Mitä reseptejä maksamakkarasta?

AdAsterita

Näin loppukuusta alkaa taas kukkaro olla tyhjä.
Maksamakkarapötkö möllöttää jääkaapissa.

Oletteko keksineet tehdä siitä muutakin, kuin viipaloida leivälle?

15

3631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p.a.lauteilla

Tuttu tilanne.Oon laittanu maksamakkaran kiukaalle folioon kun odottelen sen lämpiimistä kun sähköt ovat poikki.Maksamakkarassa on melko sikamainen haju joten samaan folioon voi annostella makaronia odottelemaan kypsymistä kiukaalla.
      Kypsymiseen saattaa mennä tovi sähkön puuttuessa mutta aina voi lainata rahaa ryyppykavereilta jos vaikka sauna-iltaa ja maksamakkaramakaronia sinapilla.

• anonyymi_MakSaMakkaRasta

Maksamakkarakeitto:
      1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
      2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
      3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
      4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
      5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
      6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.

Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !

Ja yksinkertaisin ohje; keitettyjen pottujen sekaan Lidlin levitettä (0,27€/400g rasia) ja maksamakkaraa

• AdAsterita

Kiitos sinulle, luovuutta vain käyttöön!
        Ap

• outosekoitus

EN kyllä tollasta keittoa söisi. En.

• anonyymi_MakSaMakkaRasta

Kannattaa kuitenkin kokeilla tuota keittoa, on maku kohdallaan!

• Ei keittoa ei maksamakkaraa. Sinne hävisi soseeseen kuin savu tuuleen.

• Anonyymi
        anonyymi_MakSaMakkaRasta kirjoitti:

Tuskinpa.no,sianvatsaisille palstan tupauunoille maistuu mikä tahansa.

• Anonyymi
        anonyymi_MakSaMakkaRasta kirjoitti:

Juu kannattaa kokeilla kaikkea huuhaata mitä kylähullut täällä ehdottavat.

• Anonyymi

Ruokaa maksamakkarasta, yhtä tyhmää kun ylämummo, ei niistä mitään enää tu.

• Anonyymi

Ruskeakastike ja siihen maksamakkaraa oli lapsuudessa herkkua. Ja perunoiden kanssa.

• Voisin kuvitella tekeväni maksamakkarasta ja vaikka potaatista sellasen oman makkaran jonka ympärille pekonisiivuja kuoreksi. Sellaseksi feikkisuolikuoreksi. Tulis makua ja suomessahan on noita pottumakkaroitakin tehty. Mut ne työnnetty luonnonsuoleen. Mitenköhän pysyisi koossa jos tekisi pekonifeikkisuolikuoreen?

• Anonyymi

Pysyisiköhän yhä koossa jos työntäisi peräsuoleen??En uskalla tosin yrittää vaikka asia kiinnostaa olen arkajalka.

• Anonyymi kirjoitti:

Pysyisiköhän yhä koossa jos työntäisi peräsuoleen??En uskalla tosin yrittää vaikka asia kiinnostaa olen arkajalka.

Jooo-o...mutta mitä makkaroihin tulee suomalaiset ovat vähän arkajalkoja luonnonkuorien suhteen. Ja kun miettii että ei mennä ajassa hirveän pitkälle taaksepäin kun osattiin ymmärrettiin ja toimittiin niin jos SUOMALAINEN ihminen jos mikä ja jos kuka tai turkulaisittain ketä osaisi NIMENOMAAN arvostaa luonnonkuorinakkeja. traumat ei ole koskaan hyviä ei missään muotoa eikä varsinkaan ruuan suhteen. Olen puristi tässä asiassa. Kouluruokailut toki muistan. Se oli sitä aikaa. Ja kouluruoka ei ollut kyllä hyvää. Siitä ei traumoja kuitenkaan jäänyt. Tilliliha kanaviilokki ilman sitä mustaherukkahilloa, vähän makuisampi jauhiskeitto ja tilliliha sekä pinaattiletut ovat oikein jeba. ja luulisin että suht edukkaitakin.

• Anonyymi

Kyllä on ruokaohjeita kerrakseen. Voi hlvata. Että tuollaista keittoa, ei todellakaan houkuttele.
      Maksamakkara on paras syödä sellaisenaan, vain leivän päällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      174
      1182
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      619
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      301
      554
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      225
      538
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      519
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe