee saada asiallinen palkka. Piruuttaan tai tarkoituksellisesti pyrkivät leimaamaan ja luomaan käsitystä jotta työttömyys antaisi oikeutuksen viedä ihmisiltä työpanos ilman ja kohdella heitä arvottomasti.Olen itse nähnyt ja itse myös ollut ryhmässä jonka joutenoloa alettiin rajoittamaan.
Itse ja varmaan mini muukin hakeutui oikeisiin töihin kun ei enään saanutkaan olla muiden rahoilla jouten.
Eli jos sinulle nyt tarjottaisiin 2000€/kk työtä niin haistatat pitkät kyseiselle työlle.
Mutta kun uhkana on että joudut tekemään risu tms. hommaa tuolla sosialituen sumalla niin alkaa se 2000€</kk homma kiinnostamaan ihan eri lailla. - Anonyymi00370
Anonyymi00348 kirjoitti:
Olen itse nähnyt ja itse myös ollut ryhmässä jonka joutenoloa alettiin rajoittamaan.
Itse ja varmaan mini muukin hakeutui oikeisiin töihin kun ei enään saanutkaan olla muiden rahoilla jouten.
Eli jos sinulle nyt tarjottaisiin 2000€/kk työtä niin haistatat pitkät kyseiselle työlle.
Mutta kun uhkana on että joudut tekemään risu tms. hommaa tuolla sosialituen sumalla niin alkaa se 2000€</kk homma kiinnostamaan ihan eri lailla.Työehtosopimuksen mukainen palkka ilman sen ihmeempiä vaatimuksia kelpaa suurimmalle osalle.
- Anonyymi00296
Vai on risusavotta hanttihommia. Eipä metsureita voi enempää aliarvioida. Nimim. Hanttihommia tein 30 vuotta
Kelpo työterveys olisi kyllä työttömille mieleen kun lääkäriin pääsisi jopa samana päivänä. Ja paljon työnjohtopaikkojakin tarvittaisiin savottalaisia valvomaan, ainakin kymmeniä eri puolille maata.
- Anonyymi00356
Tuolla oli ehdotus johtajiksi koulutettavien varusmiesten käyttämisestä valvontaan. Saavat samalla arvokasta kokemusta kuinka siviilejä johdetaan. Tuo olisi lyhytaikainen ja lähes kustannusneutraali osa koko asepalvelusta, eli ei tietenkään unohdeta pääasiaa.
Anonyymi00356 kirjoitti:
Tuolla oli ehdotus johtajiksi koulutettavien varusmiesten käyttämisestä valvontaan. Saavat samalla arvokasta kokemusta kuinka siviilejä johdetaan. Tuo olisi lyhytaikainen ja lähes kustannusneutraali osa koko asepalvelusta, eli ei tietenkään unohdeta pääasiaa.
Ei taida risusavotan johtamisesta saada järjellistä sotilaskoulutuksen osaa edes fakiiri.
- Anonyymi00302
Savottalaisille maksetaan tietenkin käypä palkka, muuten kyseessä on orjatyö.
- Anonyymi00307
Milläs kuljet risusavottoihin jos ei varaa
autoon pitkäaikaistyöttömänä?
629€ / 4 vkoa.
Vastaus tähän on tietysti polkupyörä
(jonka joudut varastamaan) jolla
poljet kymmenkunta km päivittäin
säässä kuin säässä - Anonyymi00308
Tuli tässä mieleen, että miksei aloittaja uskaltanut hukkua kännissä tänäkään jussina?
- Anonyymi00369
Lienee kirjoittaja kivisestä tolppatalosta Helsingistä. Ainakin kantasuomalaisviha on sitä luokkaa.
- Anonyymi00309
Kaikki persun pirut risusavottaan
- Anonyymi00316
Minulla 300 hehtaaria kymmenisen vuotta sitten päätehakattua aukkoa. Sinne saavat työttömät mennä huhkimaan.
- Anonyymi00368
Missä voi kirjoittaa työsopimuksen?
- Anonyymi00318
Tulen savottaan samoihin aikoihin kun kokoomuksen Suvi Linden.
- Anonyymi00319
Turvavarusteet metsätöissä
Lähetetty: 5.12.2015, 09:51
Metsäalan työehtosopimuksessa on sovittu ammattimetsureiden turvavarusteista seuraavaa:
Työnantaja toimittaa kustannuksellaan vakituisessa työsuhteessa oleville työntekijöilleen seuraavan listan mukaiset turvavarusteet:
moottorisahatöissä CE-hyväksytty metsuripuku
1-2 kpl
raivaussahatöitä tekevälle työntekijälle raivaussahatyöntekijän housut ja metsuripusero
1 kpl
moottori- ja raivaussahatöissä CE-hyväksytty kypäräpaketti sisältäen kypärän, kuulosuojaimet, silmäsuojan, alusmyssyn ja niskasuojan
1 kpl
moottorisahatöissä CE-hyväksytyt metsurin turvajalkineet: kumi- ja nahkajalkineet
1+1 pr
muissa töissä muut paikallisesti sovittavat työhön soveltuvat suojajalkineet
1 pr
sadeviitta tai sadeasu
1 kpl
suojakäsineet
3 pr
välipuku
hakkuutöissä konkeloliina
1 kpl
1 kpl
Määräaikaiseen työsuhteeseen raivaus- tai moottorisahalla tehtäviin töihin tulevan työntekijän käyttöön työnantaja hankkii tarvittavat em. luettelon mukaiset turva- ja suojavarusteet.
– Koska on osoittautunut, että muutamat palstalaisista luulevat tästäkin asiasta enemmän kuin tietävät, toivoisin, että lukisivat ehdot turvavarusteiden käytöstä.
Korostaisin kuitenkin, että hankintahakkaaja ja harrastelija voivat puuhastella vaikka munasillaan, sitä ei estä lait eikä asetukset.
Työnantaja voi määrätä käyttämään, mutta sekään ei perustu lakiin. Vakuutusyhtiöllä voi olla kanta, mutta tiettävästi ne ovat kakistelematta korvanneet tapaturmat, oli kypärä tai ei.- Anonyymi00350
Kyllä kyllä.
Työvaatteet ja jalkineet sekä turvavarusteet ovat työnantajan omaisuutta.
Satunaisen 1-2kk duunarin varusteita ei tarvitse hommata uutena vaan pestynä ja pudistettuna aina seuraavalle.
Lisäksi luettelit metsurin varusteet koko vuodelle, mitäs arvelet suojavaruteiden olevan risusaksilla työskentelevälle lusmulle?
Tuskin tarvitsee metsurin haalaria kun ei sitä moottorikäyttöistä laitetta käytä.
Tosielämässä on myös kaikennäköisiä vaatimuksia kuten esim. taukotilat ja pukuhuoneet.
Itse toimin eakennusalan erikoishommissa lähes 40 vuotta ja aika harvoin käytettiin pukuhuoneita ja taukotiloja kun ne olivat useinmiten kauempana varsinaisesta työkohteesta.
Haalarit puettiin autossa ja kahvit juotiin autossa ja lounas syöriin jossakin lounaspaikassa.
- Anonyymi00320
Sopii mutta sillä ehdolla että homma tehdään palkkatyönä, jossa tuntipalkka on sama mitä joku nytkin sitä palkkatyötä tekevä saisi. Sitten vain katsotaan monta tuntia voi tehdä kela korvauksilla.
Luonnollisesti kun maksetaan palkkaa. Kuuluu myös työsuhteeseen kuuluvat muutkin edut. Yksi etu on pienempi veroprosentti saadusta palkasta kuin nyt vakio 20% kela korvauksesta. Muut edut on tietysti työvaatteet lomat työterveyshuolto jne jne.- Anonyymi00322
Meidän ja monien muiden metsissä oli jo 60 luvulla risusavotta porukka hommissa, joka on yksi ansio nykypäivän rehevälle metsän kasvulle ja tukkivarannolle. Ei siihen aikaan raivaussahoja tunnettu eikä tarvittu. Hyvä terävä vesuri oli ainut työkalu ja se riitti, kyllä se riittää tänäkin päivänä. Vesurilla työtä tekevä ehtii arvioida paremmin taimikon ja työtulos, vaikka se ei nopeudessaan ehkä ole yhtä suuri, mutta laatu on varmasti parempi, joka on taimikon hoidossa kaikkein tärkeintä ei nopeus, vaan laatu . Vesurilla työskentelevä ei tarvitse kuulo ei oikeastaan muitakaan suojaimia. Kunhan ottaa vesurin ja lompsii harvennukselle.
- Anonyymi00321
Koska olet itse ollut tekemisissä työelämän kanssa.Kirjoituksesta päätellen et koskaan oikeissa töissä.Tiedätkö ettei risuja saa nykyisin kerätä metsä pohjalta,ne on jätettävä luonnon hyväksi.Vai onko sinulla kuva ,että työttömät keräisi syliinsä risut ja kantaisivat sitten kasaan.Taidat olla yhtä Välkky,kuin entinen työministeri Satonen.
- Anonyymi00331
Idealistinen työtön ulahti.
Yritä keksiä edes hieman uskottavmpi sepustus. . Et noilla tarinoilla tule koskaan pääsemään himoitsemallesi työkyvyttömyyseläkkeelle, koska realismi loistaa poissaolollaan.
- Anonyymi00330
Se vasta kalliiksi tulisi, pitäisi järjestää ainakin työterveyshuolto, palkan pitäisi olla tessin mukainen, eläkemaksut.
- Anonyymi00367
Nimenomaan tämä että tes-palkkaus ei olisi sallittua työtöntä kohtaan kielii siitä että on jo poliittisella ohjauksella käännetty kansa hyväksymään se että tätä sakkia ei ole tarkoituskaan työllistää. Oli olosuhteet mitkä tahansa.
- Anonyymi00336
Oikeisto ei saa halpa-Aasiasta tarpeeksi ihmisriito-orjatyövoimaa, joten ovat suomalaisten työttömien ja osa-aikatyöläisten kimpussa. Häpeällistä, luonnevikaista ja antikristillistä toimintaa.
- Anonyymi00339
Työttömyyskorvaus on sama kuin vakuutuskorvaus, eli se rahasto maksetaan etukäteen palkasta. Sen lisäksi monet kuuluvat liittoon, jonka jäsenmaksuilla korvataan osa rahasta. Yhtä hyvin voisit kysyä miksei vakuutuskorvauksen saaneita laiteta risusavottaan. Et ole ilmeisesti koskaan ollut töissä kun et ole kuullut asiasta?
- Anonyymi00342
Turhaan noille mitään selität ,niillä on nuppi umpi luuta, eikä ne sitä paitsi edes halua ymmärtää. Tarkoitus hakuista kiusantekoa ja taustalla pyrkimys saada ilmais työvoimaa
- Anonyymi00351
No voisitko luetella tuon työttömyysvakuutuksen ehdot?
Meinaan että tuskin siinä on ehtona että ei tarvitse yrittää työllistymistä ja että työttömyyskorvaus on ikuista.
Oikeastaan työttömyyskorvausta ei enään ole muutakuin ansiosidonnaisessa, muutenhan se sulautui yleistukeen.
Ansiosidonnaisessa on nääritelty aika tarkkaan kuinka kauan voi nauttia vakuutuskorvauksesta.
- Anonyymi00340
Siksi ei velvoita kun se ei nappaa vaikka tulisit ja kantaisit minut sinne metsään, ilmoitan sitten vasta heti, että haluan lääkäriin. Se on sitten moro nääs. Voit jatkaa typerää ihmettelyäsi maailman tappiin, kuten teetkin.
- Anonyymi00343
Kyllähän työttömät pitäisi jotain velvoittaa tekemään vastikkeeksi toisten maksamista tuista. Kesäaikaan olisi helppoa löytää puuhastelua josta vähälahjaisemmaisetkin suoriutuvat.
Esim. aiemmin mainittu risusavotta . Monet töissä ahkeroivat viettävät ansaituilla lomillaan myös aikaa mökeillään joissa monessa vielä puucee. Työttömät voisi velvoittaa tyhjentämään näiden heidän tukensa maksavien huussienaluset osa korvauksena, sekä kiitollisuuden osoituksena saamistaan almuista.- Anonyymi00355
öhö öhö risusavotta sontapönttö kerjuu almuja öhö öhö. Kyllä teinillä on hauskaa trollailla vakavilla asioilla. Ei tampio ymmärrä että omakin tulevaisuus on samanlainen. Nämähän kaikki aikovat toimitusjohtajiksi saman tien.
- Anonyymi00354
Ja taas yksi suomalaisia kohtaan tehtailtu vihaketju. Kumma että nämä saavat jäädä mutta asiallisia keskusteluja poistetaan.
- Anonyymi00366
Se että nimenomaan tällaiset ketjut saavat olla kertoo taustalla piilevistä poliittisista päämääristä.
- Anonyymi00357
Tässä työttömien risusavotassa on vain yksi pikkuinen ongelma, tuoko nämä risusavoottat valition jo ennestään velkaiseen kassaan yhtään sen enemppä raha eli onko tämä risusavootta mitään sellaista työtä mikä tuottaa jotain hyvää lisää veronmaksajille?
- Anonyymi00358
Valtiolta kymmenien miljoonien tuet metsänomistajille - Suurin yksittäisen metsänhoitoon liittyvän valtiontuen saajan tukipotti nousee yli 300 000 euroon. Vuonna 2025 valtion myöntämiä metsänhoidon tukirahoja oli jaossa noin 37,3 miljoonaa euroa. Tukirahaa on jaossa muun muassa taimikon ja nuoren metsän hoitoon.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/813f37ad-beb5-4f54-a2ce-44a5e3b2c701 - Anonyymi00362
Tuopii ja paljon hyötyä.
kotona jouten olevat joutuvat lähtemään liikkeelle ja kävelemään päivän.
Joutilaista tulee aktiivisempia ja heidän kunto paranee.
He eivät ole niin alttiita sairastumisille ja ehkäpä joku saa kipinän alkaa ihan tosissaan etsimään töitä.
Hyötyjä on paljon. - Anonyymi00365
Anonyymi00362 kirjoitti:
Tuopii ja paljon hyötyä.
kotona jouten olevat joutuvat lähtemään liikkeelle ja kävelemään päivän.
Joutilaista tulee aktiivisempia ja heidän kunto paranee.
He eivät ole niin alttiita sairastumisille ja ehkäpä joku saa kipinän alkaa ihan tosissaan etsimään töitä.
Hyötyjä on paljon.Mutta et salli työttömän työllistyvän työpaikkaasi?
- Anonyymi00375
Anonyymi00358 kirjoitti:
Valtiolta kymmenien miljoonien tuet metsänomistajille - Suurin yksittäisen metsänhoitoon liittyvän valtiontuen saajan tukipotti nousee yli 300 000 euroon. Vuonna 2025 valtion myöntämiä metsänhoidon tukirahoja oli jaossa noin 37,3 miljoonaa euroa. Tukirahaa on jaossa muun muassa taimikon ja nuoren metsän hoitoon.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/813f37ad-beb5-4f54-a2ce-44a5e3b2c701Jarpo on siellä Mersunsa kanssa hommissa & menossa mukana.
T. Mersu-Jarmo! - Anonyymi00380
Anonyymi00365 kirjoitti:
Mutta et salli työttömän työllistyvän työpaikkaasi?
No en kun firmani ei työllistä edes minua itseä.
Multa voi kyllä ostaa tuon firman ja alkaa työllistämään muita. - Anonyymi00385
Anonyymi00375 kirjoitti:
Jarpo on siellä Mersunsa kanssa hommissa & menossa mukana.
T. Mersu-Jarmo!Mersu-Jarmo on siellä vuorenvarmasti!
- Anonyymi00360
Mukavaa ulkohommaa hyvässä porukassa
- Anonyymi00364
Tes-palkattuna kelpaa. Muutoin ei. Tes-palkatusta työstä kertyy eläkettä. Työttömyyskorvauksesta ei. Tes-palkattu osallistuu eläkekassan kartuttamiseen.
- Anonyymi00376
"Mukavaa ulkohommaa hyvässä porukassa"
Joisin vain raakaa viinaa ja haistattelisin työnjohtajille niin kauan kunnes tulisi poliisit.
Sitten löisin poliiseja tyhjillä viinapulloilla ja vetäisin turpaan niin, että metsätyömaa raikais.
Terveisin
Laatoittaja 42v
Tampere - Anonyymi00379
Anonyymi00364 kirjoitti:
Tes-palkattuna kelpaa. Muutoin ei. Tes-palkatusta työstä kertyy eläkettä. Työttömyyskorvauksesta ei. Tes-palkattu osallistuu eläkekassan kartuttamiseen.
Eli se eläkekarttuma on se kaiken a ja o?
Miksi esim minun ikäisiltä vietiin eläkekarttumat alle 23 v tienatuista tuloista?
perusteluina on pidetty sitä että ne palkathan oli niin pieniä ettei sillä eläkekarttumalla oluut mitään vaikutusta.
Eikö sama petustelu kelpaa tähän asiaan?
Jos teet tosiaan sellaiset tunnit jolla sosialituilla pääsee tes palkkouhin ja kun kyseessä joku kuukauden työrupeama niin eläkekarttuma on tasan pienempi kuin aikoinaan alle 23v tinattu kokoaikainen työpaikan karttuma.
Jotenkin kalskahtaa tuo vaatimus eläkekarttumasta pelkältä tekosyyltä.
- Anonyymi00363
Mutta et ole sinäkään valmis työllistämään työsuhteella? Turha sitten kitistä kun päädytään kaikki orjavaltioon jossa ansiotyö on kielletty.
- Anonyymi00371
Vihaketju linkitetty eteenpäin asianmukaisille tahoille....
- Anonyymi00377
Kannattaa ilmoittaa nämä nimenomaan suomalaisiin kohdistetut vihaketjut eteenpäin. Jopa AVeella nämä poistetaan aika nopeaan. Kertoo tosiaan mikä on homman nimi tällä palstalla..
- Anonyymi00381
Anonyymi00377 kirjoitti:
Kannattaa ilmoittaa nämä nimenomaan suomalaisiin kohdistetut vihaketjut eteenpäin. Jopa AVeella nämä poistetaan aika nopeaan. Kertoo tosiaan mikä on homman nimi tällä palstalla..
Tuo aloitus on jonkun äidin pienen pojan ja kermaperseen älynväläys, jonka voi jättää omaan arvoonsa..
- Anonyymi00378
näin on, sähköpyörätuoli korvataan panssarivaunulla jotta pystyy liikkumaan metsässä.
- Anonyymi00382
Risusavottaan ja marjametsään.
- Anonyymi00384
Persut heti siperiaan
- Anonyymi00383
Tottakai maksetaan työttömyyskorvaus. Ei kiinnosta mitkään savotat. Todellisuudessa te maksatte kuitenkin. Haluatte tai ette.
- Anonyymi00392
Oikeistolle voi myös maksaa samalla mitalla kuin ovat heikoimpia lyöneet.
- Anonyymi00386
Työttömien kiusaajat keskitysleireille.
- Anonyymi00387
Jos tuota keskitysleiripuhetta pidetään vihapuheena, miksei sitten keskustelun 1. viestiä?
- Anonyymi00393
Anonyymi00387 kirjoitti:
Jos tuota keskitysleiripuhetta pidetään vihapuheena, miksei sitten keskustelun 1. viestiä?
Kysele miksi kukaan puolustaisi teitä vempuloita sodassa?
- Anonyymi00394UUSI
Keskitysleirillä käyminen voi olla aivan laillista ja harmitonta nykyään, kun vanhoista natsien keskitysleireistä on tehty museoita. Monet turistit ovat niillä käyneetkin.
- Anonyymi00389
Höpö höpö taas ruikuttajat..Tuodaan vain lisää halpatyovoimaa makoileen työttömyyskortistoon, että päästään siihen puoleen miljoonaan työttömään sehän SDP:n tavoite on.
- Anonyymi00391
Kaikille persuille ja kokoomuslaisille pitäisi saada vähän eli kunnolla kärsimystä elämään. Loppuisi tämä p*njauhanta ja muiden päälle kuseskelu.
- Anonyymi00390
Kuulostaa venäläiseltä, ei välitetä tiedoista ja taidoista vaan pistetään mihin sattuu.
- Anonyymi00395UUSI
Se nyt ei demokraattisessa valtiossa käy ihan noin vain se pakkotyön teettäminen.
Sosiaalietuudet ovat viimesijainen vastikkeeton tuki johon myös EU säädöksissä velvoitetaan ja josta Suomi on jo saanut moitteita huonosti hoidettuna.
Moni tykkää nyt hokea sitä kuinka Tanskassakin... tajuamatta sitä, että siinä Tanskan mallissa näille työttömille maksetaan ihan palkkaa vastaava korvaus niistä "hanttihommien" tekemisestä eikä se malli ole todellakaan mikään halpa malli valtiontalouden kannalta. Tanskalla on rahaa toisin kuin Suomella.
Meillä on myös sitten nämä yleissitovat Työehtosopimukset jos ruvetaan työtä teetättämään päätoimisesti. Niille "hanttihommille" on myös yleensä olemassa jo ihan työmarkkinat ja tuskin siellä tykätään jos ruvetaan heidän leipää syömään pakkotyövoiman keinoin.- Anonyymi00396UUSI
En minäkään työttömyydestä ja työttömistä pidä varsinkaan jos sitä toteutetaan ihan vain lusmuilun nimessä, niin ei maailma pyöri. Mutta kyllä työstä kuin työstä kuuluu saada palkka koska se palkka vastaa tehtyä työtä ja menetettyä aikaa joita ei koskaan saa takaisin. Se on korvaus siitä ja se kuuluu saada. Jos toisin koitetaan, niin sitä vastaan tulee olla vaikka se tietäisi sotaa.
- Anonyymi00397UUSI
Anonyymi00396 kirjoitti:
En minäkään työttömyydestä ja työttömistä pidä varsinkaan jos sitä toteutetaan ihan vain lusmuilun nimessä, niin ei maailma pyöri. Mutta kyllä työstä kuin työstä kuuluu saada palkka koska se palkka vastaa tehtyä työtä ja menetettyä aikaa joita ei koskaan saa takaisin. Se on korvaus siitä ja se kuuluu saada. Jos toisin koitetaan, niin sitä vastaan tulee olla vaikka se tietäisi sotaa.
Joskus ennen sai palkan vastineeksi työpankoksestaan, nykyään taitaa olla että halutaan palkka menetetystä ajasta.
Ei ihme ettei työntekijöillä ole enään ammattiylpeyttä, he kun myyvät vain omaa aikaansa.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483