Joko on esitarkastuksessa?
Maltamme tuskin odottaa, minkälainen tieteellinen läpimurto siitä tulee.
henry laasasen väitöskirja
62
1094
Vastaukset
- Kiitos ja kumarrus
Mitäpä Laasasesta, kun naistutkimus tuottaa näin mullistavaa tulosta:
"Tutkimuksessa sovelletaan (ruumiin)fenomenologiseen teoretisointiin
perustuvaa feministisen etnografian metodologiaa ja otetaan osaa
tutkimusparadigmaa koskevaan keskusteluun."
Mitään tästä en ymmärrä, mutta hienoa sen täytyy olla.- uuupaaaa
Eihän tuossa mistään "tuloksesta" raportoidakaan, vaan kerrotaan metodologiasta ja teoreettisesta taustasta. Mene nyt vaikka avoimeen yliopistoon opiskelemaan jotain, niin maailmankuvasi laajenee.
- Kiitos ja pyllistys
uuupaaaa kirjoitti:
Eihän tuossa mistään "tuloksesta" raportoidakaan, vaan kerrotaan metodologiasta ja teoreettisesta taustasta. Mene nyt vaikka avoimeen yliopistoon opiskelemaan jotain, niin maailmankuvasi laajenee.
Sanon vain, että vaikka paska verhotaan hienoon käärepaperiin, se on paskaa silti. Taidat kuulua pakettimaakareihin itsekin.
Käännä lause suomeksi, niin mekin valaistumme. - rugerugerihu
Kiitos ja pyllistys kirjoitti:
Sanon vain, että vaikka paska verhotaan hienoon käärepaperiin, se on paskaa silti. Taidat kuulua pakettimaakareihin itsekin.
Käännä lause suomeksi, niin mekin valaistumme.Sanoit sitaatin sisältöä "mullistavaksi tulokseksi". Muut osaavat kyllä lukea sinun tekstiäsi, vaikka sinä et osaakaan.
Ja jos "mitään" et "ymmärrä" sitaatin sisällöstä, miten tiedät sen olevan "paskaa"? - Haisee...
rugerugerihu kirjoitti:
Sanoit sitaatin sisältöä "mullistavaksi tulokseksi". Muut osaavat kyllä lukea sinun tekstiäsi, vaikka sinä et osaakaan.
Ja jos "mitään" et "ymmärrä" sitaatin sisällöstä, miten tiedät sen olevan "paskaa"?Lause oli vain (asiayhteydestään erotettu) esimerkki siitä, mitä me naistutkimukselta saamme: hienolta kalskahtavaa liirumlaarumia, jossa (usein itse keksityillä) komeilla termeillä yritetään peitellä itse asian mitättömyys.
Alla olevasta linkistä voit tutustua taas yhteen mullistavaan tulokseen ja miettiä ihan itseksesi, onko
asia totta vai väkisin keksittyä ja saako kukaan mitään hyötyä tästä tutkimuksesta.
http://www.kynnys.fi/content/view/232/3/ - sonnntag
Haisee... kirjoitti:
Lause oli vain (asiayhteydestään erotettu) esimerkki siitä, mitä me naistutkimukselta saamme: hienolta kalskahtavaa liirumlaarumia, jossa (usein itse keksityillä) komeilla termeillä yritetään peitellä itse asian mitättömyys.
Alla olevasta linkistä voit tutustua taas yhteen mullistavaan tulokseen ja miettiä ihan itseksesi, onko
asia totta vai väkisin keksittyä ja saako kukaan mitään hyötyä tästä tutkimuksesta.
http://www.kynnys.fi/content/view/232/3/Luettelepas nais-/sukupuolentutkimuksesta julkaistuja tutkimuksia, jotka olet ihan oikeasti lukenut alusta loppuun.
Taidat vain ylimalkaisilla väitteilläsi yrittää peittää perusteluidesi mitättömyyttä. - Odotuksen jännitys
sonnntag kirjoitti:
Luettelepas nais-/sukupuolentutkimuksesta julkaistuja tutkimuksia, jotka olet ihan oikeasti lukenut alusta loppuun.
Taidat vain ylimalkaisilla väitteilläsi yrittää peittää perusteluidesi mitättömyyttä.Valitse itse viime vuoden merkittävin naistutkimus, linkitä se tänne ja kerro, miksi se on tärkeä.
Yllätä minut. - Lonely rider
sonnntag kirjoitti:
Luettelepas nais-/sukupuolentutkimuksesta julkaistuja tutkimuksia, jotka olet ihan oikeasti lukenut alusta loppuun.
Taidat vain ylimalkaisilla väitteilläsi yrittää peittää perusteluidesi mitättömyyttä.Pitääkö minun lukea Tex Willeritkin alusta loppuun, jotta voin sanoa, että paska sarjishan se on?
- Haisee...
sonnntag kirjoitti:
Taidat vain ylimalkaisilla väitteilläsi yrittää peittää perusteluidesi mitättömyyttä.Et kommentoinut ollenkaan linkissä ollutta tutkimusta. Siksi kysynkin:
Onko todella jokin "naiserityinen vammaisuuden kokemus"? Jos onkin, niin mitä sitten? Mikä on ongelma?
Mistä johtuu, ettei tutkija löytänyt "mieserityistä vammaisuuden kokemusta", kun se näin helposti tulee mieleen ihan maallikollekin? Onko niin, että vain naisen "kokemus" on tärkeä,
miehethän voivat vaikka tehdä itsemurhan, jos vituttaa?
Puolueetonta ja tasa-arvoista meininkiä. - Tom of Grönland
Odotuksen jännitys kirjoitti:
Valitse itse viime vuoden merkittävin naistutkimus, linkitä se tänne ja kerro, miksi se on tärkeä.
Yllätä minut.No minä autan:
http://www.minna.fi/web/guest/oph_tainio_teras_2010
Sankarimme ovat laskeneet koulukirjoista, paljonko niissä on miesten ja naisten kuvia. Vaikkei tämä naistutkimuksen alle kuulukaan, on sieltä varmasti haettu vaikutteita. Kas kun eivät vielä itke homokuvien puutetta. - dgetdtntn
Odotuksen jännitys kirjoitti:
Valitse itse viime vuoden merkittävin naistutkimus, linkitä se tänne ja kerro, miksi se on tärkeä.
Yllätä minut.Taitaa tosiaan olla seksistille ylivoimainen haaste mainita edes yksi nais-/sukupuolentutkimuksen alaan kuuluva tutkimus, jonka olisi peräti lukenut. Jos on jokin kumma tarve todistella tieteenalan X suunnatonta huonoutta, tulee osata tehdä muutakin kuin näpytellä "asiayhteydestään erotettuja" virkkeitä. Sorry.
Ne, jotka ovat lukeneet Liisa Tainion ja Tina Teräksen tutkimuksen, tietävät, että siellä ei ole vain "laskettu koulukirjoista, paljonko niissä on naisten ja miesten kuvia". Niin, ja se siis kuuluu "naistutkimuksen alle", tiedoksi vain.
Jos on kiinnostunut naistutkimuksen alaan kuuluvista tutkimuksista, kuten nämä seksistit tavattomasti ovat, niistä löytyy tietoa mm. yliopistojen julkaisutietokannoista ja laitosten opinnäytteet-luetteloista.
Mitähän joku matemaatikko, juristi tai taloustieteilijä nimittäisi viime vuoden merkittävimmäksi tutkimukseksi alallaan? Voisi olla vähän vaikea valita.
No, sen verran voin tietysti sammuttaa tiedonjanoasi, että Pasi Malmin cum laude -äherrys ei varmaankaan tule nousemaan minkään vuoden merkittävimmäksi tutkimukseksi missään oppiaineessa. Ei ollut "varsin hyvä arvosana", kuten raukka itse luulee. - kkkqqqq
Lonely rider kirjoitti:
Pitääkö minun lukea Tex Willeritkin alusta loppuun, jotta voin sanoa, että paska sarjishan se on?
En nyt haluaisi pilata päivääsi pulkkamäessä, mutta tieteelliset julkaisut arvioidaan hieman toisella tavalla kuin Tex Willerit.
- Tom of Nyland
dgetdtntn kirjoitti:
Taitaa tosiaan olla seksistille ylivoimainen haaste mainita edes yksi nais-/sukupuolentutkimuksen alaan kuuluva tutkimus, jonka olisi peräti lukenut. Jos on jokin kumma tarve todistella tieteenalan X suunnatonta huonoutta, tulee osata tehdä muutakin kuin näpytellä "asiayhteydestään erotettuja" virkkeitä. Sorry.
Ne, jotka ovat lukeneet Liisa Tainion ja Tina Teräksen tutkimuksen, tietävät, että siellä ei ole vain "laskettu koulukirjoista, paljonko niissä on naisten ja miesten kuvia". Niin, ja se siis kuuluu "naistutkimuksen alle", tiedoksi vain.
Jos on kiinnostunut naistutkimuksen alaan kuuluvista tutkimuksista, kuten nämä seksistit tavattomasti ovat, niistä löytyy tietoa mm. yliopistojen julkaisutietokannoista ja laitosten opinnäytteet-luetteloista.
Mitähän joku matemaatikko, juristi tai taloustieteilijä nimittäisi viime vuoden merkittävimmäksi tutkimukseksi alallaan? Voisi olla vähän vaikea valita.
No, sen verran voin tietysti sammuttaa tiedonjanoasi, että Pasi Malmin cum laude -äherrys ei varmaankaan tule nousemaan minkään vuoden merkittävimmäksi tutkimukseksi missään oppiaineessa. Ei ollut "varsin hyvä arvosana", kuten raukka itse luulee.Ei mitään, ei yhtään mitään. Sen sijaan lätiset jotain hämärää juristeista, taloustieteilijöistä ja jostakin Pasista. Jos Pasi vääntää paskaa, ei se paranna naistuhertajien tuotoksia ollenkaan.
Niin tosiaan, kuvien lisäksi siellä oli laskettu sanojakin:
"Maskuliinisten sanojen kokonaismäärä on feminiinisiä suurempi: sanoista 60 %
viittaa maskuliinisiin henkilöihin tai hahmoihin."
Mitään kantaa ei tietenkään oteta siihen, että esimerkiksi historian opetuksessa, johtuen historiasta itsestään, miesten osuus saattaa luonnollisesti olla suurempi.
Ja tiedoksi, kysymys oli opettajankoulutuslaitoksen tutkimuksesta, joka tietysti voi myös olla naistutkimusta. - palkkansa
kkkqqqq kirjoitti:
En nyt haluaisi pilata päivääsi pulkkamäessä, mutta tieteelliset julkaisut arvioidaan hieman toisella tavalla kuin Tex Willerit.
Eikös naistutkimus ja Tex ole kummatkin samanlaista fantasiaa? Ja lopputuloskin samalla tavalla ennalta arvattavissa.
- Kivoja hommia
dgetdtntn kirjoitti:
Taitaa tosiaan olla seksistille ylivoimainen haaste mainita edes yksi nais-/sukupuolentutkimuksen alaan kuuluva tutkimus, jonka olisi peräti lukenut. Jos on jokin kumma tarve todistella tieteenalan X suunnatonta huonoutta, tulee osata tehdä muutakin kuin näpytellä "asiayhteydestään erotettuja" virkkeitä. Sorry.
No, sen verran voin tietysti sammuttaa tiedonjanoasi, että Pasi Malmin cum laude -äherrys ei varmaankaan tule nousemaan minkään vuoden merkittävimmäksi tutkimukseksi missään oppiaineessa. Ei ollut "varsin hyvä arvosana", kuten raukka itse luulee.Ne, jotka ovat lukeneet Liisa Tainion ja Tina Teräksen tutkimuksen, tietävät, että siellä ei ole vain "laskettu koulukirjoista, paljonko niissä on naisten ja miesten kuvia"
Niin mitä muuta tutkimuksessa oli tehty? Näin he itse kertovat:
"Ensinnäkin on selvitetty oppimateriaalien kirjoittajakunnan
sukupuolijakauma. Toiseksi oppimateriaaleista on tarkasteltu kuvitusta, kolmanneksi
teksteissä esiintyviä sukupuolittavia sanoja (mm. erisnimiä) sekä neljänneksi
teksteissä esiintyviä kohtia, joissa on käsitelty sukupuolta tai sukupuolten tasaarvoa." - sivusta seurattu
palkkansa kirjoitti:
Eikös naistutkimus ja Tex ole kummatkin samanlaista fantasiaa? Ja lopputuloskin samalla tavalla ennalta arvattavissa.
että sinä todella ennalta-arvaat ennakkoluuloisesti kaiken. Sen mikä on hyvää, sen mikä on huonoa milloin missäkin. Et lue, ja jos luet, et ymmärrä, sinä ennalta-arvaat. Sikäli kivaa, että näin säästyy aikaa kirjoitella mielipiteitä asioista, joista ei tiedä. Pysy vain tex willereissä, sopii sinulle.
- Matias Myyrä
Kivoja hommia kirjoitti:
Ne, jotka ovat lukeneet Liisa Tainion ja Tina Teräksen tutkimuksen, tietävät, että siellä ei ole vain "laskettu koulukirjoista, paljonko niissä on naisten ja miesten kuvia"
Niin mitä muuta tutkimuksessa oli tehty? Näin he itse kertovat:
"Ensinnäkin on selvitetty oppimateriaalien kirjoittajakunnan
sukupuolijakauma. Toiseksi oppimateriaaleista on tarkasteltu kuvitusta, kolmanneksi
teksteissä esiintyviä sukupuolittavia sanoja (mm. erisnimiä) sekä neljänneksi
teksteissä esiintyviä kohtia, joissa on käsitelty sukupuolta tai sukupuolten tasaarvoa."Minä voisin tehdä vastaavan tutkimuksen Aku Ankasta. Laiketaan samaan pakettiin vielä Nakke Nakuttajakin. Lupaan matkia tätä tutkimustä häpeämättömästi, mutta tuleepa valmistakin nopeasti.
Paljonkohan tällainen tutkimus maksaa ja saanko rahat ennakkoon? - Morgan Kane.
sivusta seurattu kirjoitti:
että sinä todella ennalta-arvaat ennakkoluuloisesti kaiken. Sen mikä on hyvää, sen mikä on huonoa milloin missäkin. Et lue, ja jos luet, et ymmärrä, sinä ennalta-arvaat. Sikäli kivaa, että näin säästyy aikaa kirjoitella mielipiteitä asioista, joista ei tiedä. Pysy vain tex willereissä, sopii sinulle.
Ennakkoluulo ei aina ole väärä. Sinäkään et pääse asiaan ikinä, minkä arvasin jo ennalta. Sinunhan piti näyttää meille veronmaksajille merkittävä tutkimus naistutkimuksen alueelta, jotta ennakkoluulomme hälvenisivät. Epäonnistuit siinä täysin ja juutuit Tex Willeriin.
- sivusta seurannut
Morgan Kane. kirjoitti:
Ennakkoluulo ei aina ole väärä. Sinäkään et pääse asiaan ikinä, minkä arvasin jo ennalta. Sinunhan piti näyttää meille veronmaksajille merkittävä tutkimus naistutkimuksen alueelta, jotta ennakkoluulomme hälvenisivät. Epäonnistuit siinä täysin ja juutuit Tex Willeriin.
Miten niin minun? En ole osallistunut tähän ketjuun aiemmin. Mutta heitän helpon: esittelehän itse yksi naistutkimus, jossa veronmaksajan rahat menevät hukkaan. Minä voisin esitellä yhden ehdot täyttävän miestutkimuksen, ks. P. Sumanen & "tutkimus".
- 2. sivusta seurannut
sivusta seurannut kirjoitti:
Miten niin minun? En ole osallistunut tähän ketjuun aiemmin. Mutta heitän helpon: esittelehän itse yksi naistutkimus, jossa veronmaksajan rahat menevät hukkaan. Minä voisin esitellä yhden ehdot täyttävän miestutkimuksen, ks. P. Sumanen & "tutkimus".
**Mutta heitän helpon: esittelehän itse yksi naistutkimus, jossa veronmaksajan rahat menevät hukkaan.**
Olipa todella helppo. Vastaanpa minäkin: "Naistutkimus". - Mr. Kane
Johan niitä löytyy kaksikin ketjusta: tuo nais/mieskuvien laskeminen ja naiserityisen vammaisuuden keksiminen. Ensimmäinen ei tarjoa oikein mitään, lapsikin osaa tehdä saman. Toinen taas perustuu mutuun, "kokemiseen", eikä tarjoa mitään ratkaisuja sekään.
Jos nyt pureskelet ne ensin. Lisää löytyy kyllä.
Sumanen taas tarjoaa faktoja, lukuja. Jos ne sinun mielestäsi ovatkin vääriä, on sinulla kuitenkin jotain, mihin tarttua. - Åboriginaali.
Varmaan rankkaa tuo tehty "etnografinen kenttätyö".
"Uusi julkaisu sukupuolesta ja toimijuudesta tanssiravintolassaPostitettu 20.5.2010 by admin
Sosiologian oppiaineen julkaisusarjassa on ilmestynyt uusi julkaisu:
Nurmi, Johanna (2010): Sukupuoli tanssii ravintolassa.
Sosiologista keskustelua B 50. Turun yliopisto, Turku.
Tilastojen mukaan sukupuolten väliset erot ravintoloissa ja tansseissa käymisessä ovat Suomessa kaventuneet merkittävästi viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Esimerkiksi naiset kävivät 2000-luvun alussa ravintoloissa jo lähes yhtä aktiivisesti kuin miehet. Samaan aikaan naisten ja miesten alkoholinkäyttötavat ovat lähentyneet toisiaan. Miten tämä kehitys näkyy 2000-luvun alun suomalaisessa tanssiravintolassa ja perinteisiin sukupuolirooleihin nostalgisesti suhtautuvassa paritanssikulttuurissa?
“Sukupuoli tanssii ravintolassa” -teoksessa tarkastellaan sukupuolen ja toimijuuden muodostumista suomalaisen tanssiravintolan sukupuolikulttuurissa. Tutkimus perustuu vuosien 2005-2007 aikana turkulaisessa tanssiravintola Galaxissa tehdylle etnografiselle kenttätyölle." - kokopäiväduuni
Åboriginaali. kirjoitti:
"Uusi julkaisu sukupuolesta ja toimijuudesta tanssiravintolassaPostitettu 20.5.2010 by admin
Tilastojen mukaan sukupuolten väliset erot ravintoloissa ja tansseissa käymisessä ovat Suomessa kaventuneet merkittävästi viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. Esimerkiksi naiset kävivät 2000-luvun alussa ravintoloissa jo lähes yhtä aktiivisesti kuin miehet. Samaan aikaan naisten ja miesten alkoholinkäyttötavat ovat lähentyneet toisiaan. Miten tämä kehitys näkyy 2000-luvun alun suomalaisessa tanssiravintolassa ja perinteisiin sukupuolirooleihin nostalgisesti suhtautuvassa paritanssikulttuurissa?
“Sukupuoli tanssii ravintolassa” -teoksessa tarkastellaan sukupuolen ja toimijuuden muodostumista suomalaisen tanssiravintolan sukupuolikulttuurissa. Tutkimus perustuu vuosien 2005-2007 aikana turkulaisessa tanssiravintola Galaxissa tehdylle etnografiselle kenttätyölle."Mulle kanssa apuraha ravintolassa notkumista varten. Luulin, että niitä jaetaan vain taiteilijoille. Tutkin vaikka asiakastiheyttä kellonajan ja viikonpäivän suhteen.
- Kommentoi nyt asiaa
Mediatiedote 15.02.2011
Helmikuun lopulla ilmestyy Kustannus HD:ltä kirja "Vaiettua tietoa tasa-arvosta", jossa on
työaika- ja palkkatilastotutkija Pauli Sumasen uusimmat tutkimukset.
Ensimmäinen tutkimus: Miesten ja naisten työajat
Tutkimus käsittelee kokoaikatyötä tekevien miesten ja naisten tehtyjä työtunteja. Tähänastiset
työaikatutkimukset on tehty haastattelujen pohjalta, mutta haastattelututkimukset ovat melko
epäluotettavia ihmisten ajankäytön tutkimisessa.
Pauli Sumanen käyttää tutkimuksensa pohja-aineistona Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimusta, joka
on tehty lomaketutkimuksena. Lomaketutkimusta pidetään yleismaailmallisesti kaikkein
luotettavimpana menetelmänä laajoissa ajankäyttötutkimuksissa.
Ajankäyttötutkimusaineiston mukaan kokoaikatyötä tekevien palkansaajamiesten todella tekemä
vuosityöaika on 2133 tuntia ja naisten 1782 tuntia vuodessa (ilman tuntiperustaisesti maksettuja
ylityötunteja). Miehet tekevät siis kansanomaisesti ilmaistuna "sorvin ääressä" 19,7 % enemmän
työtunteja vuodessa kuin naiset.
Jos jaamme havainnollisuuden vuoksi vuoden työtunnit 46 viikkoa kohden, saamme
palkansaajamiehen keskimääräiseksi viikkotyöajaksi 46,4 tuntia ja naisen 38,7 tuntia.
Kokoaikatyötä tekevän miehen työviikko on 7,7 tuntia pidempi kuin naisen.
Toinen tutkimus: Palkkaero "oikein" laskettuna
Pauli Sumanen on ensimmäinen tutkija, joka on tehnyt Suomessa palkkaerotutkimuksen ILO:n
periaatteen: "Sama palkka samanarvoisesta työstä" - mukaisesti. Yhtä normaaliin aikaan (7-18)
tehtyä miehen ja naisen normaaliolosuhteista työtuntia pidetään tässä tutkimuksessa
samanarvoisena työsuoritteena.
"Sama palkka samanarvoisesta työstä" - periaatteen mukaisesti laskettuna mies saa palkkaa
alle 98 senttiä, kun nainen ansaitsee yhden euron (ilman eläke-etuuden huomioimista).
Mutta ILO:n yleissopimuksessa nro 100 sanotaan: "Sanonta "palkka" tarkoittaa varsinaista pohjatai
vähimmäispalkkaa sekä kaikkia muita palkkaetuja, jotka työnantaja suoraan tai välillisesti
suorittaa työntekijälle työsuhteen perusteella joko rahana tai luontoisetuina." Työeläke on
työsuhteeseen sidottu välillisesti maksettava etuus, jonka rahoittamiseen työntekijä kaiken lisäksi
myös itse osallistuu, joten se on otettava huomioon oikein tehdyssä palkkavertailussa.
Sama palkka samanarvoisesta työstä - periaatteen mukaan laskettuna, työsuhteeseen
välillisesti sidottu työeläke-etuus huomioiden, kokoaikatyötä tekevä mies saa palkkaa alle 92
senttiä naisen yhtä euroa kohden.
Kirjaa on saatavissa maaliskuusta 2011 alkaen kirjakaupoista, joko hyllystä tai tilaamalla.
Pauli Sumanen Kustannus HD
Työaika- ja palkkatilastotutkija Ravikuja 1
32200 LOIMAA
paulisumanen @ gmail.com [email protected] - Naisen euro
Kaksi asiaa on aina ollut feministille pyhiä: tilasto ja tieteellinen tutkimus. Mitenkäs nyt, eikö tilastotieto enää maistukaan? Kannattiko alkaa keulimaan, kun jopo taisi karata käsistä?
Tosin tilannehan on teille jo tuttu, liikaa kun melskasitte, tuli esille naisten tekemä väkivalta. - Absoluuttinen totuus
kkkqqqq kirjoitti:
Kerro tarkemmin, miten ne arvioidaan. Tuleeko paljon hylättyjä? Eihän ihan kaikki kuitenkaan voi olla priimaa.
- Mikä ajattelija!
"Irigaray on kirjoituksissaan kritisoinut tiedettä sen sukupuolittuneisuudesta. Hänen mukaansa E=mc² on sukupuolittunut yhtälö, koska se pitää valonnopeutta tärkeämpänä kuin muita nopeuksia, jotka ovat ihmisille elintärkeitä. Hän on myös kritisoinut fysiikkaa nestemekaniikan vähäisestä tutkimuksesta, mikä hänen mukaansa kielii "maskuliinisten fyysikoiden" suosivan jäykkiä, kiinteitä asioita. Tämä johtuu hänen mukaansa tieteen kyvyttömyydestä käsitellä "feminiinisiä" virtauksia. Miesten sukuelimelle on ominaista jäykistyminen kun taas naisilla on kuukautisverta ja emätinnesteitä vuotava aukko. Tästä näkökulmasta katsottuna Irigarayn mielestä ei ole ihme, ettei tiede ole kyennyt kehittämään onnistunutta turbulenssin mallia. Turbulentin virran ongelma ei ole ratkaistavissa, koska nesteiden ja naiseuden käsitteet on muotoiltu puutteellisesti."
- mercredix
Tom of Nyland kirjoitti:
Ei mitään, ei yhtään mitään. Sen sijaan lätiset jotain hämärää juristeista, taloustieteilijöistä ja jostakin Pasista. Jos Pasi vääntää paskaa, ei se paranna naistuhertajien tuotoksia ollenkaan.
Niin tosiaan, kuvien lisäksi siellä oli laskettu sanojakin:
"Maskuliinisten sanojen kokonaismäärä on feminiinisiä suurempi: sanoista 60 %
viittaa maskuliinisiin henkilöihin tai hahmoihin."
Mitään kantaa ei tietenkään oteta siihen, että esimerkiksi historian opetuksessa, johtuen historiasta itsestään, miesten osuus saattaa luonnollisesti olla suurempi.
Ja tiedoksi, kysymys oli opettajankoulutuslaitoksen tutkimuksesta, joka tietysti voi myös olla naistutkimusta.Sinulle "hämäräksi" jäänyt kohta - ja mikäpä sinulle ei jäisi hämäräksi - tarkoittaa tietenkin sitä, että jokaisella tietenalalla julkaistaan suuri määrä tutkimuksia, eivätkä tutkijat yleensä ryhdy valitsemaan vuoden x merkittävintä tutkimusta. Miksi et lähetä meiliä jollekin juristile ja vaadi häntä kertomaan alansa tieteellisesti merkittävintä tutkimusta? Entä jos hän ei ryhdy sellaista valitsemaan? Pidätkö sitä todisteena siitä, että Suomen ja muun maailman yliopistoissa harjoitettava oikeustieteellinen tutkimus on jotain texwillerin tapaista fantasiaa ja niin edelleen? Niinhän sinun pitäisi tietenkin tehdä, koska sovellat samaa absurdia päättelyä naistutkimuksen kohdalla.
Tiedän kyllä, missä Tainion ja Teräksen tutkimus on hallinnoitu, ja niin tietävät kaikki muutkin, jotka osaavat lukea ko. tutkimuksen julkaisutiedot. Sinä sen sijaan et tiennyt, että naistutkimusta tehdään kovin monilla laitoksilla, ei vain naistutkimus-yksiköissä.
Sinulla on varmaan vedenpitävä seitys siihenkin, miksi miehen nimityksiä (suomen kielessä sellaisiin kuuluu esim. "mies") esiintyy oppikirjoissa enemmän kuin naisten (suomen kielessä esim. "nainen")? Johtuu varmaan "luonnollisesti" siitä, että useimmat ihmiset ovat miehiä? - wwwlllllll
Morgan Kane. kirjoitti:
Piispa, Minna & Heiskanen, Markku & Kääriäinen, Juha & Sirén, Reino 2006. Naisiin kohdistuva väkivalta 2006.
Nyt varmaan luet tutkimuksen, arvioit sitä tieteellisesti ja ennakkoluulosi hälvenevät?
Ei vaiskaan, ei kukaan oleta, että kykenet lukemaan ja arvioimaan tieteellistä tutkimusta.
Toivottavasti pelkosi, kaunasi ja vihasi naisia kohtaan ehtii hellittää ennen kuin potkaiset tyhjää.
Ota oppia täältä: www.profeministimiehet.net - Tom of Nyland
mercredix kirjoitti:
Sinulle "hämäräksi" jäänyt kohta - ja mikäpä sinulle ei jäisi hämäräksi - tarkoittaa tietenkin sitä, että jokaisella tietenalalla julkaistaan suuri määrä tutkimuksia, eivätkä tutkijat yleensä ryhdy valitsemaan vuoden x merkittävintä tutkimusta. Miksi et lähetä meiliä jollekin juristile ja vaadi häntä kertomaan alansa tieteellisesti merkittävintä tutkimusta? Entä jos hän ei ryhdy sellaista valitsemaan? Pidätkö sitä todisteena siitä, että Suomen ja muun maailman yliopistoissa harjoitettava oikeustieteellinen tutkimus on jotain texwillerin tapaista fantasiaa ja niin edelleen? Niinhän sinun pitäisi tietenkin tehdä, koska sovellat samaa absurdia päättelyä naistutkimuksen kohdalla.
Tiedän kyllä, missä Tainion ja Teräksen tutkimus on hallinnoitu, ja niin tietävät kaikki muutkin, jotka osaavat lukea ko. tutkimuksen julkaisutiedot. Sinä sen sijaan et tiennyt, että naistutkimusta tehdään kovin monilla laitoksilla, ei vain naistutkimus-yksiköissä.
Sinulla on varmaan vedenpitävä seitys siihenkin, miksi miehen nimityksiä (suomen kielessä sellaisiin kuuluu esim. "mies") esiintyy oppikirjoissa enemmän kuin naisten (suomen kielessä esim. "nainen")? Johtuu varmaan "luonnollisesti" siitä, että useimmat ihmiset ovat miehiä?Jos niitä julkaistaan suuri määrä, on sinun sitäkin helpompi valita tänne loistava esimerkki. Tutkijaraadilta en pyytänyt mitään. Ei tarvitse etsiä parasta, vaan hyvä. Missä se viipyy?
Nyt ei olla lakipalstalla, eikä siis lähetetä juristeille mitään.
Opettajankoulutuslaitos oli mainittu varmuuden vuoksi, ettei feministi pääse saivartelemaan siitä, ettei tämä nyt varsinaisesti naistutkimusta ollutkaan.
Hyvin selvisi, että Pikku Kalle telmii kirjoissa useammin kuin Pikku Liisa. Entä sitten? Ja mitä tutkitaan seuraavaksi? Sovinismin peikko saattaa lymytä vaikka Muumikirjassa. Ei kun laskemaan ja femisensuurin saksilla paha pois. - M. Kane
wwwlllllll kirjoitti:
Piispa, Minna & Heiskanen, Markku & Kääriäinen, Juha & Sirén, Reino 2006. Naisiin kohdistuva väkivalta 2006.
Nyt varmaan luet tutkimuksen, arvioit sitä tieteellisesti ja ennakkoluulosi hälvenevät?
Ei vaiskaan, ei kukaan oleta, että kykenet lukemaan ja arvioimaan tieteellistä tutkimusta.
Toivottavasti pelkosi, kaunasi ja vihasi naisia kohtaan ehtii hellittää ennen kuin potkaiset tyhjää.
Ota oppia täältä: www.profeministimiehet.netAihe on ihan asiallinen, vaikka odotin hieman tuoreempaa julkaisua. Tosin puolueellisuus on tässäkin silmiinpistävää, miehiin kohdistuva väkivalta on ilmeisen tarkoituksellisesti jätetty tutkimatta.
- M. Kane
wwwlllllll kirjoitti:
Ota oppia täältä: www.profeministimiehet.nethttp://www.profeministimiehet.net/blogit/katsaus-suomalaiseen-miesliikehdintaeaen-ja-feminismiin
Tiivistäen:
Vihollinen on valkoinen lihaasyövä heteromies, joka ei ymmärrä mahdollisuuksia, joita vasemmistolaiset feministit hänelle tarjoavat.
Tässä nyt vaan ei ollut mitään uutta. Sitä paitsi feministit eivät tarjoa mitään, vaan vaativat. - Me Hyvät Ihmiset
sivusta seurattu kirjoitti:
Niinhän itsekin teet. Vihervasemmistolaisena et lue, et ymmärrrä taantumuksellisten piirien parhaitakaan perusteluja. Olethan jo ennakkoon päättänyt, mitkä asiat ovat oikein.
- Tomppa vaan
mercredix kirjoitti:
Sinulle "hämäräksi" jäänyt kohta - ja mikäpä sinulle ei jäisi hämäräksi - tarkoittaa tietenkin sitä, että jokaisella tietenalalla julkaistaan suuri määrä tutkimuksia, eivätkä tutkijat yleensä ryhdy valitsemaan vuoden x merkittävintä tutkimusta. Miksi et lähetä meiliä jollekin juristile ja vaadi häntä kertomaan alansa tieteellisesti merkittävintä tutkimusta? Entä jos hän ei ryhdy sellaista valitsemaan? Pidätkö sitä todisteena siitä, että Suomen ja muun maailman yliopistoissa harjoitettava oikeustieteellinen tutkimus on jotain texwillerin tapaista fantasiaa ja niin edelleen? Niinhän sinun pitäisi tietenkin tehdä, koska sovellat samaa absurdia päättelyä naistutkimuksen kohdalla.
Sinulla on varmaan vedenpitävä seitys siihenkin, miksi miehen nimityksiä (suomen kielessä sellaisiin kuuluu esim. "mies") esiintyy oppikirjoissa enemmän kuin naisten (suomen kielessä esim. "nainen")? Johtuu varmaan "luonnollisesti" siitä, että useimmat ihmiset ovat miehiä?Katsoin pikaisesti haulla "lakitieteellinen väitös". En löytänyt mitään hassunkurista, joten jatkan mieluummin naistutkimusosastolla.
Pidä sinä tiukasti kiinni periaatteistasi äläkä sorru arvostelemaan mitään, ellei sinulla ole kyseisestä asiasta akateemista loppututkintoa. Ei elokuvia, politiikkaa eikä hovioikeuden raiskaustuomioita. - Sivusta seurannut
Mr. Kane kirjoitti:
Johan niitä löytyy kaksikin ketjusta: tuo nais/mieskuvien laskeminen ja naiserityisen vammaisuuden keksiminen. Ensimmäinen ei tarjoa oikein mitään, lapsikin osaa tehdä saman. Toinen taas perustuu mutuun, "kokemiseen", eikä tarjoa mitään ratkaisuja sekään.
Jos nyt pureskelet ne ensin. Lisää löytyy kyllä.
Sumanen taas tarjoaa faktoja, lukuja. Jos ne sinun mielestäsi ovatkin vääriä, on sinulla kuitenkin jotain, mihin tarttua.Muilla on muunlaisia arviointeja. Jos olet sitä mieltä, ettei kuvien symboliikalla, niiden määrällä ja assosiatiivisilla konteksteilla ole mitään piilovaikusta ihmisten mieliin, niin olet pudonnut enemmän kuin eno veneestä. Asiantuntemattomuutesi suorastaan häikäisee. En tiedä, mitä naiserityinen vammaisteema pitää sisällään, mutta varmasti sellaistakin on. Ja kun sitä on, miksei siitä saisi kirjoittaa ja sitä tutkia?
Tämäkin palsta täyttyi vielä taannoin vuosien ajan mieserityisistä itkuvirsistä, ja täyttyy ilmeisesti yhä, en ole seurannut pitkään aikaan (tyyliin "miksi miehet sairastavat enemmän, kuolevat nuorempina, kännäävät törkeemmin, syövät huonommin, on se niin väärin"). Oli ihan mieserityisyydelle pyhitetty alttari, mutta naisten asemasta, syrjäyttämisen ilmenemismuodoista ja vammoista ei saisi kirjoittaa, ei tietenkään, naiset ovat teille pilkattavaa paskaa. Onko ihme, että naiset eivät täällä viitsi kirjoitella. Minä olen lähes yksin posottanut eri nimimerkeillä suuren osan naiskommenteista, ja lähden pois minäkin tuota pikaa. - Sivusta seurannut
Åboriginaali. kirjoitti:
“Sukupuoli tanssii ravintolassa” -teoksessa tarkastellaan sukupuolen ja toimijuuden muodostumista suomalaisen tanssiravintolan sukupuolikulttuurissa. Tutkimus perustuu vuosien 2005-2007 aikana turkulaisessa tanssiravintola Galaxissa tehdylle etnografiselle kenttätyölle."Olisko gradu? Näisitpä minun tyhjänpäiväisen graduni ja ikäluokkani muitten opiskelijoiden gradut, eipä niissä suuria paljastuksia ollut. Gradut ovat opinnäytteitä, joilla pyritään muodollisesti oikeaoppiseen tieteelliseen työsuoritukseen, ja jos oikein hyvin käy, saattaa matskuun joskus sisältyä jokin löydöshippukin. Luehan joskus jokin lääketieteen tai kemian tai minkä alan hyvänsä pakollinen opinnäytetutkielma, useimmiten pääosin aika triviaalia kamaa.
Mutta kun halveksii naisia, halveksii kaikkea, mikä liittyy naisiin. Näin yksinkertaista se on, todella yksinkertaista. - Kane, Morgan
Sivusta seurannut kirjoitti:
Muilla on muunlaisia arviointeja. Jos olet sitä mieltä, ettei kuvien symboliikalla, niiden määrällä ja assosiatiivisilla konteksteilla ole mitään piilovaikusta ihmisten mieliin, niin olet pudonnut enemmän kuin eno veneestä. Asiantuntemattomuutesi suorastaan häikäisee. En tiedä, mitä naiserityinen vammaisteema pitää sisällään, mutta varmasti sellaistakin on. Ja kun sitä on, miksei siitä saisi kirjoittaa ja sitä tutkia?
Tämäkin palsta täyttyi vielä taannoin vuosien ajan mieserityisistä itkuvirsistä, ja täyttyy ilmeisesti yhä, en ole seurannut pitkään aikaan (tyyliin "miksi miehet sairastavat enemmän, kuolevat nuorempina, kännäävät törkeemmin, syövät huonommin, on se niin väärin"). Oli ihan mieserityisyydelle pyhitetty alttari, mutta naisten asemasta, syrjäyttämisen ilmenemismuodoista ja vammoista ei saisi kirjoittaa, ei tietenkään, naiset ovat teille pilkattavaa paskaa. Onko ihme, että naiset eivät täällä viitsi kirjoitella. Minä olen lähes yksin posottanut eri nimimerkeillä suuren osan naiskommenteista, ja lähden pois minäkin tuota pikaa.Mutta mitä sitten? Mitä oikein haluatte tehdä asialle? Kuinkahan monta mies- ja kuinka monta naismurhaajaa esitetään tv:ssä viikon aikana ja miten se "piilovaikuttaa"? Pannaanko kaikki sensuurin kautta 50/50, ettei pieni mieli vaurioidu?
Etkö käsitä, että jokaisen "naiserityisen" vastapainona on myös "mieserityinen", joten kilpavarustelun lopettamiseksi kannattaisi unohtaa se naiserityinen?
Ja te onnettomat idiootit kehtaatte puhua jotain putkiaivoista. - Åboakatemii
Olisko gradu? Näisitpä minun tyhjänpäiväisen graduni ja ikäluokkani muitten opiskelijoiden gradut, eipä niissä suuria paljastuksia ollut. Gradut ovat opinnäytteitä, joilla pyritään muodollisesti oikeaoppiseen tieteelliseen työsuoritukseen, ja jos oikein hyvin käy, saattaa matskuun joskus sisältyä jokin löydöshippukin. Luehan joskus jokin lääketieteen tai kemian tai minkä alan hyvänsä pakollinen opinnäytetutkielma, useimmiten pääosin aika triviaalia kamaa.
Mutta kun halveksii naisia, halveksii kaikkea, mikä liittyy naisiin. Näin yksinkertaista se on, todella yksinkertaista.Minähän pidinkin sitä hauskana. Kolme vuotta ravintolassa keräämässä tutkimusaineistoa...
- Sivusta seurannut
Naisen euro kirjoitti:
Kaksi asiaa on aina ollut feministille pyhiä: tilasto ja tieteellinen tutkimus. Mitenkäs nyt, eikö tilastotieto enää maistukaan? Kannattiko alkaa keulimaan, kun jopo taisi karata käsistä?
Tosin tilannehan on teille jo tuttu, liikaa kun melskasitte, tuli esille naisten tekemä väkivalta.ja tilastot ovay hyviä, silloin kun ne pitävät paikkansa ja osataan tulkita asiallisesti oikein. Joillekin naissukupuolen miehiä vähäisempi keskimääräinen vuosittainen työtuntimäärä tarkoittaa naisten laiskuutta ja muuta huonommuutta ja oikeuttaa pienempiin ansioihin ja matalampiin kuukausipalkkoihin samastakin työstä ja huonompaan urakehitykseen. Joillekin sama asiaintila on ilmaus naisten syrjitystä asemasta työelämässä, perhepolitiikassa, vanhemmuusvastuita ja -oikeuksia koskevassa lainsäädännössä ja sopimuskäytännössä.
Et näköjään ole kiireiltäsi ehtinyt lukea viime päivien keskusteluita näistä kiistakysymyksistä tälläkin palstalla, mutta en rupea toistamaan. Sumasen tulkinnat ovat pielessä, kiistaton tosiasia. Tilastojen perusteella minäkin esim. voisin sumasmaisesti ensin osoittaa, miten väkivaltaisia, alkoholisoituneita, vähemmän koulutettuja, elatusvelvollisuuttaan laiminlyöviä jne. nykymiehet ovat naisiin verrattuna, ja lukujen avulla tulkita suomalaisten nykymiesten olevan suhteellisesti paljon kelvottomampia kuin naiset sekä sosiaalisesti että ehkä jopa geneettisesti. Vaan en tulkitse niin, etsisin syitä ilmitason alta. Sitä Sumanen ei tee, paitsi jos löytyy syitä, jotka valikoidusti tukevat tutkimuksen tendenssiluonnetta. - Sivusta seurannut
Mikä ajattelija! kirjoitti:
"Irigaray on kirjoituksissaan kritisoinut tiedettä sen sukupuolittuneisuudesta. Hänen mukaansa E=mc² on sukupuolittunut yhtälö, koska se pitää valonnopeutta tärkeämpänä kuin muita nopeuksia, jotka ovat ihmisille elintärkeitä. Hän on myös kritisoinut fysiikkaa nestemekaniikan vähäisestä tutkimuksesta, mikä hänen mukaansa kielii "maskuliinisten fyysikoiden" suosivan jäykkiä, kiinteitä asioita. Tämä johtuu hänen mukaansa tieteen kyvyttömyydestä käsitellä "feminiinisiä" virtauksia. Miesten sukuelimelle on ominaista jäykistyminen kun taas naisilla on kuukautisverta ja emätinnesteitä vuotava aukko. Tästä näkökulmasta katsottuna Irigarayn mielestä ei ole ihme, ettei tiede ole kyennyt kehittämään onnistunutta turbulenssin mallia. Turbulentin virran ongelma ei ole ratkaistavissa, koska nesteiden ja naiseuden käsitteet on muotoiltu puutteellisesti."
Kuka on Irigaray? Ei ainakaan idolini, en viitsi edes googlata. Käsi pystyyn, kuinka moni muu teistä tuntee henkilö I:n? Ei tarvitse vastata, arvaan.
- Vuotava Vulva
Kuka on Irigaray? Ei ainakaan idolini, en viitsi edes googlata. Käsi pystyyn, kuinka moni muu teistä tuntee henkilö I:n? Ei tarvitse vastata, arvaan.
Feministi, jonka teorioita opetetaan nykyäänkin naistutkimuksen opiskelijoille.
- Naisen euro
ja tilastot ovay hyviä, silloin kun ne pitävät paikkansa ja osataan tulkita asiallisesti oikein. Joillekin naissukupuolen miehiä vähäisempi keskimääräinen vuosittainen työtuntimäärä tarkoittaa naisten laiskuutta ja muuta huonommuutta ja oikeuttaa pienempiin ansioihin ja matalampiin kuukausipalkkoihin samastakin työstä ja huonompaan urakehitykseen. Joillekin sama asiaintila on ilmaus naisten syrjitystä asemasta työelämässä, perhepolitiikassa, vanhemmuusvastuita ja -oikeuksia koskevassa lainsäädännössä ja sopimuskäytännössä.
Et näköjään ole kiireiltäsi ehtinyt lukea viime päivien keskusteluita näistä kiistakysymyksistä tälläkin palstalla, mutta en rupea toistamaan. Sumasen tulkinnat ovat pielessä, kiistaton tosiasia. Tilastojen perusteella minäkin esim. voisin sumasmaisesti ensin osoittaa, miten väkivaltaisia, alkoholisoituneita, vähemmän koulutettuja, elatusvelvollisuuttaan laiminlyöviä jne. nykymiehet ovat naisiin verrattuna, ja lukujen avulla tulkita suomalaisten nykymiesten olevan suhteellisesti paljon kelvottomampia kuin naiset sekä sosiaalisesti että ehkä jopa geneettisesti. Vaan en tulkitse niin, etsisin syitä ilmitason alta. Sitä Sumanen ei tee, paitsi jos löytyy syitä, jotka valikoidusti tukevat tutkimuksen tendenssiluonnetta.Hukkaan menee työsi. Hyvin jo tiedetään, miten väkivaltaisia, alkoholisoituneita, vähemmän koulutettuja, elatusvelvollisuuttaan laiminlyöviä jne. nykymiehet ovat naisiin verrattuna. Tämän tiedämme asiallisesti ja oikein laadituista puolueettomista feministisistä tutkimuksista.
Nostakaa niitä työtuntimääriä, niin syrjintä häviää kuin itsestään. Ei kai äitiyslomaakaan ole pakko pitää, varma en ole? - Sivusta seurannut
Kane, Morgan kirjoitti:
Mutta mitä sitten? Mitä oikein haluatte tehdä asialle? Kuinkahan monta mies- ja kuinka monta naismurhaajaa esitetään tv:ssä viikon aikana ja miten se "piilovaikuttaa"? Pannaanko kaikki sensuurin kautta 50/50, ettei pieni mieli vaurioidu?
Etkö käsitä, että jokaisen "naiserityisen" vastapainona on myös "mieserityinen", joten kilpavarustelun lopettamiseksi kannattaisi unohtaa se naiserityinen?
Ja te onnettomat idiootit kehtaatte puhua jotain putkiaivoista.Saa olla vain mieserityistä, ei tule kilpailua.
- Sivusta seurannut
Naisen euro kirjoitti:
Hukkaan menee työsi. Hyvin jo tiedetään, miten väkivaltaisia, alkoholisoituneita, vähemmän koulutettuja, elatusvelvollisuuttaan laiminlyöviä jne. nykymiehet ovat naisiin verrattuna. Tämän tiedämme asiallisesti ja oikein laadituista puolueettomista feministisistä tutkimuksista.
Nostakaa niitä työtuntimääriä, niin syrjintä häviää kuin itsestään. Ei kai äitiyslomaakaan ole pakko pitää, varma en ole?miestutkijat ovat päätyneet aivan samankaltaisiin tuloksiin. Se ei ole sukupuolesta kiinni, ei myöskään se, ketkä tekevät tendenssitutkimusta ja haluavat antaa vääristyneen kuvan tutkimuskohteesta, katsos, juttu on niin, että mission julistajat ovat oma fanaattisluontoinen lahkonsa. He ikäänkuin "sumastuvat" tutkimuskohteeseensa. Luit oikein, sumastuvat.
Kun isät eivät jää hoitaman lapsiaan ja nyt ehdotat, etteivät äiditkään, niin ketkä niitä syntyneitä lapsia hoitavat? Vai haluatko pysähdyttää Suomessa kantaväestön syntyvyyden ja lisätä maahanmuuttajia? Ne vasta lisääntyvätkin, ja huomattava osa ei tee töitä. Suomalaismiesten naisviha loppuu näköjään vasta sitten, kun viimeinen sovinisti on syntynyt ja lopulta laitettu haudanlepoon mamun kuoppaamana. - Sivusta seurannut
Vuotava Vulva kirjoitti:
Feministi, jonka teorioita opetetaan nykyäänkin naistutkimuksen opiskelijoille.
naistutkimusopiskelija. Mistä vihat?
- Viimeinen sovikaani
miestutkijat ovat päätyneet aivan samankaltaisiin tuloksiin. Se ei ole sukupuolesta kiinni, ei myöskään se, ketkä tekevät tendenssitutkimusta ja haluavat antaa vääristyneen kuvan tutkimuskohteesta, katsos, juttu on niin, että mission julistajat ovat oma fanaattisluontoinen lahkonsa. He ikäänkuin "sumastuvat" tutkimuskohteeseensa. Luit oikein, sumastuvat.
Kun isät eivät jää hoitaman lapsiaan ja nyt ehdotat, etteivät äiditkään, niin ketkä niitä syntyneitä lapsia hoitavat? Vai haluatko pysähdyttää Suomessa kantaväestön syntyvyyden ja lisätä maahanmuuttajia? Ne vasta lisääntyvätkin, ja huomattava osa ei tee töitä. Suomalaismiesten naisviha loppuu näköjään vasta sitten, kun viimeinen sovinisti on syntynyt ja lopulta laitettu haudanlepoon mamun kuoppaamana.Lapset tarhaan ja äidit uraa luomaan, sehän on feministien ajama malli käytännössä. Kyllä se minulle sopii, ihan ilman mitään naisvihaa.
Hauskaa, että mainitsit tuon fanaattisluontoisen lahkon. Itse olet liittynyt lahkoon, joka antaa seuraavia lausuntoja:
Mikäli lama-Suomen mediaa on uskominen, miehet, nuo gorillasta seuraavat yksiaivosoluiset viettioliot, ovat hätää kärsimässä.
— Anne Moilanen (5.3.2009). Moilasen Manifesti 10. Tulta munille!
Käännytystä homoseksuaalisuuteen voi ja kannattaa ehdottomasti harrastaa. Parhaiten se sujuu käytännön harjoituksilla.
— Akuliina Saarikoski (2009).
Miehet ovat elukoita ja koneita ja käveleviä tekokyrpiä...
-- Ireen von Wachenfeldt - Emätinneste
naistutkimusopiskelija. Mistä vihat?
Luce Irigaray kuuluu naistutkimuksen perusopintoihin. Tässä hänen ajatuksiaan. Varsin tieteellistä, mutta mikä on tuo limaisa?
"Sukupuoliakti ei ole saavuttanut täyttymystään, ja tästä on aiheutunut monia jälkiseurauksia. Nostan niistä esiin vain yhden kauneimmista, enkelit Enkelit ovat erittäin nopeita lähettejä, ja nopeutensa ansiosta ne ylittävät kaikkien sulkeutumien rajat. Enkelit osoittavat tien, joka kulkee Jumalan kuoren ja sen kuoren välissä, joka sisältää maailman, mikro- ja makrokosmoksen. Ne ilmoittavat, että ihmisen - ja erityisesti naisen - ruumis voi kulkea tätä taivalta. Enkeleitä ei voi selittää filosofian, teologian tai moraalin ilmiöiksi, vaan ne ilmestyvät sellaisen etiikan airueina, joka kumpuaa taiteesta, kuvanveistosta, maalaustaiteesta ja musiikista."
"Maailma naisia varten. Tällaista maailmaa ei koskaan ole ollut olemassa ja samalla se on jo olemassa, mutta torjuttuna, pinnanalaisena ja potentiaalisena. Sillä on nimittäin tapana asustaa limaisassa. On mahdotonta kehitellä perinteisestä hierarkiasta poikkeavaa sukupuolieron ajattelua, jos ei ajatella limaisaa Kysymyksessä on sellainen jumalallinen, jonka kanssa voi juhlia ja jonka voi ottaa vieraanvaraisesti vastaan. Toisin sanoen limaisa hankaloittaa kosketuksellaan ja ominaisuuksillaan sellaisen Jumalan transendenssia, joka on lihalle vieras ja pitää kiinni ikuisesta ja horjumattomasta totuudesta." - Morgan. K.
Saa olla vain mieserityistä, ei tule kilpailua.
Hyvin ymmärsit. Tasapuolisuus on varmaan toinen nimesi.
- ÅÅboo
Olisko gradu? Näisitpä minun tyhjänpäiväisen graduni ja ikäluokkani muitten opiskelijoiden gradut, eipä niissä suuria paljastuksia ollut. Gradut ovat opinnäytteitä, joilla pyritään muodollisesti oikeaoppiseen tieteelliseen työsuoritukseen, ja jos oikein hyvin käy, saattaa matskuun joskus sisältyä jokin löydöshippukin. Luehan joskus jokin lääketieteen tai kemian tai minkä alan hyvänsä pakollinen opinnäytetutkielma, useimmiten pääosin aika triviaalia kamaa.
Mutta kun halveksii naisia, halveksii kaikkea, mikä liittyy naisiin. Näin yksinkertaista se on, todella yksinkertaista.Luuletko, ettei hupaisia juttuja löydy vaikka sosiologien piipertelyistä? Ylitse muiden on kuitenkin jäänyt musiikkitieteen "Karjalan pillit ja puupuhaltimet". Jos nyt muistin oikein.
Naistiede on kuitenkin ehdoton aarrearkku. - manna gryn
Haisee... kirjoitti:
Et kommentoinut ollenkaan linkissä ollutta tutkimusta. Siksi kysynkin:
Onko todella jokin "naiserityinen vammaisuuden kokemus"? Jos onkin, niin mitä sitten? Mikä on ongelma?
Mistä johtuu, ettei tutkija löytänyt "mieserityistä vammaisuuden kokemusta", kun se näin helposti tulee mieleen ihan maallikollekin? Onko niin, että vain naisen "kokemus" on tärkeä,
miehethän voivat vaikka tehdä itsemurhan, jos vituttaa?
Puolueetonta ja tasa-arvoista meininkiä.ja jos eläintieteilijä tutkii kissojen kotikasvatusta kemiön maalaiskunnassa, niin tokihan hänen pitää sitten myös tutkia koirien ulkoruokintaa mikkelin kaupungin taajama-alueella. tasa-arvo jne...
vammaisilla naisilla on arkijärjenkin mukaan omia naiseuteen liittyviä kokemuksia, samoin tietysti vammaisilla miehillä on mieserityisiä kokemuksia. molemmissa riittää tutkittavaa ja tutkimustuloksia pystytään hyödyntämään esimerkiksi vammaispalveluja suunniteltaessa. - Mirrit riviin
manna gryn kirjoitti:
ja jos eläintieteilijä tutkii kissojen kotikasvatusta kemiön maalaiskunnassa, niin tokihan hänen pitää sitten myös tutkia koirien ulkoruokintaa mikkelin kaupungin taajama-alueella. tasa-arvo jne...
vammaisilla naisilla on arkijärjenkin mukaan omia naiseuteen liittyviä kokemuksia, samoin tietysti vammaisilla miehillä on mieserityisiä kokemuksia. molemmissa riittää tutkittavaa ja tutkimustuloksia pystytään hyödyntämään esimerkiksi vammaispalveluja suunniteltaessa.Mitä järkeä on tutkia kissojen kasvatusta Kemiössä jos ei vertaa sitä kissojen kasvatukseen muualla?
Miten Kemiön kissankasvatuksen erityispiirteet valottuvat tutkimuksessa ilman vertailukohteita?
Miksi tutkija alunperinkään alkoi tutkia Kemiön kissankasvatusta? - Haisee...
manna gryn kirjoitti:
ja jos eläintieteilijä tutkii kissojen kotikasvatusta kemiön maalaiskunnassa, niin tokihan hänen pitää sitten myös tutkia koirien ulkoruokintaa mikkelin kaupungin taajama-alueella. tasa-arvo jne...
vammaisilla naisilla on arkijärjenkin mukaan omia naiseuteen liittyviä kokemuksia, samoin tietysti vammaisilla miehillä on mieserityisiä kokemuksia. molemmissa riittää tutkittavaa ja tutkimustuloksia pystytään hyödyntämään esimerkiksi vammaispalveluja suunniteltaessa.Ja pashat pystytä. Ei edes tarvitse, vammaiset huolehtikoot itse nais- ja mieserityisistä "kokemuksistaan".
Haisee... kirjoitti:
Ja pashat pystytä. Ei edes tarvitse, vammaiset huolehtikoot itse nais- ja mieserityisistä "kokemuksistaan".
vammaispalveluiden tuottamisessa tarvittavaa tietoa. tämän ymmärtää jokainen teho:lla opiskellut.
( teho = terveydenhoito-oppilaitos )- Páskapaperia
manna_gryn kirjoitti:
vammaispalveluiden tuottamisessa tarvittavaa tietoa. tämän ymmärtää jokainen teho:lla opiskellut.
( teho = terveydenhoito-oppilaitos )Montako tutkimusta asiasta on jo tehty ja montako tarvitaan lisää, ennen kuin tietoa on riittävästi ja voidaan jo tehdäkin jotain?
- siinä lueskeltavaa
Páskapaperia kirjoitti:
Montako tutkimusta asiasta on jo tehty ja montako tarvitaan lisää, ennen kuin tietoa on riittävästi ja voidaan jo tehdäkin jotain?
http://www.google.fi/#hl=fi&sclient=psy-ab&q=vammaisuus tutkimus&pbx=1&oq=vammaisuus tutkimus&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=1005l8152l0l8785l19l17l0l2l2l0l96l1311l17l19l0&gs_l=hp.3...1005l8152l0l8786l19l17l0l2l2l0l96l1311l17l19l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=bf97b401a8645999&biw=1280&bih=878
Páskapaperia kirjoitti:
Montako tutkimusta asiasta on jo tehty ja montako tarvitaan lisää, ennen kuin tietoa on riittävästi ja voidaan jo tehdäkin jotain?
yhdessä on näköjään joillekin palstalaisille liikaa, tietääkseni vammaisten arkikokemuksista on kuitenkin vähänlaisesti tutkimustietoutta olemassa.
- Uutta mullistavaa
manna_gryn kirjoitti:
yhdessä on näköjään joillekin palstalaisille liikaa, tietääkseni vammaisten arkikokemuksista on kuitenkin vähänlaisesti tutkimustietoutta olemassa.
Vähänlaisesti? Näkyi olevan netti täynnä, mutta lisää siis pitäisi värkätä. Jo koittaa vammaiselle onnen päivä, kun saadaan taas uusi tutkimus, joka kertoo, että portaat ja kynnykset ovat hankalia paikkoja vammaisen elämässä.
- dfe er er nern
On siinä Henryllä näytön paikka kaiken sen uhoamisen jälkeen. Ettei vaan kävisi yhtä nolosti kuin Pasi Malmille.
Vaan olisiko niin, että väittäri ei edisty, kun aika menee toisten ihmisten toiminnan kyttäämiseen ja jatkuvaan sivuilla vatvomiseen. - profemask
No mutta mites se Laasasen väitöskirja?
- =)
lol
- manna gryn
laasasen tulevaa väitöskirjaa miesten tasa-arvo-ongelmista ( vai mikä sen aihe olikaan ) saamme näköjään odottaa siihen kuuluisaan tuomiopäivään saakka.
parin viime vuoden aikana miesliikekin on kiitettävästi järjestäytynyt ja saanut muodostettua järkevän keskusliiton, miesjärjestöjen keskusliiton. ja siten edustajia tasa-arvo-organisaatioihin.
yleisesti ottaen rakenteellista miesten syrjintää esiintyy lähinnä asevelvollisuuden suhteen ja perusopetuksen poikia huomioimattomuudessa, joka tuottaa syrjäytyneitä, luku- ja kirjoitustaitoisesti toispuoleisia, miehiä. näihin seikkoihin ovat myös feminististiset ja muut naisjärjestöt esittäneet omia vaihtoehtoisia mallejaan, peruskoulun ja varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan etenkin feministiset menetelmät toisivat yksilökeskeisempää ja siten luottamuksellisempaa otetta. - DDR:n malliin
Feministinen menetelmä yksinkertaistettuna tarkoittaa sitä, että varhaiskasvatuksessa kielletään poikana oleminen ja kasvatetaan väkisin paremmaksi tytöksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463