Iskelmän listan äänestäjät!!Huom!

kaikki äänestämään!

Nyt kaikki joukolla äänestämään Iskelmän listaa,että saadaan se kahdeksan kärki vaihtumaan!Siellä ei ole moneen viikkoon tapahtunut oikein mitään muutoksia.Jos jotain tapahtuukin,niin korkeintaan joku seiska ja kasi vaihtaa paikkaa..jeejee!!Jari Sillanpääkin on ollut sillä Tahdoin taikka en -kappaleellaan jo vaikka kuinka kauan siellä kärjessä..Asiasta tietävät,onko ko.artistilta tullut lähiaikoina uutta musiikkia?Jos oon,niin menkää Jari-fanit ehdottamaan niitä uudempiakin kappaleita listalle!!
Eli äänestämään hyvät ihmiset!!Hyviä biisivaihtoehtoja on äänestettävien joukossa vaikka kuinka ja lisäähän niitä saa ehdottaa siinä "puuttuuko listalta mielestäsi joku kappale" -kohdassa!

9

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mintteli

ens kuussa ja muustakin yllärista on juteltu ,,,Odotetaan niin nähdään,mutta varmaan luvassa on jotakin kivaa,,,,

• rita

Onhan se Jari tuolla biisillään ollut kärkipaikoilla mutta itse kyllä tykkään valtavasti just tuosta biisistä.Mut kyllä samalla levyllä missä tuokin kipale on,olis muitakin hyviä joita vois pistää ehdolle äänestettäväksi.Jostain syystä vaan ei niitä siellä näy,vai liekö jo olleet,en tiedä.

• Saapas

Minä olen ehdottanut Iskelmään vaikka kuinka monia hyvä biisejä! Näyttää siltä, että Iskelmässä ei noteerata mitään uutta ja ehdotukset kait poistetaan heti! Kerran kysäisin Hesassa messuilla asiasta. Sanottiin vaan, että heillä on se oma linja!

• Mitä merkitystä tuollaisella listalla on ??? Iskelmän musiikkihan ei tunnetusti laadullaan juurikaan häikäise, joten onko niin kauheasti väliä , että monesko sillä listalla on vai onko listalla ollenkaan ?

• Loviisa

Minuakin ärsyttää tavattomasti tuo listan kapea-alasisuus!!!

Sikäli kun olen sitä seurannut, niin listaehdokkaiksi kelpaa ainoastaan sinkkulohkaisut - siksi ei monikaan hyvä raita jonkun artistin levyltä sinne pääse... Ja muutenkin vain tietyt artistit.
      Aikaisemmin koko Iskelmässä taidettiin soittaakin pelkkiä singlejä, josta asiasta sinne joskus kommentoinkin. Nykyisin sentään soittovalikoima on hieman laajentunut, mutta single-voittoinen se on edelleenkin - lieko jokin tekninen juttu, en tiedä?

Kauan sitten esitin Iskelmään myös ehdotuksen, että listasta tulisi näkyviin jotakin tilastotietoja - montako äänestäjää oli, ja vaikka muutaman kärkipään pistemäärät sekä aivan viimeisen pisteet.. Saisi jotain käsitystä äänestysmääristä - mutta ei tullut vastausta eikä mitään muutoksia käytäntöihin! Joskus vaan alkaa tuntua, että onkohan tuo ihan todellinen tilanne, kun on niin salamyhkäistä.
      Itsekin olen nyt jatkuvasti äänestänyt ykköseksi erästä vähemmän soitettua kappaletta (enkä ole varmasti ainut sen äänestäjä), mutta eipä ole kappaletta ollut juurikaan tuossa 30 parhaan joukossa! Olisi kiva tietää kuinka paljon pisteitä pitää olla, että edes siihen joukkoon pääsee...

• Kuuntelija

Muistan, että jollain viikolla listaohjelman yhteydessä sanottiin äänestäjiä olleen n.3000. Kokonaisäänimääristä ei mitään sanottu, mutta sen ainakin tiedän, että kun äänestät jotain kappaletta ykköseksi saa se kolme pistettä. kakkonen kaksi ja kolmonen yhden pisteen.

Eli kyllä kai se kuitenkin kohtalaisen kattava gallup on iskelmäväen mielipiteistä. Uskon itse, että vähemmän tunnettujen kappaleiden kohdalla äänet menevät/menisivät niin paljon ristiin, etteivät ne välttämättä sen takia nouse/nousisi kolmenkymmenen parhaan joukkoon.

• Loviisa
        Kuuntelija kirjoitti:

Muistan, että jollain viikolla listaohjelman yhteydessä sanottiin äänestäjiä olleen n.3000. Kokonaisäänimääristä ei mitään sanottu, mutta sen ainakin tiedän, että kun äänestät jotain kappaletta ykköseksi saa se kolme pistettä. kakkonen kaksi ja kolmonen yhden pisteen.

Eli kyllä kai se kuitenkin kohtalaisen kattava gallup on iskelmäväen mielipiteistä. Uskon itse, että vähemmän tunnettujen kappaleiden kohdalla äänet menevät/menisivät niin paljon ristiin, etteivät ne välttämättä sen takia nouse/nousisi kolmenkymmenen parhaan joukkoon.

Muistelen vaan, että joskus mainittiin kärkipäässäkin olleen ihan parista pisteestä erot kiinni, joten olisi ihan mielenkiintoistakin tietää kuinka pienestä järjestys voi olla kiinni.
        Miksi tilastoja ei voisi olla näkyvissä, edes osittain? Jotenkin lista tuntuisi uskottavammalle, kun näkisi ne todelliset luvut!
        Vai pelätäänkö siinä sitten jotain taktikointia???

• Lola

Iskelmän listasijoitus myös maksaa, tai sitä voi avittaa avittaa maksamalla. Miten muuten joku Charles Plogmannin Jalat alta on siellä listan kärkipaikoilla roikkunut vaikka kuinka kauan! muut hänen tuotokset. Suosioon en usko perustuvan.

• Iskelmäfan

Olet valitettavasti aivan oikeassa! Raha sen ratkaisee koko tuon Iskelmän listan ja ylipäätään ks. radiokanavan hengen. Radio Suomen lista sen sijaan kertoo totuuden ja siellähän ei esimerkiksi Sillanpäätä edes ole. Iskelmä-radiolla ovat kuitenkin hyvää pataa esim. Jari Sillanpään kanssa, jolle ei ole isokaan satsaus valtavista tuloistaan ostaa itselleen soittoaikaa ja siksihan juuri Iskelmän tyyli onkin erityisesti Sillanpään biisien pakkosyöttöä. Ja sitten ylipäätään nämä isot levy-yhtiöt Sony-BMG, Mediamusiikki ja Warner Music, niiden tuotantoahan se lähinnä on mitä soitetaan. Vahvimpana just Sony-BMG:n artistit a la Anne Mattila siskoineen tai Antti Huovila. Ks. radiolta voi todella ostaa soittoaikaa ja listallekin pääsee rahalla. Näin ks. radion toimitus myös rikastuu pimeillä tuloilla. Tuo nyt on niin läpinäkyvää ollut alusta lähtien ikävä kyllä. Alas vaam koko Iskelmä-radio! Toivottavasti vielä joku perustaisi sellaisen iskelmämusiikkia soittavan radiokanavan, joka tarjoaisi vaihtoehtomusiikkia sekä kuuntelisi kuuntelijoiden toiveita. Ihan oikeasti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3335
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      121
      1355
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1285
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1038
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1031
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1016
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      931
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      910
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      865
    Aihe