Kun kaikkien muiden maiden ja kaikkien muiden kansojen kohdalla se ei ole ainoastaan tarpeellista ja ihailtavaa, vaan jopa absoluuttisen pakollista.
Miksi länsimaiden kohdalla, halu säilyttää maan oma kulttuuri on rasismia?
150
286
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olisko vasukoilla vankkaa tietoa asiasta?
- Anonyymi00003
Vasukat vihaavat itseään, omaa perhettään, omaa sukupuoltaan, omaa ihonväriään, omaa maataan, omaa kulttuuriaan. Ja rakastavat kaikkea muuta. Turha tuollaisten sekopäiden kanssa on yrittää mistään keskustella.
- Anonyymi00013
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vasukat vihaavat itseään, omaa perhettään, omaa sukupuoltaan, omaa ihonväriään, omaa maataan, omaa kulttuuriaan. Ja rakastavat kaikkea muuta. Turha tuollaisten sekopäiden kanssa on yrittää mistään keskustella.
Vasemmisto voisi edes olla johdonmukaista. Jos et kunnioita omaa kulttuuriasi, on teeskentelyä yrittää kunnioittaa toistenkaan. Kun pidät kiinni omastasi, niin ymmärrät, että muidenkin tekevät samoin, ja kunnioitus on molemminpuolista. Jos on ylpeä omasta perimästään osaa myös antaa toisille arvon.
Länsimainen korkeasti (lue: tyhjäntoimittajaksi) koulutettu daami, joko mies tai naispuolinen, sahaa oksan kaikkien kulttuurien kunnioitukselta halveksimalla ja opettamalla jälkipolven halveksimaan omaansa. Sama koskee uskontoa. - Anonyymi00016
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vasukat vihaavat itseään, omaa perhettään, omaa sukupuoltaan, omaa ihonväriään, omaa maataan, omaa kulttuuriaan. Ja rakastavat kaikkea muuta. Turha tuollaisten sekopäiden kanssa on yrittää mistään keskustella.
Hyvä kuva vasureista. Vihaavat kaikkea. Itsenäisyyspäivänä käyvät hajottamassa paikkoja kuten ex työkaverini.
- Anonyymi00023
Anonyymi00013 kirjoitti:
Vasemmisto voisi edes olla johdonmukaista. Jos et kunnioita omaa kulttuuriasi, on teeskentelyä yrittää kunnioittaa toistenkaan. Kun pidät kiinni omastasi, niin ymmärrät, että muidenkin tekevät samoin, ja kunnioitus on molemminpuolista. Jos on ylpeä omasta perimästään osaa myös antaa toisille arvon.
Länsimainen korkeasti (lue: tyhjäntoimittajaksi) koulutettu daami, joko mies tai naispuolinen, sahaa oksan kaikkien kulttuurien kunnioitukselta halveksimalla ja opettamalla jälkipolven halveksimaan omaansa. Sama koskee uskontoa.Hyvin kirjoitettu.
- Anonyymi00057
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vasukat vihaavat itseään, omaa perhettään, omaa sukupuoltaan, omaa ihonväriään, omaa maataan, omaa kulttuuriaan. Ja rakastavat kaikkea muuta. Turha tuollaisten sekopäiden kanssa on yrittää mistään keskustella.
Suurimmat sekopäät löytyvät kyllä äärioikeiston piiristä.
- Anonyymi00061
Anonyymi00013 kirjoitti:
Vasemmisto voisi edes olla johdonmukaista. Jos et kunnioita omaa kulttuuriasi, on teeskentelyä yrittää kunnioittaa toistenkaan. Kun pidät kiinni omastasi, niin ymmärrät, että muidenkin tekevät samoin, ja kunnioitus on molemminpuolista. Jos on ylpeä omasta perimästään osaa myös antaa toisille arvon.
Länsimainen korkeasti (lue: tyhjäntoimittajaksi) koulutettu daami, joko mies tai naispuolinen, sahaa oksan kaikkien kulttuurien kunnioitukselta halveksimalla ja opettamalla jälkipolven halveksimaan omaansa. Sama koskee uskontoa.Muslimit ovat lähellä meitä. Lähempänä, kuin Jeesuksen murhanneet juutalaiset. Koraanissa Jeesus on arvostettu profeetta. Marian poika. Juutalaiset odottavat messiaksen tuloa vieläkin.
- Anonyymi00068
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vasukat vihaavat itseään, omaa perhettään, omaa sukupuoltaan, omaa ihonväriään, omaa maataan, omaa kulttuuriaan. Ja rakastavat kaikkea muuta. Turha tuollaisten sekopäiden kanssa on yrittää mistään keskustella.
Vihervasurit ovat rasistisikoja. He vihaavat suomalaisten kansanryhmää.
- Anonyymi00071
Anonyymi00057 kirjoitti:
Suurimmat sekopäät löytyvät kyllä äärioikeiston piiristä.
Sosialisti Antti ja Tytti ovat vaaraksi suomalaisille.
- Anonyymi00072
Anonyymi00068 kirjoitti:
Vihervasurit ovat rasistisikoja. He vihaavat suomalaisten kansanryhmää.
Missä matu, siellä ongelma.
- Anonyymi00089
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muslimit ovat lähellä meitä. Lähempänä, kuin Jeesuksen murhanneet juutalaiset. Koraanissa Jeesus on arvostettu profeetta. Marian poika. Juutalaiset odottavat messiaksen tuloa vieläkin.
Kuuluuko islam muka sivistysvaltioon?
- Anonyymi00100
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muslimit ovat lähellä meitä. Lähempänä, kuin Jeesuksen murhanneet juutalaiset. Koraanissa Jeesus on arvostettu profeetta. Marian poika. Juutalaiset odottavat messiaksen tuloa vieläkin.
Älä hölötä mistään koraanista ja jeesuksista, Koraanissa ne nimet on vain koristeita, varastettuja hahmoja Raamatusta. Oppikin on päinvastainen, tapa, valehtele, alista, valloita. Koraanissa ei ole mitään punaista lankaa kuten Raamatussa. Muslimit odottaa jotain imaamien päämiestä, oliko se mahti vai mikä manti. Tulee kun koko maailma on islamistinen. Sekin idea on Raamatusta.
- Anonyymi00113
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muslimit ovat lähellä meitä. Lähempänä, kuin Jeesuksen murhanneet juutalaiset. Koraanissa Jeesus on arvostettu profeetta. Marian poika. Juutalaiset odottavat messiaksen tuloa vieläkin.
Niin pitäisi muistaa että Jeesus oli juutalainen. Islam on kopioitu juutalaisuudesta ja Kristinuskosta. Saisivat muslimit pysyä siellä aavikolla, Eurooppaan ehdoton kielto?
- Anonyymi00117
Eihän tässä mitään "tietoa" kaivata, vaan fiiliksellä mennään. En vain ymmärrä, miten yhteiskuntajärjestyksen valvonta ja oikeuslaitoskin on alkanut toimia samalta pohjalta.
- Anonyymi00118
Anonyymi00003 kirjoitti:
Vasukat vihaavat itseään, omaa perhettään, omaa sukupuoltaan, omaa ihonväriään, omaa maataan, omaa kulttuuriaan. Ja rakastavat kaikkea muuta. Turha tuollaisten sekopäiden kanssa on yrittää mistään keskustella.
Vasemmiston "perhe" on koko maailma, lukuunottamatta länsimaisia kristittyjä, mutta niitähän alkaa olla aika vähän enää tätä nykyä.
- Anonyymi00120
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hyvä kuva vasureista. Vihaavat kaikkea. Itsenäisyyspäivänä käyvät hajottamassa paikkoja kuten ex työkaverini.
Eivät parempaan pysty.
- Anonyymi00121
Anonyymi00057 kirjoitti:
Suurimmat sekopäät löytyvät kyllä äärioikeiston piiristä.
Minusta nuo sekopäisyyden eri muodot - vasen vai oikea, ovat ainoastaan kvantitatiivisia eroja. Hitler tai Stalin - fasismi kuin fasismi. Kumpikin liikuskelee tiukasti terveen järjen ylä- tai alapuolella ja uskoo johonkin "suureen näkymättömään", jota ei ikinä ole ollut olemassa, eikä tule.
- Anonyymi00122
Anonyymi00061 kirjoitti:
Muslimit ovat lähellä meitä. Lähempänä, kuin Jeesuksen murhanneet juutalaiset. Koraanissa Jeesus on arvostettu profeetta. Marian poika. Juutalaiset odottavat messiaksen tuloa vieläkin.
Keitä "teitä"? Minun ei tulisi mieleenikään kokea itseäni yhdeksi fasistisuskonnollisen liikkeen kanssa, jonka voima perustuu väkivaltaan ja joukkojen manipulointiin.
Yksi Jumala sentään muslimillakin on toisin, kuin monilla itseään kristityksi nimittävällä. - Anonyymi00147
Anonyymi00122 kirjoitti:
Keitä "teitä"? Minun ei tulisi mieleenikään kokea itseäni yhdeksi fasistisuskonnollisen liikkeen kanssa, jonka voima perustuu väkivaltaan ja joukkojen manipulointiin.
Yksi Jumala sentään muslimillakin on toisin, kuin monilla itseään kristityksi nimittävällä.Allah on heidän jumalansa jonka profeetta on Muhammed. Näillä kahdella ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa
- Anonyymi00002
Pitävät itsestään selvänäkin että näitä kutsuttaisiin Suomalaisiksi tai
jos vaikka Hollannissa, Hollantilaisiksi.
Jos olisivat Kiinassa tai vaikka Japanissa, ei tulisi kuuloonkaan
että niissä maissa kukaan kutsuisi näitä Kiinalaisksi tai Japanilaisiksi! EI!- Anonyymi00014
Kun olen USA:ssa, olen suomalainen. Kun olen Ruotsissa, olen ja tulen aina olemaankin suomalainen, ja olen siitä ylpeä. Se ei tarkoita muiden halveksimista, vaan pikemminkin oletan, että kaikki tekevät samoin, ja ymmärrys on molemminpuolista.
- Anonyymi00024
Suomen kielessä kansallisuudet kirjoitetaan pienellä. Voisi omaa kieltään kunnioittaa sen verran, että opettelee kieliopin alkeet.
- Anonyymi00038
Anonyymi00024 kirjoitti:
Suomen kielessä kansallisuudet kirjoitetaan pienellä. Voisi omaa kieltään kunnioittaa sen verran, että opettelee kieliopin alkeet.
Jösses, mikä ongelma!Siitäkö ratkaisu?
- Anonyymi00039
Oletko koskaan muuttanut Suomen rajojen sisällä paikkakunnalta toiselle? Kutsutko itseäsi asuinpaikkakuntasi mukaan vai synnyinpaikkakuntasi mukaan? Itselläni nimittäin ei tulisi mieleenkään väittää olevani vaikkapa helsinkiläinen, jso asuisin Tampereella, vaikka miten olisin osan lapsuudetsani viettänyt Helsingissä. Oletus olisi muillakin silloin, että yhä siellä asun.
On täysin mahdollista kunnioittaa juuriaan ja tiedostaa vaikkapa etnisyytensä, vaikka toteaa kansalaisuutensa olevan se, mikä se on. - Anonyymi00044
Jos sinulla on maan kansallisuus niin olet tämän maan kansalainen.
Väittäisitkö jotakuta turkulaiseksi kun tämä asuu oulussa? - Anonyymi00053
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jösses, mikä ongelma!Siitäkö ratkaisu?
Jos kerran suomalaisesta kulttuurista paasaa, niin voisi kai sitä osata sen verran, että oikeinkirjoitus onnistuisi.
Että menepä siitä peruskouluun. Oppimaan suomalaiseksi. - Anonyymi00064
Sen verran haluan huomauttaa, että ei kirjoiteta yleisnimeä, mikä esim "suomalainen" on, isolla kirjaimella, vaikka kuinka puolustat suomalaisten kulttuuria.
- Anonyymi00070
Anonyymi00044 kirjoitti:
Jos sinulla on maan kansallisuus niin olet tämän maan kansalainen.
Väittäisitkö jotakuta turkulaiseksi kun tämä asuu oulussa?Itselläni lemmikkirotta synnytti ravitallissa poikueen, nyt minulla on liuta ravihevosia.
- Anonyymi00082
Anonyymi00044 kirjoitti:
Jos sinulla on maan kansallisuus niin olet tämän maan kansalainen.
Väittäisitkö jotakuta turkulaiseksi kun tämä asuu oulussa?Aivan. Muumaat ovat tämän maan "kansalaisia" kansalaisuuden saaneita tai ma ahanmuuttajia. Espoossa asuva/syntynyt sen ja sen etnisyyden taustainen. Sinusta ei tule suomalaista sillä että muutat tähän maahan tai jopa synnyt täällä. Perimä ei toimi noin eikä Suomi ole mikään "siirtolaisvaltio" kuten USA. Ei kukaan väitä suomalaista kiinalaiseksi tai afghaaniksikaan vaikka olisi syntynyt näissä maissa.
- Anonyymi00101
Anonyymi00064 kirjoitti:
Sen verran haluan huomauttaa, että ei kirjoiteta yleisnimeä, mikä esim "suomalainen" on, isolla kirjaimella, vaikka kuinka puolustat suomalaisten kulttuuria.
Voi tehosteena laittaa isolla alkukirjaimella jos konteksi on sellainen. Esim. olen suomalainen - olen Suomalainen. The Suomalainen.
- Anonyymi00123
Anonyymi00038 kirjoitti:
Jösses, mikä ongelma!Siitäkö ratkaisu?
Jos aikoo ilmaista itseään, se on hallittava. Jos ottaa kantaa kulttuurin yhteen varsin tärkeään osa-alueeseen, kieleen, niin sen käyttö on halittava, muuten kaivaa maata asiansa alta.
- Anonyymi00124
Anonyymi00039 kirjoitti:
Oletko koskaan muuttanut Suomen rajojen sisällä paikkakunnalta toiselle? Kutsutko itseäsi asuinpaikkakuntasi mukaan vai synnyinpaikkakuntasi mukaan? Itselläni nimittäin ei tulisi mieleenkään väittää olevani vaikkapa helsinkiläinen, jso asuisin Tampereella, vaikka miten olisin osan lapsuudetsani viettänyt Helsingissä. Oletus olisi muillakin silloin, että yhä siellä asun.
On täysin mahdollista kunnioittaa juuriaan ja tiedostaa vaikkapa etnisyytensä, vaikka toteaa kansalaisuutensa olevan se, mikä se on.Suomalaisuus on kulttuuria, ei asuinpaikkakysymys. Asuinpaikka voi olla missä tahansa. Esimerkiksi, on lähinnä surkuhupaista yrittää nimittää somalia suomalaiseksi, vaikka hän olisikin maan kansalainen. Esimerkiksi, tunnen useita täällä asuvia nenäläisiä, jotka tuntevat itsensä suomessa asuviksi venäläisiksi, eikä minusta siinä ole mitään pahaa.
- Anonyymi00125
Anonyymi00070 kirjoitti:
Itselläni lemmikkirotta synnytti ravitallissa poikueen, nyt minulla on liuta ravihevosia.
No ei sitten muuta kuin myynti-ilmoitusta värkkäämään.
- Anonyymi00004
Koska tämän kulttuurin erityispiirteisiin kuuluu, että hyväksyy myös muut erilaiset näkemyksen, sen sijaan että kuvittelisi että vain oma näkemys on oikea. Ei se sitä tarkoita että oma kulttuuri pitäisi väistyä muiden tieltä, vaan sitä että yrittää antaa tilaa erilaisillekin lähestymistavoille, niissä raameissa mitä se on mahdollista ilman että oma kulttuuri vaarantuu.
- Anonyymi00007
Tarkoitit vasureita ei muita.
- Anonyymi00015
Näin on.
- Anonyymi00041
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tarkoitit vasureita ei muita.
Miksi kirjoitat itsestäsi kolmannessa persoonassa?
- Anonyymi00102
Erään kulttuurin suhteen ei ole mahdollista antaa tilaa ilman että oma kulttuuri vaarantuu. Oppikaa nyt hyvät ihmiset sentään jotain.
- Anonyymi00126
Anonyymi00102 kirjoitti:
Erään kulttuurin suhteen ei ole mahdollista antaa tilaa ilman että oma kulttuuri vaarantuu. Oppikaa nyt hyvät ihmiset sentään jotain.
"Antaa tilaa"? Kun joka ilta kuuntelee leikkivien somalilasten kiljumista lähipuistossa, niin pitää todeta, että eivätköhän he ole ottaneet elintilansa ihan itse ja merkinneet reviirinsä omalla käytöksellään. Minä en ole häätämässä ketään pois, mutta kysyn, koskeeko tuo "tilan antaminen" myös niitä jotka ovat tulleet muualta?
- Anonyymi00005
"EN YMMÄRRÄ MIKSI"!!!
- Anonyymi00006
Aivopesua ja pakottamista islamofasismiin eli islamovasemmistolaisuuteen. Media jo miehitetty.
- Anonyymi00018
Samat vasemmalle vinossa olevat olennot, jotka suosivat näitä saman sukupuolen keskeisiä suhteita, ja muuta omituista, nuoleskelevat islamia, vaikka sen selkeitä oppeja on, että muun muassa:
Yksi Jumala loi maailman, jossa on ihmisolentoja, jotka yksiselitteisesti ovat joko miehiä tai naisia, ja vain näiden kesken on mahdollista solmia sukupuolisuhteita tai avioliittoja.
Muunlaiset sukupuolisuhteet ovat epänormaaleja, ja sellaisten harjoittamisesta luonnollisesti rangaistaan.
Kuitenkin nämä samat tahot yrittävät kaikin keinoin romuttaa kristillisyyden, jonka luonnollisia periaatteita nuo edellä mainitut ovat.
Eräs islamin, tosin varsin epäkristillinen piirre, on katkera antisemitismi, mikä on puhdasta rasismia, mutta se ei tunnu mitenkään huolettavan vasemmistoa, vaikka sekin on silminnähden täysin päivänselvää.
Jos te donnat olisitte edes johdonmukaisia, teitä voisi edes yrittää kunnioittaa, mutta kaksinaamaisuutenne on niin ilmeistä, ettei siihen voi mitenkään vakavissaan edes suhtautua. - Anonyymi00127
Itselleni, islam on puhtaasti poliittinen liike, joka tavoittelee ylivaltaa ja jolle uskonto on ainoastaan väline.
- Anonyymi00008
Tämä lähtee jo eu:n politiikasta. Ennen eu jäsenyyttä sitä ei ollut. Kokoomuskin oli koti uskonto ja isänmaa puolue. Nyt se on eu puolue.
- Anonyymi00019
Kokoomus on hienostorouvien ompeluseura.
- Anonyymi00010
Yliopistolla on ollut projekteja, joiden tarkoituksena on säilyttää katoavia kieliä, ja kulttuureja, jotakin sen tapaisia kuin mansi ja hanti ja sellaisia, mutta tämä meidän katoava kielemme ja kulttuurimme ei näemmä ole säilyttämisen arvoista. Tyypillistä vasemmistolaista kaksinaamaisuutta.
- Anonyymi00031
Kaikki ovat alkaneet sanoa: minä olen huolissaan tai alkaa tekekämään ja jouheva, vaikka minä opin, että se on juoheva...lisäksi ihan ammerikalisaatiota joka paikassa.
- Anonyymi00042
Suomalainen kulttuuri tai kieli Suomessa ei ole katoamassa mihinkään. Mikään ei edes uhkaa näitä.
- Anonyymi00056
Anonyymi00042 kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri tai kieli Suomessa ei ole katoamassa mihinkään. Mikään ei edes uhkaa näitä.
Kyllä persuuntuminen uhkaa. Mitä enemmän persuja, sen kurjempaa äidinkielen osaaminen.
- Anonyymi00066
Anonyymi00056 kirjoitti:
Kyllä persuuntuminen uhkaa. Mitä enemmän persuja, sen kurjempaa äidinkielen osaaminen.
Juuri päinvastoin. Teemu puolustaa raivokkaasti Suomen kieltä ja kulttuuria. Millä planeetalla asutte?
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Juuri päinvastoin. Teemu puolustaa raivokkaasti Suomen kieltä ja kulttuuria. Millä planeetalla asutte?
Teemu kritisoi ankarasti sitä että Suomen kieli raiskataan englannin kielellä. Kauppa esimerkiksi on market. Tätä minäkään en vanhan liiton miehenä sulata.
- Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Teemu kritisoi ankarasti sitä että Suomen kieli raiskataan englannin kielellä. Kauppa esimerkiksi on market. Tätä minäkään en vanhan liiton miehenä sulata.
Särähtää korvaan kaupan kassoilla kun nuoret naiset sanoo että jes. Joka paikkaan he työntää sanaa jes. Ei nyt olla missään Englannissa.
Anonyymi00069 kirjoitti:
Särähtää korvaan kaupan kassoilla kun nuoret naiset sanoo että jes. Joka paikkaan he työntää sanaa jes. Ei nyt olla missään Englannissa.
Ja sä et koskaan sano esim. "ok"?
- Anonyymi00083
Tämä on kyllä todella hämmentävää ja jopa melkein rikos. Suomalaiset murteet kun kuitenkin ovat euroopan vanhimpia kieliä ja suomalaiset heimot ovat euroopan vanhimpia kansoja jotka tallustelivat täällä(ja tällä tarkoitetaan muitakin kuin saamiksia)
Oikeuden ja järjen mukaan useampi taho yrittäisi säilyttää nimenomaan suomenheimojen perinteitä ja palauttaisivat jo kadonneet ja tuhotut perimätiedot. Näin ei kuitenkaan tehdä ja se johtuu puhtaasti rassismista suomalaisia kohtaan, asia mitä tämä pieni erityiskansa on joutunut kohtaamaan koko historiansa. Olemme täysin erilainen kansa muiden eurooppalaisten joukossa, olemme oma geneettinen klusterimme.
Meillä pitäisi olla tietynlainen suojelu-status päällä mutta meitähän ei ole koskaan suojeltu miltään. Koko maailma naureskelee kun omat ainutlaatuiset kansanperinteemme kuolevat pois mutta herranjumala jos kyseessä olisi yksi monista savannin heimoista(joista kaikki näyttävätkin samalta) olisi tukipakettia ja ihmisoikeusjärjestöjä suojelemassa moisia.
Suomalaisia on vain vakiomäärä eikä missään muualla kuin Suomessa(siirtolaisia on niin mitätön määrä ja niistäkin suurin osa ovat jo sekoittuneita).
Me olemme ugreja. Suomalaisten(ei länsisuomalaisten) pitäisi alkaa käyttämään tätä nimikettä, muita pitää muistuttaa mitä me olimme ja olemme edelleen, iso osa suomalaisista kantaa edelleen alkuperäistä perimää varsinkin idässä. Isolla ugrikansojen sivustolla kaikista muista, jopa virolaisista oli pitkät selitykset mutta suomalaisista vain pari sanaa. Vähän liian paljon keskitytään aina noihin venäläisiin kansoihin.. - Anonyymi00128
Anonyymi00042 kirjoitti:
Suomalainen kulttuuri tai kieli Suomessa ei ole katoamassa mihinkään. Mikään ei edes uhkaa näitä.
Olet väärässä. Olen työskennellyt nyt melkein 15 vuotta kouluissa, ja näen päivittäin, että suomen kieli ja puhumattakaan Suomen mielestä, ovat todellakin osittain kadonneet ja katoamassa. Kieli, kuten sanoin, on erittäin oleellinen osa kulttuuria. Kysyin aikoinaan eräältä suomessa asuvalta ulkomaalaiselta, joka pystyi käyttämään eri useita eri kieliä tilanteesta riippuven, millä kielellä tämä ajattelee. Hän mietti hetken, ja vastasi, että se riippuu siitä, mistä on kyse. Ajattelumalli on siis aivan erottamattomasti sidoksissa kieleen - eli kulttuuriin. Asiaa voisi pohdiskella pitkäänkin eri kanteilta, mutta sanotaan nyt perinteisen suomalaisesti "lyhyestä virsi kaunis."
- Anonyymi00017
Hyvä kuva vasuripolitiikasta. Vihaavat kaikkea suomalaisuuteen liittyvää. Itsenäisyyspäivänä käyvät hajottamassa paikkoja kuten ex työkaverini.
- Anonyymi00030
Keskisarja marssii silloin äärioikeiston riveissä.
- Anonyymi00129
Ei kommunistien "kansallislaulu" ole turhaan "Internatsionaali." John Lennon haaveili "there's no country" - eli se on puhdasta sosialismia tai kommunismia.
- Anonyymi00020
Saamelainen voi ihan hyvin sanoa Somalille ettei sinusta ikinä saamelaista tule eikä lapsistasi asuitte vaikka kuinka pitkään täällä.
Suomalainen jos sanoo Somalille ettei siittä Suomalaista saa tekemälläkään eikä sen lapsista niin sitä pidetään rasismina.- Anonyymi00021
Suomalainen ei saa sanoa mitään. Rasismin varjolla tukitaan suut. Kun olin nuori sanaa rasismi ei tunnettu.
- Anonyymi00025
Kunnioita nyt omaa kieltäsi sen verran, että opettelet kirjoittamaan kansallisuuden pienellä kirjaimella.
- Anonyymi00040
Tiedä häntä, meneekö se noin, mutta huomaatko lainkaan eroa? Saamelaisuus ei ole kansalaisuus vaan kansallisuus. Suomalaisuus voi olla kumpi hyvänsä, mutta siitä yleensä puhutaan kansalaisuutena eikä kansallisuutena.
Suomalaista kansallisuutena ei tietenkään tulokkaasta voi tulla, kun taas kansalainen hän voi jo ollakin.
Kokemasi ongelma lienee siis vain käsitteiden sekoittamisesta johtuva. - Anonyymi00058
Anonyymi00021 kirjoitti:
Suomalainen ei saa sanoa mitään. Rasismin varjolla tukitaan suut. Kun olin nuori sanaa rasismi ei tunnettu.
Siitä on sitten aika kauan, kun olet ollut nuori. Sana rasismi on ollut yleisesti käytössä vähintäänkin Nürnbergin oikeudenkäynneistä saakka.
Tulikos mummelilta tänään kakka? Anonyymi00021 kirjoitti:
Suomalainen ei saa sanoa mitään. Rasismin varjolla tukitaan suut. Kun olin nuori sanaa rasismi ei tunnettu.
Oli varmasti hienoa, kun sai kiusata ja halveksia muita niin paljon kuin halusi? Vai oliko?
- Anonyymi00104
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kunnioita nyt omaa kieltäsi sen verran, että opettelet kirjoittamaan kansallisuuden pienellä kirjaimella.
Opeta sinä penskojasi ettei lusi peruskoulun ekalla ellei saa armovitosia. Tekoälyn jälkeen alkoi tulla näitä kantisten ojentajia, vaikkei tse osaa luonnossa keskustella muuten kuin haukkua puhujaa. Kaivelevat kaikkea mitä voisi käyttää kantiksia vastaan.
Kielemme on joustava puhekieli, vain tönkköulkkikset ei ymmärrä sisältöä. - Anonyymi00105
Anonyymi00058 kirjoitti:
Siitä on sitten aika kauan, kun olet ollut nuori. Sana rasismi on ollut yleisesti käytössä vähintäänkin Nürnbergin oikeudenkäynneistä saakka.
Tulikos mummelilta tänään kakka?Sanaa rasismi ei tarvittu, ennen kuin vasemmisto matutuskiimassaan otti sen lyömäaseeksi suomalaisia vastaan. Sen jälkeen se on ollut päivittäin pääasiallinen puolustus, kun mitään asiallista ei ole. Antisemitisteinä vasemmisto on itse rasisteja, niitä oikeita.
- Anonyymi00130
Osuit naulan kantaan. Kun Michael Jackson vaalensi ihonsa, ei kukaan syyttänyt häntä kuttuurisesta omimisesta, mutta annas olla, jos joku onneton valkonaama lankkaa lärvinsä, niin johan ovat tädit sotajalalla (mikä sekin ilmaus, tosin, on omittu intiaaneilta :D)
- Anonyymi00131
Tipale kirjoitti:
Oli varmasti hienoa, kun sai kiusata ja halveksia muita niin paljon kuin halusi? Vai oliko?
Kommenttisi vain alleviivaa tyypillistä tekopyhääja lapsellisen ilmiselvää teeskentelevää antirasismia. Jos et muka allekirjoita jotakin paperia, tai marssi joidenkin mukana olet muka vastaan. Kommarit lauloivat aikoinaan "jos et ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan."
En ole sen enempää rasisti kuin antisellainenkaan. Asioista pitää voida puhua kuitenkin ilman, että joku käy kimppuusi joko "raisisti" tai "suvakki" - syytöksin.
Massiivinen maahanmuutto on tuonut ongelmia, joita ei ratkaista terminologisesti, eikä lakaisemalla ongelmat maton alle.
Otan ainoastaan yhden käytännön esimerkin.
Suomessa nykyinen jätteiden lajittelu ja kierrätys on vuosikymmeniä kestäneen asennekasvatuksen tulosta, ja on yksi tyypillisen suomalaisen kulttuurin ilmentymä. Suurin osa ihmisistä tekee sen vapaaehtoisesti, ja ennen kaikkea ymmärtää myös miksi. Taloyhtiöissä, joissa on paljon maahanmuuttaneita, homma ei toimi. Ihmiset eivät yksinkertaisesti ole orientoituneet lajittelemaan, tai kierrättämään, koska kukaan ei rankaise sen laiminlyönnistä, ja se jää tekemättä. Syy on kulttuuriero ja suomalaisen "sivistyksen" puute.
- Anonyymi00022
Suomalaiset kun aikoinaan muutti ruotsiin tai amerkoihin niin ei niilläkään ollut mitään halua integroitua osaksi esim: ruotsalaista yhteiskuntaa Kunhan vaan yrittivät tulla toimeen.
Nämä nykyiset pakolaisvirrat ja kansanvaellukset verrattavissa Stalinin pakkosiirtoihin.
Sillä erotuksella että Stalinilla oli pakkosiirrettäville töitä. Siirsi miljoonia esimerkiksi jonkun maan suolakaivolsille ja komensi kaivamaan.
Suomellakaan kun ei ole töitä tarjota otettaville niin ei ihme jos homma kusee nilkoille. Näinhän on vähän joka maassa. Työn asemasta sitten keksitty kaikkea kotouttamishömppää ja kielen opiskelua.- Anonyymi00026
Maahanvyöryn tarkoituksena ei ole saada lisää työvoimaa, vaan köyhdyttää ennen vauraat maat, lietsoa väkivaltaa, tasapäistää maailma pian alkavaa seitsenvuotista maailmanhallintoa varten.
- Anonyymi00060
Slussenin siltojen alla moni suomalainen sopeutui oikein hyvin ruotsalaiseen yhteiskuntaan. Samalla tavalla kuin olivat sopeutuneet Suomessakin. Täällä vaan sillat olivat pienempiä.
- Anonyymi00132
Monet Ruotsiin muuttaneet eivät "halunneet integroitua", koska aikuisena kielen oppiminen ei vain onnistunut. Seuraava sukupolvi on sen sijaan integroitunut täysin. Suomalaiset eivät muutaneet nauttiakseen naapurimaan sosiaalieduista, vaan menivät tekemään töitä, kun Kekkosen Suomi ei niitä tarjonnut.
Jos ja kun suomalaisia eivät "paskahommat" kiinnosta, jonkun niitä on kuitenkin tehtävä. - Anonyymi00133
Anonyymi00060 kirjoitti:
Slussenin siltojen alla moni suomalainen sopeutui oikein hyvin ruotsalaiseen yhteiskuntaan. Samalla tavalla kuin olivat sopeutuneet Suomessakin. Täällä vaan sillat olivat pienempiä.
Slussenin siltojen alla puhuttiin kaikkia suomen murteita. Yläpuolella huristelivat rikssvenssonit Volvoillaan ja Saabeillaan. Se oli todellista monikulttuurisuutta.
- Anonyymi00027
........Svenska talande bättre folk.......
"Rasismista" on tullut korruptoituneen politiikan seurauksena epämääräisesti tulkinnanvarainen käsite, ja täysin tarkoitushakuisesti. Siinä tulkinnanvaraisuudessa on juuri se haIuttu kierous; kun määritelmä ei ole tarkasti rajattu, voit tuomita "rasistiseksi" lähes minkä tahansa maahanmuuttoon, etnisyyksiin, vierasperäisiin kulttuureihin jne. kohdistuvan epämukavaksi tai sopimattomaksi koetun kritiikin tai toiminnan.
Juuri tästä syystä esim. kustannusten, rikollisuuden, turvallisuuden heikentymisen, työmarkkinoiden vääristymisen jne. nostaminen esiin kriittisessä sävyssä, jonka tavoite negatiivisten ilmiöiden torjuminen, on "rasismia". Tällainen "rasismi" käytännössä palvelee suoraan isIamisaatiota, afrikkalaistumista, aasiaIaistumista jne. joka on kylmäävää oman kulttuurimme ja olemassaolomme aliarvostamista. Pahinta tässä on se, että tällainen toiminta ei ole tiedostamatonta, vaan strategista agenda- ja identiteettipolitiikkaa. Oman isänmaan, sen hyvinvoinnin ja jatkuvuuden kustannuksella. Tietoisesti.
Huom! Ihmisen syrjiminen ihonvärin tms. syyn vuoksi on täysin eri asia. Se on sitä todellista rasismia, jota vastaan on perusteltua toimia. Ikävä kyllä punavihreä korruptiopolitiikka on muuntanut jopa täysin neutraalin ja perustellun kritiikin rasistiseksi, jonka tavoite on selkeästi kritiikin vaientaminen, sekä "väärämielisten" vaientaminen. Tästä päästään erittäin relevanttiin kysymykseen: Miksi punavihreät toimii näin, vaikka tietävät toimintansa johtavan vakaviin seurauksiin (josta syyttävät niitä muita)?
☝️🙄- Anonyymi00036
Jos olette seuranneet TV - ja muita mainoksia, niin lähes kaikissa on muslimi, mulatti tai käkäräpää.
Anonyymi00036 kirjoitti:
Jos olette seuranneet TV - ja muita mainoksia, niin lähes kaikissa on muslimi, mulatti tai käkäräpää.
Painostettua osallistumista "rasismin" vastaiseen aktivismiin.
- Anonyymi00049
Anonyymi00036 kirjoitti:
Jos olette seuranneet TV - ja muita mainoksia, niin lähes kaikissa on muslimi, mulatti tai käkäräpää.
Onko se niin ihmeellistä, että ihmisiä on monenlaisia. Persunpullukoitakin. Strubbin kesäasunnon naapurikahvilaa pitää kamerunilainen persu.
- Anonyymi00062
Anonyymi00036 kirjoitti:
Jos olette seuranneet TV - ja muita mainoksia, niin lähes kaikissa on muslimi, mulatti tai käkäräpää.
Kyllä pitäisi olla röyhtäilevä ja napaansa raapiva persujen äänestäjä niissä mainoksissa. MAGA-lippis silmillä roikkuen.
- Anonyymi00063
Aikansa persut ja konsut Hänet ristiinnaulitsivat.
Anonyymi00036 kirjoitti:
Jos olette seuranneet TV - ja muita mainoksia, niin lähes kaikissa on muslimi, mulatti tai käkäräpää.
Pitäisi näköjään olla vielä enemmän, kun näin ääliömäisiä kommentteja edelleen tulee.
- Anonyymi00134
Anonyymi00062 kirjoitti:
Kyllä pitäisi olla röyhtäilevä ja napaansa raapiva persujen äänestäjä niissä mainoksissa. MAGA-lippis silmillä roikkuen.
sellaisilla ei ole oikeutta elää, eihän?
- Anonyymi00028
Orpo pelkää, että jos Suomessa on kulttuuria niin häntä ei ihaile kukaan. Kateellinen narsisti.
- Anonyymi00029
Herrajesta, kun Suomessa on selkeä jakolinja siinäkin miten lausutaan muinainen saunassa käytetty pesuväline: vihta vai vasta.
Ei Suomessa oikeastaan ole muuta yvtenäiskulttuuria kuin demarin kirjoittama Tuntematon Sotilas itsenäisyyspäivänä.- Anonyymi00119
Suomessa jokaisella alueella ja läänillä on oma kulttuurinsa ja perinnetapansa kuten myös oma murteensa. Suomalaiset eivät ole geneerinen massa, olemme erittäin diverse siinä suhteessa. Nykyaikana ei vain tuoda tätä värikästä suomen heimojen kulttuuria millään tavalla esille, jopa perinnekorummekin on unohdettu. Hyi suomen nuoriso jolla ei ole mitään mielenkiintoa omiin juuriinsa.
- Anonyymi00032
Ihmiset syövät kebabia, pitsaa, sushia. Ostereistakin jotkut sairastuivat. Kasvaako meillä muka ostereita?
Moni brassailee viiniasiantuntijoina. Kasvaako viini muka Suomessa??
Huh!!- Anonyymi00116
Viini ei kasva missään. Viiniä tehdään. Ja kyllä, Suomessakin tuotetaan viiniä esim monia marja-ja omenaviinejä.
Toivottavasti viestisi oli huumoria.
- Anonyymi00033
Se on itseruoskintaa, kun on tehty ristiretkiä.
- Anonyymi00106
Muslimit saisi ruoskia itseään kun ovat väkisin vallanneet valtavia maa-alueita ja alistaneet kansoja kulttinsa alle. Ne maat saattaisivat olla onnellisia jos kristinusko olisi ehtinyt ensin.
- Anonyymi00137
Anonyymi00106 kirjoitti:
Muslimit saisi ruoskia itseään kun ovat väkisin vallanneet valtavia maa-alueita ja alistaneet kansoja kulttinsa alle. Ne maat saattaisivat olla onnellisia jos kristinusko olisi ehtinyt ensin.
Onhan muslimeilla myös tuollainen itseään vahingoittavien lahko, kuten "kristilliset" flagellantit.
- Anonyymi00034
Kahvi on arabialaista ja suomalaiset kuulemma ryystävät sitä eniten.
- Anonyymi00107
Kahvikin on ajalta ennen islamia. Pitää erottaa aika ennen islamia, ja aika islamin tulon jälkeen, kun kulttuurisista asioista puhutaan. Islam on se myrkky joka valui joka paikkaan pilaamaan. Nyt ne ei saisi varmasti kahviakaan irti, eikä öljyä ilman läntistä teknologiaa.
- Anonyymi00115
Niin? Sinun mielestäsi juuri suomalaiset eivät saisi juoda kahvia? Oletko rasisti?
Sähkön hyödyntäminen oli ensimmäisenä eurooppalaisten keksintöä, mitäs jos nappaistaan poikki sähköt kaikkialla muualla paitsi Euroopassa, öhö?
- Anonyymi00035
Raamattu on Lähi-idän paimentolaisheimon myyttisten mielikuvitustarinoiden kokoelma, jota suomalaisetkin uskonharhaiset ylistävät ja jonka roolihahmoa, "Jumalaa", he palvovat.
- Anonyymi00093
Kristinuskosta on kiittäminen paljosta, mutta juuri siitä syystä tämä halutaan kieltää.
Jumalaa ja Jeesusta vastaan käydään nyt todellista sotaa. Ja miten hyödytöntä, sanoihan jo Jumalan Poikakin, että ”ilman minua te ette voi yhtään mitään”.
Isä Jumalaa ja Poikaansa Jeesusta Kristusta yritetään nyt kaikin voimin tulkita mielikuvitusolennoiksi, vaikka tyhmempää yritystä tuskin on koettu. Ihmisen henkinen puoli on aina ollut joillekin suuri koetinkivi. Hengellisyyden tappamiseksi on nähty paljon vaivaa, mutta siitä huolimatta ei ole tuottanut tulosta.
Raamattu on todistanut kaiken olennaisen ihmisestä ja tuo ei ole miellyttänyt kaikkia. Mutta näin on Jumala hyväksi nähnyt. Koetetaan jo sopeutua mekin. Kyllä se siitä. - Anonyymi00108
Koraani ei ole edes sitä, vaan hiekkarosvon sepite pitää sodat ja sotasaaliit käynnissä. Raamtatun paimentolaistarinat ei estäneet yhteiskuntia kehittymästä, kuten tämä aavikkorosvon hupatus.
- Anonyymi00138
Siinä mielessä hieno teos, että on ainoa, mihin voi luottaa.
- Anonyymi00043
Noille rasismi kortin käyttäjille pitää selväksi, että suomalisilla on ihan täydet oiekeudet omassa maassaan Suomessa toimia omien perinteiden ja tapojen mukaisesti kaikissa juhlissaan. Jos se ei kelpaa Suomesta voi aina lähteä ihan vapaasti pois, ei täällä ole pakko olla pöyristelemässä Suomen perinteitä ja tapoja
juhlia lauluineen. - Anonyymi00046
Millä tavoin Suomalaisten omaa kulttuuria pidetään rasistisena? Kuka pitää? Missä? Pitäisi saada joku esimerkki.
- Anonyymi00139
Suvivirsi.
- Anonyymi00047
On realismia olla rehellinen siitä tosi asiasta että näistä "Maahanmuuttajamaista"
Tulleet ovat olleet paljon vahingollisempia kuin mitkään muut ryhmät.
Rasismi on eri asia.
Ei nämä Vietnamilaisetkaan joita tuli -70 luvulla ole koskaan aiheuttaneet
mitään ongelmia, päinvastoin!
Kaikki n. 200 maata ja niiden kansat eivät ole yhtä "Hyviä" Tai "Huonoja"
Ovat huonosta päästä parhaisiin, se vaan on niin , ei se minun vika tai palkinto ole!
Tällänen on tämä maailma tässä Planet Earth ja on aina ollut ja tulee olemaan.
Tämä kaikki on ollut ainakin Suomelle karmea turhuus. - Anonyymi00048
Vokevasemmksto uskontoa ajaa suomessa sdp , kesk, vihr, vas l ja kok vasen laita sekä rkp . Väen vaihto kuuluu heidän tavoitteeseen. Kannattaa huomata että 75 prosenttia suomalaisista äänestää tätä vok e astetta johon kuuluu koululaitoksen tuhoaminen , ylöspito kaikillr mm ,ja mm positiivinen syrjintä. Nythän fem suomalaiset naiset televät vain tyttöjä joita risteyttävät mm.miehillä joita otetaan maahan 85 prosenttisesti. Kuuluu vok.e fem uusmarx uskontoon.
- Anonyymi00050
Häpeällinen maa tästä on tullut.
- Anonyymi00052
Se kansalaisuuskoe on vaadittava myös jo aiemmin tulleilta mamuilta, jos sitä ei suorita niin ulos Suomesta. Maassa maan tavalla tai maasta pois. Sosiaaliturval oleskelijoita ei Suomi tarvitse.
- Anonyymi00054
Koska useimmat länsimaat ovat hyvin rasistisia. USAsta alkaen. Sen olemassaolo perustuu alkuperäiseen kansan ryöstöön, petokseen ja murhaamiseen. Se rasismi on seurannut valkoisen eurooppalaisen askeleissa aikojen alusta asti.
- Anonyymi00074
Hah......itse asiassa ITÄ EUROOPPALAISET, ne, ne vasta ovatkin matuja vastaan!
Mutta ei ehkä rasismin takia vaan totuuden?! Sekä että?! - Anonyymi00109
Olet ilmeisesti perehtynyt woken alkeisiin?
Niin Amerikan kuin Afrikankin alkuperäisväestöt harjoitti keskinäistä sodankäyntiä ja orjuuttamista. Mitään auvoa ei ollut missään.
Onko se nyt rasismia vai resurssikilpailua, sama mitä sanaa käyttää.
Vasemmisto pitää sanasta rasismi koska se epämääräisempänä sopii ideologisiin tarkoituksiin.
Eurooppalainen ihminen nyt vaan oli siinä suhteessa kyvykkäämpi. - Anonyymi00140
Kun lukee historiaa, voi todeta ainoastaan, että "ihmisyys" perustuu petokseen ja murhaamiseen. Esimerkiksi Afrikassa orjakaupan aloittivat paikalliset.
Vain todelliset kristityt eivät perusta elämäänsä niihin.
- Anonyymi00055
Kyllä, monissa maissa ilmoittavat etteivät halua länsimaista kulttuuria sinne, ovatko kaikki siellä rasisteja?
- Anonyymi00059
Viha on paha asia, ilmensi sitä kuka tahansa. Lähimmäisen vihaamisesta pitää jokaisen tehdä parannus. Tämä ei tarkoita etteikö voisi vastustaa jos joku toimii väärin. Pahuus ja vääryys on aina tuomittavaa teki sitä kuka tahansa.
Mutta jos rakastetaan omaa kansaa yli muiden kansojen, tämä ei ole vihaa niitä muita kohtaan kuten mustavalkoisesti ajatellaan.
Olisi hyvä toimia niin että pahuudet ja vääryydet voidaan estää ennalta.- Anonyymi00065
Maassa maan tavalla tai maasta pois. Sosiaalisurffailijoita, ei Suomi ja suomalaiset tarvitse.
- Anonyymi00073
Kansallisen itsetunnon hävittänyt maa häviää olemasta. Se on täällä tapahtumassa. Vasemmisto kaivaa hautaa.
- Anonyymi00141
Näin on, mutta sitä itsetuntoa ei pidä kohotella marssimalla tai huutelemalla iskulauseita. Riittää, kun perehtyy omaan kulttuuriinsa.
- Anonyymi00075
Japanilaiset varsinkaan eivät halua yhtä ainutta lähi idän matua tai jotain mamua!
- Anonyymi00076
Jos nyt miettii tuhansia vuosia taaksepäin niin sieltä Lähi-idästähän kaikki tänne levinnyt kulttuuri on saanut alkunsa. Väestö kasvoi ja kehittyi ja levisi laajemmalle. Kirjoitustaito,maanviljely,taide,uskonnot,rakennustaito. Mesopotamiasta Egyptiin,sieltä Kreetan kautta Kreikkaan ja Roomaan ja antiikin perillisiä ollaan tietyllä tapaa. Kaikki kulttuurit ovat muuttuneet ja kehittyneet,miksi nykyhetki olisi erilainen. Tuhat vuotta eteenpäin niin mikään ei ole niinkuin nyt. Maailmanhistoria on äärettömän kiehtovaa.
- Anonyymi00084
Mitä ihmettä selität, suomalaiset tulevat kyllä uralin takaa, eikä kaikkea kehitystä voi laittaa lähi-idän piikkiin. Aasialaisten kehitykset ja kulttuurit eivät myöskään olleet riippuvaisia lähi-idästä. Haluan myös muistuttaa että kuta kuinkin KAIKKI moderni kehitys on länsimaista/Euroopasta lähtöisin. Hämmentävää, moderniin aikaan vieviä keksintöjä ei tullut Kiinasta eikä lähi-idästä. Ja nimenomaan näitä länsimaalaisia keksintöjä sähköstä lähtien käyttävät KAIKKI, koko maailman populaatio. Se vain tuppaa aina unohtumaan öyhötyksen huumassa. Esim Kiina ja Japani olivat pelkkiä mystiikasta eläviä kehittyviä maita ennen kuin länsimaat auliisti jakoivat modernia kehitystä sinne.
Et voi sanoa että taide ja uksonto on ainoastaan Egyptistä lähtöisin. Luuletko ettei euroopan mantereella asunut eurooppalaisia heimoja omine kulttuureineen samaan aikaan?? Totta kai asui, ja hemmetin rikasta kulttuuria olikin useissa maissa, myös täällä Suomessa. - Anonyymi00087
Anonyymi00084 kirjoitti:
Mitä ihmettä selität, suomalaiset tulevat kyllä uralin takaa, eikä kaikkea kehitystä voi laittaa lähi-idän piikkiin. Aasialaisten kehitykset ja kulttuurit eivät myöskään olleet riippuvaisia lähi-idästä. Haluan myös muistuttaa että kuta kuinkin KAIKKI moderni kehitys on länsimaista/Euroopasta lähtöisin. Hämmentävää, moderniin aikaan vieviä keksintöjä ei tullut Kiinasta eikä lähi-idästä. Ja nimenomaan näitä länsimaalaisia keksintöjä sähköstä lähtien käyttävät KAIKKI, koko maailman populaatio. Se vain tuppaa aina unohtumaan öyhötyksen huumassa. Esim Kiina ja Japani olivat pelkkiä mystiikasta eläviä kehittyviä maita ennen kuin länsimaat auliisti jakoivat modernia kehitystä sinne.
Et voi sanoa että taide ja uksonto on ainoastaan Egyptistä lähtöisin. Luuletko ettei euroopan mantereella asunut eurooppalaisia heimoja omine kulttuureineen samaan aikaan?? Totta kai asui, ja hemmetin rikasta kulttuuria olikin useissa maissa, myös täällä Suomessa.Kehitys kehittyy,nimenomaan. Mutta esim.rakennustaito,kirjoitustaito,uskonto,korkeakulttuurin synty,sieltä se Eufratin ja tigrisin varrelta sai alkunsa. Lähi-itä,Egypti,Kreikka,Rooma,niillä on ollut suurin vaikutus nykyiseen Eurooppaan. Tietenkin on ollut heimoja ja yhteisöjä ja ne ovat sekoittuneet keskenään ja kulttuurit muuttuneet. Pointti oli että kaikki se mitä nykyään on keksitty,miten tähän pisteeseen on päädytty,kaikki tieto ja taito on kehittynyt tuhansia vuosia.
- Anonyymi00110
Riippuu mitä ajankohtaa alkaa tarkastella tai ottaa lähtökohdaksi. Mistä mikin porukka tuli tai meni ja mitä sillä oli mukana.
Nykyaikaan vaikuttaa siis eniten expansiivinen islamilainen kulttuuri, joka ei ole kovinkaan vanhaa. Tietenkin siinä on takana oma humanistinen kulttuurimme joka sallii vieraitakin vaikutteita.
Taloudelliset ongelmat, kulttuuriset ristiriidat, sitkeät sodat, ne aiheuttaa nyt islam.
Ja ei. islam ei ole luonut mitään omintakeista kehittävää, se käyttää länsimaiden tuotoksia säilyttääkseen keskiaikaisuutensa. - Anonyymi00111
Anonyymi00087 kirjoitti:
Kehitys kehittyy,nimenomaan. Mutta esim.rakennustaito,kirjoitustaito,uskonto,korkeakulttuurin synty,sieltä se Eufratin ja tigrisin varrelta sai alkunsa. Lähi-itä,Egypti,Kreikka,Rooma,niillä on ollut suurin vaikutus nykyiseen Eurooppaan. Tietenkin on ollut heimoja ja yhteisöjä ja ne ovat sekoittuneet keskenään ja kulttuurit muuttuneet. Pointti oli että kaikki se mitä nykyään on keksitty,miten tähän pisteeseen on päädytty,kaikki tieto ja taito on kehittynyt tuhansia vuosia.
Ei kukaan kiistä historiaa ja sen muinaisia saavutuksia.
Nyt on kyse islamin maahan saapumisesta. Uskontopoliittisen totalitäärisen järjestelmän, jonka tarkoitus on alistaa kaikki kansat islamin alaisuuteen.
Se ei luo sen korkeampaa kulttuuria kuin mitä on, mikään kehittyminen ulos uskonnon raameista ei tule kysymykseen.
Väistymmekö sen tieltä? Se ei jäisi edes historian kirjoihin, sillä islam hävittää valtaamiensa maiden historian kuin sitä ei olisi ollutkaan. Se on islamin määreillä "paluuta islamiin". - Anonyymi00148
Anonyymi00111 kirjoitti:
Ei kukaan kiistä historiaa ja sen muinaisia saavutuksia.
Nyt on kyse islamin maahan saapumisesta. Uskontopoliittisen totalitäärisen järjestelmän, jonka tarkoitus on alistaa kaikki kansat islamin alaisuuteen.
Se ei luo sen korkeampaa kulttuuria kuin mitä on, mikään kehittyminen ulos uskonnon raameista ei tule kysymykseen.
Väistymmekö sen tieltä? Se ei jäisi edes historian kirjoihin, sillä islam hävittää valtaamiensa maiden historian kuin sitä ei olisi ollutkaan. Se on islamin määreillä "paluuta islamiin".Ihan yhtä lailla kristityt ovat uskontoa levitettäneet ja pakottaneet kansoja omaksumaan sen. Emme olleet sitä vain näkemässä. Ihan yhtä paha uskonto se on ollut kuin islam. Miten paljon eurooppalaiset aikoinaan aiheuttivat tuhoa etelä-amerikassa ja Afrikassa. Pari sadan vuoden päästä tämäkin hetki on vain historian havinaa. Ihan yhtä kamalaa se kristinuskoon pakottaminen on ollut ihmisille silloin mitä jotkut nyt ajattelevat islamista. Ja sitten se on vain historiaa josta tulevat sukupolvet lukevat.
O tempora,o mores - Anonyymi00151
Anonyymi00148 kirjoitti:
Ihan yhtä lailla kristityt ovat uskontoa levitettäneet ja pakottaneet kansoja omaksumaan sen. Emme olleet sitä vain näkemässä. Ihan yhtä paha uskonto se on ollut kuin islam. Miten paljon eurooppalaiset aikoinaan aiheuttivat tuhoa etelä-amerikassa ja Afrikassa. Pari sadan vuoden päästä tämäkin hetki on vain historian havinaa. Ihan yhtä kamalaa se kristinuskoon pakottaminen on ollut ihmisille silloin mitä jotkut nyt ajattelevat islamista. Ja sitten se on vain historiaa josta tulevat sukupolvet lukevat.
O tempora,o moresÄlä viitsi verrata nykypäivän kristinuskoa edes nykypäivän islamiin..
Hyvä öyhöttää jostain etelä-amerikasta ja afrikasta täysin unohtaen OMAN kansan historian. Olimme viimeisiä pakanoita Euroopassa. Mutta siitä eteenpäin, väität tosissasi että nykyajan kehitys kristillisissä maissa(kuta kuinkin koko Eurooppa) on samanlaista kuin islamistisissa valtioissa? En ole kuullut mitään noin absurdia.
Tajuatko, pimpelipom, että eläminen islamin vallan alla on PIKKAISEN erilaista kuin eläminen Roomassa, Saksassa tai vaikka Suomessa? - Anonyymi00152
Anonyymi00151 kirjoitti:
Älä viitsi verrata nykypäivän kristinuskoa edes nykypäivän islamiin..
Hyvä öyhöttää jostain etelä-amerikasta ja afrikasta täysin unohtaen OMAN kansan historian. Olimme viimeisiä pakanoita Euroopassa. Mutta siitä eteenpäin, väität tosissasi että nykyajan kehitys kristillisissä maissa(kuta kuinkin koko Eurooppa) on samanlaista kuin islamistisissa valtioissa? En ole kuullut mitään noin absurdia.
Tajuatko, pimpelipom, että eläminen islamin vallan alla on PIKKAISEN erilaista kuin eläminen Roomassa, Saksassa tai vaikka Suomessa?Tarkoitan uskonnon pakkosyöttöä. Luuletko että kristityt ovat aikoinaan olleet hyviä ja kilttejä ihmisiä. Valkoisen miehen taakka oikein oli sivistää villejä. Keinot olivat varmasti oikein kivoja. En minä nykypäivän kristinuskoa islamiin vertaa,tosin usan äärikristityt eivät eroa mitenkään muslimeista. Ja kukaan meistä ei elänyt keskiajalla,kristinuskon nimissä tehtiin kaikki kauheudet. Naisia poltettiin roviolla. Miten se eroaa jostain isis touhusta. Ymmärrä että kristinusko ennen ei eroa nykypäivän islamista. Ihmiset silloin ennen ovat ajatelleet samoin kristinuskosta kuin islamista nykyään. Maailmanhistoria on loputtoman kiehtova aihe.
- Anonyymi00077
Oma kulttuuri voi muokkautua parempaan. Meilläkin on miehen puolelta afrikkalainen ruokakulttuuri ja yhdistämme sitä suomalaiseen. Voin sanoa, että kun suomalaisessa perinneruuassa on ripaus afrikkalaisia mausteita niin lopputulos on paljon parempi kuin alkuperäinen. No näin tarinoi yksi muori vaan ja jokainen tavallaan :-)
- Anonyymi00078
Mausteet ei ole afrikkalaisia, ja samoja mausteita käytetään ympäri maailmaa. Länsimaista kulttuuria ei saa tyrkyttää Afrikassa eikä Suomessa afrikkalaisille, mutta afrikkalaista kulttuuria pitää tukea Suomessa.
- Anonyymi00080
hyi vittu mitkä perusteet tuoda maahan miljoonia kerjäläisiä, saadaan ruokaan makuvivahteita 😭😭😭😭
- Anonyymi00085
Jaha, taas tämä "muori" jonka sukuun on tullut useampi afrikkalainen ja kaikki on niin ihanaa. Se onkin se paras syy roudata elätettäviä tänne, saa afrikkalaisia mausteita sotkettua suomalaiseen ruokaan. Ei kiitos.
Selitäppä seuraavaksi siitä kissanliha-keitosta ;) - Anonyymi00086
Anonyymi00080 kirjoitti:
hyi vittu mitkä perusteet tuoda maahan miljoonia kerjäläisiä, saadaan ruokaan makuvivahteita 😭😭😭😭
No näin nämä vähäjärkiset ovat öhöttäneet jo vuosia, rasautti varsinkin yhdessä keskustelussa missä aiheena oli maamu-ukkojen raisckailut niin eikös nämä hullut selittäneet että ainakin saadaan etnisiä ravintoloita kun niitä tulee Suomeen. Siis suomalaisten naisten ja tyttöjen ahdistelut eivät olleet niin paha juttu kun samalla tulee etnisiä ravintoloita.
Olen miettinyt mikä tällaisten ihmisten päässä on vikana, jotain noille on tehty lapsuudessa. - Anonyymi00094
Anonyymi00086 kirjoitti:
No näin nämä vähäjärkiset ovat öhöttäneet jo vuosia, rasautti varsinkin yhdessä keskustelussa missä aiheena oli maamu-ukkojen raisckailut niin eikös nämä hullut selittäneet että ainakin saadaan etnisiä ravintoloita kun niitä tulee Suomeen. Siis suomalaisten naisten ja tyttöjen ahdistelut eivät olleet niin paha juttu kun samalla tulee etnisiä ravintoloita.
Olen miettinyt mikä tällaisten ihmisten päässä on vikana, jotain noille on tehty lapsuudessa.Miksi teeskentelet välittäväsi kärsimyksestä?
- Anonyymi00096
Anonyymi00094 kirjoitti:
Miksi teeskentelet välittäväsi kärsimyksestä?
Eh? Minä välitän aika helkkaristi mitä OMALLE kansalleni tehdään. Sinulle on ok että suomalaisia naisia ja tyttöjä raisckaillaan?
- Anonyymi00112
Anonyymi00086 kirjoitti:
No näin nämä vähäjärkiset ovat öhöttäneet jo vuosia, rasautti varsinkin yhdessä keskustelussa missä aiheena oli maamu-ukkojen raisckailut niin eikös nämä hullut selittäneet että ainakin saadaan etnisiä ravintoloita kun niitä tulee Suomeen. Siis suomalaisten naisten ja tyttöjen ahdistelut eivät olleet niin paha juttu kun samalla tulee etnisiä ravintoloita.
Olen miettinyt mikä tällaisten ihmisten päässä on vikana, jotain noille on tehty lapsuudessa.On tietty, hyvin vaikuttamiseen valmistautunut suvakki-varis-matu-verkosto. He esiintyvät ikään kuin koko kansan valtuuttamana haukkuen hanakasti suomalaisuutta, suomalaisia, etenkin haittamuuton kritisoijia,
- Anonyymi00079
Vasemmisto on seonnu.
- Anonyymi00142
Ei suinkaan. Ovat hyvin ovelaa porukkaa, kuten käärme.
- Anonyymi00081
Kun nää vasemmistolaiset ei osaa erotella elintasopakolaisia maahanmuutajista jotka tulee työn tai ihmissuhteen perässä suomeen. Ne on 2 ihan eriasiaa eikä kyse ole ihonväristä.
Azylum maahanmuutto on luonnotonta länsimaisen sosiaaliturvan väärinkäyttöä. Invaasio. Väestönvaihtoa koska tuo pakolaisbisnes on järjestäytynyttä rikollisuutta, joka pyrkii vaihtamaan kalliit duunarit halpoihin tulijoihin. - Anonyymi00088
En myöskään ymmärrä suomalaisia artisteja/kuvittajia. Taas suomi-redditissä oli jonkun suomalaisen naikkosen sarjishahmoja. Kaikki afroja ja jotain intialaisia.. eurooppalaisissa viktoriaanisissa asuissa. Mikä hellvetti näitä vaivaa?? Onko se NIIN vaikeaa piirtää omaa vähemmistökansaa mihinkään? Meitä ei näy kohta edes oman maamme mainoksissa, artistimme piirtelevät vain voimaantuneita käkkäräpäitä ja japanilaisia, mitä helvettiä?
- Anonyymi00090
Ne viktoriaaniset asutkin on länsimaista.
- Anonyymi00091
jos otetaan huomioon kaikki ne lukemattomat julmuudet joita suomalaiset ovat tehneet jo vuosituhansien ajan muille kansoille mm. rasismi, transfobia ja naisviha on vähintään kohtuullista että suomalaiset joutuvat kärsimään tekojensa seuraukset.
- Anonyymi00092
Meidän syytä on myös Afrikan maiden transfobia ja seksuaalivähemmistöjen syrjintä, joka on laajamittaista ja lisääntymässä monissa Afrikan maissa, joissa yli 30 maassa samaa sukupuolta oleva suhde tai itsenään oleminen on kriminalisoitu, ja lakeja tiukennetaan edelleen. Monissa maissa, kuten Ugandassa, homoseksuaalisuuden ja sukupuoli-identiteetin kriminalisointi mahdollisesti johtaa jopa kuolemantuomioihin tai pitkiin vankeusrangaistuksiin. Transihmiset kohtaavat usein fyysistä väkivaltaa, häirintää ja sosiaalista syrjintää niin yhteisöjen kuin viranomaisten taholta.
- Anonyymi00095
Jep, ja aloitettiin me kuulema useampia sotiakin. Silloin kuin suomalaiset syöpäläisiä täynnä piileskelivät omissa tönöissään ja söivät nauriin naatteja. Huh huh mikä maailmaa valloittava ja alistava sotilasmahti lol. Afromuijien mukaan oltiin pahempia kuin saksalaiset, hävitettiin ainaskin puolet kokonaisista romanilaumoista ja juutalaisista. Siis silloin kun syötiin nälkäämme nauriin naatteja ja näännyttiin kylmän tönön lattialla.
- Anonyymi00114
Vain sekopää voi väittää että suomalaiset olisi tehneet julmuuksia muille kansoille.
Ruotsin sotien aikaan korkeintaan liikkuessaan Itä-Euroopassa, kun armeijalla ei ollut huoltoa ja soltut sai ottaa siviileiltä mitä tarvitsi. Mutta se oli yleinen käytäntö ja suomalaisillekin tehtiin samoin.
Afrikkalaiset ja lähi-itäläiset ne tekee vieläkin julmuuksia, kaikille.
'
Eikä näistä voi keskustella eikä päästä mihinkään yhteisymmärrykseen, kun ei ole tietoa tai se torjutaan omaa asemaa loukkaavana. - Anonyymi00144
Anonyymi00092 kirjoitti:
Meidän syytä on myös Afrikan maiden transfobia ja seksuaalivähemmistöjen syrjintä, joka on laajamittaista ja lisääntymässä monissa Afrikan maissa, joissa yli 30 maassa samaa sukupuolta oleva suhde tai itsenään oleminen on kriminalisoitu, ja lakeja tiukennetaan edelleen. Monissa maissa, kuten Ugandassa, homoseksuaalisuuden ja sukupuoli-identiteetin kriminalisointi mahdollisesti johtaa jopa kuolemantuomioihin tai pitkiin vankeusrangaistuksiin. Transihmiset kohtaavat usein fyysistä väkivaltaa, häirintää ja sosiaalista syrjintää niin yhteisöjen kuin viranomaisten taholta.
Minä en tiedä, mikä on "transihminen." Kun "trans" tarkoittaa “yli / poikki / läpi / toiselle puolelle”. Joissain yhteyksissä se voi tarkoittaa myös “toiseen suuntaan muuttuvaa” tai “ylittävää.”
Onko se siis inhimillinen olento, joka on kääntänyt inhimillisyyden päälaelleen, tai kääntynyt sitä vastaan?
- Anonyymi00097
Meillä on hallitus Suomessa, joka ei tue suomalaista kulttuuria. Se kuuluu vain eliitille, sanoo ministeri Purra. Niinkuin muutkin yhteiskunnan palvelut.
Olsin hiljaa, jos olisin noita äänestänyt!- Anonyymi00145
Hallitus on kaikkeen syyllinen, Eivätkös ne olleet juuri Riikka ja Petteri, jotka syöksivät Edenissä ihmiskunnan turmioon lankeemuksellaan, vai muistanko ihan väärin?
Monilla tämän palstan kirjoittajista tuntuu ainakin olevan sellainen käsitys.
- Anonyymi00098
Hyvä hommata varmaan rynnäkkökivääri kotiinkin jos pakotetaan kuulttuuria muuttamaan muuksi kuin mitä se on sit sille on jo kotonakin käyttöä
- Anonyymi00146
ja rynnäkkökiväärillähän ne kulttuurit ovatkin säilytetty
- Anonyymi00150
Anonyymi00146 kirjoitti:
ja rynnäkkökiväärillähän ne kulttuurit ovatkin säilytetty
Viimeinen keino kun muu ei auta. Toki voi käyttää tultakin.
- Anonyymi00099
Hybridivaikuttamista omaa maata vastaan ja isänmaallisesti ajattelevia vastaan. Vasemmisto sitä harjoittaa. Ja saa merkittävää apua maahanmuuttajilta, erityisesti jihadisteilta.
- Anonyymi00103
Just pari päivääkin sitten Afrikkalainen maahantunkeutuja
oli ollut ryöstämässä jotain +80 vuotiaita ja tämä 88v mies kuoli.
Mitä tämäkin Afrikkalainen tekee Teneriffalla??
Ei varmasti lentänyt sinne lomalle mutta nämä 80kymppiset
olivat menneet turisteina lomalle, ja taisi miehellä juuri ollut
siellä syntymäpäivätkin?!
Kuinka tämä paha eu koskaan aloitettiinkaan on paha kohtalo! - Anonyymi00136
Yrittääkö maahanmuuttaja tuhota jollain tapaa suomalaisen kulttuurin?
Vai haluaako maahanmuuttaja säilyttää itselleen jotain omaa kulttuuriaan?
Hauskoja nämä Perujen avaukset, ovat tasoa Seiskan ja iltapaskojen klikkiotsikot joissa ei ole mitään asiaa tai edes sinne päin, mutta uppoaa helppoon maaperään ja tässä maahanmuuttoasiassa siis luuseri Persuun.- Anonyymi00149
Oletko oikeasti noin tajuamaton vai trollaatko vaan? Ja luuletko että persut ovat ainoita jotka ovat huolestuneita häviävästä suomalaisten kulttuurista? Milloin olen nähnyt viimeksi YHDENKÄÄN suomalaisen kansallispuvun tai korun? Aivan..
- Anonyymi00143
Olet ymmärtänyt asian aivan väärin.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483