Otsikossa olevat sanat on sanonut Elämän Herra Jeesus Kristus! Kuka voisi mitätöidä Jeesuksen opetuksen? Näin kuitenkin tapahtuu tänäkin päivänä! Usea kirkkokunta ja herätysliikkeet mainostavat itseään, että he edustavat Jumalan valtakuntaa. Tulkaa tänne, kun kuulutte meidän joukkoon, olette Jumalan valtakunnassa.
Eikö tämmöinen julistus sitten olekaan oikein, sillä Jeesus itse todistaa:
Luuk. 4:43 ”Mutta Jeesus sanoi: "Minun on vietävä Jumalan valtakunnan ilosanoma myös muihin kaupunkeihin, sitä vartenhan minut on lähetetty."
Luuk. 8:1 ”Sen jälkeen Jeesus kulki kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään julistaen ilosanomaa Jumalan valtakunnasta. Hänellä oli seurassaan kaksitoista opetuslastaan.”
Kun me näitä raamatun paikkoja luemme, meille tulee ristiriitaisia ajatuksia Jumalan valtakunnasta. Toisaalta meidän tulee julistaa, että Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt, tehkää parannus, sillä kun Jeesus tätä julisti, opetuslapset olivat mukana myös julistamassa. Sitten taasen me emme voi sanoa; 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.'
Miten me voisimme ymmärtää näitä raamatun kirjoituksia? Tarkastellaanpa nyt yhdessä Jumalan valtakunnan olemusta, sillä Jeesus kertoo meille tarkasti monilla vertauksilla, minkä muotoinen, tai näköinen on valtakunta joka on ihmissilmille näkymätön. Ensinnäkin hän sanoo:
Luuk. 17:20 ”Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi: "Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla.
21 Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." Toinen tulkinta: sisäisesti teissä.
Kun Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei näe tätä valtakuntaa, mutta sanoo kuitenkin, että se on ”teidän keskellänne” ja toisen tulkinnan mukaan; ”sisäisesti teissä.” Tästä on vedetty johtopäätelmä, että tulkinta ”sisäisesti teissä” on väärä ja perustellaan, että kun Jeesus puhui fariseuksille, ei Jumalan valtakunta voinut olla fariseuksissa.
Sanon kuitenkin, että kumpainenkin tulkinta on ihan oikea, sillä ei Jeesus sano, että Jumalan valtakunta on teissä fariseuksissa. Vaan hän tarkoitti, että Jumalan valtakunta on ”sisäisesti” tai toisin sanoen ”teidän keskellänne” Israelin kansassa.
Israelin kansalla Jumala kuvaa näkyvää seurakuntaa. Tästäkin Israelin kansasta me näemme, miten eksyvä ja moniin vääriin oppeihin eksyväinen oli Israelin kansa. Jumala oli kuitenkin valinnut Israelin omaksi kansakseen:
2 Moos. 19:5 ”Jos te nyt kuuntelette minua ja pidätte minun liittoni, niin te tulette olemaan kansojen joukossa minun oma kansani. Koko maailma on minun,
6 mutta teistä tulee minun pappisvaltakuntani ja pyhä kansani.' Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille."
No niin, taasen tuli meidän eteemme Jumalan käsky; ”Tämä sinun tulee sanoa israelilaisille." Eli meidänkö kuitenkin tulee sanoa ihmisille, että me olemme Jumalan ”pappisvaltakunta”. Tämän on Jumala näin käskenyt sanoa, mutta tässä pitää huomata, ettemme erehdy itse tuomitsemaan toisia ihmisiä. Me näemme, että Israelin kansan seassa oli enin osa fariseuksia, publikaaneja ja niitä ihmisiä joilla oli omatakeisia uskonnon muotoja.
Näin on myös näkyvässä seurakunnassa ja tulee olemaan loppuun asti. Jeesus näyttää ihmisille sen tosiasian, että ihminen ei kykene täällä ajassa erottelemaan oikeita ja vääriä uskovia toisistaan ja tämän takia erottelu on meidän jätettävä Jumalalle.
Miten sitten on, voiko sitä sitten toista neuvoa, jos huomaa, että toinen uskova on ymmärtänyt ihan raamatun sanan vastaisesti? Kyllä voi, minäkin nyt tällä kirjoituksellani neuvon sinua joka tätä luet. Mutta siihen neuvomiseen se minun kohdalta sitten jääkin. Jumala joko avaa mielesi ymmärtämään, mitä kirjoitan, tai et ymmärrä yhtään.
Tuomiota ei ole lupa sanoa, voi vain todistaa, että näin on kirjoitettu, näin meitä Jumala neuvoo. Jumalan valtakunta on ja pysyy ja jos joku panee omia ehtoja, tai rajoja esimerkiksi, että on kuuluttava näkyvään seurakuntaan (Israeliin) ennen kuin voi kuulua näkymättömään Jumalan valtakuntaan, tämä ehto on ihmismielen tuotos ja väärä. Raamattu todistaa, että enkelit kävivät keromassa itämailla oleville uskoville ilosanoman:
Matt. 2:1 ”Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Betlehemissä kuningas Herodeksen* aikana, Jerusalemiin tuli idästä tietäjiä.”
Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.'
132
678
Vastaukset
- Mie vaan
Missä olet vl äiti! Tule ja ota kantaa tähän Jumalan valtakunta asiaan.
Olet liikuttavan oikeassa, kuten yleensäkin myös siinä, ettei Jumalan Valtakunta ole vielä täyteydessään täällä, sillä sitä johtaa Jumala, ei ihminen, kuten nämä valehtelijat väittävät.
Jumalan Valtakuntaa ei voi VIELÄ sormella osittaa.
Jeesus on tie Jumalan Valtakuntaan, Taivasten Valtakuntaan joka on sama asia, sillä Jumalan nimi oli juutalaisuudessa ”pannassa” sen kirkkauden vuoksi, siksi mm. Matteus ei käyttänyt sitä.
Samalla tuot esiin evankeliumin, ilosanoman joka on vääristynyt – tämän ”valtakunnan” (SRK) armoevankeliumisi, syntien anteeksi antamiseksi, ei anteeksi antabukseksi, kuten se kuuluu. Mutta todellisuudessa koko evankeliumi, on JEESUSKEN SYNTYMÄ.
Parannus esiintyy Uudessa Testamentissa vain muutaman kerran, vanhassa myös, ja se kohdistuu AINA USKOVAISEEN IHMISEEN, joka on sokaistunut, passivoitunut tai ”juopunut väärästä viinistä”.
Sama asia uskomattomassa on kääntymys. Hänen tulee aloittaa vaikka Jeesuksen sanomasta, - Minä olen TIE, sitten tulee uskon mukana totuus, ja jopa elämä.
Uskon, että olemme samoilla linjoilla, haluan vain täydentää ilosanomaasi palstalla.
Olen myös antanut itseni ymmärtää, että käsite Jumalan/ Taivasten Valtakunta on yhteen pitkään lauseeseen supistettuna -Ei Jumalan valtakunta tule niin, että sen tulemista voidaan tarkkailla. Eikä voida sanoa: 'Se on täällä', tai: 'Se on tuolla.' Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." Toinen tulkinta: sisäisesti teissä.
Kuten kirjoitat. Tuo toinen tulkinta ei ole tulkinta vaan suora käännös, sillä jos käännämme antiikin Kreikkaa, siinä on sellainen aikamuoto, kun aoristi, joka ei juuri suomessa esiinny, täällä on vain pääluokkana preesens, imperfekti, plusvanperfekti ja futuri.
Antiikin Kreikka on niin rikas kieli ilmaisun osalta, että sen täydellinen kääntäminen on vaikeaa.
Sen mitä minulle antaa tuo Jeesuksen esille tuoma Jumalan Valtakunta, on moninainen. Ensinnä se on lupus, siihen saamme tulevaisuudessa tulla, mutta esimakua on elämä jo nyt Kristillisyydessä, Jeesuksen opetuslapsena.
Suurin näitä aikoja niin nytkin ( preesens) se kristityn vapaus. On todella helppoa elää vaikeuksien täyttämässä maailmassa, kun tietää että JV on sisällä meissä ja se korostuu uskovien yhteydessä, yhteisrukouksissa ja ylistyksessä, kokouksissa ja rauhassa illalla kotona.
Jumalan Valtakunta on Jerusalem, silloin kun sen pitää paikkana ja olemuksena näkyä.
Kun Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei näe tätä valtakuntaa, mutta sanoo kuitenkin, että se on ”teidän keskellänne” ja toisen tulkinnan mukaan; ”sisäisesti teissä.” Tästä on vedetty johtopäätelmä, että tulkinta ”sisäisesti teissä” on väärä ja perustellaan, että kun Jeesus puhui fariseuksille, ei Jumalan valtakunta voinut olla fariseuksissa.
Sanon kuitenkin, että kumpainenkin tulkinta on ihan oikea, sillä ei Jeesus sano, että Jumalan valtakunta on teissä fariseuksissa. Vaan hän tarkoitti, että Jumalan valtakunta on ”sisäisesti” tai toisin sanoen ”teidän keskellänne” Israelin kansassa.
Tässä vain aorismi aikamuotona on toimiva. Siihen kuuluu selkeä alku ja se on Jeesuksen lupus, loppua aorismilla ei ole, sillä Jumalan Valtakunta on lopullinen, ainias ja sen kruunaa Jumalan tulo Jeesuksen puhdistamaan Jerusalemiin ja se jatkuu, ja jatkuu….
Mielenkiintoista että otat Israelin esille. Israel on aina Jumalan omaisuuskansa, joskin nyt on heillä ”peite” päällä, mutta sekin otetaan UT;n Paven mukaan Heiltä pois. Messiaanisella se on jo poistettu.
Hieman tartun tuohon Israelin kommenttiisi, juutalaisena.
Fariseukset ja bublikaanit eivät välttämättä uskossa olleet väärässä, mutta kun puhumme aikamääristä, aikamääränä Jumala Teki maailman kanssa Uuden Liiton, jossa näillä ”ortodoksi juutalaisilla” meni sukset ristiin Jumalan suunnitelman kanssa, - he eivät vastaanottaneet nasaretilaista Herranaan, Kristuksena.
He jopa alkoivat vihata tätä ”lahkoa” Jeesuksen tähden ja vuoksi.
Siksi Jumala pani heidän silmilleen peitteen, että todellisuus pimentyisi, ennekuin evankeliumi tulee saarnattavaksi KAIKILLE KANSOILLE, tämä tärkeä tehtävä otettiin pois omaisuuskansalta ja se annettiin pakanoille. Se löytyy Roomalaiskirjeestä mm 11;23 sekä 2. Kor 3; 14-16.
jatkuuHyvin mielenkiintoista sekä selvää Pyhän Hengen voitelua ilmenee näkemyksessäsi; Näin on myös näkyvässä seurakunnassa ja tulee olemaan loppuun asti.
Heidät sokaisee juuri valta sekä sokeus. SRK, joka edustaa kyseistä ”valtakuntaa” muka täällä on samanmoinen mitä nykyinen maallinen Israel.
Israel ei toteuttanut lähetysksäkyä, Israel ei tunnustanut suullaan Jeesusta Herrakseen, Israel vihaa kristittyjä ”jeesustelijoina”, kaikkea SAMAA tekee nykyinen SRK. Siksi heidän päällään on peite, mikä erottaa Heidät Kristuksen sisäisestä tuntemuksesta.
Se poistuu lestadiolaisilta vain parannuksena, tai viimeistään viimeisellä tuomiolla. Siinä meidän tehdä on vain tuoda kerta kerran jälkeen heille Kristusta.
Tuomion on lupa sanoa, mutta tuomita ei ole lupa. On sanottava pahaan on tai ei, hyvään on tai ei, jossa esiintyy tuomio väärästä, mutta se ei ole edes Jumalan asia, miten meidän, sillä ( Joh 5;22) Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
Jos emme kerro, mistä tulee tuomio, emme ole siinä lähetyntyössä joka kertoo Kristuksen Kaikkivatiaisuudesta ja Kuninkuudesta.
Mikä Jeesuksen opetuslapsi se on, joka ei erota oikeaa väärästä ja puolusta Jeesusta, ja uskalla tunnustaa Hänen sanomaansa. Totuus on vain se, että ihminen ei pelastu, ellei tunnusta suullaan Jeesusta Herraksi.
>>Matt. 2:1 ”Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Betlehemissä kuningas Herodeksen aikana, Jerusalemiin tuli idästä tietäjiä.” ** Amen, Tämä on evankeliumi.
Olen liikuttunut siitä, että palasit, hienoa on kirkastaa kanssasi Jeesusta.
Kes.- ei hellarissa
Kesitas kirjoitti:
Hyvin mielenkiintoista sekä selvää Pyhän Hengen voitelua ilmenee näkemyksessäsi; Näin on myös näkyvässä seurakunnassa ja tulee olemaan loppuun asti.
Heidät sokaisee juuri valta sekä sokeus. SRK, joka edustaa kyseistä ”valtakuntaa” muka täällä on samanmoinen mitä nykyinen maallinen Israel.
Israel ei toteuttanut lähetysksäkyä, Israel ei tunnustanut suullaan Jeesusta Herrakseen, Israel vihaa kristittyjä ”jeesustelijoina”, kaikkea SAMAA tekee nykyinen SRK. Siksi heidän päällään on peite, mikä erottaa Heidät Kristuksen sisäisestä tuntemuksesta.
Se poistuu lestadiolaisilta vain parannuksena, tai viimeistään viimeisellä tuomiolla. Siinä meidän tehdä on vain tuoda kerta kerran jälkeen heille Kristusta.
Tuomion on lupa sanoa, mutta tuomita ei ole lupa. On sanottava pahaan on tai ei, hyvään on tai ei, jossa esiintyy tuomio väärästä, mutta se ei ole edes Jumalan asia, miten meidän, sillä ( Joh 5;22) Isä itse ei tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomiovallan Pojalle,
Jos emme kerro, mistä tulee tuomio, emme ole siinä lähetyntyössä joka kertoo Kristuksen Kaikkivatiaisuudesta ja Kuninkuudesta.
Mikä Jeesuksen opetuslapsi se on, joka ei erota oikeaa väärästä ja puolusta Jeesusta, ja uskalla tunnustaa Hänen sanomaansa. Totuus on vain se, että ihminen ei pelastu, ellei tunnusta suullaan Jeesusta Herraksi.
>>Matt. 2:1 ”Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Betlehemissä kuningas Herodeksen aikana, Jerusalemiin tuli idästä tietäjiä.” ** Amen, Tämä on evankeliumi.
Olen liikuttunut siitä, että palasit, hienoa on kirkastaa kanssasi Jeesusta.
Kes.Teillä helluntailaisilla on pelko joka paikassa, kun pitää puhuvana päänä kirjoittaa kilometrin mittaisia naurettavuuksia kristityille sivuille.
- olet aivopesty
ei hellarissa kirjoitti:
Teillä helluntailaisilla on pelko joka paikassa, kun pitää puhuvana päänä kirjoittaa kilometrin mittaisia naurettavuuksia kristityille sivuille.
Nimim "ei hellarissa" on tyypillinen vl-läinen, joka ei osaa keskustella
Raamatusta, koska ei tunne sitä.
Hänelle kelpaa vain vl-saarnaajan pitkäpiimäinen puhe ja nuotti pitää
olla oikein.
Ja tietysti lopussa pitää sitoa tai päästää. - Niitä on paljon
ei hellarissa kirjoitti:
Teillä helluntailaisilla on pelko joka paikassa, kun pitää puhuvana päänä kirjoittaa kilometrin mittaisia naurettavuuksia kristityille sivuille.
Nimimerkki "ei hellarissa" on tyypillinen vl-paskanjauhaja.
- Aatamista Kristus
Jumala on kaikkialla. Mutta vain harvat sen tajuavat(=korvat kuunnella). kunakin aikakaudella. Naimisiin menijöillä on "toisella kuolemalla" vielä valtaa(Luuk.20:34-)(Ilm.20:6).He eivät ole Jumalan lapsia. Mutta kukin vuorollaan. Jeesus oli ensimmäinen.(1.Kor.15.19.9). "Ylösnousemus" tarkoittaa Jumalan valtakunnan saavuttamista.(=Aatamista Kristukseksi).
Jeesuksen seuraaminen johtaa tavallisesta ihmisestä(=pakana. publikaani) jumalalliseen. Kuten Paavali kirjoittaa: "Kristus elää nyt minussa" ja .."kunnes Kristus saa muodon teissä".
Tämä tarkoittaa Aatamin vaihtumista Kristukseksi, syntien anteeksisaamista. Kristuselämä ihmisessä vasta puhdistaa kaikesta synnistä "veripunaisesta lumivalkoiseksi".
Ihmisestä kääntyminen/paluu tarkoittaa takaisinpaluuta Jumalaksi, sillä Jumalan Valtakunta on lastenkaltaisten.
"Aatamissa" mies ja nainen ovat erikseen, jolloin himoitaan. "Kristuksessa mies ja nainen ovat yhtä", kuten Raamatussakin sanotaan. - ovatko oikeassa?
Aatamista Kristus kirjoitti:
Jumala on kaikkialla. Mutta vain harvat sen tajuavat(=korvat kuunnella). kunakin aikakaudella. Naimisiin menijöillä on "toisella kuolemalla" vielä valtaa(Luuk.20:34-)(Ilm.20:6).He eivät ole Jumalan lapsia. Mutta kukin vuorollaan. Jeesus oli ensimmäinen.(1.Kor.15.19.9). "Ylösnousemus" tarkoittaa Jumalan valtakunnan saavuttamista.(=Aatamista Kristukseksi).
Jeesuksen seuraaminen johtaa tavallisesta ihmisestä(=pakana. publikaani) jumalalliseen. Kuten Paavali kirjoittaa: "Kristus elää nyt minussa" ja .."kunnes Kristus saa muodon teissä".
Tämä tarkoittaa Aatamin vaihtumista Kristukseksi, syntien anteeksisaamista. Kristuselämä ihmisessä vasta puhdistaa kaikesta synnistä "veripunaisesta lumivalkoiseksi".
Ihmisestä kääntyminen/paluu tarkoittaa takaisinpaluuta Jumalaksi, sillä Jumalan Valtakunta on lastenkaltaisten.
"Aatamissa" mies ja nainen ovat erikseen, jolloin himoitaan. "Kristuksessa mies ja nainen ovat yhtä", kuten Raamatussakin sanotaan.Kirjoitat: Ylösnousemus" tarkoittaa Jumalan valtakunnan saavuttamista.(=Aatamista Kristukseksi)."
Tämä on uutta. Tietysti olen kuullut puhuttavan henkisesti kuolleesta, jolle sitten tapahtuu jotain.
Jotkut rinnastavat tämän "ylösnousemuksen" "uudestisyntymiseen".
- tänä on näin
Ei Kes.. oo hellari. On tainnu joskus käydä heitä kuuntelemassa, mutta eivät huolineet joukkoonsa, on niin omaperäinen tyyppi.
- ohjeet.
Heino! Oletko sinä vielä hengissä? Minä kun luulin, että olet haudassa, kun joku täällä semmoisia kirjoitti. Noh, eipä tämän palstan kirjoituksiin ole luottamista lähellekään aina. Varsinkaan missään henkilöihin viittaavissa jutuissa. Tuo todistanee sen.
Mutta sitten Jumalan valtakunnasta. Paavali kirjoittaa tessalonikialaisille näin:
4. niin että me itsekin Jumalan seurakunnissa kerskaamme teistä, teidän kärsivällisyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissanne ja ahdistuksissa, joita teillä on kestettävänä
5. ja jotka ovat osoituksena Jumalan vanhurskaasta tuomiosta, että teidät katsottaisiin arvollisiksi Jumalan valtakuntaan, jonka tähden kärsittekin,
6. koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
Ahdistetut ja vainotut otetaan tuossa esiin. Jeesus puhuu omasta lammashuoneestaan toisaalla, kuinka hänellä on muitakin lampaita. Mutta kuitenkin he ovat tuleva samaan lammashuoneeseen ja on oleva yksi lammashuone ja yksi Paimen! Ei ole monia huoneita. Raamatussa puhutaan myös lopunajoista ja lopunaikojen luopumuksesta, kuinka loppu ei tule ennen luopumusta. Luopumuksella tarkoitetaan uskosta luopumista.
Myös monet villitsevät opintuulet Raamatussa käsitellään. Usko ei ole erilaisten villitsevien oppien tuulissa ajelehtimista. Käsketään myös koetella usko. Jos huomataan, ettei se perustu Raamattuun, se ei ole oikea usko. Oikea usko on Jeesuksen seurakunnan usko, jossa ylimpänä paimenena on hän. Hän on jo ohjeistanut ja paimentanut omansa antamaan syntejä anteeksi ja sillä tavalla sisälle lammashuoneeseen päästämään. Tämän ylimmän paimenen ohje on oikea, siihen älkää pahentuko!- Heino.
Nimimerkki: ”ohjeet” kirjoittaa; ”Minä kun luulin, että olet haudassa, kun joku täällä semmoisia kirjoitti.”
Elossa täällä ollaan! En ole tällä palstalla käynyt kuin harvoin ja vielä vähemmän kirjoitellut. Nyt kirjoitin jotain Devoitin aloitukseen. Sinne kirjoitti myös nimimerkki ”vl äiti”. Kun luin hänen kirjoituksiaan niin minulle tuli tunne, että hän ei ole itse tutkinut raamattua, vaan kuunnellut seurapuheita. Näitä saarnojen oppeja omaksumalla hän uskoi, että hänen käsityksensä Jumalan valtakunnasta on raamatun sananmukainen.
Toivoisin, että kaikki ihmiset itse lukisivat ja tutkisivat raamatun kirjoituksia, niin kuin Beroian juutalaiset tutkivat, eivätkä uskoneet ilman, että olisivat itse perehtyneet kirjoituksiin. Näin Luukas ketoo:
Ap.t. 17:10 ”Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.”
Sinun kirjoitustasi en juuri ymmärtänyt! Sanopa mitä tarkoitat tällä kun sanot: ”Hän on jo ohjeistanut ja paimentanut omansa antamaan syntejä anteeksi ja sillä tavalla sisälle lammashuoneeseen päästämään. Tämän ylimmän paimenen ohje on oikea, siihen älkää pahentuko!”
Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että uskova ihminen on Jumalan valtakunnan portilla ja availee porttia, näin päästää ihmisiä sisälle ”lammastarhaan.” Mitä kirjoituksellasi tarkoitat, selvennä, että ei ihmisille tule väärää ymmärrystä.
Jeesus on ovi ja tätä ovea ei kykene yksikään uskova avaamaan. Jumala yksin avaa ymmärryksen uskoa. Näin Jeesus opettaa:
Joh. 6:44 ”Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.”
Joh. 14:6 ”Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” - ohjeet.
Heino. kirjoitti:
Nimimerkki: ”ohjeet” kirjoittaa; ”Minä kun luulin, että olet haudassa, kun joku täällä semmoisia kirjoitti.”
Elossa täällä ollaan! En ole tällä palstalla käynyt kuin harvoin ja vielä vähemmän kirjoitellut. Nyt kirjoitin jotain Devoitin aloitukseen. Sinne kirjoitti myös nimimerkki ”vl äiti”. Kun luin hänen kirjoituksiaan niin minulle tuli tunne, että hän ei ole itse tutkinut raamattua, vaan kuunnellut seurapuheita. Näitä saarnojen oppeja omaksumalla hän uskoi, että hänen käsityksensä Jumalan valtakunnasta on raamatun sananmukainen.
Toivoisin, että kaikki ihmiset itse lukisivat ja tutkisivat raamatun kirjoituksia, niin kuin Beroian juutalaiset tutkivat, eivätkä uskoneet ilman, että olisivat itse perehtyneet kirjoituksiin. Näin Luukas ketoo:
Ap.t. 17:10 ”Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.”
Sinun kirjoitustasi en juuri ymmärtänyt! Sanopa mitä tarkoitat tällä kun sanot: ”Hän on jo ohjeistanut ja paimentanut omansa antamaan syntejä anteeksi ja sillä tavalla sisälle lammashuoneeseen päästämään. Tämän ylimmän paimenen ohje on oikea, siihen älkää pahentuko!”
Kirjoituksestasi saa sen käsityksen, että uskova ihminen on Jumalan valtakunnan portilla ja availee porttia, näin päästää ihmisiä sisälle ”lammastarhaan.” Mitä kirjoituksellasi tarkoitat, selvennä, että ei ihmisille tule väärää ymmärrystä.
Jeesus on ovi ja tätä ovea ei kykene yksikään uskova avaamaan. Jumala yksin avaa ymmärryksen uskoa. Näin Jeesus opettaa:
Joh. 6:44 ”Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.”
Joh. 14:6 ”Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.”Ilahduin, kun olitkin hengissä! Olen kokenut sinut jollain tavalla miellyttäväksi ihmiseksi. Ilman muuta Jumalan tulee ensin vetää ja aukaista silmät näkemään. Viittasin Johanneksen kirjeeseen, jossa Jeesus jakaa opetuslapsilleen tärkeän tehtävän.
20. Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
21. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Ulkoapäin ei voi sanoa, onko ihminen sydämestään uskomassa vai ei. Jumala tuntee sydämen. Mutta viittauksia ovat nämä Raamatun opissa pysymiset. Ilmestyskirjassa jopa viisi seurakunnan enkeliä oli ajautunut väärään, vain kaksi oli pysynyt oikeassa uskossa. Myös mädät kalat- vertaus viittaa samaan asiaan, samoin kun viisaat ja tyhmät neitseet uskovien porukassa. Kyllä voisi luulla, että moni vl tuntee melko hyvinkin Raamattua. Oliskohan minuakin moitittu huonostituntevaksi. Hämärä mielikuva siitä on, että niin on joskus joku saattanut sanoa. No, olen sen unohtanut ja sitä paitsi sain lukion Raamattutiedon kurssista kympin, joten en usko olevani kaikkein huonosti tuntevin. ohjeet. kirjoitti:
Ilahduin, kun olitkin hengissä! Olen kokenut sinut jollain tavalla miellyttäväksi ihmiseksi. Ilman muuta Jumalan tulee ensin vetää ja aukaista silmät näkemään. Viittasin Johanneksen kirjeeseen, jossa Jeesus jakaa opetuslapsilleen tärkeän tehtävän.
20. Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
21. Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
22. Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
Ulkoapäin ei voi sanoa, onko ihminen sydämestään uskomassa vai ei. Jumala tuntee sydämen. Mutta viittauksia ovat nämä Raamatun opissa pysymiset. Ilmestyskirjassa jopa viisi seurakunnan enkeliä oli ajautunut väärään, vain kaksi oli pysynyt oikeassa uskossa. Myös mädät kalat- vertaus viittaa samaan asiaan, samoin kun viisaat ja tyhmät neitseet uskovien porukassa. Kyllä voisi luulla, että moni vl tuntee melko hyvinkin Raamattua. Oliskohan minuakin moitittu huonostituntevaksi. Hämärä mielikuva siitä on, että niin on joskus joku saattanut sanoa. No, olen sen unohtanut ja sitä paitsi sain lukion Raamattutiedon kurssista kympin, joten en usko olevani kaikkein huonosti tuntevin.>>Ilman muuta Jumalan tulee ensin vetää ja aukaista silmät näkemään. Viittasin Johanneksen kirjeeseen, jossa Jeesus jakaa opetuslapsilleen tärkeän tehtävän. ** ???
Missä tässä Jumala esiintyy?
Siis paikassa, jonka panit? Missä siinä on Jumala?
*** Kerrotko?
Kes.- Heino.
ohjeet. kirjoitti:
Ilahduin, kun olitkin hengissä! Olen kokenut sinut jollain tavalla miellyttäväksi ihmiseksi. Ilman muuta Jumalan tulee ensin vetää ja aukaista silmät näkemään. Viittasin Johanneksen kirjeeseen, jossa Jeesus jakaa opetuslapsilleen tärkeän tehtävän.
Ulkoapäin ei voi sanoa, onko ihminen sydämestään uskomassa vai ei. Jumala tuntee sydämen. Mutta viittauksia ovat nämä Raamatun opissa pysymiset. Ilmestyskirjassa jopa viisi seurakunnan enkeliä oli ajautunut väärään, vain kaksi oli pysynyt oikeassa uskossa. Myös mädät kalat- vertaus viittaa samaan asiaan, samoin kun viisaat ja tyhmät neitseet uskovien porukassa. Kyllä voisi luulla, että moni vl tuntee melko hyvinkin Raamattua. Oliskohan minuakin moitittu huonostituntevaksi. Hämärä mielikuva siitä on, että niin on joskus joku saattanut sanoa. No, olen sen unohtanut ja sitä paitsi sain lukion Raamattutiedon kurssista kympin, joten en usko olevani kaikkein huonosti tuntevin.Kehut minua: ”Olen kokenut sinut jollain tavalla miellyttäväksi ihmiseksi.” Onhan se mukava, että joku kehuukin, mutta enimmäkseen olen tällä palstalla saanut kovaa kritiikkiä vl uskovien taholta. On mukava kuulla, että olet ollut ahkera jo kouluaikana tutkimaan Jumalan sanaa.
Mainitsin vl äidin, että hän ei ehkä ole itse tutkinut raamattua ja toivoinkin, että hän olisi tullut mukaan keskustelemaan kanssamme, sillä pidän häntä hyväntahtoisena ja vilpittömästi uskovana ihmisenä. Olen ihan varma, että jos ihminen on rehellinen ja vilpitön Jumalan edessä. Hän tulee tuntemaan Jumalan, vaikka olisikin eksyksissä.
Näin Jeesus sanoi:
Joh. 20:22 ”Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Vaikka näin on kirjoitettu, niin meidän tulee toimia ja tehdä kuten Jeesus teki. Pietari kehottaa:
1 Piet. 2:21 ”Sillä siihen teidät on kutsuttu. Kärsihän Kristuskin teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, jotta seuraisitte hänen jälkiään.”
Miten sitten Jeesus toimi? Paikoittiko Jeesus fariseukset uskomaan häneen, että olisivat saaneet uskon kautta syntinsä anteeksi? Miten Jeesus toimi:
Matt. 11:27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.”
Eli Jumalan Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä ja se kenelle Poika tahtoo ilmoittaa. Ymmärrätkö mitä Jeesus tässä meille sanoo? Eli juuri sen, kenellä on taivaan valtakunnan avaimet ja sen kuka kykenee ainoastaan avaamaan ihmisen ymmärryksen uskoa ja ilman uskoa emme kelpaa Jumalalle:
Heb. 11:6 ”Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen.”
Ihmiselle ei jää yhtään valtaa, eli ei ihminen, ei vaikka olisi kuinka uskovainen, hän ei voi synnyttää uskoa kenenkään sydämeen. Tähän se syntien anteeksi antaminen ja pidättäminen toppaavat. Miten annat anteeksi semmoiselle, joka ei usko? Miten voisit pidättää sellaiselta synnit joka uskoo?
Uskovalle jää vain todistajan osa. Näin Pietari saarnaa:
Ap.t. 10:42 ”Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Niinhän se on, että vain Jumala tuntee ihmisen sydämen, mutta kyllä toisen uskovan tunnistaa jo hajusta. Miten Paavali sanoikaan:
2 Kor. 2:15 ”Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.
16 Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?” - ohjeet.
Heino. kirjoitti:
Kehut minua: ”Olen kokenut sinut jollain tavalla miellyttäväksi ihmiseksi.” Onhan se mukava, että joku kehuukin, mutta enimmäkseen olen tällä palstalla saanut kovaa kritiikkiä vl uskovien taholta. On mukava kuulla, että olet ollut ahkera jo kouluaikana tutkimaan Jumalan sanaa.
Mainitsin vl äidin, että hän ei ehkä ole itse tutkinut raamattua ja toivoinkin, että hän olisi tullut mukaan keskustelemaan kanssamme, sillä pidän häntä hyväntahtoisena ja vilpittömästi uskovana ihmisenä. Olen ihan varma, että jos ihminen on rehellinen ja vilpitön Jumalan edessä. Hän tulee tuntemaan Jumalan, vaikka olisikin eksyksissä.
Näin Jeesus sanoi:
Joh. 20:22 ”Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Vaikka näin on kirjoitettu, niin meidän tulee toimia ja tehdä kuten Jeesus teki. Pietari kehottaa:
1 Piet. 2:21 ”Sillä siihen teidät on kutsuttu. Kärsihän Kristuskin teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, jotta seuraisitte hänen jälkiään.”
Miten sitten Jeesus toimi? Paikoittiko Jeesus fariseukset uskomaan häneen, että olisivat saaneet uskon kautta syntinsä anteeksi? Miten Jeesus toimi:
Matt. 11:27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.”
Eli Jumalan Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä ja se kenelle Poika tahtoo ilmoittaa. Ymmärrätkö mitä Jeesus tässä meille sanoo? Eli juuri sen, kenellä on taivaan valtakunnan avaimet ja sen kuka kykenee ainoastaan avaamaan ihmisen ymmärryksen uskoa ja ilman uskoa emme kelpaa Jumalalle:
Ihmiselle ei jää yhtään valtaa, eli ei ihminen, ei vaikka olisi kuinka uskovainen, hän ei voi synnyttää uskoa kenenkään sydämeen. Tähän se syntien anteeksi antaminen ja pidättäminen toppaavat. Miten annat anteeksi semmoiselle, joka ei usko? Miten voisit pidättää sellaiselta synnit joka uskoo?
Ap.t. 10:42 ”Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Niinhän se on, että vain Jumala tuntee ihmisen sydämen, mutta kyllä toisen uskovan tunnistaa jo hajusta. Miten Paavali sanoikaan:
2 Kor. 2:15 ”Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen; tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat, että ne, jotka joutuvat kadotukseen.
16 Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?”Totta, että tuoksun huomaa, jos hajuaisti toimii. Mädän kalan tunnistaa jo sen hajusta. Ei sitä voi olla huomaamatta. Yleensäkin mätäneestä nousee sen verran kova lemu, ettei sellaista halua huoneistossaan säilyttää. Toinen on vertaus kuivista oksista, mikä sopii tähän asiayhteyteen. Johannes 15,
4. Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
Kuivat oksat ja lehdet on helppo huomata. Silmissä tosin tarvitsee näön toimia.
Johanneksen ilmestyksessä puhutaan taas tuosta silmävoiteesta hienosti.
Juuri siinä kohdassa, jossa on seitsemälle eri seurakunnan enkelille kirjoitettu.
Joh ilm 3, 17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. 18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. - hakkeriko?
Heino. kirjoitti:
Kehut minua: ”Olen kokenut sinut jollain tavalla miellyttäväksi ihmiseksi.” Onhan se mukava, että joku kehuukin, mutta enimmäkseen olen tällä palstalla saanut kovaa kritiikkiä vl uskovien taholta. On mukava kuulla, että olet ollut ahkera jo kouluaikana tutkimaan Jumalan sanaa.
Näin Jeesus sanoi:
16 Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?”Heinolle Niinpä kirjoitustasi lainaten:"kyllä toisen uskovan tunnistaa jo hajusta." Tunnistaisiko sen myös kaanaankielestä? Minä kirjoittaisin tuon lauseesi näin: "kyllä toisen uskomassa olevan tunnistaa jo hajusta". Tuo uskovan muoto pitää sisällään kovin monella eri tavalla uskovaiset. Suomennan siis mitä tarkoitan, kun luin noita sinun edellä olevia kirjoituksiasi ja mainitsit vl äidinkin nimen, joka olen minä, niin Heino kuule, en voi kuin todeta , että meissä on eri henki siis Henki ei vastaa. Minun uskoni uskoo synnit anteeksi ja se on tärkeintä ja sen kun jaksaa uskoa niin ei eksy eikä väsy. PS: Joku on näköjääm jo rekannut itselleen tuon vl äiti ,joten en sillä pääse lähettämään tätä , lieneekö hänellä ketunhäntä kainalossaan. Eli mitä lie kirjoittaa tänne ja toiset luulee että se olen minä. Itsehän tuolla Devoitin kanssa toisessa keskustelussa kirjoitin aiemmin tällä vl äiti nimmarilla.
hakkeriko? kirjoitti:
Heinolle Niinpä kirjoitustasi lainaten:"kyllä toisen uskovan tunnistaa jo hajusta." Tunnistaisiko sen myös kaanaankielestä? Minä kirjoittaisin tuon lauseesi näin: "kyllä toisen uskomassa olevan tunnistaa jo hajusta". Tuo uskovan muoto pitää sisällään kovin monella eri tavalla uskovaiset. Suomennan siis mitä tarkoitan, kun luin noita sinun edellä olevia kirjoituksiasi ja mainitsit vl äidinkin nimen, joka olen minä, niin Heino kuule, en voi kuin todeta , että meissä on eri henki siis Henki ei vastaa. Minun uskoni uskoo synnit anteeksi ja se on tärkeintä ja sen kun jaksaa uskoa niin ei eksy eikä väsy. PS: Joku on näköjääm jo rekannut itselleen tuon vl äiti ,joten en sillä pääse lähettämään tätä , lieneekö hänellä ketunhäntä kainalossaan. Eli mitä lie kirjoittaa tänne ja toiset luulee että se olen minä. Itsehän tuolla Devoitin kanssa toisessa keskustelussa kirjoitin aiemmin tällä vl äiti nimmarilla.
****PS: Joku on näköjääm jo rekannut itselleen tuon vl äiti ,joten en sillä pääse lähettämään tätä , ****
Laita vaikka piste perään niin se toimii, rekkauksesta huolimatta esim näin "vl-äiti."- Heino.
hakkeriko? kirjoitti:
Heinolle Niinpä kirjoitustasi lainaten:"kyllä toisen uskovan tunnistaa jo hajusta." Tunnistaisiko sen myös kaanaankielestä? Minä kirjoittaisin tuon lauseesi näin: "kyllä toisen uskomassa olevan tunnistaa jo hajusta". Tuo uskovan muoto pitää sisällään kovin monella eri tavalla uskovaiset. Suomennan siis mitä tarkoitan, kun luin noita sinun edellä olevia kirjoituksiasi ja mainitsit vl äidinkin nimen, joka olen minä, niin Heino kuule, en voi kuin todeta , että meissä on eri henki siis Henki ei vastaa. Minun uskoni uskoo synnit anteeksi ja se on tärkeintä ja sen kun jaksaa uskoa niin ei eksy eikä väsy. PS: Joku on näköjääm jo rekannut itselleen tuon vl äiti ,joten en sillä pääse lähettämään tätä , lieneekö hänellä ketunhäntä kainalossaan. Eli mitä lie kirjoittaa tänne ja toiset luulee että se olen minä. Itsehän tuolla Devoitin kanssa toisessa keskustelussa kirjoitin aiemmin tällä vl äiti nimmarilla.
Nimimerkki vl äiti kirjoitat: ”Heino kuule, en voi kuin todeta , että meissä on eri henki siis Henki ei vastaa. Minun uskoni uskoo synnit anteeksi ja se on tärkeintä ja sen kun jaksaa uskoa niin ei eksy eikä väsy.”
Hyvä ystävä, sinä olet tulkinnut kirjoitukseni väärin! En minä väitä, että me uskottaisiin samalla lailla. Yritin selittää, että et ole itse tutkinut raamattua ja uskot niin kuin SRK:n saarnamiehet opettaa. Mutta se mitä sinussa löysin hyvää, on se, että olet vilpitön uskossasi ja se on hyvä asia.
Kirjoitat: ”Minun uskoni uskoo synnit anteeksi ja se on tärkeintä ja sen kun jaksaa uskoa niin ei eksy eikä väsy.” Et sinä voi enää eksyä, sillä olet jo eksynyt heikkisaaren oppeihin. Ymmärrän, että et itse tätä eksymystäsi tunnista. Jos fariseukset olisivat tunnistaneet Stefanoksen uskovaiseksi, eivät he olisi häntä kivittäneet kuoliaaksi. Hän ei tehnyt mitään pahaa, vaan saarnassaan kertoi totuuden ja tätä totuutta eivät väärin uskovat kestä. Kun minä kerron, miten tulisi uskoa, sinä tuomitset minut uskosta osattomaksi. Näin he reagoivat Stefanoksen saarnaan:
Ap.t. 7:57 ”Silloin he alkoivat huutaa suureen ääneen, tukkivat korvansa ja ryntäsivät yhtenä miehenä hänen kimppuunsa.
58 He raahasivat hänet ulos kaupungista kivittääkseen hänet, ja todistajat jättivät viittansa Saul-nimisen nuoren miehen huostaan.”
Luuletko, että minä en usko syntejäni anteeksi? Sinäkö vain uskot! Minä ole kasvanut Lestadiolaiskodissa ja olen ollut melkein koko ikäni uskomassa. Sinä Heikki Saaren kanssa olet minun uskoani mitätöimässä ja kieltämässä. Jos haluat välttää itse tuomion, sinun tulee Jumalan sanalla näyttää, missä uskoni on väärää.
Tuo Devoitin neuvo, laittaa piste nimimerkin perään auttaa. Näin minunkin pitää tehdä, jos en kirjoita rekisteröidyllä nimimerkillä ja rekisteröidynkin nimimerkin piti laittaa ykkönen, että kelpasi. - hakkeriko
Heino. kirjoitti:
Näin Jeesus sanoi:
16 Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?”Heino kun tuolla aikaisemmin Devoitin aloittamassa ketjussa kerroit Sillanpäästä mitä nyt kerroitkaan, mikä oli tilanne, ja että hänet olisivat Heikki Saaren porukka heittänyt saatanalle, niin oletko mitä mieltä siitä, että Sillanpää olisi kuitenkin aikoinaan alkuvuosinaan parannuksen armon saatuaan ollut elävässä uskossa? Tai sinähän nyt voinet tietty väittää, että hän oli kuoltuaankin vielä säilyttänyt elävän uskon. Jumalan valtakunnasta kuulutetaan edelleen samanlaista parannukseen ja evankeliumin uskomiseen pitäytyvää saarnaa kuin nuoruudessani, jolloin olin heränneellä tunnolla. Minulle tuli noita saarnoja kuunnellessani tieto, mistä on löydettävissä elävä usko, sehän tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta. ja noita saarnoja kuunnellessani heränneellä tunnontilallani, tiesin että tämä on se usko miten minäkin halusin uskoa. meni vaan vielä vuosia, ennnekuin tuli se Jumalan aika, että sain parannuksen armon. Sillanpää oli jo niihin aikoihin sielunhoidollisten toimenpiteitten alla, sitä en minä silloin tiennyt, eikä minun tarvinnutkaan titää, koska iloitsin omasta minulle Jumalan lahjoittamasta elävästä uskostani ja siitä, että olin löytänyt sen valtakunnan, seurakunnan, josta Lutherkin toteaa, että jos tahdot löytää Jeesuksen, sinun on ensin löydettävä Hänen uskovaisensa. Jeesushan on luvannut vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta omissaan maailman loppuun saakka. saakka. Tuosta Raamatun lukemisesta sen verran, että tarvitaanhan sen lukemiseen selittäjäkin. En minä olisi voinut elävää uskoa saada ja löytää vain Raamattua lukemalla ja sen kautta saada Pyhä Henki sydämeni asukkaaksi. Onhan selvempääkin selvempi se, että ei Jumalan Pyhä Henki voi vaikuttaa niin, että se jakaisi täällä ajallisesti eri nimisiin hengellisiin lahkoihin ja lohkoihin uskovaisia ja eri opinnäkemyksillä varustettuihin. Jumala vanhurskauttaa ihmisen vain ja ainoastaan yhdellä tavalla ja liittää hänet oman seurakuntansa jäseneksi jonka pää on Jeesus ja seurakunta on ruumis ja uskovaiset jäseninä.
hakkeriko kirjoitti:
Heino kun tuolla aikaisemmin Devoitin aloittamassa ketjussa kerroit Sillanpäästä mitä nyt kerroitkaan, mikä oli tilanne, ja että hänet olisivat Heikki Saaren porukka heittänyt saatanalle, niin oletko mitä mieltä siitä, että Sillanpää olisi kuitenkin aikoinaan alkuvuosinaan parannuksen armon saatuaan ollut elävässä uskossa? Tai sinähän nyt voinet tietty väittää, että hän oli kuoltuaankin vielä säilyttänyt elävän uskon. Jumalan valtakunnasta kuulutetaan edelleen samanlaista parannukseen ja evankeliumin uskomiseen pitäytyvää saarnaa kuin nuoruudessani, jolloin olin heränneellä tunnolla. Minulle tuli noita saarnoja kuunnellessani tieto, mistä on löydettävissä elävä usko, sehän tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta. ja noita saarnoja kuunnellessani heränneellä tunnontilallani, tiesin että tämä on se usko miten minäkin halusin uskoa. meni vaan vielä vuosia, ennnekuin tuli se Jumalan aika, että sain parannuksen armon. Sillanpää oli jo niihin aikoihin sielunhoidollisten toimenpiteitten alla, sitä en minä silloin tiennyt, eikä minun tarvinnutkaan titää, koska iloitsin omasta minulle Jumalan lahjoittamasta elävästä uskostani ja siitä, että olin löytänyt sen valtakunnan, seurakunnan, josta Lutherkin toteaa, että jos tahdot löytää Jeesuksen, sinun on ensin löydettävä Hänen uskovaisensa. Jeesushan on luvannut vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta omissaan maailman loppuun saakka. saakka. Tuosta Raamatun lukemisesta sen verran, että tarvitaanhan sen lukemiseen selittäjäkin. En minä olisi voinut elävää uskoa saada ja löytää vain Raamattua lukemalla ja sen kautta saada Pyhä Henki sydämeni asukkaaksi. Onhan selvempääkin selvempi se, että ei Jumalan Pyhä Henki voi vaikuttaa niin, että se jakaisi täällä ajallisesti eri nimisiin hengellisiin lahkoihin ja lohkoihin uskovaisia ja eri opinnäkemyksillä varustettuihin. Jumala vanhurskauttaa ihmisen vain ja ainoastaan yhdellä tavalla ja liittää hänet oman seurakuntansa jäseneksi jonka pää on Jeesus ja seurakunta on ruumis ja uskovaiset jäseninä.
***Jumala vanhurskauttaa ihmisen vain ja ainoastaan yhdellä tavalla ja liittää hänet oman seurakuntansa jäseneksi jonka pää on Jeesus ja seurakunta on ruumis ja uskovaiset jäseninä. ****
Ilmeisesti se on mielestäsi se vl-tapa? Sellaiselle et löydä Raamatusta tukea- Heino.
hakkeriko kirjoitti:
Heino kun tuolla aikaisemmin Devoitin aloittamassa ketjussa kerroit Sillanpäästä mitä nyt kerroitkaan, mikä oli tilanne, ja että hänet olisivat Heikki Saaren porukka heittänyt saatanalle, niin oletko mitä mieltä siitä, että Sillanpää olisi kuitenkin aikoinaan alkuvuosinaan parannuksen armon saatuaan ollut elävässä uskossa? Tai sinähän nyt voinet tietty väittää, että hän oli kuoltuaankin vielä säilyttänyt elävän uskon. Jumalan valtakunnasta kuulutetaan edelleen samanlaista parannukseen ja evankeliumin uskomiseen pitäytyvää saarnaa kuin nuoruudessani, jolloin olin heränneellä tunnolla. Minulle tuli noita saarnoja kuunnellessani tieto, mistä on löydettävissä elävä usko, sehän tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanan kautta. ja noita saarnoja kuunnellessani heränneellä tunnontilallani, tiesin että tämä on se usko miten minäkin halusin uskoa. meni vaan vielä vuosia, ennnekuin tuli se Jumalan aika, että sain parannuksen armon. Sillanpää oli jo niihin aikoihin sielunhoidollisten toimenpiteitten alla, sitä en minä silloin tiennyt, eikä minun tarvinnutkaan titää, koska iloitsin omasta minulle Jumalan lahjoittamasta elävästä uskostani ja siitä, että olin löytänyt sen valtakunnan, seurakunnan, josta Lutherkin toteaa, että jos tahdot löytää Jeesuksen, sinun on ensin löydettävä Hänen uskovaisensa. Jeesushan on luvannut vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta omissaan maailman loppuun saakka. saakka. Tuosta Raamatun lukemisesta sen verran, että tarvitaanhan sen lukemiseen selittäjäkin. En minä olisi voinut elävää uskoa saada ja löytää vain Raamattua lukemalla ja sen kautta saada Pyhä Henki sydämeni asukkaaksi. Onhan selvempääkin selvempi se, että ei Jumalan Pyhä Henki voi vaikuttaa niin, että se jakaisi täällä ajallisesti eri nimisiin hengellisiin lahkoihin ja lohkoihin uskovaisia ja eri opinnäkemyksillä varustettuihin. Jumala vanhurskauttaa ihmisen vain ja ainoastaan yhdellä tavalla ja liittää hänet oman seurakuntansa jäseneksi jonka pää on Jeesus ja seurakunta on ruumis ja uskovaiset jäseninä.
En yhtään ymmärrä mitä kirjoitat. Kerroin Devoitin aloituksessa, etten tuntenut Sillanpäätä. Nytkö minun tulisi tuomita hänet oikeaksi, tai väärinuskovaksi. Minäkö lähtisin tuomariksi? Pietari saarnaa:
Ap.t. 10:42 ”Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.”
Heikki Saaren henkiopin tunnen kyllä hyvin tarkkaan. Minut on tämän henkiopin avulla erotettu ja sanottu, että minun syntini pidätetään. Myöhemmin, kuten tiedät, SRK on todennut henkiopin vääräksi ja Jumalan sanan vastaiseksi, joten minun sitominenkin on ollut väärä, sillä ei minua ole nuhdeltu yhdestäkään synnistä,. Tätä väärää sitomista sinä kannatat ja olet näin osallinen Saaren tuomaan henkioppiin.
Kerropa minulle, miksi minä en saa uskoa syntejäni anteeksi, vaikka raamattu todistaa:
Ap.t. 10:43 ”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Kirjoitat:
”Onhan selvempääkin selvempi se, että ei Jumalan Pyhä Henki voi vaikuttaa niin, että se jakaisi täällä ajallisesti eri nimisiin hengellisiin lahkoihin ja lohkoihin uskovaisia ja eri opinnäkemyksillä varustettuihin.”
En minä näin ole koskaan opettanut, enkä kuulu tänäkään päivänä mihinkään uskonlahkoon, en enempää kuin Devoitikaan. Miksi sinulle ei kelpaa raamatun opetus:
Room. 3:28 ”Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki,
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat.” Heino. kirjoitti:
En yhtään ymmärrä mitä kirjoitat. Kerroin Devoitin aloituksessa, etten tuntenut Sillanpäätä. Nytkö minun tulisi tuomita hänet oikeaksi, tai väärinuskovaksi. Minäkö lähtisin tuomariksi? Pietari saarnaa:
Ap.t. 10:42 ”Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi.”
Heikki Saaren henkiopin tunnen kyllä hyvin tarkkaan. Minut on tämän henkiopin avulla erotettu ja sanottu, että minun syntini pidätetään. Myöhemmin, kuten tiedät, SRK on todennut henkiopin vääräksi ja Jumalan sanan vastaiseksi, joten minun sitominenkin on ollut väärä, sillä ei minua ole nuhdeltu yhdestäkään synnistä,. Tätä väärää sitomista sinä kannatat ja olet näin osallinen Saaren tuomaan henkioppiin.
Kerropa minulle, miksi minä en saa uskoa syntejäni anteeksi, vaikka raamattu todistaa:
Ap.t. 10:43 ”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi."
Kirjoitat:
”Onhan selvempääkin selvempi se, että ei Jumalan Pyhä Henki voi vaikuttaa niin, että se jakaisi täällä ajallisesti eri nimisiin hengellisiin lahkoihin ja lohkoihin uskovaisia ja eri opinnäkemyksillä varustettuihin.”
En minä näin ole koskaan opettanut, enkä kuulu tänäkään päivänä mihinkään uskonlahkoon, en enempää kuin Devoitikaan. Miksi sinulle ei kelpaa raamatun opetus:
Room. 3:28 ”Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja.
29 Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki,
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat.”Kyllä se niin on Heino että sinut erotettiin sen takia kun Pyhä Henki on ylläsi. Sen näkee kaikista kirjoituksistasi että olet oikeamielinen.
- ohjeet.
Heino. kirjoitti:
Näin Jeesus sanoi:
16 Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?”Hei, Heino, pyytäisin sinua tulemaan seuroihin. Sitten vaikkapa puhujien juttusille tällä tavalla varmaan voisi aukaista niitä menneitä solmuja. Sitten vaikkapa miittiin suviseuroissa, jos vielä jaksat ja jos Jumala enää suviseuroja suo. Enhän tiedä, mitenkä vanha sinä olet tai huonokuntoinen. Tämän palstan miittiinkin ehkä, jos sellainen järjestyy ja jos sinne jokukaan vl tulisi. Tai jos vl-foorumi järkkää miitin. En tiedä, onko sinulla halukkuutta tulla sellaisiin edes?
- Nyt on lakioppia
Heino. kirjoitti:
Kirjoitat:
30 kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat.”Sillanpää yritti aikoinaan valistaa SRK:n johtokunnan ja työvaliokunnan jäseniä että miten uskovaiset on ennen uskoneet
" tulisikin jokaisen kristityn itsellensä selvittää, että tuollaisilla sisältäpäin tulevilla syytöksillä ja painostuksella ei rakenneta sitä Jumalan valtakuntaa, jossa on vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä, vaan, kuten jokainen voi itse tutkia, nuo vieraat ainekset ovat kotoisin entisajan lakihengellisyydestä, mutta nyt niillä jälleen rakennetaan voimakasta eriseuraa Suomen maan kamaralle."
http://freepathways.wordpress.com/2010/08/30/sillanpaa-1977/ - Jeesus kuningas
Heino. kirjoitti:
Näin Jeesus sanoi:
16 Se on toisille kuoleman haju, joka tuo kuoleman, toisille elämän tuoksu, joka tuo elämän. Mutta kuka on tähän kelvollinen?”Selkeää opetusta nimm heino ja nimm ohjeet. kaikki mitä olette kirjoittanut on uskon mukaista opetusta. Se on tämä teidän tekstinne hyvää kertausta meillekkin jotka olemme jo olleet vuosia uskossa. otan kirjoituksistanne kopion. Hämmästyksekseni huomasin kuinka ajat täyttyvät, esm siinä, että on jo Isralilaisten keskuudessa messiaanisi Juutalaisia, niin kuin on luattukin että peite otetaan heidän silmiltään ennen aikojen loppua enne Jeesuksen toista tulemusta. Muutenhan Israelia koskevat profetat jo on suurimmaksi osaksi totetuneetkin. Ymmärrän tämän mitä on taivasten valtakunta se on kaikissa jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Ajattein, että taivasten valtakunta tulee sitten näkyvällä tavalla kun Jeesus tulee toisenkerran kuninkaana ja kutsuu omansa neljältä ilmalta ja meidät kootaan uuteen Jerusalemiin joka laskeutuu alas taivaasta. Sinne on pääsy vain niillä jotka ovat ns valkaisseet vaatteensa karitsan veressä. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan, koska tekstini on hengellistä. Uuteen Jerusalemiin ei päästetä mitään epä puhdasta ja saastaa. Ulkopuolelle noidat velhon ja muut synnin ystävät ja ulos jääneillä on oleva itku ja hammasten kiristys. Maan sukukunnat parkuvat, Hän Jeesus tulee jakamaan omilleen oikeutensa ja sielun vihollisen leiriin kuuluville tuomionsa. TEHKÄÄ PARANNUS SILLÄ TAIVASTEN VALTAKUNTA ON TULLUT LÄHELLE.
- Arne T
Jeesus kuningas kirjoitti:
Selkeää opetusta nimm heino ja nimm ohjeet. kaikki mitä olette kirjoittanut on uskon mukaista opetusta. Se on tämä teidän tekstinne hyvää kertausta meillekkin jotka olemme jo olleet vuosia uskossa. otan kirjoituksistanne kopion. Hämmästyksekseni huomasin kuinka ajat täyttyvät, esm siinä, että on jo Isralilaisten keskuudessa messiaanisi Juutalaisia, niin kuin on luattukin että peite otetaan heidän silmiltään ennen aikojen loppua enne Jeesuksen toista tulemusta. Muutenhan Israelia koskevat profetat jo on suurimmaksi osaksi totetuneetkin. Ymmärrän tämän mitä on taivasten valtakunta se on kaikissa jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Ajattein, että taivasten valtakunta tulee sitten näkyvällä tavalla kun Jeesus tulee toisenkerran kuninkaana ja kutsuu omansa neljältä ilmalta ja meidät kootaan uuteen Jerusalemiin joka laskeutuu alas taivaasta. Sinne on pääsy vain niillä jotka ovat ns valkaisseet vaatteensa karitsan veressä. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan, koska tekstini on hengellistä. Uuteen Jerusalemiin ei päästetä mitään epä puhdasta ja saastaa. Ulkopuolelle noidat velhon ja muut synnin ystävät ja ulos jääneillä on oleva itku ja hammasten kiristys. Maan sukukunnat parkuvat, Hän Jeesus tulee jakamaan omilleen oikeutensa ja sielun vihollisen leiriin kuuluville tuomionsa. TEHKÄÄ PARANNUS SILLÄ TAIVASTEN VALTAKUNTA ON TULLUT LÄHELLE.
""Selkeää opetusta nimm heino ja nimm ohjeet. kaikki mitä olette kirjoittanut on uskon mukaista opetusta. Se on tämä teidän tekstinne hyvää kertausta meillekkin jotka olemme jo olleet vuosia uskossa""
Samat sanat! Sopii hyvin meille entisille puhujillekin! - apupoika oon
Jeesus kuningas kirjoitti:
Selkeää opetusta nimm heino ja nimm ohjeet. kaikki mitä olette kirjoittanut on uskon mukaista opetusta. Se on tämä teidän tekstinne hyvää kertausta meillekkin jotka olemme jo olleet vuosia uskossa. otan kirjoituksistanne kopion. Hämmästyksekseni huomasin kuinka ajat täyttyvät, esm siinä, että on jo Isralilaisten keskuudessa messiaanisi Juutalaisia, niin kuin on luattukin että peite otetaan heidän silmiltään ennen aikojen loppua enne Jeesuksen toista tulemusta. Muutenhan Israelia koskevat profetat jo on suurimmaksi osaksi totetuneetkin. Ymmärrän tämän mitä on taivasten valtakunta se on kaikissa jotka uskovat Jeesukseen Kristukseen. Ajattein, että taivasten valtakunta tulee sitten näkyvällä tavalla kun Jeesus tulee toisenkerran kuninkaana ja kutsuu omansa neljältä ilmalta ja meidät kootaan uuteen Jerusalemiin joka laskeutuu alas taivaasta. Sinne on pääsy vain niillä jotka ovat ns valkaisseet vaatteensa karitsan veressä. Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan, koska tekstini on hengellistä. Uuteen Jerusalemiin ei päästetä mitään epä puhdasta ja saastaa. Ulkopuolelle noidat velhon ja muut synnin ystävät ja ulos jääneillä on oleva itku ja hammasten kiristys. Maan sukukunnat parkuvat, Hän Jeesus tulee jakamaan omilleen oikeutensa ja sielun vihollisen leiriin kuuluville tuomionsa. TEHKÄÄ PARANNUS SILLÄ TAIVASTEN VALTAKUNTA ON TULLUT LÄHELLE.
Selkeää on heinon kirjoitukset. Olisin halunnut, että hän olisi jatkanut ja selittänyt tätä Paavalin kirjoitusta. Eikö nyt ole se tapahtunut, että oikasta uskosta on luovuttu ja korotettu srk Jumalan paikalle tekemään jumalallisia päätöksiä.
Ilmeisesti henkiopin kannattajat siksi kävivät kiinni henkilöön, että saivat hänet pois selittämästä meille näitä raamatun paikkoja. Jos teistä joku ymmärtää tätä Paavalin kirjoitusta, niin laitan tähän. Heino tuskin enää tulee takaisin, kun täällä pyritään vain käymään häneen käsiksi, eikä yritetäkään keskustella uskosta.
2 Tes. 2:3 "Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.
4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala." - Arne T
apupoika oon kirjoitti:
Selkeää on heinon kirjoitukset. Olisin halunnut, että hän olisi jatkanut ja selittänyt tätä Paavalin kirjoitusta. Eikö nyt ole se tapahtunut, että oikasta uskosta on luovuttu ja korotettu srk Jumalan paikalle tekemään jumalallisia päätöksiä.
Ilmeisesti henkiopin kannattajat siksi kävivät kiinni henkilöön, että saivat hänet pois selittämästä meille näitä raamatun paikkoja. Jos teistä joku ymmärtää tätä Paavalin kirjoitusta, niin laitan tähän. Heino tuskin enää tulee takaisin, kun täällä pyritään vain käymään häneen käsiksi, eikä yritetäkään keskustella uskosta.
2 Tes. 2:3 "Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen.
4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."Totta puhut! Kirjoittaisin enemmänkin tänne, mutta puhujana pelkään paljastuvani.
- näin tämä meni
Arne T kirjoitti:
Totta puhut! Kirjoittaisin enemmänkin tänne, mutta puhujana pelkään paljastuvani.
Sehän tämän ketjun lopetti, että alettiin käsittelemään kirjoittajien oikeaa henkilöllisyyttä. Ilman tätä olisi täällä jatkunut hyvin alkanut keskustelu asiasta. Enpä minäkään siksi kirjoita tähän ketjuun. Onneksi en silloin lähtenyt kirjoittamaan, koska tämä lopputulos olisi silloin harmittanut.
- jovain on näin
Arne T kirjoitti:
Totta puhut! Kirjoittaisin enemmänkin tänne, mutta puhujana pelkään paljastuvani.
Minun täytyy kuitenkin ihaella srk:n kavereita, he osaavat hyvin tämän nettisodankin. Eli he tietävät, mistä narusta nykimällä saadaan heino poistumaan täältä ja toisetkin keskustelijat hyökkäämään yhteistuumin heinon kimppuun. Ja kaikki vain puolustamaan vl äitiä, vaikka hän ne nimet nosti tänne ja vihjaili: "Vuokko Ilolasta sen verran, että olen henkilökohtaisesti ollut kirjeenvaihdossa hänen kanssaan ja tiedän mikä tuli hänen uskonelämälleen kompastuskiveksi."
Tämmöistä taitoa minä ihailen, joka saa nimimerkin Kes... tuen ja jos tämä taito laitettaisiin palvelemaan Jumalaa, se vasta jotain olisi, mutta nyt se palvelee vain srk:n yhteisöä, että näin ovat näreet!
- Armi Toivanen
""pitää puhuvana päänä kirjoittaa kilometrin mittaisia naurettavuuksia kristityille sivuille. ""
Onneksi kuitenkin kirjoittaa täyttä asiaa ja raamatullista tekstiä ja kelpaa näin vl:nkin sitä lukea!- sivusta seuraava ;)
Kesis kuinka monella nimimerkillä vielä aiot puolustaa tuota traumaaasi?
Tuo oli hauskin tähän mennessä :)))) sivusta seuraava ;) kirjoitti:
Kesis kuinka monella nimimerkillä vielä aiot puolustaa tuota traumaaasi?
Tuo oli hauskin tähän mennessä :))))En voi olla pilaamatta aamuasi!
Olet todella sureka, minulla on vara olla oma itseni, onko Sinulla.
Aikamoinen Armi olet, hame on päälläsi.
Kes.- hell.
Kesitas kirjoitti:
En voi olla pilaamatta aamuasi!
Olet todella sureka, minulla on vara olla oma itseni, onko Sinulla.
Aikamoinen Armi olet, hame on päälläsi.
Kes.Itese oet suraka. voien tavittaessa pisitää ipaikakka väieni tueksi.
Heli.
- 5x5
""Oikea usko on Jeesuksen seurakunnan usko, jossa ylimpänä paimenena on hän. Hän on jo ohjeistanut ja paimentanut omansa antamaan syntejä anteeksi ja sillä tavalla sisälle lammashuoneeseen päästämään.""
Oikea usko on usko Jeesukseen Kristukseen, joka pitäisi olla myös seurakunnan usko. Lisäsit vielä: "jossa Hän, Jeesus Kristus on ylimpänä Paimenena". Näin juuri! Antakaa Hänelle myös se asema, koska Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, myös syntien anteeksiantamisessa.
Kirjoitat: "Hän on jo ohjeistanut ja paimentanut omansa antamaan syntejä anteeksi ja sillä tavalla sisälle lammashuoneeseen päästämään.""
Hän on julistanut ja käskenyt omiaan julistamaan KENESSÄ on syntien anteeksiantamus, KUKA on Sovittaja ja USKOSSA KENEEN saadaan synnit anteeksi.
Kirjoitat: "sillä tavalla sisälle lammashuoneeseen päästämään.""
Jeesus Kristus on Ovi ja vain tämän Oven kautta päästään sisälle. Ei siinä ovella ole portinvartijaa, jonka luvalla voi vain päästä sisään. Jeesus Kristus on portti Jumalan luo. Ei siinä ole mitään väliportteja. - entinen vl
.."Kun Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei näe tätä valtakuntaa, mutta sanoo kuitenkin, että se on ”teidän keskellänne” ja toisen tulkinnan mukaan; ”sisäisesti teissä.” Tästä on vedetty johtopäätelmä, että tulkinta ”sisäisesti teissä” on väärä ja perustellaan, että kun Jeesus puhui fariseuksille, ei Jumalan valtakunta voinut olla fariseuksissa.
Sanon kuitenkin, että kumpainenkin tulkinta on ihan oikea, sillä ei Jeesus sano, että Jumalan valtakunta on teissä fariseuksissa. Vaan hän tarkoitti, että Jumalan valtakunta on ”sisäisesti” tai toisin sanoen ”teidän keskellänne” Israelin kansassa".
"Jumalan valtakunta" tai "Taivaan valtakunta" on jokaisessa ihmisessä. "Sisällisesti" on sama kuin meissä ihmisissä oleva asia. Jeesus ensimmäisenä ihmistä saavutti tämän. Tätä samaa tarkoittaa "keskellänne" , eli Kristuksessa kaikki ovat yhtä, kuten Paavali kirjoittaa.
"Ettekö tiedä, että olette elävän Jumalan Temppeli" ja "Jumalan Henki asuu teissä", kirjoittaa Paavali.
"Kaikki kuolemme Aatamissa ja kaikki tehdään eläväksi Kristuksessa"(1.Kor.15:19-).
Ihmisen pitäisi tulla tietoiseksi "Jumalan valtakunnasta" itsessään.- entinen vl
(Tuomaan evankeliumi) .."Jokaisen, jolla on korvat, olisi parasta kuunnella!
"22.Jeesus näki lapsia, joita imetettiin. Hän sanoi opetuslapsilleen, ”Nämä imevät lapset ovat kuin ne, jotka astuvat sisälle valtakuntaan.” He sanoivat hänelle, ”Astummeko siis valtakuntaan sisälle lapsina?”
Jeesus sanoi heille, ”Kun teette kahdesta yhden, ja kun teette ulkopuolen sisäpuoleksi ja sisäpuolen ulkopuoleksi, ja yläpuolen kuin alapuoli, ja kun teette miehen ja naisen yhdeksi, niin ettei mies ole mies eikä nainen nainen, kun laitatte silmänne, kätenne ja jalkanne niille paikoille, mihin ne kuuluvat, kuvan kuvalle varattuun paikkaan, silloin te astutte sisälle [valtakuntaan].”
Tarkoittaa, että Jumalan valtakunta on ykseyttä ja järjestystä(sopusointua ja harmoniaa). Se on oikeutta(vanhurskautta). Paavali puhuisi Kristuksesta meissä. Kirjoitat - "Kun Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei näe tätä valtakuntaa??
Sitten selittelyä, mutta Jeesus itse sanoo samaan hengenvetoon; "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa." ( Johannes 3;3).
Miksi tästä seikasta ei Vl saarnoissa puhuta, mutta pilkataan kyllä.
>>"Jumalan valtakunta" tai "Taivaan valtakunta" on jokaisessa ihmisessä.** Ei jokaisessa, vaan uudestisyntyneessä, kuten Jeesus sanoo.
>>"Ettekö tiedä, että olette elävän Jumalan Temppeli" ja "Jumalan Henki asuu teissä", kirjoittaa Paavali. ** Taisi unohtua, kenelle Paavali puhui. Hän puhui Roomassa asuville messiaanisille juutalaisille, joilla oli päällä koko ajan kuolemanpelko.
Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja saa tuntea saman, ei KAIKKI, kuten kirjoitat.
>>"Kaikki kuolemme Aatamissa ja kaikki tehdään eläväksi Kristuksessa"(1.Kor.15:19-). Mieti mihin Hän tässä vastaa?
>>Ihmisen pitäisi tulla tietoiseksi "Jumalan valtakunnasta" itsessään. ** Amen, juuri näin.
Kes.entinen vl kirjoitti:
(Tuomaan evankeliumi) .."Jokaisen, jolla on korvat, olisi parasta kuunnella!
"22.Jeesus näki lapsia, joita imetettiin. Hän sanoi opetuslapsilleen, ”Nämä imevät lapset ovat kuin ne, jotka astuvat sisälle valtakuntaan.” He sanoivat hänelle, ”Astummeko siis valtakuntaan sisälle lapsina?”
Jeesus sanoi heille, ”Kun teette kahdesta yhden, ja kun teette ulkopuolen sisäpuoleksi ja sisäpuolen ulkopuoleksi, ja yläpuolen kuin alapuoli, ja kun teette miehen ja naisen yhdeksi, niin ettei mies ole mies eikä nainen nainen, kun laitatte silmänne, kätenne ja jalkanne niille paikoille, mihin ne kuuluvat, kuvan kuvalle varattuun paikkaan, silloin te astutte sisälle [valtakuntaan].”
Tarkoittaa, että Jumalan valtakunta on ykseyttä ja järjestystä(sopusointua ja harmoniaa). Se on oikeutta(vanhurskautta). Paavali puhuisi Kristuksesta meissä.entiselle VL,lle.
Tuomaan evankleiumi ei ole kanonisoitu, joten se kuuluu ainoastaan uskonnollisen kirjallisuuteen, kuten Lutherin, sekä Laestadiuksen näkemysket.
Samanlaista Raamatun ala kulttuuria on myös sovellettu SRK;ssa. Suomessa kaikkein eniten.
Tarvittaessa sieltä löytyy juuri yhden ”jakeen” sanomaa vaikka perustaa uusi seurakunta.
Kes.
- Se siitä
Tuosta aloituksesta tuli mieleen Lutherin toteamus, joka on ajatukseltaan sama.
Uskonpuhdistajamme on todennut: "Iljettävimpiä kristittyjä ovat sellaiset, jotka sanovat meillä olevan Jumalan sanan, tulkaa hakemaan se meiltä"! - 5x5
Heino kirjoittaa:
""Eli Jumalan Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä ja se kenelle Poika tahtoo ilmoittaa. Ymmärrätkö mitä Jeesus tässä meille sanoo? Eli juuri sen, kenellä on taivaan valtakunnan avaimet ja sen kuka kykenee ainoastaan avaamaan ihmisen ymmärryksen uskoa ja ilman uskoa emme kelpaa Jumalalle:
Ihmiselle ei jää yhtään valtaa, eli ei ihminen, ei vaikka olisi kuinka uskovainen, hän ei voi synnyttää uskoa kenenkään sydämeen. Tähän se syntien anteeksi antaminen ja pidättäminen toppaavat. Miten annat anteeksi semmoiselle, joka ei usko? Miten voisit pidättää sellaiselta synnit joka uskoo?""
On ilo lukea Heinon kirjoituksia! Vanha vl-äitinikin sanoi saavansa uutta virtaa Heinon kirjoituksista. Suurkiitos Heino sinulle kirjoituksistasi!
Jumalan rauhaa ja siunausta!- Heino.
Nimimerkki ”5x5” kirjoittaa: ”Vanha vl-äitinikin sanoi saavansa uutta virtaa Heinon kirjoituksista.”
Kiitos sinulle tästä tiedosta, kun tiedän tämän, olen kiitollinen. On rohkaisevaa kuulla, että ainakin muutamat uskovat ymmärtävät, mitä kirjoitan. Lähetän äidillesi terveisiä Siionin laulun sanoin: ”Armon voima meitä kantaa, kunnes pääsemme taivaaseen.”
Vielä haluaisin teitä kaikkia innostaa lukemaan raamatun kirjoituksia ja etsimään kirjoituksista Jumalan tahtoa. Katsokaapa minkälaisen totuuden Jeesus meille ilmoittaa:
Matt. 13:52 ”Silloin hän sanoi heille: "Siksipä jokainen lainopettaja, josta on tullut taivasten valtakunnan opetuslapsi, on kuin isäntä, joka runsaasta varastostaan ottaa esiin sekä uutta että vanhaa."
Biblia tästä samasta kohdasta: ”jokainen kirjanoppinut.”
Kun Jumalan Poika näin vakuuttaa meitä kirjoitetun Jumalan sanan tutkimiseen/opiskeluun, ei tämä asia voi olla yhdentekevä, vaan hyvin tärkeä asia.
Kun Jeesus sanoo, että on kuin isäntä, jolla on runsas varasto tietoa uskon asioista, niin nyt tulee tärkeä asia; ”ottaa esiin sekä uutta että vanhaa." Näin se uskova jolla on tietoa, hän voi tiedollaan palvella toisia uskovia ja Jumala henkensä kautta avaa sanaansa niin, että voi tuoda myös uutta ja tuoretta ruokaa Jeesuksen lampaille.
- M.yös vl
Oletko Heino saanut seuraajia, kun sinut potkittiin pois vl-liikkeestä. Siis sellaisia jotka kuuntelevat sinua, kokoonnutte pitämään seuroja, jossa sinä tai sinunlailla ajattelevat saarnaavat? Vai onko kansankirkko ja sen kaikki erilailla ajattelevat sinun seurakuntasi? Vai etkö tarvitse ollenkaan seurakuntaa?
- del
Heino:
***Kun Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei näe tätä valtakuntaa, mutta sanoo kuitenkin, että se on ”teidän keskellänne” ja toisen tulkinnan mukaan; ”sisäisesti teissä.” Tästä on vedetty johtopäätelmä, että tulkinta ”sisäisesti teissä” on väärä ja perustellaan, että kun Jeesus puhui fariseuksille, ei Jumalan valtakunta voinut olla fariseuksissa.
Sanon kuitenkin, että kumpainenkin tulkinta on ihan oikea, sillä ei Jeesus sano, että Jumalan valtakunta on teissä fariseuksissa. Vaan hän tarkoitti, että Jumalan valtakunta on ”sisäisesti” tai toisin sanoen ”teidän keskellänne” Israelin kansassa.***
Olipa mielenkiintoinen tulkinta, täytynee vähän pureksia tuota. Ihan "järkeenkäyvältä" tuntuu ja hyvinkin täydentävältä entisiin ajatuksiin nähden.
Itse olen kokenut niin ikään, että molemmat tulkinnat ovat oikeita. "Sisäisesti teissä" merkitsee enemmänkin Jumalan valtakunnan sisäistä olemusta , ikäänkuin sitä sydämen uskoa, jonka jokainen voi Raamatun sanoin kokea, että se on vanhurskautta , rauhaa ja iloa Pyhässä hengessä.
"Teidän keskellänne" on sitten tavallaan edellä mainitun asiaintilan vääjäämätön seuraus.***Kun Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei näe tätä valtakuntaa, *** On tainnut luvut jäädä kesken.
Hän nimittäin sanoo, että KAIKKI UUDESTISYNTYNEET NÄKEVÄT SEN.
Se sanotaan UT;ssa useasti, mutta selvimmin Joh 3;3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Vain uudestisyntyneet näkee JV;n, ei ne ”parannuksen armon” ihmiset.
Sitä, etteikö fariseus voi olla hurskas on turhaa väitettä. Myös Hän voi tehdä parannuksen ja lähteä seuraamaan Herraa, Jeesusta.
>>Sanon kuitenkin, että kumpainenkin tulkinta on ihan oikea, sillä ei Jeesus sano, että Jumalan valtakunta on teissä fariseuksissa. Vaan hän tarkoitti, että Jumalan valtakunta on ”sisäisesti” tai toisin sanoen ”teidän keskellänne” Israelin kansassa.*** Jeesus ei erottele ihmistä, vaan sen erottaa, joka ei Häntä suulla tunnusta ihmisten edessä Herrakseen.
Jeesuksen sanoma ”sisäisesti Teissä” on esikuvaa ihmisen rauhasta, kun Hän o uudestisyntynyt vedestä ja Hengestä sekä seuraa Jeesusta.
>>Itse olen kokenut niin ikään, että molemmat tulkinnat ovat oikeita. "Sisäisesti teissä" merkitsee enemmänkin Jumalan valtakunnan sisäistä olemusta , ikäänkuin sitä sydämen uskoa, jonka jokainen voi Raamatun sanoin kokea, että se on vanhurskautta , rauhaa ja iloa Pyhässä hengessä.** Mitä uskoa ja KENEEN tarkoitat.
Ristin Työväri, kuten muutakaan eivät jättäneet kohdetta mainitsematta.
Kes.- del
Kesitas kirjoitti:
***Kun Jeesus sanoo, että kukaan ihminen ei näe tätä valtakuntaa, *** On tainnut luvut jäädä kesken.
Hän nimittäin sanoo, että KAIKKI UUDESTISYNTYNEET NÄKEVÄT SEN.
Se sanotaan UT;ssa useasti, mutta selvimmin Joh 3;3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
Vain uudestisyntyneet näkee JV;n, ei ne ”parannuksen armon” ihmiset.
Sitä, etteikö fariseus voi olla hurskas on turhaa väitettä. Myös Hän voi tehdä parannuksen ja lähteä seuraamaan Herraa, Jeesusta.
>>Sanon kuitenkin, että kumpainenkin tulkinta on ihan oikea, sillä ei Jeesus sano, että Jumalan valtakunta on teissä fariseuksissa. Vaan hän tarkoitti, että Jumalan valtakunta on ”sisäisesti” tai toisin sanoen ”teidän keskellänne” Israelin kansassa.*** Jeesus ei erottele ihmistä, vaan sen erottaa, joka ei Häntä suulla tunnusta ihmisten edessä Herrakseen.
Jeesuksen sanoma ”sisäisesti Teissä” on esikuvaa ihmisen rauhasta, kun Hän o uudestisyntynyt vedestä ja Hengestä sekä seuraa Jeesusta.
>>Itse olen kokenut niin ikään, että molemmat tulkinnat ovat oikeita. "Sisäisesti teissä" merkitsee enemmänkin Jumalan valtakunnan sisäistä olemusta , ikäänkuin sitä sydämen uskoa, jonka jokainen voi Raamatun sanoin kokea, että se on vanhurskautta , rauhaa ja iloa Pyhässä hengessä.** Mitä uskoa ja KENEEN tarkoitat.
Ristin Työväri, kuten muutakaan eivät jättäneet kohdetta mainitsematta.
Kes.*** Mitä uskoa ja KENEEN tarkoitat.
Ristin Työväri, kuten muutakaan eivät jättäneet kohdetta mainitsematta.***
Uskoni kohde on Jeesus Kristus; niin kuin Raamattu todistaa:
"Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan." (Joh 6:35)
Raamattu sisältää paljon muita edellä mainitun kaltaisia kohtia. Kirkoissa luettava uskontunnustus sisältää niin muodoin jotakuinkin sen, mihin uskon.
- hakkeriko?
Heino jotain vierasta oli tullut opetukseesi, jonka takia sinut hyllytettiin aikoinaan seurapuhujan paikalta, mutta en tiedä mitä. Yleensä joku sisäinen lankeemus , jota ei ole jaksanut syntinä panna pois tunnoltaan vaan on sitä käärmeen poikasta kasvattanut tunnollaan, siitä aikaa myöten seuraa se, että pasuuna antaa väärän äänen ja seurakunta alkaa tulla levottomaksi. Jotain tällaista on varmaan saanut sinun kohdallasi tapahtua. olet ilmeisesti tällä hetkellä ilman seurakunta äidin hoitoa , jota elävässä uskossa olevat tarvitsevat, niinkuin luonnollinenkin lapsi tarvitsee äitinsä hoivaa. kuunteletko sinä netin kautta enää edes seuroja, joita lähetetään nykyään monilta rauhanyhdistyksiltä saatikka suviseuralähetyksiä? Toivoisin niin hartaasti, että Jumala vielä saisi avata tuntosi tilan niin kuin tuhlaajapojalle, ja sinä saisit palata takaisin Isän kotiin, jossa palvelijat saavat pukea sinun yllesi uudet vaatteet ja panna sormus sormeesi ja valmistetaan pidot ja iloita kaikki yhdessä, että olit kuollut mutta sait virota elämään Isän kodissa. Jumala kaikessa armossaan saakoon vielä vaikuttaa tämän kaiken sinussa , tätä toivoo vl äiti.
Väitätkö Sinä ettei Heino ole elävässä uskossa Kristukseen?
Mihin muuhun Hänen pitäsi uskoa?
Kes.- sama.
Kesitas kirjoitti:
Väitätkö Sinä ettei Heino ole elävässä uskossa Kristukseen?
Mihin muuhun Hänen pitäsi uskoa?
Kes.Kyllä hän on elävässä uskossa, toisin kuin Te helluntailaiset. Sullakin toki on vielä aikaa saada se elävä usko sydämeesi.
- Heino.
Nimimerkki vl äiti kirjoittaa: ” Heino jotain vierasta oli tullut opetukseesi, jonka takia sinut hyllytettiin aikoinaan seurapuhujan paikalta, mutta en tiedä mitä.”
Hyvä ystäväni vl äiti, oletko ajatellut, että kirjoituksesi on hyvin samanlainen, kuin mitä raamatun alkulehdiltä saamme lukea:
1 Moos. 3:1 "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"
Niin kuin ensimmäisten ihmisten ylle nakattiin epäilyksen verkko, niin sinä heität samanlaisen verkon minun päälleni!
Vaimoni isä Ville Suutari ilmoitti hoitokokouksessa, että Heinon saarnat ja kirjoitukset on työvaliokunnan toimesta tutkittu, eikä niistä ole mitään väärää löytynyt. Tiedät varmaankin, että Suutari kuului tuolloin työvaliokuntaan. Ville itse sanoi minulle: ”ei sinussa mitään väärää henkeä ole.” Myöhemmin hänet hoidettiin hiljaiseksi.
Vielä appeni sanoi kun jouduin puhekieltoon: ”ei se mitään, jos pieni kaatuu, mutta se vasta romaus on kun iso kaatuu.” Kun Heikki Saari sittemmin kaatui, minulle kerrottiin, että Ville Suutari itki ilosta.
Kirjoitat: ”olet ilmeisesti tällä hetkellä ilman seurakunta äidin hoitoa”
Tuo käsite seurakunta äiti hoitaa on ihmisaivoissa syntynyt termi, jolla ei ole raamatun sanan pohjaa, vaan on vl uskon nykytuotetta. Laupiaan samarialaisen vertauksella tätä kyllä tuetaan, mutta silloinkin vertauksen laupias samarialainen ei ole seurakunta äiti, vaan hän kuvaa Jumalan Poikaa. Jeesuksen lammasta ei kukaan ihminen voi hoitaa. Hoidon antaa vain Jumalan sana, lue Jeesus. Uskotko sinä tämän? Jos et ole Jeesuksen lammas, niin et usko. Jeesus itse sanoo:
Joh. 10:26 ”Te ette kuitenkaan usko, koska ette ole minun lampaitani.
27 Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.”
Jumala ilmoittaa, miten on jo vanhanliiton aikana käynyt, kun ”majataloon” on pesiytynyt väärä seurakunta äiti, joka on alkanut emännöimään ja hoitamaan Jeesuksen lampaita:
Hesek. 34:8 ”Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet.
21 Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.
22 Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne. Minä pidän siitä huolen, että oikeus toteutuu lampaiden kesken.
23 "Minä panen yhden paimenen heitä kaitsemaan, palvelijani Daavidin. Hän kaitsee heitä, hän on oleva heidän paimenensa.” - 1+1
""Heino jotain vierasta oli tullut opetukseesi, jonka takia sinut hyllytettiin aikoinaan seurapuhujan paikalta, mutta en tiedä mitä.""
Vanhoillislestadiolaisuuteen on tullut viime vuosikymmeninä todella vieraita korostuksia, josta raamatullinen opetus on kaukana. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi, mikä on Raamatussa! sama. kirjoitti:
Kyllä hän on elävässä uskossa, toisin kuin Te helluntailaiset. Sullakin toki on vielä aikaa saada se elävä usko sydämeesi.
Hänen uskonsa on sama mitä minulla, helluntailaisista en tiedä.
Onko helluntailainen napannut puolisosi, kun heitä niin vihaat.
Kuulin eräällä VL:ltä, että näin oli käynyt ja nyt nainen voi paremmin, oletko se uhri Sinä?
Älä välitä, olen ymmärtänyt, he ovat fiksuja, palauttavat, jos osoittautuu huonoksi.
Toivossa on hyvä sinunkin elää.
Kes.- . . . . .
Kesitas kirjoitti:
Hänen uskonsa on sama mitä minulla, helluntailaisista en tiedä.
Onko helluntailainen napannut puolisosi, kun heitä niin vihaat.
Kuulin eräällä VL:ltä, että näin oli käynyt ja nyt nainen voi paremmin, oletko se uhri Sinä?
Älä välitä, olen ymmärtänyt, he ovat fiksuja, palauttavat, jos osoittautuu huonoksi.
Toivossa on hyvä sinunkin elää.
Kes.Tyypillinen pilkkaava ja ivaava helluntailainen kommentti.
Yritä päästä irti siitä lahkosta, helpottaa kummasti... - Vähän tiedän
. . . . . kirjoitti:
Tyypillinen pilkkaava ja ivaava helluntailainen kommentti.
Yritä päästä irti siitä lahkosta, helpottaa kummasti...En ole hellari, mutta todella, veikö joku hellari akkasi?
1+1 kirjoitti:
""Heino jotain vierasta oli tullut opetukseesi, jonka takia sinut hyllytettiin aikoinaan seurapuhujan paikalta, mutta en tiedä mitä.""
Vanhoillislestadiolaisuuteen on tullut viime vuosikymmeninä todella vieraita korostuksia, josta raamatullinen opetus on kaukana. Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi, mikä on Raamatussa!Mikä se mielestäsi on?
Kes.- hinuri.
Kesitas kirjoitti:
Mikä se mielestäsi on?
Kes.En oe varma muta voi se olla perse. Minun ex, jonka hellari vei, sen perse!
- ex helarilainen
Vähän tiedän kirjoitti:
En ole hellari, mutta todella, veikö joku hellari akkasi?
Vei. Itse sijassa ei vinyt, vaan annoin ilmaiseksi.
Siinusta
- 1+1
""jossa palvelijat saavat pukea sinun yllesi uudet vaatteet ja panna sormus sormeesi ja valmistetaan pidot ja iloita kaikki yhdessä, että olit kuollut mutta sait virota elämään Isän kodissa""
Taas täytyy tässä todeta: Kuka on renki ja kuka Isäntä? Palvelijatko ottavat Isännän roolin: armahtavat Isän puolesta pojan ja heidän armahtamisensako on ratkaiseva?
Onko pääasia, että poika virkosi elämään Isän kodissa vai se, että poika virkosi elämään Isän sydämessä, Isän yhteydessä? Poika oli Isälle kuollut, mutta palvelijoile vain poissaolevana. Vain Isä tuntee Pojan. Isän iloa eivät palvelijat voi tuntea, mutta kylläkin yhtyä Isän iloon.Vaikuttaa, että tulkitset tuhlaajapoika vertausta ( Luuk 15).
Toteat, että Poika oli Isälle kuollut.
Toteaminen ei pidä paikkaansa, Isälle kukaan ei ole kuollut, vähiten tässä vertakusessa, sen jae 20; "Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä.
Jos menet kontekstiin, voit todeta kuinka tarkkana Isän piti olla, että näki pojan ”kaukaa”. Kadut olivat mutkaiset ja kapeat.
Toisaalta, jollei Isän tavoittanut poikaa ennen kyläläisiä, he olisivat tappaneet pojan.
Isälle poika ei ollut kuollut, vaan heille, joille pidot pidettiin, veljelle, palvelijoille, sekä kyläläiselle. Näin Hän sormuksen luovuttaessa lunasti poikansa. Kerron syistä pyydettäessä.
Poika tuli sukuun ikään kuin uudelleen, sekä elävänä, Hänhän oli jättänyt perheensä ja ottanut ”omansa” mielessään.
Poikahan ei tehnyt parannusta. Hän vain järkeili syitä päästä Isän luo, sisätöihin.
Tässäkin armo käy parannuksen edellä, kuten kautta UT;n.
>Vain Isä tuntee Pojan. Isän iloa eivät palvelijat voi tuntea, mutta kylläkin yhtyä Isän iloon** Juuri näin, Amen.
Hän antoi myös kengät, asia jonka vain juutalaisena voimme ymmärtää. Selitän senkin pyynnöstä.
Kes.
- hakkeriko
Siis sinulla Heino ei ole majataloa tällä hetkellä lainkaan etkä tunne tarvitsevasi sen hoitoa. Vaikka tuossa vertauksessa sanotaan majatalon isännälle, että hoitakaa häntä siihen saakka, kunnes minä palaan. Laupias samarialainen antoi vielä hoitopenninkitkin, ja sanoi että jos hän enempi kuluttaa, minä palatessani maksan. Missä sinä sen jälkeen kun lähdit pois Jumalan valtakunnan yhteydestä olet pitänyt seurapuheita kuin mitä näissä keskustelupalstoilla?Kuka sinulle saarnaa anteeksiantamuksen evankeliumia korvinkuultavasti ja sydämellä kätkettäväksi? Vai tarvitsetko sinä sitä enää? Niin se kysymys johon et vastannut toistan sen: Kuunteletko netin kautta edes enää seuroja, kun niitä lähetetään todella monista rauhanyhdistyksistä tänä aikana.
- ohjeet.
Hyvät kysymykset. Seurakunta on tärkeä. Se on Jumalan lapselle äiti. Jumalan huoneeseen ei mennäkään muuta kautta kuin oven kautta. Jeesus on ovi. Sen oven sanoma vain on jäänyt monilta peittoon ja se, mitenkä vain opetuslapsille annettiin syntein anteeksiannon tehtävä eikä muille ryhmittymille tässä maailmassa. Uskoisin, että tämä kohta on epäuskoisille vaikea tai kokonaan unohdettava, ikään kuin sitä ei olisikaan. Pärjäävät ilman. Olisin halunnut, että Heino tulee takaisin ja yritin pyytää tuolla, mutta ei vastannut. Itse en ole 60-luvulla vielä elänyt synnyin 70-luvulla, etten tiedä mistä asioista hänellä on kysymys. Mutta kai hän on ollut aikoinaan puhuja, sen kuvan olen joistain keskusteluista saanut. En toisaalta ole keskittynyt lukemaan vain hänen juttujaan, mutta osa on tullut luettua.
Tuntuisi, että kaikilla olisi parempi olla, jos saisivat olla yhteisessä rakkaudessa, samassa lammashuoneessa. Mutta ihmisen täytyy nöyrtyä anteeksipyytämään, toinen toisiltaan yhä uudestaan jalkoja pesemään. Anteeksiantamattomalla mielellä ei taivaaseen pääse, niin on Jumala määrännyt - jollette anna anteeksi, ei teillekään anneta anteeksi. Se Jeesuksen puhe anteeksiannosta ja sen kieltämisestä viittaa siihen puolestaan, miten Jumalan huoneeseen sisälle tullaan. Jos ei halua yhdeksi jäseneksi lammaslaumaan, ei kaikkia syntiä - epäuskoa, syntein äitiä - anneta anteeksi. Mutta armonajassa on mahdollista jokaisen katuvan kääntyä ja tulla lammashuoneen portista sisään. - Heino.
Voi sinua vl äiti! Sinun kanssasi on melko vaikea keskustella, koska sinulla ei ole raamatun kirjoituksista tietoa, muuta kuin vl saarnaajien tulkitsemaa tietoa. Jeesus ilmoitti fariseuksille, eli näytti heille myös, miksi hekin eksyvät, niin kuin myös sinä:
Mark. 12:24 ”Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.”
Kirjoitat: ”Missä sinä sen jälkeen kun lähdit pois Jumalan valtakunnan yhteydestä olet pitänyt seurapuheita.” Katsopa nyt miten sinä olet eksynyt ihan ”kotipihalle”. En minä ole lähtenyt mihinkään Jumalan valtakunnasta, enkä kieltänyt uskoani! Sitä vastoin sinä kiellät minun uskoni jatkuvasti, etkä yhtään ymmärrä, että samalla itse tuomitset itsesi!
Etkö sinä lukenut kun laitoin pätkän Hesekielin saarnasta, Jumala käskee hänen saarnata Israelin kansalle:
Hesek. 34:21 ”Te olette kyljillänne ja hartioillanne sysineet heikkoja, te olette puskeneet niitä sarvillanne, kunnes olette saaneet ajetuksi ne laumasta.”
Näitä laumasta ajettuja lampaita Jumala nimittää omiksi lampaikseen: ”Mutta minä pelastan lampaani, eivätkä ne enää ole teidän armoillanne.”
Sinäkin olet koko voimallasi sysäämässä minua Jeesuksen laumasta pois, et kuitenkaan tule onnistumaan. Luehan miten Jumala on luvannut pelastaa minut, enkä ole enää teidän lihavien lampaiden armoilla.
Jeesuksen lammas tarvitsee lammastarhan (majatalon) jossa saa levähtää ja saa suojan teiltä pedoilta, jotka olette jatkuvasti tulemassa meitä haavoittamaan ja tappamaan. Sinä syytät minua jopa salatuista synneistä, ihan niin kuin hoitokokouksissakin syytettiin. Laskettiin semmoinen huhu liikkeelle, että Heinolla on niin salaisia syntejä, että niitä ei kukaan tiedä. Sanopa miten tämmöiseen syytökseen voisi vastata, kun ei itsekään tiedä?
Minussa todettiin vielä olevan vaihtelevainen henki! Eli kun seurakunnasta nousi kysymys, että miten sitten Heinon saarnaamalla synninpäästöllä on monta ihmistä tehnyt parannuksen ja uskoneet syntinsä anteeksi ja ovat nyt ry:n uskovia. Tätä probleemaa mietti johtokunta yhdessä SRK:n hoitomiesten kanssa ja tulivat siihen tulokseen, että minussa on ollut vaihtelevainen henki. Silloin kun olen saarnannut syntiä anteeksi, Pyhä Henki on ollut voitolla, mutta heti saarnaamisen jälkeen on väärä henki palannut minuun. Näiden hoitomiesten joukossa oli esim. Hannes Kamula.
Minulla on suojanani ikiaikojen Jumala. Jumalan sanan kalliot ovat tukenani. Jesaja saarnaa:
Jes. 33: 14 Syntiset pelkäävät Siionissa, jumalattomat kauhistuvat: "Kuka meistä voi asua kaikkinielevässä tulessa, kuka meistä kestää ikuisten liekkien poltetta?"
15 Se, joka elää vanhurskaasti ja puhuu oikein, joka hylkää laittoman hyödyn, joka pitää kätensä puhtaina lahjuksista, joka sulkee korvansa murhajuonilta eikä katsele sormien läpi vääryyden töitä.
16 Korkealla vuorella hän saa asua, kalliolinnoissa, joissa hänellä on turva. Leipää hän saa riittämiin, eikä hänen juomavetensä ehdy. - Heino.
ohjeet. kirjoitti:
Hyvät kysymykset. Seurakunta on tärkeä. Se on Jumalan lapselle äiti. Jumalan huoneeseen ei mennäkään muuta kautta kuin oven kautta. Jeesus on ovi. Sen oven sanoma vain on jäänyt monilta peittoon ja se, mitenkä vain opetuslapsille annettiin syntein anteeksiannon tehtävä eikä muille ryhmittymille tässä maailmassa. Uskoisin, että tämä kohta on epäuskoisille vaikea tai kokonaan unohdettava, ikään kuin sitä ei olisikaan. Pärjäävät ilman. Olisin halunnut, että Heino tulee takaisin ja yritin pyytää tuolla, mutta ei vastannut. Itse en ole 60-luvulla vielä elänyt synnyin 70-luvulla, etten tiedä mistä asioista hänellä on kysymys. Mutta kai hän on ollut aikoinaan puhuja, sen kuvan olen joistain keskusteluista saanut. En toisaalta ole keskittynyt lukemaan vain hänen juttujaan, mutta osa on tullut luettua.
Tuntuisi, että kaikilla olisi parempi olla, jos saisivat olla yhteisessä rakkaudessa, samassa lammashuoneessa. Mutta ihmisen täytyy nöyrtyä anteeksipyytämään, toinen toisiltaan yhä uudestaan jalkoja pesemään. Anteeksiantamattomalla mielellä ei taivaaseen pääse, niin on Jumala määrännyt - jollette anna anteeksi, ei teillekään anneta anteeksi. Se Jeesuksen puhe anteeksiannosta ja sen kieltämisestä viittaa siihen puolestaan, miten Jumalan huoneeseen sisälle tullaan. Jos ei halua yhdeksi jäseneksi lammaslaumaan, ei kaikkia syntiä - epäuskoa, syntein äitiä - anneta anteeksi. Mutta armonajassa on mahdollista jokaisen katuvan kääntyä ja tulla lammashuoneen portista sisään.Hyvä nimimerkki: "ohjeet". En ole huomannut viestiäsi ja sen takia en ole vastannut. Jotta tietäisit minusta enempi laitan linkin vanhaan kirjoitukseeni ja pyydän, että tutustut klinkin takana oleviin kirjoituksiin. Jos vielä tutustumisesi jälkee haluat keskustella, niin se sopii minulle. Tässä linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1630382 - ohjeet.
Heino. kirjoitti:
Hyvä nimimerkki: "ohjeet". En ole huomannut viestiäsi ja sen takia en ole vastannut. Jotta tietäisit minusta enempi laitan linkin vanhaan kirjoitukseeni ja pyydän, että tutustut klinkin takana oleviin kirjoituksiin. Jos vielä tutustumisesi jälkee haluat keskustella, niin se sopii minulle. Tässä linkki:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1630382Luin pikapikaa kirjoituksiasi.
Joitakin hajanaisia ajatuksia tuli, mutta tunnen olevani heikko ja voimaton tilanteessa. Mutta me voimme rukoilla Jumalalta apua.
Kuitenkin itse kirjoitat noissa keskusteluissa siitäkin, että "Etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa". Pidät käsittääkseni jokseenkin tärkeänä yhteistä jakamatonta rakkautta. Toisaalta tunnet olosi jollain tapaa ahtaalle?
Srk on tunnustanut, että joitakin ylilyöntejä on tullut hoitokokouksissa. Itse muistelen kuulleeni joskun, jossain seurakuntaillassa (?), jonkun hoitomiehen (tiedän nimen, mutta en tähän laita) sanoneen olleensa julma hoitomies. Tää on tunnustus, mutta en kuitenkaan rohkene hänen nimeään tänne laittaa. Jotenkin tuntuis, että olis hyvä, kun ottaisit joihinkin nykyisiin puhujiin yhteyttä. Itsestäni tuntuisi hyvälle, että saisit loppuajan levätä meidän kanssa samassa seurassa. - Ja onhan se niin, että usko on henkilökohtainen asia, mutta Saara seurakuntaäitinä hoivaa. Niinhän se Saarakin hieman ojensi Aabrahamia, eikö niin? Haluaisin, että sinua voitais rakkaudella ja laupiudella tuomita ja pitää majatalossa, niin kauan kunnes Jeesus tulis noutamaan kotia. Ja että minä saisin taivaan kartanoissa sinuakin tervehtiä. Seurakunnasta ja uskovien joukosta voi Raamatusta lukea selkeästi ne tärkeät todistukset. Kun Yljän ääni kuuluu ja hän palaa toisen kerran, silloin on joukko kymmenen neitseen kaltainen.
Uskovainen rikkoo Jumalaa vastaan sanoin, töin ja ajatuksin. Joka päivä ihminen joutuu syntiin ja on tärkeä, että uskovaisella on saattaja matkassa. Se on toinen uskovainen, joka voi aina uudestaan vakuuttaa, että syntisi on anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Minä näin kerran sellaista unta, että syntyi poikalapsi ja se lapsi ei ollut ihmisestä. Ja se syntyi niin kuin Jeesus syntyi. Ja siitä lapsesta sanottiin, että se on enkeli ja lähtee joittenkin ihmisten matkaan. Ja hän lähti minun matkaan ja jutteli minulle, mutta niistä en muista, mitä jutteli. En tiedä, oliko tämä tarpeen sinulle kirjoittaa. Mutta jos saisit voimia ottaa vielä yhteyttä meikäläisiin uskovaisiin ihan kasvotusten ja sanatusten.
- Usko tulee kuulosta. - ohjeet.
ohjeet. kirjoitti:
Luin pikapikaa kirjoituksiasi.
Joitakin hajanaisia ajatuksia tuli, mutta tunnen olevani heikko ja voimaton tilanteessa. Mutta me voimme rukoilla Jumalalta apua.
Kuitenkin itse kirjoitat noissa keskusteluissa siitäkin, että "Etsikää ensin Jumalan valtakunta ja hänen vanhurskautensa". Pidät käsittääkseni jokseenkin tärkeänä yhteistä jakamatonta rakkautta. Toisaalta tunnet olosi jollain tapaa ahtaalle?
Srk on tunnustanut, että joitakin ylilyöntejä on tullut hoitokokouksissa. Itse muistelen kuulleeni joskun, jossain seurakuntaillassa (?), jonkun hoitomiehen (tiedän nimen, mutta en tähän laita) sanoneen olleensa julma hoitomies. Tää on tunnustus, mutta en kuitenkaan rohkene hänen nimeään tänne laittaa. Jotenkin tuntuis, että olis hyvä, kun ottaisit joihinkin nykyisiin puhujiin yhteyttä. Itsestäni tuntuisi hyvälle, että saisit loppuajan levätä meidän kanssa samassa seurassa. - Ja onhan se niin, että usko on henkilökohtainen asia, mutta Saara seurakuntaäitinä hoivaa. Niinhän se Saarakin hieman ojensi Aabrahamia, eikö niin? Haluaisin, että sinua voitais rakkaudella ja laupiudella tuomita ja pitää majatalossa, niin kauan kunnes Jeesus tulis noutamaan kotia. Ja että minä saisin taivaan kartanoissa sinuakin tervehtiä. Seurakunnasta ja uskovien joukosta voi Raamatusta lukea selkeästi ne tärkeät todistukset. Kun Yljän ääni kuuluu ja hän palaa toisen kerran, silloin on joukko kymmenen neitseen kaltainen.
Uskovainen rikkoo Jumalaa vastaan sanoin, töin ja ajatuksin. Joka päivä ihminen joutuu syntiin ja on tärkeä, että uskovaisella on saattaja matkassa. Se on toinen uskovainen, joka voi aina uudestaan vakuuttaa, että syntisi on anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Minä näin kerran sellaista unta, että syntyi poikalapsi ja se lapsi ei ollut ihmisestä. Ja se syntyi niin kuin Jeesus syntyi. Ja siitä lapsesta sanottiin, että se on enkeli ja lähtee joittenkin ihmisten matkaan. Ja hän lähti minun matkaan ja jutteli minulle, mutta niistä en muista, mitä jutteli. En tiedä, oliko tämä tarpeen sinulle kirjoittaa. Mutta jos saisit voimia ottaa vielä yhteyttä meikäläisiin uskovaisiin ihan kasvotusten ja sanatusten.
- Usko tulee kuulosta.hieman korjausta tekstiin: "Uskovainen rikkoo Jumalaa vastaan sanoin, töin ja ajatuksin." Ihminen rikkoo, uskovainenkin....
- Heino.
ohjeet. kirjoitti:
Luin pikapikaa kirjoituksiasi.
- Usko tulee kuulosta.Nimimerkki: ”ohjeet.” sinä olet nuori, vilpitön ja hyvää tarkoittava ry:n uskova. Kun luet minun kirjoituksiani ja luettuasi näet, miten väärin ja raamatun vastaisesti ry on toiminut ja tehnyt. Sinä et kauhistele ollenkaan uskonyhteisösi toimia, vaan kutsut minuakin samaan kuoppaan, jossa te jo olette. Muistathan miten Jeesus opetti:
Matt.15:14 ”Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."
Sinä teet myös niin kuin fariseukset, joille Jeesus sanoi:
Matt. 23:24 ”Te sokeat oppaat! Hyttysen te siivilöitte, mutta nielaisette kamelin!”
Tarkoitan tällä sitä, että pidät ry:n saarnamiehiä oikeina, vaikka he juuri ovat toimineet ja toimivat Jumalan sanan vastaisesti. Minua pidät vääränä, vaikket voi vääryyttäni osoittaa millään tavalla, kuitenkin kehoitat minua tulemaan näiltä vääriltä saarnamiehiltä pyytämään syntejäni anteeksi.
Kun ylimmäinen pappi Joosua teki parannuksen, hän sai ehdon:
Sak 3:7 "Näin sanoo Herra Sebaot: -- Jos kuljet minun teitäni ja noudatat säädöksiä, jotka olen sinulle antanut, saat hallita temppelissäni ja valvoa esipihojani. Minä korotan sinut näiden palvelijoitteni joukkoon."
Tämä ehto on tänäkin päivänä voimassa, eivätkä Ry:n uskovat voi tätä Jumalan sanan paikkaa kiertää, eikä mitätöidä. Teillä on yhdistys hallussanne, mutta ei Jumalan valtakunta ole teillä, vaikka niin uskottelettekin. Jeesus sanoo:
Matt. 11:12 ”Johannes Kastajan päivistä asti taivasten valtakunta on ollut murtautumassa esiin, ja jotkut yrittävät väkivalloin temmata sen itselleen.”
Biblia samasta kohdasta: ”väkevät repivät sen itsellensä.”
- hakkeriko?
No jotainhan sinun saarnoissasi on täytynyt muuttua, kun minä esimerkiksi nyt olen lukenut noita sun täne laittamiasi katkelmia, niin on myönnettävä, että jos nyt olisin heränneellä tunnolla niin noista sun kirjoituksistas ei ota seppäkään selvää, miten Jumala vanhurskauttaa syntisen ja missä! Ihan pihalla olisin ja sitten ei Jumalan valtakuntia voi olla enempää kuin yksi ja nyt sinä väität itse asuvasi toista. Vastaappa vihdoinkin siihen ,kuunteletko ja seuraatko seurapuheita vielä ja käytkö pitämässä puheita vaikka sitten perhepiirisi sisällä? En jaksa usko että tuo Kesitas on sun hengenheimolaises., vaikka sinua täällä nuoleekin. Entä oletko miten Pietilöitten kanssa kimpassa? No joo toivon kuitenkin että lainaisit korviasi vielä vanhan uskonyhteisösi saarnoille ja löytäisit itsesi syntisen, poispoikenneen ja armoa kerjäävän paikalta. Sinun paikkasi on tyhjä seurasalissa ja sinua kaivataan sinne.
- Heino.
Hei vl äiti! Oletko sinä hermostunut? Kun kirjoitukseesi käytät kielellisesti jo uskovan suuhun sopimattomia sanoja: ”vaikka sinua täällä nuoleekin.” Ei Jussi taida nuolla muita kuin ehkä omaa vaimoaan ja sitäkään me emme voi tietää.
Sinä et ole ollenkaan ottanut kantaa siihen, missä olen mielestäsi opillisesti eksynyt, mutta tuomitset kyllä hyvin hanakasti minut ja tenttaat.
Minä yritän nyt vastata noihin sinun kysymyksiisi. Ensiksikin, tiedän nimimerkit Admatan ja Vanha vaimo sekä sen, että Lauri Pietilä on heidän isänsä. Laurilta olen saanut hänen kirjoittamansa kirjan, hän on myös, kaksi kertaa soittanut minulle. Laurin lasten, eli kummankin nimimerkin kanssa olen käynyt keskusteluja täällä netissä.
Olen kuunnellut Radio Pookista ry:n seuroja, mutta en vähään aikaan kylläkään. Minä en saata niitä kuunnella sen jälkeen, kun kaksi minun tuntemaani saarnamiestä jäi kiinni pedofiliasta. Toisen kanssa olen ollut lähetysmatkallakin ja toinen on ollut saarnamatkalla meille majoittuneena. Minä en mitenkään voi ymmärtää, että saarnamiehet, jotka sinullekin ovat saarnanneet syntejä anteeksi, sitten naivat salaa omia pienijä lapsiaan!
Luetaanpa mitä Paavali kirjoittaa:
Tiit. 1:15 ”Puhtaille kaikki on puhdasta, mutta epäpuhtaille ja epäuskoisille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän mielensä ja omatuntonsakin on likaantunut.
16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet. He ovat inhottavia ja tottelemattomia, kykenemättömiä tekemään mitään hyvää.”
Mikään tosiasia ei merkitse sinulle mitään ja tämän takia on Jumala laskenut silmiesi eteen verhon, että et ymmärrä mitä minä kirjoitan, vaan tuomitset jatkuvasti, etkä osoita missä olen eksynyt Jumalan sanasta.
- 1+1
""Jumalan huoneeseen ei mennäkään muuta kautta kuin oven kautta. Jeesus on ovi. Sen oven sanoma vain on jäänyt monilta peittoon ja se, mitenkä vain opetuslapsille annettiin syntein anteeksiannon tehtävä eikä muille ryhmittymille tässä maailmassa.""
Jeesus on todella ovi ja mikä oli oven sanoma? Saarnatkaa syntien anteeksiantamusta=Jeesus Kristus. Meidän tulee saarnata Hänestä, jossa meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus. Oven sanoma ei ollut: Saarnatkaa seurakunnasta, jossa meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus, mutta oikea raamatullinen seurakunta julistaa Hänestä, jossa meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus.Olet oikeassa, että meidän tulee saarnata Jeesuksen Kuninkuudesta, mutta panetko lähdekohdan, mistä johdat sen näin, että saarnata syntien anteeksi antamusta, ainoastaan.
Jeesushan puhui hieman muuta; - Minä olen TIE, TOTUUS ja ELÄMÄ, ja opastus on hieman toista ( Matt 28;18-20)
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Tämä ainut neuvo Häneltä kirkastumisen jälkeen.
>>Oven sanoma ei ollut: Saarnatkaa seurakunnasta, jossa meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus, mutta oikea raamatullinen seurakunta julistaa Hänestä, jossa meillä on lunastus ja syntien anteeksiantamus.** Vai niin, missä? Missä Pave nain saarnasi, missä Johannes, missä muut Pyhät.
Jeesusta meidän tulee saarnata, minkä seurakunnan Pave osoitti, muun kun Jeesuksen opetuslapsuksen tien.
Kuka UT;ssa sanoo – menkää lestadiolaiseen seurakuntaan ensin, että löydätte Jeesuksen?
Taitaa olla hukassa muissa, paitsi ”SRK raamatussa”.
Kes.
- hakkeriko?
Heino miksi sinä vuorostat otat konkreettisesti tuon nuolemisen, kun ihan varmasti käytin sitä kuvaannollisessa mielessä, että myötäilee sinun kirjoitustesi henkeä? Ihmettelen myös sinua tuossa asiassa, että nuo tuntemasi pedofiilit, jotka olivat aikoinaan tuntemiasi saarnamiehiä, että heidän syvän lankeamisen takia leimaat nyt meidät muutkin, jotka olemme yhtälailla olleet järkyttyneitä esiintulleista tapauksista.Luuletko sinä että sielunvihollinen ei tietäisi meidän itse kunkin heikkoa kohtaa, jonka kautta se yrittää saada lankeamaan ulos uskosta. Tuollainen pedofilian synti aivan varmasti kuka siihen lankee vie samantien uskon tekijältään. Ja näissäkin tapauksissa tekijät ovat käyttäneet evankeliumia synnin peitteenä, kun ovat jatkaneet tekoaan eivätkä ole halunneet siitä luopua. Sanoihan Jeesuskin huoruudesta kiinni joutuneelle naiselle, mene äläkä silleen syntiä tee. Enpä tiedä onko nämä saarnamiehet saarnanneet minulle evankeliumia, koska en tunne keitä he on. Eivät ainakaan ole täältä siionista mitä itse asun. Tuo Paavalin kirjeen osa, ilmeisesti tarkoitit sillä sitä, että epäuskoinen vaikka hän jois piimää hän tekee silloinkin syntiä koska hän ei ole uskomassa. Onko sinun vaimosi ja lapsesi uskomassa vai ovatko he myös kanssasi samassa henkessä?
- koirien kieli
Olen seurannut juttuanne muutaman päivän ja Heino on saanut kauken sympatiani. Mutta edellinen hänen vihjaileva kaikkia syyllistävä pedofilia leimaus, kuin myös tekemällä tehty nuokeskelu iva, vei kaikki sympatiat pois. Roistonaista kostonhimoa lampaan puvussa. Hyi Saatana!
Tosin sympatiani eivät sinullekaan siirtyneet, muuten kuin tässä kohdassa.
Tuo heinohan olikin ivaaja, aiemmin pidin häntä kokeneena SRK Kriitikkona. - Heino.
Ymmärrän kyllä, että monesta pienestä uskovasta tuntuu pahalta, kun puhujista paljastuu rumia syntejä. Siskoni poika sanoi samoin, että syyllistän kaikki ry:n uskovat näiden puhujien rumien lankeemuksien takia. Tämä ei ollenkaan pidä paikkaansa, en minä niin tyhmä ole ja oikeastaan en pidä itseäni yhtään tyhmänä!
Minä kyllä tunnustan, että olen jopa yön hiljaisina hetkinä itkenyt näitten pahojen asioitten takia. Eivätkä nämä pedofiili ja insesti tapaukset ole ainoita syntejä, joihin puhujat ovat lankeilleet. Kaikki ei vain ole tulleet julki ja osa on salattu väärän rippisalailuopin avustuksella.
Lihan synnit eivät saastuta, kun ne jotka niitä tekevät. Mutta kun puhuja lankeaa, niin lankeemuksen seurauksena katoaa puhujasta Pyhä Henki ja tämä tuo suuren vaaran, sillä ilman Pyhää Henkeä ei oppi pysy oikeana, vaan tulee eksymys ja silloin oppiin tulee ihmismielen lisäyksiä, eikä pysytä raamatun opetuksissa. Väärä oppi saastuttaa kaikki, jotka sen omaksuvat ja uskovat.
Joka on tutkinut raamatun historiaa, tietää, että näin on aikojen kuluessa käynyt usein. Tästä kyllä Jeesus meitä varoittaa ja kehottaa valvomaan. Näistä Juuda kirjoittaa:
Juud. 1:19 ”Nämä luokittelevat ihmisiä, vaikka itse ovat ajatuksiltaan maallisia, Henkeä vailla.”
Biblia samasta kohdasta: ”Nämät ovat ne, jotka eriseurat tekevät, lihalliset, joilla ei henkeä ole.”
Näin tapahtuu tänäkin päivänä, ihan niin kuin Juuda sanoo; ”Nämä luokittelevat ihmisiä.” Näinhän sinäkin huomaamattasi teet, eli pidät itseäsi uskovaisena, mutta Heinon tyrkkäät ulos.
Kyselet vaimostani ja lapsistani. Ehdotan, että keskustellaan ensin sinusta. Minun nimeni tiedät ja senkin missä asun. Mikä sinun nimesi on ja missä sinä asut? Eikö olisi reilua, että minä tietäisin sinusta enempi, koska sinäkin tiedät minusta? - U_U...
Heino. kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että monesta pienestä uskovasta tuntuu pahalta, kun puhujista paljastuu rumia syntejä. Siskoni poika sanoi samoin, että syyllistän kaikki ry:n uskovat näiden puhujien rumien lankeemuksien takia. Tämä ei ollenkaan pidä paikkaansa, en minä niin tyhmä ole ja oikeastaan en pidä itseäni yhtään tyhmänä!
Minä kyllä tunnustan, että olen jopa yön hiljaisina hetkinä itkenyt näitten pahojen asioitten takia. Eivätkä nämä pedofiili ja insesti tapaukset ole ainoita syntejä, joihin puhujat ovat lankeilleet. Kaikki ei vain ole tulleet julki ja osa on salattu väärän rippisalailuopin avustuksella.
Lihan synnit eivät saastuta, kun ne jotka niitä tekevät. Mutta kun puhuja lankeaa, niin lankeemuksen seurauksena katoaa puhujasta Pyhä Henki ja tämä tuo suuren vaaran, sillä ilman Pyhää Henkeä ei oppi pysy oikeana, vaan tulee eksymys ja silloin oppiin tulee ihmismielen lisäyksiä, eikä pysytä raamatun opetuksissa. Väärä oppi saastuttaa kaikki, jotka sen omaksuvat ja uskovat.
Joka on tutkinut raamatun historiaa, tietää, että näin on aikojen kuluessa käynyt usein. Tästä kyllä Jeesus meitä varoittaa ja kehottaa valvomaan. Näistä Juuda kirjoittaa:
Juud. 1:19 ”Nämä luokittelevat ihmisiä, vaikka itse ovat ajatuksiltaan maallisia, Henkeä vailla.”
Biblia samasta kohdasta: ”Nämät ovat ne, jotka eriseurat tekevät, lihalliset, joilla ei henkeä ole.”
Näin tapahtuu tänäkin päivänä, ihan niin kuin Juuda sanoo; ”Nämä luokittelevat ihmisiä.” Näinhän sinäkin huomaamattasi teet, eli pidät itseäsi uskovaisena, mutta Heinon tyrkkäät ulos.
Kyselet vaimostani ja lapsistani. Ehdotan, että keskustellaan ensin sinusta. Minun nimeni tiedät ja senkin missä asun. Mikä sinun nimesi on ja missä sinä asut? Eikö olisi reilua, että minä tietäisin sinusta enempi, koska sinäkin tiedät minusta?Minusta tuntuu pahalta kun arvostamani mies muuttui yhdessä viestissä päinvastaiseksi.
En tietenkään hyväksy pedofiliaa millään mittarilla. Se on eri juttu.
Sinä tahallaan pahoitit äsken toisen ihmisen (vl-äidin) mielen. Törkeällä tavalla.
Turha enää puolustella. Jokainen voi lukea ketjun.
Koira koiran tuntee... En viittaa itseeni, vaan sinuun ja vl äitiin.
Hyvästi, jatkossa olet minun silmissä pumpulia. Hyi Saatana mitä sikoja olette mieleltänne!
- hakkeriko?
No onko sinun mielestäsi nyt tullut eräitten julkisuudessa omalla nimellään esiin tulleitten opissa eksytyksen henkeä? tarkoitan esimerkiksi tätä Johannes Alarantaa joka on ilmeisesti Juhani Alarannan poika. Kotimaan nettilehdessä hänen lisäkseen roskittaa entistä uskonyhteisöään myöskin Vuokko Ilola ja Sauli Karhu. Entä nämä kaksi pappisvihkimyksen ottanutta naista, jotka itse ilmeisesti lukeutuvat mielessään vielä kuuluvan vanhoillislestadiolaiseen kristillisyyteen. Tämän Mari Leppäsen puolison edesmenneen isän tunsin henkilökohtaisesti. ja mitä tulee minuun, olen ymmärtänyt , että netti keskusteluissa ei suositella , että antaa omia henkilökohtaisia tietojaan . Sen olen kerran sinisilmäisyyttäni tehnyt eräässä kahdenkeskisessä keskustelussa, kun uutena astuin tähän maailmaan ja luottamuksella kertomani asiat tulivat jo juoruina minua vastaan seuraavalla kerralla toisen kirjoittajan kautta, kun olin kirjautunut uudelleen sille foorumille. Olen maksanut oppirahani.
- 77+77
Miksi esiinnyt naisena ?
- Heino.
Vai tunsi Veikko Pentikäisen. Ymmärrätkö mitä sinä nyt pyydät minulta, pyydät juuri tuota luokittelua, josta Juuda mainitsee. Ehdotan, että sinäkin luovut luokittelemasta ihmisiä, uskottomiin ja uskovaisiin. Oman uskon voi tuoda esille, sen miten uskoo, mutta pitää jättää tuomasointi Jumalalle.
Minä kyllä hyväksyisin naispapit, mutta kun Jumalan sana ei tue naispappeutta, niin en minäkään sitä voi tehdä. Minkähän takia raamattu ei tue naispappeutta, minusta nainen olisi monessakin papin tehtävässä hyvä. Jos joku löytää raamatusta hyväksynnän naispappeuteen, muutan mielelläni käsitystäni.
Olen samaa mieltä kirjoittelusta tänne, on helpompaa kirjoittaa nimimerkin takaa, kunhan muistaa, että Jumala aina tietää kuka kirjoittaa ja näin ollen pitää kirjoittaa aina, muistaen, että joudumme kaikista teoistamme tilille.
Minun on ollut pakko tulla esiin omalla nimelläni, jos en olisi tullut, ei kukaan olisi uskonut, mitä olen kertonut, että kertomani asiat ovat tosia. Minua on kyllä vl uskovat rumasti haukkunut nimimerkin takaa, mutta sitten kun tapaan heitä, he ovat hyvin ystävällisiä. Joten nimimerkin suojassa luullaan, ettei paljastu ja näin varmaankin on, mutta tulee muistaa, että Jumala näkee, ei ainoastaan mitä kirjoittaa, mutta Jumala näkee myös sydämeen.
Roiskitinko minä mielestäsi vl uskoa, kun toin esiin nuo kaksi pedofiili saarnaajaa? Näin taidat ajatella! Minusta Vuokko Ilola on rohkea nainen kun uskaltaa tuoda esiin monia epäkohtia vl uskosta! Eikö sinun mielestäsi saisi kertoa uskostaan vapaasti, myös epäraamatullisista kohdista. Ainakin Paavali on sitä mieltä, että ei tarvitse keneltäkään salata mitään:
2 Kor. 5:11 ”Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, me koetamme saavuttaa ihmisten luottamuksen. Jumala kyllä näkee, millaisia me olemme, ja toivon teidänkin sisimmässänne näkevän sen.
12 Emme me ryhdy taas suosittelemaan itseämme teille. Haluamme vain antaa teille aihetta olla ylpeitä meistä, niin että pystytte vastaamaan niille, jotka kerskuvat sillä, mikä näkyy ulospäin, eivätkä piittaa siitä, mitä on sydämessä.” - hakkeri?
77+77 kirjoitti:
Miksi esiinnyt naisena ?
sinulle 77 77 ai minäkö en olisi nainen, olen kuule jopa isoäiti.
Heino. kirjoitti:
Vai tunsi Veikko Pentikäisen. Ymmärrätkö mitä sinä nyt pyydät minulta, pyydät juuri tuota luokittelua, josta Juuda mainitsee. Ehdotan, että sinäkin luovut luokittelemasta ihmisiä, uskottomiin ja uskovaisiin. Oman uskon voi tuoda esille, sen miten uskoo, mutta pitää jättää tuomasointi Jumalalle.
Minä kyllä hyväksyisin naispapit, mutta kun Jumalan sana ei tue naispappeutta, niin en minäkään sitä voi tehdä. Minkähän takia raamattu ei tue naispappeutta, minusta nainen olisi monessakin papin tehtävässä hyvä. Jos joku löytää raamatusta hyväksynnän naispappeuteen, muutan mielelläni käsitystäni.
Olen samaa mieltä kirjoittelusta tänne, on helpompaa kirjoittaa nimimerkin takaa, kunhan muistaa, että Jumala aina tietää kuka kirjoittaa ja näin ollen pitää kirjoittaa aina, muistaen, että joudumme kaikista teoistamme tilille.
Minun on ollut pakko tulla esiin omalla nimelläni, jos en olisi tullut, ei kukaan olisi uskonut, mitä olen kertonut, että kertomani asiat ovat tosia. Minua on kyllä vl uskovat rumasti haukkunut nimimerkin takaa, mutta sitten kun tapaan heitä, he ovat hyvin ystävällisiä. Joten nimimerkin suojassa luullaan, ettei paljastu ja näin varmaankin on, mutta tulee muistaa, että Jumala näkee, ei ainoastaan mitä kirjoittaa, mutta Jumala näkee myös sydämeen.
Roiskitinko minä mielestäsi vl uskoa, kun toin esiin nuo kaksi pedofiili saarnaajaa? Näin taidat ajatella! Minusta Vuokko Ilola on rohkea nainen kun uskaltaa tuoda esiin monia epäkohtia vl uskosta! Eikö sinun mielestäsi saisi kertoa uskostaan vapaasti, myös epäraamatullisista kohdista. Ainakin Paavali on sitä mieltä, että ei tarvitse keneltäkään salata mitään:
2 Kor. 5:11 ”Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, me koetamme saavuttaa ihmisten luottamuksen. Jumala kyllä näkee, millaisia me olemme, ja toivon teidänkin sisimmässänne näkevän sen.
12 Emme me ryhdy taas suosittelemaan itseämme teille. Haluamme vain antaa teille aihetta olla ylpeitä meistä, niin että pystytte vastaamaan niille, jotka kerskuvat sillä, mikä näkyy ulospäin, eivätkä piittaa siitä, mitä on sydämessä.”Kysyn Heinolta aivan ystävyydellä, mihin perustat seuraavat tekstisi ?
"" Minkähän takia raamattu EI TUE naispappeutta, minusta nainen olisi monessakin papin tehtävässä hyvä. Jos joku löytää raamatusta hyväksynnän naispappeuteen, muutan mielelläni käsitystäni. """
- hakkeriko?
Luit väärin en tarkoittanut Veikko Pentikäistä vaan Marin puolison isää siis Toivo Leppästä. Kun sain elävän uskon ja pääsin talostelemaan Jumalan lasten rakkaudessa, opein tuntemaan sellaisen sanonnan, kun joku, joka oli saanut täältä ajasta siirtyä ikuisuuteen, että hänestä oli jäänyt todistus Jumalan lapsille, että sielu kelpasi Jumalalle. Toisista taas, että sielu jäi huutokaupan varaan. Ovatko nämä termit sinulle tuttuja? Tuosta naispappeudesta, onhan siionissamme naispappeus voimassa siinä mielessä, että evankeliumilla voimme siunata toisiamme sukupuoleen ja ikään katsomatta.Vuokko Ilolasta sen verran, että olen henkilökohtaisesti ollut kirjeenvaihdossa hänen kanssaan ja tiedän mikä tuli hänen uskonelämälleen kompastuskiveksi. Täällä on heitelty nimiä ihan tarpeeksi ketkä mukamas ovat olleet niitä pedofiilisaarnaajia, myöskin sellaisen väitteen olen kerran lukenut täältä eräästä rakkaasta puhujaveljestä, joka oli suoranaista panettelua. Mutta mitä sinä tällä täällä kirjoittelullasi koet voittavasi, vaikka yritätkin selityksesi mukaan tuoda totuuttasi esille siitä, miten sinä olet kokenut asiat. Monilla muilla on ihan päinvastaiset kokemukset, kutsuit sinä sitten niitä heikki saaren opeiksi tai millä nimellä tahansa. Minä en ole koskaan kuullut tämän Saaren saarnan saarnaa, että se siitä.
- Heino.
Kyllä olen kuullut sanottavan: ”että hänestä oli jäänyt todistus Jumalan lapsille, että sielu kelpasi Jumalalle.”
Tätä hokemaa pidetään myös vl uskovien taholta raamatullisena, vaikka se ei sitä ole. Sinäkin tietäisit tämän, jos olisit itse tutkinut, etkä uskoisi summassa saarnamiehien väännöksiä.
Käsitys tulee tästä raamatun kohdasta:
Hebr. 11:5 ”Uskon vuoksi otettiin Henok pois niin, ettei hän kokenut kuolemaa. "Sitten häntä ei enää ollut, sillä Jumala otti hänet luokseen." Ennen kuin hänet otettiin pois, hän näet oli -- niin hänestä todistetaan -- elänyt Jumalan mielen mukaisesti.”
Biblia samasta kohdasta: Uskon kautta Enok otettiin pois, ettei hän kuolemaa nähnyt, ja ei ole löydetty, että Jumala hänen otti pois; sillä ennenkuin hän otettiin pois, oli hänellä todistus, että hän kelpasi Jumalalle.
”Elänyt Jumalan mielen mukaisesti” ja Biblia taasen sanoo: ”hänellä todistus, että hän kelpasi Jumalalle.” Eli Enokilla oli sydämessään todistus, että hän kelpasi Jumalalle. Tämä on oikea käsitys, eikä kukaan voikaan mennä takuuseen toisen sydämen tilasta. Viimeisellä tuomiolla vasta tapahtuu erotus. Mutta raamattu todistaa, että Jumalan lapsen nimen tietää vain se joka sen saa:
Ilm.2:17 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sille, joka voittaa, minä annan kätkettyä mannaa ja valkoisen kiven, ja siihen kiveen on kirjoitettu uusi nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin sen nimen saaja.”
Tarkoitat Pyhän Hengen pappeutta, joka on eri asia kuin seurakunnan paimen:
1 Piet. 2:9 ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, Jumalan oma kansa, määrätty julistamaan hänen suuria tekojaan, joka teidät on pimeydestä kutsunut ihmeelliseen valoonsa.”
Ilkeästi ja vihjaillen kirjoitat Vuokosta. Minä tunnen Vuokon ja Ilkan, täytyypä kysyä Vuokolta kuka sinä olet. Puolustat hoitokokouksia, vaikka ne myönnetään vääriksi ja Jumalan sanan vastaiseksi. Tiedän monta, jotka ovat näiden hoitokokousten johdosta joutuneet mielisairaalaan. Sinä et varmaankaan tästä hätkähdä, enempi kuin fariseukset kivittäessään Stefanuksen.
Oikeassa olet, että jotkut ovat kokeneet hoitokokoukset hyviksi! Antaahan väärä oppi valtaa hoitajille niin, että he voivat toteuttaa narsistisia taipumuksiaan. Noita pedofiili saarnamiehiä en nimennyt. mitäpä minä siitä hyötyisin, toinen heistä taitaa olla nyt ”kiven sisässä.”
Kysyt: ”Mutta mitä sinä tällä täällä kirjoittelullasi koet voittavasi,” En minä luulekaan, että sinä ymmärtäisit miksi kirjoitan, luulen, että olet jo paatunut, etkä tule tätä koskaan ymmärtämään. Joten ehdotan, että lopetetaan me keskustelumme tähän ja lähdetään nukkumaan. - Horsmapa horsma
Jos tunsit hyvin, niin miten kuitenkin muistat nimen väärin, ei hän ole Toivo, eikä ole tietääkseni vielä edes kuollut. Taidat sekoilla. Ja miks ihmeessä mä oon sotkeutunu tähän keskusteluun? Ihminen, joka ei missään nimessä halua eikä uskalla omalla nimellään keskustella täällä, retostelee kuiteski kaiken aikaa toisten nimillä. On ihme hommaa :((((
- herra varjeme..
Horsmapa horsma kirjoitti:
Jos tunsit hyvin, niin miten kuitenkin muistat nimen väärin, ei hän ole Toivo, eikä ole tietääkseni vielä edes kuollut. Taidat sekoilla. Ja miks ihmeessä mä oon sotkeutunu tähän keskusteluun? Ihminen, joka ei missään nimessä halua eikä uskalla omalla nimellään keskustella täällä, retostelee kuiteski kaiken aikaa toisten nimillä. On ihme hommaa :((((
Viittaatko Pietilän sisaruksiin, vai Kalevi Laaksoon? Tai Olavi Voittoseen? Vai tuliko mieleen Seppo Tervo?
Kehen viittaat?
Osaatko erottaa julkisuudessa olleen tai esiintyvän ja esiintyneen nimen: ei julkisesta?
Onko eroa jos paljastaa toisen nimen yleisellä foorumilla ja sillä että kirjoittaa yleisellä foorumilla julkisuudessa esiintyvän ihmisen nimen?
Kannattaako ottaa kantaa asioihin pelkän asenteen motivoimana?
Milloin Te lähditte virallisesti uskonyhteisönne kulissin roolista?
Vastauksesi ei kiinnosta tuon taivaallista, mutta kysyinpä vaan kun "murre" osui kohdalleen.
Koirien kieltä.... - satutunti
herra varjeme.. kirjoitti:
Viittaatko Pietilän sisaruksiin, vai Kalevi Laaksoon? Tai Olavi Voittoseen? Vai tuliko mieleen Seppo Tervo?
Kehen viittaat?
Osaatko erottaa julkisuudessa olleen tai esiintyvän ja esiintyneen nimen: ei julkisesta?
Onko eroa jos paljastaa toisen nimen yleisellä foorumilla ja sillä että kirjoittaa yleisellä foorumilla julkisuudessa esiintyvän ihmisen nimen?
Kannattaako ottaa kantaa asioihin pelkän asenteen motivoimana?
Milloin Te lähditte virallisesti uskonyhteisönne kulissin roolista?
Vastauksesi ei kiinnosta tuon taivaallista, mutta kysyinpä vaan kun "murre" osui kohdalleen.
Koirien kieltä...."Tämän Mari Leppäsen puolison edesmenneen isän tunsin henkilökohtaisesti."
"Luit väärin en tarkoittanut Veikko Pentikäistä vaan Marin puolison isää siis Toivo Leppästä."
Mari Leppäsen appiukon nimi ei ole Toivo, eikä hän ole kuollut. Miten voi tuntea jonkun henkilön henkilökohtaisesti ja tietää hänen asiansa noin väärin? Kuinkahan paljon ko. kirjoittaja on sepitellyt omasta päästään täällä juttuja? - ken tietää
satutunti kirjoitti:
"Tämän Mari Leppäsen puolison edesmenneen isän tunsin henkilökohtaisesti."
"Luit väärin en tarkoittanut Veikko Pentikäistä vaan Marin puolison isää siis Toivo Leppästä."
Mari Leppäsen appiukon nimi ei ole Toivo, eikä hän ole kuollut. Miten voi tuntea jonkun henkilön henkilökohtaisesti ja tietää hänen asiansa noin väärin? Kuinkahan paljon ko. kirjoittaja on sepitellyt omasta päästään täällä juttuja?Kuka tietää mikä täällä keskustelupalstalla on totta ja mikä ei.
- minä vl äiti
satutunti kirjoitti:
"Tämän Mari Leppäsen puolison edesmenneen isän tunsin henkilökohtaisesti."
Mari Leppäsen appiukon nimi ei ole Toivo, eikä hän ole kuollut. Miten voi tuntea jonkun henkilön henkilökohtaisesti ja tietää hänen asiansa noin väärin? Kuinkahan paljon ko. kirjoittaja on sepitellyt omasta päästään täällä juttuja?satutunti sinulle . korjaus liike : ei ole Toivo appiukon nimi vaan Tapio, jota en tunne, mutta jonka minulle kertoi ,hän joka tuntee.
- hakkeri?
Miten sinä nyt käyt vuorostasi tuomitsemaan minua paatuneeksi? Tai käytätkö paatumus sanaa siinä merkityksessä, että kun et saanut minua kääntymään samaan uskonymmärrykseen, mitä itse edustat, niin siinä mielessä olen sun silmissäs paatunut? No paljon oli puhetta mutta vähän villoja!
- Älkää morkatko H:a !
Kirjoituksestasi päätellen pidät Heinoa "väärähenkisenä". Omin päin arvuuttelet syitä tähän.
Käsitykseni mukaan Heino ei hyväksynyt sitä henkioppia, joita SRK:n johdolla opetettiin.
Sinä taas et tiedä siitä opista mitään ja kirjoitat Heinosta asiattomasti.
Nyt, kun SRK-ei enää sitä oppia opeta, eli on siinä Heibon kanssa (?) samaa mieltä, niin sinä irvailet Heinolle, kun hän on ihmeissään oppien muuttumisesta!
Jos SRK on virallisesti todennut HS:n opit harhaopiksi, eikö SRK:n tulisi pyytää Heinolta ANTEEKSI !
Mikä anteeksipyyntö se on puhua joistakin "ylilyönneistä". Miksi ei puhuta VÄÄRÄSTÄ OPISTA! Ja sen korjaamisen välttämättömyydestä!
En siis ymmärrä, miksi irvailet Heinolle? Etsitkö, että jospa Heinosta löytyisi jokin merkki hänen henkilökohtaisesta synnistä, jotta saataisiin koko seurakuntaa koskeva ongelma lakaistuis maton alle?
VL-seurakunnan ongelma ei ole Heino, vaan se oppi, johon VL,suus joutui ja ei sitä tunnusta! - Opetuslapsena
Älkää morkatko H:a ! kirjoitti:
Kirjoituksestasi päätellen pidät Heinoa "väärähenkisenä". Omin päin arvuuttelet syitä tähän.
Käsitykseni mukaan Heino ei hyväksynyt sitä henkioppia, joita SRK:n johdolla opetettiin.
Nyt, kun SRK-ei enää sitä oppia opeta, eli on siinä Heibon kanssa (?) samaa mieltä, niin sinä irvailet Heinolle, kun hän on ihmeissään oppien muuttumisesta!
Jos SRK on virallisesti todennut HS:n opit harhaopiksi, eikö SRK:n tulisi pyytää Heinolta ANTEEKSI !
Mikä anteeksipyyntö se on puhua joistakin "ylilyönneistä". Miksi ei puhuta VÄÄRÄSTÄ OPISTA! Ja sen korjaamisen välttämättömyydestä!
En siis ymmärrä, miksi irvailet Heinolle? Etsitkö, että jospa Heinosta löytyisi jokin merkki hänen henkilökohtaisesta synnistä, jotta saataisiin koko seurakuntaa koskeva ongelma lakaistuis maton alle?
VL-seurakunnan ongelma ei ole Heino, vaan se oppi, johon VL,suus joutui ja ei sitä tunnusta!Mitä tarkoittaa, että joku joka kokee tulleensa loukatuksi, hänen pitäisi ensin lähestyä sitä, joka on häntä loukannut? Eikä niin, että vaatii että loukkaajan on ensin tultava hänen luokseen. Näin päin olen kuullut opetettavan, kun rakkaus on joittenkin välillä rikkoontunut.
- that's it
Älkää morkatko H:a ! kirjoitti:
VL-seurakunnan ongelma ei ole Heino, vaan se oppi, johon VL,suus joutui ja ei sitä tunnusta!Kesitas rauhoitu.
- Heino.
Hei vl äiti!
Oikein teet kun nuhtelet minua, kirjoitat: ”Miten sinä nyt käyt vuorostasi tuomitsemaan minua paatuneeksi?”
Minua kaduttaa sanontani, voisitko antaa tämän tyhmyyteni minulle anteeksi?
Nyt minä tiedän kuka sinä ole ja jopa senkin missä sinä asut! Älä kuitenkaan pelkää ollenkaan, en minä sinua paljasta, joten ole aivan rauhallisella mielellä – ollaan me ystävällisiä toisillemme.
Kirjoitat: ”No paljon oli puhetta mutta vähän villoja!” Minä en kuitenkaan allekirjoita tätä toteamaasi asiaa – selitän.
Ensiksikin, en minä yritä sinua käännyttää, ei siitä ole kysymys! Mutta kun luin kommenttejasi Devoitin aloituksessa, ajattelin, että vl äiti on syntynyt henkiopin avustuksella ja sen takia halusin sinut mukaan keskustelemaan. En siksi, että yrittäisi, sinun pääsi selvittää henkiopin kiemuroista. Vaan siksi, että sinulla ei ole omaa tuntemusta raamatun kirjoituksista. Tietämisesi tulee vl saarnaajien raamatun selityksistä.
Kun me sitten keskustelimme, niin ne jotka lukivat viestejämme, heille varmaankin tuli paljon mietittävää kun sinä viattomuuttasi toit henkiopin vääristymiä aidosti esiin. Luepa viestejämme, niin huomaat itsekin miten oppisi on monin paikoin omatakeista ja raamatun opetuksen vastaista.
Sinä olet ilmeisesti tehnyt parannuksen henkioppiin ja näin pidät uskoasi oikeana. Kun minä näen, että olette kaikki suuressa kuopassa, niin kuin Jeesus sanoi:
Matt. 15: 14 ”Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."
Kun teitä on iso joukko turvallisessa kuopassa, vakuutatte toisillenne; tämä on Jumalan valtakunta. Tämmöiseen kuoppaan sinä haluaisit minutkin ja vielä kerrot, että ”minun paikkani on tyhjä.” Minä kuitenkaan en ole ollutkaan teidän kuopassa, enkä sinne tule, niin jos Jumala varjelee minua, etten eksy. Minä kuitenkin turvaan häneen joka on minun uskoni kohde Jumalan Poika. - Älkää morkatko H:a !
Opetuslapsena kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, että joku joka kokee tulleensa loukatuksi, hänen pitäisi ensin lähestyä sitä, joka on häntä loukannut? Eikä niin, että vaatii että loukkaajan on ensin tultava hänen luokseen. Näin päin olen kuullut opetettavan, kun rakkaus on joittenkin välillä rikkoontunut.
>>Mitä tarkoittaa, että joku joka kokee tulleensa loukatuksi, hänen pitäisi ensin lähestyä sitä, joka on häntä loukannut?
- hakkeriko?
Heino kuule kun sain parannuksen armon, ei mitään hoitokokouksia siihen aikaan edes ollut meneillään eli miten olen muka tehnyt parannuksen henkioppiin? Sitä olen jälkikäteen joskus ihmetellyt, kun Sillanpää teki oman nimeään kantavan eriseuran, että miksiköhän en vielä siihen aikaan, kun hän vaikutti kotipaikkakunnallani kirkkoherrana, tehnyt parannusta vaikka rippikouluaikaan ja lukiovuosinani olin heränneellä tunnolla. Nyt kaiken jälkeen ymmärrän. Sillanpää oli niin voimakas persoonana, että olisi voinut käydä niin, että olisin kiintynyt persoonaan ja mennyt ulos Jumalan valtakunnasta hänen laumansa yhtenä "lampaana". Jumala säästi minut siltä. Kerkesin jo laittaa viestiä illalla mainitsemallesi henkilölle, jolta ilmeisesti sait tietää kuka olen, ja pyysin häntä että ei kertoisi. No luottamus tuli punnittua. Annan anteeksi minkä pyysit.
- Heino.
vl äiti, tiedät varmaankin, että kahdeksas käsky kuuluu näin: ”Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.” Katekismus selventää: ”niin ettemme valhettele lähimmäisestämme emmekä häntä petä, panettele taikka saata pahaan huutoon, vaan puolustamme häntä, ajattelemme ja puhumme hänestä hyvää.”
Miksi sinä annat vääriä todistuksia, vaikka Jumalan käsky kieltää väärät todistukset? Luehan mitä Antti Pietilä kirjoittaa ja hän kirjoittaa totta:
Nimimerkki Admata kirjoittaa 23.11.2006: Esimerkki vl-potaskasta
>>
Hän perusti sillanpääläisyydeksi nimitetyn eriseuran.
>>
Paavo Sillanpää ei ollut SVR:n perustaja ja hän kieltäytyi myös johtajan paikasta vaikka häntä siihen pyydettiin. Hän oli silti näkyvä puuhamies SVR:ssä, kuten hän oli ollut SRK:n johtokunnan jäsenenäkin ennenkuin hänet erotettiin koska ei hyväksynyt hoitokokouksia, tms.
Annat vielä toisen väärän todistuksen: ”Kerkesin jo laittaa viestiä illalla mainitsemallesi henkilölle, jolta ilmeisesti sait tietää kuka olen, ja pyysin häntä että ei kertoisi. No luottamus tuli punnittua.”
Ei Vuokko luvannut sinulle salata minulta nimeäsi, niin kuin annat ymmärtää! Annat nyt taasen Vuokosta väärän todistuksen ”No luottamus tuli punnittua.”
Ilmeisesti silloin kun teit parannuksen, et tehnyt parannustasi hoitokokouksessa, ymmärrän tämän. Mutta parannuksesi tekoaikana henki oppi oli jo valloittanut ja saastuttanut vanhoillislestadiolaisuuden Amerikkaa myöten. Kyllä sinä olet ihan malliesimerkki heikkisaarelaisuudesta. Eikä sinun ole tarvinnut tuntea, eikä kuulla hänen saarnaavan, oppi leviää kaikkien niitten uskovien kautta, jotka ovat opin hyväksyneet.
Etsipä Heikki Saaren saarnoja vanhoista äänitteistä, niin huomaat, että te uskotte täsmälleen samalla tavalla. Heikki Saari oli hyvin älykäs ja hyvä puhumaan, sanoisin, että yksikään nykyinen vl saarnaaja ei yllä lähellekään hänen tasoaan.
Se, että minä en hyväksy hänen oppirakennelmiaan, ei tarkoita, että hän olisi huono puhumaan. Päinvastoin, hän käytti hyvin värikästä kieltä ja havainnollisti esikuvin.
Kerron tähän lopuksi yhden: Saari saarnaa; ”se on kuulkaa niin, kun vääräjumalisuus, jota meijänkin maassa opetetaa, se on niin kuin solokku sankko, vaikka solokun seassa on hyviäkin nisupalasia, niin solokku on ne kaekki saastuttanut. Väärässä uskossa ei oo mittään hyvää.”
(Solokkusanko on astia johon ruuan tähteet kerättiin ja syötettiin eläimille) - hakkeriko?
Voiko olla mitenkään mahdollista se, että kuulijat nostavat jonkun lahjakkaaksi kokemansa puhujan jalustalle ja antavat kunnian lahjakkuudestaan hänelle itselleen eikä lahjojen antajalle Jumalalle. Sanotaanhan että Jumala ei anna kunniaansa ihmiselle.Olen ollut ymmärtämässä että niin tekivät aikoinaan eräät sinun suhteen kun vielä olit puhujana.Sinussa oli sitä jotain karismaksi sanottua ilmeisesti. Ai missä mielessä annan Sillanpäästä väärän todistuksen? tai Vuokosta jos hänelle laittamassani viestissä nimenomaan pyysin että hän olisi luottamukseni arvoinen ja ei kertoisi henkilötietojani sinulle jos sitä kysyt? Henkilö joka on minulle saarnannut ensimmäisen kerran evankeliumin oli eräs uskovainen opiskelijatyttö ja sen jälkeen kun menin silloisella paikkkakunnallani seuroihin eka kertaa, sielunhoidolliset keskusteluni kävin Gunnar Pelkosen kanssa. Ja todellakaan silloin ei ollut meneillään minkäänlaisia hoitokokouksia. Myöhempinä vuosina niitä kyllä sitten oli, mutta en koskaan kokenut että olisin niihin sotkeutunut.
- Älkää morkatko H:a !
>>Myöhempinä vuosina niitä kyllä sitten oli, mutta en koskaan kokenut että olisin niihin sotkeutunut.
- Heino.
vl äiti kysyt:
”Ai missä mielessä annan Sillanpäästä väärän todistuksen? tai Vuokosta jos hänelle laittamassani viestissä nimenomaan pyysin että hän olisi luottamukseni arvoinen ja ei kertoisi henkilötietojani sinulle jos sitä kysyt?”
Minäpä kerron kun et edellisestä viestistä ymmärtänyt! Eli Paavo Sillanpää ei perustanut ”Sillanpää” nimeä kantavaa eriseuraa. Nimi on ihmisten antama pilkkanimi. Lähinnä sen antoivat SRK:n uskovat.
Kun Vuokko ei luvannut sinulle olla kertomatta minulle nimeäsi, ei hän pettänyt luottamustasi, mutta sinä annat näin meidän ymmärtää. Minä olen luvannut, etten kerro täällä sinun nimeäsi, mutta nyt minun täytyy miettiä uudelleen, josko peruisin lupaukseni. Ei sinuun taida muu tehota!
Nytkö keksit minun syntieni pidättämisen syyksi karismaattisuuteni! Kirjoitat:
”Olen ollut ymmärtämässä että niin tekivät aikoinaan eräät sinun suhteen kun vielä olit puhujana. Sinussa oli sitä jotain karismaksi sanottua ilmeisesti.”
Voi hyvä tavaton! Olin tuolloin 33 vuotia, pienet lapset, maatilan työt karjanhoitoineen. Minä en mitenkään edes päässyt kauemmas puhumaan, muutaman kerran vain lähipitäjissä. Eikä puhujani olo kestänyt kuin kaksi vuotta – alkoivat hoitokokoukset ja sen myötä puhekielto.
Miten voit sanoa minua karismaattiseksi puhujaksi, kun olet täällä todennut, ettet ymmärrä mitään minun kirjoituksista. Minun saarnat eivät paljon poikenneet kirjoitustyylistäni. On totta, että joskus vanhat ihmiset, minua hyvästellessään sanoivat: ”Jumalalle kiitos, että saimme olla kuulemassa taasen Jumalalta hyvää sanomaa.” Ei tämä ole puhujan kehumista, kyllä kait me saamme aina ja joka paikassa kiittää uskomme alkajaa Taivaallista Isää.- Heinolle
Pyydän sinua Heino, että et ilmoittaisi näissä keskusteluissa kenenkään nimeä julkisuuteen, vaikka ne tietäisitkin! Kunnioita heidän yksityisyyttään siitäkin huolimatta, että he eivät kunnioita sinun yksityisyyttä.
Kunnioitetaan sitä, mitä kukin kirjoittaja haluaa itse antaa tietoja itsestään!
Olen kirjoittanut tähän ketjuun nimimerkillä >>Älkää morkatko H:a ! - Heino.
Heinolle kirjoitti:
Pyydän sinua Heino, että et ilmoittaisi näissä keskusteluissa kenenkään nimeä julkisuuteen, vaikka ne tietäisitkin! Kunnioita heidän yksityisyyttään siitäkin huolimatta, että he eivät kunnioita sinun yksityisyyttä.
Kunnioitetaan sitä, mitä kukin kirjoittaja haluaa itse antaa tietoja itsestään!
Olen kirjoittanut tähän ketjuun nimimerkillä >>Älkää morkatko H:a !Minun vaimoni, kun hän ei halua antaa minulla takuuvarmaa lupausta, hän sanoo; ”no katotaan nyt.” Tämmöisen lupauksen minä annan sinullekin. Ei vl äiti ole kirjoituksillaan minun mieltäni pahoittanut, vaikka kirjoittelustamme niin voisi päätelläkin. On hyvin ymmärrettävää, että hän puolustaa oppinäkemystään.
Jos minä olisin nielaissut henki opin, niin ajattelen, että siitä sotkusta olisi melkein mahdotonta selviytyä ja tämän takia eksytettyihin uskoviin tulee suhtautua hyvin kärsivällisesti ja rakastaen, ei väärää oppia rakastaen, vaan sitä pientä uskovaa.
- hakkeriko?
Sillanpää kaiketi oli se, joka oli kokoava voima liittämään yhteen heidät, jotka eivät enää olleet vl:ä olisiko se parempi ilmaisu.? Kirjoitin Vuokolle toivomukseni, että hän ei kertoisi sinulle yhteystietojani ja sen toiveeni, että hän olisi luottamukseni arvoinen. No ei luvannut niinkuin kerroit ja uhkailet, että kerrot täällä nyt nimeni. Vuokon mukaan sinä olet niitä kaikkein sydämellisimpiä ihmisiä mitä tuntee ja kertoi että saarnasikin olivat aikoinaan niin rakkaudellisia ja lämpimiä, että ihmiset tungeksivat etupenkkiin istumaan sinun saarnojesi alla. Tuosta lauseesta vedin johtopäätökseni karismaattisuudestasi. Mutta jotta Vuokon kirjoitus, että minun ei tarvi pelätä sinua, että sinä julkitoisit nimeni täällä, olisi totta, ja että et halua kenellekkään ihmiselle mitään pahaa tai käydä jonkun kimppuun, toivottavasti Vuokko tuntee sinut aidosti. Hän kyllä nuhteli minua siitä, että eihän minun ole lupa kirjoitella täällä, ehkä se onkin niin ja siksipä tämä jääköön tähän. Anteeksi Heino, että sotkeuduin koko foorumille.
- Heino.
Ollaanko me "hiekkalaatikolla" niin kuin yksi nuori meitä jo nuhteli! Älä minun takia ainakaan jätä tätä nettiä, mutta voithan kirjoitella jollakin muulla nimimerkillä, jos pelkäät minua. Tämä aloitus taitaa olla jo puitu loppuun.
Uskon asiat ovat niin syvältä ihmisiä koskettavia, että tunteet tahtovat voittaa järjen. Katsopa nyt sinun viimeistä viestiäsi, se on jo melko nöyrän uskovan kirjoitus. Me ehkä kumpainenkin, ainakin ajan myötä voimme oppia sovinnossa elämään. Sain Jussilta sähköpostia ja hän kutsui Vapaakirkon seuroihin, en luvannut mennä, eli taidat olla oikeassa, että me Jussin kanssa ei uskota samalla lailla. - Olkaa pidättyviä
Voi sinua. On vain nii että wanha vaimo teki virheen ja sinä teit virheen. Vuokkokin on vielä lapsenuskossaan. Ne jotka uhkailevat, eikö siitä jo tunne että kaikki ole kohdallaan, onko opetuskaan silloin. Netissä ei ole ystäviä, koittakoon jokainen täällä muistaa sen.
- Heino.
Minäpä luulen, että olet juuri tuo nimimerkki vl äiti! Minä pyrin aina keskustelemaan uskosta ja opista, en henkilöistä. Sinä itse nimimerkki vl äiti, kirjoitat:
”No onko sinun mielestäsi nyt tullut eräitten julkisuudessa omalla nimellään esiin tulleitten opissa eksytyksen henkeä? tarkoitan esimerkiksi tätä Johannes Alarantaa joka on ilmeisesti Juhani Alarannan poika. Kotimaan nettilehdessä hänen lisäkseen roskittaa entistä uskonyhteisöään myöskin Vuokko Ilola ja Sauli Karhu. Entä nämä kaksi pappisvihkimyksen ottanutta naista, jotka itse ilmeisesti lukeutuvat.”
Kirjoitin ja ehdotin vl äidille: ”Ehdotan, että sinäkin luovut luokittelemasta ihmisiä, uskottomiin ja uskovaisiin. Oman uskon voi tuoda esille, sen miten uskoo, mutta pitää jättää tuomasointi Jumalalle.”
Tämän henkilöihin kiinnikäymisen halusin lopettaa ja kirjoitin: ”Minä olen luvannut, etten kerro täällä sinun nimeäsi, mutta nyt minun täytyy miettiä uudelleen, josko peruisin lupaukseni. Ei sinuun taida muu tehota!”
Lisäksi halusit tietää vaimoni ja lasteni uskon, vaikka tulisi keskustella vanhoillislestadiolaisuudesta.
Olet taatusti tuo nimimerkki vl äiti, vaikka väitätkin toista. Tämä käy selville kirjoituksestasi selkeästi, etkä löydä yhtään moitteen sijaa vl äidin kirjoituksesta. Meistä muista löydät ainoastaan huonoja puolia, et yhtään hyvää.
Turha sinun on näin väittää:
Minä itse en ole vl-äidin kanssa ollenkaan samassa uskonkäsityksessä, tämä kirjoitus ei ole hänen edustamansa uskonkäsityksen puolustus vaan sen arvostelua, miten tässä ketjussa on toimittu ja mitä se kertoo keskustelumahdollisuuksista ja niiden sulkemisesta.- onko asiallista 5
Älä herran tähden minua luule vl-äidiksi. Älä hänen "synnikseen" pistä minun kirjoituksiani.
Minä vain koetan etsiä muitakin lähteitä kuten wikipediaa ennen kuin muodostan mielipidettäni tästä ikäväksi käyneestä keskustelusta.
Miksi en kirjoita tänne nytkään kuin vaihtuvalla nimimerkillä. Juuri tästä syystä, että arvuuttelusta on tullut pääasia ei siitä, että keskusteltaisiin esim. sillanpääläisyydestä tai siitä onko esim. wikipedia väärässä. Jos se on virheellisesti kirjoitettu, onko wikipedian lähdeluettelo väärä tai puutteellinen. Ei tosin taida olla vl-äidin intressi sama kuin minun, hän puhuu subjetiivisesta kokemuksestaan. Minä en ole sen ajan vl, kaukana siitä. - onko asiallista 6
onko asiallista 5 kirjoitti:
Älä herran tähden minua luule vl-äidiksi. Älä hänen "synnikseen" pistä minun kirjoituksiani.
Minä vain koetan etsiä muitakin lähteitä kuten wikipediaa ennen kuin muodostan mielipidettäni tästä ikäväksi käyneestä keskustelusta.
Miksi en kirjoita tänne nytkään kuin vaihtuvalla nimimerkillä. Juuri tästä syystä, että arvuuttelusta on tullut pääasia ei siitä, että keskusteltaisiin esim. sillanpääläisyydestä tai siitä onko esim. wikipedia väärässä. Jos se on virheellisesti kirjoitettu, onko wikipedian lähdeluettelo väärä tai puutteellinen. Ei tosin taida olla vl-äidin intressi sama kuin minun, hän puhuu subjetiivisesta kokemuksestaan. Minä en ole sen ajan vl, kaukana siitä.Wikipediassa on lähdeviite tämän alkulauseen perässä. Viite on yliopiston professorin tutkimukseen.
Sillanpääläisyys sai nimensä vuonna 1977, kun kirkkoherra Paavo Sillanpää perusti Suomen vanhoillislestadiolaisen rauhanyhdistyksen.[1]
viite 1
↑ a b c d Jouko Talonen: Lestadiolaisuuden hajaannukset 8.3.2000. STI. Viitattu 23. helmikuuta 2007.
Wikipedia
Rovasti Sillanpää oli toiminut kauan SRK:n johtokunnan jäsenenä, mutta joutui siitä erotetuksi kritisoituaan herätysliikkeessä voimistunutta lakioppia julkilausumineen sekä SRK:n johtokunnan sekaantumista puoluepolitiikkaan [2]
viite 2
↑ Rovasti Sillanpään kirje: SRK-lestadiolaisuuden tila 1977.
Heinolla voi olla tästä toinen käsitys, perusteltukin ja siitä pitäsi keskustella. - onko asiallista 7
onko asiallista 6 kirjoitti:
Wikipediassa on lähdeviite tämän alkulauseen perässä. Viite on yliopiston professorin tutkimukseen.
Sillanpääläisyys sai nimensä vuonna 1977, kun kirkkoherra Paavo Sillanpää perusti Suomen vanhoillislestadiolaisen rauhanyhdistyksen.[1]
viite 1
↑ a b c d Jouko Talonen: Lestadiolaisuuden hajaannukset 8.3.2000. STI. Viitattu 23. helmikuuta 2007.
Wikipedia
Rovasti Sillanpää oli toiminut kauan SRK:n johtokunnan jäsenenä, mutta joutui siitä erotetuksi kritisoituaan herätysliikkeessä voimistunutta lakioppia julkilausumineen sekä SRK:n johtokunnan sekaantumista puoluepolitiikkaan [2]
viite 2
↑ Rovasti Sillanpään kirje: SRK-lestadiolaisuuden tila 1977.
Heinolla voi olla tästä toinen käsitys, perusteltukin ja siitä pitäsi keskustella.Wikipedia on koottu avoimen menettelyn kautta. Sen tekijöiden logitiedostot tekstien muokkaamisesta ovat luettavissa ja niiden oikeellisuutta voi arvioida. En ymmärrä, että vl-äidillä olisi ollut mitään tekemistä sen laatimisen kanssa.
Julkisista lähteistä ylipäätään:
Alaranta toimii julkisesti blogistina. Samoin Vuokko blogistina. Ovat uskoakseni kokeneet elämässään kaikenlaista. Alaranta on kirjoittamassa kirjaakin siitä. En ota kantaa kokemukseen, joka varmasti on raskas. Viittaus julkiseen blogiin on kuitenkin ollut täällä sallittua keskustelua vl äidillekin. Jos kyse olisi esim. Alarannan tai Vuokon yksityiskirjeen tai sähköpostin laittamisesta tänne lainauksena, ei toimittaisi enää oikein. Sillanpää on ollut sellainen historiallinen henkilö, että häntä on lestadiolaisen liikeen historiantutkimuksessa ollut tarpeen käsitellä. On varmasti vieläkin tutkimuksen kohteena tulevien sukupolvien keskuudessa.
Vielä haluan sanoa, että en tunne vl äitiä enkä haluakaan tuntea. Olen 1970 -luvun asioista täällä kirjoitetun lisäksi varmaankin monen muunkin henkilön kirjakaupasta ostaman Aini Linjakummun kirjan sisällön kautta koittanut ymmärtää mistä täällä keskustellaan. - Onko asiallista 1
Tätä on viety pitkät pätkät asiaa välistä. Heimo on täällä uhkaillut ja kiristänyt.
Tämä Heimon teksti on kohdistettu siihen mitä oli kirjoitettu Onko asiallista 1-4.
Heimo kirjoittaa asiattomasti nytkin:
"Olet taatusti tuo nimimerkki vl äiti, vaikka väitätkin toista. Tämä käy selville kirjoituksestasi selkeästi, etkä löydä yhtään moitteen sijaa vl äidin kirjoituksesta. Meistä muista löydät ainoastaan huonoja puolia, et yhtään hyvää.
Minä itse en ole vl-äidin kanssa ollenkaan samassa uskonkäsityksessä, tämä kirjoitus ei ole hänen edustamansa uskonkäsityksen puolustus vaan sen arvostelua, miten tässä ketjussa on toimittu ja mitä se kertoo keskustelumahdollisuuksista ja niiden sulkemisesta. "
Kun tuota edellä olevaa Heimon kirjoitusta ei samalla poistettu laitanpa seuraavaksi sen mistä hän minua syyttää: - Onko asiallista 2
Onko asiallista 1 kirjoitti:
Tätä on viety pitkät pätkät asiaa välistä. Heimo on täällä uhkaillut ja kiristänyt.
Tämä Heimon teksti on kohdistettu siihen mitä oli kirjoitettu Onko asiallista 1-4.
Heimo kirjoittaa asiattomasti nytkin:
"Olet taatusti tuo nimimerkki vl äiti, vaikka väitätkin toista. Tämä käy selville kirjoituksestasi selkeästi, etkä löydä yhtään moitteen sijaa vl äidin kirjoituksesta. Meistä muista löydät ainoastaan huonoja puolia, et yhtään hyvää.
Minä itse en ole vl-äidin kanssa ollenkaan samassa uskonkäsityksessä, tämä kirjoitus ei ole hänen edustamansa uskonkäsityksen puolustus vaan sen arvostelua, miten tässä ketjussa on toimittu ja mitä se kertoo keskustelumahdollisuuksista ja niiden sulkemisesta. "
Kun tuota edellä olevaa Heimon kirjoitusta ei samalla poistettu laitanpa seuraavaksi sen mistä hän minua syyttää:Tämä on anonyymipalsta, uskonnollisista asioista. Palstan luonteeseen kuluu:
1. Täällä ei keskustella omilla nimillä vaan nimimerkeillä. Se on tämän palstan aiheiden luonteen mukaan oikein.
2. Tällä on erilaisia näkemyksiä ja kärkeviä keskusteluja eikä mitään uskon ykseyttä. Tänne kirjoittavat vanhoillislestadiolaiset ovat harvinaisia. Jos tänne kirjoittaa joku ns. perinteisen rivikansan kirjoittaja niistä näkemyksistä mitä hänellä on, alkaa heti "sakinhivutus" häntä kohtaan. Yhden ketjun jälkeen hän yleensä lähtee.
Nyt on Heino lähtenyt kokonaan toista moraalia osoittavalle tielle. Ensin hän kirjoittaa tänne toivoen, että perinteisen käsityksen omaava nimimerkki tulisi keskustelemaan:
"Sinne kirjoitti myös nimimerkki ”vl äiti”. Kun luin hänen kirjoituksiaan niin minulle tuli tunne, että hän ei ole itse tutkinut raamattua, vaan kuunnellut seurapuheita. Näitä saarnojen oppeja omaksumalla hän uskoi, että hänen käsityksensä Jumalan valtakunnasta on raamatun sananmukainen."
"Mainitsin vl äidin, että hän ei ehkä ole itse tutkinut raamattua ja toivoinkin, että hän olisi tullut mukaan keskustelemaan kanssamme, sillä pidän häntä hyväntahtoisena ja vilpittömästi uskovana ihmisenä. Olen ihan varma, että jos ihminen on rehellinen ja vilpitön Jumalan edessä. Hän tulee tuntemaan Jumalan, vaikka olisikin eksyksissä."
Kun nimimerkki sitten tulee keskustelemaan Heimo lataa tänne uhkauksia, kun hänen kanssaan ei ollakaan samaa mieltä:
Varsin yleinen kysymys on vl-palstalla vielä tämä vl äidin kysymys "Onko sinun vaimosi ja lapsesi uskomassa vai ovatko he myös kanssasi samassa henkessä?" Sehän on anonyymikin aihe ja ongelmakeskustelu tämä aihe. Siihen liittyy niin paljon.
Sitten alkaa Heimon toiminta:
"Kyselet vaimostani ja lapsistani. Ehdotan, että keskustellaan ensin sinusta. Minun nimeni tiedät ja senkin missä asun. Mikä sinun nimesi on ja missä sinä asut? Eikö olisi reilua, että minä tietäisin sinusta enempi, koska sinäkin tiedät minusta? " Heino kirjoittaa itse kertoneensa kuka on :"Minun on ollut pakko tulla esiin omalla nimelläni, jos en olisi tullut, ei kukaan olisi uskonut, mitä olen kertonut, että kertomani asiat ovat tosia." Heino myöntää itse ilmaisseensa tällä palstalla kuka on.
Ja sitten alkavakin Heinon uhkaukset.
"Minä tunnen Vuokon ja Ilkan, täytyypä kysyä Vuokolta kuka sinä olet. Puolustat hoitokokouksia, vaikka ne myönnetään vääriksi ja Jumalan sanan vastaiseksi. " Tuskinpa vl-äiti on ollut hoitomies, ihan tavallinen rivi vl varmaankin.
Kyllä tästä lankeaa näin lukemalla varjo Vuokonkin päälle. Olen tästäkin kovasti yllättynyt, kun olen hänen blogejaan lukenut.
Ja asia jatkuu Heinon puolelta:
"Nyt minä tiedän kuka sinä ole ja jopa senkin missä sinä asut! Älä kuitenkaan pelkää ollenkaan, en minä sinua paljasta, joten ole aivan rauhallisella mielellä – ollaan me ystävällisiä toisillemme."
Vaan ei jää tähän. Meille kerrotaan miten nimi tuli Heinon tietoon. Vl äiti kirjoittaa:
"Kerkesin jo laittaa viestiä illalla mainitsemallesi henkilölle, jolta ilmeisesti sait tietää kuka olen, ja pyysin häntä että ei kertoisi. No luottamus tuli punnittua. "
Heino.
18.1.2013 12:48
"Annat vielä toisen väärän todistuksen: ”Kerkesin jo laittaa viestiä illalla mainitsemallesi henkilölle, jolta ilmeisesti sait tietää kuka olen, ja pyysin häntä että ei kertoisi. No luottamus tuli punnittua.”
Ei Vuokko luvannut sinulle salata minulta nimeäsi, niin kuin annat ymmärtää! Annat nyt taasen Vuokosta väärän todistuksen ”No luottamus tuli punnittua.”
Siihen vl äiti vastaa niin kuin kuka tahansa normaali ihminen vastaisi.
" Ai missä mielessä annan Sillanpäästä väärän todistuksen? tai Vuokosta jos hänelle laittamassani viestissä nimenomaan pyysin että hän olisi luottamukseni arvoinen ja ei kertoisi henkilötietojani sinulle jos sitä kysyt? "
Ja sitten tulee Heinon uhkaus:
"Kun Vuokko ei luvannut sinulle olla kertomatta minulle nimeäsi, ei hän pettänyt luottamustasi, mutta sinä annat näin meidän ymmärtää. Minä olen luvannut, etten kerro täällä sinun nimeäsi, mutta nyt minun täytyy miettiä uudelleen, josko peruisin lupaukseni. Ei sinuun taida muu tehota!
Ja sitten kiristyksen jälkeen:
"Katsopa nyt sinun viimeistä viestiäsi, se on jo melko nöyrän uskovan kirjoitus."
Tätä ketjua lukeneena on voi kuin pitää Heinon toimintatapaa aika samansuuntaisena kuin se hengellinen väkivalta, mistä hän syyttää muita.
Minä itse en ole vl-äidin kanssa ollenkaan samassa uskonkäsityksessä, tämä kirjoitus ei ole hänen edustamansa uskonkäsityksen puolustus vaan sen arvostelua, miten tässä ketjussa on toimittu ja mitä se kertoo keskustelumahdollisuuksista ja niiden sulkemisesta. - Onko asiallista 3
Onko asiallista 2 kirjoitti:
Tämä on anonyymipalsta, uskonnollisista asioista. Palstan luonteeseen kuluu:
1. Täällä ei keskustella omilla nimillä vaan nimimerkeillä. Se on tämän palstan aiheiden luonteen mukaan oikein.
2. Tällä on erilaisia näkemyksiä ja kärkeviä keskusteluja eikä mitään uskon ykseyttä. Tänne kirjoittavat vanhoillislestadiolaiset ovat harvinaisia. Jos tänne kirjoittaa joku ns. perinteisen rivikansan kirjoittaja niistä näkemyksistä mitä hänellä on, alkaa heti "sakinhivutus" häntä kohtaan. Yhden ketjun jälkeen hän yleensä lähtee.
Nyt on Heino lähtenyt kokonaan toista moraalia osoittavalle tielle. Ensin hän kirjoittaa tänne toivoen, että perinteisen käsityksen omaava nimimerkki tulisi keskustelemaan:
"Sinne kirjoitti myös nimimerkki ”vl äiti”. Kun luin hänen kirjoituksiaan niin minulle tuli tunne, että hän ei ole itse tutkinut raamattua, vaan kuunnellut seurapuheita. Näitä saarnojen oppeja omaksumalla hän uskoi, että hänen käsityksensä Jumalan valtakunnasta on raamatun sananmukainen."
"Mainitsin vl äidin, että hän ei ehkä ole itse tutkinut raamattua ja toivoinkin, että hän olisi tullut mukaan keskustelemaan kanssamme, sillä pidän häntä hyväntahtoisena ja vilpittömästi uskovana ihmisenä. Olen ihan varma, että jos ihminen on rehellinen ja vilpitön Jumalan edessä. Hän tulee tuntemaan Jumalan, vaikka olisikin eksyksissä."
Kun nimimerkki sitten tulee keskustelemaan Heimo lataa tänne uhkauksia, kun hänen kanssaan ei ollakaan samaa mieltä:
Varsin yleinen kysymys on vl-palstalla vielä tämä vl äidin kysymys "Onko sinun vaimosi ja lapsesi uskomassa vai ovatko he myös kanssasi samassa henkessä?" Sehän on anonyymikin aihe ja ongelmakeskustelu tämä aihe. Siihen liittyy niin paljon.
Sitten alkaa Heimon toiminta:
"Kyselet vaimostani ja lapsistani. Ehdotan, että keskustellaan ensin sinusta. Minun nimeni tiedät ja senkin missä asun. Mikä sinun nimesi on ja missä sinä asut? Eikö olisi reilua, että minä tietäisin sinusta enempi, koska sinäkin tiedät minusta? " Heino kirjoittaa itse kertoneensa kuka on :"Minun on ollut pakko tulla esiin omalla nimelläni, jos en olisi tullut, ei kukaan olisi uskonut, mitä olen kertonut, että kertomani asiat ovat tosia." Heino myöntää itse ilmaisseensa tällä palstalla kuka on.
Ja sitten alkavakin Heinon uhkaukset.
"Minä tunnen Vuokon ja Ilkan, täytyypä kysyä Vuokolta kuka sinä olet. Puolustat hoitokokouksia, vaikka ne myönnetään vääriksi ja Jumalan sanan vastaiseksi. " Tuskinpa vl-äiti on ollut hoitomies, ihan tavallinen rivi vl varmaankin.
Kyllä tästä lankeaa näin lukemalla varjo Vuokonkin päälle. Olen tästäkin kovasti yllättynyt, kun olen hänen blogejaan lukenut.
Ja asia jatkuu Heinon puolelta:
"Nyt minä tiedän kuka sinä ole ja jopa senkin missä sinä asut! Älä kuitenkaan pelkää ollenkaan, en minä sinua paljasta, joten ole aivan rauhallisella mielellä – ollaan me ystävällisiä toisillemme."
Vaan ei jää tähän. Meille kerrotaan miten nimi tuli Heinon tietoon. Vl äiti kirjoittaa:
"Kerkesin jo laittaa viestiä illalla mainitsemallesi henkilölle, jolta ilmeisesti sait tietää kuka olen, ja pyysin häntä että ei kertoisi. No luottamus tuli punnittua. "
Heino.
18.1.2013 12:48
"Annat vielä toisen väärän todistuksen: ”Kerkesin jo laittaa viestiä illalla mainitsemallesi henkilölle, jolta ilmeisesti sait tietää kuka olen, ja pyysin häntä että ei kertoisi. No luottamus tuli punnittua.”
Siihen vl äiti vastaa niin kuin kuka tahansa normaali ihminen vastaisi.
" Ai missä mielessä annan Sillanpäästä väärän todistuksen? tai Vuokosta jos hänelle laittamassani viestissä nimenomaan pyysin että hän olisi luottamukseni arvoinen ja ei kertoisi henkilötietojani sinulle jos sitä kysyt? "
Ja sitten tulee Heinon uhkaus:
"Kun Vuokko ei luvannut sinulle olla kertomatta minulle nimeäsi, ei hän pettänyt luottamustasi, mutta sinä annat näin meidän ymmärtää. Minä olen luvannut, etten kerro täällä sinun nimeäsi, mutta nyt minun täytyy miettiä uudelleen, josko peruisin lupaukseni. Ei sinuun taida muu tehota!
Ja sitten kiristyksen jälkeen:
"Katsopa nyt sinun viimeistä viestiäsi, se on jo melko nöyrän uskovan kirjoitus."
Tätä ketjua lukeneena on voi kuin pitää Heinon toimintatapaa aika samansuuntaisena kuin se hengellinen väkivalta, mistä hän syyttää muita.
Minä itse en ole vl-äidin kanssa ollenkaan samassa uskonkäsityksessä, tämä kirjoitus ei ole hänen edustamansa uskonkäsityksen puolustus vaan sen arvostelua, miten tässä ketjussa on toimittu ja mitä se kertoo keskustelumahdollisuuksista ja niiden sulkemisesta.Poistakaa kaikki jos posistatte.
Ne, jotka poistaa voivat sitten poistaa myöskin sen Heimon kappaleen missä hän viittaa näihin teksteihin ja syyttää niistä vl äitiä, joka ei ole minä. Turha sinne on sitten jättää sitä Heimon tekstiäkään. P - 1+1
Onko asiallista 3 kirjoitti:
Poistakaa kaikki jos posistatte.
Ne, jotka poistaa voivat sitten poistaa myöskin sen Heimon kappaleen missä hän viittaa näihin teksteihin ja syyttää niistä vl äitiä, joka ei ole minä. Turha sinne on sitten jättää sitä Heimon tekstiäkään. PTaistelet tuulimyllyjä vastaan. Tällä foorumilla valtaa käyttävät henkisesti sairaat hoitokokousajan hoidetut ja pois potkitut. Heidän motiivi on yhteinen, viha vl uskovia kohtaan. Sairaat yksilöt laittavat yllöpidolle poistopyynnön ja ylläpitohan poistaa kaiken pyydetyn, lukematta niitä.
Anna säkin niille periksi ja unohda. Ei noita ole kuin pari kolme ja heille se ilo täällä suotakoon, että saavat sairaan tahtonsa läpi. - -.-
1+1 kirjoitti:
Taistelet tuulimyllyjä vastaan. Tällä foorumilla valtaa käyttävät henkisesti sairaat hoitokokousajan hoidetut ja pois potkitut. Heidän motiivi on yhteinen, viha vl uskovia kohtaan. Sairaat yksilöt laittavat yllöpidolle poistopyynnön ja ylläpitohan poistaa kaiken pyydetyn, lukematta niitä.
Anna säkin niille periksi ja unohda. Ei noita ole kuin pari kolme ja heille se ilo täällä suotakoon, että saavat sairaan tahtonsa läpi.Minusta oli hyvä että ajantasainen ylläpito poisti tuon Heinon törkeät toisista palstalaista kertovat henkilökohtaiset tiedot. Erään kohdalla kertoi kaiken, jopa entisen insinööriammatin.
Ennen täällä pystyi itse poistamaan omia viestejä. Nykyistä tilannetta en tiedä.
- Heino.
"Nautippa Heino eläkepäivistäsi." Näin täytyy tehdä! Kiitän sinua hyvästä neuvosta. Oli piristävää taas vuosien tauon jälkeen käydä tällä palstalla ja todeta tämä entisen tai kyllä tämä on mennyt huonompaan suuntaan. Mutta olkaa te täällä keskenänne, ei teitä täällä paljon enää olekaan. Meille ei varmaankaan tule ikävä toisiamme joten sanotaan, ei näkemiin, vaan Hyvästi palstalaiset, se on Moro!
- -lumisade-
Heinolle:
Jos satut vielä kurkistamaan tänne, suosittelen sinulle peiliin katsomista mieluiten Raamatun valossa!
- siionin laulu
Onnea oi verratonta....että on VL-foorumi ja löysin sen!
- 14-2
""Onnea oi verratonta....että on VL-foorumi ja löysin sen! ""
Onnea oi verratonta....että on olemassa elävä Jeesus Kristus ja löysin sen, mutta en VL-foorumista, enkä ry:ltä.- 5+55
Miksi elät negatiivisuuden kautta? Kerroit paikan mistä et löytänyt, mutta jätit taas kertomatta oleelisen, eli löytöpaikan ;)
Se sairautesi ..
- 14-2
Anteeksi unohdukseni! En elä negattiivisuudessa, koska löysin Jeesuksen Kristuksen elämääni. Itse löysin Hänet Jumalan sanasta, niinkuin Raamattu itse todistaa, että nämä ovat kirjoitetut, että tulisitte tuntemaan Jeesuksen Kristuksen ja niinkuin Paavali sanoo ristiinnaulittuna, minun syntieni Sovittajana. Näin todisti myös suviseuroissa sunnuntaina Jyrki Rauhala puheessaan.
- Kiitos Heino!
Kiitos Heinolle, että olet jaksanut tulla tänne keskustelemaan, vaikka SRK:n hemestit hyökkäävät kuin pi.rut kimppuusi.
Todella törkeää tekstiä päästelevät nämä SRK:n hemestit, mutta ei heistä kannata välittää, sillä he tekevät sitä tietämättään epäuskossa. Kannattaa kääntää vain toinen poski ja antaa heidän vaan haukkua niin paljon kuin he haluavat.- SRK häviää tämän
Voi kiitos Heino!
Samoin Jumalalle Kiitos!
Kiitos Heino.
Hemesti on perseestä!
Voi kiitos! - Hemestille
SRK häviää tämän kirjoitti:
Voi kiitos Heino!
Samoin Jumalalle Kiitos!
Kiitos Heino.
Hemesti on perseestä!
Voi kiitos!En tiedä häviääkö SRK tämän tai jonkun muun asian, eikä mua se edes kiinnosta.
Heino on tuonut minulle paljon tietoa hoitokokouksista, joka minua kiinnostaa todella paljon. - 14-2
Hemestille kirjoitti:
En tiedä häviääkö SRK tämän tai jonkun muun asian, eikä mua se edes kiinnosta.
Heino on tuonut minulle paljon tietoa hoitokokouksista, joka minua kiinnostaa todella paljon.Kiitoksia Heinolle kirjoituksista!
- Vl/veli
14-2 kirjoitti:
Kiitoksia Heinolle kirjoituksista!
Kiitokset heinolle vierailusta. Kauaa et viihtynytkään.
- Törkeitä poistoja
On törkeää poistaa ketjusta toisen osapuolen kirjoitukset ja jättää toisen kirjoitukset palstalle.
Mielestäni tällaiset tois-puoleiset poistot loukkaavat jo sananvapautta! Olkoonkin palsta kuinka vapaa tahansa.
Myös minun kirjoitukseni ovat poistettu tästä ketjusta.
Miksi?
Senkö johdosta, että tiedän tämän vl:nä esiintyneen puhuvan ***** ja tiedän myös Heinon tilanteesta. Tein yhteenvedon pääpiirteistä nimellä "kilpaileva arvio".
Kun kävi ilmi, että tämä vl:nä esiintyvän kirjoitukset eivät pidä paikkaansa, niin kirjoitukset poistettiin.
Nyt herää vakava kysymys!
Millä valtuuksilla ja kuka on se henkilö, joka pystyi palstalta poistamaan tai poistattamaan rekisteröitymättömän nimimerkin kirjoituksset? Ja vielä ketjun välistä!
Hänen kirjoitukset myötälivät hyvin SRK:n näkemyksiä ja hän piti salassa ne henkiopetukset, joita salataan myös SRK:n toimesta. Oliko väärin tuoda ilmi, että ne opit on painettuna, vaikka niisä ei julkisesti enää edes tunnusteta?
Vaatiko joku korkempi taho kirjoitukset poistettavaksi?- Onko asiallista 8
Nyt, kun luen tätä, en ihan ymmärrä. Muistan lukeneeni sinun kirjoituksesi "kilpaileva arvio", olit kriittinen vl-äidin mielipiteille, mikä varmasti on ok. Mutta siihen, että kaikki nimien heittely ja uhkailu sellaisella olisi ok, siitä saan mielestäni sanoa mielipiteeni. Mutta keneen viittaat kun sanot "Senkö johdosta, että tiedän tämän vl:nä esiintyneen puhuvan ***** "
Kaiketi me olemme sitä mieltä, että vl-äiti on vanhoillislestadiolainen.
Minä en ole hänen mielipiteisiinsä liittymässä. Minä pidän totena sitä kokemuksen kuvausta, mikä on Linjakummun materiaalina olevien ihmisten kokemus. Jotakin käsittämätöntä on ilmeisesti tapahtunut. Tavalliselle suomalaiselle jo se, että lapsetkin pidettiin yömyöhään, kertoo, että ei ole ollut oikein terveestä toiminnasta kyse.
Minusta on sinänsä hyvä, että vl-äiti kertoo miten hän asian kokee. Se avaa asian toisen puolen. Selittää osaltaan, miten se elää ajassamme nyt. Toista puolta emme kuule, jos tavallinen ihminen otetaan täällä vastaan niin, että asiaansa ei saa kertoa anonyymiä turvallisuuden tunnetta tuntien. - jatketaan
Onko asiallista 8 kirjoitti:
Nyt, kun luen tätä, en ihan ymmärrä. Muistan lukeneeni sinun kirjoituksesi "kilpaileva arvio", olit kriittinen vl-äidin mielipiteille, mikä varmasti on ok. Mutta siihen, että kaikki nimien heittely ja uhkailu sellaisella olisi ok, siitä saan mielestäni sanoa mielipiteeni. Mutta keneen viittaat kun sanot "Senkö johdosta, että tiedän tämän vl:nä esiintyneen puhuvan ***** "
Kaiketi me olemme sitä mieltä, että vl-äiti on vanhoillislestadiolainen.
Minä en ole hänen mielipiteisiinsä liittymässä. Minä pidän totena sitä kokemuksen kuvausta, mikä on Linjakummun materiaalina olevien ihmisten kokemus. Jotakin käsittämätöntä on ilmeisesti tapahtunut. Tavalliselle suomalaiselle jo se, että lapsetkin pidettiin yömyöhään, kertoo, että ei ole ollut oikein terveestä toiminnasta kyse.
Minusta on sinänsä hyvä, että vl-äiti kertoo miten hän asian kokee. Se avaa asian toisen puolen. Selittää osaltaan, miten se elää ajassamme nyt. Toista puolta emme kuule, jos tavallinen ihminen otetaan täällä vastaan niin, että asiaansa ei saa kertoa anonyymiä turvallisuuden tunnetta tuntien.Kirjoitin otsikolla "Törkeitä poistoja"
Tämä on sinulle, "Onko asiallista 820.1.2013" 12:56-kirjoitukseen.
Olin kriittinen, koska on asioista "live"-tietoa, ja en ole perehtynyt L:n kirjoituksiin. Ellei hän sitten ole täällä kirjoitellut anonyyminä!
>Kaiketi me olemme sitä mieltä, että vl-äiti on vanhoillislestadiolainen.<
Sanotaan nyt niin, että en allekirjoita hänen kirjoituksiaan.
Mielestäni hänen olisi hyvä tutustua, miten vl:ssa on ennen opetettu.
>>Minusta on sinänsä hyvä, että vl-äiti kertoo miten hän asian kokee. - Onko asiallista 9
jatketaan kirjoitti:
Kirjoitin otsikolla "Törkeitä poistoja"
Tämä on sinulle, "Onko asiallista 820.1.2013" 12:56-kirjoitukseen.
Olin kriittinen, koska on asioista "live"-tietoa, ja en ole perehtynyt L:n kirjoituksiin. Ellei hän sitten ole täällä kirjoitellut anonyyminä!
>Kaiketi me olemme sitä mieltä, että vl-äiti on vanhoillislestadiolainen.<
Sanotaan nyt niin, että en allekirjoita hänen kirjoituksiaan.
Mielestäni hänen olisi hyvä tutustua, miten vl:ssa on ennen opetettu.
>>Minusta on sinänsä hyvä, että vl-äiti kertoo miten hän asian kokee.AA - siis Aini Linjakumpu. Hän on tehnyt yliopistollista tutkimusta ja julkaissut siitä kirjan Haavoittunut yhteisö. Hoitokokoukset vanhoillislestadiolaisuudessa. Lapin yliopisto ja Suomen Akatemia rahoittajana. Ilmestyi 2012 aika. Tutkimukseen haettiin aineistoja hoitokokouksiin osallistuneilta ja heidän lähipiiriltään tai muuten asian kanssa tekemisissä olleita myös tällä suomi24 palstalla. Tämän aineiston lisäksi oli haastatteluja, kolmantena lähteenä oli keskustelupalstojen ja blogien kirjoitukset, neljäntenä oli median dokumentit ja muut lähteet ja liikkeen itsensä tuottamaa materiaalia. Minä itse arvioisin, että aineisto on varmaankin valikoitunutta, mutta kertoo yhdestä kokemuspiiristä sinä aikana. Se näkemys ja kokemus mitä vl-äiti edustaa, ei siis tällä otannalla varmaankaan näy tutkimusaineistossa vastaavalla tavalla. Siksi on mielestäni arvokasta, että sitäkin täällä on luettavissa ja toivonkin, että ei lähdetä yksilöjahtiin täällä palstalla. Linjakummun tutkimus ei tutkimuksen tekotavankaan takia voi olla koko totuus tästä ajanjaksosta.
Tekee mieli sanoa, että älkää lyntatko vl-äitiä tässä, eikä toisessa yhteydessä muita nimimerkkejä. Erityisesti minua "häiritsee" se, että heistä on tehty lajityyppi hemestit, lyylerit ja kohteena on erityisesti tavallinen nainen. - nimi erkki
Onko asiallista 9 kirjoitti:
AA - siis Aini Linjakumpu. Hän on tehnyt yliopistollista tutkimusta ja julkaissut siitä kirjan Haavoittunut yhteisö. Hoitokokoukset vanhoillislestadiolaisuudessa. Lapin yliopisto ja Suomen Akatemia rahoittajana. Ilmestyi 2012 aika. Tutkimukseen haettiin aineistoja hoitokokouksiin osallistuneilta ja heidän lähipiiriltään tai muuten asian kanssa tekemisissä olleita myös tällä suomi24 palstalla. Tämän aineiston lisäksi oli haastatteluja, kolmantena lähteenä oli keskustelupalstojen ja blogien kirjoitukset, neljäntenä oli median dokumentit ja muut lähteet ja liikkeen itsensä tuottamaa materiaalia. Minä itse arvioisin, että aineisto on varmaankin valikoitunutta, mutta kertoo yhdestä kokemuspiiristä sinä aikana. Se näkemys ja kokemus mitä vl-äiti edustaa, ei siis tällä otannalla varmaankaan näy tutkimusaineistossa vastaavalla tavalla. Siksi on mielestäni arvokasta, että sitäkin täällä on luettavissa ja toivonkin, että ei lähdetä yksilöjahtiin täällä palstalla. Linjakummun tutkimus ei tutkimuksen tekotavankaan takia voi olla koko totuus tästä ajanjaksosta.
Tekee mieli sanoa, että älkää lyntatko vl-äitiä tässä, eikä toisessa yhteydessä muita nimimerkkejä. Erityisesti minua "häiritsee" se, että heistä on tehty lajityyppi hemestit, lyylerit ja kohteena on erityisesti tavallinen nainen.Lyyleri itse tituleerasi itseään ämmäksi, mitä paljon ihmeteltiin täällä, eikä lyylerikään nyt kovin kaunis kuvaus ole vl-naisesta.
Tämä vl-äiti on nimenä hyvä ja Hemestikin ihan OK. - ota tai jätä.
Onko asiallista 9 kirjoitti:
AA - siis Aini Linjakumpu. Hän on tehnyt yliopistollista tutkimusta ja julkaissut siitä kirjan Haavoittunut yhteisö. Hoitokokoukset vanhoillislestadiolaisuudessa. Lapin yliopisto ja Suomen Akatemia rahoittajana. Ilmestyi 2012 aika. Tutkimukseen haettiin aineistoja hoitokokouksiin osallistuneilta ja heidän lähipiiriltään tai muuten asian kanssa tekemisissä olleita myös tällä suomi24 palstalla. Tämän aineiston lisäksi oli haastatteluja, kolmantena lähteenä oli keskustelupalstojen ja blogien kirjoitukset, neljäntenä oli median dokumentit ja muut lähteet ja liikkeen itsensä tuottamaa materiaalia. Minä itse arvioisin, että aineisto on varmaankin valikoitunutta, mutta kertoo yhdestä kokemuspiiristä sinä aikana. Se näkemys ja kokemus mitä vl-äiti edustaa, ei siis tällä otannalla varmaankaan näy tutkimusaineistossa vastaavalla tavalla. Siksi on mielestäni arvokasta, että sitäkin täällä on luettavissa ja toivonkin, että ei lähdetä yksilöjahtiin täällä palstalla. Linjakummun tutkimus ei tutkimuksen tekotavankaan takia voi olla koko totuus tästä ajanjaksosta.
Tekee mieli sanoa, että älkää lyntatko vl-äitiä tässä, eikä toisessa yhteydessä muita nimimerkkejä. Erityisesti minua "häiritsee" se, että heistä on tehty lajityyppi hemestit, lyylerit ja kohteena on erityisesti tavallinen nainen.Ei heistä ole tehty "hemestit", sinulla on optinen harha. Kyseessä on yksi henkilö ja lisäksi hän on yksinkertainen. Kyseessä ei tässä tapauksessa ole melperi, vaan aito hoitokokoustollo. Kirjoittanut viime aikoina tuhansien nikkien ohella mm. Omon nikillä. On erittäin kiihkomielinen ja keskustelussasi mukana myös tässä ketjussa, sinun kanssa. Tiedän että kyseinen sekopää lörähti veteläksi ja pää punaiseksi kun tämän nyt luki :P
Muutenkin, täällä kirjoittavien määrä on todellisuudessakin olemattoman vähäinen. Vaihtuvat nikit hämää... ei Heinokaan minnekään pois mennyt. Nämä hommat täytyy vain osata :P - reps ;)
ota tai jätä. kirjoitti:
Ei heistä ole tehty "hemestit", sinulla on optinen harha. Kyseessä on yksi henkilö ja lisäksi hän on yksinkertainen. Kyseessä ei tässä tapauksessa ole melperi, vaan aito hoitokokoustollo. Kirjoittanut viime aikoina tuhansien nikkien ohella mm. Omon nikillä. On erittäin kiihkomielinen ja keskustelussasi mukana myös tässä ketjussa, sinun kanssa. Tiedän että kyseinen sekopää lörähti veteläksi ja pää punaiseksi kun tämän nyt luki :P
Muutenkin, täällä kirjoittavien määrä on todellisuudessakin olemattoman vähäinen. Vaihtuvat nikit hämää... ei Heinokaan minnekään pois mennyt. Nämä hommat täytyy vain osata :POikeaan osuit. Naulan kantaan! Ei lisättävää, ellei vahvaa hymyä lasketa ;)
- Ei ämmä
Et sinä mitään tiedä! Koko viestisi on harhaa, sinun päässäsi syntynyt optinen näköharha. kirjoittelet harhojasi näin: "Tiedän että kyseinen sekopää lörähti veteläksi ja pää punaiseksi kun tämän nyt luki :P
Muutenkin, täällä kirjoittavien määrä on todellisuudessakin olemattoman vähäinen. Vaihtuvat nikit hämää... ei Heinokaan minnekään pois mennyt. Nämä hommat täytyy vain osata :P "
Heinon kirjoitukset erottaa helposti muista kirjoittajien teksteistä, joten hän ei ole enää täällä. Samoin Kesitas on omaa luokkaansa, ilmeisesti lähellä hellareita, vaikka esiintyykin juutalaisena. Hyvä kun suuttui heinoon. Kun itse kirjoittelet useilla nimmareilla, luulet muittenkin näin tekevän. Lyyleri on käyttänyt vain kahta nikkiä, toinen on Ammä. Tiedän tämän takuuvarmasti.- Missä?
Onko sama Lyyleri joka kirjoittaa VL- Foorumillakin?
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5282000Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3831633Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H191452Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641378- 1181047
- 561032
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191006Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66803Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15801Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka11784