Evankelioimisketju

Helluntaikokous

Laitetaanpa ketju, johon kukin saa tarjota lyhyitä evankelioimis- tai nk. "todistus"-puheenvuoroja. Nyt ei ole kyse oppiriita-ketjusta tai sapattisaarnoista, vaan evankelioinnista.

Katsotaan mikä hengentuli on tämän päivän helluntailiikkeessä. Oletetaan, että istumme kaikki nenät suorina suuressa telttakokouksessa. Kuka aloittaa?

"Sinä siinä toisella penkkirivillä, tulepas sinä antamaan todistuksesi!"
.

32

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evankeliumia
      • Uusi_Pelastus_Todistus

• Nyt_Saarnaamaan
        Uusi_Pelastus_Todistus kirjoitti:

Uutta Sanaa Evankelioikaa !
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14969576/mammi-uskontona

Todellakin tässä tulee todistus voimakkaasta uudesta käännyttävästä Uudesta Sanasta.
        Evankelioikaa sitä itse pelastumisen elävänä todisteena näyttäytyen kaikkialle kaikille hihhuleille.
        Halle !

• Mämmi_evankelista

Lopettakaa te Mämmin nälässä kärsivät ja kuivaa elotonta uskonpettuleipää järsivät jo tuo elävää elämää kurjistava paasto. Ottakaa te maistaen rohkeasti pelkäämättä.

Lusikallinen kermalla kastettua ja sokerilla ripoteltua pelastavaa järkiinsätuloon johtavaa.

Mämmiiiiiii !!!

• Mämmi_evankelista

Mämmi on jo täälläää ?
        Oletko sie valmiiis ?
        Ja olethan sieee ?

Raikas kermalla kastettu ja sokerilla ripoteltu Mämmi kaikille kuivan pettuleivän järsijöille evankelioikaa !
        Pelastus ja järkiinsätulo on sillä luvattu hihhulille elävässä elämässä.
        Lusikoikaa toisillenne ammentakaatte.

• JEESUUUUUUUUUS

Poistu pilkkaaja!

sinulle ja kaikille tämä Herran Sana:
        "Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; JA JUMALA ON TEKEVÄ LOPUN NIIN TOISESTA KUIN TOISESTAKIN."

• Mämmi_evankelista

En voi poistua sillä niin suuren evankelioimis kehoituksen olen Mämmissä saanut !
        Mämmin kaikkille leviävä pelastus on näinä kaikkina päivinä uskonpettuleivän jyrsijät saavuttava.
        Mämmissä on kaikkien...syvimmälläkin helvettin tulimeressä kahlaavien halleilioiden pelastuminen ja järkiinsätuleminen.

Halle Mämmissä !

• Mämmi_evankelista

Oooiiiih !!!
        Mämmissää ooon !!!
        Pelastuuus !!!

Kohta voimme taas oikeen luvalla aloittaa todistettavasti pelastavan tapahtuman. Sillä Mämmin kaikkialle leviävän lusikoinnin ja petusta kuivien ja haavaisten suiden voitelun ja kostutuksen aika on kohta. Kermalla kastettu ja sokerilla ripoteltu Mämmi voitelee ja parantaa, kosteuttaa ja antaa jälleen Mämmissä pelastuneille suuhun raikkaan kermaisen ja makian elävän elämän maun.

Se ei ole maailmojen loppu se ei tarkoita kenenkään satuolennon tulemista. Se tarkoittaa suuren ennustetun ja julistetun Mämmityksen aiheuttamaa ja tuomaa. Järkiinsätulon dsunamin aallon vyörymistä. Ja kadotettujen huuhtoutumista aavalta uskonhaaksirikkoisten kompassisuunnattomalta ja tarkoituksettomalta ulapalta takaisin elämän rannalle.

Mämmiii johdattaa haaksirikkoiset takaisin elävään elämään !!!

• UudetPuheet

"Todistaminen" ei ole omien syntiretkien kertomista, vaan Kirjoitusten pohjalta evankeliumin kertomista.

• SyntinenJumalanlapsi

Samaa mieltä ollut aina itsekin.

Mutta ainakin muinoin hellarit suorastaan vaativat dramaattisia kertomuksia. Ei juuri muita lavalle päästettykään! Siksi monet, suoraan sanoen selvästikin dramatisoivat eli valehtelivat. Joka juoppohan ei ole samalla alkoholisti. Alkoholismi on sairaus, juoppous taas juoppoutta.

Tuo ent. juoppojen "Herran kunniaksi valehtelu" masensi aidosti alkoholismista kärsiviä ja saattoi jopa ajaa itsemurhiin. "Jumala ei välitä minusta. Miksi Hän noin helposti parantaa toisia, muttei minua? Jumala on varmasti kironnut minut!"

Se on suuri asia kun juoppo vapautuu juoppoudestaan ja rikollinen rikollisesta elämäntavastaan. Mutta suurempi ihme on kun nk. siivosyntinen ymmärtää olevansa syntinen ja tarvitsevansa Jumalan armoa ja pelastusta.

• mummikainuusta

Kerrankin hyvä aloitus, mutta yhtään evankeliointia en löytänyt. Siispä kerron omani.

Päivää, jolloin tulin uskoon, en voi kertoa, koska niin kauas taaksepäin kuin muistan, olen uskonut. Tämän uskon siemenen oli mummoni minuun istuttanut. Pikku tyttönä pidin hänelle jumalanpalveluksia. Mummo istui ja veisasi sekä sanoi ne tunnustukset, joita seurakunta sanoi. Oli muuten ainoa “leikki”, jossa hän oli mukana.

Iltarukouksen isäni luki minulle illalla, mutta kun minusta tuli “iso tyttö”, luin sen itse. Eräänä iltana tajusin, että rukoukseni oli pelkkä litania asioita, minä pysähdyin miettimään asiaa. Ei Jumala varmaan tykkää tällaisesta rukouksesta. Rukoukseni muuttui. Siihen tuli jonkinlainen uusi sävy.

Rippilahjaksi sain oman Raamatun, jota luin ahkerasti. Raamattu kulki mukanani monissa reissuissa. Jumala kuljetti minua monia teitä. Välillä oltiin sivuraiteilla, mutta aina Hän armossaan veti takaisin.

Tapasin nykyisen mieheni ja aloitimme yhteiselämän. Elimme normaalia elämää. Me kuuntelimme aamuhartauksia ja kävimme joskus kirkossa, muulloinkin kuin juhlapyhinä. Toisinaan kävin seuroissa. Uskoa elimme arkielämässä.

Jossain vaiheessa käsitin, että jos olen uskossa, minulla täytyy olla Pyhä Henki. Jos minulla ei ole ja Jeesus tulee takaisin, minä en pelastu. Eräänä iltana mietin, että Raamatussa kerrotaan jotain kielillä puhumisesta ja niin päätin rukoilla, että jos minussa on Pyhä Henki, niin saan kielillä puhumisen lahjan. Ja minä sain sen. Hiljaa puhuin, kunnes alkoi pelottaa, että mitähän minä puhun! Jumala antoi minulle selittämisen lahjan ja niin rukoilen vieläkin saaden selityksen perään.

Kirkon piiristä en löytänyt itselleni “kotia”. Niinpä aloin käydä yhteiskristillisissä kokouksissa ja sieltä siirryin vapaisiin suuntiin. Sinne siirryimme mieheni kanssa yhdessä. Silloin elimme 90-luvun loppupuolta. Uskoni tuntui muuttuvan. Aluksi se tuntui hyvältä. Ylistyksessä saatoin mennä transsiin, kaatuilin, ajoin demoneita pois milloin mistäkin ja etsin milloin mistäkin kirjasta uusia keinoja rukouselämään tai muuhun uskonelämään. Uskoni muuttui kummalliseksi sekasotkuksi, kunnes tuli äkkipysäys. Aloin tehdä ihmeellisiä asioita, joita en edes tänään ymmärrä. Siinä meinasi mennä avioliitto ja paljon muutakin. Ulkopuolelta tuli perheeseemme valtavan kamalia juttuja. Jumala oli hukassa, en löytänyt Häntä. Kuitenkaan Hän ei ollut hylännyt minua. Ymmärsin, että nyt mennään pohjalle asti ja niin mentiin. Sitä kesti noin 7v. Sitten Jumala veti minut takaisin tai niin minusta tuntui. Oli ihana kokea sitä anteeksiantoa ja ymmärtää Jeesuksen sovitustyön merkitys ihan uudella tavalla. Mustan tunnelin päästä löytyi valo!

Entäpä tänään? Olen ymmärtänyt, että olen täysin syntinen ja ilman Jeesusta olisin kadotukseen menossa. Nautin siitä, että saan tutkia Raamattua ja että koko elämäni lepää yksin Jeesuksessa. Taistelut jatkuvat ja sitähän tämä uskonelämä on, taistelua syntiä vastaan, lankeamista ja anteeksisaamista. Synnitöntä lihasta ei tule, ikävä kyllä, mutta kun matkaa käy Jeesuksen kanssa, voi pelastua päivittäin, kunnes tulee se lopullinen pelastus, kun kohtaan Jeesuksen kasvoista kasvoihin. Myös harhaoppien kanssa olen joutunut taistelemaan. Vapaissa suunnissa niitä vilisemällä vilisee. Ja myös kirkon piirissä. Ja ainahan niitä on ollut. Lähes kaikki kirjeet ovat jotain harhaoppia vastaan kirjoitettu.

Kuitenkaan en halua luovuttaa. Minulla on sellainen tuki, ettei kukaan maan päällä voi sellaista tukeai antaa. Minulla on toivo, että pääsen perille. Täällä on nyt tehtävä ja sen aion suorittaa.

Tässä tiivistettynä minun tarinani.

• KaunisTodistus

Kaunis kertomus. Kiitos. Voi oikein kokea puhtaan ja nöyrän hengen puheen. (Älä ny tästä ylpisty!)

Oma tarinani on pitkä ja surullinen ja olen sitä niin monesti täälläkin esiintuonut, että tuskin sitä kannattaa toistaa. Siinä on ollut monet erilaiset vaiheensa. On ollut syntiä ja on ollut "hurskautta".

Hmmm. Yritin tähän jotain kirjoittaa, mutta antaa olla. Ei se kertomus ketään rakentaisi. Sinun kirjoituksesi sen sijaan rakentaa!
        .

• mammalännestä

Valtavat kiitokset todistuksestasi mummi kainuusta. Oli paljon tuttua yhtymäkohtaa myös omaan elämänkulkuuni. Uskovainen mummo myös itsellä ja hänelle lauloin virsiä pienenä. Nuoruus oli ajan mukaista; usein tuntuu kuin kaikkea elämän ja työn muutoksia alkuun olisin katsellut samaan tapaan kuin Liisa Ihmemaassa. Aina tuntui kuin puuttuisi jotakin - se oli tuon uskon unohtaminen ja täysin Jumalan voimaan turvaaminen ohjeitaan etsien.

Mihin ja minkälaisiin työpaikkoihin meitä naisia on johdettu ja sijoitettu nämä vuosikymmenet. Emme olleet kuin äitimme ja mummomme maalla rauhassa. Esim. ravintolatyö varsinkin naisille on aivan omalaatuista. Samoin mikä tahansa vieraan palveluksessa tapahtuva myyntityö. Tulos tai ulos. Tänään vielä kiristyneempää kuin markkinaelämämuutoksen alkuaikoina!
        Jeesus johdattaa tänäänkin nuoret hyvälle tielle, kun he ymmärtäisivät etsiä Hänen turvaansa, Hän on Tie, Totuus ja Elämä.

Raamatun Sanan lukeminen vahvistaa. Jumala puhuu siellä ihmiselle suoraan ja antaa voimaa ja viisautta Sanansa kautta.
        Kiitos Herralle sinusta ja jokaisesta Häneen turvaavasta.
        Siunausta sinulle t. yksi mamma täältä länsisuomen laidalta.

• ToivoaOnJokaisella

Kiitos sinullekin, länkkärimamma tms! Ennenkaikkea kiitos uskolliselle Jeesukselle, Hänen Pyhälle Hengelleen joka luvannut johtattaa omiaan KAIKKEEN TOTUUTEEN!

• mummikainuusta

Kiitos kannustavista kommenteista!
        "KaunisTodistus" en ylpisty, Herra pitää siitä huolen. (Syvä huokaus) Meillä jokaisella on oma tarina ja aina ne eivät ole mukavia. Niin kuin ei omanikaan, jos avaisin sitä enemmän, mutta haluan tuoda julki enemmän Jumalan työtä kuin paholaisen tai oman lihani. Kuitenkin koen, että niillä ei mukavilla asioilla on ollut kouluttava merkitys omassa elämässäni. Silloin ei tuntunut mukavalta ja tuntui, että niitä jatkuu loputtomiin. Siksi haluan lohduttaa jokaista, joka on suurissa koettelemuksissa, että tunnelin päässä on valoa, vaikka sitä ei nyt näe.
        "mammalännestä" olen samaa mieltä siitä, että joskus olemme vaikka mimmoisissa töissä, eikä aina niin hyvissä. Kun toit esille, että ennen oli toisin, niin suurimmalla osalla olikin näin. Nykyään ollaan melkoisessa oravanpyörässä niin naiset kuin miehetkin, olimmepa töissä tai emme. Oma työni lähihoitajana on viime aikoina ollut todella raskasta niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Työaikojen vuoksi seurakunta on jäänyt vähemmälle, vaikka minulla on oma rooli srk:ssa yhtenä piirin vetäjänä. Se vaatii joskus pieniä säätöjä, mutta on onnistunut tähän asti.

Halusin kirjoittaa erilaisen todistuksen, koska niissä tahtoo aina olla lupaus helposta elämästä ja sitä meille ei luvata. Meille luvataan pelastus Jeesuksessa Kristuksessa. Ja se on pelastus iankaikkiselta kadotukselta. Meille luvataan, että Jumala huolehtii meistä, mutta ei kerrota miten Hän huolehtii. Me voimme vain luottaa, että Hän huolehtii, kun on luvannut. Turvataan Hänen Sanaansa tässä pimenevässä maailmassa. Ai niin, Jeesus taitaa jossain kohden luvata sitä ahdistusta....

"ToivoaOnJokaisella" juuri siihen meidän täytyy tähdätä, rakastamaan Totuutta, eikä mielistymään vääryyteen!

• kaikenlaisetmuumotjamamm

Onko täällä yhtään puhtaasti elänyttä mummoa ....) No eipä tietenkään kuten ei helluntailaisissa yleensäkään !
      Kyllä se kuulkaas niin on että aivan omasta aloitteestanne te olette siellä "pohjalla " rypeneet, ei teitä minkään kokouksen tai seurakunnan vieras henki ole sinne vienyt. !
      Helluntailaisilla on aivan yleinen tapa siirtää kaikki vastuu ryyppämisistään , huoraamisistaan ym "viholliselle " ja erilaisille "hengille" ! Koskaan heissä itsessään ei ole mitään vikaa vaan aina on jokin henki jostain tarttunut , tai itse vihollinen hyökännyt ja saanut "lankeamaan", ei koskaan ikinä he ole itse syyllistyneet itse mihinkään..:::)) Vieras henki ottaa vaan valtaansa ja vie tekemään haureuden tejoja, eihän he muutoin...::))
      Mummi kainuusta. Parempi käsitys sinustakin olisi jäänyt jos et noista pohjalla käymisistäsi olisi ollenkaan kertonut. Jutuissasi ei ole enää mitään uskottavuutta, kun alhainen , oikea luontosi näin palstui, tai sen paljastit . Et olekaan se fiksu ihminen, joksi sinua kuvittelin!

• SynnissäRypenytMummo

Kaikkea sitä... 😶

Syntiset mummot evankelioivat ja tuhlaajaveli / -sisar syvästi loukkaantuu!

Kehtaammekin!

Jospa hurskas veljemme / sisaremme itsekin todistaisi!

Tjaa, mutta näinhän tuo jo tekikin.

• TuhlaajaMummo
        SynnissäRypenytMummo kirjoitti:

Kaikkea sitä... 😶

Kehtaammekin!

Eikun: tuhlaajamummojen synnitön veli / sisar tästä loukkaantuu. Menee hyvä härkä hukkaan!

• mummikainuusta

No tätähän jo odotinkin.

"Kyllä se kuulkaas niin on että aivan omasta aloitteestanne te olette siellä "pohjalla " rypeneet, ei teitä minkään kokouksen tai seurakunnan vieras henki ole sinne vienyt. !"
        Näin vain kävi, että vieras henki vei matkassaan, kun en osannut silloin opetusta Raamatun Sanalla arvioida. Vierasta henkeä viimeiset vuodet palvoin, ennen kuin äkkipysäys tuli. Mutta en syytä siitä henkeä, vaan itse olen vastuuni kantanut ja anteeksi Jumalalta pyytänyt ja saanut. Tämän teimme mieheni kanssa yhdessä rukoillen. Jumalan antama opetus oli niin raju, että en soisi kenenkään sitä kokevan. Etkä noin kirjoittaisi, jos tietäisit ne tapahtumat, joita olen kokenut ja myös perheeni, ennen kaikkea yksi lapsistani, on kokenut ja niistä selvinnyt, sekä uskonsa säilyttänyt.

Meidän on niin hyvä tuomita toisiamme ymmärtämättä kaikkea sitä, mitä itsekukin on käynyt läpi. Toivon, ettei yksikään joudu käymään samaa 7 v:n koulua, jonka itse kävin. En edes pahimman vihamieheni kohdalle.

Kuitenkin, Jumala armossaan kasvattaa meitä jokaista. Jopa sinuakin. Siinä armossa on hyvä kasvaa. Ei lain alla, vaan armon alla.

• vanhatlum
        SynnissäRypenytMummo kirjoitti:

Kaikkea sitä... 😶

Kehtaammekin!

Evankelioivat !! Kaukana evankelioinnista on tuollaisten synnissä rypemisten kertomiset ! Hävetkää vanhat ihmiset !! Jos osaatte !

Evankeliointi on kyllä ihan muuta. Ei tuollaista synnissä rypemisillä kehumista .
        Todelle ei minkään , ei minkään arvosita tuollainen todistelu ja omasta mielestään oikein "evankeliointi" Halveksin teitä!!
        Osaatatte vielä ivatakin, no se kertoo ettei paha sisimpänne ole miksikään muuttunut ulkokultaisessa, tekouskossanne. Muuta ei kaltaisiltanne moukilta voi odottaakaan.!!Hävetkää syntisäkkimummot!! Millainen onkaan loppusi , sinäkin pilkkaja , rienaaja, synnissärypenytmummo!!! Eikö se syntielämä pidä hylätä, eikä siihen hekumoiden palata "todistuksissaan"!!! HÄPEÄ VANHA RIENAAJA!!

• JokuKummastelija
        TuhlaajaMummo kirjoitti:

Eikun: tuhlaajamummojen synnitön veli / sisar tästä loukkaantuu. Menee hyvä härkä hukkaan!

On vain yksi synnitön: Jeesus Kristus! Oletko siis Jumala?

• vanhavelikainuusta

Kyllä se on parasta tuollaiset tarinat pitää omina tietoinaan. Ei niitä pidä julkisesti kertoa. Koitetaan todistaa Jumalan hyvyydestä. Ei niitä omien himojen tuottamia noloja juttuja. Kyllä Herran nimi tulee noilla häväistyksi.

• Terv.Tuhlaajamummo

Herra, meidän Herramme, ihan Itse, vapaaehtoisesti otti meidänkin syntimme ja häpeämme päällensä ja vei ne ristille.

Syytätkö Jeesusta siitä, että Hän ihan Itse suostui Syntisten Vapahtajaksi?

Kehtaatko haukkua Hänetkin päin Hänen omia kasvojaan?

Me emme kehuskele synneillämme - tämä asenne on sinun - vaan kadumme ja tunnustamme ne.

• lopetajojankkaus

Tee parannus synneillä kerskailustasi , kiittele nöyrin mielin että hän on sinunkin kaltaisesi pelastanut ties kuinka alhaalta ! Ei kannata tuollaisilla asioilla todellakaan kehua.

Luepa Raamatustasi, jos sellaisen omaat , mitä siellä sanotaan vanhoille naisille. Arvokas käytös mm., onko sinulla sellainen ?! Epäilen.
        Älä sotke asiaan Jeesuksen syyttämistä tai muutakaan, vaikka hänet vedätkin joka kohtaan keppihevosenasi ! Ota vastuu itsellesi huonosta käytöksestäsi, ja sen seurauksista läheisillesi.
        Oletko katunut ja pyytänyt antseeksi sekä hyvittänyt tekosi heille joita olet loukannut , noilla kehumillasi "tuhlaajaretkilläsi ! ??

Onneksi on vielä arvokkaita, hyviäkin mummoja , jotka kelpaavat esimerkiksi nuoremmille. Teidänlaiset, vaietkaa. Ei ketään korota huonolla elämällä kehuminen ja vielä mummoikäiset. ÄLä tuota enempää häpeää Herralle ja muille uskoville! Vaan tee parannus synneistäsi.

• Syntisten.kuoro
        lopetajojankkaus kirjoitti:

Tee parannus synneillä kerskailustasi , kiittele nöyrin mielin että hän on sinunkin kaltaisesi pelastanut ties kuinka alhaalta ! Ei kannata tuollaisilla asioilla todellakaan kehua.

Luepa Raamatustasi, jos sellaisen omaat , mitä siellä sanotaan vanhoille naisille. Arvokas käytös mm., onko sinulla sellainen ?! Epäilen.
        Älä sotke asiaan Jeesuksen syyttämistä tai muutakaan, vaikka hänet vedätkin joka kohtaan keppihevosenasi ! Ota vastuu itsellesi huonosta käytöksestäsi, ja sen seurauksista läheisillesi.
        Oletko katunut ja pyytänyt antseeksi sekä hyvittänyt tekosi heille joita olet loukannut , noilla kehumillasi "tuhlaajaretkilläsi ! ??

Onneksi on vielä arvokkaita, hyviäkin mummoja , jotka kelpaavat esimerkiksi nuoremmille. Teidänlaiset, vaietkaa. Ei ketään korota huonolla elämällä kehuminen ja vielä mummoikäiset. ÄLä tuota enempää häpeää Herralle ja muille uskoville! Vaan tee parannus synneistäsi.

Olen himppa ällistynyt, sillä en ole sanallakaan levitellyt syntejäni tässä ketjussa.

Kirjoitin nimenomaan, etten tuo niitä tässä ketjussa esille, sillä niiden kertominen ei uskoakseni paljonkaan rakentaisi. Kiitin toista mummoa hänen kauniista kertomuksestaan, jonka kertomista hänen ei totisesti tarvitse hävetä.

Muta jeskamandeeras minkä ryöpyn olen saanut niskaani!

Nimitys "mummo" ei välttämättä viittaa kirjoittajien johonkin tiettyyn ikään. On myös suhteellista kuka on nk. vanha / "mummo" ja kuka ei. Ne ovat vain nickejä.

lopetajojankkaus jankkaa itse. Sekaantuu synnistä pelastuneiden todistuspuheenvuoroihin, aloittaen penkistään omat solvaushuutonsa pyrkien vaientamaan evankeliumin. Saipahan tähänkin ketjuun riidan, tosin riidellen vin yksin itsensä kanssa.

Tässä olisi muutoin hyviä esityksiä, mutta tuo Hannu Lahti pilaa ne kaikki, liian kovalla ja huonolla soitolla, ei tunne (muissakaan esityksissä) säveltä mutta hanuria pitää vetää. Laulu, sen sanat ja kitarat ei kuulu, vain Lahden häiritsevä haitari.
        https://www.youtube.com/watch?v=ur5cmy8pDAQ

Hellarit itse ovat aina tykänneet laulaa synnistä.
        .

• Raamatustaluen
        Terv.Tuhlaajamummo kirjoitti:

Herra, meidän Herramme, ihan Itse, vapaaehtoisesti otti meidänkin syntimme ja häpeämme päällensä ja vei ne ristille.

Syytätkö Jeesusta siitä, että Hän ihan Itse suostui Syntisten Vapahtajaksi?

Kehtaatko haukkua Hänetkin päin Hänen omia kasvojaan?

Me emme kehuskele synneillämme - tämä asenne on sinun - vaan kadumme ja tunnustamme ne.

Aamen. Nimimerkki Terv.Tuhlaajamummo on oikeassa. Eivät oman todistuksensa antajat kehu synneillään ja vedä Jeesuksen nimeä lokaan. Te, jotka vastustatte oman todistuksensa antamista, oletteko edes uskoneet evankeliumin? Jeesushan kantoi syntimme ristillä! Hänestä tulee ylpeillä.

Paavalikin antoi oman todistuksensa, kuinka hän oli ennen Jumalan seurakunnan vainoaja, mutta Jumala veti hänet omakseen, julistamaan sitä uskoa, jota hän ennen vainosi. Näin Paavali meille kertoo. Lukekaa Galatalaiskirje.

• Kiitetään Jumala mummokainuusta ja kiitos Herralle että olit rohkea tuoda sun ihana Todistusta. Siitä iloitsen että olet järkevien kirjoissa tänä päivänä kun sulle tuli tuon Uuskarismattisen yltiöhengen ja joudut olemaan noin kauan sen vietävänä. Tietysti sillä oli helppo viedä sua kun se vanha aatu vielä elää sussa noin voimakkaasti mutta sillekin olis paikka tarjoilla kasteen Haudassa Golgatan kautta . Jossa ja johon Jeesus sua kastaa itsessä Pyhässä Hengessä kun sä rukoilet anot ja pyydät sen. Minäkin olen Vapautunut noista kaikkista ja minuakin voi haukkua synnitön. Mutta me synnittömät olemme menossa taivaaseen koska me tarvitsemme Jeesusta niin paljon enemmän Pitämään meitä puhtaita kun ne jotka tarvitsevat Jeesusta että Hän pitää ne synnissä että niin kuin he sanovat tarvitsevat Jeesusta,,, muutoin ei.. heh. heh. Heille on vaarallista tehdä parannusta ja hylkkää synnin ja tulla puhdas...

• pitkäänuskossa

Ei tässä mitä teatteria kai ole tarkoitus leikkiä vaan ihan oikeasti todistaa uskosta.

Synnyin 50-luvulla työmiesperheeseen, jossa ei uskonasioita harrasteltu vaikka oltiin ajan mukaan kirkon jäsenenä. Kuitenkin siitä alkaen kun muistan, olen tiennyt että on näkymätön henkimaailma ja henkeni kaipasi Jumalaa. Joulunaikaan Jeesuksen syntymä puhutteli, jouluaiheiset haratausohjelmat ja muistan kun katsoin jakkaralla seisoen seinälle ripustettua paperista pyhää perhetaulua Bethelemissä.
      Ollessani varhaisnuori pohdin paljon uskonasioita ja ennen viittätoista minut valtasi valtava kuoleman ja helvetin pelko, vaikka ei minua kukaan pelotellut. Kahta päivää ennen 15-synttäreitäni tein ensimmäisen kerran tietoisen uskonratkaisun ja annoin polvirukouksessa elämä Jeesukselle koululaislähetyksen järjestämässä tilaisuudessa. Uskoontuloni oli enemmän järjen ratkaisu ja aloin tulla uskovaiseksi laittamalla syrjään asioita, joita pidettiin syntinä: meikkaaminen, rock-musiikki, kevyet Teiniliiton järjestämät iltamat, ym. Olin ollut kova kiroilemaan ja se kyllä jäi itsestään pois.

Vuosien myötä uskonelämä haaleni ja kuvioon tuli väärä serustelusuhde ja jouduin ns. kylmälle paikalle moneksi vuodeksi. Jouluna 1980 uskoni uudistui katsellessani jouluaamun saarnaa. Teille on syntynyt tänään Vapahtaja... Se sanoman toi Pyhä Henki suoraan sydämeeni ja hetkessä olin kuin uusi ihminen. Toinen kylmempi kausi uskossa oli reilut 20 vuotta sitten kun tuli konkurssi, avioero, ym, koettelemukset. Tuli eräänlainen kapinavaihe Jumalaakin kohtaan.

Kyllä elämä on ollut ihmeellistä ja Jumala on puhunut paljon armolahjojen kautta viimeisten 20 vuoden jälkeen. Ei sitä mitenkään voi selitellä sattuman oikuilla Jumalan johdatusta ja ilmestymistä vuosien varrella ja arjessa. Vasta eilen sain ihanan loppuratkaisun eräässä vaikeassa asiassa, jos Herra puhui reilut kaksi kuukautta sitten erään palvelijan kautta. En tuolloin mitenkään osannut uskoa mitä on tulossa ja millainen sota käydään lähiaikoina henkivalloissa. Asia koski useita henkilöitä, Jumalan valtakunnan työtä ja minua itseäni. On se lohdullista tietää kun myrsky on päällä mutta Jumala on ennalta ilmoittanut,että voitto tulee ja asia päättyy sittenkin hyvin. Koko ajan sain rukouksessa kiitellä että Herra sinulla tiedossa päivämäärä. On tämä suurta seikkailua ja jopa jännää elää Jumalan kanssa. Kyllä Raamattu puhuu totta, ja elämä ei pääty kuolemaan. Jeesus Kristus on tie Jumalan yhteyteen.

• mummikainuusta

Ihana kuulla, että on muitakin, joilla on ollut vastuksia ja kylmiä kausia elämän aikana. Se on totta, että elämä on seikkailua Jeesuksen kanssa. Jumala kuljettaa omiaan ja mitään ei satu vahingossa tai sattumalta!

Minulle on tullut kaksi Raamatun henkilöä rakkaiksi: Daavid ja Pietari. Raamattu kertoo heidän elämästään rehellisesti peittelemättä heidän virheitään. Ja ilman Daavidia ei olisi Jeesusta!

• Mämmi_evankelista
        mummikainuusta kirjoitti:

Ihana kuulla, että on muitakin, joilla on ollut vastuksia ja kylmiä kausia elämän aikana. Se on totta, että elämä on seikkailua Jeesuksen kanssa. Jumala kuljettaa omiaan ja mitään ei satu vahingossa tai sattumalta!

Minulle on tullut kaksi Raamatun henkilöä rakkaiksi: Daavid ja Pietari. Raamattu kertoo heidän elämästään rehellisesti peittelemättä heidän virheitään. Ja ilman Daavidia ei olisi Jeesusta!

Minulle taas ovat Roope-Ankka ja Aku-Ankka veljenpoikineen olleet johtotähtinä elämässäin. heidän monia ja värikkäitä seikkailuja olen saanut kaikki nämä vuodet Aku-Ankasta lukea.
        Siellä on heidän elämästään rehellisesti peittelemättä virheitä kirjoiteltu kuvituskuvin.
        Asterix myös todellakin nauruhermoja kutkuttavine tarinoineen pitää mielen lapsellisena.
        Hupaisaa ja opettavaista luettavaa ja katseltavaa kertakaikkiaan.
        Jerry Cotton on sitten hieman hurjemmasta sepänsällin menosta pitäville dekkaristeille sopivaa iltalukemista.

Suosittelen näitä kaikille kovakantiseen kuivaan satutekstiin uupuneille hihhuleille.
        Vilpittömästi.-)

• mummikainuusta
        Mämmi_evankelista kirjoitti:

Minulle taas ovat Roope-Ankka ja Aku-Ankka veljenpoikineen olleet johtotähtinä elämässäin. heidän monia ja värikkäitä seikkailuja olen saanut kaikki nämä vuodet Aku-Ankasta lukea.
        Siellä on heidän elämästään rehellisesti peittelemättä virheitä kirjoiteltu kuvituskuvin.
        Asterix myös todellakin nauruhermoja kutkuttavine tarinoineen pitää mielen lapsellisena.
        Hupaisaa ja opettavaista luettavaa ja katseltavaa kertakaikkiaan.
        Jerry Cotton on sitten hieman hurjemmasta sepänsällin menosta pitäville dekkaristeille sopivaa iltalukemista.

Suosittelen näitä kaikille kovakantiseen kuivaan satutekstiin uupuneille hihhuleille.
        Vilpittömästi.-)

Juu, kyllä nuo kaikki ovat tuttuja hahmoja. Tästä sinun mielestäsi "satukirjasta" sattuu olemaan hiukan enemmän painoksia ja erittäin vanhoja tekstejä ja sen tapahtumat ovat todistettu monin argeolokisin löydöksin, joten luen nykyään mielummin "kovakantista satukijaani" öööö mulla on kylläkin pehmeäkantinen ja useinmiten luen sitä kännystäni. :) Ai niin, siitä löytyy myös ulkopuolista todistusaineistoa. Tai mitäpä tässä sulle selittää, koska sinä et halua uskoa, vaikka rautalangasta vääntäisi. Katsotaan tilanne uusiksi kuoleman jälkeen, jos Jeesus ei ennen sitä tule. Jos sinä olet oikeassa, mitään ei tapahdu. Jos minä olen oikeassa, tapahtuu ja paljon. :)

• mummikainuusta
        mummikainuusta kirjoitti:

Juu, kyllä nuo kaikki ovat tuttuja hahmoja. Tästä sinun mielestäsi "satukirjasta" sattuu olemaan hiukan enemmän painoksia ja erittäin vanhoja tekstejä ja sen tapahtumat ovat todistettu monin argeolokisin löydöksin, joten luen nykyään mielummin "kovakantista satukijaani" öööö mulla on kylläkin pehmeäkantinen ja useinmiten luen sitä kännystäni. :) Ai niin, siitä löytyy myös ulkopuolista todistusaineistoa. Tai mitäpä tässä sulle selittää, koska sinä et halua uskoa, vaikka rautalangasta vääntäisi. Katsotaan tilanne uusiksi kuoleman jälkeen, jos Jeesus ei ennen sitä tule. Jos sinä olet oikeassa, mitään ei tapahdu. Jos minä olen oikeassa, tapahtuu ja paljon. :)

Piti kirjoittaa arkeologia! Sori!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      296
      8481
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      194
      4637
    3. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      30
      2967
    4. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      195
      2614
    5. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      117
      2194
    6. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      51
      1736
    7. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      67
      1693
    8. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      58
      1678
    9. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      348
      1347
    10. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      170
      1344
    Aihe