Syömäreitä ja juomareita

Kun Raamatussa moititaan syömäreitä ja juomareita, niin onko kiellettyä siteerata näitä raamatunkohtia, ja joutuuko valtakunnansyyttäjän syyniin, jos siteeraa?

Sillä ovathan sellaiset raamatunkohdat ns. vihapuhetta, sanat niissä kohdistuvat ihmisryhmiin.

36

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Piispoihin ja pappeihin pätee suursyömäri ja juomari.

• Anonyymi

Papit nyt ei kuulu oikeaan ristinuskoon millään laila.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Papit nyt ei kuulu oikeaan ristinuskoon millään laila.

On ne kuuluneet aina, kun ovat Raamatunkin koonneet.

• Anonyymi

Viitannet siihen, kun Päivi Räsänen joutui syytetyksi puheistaan koskien homoseksuaaleja ja muita seksuaalivähemmistöjä, jotka luokitellaan Raamatussa synnin tekijöiksi ja heidän seksuaaliset tapansa sekä suuntauksensa synniksi.

Jostakin syystä valtakunnansyyttäjä tai edes ateistit eivät tuomitse kovin kärkkäästi kristittyjä siitä, että nämä tuomitsevat pyhiin kirjoituksiin vedoten juomarit (alkoholistit) ja syömärit (Paavali viittaa orgioihin) syntiä tekeviksi, jotka ovat syntiensä vuoksi Jumalan tuomion alaiset eivätkä voi periä Jumalan valtakuntaa.

Miksi homoja ja seksuaalivähemmistöjä puolustetaan Raamattua siteeraavia vastaan, mutta alkoholisteja ja orgioista nauttivia ei (esim. swingereitä ja muita seksiorgioita pitäviä)?

Miksi juoppoja ja heteroseksillä nautiskelijoita ei puolusteta, mutta homoja ja lesboja puolustetaan?

• Anonyymi

"Jostakin syystä valtakunnansyyttäjä tai edes ateistit eivät tuomitse kovin kärkkäästi kristittyjä siitä, että nämä tuomitsevat pyhiin kirjoituksiin vedoten juomarit (alkoholistit) ja syömärit (Paavali viittaa orgioihin) syntiä tekeviksi, jotka ovat syntiensä vuoksi Jumalan tuomion alaiset eivätkä voi periä Jumalan valtakuntaa. "

Mikäs ihme siinä on?

• Anonyymi

Harvoinpa teistit nykyään alkoholista puhuvat, netti on pullollaan vihaisia kirjoituksia homoista, mutta alkoholisteista ei niinkään.

• Katsos kun on hieman eri asia tuomita ihminen sen perusteella mitä hän tekee ja sen perusteella mitä hän on.

Eikä Räsästäkään syytetä Raamatun lukemisesta, vaan kehoituksesta vihaamaan ihmisryhmää. Konteksti on kaikki kaikessa.

• Anonyymi

Eipä kristityt yleensä vaadi syrjimään alkoholisteja tai ylensyöjiä tai pyri kieltämään näitä rakastamasta toisiaan sellaisina kuin ovat. Syykin on selvä: jos alkaisvati niin kannatus varmasti putoaisi uskonnolla.

• Anonyymi

Olen ymmärtänyt, että jos ja kun raamatussa on kieltoja mitä ei saisi tehdä, vaikka kuinka haluais. Niin jos vain tottelee Raamatun sanaa. Huomaa kyllä jossain vaiheessa, että se kannatti. Siinä säästyy monelta tuskalta itse ja monesti myös useammat lähimmäiset. Haureus ja rypälemehu vievät järjen, sanoo Raamattu. Sen on kyllä varmaan kaikki tolkun ihmiset nähneet. Siis jos kymmenen käskyä sais olla ohjenuora. Niin vähän olis armeijoilla virkaa, poliiseilla ja syyttäjillä töitä. Luontokin vois pajon paremmin, kun sotia ei olis saastuttamassa. Jumala kyllä tietää mikä Hänen luomalleen on parasta, ei tarvitse sitä epäillä. Kaikkein ihaninta kuitenkin on, että Hän Luojamme ja Jumalamme oli Kristuksessa ja sovitti maailman Itsensä kanssa.

• Anonyymi

Jeesuksesta ihmiset sanoivat "oi katsokaa mikä syömäri ja juomari ihmisen poika on"tämä tarkoittanee sitä että jos ihmiset laittoivat jeesuksen juomatavat merkille näin hän varmaankin paljon joi.

Jeesuksen alkoholismi tuskin ainakaan nyky alkoholisteja tuomitsee

• Anonyymi

Raamattu on aivan oikeassa. Söin juuri äsken liikaa ja nyt vatsani on sen takia sekaisin. Olisinpa lukenut Raamattua ennen kuin ahmin!

Ei, sen sijaan tuhlasin aikaani täällä ateistien Jumalattomalla palstalla, ja nyt saan kärsiä siitä!

• Anonyymi

Vau, teit siis jotakin joka on ollut tiedossa kaikissa kulttuureissa jo ennen Raamatun kirjoittamista ja ajattelet sen Raamatun ansioksi että ylensyömisen huonous tiedetään.

• Anonyymi

Olen ymmärtänyt, että jos ja kun raamatussa on kieltoja mitä ei saisi tehdä, vaikka kuinka haluais. Niin jos vain tottelee Raamatun sanaa. Huomaa kyllä jossain vaiheessa, että se kannatti. Siinä säästyy monelta tuskalta itse ja monesti myös useammat lähimmäiset.

Riippuu mistä pitää uskonto on niin henkilökohtainen asia siinä tulee esiin ihmisen sisin jos sitä on.

Hes. 20:25-26 "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineetelää, ja annoin heidän saastua lahjoistansa ... jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, ettäminä olen Herra."

Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

• Anonyymi

Luuk. 14:26 ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuk. 14:26 ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.”

Matteus sanoo sanoo."Joka rakastaa isäänsä ja äitiään enemmän kun minua, ei ole minulle sovelias."
        Jeesus on ikuinen elämä, Hän on Herrojen Herra ja Kuningasten kuningas. Hän on isien, äitien ja lasten pelastaja. Hän kantoi ristin kuolemallaan koko maailman syntivelan ja sovitti sen Jumalan edessä. Siis Hän teki sen rakkaudesta ihmiskuntaa kohtaan.

1 käskyssä on sama asia. "Minä olen Herra sinun Jumasi, älä pidä muita Jumalia."

• Anonyymi

Tänä päivänä sodissa ja terroriteoissa tapetaan lapsia ja raskaana olevia äitejä. Saatana on tullut tuhoamaan ja tappamaan, se on ollut valehtelia alusta asti. Se haluaa villitä kansat sotaan, jotta se saisi mahdollisimman paljon tuhoa aikaan. Jos ei Jumalan käsi olis sitä toppuuttelemassa. Olisimme olleet tuhon omat jo aikoja sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteus sanoo sanoo."Joka rakastaa isäänsä ja äitiään enemmän kun minua, ei ole minulle sovelias."
        Jeesus on ikuinen elämä, Hän on Herrojen Herra ja Kuningasten kuningas. Hän on isien, äitien ja lasten pelastaja. Hän kantoi ristin kuolemallaan koko maailman syntivelan ja sovitti sen Jumalan edessä. Siis Hän teki sen rakkaudesta ihmiskuntaa kohtaan.

1 käskyssä on sama asia. "Minä olen Herra sinun Jumasi, älä pidä muita Jumalia."

Eli Raamatun ohjeiden seuraaminen ja perheensä vihaaminen on hyvä juttu, jonka huomaa hyväksi jälkeenpäin?

• Anonyymi

Tarinan mukaan Jeesus mässäsi kalojen ja leipien kanssa niin, että tähteeksikin jäi monta kuorma-autollista. Kauheeta haaskausta!!! Kyllä tuollaisesta ympäristön pilaamisesta pitää jo jotain sanoa. Ja kyseinen jätkä leikki vielä synnitöntä!!! Täys ketkuhan tuollainen on!!!

• Anonyymi

Onneksi ne ilmestyivät tyhjästä kummassakin leipä ja kala tarinassa. Vai onko se sama tarina eri luvuilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi ne ilmestyivät tyhjästä kummassakin leipä ja kala tarinassa. Vai onko se sama tarina eri luvuilla?

Niin tyhjästähän ne ilmestyivät. Jäi vissiin mässääjillekin tyhjä vatsa.

• Anonyymi

Täällä on kommenteissa arveltu kristittyjen suhtautuvan kielteisesti alkoholisteihin. Oman kokemukseni perusteella väitän, että uskovien joukossa on monia, joiden sydän on päihdeongelmaisten puolella. On paljon julkisuudelta piilossa olevaa päihdetyötä. Minä sain kerran olla katkaisemassa yhden miehen juopottelua. Hän ei ole juopottellut sen jälkeen, mutta kunnia Jumalalle, jonka johdatusta kaikki oli.

• Anonyymi

Hieno juttu, alkoholisteja kohdellaan aina nykyuskonnossa silkkihansikkain verrattuna homoihin.

Raamatussa muuten neuvotaan antamaan alkoholia murheelliselle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieno juttu, alkoholisteja kohdellaan aina nykyuskonnossa silkkihansikkain verrattuna homoihin.

Raamatussa muuten neuvotaan antamaan alkoholia murheelliselle.

Kumpikin on varmaan vähän huono asia. Toisesta voi koitua maksakirroosia ja muita vakavia ongelmia myös lähiomaisille. Olen kuullut myös ja varmaan moni muukin, että siitä toisesta saattaa syntyä vaarallista sukupuolitautia, joka pahimmassa tapauksessa voi johtaa jopa kuolemaan.

• Anonyymi

Alkoholi on hieno aine. Joka sellaista menee tuhoamaan maksallaan, sietää hävetä!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpikin on varmaan vähän huono asia. Toisesta voi koitua maksakirroosia ja muita vakavia ongelmia myös lähiomaisille. Olen kuullut myös ja varmaan moni muukin, että siitä toisesta saattaa syntyä vaarallista sukupuolitautia, joka pahimmassa tapauksessa voi johtaa jopa kuolemaan.

Syntyä sukupuolitautia? Sukupuolitaudit leviävät ihan suojaamattoman seksin yhteydessä niiltä keillä se on, synnytyksessä lapsille ja muilla normaaleilla keinoilla. Niitä ei siis synny minkään taipumuksen takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntyä sukupuolitautia? Sukupuolitaudit leviävät ihan suojaamattoman seksin yhteydessä niiltä keillä se on, synnytyksessä lapsille ja muilla normaaleilla keinoilla. Niitä ei siis synny minkään taipumuksen takia.

No ei tietysti synnykään sukupuolitautia, jos asia jää vain taipumuksen asteelle. Jos kuitenkin alkaa toimia halujensa ja himojensa mukaan, voi saada aikaseksi jopa kuoleman vakavan taudin. Siis miksi ottaa sellaista riskiä ylipäätään aivan turhan takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei tietysti synnykään sukupuolitautia, jos asia jää vain taipumuksen asteelle. Jos kuitenkin alkaa toimia halujensa ja himojensa mukaan, voi saada aikaseksi jopa kuoleman vakavan taudin. Siis miksi ottaa sellaista riskiä ylipäätään aivan turhan takia.

Tuossa on selvästi luuloja mukana.

Sukupuolitauti ei synny taipumuksesta, eikä halujensa ja himojensa mukaan toimimisesta. Sukupuolitauti voi tarttua suojaamattomasta seksistä yhtä hyvin heterolle kuin mille tahansa muullekin.

• Anonyymi

Yllä oleva on raamatusta
      Alla oleva on taas jonkun itse keksimää yksinäistä löpinää .

• Anonyymi

Rakastaako muuten uskovainen enemmän jumalaansa kuin ?

Lapsiaan
      Vanhempiaan
      Puolisoaan

• Uskovaiset rakastavat vain itseään ja omaa ihrapersettään. Niiden molempien pitäisi heidän mielestään elää ikuisesti, mikä on tietenkin mahdotonta, vaikka jotkut väittävät, että lihakset tulee ja menee, mutta läski on ikuista.

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Uskovaiset rakastavat vain itseään ja omaa ihrapersettään. Niiden molempien pitäisi heidän mielestään elää ikuisesti, mikä on tietenkin mahdotonta, vaikka jotkut väittävät, että lihakset tulee ja menee, mutta läski on ikuista.

:) Kuinka monta uskovaa mahdat edes tuntea?

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Uskovaiset rakastavat vain itseään ja omaa ihrapersettään. Niiden molempien pitäisi heidän mielestään elää ikuisesti, mikä on tietenkin mahdotonta, vaikka jotkut väittävät, että lihakset tulee ja menee, mutta läski on ikuista.

Siis muistuttaisin että Suomen kansasta 90 prosenttia uskoi Raamatun sanaan aina 80 luvulle asti. Presidenteistä aina mökkiläiseen ja suurin osa uskoo vieläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis muistuttaisin että Suomen kansasta 90 prosenttia uskoi Raamatun sanaan aina 80 luvulle asti. Presidenteistä aina mökkiläiseen ja suurin osa uskoo vieläkin.

Kirkkoon kuuluminenko nyt käy Raamatun sanaan uskomisesta.

• Anonyymi

Maailmassa on ahdistus. Jumalan valtakunta eli Harmageddon tuo mukanaan rauhan ja ilon. Silloin kun vallitsee hyvyys ei juominen ja syöminen ole tärkeitä. Silloin valmistaudutaan keinotekoisissa braaneissa elämistä varten ja on oltava tarkkana. Mun arvio on:
      2000-2250 Totuus
      2250-2500 RAUHA
      2500-2750 Oikeus
      2750-3000 Vauraus

Totuus opitaan evankeliumin avulla. Jumalan vltk eli Harmageddon alkaa 2028. Sen jälkeen ahdistajat ja pahennukset aletaan karsia pois häiritsemästä jumalallista eloa. Demoneita saattaa silti vielä olla ja saastaisia henkiä. Ensimmäinen ryhmä joka on vaarassa on juuri ateistit. Ateistien tulisi tunnustaa Godhead olemassaolevaksi. Mahdi joka ateistit tahtoo käännyttää sortuu kyllä itsekin kun ei voi tunnustaa KOLMINAISUUDEN olevan osa Godheadia. Siis ateistit ovat vaarassa, mutta voivat hyväksyä tulemisen Jumalan kansaksi eli Siioniksi , jos valitsevat oikein.

• Anonyymi

Jumala sidotaan siis paluun ja kieritetään Helvetin likekeissa rapeaksi syömiseksi maailman nälkäisille. Helvetinportit halsterina, Jumala tirisee maheväksi paistiksi 14-50 minuutissa.

Päälle suolaa ja grillimausettan NAM! Jumalallinen elostelu saa loppua!

• Anonyymi

Tuomari on aina Juomari, hän on yleensä myöskin Viemäri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1524
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      62
      1485
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      108
      1134
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      123
      1091
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      76
      756
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      701
    7. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      150
      685
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      384
      588
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      572
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      515
    Aihe