Masentava rahaton kesä

Inska

Kyllä on masentava olo, kaupunki täynnä tapahtumia muttei missään voi käydä rahattomana..ei vain riitä tulot osa-aika työläisenä. Ja ilman ajokorttia vaikea lähteä minnekään kauemmas. Miten teillä muilla, onko teilläkin aina kesät tämmösiä??

19

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitämit

No missä kaupungissa sä asut?

• vaikkamitäilmaista

Etkö ole päässyt edes uimaan rannalle? Entä ilmainen tarjonta kaupungissasi, näyttelyt kaupungintalolla ja kirjastossa, konsertit ym. ym. ???
      Oletko käynnyt ongella onkimassa kaloja?
      Entä matkailu halpisbussilla, jo 1€ 1€ varaus pääset vaikka Ouluun ja 1€ 1€ varaus takaisin, jos olet varannut liput hyvissä ajoin, eli 4€ teet halpisbussilla matkan toiselle puolen Suomea!

• naipottelukesä18

naiminen ei mitään maksa. tarvii vaan kumppanin siihen. itsekkin olen köyhä ja työtön, mutta naipottelu kaverin oon löytäny ja ollaan naipoteltu kesän aikana aika monesti pihalla. piirakan puute se monia ajaa töihin. oukeen piirakan kiilto silmissä joka aamu mennään töihin. raukat ajattelee saavansa piirakkaa kunhan ensin saisivat säästettyä mersuun tai bemariin tai kesämökkiin. mutta parhaat vuodet menikin sitten hikoillessa töissä. 50 vuotiaana kun on mökki ja auto ni saa ikäisiään rusinoita naida.
      mun naipottelu kamu on 28 vuotias ja ai että me myös naidaan. mä oon niin kiitollinen jumalalle, että saan vatsa täynnä naipotella menemään

• Joo..itsekin lähibaarissa pikkurahalla aina sivusilmällä kattelen..onkos täällä naisia? ja on mukavia..näiden kanssaen oo vielä päässy naipottelmaan..mutta mutta..

• untanähdäääää

Kaippa sitä unta voi nähdä ja tyydyttää itseään itseään mummilta saadun täkin alla edes takas syyläsillä käsillä.
      Huoneiston keskeinen lemu on kalan.

• heitäpoikuuspois

piirakan puutteltas luulet kaikkien olevan kun sinä. kyllä ne ihmiset oikeessa elämässä kuule ihan oikeesti naipottelee. mistä luulet lasten saavan alkunsa? se että sinä et elämän tärkeimmästä onnesta ole päässyt nauttimaan ei tarkoita kaikkia.

mene ulos vaikkei rahaa olisikaan. siellä se elämä on. puhu naisille. saatat päästä naipottelemaan.

• vastaatitsellesiiii

Jopas jotakin kun vastaat itsellesi noooh miksi sitten et mene ulos taikka töihin, mitä järkeä elää tuollaiten kituuttaen.
      Hyvin mustavalkoinen ja oikoinen ajattelutapa sulla mitä muut tekevät niin ryvet vielä kateudessakin.

• taivasonrajana

Todella heikko mielikuvitus aloittajalla.

• keksiomatapasi

Ei sitä rahaa ainakaan valittamalla sulle tule. Hanki sitä. Myy tavaraa kirpparilla, tee käsitöitä tai mitä osaat ja myy niitä. Täällä suomessa on monia alle 15 v yrittäjiä, jotka tienaa puunhakkuulla, kengänkiillottamisella, korujen tekemisellä, golf pallojen etsimisellä ja pesemällä niitä ja myymällä eteenpäin... konsteja on monia, ei niistä paljon tienaa mutta kymppikin on iso raha jos sitä rahaa ei ole.

• leipokaatorttua

15 kesäset alkaa olla todella kiinostuneita naipottelusta. harmi kun heidän ajatusmaailma on tämä:
        -kerään rahat bemariin niin saan piirakkaa
        -sain bemarin ei siltikään tuu piirakkaa
        - säästetään 10v ni saan mersun
        - nyt on ikää 40v ja mersukin pihassa vaan ei torttua tule.
        -se on kesämökistä kiinni
        - nyt on kesämökki, 10v vanha mersu ja ikää 50v ei tule torttua mökin ovelle, eikä mersun etupenkille.
        - nyt tuli raadettua töissä turhaan. vaan rakkulat tuli käsiin ja sairauksia.

meikä poika se vaan iki lomalaisena maha täynnä naipottelee ja vittu kun on kivaa

• mikäkaupunki

Mihin sitä rahaa mukamas tarvitsee kesällä? Uimaan vaan rannalle ja välillä aurinkoa ottamaan. Ja jos ei rannalle, niin puistoon viettämään aikaa. Kaupungissa on aina jotain tekemistä! Ja mikä estää fillaroimasta landelle, jos ei kaupungissa meno maita. Poimit vaikka marjoja, mustikat ja vadelmat juuri kypsyneet. Matkalla löydät paljon pantillisia pulloja ja tölkkkejäkin, niistä panteista saat rahaa.

Mikä on sellainen kaupunki, missä ei ole ilmaisia tapahtumia???

• ei_ihosyövälle

Auringonottamista nyt ei kannata suosia, vaikka ilmaista onkin. Minä liikun ulkosalla vain pilvisellä säällä. Muistakaa suojautua , ihosyöpä hurjasti yleistynyt ja paras keino välttää se on pysytellä varjossa !

• Huuhaaaaa

Kyllä se on omasta nupista kiinni, ellei tekemistä keksi. Mee vaikka jonnekin rannalle ottamaan aurinkoa, tai takapihalle tai puistoon, ellei rantaa oo lähettyvillä. Pyörälläkin pystyy kulkemaan kaupungin alueella, vai eikö sulla raasulla ole edes pyörää? Et kertonut, missä kaupungissa asut. Ainakin Hesassa voi lainata kaupunkipyörää edullisesti. Metro kortti ei paljoo maksa. Ulkoilmakonsertit kuuluu kauas, alueelle ei ole pakko mennä...

• kalenteri
    • taasnäitä

Taas tälläinen huuhaa-aloitus palsta vakihörhöltä, milloin ei saa naista ja milloin ei ole mitään tekemistä.
      Jokaisessa kaupungissa Suomessa on myös kaupungin tarjoamaa ilmaista mm kulttuuritarjontaa (jonka veronmaksajat tosin maksaa..), joten mitään erillisiä maksuja ei mene. On myös monenlaista ulkoilu- ja urheilutapahtumaa, johon voi osallistua ihan ilmaiseksi ainakin yleisönä katsojana. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/06/22/nain-saat-kesasta-kaiken-irti-minibudjetilla-lue-kuusi-vinkkia
      Monessa kaupungissa on myös mahdollisuus pelata Petanque-peliä tai mölkkyä ihan ilmaiseksi sopivalla porukalla. Jopa shakkia on mahdollista pelata puistossa muutamissa kaupungeissa.
      Helsingissä Linnanmäellä on aluelle vapaa pääsy ja alueella on monta laitetta, joihin ei vaadita pääsylippua taikka ranneketta. https://www.linnanmaki.fi/fi/laitteet/?free=1

Kaupungeissa on muutenkin paljon aktiviteetteja, joihin ei tarvita rahaa lainkaan tai hyvin vähän. On mielestäni mielenköyhyyttä, jos ei keksi kaupungissa mitään tekemista rahattomana! Lisäksi voit siirtyä halpisbussilla kaupungista toiseen muutamalla eurolla ja olet taas uusien ilmaisten tarjousten äärellä, esim. Nokialla on ensiviikon lopulla Tapsan tahdit, jossa on maksuttomia tapahtumia. http://www.tapsantahdit.fi/

• trolliakokoaloitus
    • KesäViikset

Aika hiljaista on mullakin kesällä. Olishan se kiva käydä terasseilla, konserteissa ja muuta, mutta vähät ylimääräiset rahat laitan lapsiin, että saisivat jotain ekstraa kesälomalla.

Mulla näihin tekemisiin liittyy sosiaalinen puoli. Olisi mukava ystävien kanssa mennä, mutta siinä tulee sitten se raha vastaan. Olin kaverin kanssa ilmaiskonsertissa. Juu hyvä, mutta kaveri sitten halusi käydä parilla sen jälkeen. Tietää kyllä rahatilanteeni, mutta hyvätuloisena ei ymmärrä, että pari festarihintaista kaljaa on mulle liian kallista. En kehdannut ehdottaa, että haetaan kaupasta pussikaljaa, joten valehtelin, että pääni on kipeä ja poistuttiin.

Sama siskon kanssa. Oli viikonlopputarjous näytelmästä, kaksi yhden hinnalla. Siskolle oon luvannut lähteä katsomaan nimenomaista näytelmää. Sisko lupasi ostaa liput, mutta unohti. Joten joudun nyt maksamaan 32 euroa lipusta.

Vituttaa tuo ajattelemattomuus. Onhan sitä ilmaista puuhaa juu, mutta itse olen kiinnostunut konserteista ja näytelmistä. Pyöräily ongelle ei ole mun juttuni tai rannalla makoilu.

• sdfgrtesderftger

Miksi alkaa valehtelemaan? Minä ainakin sanon ihan suoraan, että EI OLE RAHAA ja sillä selvä.
        Tuo, että joku lupaa maksaa liput jonnekin, on aika tuttu juttu, että menee sitten puihin ja "unohti". Kummasti unohtuu lompakot kotiin tai ostaa liput.
        Minulle on muutaman kerran käynnyt, että ollaan oltu ihan matkalla matkalle ja sitten siinä kaveri saa vasta sanottua, ettei ole hoitanut lainkaan matkaan liittyviä maksuja. Kerrankin olin jo antanut rahan kaverille, että hoitaa minunkin puolesta matkaan liittyvät maksut. Ja vittu ollu mitään hoitanut ja sain maksaa vielä toiseen kertaan kaikki, että päästiin matkalle, ettei meitä heitetty bussista pihalle.
        Nykyään jos mennään jonnekin, niin hoidan visusti oman osuuteni, joko hommaan ilmaiset liput taikka maksan sitten varmasti oman osuuteni. Nytkin on vapaaliput kahdelle hankittuna yhteen tapahtumaan.
        Vaan on näitä todellisia mestareita hankkimaan ilmaiset palvelut ja vaikka mitä. Oltiin kerran yhden miljonäärin matkassa kavereiden kanssa, niin tää heppu oli hoitanut kaiken, että mentiin vaan ilmaiset paikat ja vei vielä meidät ilmaiseksi syömään yhden ravintolan avajaisiin.
        Tuo Linnanmäki on muuten halpa paikka, jos ei ala tuhlailemaan rahaa. Monta ilmaista laitetta ja omilla Lidlistä ostetuilla eväillä viettää tosi kivan päivän lasten kanssa siellä. Sinne sai joskus ostaa halvalla urakalla rannekkeitakin ABC-huoltoasemalta, niistä sai vielä S-bonuksen. Sieltä Linnanmäeltä ei niitä rannekeita kannattanut ostaa, on tosi kalliita.

• Työtön---

On minulla rahaa mutta missään en ole käynyt kesällä. Säästän rahaa aina enkä tee oikeastaan mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      77
      1545
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      7
      1518
    3. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      87
      1426
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      85
      1155
    5. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      3
      896
    6. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      856
    7. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      74
      805
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      52
      787
    9. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      140
      738
    10. Nukkuisitteko hyvin

Toisten lähellä
      Ikävä
      79
      694
    Aihe