https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7965e708-fb65-4c0a-b52a-0c7065c69070
Kolmansista maista tulevien opiskelijoiden ja erityisesti heidän perheenjäsentensä määrä räjähti sen jälkeen, kun Sanna Marinin (sd) hallitus helpotti 2022 voimaan tulleella lakimuutoksella heidän pääsyään Suomeen.
Marinin hallitus ajoi vuonna 2022 läpi lakimuutoksen, jolla hallitus halusi houkuttaa kolmansista maista eli EU:n ulkopuolelta tulevia opiskelijoita hakeutumaan Suomeen ja helpottaa heidän jäämistään maahan. Lakimuutoksen lähetekeskustelussa 2.2.2022 lakihankkeesta vastannut työministeri Tuula Haatainen (sd) totesi, että ”ei tässä ole avautumassa mikään hollitupa”.
Viranomaiset tyrmäävät Marinin hallituksen valtavan mokan
18
78
Vastaukset 18
- Anonyymi00001
Aika paljon asiaa. Onks tää mun viitekehys nyt sit.
P:
Minut yllätti ihan perusduunarin tehneen hyvin samat havainnot ja analyysin suomalaisesta massamediasta. Kertoi jopa luopuneensa Ylen uutisten seuraamisesta, niiden ärsyttävän piiloaatteelisuuden vuoksi.
Perusduunari kykenee tähän yleensä aina, paitsi silloin, jos hänellä on muuta tekemistä kuin duunarointi, so. sosioekonomiseen ryhmään kuuluvaa negatiivista vertaistoimintaa (ylenmääräinen baarittelu esim.).
Oikein kunnon PERUSduunari (uhanalainen laji nykyään) kyllä ymmärtää – hänelle politiikka tai yhteiskunta ei ole kivoissa kirjoissa hyllyssä tai palkkakuitin alareunassa, vaan se on kaikkialla. Tätä on ruohonjuuritason politiikka.
Vaikka punavihreä kansalaisaktivismi yrittääkin asian unohtaa.
Muuten, jännä juttu, että keskiluokalle kaljan parissa filosofointi on vain korkeakulttuuria ja "mä oon kiinnostunut yhteiskunnallisista ilmiöistä"...
Jarkko Sandell:
Eliitinkin edustajat ovat ihmisiä, ei robotteja. Ajat muuttuvat tarpeen vaatiessa hyvinkin nopeasti
P:
Niin! Parasta yhteiskunnallista muutosta saavat eliitissä aikaan sähikäiset, yhtäkkiset pienet pommit. Koko valtiokulttuuriin vaikutetaan niin. Miettikää, mistä nuo tulevat – VAALEISTA, yliopistoista, pienistä piireistä!
En ole lainkaan niin pessimisti maahanmuutonkaan suhteen kuin eräät täällä. Homma itää, myös suvaitsevaistossa. Lähinnä kysymyshän on siitä, mikä "uhriluku" on siedettävä.
P:
Naiset aina kertoo näitä arkielämän kokemuksia...
Joten tuosta Bang Bang Somaleistakin sen verran, että eilen junassa... Jostain Espoosta tuli koulujoukkio, ehkä 16–18 v. Mukana kaksi somalia, tyttö ja poika, ilmeisesti sisaruksia. Puhuivat suomea, keskenään välillä omaansa.
Tyttö luki Metroa, jossa luonnollisesti Matti Saari Erikoisnumero. Näytti pojalle lehteä, kommentoi jotain. Tähän huomattavalla testosteronilla ja uhmaamisella varustettu pikkusomppu totesi murtavalla suomella (siis että muutkin kuulevat):
"Vittu. Ei mua kiinnosta Suomi!!"
Mä olin kamalan tyytymätön elämääni, koska mun uusi tukkaväri oli muodostunut vääräksi, joten en voinut pitää spermaturpaani kiinni. Otin kuulokkeet korvistani ja kysyin spontaanin kiihtymyksen tilassa, että (aikuismaisella äänellä tietysti, olenhan aikuinen):
"Mitä sä sitten teet täällä?"
(Sen jälkeen kun joskus 10v tyttösenä pilkkasin skinhedejä tamperelaisessa bussissa, en olekaan uskaltautunut tällaiseen "rasistiseen keskusteluun" ventovieraiden kanssa.)
"Mitäää? Mitäää sä sanoo??!!11"
Toistin. Miksi sinua ei kiinnosta Suomi? Eikö pitäisi kiinnostaa? Mitä sä sitten teet täällä?
Onkosutjokuvittupakottanuttännetulemaanmeidänrahoillavittuelämään?!
(en sanonut viimeistä virkettä; sehän oli lapsi!)
Kai sitä joskus itsekin aika emotionaalisena käy.
Kun en suomalaiseltakaan mitään surunauhaa odota, mutta pienen somppupojan (pienen?!) odottaa olevan korrektimpi... Miksi?
No, jok.tap. poitsu totesi siinä kiroiltuaan hetken (tapaan, jonka osaa ihan kuka tahansa espoonkeskustalainen juippi), että
"BANG BANG!!"
ja näytti mua.
Edelleen tukastani roihahtaneena koin melkein aggressiivisia tunteita, en lainkaan mitään pelkoa tai uhrimentaliteettia. Häiskän huivipäinen siveä sisko siinä poitsua hyssytteli ja minä puristelin päätäni aikuismaiseen tapaan.
Onneksi jäivät seuraavalla asemalla pois.
Minä, kaikella 54 kilollani, olen parhaimmillani hirveän spontaani =)
(joo, hävettää, en toki yleensä kommentoi heille – mutta se tukka vaikutti tässä!)
Pirjo:
Jos mulle annettaisiin ase, ruumiita tulisi ihan lähijunassakin, you see.
Ootko muuten ite joskus haukkunut miesten elimiä pieniksi? Miksi?
Itse olen huomannut, että pienistäkin hyötyy paljon enemmän, kun niitä kehuu isoiksi.
(jatkuu…...)
Aika paljon asiaa. Onks tää mun viitekehys nyt sit.
P:
Minut yllätti ihan perusduunarin tehneen hyvin samat havainnot ja analyysin suomalaisesta massamediasta. Kertoi jopa luopuneensa Ylen uutisten seuraamisesta, niiden ärsyttävän piiloaatteelisuuden vuoksi.
Perusduunari kykenee tähän yleensä aina, paitsi silloin, jos hänellä on muuta tekemistä kuin duunarointi, so. sosioekonomiseen ryhmään kuuluvaa negatiivista vertaistoimintaa (ylenmääräinen baarittelu esim.).
Oikein kunnon PERUSduunari (uhanalainen laji nykyään) kyllä ymmärtää – hänelle politiikka tai yhteiskunta ei ole kivoissa kirjoissa hyllyssä tai palkkakuitin alareunassa, vaan se on kaikkialla. Tätä on ruohonjuuritason politiikka.
Vaikka punavihreä kansalaisaktivismi yrittääkin asian unohtaa.
Muuten, jännä juttu, että keskiluokalle kaljan parissa filosofointi on vain korkeakulttuuria ja "mä oon kiinnostunut yhteiskunnallisista ilmiöistä"...
Jarkko Sandell:
Eliitinkin edustajat ovat ihmisiä, ei robotteja. Ajat muuttuvat tarpeen vaatiessa hyvinkin nopeasti - Anonyymi00002
Maahanmuuttoviraston mukaan opiskelijoiden perheenjäsenet jättivät viime vuonna ennätykselliset 23 831 ensimmäisiä oleskelulupahakemuksia (23 701 vuonna 2024).
Näistä suuri osa on työttömien listalla Suomessa ja kansoittavat ruokajonot.
Marinin hallitus oli katastrofi - Anonyymi00004
.
¨
`
`
'
'
´
'
'- Anonyymi00010
Oliko tämä tyhjä kommentti, demareiden vaalilupaus?
- Anonyymi00005
Näitä skandaaleja tulee Marinin hallituksen virheistä vielä paljon lisää.
Tätäkin ketjua yrittää demari terrorisoida, totuus ei katoa. - Anonyymi00006
Todella kallis paukku meille veronmaksajille
- Anonyymi00007
Onneksi hallitus PS:n johdolla korjaamassa tämän vihervasemmistolaisen järjettömyyden.
- Anonyymi00008
Vasta murto-osa Marinin hallituksen vakavista epäonnistumista tullut julkisuuteen. Vaaleihin vielä aikaa.
- Anonyymi00009
Tehtyä ei saa tekemättömäksi, sori siitä
- Anonyymi00011
Uniper ja tämä järjettömiä virheitä Marinin hallitukselta
- Anonyymi00012
Ja nyt demarit kehtaa valittaa jostain Garden hankkeesta johon mennyt 0 euroa
Kokoomus sai epätarkkaa tietoa Vapaavuorelta. Itse puhtoisia. - Anonyymi00013
Miten tälläinen idea tuli kenenkään mieleen edes. Ai niin, näinhän SDP saa ajan myötä äänestäjiä
SDP ei halua leikata mamuilta mitään eikä rajoittaa heidän pääsyään Suomeen. - Anonyymi00014
SDP pettää aina.
- Anonyymi00015
Mutta tämä hallitus korjasi senkin.
- Anonyymi00018
Ei taida aika riittää kaiken korjaamiseen, toki nykyinen pohja jatkaa vaalien jälkeen.
- Anonyymi00016
Eikö noita voi viedä oikeuteen teoistaan suomalaisuutta vastaan?
- Anonyymi00017
Uniper ja tämä vain murto-osa Marinin hallituksen epäonnistumisista
- Anonyymi00019
Tuo on totta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.137813Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48642- 70619
- 81571
- 39529
- 46510
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64489Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä36485- 94472
- 21468
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja264460Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37411Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.25397Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.86396Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80395- 21392
Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U33391- 13385
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24376- 29374