Viha kristinuskoa vastaan motiivina pahuuteen?

Ajatteleva

Porvoon tuomiokirkon sytyttäjän motiiviksi arvellaan vihaa kristinuskoa vastaan.

Tuo herättää kysymyksen, että milloin tapahtuu ensimmäinen väkivaltainen teko, jonka motiivina on viha ateismia vastaan.

Koska aitoja kristittyjä yhdistää kuitenkin Jumalan rakkaus jopa Jumalan kieltäjiä kohtaan, ei sellaista taida tapahtua koskaan, ainakaan sydämeltään kristittyjen toimesta.

Tässä onkin suurin ero uskovien ja ateistien välillä.

Ateisti saattaa Jumalaan kohdistuvassa vihassaan aiheuttaa jopa keskiaikaisen kaupunginosan tuhoutumisvaaran sokeassa vihassaan, mutta kristitty rukoilee vielä viimeisillä hetkilläänkin vainoojiensa puolesta, etteivät nämä joutuisi kadotukseen.

Kummassa joukossa sinä haluat mieluummin olla?

121

10262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joopa joo...

Viha muslimeja kohtaan johti kristityt ristiretkilleen, joilla murhattiin sumeilematta niin muslimeita, juutalaisia kuin alueella asuneita kristittyjäkin.

Entä mikä ajaa Bushia kansanmurhasta toiseen? Viha islamia kohtaan ja suunnaton öljynhimo.

Mikä saa ruotsalaisen kirkon työntekijän harrastamaan seksiä ruumiiden kanssa? Rakkaus irstautta kohtaan.

Kyllä! Te kristityt olette tosiaan hienoa sakkia... Aivan kuten vihaamanne muslimit ja rakastamanne juutalaisetkin...

• sunnishia

Aabraham, yhteinen isä, eri äidit. Kuitenkin Jumalalle rakastaa tätä kansaa ilman "lihallista" hirmu humaania uskontoa katolilaisuuden myötävaikutuksella. Ja seuraavaksi tuleekin maitrean eksytys johon suuret joukot harhaantuu saatanan myötävaikutuksella. Globaalinen ekumeeninen portto-uskonto.

----

Totuus voittaa aina - miekan uskonnon, jonka päällä onneksi Suomen vaakunan Leijona seisoo sen alistaen!
        Vaakunamme Leijonan, Juudaan Jalopeuran suusta tulee Jumalamme, Luojamme aito väärentämätön SANA, joka kaikki valheet paljastaa… Siis SANAN miekan Jeshua/Jeesus toi eikä ”käyrää kuunmuotoista sapelia”…. jonka mm. Nick Berg koki ja monet monet muut…. Eli selko kielellä; rakasta lähimmäistäsi, äläkä murhaa lähimmäistäsi…ei kivittämällä eikä millään muullakaan tavalla. Vanhaliitto on täytetty ja nyt olemme uudessaliitossa (uusitestamentti) Luojamme kanssa, Jeshuan/Jeesuksen sovintoveren takia. Laki on ja pysyy mutta se on täytetty.

On silti aivan typerää väittää että aidot kristityt murhaavat tai sotivat! Kristityn nimeä kantavista on ehkäpä vain noin 10%:a ollut sellaisia mitä raamatun Sana tarkoittaa….Loput 90%:a ovat niitä jotka myös sotivat, murhaavat…ovat julkijumalattomia, itsevalaistuneita, susia lammasten vaatteissa, katolilaisuuden hapattamia, kahdesti kuolleita sekä ovat kristitty sanan melkein vastakohdaksi, irvikuvaksi luoneet, tarkoituksellisesti mahdollisemman monia eksyttääkseen! (Nimikristitty)

Muistakaa että maailmassa on yli 4000 kpl humaaneja lohkoja ja lahkoja jotka eivät toimi niin kuin alkuseurakunnat!

Perkeleen moninaisia juonia siis. Aito Jeshuan/Jeesuksen oma todella rakastaa lähimmäistä ja on aina rakastanut sekä tulee rakastamaan raamatun tarkoittamalla tavalla. Tällainen 10% vähemmistöön kuuluva aito raamatun tarkoittama ”kristitty” ei todellakaan voi ketään surmata missään tilanteessa…ei edes itse puolustukseksi! Haluan sanoa myös että 90%:sentin ”Nimikristityistä” varmasti moni pelastautuu… Mutta miten islamista voi pelastautua koska se on… pää-osin henki pois jos islamista irtaudut. Koraani on ”lihallinen” teos, katolilaisuuden avustuksella tehty, ja nyt sitä saa ”viisaat imaamit etc.” tulkita mielenmäärin. Yleisesti ottaen väärä-uskoisten tuhoamis vimma sen kuin kasvaa.

Kuinka paljon ihmisiä pitää vielä murhata allahin nimissä? Kuinka paljon kysyn vain? Jo VT:n laki sanoo; Älä tapa ja te tapatte vaan koska koraani niin käskee. Raamatun VT ja UT ei käske meitä aitoja (10%) kristittyjä tappamaan ketään, emmekä siihen pystyiskään…meitä on aikojen saatoissa murhattu, mestattu, syötetty leijonille, pilkattu ja solvattu niin kuin juutalaisia/messiaanisia juutalaisia, messiaanisia muslimeita, messiaanisia efraimin mustalaisia etc.

Sanon nyt tässä vielä senkin että illuminaatit (korkein taso 33) eri kansoista ovat nyt suurimmassa vastuussa sodista, nälän hädästä ym. saatanallisista suunnitelmista…heissä on mukana ”nimi kristittyjä, juutalaisia, muslimeita, katolilaisia etc. Heidän joukossaan on kahdesti kuolleita, saatanallisia riittejä etc. ja palvoen epäjumalia sekä itse paholaiselta voimansa ammentaen…”saatanan synagooga”

Aitoja kristittyjä löytyy myös siis hyvinkin monista kansoista ja heistä muodostuu se (ehkäpä 10%) oikea ja aito Jeshua/Jeesuksen seurakuntaruumis maailmanlaajuisesti….Älkää enää heitä syyttäkö!

Islamissa ja aidossa (10%) Kristinuskossa on yksi ero. (Kaksi erilaista miekkaa…)

esimerkki:

Jos melkein kaikki maailman ihmiset kääntyisivät uskomaan Jeshuaan/Jeesukseen kristukseen he eivät surmaisi esim. loppuja muslimeita. Se on jo Sanassakin sanottu: Älä tapa!

Mutta:

Jos melkein kaikki maailman ihmiset kääntyisivät uskomaan mm. muhammediin ja allahiin eli yhteen 360 epäjumalasta, valheellinen islam surmaisi kaikki loput "vääräuskoiset" todella nopeasti.
        Koraani kehoittaa tappamaan ”väärä” uskoiset!

Kristuksen uskon tähden ei ole ainuttakaan ihmistä maailmassa ole surmattu...ei ristiretkillä, ei hitlerin aikana...EI KOSKAAN! Miljoonien ihmisten surmaamiset ovat olleet ja tulevat tapahtumaan perkeleen kaikkien juonien kautta. Ja perkeleen joukoissakin on aina ollut "nimi kristityn" ulkokuoreen kätkeytyneitä kahdesti kuolleita, julki jumalattomia, moraalittomia etc. Heidän (Ja varsinkin itse valaistuneet illuminaatit) on syy miljoonien ja miljoonien kuolemaan... Tälläkin hetkellä!

Jeshuan oma ei koskaan voisi esim. katkaista ihmiseltä kaulaa hitaasti nirhaten ja huutaa "Jeshua on suurin" EI KOSKAAN! (Allah allahu akbar)

Mutta oikein "oppinut" muslimi voi näin tehdä ja jopa opettaa niin!!?? Se on uskojemme ero!

Usko Kristukseen edustaa rauhaa ja rakkautta...raamattu käskee rakastamaan vihollista…älä tapa! (hengellistä, taivaallista selviytymistä!)

Usko mm. islamiin edustaa vihaa ja itsekkyyttä...koraani käskee tuhoamaan vihollinen…tapa! (lihallista, saatanallista selviytymistä!)

Näin se vain on… Kumpaa sinä haluat seurata?

Mutta Jeshua rakastaa teitä muslimit ja haluaa sielunne pelastusta Kristuksessa Jeesuksessa!
        Koska Jumalan Poika Jeshua vuodatti sovintoverensä maailman syntien tähden…muslimienkin edestä!

• Hämmästynyt lukija

Luulin, että vastaat kristittynä otsikkokirjoittajalle, mutta taidatkin olla ateisti, kun noin kiivaasti hyökkäät kristittyjä vastaan?

• vastauksesi.

Olen kristitty, mutta arkipäiväinen sellainen. Lähden kanssasi mieluusti lähi-itään jos olet Ateisti. Olisi hieno katsoa kumpi ehkä, palaisi sieltä hengissä.

• Joopa joo...
        sunnishia kirjoitti:

Aabraham, yhteinen isä, eri äidit. Kuitenkin Jumalalle rakastaa tätä kansaa ilman "lihallista" hirmu humaania uskontoa katolilaisuuden myötävaikutuksella. Ja seuraavaksi tuleekin maitrean eksytys johon suuret joukot harhaantuu saatanan myötävaikutuksella. Globaalinen ekumeeninen portto-uskonto.

----

Totuus voittaa aina - miekan uskonnon, jonka päällä onneksi Suomen vaakunan Leijona seisoo sen alistaen!
        Vaakunamme Leijonan, Juudaan Jalopeuran suusta tulee Jumalamme, Luojamme aito väärentämätön SANA, joka kaikki valheet paljastaa… Siis SANAN miekan Jeshua/Jeesus toi eikä ”käyrää kuunmuotoista sapelia”…. jonka mm. Nick Berg koki ja monet monet muut…. Eli selko kielellä; rakasta lähimmäistäsi, äläkä murhaa lähimmäistäsi…ei kivittämällä eikä millään muullakaan tavalla. Vanhaliitto on täytetty ja nyt olemme uudessaliitossa (uusitestamentti) Luojamme kanssa, Jeshuan/Jeesuksen sovintoveren takia. Laki on ja pysyy mutta se on täytetty.

On silti aivan typerää väittää että aidot kristityt murhaavat tai sotivat! Kristityn nimeä kantavista on ehkäpä vain noin 10%:a ollut sellaisia mitä raamatun Sana tarkoittaa….Loput 90%:a ovat niitä jotka myös sotivat, murhaavat…ovat julkijumalattomia, itsevalaistuneita, susia lammasten vaatteissa, katolilaisuuden hapattamia, kahdesti kuolleita sekä ovat kristitty sanan melkein vastakohdaksi, irvikuvaksi luoneet, tarkoituksellisesti mahdollisemman monia eksyttääkseen! (Nimikristitty)

Muistakaa että maailmassa on yli 4000 kpl humaaneja lohkoja ja lahkoja jotka eivät toimi niin kuin alkuseurakunnat!

Perkeleen moninaisia juonia siis. Aito Jeshuan/Jeesuksen oma todella rakastaa lähimmäistä ja on aina rakastanut sekä tulee rakastamaan raamatun tarkoittamalla tavalla. Tällainen 10% vähemmistöön kuuluva aito raamatun tarkoittama ”kristitty” ei todellakaan voi ketään surmata missään tilanteessa…ei edes itse puolustukseksi! Haluan sanoa myös että 90%:sentin ”Nimikristityistä” varmasti moni pelastautuu… Mutta miten islamista voi pelastautua koska se on… pää-osin henki pois jos islamista irtaudut. Koraani on ”lihallinen” teos, katolilaisuuden avustuksella tehty, ja nyt sitä saa ”viisaat imaamit etc.” tulkita mielenmäärin. Yleisesti ottaen väärä-uskoisten tuhoamis vimma sen kuin kasvaa.

Kuinka paljon ihmisiä pitää vielä murhata allahin nimissä? Kuinka paljon kysyn vain? Jo VT:n laki sanoo; Älä tapa ja te tapatte vaan koska koraani niin käskee. Raamatun VT ja UT ei käske meitä aitoja (10%) kristittyjä tappamaan ketään, emmekä siihen pystyiskään…meitä on aikojen saatoissa murhattu, mestattu, syötetty leijonille, pilkattu ja solvattu niin kuin juutalaisia/messiaanisia juutalaisia, messiaanisia muslimeita, messiaanisia efraimin mustalaisia etc.

Sanon nyt tässä vielä senkin että illuminaatit (korkein taso 33) eri kansoista ovat nyt suurimmassa vastuussa sodista, nälän hädästä ym. saatanallisista suunnitelmista…heissä on mukana ”nimi kristittyjä, juutalaisia, muslimeita, katolilaisia etc. Heidän joukossaan on kahdesti kuolleita, saatanallisia riittejä etc. ja palvoen epäjumalia sekä itse paholaiselta voimansa ammentaen…”saatanan synagooga”

Aitoja kristittyjä löytyy myös siis hyvinkin monista kansoista ja heistä muodostuu se (ehkäpä 10%) oikea ja aito Jeshua/Jeesuksen seurakuntaruumis maailmanlaajuisesti….Älkää enää heitä syyttäkö!

Islamissa ja aidossa (10%) Kristinuskossa on yksi ero. (Kaksi erilaista miekkaa…)

esimerkki:

Jos melkein kaikki maailman ihmiset kääntyisivät uskomaan Jeshuaan/Jeesukseen kristukseen he eivät surmaisi esim. loppuja muslimeita. Se on jo Sanassakin sanottu: Älä tapa!

Mutta:

Jos melkein kaikki maailman ihmiset kääntyisivät uskomaan mm. muhammediin ja allahiin eli yhteen 360 epäjumalasta, valheellinen islam surmaisi kaikki loput "vääräuskoiset" todella nopeasti.

Kristuksen uskon tähden ei ole ainuttakaan ihmistä maailmassa ole surmattu...ei ristiretkillä, ei hitlerin aikana...EI KOSKAAN! Miljoonien ihmisten surmaamiset ovat olleet ja tulevat tapahtumaan perkeleen kaikkien juonien kautta. Ja perkeleen joukoissakin on aina ollut "nimi kristityn" ulkokuoreen kätkeytyneitä kahdesti kuolleita, julki jumalattomia, moraalittomia etc. Heidän (Ja varsinkin itse valaistuneet illuminaatit) on syy miljoonien ja miljoonien kuolemaan... Tälläkin hetkellä!

Jeshuan oma ei koskaan voisi esim. katkaista ihmiseltä kaulaa hitaasti nirhaten ja huutaa "Jeshua on suurin" EI KOSKAAN! (Allah allahu akbar)

Mutta oikein "oppinut" muslimi voi näin tehdä ja jopa opettaa niin!!?? Se on uskojemme ero!

Usko Kristukseen edustaa rauhaa ja rakkautta...raamattu käskee rakastamaan vihollista…älä tapa! (hengellistä, taivaallista selviytymistä!)

Usko mm. islamiin edustaa vihaa ja itsekkyyttä...koraani käskee tuhoamaan vihollinen…tapa! (lihallista, saatanallista selviytymistä!)

Mutta Jeshua rakastaa teitä muslimit ja haluaa sielunne pelastusta Kristuksessa Jeesuksessa!
        Koska Jumalan Poika Jeshua vuodatti sovintoverensä maailman syntien tähden…muslimienkin edestä!

Minä noudatan tiettyjä moraalisääntöjä. En tee toisille pahaa ja annan kaikkien kukkien kukkia, kunhan ne kukat eivät vahingoita tarkoituksellisesti toisia.

Samaahan se Jeesuskin saarnasi ja oli oikeassa. Kiihkoilevat uskovaiset vain tulkitsevat noita raamattujen, koraanien ja vastaavien oppeja miten sattuu.

Korkeampiin voimiin saa jokainen halukas uskoa. Sitä ei ole kielletty. Avaaja kuitenkin hyökkäsi meitä ateisteja vastaan yleistämällä törkeästi ja rinnastamalla meidät johonkin saatananpalvojaan. Saatananpalvoja ei voi olla ateisti. Ateisti ei usko saatanaan...

• Joopa joo...
        Hämmästynyt lukija kirjoitti:

Luulin, että vastaat kristittynä otsikkokirjoittajalle, mutta taidatkin olla ateisti, kun noin kiivaasti hyökkäät kristittyjä vastaan?

Olen ateisti. Porvoon kirkon polttaja oli käsittääkseni jonkin sortin pirulaisen palvoja. Hän EI siis ollut ateisti.

Avaaja hyökkäsi varsin kiivaasti ateisteja vastaan ja syytteli meitä sellaisista teoista, joihin emme ole syyllistyneet.

• että....

Tuomiokirkon TUHOPOLTTO oli #HIRVIÖ# huuman aiheuttama, ja monen muun TUHOPOLTTON voi laskea samaan PUUMIIN!!!!

Naamari euroviisu "voitto" tuli kalliiksi Suomelle!!!!

Rock hallelujaa ,ja kirkot palaa!!!!

• Joopa joo...
        vastauksesi. kirjoitti:

Olen kristitty, mutta arkipäiväinen sellainen. Lähden kanssasi mieluusti lähi-itään jos olet Ateisti. Olisi hieno katsoa kumpi ehkä, palaisi sieltä hengissä.

Lähi-idässä on paljon uskonkiihkoilijoita. Kolme eri uskontoa riehuu siellä. Miksi minun pitäisi siellä ryhtyä "julistamaan ateismin ilosanomaa"? Parempi pysytellä hissukseen niin ei tarvitse nykiä ketään hihhulia turpiin. En pidä lainkaan väkivallasta ja jos voin välttää väkivaltaisia tilanteita mukautumalla uskonkiihkoilijoiden touhuihin niin miksen mukautuisi? Ei minusta ole kivaa mätkiä uhittelevaa äärikristittyä, äärijuutalaista tai äärimuslimia jonkin naurettavan riidan takia.

Avaaja syytteli ateisteja aiheetta uskovaisen tekosista. Siksi vastasin tuolle uskonkiihkoilijalle. Saatananpalvojakin on uskovainen siinä missä vaikkapa kristittykin...

Maltilliset uskovaiset ovat asiallista porukkaa. Uskonnosta riippumatta. Kiihkoilijat sen sijaan eivät ole ensinkään asiallista porukkaa.

Myös ateistien riveistä löytyy kiihkoilijoita ja olen siitä hyvin pahoillani.

• Joopa joo...
        että.... kirjoitti:

Tuomiokirkon TUHOPOLTTO oli #HIRVIÖ# huuman aiheuttama, ja monen muun TUHOPOLTTON voi laskea samaan PUUMIIN!!!!

Naamari euroviisu "voitto" tuli kalliiksi Suomelle!!!!

Rock hallelujaa ,ja kirkot palaa!!!!

Vieläkin näyttää löytyvän noita Lordi-teorian puolustajia.

Mutta todistit tuolla tekstilläsi, että ateistit eivät olleet kirkonpolton eivätkä muidenkaan tahallaan sytytettyjen palojen takana. Kiitos siitä!

En muuten ole peltimikko, kuten varmaan moni on jo huomannutkin. Mikko uhittelee uskovaisille, koska hän liittää uskonnon tuohon vihaamaansa länsimaiseen hapatukseen. Minä taas suhtaudun kriittisesti kaikkiin ääriuskovaisiin. Mikko hyväksyy peittelemättä äärimuslimien uskonnon nimissä tekemät murhatyöt. Minä en niitä hyväksy. Maltillisen uskonnon hyväksyn, koska uskominen on jokaisen ihmisen oma vapaa valinta. Uskonto ei kuitenkaan saa vahingoittaa toisia, toisella tavalla uskovia ihmisiä.

• et muita
        Joopa joo... kirjoitti:

Lähi-idässä on paljon uskonkiihkoilijoita. Kolme eri uskontoa riehuu siellä. Miksi minun pitäisi siellä ryhtyä "julistamaan ateismin ilosanomaa"? Parempi pysytellä hissukseen niin ei tarvitse nykiä ketään hihhulia turpiin. En pidä lainkaan väkivallasta ja jos voin välttää väkivaltaisia tilanteita mukautumalla uskonkiihkoilijoiden touhuihin niin miksen mukautuisi? Ei minusta ole kivaa mätkiä uhittelevaa äärikristittyä, äärijuutalaista tai äärimuslimia jonkin naurettavan riidan takia.

Avaaja syytteli ateisteja aiheetta uskovaisen tekosista. Siksi vastasin tuolle uskonkiihkoilijalle. Saatananpalvojakin on uskovainen siinä missä vaikkapa kristittykin...

Maltilliset uskovaiset ovat asiallista porukkaa. Uskonnosta riippumatta. Kiihkoilijat sen sijaan eivät ole ensinkään asiallista porukkaa.

Myös ateistien riveistä löytyy kiihkoilijoita ja olen siitä hyvin pahoillani.

ja pidit ateismiä jopa pyhänä. Kuten kaikkien ismien pitäjät.

• Joopa joo...
        et muita kirjoitti:

ja pidit ateismiä jopa pyhänä. Kuten kaikkien ismien pitäjät.

Hyökkääjä (avaaja) oli kristitty. Miksi minun olisi pitänyt luetella esimerkiksi buddhalaisten tai muslimien hirmutekoja vastineena kristityn hyökkäykseen? Jos muslimi olisi solvannut ateisteja ja syyttänyt meitä joidenkin hihhuleiden suorittamista moskeijanpoltoista niin luonnollisesti olisin ottanut esille esimerkiksi itsemurhapommittajat ja naisten aseman ääri-islamilaisessa maailmassa.

Jos Porvoon kirkon olisi polttanut ateisti niin olisin pyytänyt anteeksi edustamani ryhmän puolesta ja tuominnut jyrkästi kiihkoilevan ateismin. Ateisteilla ei ole sen suurempaa oikeutta hyökätä uskovien kimppuun kuin uskovilla ateistienkaan kimppuun.

En pidä ateismia pyhänä. Olet käsittänyt jälleen totaalisen väärin. Ateismi on yksi näkemys muiden joukossa. Olen tässä keskustelussa tuominnut kaikenlaisen kiihkoilun, myös ateistien taholta.

Pitää olla maltillinen omassa näkemyksessään. Minä kunnioitan muiden näkemyksiä ja odotan muiden kunnioittavan minun näkemyksiäni. Jos minun näkemyksiäni vastaan hyökätään tuollaisella kiihkoilevalla asenteella kuin aloittaja teki, niin luonnollisesti minä puolustaudun.

• Joopa joo... kirjoitti:

Hyökkääjä (avaaja) oli kristitty. Miksi minun olisi pitänyt luetella esimerkiksi buddhalaisten tai muslimien hirmutekoja vastineena kristityn hyökkäykseen? Jos muslimi olisi solvannut ateisteja ja syyttänyt meitä joidenkin hihhuleiden suorittamista moskeijanpoltoista niin luonnollisesti olisin ottanut esille esimerkiksi itsemurhapommittajat ja naisten aseman ääri-islamilaisessa maailmassa.

Jos Porvoon kirkon olisi polttanut ateisti niin olisin pyytänyt anteeksi edustamani ryhmän puolesta ja tuominnut jyrkästi kiihkoilevan ateismin. Ateisteilla ei ole sen suurempaa oikeutta hyökätä uskovien kimppuun kuin uskovilla ateistienkaan kimppuun.

En pidä ateismia pyhänä. Olet käsittänyt jälleen totaalisen väärin. Ateismi on yksi näkemys muiden joukossa. Olen tässä keskustelussa tuominnut kaikenlaisen kiihkoilun, myös ateistien taholta.

Pitää olla maltillinen omassa näkemyksessään. Minä kunnioitan muiden näkemyksiä ja odotan muiden kunnioittavan minun näkemyksiäni. Jos minun näkemyksiäni vastaan hyökätään tuollaisella kiihkoilevalla asenteella kuin aloittaja teki, niin luonnollisesti minä puolustaudun.

Lue ensimmäinen oma vastauksesi avaajan kirjoitukseen uudelleen.

Siinä sinä selvästi osoitat vihaa kristittyjä vastaan syyttelemällä heitä useistakin asioista.

Miten pystyt erottelemaan tapakristityt aidoista kristityistä vai niputatko kaikki samaan nippuun ja haukut varmuuden vuoksi koko porukan?

Olet itse tyypillinen esimerkki suvaitsemattomuudesta!

• IP-Osoitteet paljastaa
        Hämmästynyt lukija kirjoitti:

Puhut jo itsestäsi kolmannessa persoonassa ja nikkejä jo tässä keskustelussa yli neljä.

Ota lääkkeet ja äkkiä

• Järkevä-1
        IP-Osoitteet paljastaa kirjoitti:

Puhut jo itsestäsi kolmannessa persoonassa ja nikkejä jo tässä keskustelussa yli neljä.

Ota lääkkeet ja äkkiä

täys hullu Hitman-1

• totta joka sana
        Järkevä-1 kirjoitti:

täys hullu Hitman-1

hintman-1 on hullujen hullu

• ....
        totta joka sana kirjoitti:

hintman-1 on hullujen hullu

huvittunut-1 ja g.oldman tulee sekoilemaan sekopään muina nikkeinä...

• Ajatteleva
        .... kirjoitti:

huvittunut-1 ja g.oldman tulee sekoilemaan sekopään muina nikkeinä...

multinikki ja hullu on tosiaan Hintman-1

• ...
        Ajatteleva kirjoitti:

multinikki ja hullu on tosiaan Hintman-1

ei Suomessa toimi, hitman-1 on elävä todiste mielenterveyspotilaiden surkeasta tilasta.

• IP-Osoitteet paljastaa kirjoitti:

Ota lääkkeet ja äkkiä

Jos haluan osallistua keskusteluun, teen sen varmasti tällä omalla nikilläni, sillä en aristelle rekisteröidyn nikkini käyttöä, kuten kaltaisesi pusikossa lymyilevä luuseri näyttää tekevän.

Mitä motiivia minulla olisi kirjoittaa muilla nikeillä, koska voin mitään pelkäämättä kirjoittaa tällä omalla nikilläni mistä aiheesta tahansa?

• Ohjeet loppuillaksi
        Hitman-1 kirjoitti:

Jos haluan osallistua keskusteluun, teen sen varmasti tällä omalla nikilläni, sillä en aristelle rekisteröidyn nikkini käyttöä, kuten kaltaisesi pusikossa lymyilevä luuseri näyttää tekevän.

Mitä motiivia minulla olisi kirjoittaa muilla nikeillä, koska voin mitään pelkäämättä kirjoittaa tällä omalla nikilläni mistä aiheesta tahansa?

Ota lääkkeet ja ammu itsesi.

• kasvatuksessa

• asialla
        Joopa joo... kirjoitti:

Minä noudatan tiettyjä moraalisääntöjä. En tee toisille pahaa ja annan kaikkien kukkien kukkia, kunhan ne kukat eivät vahingoita tarkoituksellisesti toisia.

Samaahan se Jeesuskin saarnasi ja oli oikeassa. Kiihkoilevat uskovaiset vain tulkitsevat noita raamattujen, koraanien ja vastaavien oppeja miten sattuu.

Korkeampiin voimiin saa jokainen halukas uskoa. Sitä ei ole kielletty. Avaaja kuitenkin hyökkäsi meitä ateisteja vastaan yleistämällä törkeästi ja rinnastamalla meidät johonkin saatananpalvojaan. Saatananpalvoja ei voi olla ateisti. Ateisti ei usko saatanaan...

http://s1.bitefight.org/c.php?uid=37549

• Joopa joo...
        Hitman-1 kirjoitti:

Lue ensimmäinen oma vastauksesi avaajan kirjoitukseen uudelleen.

Siinä sinä selvästi osoitat vihaa kristittyjä vastaan syyttelemällä heitä useistakin asioista.

Miten pystyt erottelemaan tapakristityt aidoista kristityistä vai niputatko kaikki samaan nippuun ja haukut varmuuden vuoksi koko porukan?

Olet itse tyypillinen esimerkki suvaitsemattomuudesta!

Toin esiin kristinuskon epäkohtia, koska meitä ateisteja vastaan hyökännyt avaaja ilmoitti olevansa kristitty. Halusin kertoa hänelle, että kristittyjen kiihkoilijoiden joukosta löytyy pahuutta aivan yhtä paljon kuin muidenkin kiihkoilijoiden joukosta, ateistit mukaanluettuna.

Sinä olet osoittanut suvaitsemattomuutesi tällä palstalla jo pitkään. Et hyväksy muuta kuin kristinuskon ja juutalaisuuden, kaikki muu on mielestäsi pahaa.

Minä vastustan kiihkoilua, koska kiihkoilusta seuraa aina pahuutta. Olen jo useita kertoja tässäkin keskustelussa tuominnut tasapuolisesti kaikki kiihkoilijat näkemykseen katsomatta. Ehkäpä sinunkin olisi syytä tutustua historiaan ja uskontojen sekä ismien osuuteen kaikissa sodissa ja hirmuteoissa.

Tiedät varsin hyvin, että minä en haukkunut "koko porukkaa". Vastasin ainoastaan avaajalle hänen omalla tyylillään. Luepa tuo avaus niin huomaat, että avaaja haukkui kaikki ateistit. Törkeää yleistämistä. Kaiken lisäksi Porvoon kirkon poltti uskovainen...

Suurin osa uskovista on kunnollista, rauhallista sakkia joiden kanssa on miellyttävää olla tekemisissä. Tuollaiset ihmiset minä hyväksyn mielelläni, koska he ovat valmiita hyväksymään toiset. En tuomitse ihmistä silloinkaan kun hän näkyvästi kantaa oman näkemyksensä tunnusmerkkejä. Vasta jos hän ryhtyy tuomitsemaan muita, minä tuomitsen hänet. Maltillisuus ja toisen näkemyksen kunnioittaminen on tärkeintä!

Vaikutat varsin kiihkomieliseltä kristityltä. Tuo asenne estää sopuisan kanssakäymisen eri ryhmien välillä. Valitettavasti tuota asennetta esiintyy kaikkien uskontokuntien keskuudessa runsaasti. Jos pyrkisit eroon tuosta suvaitsemattomuudestasi niin ehkäpä maailma näyttäisi sinunkin silmissäsi paremmalta paikalta.

• Nimetön
        sunnishia kirjoitti:

----

esimerkki:

Mutta:

Mutta minusta tämä oli yhtä arvokasta, kuin Röllipeikon häläpätihämmää häpäti hää. Mihin sinä noita uskontoja tarvitset? Itse olet kristittyjen puolella, mutta mihin sinä sitä tarvitset? vastakkainasettelun jatkamiseenko? vai mihin? Taivashinkuko se piinaa? Älä onneton kuvittele olevasi muita parempi vaikka vannotkin Jeesuksen nimeen. Miten voit muka sanoa että se on ainut ja oikea totuus? Pelkkää uskoa, eli tekisi mieleni sanoa, LUULOA se on. Ei sillä taida, kuule olla mitään merkitystä tässä ainutkertaisessa elämässämme, minkä uskon, tai ismin nimeen huudamme ja vannomme. Aivan samalla tavalla joudumme elämästämme lopulta luopumaan ja ruumiimme palaa luonnon kiertokulkuun.

Käytä päätäsi kriittisesti! Valmiin ismin taakse olet linnoittautunut. Ajattele itse! Ei se kuule välttämättä olekaan totuus, se ismi jonka taakse haksahdit. Tekstisi oli kylläkin niin fanaattisen urautunutta, ettet sinä enää kykene kriittisyyteen ilman todellista henkilökohtaista kriisiä.

Urheilutermeillä, kuitenkin tsemppiä sinulle!

• Tärisen mä täysin....
    • loginomi

vihaa Jumalaa; mitäs sitä tyhjyyttä vihaamaan!

Kristityt ovat myöskin kiihkoissaan kantaneet kortensa ja klapunsa vainojen rovioille ja pihtinsä inkvisition kellareihin!

O sancta simplicitas, voi pyhä yksinkertaisuus!

• Kiinnostunut lukija

Jos ateisti ei vihaa Jumalaa, mikä mahtaa sitten olla tuon Porvoon tuhopolttajan arvomaailma, jos hän vihasta kristinuskoa kohtaa tuhoaa noin arvokkaita historiallisia rakennuksia?

• Atte Ateisti
        Kiinnostunut lukija kirjoitti:

Jos ateisti ei vihaa Jumalaa, mikä mahtaa sitten olla tuon Porvoon tuhopolttajan arvomaailma, jos hän vihasta kristinuskoa kohtaa tuhoaa noin arvokkaita historiallisia rakennuksia?

Porvoon kirkon polttaja ihaili norjalaista Burzum- heavybändin solistia Varg Vikernesiä ("Count Grischnackh"), joka väitti kannattavansa muinaisgermaanista uskontoa ja täten poltti 1990-luvulla Norjassa useita kirkkoja, mm. Fantoftin keskiaikaisen sauvakirkon.

Odalismi, "muinainen germaaniuskonto", oli Varg Vikernesin , Burzum-bändin solistin uskontona. Sittemmin Vikernes on ilmoittanut olevansa vakaumuksellinen uusnatsi.

Ei tämä oikein ateistilta kuulosta. Kaverilla on yhden sijaan useampia jumalia.

• Jerimot

Olisi ihan järkevää taas kerran eroittaa nimikristillisyyden karmeat teot ja aito kristillisyys. Itse muutaman vuoden uskossa olleena esim. väkivalta tuntuu täysin vieraalta toimintamallilta, niin fyysinen kuin henkinenkin.
        Häiritsee kun aina kristillisyydestä puhuttaessa vedetään esiin ristiretket, inkvisitio & roviot ym.
        Jos hiukankin haluaa asioihin perehtyä niin voi havaita mitkä olivat paavien & kumppanien motiivit kyseisiin hirmutekoihin, Kristuksen opetukset eivät voisi olla kauempana kyseisestä toiminnasta..

• jarre
        Atte Ateisti kirjoitti:

Porvoon kirkon polttaja ihaili norjalaista Burzum- heavybändin solistia Varg Vikernesiä ("Count Grischnackh"), joka väitti kannattavansa muinaisgermaanista uskontoa ja täten poltti 1990-luvulla Norjassa useita kirkkoja, mm. Fantoftin keskiaikaisen sauvakirkon.

Odalismi, "muinainen germaaniuskonto", oli Varg Vikernesin , Burzum-bändin solistin uskontona. Sittemmin Vikernes on ilmoittanut olevansa vakaumuksellinen uusnatsi.

Ja se Burzum EI OLE heavybändi vaan aiemmilla levyillä ihan black metallia ja uusimmilla enemmän dark ambient tyylistä. Kaikki poppia raskaampaa EI OLE heavymetallia, vaikka niin usein luullaankin

• antifun
        Atte Ateisti kirjoitti:

Natsit kylläkin uskoivat olevansa herrakansa, jumalan valitsema katollinen tai paremminkin luterilainen valtio joka kylläkin soti muita kuin kristittyja valtioita vastaan, jopa ortodokseja jollaisina he pitivät Neuostoliittolaisia jotka samaan aikaan likimain kielsivät uskonnon kansalaltaan.

Ja tässävaiheessa olisi hyvä kysyä missä olivat tappamista välttävät uskovaiset (viis mikä uskonto) sodan aikana? Etteivät vaan maallisen hallinnon tappokoneina?

• remedy-

Otapa asia huomioon nyt, eikä 600vuotta sitten. asiat on ihan toisel tapaa. mitä se nyt on, on nimenomaan enemmän ja enemmän lähimmäisenrakkautta. "synnitön heittäköön ensimmäisen kiven", sinne roviolle miu puolesta olis voinu hypätä jokanen joka on mukana sytyttääs sitä. VÄÄRISTYNYTTÄ touhua. ja aika hemmetin olikin; älkää siitä nyt hemmetti syyttäkö niitä, jotka kuuntelee Jumalaa eikä Paavia.

yks asia mistä jostai syystä jätetää puhumatta on myös se et suurin osa näistä vainoista mitä Nimenomaan Paavi, ei muut, sai aikaan oli myös kristittyjä.
        Noita syytökset tuli lähinnä ehkä siitä että oli eriävä mielipide jostain uskon kohdasta. esim anekauppaa vastustettiin ja vastustajat poltettiin.

nimenomaan silloin systeemi oli vääristynyt ja perseestä. Paavin valta on nykyisinkin ihan syvältä. uskonto oli silloin helppo taka kontrolloida kun ei ollut paljoa tietoa. nyt (Luojan kiitos) ihmiset osaa käyttää järkeensä, eikä enää tee mitä sattuu. Jumala on tullut henkilökohtaisemmaksi jokaiselle; omatunto, moraali jne.

ja sitten kysymys. jos ateistit eivät vihaa Jumalaa, miksi inhoamaan kristittyjä? miksi kritisoida? miksi moinen negatiivinen asenne kristittyjä kohtaan, jos ei vihasta?
        mistäs sitten?

• "Jumalan kansat ovat taas kerran innolla tappamassa toisiaan.
      Maailmassa on joko liikaa jumalia tai liikaa valittuja kansoja" Prof Esko Valtaoja.

Nykyinen sekularisoitunut eurooppalainen maailama on onneksi ryhtynyt ajattelemaan omilla aivoillaan.
      Ei koskaan ole ollut mitään uskonsotia vaan aina on taisteltu maasta tai rahasta.

Ennen kansaa pidettiin pimennossa ja kuuliaisena pappisvallalla joka on valitettavasti vielä Islamin eräs negatiivinen ilmentymä.

"Ajatteleminen on työtä jota kaikki eivät pysty itsenäisesti tekemään"

• ateisti20

"Porvoon tuomiokirkon sytyttäjän motiiviksi arvellaan vihaa kristinuskoa vastaan."

Tuo tapaus kuulostaa pikemminkin saatananpalvojan kuin ateistin tekosilta.

"Ateisti saattaa Jumalaan kohdistuvassa vihassaan aiheuttaa jopa keskiaikaisen kaupunginosan tuhoutumisvaaran sokeassa vihassaan."

Kristitty taas saattaa sytyttää maailmansodan, jossa menehtyi liki 100 miljoonaa ihmistä, järjestää 6 miljoonan ihmisen kansanmurhan, tuhota kymmenien kaupunkien keskiaikaiset kaupunginosat jne., joten eipä kannata liikaa tehdä yleistyksiä yksilöiden teoista.

"Kummassa joukossa sinä haluat mieluummin olla?"

En kummassakaan vaan yksilönä yksilöiden joukossa.

• ope

kuka puhuu vihasta ainoastaan syyttäjä eisyytetty älkää vääristelkö asioita mutta niin sanotut uskovaiset muuttavat ja vääristelevät asioita ja keksivät omia selityksiään

• Iso haukotus

Teidän hihhulien pitäisi ruveta ymmärtämään, että ateistille teidän jumalakavereitanne ei ole olemassa. Ei teidän keksintöjänne tarvitse vihata sen enempää kuin röllejä, vesihiisiä tai joulutonttujakaan.

Ja tiedoksi: kun ei usko jumalan olemassaoloon ollenkaan, ei myöskään sitä pelkää. Eikä esimerkiksi sinun typötyhjiä uhkailujasikaan. :)

• plerr

Kuka tässä nyt on sinua uhkaillut ?

• SUURI IHME

VOI HYVÄ IHME TEITÄ HARHAOPPISIA JA PIMEYDESSÄ ELÄVIÄ.AJATELKAA VAIKKA ETTE USKOKAAN JUMALAAN,NIIN MITEN TE SELITÄTTE KOKO MAAN KAIKKEUDEN JA IHMISET MISTÄ OVAT LÄHTENEET.EI SUINKAAN ALKURÄJÄHDYKSESTÄ NIINKUIN VARMAAN VASTAAT.
        MITEN RÄJÄHDYKSESTÄ ON AATAMI JA EEVA OVAT LÄHTENEET LIIKKEELLE.
        VOI TEITÄ HARHAOPPISIA!!!!

• AteistiArto
        SUURI IHME kirjoitti:

VOI HYVÄ IHME TEITÄ HARHAOPPISIA JA PIMEYDESSÄ ELÄVIÄ.AJATELKAA VAIKKA ETTE USKOKAAN JUMALAAN,NIIN MITEN TE SELITÄTTE KOKO MAAN KAIKKEUDEN JA IHMISET MISTÄ OVAT LÄHTENEET.EI SUINKAAN ALKURÄJÄHDYKSESTÄ NIINKUIN VARMAAN VASTAAT.
        MITEN RÄJÄHDYKSESTÄ ON AATAMI JA EEVA OVAT LÄHTENEET LIIKKEELLE.
        VOI TEITÄ HARHAOPPISIA!!!!

Mistäs se jumala sitten on tullut?

• SOKRATES

Uskovaiset ovat syyntakeettomia
      Tämä on maailmanpolitiikan ongelma.

• arvomaailmaan

olematta syvästi uskovainen, tekee siis minusta HÖLMÖN ? Tai se että maksan kirkollisveroa tekee minusta hölmön. Tutkaile omia laskujasi ja mieti mistä voisit luopua sen sijaan, että jätät kirkollisveron maksamatta ja silti olet vaatimassa samoja oikeuksia jäsenmaksunsa maksaneiden kanssa.

Jäsen maksu on vapaa ehtoista aivan samoin kuin golf kerhoille, mutta en saa vaatia sieltä samoja oikeuksia kuin jäsenet. Tämä minua mättää, vaikka ei golf minua kiinnosta.

• SOKRATES
        arvomaailmaan kirjoitti:

olematta syvästi uskovainen, tekee siis minusta HÖLMÖN ? Tai se että maksan kirkollisveroa tekee minusta hölmön. Tutkaile omia laskujasi ja mieti mistä voisit luopua sen sijaan, että jätät kirkollisveron maksamatta ja silti olet vaatimassa samoja oikeuksia jäsenmaksunsa maksaneiden kanssa.

Jäsen maksu on vapaa ehtoista aivan samoin kuin golf kerhoille, mutta en saa vaatia sieltä samoja oikeuksia kuin jäsenet. Tämä minua mättää, vaikka ei golf minua kiinnosta.

Sionisti Juutalaiset ovat onnistuneet
        jallittamaan osan kristittyä maailmaa
        politiikkansa takuumieheksi. Jos on
        järkeä sen ummartaa.

• ei taida

olla kaikki pilkut kohdallaan :)
        Jos joku vihastaan polttaa kirkkoja tai tappaa ateisteja ,se ihminen on sairas eikä yhteiskunta kelpoinen.
        Uskovaiset ovat hyvä porukka siksi ,että he kunnioittavat sinunkin oikeuksia.
        Jos alkaisin ateistiksi, henkesi saattaisi olla hyvinkin löyhissä käsissä.
        Jumala on järjestyksen Jumala.Siksi siitä ei useinkaan pidetä,kun se ei sovi oman elämän omiin sääntöihin.
        Hölmöksi toisia sanova on itse hölmö, koska ei ymmärrä mistä oikeasti puhuu/kirjoittaa.

• arabien ja juutalaisten väl...
        SOKRATES kirjoitti:

järkeä sen ummartaa.

Väitteesi on todella rajallisen yksipuolinen. Puolustan kristinuskoa ja uskovaisia. Ainoastaan Jeesuksen sovitustyöllä ja todellisella kristinuskolla on mahdollisuus selvittää kiista arabien ja juutalaisten välillä. Usko, ystävä, siihen, niin et tule huijatuksi.

• plerr
        SOKRATES kirjoitti:

järkeä sen ummartaa.

Mene pois. Foorumilta ja sen ulkopuolelta.

• sellainen

..ei vihaa jumalaa. miten vihata jotain minkä ei usko olevan olemassa?

• noin

asia on.

• Atte Ateisti

Tällaista tekstiä osasin odottaakin, kun "Uutislehti 100" otsikoi lööppinsä "Kirkonpolttaja kritisoi uskontoa".

Olisihan pitänyt arvata, että joku hellari tai hihhuli kohta kirjoittaa, että siinä se nähtiin: kirkon kritisoiminen johtaa kirkon polttamisiin. Ole siis kirkon puolella, ettet ole rikollinen murhapolttaja.

Todellisen ateistin ei tarvitse polttaa kirkkoja, sillä hän tietää, ettei hän siten voi vahingoittaa Jumalaa, joka ei siellä kirkossa (eikä missään muuallakaan) kuitenkaan asunut.

Tämä onneton Porvoon kirkon polttaja on wannabe-uskovainen, joka teiniangstissaan kapinoi Isä Jumalaansa vastaan, jonka hän itse tietää olevan olemassa. Uhmatakseen Jumalaa hän poltti kirkon, Jumalansa kodin.

Nyt hän jo katuu. Papit ja kirkon nuorisotyöntekijät: tuo kaveri on kypsää kauraa. Hänestä tulee harras kirkkouskovainen, jonka kanssa vielä kirjoitatte kirjan "Olin ateisti kunnes Jeesus kutsui - Kirkonpolttajan muistelmat".

• kukkuluuruu¨

>>Todellisen ateistin ei tarvitse polttaa kirkkoja, sillä hän tietää, ettei hän siten voi vahingoittaa Jumalaa, joka ei siellä kirkossa (eikä missään muuallakaan) kuitenkaan asunut.

• Atte Ateisti
        kukkuluuruu¨ kirjoitti:

>>Todellisen ateistin ei tarvitse polttaa kirkkoja, sillä hän tietää, ettei hän siten voi vahingoittaa Jumalaa, joka ei siellä kirkossa (eikä missään muuallakaan) kuitenkaan asunut.

En ymmärtänyt...parempaa lauseenjäsennystä, kiitos.

• kieltää
        Atte Ateisti kirjoitti:

En ymmärtänyt...parempaa lauseenjäsennystä, kiitos.

Jumalat ,mutta siis kuinka ollakaan he jumaloivat milloin mitäkin,eli pitävät jumalia.
        Yksi suuri palvonnan kohde usein on esim. raha.
        Rahan kumartaminen yksistään on rahauskontoa.

Tarkoitin siis että ihminen uskoo Jumalaan ,halusi tai ei.
        Vaikka ei keskustelisi kenenkään kanssa ( vaikutteiden mitätöinnissä) niin ihminen uskoo.
        Kyllähän ateismikin on uskonto tietenkin ,mutta uskonto jossa ei ole Jumalaa/jumalia.

Realistinen näkemys vaikkapa nyt rahaan,ei aiheuta jumalkuvaa, mutta ko. maksuväline kuitenkin edustaakin suurempaa objektia kuin maksuväline.
        Ihmisen aivoitukset ovat pieniä ja mitättömiä.
        Miksi? Sitä ei voi kuin ihmetellä.

Liian paljon on asioita jotka kertovat Jumalasta vaikka ei ikinä olisi kuullutkaan Jumalasta mitään.
        Samassa ilmiösarjassa kulkee ihmisen halu päästä lähelle luontoa.
        Toivottavasti selveni jotakin.

• Epäilijä

Hyvä Atte.
        Eihän syntiä voi vastustaa jos ei tiedä mitä se on.
        Kaveristahan saattaa tulla ihan evankelista ja saa TV7:lla oman hurmoshenkisen pelastusohjelman.

• Atte Ateisti
        kieltää kirjoitti:

Jumalat ,mutta siis kuinka ollakaan he jumaloivat milloin mitäkin,eli pitävät jumalia.
        Yksi suuri palvonnan kohde usein on esim. raha.
        Rahan kumartaminen yksistään on rahauskontoa.

Tarkoitin siis että ihminen uskoo Jumalaan ,halusi tai ei.
        Vaikka ei keskustelisi kenenkään kanssa ( vaikutteiden mitätöinnissä) niin ihminen uskoo.
        Kyllähän ateismikin on uskonto tietenkin ,mutta uskonto jossa ei ole Jumalaa/jumalia.

Realistinen näkemys vaikkapa nyt rahaan,ei aiheuta jumalkuvaa, mutta ko. maksuväline kuitenkin edustaakin suurempaa objektia kuin maksuväline.
        Ihmisen aivoitukset ovat pieniä ja mitättömiä.
        Miksi? Sitä ei voi kuin ihmetellä.

Liian paljon on asioita jotka kertovat Jumalasta vaikka ei ikinä olisi kuullutkaan Jumalasta mitään.
        Samassa ilmiösarjassa kulkee ihmisen halu päästä lähelle luontoa.
        Toivottavasti selveni jotakin.

Höpö höpö.

Toki käytän rahaa niin kuin muutkin, muttä tarkkaan harkiten. Ei siitä silti uskonnoksi ole sen enempää kuin biojätepussin viemisessä kompostoriin joka aamu.

Minulla on myös huonekasveja ja annan niille silloin tällöin vettä, mutta en palvo niitä jumalina.

Autokin minulla on (tosin vasta pari kuukautta). Annan sille bensaa - koska ilman sitä se ei liiku, koetin kerran - mutta en edelleenkään palvo sitä. Uskollinen orja se saa olla, ja kun hajoaa, päätyköön romuttamoon.

Ei, en edelleen ymmärrä.

• Ollka

Kyllä ateistit nimenomaan polttavat ja tuhoavat kirkkoja. Vai mitä ajattelet kommunismista ja Neuvostoliitosta? Nämä toverithan juuri sanoivat olevansa ateisteja.Oli ateismimuseoita jne. Miten kävi Karjalassa olleiden kirkkojen?

• tiedät
        Atte Ateisti kirjoitti:

Höpö höpö.

Toki käytän rahaa niin kuin muutkin, muttä tarkkaan harkiten. Ei siitä silti uskonnoksi ole sen enempää kuin biojätepussin viemisessä kompostoriin joka aamu.

Minulla on myös huonekasveja ja annan niille silloin tällöin vettä, mutta en palvo niitä jumalina.

Autokin minulla on (tosin vasta pari kuukautta). Annan sille bensaa - koska ilman sitä se ei liiku, koetin kerran - mutta en edelleenkään palvo sitä. Uskollinen orja se saa olla, ja kun hajoaa, päätyköön romuttamoon.

Ei, en edelleen ymmärrä.

että aamu tulee?
        Joudut uskomaan aamuun,että se tulisi ja uskosi sitten onkin aamu-usko :)

Kun vakiota ei ole vaan kaaos, on ihmisen uskottava ,koska tieto ei kata uskoa.

Autokokemuksesi kuvastaa nuorehkoa ikää ja näin ollen moni asia on pyörinyt omannavan ympärillä.
        Kai sekin on ollut omannavan uskoa ,mutta valitettavasti asiat muuttuvat.

Asia taitaa karata viestistä, mutta siis uskoahan ateismi on.
        Uskoa mm. siihen että asiat eivät ole ,kuten esim. kristinuskovilla uskomukset.
        Usko siis.
        Tietoa se ei ole joten jäljelle jää usko.

Kukaan ihminen ei voi väittää, ettei usko johonkin, sillä ihmisen perustoiminnotkin ovat uskomuspohjaisia.
        Jos tarkastellaan liukkaalla kaatumista:
        1. Epätoivo iskee ja aletaan uskomaan kaatumiseen.
        2.Vahvalla uskolla kaatuminen tapahtuukin.
        3." mä arvasin tän" .. on uskomus ja sen todentaminen.

taitanee olla aiheena tyhjää tästä eteenpäin.
        Mukavia todellisuuden kieltämishetkiä !

• Kas näin
        tiedät kirjoitti:

että aamu tulee?
        Joudut uskomaan aamuun,että se tulisi ja uskosi sitten onkin aamu-usko :)

Kun vakiota ei ole vaan kaaos, on ihmisen uskottava ,koska tieto ei kata uskoa.

Autokokemuksesi kuvastaa nuorehkoa ikää ja näin ollen moni asia on pyörinyt omannavan ympärillä.
        Kai sekin on ollut omannavan uskoa ,mutta valitettavasti asiat muuttuvat.

Asia taitaa karata viestistä, mutta siis uskoahan ateismi on.
        Uskoa mm. siihen että asiat eivät ole ,kuten esim. kristinuskovilla uskomukset.
        Usko siis.
        Tietoa se ei ole joten jäljelle jää usko.

Kukaan ihminen ei voi väittää, ettei usko johonkin, sillä ihmisen perustoiminnotkin ovat uskomuspohjaisia.
        Jos tarkastellaan liukkaalla kaatumista:
        1. Epätoivo iskee ja aletaan uskomaan kaatumiseen.
        2.Vahvalla uskolla kaatuminen tapahtuukin.
        3." mä arvasin tän" .. on uskomus ja sen todentaminen.

taitanee olla aiheena tyhjää tästä eteenpäin.
        Mukavia todellisuuden kieltämishetkiä !

Koska olet uskovainen, olet joutunut tekemään "uskon loikan", toisin sanoen luopunut realistisesta maailmankuvasta.

Ateistinen lapsikin ymmärtää mitä eroa on sillä, uskooko aamun seuraavan yötä verrattuna jumalauskoon.

Empiiristen todisteiden perusteella voimme rationaalisesti "uskoa", ts. luottaa että ihan varmasti aamu koittaa huomennakin. Jumalauskoa eivät tue mitään todisteet, siispä ei ole rationaalista uskoa että mitään jumalia ei olisi. Ateisti ei ole tehnyt älylliseen itsemurhahyppyyn verrattavaa uskon loikkaa todellisesta maailmasta vaalenpunaisiin pupujussifantasiakuvitelmiin. Siis uskovainen on se joka kieltää todellisuuden.

• Kas näin
        Kas näin kirjoitti:

Koska olet uskovainen, olet joutunut tekemään "uskon loikan", toisin sanoen luopunut realistisesta maailmankuvasta.

Ateistinen lapsikin ymmärtää mitä eroa on sillä, uskooko aamun seuraavan yötä verrattuna jumalauskoon.

Empiiristen todisteiden perusteella voimme rationaalisesti "uskoa", ts. luottaa että ihan varmasti aamu koittaa huomennakin. Jumalauskoa eivät tue mitään todisteet, siispä ei ole rationaalista uskoa että mitään jumalia ei olisi. Ateisti ei ole tehnyt älylliseen itsemurhahyppyyn verrattavaa uskon loikkaa todellisesta maailmasta vaalenpunaisiin pupujussifantasiakuvitelmiin. Siis uskovainen on se joka kieltää todellisuuden.

kiroitusvirhe :)

Siis "ei ole rationaalista uskoa että mitään jumalia olisi"

• Genya
        Ollka kirjoitti:

Kyllä ateistit nimenomaan polttavat ja tuhoavat kirkkoja. Vai mitä ajattelet kommunismista ja Neuvostoliitosta? Nämä toverithan juuri sanoivat olevansa ateisteja.Oli ateismimuseoita jne. Miten kävi Karjalassa olleiden kirkkojen?

"Kyllä ateistit nimenomaan polttavat ja tuhoavat kirkkoja"
        Turhaan yleistät. Jos kommarit polttivat kirkkoja karjalassa se ei tarkoita, että kaikki muut ateistit tuhoavat kirkkoja tuosta vaan.

Tämä koko keskustelu ei tunnu johtavan mihinkään. Suurin osa ihmisistä vain tuntuu haukkuvan uskontoja jotka eroavat heidän omastaan.

Itselläni ei ole kovin läheistä suhdetta kristinuskoon. Rippikoulu aikana se suhde katosi koska jokainen ihminen ympärilläni tyrkytti kristinuskoa minulle. En saanut itse vaikuttaa mihin uskon. Koska en pitänyt riparilla olemisesta olin asennevammainen ja minussa oli jotain vikaa, jne...

Luultavasti eroan kirkosta koska en vain halua maksaa veroa siitä enkä siellä muutenkaan käy koskaan.

Minkä tahansa uskonnon edustajan kanssa tulen toimeen kunhan eivät saarnaa minulle siitä mitä minun pitäisi heidän mielestään tehdä.

• H U O H!

Tiestitkös, että Hitler oli kristitty? Sillä, mihin uskoo tai ei usko, ei ole mitään väliä sen kanssa, mitä tekee, jos sen haluaa tehdä. Motiivi, oikeutus tai sovitus voi olla omassa mielessä eri.

• Atte Ateisti

Näillä toimilla hän halusi vahvistaa muinaispohjoismaisten Odinin, Torin ja Freyrin palvontaa.

Ei tämä oikein ateistilta kuulosta. Ateisti ei usko jumaliin. Porvoon kirkonpolttajan idolilla Varg Vikernesillä on puolestaan yhden sijaan peräti useampia jumalia.

• jälleen

Edelleen, Burzum EI OLE heavybändi. Ensiksi, se ei ole heavyä ja sitten toiseksi, se ei ole bändi vaan Varg Vikernesin burzum-"projekti". Ei voi olla bändi jos siinä on vain 1 henkilö

• juki 72

mielenvikasia tollaset saatanan idiootit jotka palvovat saatanoita potkivat hautakiviä ja polttelevat kirkkoja tollasilla ei päässä liiku mitään uskovat sitten mihin tahansa tai ovat uskomatta järkee saa käyttää!!!!

• Epäilijä

Hyvin sanottu.

• jone74

mielenvikaisia kuule muissakin uskonnoissa kun saatananpalvojissa ja hautakivien kaatajissa!
        Ja mikä tekee ihmisestä idiootin,jos hän palvoo saatanaa?

• Epäilijä

Karmeeta luettavaa tämä keskustelu!

Kyllä te hihhulit ootte niin sekaisin että hoitoon joutaisitte.

Tavaatte jotakin aikansa B-luokan kirjailijan opusta sanasta sanaan ja luulette sen olevan joku totuus. Vielä pahempi on että epätoivoiset annatte joidenkin lipeväkielisten muka-uskovaisten lahkolaisten kyniä itsenne.

Kukaan ihminen ei ole toistaan parempi jumalan edessä, jos se jumala oikeesti on olemassa.

• ettet

Niinhän se on, ettet sinäkään ole ketään hihhuleita tai toisia ihmisiä parempi. Me kaikki, minäkin, olemme pahoja. Yritämme vain uskotella itsellemme olevamme parempia. Sinähän rankasti tuomitset, kun jo hoitoon olet laittamassa toisia ihmisiä jonkun uskon takia. No, meitähän on monenlaiseksi. Mutta olet oikeassa, Jumalan silmissä olemme kaikki pahoja, syntisiä, ja siksi juuri tarvitsemme Jeesusta. Vaikka olen kristitty, juuri Raamatun opetukset antavat oikeat suunnat elämälle, täten pyrin parhaaseen osoittaakseni rakkautta, jopa vihamiehille, vaikka se onkin hyvin vaikeaa. Älä tuomitse ihmisiä, edes uskon takia..sillä meidän teot eivät tee meistä hyviä/pyhiä, vain Jumalan armo!

• plerr

Et sinäkään juttujesi perusteella ihan terveimmästä päästä ole

• Just joo

Hyvä vaan että se perkuleen kirkko poltettiin!!! Jeee, nyt on yks kirkko vähemmän!!! :D \,,/
        Ja sitä paitsi; miten joku voi uskoa sellaseen soopaan mitä ei voi edes todistaa, se kirja on samanlainen satukirja kuin Lumikki ja Seitsemän kääpiötä tai Topi ja Tessu tai yms... , eli siis jonkun keksimä.
        Joo mäkin oon nyt jeesus ja oon kirjottanu raamatun ja kaikki mitä siinä kirjassa sanotaan on totta, jos joku ei usko sen sanomaa, joutuu helvettiin...
        Itse kuulun VIELÄ kirkkoon mutta aion erota! Ei vois vähempää kiinnostaa tollanen hihhuleiden lahko... Ei millään pahalla, muttei hyvälläkään...

• armosta pelastettu

Jumalan edessä ei todellakaan kukaan ole toista parempi, se on totta, kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet. Siksi uskovaisena en todellakaan voi pullistella jollain olemattomalla hyvyydelläni niinkuin kristittyjä pilkkaavat väittävät. En ole yhtään parempi kuin sellainen joka ei usko. Se mikä erottaa kristityn ei uskovasta on se että kristitty on ottanut jumalan armon vastaan ja uskonut Jeesuksen sovitustyön ja syntien anteeksi saamisen kohdalleen ja tunnustanut Jeesuksen herrakseen. Se on siinä. Kannattaa pahimmankin jumalankieltäjän ainakin tutustua siihen raamattuun että tietää mistä puhuu.

• kristityille

Tällaisia vihanpurkauksia ja pahempiakin on ollut, ja tulee lisää enenevässä määrin olemaankin kristityiksi tunnustautuvia ihmisiä kohtaan. Lukekaa Ilmestyskirjasta niin ette ylläty, kun näin tapahtuu.

• tule Herra Jeesus

juu näin on!!

• asdasda

Kristityt ovat lähes koko historiansa ajan olleet vihamielisiä muiden uskontojen harjottajia ja uskonnottomia kohtaan. Milloin minkäkin maallisen tappokoneiston kanssa liittoutuen kristityillä ei ole ollut MITÄÄN pidäkkeitä toisuskoisten joukkomurhaamiseen. Sama epäpyhä liitto valtion kanssa jatkuu muuten vieläkin tässä maassa.

• Raamatun mukaisesti

Eivät Kaikki kristityt, joksi itseään nimittävät kristityiksi, tarkoita että olisivat uskossa. Kyllä tosi kristitty tietää, että vihamiestäkin pitää rakastaa!
        Eivät kaikki, jotka sanovat 'Jeesus, Jeesus',
        pelastu! Viha ja kosto jätettävä Jumalalle! Suomen valtio on kristitty valtio, mutta läheskään kaikki suomalaiset eivät usko Jumalaan, puhumattakaan että noudattaisivat Raamatun elämänohjeita! Uskonsa mukaan eläviä Suomessa vain kourallinen. Tähän sisältyy..Jätä kosto Jumalalle ja rakasta vihamiestäsi!Jumala on Oikeudenmukainen, ei kaiken salliva!

• plerr

Ristiretki sitä ristiretki tätä

• Syyttäjä luulee tietävänsä että teon motiivina on jonkinlainen viha kristinuskoa kohtaan....

Mistähän lähtien jonkun virkaintotyypin liki sairaat kuvitelmat voidaan luokitella "uutisiksi" ? Ja mediat toistelee näitä kun kaiku.

Miksi ei voida hyväksyä se että humalassa sählätään ?

• fghff

Totta, humalassahan se oli. Ihmiset tuntuvat unohtaneen sen. Itsekin varmasti tekevät typeryyksiä humalatilassa. Tosin, silti on kannettava vastuu teioistaan

• hfdlk524

Tapaus kuulosti teinipojan hölmöilyltä. Juopumus teon aikana ei ole yhtään lieventävä tekijä, pikemminkin raskauttava. Sopiva rangaistus olisi pistää poika veistämään paanuja ja tervaamaan uusi katto. Työnteko ja julkinen häpeä ovat hyvää terapiaa. Toinen vaihtoehto on kettingillä kiinni kirkon seinään ja jalkapuuhun. Suuret rahalliset vahingonkorvausrangaistukset ajavat kaverin loukkuun josta hän ei koko elämänsä aikana voi nousta, passivoivat vain ja ajavat syvemmälle alkoholismiin. Eikä tällaista historian tuhoavaa tekoa voi rahalla korvata. Vankilakaan ei nuorelle pojalle ole hyvä paikka.

Kyllä ihminen on sitten nuorena typerä.

• asdasda

sitä voi vain vääristellä.

• hänellekin
    • p3ijooni

mutta en yksinkertaisesti pysty siihen. Nään raamatun taruna, enkä usko ainakaan rippileirillä opetettuun jumalaan.

Hieno mutta epäinhimillinen filosofia, joka ei toimi, koska aina on ihmisiä, jotka ovat itsekkäitä ja heitä tulee olemaan aina, että se siitä.

Kuka haluaa päähän potkittavaks vapaaehtoiseksi??

• ei ole laitosten

orjuuttama.
        Tarkoitan siis että esim. kirkko ei tuo meille uskoa ,mutta kirkossa puhuttaan Jumalasta.
        Osa ihmisistä on laittanut elämänsä tutkiakseen Jumalaa ja hänen tarkoituksiaan.
        Oikea usko on kuitenkin niin yksinkertainen kuin :
        Yksin usko, yksin armo.
        Siihen ei tarvita rahaa, ei kumarruksia eikä muitakaan ihmisiä mielyttäviä temppuja.
        Jumala on ihmisten yläpuolella ,heidän luojansa ja ihminen on ainoastaan saamapuolella.
        Eriasia on, jos ilmaiseksi saatava ei kelpaa.
        Silloin joutuu maksamaan kurjuutena,rahoina ja tekoina.
        Luhter teki suurta työtä kun kirkasti asioita jotka olivat sumentuneet ihmisten lainalaisuuksiksi ja joita ihmiset hyödynsivät omiin lähtökohtiinsa.

Oikea usko ei tarvitse mitään muuta kuin itse lähestyä Jumalaa.
        Aina löytyy ihmisiä joiden kanssa voi asioista keskustella,mutta HUOM. ihmisten puheet pitää punnita,eikä niitä saa uskoa sellaisinaan.
        Jumala pitää huolen totuudesta.Ihmiset eivät siihen kykene.
        Älä siis alistu millekään halpaketjuille vaan etsi totuutta.
        Se on ja pysyy.

Jeesus ei tullut laitoksiin vaan tavallisten ihmisten keskelle.Varkaiden ,huorien, kurjien yms.
        Hän ei vatinut rahaa tai liittymistä jäsenkirjalla.
        Hän tuli selventämään ihmisen suhdetta Jumalaan ja ostamaan ihmisten synnit ristiinnaulitsemisellaan.
        Näin jäljelle jäi usko ja armo.
        Emme pysty mitenkään ostamaan taivaspaikkaa, vaan armosta se meille annetaan.Jumalalle ei kelpaa ihmisen työt, mutta hän käyttää meitä työkaluinaan, kuten ehkä minua juuri nyt sinulle kirjoittamiseen(tai jollekin muulle, joka lukee tätä).
        Meidän on siis valittava joko Jumala tai piru.
        Kulkea sitten tämä valinta mukanamme.
        Loput hoituvat lähes itsestään,kunhan uskallamme vaan elää luonnollista elämäämme ja kohdata ihmisiä ja asioita kunkin hetken ja voimiemme mukaisesti.
        Täydellisiä emme koskaan ole joten voimattomuuskin on luvallista silloin kun siltä tuntuu.

• ?????????????????????????

Olen ateisti mutta en mitään kristinuskoa vihaa? Uskon että Jumalaa ei ole, koskaan ollutkaan. Usko on henkilökohtanen asia.

• merkitystä

"Ateisti saattaa Jumalaan kohdistuvassa vihassaan aiheuttaa jopa keskiaikaisen kaupunginosan tuhoutumisvaaran sokeassa vihassaan,"...

Näinhän sinä kirjoitit.Mietis vähän: Ateisti on jumalan kieltäjä, eli hänelle jumalaa ei ole. Miksi siis vihata olematonta?

• usko näkyy yhä enemmän

En hyväksy kirkon polttamista,enkä muutakaan toiseen tai toisen omaan kohdistuvaa väkivaltaa.Mutta tässä on viha kohdistunut kristinuskon "palvontapaikkaan".Ei tämä estä kristinuskon laajenemista tai Sanoman esille tulemista.Sanaa julistetaan kuten ennen,ei vain tuosta kirkosta hetkeen aikaan-mutta kirkon rauniot puhuvat uskosta jokaiselle näkevälle.Sillä tämä tempaus toi esille yhä enemmän kristittyjen yhteyden,rakkauden ja Jumalan Sanan leviämisen.
      Mutta enemmän meidän tulisi rukoilla valoa heidän sydämiin jotka tietoisesti haluavat estää ja estävät Jumalan Sanan leviämisen. Sillä siitä on todella paha seuraus sillä:Parempi olisi hänelle, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa, kuin että hän johdattaa lankeemukseen yhdenkään näistä vähäisistä.

• ei pelkkä kristitty

... että tänne ovat pääosin kommentoineet ateistit.. Se laittaa miettimään, että miksi on näin. No, minä en siihen syytä keksi, enkä jaksa yrittääkään. Mutta se on opetettu jo yläasteen ja lukion uskontotunneilla, että ateisti on joo henkilö, joka ei usko minkäänlaiseen jumalaan eikä jumalolentoon.

Ja henkilö, joka vihaa kristittyjä, voi olla ateisti tai olla olematta, mutta se, että vihaa kristittyjä ei tarkoita, että vihaisi Jumalaa, etenkin jos on ateisti eikä usko Jumalaan.

Itse en ole nimikristitty vaan uskova tai hihhuli, jollaiseksi minunlaisiani myös kutsutaan. Hulluna en itseäni kuitenkaan pidä. :) Usko on joo jokaisen henkilökohtainen asia, minulle erittäin tärkeä sellainen. Minulle Jumala on henkilökohtainen ja elävä, todellinen.

Monesti kysytään, että jos Jumala on olemassa, miksi maailmassa on niin paljon pahaa. Niinpä niin. Te, jotka olette kenties Raamattua joskus selailleet, voitte lukea ihan alkulehdiltä luomiskertomuksesta, miten "Jumala katseli kaikkea ja näki, että se oli sangen hyvä". Sitten tapahtui asia, jota kutsutaan syntiinlankeemukseksi ja pahan tulo maailmaan selitetään tällä.

No, ihmiselle on luotu tai annettu vapaa tahto. Jokainen ihminen saa päättää, mitä tekee tai mihin uskoo, etenkin tässä postmodernissa yhteiskunnassa, missä individualismi rehottaa. Osa päättää tehdä hyvää, osa pahaa. Osa ihmisistä tekee hyvää ilman mitään aatteellista tai uskonnollista syytä, osa juuri sen takia. Osa taas tekee pahaa ilman mitään hyvää syytä ja osa kristinuskon tai muun uskonnon nimissä.

Minä kuitenkin väitän, että jokainen, joka on oikeasti uskovainen, eli hihhuli, ei ainakaan halua tehdä toiselle pahaa, vaan koettaa parhaansa mukaan tehdä toiselle sitä, minkä toivoisi itselleen tehtävän. MUTTA, uskovatkin ovat ihmisiä ja vajavaisia sellaisia. Itse ainakin tiedän, että minulla on vielä paljon oppimista lähimmäisen rakkaudesta.

Mutta se minua usein suututtaa, että kaikki uskovaiset tuomitaan yhden uskovaisen takia. Eli jos yksi uskovainen osoittautuukin pahaksi tai muuten vain kenties ärsyttäväksi, tai Raamatulla päähän paukuttajaksi, niin kaikki muutkin uskovaiset ovat. Se on sitä yleistämistä. Mutta eihän se voi mennä niin. Miettikää vähän. Eihän kaikki ulkomaalaiset miehetkään ole väkivaltaisia, vaikka joku olisi. (Viittaan tällä nyt siihen, että luin muutama viikko sitten lehdestä, miten muutama ulkomaalainen mies oli hakannut pari suomalaista miestä Turussa. En kuitenkaan aio kommentoida siitä sen enempää. Lukekaa Turun Sanomista.)

Jokainen ihminen tekee omat valintansa ja on vastuussa niistä. Minä ainakin oikeasti olen varma siitä, että Jumala on olemassa. Olen nimittäin saanut sen omassa elämässäni kokea. Se, mihin sinä uskot, on sinun päätettävissäsi.

• Sihvi

Ihan oikea ja aito kristinusko on ollut nyt jo parin tuhannen vuoden aikana suurin eteenpäin vievä sodan lietsoja ja väkivallan aiheuttaja. Ristiretkillä, "lähetystyössä", siirtomaa-aikoina ja muissa yhtä "pyhissä" tilanteissa, joissa Jumalanrakkaus on näyttänyt ikeensä.

Juuri valmistunut kansainvälinen tutkimus kertoo, että erityisen uskonnollisissa maissa kuten Yhdysvalloissa, Etelä-Amerikassa ja muissa 'hartaissa' maankolkissa rikollisuutta ja sosiaalisia häiriöitä on enemmän kuin maissa, jotka ovat ns. maallistuneet (Suomi, Ruotsi sekä useimmat Keski-Euroopan maat ja useimmat EU-maat). Uskonnollisissa kulttuureissa turvaudutaan useammin väkivaltaan ja hengenriistoihin, kun taas maallistuneissa maissa järkevä ja empatiakykyinen moraali ratkaisee asiat kanssaihmisille vaarattomasti.

Että se siitä ateismin moraalin väheksymisestä. Minulla on solidaarinen ja ihmisläheinen maailmankatsomus eikä minun tarvitse edes uskoa, että maailma olisi 10.000 vuotta vanha tai, että tiedemiehet olisivat väärentäneet dinosaurusten fossiilit.

• .................

sota on hyvästä. Ei sota ole aina pahan merkki. Päinvastoin, aika usein se on hyvän merkki.

• niinkin
        ................. kirjoitti:

sota on hyvästä. Ei sota ole aina pahan merkki. Päinvastoin, aika usein se on hyvän merkki.

mutta ikävää se on siksi että viattomat joutuvat kärsimään.
        Harvoin nämä sotaa haluavat itse kärsivät samoin.
        Sodilla on puhdistavakin vaikutus ,se on totta.
        Puhdistuu ruokapöytäkin syöjistä.Samoin hiljenee ryyppääminen ja rällästäminen.
        Ihminen herää uhkan ilmassa leijuessa.

Uskontoa on lienee kuitenkin turha syyttää mistään sillä ihmiset ne tyhmyyksiä tekee,eikä uskonnot.
        Uskontojen alaisuudessa on usein ihmisiä jotka havittelevat joukkovoimaa kuten vielä enemän vallan kahvoissa.

Ihminen jolla on patologinen sairaus( luonne) ,ei voi toteuttaa itseään ilman muiden apua koska muuten joutuu itse tuomiolle murhista yms.

Näin usein "vallankahvassa" roikkuisi ihminen ,joka tarvitsee tätä valtaa johonkin.
        Kaikkeen ihmisen tekemiseen on jokin syy.
        Ilman syytä ihminen ei tee mitään.

On valitettavaa, että sairaat yksilöt hilluvat uskontojen, vallan ja viattomien varjoissa.
        He ovat mitättömiä ilman muita.

• UUSKONSERVATIIVISUUTTA

IKL kaltaiset Kristillis konservatiiviset liikkeet takaisin, jotka eivät pelkää sanoa julkisesti moraalisi mielipiteitään ja seisoa niiden takana tarpeen vaatiessa. Ei neuvostoliitto, joka pakotti hajottamaan IKL, enää Suomea määrä...50v. suomettumisen aikaa se kyllä teki sitä aika vahvasti. Mutta ei enää.

Ottakaa mallia Katolisista ja 300 milj. USA:sta. Vasurit, feministit ja kaikenmaailman liimatukkaiset kirkonpolttajat saavat järjestäytyä vapaasti ja tehdä mitä vain. NYT TARVITAAN MYÖS VASTAVOIMIA - JA SIIHEN EI AUTA HIHHULOINTI KIRKON NURKASSA.

SUORAPUHEISIA UUSKONSERVATIIVEJA MYÖS SUOMEEN.

• UUSKONSERVATIIVISUUTTA

IKL kaltaiset Kristillis konservatiiviset liikkeet takaisin, jotka eivät pelkää sanoa julkisesti moraalisi mielipiteitään ja seisoa niiden takana tarpeen vaatiessa. Ei neuvostoliitto, joka pakotti hajottamaan IKL, enää Suomea määrä...50v. suomettumisen aikaa se kyllä teki sitä aika vahvasti. Mutta ei enää.

Ottakaa mallia Katolisista ja 300 milj. USA:sta. Vasurit, feministit ja kaikenmaailman liimatukkaiset kirkonpolttajat saavat järjestäytyä vapaasti ja tehdä mitä vain. NYT TARVITAAN MYÖS VASTAVOIMIA - JA SIIHEN EI AUTA HIHHULOINTI KIRKON NURKASSA.

SUORAPUHEISIA UUSKONSERVATIIVEJA MYÖS SUOMEEN.

• epäilijä

että olet vaan provo, muuten alkaa pelottaa....

• Ryhtiä takaisin
        epäilijä kirjoitti:

että olet vaan provo, muuten alkaa pelottaa....

No provona myös sen heitin, mutta täysin tosissaan. Se on erinomaista, että alkaa pelottamaan. Pelko on monesti viisauden alku. Voi jäädä kirkot polttamatta helpommin, kun hiukan osaa pelätä. Sen takia on olemassa mm. oikeus, laki, poliisit, vartijat ja sotavoimat. Ne vaan ovat Suomessa ajettu ihan h*mon rooliin hienoine armeijan ylipäällikköineen.

Katso nyt tämän maan moraalista tilaa. Vaikkapa ero, mielenterveys ja päihdetilastoja.

Kyllä täällä Suomessa tosiaan tarvittaisiin myös
        SUORAPUHEISIA UUSKONSERVATIIVEJA! Yhtä paljon kuin vinksahtaneita feministeja, viherpiipertäjiä ja ties minkä kerhon aktivisteja maan ylintä johtoa myöten.

JA IKL olisi jatkanut tähän päivään asti, jollei veli Venäläinen olisi sitä määrännyt lopetettavaksi. Tarvitaan moderni vastaava järjestö, muuten kaikki Miehetkin ovat Suomessa vähän ajan päästä kuin jotain Jari Sillanpäitä tai Ville Valoja.

Sosialismi on siitä hieno oppi, että se on tutkitusti tappanut jo 100 milj. ihmistä ja rapauttanut sitäkin useamman elämän.

• Nimetön

"Porvoon tuomiokirkon sytyttäjän motiiviksi arvellaan vihaa kristinuskoa vastaan"

-"arvellaan"... eli syy on "oltava" viha... ja siitä syystä polttajan "täytyy" olla ateisti... (huomaa sarkasmi)

"Tuo herättää kysymyksen, että milloin tapahtuu ensimmäinen väkivaltainen teko, jonka motiivina on viha ateismia vastaan"

-odotappas kun suomessa on useampi sata ateistien "kerääntymismestaa" (lue: kirkkoa)

"Koska aitoja kristittyjä yhdistää kuitenkin Jumalan rakkaus jopa Jumalan kieltäjiä kohtaan, ei sellaista taida tapahtua koskaan, -->ainakaan sydämeltään kristittyjen toimesta

• kommunismi

ne ovat olleet suurta yhtälöä.
      Onko kaikki ateistit kommareita?
      Nykyään kaappikommareita kun puolue näyttää takapuolta.

• Nimetön

ateisti=kommunisti
        stereotypiat on pop...

• Tietoa Porvoosta

Kuulin Porvoosta, että tuo polttaja olisi taistolaisperheen lapsia, että vanhemmat olisivat olleet aika tunnettujakin aktivisteja aikoinaan.

• ........................
        Tietoa Porvoosta kirjoitti:

Kuulin Porvoosta, että tuo polttaja olisi taistolaisperheen lapsia, että vanhemmat olisivat olleet aika tunnettujakin aktivisteja aikoinaan.

Itse asiassa kyseessä on ison ja vauraan talon poika Askolasta.

Pojan mahdollisesta taistolaisuudesta en tiedä, mutta kapitalistien kasvattama kuitenkin...

Mutta tuskinpa tuon teon takana olivat poliittiset aatteet. Pojan päässä naksahti ja poika päätti leikkiä tulitikuilla. Jonkinlaista viehtymystä saatananpalvontaan taisi olla myös mukana kuvioissa.

• Niin on!
        Nimetön kirjoitti:

ateisti=kommunisti
        stereotypiat on pop...

Homot on neitimäisiä, lesbot miehekkäitä, uskovaiset huurupäisiä hihhuleita, ateistit kommareita, muslimit itsemurhapommittajia, juutalaiset kieroja, ruotsalaiset homoja, venäläiset laiskoja, amerikkalaiset lihavia, suomalaiset juoppoja, Lordi-fanit saatananpalvojia ym. ym...

• Kuuluu asiaan
        ........................ kirjoitti:

Itse asiassa kyseessä on ison ja vauraan talon poika Askolasta.

Pojan mahdollisesta taistolaisuudesta en tiedä, mutta kapitalistien kasvattama kuitenkin...

Mutta tuskinpa tuon teon takana olivat poliittiset aatteet. Pojan päässä naksahti ja poika päätti leikkiä tulitikuilla. Jonkinlaista viehtymystä saatananpalvontaan taisi olla myös mukana kuvioissa.

Niin siis niillä 70 luvun Taistolaisilla on kaikilla isot talot ja vaurautta. Varsinkin sillä x-johtaja porukalla...ihan tyypillisessä konservatiivi perheessä ei olla tuon näköisiä liimatukkia, eikä harrasteta Kristinuskon vihaamista, puhumattakaan Kirkon polttamisia.

Olihan Tarja Halonenkin kaikkein rikkain presidentti ehdokas kun vaalien alla jukaistiin omaisuudet ynm.

• ......................
        Kuuluu asiaan kirjoitti:

Niin siis niillä 70 luvun Taistolaisilla on kaikilla isot talot ja vaurautta. Varsinkin sillä x-johtaja porukalla...ihan tyypillisessä konservatiivi perheessä ei olla tuon näköisiä liimatukkia, eikä harrasteta Kristinuskon vihaamista, puhumattakaan Kirkon polttamisia.

Olihan Tarja Halonenkin kaikkein rikkain presidentti ehdokas kun vaalien alla jukaistiin omaisuudet ynm.

Tarkoitin talolla maatilaa. Taistolaisilla on rahaa, tiedän sen, mutta pitkän linjan maanviljelijäsuvuista harvemmin löytyy taistolaisia.

Kapitalistiperheen lapsi siis kyseessä. Siitä ei päästä mihinkään. Eikä taistolaisten tyyliin kuulu saatananpalvonta. Taistolaisethan eivät tunnusta jumalaakaan ja palvovat lähinnä Marxia ja Leniniä.

Konservatiiviperheistä tulevat ne pahimmat kirkonpolttajat, samoin kiihkeimmät kommarit ja makasiininsytyttelijät. Se on sitä penskojen kapinaa. Minusta ei pitäisi kuitenkaan syyllistää vanhempia tuollaisesta. Aikuisina nuo naperot saattavat taas muuttaa mieltään ja ryhtyä palvomaan Jumalaa ja rahaa.

• Tyypillista käytöstä
        ...................... kirjoitti:

Tarkoitin talolla maatilaa. Taistolaisilla on rahaa, tiedän sen, mutta pitkän linjan maanviljelijäsuvuista harvemmin löytyy taistolaisia.

Kapitalistiperheen lapsi siis kyseessä. Siitä ei päästä mihinkään. Eikä taistolaisten tyyliin kuulu saatananpalvonta. Taistolaisethan eivät tunnusta jumalaakaan ja palvovat lähinnä Marxia ja Leniniä.

Konservatiiviperheistä tulevat ne pahimmat kirkonpolttajat, samoin kiihkeimmät kommarit ja makasiininsytyttelijät. Se on sitä penskojen kapinaa. Minusta ei pitäisi kuitenkaan syyllistää vanhempia tuollaisesta. Aikuisina nuo naperot saattavat taas muuttaa mieltään ja ryhtyä palvomaan Jumalaa ja rahaa.

Epäilen vahvasti, että olet itse sosialisti - niin paksua on juttusi. Tiedätkö, mitä Marxisi ja Leninisi teki neuvostoliitossa ensimmäiseksi? tiedätkö miten he ensimmäisiksi hyökkäsivät Kirkkojen kimppuun? vielä n. 10 vuotta sitten kun olin Pietarissa, oli yksi mahtavimmista historiallisista Ortodoksi kirkoista korjattavana, sillä se oltiin raunoitettu ja siitä oli tehty sikala Leninin ynm. aikana...

Taistolaiset ja muut sosialistit oppivat jo lapsena marxilaisen tyyliin, että kristinuskoa pitää pilkata, porvarit yrityksineen (ja kirkkoineenkin) ovat pahoja jne. Siitä on nykyaikaisessa muodossa esim. puberteetissa tosi lyhyt matka satanismiin ynm. Tosi lyhyt. Ehkäpä se sosialismi on jo sitä...

Tunnen hyvin pääkaupunkiseudun vasemmistonuorten taustoja ynm. näiden jotka juuri polttivat makasiinit, ovat kettutyttöjä jne. Ei se porukka tule westendista ynm...taiteilijoitten, vasureitten ynm lapsia 99%.

On siis lähes säännönmukaista, että heillä on taistolaisperhe taustaa, yh-äitien muksuja tai muuten vaan änkyrävasemmistolaista sukutaustaa.

Tällöin imetään jo kotoa kapina kotia, uskontoa ja isänmaata kohtaan, joka näyttäytyy nykyaikana esim. "hyökkäämällä kapitaalisia yrittäjiä vastaan mm. attack, kettutytöt, mellakat/hajottamiset mailmanpankin kokousten edessä, pilkkaamalla Kristinuskoa jopa pahimmillaan Kirkonpolttoa jne jne jne"

On tieteellinen psykologinen fakta, että konservatiivien lapsista tulee konservatiivisempia ja sosialistien lapsista sosialisteja erilaisine yhteiskunta kapinoineen.

Kuinka iso se talo tosiasiassa on - ja ei ole ihme, että hänen vanhempien sukupolvi silti jostain demarivieljilä perheessä omaisi mm. taistolaisideologiaa - toisaalta tila on jommankumman vanhemmista - haluaisin tietää, että mikä on esim. äidin arvomaailma...

• Uudistunut

Totta todellakin mitä kirjoitat!
      Kristittyjen tarkoitus ei ole sotia tai olla muuten väkivaltaisia. Me haluamme Kaikille ja Kaikkialle Rauhaa. Rauhaa jokaisen sisimpään, sellaista jonka Jeesus meille antaa, kun otamme Hänet vastaan elämään! Uskossa on hyvä olla, sellainen Lahja, jota arvokkaampaa ei ole, eikä tule! Kaikesta Kiitos ja Kunnia Jumalalle! Aamen!

• Kristuksen oma

Jumalan antama rakkaus, Pyhän Hengen antamana, Hänen omansa sisimmässä, ei voi saada aikaan muuta, kuin rukousta vainoojiensa puolesta. Kaikki Hänen omansa saavat lujalla uskon varmuudella luottaa siihen, että olemme Voittajan puolella.

• uskomatonta meininkiä

Ai että näinkö tämä sitten menikin? Kristinuskon historia on todella verinen ja siltikin kristityt pesevät kätensä kaikesta raauudesta sanomalla, että nämä pahan tekijät eivät ole mitään tosi kristittyjä! Aikamoisia vempuloita kyllä olette...

• Kirkonsammuttaja
    • Tule Herra Jeesus!

pläräsin tossa muutaman otsikon läpi... voi voi hullu tämä eurooppa ja Suomi siinä mukana. Amerikka sentään sanoo vielä luottavansa Jumalaan mutta täällä Euroopassa ateismi ja muut ismit kukoistaa!! Kristityillä ei ole helppoa kaikessa vainotaan vaikka juuri HE tahtovat pitää tätäkin maata pystyssä ja TAHTOVAT että KAIKKI pelastuisi uskomalla Jeesukseen. TOSI Kristityt ovat olleet niitä joita on vainottu eivät he ole vainonneet!! tutustukaapa hieman kirkkohistoriaan!!

• Kas näin

Kristinuskon Suomessa suojelemia ismejä: fundamentalismi, militarismi, idiotismi, partiarkalismi, kreationismi, kapitalismi... löytyyhän noita.

• efkosägsegsefswfwe

Oikein. tehkäämme meitin jehovista, lestoista, lutkuista, sun muista hurahtaneista TOSIKRISTITTYJÄ. vainotkaamme heitä. Niinkuin hekin paskaa suoltavat meidän korviimme.

• tule Herra Jeesus!

Miksi kristittyjä vihataan ja heitä kohtaan hyökätään!! Esimerkiksi islamilaiset ovat uskovia, hindulaiset, budhalaiset, skientologit... mitä kaikkea niitä onkaan!!! miksi heitä kohtaan ei hyökätä?? miksi ei heidän oppikirjoistaan kirjotella lehdissä?? Mutta ilmeisesti Totuus sattuu ihmisiin ja he eivät kestä että Totuus saisi heissä sijaa!!

• koska..

Jeesushan sanoi,että teitä vihataan minun nimeni tähden.JEESUS SANOI:MUTTA OLKAA TURVALLISELLA MIELELLÄ ,MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN.ELI Jeesus voitti pahuuden (SAATANAN) kuolemalla ristillä meidän jokaisen syntiemme tähden.Ja hän on kuollut jokaisen kirkon polttajankin puolesta,JOKAISEN IHMISEN SIIS ja antaa anteeksi,kun häntä avuksi huudamme.
        "VAIKKA TEIDÄN SYNTINNE OLISIVAT VERIRUSKEAT,TULEVAT NE VILLANVALKOISIKSI,KUN OTAMME JEESUKSEN SYDÄMMIMME"
        Raamattu EI OPETA VIHAAMAAN,vaan RAKASTAMAAN LÄHIMMÄISIÄMME.
        Meille on annettu 10käskyä,joita kunnioittamalla voimme myös kunnioittaa ja ymmärtää myös toisin ajattelevia lähimmäisiämme ja voimme oppia rakastamaan,JUMALAA,itseämme,lähimmäisiämme.
        10 KÄSKYÄ LÖYTYY TOINEN MOOSES 20 LUKU.

Siunausta kaikille.

• ateistitteleja

kirjoitat kauheata sontaa!

kaikki väkivaltaisimmat kakkiaiset löytyvät kristittyjen riveistä. Edes itseään räjäyttelevät "terroristit" eivät yllä bushien, hitlerien sun muiden tasolle. On ollut vain yksi tosi kristitty, hän kuoli ristillä...

nimimerkkisi oli hassu XD

• Nimetön

Höpinää löpinää ja asenteellista vääristelyä. Keskusteluahan tuosta tietenkin syntyy. Fanaatikkoja on paljon keskuudessamme, etenkin kristinuskoa puolustavia fanaatikkoja. No, on niitä vastustajiakin kourallinen. Skeptikkoja on käsittääkseni kuitenkin eniten. Skeptikot naureskelevat partaansa teidän kiihkoanne katsellessaan, kuunnellessaan ja lukiessaan.

• mävaan.

Kirkkohan sen saatanan on itse keksinyt (eikös tuo saatana siinä niiden pyhässä kirjassakin mainita), joten kai niillä on täysi oikeus kutsua kirkon vastustajia satanisteiksi ja saatanpalvojiksi.

Sinänsä hieno homma että ihmiset polttavat kirkkoja, kun kerran kirkkoa vastustavat. Onhan niitä aika monta liikaa tässä maassa, kuin uskontoon hurahtaneitakin.

Ainakin mun mielestä parempi polttaa kirkkoja, kun käännyttää opettaa ihmisille moista soopaa.

Jeesus sai paljon lahjoja. Jeesuksen perässä hiihti 12 ihmettelijää. jeesus käveli järven päällä, jeesus paransi sokean ja ramman. jeesus oli viisas. Jeesus tapettiin. Harmi vaan kun eivät unohtaneet.

• maltillinen agnostikko

Hyvä Ajatteleva,

lienetkö ajatellut loppuun? Ainakin vastakohta-asettelusi uskovien ja ateistien kesken on kovin mustavalkoinen, kärjistävä ja hassunkurinen. Ja eivätköhän juuri kristityt teurastaneet ns. väärinuskovia jo tuhansia vuosia sitten levittäessään Sanaa maan ääriin? Juuri uskonnon nimissä on suurimmat tihutyöt tehty, hävitetty alkuperäiskulttuureja ja vuodatettu verta mielin määrin - ja vuodatetaan edelleen, tällä hetkellä ehkä eniten ääri-islamilaisten toimesta. Tietysti voi ajatella, että ateismikin on eräänlainen uskonto, ottaahan se kantaa uskoon.

Porvoon kirkon polttajat ovat kuitenkin nuoria ja kovin typeriä, ja nuoruus, radikalismi, mustavalkoisuus ja typerät teot liittyvät usein toisiinsa. Tuskin tuosta teosta tarvitsee noin pitkälle johtavia päätelmiä vetää.

Sitäpaitsi jos ateismi kieltää jumalat, ei kai niitä ole syytä vihatakaan? Eiköhän tavallinen ateisti suhtaudu maltillisen välinpitämättömästi (ateistin näkökulmasta) taivaallisiin satuihin uskoviin lähimmäisiinsä. Eikä niihin uskominen kenestäkään autuasta tee - usein päinvastoin. Yleensä mikä tahansa hyvään tähtäävä ideologia, uskonto tai poliittinen aate, kääntyy vastakohdakseen ja tuottaa lopulta enemmän kärsimystä kuin hyvää. Mutta tietääkseni ateismi ei ole missään kovin järjestäytynyttä, vaan pikemminkin passiivista, laiskaa tietoisuutta siitä, ettei mitään tämän elämän ulkopuolella ole. Eikä se tarkoita, etteikö ateistilla olisi yhtälaisia moraalikäsityksiä kuin ns. uskovillakin.

Kansallisten, kulttuurihistoriallisten aarteiden tuhoaminen on anteeksiantamatonta ja käsittämätöntä, Porvoon kirkon kohtalo on surullinen mutta tuskin siitä kannattaa sotaa ns. uskovien ja ei-uskovien välille lietsoa.

• renkka1

Uskonnon varjollahan on tehty ja tehdään maailmassa paljon pahaa. Katson kuitenkin että tuolloin on poikettu pois Jeesuksen opetuksista. Ihmiset luulevat tekevänsä oikein, mutta eivät teekkään. Kyllä ihmisillä on velvollisuus valvoa tekemisiään kristittyinäkin ja on olemassa paljon tosi uskovia jotka näin tekevätkin, mutta mekin olemme vain ihmisiä. Siksi on oleva armo olemassa, että voi katua tekemisiään ja saada anteeksi syntinsä. Eihän meille mitään helppoa elämää ole luvattukaan. Jos raamattua lukee vähänkin niin kyllä nämä kaikki sieltä löytyy. Toivon että nämä asiat herättävät ihmiset, niin että he hakeutuvat todellisen Jumalan puoleen ja löytävät armon.

• Armo

Näinhän se on, kristinuskon varjolla on tehty paljon pahaa. Tappaminen on selkästi raamatun vastaista, jos elää selkeästi raamatun vastaisesti niin sellaista henkilöä ei voida kutsua kristityksi (uudestisyntyneeksi). Tosin sitä eivät uskomattomat monesti ymmärrä, vaan väärentävät asioita omaksi edukseen. Silloin kuin ihminen tulee uskoon hän muuttuu, moraali monesti kasvaa.
        Jeesus rakastaa niin muslimeita, kuin ateistejakin, kuten kaikkia muitakin. Itse elän sovussa muiden ihmisten kanssa eikä mieleenikään tulisi vahingoittaa ketään.

Mutta elämme lopunaikoja ja sen kyllä huomaa.
        Tahdon vain siunata teitä kaikkia!

• oma herransa

Hirveetä sontaa taas väännetään, maailmassa on tehty läpi vuosisatojen niin paljon pahaa uskonnon ja nimenomaan kristinuskon varjolla että hoh hoijaa! Inhottaa oikein tuollaiset ihmiset jotka elää laput silmillä näkemättä tätä kaikkea.

• ateistiko?

Hei vaan kaikille jotka eivät tiedä mitä ateismi on.
      Ateistoi ei voi vihata jumalaa, sillä hän ei usko sellaisen olemassaoloon. Miten sellaista voisi vihata, jota ei ole olemassa? Ei mitenkään. Jumalan kieltäminen ei tarkoita sitä, että jumala olisi millään tavalla olemassa ateistille.

Jotkut ateistit saattavat vihata niitä jotka uskovat jumalaan, sillä heidän mielestään vain heidän kantansa asiaan on oikea. Nämä ateistit saattavat kohdistaa vihansa uskovaisiin tai uskovaisten symboleihin.

Sitten on vielä agnostikko, joka ei tiedä pitäisikö uskoa jumalaan, tai johonkin monista maailman uskontojen jumalista tai ylipäänsä mihinkään. He ovat jättäneet kantansa avoimeksi.

Korostan sitä että on virheellistä luulla, että ateisti kieltää jumalan, hän vain uskoo siihen ettei jumalaa ole, ja hänellä saattaa olla jokin muu uskomusjärjestelmä käytössään, kuten usko joulupukkiin tai sielunvaellukseen.
      EN tiedä voiko tätä selventää vielä jotenkin?

• xxy

eiole totta katsokaa rukoileeko iisraelilainen eivarmaankaan vaan pudottelee amerikkalaisten kristittyjen valmistamia rypäle pommeja sivilien niskaanjotka surmaavat vieläkin lapsia lipanonissa selienee tarkoituskin näyttäväthän ne leikkikaluilta jotka räjähtävät

• hohhoijakkata

Milloinkahan tämä "Ajatteleva" mahtaa alkaa sitten ajattelemaan? :D Mikä saa sinut kuvittelemaan että me ateistit vihaisimme jumalaasi? Miksi tuhlata aikaa jonkin VIHAAMISEEN, varsinkaan kuviteltujen olentojen? Miksi kukaan vihaisi mielikuvitusolentoja? Täysin turha, aivottoman hörhön avaus tämäkin ketju.

• maltillinen agnostikko

Ehkäpä Ajatteleva vitsailikin kustannuksellamme kirjoittaessaan sotajulistuksensa. Muodostuuhan jo viestin sisällöstä ja nimimerkistä ilmeinen paradoksi. Sitäpaitsi viimeinen heitto "Kumman joukossa sinä haluat mieluummin olla?" osoittaa jo retorista lahjakkuutta (lieneekö se jopa interteksti vanhalle kunnon laulutaiteelle eli A. Oksasen aikanaan ja edelleen haastavalle kysymykselle "Kenen joukoissa seisot?"),ja kuten huomataan, retoriikka on tepsinyt eli poikinut monenmoista kommentaaria. Tuttuihin leireihinkin on jo asetuttu vääntämään sitä ianikuista rautalankaa, joka ei kummallekaan puolelle koskaan todistetusti taivu.

Jos näin siis on, voimme kuvitella Ajattelevan naureksineen partaansa vouhotuksillemme. Mikäli hypoteesini osuu kuitenkin harhaan eli Ajatteleva on rustannut julistuksensa totisin mielin ja aidosti kiihkein kielin, hän tuskin koskaan edes alkaa ajatella. Lopputulos on siis aina sama:
        hyödytöntä on Ajattelevan viestiin vastata. Siis joutilaitten turhanaikaista kirjoittelua tämä on, mutta jos se tuottaa mielihyvää tai edes pieniä adrenaliinipurkauksia, ei se vallan hukkaan heitettyä liene.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2897
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      45
      2835
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2618
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1684
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      907
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      702
    Aihe