te vilpittömät uskovat, jotka joudutte olemaan mukana ev. lut. kirkon hapatuksessa.
Kirkon piirista löytyy harvoja uskovia pappeja ja muita työntekijöitä, jotka ovat kokeneet uudestisyntymän.
Kirkossa puhutaan kristuksesta, mutta se ei ole se sama Jeesus Kristus, joka kuoli puolestamme Golgatalla ja antoi meille iänkaikkisen elämän oikeutuksen, Pyhän Hengen kautta Pyhän Sanan, Raamatun
Markuksen evankeliumin lopussa on Jeesuksen käsky, vapaaasti , menkää ja saarnatkaa MINUN EVANKELIUMIA.
Ei sitä hapatusta, jota tään päivän virkapapit julistaa miellyttäen luotua, ihmistä.
Jos luterilaisessa kirkossa olisi lasnä Jumalan Pyhä Henki ei näitä tapahtuisi;
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005525183.html
Tunnen myötätuntoa ja rukoilen teidän puolesta
11
110
Vastaukset
- Mitä_sitte
No on se hienoa, että sinä tiedät miten asia oikeasti on! Nyt me kaikki voimme paistatella päiväämme sinun erinomaisuutesi säihkyvässä loisteessa, oi armoitettu aloittaja, mies jo vanha, mutta täydellinen! Hurraa! Eikun hetkinen, sinähän puhut ihan höpöjä.
Kuka vilpitön uskova muka joutuu olemaan mukana kirkon hapatuksessa? Onko joku osallistumispakko? Juu kyllähän vauvakasteella liitetään ajattelukyvyttömiä mokeltajia pakolla kirkkoon, mutta heitä nyt ei voi pitää vilpittöminä uskovina, koska vaikka vilpittömiä ovatkin, niin eivät varmasti ole uskovia vielä siinä iässä.
PS. Ja mitä sitten jos maito vaihtui vedeksi? Vaihtuihan se vesikin joskus viiniksi!- IhanTähänVain
Mutta luulenpa näin, että avaaja tarkoittanee niitä mammoja, pappoja ja sellaisia ihmisä ,joita se " isän" perintö veloittaa kuulumaan kirkkoon.
Oma äitini muisti aina mainita, että " hälle riittää oman isän usko", se mikä lapsikasteessa ja kotoa ammenettiin.
Minä sain kokea Jeesuksen Kristuksen armon 26,03.1983.
Sain kokea Pyhän Hengen täyteyden ja ylistää Jumalaa uusin kielin.
Kävin kasteella yli kolmekymmentä vuotiaana.
Raamattu opettaa, että ensiksi usko ja sitten kaste.
Perhe piti minua päästä sekona ja sanoin heille, että on ihanaa olla Jumalan sekopää ja julistaa sitä evankeliumia, mikä annettiin Raamatun välityksellä.
Nykypäivän ihminen ei kestä Raamatun totuutta ja se ahdistaa ihmistä ja syy on siinä, että synnistä nautitaan.
Itse erosin toisesta ns. valtion kirkosta 1960luvulla, silloin ei vaikuttanut näkemyserot. - hehhehh
IhanTähänVain kirjoitti:
Mutta luulenpa näin, että avaaja tarkoittanee niitä mammoja, pappoja ja sellaisia ihmisä ,joita se " isän" perintö veloittaa kuulumaan kirkkoon.
Oma äitini muisti aina mainita, että " hälle riittää oman isän usko", se mikä lapsikasteessa ja kotoa ammenettiin.
Perhe piti minua päästä sekona ja sanoin heille, että on ihanaa olla Jumalan sekopää ja julistaa sitä evankeliumia, mikä annettiin Raamatun välityksellä.
Nykypäivän ihminen ei kestä Raamatun totuutta ja se ahdistaa ihmistä ja syy on siinä, että synnistä nautitaan.
Itse erosin toisesta ns. valtion kirkosta 1960luvulla, silloin ei vaikuttanut näkemyserot.Meneekö hulluntailaisilla noin huonosti että täytyy tulla Luterilaisuus -palstalle mokeltamaan?
- Mitä_sitte
IhanTähänVain kirjoitti:
Itse erosin toisesta ns. valtion kirkosta 1960luvulla, silloin ei vaikuttanut näkemyserot."Mutta luulenpa näin, että avaaja tarkoittanee niitä mammoja, pappoja ja sellaisia ihmisä ,joita se " isän" perintö veloittaa kuulumaan kirkkoon."
No vaikka noin tarkoittaisikin, niin täytyyhän sellaisten mammojen ja pappojen, jotka eivät oikeuksiaan ymmärrä, vähän seniilejä tai muuten sitten pölvästejä olla. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ikäännyttyäänkin sen verran osoittaa henkistä ryhtiä, ettei vastoin tahtoaan kuulu johonkin, mihin ei ole käytännössä pakko kuulua. - itärajalta
Mitä_sitte kirjoitti:
"Mutta luulenpa näin, että avaaja tarkoittanee niitä mammoja, pappoja ja sellaisia ihmisä ,joita se " isän" perintö veloittaa kuulumaan kirkkoon."
No vaikka noin tarkoittaisikin, niin täytyyhän sellaisten mammojen ja pappojen, jotka eivät oikeuksiaan ymmärrä, vähän seniilejä tai muuten sitten pölvästejä olla. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ikäännyttyäänkin sen verran osoittaa henkistä ryhtiä, ettei vastoin tahtoaan kuulu johonkin, mihin ei ole käytännössä pakko kuulua.no ei se periaatteessa oo
suomalainen immeinen on vain tyhmä ja sisäsiittonen ja pelekevvää kaikkee
mualla pelättiin pappii ennen ja paljon
ja kirkosta erroominen vanahemmalle väälle on vaikeeta
On hyvin valitettavaa, jos kaiken tämän kohinan alle jää se tosiasia, että kirkon piirissä tehdään paljon muutakin kuin käytetään väärin seurakunnan varoja. Siellä myös palvellaan totisella sydämellä Jumalaa ja ihmisiä, kuten tuo artikkelissa mainittu diakonissa sanoikin.
- rukoilkaammeuskovat
Eilen kuuntelin luterilaisten pappien keskustelua RadioDeistä TMV-ohjelmassa eikä taatusti tule heitä kateeksi, kun yrittävät vielä pitää luterllaisen uskon rippeistä, vaikka itse en kaikilta osiltaan tällaista uskoa suosikaan. Mutta kyllä nyt kirkon piirissä olevat uskovat ja uskovat papit ovat kaiken rukouksemme alla, että kestävät tämän maailman aivan kohtuutonta rynnistystä pahuuden alalla.
Älä ole turhaan huolissasi. Me luterilaiset kun olemme siinä mielessä erikoisia ihmisiä, että pengomme myös omat likapyykkimme, eli emme, suvaitse väärinkäytöksiä omassakaan piirissä. Kaikki siis tutkitaan ja sitten hutkitaan, ihan tasa-arvoisesti sama kohtelu, olit sitten itseoppinut lahkosaarnaaja tai tutkinon suorittanut kirkon pappi tai piispa.
Kaikki saavat siis juurikin ansionsa mukaan.- kuka.on.synnitön
Jokaisella meistä on omat syntimme. Laajasalolla rahankäyttö. Älkäämme tuomitko. Vain synnitön saa heitellä kiviä. Antakaa anteeksi! Älkää olko tekopyhiä.
- ANTAKAA_ANTEEKSI
Oletteko katkeria tai kateellisia uskovaiset?
- VeliHerrassa
Uskossa on kaksi puolta,
Armo ja tuomio.
Täyden eväkeliumin julistaminen on tänä päivänä tärkeää.
Se on kovaa tekstiä tälle sukupolvelle ja sattuu.
,Mutta silloin kun sattuu, niin pitää rukoilla, että herättää synnintunnon.
TAIVAS ja helvetti on totuutta ja sinä valitset kummassa iäisyyden vietät.
Olisi hyvä tutustua Paavalin kirjeen romalaisille, ensimmäiseen lukuun ja miettiä tätä päivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.132537Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant762358- 2021334
- 1171194
- 751142
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2661099Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211939Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,7936Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �11894Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54816