Talvisodan rauha oli häpeärauha!

Se oli petos!

Esim. Kekkonen äänesti eduskunnassa häpeärauhaa vastaan, niin teki moni muukin kansanedustaja. Kun tieto rauhanehdoista saavutti kansan oli koko maassa suruliputus, kansa oli joutunut petoksen uhriksi. Sotaa olisi pitänyt päättäväisesti jatkaa ja ottaa länsiapu vastaan. Tämä olisi pelästyttänyt Stalinin sillä hän pelkäsi sotaa Ranskaa ja Saksaa vastaan. Eikä syyttä sillä Bakun öljykentät olisi tuhottu lentopommituksin.

10

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kätyrit Hitlerin

      mistähän se apu olisi tullut kun olimme Hitlerin kätyriä.

      • Se oli petos!

        Ranska ja Englanti oli luvannut lähettää Lappiin 50 tuhatta miestä, olisivat huolehtineet Lapin puolustuksesta. Kalustoa olisimme saaneet mutta tärkeintä olisi ollut se että Stalinin henkinen selkäranka olisi murtunut. Hän olisi perääntynyt, ei suurin surminkaan tahtonut sotaan länsivaltoja vastaan. Stalin tiesi että Bakun öljykentät olivat vaarassa.


      • Mitä kautta...????
        Se oli petos! kirjoitti:

        Ranska ja Englanti oli luvannut lähettää Lappiin 50 tuhatta miestä, olisivat huolehtineet Lapin puolustuksesta. Kalustoa olisimme saaneet mutta tärkeintä olisi ollut se että Stalinin henkinen selkäranka olisi murtunut. Hän olisi perääntynyt, ei suurin surminkaan tahtonut sotaan länsivaltoja vastaan. Stalin tiesi että Bakun öljykentät olivat vaarassa.

        Sellaisia lupauksia ei ole ollut olemassakaan. Eihän kummallakaan mainituista maista ollut mitään mahdollisuuksia lähettää joukkoja Suomeen.

        Mitähän kautta joukot ja kalusto olisi voitu kuljettaa maahamme? Ruotsi ei halunnut sekaantua sotaan, Saksa valvoi Itämerta, eikä muutenkaan halunnut sekaantua asiaan. Saksa valvoi myös Norjan rannikkoa Jäämerelle saakka.

        Typeryyttä puhua "häpeärauhasta", rauhan saaminen oli ehdottoman tarpeen, Suomen armeija oli jo luhistumispisteessä.

        Suomen johto oli kovin uppiniskaista porukkaa. Useat länsimaat kehottivat Suomea alueluovutuksiin ja välttämään asellisen selkkauksen. Se ei käynyt poliittisen johdon pirtaan, sotilasjohto tajusi asian.


      • Moskovan rauha
        Mitä kautta...???? kirjoitti:

        Sellaisia lupauksia ei ole ollut olemassakaan. Eihän kummallakaan mainituista maista ollut mitään mahdollisuuksia lähettää joukkoja Suomeen.

        Mitähän kautta joukot ja kalusto olisi voitu kuljettaa maahamme? Ruotsi ei halunnut sekaantua sotaan, Saksa valvoi Itämerta, eikä muutenkaan halunnut sekaantua asiaan. Saksa valvoi myös Norjan rannikkoa Jäämerelle saakka.

        Typeryyttä puhua "häpeärauhasta", rauhan saaminen oli ehdottoman tarpeen, Suomen armeija oli jo luhistumispisteessä.

        Suomen johto oli kovin uppiniskaista porukkaa. Useat länsimaat kehottivat Suomea alueluovutuksiin ja välttämään asellisen selkkauksen. Se ei käynyt poliittisen johdon pirtaan, sotilasjohto tajusi asian.

        " Suomen johto oli kovin uppiniskaista porukkaa. Useat länsimaat kehottivat Suomea alueluovutuksiin ja välttämään asellisen selkkauksen. Se ei käynyt poliittisen johdon pirtaan, sotilasjohto tajusi asian. "

        Myös Neuvostoliitto ja ennen kaikkea Saksa kehoittivat Suomea myöntymään alueluovutuksiin. Suomen kielteinen linja alueluovutuksiin johti sotaan. Talvisota ei ollut Saksan ja Neuvostoliiton etu. Saksa tarvitsi raaka-aineita länsirintaman sotatantereille Neuvostoliitosta. Nyt materiaalien toimitukset Saksaan olivat vaarantumassa talvisodan takia.


      • Vapaa suomalainen
        Mitä kautta...???? kirjoitti:

        Sellaisia lupauksia ei ole ollut olemassakaan. Eihän kummallakaan mainituista maista ollut mitään mahdollisuuksia lähettää joukkoja Suomeen.

        Mitähän kautta joukot ja kalusto olisi voitu kuljettaa maahamme? Ruotsi ei halunnut sekaantua sotaan, Saksa valvoi Itämerta, eikä muutenkaan halunnut sekaantua asiaan. Saksa valvoi myös Norjan rannikkoa Jäämerelle saakka.

        Typeryyttä puhua "häpeärauhasta", rauhan saaminen oli ehdottoman tarpeen, Suomen armeija oli jo luhistumispisteessä.

        Suomen johto oli kovin uppiniskaista porukkaa. Useat länsimaat kehottivat Suomea alueluovutuksiin ja välttämään asellisen selkkauksen. Se ei käynyt poliittisen johdon pirtaan, sotilasjohto tajusi asian.

        Voisitko luetela ne länsimaat nimeltä, jotka kehoittivat alueluovutksiin. Ainoa "länsimaa" oli Saksa, joka yriti saada Suomen aluemyönnytyksiin.


    • Kohtuus Kai Kessa

      Älä viitsi häpäistä silloista Suomen poliittista ja sotilasjohtoa.

    • TilattuSota ?

      Tuo Sota oli tarpeellinen ( Suomesta tuli Itsenäinen )
      Olemme hoitaneet " itse " asiamme Suomea Arvostetaan.
      Niinkuin tänäpäivänäkin.
      Demoraatia on " suhteelline " käsite

      • valtiojohto valitsi VÄÄR

        Ilmeisesti ainakin yksi kenraali vai oliko joku toinenkin oli sitä mieltä että jatketaan talvisotaa. Joukkoja ei oltu lyöty. Ilmavoimat oli käytännössä koskemattomia. Lupauksia Ranskasta ja Englannista oli saatu Toisena vihtoehtona olisi ollut Mennä Saksan mukaan hyökkäys banderosan josta saatiin lupauksia. Demokraattisessa maassa kenraalit ei tee päätöksiä vaan poliitikot.


      • Vapaa suomalainen
        valtiojohto valitsi VÄÄR kirjoitti:

        Ilmeisesti ainakin yksi kenraali vai oliko joku toinenkin oli sitä mieltä että jatketaan talvisotaa. Joukkoja ei oltu lyöty. Ilmavoimat oli käytännössä koskemattomia. Lupauksia Ranskasta ja Englannista oli saatu Toisena vihtoehtona olisi ollut Mennä Saksan mukaan hyökkäys banderosan josta saatiin lupauksia. Demokraattisessa maassa kenraalit ei tee päätöksiä vaan poliitikot.

        Marsalka Mannerheim oli rauhan kannalla huonon rintamatilanteen ja lännen epävarmojen lupausten vuoksi. Ja ylipäällikön sana painoi luonnollisesti enemmän kuin ministerien mielipiteet.

        Toki naapurillakin meni huonosti, mutta oman armeijan tilanne painaa enemmän kuin vastapuolen tilanne.


    • Kyösti Kalliolla oli naisellinen tajunta (sielunlaissa).

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyösti_Kallio

      Sotahistoriallisesti juuri talvisodan rauhansopimuksen takia natsimielinen Mannerheim
      tuhosi Kallion loppuelämän, ja pikkuporvarillinen Kyösti Kallio kuoli sydänkohtaukseen ennen aikojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe