Täällä väitetään että Neuvostoliitolla oli suunnaton halu valloittaa koko Suomi Talvisodan aikaan sekä toiseen kertaan Jatkosodan aikaan kesällä 1944. Jos näin oli niin miksi eivät valloittaneet Suomen kylmän sodan aikaan, ei meitä kukaan olisi tullut auttamaan. Ei Stalin, ei Hrutsev eikä Breznevkään sitä sotilaallisesti yrittänyt vaikka NL oli aivan ylivoimainen. Miksi Suomi ei enää kiinnostanutkaan?
Kertokaas viisaat yksi asia
25
108
Vastaukset
- Kuulehan nyt!!
Oikea stallari ei näe märkiä unia menneistä.
Unelmien tulee kohdistua tähän päivään ja tehdä kaikille selväksi, että Venäjä voi vallata Suomen vartissa. Kukaan ei tule auttamaan, koska EU ja Nato eivät tee mitään.
Ja sitten Suomi muuttuu kommunistiseksi.
Suomne historia voidaan viimein kirjoittaa uusiksi otto-villen, merkki-erkin, ketaleen, vienohuttulan ja muiden valehtelijoiden johdolla. - rauhanaseilla
Joo huvikseenhan ne venäläiset hyökkäilivät.
- Miksi ne olisivat
hyökänneet rauhan aikana, kun eivät kyenneet valtaamaan Suomea sodassakaan?
- LaD
Dominoteoria
- Viipuri - Petroskoi
operaatio.
Vain suomalaiset lahtarinatsit hokevat tuota mantraa että kesällä 1944 oli puna-armeijan tarkoitus valloittaa koko Suomi.
Kaikkialla muualla tiedetään että Viipuri - Petroskoi operaatiolla oli rajattu tavoite.
Pistänpä esimerkkejä:
Italiaksi
http://it.wikipedia.org/wiki/Offensiva_Vyborg-Petrozavodsk
Tanskaksi
http://da.wikipedia.org/wiki/Vyborg–Petrozavodsk-offensiven
Englanniksi
http://en.wikipedia.org/wiki/Vyborg–Petrozavodsk_Offensive
Keväällä 1940 Saksa hyökkäsi Ranskaan. Tuolloin olisi puna-armeijalle ollut paras hetki valloittaa Suomi. Jälkiviisaina tiedämme että Leningradin piiritystä miljoonaan nousevine kuolleineen ei olisi tapahtunut. Lisäksi kaikki silloiset suomalaiset lahtarinatsit olisi kuljetettu Siperiaan saavuttamaan loistavia torjuntavoittoja rauta- ja kivihiilikaivoksissa.- hassu komukka
Vai Viipuri- Petroskoi operaatio? Eli, meni just niinku pitikii? PItemmällehän neukut eivät edes halunneet vai?
Välillä kyllä ihmetyttää, että minkä ihmeen takia ei punikkeja tosissaan hoidettu aikanaan, kun oli siihen hyvä ja oikeutettu mahdollisuus. Ei ne vieläkään ole viisastunnu. Apinoita sukupolvesta toiseen...
No, kai se ottaa kuuppaan hävitä kerta toisensa jälkeen.i - LaD
hassu komukka kirjoitti:
Vai Viipuri- Petroskoi operaatio? Eli, meni just niinku pitikii? PItemmällehän neukut eivät edes halunneet vai?
Välillä kyllä ihmetyttää, että minkä ihmeen takia ei punikkeja tosissaan hoidettu aikanaan, kun oli siihen hyvä ja oikeutettu mahdollisuus. Ei ne vieläkään ole viisastunnu. Apinoita sukupolvesta toiseen...
No, kai se ottaa kuuppaan hävitä kerta toisensa jälkeen.iNiinpä niin.
Kaikkialla maailmassa kirjoitetaan Viipuri - Petroskoi operaatiosta.
Vain suomalaiset lahtarinatsit kirjoittavat Helsinkioperaatiosta jota historia ei edes tunne.
- pol8ik7uj6y
Olemme aina lyöneet venäläiset! Heti jääkauden jälkeen hukutimme heidät ja isonvihan hauskoissa leikeissä leikkelimme heidät. Sitten talvisodassa palellutimme koko Neuvostoliiton ja jatkosodassa kesällä pölistimme niin paljon, että puna-armeija tukehtui. Siinä syy, että saamme olla "vapaita leipäjonoihin ja maksamaa kreikkalaisten korkean elintason, sekä hirvittävät 800 miljardin aseostot USASTA"!
- Näin se vain on
Sodan aikana tietysti yritetään maksimoida alueet mitkä vallataan mutta talvisodassa Stalin lopetti sodan kesken vaikka voitto oli käden ulottuvilla. Pelkäsi, aivan turhaan, että olisi sotaa jatkaessaan joutunut länsivaltojen ja/tai Saksan kanssa sotaan. Jatkosodassa puna-armeijan joukkoja oli yksinkertaisesti aivan liian vähän että edes etelä-Suomi olisi voitu vallata. Stalin tahtoi pakottaa Suomen rauhaan, ajamaan sakslaiset Lapista ja maksmaan suuret sotakorvaukset. Näissä kaikki tavoitteet hän saavutti.
Kylmän sodan aikaan ei ollut mitään syytä valloittaa Suomea koska Suomi oli hyvä ja harmiton naapuri. Eipä kyllä ole nyky-Venäjälläkään mitään syytä Suomea valloittaa, se olisi aivan mielipuolinen hanke. Ei mitään voitettavaa mutta seurauksena suuret sotilaalliset, poliittiset ja taloudulliset tappiot. Ei EU ja Yhdysvallat tuollaista hyökkäystä hiljaa hyväksyisi!- Kesällä -44 oli
tavoitteena tuhota Suomen armeija ja saada maa antautumaan, Se estettiin torjuntavoitoilla.
Vielä väliruhansopimuksen allekirjoitusta edeltävänä iltana Molotov uhkasi Enckelliä Suomen miehityksellä, jollei ehtoihin suostuta. Miehityssuunitelma oli hänen mukaansa valmiina. Arkistoista se onkin löytynyt.
Siinä on yksityiskohtaiset ohjeet miehityksestä. Kopio on entisessä sota-arkistossa Myllyniemen kokoelmassa. - Tuhota joukkomme?
Mihin unohdit Satvkan tavoitteista tärkeimmän?
Stavkan tavoitteista tärkein oli tuhota suomalaiset joukot Karjalan ja Aunuksen kannaksilla. Miten arvelet Stalinin suhtautumista Suomea kohtaan jos Suomen joukot olisivat tuhottu kuten suunnitelmiin kuului? Miksi aina tämä tärkein seikka tuppaa unohtumaan?
" Jatkosodassa puna-armeijan joukkoja oli yksinkertaisesti aivan liian vähän että edes etelä-Suomi olisi voitu vallata. Stalin tahtoi pakottaa Suomen rauhaan, ajamaan sakslaiset Lapista ja maksmaan suuret sotakorvaukset.
Mistä päätellen venäläis-joukkoja oli aivan liian vähän JOS joukkomme olivat jo tuhottu Karjalan ja Aunuksen kannaksilla? Minun mielestä, jos joukkomme olivat jo tuhottu, niin Venäjän etenemistä ja Suomen valtaamista ei olisi pystyneet vanhat akat enää pysäyttämään luudanvarsillaan. - jos ja jos
Tuhota joukkomme? kirjoitti:
Mihin unohdit Satvkan tavoitteista tärkeimmän?
Stavkan tavoitteista tärkein oli tuhota suomalaiset joukot Karjalan ja Aunuksen kannaksilla. Miten arvelet Stalinin suhtautumista Suomea kohtaan jos Suomen joukot olisivat tuhottu kuten suunnitelmiin kuului? Miksi aina tämä tärkein seikka tuppaa unohtumaan?
" Jatkosodassa puna-armeijan joukkoja oli yksinkertaisesti aivan liian vähän että edes etelä-Suomi olisi voitu vallata. Stalin tahtoi pakottaa Suomen rauhaan, ajamaan sakslaiset Lapista ja maksmaan suuret sotakorvaukset.
Mistä päätellen venäläis-joukkoja oli aivan liian vähän JOS joukkomme olivat jo tuhottu Karjalan ja Aunuksen kannaksilla? Minun mielestä, jos joukkomme olivat jo tuhottu, niin Venäjän etenemistä ja Suomen valtaamista ei olisi pystyneet vanhat akat enää pysäyttämään luudanvarsillaan."Mistä päätellen venäläis-joukkoja oli aivan liian vähän JOS joukkomme olivat jo tuhottu Karjalan ja Aunuksen kannaksilla"
Joukkoja oli aivan liian vähän tuhoamaan Suomen joukot. Johan siitä selviää se, ettei mitään todellisia tavoitteita Suomen antautumiselle ollut olemassa. Muuten joukkoja olisi sijoitettu operaatioon riittävästi tuhoamaan ne Suomen joukot. - Koska joukoille
jos ja jos kirjoitti:
"Mistä päätellen venäläis-joukkoja oli aivan liian vähän JOS joukkomme olivat jo tuhottu Karjalan ja Aunuksen kannaksilla"
Joukkoja oli aivan liian vähän tuhoamaan Suomen joukot. Johan siitä selviää se, ettei mitään todellisia tavoitteita Suomen antautumiselle ollut olemassa. Muuten joukkoja olisi sijoitettu operaatioon riittävästi tuhoamaan ne Suomen joukot.annettiin tehtäväksi tuhota Suomen armeija, niin niitä arvioitiin silloin olevan riittävästi. Tehtävä kuitenkin epäonnistui. Siksi tuhoaminen ja miehitys jäivät tekemättä.
- 180:n asteen käännös
Kesällä -44 oli kirjoitti:
tavoitteena tuhota Suomen armeija ja saada maa antautumaan, Se estettiin torjuntavoitoilla.
Vielä väliruhansopimuksen allekirjoitusta edeltävänä iltana Molotov uhkasi Enckelliä Suomen miehityksellä, jollei ehtoihin suostuta. Miehityssuunitelma oli hänen mukaansa valmiina. Arkistoista se onkin löytynyt.
Siinä on yksityiskohtaiset ohjeet miehityksestä. Kopio on entisessä sota-arkistossa Myllyniemen kokoelmassa.Suomen armeija vetäytyi Moskovan rauhan rajoille. Kaikki ymmärsivät ettei itänaapuri aikaisemmin ollut vielä tosissaan.
Täyskäännös eli mm. sota Saksaa vastaan pelasti Suomen miehitykseltä. - itä höpiset??
180:n asteen käännös kirjoitti:
Suomen armeija vetäytyi Moskovan rauhan rajoille. Kaikki ymmärsivät ettei itänaapuri aikaisemmin ollut vielä tosissaan.
Täyskäännös eli mm. sota Saksaa vastaan pelasti Suomen miehitykseltä."Kaikki ymmärsivät ettei itänaapuri aikaisemmin ollut vielä tosissaan."
Kaikki ymmärsivät, että itänaapuri oli erittäin tosissaan. Siis sinua lukuunottamatta.
Lapin sota kuului välirauhan ehtoihin.
- Ymmärryksestä
On paljon asioita joita ketjun aloittaja ei ymmärrä. Itseasiassa on hyvin harvoja asioita joita hän ymmärtää.
- Uuno DG
Jos sovietit olisivat nähneet Visa Mäkisen elokuvan "likainen puolitusina", niin ehkä näin olisi käynytkin.
- iyutrew
Olemme aina lyöneet venäläiset! Heti jääkauden jälkeen hukutimme heidät ja isonvihan hauskoissa leikeissä leikkelimme heidät. Sitten talvisodassa palellutimme koko Neuvostoliiton ja jatkosodassa kesällä pölistimme niin paljon, että puna-armeija tukehtui. Siinä syy, että saamme olla "vapaita leipäjonoihin ja maksamaa kreikkalaisten korkean elintason, sekä hirvittävät 800 miljardin aseostot USASTA"!
- LaD
Kreikan elintaso on kuraa ja suomi ei ole lypsänyt paljoakaan rahaa sinne.
Jokainen kansalainen joka käy koulunsa loppuun ja edes yrittää päästä työelämään e joudu leipäjonoon. leipäjonossa on vain vanhojaja laiskoja - åpoi98u7y
LaD kirjoitti:
Kreikan elintaso on kuraa ja suomi ei ole lypsänyt paljoakaan rahaa sinne.
Jokainen kansalainen joka käy koulunsa loppuun ja edes yrittää päästä työelämään e joudu leipäjonoon. leipäjonossa on vain vanhojaja laiskojasun yleistiedot ovat perseeeestä! lue vain niitä korkkareitasi!
- Anonyymi
----- Miksi Suomi ei enää kiinnostanutkaan?----
Turhaan tuota kyselet, eivät oikeistopojat mihinkään kysymyksiin ole koskaan vastanneet. - Anonyymi
Aina kun kiinnosti sodan aikana niin askel ei sopinut!
Rauhan aikana valloitukset eivät ole niin yksinkertainen asia!
Neukku hairahtui Prahan miehitykseen 1968 ja siitä alkoi alamäki, joka päättyi 1991 romahdukseen!- Anonyymi
-----Rauhan aikana valloitukset eivät ole niin yksinkertainen asia!-----
Rauhasta kai pääsee helposti eroon sillä kun aloittaa sodan. Eikös myös 30.11.1939 rajoillamme vallinnut rauha mutta ei se sotaa estänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-----Rauhan aikana valloitukset eivät ole niin yksinkertainen asia!-----
Rauhasta kai pääsee helposti eroon sillä kun aloittaa sodan. Eikös myös 30.11.1939 rajoillamme vallinnut rauha mutta ei se sotaa estänyt.Totta, mutta kun pääsee rauhasta eroon niin voi kysyä, että millä hinnalla?
Monesti rauhan aikana tehdyt kaappaukset ja agressiot johtavat varsin ikäviin asioihin!
Maasta voi tulla hylkiövaltio, joka johtaa:
- pakotteisiin
- hylkiön osaan
- viisumipakkoon
- köyhyyteen
Joten kannattaa miettiä ennen kuin pullistelee! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, mutta kun pääsee rauhasta eroon niin voi kysyä, että millä hinnalla?
Monesti rauhan aikana tehdyt kaappaukset ja agressiot johtavat varsin ikäviin asioihin!
Maasta voi tulla hylkiövaltio, joka johtaa:
- pakotteisiin
- hylkiön osaan
- viisumipakkoon
- köyhyyteen
Joten kannattaa miettiä ennen kuin pullistelee!----Maasta voi tulla hylkiövaltio, joka johtaa:
- pakotteisiin
- hylkiön osaan
- viisumipakkoon---------
Venäjään kohdistetaan kaikkia noita vaikka se tekisi mitä tai olisi tekemättä mitään. Siksi se voi vapaasti tehdä mitä vaan koska ei tilanne siitä pahemmaksi kuitenkaan muutu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483