Ei saa koskea ilman lupaa, mutta

saako katsoa?

Terve feministit!

Lutkamarssin ja siitä seuranneen "arvo"keskustelun jälkeen olen jäänyt miettimään seuraavaa. Onko provosoivasti pukeutuneen (en määrittele, kaikki tietävät tai voivat kysyä Kanadan poliiseilta) naisen katseleminen tuijottaminen tai vastaava ei-fyysinen kontakti sallittua?

Viimeksi tänään aamulenkillä oli tilanne jossa liikennevaloissa huomasin kun eräs suhteellisen siedettävän näköinen naaras pyöräili erittäin lyhyessä hameessa (i.e., karvat näky). Noh, veri veti siinä katsomaan vähän pidempään. Vanhan kaavan mukaanhan ei ole soveliasta tuijottaa hikisenä huohottaen (olin siis juoksulenkillä) ohikulkevan naisen jalkoväliä. Nyt kuitenkin lutkamarssin jälkeen voisi päätellä että kunhan ei koske saa tehdä mitä vaan ml. kyylätä ja kuolata. Menikö väärin?

Kiitos vastauksista. Vanha sovinistisika on saanut palstalta paljon tukea yrittäessään assimiloitua feministiseen yhteiskuntaan.

SovS.

P.S. Rumien ei ole pakko vastata, koska tämä ei tietenkään koske teitä.

9

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies vain

niin jos pukeutuu tietyllä tavalla huomiota herättävästi, menettää oikeutensa valittaa katseista. Sama kuin liimaisi selkäänsä lapun jossa lukee "potkaise minua" ja sitten valittaa kun kaikki potkii perseelle.

• SovS.

Olin näemmä epätarkka... Onko tuijottaminen "lutkien" takia muuttunut sosiaalisesti hyväksytyksi (sallituksi)?

Missä muutaman vuoden takaiset tulisieluiset feministit luuraavat? :-)

• ....................

Ei kannata kuvitella, että limainen tuijottelu tekisi itsestä toisen silmissä puoleensavetävän. Siinä käy ihan päin vastoin, joka kerta. Jos tämä kelpaa, niin älä enää kysele.

• SovS.

^ Heh, heh. Tyttö ei ymmärrä luettua. Ei kelpaa. En kysynyt puoleensavetävyydestä. Se aspekti hoituu helposti rahalla, asemalla ja muulla vallalla.

Kysyin onko tuijottaminen em. "lutkien" takia muuttunut sosiaalisesti hyväksytyksi (sallituksi)?

• terve!

Epäilemättä tuijottelu ei ole sallittua, kysehän on objektisoinnista. Tämä huolimatta siitä huomaako kohde itse alistamistaan.

• v fngf

kaikki naiset kattoo teeveeshoppia ja tilailee kaiken maailman rojuja sieltä. älykästä touhua. mielestäni naisille pitää antaa aika ajoin ainakin muutama euro viikkorahaa mutta korostaa ettei kannata törsätä kaikkea heti kerralla. nainen, siivoa. saat markan. joskus olen myös antanut seksin jälkeen naiselle muutaman euron jos on edes osannut jotain.

• hththt

ja nainen saa kuolata seksikkään miehen perään??? oletko ihan terve?

• SovS.

Moro!

Miksi ei sallittua (looginen perustelu)?

Nehän tekevät itsestään objektin. Nainen on alistuva.

• SovS.

Tänään aamulenkillä liikennevaloissa pyöräili vastaan maatuska toppatakissa, ja se oli muutenkin aika demari, eli tilanne on ohi. Syksy vei kaduilta "lutkat". Hyvä niin.

Kiitos kontribuutioista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe