Mitä reseptejä maksamakkarasta?

AdAsterita

Näin loppukuusta alkaa taas kukkaro olla tyhjä.
Maksamakkarapötkö möllöttää jääkaapissa.

Oletteko keksineet tehdä siitä muutakin, kuin viipaloida leivälle?

15

2171

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p.a.lauteilla

      Tuttu tilanne.Oon laittanu maksamakkaran kiukaalle folioon kun odottelen sen lämpiimistä kun sähköt ovat poikki.Maksamakkarassa on melko sikamainen haju joten samaan folioon voi annostella makaronia odottelemaan kypsymistä kiukaalla.
      Kypsymiseen saattaa mennä tovi sähkön puuttuessa mutta aina voi lainata rahaa ryyppykavereilta jos vaikka sauna-iltaa ja maksamakkaramakaronia sinapilla.

    • anonyymi_MakSaMakkaRasta

      Maksamakkarakeitto:
      1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
      2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
      3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
      4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
      5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
      6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.

      Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !

      Ja yksinkertaisin ohje; keitettyjen pottujen sekaan Lidlin levitettä (0,27€/400g rasia) ja maksamakkaraa

      • AdAsterita

        Kiitos sinulle, luovuutta vain käyttöön!
        Ap


    • outosekoitus

      EN kyllä tollasta keittoa söisi. En.

      • anonyymi_MakSaMakkaRasta

        Kannattaa kuitenkin kokeilla tuota keittoa, on maku kohdallaan!


      • Ei keittoa ei maksamakkaraa. Sinne hävisi soseeseen kuin savu tuuleen.


      • Anonyymi
        anonyymi_MakSaMakkaRasta kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin kokeilla tuota keittoa, on maku kohdallaan!

        Tuskinpa.no,sianvatsaisille palstan tupauunoille maistuu mikä tahansa.


      • Anonyymi
        anonyymi_MakSaMakkaRasta kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin kokeilla tuota keittoa, on maku kohdallaan!

        Juu kannattaa kokeilla kaikkea huuhaata mitä kylähullut täällä ehdottavat.


    • Anonyymi

      Ruokaa maksamakkarasta, yhtä tyhmää kun ylämummo, ei niistä mitään enää tu.

    • Anonyymi

      Ruskeakastike ja siihen maksamakkaraa oli lapsuudessa herkkua. Ja perunoiden kanssa.

    • Voisin kuvitella tekeväni maksamakkarasta ja vaikka potaatista sellasen oman makkaran jonka ympärille pekonisiivuja kuoreksi. Sellaseksi feikkisuolikuoreksi. Tulis makua ja suomessahan on noita pottumakkaroitakin tehty. Mut ne työnnetty luonnonsuoleen. Mitenköhän pysyisi koossa jos tekisi pekonifeikkisuolikuoreen?

      • Anonyymi

        Pysyisiköhän yhä koossa jos työntäisi peräsuoleen??En uskalla tosin yrittää vaikka asia kiinnostaa olen arkajalka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pysyisiköhän yhä koossa jos työntäisi peräsuoleen??En uskalla tosin yrittää vaikka asia kiinnostaa olen arkajalka.

        Jooo-o...mutta mitä makkaroihin tulee suomalaiset ovat vähän arkajalkoja luonnonkuorien suhteen. Ja kun miettii että ei mennä ajassa hirveän pitkälle taaksepäin kun osattiin ymmärrettiin ja toimittiin niin jos SUOMALAINEN ihminen jos mikä ja jos kuka tai turkulaisittain ketä osaisi NIMENOMAAN arvostaa luonnonkuorinakkeja. traumat ei ole koskaan hyviä ei missään muotoa eikä varsinkaan ruuan suhteen. Olen puristi tässä asiassa. Kouluruokailut toki muistan. Se oli sitä aikaa. Ja kouluruoka ei ollut kyllä hyvää. Siitä ei traumoja kuitenkaan jäänyt. Tilliliha kanaviilokki ilman sitä mustaherukkahilloa, vähän makuisampi jauhiskeitto ja tilliliha sekä pinaattiletut ovat oikein jeba. ja luulisin että suht edukkaitakin.


    • Anonyymi

      Kyllä on ruokaohjeita kerrakseen. Voi hlvata. Että tuollaista keittoa, ei todellakaan houkuttele.
      Maksamakkara on paras syödä sellaisenaan, vain leivän päällä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3154
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      94
      1707
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      90
      1383
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1256
    5. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1013
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      91
      968
    7. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      960
    8. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      19
      956
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      44
      948
    10. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      942
    Aihe