Raamattu antaa meille ohjeet Jumalan tahdosta, siitä mitä sen toteuttaminen meiltä vaatii. Kymmenen käskyä on hyvä lähtökohta lähteä miettimään meidän velvollisuuksiamme Jumalan lapsina. Jeesuksen Vuorisaarna antaa lisäselvitystä kymmenen käskyn merkityksestä, vieden käytännössä meiltä edes mahdollisuuden sataprosenttisesti noudattaa käskyjä, ihmisiä kun olemme ja siten vajavaisia.
Homoseksuaalisuus sinänsä ei kuulu sen enempää kymmenen käskyn kokoelmaan kuin Vuorisaarna täsmennyksiinkään. Vastuullinen parisuhde ja ylipäätään vastuu ja huolenpito ovat Jumalan tahto, ei puolisoiden sukupuoli, uskonto, kansallisuus tms.
pvv / synnistä ja homoudesta
23
263
Vastaukset 23
- mitteeeee
Oletko ateisti, liberaali vai mikä? Ota tuosta nyt selvää. Mitä yrität sanoa?
- klkhjkjhhkj
torre12 kirjoitti:
Oli mikä oli, niin hyvin on asiasta kärryillä. Niin ei entinen pvv ollut.
Eikös tuo ole pvv? Eihän pvv ole koskaan ollut homoja vastan, kai.
Tässäpä "pvv" kertoo kaiken oleellisen mitä tästä asiasta kannattaa tällä palstalla sanoa. Periaatteessa keskustelun voi lopettaa tähän ja siirtyä tykkänään muihin aiheisiin.
- Lähes_turha_koko_palsta
Tämä palsta on degeneroitunut arvoliberaalit vs. arvokonservatiivit -akselin väittelylle. Tai no väittelylle ja väittelylle. Pääasiassa täällä on 2-3 hihhulia jauhamassa juttujaan, yksi heikäläinen Räyhis vielä häiriköimässä, ja sitten joukko enemmän tai vähemmän normaalijärkisiä asiallisia kommentoijia ihmettelemässä noiden vouhotusta.
Kuitenkaan muita aiheita ei yksinkertaisesti ole olemassa enää kuin seta-, turvapaikanhakuasiat. Luterilaisuuteen nämä kytketään korkeintaan siten, että parjataan jotain mitä joku kirkon edustaja on näiden asioiden suhteen sanonut. Ei tämä minusta ainakaan näytä siltä, että täällä jotenkin paria poikkeusta lukuunottamatta tavallisen luterilaisen ääni kuuluisi.
Ne ovat nuo fundamentalistiset hörhöt, natsit ja alt right -häiriköt, jotka täällä pitävät eniten melua. Sitten on pieni kourallinen tavallisen oloisia luterialaisia uskovia sekä jotain sekularisteja. Onhan tälläkin porukalla jotain keskustelua saatu aikaan, mitä nyt Räyhis (naurunpaikka, vappunaamari, usko.vainen, lettas, KotiKisu, odotan.analyysiasi, älyn.väläys, Daavidintähti -nimimerkkeillään asiallistä esittävä puskistahuutelijahäirikkö) ei ole ehtinyt kuseksimaan piloille. Lähes_turha_koko_palsta kirjoitti:
Tämä palsta on degeneroitunut arvoliberaalit vs. arvokonservatiivit -akselin väittelylle. Tai no väittelylle ja väittelylle. Pääasiassa täällä on 2-3 hihhulia jauhamassa juttujaan, yksi heikäläinen Räyhis vielä häiriköimässä, ja sitten joukko enemmän tai vähemmän normaalijärkisiä asiallisia kommentoijia ihmettelemässä noiden vouhotusta.
Kuitenkaan muita aiheita ei yksinkertaisesti ole olemassa enää kuin seta-, turvapaikanhakuasiat. Luterilaisuuteen nämä kytketään korkeintaan siten, että parjataan jotain mitä joku kirkon edustaja on näiden asioiden suhteen sanonut. Ei tämä minusta ainakaan näytä siltä, että täällä jotenkin paria poikkeusta lukuunottamatta tavallisen luterilaisen ääni kuuluisi.
Ne ovat nuo fundamentalistiset hörhöt, natsit ja alt right -häiriköt, jotka täällä pitävät eniten melua. Sitten on pieni kourallinen tavallisen oloisia luterialaisia uskovia sekä jotain sekularisteja. Onhan tälläkin porukalla jotain keskustelua saatu aikaan, mitä nyt Räyhis (naurunpaikka, vappunaamari, usko.vainen, lettas, KotiKisu, odotan.analyysiasi, älyn.väläys, Daavidintähti -nimimerkkeillään asiallistä esittävä puskistahuutelijahäirikkö) ei ole ehtinyt kuseksimaan piloille.Mikö on alt right-häirikkö?
Aivot.Hoi kirjoitti:
Mikö on alt right-häirikkö?
Amerikkalaisen uskonnollisen ja uusoikeiston väitteitä sekä ideologiaa kannattava, varsin tai erittäin trumpilainen otus. "Kyykäärmeen sikiö", jos pakanan sopii lainata Jeesusta.;)
RepeRuutikallo kirjoitti:
Amerikkalaisen uskonnollisen ja uusoikeiston väitteitä sekä ideologiaa kannattava, varsin tai erittäin trumpilainen otus. "Kyykäärmeen sikiö", jos pakanan sopii lainata Jeesusta.;)
Pakana lainaa Jeesusta useimmiten paremmin ja oikeammin kuin "uskova".
Seksuaalinen kieroutuminen ei kuulu terveeseen oppiin,ja vastuulliseen ympäristöön mitenkään. On VASTUUTONTA olla myöntämättä syntiä, ja antaa sille hyväksyntää. Monet eksyvät tällasiten vastuuttomien oppien vuoksi.
Mutta te vastaamaan vielä teoistanne.Mikko, terveeseen oppiin ei kuulu oman syntinsä ja syntisyytensä kieltäminen, kuten olen jossakin keskustelussa huomannut sinun tekevän. Me teemme syntiä ihmisinä joka päivä sanoin, teoin ja ajatuksin. Hengellisen terveyden, ja samalla opin terveyden mittari on omien syntiensä paljouden näkeminen, ja samalla pidättäytyminen tuomitsemasta muita. Meidän on kilvoiteltava joka päivä, eikä meidän tule luottaa itseemme, ennenkuin makaamme arkussa. Silloin olemme tehneet mitä tehtävissämme on, ja voimme antautua Suuren Tuomarin huomaan, toivoen hyvää vastausta peljättävänä tuomiopäivänä.
Mikko.A sanoi :
Seksuaalinen kieroutuminen ei kuulu terveeseen oppiin,ja vastuulliseen ympäristöön mitenkään. On VASTUUTONTA olla myöntämättä syntiä, ja antaa sille hyväksyntää. Monet eksyvät tällasiten vastuuttomien oppien vuoksi.
Mutta te joudutte vastaamaan vielä teoistanne.
Mikko.A sanoi :
Missä kohden Mikko siis puhui väärin ??Viittasin Mikon aiempiin lausuntoihin, joiden mukaan hän ei enää syntiä tee. Tämä on siis tapahtunut muissa keskusteluissa, ei tässä. Nyt hän kuitenkin, aivan oikein, julistaa että on vastuutonta olla myöntämättä syntiä. Näin on, mutta jos syntiä ei näe itsessään, on pahasti hakoteillä.
- grlwichm
pertsa2012 kirjoitti:
Mikko.A sanoi :
Missä kohden Mikko siis puhui väärin ??Sorry vaan nyt, mutta teidän muutaman keskustelijan teksteistä välittyy erityinen piirre jota luonnehtisin lähinnä seuraavasti: ihmisyyden kieltäminen piiloutumalla Raamatun taakse, vaikuttaa tällaisesta maallikosta melkoiselta tekopyhyydeltä.
Kenelle meistä oikeasti on annettu mieli ymmärtää tekojemme ja tekemättä jättämisiemme merkitystä omalle ihmisyydellemme.
Tapani mukaan olen warmaankin wäärässä ja toivon Teiltä johdatusta ymmärrykseni kasvamiseen nykypäivän raadollisesta arjesta läpi ihmiskunnan historian kantavaan voimaan, Rakkauteen. - missä.vika
on jotenkin oireellista, että "synti" on sana, jota ei ole samanlaisena yleiskielessä. eipä ihme, että kansa on jo etääntynyt turvallisen etäisyyden päähän uskonnosta, jos ihmisen olisi uskonnon mielestä keskityttävä siihen, mitä kaikkia "syntejä" hän muka tekee. se on negatiiviseen fokusoimista, joka tuskin on terveen kehityksen paras sääntö.
homojen jatkuva syyttely kaikista "syntisistä" iljettävimmiksi, jonka tähden heidät on hyljätty, tuntuu homosta itsestä lähinnä samalle kuin koulukiusaamisen. minkäs homo sille mahtaa, että on homo. ei ole kivaa.
onko loogista ja reilua, että vihollisista ja velallisista lähtien kaikkia pitää rakastaa ja anteeksi antaa, mutta homo onkin sitten pelkästään iljettävä kauhistus ja hyljätty. jokin ei täsmää tässä viestissä. - missä.vika
missä.vika kirjoitti:
on jotenkin oireellista, että "synti" on sana, jota ei ole samanlaisena yleiskielessä. eipä ihme, että kansa on jo etääntynyt turvallisen etäisyyden päähän uskonnosta, jos ihmisen olisi uskonnon mielestä keskityttävä siihen, mitä kaikkia "syntejä" hän muka tekee. se on negatiiviseen fokusoimista, joka tuskin on terveen kehityksen paras sääntö.
homojen jatkuva syyttely kaikista "syntisistä" iljettävimmiksi, jonka tähden heidät on hyljätty, tuntuu homosta itsestä lähinnä samalle kuin koulukiusaamisen. minkäs homo sille mahtaa, että on homo. ei ole kivaa.
onko loogista ja reilua, että vihollisista ja velallisista lähtien kaikkia pitää rakastaa ja anteeksi antaa, mutta homo onkin sitten pelkästään iljettävä kauhistus ja hyljätty. jokin ei täsmää tässä viestissä.vaaditaanko viholliselta ja velalliselta, että hän ennen anteeksiantoa uudestisyntyy ei-viholliseksi tai ei-velalliseksi? moni täällä kuvittelee tosiseikoista piittaamatta, että homo voi muuttua ei-homoksi. muuttuuko vihollinen eheyttämällä ei-viholliseksi? muuttuuko velallinen eheyttämällä ei-velalliseksi?
missä.vika kirjoitti:
vaaditaanko viholliselta ja velalliselta, että hän ennen anteeksiantoa uudestisyntyy ei-viholliseksi tai ei-velalliseksi? moni täällä kuvittelee tosiseikoista piittaamatta, että homo voi muuttua ei-homoksi. muuttuuko vihollinen eheyttämällä ei-viholliseksi? muuttuuko velallinen eheyttämällä ei-velalliseksi?
Äääääähhhh...täällä nämä muutamat entiset koulukiusaajat jatkavat "pätemistään". Lähinnä kipuilevat oman taipumuksensa kanssa, tai sitten vaan tyhmyyttään.
- uusi.oppi
"Vastuullinen parisuhde ja ylipäätään vastuu ja huolenpito ovat Jumalan tahto, ei puolisoiden sukupuoli,"
Ihanko totta? On taitanut jäädä Raamattu lukematta. - tfrfd4
Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa. Sen vuoksi, Jeesus lähetti omilleen, KRISRILLISILLE Pyhän Hengen tueksi.
Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
24:49 Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan voima korkeudesta."
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
rikollisuuden käsikirjasta....
VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.
JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut , raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä Lutherin oppikuntakin toimesta. Jeesus ei viittaa opeissaan muiden kuin Mooseksen antamiin tietoihin, Moos. 1-5 kirjat mutta eksyttäjien raamatuissa viitteet Jeesuksen evankeliumeista usein viittaavat Paavalin jne teksteihin ja se on yksi monista tavaoista eksyttää ihmisiä pois Jumalallisuuden opeista.
UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.
Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "
Tuolaisen käsikirjan kristittyjen rikollisuus on maailassa ilmeisesti suurin ihmisyyden vastainen saatanaa palvelevien järjestö.
Tälllaisiksi ei lapset synny vaan tällaisiksi suomen valtion kirkko papistoineen aivopesee koulutuksillaan ALAIKÄISIÄ lapsia...
uskontunnustus ja sen antaneiden aivopesu kaltaisuudesta...
FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
järjettömyydenne:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
HUOM!
Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
"Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."
Lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden vaikutuksen alaisiksi ei tule lapsia päästää edes pakko kastettaviksi rikollisuuden jäseniksi. Eläimetkin nauraa aivopestyjen järjettömyyksille...
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201705152200138929_ul.shtml
´http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890
jne....
herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Käskyn noudattamisista esimerkkejä...
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
järkiintykää- cdxsdzzw
tämä herra jumalan käsky on suomen historiassa todistettu sairaaksi saatanallisuudeksi monien tapettujen, tapatettujen, raiskattujen jne lapsienkin turmelemisina.
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
ja vainajatkaan ei saa rauhaa rikollisten reuhatessa....
NÄIN JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNUT PERISYNTINEN ESIINTYY TOSI USKOVAISENA:
"teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
-- (vahvistus ylläolevaan... josta puuttui linkki; osoite:)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
teuta.
21.8.2012 14:29
Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"
---
"...enkä ollut yksin , näkemiin" Siis oliko hän pelkästään raatojen kanssa, vai oliko hänellä toisia RAISKAAJIA mukana ("... nämä raiskaukset..") jotka käytti vainajan ruumista hyväkseen, en tiedä... ei kertonut.... mutta jo pelkästän tuollainen teko ja julki tuominen melkein leuhkien on niin saatanallisuuden sairasta, että ei minulla ole sanoja ilmaisemaan sanoilla.....
"vain me pelastumme" rikollisuudella on paljon järjettömiä uhreja suomessakin.... - tfrdes
Mm raamatun ristiriidaisuudesta tiedämme, että se ei ole Jumalan ja Jeesuksen Sanaa vaan jumalina ja herra jumalina palveltujen hallitsijoiden, kuninkaidenkin sanaa. Kuninkaan olivat jumalia viellä 1700-luvun alkuun. Sen vuoksi luder/luher (salanimi) käskyssään kieltä palvelemasta "muita jumalia."
"Minä olen herra sinun jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
Huomaa, että "sinulla ei saa olla muita jumalia" on suomen perustuslain vastainen oppi uskonvapauden rajoittaminen on yksi uskonnollisen rikollisuuden tunnus.
Näin epätäydellinen ei Jumala ja Jeesus ole kuten raamattua tutkineet todistavat:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Kuninkaiden jumallisuudesta.
Suomalaisista kuninkaista tietoa täältäkin:
https://www.youtube.com/watch?v=OGS4Y08tKd4
Euroopassakin kuninkaita palveltiin jumalina vielä 1700 luvulla.
Ja sen vuoksi katekismuksen "minä olen herra, sinun jumalasi. sinulla ei saa olla muita jumalia" käsky kieltää muiden /kuninkaiden/ palvelemiset.
Näin se selvyys tulee faktana esiin raamatussa....
TOINEN MOOSEKSEN KIRJA
1 LUKU
6:1 Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Nyt saat nähdä, mitä minä faraolle teen; sillä väkevän käden pakottamana hän on päästävä heidät, ja väkevän käden pakottamana hän on ajava heidät maastansa." 6:2 Ja Jumala puhui Moosekselle ja sanoi hänelle: "Minä olen Herra. 6:3 Ja minä olen ilmestynyt Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille 'Jumalana Kaikkivaltiaana', mutta nimelläni 'Herra' en minä ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi. 6:4 Ja minä tein myös liittoni heidän kanssansa, antaakseni heille Kanaanin maan, sen maan, jossa he muukalaisina asuivat. 6:5 Ja nyt minä olen kuullut israelilaisten vaikeroimisen, kun egyptiläiset pitävät heitä orjantyössä, ja olen muistanut liittoni. 6:6 Sano sentähden israelilaisille: 'Minä olen Herra, ja minä vien teidät pois egyptiläisten sorron alta ja vapautan teidät orjuudesta ja pelastan teidät ojennetulla käsivarrella ja suurilla rangaistustuomioilla.
6:7 Niin minä otan teidät kansakseni ja olen teidän Jumalanne; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vien teidät pois egyptiläisten sorron alta.
ja uusia jumalia tullee esiin... luterilaisuuden jumala....
"minä olen herra, sinun jumalasi. sinulla ei saa olla muita jumalia"
Suomen perustuslaki EI KIELLÄ palvelemasta tai olla palvelemasta toisia jumalia joten paavalilais-luterilaisuuden luder/luther oppeineen vihaa uskonvapautta koskevaa Suomen Perustuslakia. Ja onhan heillä lahkoissaan omiakin jumalia omavanhurskaus oppeineenkin...
suomessa elää; ties kuinka monta jumalien herroiksi itseään uskovia aivopestyjä...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 142704
Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.2761196Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r1671138- 82946
- 87853
- 63818
Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?24765- 72745
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran69721Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?137700Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?142691- 47670
- 57646
Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47634Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46624Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32618Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y25613- 40564
- 55558
Kerro mies tarinasi
Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri20538