Haa...Mitä??? Perämerelle Ydinvoimala????

ei saa ampua tavia v

Perämeri on tavallaan sisäjärvi. Jää ongelma on kyllä olemassa, koska täällä tarvitaan murtajia.

Mitä tapahtuu ???? Ku ahtojäät tukkivat laudevesi-järjestelmän..

Sama homma ku Fukusamissa.-

Se tusahtaa!!!!

15

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samafuku

      Silloin on ruoansulatushäiriö kun tusahtaa.Tuon mukaan kaikki maailman meret on sisäjärviä 2 suurenpaa lukuunottamatta kun karttaa katsoo.Kyllä sinne voimala tulee vaikka sulla kuinka tusahtaisi.

    • jaa että...

      Loviisassa tai Raumalla ei tarvi jäitä murtaa? Miten olikaan viime talvena?

      • Kyllä ne Rauma

        ja Loviisa ovat edelleen meren rannalla,eikä minkään sisäjärven.Siitähän tässä on kyse.


      • Samoin ovat..
        Kyllä ne Rauma kirjoitti:

        ja Loviisa ovat edelleen meren rannalla,eikä minkään sisäjärven.Siitähän tässä on kyse.

        Simo ja Pyhäjoki meren rannalla. Ainoastaan suolapitoisuus on hieman pienenpi Perämerellä ja kesälläkin saadaan viileämpää jäähdytysvettä. Nämä ovat pelkästään hyviä asioita ydinvoimalan käytön kannalta.

        Mutta mitään muuta käytännön eroja näillä paikoilla ei ole.

        Kumma juttu muuten, että toiset viherpiipertäjistä pelkäävät, että Perämeri ei enään talvella jäädy ydinvoimalan vuoksi ja toiset pelkäävät ahtojäitä. Kumpaa tässä nyt uskoisi?


      • Pitkästä aikaa
        Samoin ovat.. kirjoitti:

        Simo ja Pyhäjoki meren rannalla. Ainoastaan suolapitoisuus on hieman pienenpi Perämerellä ja kesälläkin saadaan viileämpää jäähdytysvettä. Nämä ovat pelkästään hyviä asioita ydinvoimalan käytön kannalta.

        Mutta mitään muuta käytännön eroja näillä paikoilla ei ole.

        Kumma juttu muuten, että toiset viherpiipertäjistä pelkäävät, että Perämeri ei enään talvella jäädy ydinvoimalan vuoksi ja toiset pelkäävät ahtojäitä. Kumpaa tässä nyt uskoisi?

        on ollut 2 pakkastalvea ja jäänmurtajia tarvittu.Eräät ovat olleet nyt huolissaan ahtojäistä ja 10 edellistä vuotta huolissaan ilmaston lämpenemisestä ja siihen liittyvistä sulista meristä talvella.Mikään ei ole koskaan hyvin.


    • ei ymmärrä...

      Joopa joo.

      Eiköhän tuossa pohjoiseen sijoitetussa ydinvoimalassa ole suurin ongelma tuo etäisyys sähkön käyttäjiin. Siirtoon hukkuu suotta rahaa.
      Ydinvoima, kun on todettu Suomessa täysin turvalliseksi vaihtoehdoksi, niin miksi ihmeessä sijoittaa voimala kauas sähkön käyttäjistä. Helsinkiinhän tuo sopisi.

    • saapasrasva

      Vuoteen 2020 mennessä Lapin sähköomavaraisuus on selvästi alle 100%, koska Outokummun laajennusten ja uusien kaivosten myötä Lapin sähkönkulutus kasvaa huomattavasti lähivuosina.
      Toisaalta, Fennovoiman ydinvoimala ei tule Simoon vaan Pyhäjoelle yhtenä merkitävänä perusteluna paikkakunnan valinnalle on juuri pienemmät siirtohäviöt.

      • Pyhäjoelle on

        kantaverkkoa valmiina jos oikein muistan.Tietysti kummassakin vaihtoehdossa tulee voimala-alueelta omat johtotiet linjoineen rakennettavaksi kantaverkkoon.


      • Kyllä tuo

        saapasrasva asian tiesi.Oliko sisäpiirin tietoa?


    • Kumma juttu.

      Olen nähnyt merta talvella,mutta missään en ole nähnyt 10 metrisiä ahtojäitä mantereen rannikkoa vasten.Saaria vasten ja avomerellä kylläkin.Mikä tää ahtojää jupin oikein on?

      • Kaspekka

        1) Perämeren saastuminen kiihtyy 2) Luontoalueet vähenevät 3) Jätteet jäävät Suomeen 4) Hyvä on Saksan ja Ruotsin kehua lopettavansa ydinvoiman, koska Suomestahan sitä saa ostaa. Raha ratkaisee, mutta ongelmat sysätään tuleville sukupolville.
        Ois pärjätty nykyisilläkin ydinvoimaloilla jos olisi kehitetty lisävoimaa luontoystävällisillä tavoilla. Fuusioreaktori on tulossa. Se on hyvä ratkaisu tulevaisuuden energiantuotantoon.


      • Heikko vastaus tuo
        Kaspekka kirjoitti:

        1) Perämeren saastuminen kiihtyy 2) Luontoalueet vähenevät 3) Jätteet jäävät Suomeen 4) Hyvä on Saksan ja Ruotsin kehua lopettavansa ydinvoiman, koska Suomestahan sitä saa ostaa. Raha ratkaisee, mutta ongelmat sysätään tuleville sukupolville.
        Ois pärjätty nykyisilläkin ydinvoimaloilla jos olisi kehitetty lisävoimaa luontoystävällisillä tavoilla. Fuusioreaktori on tulossa. Se on hyvä ratkaisu tulevaisuuden energiantuotantoon.

        oli.Ei siitä selvinnyt lainkaan esitetty ahtojääkysymys.Tarkoituksellako jätettiin vastaamatta asialliseen kysymykseen?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe