Työttömät risusavottaan

Anonyymi-ap

Tuli tässä juhannusnuotiolla sellainen idea mieleen, että miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risusavottaa rahojensa eteen? Nythän niille maksetaan pelkästä joutenolosta.

393

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinä voi käydä taimikolle huonosti. Risu kuin risu...

      • Anonyymi00007

        Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti


      • Anonyymi00008

        Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.

        Ilmeisesti käytät liikkumiseen pääasiassa asfaltoituja katuja? Metsää tuskin olet edes nähnyt.


      • Anonyymi00010

      • Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti

        Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.

        Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...


      • Anonyymi00018
        he-ma kirjoitti:

        Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...

        Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.

        Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.


      • Anonyymi00020
        he-ma kirjoitti:

        Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...

        Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.

        Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.

        Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.

        Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.

        Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.

        Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.

        Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.


      • Anonyymi00020 kirjoitti:

        Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.

        Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.

        Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.

        5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.


      • Anonyymi00018 kirjoitti:

        Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.

        Nyt korkki kiinni jo, et osaa muotoilla ajatustasi tekstiksi. Vai jäikö äidinkielen opinnot apa-asteelle?


      • Anonyymi00097
        he-ma kirjoitti:

        5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.

        Ei se mitään, jos haluaa olla velkavankeudessa koko ikänsä.

        Itseäänhän sitä saa syyttää, jos tuhoaa toisten omaisuutta ja saa rangaistuksen.

        Ehkä teille kaikille ei oikeusvaltio sovi, joten esimerkiksi Venäjä voisi olla sopivampi maa asustella?


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.

        Hörhöjen mielestä metsähoito on vahingollista


      • Anonyymi00128

        Taimin kanssa risusavottaan, aina Taimi väliin kaataa ja kiksauttaa, eikö sekään käy.
        Sanankin teki niin pääsihteerinä, yökerhoissa oli imettävänä, siitä nautti kokassa !


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.

        Kuolee monta raakkua tuossa menossa...


      • Anonyymi00147

        kiljupoersu alotti klo 4.50 persuilu aloituksensa, että näkee missä kunnossa persun ajattelu on...

        hoiperrellut kotiinsa koko yön ja sammunut netin ääreen...


      • Anonyymi00151
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.

        Risut hajoaa itellään= kuuluvat metsiin


      • Anonyymi00159

      • Anonyymi00163
        he-ma kirjoitti:

        Siinäpä se. Jos pakkotyöhön pakotetaan työtön, ei ole hänen vikansa jos 'vahingossa' poistaa myös sen kasvatettavaksi tarkoitetun arvopuun...

        Joko Romanit ovat urakoissa mukana?


      • Anonyymi00181
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.

        Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.

        Hienoa SDP, demarit on ainoa työntekijöiden puolella oleva puolue


      • Anonyymi00184
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.

        kerropa porvarisika yksikin avoin työpaikka johon otetaan heti suomalainen työhön.

        Tähän ei o ykskää osannut täällä vastata koskaan


      • Anonyymi00185
        Anonyymi00184 kirjoitti:

        kerropa porvarisika yksikin avoin työpaikka johon otetaan heti suomalainen työhön.

        Tähän ei o ykskää osannut täällä vastata koskaan

        ei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !

        Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitä


      • Anonyymi00193
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.

        Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.

        Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.

        Ei täällä ainakaan veronmaksajat päätä mitään. He vaan kaivaa kuvetta


      • Anonyymi00195
        Anonyymi00181 kirjoitti:

        Hienoa SDP, demarit on ainoa työntekijöiden puolella oleva puolue

        Päivän paras pieru


      • Anonyymi00196
        Anonyymi00195 kirjoitti:

        Päivän paras pieru

        Demarit kannattaa ennallistamista joka tuhoaa metsäteollisuuden selkärankamme. Siinä kymmeniä tuhansia ihmisiä kortistoon metsäteollisuuden piiristä.


      • Anonyymi00198
        Anonyymi00196 kirjoitti:

        Demarit kannattaa ennallistamista joka tuhoaa metsäteollisuuden selkärankamme. Siinä kymmeniä tuhansia ihmisiä kortistoon metsäteollisuuden piiristä.

        Demarit tuhoaa maatalouden ja sen työllistävän vaikutuksen alaisena on jopa satoja tuhansia ihmisiä. Puolue aikoo lyödä lyötyä.

        Se siitä demareiden työntekijöiden puolella olemisesta sitten.


      • Anonyymi00199
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.

        Sanoo muiden rahoilla lorviva maalaisliiton pummi.
        Törnävän poika ei tajua että työttömyyskorvauksista maksetaan pääosin 25 pinnaa veroa ja palkasta maksetaan työttömyysvakuutusmaksua.
        Kynnä juntti ylihintainen salaattisi peltoon.


      • Anonyymi00200
        Anonyymi00184 kirjoitti:

        kerropa porvarisika yksikin avoin työpaikka johon otetaan heti suomalainen työhön.

        Tähän ei o ykskää osannut täällä vastata koskaan

        Miksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.


      • Anonyymi00201
        Anonyymi00185 kirjoitti:

        ei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !

        Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitä

        Linkkiä muuten huuhaata. En ikinä usko ennenkuin näen siitä mustaa valkoisella.


      • Anonyymi00202
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.

        Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.

        Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.

        Höpö höpö pummi. Eijoudu korvausvastuuseen jos kaataa vahingossa pummin taimet ja jättää risukon pystyyn.


      • Anonyymi00203
        Anonyymi00201 kirjoitti:

        Linkkiä muuten huuhaata. En ikinä usko ennenkuin näen siitä mustaa valkoisella.

        Nimittäin hän on puhunut sitä asiaa vastaan niin kauan kuin muistan.

        Vassut osaa kyllä vääristellä asioita.


      • Anonyymi00205
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.

        Veronmaksajien rahoilla loisivat läskimahaiset isännät niihin hommiin.


      • Anonyymi00207
        Anonyymi00200 kirjoitti:

        Miksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.

        Persuthan sitä on tänne hamuamassa.


      • Anonyymi00208
        Anonyymi00163 kirjoitti:

        Joko Romanit ovat urakoissa mukana?

        kelan työ harkat vain valikoi ,miten samat naamat joutuu aina työ kokeiluun,


      • Anonyymi00218
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.

        Aloittaja ,niin kuin yhtäläillä sinä olet syyllistynyt yhden kansan osan leimaamisen ihmisen aseman perusteella ja molemmat kuulutte siitä myös oikeudelliseen vastuuseen.


      • Anonyymi00219
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.

        Joskus voi olla viisainta olla soittamatta poskeaan ,varsinkin silloin kun kysymys ei ole mulkun pituudesta eikä tiedä minkä kanssa on tekemisissä, siinä voi käydä kalpaten.


      • Anonyymi00225
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.

        Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.

        Älä paasaa paskaa.
        Olen monesti tehnyt laskelmia että jos jaetaan sosialituet tessin mukaisilla palkoilla niin tulee aika iso tuntityövelvoite jokaiselle.
        En ymmärrä miksi sosialipummin palkka pitää olla ääretön (0 tuntia töitä ja toista tonnia "palkkaa").
        Jos nyt uhkaillaan sabotoinnilla niin ainahan voi laittaa isolle kentälle siirtämään kiviä käsipelillä toiseen laitaan ja seuraavana päivänä takaisin.
        Hyöty on se että lähes heti jo kyseisen työn uhka ajaa 70% sosialipummeista töihin ja hankkimaan saman rahan omalla puuhastelulla.
        loput 30% ovat jo niin työstä syrjäytyneitä etteivät osaa eivätkä tajua että itsekkin voi huolehtia omasta elintasostaan.


      • Anonyymi00226
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Työstä saa palkan, alan TES-palkan kaikkine työsuhde-etuineen mm. lomakertymä ja työeläkekertymä. Työstä ei makseta työttömyyskorvausta, jonka taas saa kun on työmarkkinoiden käytettävissä työttömänä työnhakijana.

        Äänestän vaaleissa Sdp:tä koska he haluavat kriminalisoida ja sanktioida alipalkkauksen sekä suojelevat suomalaisia työntekijöitä työvoiman tarveharkinnalla. Jostain kumman syystä yksikään oikeistopuolue; kokoomus, kepu, rkp, kd tai persut eivät halua kriminalisoida ja sanktioida alipalkkausta, ja ne haluavat poistaa myös työvoiman tarveharkinnan. Sdp:n haluamat muutokset vähentäisivät elinkeinotteluelämän halua rahdata maahamme kolmansien maiden kielitaidottomia palkanpolkijoita riistettäväksi halpatyövoimaksi, jonka alipalkan jatkeena ja työnantajien "palkkatukena" toimii suomalainen sosiaaliturva.

        Eipä taida olla puolueista yhtään, joka haluaisi tai uskaltaisi suojella meidän maatamme sosiaalituille rynniviltä siirtolaisten joukoilta ja siis ennen vauraan maamme köyhdyttämiseltä. SDP kaikkein vähiten!

        On näennäisesti erimielisiä puolueideologioita, mutta se on vain näytelmää kansalle. Asiat päätetään jossain muualla kuin Suomen Eduskunnassa.


      • Anonyymi00228
        Anonyymi00097 kirjoitti:

        Ei se mitään, jos haluaa olla velkavankeudessa koko ikänsä.

        Itseäänhän sitä saa syyttää, jos tuhoaa toisten omaisuutta ja saa rangaistuksen.

        Ehkä teille kaikille ei oikeusvaltio sovi, joten esimerkiksi Venäjä voisi olla sopivampi maa asustella?

        Työpanos on työtä etsivän kansalaisen omaisuutta. Sitä ei voi ottaa käyttöön vastoin sen omistajan suostumusta ja siitä on maksettava korvaus, jota kutsutaan palkaksi. Tosin sitten, kun sinut potkitaan kortistoon, tästä käytännöstä voidaan poiketa.


      • Anonyymi00243
        Anonyymi00200 kirjoitti:

        Miksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.

        Harvemmin vassut ketään työllistää. Eiköhän ne ole porvarit, jotka töitä teetättää. Ja halvalla.


      • Anonyymi00245
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.

        Onko sun vaikea ymmärtää asioita. Työtön ei voi mennä tekemään mitään työnteoksi katsottavaa koska heti loppuu rahantulo.


      • Anonyymi00248

        Työttömät ressaantuu jos nyt töihin hätyytetään. Se on ruumiillista työtä, ei näistä työtä välttelevistä ole siihen. Ajatus ihan hyvä.


      • Anonyymi00250
        Anonyymi00245 kirjoitti:

        Onko sun vaikea ymmärtää asioita. Työtön ei voi mennä tekemään mitään työnteoksi katsottavaa koska heti loppuu rahantulo.

        Niih,jopa pullokeräysrahatkin ovat nykyään verotettavaa tuloa,jos ei itse ole tyhjentänyt sen sisältöä.Hik.


      • Anonyymi00257
        he-ma kirjoitti:

        5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.

        5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.

        Korvaukset pienenee jokaisesta tuhotusta puusta.


      • Anonyymi00257 kirjoitti:

        5cm puu on liian helppo tuhota, samoin 30cm. Jos haluaa kostaa pakkotyön on se todella helppoa.

        Korvaukset pienenee jokaisesta tuhotusta puusta.

        Työnantaja vastaa mahdollisista tuhoista. Metsurin koulutus ei onnistu kahdessa päivässä.


      • Anonyymi00260
        Anonyymi00163 kirjoitti:

        Joko Romanit ovat urakoissa mukana?

        Joko Romanit ovat urakoissa mukana?

        Ne viettää ensin kesä ja talvilomat ja sitten pitämättömät
        sairauslomat. Sitten vasta aletaan urakoimaan, usot sie?
        🍾🍾🍾🍺🍺🍺🚻🚻🚻


      • Anonyymi00263
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.

        Miten niin?


      • Anonyymi00265
        he-ma kirjoitti:

        Työnantaja vastaa mahdollisista tuhoista. Metsurin koulutus ei onnistu kahdessa päivässä.

        Sinähän kriminaali olet, tuhoaisit kostoksi metsää, jos pummi joutuisit jotain tekemään korvaustesi ja leipäsi eteen.
        - 70 luvulla tosiaan joutui Plm,in ( puolustuslaitos miniseriön) hommiin, metsää istuttamaan ja lannoittamaan, olin mukana ja "työäivän" pituudet olivat 3 - 4 tuntisia.
        Teimme osuutemme mieluusti, oli toimintaa ja ruokakin kuului toimintaan.


      • Anonyymi00267
        Anonyymi00198 kirjoitti:

        Demarit tuhoaa maatalouden ja sen työllistävän vaikutuksen alaisena on jopa satoja tuhansia ihmisiä. Puolue aikoo lyödä lyötyä.

        Se siitä demareiden työntekijöiden puolella olemisesta sitten.

        Van joutaa


      • Anonyymi00268
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.

        Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.

        Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.

        Taimikon hoito vaatii ammattitaitoa. Ei siihen duuniin voi ketä tahansa pistää. Lisäksi kuljetukset taimikolle, työvaatteet ja välineet ynm. asiaankuuluva. Hölmö tai vittuuntunut tekee hetkessä ison vahingon taimikolle.


      • Anonyymi00298
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti

        Mihin ne kaikki reissut laitetaan
        Tuodaanko ne sulle kotiin


      • Anonyymi00299

        Sopii
        Mutta järjestä ensin
        Työmaykakuljetusätyövaatteet sosiaalitilat työvaatteet ja terveyden hoitöäyaukotila vakuutukset ja työkalut ja työpaikka ruokailu ja työn johto

        Milloin aloitan


      • Anonyymi00310
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.

        Persut siivoamaan valtion vessoja


      • Anonyymi00311
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.

        Persuthanttihommia tekemään


      • Anonyymi00323
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ei risuja kerätä, vaan talousmetsiä hoidetaan, jotta saadaan suorempaa puutavaraa ja nopeampi kasvu. Luonnontilaiset metsät ovat kokonaan eri asia. Niihin ei ollakaan työttömien armeijaa lähettämässä.

        Puutavara on parasta kun se ei ole yli 10 vuotta vanhaa.
        12 vuotta on jo vanhuuttaan lahoa.


      • Anonyymi00324
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Työttömyysajan palkka sillä vaan duuniin, ei työttömän työpanos vaadi 3000e kk.

        Niin ajattelit, ett metsänomistajalle hyötyä oikein kunnolla eli valtio maksaa sen 800 e/kk ./. vero noin 300 e.

        Ja metsänomistajan ei tartte ite maksaa centtiäkään palkkaa mutta muhkeammat voitot ja varmaankin ilman ruokaa vielä siellä ja 8 tuntia töissä 5 päivää viikossa.

        No kertoo vaan susta aika lailla ikävää, toivottavasti ett oo ite metsänomistaja. 🤨


      • Anonyymi00325
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.

        Joo varmaan lähtisivät mutta palkkahan siitä pitää tietty maksaa niin kuin työntekijälle kuuluukin.


      • Anonyymi00326
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.

        Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.

        Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.

        Maksetaanko palkkaa? Jos ei niin tuskin on vastuutakaan varsinkaan kun se itsekkyydestä kärsivä maanomistaja yrittää saada vaan rahallista voittoo itelleen.


      • Anonyymi00327
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Joo työtä tekevät palkansaajat ovatkin eri porukkaa kuin nämä muiden rahoilla lorvivat työttömät, jotka on laitettava tekemään hanttihommia rahojensa eteen.

        Työntekijä on työntekijä ja sille kuuluu palkka maksaa. Näin se menee oikeusvaltiossa me ei asuta missään afrikassa eikä intiassa missä voi tuollaista odottaa. Mut muuta sä sinne afrikkaan missä voit käyttää ihmisiä hyväkses ja rikastua ilmaisella työvoimalla.


      • Anonyymi00328
        he-ma kirjoitti:

        Nyt korkki kiinni jo, et osaa muotoilla ajatustasi tekstiksi. Vai jäikö äidinkielen opinnot apa-asteelle?

        Varmaan vaan peruskoulun käyny ja älykkyyskin vähän niin ja näin.


      • Anonyymi00329
        Anonyymi00185 kirjoitti:

        ei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !

        Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitä

        No toki ne rikkaat rikastuu entisestään mut verotulot vaan vähenee kun halpatyövoiman käyttö lisääntyy millähän tätä suomea kohta pyöritetään? Konkkaan menee koko suomi.


      • Anonyymi00332
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Metsien siivous olisi tosi tärkeä juttu.

        Raapaisemalla tulitikku oikeassa paikassa ?


      • Anonyymi00333
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Pitää laittaa sopivalle leimikolle, jossa on parempi puuaines jo yli 5 senttiä halkaisijaltaan.

        Vahinkoja aiheuttanut työtön toki joutuu korvausvastuuseenkin. Että haluaako työtön sitten tahallaan vaikeuttaa loppuelmänäänsä. No se on jokaisen työttömän itse päätettävissä. Vapaa maahan Suomi on.

        Suomessa ei eletä missään työttömien hirmuvallassa, vaan täällä päättävät he ketkä maksavat lystin.

        Et sinä mitään päätä . Tuskin maksatkaan .


      • Anonyymi00334
        Anonyymi00128 kirjoitti:

        Taimin kanssa risusavottaan, aina Taimi väliin kaataa ja kiksauttaa, eikö sekään käy.
        Sanankin teki niin pääsihteerinä, yökerhoissa oli imettävänä, siitä nautti kokassa !

        Mitä sekoilet ?


      • Anonyymi00335
        Anonyymi00195 kirjoitti:

        Päivän paras pieru

        Mutta puolueiden näyttöjen perusreella näin on .


      • Anonyymi00337

        Mahorkka saattaa polttaa koko metsän.


      • Anonyymi00338
        Anonyymi00200 kirjoitti:

        Miksi sitten vassut haluaa maan täyteen halpatyövoimaa.

        Ei " vassut " halua , vaan EK haluaa ja Orpo ja Purra toteuttaa . Tällä hallutuskaudella jo 150 000 maahanmuuttajaa lisää ja vielä on vuosi heillä aikaa .


      • Anonyymi00341
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Työttömät vaikka valtion vessoja siivoomaan.

        Älä kuse lattialle, raitistu nyt hyvä mies.


      • Anonyymi00344
        Anonyymi00299 kirjoitti:

        Sopii
        Mutta järjestä ensin
        Työmaykakuljetusätyövaatteet sosiaalitilat työvaatteet ja terveyden hoitöäyaukotila vakuutukset ja työkalut ja työpaikka ruokailu ja työn johto

        Milloin aloitan

        Jaa onko metsäalan tessissä tuollaiset ehdot?
        Käsittääkseni ammttimetsurikin saapuu metsäpalstalle ilman taukotiloja ja työpaikkaruokailua.
        Jotenkin tuntuu että olette vieraantuneet todellisuudesta aika pahasti, tekisi hyvää laitta teidät soputumiskoulutukseen jossa palaisitte takaisin todellisuuteen.
        Ei ihme ettei teille löydy töitä kun vaatimukset ovat utopistisia.


      • Anonyymi00345
        Anonyymi00185 kirjoitti:

        ei osaa, KOSKA TÖITÄ EI OLE !

        Purra toi nytkin 300 000 kaukoidän halpatyövoimaa kokoomuksen puljuihin ilmaistyövoimaa, ei ihme että suomalaisille ei ole töitä

        ....eipä tainnut olla Purralla eikä Petterillä olla osaa eikä arpaa matu-tulvaan ... muistellaanpa mikä valtion laitos se lähetti "edistyksellisiä" oikein useammalla yksityiskoneella kiertämään ekvaattoria ja viemään ilosanomaa pohjoisesta "maidon ja hunajan maasta" jossa kunniakansalaista ei työ rasita eikä velvollisuudet paina ..


      • Anonyymi00347
        Anonyymi00199 kirjoitti:

        Sanoo muiden rahoilla lorviva maalaisliiton pummi.
        Törnävän poika ei tajua että työttömyyskorvauksista maksetaan pääosin 25 pinnaa veroa ja palkasta maksetaan työttömyysvakuutusmaksua.
        Kynnä juntti ylihintainen salaattisi peltoon.

        "ylihintainen salaattisi ..." ei sitä salaattia ole pakko ostaa jos kotimaassa kasvatettu noin kiukustuttaa , sillä KELAn maksusitoumuksella saa vapaasti valita mahdollisimman kaukaa tuotua ja hyvin säilyntäaineella käsiteltyä ..


      • Anonyymi00352
        Anonyymi00225 kirjoitti:

        Älä paasaa paskaa.
        Olen monesti tehnyt laskelmia että jos jaetaan sosialituet tessin mukaisilla palkoilla niin tulee aika iso tuntityövelvoite jokaiselle.
        En ymmärrä miksi sosialipummin palkka pitää olla ääretön (0 tuntia töitä ja toista tonnia "palkkaa").
        Jos nyt uhkaillaan sabotoinnilla niin ainahan voi laittaa isolle kentälle siirtämään kiviä käsipelillä toiseen laitaan ja seuraavana päivänä takaisin.
        Hyöty on se että lähes heti jo kyseisen työn uhka ajaa 70% sosialipummeista töihin ja hankkimaan saman rahan omalla puuhastelulla.
        loput 30% ovat jo niin työstä syrjäytyneitä etteivät osaa eivätkä tajua että itsekkin voi huolehtia omasta elintasostaan.

        "sosiaalipummi"? Miten sinä oikein puhut oman maasi kansalaisista?? Oma mummosikin on varmasti sosiaalipummi? Entä äitisi, onko siskosi ja veljesikin sosiaalipummeja? Enosi, serkkusi? Meinasin kysyä vaimostasi mutta sinunlaisella trollilla ei sitä varmasti ole.

        Paljonkos teille maksetaan palkkaa suomalaisten ivailusta siellä kaalimaassa?


      • Anonyymi00372
        Anonyymi00147 kirjoitti:

        kiljupoersu alotti klo 4.50 persuilu aloituksensa, että näkee missä kunnossa persun ajattelu on...

        hoiperrellut kotiinsa koko yön ja sammunut netin ääreen...

        kelpaa silti muille persiuille eli tolloille...

        Oiekasti on ihan sama tekeekö se almuilla eläbä jotain tyhjänpäivästä työtä, vai saako rahat vaan, koska ostovoima on tärkeintä- että kansalla on rahaa jolla ostaa, silloin talous toimii...

        valtiontaloudellisesti siis näin.

        eri asia on sitten ihmisen oma iihtyvyys, moni mielellän tekis työtä, mutta se edellyttää että palkka riittäis elämiseen.

        TE-Työkkäri ja Kela järjestelmä on RKP-stalinistinen kiinalainen kidutus KELA on RKPn kidutuskammio

        poistettu keskustleu Kela-fasismista
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19436042/te-tyokkari-ja-kela-jarjestelma-on-rkp-stalinistinen-kiinalainen-kidutus-kela-on-rkpn-kidutuskammio

        näkyy suomi-fasismin valvonta ulottuvan suomi24äänkin...

        keskustelu aiheesta poistettiin heti....


      • Anonyymi00373

        Mitä jos vaikka järjestöistä ihan oikeita töitä joissa maksetaan palkaa


      • Anonyymi00374
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kysykääs nyt ensin luonnonsuojelijoilta voiko ne risut kerätä, menee hömötiaisen pesätarpeet ja toukkien koti

        Onko ilmaistyö työtä

        Ei ole palkkatyötä,se on orjuutusta


      • Anonyymi00388
        he-ma kirjoitti:

        Ilmeisesti käytät liikkumiseen pääasiassa asfaltoituja katuja? Metsää tuskin olet edes nähnyt.

        Eikös valtio halua yrittämisetä 10 000€ yel / Myel maksut. Lisäksi häviää työttömyyskorvauksensa ainakin 6kk..?


    • Anonyymi00001

      Ai että valtio laiitetaan maksamaan yli 300 000 työttömälle yli 22e/t palkkaa työaikana ,joka oloso TES :in mukainen palkka metsätyöstä...

      Eipä taida risut tuottaa kenellekään niin paljoa ,työmäärät on kuitenkin niin pienet ,mitä yksi henkilö pystyy tekeen,risuja ei pysty kerään kukaan niin paljoa työpäivänä että niiden myynti kannattais taloudellisesti...nehän menee vain poltettavaksi,,,kaivinkoneella kantojenkin kaivaminen olisi kannattavampaa...

      Valtio pian allikosta konkurssissa,,.vähän parempia bisnesideoita kehiin...

      Mitään alipalkattuja työorjiahan ei kenelläkään ole oikeus pitää,,ei edes valtioilla ,,perustuslain mukaan...

      • Anonyymi00009

        Tukipummin työpanos ei ole noin arvokasta 2e riittää.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Tukipummin työpanos ei ole noin arvokasta 2e riittää.

        Vertaatko itseesi joka makaat äitees pankolla tulotta vahnempies rasitteena?


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Vertaatko itseesi joka makaat äitees pankolla tulotta vahnempies rasitteena?

        KELA maksaa mulle.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        KELA maksaa mulle.

        Mutta miten se on tehnyt susta persun tai kepulin???


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Mutta miten se on tehnyt susta persun tai kepulin???

        Vihaiset incelit muuttuu persuiksi tai kepulaisiksi.


      • Anonyymi00167
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Mutta miten se on tehnyt susta persun tai kepulin???

        Olen demari. Vuoden päästä Antti laittaa mulle "palkan" korotuksen.


      • Anonyymi00284

        Aika korkeaski määrittelet tessin palkan https://www.teollisuusliitto.fi/wp-content/uploads/2026/05/Metsaalan-tyoehtosopimus-2026-2028.pdf
        Risujen raivaaminen on 1 palkkaluokkaan kuuluva homma, lyhyen opastuksen jälkeen tehtävä työ ja sen tuntipalkka on 11,23€/h.
        Tuollaista 22€ tuntipalkka ei tessi edes tunne sillä paras palkkaluokka ja työkokemusaika niin palkka on 17,26€/h.

        Ja jos pelataan vähän niin sisääntulopalkka jolla voisi noita työttömiä palkata on 9,96€/h

        Kaikki löytyy tuolta tessistä.


    • Anonyymi00002

      Varusmiespalvelustaan suorittaville alikersanteille työttömien johtaminen risusavotoissa olisi hyvää oppia työelämää silmällä pitäen.

    • Anonyymi00003

      Tuore idea 😂

      • Anonyymi00095

        Kuten palstan vakiotrollaukset yleensäkin. Jonkun on pakko maksaa noiden kirjoittamisesta, eihän kukaan vapaaehtoisesti noin tyhmiä kirjoittele.


    • Anonyymi00004

      Työnnä se risu perssilmääs.

      • Anonyymi00016

        Sen risun vois tökätä srn työttömän perssilmään, jos sillä sais vauhtia siihen vetelykseen.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Sen risun vois tökätä srn työttömän perssilmään, jos sillä sais vauhtia siihen vetelykseen.

        Hyvä kommentti.


      • Anonyymi00211

        Niin sitäkö aloittaja tarkoitti. Työttömät laitettava bängbussiin. Kaikki työttömät tekemään aikuisviihdettä.


      • Anonyymi00353
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Sen risun vois tökätä srn työttömän perssilmään, jos sillä sais vauhtia siihen vetelykseen.

        Joidenkin viha SUOMALAISIA työttömiä kohtaan on sairasta ja käsittämätöntä. Maa on täynnä afrikan ja aasian loisia mutta nämä ovat raapimassa ja herjaamassa omanmaalaisia jotka KEHTAAVAT pyytää tukia jotka lain mukaan meille kuuluvat.

        Pelkkiä rytsän trolleja nuo suomalaisten kimpussa olevat.


    • Anonyymi00005

      Joo kyllä risut voisi kerätä, mutta ne pitää roudata jokaisen työllisen asuntoon.

    • Anonyymi00006

      Aloittajalla on paha olla, kun tuollainen mieltä kaihertaa. Katkeruus ja musta sielu vain pilaa hänen jokaisen päivänsä mutta hyvää juhannusta kaikille muille.

      • Anonyymi00014

        Persuti ja kepuli inceleillä on paha olo ja makuuhaavat joutenolosta.


      • Anonyymi00047

        Otsasi heissä tulet leipääsi syömään. Tällainen lause on olemassa


    • Anonyymi00012

      Kaskeaminen olisi hyvä homma, tulitikkurasia työttömille mukaan ja metsille. Näin juhannuksena vielä kokot samaan rasian hintaan 👍

      • Anonyymi00022

        Juu, näyttää muutenkin siltä että metsänsä poistaneiden EU-maiden hiekka sitoo hiiltä paremmin kuin Euroopan selvästi metsäisimmän maan Suomen puusto. Työttömät tekevät tulitikkurasioilla Suomesta hiilipositiivisen, kyllä siitä jo TES-palkan maksaa.


    • Anonyymi00017

      "TARVITAAN VAKUUTUS,RUOKAILU,VC-TILAT,TAUKOTUVAT,TYÖMAAVAATETUS,PUNKKIROKOTUKSET,ENSIHOITOYKSIKKÖ,JNE..."!!!

      KALLIIKSI TULEE

    • Anonyymi00025

      Menisit aloittaja itse töihin, ja jos töihin velvoitetaan, pitää maksaa kunnon palkka.

      • Anonyymi00285

        Vain ja ainoastaan tessin mukainen palkka joka on tessin mukaan alimmillaan vajaa 10€/h


    • Anonyymi00026

      Kannatetaan. Tienvarret suorastaan pursuaa työtä.

      Minäkin jouduin kymmenen vuoden ikäisenä vesuri kädessä risuhommiin eikä auttanut ulista.

      • Anonyymi00027

        Tämä joskus 70-luvulla


      • Anonyymi00028

        Tuota vesurihommaa en kannata sillä onhan näitä raivaussahoja kaiken kokoisille. Vesurin leikkuujälki on kuin terävä nuolenkärki joka sojottaa maasta. Siihen kun kaatuu, ei mukavalta tunnu.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Tuota vesurihommaa en kannata sillä onhan näitä raivaussahoja kaiken kokoisille. Vesurin leikkuujälki on kuin terävä nuolenkärki joka sojottaa maasta. Siihen kun kaatuu, ei mukavalta tunnu.

        Ja se on vaarallista.


      • Anonyymi00034

        Nykyään raivaushommat tehdään turvallisilla raivaussaksilla.


      • Anonyymi00040

        "TUSKIN OLET METSÄSSÄ KÄYNYTKÄÄN"!!!


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Nykyään raivaushommat tehdään turvallisilla raivaussaksilla.

        On siinäkin aikamoinen niksuttelu. Raivaussaha on ykkönen kun puhutaan pienkalustosta.

        Sitten on olemassa sellainen kuin "risupeto". Se hamuaa suureen kitaan kaikki risut sellaisten pyörivien kumisiipien (tai mitkä ne on nimeltään) avulla ja terät katkaisee nipun kouran alla poikki. Sitten vaan siirto kasaan.

        Tubesta löytyy hakusanalla risupeto.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        On siinäkin aikamoinen niksuttelu. Raivaussaha on ykkönen kun puhutaan pienkalustosta.

        Sitten on olemassa sellainen kuin "risupeto". Se hamuaa suureen kitaan kaikki risut sellaisten pyörivien kumisiipien (tai mitkä ne on nimeltään) avulla ja terät katkaisee nipun kouran alla poikki. Sitten vaan siirto kasaan.

        Tubesta löytyy hakusanalla risupeto.

        Raivaussaksilla operointi on turvallsta ja saasteetonta puuhaa. Sitä voi tehdä jopa isommalla porukalla pienellä alueella. Hitaampaa se toki on kuin moottorilla päryyttely, mutta silti nopeampaa kuin metsänkasvu, etenkin kun saksijota on suuri määrä käytettävissä.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        On siinäkin aikamoinen niksuttelu. Raivaussaha on ykkönen kun puhutaan pienkalustosta.

        Sitten on olemassa sellainen kuin "risupeto". Se hamuaa suureen kitaan kaikki risut sellaisten pyörivien kumisiipien (tai mitkä ne on nimeltään) avulla ja terät katkaisee nipun kouran alla poikki. Sitten vaan siirto kasaan.

        Tubesta löytyy hakusanalla risupeto.

        Tämä ei tietenkään sovi työttömälle heti kylmiltään ellei osaa käyttää konetta entuudestaan. Tulee vain vahinkoa kun taimikossa pitää varoa kasvamaan jääviä puita.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Tämä ei tietenkään sovi työttömälle heti kylmiltään ellei osaa käyttää konetta entuudestaan. Tulee vain vahinkoa kun taimikossa pitää varoa kasvamaan jääviä puita.

        Raivaussaksilla ei saa vahinkoa aikaiseksi vahingossa. Siksi vain sellaiset ovat sallitu työvälineet tässä työttömillä suoritettavassa metsänraivuussa. Tässä on huomioitu myös työttömän oma turvallisuus.


      • Anonyymi00061

        Jouduit? Kuka pakotti?


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Raivaussaksilla ei saa vahinkoa aikaiseksi vahingossa. Siksi vain sellaiset ovat sallitu työvälineet tässä työttömillä suoritettavassa metsänraivuussa. Tässä on huomioitu myös työttömän oma turvallisuus.

        Se on pienissä tupsuissa varmasti hyvä, en minä sitä moiti. Mutta entä hehtaarien taimikossa?


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        Se on pienissä tupsuissa varmasti hyvä, en minä sitä moiti. Mutta entä hehtaarien taimikossa?

        Risusaksilla saa yhden ainoan risun poikki kertakatkaisulla. Kyseiseen työhön tarkoitetuilla energiapuukouralla saa satoja risuja yhdellä katkaisulla. Sillä saa jopa kolmekymmentä senttisiä puita poikki. Samalla ne voidaan siirtää kasoihin joista viedään isompaan kasaan ja haketetaan.

        Risusaksilla ei ole käyttöä muualla kuin pihojen pusikoissa.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Risusaksilla saa yhden ainoan risun poikki kertakatkaisulla. Kyseiseen työhön tarkoitetuilla energiapuukouralla saa satoja risuja yhdellä katkaisulla. Sillä saa jopa kolmekymmentä senttisiä puita poikki. Samalla ne voidaan siirtää kasoihin joista viedään isompaan kasaan ja haketetaan.

        Risusaksilla ei ole käyttöä muualla kuin pihojen pusikoissa.

        Ja jossain omenapuissa sekä vastaavissa


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Risusaksilla saa yhden ainoan risun poikki kertakatkaisulla. Kyseiseen työhön tarkoitetuilla energiapuukouralla saa satoja risuja yhdellä katkaisulla. Sillä saa jopa kolmekymmentä senttisiä puita poikki. Samalla ne voidaan siirtää kasoihin joista viedään isompaan kasaan ja haketetaan.

        Risusaksilla ei ole käyttöä muualla kuin pihojen pusikoissa.

        Siinä taas yksi työtön kuvittelee olevansa insinööri.

        Käyhän joskus siellä risukossa, niin ymmärrät mikset jollain "kouralla" saa satoja risuja kerralla.

        Raivaussakset ovat erittäin hyvä työkalu työttömille risusavotoijille. Ne ovat turvalliset ja saasteettomat, ja opettavat työtöntä arvostamaan fyysistä työtä. Kenties jopa innostaa hakemaan itselleen palkkatöitäkin.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Siinä taas yksi työtön kuvittelee olevansa insinööri.

        Käyhän joskus siellä risukossa, niin ymmärrät mikset jollain "kouralla" saa satoja risuja kerralla.

        Raivaussakset ovat erittäin hyvä työkalu työttömille risusavotoijille. Ne ovat turvalliset ja saasteettomat, ja opettavat työtöntä arvostamaan fyysistä työtä. Kenties jopa innostaa hakemaan itselleen palkkatöitäkin.

        No mikset sinä sitten arvosta fyysistä työtä, vaan istut siellä epäergonomisella rahillasi näpyttämässä trollauksia nettiin?

        Työnantajat valittavat, että hakemuksia tulee liikaa. Työttömiä pitäisi innostaa olemaan hakematta töitä.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        No mikset sinä sitten arvosta fyysistä työtä, vaan istut siellä epäergonomisella rahillasi näpyttämässä trollauksia nettiin?

        Työnantajat valittavat, että hakemuksia tulee liikaa. Työttömiä pitäisi innostaa olemaan hakematta töitä.

        Katsos minulla on jo siisti sisätyö ilmastoidussa konttorissa. Ja nyt olen kesälomaa viettämässä ansaitusti mökillä. Kuuluvat ammattiliittojen neuvotteleimiin työsuhde-etuihin.

        Ymmärrän toki et kadehdit minua, elättäjääsi.


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Katsos minulla on jo siisti sisätyö ilmastoidussa konttorissa. Ja nyt olen kesälomaa viettämässä ansaitusti mökillä. Kuuluvat ammattiliittojen neuvotteleimiin työsuhde-etuihin.

        Ymmärrän toki et kadehdit minua, elättäjääsi.

        Kerropas nyt, miten sinä teatterikoulun pudokas, jonka pitää yrittää elättää itsensä "kirjailijana" näpyttämällä provoja roskapalstalle epäergonomisella lypsyjakkaralla istuen elätät minua, ilmasoitudulla Avensiksella ajelevaa metsänomistajaa?

        Ai niin, saattaahan se olla, että sinäkin ostat wc-paperia, vaikka et tiedäkään, mihin sitä yleensä käytetään.


      • Anonyymi00349
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Katsos minulla on jo siisti sisätyö ilmastoidussa konttorissa. Ja nyt olen kesälomaa viettämässä ansaitusti mökillä. Kuuluvat ammattiliittojen neuvotteleimiin työsuhde-etuihin.

        Ymmärrän toki et kadehdit minua, elättäjääsi.

        Että oikein "elättäjää !!!" Se paperinpyörittely nyt ei tuota mitään muuta riesaa sille osalle kansaa joka todelle tekee jotain .. konttorirotat ovat rinnastettavissa noihin musikantteihin joilta voisi todella kysyä päivän rämpytyksen jälkeen että "näytähän mitä tänään teit ? "


    • Anonyymi00031

      Aloittaja on persun tollo. Mene itse savottaan

      • Anonyymi00036

        Minä käynkin risusavotassa silloin kun siihen aikaa ja mahdollisuuksia on. Tosin mulla on koneet siihen hommaan. En ole aloittaja.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Minä käynkin risusavotassa silloin kun siihen aikaa ja mahdollisuuksia on. Tosin mulla on koneet siihen hommaan. En ole aloittaja.

        Mulla on sellainen energiapuukoura nosturin päässä. Olen työllistänyt suomalaisia duunareita ostamalla kotimaisen keslan. Jo seitsemäs sen firman nosturi menossa. Kourana kotimainen Nisula.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Mulla on sellainen energiapuukoura nosturin päässä. Olen työllistänyt suomalaisia duunareita ostamalla kotimaisen keslan. Jo seitsemäs sen firman nosturi menossa. Kourana kotimainen Nisula.

        Sillä on äärimmäisen kätevä puhdistaa tienvarsia pusikoista puhtaaksi. Näkyvyys paranee huomattavasti ja erityisesti turvallisuus tiellä liikuttaessa. Tämäkin on erittäin tärkeä näkökohta.

        Eikö vassut haluaa parantaa teiden turvallisuutta?


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Minä käynkin risusavotassa silloin kun siihen aikaa ja mahdollisuuksia on. Tosin mulla on koneet siihen hommaan. En ole aloittaja.

        Minun "kone" on merkiltään Fiskars. On siinä liikkuvia osia sen verran, että voi koneeksi sanoa.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Minun "kone" on merkiltään Fiskars. On siinä liikkuvia osia sen verran, että voi koneeksi sanoa.

        Sekin on hyvä sormen paksuisia katkottaessa. Sitten kun mennään yli viiden sentin, ei onnistu.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Sekin on hyvä sormen paksuisia katkottaessa. Sitten kun mennään yli viiden sentin, ei onnistu.

        Mutta raivaussaha on nopein tähän hommaan.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Sekin on hyvä sormen paksuisia katkottaessa. Sitten kun mennään yli viiden sentin, ei onnistu.

        Toisaalta jos on muutaman hehtaarin kokoinen taimikko, sitä ei kukaan raivaa jollakin risusaksilla. On siinä naksuttelua konsanaan.


      • Anonyymi00131
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Minun "kone" on merkiltään Fiskars. On siinä liikkuvia osia sen verran, että voi koneeksi sanoa.

        Mullakin on Fiskars puutarhasakset. Toimii🤣👍


    • Anonyymi00032

      Kokoomusmulkkuja voisin piestä hengiltä ihan ilmaiseksi tai vaikka karenssissa ollessani.

    • Anonyymi00035

      Kas, risumies on palannut palstalle.

      Edelleen: metsänhoidossa on paljon raskaampia ja veemäisempiä hommia kuin joku risusavotta. Jos haluaa ihmisiä kiusata.

      Mikä idea lienee tuossa aika tyhmässä risusavotan hokemisessa.

      Ja työttömien velvoittaminen... jos kerran on työtä, mihin velvoittaa, niin palkkaa sitten oikeasti, Ei yhteiskunnan tehtävä ole järjestää ilmaista työvoimaa lässyttäjille. Työvoimaa saa aina palkkaamalla, jos haluaa.

    • Anonyymi00037

      Metsänomistajilla tulee olla myös ruoskimisoikeus sivaltaa tahtia savottaan.

    • Anonyymi00042
      • Anonyymi00261

        "Kokoomuksen Suvi Lindénillä uskomaton 5 366 päivän putki

        Jonkunhan sekin on tehtävä.


    • Anonyymi00045

      Heräsin aamulla viideltä siihen, että sääennuste lupasi hellettä ja työvoimapoliittinen todellisuus lupasi risusavottaa. Aamukahvin jälkeen suuntasin metsään vesurin kanssa, valmiina osallistumaan kansantalouden näkymättömään selkärankaan: risujen niputtamiseen.

      Kello seitsemältä hiki valui jo silmiin kuin pieni paikallinen vesivoimahanke. Vesuri viuhui, risut lensivät ja minä sidoin niitä nippuihin kuin olisin valmistellut metsälle joululahjoja. Hyttyset olivat ilmeisesti saaneet tiedon työmaasta etukäteen, sillä paikalle oli saapunut koko lähiseudun verenimijäyhdistys. Paarmat puolestaan olivat järjestäneet kesäretkensä juuri minun ympärilleni.

      Puolenpäivän aikaan metsässä kuului auton ääni. Ajattelin ensin, että joku oli eksynyt. Ei ollut. Metsänomistaja kaartoi paikalle ilmastoidulla Avensiksellaan. Hän laski sähköikkunaa noin kahdeksan senttiä, jotta ulkoilma ei vahingossa pilaisi matkustusmukavuutta.

      – Kannattaa tehdä nuo niput vähän tiukemmiksi! hän huusi.

      – Selvä, vastasin ja pyyhin hikeä silmistäni.

      – Ja muista ergonomia!

      Tämän jälkeen ikkuna sulkeutui välittömästi, ja Avensis jatkoi matkaansa pölypilven saattelemana. Jäin pohtimaan ergonomiaa samalla kun kumarruin kahdessadasviidennessäkymmenennessä kerran nostamaan risukimppua.

      Iltapäivällä lämpötila nousi edelleen. Paarmat olivat löytäneet uusia hyökkäyskulmia, ja hyttyset näyttivät toimivan vuorojärjestelmässä työehtosopimuksen mukaisesti. Minä puolestani jatkoin risujen niputtamista. Jokainen valmis nippu toi tunteen siitä, että olin jälleen yhden askeleen lähempänä jotain. En tosin tiennyt mitä.

      Neljän aikaan Avensis ilmestyi uudelleen. Tällä kertaa metsänomistaja pysähtyi hieman kauemmas.

      – Hyvin näyttää etenevän!

      – Kyllä tässä jotain tapahtuu, sanoin.

      – Metsä kiittää!

      Sitten hän nosti ilmastoinnin tehoa, sulki ikkunan ja poistui horisonttiin.

      Kun päivä lopulta päättyi, olin saanut aikaan huomattavan määrän risunippuja, menettänyt noin kolme litraa hikeä ja luovuttanut tuntemattoman määrän verta paikalliselle hyönteiskannalle. Kävelin kotiin väsyneenä mutta ylpeänä. Harva pääsee kokemaan yhtä konkreettisesti, miten moderni yhteiskunta toimii: yksi mies sitoo risuja helteessä, toinen antaa neuvoja ilmastoidusta Avensiksesta, ja molemmat voivat illalla todeta tehneensä päivän työn.

      Seuraavana aamuna heräsin siihen, että hartioita särki, käsivarsia särki, jalkoja särki ja jopa sellaisia paikkoja särki, joiden olemassaolosta en ollut aiemmin tietoinen. Olin kuitenkin valmis uuteen päivään. Metsä ei nimittäin niputa risuja itse, vaikka teknologia muuten kehittyykin.

      • Anonyymi00046

        Mitä ihmeen risukimppuja? Kirjoitukset palstalla käyvät vain entistä tyhmemmiksi. Joku läski-Leenako noita rustaa?


      • Anonyymi00050

      • Anonyymi00054
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Taidat olla nuorempaa sukupolvea? Risunippua kutsutaan myös risutukiksi. Ne on helppo kerää koneellisesti tienvarteen kuten tavalliset ropsit.

        https://www.metsateho.fi/hakkuutahteiden-paalaus-ja-paalien-metsakuljetus/

        Eipä tuollaisia ole näkynyt missään, eikä tule näkymäänkään. Juurakoidenkin kiskominen lopetettiin.

        Itse taidat olla tyhmempää sukupolvea.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Eipä tuollaisia ole näkynyt missään, eikä tule näkymäänkään. Juurakoidenkin kiskominen lopetettiin.

        Itse taidat olla tyhmempää sukupolvea.

        Aika pienissä piirissä liikut. Olen kyseisiä risutukkeja nähnyt useinkin ainakin täällä Keski-Suomessa päin.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Aika pienissä piirissä liikut. Olen kyseisiä risutukkeja nähnyt useinkin ainakin täällä Keski-Suomessa päin.

        Minä taas en ole moisia nähnyt koskaan Keski-Suomessa päin. Ja olen liikkunut siellä aika laajalti.

        Sen sijaan mustaksi lahonneita "energiapuun" pinoja on näkynyt paljonkin. Mitään poltettavaa niissä ei enää ole, mutta myyjät ovat rahansa saaneet. Tietenkin voisivat sen jälkeen laskuttaa siitä, että ostaja seisottaa lahopuitaan heidän maillaan.

        Tyhmänä veetuilijana sinä et tiedä metsänhoidosta mitään. Tai sen verran kuin joku tyhmä "kirjailija" yleensä tietää aiheestaan. Myyntimenestyssepustusten lukeminen on vaivaannuttavaa, kun niiden kirjoittajat eivät selvästikään tiedä mitään aiheesta, josta yrittävät muka jotain "jännittävää" tai "kiinnostavaa" väsätä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa ja rahaansa moiseen roskaan.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Minä taas en ole moisia nähnyt koskaan Keski-Suomessa päin. Ja olen liikkunut siellä aika laajalti.

        Sen sijaan mustaksi lahonneita "energiapuun" pinoja on näkynyt paljonkin. Mitään poltettavaa niissä ei enää ole, mutta myyjät ovat rahansa saaneet. Tietenkin voisivat sen jälkeen laskuttaa siitä, että ostaja seisottaa lahopuitaan heidän maillaan.

        Tyhmänä veetuilijana sinä et tiedä metsänhoidosta mitään. Tai sen verran kuin joku tyhmä "kirjailija" yleensä tietää aiheestaan. Myyntimenestyssepustusten lukeminen on vaivaannuttavaa, kun niiden kirjoittajat eivät selvästikään tiedä mitään aiheesta, josta yrittävät muka jotain "jännittävää" tai "kiinnostavaa" väsätä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa ja rahaansa moiseen roskaan.

        Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.

        Minä en ole nähnyt mitenkään merkittävän kokoisia energiapuukasoja hylättyinä. Korkeintaan sellaisia joissa pohjalle jäänyt jämät niinsanotusti.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.

        Kateus taas pilkistää sieltä jostain raosta


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Kateus taas pilkistää sieltä jostain raosta

        Turha kadehtia myyjiä. Suomessa on maailman kateellisin kansa ylivoimaisesti. Hinnat alamaissa eikä sillä hinnalla suinkaan rikastu. Ainoa minkä siinä saa, on paljaat ja turvalliset tienvarret sekä kasvavat taimikot.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Minä en ole nähnyt mitenkään merkittävän kokoisia energiapuukasoja hylättyinä. Korkeintaan sellaisia joissa pohjalle jäänyt jämät niinsanotusti.

        Käy joskus ulkona, niin näet asioita. Jos vielä muistat, missä ulko-ovesi sijaitsee.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Minä taas en ole moisia nähnyt koskaan Keski-Suomessa päin. Ja olen liikkunut siellä aika laajalti.

        Sen sijaan mustaksi lahonneita "energiapuun" pinoja on näkynyt paljonkin. Mitään poltettavaa niissä ei enää ole, mutta myyjät ovat rahansa saaneet. Tietenkin voisivat sen jälkeen laskuttaa siitä, että ostaja seisottaa lahopuitaan heidän maillaan.

        Tyhmänä veetuilijana sinä et tiedä metsänhoidosta mitään. Tai sen verran kuin joku tyhmä "kirjailija" yleensä tietää aiheestaan. Myyntimenestyssepustusten lukeminen on vaivaannuttavaa, kun niiden kirjoittajat eivät selvästikään tiedä mitään aiheesta, josta yrittävät muka jotain "jännittävää" tai "kiinnostavaa" väsätä. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset tuhlaavat aikaansa ja rahaansa moiseen roskaan.

        Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Älä syytä myyjää jos firma ei ota omaansa. Sinäkin toimisit samalla tavalla kuin myyjät.

        Et sitten osaa edes lukea, kun olet muutenkin tyhmä. Kukaan ei ole syyttänyt myyjiä. Ostajien toiminta ihmetyttää, mutta kaipa hekin saavat jonkun tuen, kun ostavat "energiapuuta". Kuljettaminen maksaa, joten antavat mieluummin lahota sen jälkeen kun tukiraha on saatu.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Käy joskus ulkona, niin näet asioita. Jos vielä muistat, missä ulko-ovesi sijaitsee.

        Epäergonomisessa tuolissa istuen kirjoittelu roskapalstalle on tietenkin helpompaa, voi googlata asioita, joissa sitten esiintyy "asiantuntijana". Nenäänsä ulospistämättä.


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Et sitten osaa edes lukea, kun olet muutenkin tyhmä. Kukaan ei ole syyttänyt myyjiä. Ostajien toiminta ihmetyttää, mutta kaipa hekin saavat jonkun tuen, kun ostavat "energiapuuta". Kuljettaminen maksaa, joten antavat mieluummin lahota sen jälkeen kun tukiraha on saatu.

        Jutusta saa kuvan että myyjää jälleen kerran syyllistetään. Vassuilla on tämä tapa esim maajusseja kohtaan ollut aina. He syyttävät jusseja esimerkiksi Itämeren pilaamisesta vaikka he ovat tehneet kaikkensa että pykälät tulee noudatettua.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.

        Ei niitä sellaisia "tukkeja" kukaan oikeasti väsää. Muullakin tavoin kerätty energiapuu on kannattamatonta ilman valtion tukea. Siksi ne "energiapuut" yleensä lahoavat kasoissaan täyspehmeiksi, päätymättä koskaan uuniin.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.

        Minä kuitenkin olen sitä mieltä että prosenteissa tällainen hukkapuu joka näihin kasoihin jää, ei ole kovinkaan merkittävää. Kyllä firmat pitää voitoistaan huolen


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Et sitten osaa edes lukea, kun olet muutenkin tyhmä. Kukaan ei ole syyttänyt myyjiä. Ostajien toiminta ihmetyttää, mutta kaipa hekin saavat jonkun tuen, kun ostavat "energiapuuta". Kuljettaminen maksaa, joten antavat mieluummin lahota sen jälkeen kun tukiraha on saatu.

        Etpä tuon vertaa tiedä energiapuun käsittelystä. Läjään kerättyjä hakkuutähteitä kuivatellaan maastossa jopa toista vuotta. Samalla karisee suurin osa neulaisita. Kun tarkasti katsot, nin ne on myös peitelty.


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Ei niitä sellaisia "tukkeja" kukaan oikeasti väsää. Muullakin tavoin kerätty energiapuu on kannattamatonta ilman valtion tukea. Siksi ne "energiapuut" yleensä lahoavat kasoissaan täyspehmeiksi, päätymättä koskaan uuniin.

        Vaikutat olevan melkoinen tosikko.

        Ilmeisesti ole niitä kuuluisia raivoraittiita.


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00083 kirjoitti:

        Jutusta saa kuvan että myyjää jälleen kerran syyllistetään. Vassuilla on tämä tapa esim maajusseja kohtaan ollut aina. He syyttävät jusseja esimerkiksi Itämeren pilaamisesta vaikka he ovat tehneet kaikkensa että pykälät tulee noudatettua.

        Persu saa noita kuvia päähänsä. Kannattaisi lopettaa se ajattelu, kun ei sinusta vain ole siihen.


      • Anonyymi00101
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Minä kuitenkin olen sitä mieltä että prosenteissa tällainen hukkapuu joka näihin kasoihin jää, ei ole kovinkaan merkittävää. Kyllä firmat pitää voitoistaan huolen

        Voitto tulee tukiaisista. Niistä totta kai pidetään aina huoli, kuten myös veroeduista.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00091 kirjoitti:

        Etpä tuon vertaa tiedä energiapuun käsittelystä. Läjään kerättyjä hakkuutähteitä kuivatellaan maastossa jopa toista vuotta. Samalla karisee suurin osa neulaisita. Kun tarkasti katsot, nin ne on myös peitelty.

        Peiteltyjä kasoja ei ole missään, sillä se on nopein tapa lahottaa puu.

        Kuten sanottua sinä et tiedä mistään mitään. Ja olet trollinakin surkea.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Peiteltyjä kasoja ei ole missään, sillä se on nopein tapa lahottaa puu.

        Kuten sanottua sinä et tiedä mistään mitään. Ja olet trollinakin surkea.

        Kyllä energiapuukasat on ainakin meillä täällä Keski-Suomessa peiteltyjä. En tiedä sitten missä savossa sinä vaikutat, jos siellä hapatetaan polttoaineetkin vasiten.


      • Anonyymi00123
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Kyllä sinä melkoisen pienissä piireissä olet kulkenut, jos et risutukkeja edes ole nähnyt. Niiden ansiosta energiapuun logistiikkaketjusta on saatu paljon tehokkaampi, kun siirtelyyn käy tavalliset ajokoneet ja tukkiautot.

        Minä olen itse korjannut energiapuuta joten tiedän jotain näistä kasoista. Todennäköisesti olen tehnyt metsätöitä enemmän kuin sinä. Viisikymmentä vuotta sitten olin jo metsässä töissä.


      • Anonyymi00359

        Ensinnäkin metsänomistaja ei ajele toyotalla vann hän ajelee Ford Ranserilla ja toiseksi hän ulkoistaa työnjohdonkin joko Mhy:lle taikka metsäliitolle ja kolmanneksi metsätietkin vaativat jo nelivetoisen autokin perille pääsynturvaamiseksi ja neljänneksi tuo risujen sekä oksien paalaminenkin on osoittunut täysin kannattomaksi toiminnaksi ainakin perämetsien osalta.


    • Anonyymi00048

      Aloittaja ihan itse keksi idean. Voi mikä ajatusten tonava hän onkaan : )

      • Anonyymi00055

        Hän on suuri kirjailija, kuten olet huomannut. Taiteellista eliittiä.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Hän on suuri kirjailija, kuten olet huomannut. Taiteellista eliittiä.

        On tätä ehdotettu ennenkin


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        On tätä ehdotettu ennenkin

        Kyllä, tuo onneton pelle on roikkunut palstoilla jo kymmeniä vuosia. Tyhmä kuin aasi, toistelee tuota samaa.


    • Anonyymi00064

      Työttömät Pakkotöihin !

    • Anonyymi00067

      Tajuaako ihmiset että aina ei tuo tarkoita että pitäisi tyyliin vesurilla tehdä risuhommia. Koneita on valtavasti kehitetty siihen hommaan.

      Tosin rajoittava tekijä tässä on osaavat ihmiset. Harvalla kaupunkilaisella on kykyä ajaa edes traktoria tai on korttia siihen. Sitten se itse työkoneen käyttö on oma lukunsa. Vielä harvempi ihminen osaa käyttää niitä koneen käyttövipuja.

      • Anonyymi00072

        Niin, siksi tuonkin työn tekevät sen alan ammattilaiset. Ei kukaan metsää omistava halua metsäänsä satunnaistyöttömiä tekemään yhtään mitään.

        Sama ongelma on tietenkin kaikissa työvelvoitteissa. Jos sillä työllä on jotain merkitystä, siihen kyllä palkataan ihan rahalla tekijät, jotka varmasti osaavat hommansa. Jos taas kyseessä on pelkkä puuhastelu, jolla kuluttaa yhteisiä varoja, niin se on tietenkin eriasia. Todellisuudessa kukaan ei sellaisia juuri ehdota. Roskapalstat kuten S24 täyttyvät roskasta, eli aloituksen kaltaisista melko tyhmistä provosoinneista.


      • Anonyymi00102

        Ongelma on juuri siinä, että kupunkilaiset eivät osaa noita hommia. Eivät osaa peruttaa peräkärryjä. Tämä on nähty ihan livenä!


    • Anonyymi00080

      Nythän niille maksetaan pelkästä joutenolosta.

      Väärin ? 2-4 työhakemusta joka kuukausi pitää lähettää ym. aktiviteettiä.
      Työttömät tekee noin 20 miljoonaa aktiviteettiä vuosittain siis.

      Avoimia työpaikkoja kymmeniä tuhansia ja niitä haetaan joka vuosi yhteensä vähintään yli 10 miljoonalla hakemuksella.

      Sitten on haastattelut ja suunnitelmat.

      • Anonyymi00087

        Aloittaja tietää sen kyllä, mutta hän on suuri kirjallinen nero, aikamme Kalle Alatalo.


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Aloittaja tietää sen kyllä, mutta hän on suuri kirjallinen nero, aikamme Kalle Alatalo.

        Ettei olisi Martti Syrjäytynyt, rökkimies.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Ettei olisi Martti Syrjäytynyt, rökkimies.

        Sehän käveleekin kuin olisi jötkä housuissaan.


    • Anonyymi00082

      Mieli voi pahoittua jo pelkästä ajatuksesta 😪

      • Anonyymi00105

        Ja sinun kirjoituksillasi ei koskaan ole mitään muuta tarkoitusta kuin yrittää pahoittaa mieliä.

        Varmasti tuo "taito" herättää ihailua piireissä, joissa loisit.


    • Anonyymi00084

      Arbeit macht frei natsisaksan malliin??

    • Anonyymi00093

      Mystisesti pomo kuoli ja metsäkin syttyi palamaan.

    • Anonyymi00094

      No perkele! minähän menen kaupungin metseään. Kerämään muutaman risun.!
      Muutama risu! Sitten on töitä tehty! Jooo o. En kyllä ymmärrä vaan aloittajan ehdotusta, että miten saan sillä työllä rahaa ja palkkaa sekä työttömyyteni pois!
      Onko ammattini sitten töytön risumies!!!! Perkl pitäskäö sen päälle vielä palkallista työtä hakea 4 paikkaa/kk jos tekee töitä risumetsässä? Aloittaja on ihan k.syylä!
      T:työtön risumies!


      https://www.youtube.com/watch?v=2PT4aRyqeoI

    • Anonyymi00098

      Taas ehdotus henkilöltä joka ei itsekkään tee töitä!

    • Anonyymi00104

      Risusavottapäivän jälkeen laahustin metsätietä pitkin kotiin. Olin siinä kunnossa, että jos joku olisi kysynyt nimeäni, olisin todennäköisesti vastannut "vesuri". Hiki oli kuivunut suolaksi paidan pintaan, paarmat olivat jättäneet ihoon muistoesineensä ja askel muistutti enemmän geologista prosessia kuin kävelyä.

      Mutkan takaa kuului kuitenkin epätavallista hiljaisuutta.

      Tien varressa seisoi tuttu Avensis. Tai oikeastaan se ei seissyt arvokkaasti vaan näytti hieman siltä kuin olisi juuri menettänyt uskonsa itseensä. Konepelti oli auki ja metsänomistaja seisoi sen vieressä kännykkä kädessä.

      – No voi perhana, hän mutisi.

      Lähestyin varovasti. Oli outoa nähdä mies ilman ilmastointia ympärillään.

      – Mikäs nyt on?

      – Avensis sammui. Ei käynnisty enää.

      Katsoin autoa epäuskoisesti.

      – Mutta eikös tämä ollut niitä ikuisia?

      – Oli. Kaksikymmentäkolme vuotta. Ei mitään ongelmia. Nyt se päätti eläköityä ilman ennakkoilmoitusta.

      Metsänomistaja nosti puhelintaan ilmaan.

      – Eikä täällä ole kenttää.

      Hän käveli muutaman askeleen sinne, muutaman tänne, nosti puhelimen kohti taivasta ja lopuksi vielä auton katolle. Näyttö pysyi yhtä tyhjänä kuin työpaikkailmoitukset kotikuntani lähialueella.

      Kaivoin oman puhelimeni taskusta.

      – Minulla näyttää olevan kolme palkkia.

      Metsänomistaja katsoi näyttöäni kuin olisin juuri paljastanut hallitsevani mustaa magiaa.

      – Vai niin.

      – Näköjään.

      Hetken aikaa vallitsi hiljaisuus.

      – Voisitko ehkä...

      Lause jäi ilmaan leijumaan. Oli selvästi vaikeaa pyytää apua mieheltä, jolle oli vielä pari tuntia aiemmin huudettu ergonomiaohjeita auton ikkunasta.

      – Voisitko ehkä soittaa hinausauton?

      – Tottahan toki.

      – Kiitos.

      Soitin hinauspalveluun. Asia hoitui parissa minuutissa.

      Metsänomistaja näytti helpottuneelta.

      – Tiedätkö, hän sanoi, – joskus sitä huomaa olevansa muiden avun varassa.

      – Niin kai.

      – Ei kaikkea voi hoitaa yksin.

      – Ei varsinkaan ilman kenttää.

      – Niin.

      Istahdimme hetkeksi ojanpenkalle odottamaan hinausautoa. Tilanne oli historiallinen. Ensimmäistä kertaa näin metsänomistajan hengittävän samaa ilmaa kuin minä yli viiden minuutin ajan.

      – Miten se savotta muuten sujui? hän kysyi.

      – Hyvin. Hyttyset saavuttivat kaikki tuotantotavoitteensa.

      – Niitä on tänä vuonna paljon.

      – Huomasin.

      Hetken kuluttua hän nyökkäsi puhelintani kohti.

      – Hyvä että sinulla oli kenttää.

      – Työttömyydessä on etunsa.

      – Niinkö?

      – Varmasti. Ainakaan ei tarvitse huolehtia yritysauton rikkoutumisesta.

      Metsänomistaja naurahti ensimmäisen kerran koko sinä aikana, kun olin hänet tuntenut.

      Kun hinausauto lopulta saapui, Avensis nostettiin lavalle. Näky oli hämmentävä. Auto, joka oli vuosikymmenten ajan kuljettanut omistajaansa pitkin metsiä neuvomaan muita työnteossa, matkasi nyt itse avuttomana pois.

      Metsänomistaja kiitti vielä kerran avusta.

      – Olen sinulle palveluksen velkaa.

      Katsoin lavalle sidottua Avensista.

      – Ei tarvitse. Mutta jos joskus satut näkemään minut helteellä risusavotassa, voit ehkä avata sen auton ikkunan vähän enemmän kuin kahdeksan senttiä.

      – Se on kohtuullinen vaatimus.

      – Ja ehkä tarjota pullakahvit.

      – Nyt sinä alat jo neuvotella kuin ammattilainen.

      Hinausauto lähti, ja minä jatkoin matkaani kotiin.

      Mietin, että yhteiskunta on merkillinen paikka. Päivällä toinen omistaa metsän ja ilmastoinnin, toinen vesurin ja paarmat. Illalla kuitenkin ratkaiseva tuotantoväline voi olla puhelin, jossa sattuu olemaan yksi palkki enemmän kenttää kuin toisella.

      • Anonyymi00109

        Juttusi ei kun tyhmenevät. Ymmärrän hyvin, miksi sinun on yritettävä elättää itsesi kirjoittelemalla S24:ään.

        Luuletko tosiaan, että Avensis on jotenkin erikoinen? Seuraava tulee olemaan jotain muuta ja siitä sinä et tiedä mitään.

        Mutta se on toki positiivista, että perehdyt huolella ihmisiin, jotka ovat sinua älykkäämpiä ja hyödyllisempiä. Nyt voit mennä täyttämään artomaisen mahasi kaalisopalla.


    • Anonyymi00106

      Kenkähän metsiin tätä sitten mennään tekemään?

      • Anonyymi00108

        Metsänomistajat jättävät ilmoiteuksen TE-toimistolle, joka osoittaa leimikot työttömille.


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Metsänomistajat jättävät ilmoiteuksen TE-toimistolle, joka osoittaa leimikot työttömille.

        Kukaan metsänomistaja ei halua pakkotyöläisiä metsiinsä, vaan alan ammattilaisia.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Kukaan metsänomistaja ei halua pakkotyöläisiä metsiinsä, vaan alan ammattilaisia.

        Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.

        Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.

        Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.


      • Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.

        Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.

        Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.

        Suski on jo tulossa sun metsään savottaan.


      • Anonyymi00119
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.

        Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.

        Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.

        Sinä et metsää omista edes joulukuusen vertaa.

        Minä taas omistan niin metsää kuin Avensiksen, jota sinä onnettomana palkkatrollina tunnut niin kadehtivan. Hyvä auto on kyllä ollutkin, eipä ole ollut valittamista.

        Sinun tuloillasi ei paljon veroja makseta. Minä sen sijaan maksan, koska omistan metsää ihan oikeasti.


      • Anonyymi00122
        Anonyymi00119 kirjoitti:

        Sinä et metsää omista edes joulukuusen vertaa.

        Minä taas omistan niin metsää kuin Avensiksen, jota sinä onnettomana palkkatrollina tunnut niin kadehtivan. Hyvä auto on kyllä ollutkin, eipä ole ollut valittamista.

        Sinun tuloillasi ei paljon veroja makseta. Minä sen sijaan maksan, koska omistan metsää ihan oikeasti.

        Nelisenkymmentä hehtaaria on eri ikäistä metsää. Ei se paljoa ole, mutta voin kutsua itseäni metsänomistajaksi.

        Työttömäksi sinulla on aika vilkas mielikuvitus.


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00122 kirjoitti:

        Nelisenkymmentä hehtaaria on eri ikäistä metsää. Ei se paljoa ole, mutta voin kutsua itseäni metsänomistajaksi.

        Työttömäksi sinulla on aika vilkas mielikuvitus.

        Sinun mielikuvituksesi taas on mitättömän surkea, mutta niinhän se teillä maksullisilla trolleilla aina on.

        Pistähän todisteet ruutuun siitä, että omistat metsää. Juttujesi perusteella kaikki, mitä tiedät metsänhoidosta, on peräisin googlesta.

        Miltä se muuten tuntuu istua epäergonomisesti?


      • Anonyymi00132
        Anonyymi00125 kirjoitti:

        Sinun mielikuvituksesi taas on mitättömän surkea, mutta niinhän se teillä maksullisilla trolleilla aina on.

        Pistähän todisteet ruutuun siitä, että omistat metsää. Juttujesi perusteella kaikki, mitä tiedät metsänhoidosta, on peräisin googlesta.

        Miltä se muuten tuntuu istua epäergonomisesti?

        Minkäkin omsitan metsää, mutta en ole ostanut sitä vaan se on tullut katsos perintöjen kautta!


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.

        Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.

        Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.

        Eikös sinun metsän omistajana pitäisi tehdä itse metsätyösi. Tai jos et halua tehdä niin sitten PALKKAAT siihen työntekijät. Työttömät eivät ole mitään ilmaista työvoimaa!


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00108 kirjoitti:

        Metsänomistajat jättävät ilmoiteuksen TE-toimistolle, joka osoittaa leimikot työttömille.

        Joko tulitikkurasiat on jaettu, kaskivainioiden tulevaisuus.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00112 kirjoitti:

        Kyllä minulle metsänomistajana kelpaa ilmaistyö oikein hyvin.

        Ymmärrän hyvin kuinka sinua työttömänä asia ahdistaa, koska jatkossa joudut laittamaan rikkoja ristiin saadaksesti työttömyysetuisuuden, joka minunkin maksamista veroista kustannetaan.

        Meidän maksajienkin tulee saada jotain verojemme vastineeksi.

        Te maa- ja metsäjussit olette tukien saajia, ei teiltä verotuloja tule.


      • Anonyymi00142
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Minkäkin omsitan metsää, mutta en ole ostanut sitä vaan se on tullut katsos perintöjen kautta!

        Makaamalla saatua laiskan tuloa noi perinnöt. Kunnon vero makaajien kuin manulle illallinen tuleville ansiottomille tuloille. Ahkeraa lisäarvoa tuottavaa työn tekemistä pitää arvostaa, ei makaamista kuin ellun kana.


      • Anonyymi00155
        Anonyymi00140 kirjoitti:

        Te maa- ja metsäjussit olette tukien saajia, ei teiltä verotuloja tule.

        Maatalous saa tukia, mutta maksaa myös veroja. Tukien ja verojen suhde riippuu tietenkin tilan koosta ja tuottavuudesta.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00133 kirjoitti:

        Eikös sinun metsän omistajana pitäisi tehdä itse metsätyösi. Tai jos et halua tehdä niin sitten PALKKAAT siihen työntekijät. Työttömät eivät ole mitään ilmaista työvoimaa!

        Kyllä ne persarto-trollille ovat. Työttömät ovat hänelle jatkuvan pilkan kohde ja jotain, josta voi hyötyä.


      • Anonyymi00160
        Anonyymi00142 kirjoitti:

        Makaamalla saatua laiskan tuloa noi perinnöt. Kunnon vero makaajien kuin manulle illallinen tuleville ansiottomille tuloille. Ahkeraa lisäarvoa tuottavaa työn tekemistä pitää arvostaa, ei makaamista kuin ellun kana.

        Suurin osa nykyisistä metsänomistajista on perinyt metsätilansa.. Harva sijoittaa metsään, vaikka tuotto siitä on vakaa.

        mm Soininvaara eli siis Vihreät ja eräät vasemmiston poliitikot ovat voimakkaasti hyökänneet pienomistamista vastaan ja vaatineet sen korkeaa verottamista, perusteilla, jotka ovat aika heppoisia.

        Omaisuuteen tai omistukseen kohdistuvat verot ovat typeryyden huippu. Maa on täynnä työttömiä, jotka työllistyessään eivät hyödy yhtään mitään "työn verotuksen" alentamisesta, koska heidän palkkatulonsa on liian pieni. Ihmiset, joilla on pääomatuloa, pitäisi nyhtää kuiviin, niin että heidän on pakko myydä pienet omistuksensa alihintaan ja siirtyä samaan sakeaan työttömien joukkoon, jonka koko elämä on täysin sosiaaliturvan varassa. Maailmassa, jossa tarjolla olevan työn määrä ei ole lisääntymässä.

        Purra ajaa käytännössä ihan samaa politiikkaa. Jota hallituksessa toteutti nostamalla mm ALV:in huippuunsa. Työllisyyttä ei tuokaan "verotuksen siirtäminen työstä kulutukseen" tietenkään parantanut, vaan työttömiä tuli lisää. Toinen perustelu, jota tietenkin Vihreät käyttävät tehdessään aivan samanlaista veropolitiikkaa, on se, että se vähentää luontoarasittavaa kulutusta. Niinhän se tekee, ja kun kulutus vähenee, vähenee myös työn tarve ja työttömyys lisääntyy. Käytännössä kulutus siirtyy suomalaisista ympäristöystävällisistä tuotteista halvempiin kiinalaisiin ja intialaisiin, jotka on tuotettu vähemmän ympäristö- ja ilmastoystävällisesti ja sen jälkeen vielä kuljetettu tuhansia kilometrejä.

        Käytännössä kaikki nuo veromallit tähtäävät samaan: omistukseen keskittymiseen entistä enemmän suuromistajien käsiin. Ja entistä suurempaan laumaan työttömiä, joita "työllistetään" leikkaamalla heidän sosiaaliturvaansa, eli kurjistetaan heistä entistä useampi tasolle, jossa he alkavat tekemään vähintäänkin näpistyksiä. Joita sitten laitetaan kuriin koventamalla rangaistuksia, joista tähän saakka ainoa seuraus on ollut tuollaisten rikosten lisääntyminen.


      • Anonyymi00162
        Anonyymi00132 kirjoitti:

        Minkäkin omsitan metsää, mutta en ole ostanut sitä vaan se on tullut katsos perintöjen kautta!

        Kuten suurimmalle osalle suomalaisia pienmetsänomistajia.

        Verotuksen tulisi nimenomaan suosia tuottoisan varallisuuden karttumista pienille ja keskisuurille omistajille. Sen sijaan poliittinen eliitti hörhöoikeiston Riikasta kaikessa hörhöihin Vihreisiin ajavat juuri päinvastaista politiikkaa ja syykin on selvä: saadakseen rahaa puolueilleen sieltä, missä sitä on eniten, eli suuromistajilta, on tietenkin ajettava politiikkaa, joka edistää omistuksen keskittymistä edelleen. Niinpä käytännössä kaikki poliitikot sitten tekevät niin.

        Näennäisiä eroja poliitikassa sitten haetaan maahanmuuttoon ja johonkin hemmetin Pride-asioihin liittyvällä mölötyksellä. Niissäkin todelliset erot ovat lähes olemattomat valtavasta ja tunteisiin vetoavasta mölinästä huolimatta.


      • Anonyymi00361
        Anonyymi00140 kirjoitti:

        Te maa- ja metsäjussit olette tukien saajia, ei teiltä verotuloja tule.

        Kaikista tulee verotuloja valtiolle mitä kasvatamme ja vijelemme,jopa tuekimme ovat veronalaista tuloa kuten työttömyys-sekä muutkin tuloutukset olivatpa ne sitten valtion taikka työmme aikaansannoksien tuloutuksia.


    • Anonyymi00114

      Aloittaja taitaa olla luova ruudinkeksijä kun tempaisee noin omaperäisiä ajatuksia.
      On tullut varmasti mietittyä pitkään.

      • Anonyymi00117

        No eihän tyhmien vanhempien pellepojasta voi muuta tulla.


    • Anonyymi00115

      Hyvä idea kyllä. Muitakin hommia kyllä on, kuten tupakannatsojen keräily kaduilta, pientareiden niittoa .Monenlaista hommaa, mikä jää helposti tekemättä, kun ei ole sopivia tekijöitä.

      • Anonyymi00116

        Onhan noita hommia, aivan mummojen ulkoilutuksesta alkaen. Ei tarvitse olla edes raketti-insinööri.


      • Anonyymi00121

        No siitä sitten vain palkkaamaan tekijät, jos niitä hommia kerran on.


    • Anonyymi00118

      Tässä nyt oon työttömäksi joutumassa, kiitos hallituksen leikkausten. On amis amk yamk käytynä. Olen ollut jo haastatteluissa. Silti en tiedä kuinka pitkä työttömyys tukee. Yleensä ei kovin pitkä, mut ei ikinä tiedä.

      Saat einari keskikalja persu tehä ite risusavottasi. Vedä sinne metsään ittes kiikkuun persu kusipää.

    • Anonyymi00120

      Kivaa ulkohommaa.
      T. 9€ päivä

    • Anonyymi00126

      Mulla on metsää 10 ha enkä maksa siitä veroa sentin jeniä.

      • Anonyymi00127

        Miksi siitä pitäisi maksaa veroa?


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00127 kirjoitti:

        Miksi siitä pitäisi maksaa veroa?

        Sitä ittekin ihmettelin kun noita edellisiä kirjoituksia luin.


    • Anonyymi00130

      >> miksei työttömiä velvoiteta tekemään hanttihommia, kuten risusavottaa rahojensa eteen?

      Vaikka heti voisin tulla jos sulla moinen savotta, mutta enhän voi saada työttömyystukea jos olen töissä eli näin alkuunsa paljoko maksat?

    • Anonyymi00134

      Kyllä se jää metsänomistalle metsiensä hoito on se tuotto niin vähäistä joka tapauksessa.

      Tiliväli on kymmeniä vuosia ja verottaja ottaa heti päältä kolmanneksen, ja loppuraha menee uudistamiseen.

      Suomi on käsittämtön maa monella tapaa.

      • Anonyymi00135

        Oikeastaan metsänomistaja on valtion orja jolle on sälytetty metsäteollisuuden raakapuun tuottaminen ja vastuut.
        Vain polttopuumetsä hyödyttää joka vuosi.


    • Anonyymi00136

      Aloittajan on löytänyt mökiltä vanhoja lehtiä jossa Purra esittää samaa, työttömät hanttihommiin, risusavottaan tai siivoamaan. Kaikkihan osaa?
      Sillai ne aivot toimii. Laittaa sinne virikkeeksi jonkun ajatuksen ja se muokkautuu omaksi.

      • Anonyymi00174

        Artsi lukee niitä puoluetoimistolla. Vessassa käydessään. Venäläisten lehtien lisäksi, hänhän seuraa myös entisen kotimaansa ja nykyisen ihannemaansa tapahtumia.


    • Anonyymi00138

      Persu-kepulivähäpojat risusavottaan tyhjää toimittamasta ❗️

      • Anonyymi00141

        Voi myös perustaa työllistävän yrityksen jos ideoita piisaa !


      • Anonyymi00143
        Anonyymi00141 kirjoitti:

        Voi myös perustaa työllistävän yrityksen jos ideoita piisaa !

        Kaljapurkkien kylkiin olis hyvä laittaa kaikenlaista ideaa kuinka työllistää itsensä aluksi !

        Yhdelle sivulle niitä ideoita ja toiselle järkipuhetta kuinka tyhmää ryypiskely on ja hopihopikomentoja !


      • Anonyymi00173
        Anonyymi00143 kirjoitti:

        Kaljapurkkien kylkiin olis hyvä laittaa kaikenlaista ideaa kuinka työllistää itsensä aluksi !

        Yhdelle sivulle niitä ideoita ja toiselle järkipuhetta kuinka tyhmää ryypiskely on ja hopihopikomentoja !

        Mutta eihän tuo tavoita esim suurinta osaa naispuolisista työttömistä, jotka eivät osta tölkin tölkkiä olutta.


    • Anonyymi00144

      Miksi et opiskelisi maan parhaaksi sähköautojen korjaajaksi ja yleensä alan osaajaksi !

      Siinä heti yksi idea !@

      • Anonyymi00145

        Vai meneekö aika purran haukkumisesta, hauhau, vai mihin menee @$

        Onko hyvä


      • Anonyymi00234

        Siinä paljon parempi idea kuin risusavotta. Noin sitä työttömyyttä karsitaan, eikä kyykytyksellä ja kiusalla. Persut eivät muuta osaa ja kokoomus on täynä pilalle lellittyjä pikku narsisteja pilaamassa yhteiskuntaa sumutuksella. Persut kokoomus kumpikin osaa olla puhumatta asiasta ja tekemällä suvivirrestä isänmaallisen kysymyksen. Isänmaallisuutta olisi hoitaa työllisyys kuten olisi kansan parhaaksi, eikä syyllistämällä, kyykyttämällä, vittui....

        Monet työttömät koulutettuja osaavia. Kun yritys vähentää saneeraa tai lopettaa toiminnan. Toiseksi nuorisotyöttömyys, kun teini-ikä meni kuten teini-ikä monilla ja koulut vähän kesken tai sitten on muuten koulut kesken tai ei ole löytänyt sopivaa työtä kun kokemusta puuttuu. No idiootti persu sit kaljahuuruissa keksii, että hänen vetensokerin alhasuus johtuu työttömistä pummeista, jotka vie veroja. Verot on kansakunnan kehittämiseen ja tässä ajassa markkinataloudessa työttömiä on aina. Valtion yritykset ja hankkeet vähentäisi työttömyyttä. Miksi odottaa investointeja kun valtiokin voi perustaa yhtiöitä, jotka tekee tulosta valtion kassaan.


    • Anonyymi00146

      Miksei saman tien uuniin niin päästään niistä eroon.

    • Anonyymi00148

      Persuääliöt ovat niin typeriä etteivät ymmärrä että noin vain ei metsiin voi mennä tekemään yhtään mitään ilman koulutusta ja varusteita.
      Kyllä se on niin, että persujen idioottimaisuutta on tässä maassa jo tarpeeksi nähty.

      • Anonyymi00149

        Minä luulin että lähes kaikki maaseutupersut on metsänomistajia !

        Niitä on varusteet ja kymmenen sukupolven tietämys metsänhoidosta !


      • Anonyymi00152
        Anonyymi00149 kirjoitti:

        Minä luulin että lähes kaikki maaseutupersut on metsänomistajia !

        Niitä on varusteet ja kymmenen sukupolven tietämys metsänhoidosta !

        Aloittajalla, joka myöhemmin keskustelussa esiintyy muka "metsänomistajana", ei ainakaan ole mitään tietämystä metsänhoidosta, eikä Avensiksestakaan.

        Tyypillinen maksettu trolli, joka "luo keskustelua", ja tuosta sitten mainostajat maksavat... tuo nimittäin ajaa ihmisiä pois palstalta.


      • Anonyymi00154

        Kyllä vaatijat o vassuja,niin köyhä järjenjuoksu.


      • Anonyymi00157
        Anonyymi00149 kirjoitti:

        Minä luulin että lähes kaikki maaseutupersut on metsänomistajia !

        Niitä on varusteet ja kymmenen sukupolven tietämys metsänhoidosta !

        Eihän työhön käy mitkä varusteet vaan.Vakuutus ei korvaa,jos huonot varusteet.

        Uudet varusteet kaikille,opetus,ohjristus,valvonta,sosiaalitilat ja työterveys.Ne jo maksaaa.


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00157 kirjoitti:

        Eihän työhön käy mitkä varusteet vaan.Vakuutus ei korvaa,jos huonot varusteet.

        Uudet varusteet kaikille,opetus,ohjristus,valvonta,sosiaalitilat ja työterveys.Ne jo maksaaa.

        Persun ainoa varustus on kaljankantokassi.


    • Anonyymi00150

      Minähän oon ollu jo risusavotassa,ajankuluksi.
      Onko joltain pois?

      • Anonyymi00164

        Ei tietenkään. Kyse onkin siitä, että poliittinen eliitti hörhöoikealta hörhövasemmalle, erityisesti hörhökokoomuksessa, näkevät pakkotyö-gulagien poistavan taloudelliset ongelmat ja luovan vankan talouskasvun, mikä on täsmälleen sama ajatus, joka oli Stalinilla ja hänen aikakautensa bolseviikeilla. Bolseviikitkin muuten halusivat hävittää yksityisomituksen, aivan kuten Paavo Lipponen aikoinaan, ja poliittinen eliittimme nykyään.


    • Anonyymi00153

      Jos työtön saisi kuukaudessa 800€

      Mennessään " risusavottaan" hänelle pitäisi ottaa:
      +vakuutus
      + työterveys
      + työvaatteet
      + sosiaalitilat
      + työjohto
      + työhön perehdytys

      Nuo maksanee ainakin + 800€

      Eli,jos työtön on työtön,kulut 800€
      Jos työtön risusavotassa ,kulut 1600+€

      Lisäksi tulee viellä risujen kuljetus,käsittely jne.
      Kaatopaikat ottaa ilmaiseksi kyllä risuja vastaan mutta kuljetus maksaa.

      Eli,Missä oli se hyöty risusavotasta?
      Kuluthan Lisääntyisivät😅😆

    • Anonyymi00158

      Aina kun olen ollut työttömänä, niin tehnyt vuokrareinona tilapäistyötä rakennuksilla. Nekin vaatii osaamista. Saanut siitä palkkaa, mutta nyt niitä ei voi ottaa vastaan. Hyvä idea, että pystyy käymään myös tilapäisduunissa työttömänä ilman ansion menetystä.

      Olen kaupunkilainen spurgulähiön kasvattama. Kouluja on käyty. Silti suhteet ja peritty omaisuus puuttuu. Olen aina kommari, vaikka menisi hyvin.

      • Anonyymi00170

        Omaisuutta pitäisi pystyä jokaisen keräämään, vaikka sitten sosiaaliturvan avulla. Verotuksen ja sosiaaliturvajärjestelmän pitäisi mahdollistaa se, ja nimenomaan niille köyhimmille.

        Poliittinen eliitti ei sitä halua, he tarvitsevat täysin sosiaaliturvan varassa olevia heittopusseja, joko äänestämään itseään, tai sitten vihattavaksi niille, jotka heitä äänestävät. Poliittinen eliitti on roskaväkeä ja samoin ovat heitä nuolevat toimittelijat. Julkista keskustelua ei juuri viitsi seurata, koska se on niin uskomattoman tyhmää.

        Ilman muuta tilapäistyö pitäisi olla mahdollista. Ongelma tietysti on se, että työnantajat alkavat helposti käyttämään hyväkseen tuollaisia systeemejä ja muuttamaan "tilapäisiksi" sellaisiakin töitä, jotka aiemmin olivat jatkuvia ja joista sai hyvän toimeentulon.


    • Anonyymi00161

      Aikoinaan eräs persu esitti että työttömät pitäisi laittaa työleireille.

      Kokoomuksesta kuulunut aina samanlaisia juttuja.


      Porvarit vauhdissa.

      • Anonyymi00165

        Suomessa oli sotien aikaan työleirijärjestelmä ja suhteellisen ankara sellainen olikin. Osa leiriläisistä teki mm. metsätöitä, tarve esim. haloille oli suuri jo perlkästään veturien polttoaineena kun tuontipolttoaineita ei juuri saatu maahan.


      • Anonyymi00166

        En ymmärrä miksi joku tai jotkut ovat jatkuvasti työttömien kimpusssa?. Ehdottavat työttömille kaikkea tekemistä, mutta jotenkin tuntuu, että heillä itsellään ei ole mitään tekemistä!


      • Anonyymi00168
        Anonyymi00165 kirjoitti:

        Suomessa oli sotien aikaan työleirijärjestelmä ja suhteellisen ankara sellainen olikin. Osa leiriläisistä teki mm. metsätöitä, tarve esim. haloille oli suuri jo perlkästään veturien polttoaineena kun tuontipolttoaineita ei juuri saatu maahan.

        Jos se oli niin hyvä, niin miksei sitä sitten jatkettu myös sodan jälkeen?

        Osittain tietysti siksi, että raskaisiin töihin käytettyjä sotavankeja ei enää sodan päätyttyä ollut käytettävissä.

        Mutta tietenkin tuollaiset järjestelmät ovat hyvä muistutus siitä, kuinka hiuksen hieno se ero kommunistin ja oikeistolaisen välillä on, ainakin Suomessa.

        Sodan aikana muuten varsinkin oikealta vastustettiin "velvoittavia" pakkotöitä ihan sillä perusteella, että maksamalla palkan sai yleensä paljon parempaa jälkeä ja paljon enemmän. Mikä tietysti oli täysin totta ja on edelleen.


      • Anonyymi00169
        Anonyymi00166 kirjoitti:

        En ymmärrä miksi joku tai jotkut ovat jatkuvasti työttömien kimpusssa?. Ehdottavat työttömille kaikkea tekemistä, mutta jotenkin tuntuu, että heillä itsellään ei ole mitään tekemistä!

        No tuo aloittaja on palstan ammattitrolli, ja persu itsekin. Noiden pitää yrittää lietsoa eripuraa saadakseen "keskustelua" palstalle, ja tuossa on vielä poliittinen motiivikin. Maalittaa juuri samalla tavalla kuin persujen Arto Luukkanen tekee muuallakin kirjoituksissaan, joten todennäköisesti on hän tai ainakin siitä lähipiiristä.

        Mielenkiintoista on sekin, että alkuperäinen Jabba Hut, eli Soini, joka epätoivon vimmalla yrittää taas politiikkaan mukaan, maalittaa samalla tavalla, vaikka muka on niin kovasti persuja vastaan. Taitavat käydä Luukkasen kanssa yhdessä kaljalla. Kummallakin on kyllä samanlaiset roikkumahatkin...


    • Anonyymi00175

      Tekoälyn myötä työttömiä tulee olemaan entistä enemmän. Sen takia alhainen syntyvyys on itseasiassa hyvä asia.

      • Anonyymi00180

        Niin paitsi kun afrikan väkiluku kaksinkertaistuu tällä vuosisadalla ja sieltä tulee eurooppaan väkisin porukkaa


      • Anonyymi00192
        Anonyymi00180 kirjoitti:

        Niin paitsi kun afrikan väkiluku kaksinkertaistuu tällä vuosisadalla ja sieltä tulee eurooppaan väkisin porukkaa

        Tuleeko nekin risusavottaan?


    • Anonyymi00176

      Miks risusavotta? Mulla olis valtion kustantamalle trengille heti kesän ajaks pikku puuhaa ja jotta ei pihiks mainittais, kiljuntekoaineet ja värkit talon puolesta eikä haittaa jos pikkasen maistaa jo työaikana.

    • Anonyymi00177

      risusavotta on työtä, joten ei käy työttömälle, koska ei olisi silloin työtön. Jos tekee työtä,siitä maksetaan silloin TESsin mukainen palkka etuineen. Työstä ei voi maksaa työttömyyskorvausta.
      M.O.T

      • Anonyymi00179

        Kokoomuslaiset ovat ehdottaneet tes:sien poistoja ja nalle sanoi,että työttömät pitää pakottaa töihin pienemmillä palkoilla


      • Anonyymi00186
        Anonyymi00179 kirjoitti:

        Kokoomuslaiset ovat ehdottaneet tes:sien poistoja ja nalle sanoi,että työttömät pitää pakottaa töihin pienemmillä palkoilla

        Pakottaa töihin, joita ei ole? Viisas mies tuo nalle. Taistolainenhan se olikin nuoruudessaan, joten stalinismin ihailu on sillä verissä.


      • Anonyymi00189

        Voisko lakia muuttaa niin, että se oliskin työharjoittelua yms. sopeuttamista kuten nytkin mutta jakson pituutta vähän rukattaisiin? Samaan aikaan vois hakea ihan oikeita töitä nykyisten sääntöjen mukaan.


      • Anonyymi00210
        Anonyymi00186 kirjoitti:

        Pakottaa töihin, joita ei ole? Viisas mies tuo nalle. Taistolainenhan se olikin nuoruudessaan, joten stalinismin ihailu on sillä verissä.

        Luin wikdepiaa Nallesta ja sen mukaan nallella on yli milardi euroa rahaa.
        Kyllä se on niin, että tälläisien Nallejen pitäs sillä miljardilla tarjota työttömille töitä ja sitäkautta jakaa rahaa muillekin. En tietenkään mitään ilmaista rahaa tarkoita vaan sitä, että nallen pitäs järjestää ja keksiä mm kartanolleen kaikenlaista työtä ja maksaa siitä palkkaa!


      • Anonyymi00253
        Anonyymi00210 kirjoitti:

        Luin wikdepiaa Nallesta ja sen mukaan nallella on yli milardi euroa rahaa.
        Kyllä se on niin, että tälläisien Nallejen pitäs sillä miljardilla tarjota työttömille töitä ja sitäkautta jakaa rahaa muillekin. En tietenkään mitään ilmaista rahaa tarkoita vaan sitä, että nallen pitäs järjestää ja keksiä mm kartanolleen kaikenlaista työtä ja maksaa siitä palkkaa!

        Meinaatko että se tekee itse kaiken......?🤣🤣🤣


    • Anonyymi00178

      Jos minut tuonne pakotettaisiin,niin voi "vahingossa" syttyä koko metsä tuleen

      • Anonyymi00183

        Ja persun toimesta se ei olisi edes vahinko, vaan tyhmyydestään johtuva seuraus.


      • Anonyymi00187
        Anonyymi00183 kirjoitti:

        Ja persun toimesta se ei olisi edes vahinko, vaan tyhmyydestään johtuva seuraus.

        Persu siellä,persu täällä,kaikkialla on vain persuja


      • Anonyymi00194
        Anonyymi00187 kirjoitti:

        Persu siellä,persu täällä,kaikkialla on vain persuja

        Aloittaja on persu. Etkö tiennyt?


      • Anonyymi00252

        Ei se haittaa jos menee muutama lusmu mukana.....


    • Anonyymi00188

      Vesurilla voi poistaa aloittajan kaltaisten hörhöjen munat ja ottaa ne ennalta ehkäisevänä toimenpiteenä parempaan talteen 😁 😆

      • Anonyymi00190

        Meinaatko grillata ja syödä ne?


      • Anonyymi00191
        Anonyymi00190 kirjoitti:

        Meinaatko grillata ja syödä ne?

        Yök. Ei salvettujen porsaidenkaan munaskuja syödä.


    • Anonyymi00197

      Jos työtön menisi töihin kela antaisi karenssin. Karenssin myötä lähtisi viimeisetkin rahat työttömältä. Ja työnantaja saisi verovirastolta veromätkyt ja petos syytteen pimeän työn teettämisestä. Ainoa vaihtoehto työttömälle on palkallinen työ. Jos ei ole varaa palkata työntekijää, niin muiden veronmaksajien tehtävänä ei ole maksaa köyhän tai ahneen yrittäjän työntekijöiden palkkoja.

      • Anonyymi00209

        No niinhän sen pitääkin olla. Palkallinen työ. Eli se, että työtön työllistyy.


    • Anonyymi00204

      Ootko paljonkin ollut työttömänä? Onko.tehny mieles risusavottaan. Tiijätkö.mitä se edes on?

      • Anonyymi00213

        On aikoinaan tullut risusavotoita tehtyä (eli taimikon harvennusta). Ihan mukavaa hommaa silloin vesuri aikaan. Nythän on vielä sahat hommaa helpottamassa. Mutta kuntoilunkin puolesta olisi hyvin suotavaa. Ja kyllä töitä tekevälle on. Ja jos olet niin ranttu että mikä tahansa työ ei kelpaa niin sitten sun tarttee työllistää itse itsesi eikä olla yhteiskunnan elättinä. Eikö moinen edes hävetä ? Minäkin yritin joskus olla työttömänä aivan omasta halusta mutta ei onnistunut. Hakivat kotoa töihin !


      • Anonyymi00317
        Anonyymi00213 kirjoitti:

        On aikoinaan tullut risusavotoita tehtyä (eli taimikon harvennusta). Ihan mukavaa hommaa silloin vesuri aikaan. Nythän on vielä sahat hommaa helpottamassa. Mutta kuntoilunkin puolesta olisi hyvin suotavaa. Ja kyllä töitä tekevälle on. Ja jos olet niin ranttu että mikä tahansa työ ei kelpaa niin sitten sun tarttee työllistää itse itsesi eikä olla yhteiskunnan elättinä. Eikö moinen edes hävetä ? Minäkin yritin joskus olla työttömänä aivan omasta halusta mutta ei onnistunut. Hakivat kotoa töihin !

        Töitä on vaikka vuorokaudet läpeensä. Mutta palkanmaksajia ei ole. Kun puhutaan työttömyydestä, ei kyse ole siitä, etteikö sitä työtä piisaisi vaan siitä, ettei ole palkkatyötä, jolla hankkia elanto.

        Vaikka sinulle olisi käynyt, kuten väität, etkä laiskuudesta huolimatta voinut olla kotona vaan pakotettiin töihin, niin tilastoista olet varmaan sinäkin havainnut, että työttömiä on satoja tuhansia. Kaikkia ei siis haeta kotoa töihin väkisin, eivätkä sadat tuhannet saa töitä, vaikka kuinka haluavat ja hakevat.


    • Anonyymi00212

      Jo se että joku puhuu risusavotasta paljastaa että kyseessä on joku Kalevi 65v.

      Toisekseen, koneella tekee 10 miehen työt 1/10 ajassa.

      • Anonyymi00215

        Millä koneella teet ensiharvennuksen taimistoon metrin välein ? Joo, vesurilla tai raivaussahalla.


      • Anonyymi00236

        Iäkkäitä eläkeläisiä nämä työttömien risusavotta ehdoittajat ovat. Eivät tajua, että nykyään on tekniikka kehittynyt ja työn saaminen vaikeutunut.


    • Anonyymi00214

      Ilman muuta työttömille jotain työtä, mutta siitä on maksettava oikeasti oikeaa palkkaa, silloin se olisi laillista.

      • Anonyymi00216

        Palkka tuottavuuden mukaan.


      • Anonyymi00221
        Anonyymi00216 kirjoitti:

        Palkka tuottavuuden mukaan.

        Risusavotta on sellainen homma jossa on enemmän kuluja kuin hyötyjä.


      • Anonyymi00300
        Anonyymi00216 kirjoitti:

        Palkka tuottavuuden mukaan.

        Puhuu pers aukine yrittäjä, joka on halpatyöoiman perässä vonkaamassa työllistämistukia, kun ei ole varaa palkanmaksuun.


    • Anonyymi00217

      Alottajien kaltaisille paskahousuille pitäisi pitää luut kurkkuun vetään turpaan kerran vuorokaudessa .

      • Anonyymi00251

        Tarkoitit kai että työttömille lusmuille pitää tehdä noin.......


      • Anonyymi00281
        Anonyymi00251 kirjoitti:

        Tarkoitit kai että työttömille lusmuille pitää tehdä noin.......

        Eihän se tarkoita, kun on työtön, että olisi lusmu..?

        Moni on työtön itsestä riippumattomista syistä.

        Tämän keskusteluketjun aloittaja ei selvästikään tiedä, mistä hän puhuu.

        Tyhmälle kaikki on helppoa ja yksinkertaista: hokkuspokkus.


    • Anonyymi00220

      Koska silloin se olisi työntekoa eli siitä pitäisi maksaa kunnon palkka.

      • Anonyymi00305

        Kutsutaan sitä työkokeluksi tai kuntoututtavaksi niin
        sinä "tienaat" 9€/päivä


      • Anonyymi00306
        Anonyymi00305 kirjoitti:

        Kutsutaan sitä työkokeluksi tai kuntoututtavaksi niin
        sinä "tienaat" 9€/päivä

        Lisätään vielä siihen työmatkakulut niin pääset
        maksamaan lystistä


    • Anonyymi00222

      Nää on hauskoja nää persunpennut.
      Ne on kuin teuraseläimiä jotka odottaa innokkaasti joulua :DDD

    • Anonyymi00223

      Kävin äsken kokeilemassa hiihtoa mutta ei luista,onko ilmaston muutos vai mikä?vai mikä.

      • Anonyymi00224

        Vedin kyllä kunnon flueriitit pohjaan mutta ei luista.


    • Anonyymi00227

      Työstä kuuluu saada palkka, paljonko risusavotasta maksetaan? Työttömyyskorvaus ei velvoita tekemään työtä vaan ainoastaan hakemaan työtä.

      • Anonyymi00229

        Juu orjuushan on kielletty kaikkialla jo aikaa sitten. Samoin lapsityövoiman käyttö.


      • Anonyymi00231

        Toki jos vapaaehtoisesti haluaa risusavottaan päivärahoilla, niin kukaan ei estä. Tosin palkallista työtä on silti haettava ahkerasti vähintään 8 tuntia päivässä.


      • Anonyymi00303
        Anonyymi00231 kirjoitti:

        Toki jos vapaaehtoisesti haluaa risusavottaan päivärahoilla, niin kukaan ei estä. Tosin palkallista työtä on silti haettava ahkerasti vähintään 8 tuntia päivässä.

        Voi olla että tuet katkaistaan jos tekee
        vapaaehtoista työtä.
        Olen kuullut tapauksista


    • Anonyymi00232

      Kiitos työtarjouksesta, tulen 5000 euron kuukausipalkalla raivaamaan risujasi.
      Laita yhteystietosi, niin tavataan.

      • Anonyymi00286

        Jaa ajattelitko työnjohtajaksi sinne risusavottaan?
        Vai ajattelitkos painaa hommia 500 tuntia kuukaudessa, sillä siäänottopalkka on alle 10€ kuukaudessa.
        os et osaa laskea niin se 500 tuntia tekee n. 22,7 tuntia päivässä, tietenkin päivää kohti pienenee tuntimäärä jos teet viikonloputkin silloin pääset sellaisella vajaalla 17 tunnilla.


    • Anonyymi00233

      Sinä se jaksat lässyttää tuosta risusavotasta kuukaudesta toiseen. Oletko juuri oppinut uuden sanan kun sitä koko ajan toistelet?

    • Anonyymi00235

      Työtä tekevät ovat meillä palkansaajia. Työttömille puolestaan maksetaan korvausta siitä, että heille ei ole kyetty antamaan työtä.

      Työhön ilman palkkaa pakotettavat olisivat orjia. Niitäkin meillä on, vaikka kaunistellen käytetäänkin eri nimiä.

      Orjat tuottavat mukavasti hyvinvointia eliitille, sillä hehän tekevät pelkkää elantoa vastaan voittoa omistajille ja sijoittajille. Siksipä satoja tuhansia käsittävää työttömien reserviäkin aina haaveillaan orjuutettaviksi. Silloin orjat voisivat tehdä palkansaajien työt, eikä omistavan luokan tarvitsisi enää maksaa palkkoja, vaan saisivat senkin osuuden voittona taskuihinsa.

      • Anonyymi00239

        Johan Suomessa on marjaorjatyömarkkimat.


    • Anonyymi00237

      Se pittää työttömie antee näile risu huutajille risua, kun kerran niin kovasti risuloista tykköövät. Jahka se alkaa ääni kellossa pikkuhiljaa muuttumaan kun kunnolla suva sitä risua jota niin kovasti kaipaavat ja josta tykköövät.

    • Anonyymi00238

      Kannatetaan👏

    • Anonyymi00240
    • Anonyymi00242

      Miksi E-suomen lähiöissä eläteään täys ylläpidossa suuret määrät ulkomaalaisia oleskelijoita ?
      ilman työ - tai sopeutumis, tai veronamksu velvollisuutta ?

      • Anonyymi00275

        Lisäksi ne saa harkinnanvaraisia tukia joita ei kantikset saa koskaan.

        Mielestäni sosiaaliturva kuuluu vain kantasuomalaisille, mamuille joko työpaikka jolla elättää itsensä tai muutoin ulos maasta.


    • Anonyymi00244

      Aloituskirjoitus on mielestäni aika keskenkasvuinen ehdotus, joka ei olisi demokraattisessa oikeusvaltiossa mahdollinen.

      Me työttömät olemme jokainen yksilöitä ja meillä on jokaisella omanlainen ja yksilöllinen elämäntilanne. Ei meitä voi vain niputtaa yhteen ja lähettää työleirille pakkotöihin.

      Minullakin on tässä sellainen intressien ristiriitatilanne, jonka vuoksi en voi aloittaa työkokeilua omassa yrityksessä, koska siitä tulisi minulle merkittävät menetykset eräässä toisessa, mutta läheisesti työttömyyteeni liittyvässä asiassa.

      Minä olen ollut lähes kaksi vuotta sairaslomalla burnoutin ja alaselän ongelmieni vuoksi ja sairaslomani jatkuu 31.12.2026 saakka, joten 31.12.2026 minä olen ollut sairaslomalla kaksi vuotta ja viisi kuukautta; minä olen paramilitaarisotilas ja rakennusalan yrittäjä, joka painoi 15 vuotta töitä ja tehtäviä putkeen ilman lomia ja sitten täytyi pitää hieman pidempi paussi.

      • Anonyymi00288

        Minä olin tavallinen duunari 29 ikävuoteen saakka ja sen jälkeen yrittäjä rakennusalalla ja työpäivät tosiaan sellaiset 15 tuntiset.
        57v jouduin jäämään pois töistä kun paikat hajosi ja 59v sain työkyvyttömyyseläkkeen.
        En tosin ollyt yhtään päivää työttömänä työnhakijana enkä saanut sosialitukia tai työttömyyskorvausta missään vaiheessa.
        Tuon 2 vuotta elin säätöillä ennen eläkkeen saamista.
        Eläkehakemuksessa oli kysely viimeisen vuoden vuosituloista ja se oli mulla 5000€.

        Niin ja yritykseni toimiala oli rakennuksien betonityöt ja raudoitukset sekä pinnoitustyöt.


    • Anonyymi00246

      Ei se tarkoita sitä, että jos on ilman palkkatyötä, että on jouten, lusmuilee eikä tee mitään.

      • Työttömän velvollisuushan on hakea jatkuvasti töitä, joten se sääntö on sitten muutettava.


    • Anonyymi00247

      Neuvostoliitossa vankityöleirit kuihtuivat kannattamattomina pois 50-luvulla. Oli halvempaa tehdä koneilla ja ammattimieehillä. Suomessa työttömien siirtotyömaat jatkuivat vielä 60-luvun.

    • Anonyymi00254

      Ei mulla jalat nouse, eikä kädet toimi. Ei kaikki työttömät ole vain laiskoja. Jotkut ovat työkyvyttömiä työnhakijoita. Joita ei päästetä sairaseläkkeelle. Valtio katsos säästää.

      • Anonyymi00258

        Kyllä, näin on. Ei sitä ihmisiä voida laittaa väkisin töihin vain sen vuoksi, että he saavat työttömyyskorvausta. Tällainen työttömän "simputtaminen" ei kuulu oikeusvaltion toimintavalikoimaan.


    • Anonyymi00255

      Varmaan sen takia, että sittenhän se olisi työtä, ja siitä pitäisi maksaa lainmukainen palkka. Työttömyyskorvaus ei ole lain mukaan riittävä minimipalkka. Ihan syystä.

      • Anonyymi00289

        Mitä höpötät????
        Jos jaat työttömyyskorvauksen tessin tuntipalkalla saat tulokseksi tunnit minkä edstä sinulle voitaisiin teetättää töitä ja saisit ihan ammattia vastaavan tessin mukaisen korvauksen.
        Jos se työttömyyskorvaus sana närästää niin voihan sen nimen muuttaa vaikka työvelvoitepalkaksi niin ei silloin pitäisi närästää.
        Eli metsäalan tessin mukaan esim. 40€ päiväraha edellyttäisi n. 4 tunnin työskentelyä.


    • Anonyymi00256

      jep, ja irtisanotaan ne metsurit jotka tekee tuota työkseen. Saadaanammattitaitoisia työttömiä.

      • Anonyymi00259

        Mää rupaa mielummi kirurkiks .Antakee puukko ja potilas .En mie työtä pelkee. Millo ja missä alotan?


    • Anonyymi00269

      Suomi on metsiä ja risukkoa täynnä. Sinne vaan etsimään sopiva kohde, kerää ja myy sen hakkeeksi. Tärkeintä on risukkojen väheneminen, ja siitä saa hyvät rahatkin.

      • Anonyymi00271

        Jokamiesoikeuksien laajentaminenko kysymyksessä?


    • Anonyymi00270
    • Anonyymi00272

      Miksi mistään työstä pitäisi mitään maksaa ??? Velvoitetaan kaikki töihin ilman palkkaa vaikka kuolemanrangaistuksen uhalla, niin säästyy pitkä penni ja hommat tulevat tehdyksi. Orjuus taas kunniaan !!

    • Anonyymi00273

      Maksetaanhan 1.6 miljoonalle eläkeläisellekin joutenolosta?

      • Anonyymi00280

        Eläkeläiset ovat eläkkeensä omalla työllään ansainneet, joten ei se eläkkeen nostaminen ole joutenoloa..


      • Anonyymi00290
        Anonyymi00280 kirjoitti:

        Eläkeläiset ovat eläkkeensä omalla työllään ansainneet, joten ei se eläkkeen nostaminen ole joutenoloa..

        Miksei eläkeläiset voineet säästää omasta työnteostaan omaa eläkettä, vaan pakotetaan muiden elätettäväksi nykyisistä varoista? Onko rahaa niin helvetin vaikeaa sitten säästää ihan oikeasti vai johtuuko tämä nyt siitä että ollaan niin köyhiä että joudutaan pyörittämään systeemissä jokaista printattua lappua ympäriinsä ettei yhtäkkiä eläkkeellä ala inflaatio laukata kun miljoonat lähtee eläketileiltä liikkeelle paratiisisaarilta?


      • Anonyymi00291

        Ja taasenko yrität rinnastaa eläkeläiset nuoriin työikäisiin lusmuihin?
        30 vuotias elämänsä kunnossa oleva on saman veroinen kuin 70v eläkeläinen????????????


      • Anonyymi00297
        Anonyymi00290 kirjoitti:

        Miksei eläkeläiset voineet säästää omasta työnteostaan omaa eläkettä, vaan pakotetaan muiden elätettäväksi nykyisistä varoista? Onko rahaa niin helvetin vaikeaa sitten säästää ihan oikeasti vai johtuuko tämä nyt siitä että ollaan niin köyhiä että joudutaan pyörittämään systeemissä jokaista printattua lappua ympäriinsä ettei yhtäkkiä eläkkeellä ala inflaatio laukata kun miljoonat lähtee eläketileiltä liikkeelle paratiisisaarilta?

        Eläke perustuu ensisijaisesti tehtyyn sopimukseen eikä poliittiseen päätökseen ja me olemme sopimusyhteiskunta; ei tehtyjä sopimuksia tuosta vain voida purkaa poliittisella päätöksellä.


      • Anonyymi00314
        Anonyymi00290 kirjoitti:

        Miksei eläkeläiset voineet säästää omasta työnteostaan omaa eläkettä, vaan pakotetaan muiden elätettäväksi nykyisistä varoista? Onko rahaa niin helvetin vaikeaa sitten säästää ihan oikeasti vai johtuuko tämä nyt siitä että ollaan niin köyhiä että joudutaan pyörittämään systeemissä jokaista printattua lappua ympäriinsä ettei yhtäkkiä eläkkeellä ala inflaatio laukata kun miljoonat lähtee eläketileiltä liikkeelle paratiisisaarilta?

        Åersu esittää potaskaa sen kun ehtii


    • Anonyymi00274

      Mettä palaa jo ekana päivänä, ei ole penniäkään kiinni. Vieläkö otat risusavottaan ,omalla vastuullasi?

    • Anonyymi00276

      Taasko risusavottaan?
      Mitä ne siellä tekee?

    • Anonyymi00277

      Laittakaa. Lupaan keksiä tavan kusta muroihinne.

    • Anonyymi00278

      Ei se saisi tuntemaan osallisuutta, pikemminkin päinvastoin, jos täytyisi sillä vähimmäissummalla jolla tuskin elää paiskia vielä töitä. Työ kuin työ kuluttaa ja vaatii myös raskaampia huveja, ja parempaa ruokaakin pysyä kunnossa.

      • Anonyymi00293

        Pointti on se että takuu varmasti 50% hakeutuisi parempiin hommiin aika pian.
        Eli vation elätettävien määrä putoaisi aika nopeaa.
        ja seuraavaksi kysyt mihin hommiin, no niihin hommiin jonne työttömät eivät nyt suostu lähtemään ja jotka olisivat parempia kuin pakkotyöt.
        Töitä on mutta ei halukkaita tekjöitä vaan halutaan insinörin palkka esim. ruohonlaikkuusta.


    • Anonyymi00279

      Työt joihin ei löydy tarpeeksi halukkaita omasta.maasta korvauksella joka ei ole häävi. Niistä voidaan tehdä kyllä kansalaisvelvollisuus koskien ihan jokaista vuorollaan.

      • Anonyymi00282

        Oletko sinä aikonut mieluummin tehdä itsellesi tällaista kansalaisvelvollisuutta?


    • Anonyymi00283

      Käsitän hanttihommalla satunnaista tai vaatimatonta työtä, joka ei vaadi erityistä ammattitaitoa.

      Käsityääkseni risusavotta on metsänhoidollinen työ, joka vaatii hyvää fyysistä kuntoa ja alan ammattitaitoa.

      • Anonyymi00294

        Fyysinen kunto kohenee siellä töitä tehdessä ja risujen raivaus on juuri sellainen metsäalan tessissä määritelty lyhyen opastuksen vaatima työ.


    • Anonyymi00287

      Risujen keräämiseen en suostu mutta ruohoa voin käsilläni repiä maasta ja katsoa loput päivästä kun se kasvaa nurmikentäksi takaisin. Siinä vasta Jumalan Raamatussa peräänkuuluttamaa liikevoittoista työtä.
      Proverbs 14:23 (KJV): "In all labour there is profit: but the talk of the lips tendeth only to penury."
      Tässä muuten perusta sosiaalitukivaltiolle Jumalan käskemänä
      Deuteronomy 15:7-11 (KJV): Open your hand wide to the poor brother; God commands provision because "the poor shall never cease out of the land."

      • Anonyymi00313

        Persun yhtälö. Persulla kaikki hukassa


      • Anonyymi00346

        Tuskin tekisit edes ruohon repimistä.
        Kävin aikoinaan intiassa goalla lomareissulla ja siellä naiset nyhti nurmikot siistiksi käsin ja nyhdetty ruoho vietiin lampaille.
        Haluaisin kyllä nähdä sinut kyykyssä repimässä 200m2/vrk puiston nurmikkoa ja seuraavana päivänä uusi alue.
        Saattaisit kaivata sitä risusavottaa aika nopeasti.


    • Anonyymi00292

      Hallituksen jäsenet risusavottaan ja vanhuksien nurmien leikkaamiseen . Liian iso liksa ei mistään . Sopeutumisrahalla elävät Kokoomus rouvat pakkotyöhön sillä he ovat laiskoja laskelmoivia toisen siivellä eläviä. Sopeutumisraha 1 vuoden mittaiseksi Suomella ei ole vara rikkaisiin!!!!!!!!

    • Aika messevän idean ideoit. Ihan itte!! Sua ennen saman on ideoinut jo satoja kertoja monet muutkin kaltaisesi ideanikkarit. Mitä me tehtäis ilman teitä....?!

      ☝️😆

    • Anonyymi00295

      Vieraslajien harventaminen juurineen on jokaisen velvollisuus

      • Anonyymi00301

        Ei tuommosilla huuteluilla ole muuta tarkoitusta kun leimata työttömät ihmisryhmänä työtä vieroksuviksi ja kansan ryhmän leimaamine on rikos.

        Kyllä mettässä heiluneet tietävät että se on hikistä hommaa ja puukaato ammatikseen on vieny mone aikaseen hautaan. Sen verran raskasta hommaa on jossa selkä on kovilla. Kyllä nämä huutelijat tietää että työhön pitää alkuunsa olla edellytyksen ja sen tekemisestä tulee saada asiallinen palkka. Piruuttaan tai tarkoituksellisesti pyrkivät leimaamaan ja luomaan käsitystä jotta työttömyys antaisi oikeutuksen viedä ihmisiltä työpanos ilman ja kohdella heitä arvottomasti.


      • Anonyymi00312

        Persut on täyttä sontaa


      • Anonyymi00348
        Anonyymi00301 kirjoitti:

        Ei tuommosilla huuteluilla ole muuta tarkoitusta kun leimata työttömät ihmisryhmänä työtä vieroksuviksi ja kansan ryhmän leimaamine on rikos.

        Kyllä mettässä heiluneet tietävät että se on hikistä hommaa ja puukaato ammatikseen on vieny mone aikaseen hautaan. Sen verran raskasta hommaa on jossa selkä on kovilla. Kyllä nämä huutelijat tietää että työhön pitää alkuunsa olla edellytyksen ja sen tekemisestä tulee saada asiallinen palkka. Piruuttaan tai tarkoituksellisesti pyrkivät leimaamaan ja luomaan käsitystä jotta työttömyys antaisi oikeutuksen viedä ihmisiltä työpanos ilman ja kohdella heitä arvottomasti.

        Olen itse nähnyt ja itse myös ollut ryhmässä jonka joutenoloa alettiin rajoittamaan.
        Itse ja varmaan mini muukin hakeutui oikeisiin töihin kun ei enään saanutkaan olla muiden rahoilla jouten.
        Eli jos sinulle nyt tarjottaisiin 2000€/kk työtä niin haistatat pitkät kyseiselle työlle.
        Mutta kun uhkana on että joudut tekemään risu tms. hommaa tuolla sosialituen sumalla niin alkaa se 2000€</kk homma kiinnostamaan ihan eri lailla.


      • Anonyymi00370
        Anonyymi00348 kirjoitti:

        Olen itse nähnyt ja itse myös ollut ryhmässä jonka joutenoloa alettiin rajoittamaan.
        Itse ja varmaan mini muukin hakeutui oikeisiin töihin kun ei enään saanutkaan olla muiden rahoilla jouten.
        Eli jos sinulle nyt tarjottaisiin 2000€/kk työtä niin haistatat pitkät kyseiselle työlle.
        Mutta kun uhkana on että joudut tekemään risu tms. hommaa tuolla sosialituen sumalla niin alkaa se 2000€</kk homma kiinnostamaan ihan eri lailla.

        Työehtosopimuksen mukainen palkka ilman sen ihmeempiä vaatimuksia kelpaa suurimmalle osalle.


    • Anonyymi00296

      Vai on risusavotta hanttihommia. Eipä metsureita voi enempää aliarvioida. Nimim. Hanttihommia tein 30 vuotta

    • Kelpo työterveys olisi kyllä työttömille mieleen kun lääkäriin pääsisi jopa samana päivänä. Ja paljon työnjohtopaikkojakin tarvittaisiin savottalaisia valvomaan, ainakin kymmeniä eri puolille maata.

      • Anonyymi00356

        Tuolla oli ehdotus johtajiksi koulutettavien varusmiesten käyttämisestä valvontaan. Saavat samalla arvokasta kokemusta kuinka siviilejä johdetaan. Tuo olisi lyhytaikainen ja lähes kustannusneutraali osa koko asepalvelusta, eli ei tietenkään unohdeta pääasiaa.


      • Anonyymi00356 kirjoitti:

        Tuolla oli ehdotus johtajiksi koulutettavien varusmiesten käyttämisestä valvontaan. Saavat samalla arvokasta kokemusta kuinka siviilejä johdetaan. Tuo olisi lyhytaikainen ja lähes kustannusneutraali osa koko asepalvelusta, eli ei tietenkään unohdeta pääasiaa.

        Ei taida risusavotan johtamisesta saada järjellistä sotilaskoulutuksen osaa edes fakiiri.


    • Anonyymi00302

      Savottalaisille maksetaan tietenkin käypä palkka, muuten kyseessä on orjatyö.

    • Anonyymi00307

      Milläs kuljet risusavottoihin jos ei varaa
      autoon pitkäaikaistyöttömänä?
      629€ / 4 vkoa.
      Vastaus tähän on tietysti polkupyörä
      (jonka joudut varastamaan) jolla
      poljet kymmenkunta km päivittäin
      säässä kuin säässä

    • Anonyymi00308

      Tuli tässä mieleen, että miksei aloittaja uskaltanut hukkua kännissä tänäkään jussina?

      • Anonyymi00369

        Lienee kirjoittaja kivisestä tolppatalosta Helsingistä. Ainakin kantasuomalaisviha on sitä luokkaa.


    • Anonyymi00309

      Kaikki persun pirut risusavottaan

    • Anonyymi00316

      Minulla 300 hehtaaria kymmenisen vuotta sitten päätehakattua aukkoa. Sinne saavat työttömät mennä huhkimaan.

      • Anonyymi00368

        Missä voi kirjoittaa työsopimuksen?


    • Anonyymi00318

      Tulen savottaan samoihin aikoihin kun kokoomuksen Suvi Linden.

    • Anonyymi00319

      Turvavarusteet metsätöissä
      Lähetetty: 5.12.2015, 09:51

      Metsäalan työehtosopimuksessa on sovittu ammattimetsureiden turvavarusteista seuraavaa:

      Työnantaja toimittaa kustannuksellaan vakituisessa työsuhteessa oleville työntekijöilleen seuraavan listan mukaiset turvavarusteet:

      moottorisahatöissä CE-hyväksytty metsuripuku

      1-2 kpl

      raivaussahatöitä tekevälle työntekijälle raivaussahatyöntekijän housut ja metsuripusero

      1 kpl

      moottori- ja raivaussahatöissä CE-hyväksytty kypäräpaketti sisältäen kypärän, kuulosuojaimet, silmäsuojan, alusmyssyn ja niskasuojan

      1 kpl

      moottorisahatöissä CE-hyväksytyt metsurin turvajalkineet: kumi- ja nahkajalkineet

      1+1 pr

      muissa töissä muut paikallisesti sovittavat työhön soveltuvat suojajalkineet

      1 pr

      sadeviitta tai sadeasu

      1 kpl

      suojakäsineet

      3 pr

      välipuku

      hakkuutöissä konkeloliina

      1 kpl

      1 kpl

      Määräaikaiseen työsuhteeseen raivaus- tai moottorisahalla tehtäviin töihin tulevan työntekijän käyttöön työnantaja hankkii tarvittavat em. luettelon mukaiset turva- ja suojavarusteet.

      – Koska on osoittautunut, että muutamat palstalaisista luulevat tästäkin asiasta enemmän kuin tietävät, toivoisin, että lukisivat ehdot turvavarusteiden käytöstä.
      Korostaisin kuitenkin, että hankintahakkaaja ja harrastelija voivat puuhastella vaikka munasillaan, sitä ei estä lait eikä asetukset.
      Työnantaja voi määrätä käyttämään, mutta sekään ei perustu lakiin. Vakuutusyhtiöllä voi olla kanta, mutta tiettävästi ne ovat kakistelematta korvanneet tapaturmat, oli kypärä tai ei.

      • Anonyymi00350

        Kyllä kyllä.
        Työvaatteet ja jalkineet sekä turvavarusteet ovat työnantajan omaisuutta.
        Satunaisen 1-2kk duunarin varusteita ei tarvitse hommata uutena vaan pestynä ja pudistettuna aina seuraavalle.
        Lisäksi luettelit metsurin varusteet koko vuodelle, mitäs arvelet suojavaruteiden olevan risusaksilla työskentelevälle lusmulle?
        Tuskin tarvitsee metsurin haalaria kun ei sitä moottorikäyttöistä laitetta käytä.

        Tosielämässä on myös kaikennäköisiä vaatimuksia kuten esim. taukotilat ja pukuhuoneet.
        Itse toimin eakennusalan erikoishommissa lähes 40 vuotta ja aika harvoin käytettiin pukuhuoneita ja taukotiloja kun ne olivat useinmiten kauempana varsinaisesta työkohteesta.
        Haalarit puettiin autossa ja kahvit juotiin autossa ja lounas syöriin jossakin lounaspaikassa.


    • Anonyymi00320

      Sopii mutta sillä ehdolla että homma tehdään palkkatyönä, jossa tuntipalkka on sama mitä joku nytkin sitä palkkatyötä tekevä saisi. Sitten vain katsotaan monta tuntia voi tehdä kela korvauksilla.

      Luonnollisesti kun maksetaan palkkaa. Kuuluu myös työsuhteeseen kuuluvat muutkin edut. Yksi etu on pienempi veroprosentti saadusta palkasta kuin nyt vakio 20% kela korvauksesta. Muut edut on tietysti työvaatteet lomat työterveyshuolto jne jne.

      • Anonyymi00322

        Meidän ja monien muiden metsissä oli jo 60 luvulla risusavotta porukka hommissa, joka on yksi ansio nykypäivän rehevälle metsän kasvulle ja tukkivarannolle. Ei siihen aikaan raivaussahoja tunnettu eikä tarvittu. Hyvä terävä vesuri oli ainut työkalu ja se riitti, kyllä se riittää tänäkin päivänä. Vesurilla työtä tekevä ehtii arvioida paremmin taimikon ja työtulos, vaikka se ei nopeudessaan ehkä ole yhtä suuri, mutta laatu on varmasti parempi, joka on taimikon hoidossa kaikkein tärkeintä ei nopeus, vaan laatu . Vesurilla työskentelevä ei tarvitse kuulo ei oikeastaan muitakaan suojaimia. Kunhan ottaa vesurin ja lompsii harvennukselle.


    • Anonyymi00321

      Koska olet itse ollut tekemisissä työelämän kanssa.Kirjoituksesta päätellen et koskaan oikeissa töissä.Tiedätkö ettei risuja saa nykyisin kerätä metsä pohjalta,ne on jätettävä luonnon hyväksi.Vai onko sinulla kuva ,että työttömät keräisi syliinsä risut ja kantaisivat sitten kasaan.Taidat olla yhtä Välkky,kuin entinen työministeri Satonen.

      • Anonyymi00331

        Idealistinen työtön ulahti.

        Yritä keksiä edes hieman uskottavmpi sepustus. . Et noilla tarinoilla tule koskaan pääsemään himoitsemallesi työkyvyttömyyseläkkeelle, koska realismi loistaa poissaolollaan.


    • Anonyymi00330

      Se vasta kalliiksi tulisi, pitäisi järjestää ainakin työterveyshuolto, palkan pitäisi olla tessin mukainen, eläkemaksut.

      • Anonyymi00367

        Nimenomaan tämä että tes-palkkaus ei olisi sallittua työtöntä kohtaan kielii siitä että on jo poliittisella ohjauksella käännetty kansa hyväksymään se että tätä sakkia ei ole tarkoituskaan työllistää. Oli olosuhteet mitkä tahansa.


    • Anonyymi00336

      Oikeisto ei saa halpa-Aasiasta tarpeeksi ihmisriito-orjatyövoimaa, joten ovat suomalaisten työttömien ja osa-aikatyöläisten kimpussa. Häpeällistä, luonnevikaista ja antikristillistä toimintaa.

    • Anonyymi00339

      Työttömyyskorvaus on sama kuin vakuutuskorvaus, eli se rahasto maksetaan etukäteen palkasta. Sen lisäksi monet kuuluvat liittoon, jonka jäsenmaksuilla korvataan osa rahasta. Yhtä hyvin voisit kysyä miksei vakuutuskorvauksen saaneita laiteta risusavottaan. Et ole ilmeisesti koskaan ollut töissä kun et ole kuullut asiasta?

      • Anonyymi00342

        Turhaan noille mitään selität ,niillä on nuppi umpi luuta, eikä ne sitä paitsi edes halua ymmärtää. Tarkoitus hakuista kiusantekoa ja taustalla pyrkimys saada ilmais työvoimaa


      • Anonyymi00351

        No voisitko luetella tuon työttömyysvakuutuksen ehdot?
        Meinaan että tuskin siinä on ehtona että ei tarvitse yrittää työllistymistä ja että työttömyyskorvaus on ikuista.
        Oikeastaan työttömyyskorvausta ei enään ole muutakuin ansiosidonnaisessa, muutenhan se sulautui yleistukeen.
        Ansiosidonnaisessa on nääritelty aika tarkkaan kuinka kauan voi nauttia vakuutuskorvauksesta.


    • Anonyymi00340

      Siksi ei velvoita kun se ei nappaa vaikka tulisit ja kantaisit minut sinne metsään, ilmoitan sitten vasta heti, että haluan lääkäriin. Se on sitten moro nääs. Voit jatkaa typerää ihmettelyäsi maailman tappiin, kuten teetkin.

    • Anonyymi00343

      Kyllähän työttömät pitäisi jotain velvoittaa tekemään vastikkeeksi toisten maksamista tuista. Kesäaikaan olisi helppoa löytää puuhastelua josta vähälahjaisemmaisetkin suoriutuvat.
      Esim. aiemmin mainittu risusavotta . Monet töissä ahkeroivat viettävät ansaituilla lomillaan myös aikaa mökeillään joissa monessa vielä puucee. Työttömät voisi velvoittaa tyhjentämään näiden heidän tukensa maksavien huussienaluset osa korvauksena, sekä kiitollisuuden osoituksena saamistaan almuista.

      • Anonyymi00355

        öhö öhö risusavotta sontapönttö kerjuu almuja öhö öhö. Kyllä teinillä on hauskaa trollailla vakavilla asioilla. Ei tampio ymmärrä että omakin tulevaisuus on samanlainen. Nämähän kaikki aikovat toimitusjohtajiksi saman tien.


    • Anonyymi00354

      Ja taas yksi suomalaisia kohtaan tehtailtu vihaketju. Kumma että nämä saavat jäädä mutta asiallisia keskusteluja poistetaan.

      • Anonyymi00366

        Se että nimenomaan tällaiset ketjut saavat olla kertoo taustalla piilevistä poliittisista päämääristä.


    • Anonyymi00357

      Tässä työttömien risusavotassa on vain yksi pikkuinen ongelma, tuoko nämä risusavoottat valition jo ennestään velkaiseen kassaan yhtään sen enemppä raha eli onko tämä risusavootta mitään sellaista työtä mikä tuottaa jotain hyvää lisää veronmaksajille?

      • Anonyymi00358

        Valtiolta kymmenien miljoonien tuet metsänomistajille - Suurin yksittäisen metsänhoitoon liittyvän valtiontuen saajan tukipotti nousee yli 300 000 euroon. Vuonna 2025 valtion myöntämiä metsänhoidon tukirahoja oli jaossa noin 37,3 miljoonaa euroa. Tukirahaa on jaossa muun muassa taimikon ja nuoren metsän hoitoon.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/813f37ad-beb5-4f54-a2ce-44a5e3b2c701


      • Anonyymi00362

        Tuopii ja paljon hyötyä.
        kotona jouten olevat joutuvat lähtemään liikkeelle ja kävelemään päivän.
        Joutilaista tulee aktiivisempia ja heidän kunto paranee.
        He eivät ole niin alttiita sairastumisille ja ehkäpä joku saa kipinän alkaa ihan tosissaan etsimään töitä.
        Hyötyjä on paljon.


      • Anonyymi00365
        Anonyymi00362 kirjoitti:

        Tuopii ja paljon hyötyä.
        kotona jouten olevat joutuvat lähtemään liikkeelle ja kävelemään päivän.
        Joutilaista tulee aktiivisempia ja heidän kunto paranee.
        He eivät ole niin alttiita sairastumisille ja ehkäpä joku saa kipinän alkaa ihan tosissaan etsimään töitä.
        Hyötyjä on paljon.

        Mutta et salli työttömän työllistyvän työpaikkaasi?


      • Anonyymi00375
        Anonyymi00358 kirjoitti:

        Valtiolta kymmenien miljoonien tuet metsänomistajille - Suurin yksittäisen metsänhoitoon liittyvän valtiontuen saajan tukipotti nousee yli 300 000 euroon. Vuonna 2025 valtion myöntämiä metsänhoidon tukirahoja oli jaossa noin 37,3 miljoonaa euroa. Tukirahaa on jaossa muun muassa taimikon ja nuoren metsän hoitoon.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/813f37ad-beb5-4f54-a2ce-44a5e3b2c701

        Jarpo on siellä Mersunsa kanssa hommissa & menossa mukana.

        T. Mersu-Jarmo!


      • Anonyymi00380
        Anonyymi00365 kirjoitti:

        Mutta et salli työttömän työllistyvän työpaikkaasi?

        No en kun firmani ei työllistä edes minua itseä.
        Multa voi kyllä ostaa tuon firman ja alkaa työllistämään muita.


      • Anonyymi00385
        Anonyymi00375 kirjoitti:

        Jarpo on siellä Mersunsa kanssa hommissa & menossa mukana.

        T. Mersu-Jarmo!

        Mersu-Jarmo on siellä vuorenvarmasti!


    • Anonyymi00360

      Mukavaa ulkohommaa hyvässä porukassa

      • Anonyymi00364

        Tes-palkattuna kelpaa. Muutoin ei. Tes-palkatusta työstä kertyy eläkettä. Työttömyyskorvauksesta ei. Tes-palkattu osallistuu eläkekassan kartuttamiseen.


      • Anonyymi00376

        "Mukavaa ulkohommaa hyvässä porukassa"

        Joisin vain raakaa viinaa ja haistattelisin työnjohtajille niin kauan kunnes tulisi poliisit.

        Sitten löisin poliiseja tyhjillä viinapulloilla ja vetäisin turpaan niin, että metsätyömaa raikais.

        Terveisin
        Laatoittaja 42v
        Tampere


      • Anonyymi00379
        Anonyymi00364 kirjoitti:

        Tes-palkattuna kelpaa. Muutoin ei. Tes-palkatusta työstä kertyy eläkettä. Työttömyyskorvauksesta ei. Tes-palkattu osallistuu eläkekassan kartuttamiseen.

        Eli se eläkekarttuma on se kaiken a ja o?
        Miksi esim minun ikäisiltä vietiin eläkekarttumat alle 23 v tienatuista tuloista?
        perusteluina on pidetty sitä että ne palkathan oli niin pieniä ettei sillä eläkekarttumalla oluut mitään vaikutusta.
        Eikö sama petustelu kelpaa tähän asiaan?

        Jos teet tosiaan sellaiset tunnit jolla sosialituilla pääsee tes palkkouhin ja kun kyseessä joku kuukauden työrupeama niin eläkekarttuma on tasan pienempi kuin aikoinaan alle 23v tinattu kokoaikainen työpaikan karttuma.

        Jotenkin kalskahtaa tuo vaatimus eläkekarttumasta pelkältä tekosyyltä.


    • Anonyymi00363

      Mutta et ole sinäkään valmis työllistämään työsuhteella? Turha sitten kitistä kun päädytään kaikki orjavaltioon jossa ansiotyö on kielletty.

    • Anonyymi00371

      Vihaketju linkitetty eteenpäin asianmukaisille tahoille....

      • Anonyymi00377

        Kannattaa ilmoittaa nämä nimenomaan suomalaisiin kohdistetut vihaketjut eteenpäin. Jopa AVeella nämä poistetaan aika nopeaan. Kertoo tosiaan mikä on homman nimi tällä palstalla..


      • Anonyymi00381
        Anonyymi00377 kirjoitti:

        Kannattaa ilmoittaa nämä nimenomaan suomalaisiin kohdistetut vihaketjut eteenpäin. Jopa AVeella nämä poistetaan aika nopeaan. Kertoo tosiaan mikä on homman nimi tällä palstalla..

        Tuo aloitus on jonkun äidin pienen pojan ja kermaperseen älynväläys, jonka voi jättää omaan arvoonsa..


    • Anonyymi00378

      näin on, sähköpyörätuoli korvataan panssarivaunulla jotta pystyy liikkumaan metsässä.

    • Anonyymi00382

      Risusavottaan ja marjametsään.

      • Anonyymi00384

        Persut heti siperiaan


    • Anonyymi00383

      Tottakai maksetaan työttömyyskorvaus. Ei kiinnosta mitkään savotat. Todellisuudessa te maksatte kuitenkin. Haluatte tai ette.

      • Anonyymi00392

        Oikeistolle voi myös maksaa samalla mitalla kuin ovat heikoimpia lyöneet.


    • Anonyymi00386

      Työttömien kiusaajat keskitysleireille.

      • Anonyymi00387

        Jos tuota keskitysleiripuhetta pidetään vihapuheena, miksei sitten keskustelun 1. viestiä?


      • Anonyymi00393
        Anonyymi00387 kirjoitti:

        Jos tuota keskitysleiripuhetta pidetään vihapuheena, miksei sitten keskustelun 1. viestiä?

        Kysele miksi kukaan puolustaisi teitä vempuloita sodassa?


      • Anonyymi00394
        UUSI

        Keskitysleirillä käyminen voi olla aivan laillista ja harmitonta nykyään, kun vanhoista natsien keskitysleireistä on tehty museoita. Monet turistit ovat niillä käyneetkin.


    • Anonyymi00389

      Höpö höpö taas ruikuttajat..Tuodaan vain lisää halpatyovoimaa makoileen työttömyyskortistoon, että päästään siihen puoleen miljoonaan työttömään sehän SDP:n tavoite on.

      • Anonyymi00391

        Kaikille persuille ja kokoomuslaisille pitäisi saada vähän eli kunnolla kärsimystä elämään. Loppuisi tämä p*njauhanta ja muiden päälle kuseskelu.


    • Anonyymi00390

      Kuulostaa venäläiseltä, ei välitetä tiedoista ja taidoista vaan pistetään mihin sattuu.

    • Anonyymi00395
      UUSI

      Se nyt ei demokraattisessa valtiossa käy ihan noin vain se pakkotyön teettäminen.

      Sosiaalietuudet ovat viimesijainen vastikkeeton tuki johon myös EU säädöksissä velvoitetaan ja josta Suomi on jo saanut moitteita huonosti hoidettuna.

      Moni tykkää nyt hokea sitä kuinka Tanskassakin... tajuamatta sitä, että siinä Tanskan mallissa näille työttömille maksetaan ihan palkkaa vastaava korvaus niistä "hanttihommien" tekemisestä eikä se malli ole todellakaan mikään halpa malli valtiontalouden kannalta. Tanskalla on rahaa toisin kuin Suomella.

      Meillä on myös sitten nämä yleissitovat Työehtosopimukset jos ruvetaan työtä teetättämään päätoimisesti. Niille "hanttihommille" on myös yleensä olemassa jo ihan työmarkkinat ja tuskin siellä tykätään jos ruvetaan heidän leipää syömään pakkotyövoiman keinoin.

      • Anonyymi00396
        UUSI

        En minäkään työttömyydestä ja työttömistä pidä varsinkaan jos sitä toteutetaan ihan vain lusmuilun nimessä, niin ei maailma pyöri. Mutta kyllä työstä kuin työstä kuuluu saada palkka koska se palkka vastaa tehtyä työtä ja menetettyä aikaa joita ei koskaan saa takaisin. Se on korvaus siitä ja se kuuluu saada. Jos toisin koitetaan, niin sitä vastaan tulee olla vaikka se tietäisi sotaa.


      • Anonyymi00397
        UUSI
        Anonyymi00396 kirjoitti:

        En minäkään työttömyydestä ja työttömistä pidä varsinkaan jos sitä toteutetaan ihan vain lusmuilun nimessä, niin ei maailma pyöri. Mutta kyllä työstä kuin työstä kuuluu saada palkka koska se palkka vastaa tehtyä työtä ja menetettyä aikaa joita ei koskaan saa takaisin. Se on korvaus siitä ja se kuuluu saada. Jos toisin koitetaan, niin sitä vastaan tulee olla vaikka se tietäisi sotaa.

        Joskus ennen sai palkan vastineeksi työpankoksestaan, nykyään taitaa olla että halutaan palkka menetetystä ajasta.
        Ei ihme ettei työntekijöillä ole enään ammattiylpeyttä, he kun myyvät vain omaa aikaansa.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe