Katso tämä traileri:
http://www.toverdener.dk/
Ethän unohda tätä elokuvaa. Se esitetään torstaina 21.08.2008. Tule katsomaan kello 15:30 Tapiolasaliin. Voit ostaa liput myös etukäteen netistä.
Veljesseuran sivuilla on ollut jo kauan tämä mainos:
JT-elokuva erottamisesta nähdään Suomessakin
Aaac - 07/06/2008 - 13:24
Tanskalainen elokuva To verdener (Worlds Apart) nähdään elokuussa Espoo Ciné -elokuvajuhlilla. Elokuva kertoo nuoresta Jehovan todistaja -naisesta, joka ihastuu "maailmalliseen" mieheen ja erotetaan.
"Tanskalaisen Niels Arden Oplevin uusimmassa taidonnäytteessä To verdener joutuu Jehovan todistajiin kuuluva Sara valintojen eteen kielletyn rakkauden vuoksi."
Elokuvajuhlat järjestetään 19.–24. elokuuta Tapiolassa, Espoon kulttuurikeskuksessa. Lippujen verkkokauppa aukeaa perjantaina 25. heinäkuuta. Ohjelmiston elokuviin ja tarkkoihin esitysaikoihin voi tutustua verkkosivuilla heinäkuun puolivälistä lähtien.
Espoo Ciné
http://www.espoocine.fi/fi/2008/lehdisto/tiedotteet
Torstaina JT-elokuva Espoon Tapiolassa
32
1821
Vastaukset
- nou.
Ei ihastumisesta ketään eroteta. Koitetaampa nyt hieman pysyä raiteilla.
- Johanneksen_poika
>>Koitetaampa nyt hieman pysyä raiteilla.
Koitetaanpa nyt lukea elokuvatiedote Espoo Cinen sivuilta. Osta samalla lippu:
http://www.espoocine.fi/fi/2008/ohjelmisto/verkkokauppa?lang=fin&tctpage=movieinfo&&movieid=405
Aiemmin elokuvastaan Martinin unelma palkittu Niels Arden Oplev jatkaa tinkimättömällä linjallaan. 17-vuotiaan Saran perhe kuuluu Jehovan todistajiin ja Sara on ylpeä uskostaan, jonka opissa viimeisellä tuomiolla ja pelastuksella on keskeinen rooli. Vakaumus alkaa kuitenkin horjua, kun isä tunnustaa uskottomuutensa ja samoihin aikoihin myös 23-vuotias muusikko Teis astuu Saran elämään. Uudessa tilanteessa Sara joutuu mahdottomien valintojen eteen.
Oplev kuvaa tositapahtumiin pohjautuvassa elokuvassaan hallitusti kahden maailman yhteentörmäystä; molempia osapuolia ymmärtäen, mutta uskonnollista ahdasmielisyyttä säälimättä piiskaten. Elokuvasta muotoutuu hieno tarina omaa paikkaansa etsivästä nuoresta naisesta, jolla on rohkeutta ja viisautta ottaa elämä omaan hallintaansa. Elokuva on ollut kotimaassaan Tanskassa suuri arvostelu- ja yleisömenestys. - Johanneksen_poika
Espoo Cinen internet-sivut tarjoaa yleisölle myös oppimateriaalia, joka kertoo Jehovan todistajien ahdistavasta yhteisöstä ja jyrkistä säännöistä.
Oppimateriaali täällä:
http://www.espoocine.fi/2005/images/verkkokauppa_kuvat/File/To verdener oppimateriaali.pdf - Johanneksen_poika
Johanneksen_poika kirjoitti:
Espoo Cinen internet-sivut tarjoaa yleisölle myös oppimateriaalia, joka kertoo Jehovan todistajien ahdistavasta yhteisöstä ja jyrkistä säännöistä.
Oppimateriaali täällä:
http://www.espoocine.fi/2005/images/verkkokauppa_kuvat/File/To verdener oppimateriaali.pdfEntisten jäsenten kohtelu:
Jehovan todistajien liike on saanut kritiikkiä siitä, että se vaatii jäseniään karttamaan liikkeen entisten jäsen-
ten kanssa tekemisissä olemista. Erotettuja ei saa edes tervehtiä, tämä voi olla hyvin traumaattista, jos esi-
merkiksi koko perhe kuuluu liikkeeseen. Entiset Jehovan todistajat ovat toisinaan antaneet järjestön toimin-
tatapaa arvostelevia haastatteluja televisiossa, radiossa sekä lehdistössä. Liikkeen entisten jäsenten ja
jättämistä harkitsevien kohtelu on esitetty "hengellisenä väkivaltana". Lähde: Wikipedia
Onko teidän mielestänne olemassa jotain sellaisia asioita, joiden edestä te olisitte valmiita taiste-
lemaan tai jopa katkaisemaan lopullisesti perhesiteitä? Olisiko elämä ilman sukua, perhettä ja
ystäviä mielestänne elämisen arvoista?
d. Millaista vahvuutta Saralta vaadittiin tekemään valinta oman vakaumuksensa ja oman identi-
teetin löytämisen suhteen? Keskustelkaa, millaisia asioita Sara menetti tai mahdollisesti sai
Jehovan todistajien yhteisöstä erottautessaan? Hän opiskeli opettajaksi, jota hänen ei olisi ollut
aikaisemmin ollut mahdollista tehdä.
Millainen opettaja hänestä mahtoi tulla?
Millä tavoin elämänkokemus Jehovan todistajien parissa voi mielestänne vaikuttaa Saran
loppuelämään? Miten Jehovan todistajat suhtautuvat elokuvassa lasten opiskeluun? - arvata.
>>Koitetaampa nyt hieman pysyä raiteilla.
Koitetaanpa nyt lukea elokuvatiedote Espoo Cinen sivuilta. Osta samalla lippu:
http://www.espoocine.fi/fi/2008/ohjelmisto/verkkokauppa?lang=fin&tctpage=movieinfo&&movieid=405
Aiemmin elokuvastaan Martinin unelma palkittu Niels Arden Oplev jatkaa tinkimättömällä linjallaan. 17-vuotiaan Saran perhe kuuluu Jehovan todistajiin ja Sara on ylpeä uskostaan, jonka opissa viimeisellä tuomiolla ja pelastuksella on keskeinen rooli. Vakaumus alkaa kuitenkin horjua, kun isä tunnustaa uskottomuutensa ja samoihin aikoihin myös 23-vuotias muusikko Teis astuu Saran elämään. Uudessa tilanteessa Sara joutuu mahdottomien valintojen eteen.
Oplev kuvaa tositapahtumiin pohjautuvassa elokuvassaan hallitusti kahden maailman yhteentörmäystä; molempia osapuolia ymmärtäen, mutta uskonnollista ahdasmielisyyttä säälimättä piiskaten. Elokuvasta muotoutuu hieno tarina omaa paikkaansa etsivästä nuoresta naisesta, jolla on rohkeutta ja viisautta ottaa elämä omaan hallintaansa. Elokuva on ollut kotimaassaan Tanskassa suuri arvostelu- ja yleisömenestys.Eli siis VS sivun lööppi oli taas harhaanjohtava.
- on hienoa..
Oppimateriaali täällä:
http://www.espoocine.fi/2005/images/verkkokauppa_kuvat/File/To verdener oppimateriaali.pdfIhanaa että koulussakin voidaan keskustella avoimesti "totuudesta" ja maikat ovat tehneet erinomaista ja laadukasta opiskelumateriaalia oppilalaille.
- Niin viisastut
arvata. kirjoitti:
Eli siis VS sivun lööppi oli taas harhaanjohtava.
Ihastuminen maailmalliseen johti erottamiseen.
Katso traileri, niin näet syyn.
- ote.
materiaalista.
>>>Kaikki se, mitä Raamatussa ei ole
mainittu, on kiellettyä- Johanneksen_poika
Mitä olen esittänyt väärin. Huomaa se, että olen lainannut Veljesseuran sivulta mainoksen ja sitten linkin traileriin.
Olisiko minun pitänyt muuttaa noissa lainauksissa jotain? Eikö se olisi ollut epärehellistä?
Etkö erota sitä, mikä on omaa tekstiäni ja mikä on lainausta?
Kerro sinä, miten sinä esittäisit tästä elokuvasta tiedotteen. Kuulisin mielelläni. Ja arvostelisin sitten sen. :) - käsittää.
Mitä olen esittänyt väärin. Huomaa se, että olen lainannut Veljesseuran sivulta mainoksen ja sitten linkin traileriin.
Olisiko minun pitänyt muuttaa noissa lainauksissa jotain? Eikö se olisi ollut epärehellistä?
Etkö erota sitä, mikä on omaa tekstiäni ja mikä on lainausta?
Kerro sinä, miten sinä esittäisit tästä elokuvasta tiedotteen. Kuulisin mielelläni. Ja arvostelisin sitten sen. :)>>>sitten linkin traileriin.
- Johanneksen_poika
käsittää. kirjoitti:
>>>sitten linkin traileriin.
>>Oppimateriaali oli maustettu mainitsemallani tiedolla.
Niin, ja entä sitten. En minä ole vastuussa oppimateriaalista.
>>Väitätkö että se oli oikeaa tietoa?
No on se enemmän totta kuin Vartiotorniseuran hehkutus vuodesta 1914. Ja on se enemmän totta kuin sukupolviopit, jotka pyörivät 180 astetta muutaman vuoden välein. On se enemmän totta kuin "rakkaus" jehovantodistajien keskuudessa.
Kun katsoo sitä hedelmää, mitä Vartiotorniseuran on tuottanut, suorastaan kauhistuttaa. Valheet, salaseurajärjestö, normaalien sukulaissuhteiden pakollinen tukahduttaminen, perheiden ja sukujen hajoaminen yms.
Joku jatkakoon tästä...
Tule katsomaan elokuva ja arvostele sitten. Toki voit noudattaa Espoo Läntisen seurakunnan sihteerin esimerkkiä ja kritisoida elokuva jo etukäteen näkemättä sitä. Siinä on meille seuraava Hesarin elokuvakriitikko! Ehkä sinä olet samaa sarjaa.
Et uskalla tulla katsomaan elokuvaa, joka paljastaa suurille joukoille Jehovan todistajien henkisen julmuuden ja nurjat toimintatavat. Sen verran noista trailerin pätkistä jo tietää odottaa... - toki.
>>Oppimateriaali oli maustettu mainitsemallani tiedolla.
Niin, ja entä sitten. En minä ole vastuussa oppimateriaalista.
>>Väitätkö että se oli oikeaa tietoa?
No on se enemmän totta kuin Vartiotorniseuran hehkutus vuodesta 1914. Ja on se enemmän totta kuin sukupolviopit, jotka pyörivät 180 astetta muutaman vuoden välein. On se enemmän totta kuin "rakkaus" jehovantodistajien keskuudessa.
Kun katsoo sitä hedelmää, mitä Vartiotorniseuran on tuottanut, suorastaan kauhistuttaa. Valheet, salaseurajärjestö, normaalien sukulaissuhteiden pakollinen tukahduttaminen, perheiden ja sukujen hajoaminen yms.
Joku jatkakoon tästä...
Tule katsomaan elokuva ja arvostele sitten. Toki voit noudattaa Espoo Läntisen seurakunnan sihteerin esimerkkiä ja kritisoida elokuva jo etukäteen näkemättä sitä. Siinä on meille seuraava Hesarin elokuvakriitikko! Ehkä sinä olet samaa sarjaa.
Et uskalla tulla katsomaan elokuvaa, joka paljastaa suurille joukoille Jehovan todistajien henkisen julmuuden ja nurjat toimintatavat. Sen verran noista trailerin pätkistä jo tietää odottaa...>>>Niin, ja entä sitten. En minä ole vastuussa
- Tower of power
toki. kirjoitti:
>>>Niin, ja entä sitten. En minä ole vastuussa
Sinähän rikot ylistämäsi järjestön antamia selviä ohjeita siitä, että (jehoantodistajuutta käsittelevillä) kriittisillä keskustelukanavilla ei saisi luurailla. Oletko ehkä tässä kohtaa emo-järjestön kanssa eri mieltä??
Jos olet, niin sehän on tietenkin oikein hyvä alku oman maailmankuvasi avartamiselle ja todellisiin ihmisiin tutustumiselle. Mikä vieläkin tärkeämpää: oikean tiedon saamiselle sellaisesta järjestöstä, jonka mielestä vain se itse olisi pätevä arvioimaan itseään; kun taas kaikki kritiikki vaiennetaan. - Johanneksen_poika
toki. kirjoitti:
>>>Niin, ja entä sitten. En minä ole vastuussa
>>Niin niin, sinuahan ei kiinnosta onko jokin oikein vai väärin. Mainostat vain.
No nythän sinä "ammuit itseäsi jalkaan", kuten eräs sanonta kuuluu, kun oikein mokaa sanoillaan.
Kiinnostaako sinua se, mitä "mainostat", kun viet ihmisille Vartiotornilehtiä? Kiinnostaako sinua, että olet opettanut väärää oppia 100% varmuudella joko viime vuonna tai tänä vuonna?
Viime vuonna opetit ovilla, että "se" sukupolvi olisi "paha sukupolvi". Oikeaa vai väärää opetusta?
Nyt tänä vuonna opetatkin täysin päinvastoin. "Se" sukupolvi liittyykin nyt ns. "voideltuihin" eli on "hyvä sukupolvi". Vai kuuluvatko voidellut siihen pahaan sukupolveen? Se taas olisi omaa valoasi, josta eivät Brooklynin papat tykkää. :)
Kiinnostaako sinua, että opetat väärin, kun mainostat monia Vartiotornin hatusta vedettyjä asioita? Oletko vastuussa siitä minkäkaltaista viestiä ihmisille viet?
Itse olen pahoillani, että kolme vuosikymmentä käsittävänä aikana monet kerrat vein väärää "hyvää" uutista ihmisille, kun levitin Vartiotornilehden mainostamaa vuotta 1914 ja vein väärää sanomaa, kun "se" sukupolvi joka oli elossa vuonna 1914 ei katoaisi ennen kuin Harmagedon tulisi. Vartiotorniseura vaihtoi opetuksensa sukupolvesta epämääräiseen pahaan sukupolveen, joka taas tänä vuonna muuttui hyväksi. "Tuuliviiri yllä talon katon..." lauloi Danny muinoin viime vuosituhannella. Brooklynissa on tainnut katolla oleva tuuliviiri pyöriä hurjasti eri suunnista. :)
Anteeksi hyvät ihmiset. Opetin ovilla vääriä asioita, koska luulin niiden olevan luotettavasta lähteestä, mutta mitä vielä.
Pyydän nöyrimmästi anteeksi. Toimin "hyvässä uskossa", kun en vielä ollut kyseenalaistanut sitä "ehdotonta" ja varmaa totuutta, mitä Brooklynistä meille syötettiin.
Kun silmät kerran avautuvat, niitä ei enää saa kiinni pidettyä. Näin on käynyt minulle - ja monelle muulle. - kullakin.
Tower of power kirjoitti:
Sinähän rikot ylistämäsi järjestön antamia selviä ohjeita siitä, että (jehoantodistajuutta käsittelevillä) kriittisillä keskustelukanavilla ei saisi luurailla. Oletko ehkä tässä kohtaa emo-järjestön kanssa eri mieltä??
Jos olet, niin sehän on tietenkin oikein hyvä alku oman maailmankuvasi avartamiselle ja todellisiin ihmisiin tutustumiselle. Mikä vieläkin tärkeämpää: oikean tiedon saamiselle sellaisesta järjestöstä, jonka mielestä vain se itse olisi pätevä arvioimaan itseään; kun taas kaikki kritiikki vaiennetaan.Tuo on tyypillinen tapa järjestää itselleen työ rauha. Jos joku esittää kritiikkiä, pyritään syyllistämään kritiikin esittäjä, että voisi sitten hallita palstaa rauhassa. Kymmenen vuoden aikana olen kaikki konstit nähnyt, etkä voi tarjota mitään mikä olisi ns. uutta.
- näkymä.
>>Niin niin, sinuahan ei kiinnosta onko jokin oikein vai väärin. Mainostat vain.
No nythän sinä "ammuit itseäsi jalkaan", kuten eräs sanonta kuuluu, kun oikein mokaa sanoillaan.
Kiinnostaako sinua se, mitä "mainostat", kun viet ihmisille Vartiotornilehtiä? Kiinnostaako sinua, että olet opettanut väärää oppia 100% varmuudella joko viime vuonna tai tänä vuonna?
Viime vuonna opetit ovilla, että "se" sukupolvi olisi "paha sukupolvi". Oikeaa vai väärää opetusta?
Nyt tänä vuonna opetatkin täysin päinvastoin. "Se" sukupolvi liittyykin nyt ns. "voideltuihin" eli on "hyvä sukupolvi". Vai kuuluvatko voidellut siihen pahaan sukupolveen? Se taas olisi omaa valoasi, josta eivät Brooklynin papat tykkää. :)
Kiinnostaako sinua, että opetat väärin, kun mainostat monia Vartiotornin hatusta vedettyjä asioita? Oletko vastuussa siitä minkäkaltaista viestiä ihmisille viet?
Itse olen pahoillani, että kolme vuosikymmentä käsittävänä aikana monet kerrat vein väärää "hyvää" uutista ihmisille, kun levitin Vartiotornilehden mainostamaa vuotta 1914 ja vein väärää sanomaa, kun "se" sukupolvi joka oli elossa vuonna 1914 ei katoaisi ennen kuin Harmagedon tulisi. Vartiotorniseura vaihtoi opetuksensa sukupolvesta epämääräiseen pahaan sukupolveen, joka taas tänä vuonna muuttui hyväksi. "Tuuliviiri yllä talon katon..." lauloi Danny muinoin viime vuosituhannella. Brooklynissa on tainnut katolla oleva tuuliviiri pyöriä hurjasti eri suunnista. :)
Anteeksi hyvät ihmiset. Opetin ovilla vääriä asioita, koska luulin niiden olevan luotettavasta lähteestä, mutta mitä vielä.
Pyydän nöyrimmästi anteeksi. Toimin "hyvässä uskossa", kun en vielä ollut kyseenalaistanut sitä "ehdotonta" ja varmaa totuutta, mitä Brooklynistä meille syötettiin.
Kun silmät kerran avautuvat, niitä ei enää saa kiinni pidettyä. Näin on käynyt minulle - ja monelle muulle.Ymmärrän toki, että sinulle viimeiset päivät eivät enää merkitse ennustuksena mitään. Se olisikin outoa, koska kaveeraat 2. Joh 1:11 henkisten kavereittesi pöydässä VS sivuilla.
Millainen on oikea opetuksesi kyseisestä jakeesta? - Tower of power
kullakin. kirjoitti:
Tuo on tyypillinen tapa järjestää itselleen työ rauha. Jos joku esittää kritiikkiä, pyritään syyllistämään kritiikin esittäjä, että voisi sitten hallita palstaa rauhassa. Kymmenen vuoden aikana olen kaikki konstit nähnyt, etkä voi tarjota mitään mikä olisi ns. uutta.
Et tainnut lainkaan pistää merkille, että edellisessä viestissäni esitin kyseiselle kirjoittajalle (en tiedä oletko se sinä) KANNUSTUSTA tälläkin palstalla vuorovaikuttamiseen. Tosin viestini alkoi hiukan sarkastisesti, mutta tuo sarkasmi/kritiikki kohdistui nimenomaan Vartiotorniseuraa kohtaan siitä, että se kieltää jäseniään ylipäänsä vierailemasta tällaisilla keskustelupalstoilla.
Kannustankin jokaista tällä palstalla vierailevaa Vartiotorniseuran kannattajaa pohtimaan sitä, miksi näin on. - Johanneksen_poika
näkymä. kirjoitti:
Ymmärrän toki, että sinulle viimeiset päivät eivät enää merkitse ennustuksena mitään. Se olisikin outoa, koska kaveeraat 2. Joh 1:11 henkisten kavereittesi pöydässä VS sivuilla.
Millainen on oikea opetuksesi kyseisestä jakeesta?>>Ymmärrän toki, että sinulle viimeiset päivät eivät enää merkitse ennustuksena mitään.
Ymmärrät aivan väärin. Minua kiinnostaa mitä suurimmassa määrin Raamattu ja se mitä se ennustaa. Olinhan yhtenä jäsenenä työryhmässäkin, mikä esitti (tai yritti esittää) Vartiotorniin lukijoiden kysymyksen, missä pohditaan juuri tuota asiaa. Suomen Betel veti välistä ja alkoi etsiä työryhmän jäseniä voidakseen "auttaa" (lue: laittaa mustalle listalle ja erottaa) heitä. Mitäpä sinä sanot tästä pohdinnasta ja varsinkin siitä, miten tylysti Betel siihen vastasi:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/7aikaa/
Kun Suomen Betel ei halunnut kääntää tuota englanniksi ja lähettää päätoimistoon Brooklyniin, työryhmämme päätti käännättää tuon ammatilaisilla. Niinpä suomalais-ranskalainen avustajakaksikko teki mainiota työtä, ja lopputulos on tällainen:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/7times/ - selityksistä....
>>Ymmärrän toki, että sinulle viimeiset päivät eivät enää merkitse ennustuksena mitään.
Ymmärrät aivan väärin. Minua kiinnostaa mitä suurimmassa määrin Raamattu ja se mitä se ennustaa. Olinhan yhtenä jäsenenä työryhmässäkin, mikä esitti (tai yritti esittää) Vartiotorniin lukijoiden kysymyksen, missä pohditaan juuri tuota asiaa. Suomen Betel veti välistä ja alkoi etsiä työryhmän jäseniä voidakseen "auttaa" (lue: laittaa mustalle listalle ja erottaa) heitä. Mitäpä sinä sanot tästä pohdinnasta ja varsinkin siitä, miten tylysti Betel siihen vastasi:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/7aikaa/
Kun Suomen Betel ei halunnut kääntää tuota englanniksi ja lähettää päätoimistoon Brooklyniin, työryhmämme päätti käännättää tuon ammatilaisilla. Niinpä suomalais-ranskalainen avustajakaksikko teki mainiota työtä, ja lopputulos on tällainen:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/7times/Eihän tuo pohdinta johtanut yhtään mihinkään. Mitä seitsemän ajan lopussa tapahtui jos kerran se alkoi syntiinlankeemuksesta?
Sitten vielä kerran pyydän henkistä tulkintaa VS sivun rienaajista ja 2 Joh.1: 10-11. Voisitko perustaa työryhmän pohtimaan sitä miksi sinun ei tarvitse noudattaa tuota selvää jaetta. - Johanneksen_poika
selityksistä.... kirjoitti:
Eihän tuo pohdinta johtanut yhtään mihinkään. Mitä seitsemän ajan lopussa tapahtui jos kerran se alkoi syntiinlankeemuksesta?
Sitten vielä kerran pyydän henkistä tulkintaa VS sivun rienaajista ja 2 Joh.1: 10-11. Voisitko perustaa työryhmän pohtimaan sitä miksi sinun ei tarvitse noudattaa tuota selvää jaetta.>>pyydän tulkintaa 2 Joh.1: 10-11
Kyllä se niin on, että itse valitsen seurani. Ja arvioin usein ihmisiä sillä perusteella, millaista "hedelmää" he tuottavat, en sillä perusteella, mihin kuppikuntaan he kuuluvat ja mitä he väittävät olevansa.
Raamattu kertoo tästä näin:
(Matteus 7:17-20) 17 Samoin jokainen hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää, mutta jokainen mätä puu tuottaa mätää hedelmää; 18 hyvä puu ei voi kantaa mätää hedelmää eikä mätä puu tuottaa hyvää hedelmää. 19 Jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Niinpä siis heidän hedelmistään te tunnette heidät.
Vartiotorniseuran ohjeistama järjestö tuottaa todella mätää hedelmää, sen olen omin silmin nähnyt. Niinpä tuon raamatunpaikan perusteella se "mätä puu".
Valitsen seurani tuon "mädän puun" ulkopuolelta mieluummin.
Monet tuntemani Veljesseuran jäsenet tuottavat sen sijaan hyvää hedelmää. He heijastavat myötätuntoa, ovat myönteisesti kiinnostuneita lähimmäisistään riippumatta siitä, ajattelevatko he samalla tavalla kuin he itse.
Lopuksi lainaan Raamattua. Tässä kuvauksessa Vartiotorniseuran sokeat seuraajat käyttäytyvät kuten pappi ja leeviläinen, mutta halveksittu samarialainen toimii kuten Veljesseuran tavalliset, normaalit, oikeat ihmiset, jotka vielä tuntevat lähimmäisenrakkautta, joka on Jehovan todistajilta kokonaan hukassa:
(Luukas 10:29-37) 29 Mutta koska mies tahtoi todistaa itsensä vanhurskaaksi, hän sanoi Jeesukselle: ”Kuka oikeastaan on minun lähimmäiseni?” 30 Jeesus sanoi vastaukseksi: ”Eräs mies oli menossa Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryöstäjien käsiin, jotka sekä riisuivat hänet että antoivat hänelle iskuja ja menivät pois ja jättivät hänet puolikuolleeksi. 31 Sattumalta eräs pappi oli menossa alas sitä tietä, mutta nähtyään hänet hän meni ohi vastakkaista puolta. 32 Samoin muuan leeviläinenkin, kun hän tuli alas sille paikalle ja näki hänet, meni ohi vastakkaista puolta. 33 Mutta eräs samarialainen, joka kulki sitä tietä, tuli hänen kohdalleen, ja nähdessään hänet hän liikuttui säälistä. 34 Niin hän lähestyi häntä ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä. Sitten hän nosti hänet oman juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta. 35 Ja seuraavana päivänä hän otti kaksi denaaria, antoi ne majatalonpitäjälle ja sanoi: ’Pidä hänestä huolta, ja mitä sinulta tämän lisäksi kuluukin, sen minä korvaan sinulle, kun tulen tänne takaisin.’ 36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi teki itsestään ryöstäjien käsiin joutuneen miehen lähimmäisen?” 37 Hän sanoi: ”Se, joka toimi armollisesti häntä kohtaan.” Silloin Jeesus sanoi hänelle: ”Mene ja tee itse samoin.”
Minä arvostan tuota samarialaista, joka oli aidosti kiinnostunut lähimmäisestään ja tämän auttamisesta. Jehovan todistajat toimivat kuten pappi ja leeviläinen, jotka jättävät ihmisen pulaan aina kun se ei sovi heidän itse keksimäänsä "formaattiin". Jehovan todistajilla on vain ehdollista rakkautta. Ja se tuottaa todella mätää hedelmää.
Jehovan todistajat rikkovat sukuja ja perheitä omituisilla karttamissäännöillä. Niillä ei ole mitään tekemistä lähimmäisenrakkauden kanssa, päinvastoin, Vartiotorniseuran tuottama hedelmä on mätää. - pahenee.
>>pyydän tulkintaa 2 Joh.1: 10-11
Kyllä se niin on, että itse valitsen seurani. Ja arvioin usein ihmisiä sillä perusteella, millaista "hedelmää" he tuottavat, en sillä perusteella, mihin kuppikuntaan he kuuluvat ja mitä he väittävät olevansa.
(Matteus 7:17-20) 17 Samoin jokainen hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää, mutta jokainen mätä puu tuottaa mätää hedelmää; 18 hyvä puu ei voi kantaa mätää hedelmää eikä mätä puu tuottaa hyvää hedelmää. 19 Jokainen puu, joka ei tuota hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen. 20 Niinpä siis heidän hedelmistään te tunnette heidät.
Vartiotorniseuran ohjeistama järjestö tuottaa todella mätää hedelmää, sen olen omin silmin nähnyt. Niinpä tuon raamatunpaikan perusteella se "mätä puu".
Monet tuntemani Veljesseuran jäsenet tuottavat sen sijaan hyvää hedelmää. He heijastavat myötätuntoa, ovat myönteisesti kiinnostuneita lähimmäisistään riippumatta siitä, ajattelevatko he samalla tavalla kuin he itse.
Lopuksi lainaan Raamattua. Tässä kuvauksessa Vartiotorniseuran sokeat seuraajat käyttäytyvät kuten pappi ja leeviläinen, mutta halveksittu samarialainen toimii kuten Veljesseuran tavalliset, normaalit, oikeat ihmiset, jotka vielä tuntevat lähimmäisenrakkautta, joka on Jehovan todistajilta kokonaan hukassa:
(Luukas 10:29-37) 29 Mutta koska mies tahtoi todistaa itsensä vanhurskaaksi, hän sanoi Jeesukselle: ”Kuka oikeastaan on minun lähimmäiseni?” 30 Jeesus sanoi vastaukseksi: ”Eräs mies oli menossa Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryöstäjien käsiin, jotka sekä riisuivat hänet että antoivat hänelle iskuja ja menivät pois ja jättivät hänet puolikuolleeksi. 31 Sattumalta eräs pappi oli menossa alas sitä tietä, mutta nähtyään hänet hän meni ohi vastakkaista puolta. 32 Samoin muuan leeviläinenkin, kun hän tuli alas sille paikalle ja näki hänet, meni ohi vastakkaista puolta. 33 Mutta eräs samarialainen, joka kulki sitä tietä, tuli hänen kohdalleen, ja nähdessään hänet hän liikuttui säälistä. 34 Niin hän lähestyi häntä ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä. Sitten hän nosti hänet oman juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta. 35 Ja seuraavana päivänä hän otti kaksi denaaria, antoi ne majatalonpitäjälle ja sanoi: ’Pidä hänestä huolta, ja mitä sinulta tämän lisäksi kuluukin, sen minä korvaan sinulle, kun tulen tänne takaisin.’ 36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi teki itsestään ryöstäjien käsiin joutuneen miehen lähimmäisen?” 37 Hän sanoi: ”Se, joka toimi armollisesti häntä kohtaan.” Silloin Jeesus sanoi hänelle: ”Mene ja tee itse samoin.”
Minä arvostan tuota samarialaista, joka oli aidosti kiinnostunut lähimmäisestään ja tämän auttamisesta. Jehovan todistajat toimivat kuten pappi ja leeviläinen, jotka jättävät ihmisen pulaan aina kun se ei sovi heidän itse keksimäänsä "formaattiin". Jehovan todistajilla on vain ehdollista rakkautta. Ja se tuottaa todella mätää hedelmää.
Jehovan todistajat rikkovat sukuja ja perheitä omituisilla karttamissäännöillä. Niillä ei ole mitään tekemistä lähimmäisenrakkauden kanssa, päinvastoin, Vartiotorniseuran tuottama hedelmä on mätää.>>>Kyllä se niin on, että itse valitsen seurani.
>>pyydän tulkintaa 2 Joh.1: 10-11
Jehovan todistajat rikkovat sukuja ja perheitä omituisilla karttamissäännöillä. Niillä ei ole mitään tekemistä lähimmäisenrakkauden kanssa, päinvastoin, Vartiotorniseuran tuottama hedelmä on mätää.>>Monet tuntemani Veljesseuran jäsenet tuottavat sen sijaan hyvää hedelmää. He heijastavat myötätuntoa, ovat myönteisesti kiinnostuneita lähimmäisistään riippumatta siitä, ajattelevatko he samalla tavalla kuin he itse.
Jehovantodistajien onkin hyvin vaikea ymmärtää, että ihmiset voivat olla ystäviä, lähimmäisiä ja tärkeitä toisilleen riippumatta siitä mitä aatetta nämä milloinkin sattuvat edustamaan. Ehkä tämä kohta vuorisaarnasta on jehovantodistajille hyvin vaikea sisäistää?
43. "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.'
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
45. jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.
46. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin?
47. Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?
- elokuva
herättää keskustelua myös jt-piireissä.
Elokuvassahan uskonnollinen ahdasmielisyys törmää yhteen rohkeuteen ottaa oma elämä hallintaan nuoren naisen kokemana. Elokuva pyrkii kuitenkin ymmärtämään molempia osapuolia. Leffan oppimateriaaliosiossa todettiin, että elokuvan faktatiedot pitävät paikkansa.
Sääli että todistajia ei suositella katsomaan elokuvaa, koska se voisi laajentaa heidän näkemystä erotettuihin/eronneisiin.- Tower of power
>> Sääli että todistajia ei suositella katsomaan elokuvaa, koska se voisi laajentaa heidän näkemystä erotettuihin/eronneisiin.>>
Niinpä. Tässäkin tulee erittän hyvin esille Vartiotorniseuran hillitön halu pitää kaikki langat hyppysissään. Kuvaannollisesti voisikin sanoa, että noiden lankojen toiset päät pitävät Jehovan todistajat tiukassa otteessaan siten kuin tuo järjestö kulloinkin haluaa. Järjestö jopa säätelee sitä, minkälaista tietoa jäsenet saavat itselleen hankkia.
Juuri tämän tyyppinen elokuva olisi kyllä omiaan tuomaan asioihin laajemman ja inhimillisemmän näkökulman. Mutta sitähän ei Vartiotorniseura halua. Heidän toimintaperiaatteensa on varsin selvä: kaikki mikä uhkaa heidän auktoriteettiasemaansa Ainoana Oikeana Totuutena, pitää kieltää. Tavalla tai toisella.
Kysymys on hyvin pitkälle mielenhallinnan keinoista, joita ovat mm. yleistäminen leimaaminen, virhe-argumenointi, syyllistäminen ja pelottelu. Näitä on tämän järjestön historia pullollaan aina nykypäivään asti. - Vai niin
Leffan oppimateriaaliosiossa todettiin, että elokuvan faktatiedot pitävät paikkansa, niin pitävätkö? onko JT olleet mukana elokuvan teossa?
- .. kerrottiin ..
Vai niin kirjoitti:
Leffan oppimateriaaliosiossa todettiin, että elokuvan faktatiedot pitävät paikkansa, niin pitävätkö? onko JT olleet mukana elokuvan teossa?
Pitkän todistajataustan omaavana pidin faktatietoja oikeina. Jehovan todistajien olisi hyvä muistaa, että asioilla on aina kaksi puolta.
Elokuvan Sara, 17v jt-nuori, joutui käymään sellaisen "mankelin" läpi, jollaista harva tavallinen ihminen joutuu koskaan kokemaan. Siis aikuisenakaan. Onneksi hän selvisi kokemuksistaan selväjärkisenä.
- sisarvaan
asbestiongelman vuoksi?? Tapiolan teatterin sortuneesta katosta löytyi asbestia, minkä takia leffat siirretty Helsinkiin (Andorraan??). Näin kertoi uutinen. Onko tieto ajankohtainen? Tietääkö joku?
- sisar vaan...
Anteeksi, katsoin leffan nimen väärin. Tätä elokuvaa ei ole siirretty, vaan se on Tapiolassa niin kuin pitikin. Olen pahoilllani.
Vallan mainio, etten sanoisi!
Jos joltakin jäi välistä, niin täältä voi netistä ostaa sen DVD:nä
http://www13.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=2969017&subcat=region2- Johanneksen_poika
Elokuva toi totuudenmukaisesti esiin sen, että "karkotettujen" (erotettujen) kanssa ei puhuta, heitä ei edes nähdä, kun kadulla tulee JT vastaan.
Ihmissuhteilla kiristäminen oli esitetty niin hyvin, että muutama kyynel kierähti poskelle tälle vanhalle ukollekin, kun tunteet olivat niin samanlaisia kuin elokuvan päähenkilöllä.
Veljesseuraan tuli äsken miellytävä uutinen:
"Tuli juuri uutinen, että näkemämme elokuva lähtee mukaan Oscar-kisaan, edustamaan Tanskaa ei-englanninkieliseen sarjaan"
Näin ollen, on todennäköistä, että tuo elokuva nähdään jossain vaiheessa myös Suomen televisiossa. Silloin suuret joukot saavat tutustua Jehovan todistajien "rakkaudellisiin" toimenpiteisiin, kun erotettuja sukulaisia kartetaan kuin ruttoa. - tuonelan joutsen
Elokuva toi totuudenmukaisesti esiin sen, että "karkotettujen" (erotettujen) kanssa ei puhuta, heitä ei edes nähdä, kun kadulla tulee JT vastaan.
Ihmissuhteilla kiristäminen oli esitetty niin hyvin, että muutama kyynel kierähti poskelle tälle vanhalle ukollekin, kun tunteet olivat niin samanlaisia kuin elokuvan päähenkilöllä.
"Tuli juuri uutinen, että näkemämme elokuva lähtee mukaan Oscar-kisaan, edustamaan Tanskaa ei-englanninkieliseen sarjaan"
Näin ollen, on todennäköistä, että tuo elokuva nähdään jossain vaiheessa myös Suomen televisiossa. Silloin suuret joukot saavat tutustua Jehovan todistajien "rakkaudellisiin" toimenpiteisiin, kun erotettuja sukulaisia kartetaan kuin ruttoa.Voi harmi, etten ajoissa lukenut tästä elokuvasta. Pelkkää trileria katsoessa kyyneleet virtasivat estoitta. Mihinkäs sitä muistoistaan pääsee.
Vaikka omasta erottamisestani on kulunut toistakymmnetä vuotta (erottamisen aikoihin olin 18v.), juuri mikään ei elämässäni suhteessa vanhempiini ole muuttunut.
Koko muu lapsuudenperheeni (ja sen mukana iso osa lähisukuani) on mukana tuossa rakkaudellisessa järjestössä ja sen hetkisen sädekehänsä kirkkauden mukaan kohtelevat minua perheineni milloin mitenkin parhaaksi katsovat.
Isäni pitää säännöllisen epäsäännöllisesti puhelimitse yhteyttä, näiden yhteydenottojen välillä on toisinaan puoli vuotta, toisinaan pari kuukautta. Muut perheestäni: äiti ja sisarukset omine perheineen ovat ottaneet uuden linjan vuoden sisällä. Enää eivät ennen jotenkuten yhteyttä pitäneet veriveljeni vastaa edes tekstiviesteihin.
Vaikka tietyllä tavalla olen päässyt kaikesta yli, toisaalta jatkuva "reunalla eläminen" on tehnyt minusta todella kyynisen ja jopa vihamielisen koko JT-systeemiä kohtaan. Puhumattakaan siitä kuinka jatkuva eipäsjuupas-suhteeni esim. vanhempiini on vaikuttanut pitkässä juoksussa luottamuksellisten välien luomisessa ympärilläni eläviin ja oleviin muihin ihmisiin.
En ole koskaan aiemmin menneinä vuosina ajatellut ottavani kantaa "julkisesti" järjestön toimintaan ja niihin räikeisiin epäkohtiin ja suoranaisiin ihmisyyden riistoihin, jota sen parissa harjoitetaan.
Nyt kuitenkin viikon sisällä kuulin surullisen uutisen omasta veljestäni, jonka jälkipuinnin ohella sain jälleen huomata kuinka järkyttävän kylmiä, laskelmoivia ja välinpitämättömiä useatkin ihmiset järjestön parissa ovat.
Toisaalta ihmisiähän todellakin ovat kaikki tuossa järjetössäkin vain, osa heistä vallan lempeitä ja ihania, toiset ja useatkin oman elämänsä vankeja hekin...
Aikanaan, vuosia sitten, kun vanhemmillani oli reilun kahden vuoden yhteydenottotauko, kuulin yllättäen entisestä sisaresta, joka sitten koitti minua lohduttaa ja keventää epästabiilia oloani. "Ajan kanssa se menee".
Ei riitä minulle avuksi aika.
Kuinka usein ihmisen haavat on mahdollista repiä auki, jotta ne vielä paranisivat ja voisi kasvaa tervejärkiseksi, omanarvontuntoiseksi, lähimmäiseen luottavaksi ihmiseksi takaisin?
Näin. Tällaisia tuntoja herätti pelkkä traileri. Kunpa näistä asioista puhuttaisiin ääneen enemmän. Siis kovaan ääneen.
Yksin kahlaaminen vie monesti vain syvemmille vesille. - Minyahy
Näin ollen, on todennäköistä, että tuo elokuva nähdään jossain vaiheessa myös Suomen televisiossa. Silloin suuret joukot saavat tutustua Jehovan todistajien "rakkaudellisiin" toimenpiteisiin, kun erotettuja sukulaisia kartetaan kuin ruttoa.:-) JUU JUU
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141602Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641579- 1321206
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83787
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406615- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525