Uutisissa on tuossa aamun aikana kuulunut juttua.
Vieläkö muistatte
25
2835
Vastaukset
- juttua
ku en oo kuunnellu
- Dr Feelgood
Saattaa tulla visainen juttu. Lanttohan aikoo mittauttaa kannattaako lääkärin määrätä kuolemansairas potilas kalliisiin mutta hyödyttömiin hoitoihin.
Itse olen sitä mieltä, että terminaalivaiheessa olevalle potilaalle pitää taata laadukas loppuelämä. Tämä tarkoittaa kipujen tehokasta hoitamista ja muuta apua. Mutta se ei tarkoita, että annetaan tarpeettomia hoitoja esim. omaisten vaatimuksesta.
Nykyäänhän on niin, että potilas tuntuu lääkäriä paremmin tietävän mikä sairaus hänellä on ja mitä hoitokeinoja tulisi käyttää.
Lantto saattaa olla oikeilla jäljillä tässä hommassa.
- linkkiä
liekkö mielikuvitustasi?
- lisää;
http://www.yle.fi/mot/mb190104/kasikirjoitus.htm
http://www.yle.fi/a2/juttu.php?tunnus=1711
http://savonsanomat.fi/?XEFTL=d4011e3f8e535a680de16a66fe3579221&mode=module&top=&f_mode=list&PMID=55791
Pekka Lanttohan toimi Suomussalmellakin aikanaan. - taitaapi
lisää; kirjoitti:
http://www.yle.fi/mot/mb190104/kasikirjoitus.htm
http://www.yle.fi/a2/juttu.php?tunnus=1711
http://savonsanomat.fi/?XEFTL=d4011e3f8e535a680de16a66fe3579221&mode=module&top=&f_mode=list&PMID=55791
Pekka Lanttohan toimi Suomussalmellakin aikanaan.vaikuttaa Joroisissa nykyää.
- Lanton Pekka
taitaapi kirjoitti:
vaikuttaa Joroisissa nykyää.
jo on vaikuttamassa !
- oli Lääkäri
nimeltänsä Mandela.Vaikutti Natsi-Saksassa. Kuulostaa aivan samanlaiselta.
- kyllä
mengele
- NIPSU-NEITI
Kyllä sen natsi-lääkärin nimi oli Mengele.
- mandola
NIPSU-NEITI kirjoitti:
Kyllä sen natsi-lääkärin nimi oli Mengele.
taitaakin olla kitara-merkki
- Komissaario
mandola kirjoitti:
taitaakin olla kitara-merkki
Kyllä Lantto on oikeassa. Jos itse olisin vuodepotilaana sairaalassa muiden ihmisten varassa ja olisi tiedossa että parantumista ei ole niin kyllä pyytäisin itse " piikkiä " Pelkkä ajatuskin kauhistuttaa että vanhuudessa kävisi itselle näin ja joutuisi sairaalaan.
Parempi kuolema on kuolla SAAPPAAT JALASSA ! - parempi ja
Komissaario kirjoitti:
Kyllä Lantto on oikeassa. Jos itse olisin vuodepotilaana sairaalassa muiden ihmisten varassa ja olisi tiedossa että parantumista ei ole niin kyllä pyytäisin itse " piikkiä " Pelkkä ajatuskin kauhistuttaa että vanhuudessa kävisi itselle näin ja joutuisi sairaalaan.
Parempi kuolema on kuolla SAAPPAAT JALASSA !nopeampi tapa on kuolla MOOTTORIPYÖRÄsaappaat jalassa..
meni Suomussalmelta sen vuoksi kun Joroisten- kunta haki sellaista lääkäriä kuntaa, joka toisi kunnalle paljon säästöjä.
Muutaman kerran kävin kun Lantto oli täällä mummojen yö unia parantelemassa.- l ä ä k ä r i
oli/on sanoi asiat suoraan, ei valittamista. Mutta tottakai saa olla myös erimieltä, eihän hoitoihinkaan yleensä ole sapluuna ratkaisua vaan jokin sairaus saattaa olla monien tekijöitten summa.
Yleensä luullaan, että siitä pilleripurkista se apu löytyy vaikka syyt saattavat olla muualla. Usein myös lääkäritkin pääsevät helpommalla kun vaan katsoo pharma fennicasta taudin kuvaan sopivan kemikaalin ja tulostaa vaan resetin ja seuraava.... - Dr Feelgood
l ä ä k ä r i kirjoitti:
oli/on sanoi asiat suoraan, ei valittamista. Mutta tottakai saa olla myös erimieltä, eihän hoitoihinkaan yleensä ole sapluuna ratkaisua vaan jokin sairaus saattaa olla monien tekijöitten summa.
Yleensä luullaan, että siitä pilleripurkista se apu löytyy vaikka syyt saattavat olla muualla. Usein myös lääkäritkin pääsevät helpommalla kun vaan katsoo pharma fennicasta taudin kuvaan sopivan kemikaalin ja tulostaa vaan resetin ja seuraava....Monen mielestähän lääkäri on aivan kelvoton, ellei hän anna reseptiä. Eli lääkettä, vaikka siitä ei mitään apua olisi. Ihmiset tukkii terveyskeskukset olemattomien vaivojensa kanssa, ja vaativat niihin pikaista parannusta.
Jos lääkäri yrittää ehdotella omahoitoa, elintapojen muutosta, tai mutta paremmin auttavaa, niin taas on lääkäri huono.
Kerran kuulin myös valitettavan, että lääkäri oli oikein huono, kun joutui kirjasta ktasomaan lisätietoa. Hyvä lääkäri kuulemma osaa ulkoa kaikkia sairaudet.
Lopettakaa se joutava istuskelu siellä tervesykeskusten auloissa, ja alkakaa auttaa itse itseänne. Tehkää myös hoitotahto-ja elintenluovutus- sekä hautaustestamentti paperille jo hyvissä ajoinn ennen kuolemaa.
Yleensäkin lopettakaa tuyrha huprakehtaminen, ryhdistäytykää ja ottakaa vastuu omasta elämästänne. Niin ja erotkaa kirkosta! - nimitys
Dr Feelgood kirjoitti:
Monen mielestähän lääkäri on aivan kelvoton, ellei hän anna reseptiä. Eli lääkettä, vaikka siitä ei mitään apua olisi. Ihmiset tukkii terveyskeskukset olemattomien vaivojensa kanssa, ja vaativat niihin pikaista parannusta.
Jos lääkäri yrittää ehdotella omahoitoa, elintapojen muutosta, tai mutta paremmin auttavaa, niin taas on lääkäri huono.
Kerran kuulin myös valitettavan, että lääkäri oli oikein huono, kun joutui kirjasta ktasomaan lisätietoa. Hyvä lääkäri kuulemma osaa ulkoa kaikkia sairaudet.
Lopettakaa se joutava istuskelu siellä tervesykeskusten auloissa, ja alkakaa auttaa itse itseänne. Tehkää myös hoitotahto-ja elintenluovutus- sekä hautaustestamentti paperille jo hyvissä ajoinn ennen kuolemaa.
Yleensäkin lopettakaa tuyrha huprakehtaminen, ryhdistäytykää ja ottakaa vastuu omasta elämästänne. Niin ja erotkaa kirkosta!Ihmeellistä mutta totta että täältä peräkylältä löytyy järkeviäkin kommentteja. Ehdottaisin että sinut nimitettäisiin kuntamme johtavaksi terveyskeskus lääkäriksi niin saataisiin nuo terveyspuolen menotkin kuriin. Kukaan muu ei ole paras avun ja lääkkeen tuoja kuin potilas itse.
Terveet elämäntavat kunniaan ja jnee.....
Komissaario - Dr Feelgood
nimitys kirjoitti:
Ihmeellistä mutta totta että täältä peräkylältä löytyy järkeviäkin kommentteja. Ehdottaisin että sinut nimitettäisiin kuntamme johtavaksi terveyskeskus lääkäriksi niin saataisiin nuo terveyspuolen menotkin kuriin. Kukaan muu ei ole paras avun ja lääkkeen tuoja kuin potilas itse.
Terveet elämäntavat kunniaan ja jnee.....
KomissaarioTohtori kiittää luottamuksesta. Samalla ilomoittelen, että en ole asunut Suomussalmella 30 vuoteen.
Tohtori on vakavaraisen kunnan vakavarainen virkamies, eikä ainakaan juuri nyt haaveile paluusta rämsänrantaan.
- huhuri
Lanton asuvan Piispajärvellä.
- asiaa ajatellut
ei kaikki asiat ole sinivalkoisia.
- Anonyymi
PL otti vain ennakkolähdön, nyt asia ns. normaalia toimintaa.
YLE Uusimaa 10.4.2020
Vanhusten elvytyskieltopäätöksiä on ryhdytty tekemään puhelimitse koronaepidemian vuoksi...
91-vuotias tuusulalainen vanhus sai yllättäen tiistaina puhelun lääkäriltä. Lääkäri halusi keskustella vanhuksen hoitosuunnitelmasta. Keskustelun lopputuloksena lääkäri asetti vanhuksen elvytyskieltoon.
Tapahtuneesta kertoo Ylelle vanhuksen lapsenlapsi. Yle on nähnyt potilasasiakirjat, joissa vahvistetaan, että asiasta on keskusteltu puhelimessa. Syynä oli se, että potilaan eloonjäämisen ennuste olisi elvytystilanteessa ollut erittäin huono.
Tuusulalaisvanhuksen tapauksessa potilasasiakirjaan on kirjattu, että puhelinkeskustelussa on “Sovittu DNR”. DNR tulee englanninkielen sanoista do not resuscitate. Suomeksi se tarkoittaa “älkää elvyttäkö”.
Tyttärentytär kertoo, että yllättäen tullut puhelu järkytti vanhusta.
– Minulle tulee vähän mieleen puhelinmyynti, että laitettaisko teillekin tämmöinen elvytyskielto tästä. Miltäs kuulostais, laitetaanko rasti ruutuun?
_________,_________
Mikä lie tilanne siellä kotipitäjässä nykyisin?
Taitavat laittaa rastit ruutuihin kyselemättä etänä Kajaanissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PL otti vain ennakkolähdön, nyt asia ns. normaalia toimintaa.
YLE Uusimaa 10.4.2020
Vanhusten elvytyskieltopäätöksiä on ryhdytty tekemään puhelimitse koronaepidemian vuoksi...
91-vuotias tuusulalainen vanhus sai yllättäen tiistaina puhelun lääkäriltä. Lääkäri halusi keskustella vanhuksen hoitosuunnitelmasta. Keskustelun lopputuloksena lääkäri asetti vanhuksen elvytyskieltoon.
Tapahtuneesta kertoo Ylelle vanhuksen lapsenlapsi. Yle on nähnyt potilasasiakirjat, joissa vahvistetaan, että asiasta on keskusteltu puhelimessa. Syynä oli se, että potilaan eloonjäämisen ennuste olisi elvytystilanteessa ollut erittäin huono.
Tuusulalaisvanhuksen tapauksessa potilasasiakirjaan on kirjattu, että puhelinkeskustelussa on “Sovittu DNR”. DNR tulee englanninkielen sanoista do not resuscitate. Suomeksi se tarkoittaa “älkää elvyttäkö”.
Tyttärentytär kertoo, että yllättäen tullut puhelu järkytti vanhusta.
– Minulle tulee vähän mieleen puhelinmyynti, että laitettaisko teillekin tämmöinen elvytyskielto tästä. Miltäs kuulostais, laitetaanko rasti ruutuun?
_________,_________
Mikä lie tilanne siellä kotipitäjässä nykyisin?
Taitavat laittaa rastit ruutuihin kyselemättä etänä Kajaanissa?Asiathan saa niin halutessaan kuulostamaan pahemmilta, kuin mitä ne todellisuudessa on. Elvytystilanne ei todellakaan ole vanhuksen kohdalla sama asia, kuin nuoren ihmisen kohdalla, hauras vanhus voi menehtyä elvytystilanteessa mahdollisesti tuleviin vaurioihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiathan saa niin halutessaan kuulostamaan pahemmilta, kuin mitä ne todellisuudessa on. Elvytystilanne ei todellakaan ole vanhuksen kohdalla sama asia, kuin nuoren ihmisen kohdalla, hauras vanhus voi menehtyä elvytystilanteessa mahdollisesti tuleviin vaurioihin.
On se jollakin rikas elämä kun kaivelee esiin 13 vuotta vanhoja keskusteluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se jollakin rikas elämä kun kaivelee esiin 13 vuotta vanhoja keskusteluja.
Tämä on kyllä nyt hyvin ajankohtainen asia. Ei kukaan halua kasvina maata eikä kärsiä kivuista, mutta aikoinaan se lääkäri piti jo 60v vanhuksina, joita ei tarvinnut kuntouttaa halvauksen jälkeen ym. ym. Itsehän sitten vastaa tekosistaan, kun elon polku täällä katkeaa. Voi olla herralle yllätys.
- Anonyymi
Yleensä vanhuksen lopun lähestyessä mukana häärii joku hänen jo iakäs tyttönsä ja vaatii jo liki kylmennyttä ruumista vietäväksi teho hoitooh.
Lanttohan touhutiin tänne säästämään tehy kuluissa ja sen hän myös teki, kiitos Lantto sinulle tien näyttämisestä.- Anonyymi
Niinkö te luulette että tämä Lantto poika lukee täällä näitä juttuja. Kyllä se tietää että lehdet hänestä kirjoittelee ja televisiossakin oli joku aika sitten kommentoimassa. Mutta turhaa täällä kirjoittaa yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662129
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142042- 1021469
- 1201423
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4581267- 751053
- 49891
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä226794Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa355776