http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/172633.shtml
Eikä siinä vielä kaikki, rouvalla lienee samanmoiset vipit kontollaan.
En silti syyllistäisi yksin näitä ihmisiä vaan osasyy menee luottofirmoille jotka tyrkyttämällä tyrkyttävät lainoja, kortteja ja vippejä.
Tämä tapaus lienee huippuja alallaan mutta pienemmässä mittakaavassa näitä on varmaan sadointuhansin
Pikavippejä 127.000€
8
109
Vastaukset
- voi mua
En ehtinyt lypsää kuin 22 tonnin vipit ennen kun luottotiedot sulkeutui. Ikinä en niitä takasi maksa, mitäs antovat.
- ex ruhtinas
Otin vippejä ja lainaa kun tyrkyttämällä tyrkyttivät. Olin hyvä asiakas ja aina kun kirjauduin johonkin, ostin jotain tai tilasin jotain, niin eiku tyrkkypainostus iski silmille; ota, lainaa, vippaa. No mä otin. Kymmeniä tuhansia ja hurvittelin ja lomailin. Lopulta huomasin, että ei helevetti, nyt kyllä luottofirmat sai tappiota. Kun eihän meikällä sitten ollutkaan saldoja maksella moisia. Työttömäksikin jouduin mikä huvitti mua vielä enemmän. Lakiosuus kun on jäätävä.
- tyytyväisyystakuu
ex ruhtinas kirjoitti:
Otin vippejä ja lainaa kun tyrkyttämällä tyrkyttivät. Olin hyvä asiakas ja aina kun kirjauduin johonkin, ostin jotain tai tilasin jotain, niin eiku tyrkkypainostus iski silmille; ota, lainaa, vippaa. No mä otin. Kymmeniä tuhansia ja hurvittelin ja lomailin. Lopulta huomasin, että ei helevetti, nyt kyllä luottofirmat sai tappiota. Kun eihän meikällä sitten ollutkaan saldoja maksella moisia. Työttömäksikin jouduin mikä huvitti mua vielä enemmän. Lakiosuus kun on jäätävä.
Ne on laskenu sen silleen, että kolmannes voi jättää vippinsä piikkiin ja silti toiminta vielä kannattaa. Piikit myydään epämääräisille perintäpuljuille sopuisaan hintaan ja kaikki ovat tyydytettyjä paitsi tietty se velallinen. Tai miksei sekin jos pärjäilee suojaosuudella eikä enempää edes hanki niin sitten linnut laulaa kaikille.
- kaikille oppi
Hänen oma asia toivottavasti satojatuhansia samanlaisia, vielä parempi kun kukaan ei maksa mitään takaisin.
- Nyrkki & Rauta
Entäs sitten kun velanperijät tulee oven taakse?
- Tarkkailija N.N.
Koronkiskonta oli aikoinaan laitonta, mutta nykyään Suomessa niin moni laittomuus on muuttunut lailliseksi, ettei mitään rajaa.
Täällä tarvittaisiin täysremonttia. Suomi on kuin homevaurioinen huusi.
- yksityisyrittäjä
Kun nämä pikavippifirmat päästettiin markkinoille,niin sehän oli kuin olisi heittänyt bensaa liekkeihin.Todella moni joutuu loppuiäkseen jumiin näiden takia.
Kaikilla ei ole käsitystä rahasta, rahan arvosta ja merkityksestä. Itse tiedän, ei pikavippiongelman, vaan elinkeinonharjoittajan jollla pisnes pyörii viä, mutta naru jää pian vetävän käteen. Nyt kun ei muuta keksinyt, saatetiin emäntä siunattuun tilaan, jolloin pankin taholta on odotettavissa lyhennysvapaita vuosia. Koneinvestointeja tehdään, jotta alvipalautuksilla saadaan korot maksettua. Elinkeinonharjoittajan asiakas maksaa osan tuotantopanoksista joka sittemmin lyhennetään korkojen kera kauppahinnasta. Ja kuulemma kannattaa?
Tässä on kulutuyhteiskunnan varjopuoli, kyse ei ole ollenkaan siitä tarvitsenko tuotteen, vaan haluanko minä sen. Kulutushysteria on karannut käsistä. Raha ja lainaasiat on parasta hoitaa pankissa, jolloin saa asioista istua alas, neuvottelemaan pankinjohtajan kanssa lainan tarpeellisuudesta, takaisinmaksusta, maksuehdoista sekä keskustella ennakkoon mahdollisista poikkeustilanteista. Meinaan jos ei tonnin visatili riitä "pikavipiksi", eli pelivaraksi yksityitaloudessa oin parasta miettiä hyvinkin tarkasti taloudenhallintaa.
Ajat olivat ennen toiset. Kun elinkeinonharjoittaja meni pankista kysymään lainaa, heti kysyttiin että tarvitsetko sinä todella tätä laitetta? Pysähdyttiin pohdiskelemaan vielä kerran ennekuin sai nimet paperiin. Luottotappiot eivät olleet silloin ongelma.
Mitä ratkaisuksi? Pikavippien kieltäminen, ja kulutusluottojen ja rahoitusyhtiöiden toiminnan kaitseminen... Jonkinlaista vastuuta rahoituksen antajalle siitä että rahoitettava pystyy hoitamaan asiansa ilman merkittäviä hankaluuksia. Sitä lainaa saa vain yksinkertaisessti liian helposti. Henkilöautojen lainarahoitus on harmaalla alueella, ammattiliikenne tietysti eri asia.. Sitten siitä huolehtiminen että kohteen realisointiarvo on suurempi kuin siitä rasitteena oleva velkapääoma, on myös ensiarvoisen tärkeää.
Yksi pelottava on nuo osamaksu sopparit, kun nykyään kaikkea saa osamaksulla ja luotolla. Ihmisillä ei ole vain käsitystä rahan arvosta.. Ostellaan pitkillä osamaksuilla tonnin telkkareita, ja yhden kuukausimaksun summalla olisi saanut kierrätyskeskuksesta telkkarin. Elintasoa ylläpidetään OMALLA rahalla, ei lainarahalla.
Lyhyesti: Älä syö tienaamatonta leipää........ Eritoten vältä lainarahoitusta kohteeseen mistä ei ole tulossa ansiotuloa.. Asunnot tietenkin poislukien...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau637042Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens424953- 792833
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat422099- 191990
- 341823
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121583Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil161510- 261364
- 181341