Omistatko aidon turkin tai turkiskauluksen, puuhkan tmv?
En omista, enkä laittaisi päälleni.
Kysely naisille
53
3678
Vastaukset
- Hertha
Talvitakissa on turkiskaulus. Ja kuljen siinä takissa ihmisten ilmoilla.
- P.e.p.e.
Itse kannatan myös ekologisesti kestäviä vaihtoehtoja synteettisten "siasta".
- Hertha
P.e.p.e. kirjoitti:
Kuinkahan monta takkia syntyy barrelista raakaöljyä?
- P.e.p.e.
Hertha kirjoitti:
Veikkaan, että keinomateriaalien tekoon kuluu öljyn lisäksi aika paljon energiaa ja kaiken lisäksi ne eivät hajoa luonnossa ainakaan vastaavasti kuin luonnonmatskut. Ollaanko taas samoilla linjoilla ;DD
- P.e.p.e.
Hertha kirjoitti:
Mahtaakohan lammasturkki olla yhtä "paha" juttu kuin vaikkapa minkkiturkki?
- Hertha
P.e.p.e. kirjoitti:
Veikkaan, että keinomateriaalien tekoon kuluu öljyn lisäksi aika paljon energiaa ja kaiken lisäksi ne eivät hajoa luonnossa ainakaan vastaavasti kuin luonnonmatskut. Ollaanko taas samoilla linjoilla ;DD
Olen aika säästäväinen. Vuosia sitten ostin pikku pussillisen punaisia kumilenkkejä. En koskaan heitä niitä ehjänä menemään. Jos minulla joskus sattuu olemaan kuminauha jossakin mukana, tuon sen takaisin kotiin, esim. taskussa tai meikkipussissa.
"Karvakaulustakki" on kirpputorilta ostettu. - Hertha
P.e.p.e. kirjoitti:
Jos lammas on teurastettu syötäväksi, pitäisin suorastaan lampaan arvostamisena käyttää siitä kaikki hyödyksi.
Nämä ovat nyt niitä "arvokysymyksiä", joissa pitää pyrkiä kunnioittamaan toisten näkemyksiä. Ymmärrän hyvin turkistarhauskritiikin siltä osin, kun se koskee tarpeettoman kärsimyksen tuottamista eläimille.
Esim. suuren ja paljon liikuntaa kaipaavan koirarodun pitämistä pienessä kaupunkiasunnossa yksin päivät pitkät pidän kyseenalaisena eläimen kannalta. Ei edes lajitoveria seurana! - P.e.p.e.
Hertha kirjoitti:
Olen aika säästäväinen. Vuosia sitten ostin pikku pussillisen punaisia kumilenkkejä. En koskaan heitä niitä ehjänä menemään. Jos minulla joskus sattuu olemaan kuminauha jossakin mukana, tuon sen takaisin kotiin, esim. taskussa tai meikkipussissa.
"Karvakaulustakki" on kirpputorilta ostettu.Yhteiskunta on aika ovela ja 2-jakoinen paikka. Toisesta tuutista yllytetään kuluttamaan ja toisesta säästämään. Tokihan voi myös kuluttaa säästeliäästi ja muutenkin eettisesti (vai voiko?). Itse olen myös aika säästäväinen ja ainakaan ihan kokonaan se ei ole nuukuutta tai laiskuutta. Kun "poltan" kumia, se ei näy autoni renkaiden kulutuspinnassa :O
- K. Orava
Hertha kirjoitti:
Tuossapa onkin kysymys jota ketty- ja muiden hyttytyttöjen (sukupuolesta riippumatta) kannattaisi pohtia.
Eipä taida barreli riittää keinoturkin raakaaineeksi.
Keinoturkki on siitäkin ongelmallinen, että se ei edes häviä luonnossa.
Kaikenkaikkiaan kova on hinta keinoturkillakin. Ja taatusti ekologinen jalanjälki suurempi kuin aidolla turkilla. - Hertha
K. Orava kirjoitti:
Tuossapa onkin kysymys jota ketty- ja muiden hyttytyttöjen (sukupuolesta riippumatta) kannattaisi pohtia.
Eipä taida barreli riittää keinoturkin raakaaineeksi.
Keinoturkki on siitäkin ongelmallinen, että se ei edes häviä luonnossa.
Kaikenkaikkiaan kova on hinta keinoturkillakin. Ja taatusti ekologinen jalanjälki suurempi kuin aidolla turkilla.Öljy on tulenarka asia ja turkistarhaus on tulenarka asia.
Äskeisen, toisaalla käydyn keskustelumme pohjalta varmasti livautat, että Hertha pitäisi suositeltavimpana pukeutua hijabiin.
Ehdinpäs ensin! - P.e.p.e.
Hertha kirjoitti:
Jos lammas on teurastettu syötäväksi, pitäisin suorastaan lampaan arvostamisena käyttää siitä kaikki hyödyksi.
Nämä ovat nyt niitä "arvokysymyksiä", joissa pitää pyrkiä kunnioittamaan toisten näkemyksiä. Ymmärrän hyvin turkistarhauskritiikin siltä osin, kun se koskee tarpeettoman kärsimyksen tuottamista eläimille.
Esim. suuren ja paljon liikuntaa kaipaavan koirarodun pitämistä pienessä kaupunkiasunnossa yksin päivät pitkät pidän kyseenalaisena eläimen kannalta. Ei edes lajitoveria seurana!Eli onkohan tuo untuvatakkikaan kovin eettisesti kestävä valinta. Toisaalta luulen, että broilerin tuotantomäärät ja untuvatuotteiden meneki, eivät ole suorassa korrelaatio-suhteessa toisiinsa. Itse en juurikaan syö kanaa. Syy on puhtaasti kulinaristinen.
- K. Orava
Hertha kirjoitti:
Öljy on tulenarka asia ja turkistarhaus on tulenarka asia.
Äskeisen, toisaalla käydyn keskustelumme pohjalta varmasti livautat, että Hertha pitäisi suositeltavimpana pukeutua hijabiin.
Ehdinpäs ensin!Minulla ei ole oravananahkalakkia. Sellainen Davy Crockett häntälakki löytyy kyllä. Olisiko tuo tehty pesukarhusta. Komee kotsa kuiten.
Ja hijabihan on tyypillinen esimerkki islamin käsityksestä ihmisoikeuksista. - Hertha
K. Orava kirjoitti:
Minulla ei ole oravananahkalakkia. Sellainen Davy Crockett häntälakki löytyy kyllä. Olisiko tuo tehty pesukarhusta. Komee kotsa kuiten.
Ja hijabihan on tyypillinen esimerkki islamin käsityksestä ihmisoikeuksista.käytetäänkö hijabiin keinokuitua? Turkiksia en ainakaan ole huomannut.
Hertha kirjoitti:
"Karvakaulustakki" on kirpputorilta ostettu.Jostain syystä minäkin kerään talteen kaikki hylätyt kumirenksut ja myös klemmarit. On toimistoja, joissa kerran käytettyjä heitetään kahmalokaupalla roskikseen. Samoin moitteettomia muovitaskuja, vihkoja joista on revitty muutamia sivuja ja uudelleentäytettäviä kuulakärkikyniä.
En tiedä miksi sellaista järjettömyyttä voisi kutsua. Jotakin se pilkkaa, vaikkei nyt ehkä jumalaa.
Joskus minulta on suoraan kysyttykin, että luulenko että niitä ei enää mistään ikinä saa lisää. No jos sellainen päivä joskus tulee, minä olen varautunut.- Hertha
Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:
Jostain syystä minäkin kerään talteen kaikki hylätyt kumirenksut ja myös klemmarit. On toimistoja, joissa kerran käytettyjä heitetään kahmalokaupalla roskikseen. Samoin moitteettomia muovitaskuja, vihkoja joista on revitty muutamia sivuja ja uudelleentäytettäviä kuulakärkikyniä.
En tiedä miksi sellaista järjettömyyttä voisi kutsua. Jotakin se pilkkaa, vaikkei nyt ehkä jumalaa.
Joskus minulta on suoraan kysyttykin, että luulenko että niitä ei enää mistään ikinä saa lisää. No jos sellainen päivä joskus tulee, minä olen varautunut.Ei ole ollenkaan tyhmä kysymys kysyä: "Luuletko, ettei niitä saa ikinä mistään lisää?"
Tyhmää on uskoa, etteikö joku siihen perusteellisesti pohdittuaan vakavissaan vastaisikin.
Keskuudessamme elää vielä paljon hyvämuistisia henkilöitä, jotka muistavat ns. pula-ajan. Nykyaikainen valtioiden välinen sota vetää maitohapoille siviilitkin. Nykyisetkin maailman kriisit voivat pakottaa meitä tekemään klemmarit katajasta ja kumilenkit siansuolista.
---
Länsimaista yltäkylläisyyttä ei sovi pilkata.
---
Muuten. Vasta viime aikoina olen alkanut ymmärtää sukkahousuniksien tärkeyden. Olen alkanut hyödyntää risoja sukkia ja sukkahousuja pikasiivouksessa. Kyllä pöly tarttuu hyvin! - K. Orava
Jostain syystä minäkin kerään talteen kaikki hylätyt kumirenksut ja myös klemmarit. On toimistoja, joissa kerran käytettyjä heitetään kahmalokaupalla roskikseen. Samoin moitteettomia muovitaskuja, vihkoja joista on revitty muutamia sivuja ja uudelleentäytettäviä kuulakärkikyniä.
Joskus minulta on suoraan kysyttykin, että luulenko että niitä ei enää mistään ikinä saa lisää. No jos sellainen päivä joskus tulee, minä olen varautunut.Ninpä, minullakin on varsinkin vaimon mielestä rasittava tapa säästää joka pikku kapine. Josko joskus sattuisi tarviimaan periaatteella.
Yllättävän äkkiä istä vaan kertyy kaikkea kummallista mitä vuoden parin päästä ihmettelee itsekin, että mikähän se tuo on. - K. Orava
Hertha kirjoitti:
käytetäänkö hijabiin keinokuitua? Turkiksia en ainakaan ole huomannut.
Enpä osaa sanoa, mutta tässä nyt islmilainen käsitys naisen oikeuksista.
¨
"
Naisen Hijab
Ei-mahram henkilöiden läsnäollessa naisen täytyy peittää koko ruumiinsa paitsi kätensä ja kasvonsa, jotka voivat säilyä peittämättöminä. Viittaa oman Mujtahidisi yksityiskohtaisiin sääntöihin. Ei-mahram on mies, joka ei sovi mihinkään kategoriaan, jotka on listattu Koraanin jakeessa 24:31.
Islam kiinnittää paljon huomiota naisten suojeluun ja naisten erityistarpeiden hoitoon. Tämä erityishuomio kunnioittaa häntä ja turvaa hänen asemansa elämässä. Pukeutumissäännöt, jotka on asetettu musliminaiselle takaavat, että hän on suojattu kaikentyyppistä korruptiota vastaan, mikä saattaisi seurata, jos hänen kauneutensa tulisi kaikkien nähtäville.
Kiitos Jumalalle (Alhamdulillah), että Islam suojelee naisia tällä kaikkein rakastavimmalla kunnioittavalla tavalla.
"
Muutenkin aika huimia juttuja.
http://www.shiaislam.info/hijab/mika_on_hijab.htm
Ihme juttu, että jotkut länsimaisetkin alkavat muslimeiksi. Pitää siinä olla melkoinen tarve päästä auktoriteetin orjaksi. Kummaa. K. Orava kirjoitti:
Ninpä, minullakin on varsinkin vaimon mielestä rasittava tapa säästää joka pikku kapine. Josko joskus sattuisi tarviimaan periaatteella.
Yllättävän äkkiä istä vaan kertyy kaikkea kummallista mitä vuoden parin päästä ihmettelee itsekin, että mikähän se tuo on."Yllättävän äkkiä istä vaan kertyy kaikkea kummallista mitä vuoden parin päästä ihmettelee itsekin, että mikähän se tuo on."
Niin mutta sitten voi taas selittää asian niin että "kai sen kuuluu tuossa olla kun se kerran siihen on pantu."- K. Orava
"Yllättävän äkkiä istä vaan kertyy kaikkea kummallista mitä vuoden parin päästä ihmettelee itsekin, että mikähän se tuo on."
Niin mutta sitten voi taas selittää asian niin että "kai sen kuuluu tuossa olla kun se kerran siihen on pantu."MEillä on aina keväisin kunnianhimoinen suunnitelma raivat sekä vinttivarasto, että se romuvaja jota kutsutaan autotalliksi.
Jostain syystä kuitenkin tuntuu, että joka kevät niissä on vain enmmän ja enemmän tavaraa. Viimeksi ihmettelin, että mitäköhän olen ajatellut tekeväni kahdella vanhalla pesukoneella.... Noh, saahan niistä käypäsiä sähkömoottoreita ainakin. - jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
"Karvakaulustakki" on kirpputorilta ostettu.Minä myös säästän kumilenkit.
Ja tarkkana, siistinä ihmisenä jaottelen kumilenkeistä puhtaat ja vähemmän puhtaat. Puhtaat käytän ruokapussien ja kauneudenhoitojuttujen kiinnittelemiseen ja vähemmän puhtaat muuhun.
Toisinaan myös pesen kumilenkit. - jorojukka-kukka
K. Orava kirjoitti:
Ninpä, minullakin on varsinkin vaimon mielestä rasittava tapa säästää joka pikku kapine. Josko joskus sattuisi tarviimaan periaatteella.
Yllättävän äkkiä istä vaan kertyy kaikkea kummallista mitä vuoden parin päästä ihmettelee itsekin, että mikähän se tuo on.Olen säästänyt pikkutavaraa vuosia ja viimein päättänyt luopua siitä, niin johan muutaman viikon kuluttua tarve ilmaantuu. Kyllä silloin riepoo siulu rukkaa ja rankasti. :(
- jorojukka-kukka
P.e.p.e. kirjoitti:
Nimittäin lammasta käytetään myös ruoaksi, mutta tarhaeläimiä kasvatetaan vain turkin takia.
- jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
Öljy on tulenarka asia ja turkistarhaus on tulenarka asia.
Ehdinpäs ensin!Saisi mukavan puuterihuiskun. :I
*ihmettelee itsekin mautonta huulenheittoaan* - K. Orava
jorojukka-kukka kirjoitti:
Olen säästänyt pikkutavaraa vuosia ja viimein päättänyt luopua siitä, niin johan muutaman viikon kuluttua tarve ilmaantuu. Kyllä silloin riepoo siulu rukkaa ja rankasti. :(
Aivan, juurikin noin on joskus käynyt minullekin. Siksi juuri nostan aina äläkän jos jotain ehjää tai edes korjauskelpoista ollaan heittämässä pois.
On muuten uskomatonta miten paljon ihmiset heittääkin kaikkea ehjää tavaraa kaatopaikoille. - K. Orava
Saisi mukavan puuterihuiskun. :I
*ihmettelee itsekin mautonta huulenheittoaan*Voisihan se ollakin kohden kätevä mutta pitää muistaa, että ovatten aika arvokkaita.
Tiesikkö muuten, että orava on riistaeläin ja että se on ainoa riistaeläin jota saa ampua pienoiskiväärillä (cal .22).
Että siitä vain jahtaamaan, kurreilla on vielä talviturkitkin päällä. - jorojukka-kukka
K. Orava kirjoitti:
Voisihan se ollakin kohden kätevä mutta pitää muistaa, että ovatten aika arvokkaita.
Tiesikkö muuten, että orava on riistaeläin ja että se on ainoa riistaeläin jota saa ampua pienoiskiväärillä (cal .22).
Että siitä vain jahtaamaan, kurreilla on vielä talviturkitkin päällä.Pihaoravat saavat minun puolestani henkensä pitää. Pähkinöitä ne ovat kovia popsimaan mokomat veuhakkeet. ;)
Ei silti puuterin levitykseen käy hyvin hännäkäs koira. Asettuu vaan sopivaan kulmaan ja alkaa kehumaan, niin johan tulee siloisat posket emännelle. :) - Hertha
Minä myös säästän kumilenkit.
Ja tarkkana, siistinä ihmisenä jaottelen kumilenkeistä puhtaat ja vähemmän puhtaat. Puhtaat käytän ruokapussien ja kauneudenhoitojuttujen kiinnittelemiseen ja vähemmän puhtaat muuhun.
Toisinaan myös pesen kumilenkit.Olet todellinen talousihminen.
- jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
Olet todellinen talousihminen.
Ei vaan tuo kotiväki aina ihaile. :) Väittävät joutavanpäiväiseksi kynsistelijäksi. :D
Minä myös säästän kumilenkit.
Toisinaan myös pesen kumilenkit.Aivan myksistyn ihailusta. Tätä on pakko kysyä, onko sinulta koskaan värjääntynyt koko pyykki epämääräisen väriseksi? Tietenkin vielä, mikä sitten neuvoksi?
Kunnioitan vilpittömästi taloustaitojasi, tuskin pääsen samaan järjestelmällisyyteen ikinä.- jorojukka-kukka
Tittelityy kirjoitti:
Aivan myksistyn ihailusta. Tätä on pakko kysyä, onko sinulta koskaan värjääntynyt koko pyykki epämääräisen väriseksi? Tietenkin vielä, mikä sitten neuvoksi?
Kunnioitan vilpittömästi taloustaitojasi, tuskin pääsen samaan järjestelmällisyyteen ikinä.Mukava saada kehuja, sillä perheeni ei aina ole yhtä innoissaan. :)
Puolisoltani pyykki värjääntyy usein esim. vaaleanpunaiseksi ja uudet ihanat vitivalkoiset pikkuhousuni ovat saaneet uuden sävytyksen. Selityksenä saan, että VAHINGOSSA koneeseen luiskahti yksi punainen sukka!
Minulta sitä vastoin ei värjäyksiä tapahdu. Hmmm...kerran joku pusero antoi harmaan sävytyksen valko-mustiin puseroihini. Silkkaa huolimattomuuttani! Tapaus harmittaa, sillä valkoinen ei useista pesukerroista huolimatta ole saanut takaisin valkoisuuttaan, vaan minulla on pari vaaleanharmaa-musta paitaa. :(
Neuvoksi pyykin pesuun sanon, että pyykin lajittelu pitää suorittaa todella huolella. Laittaa vaikka neljä vaatetta koneeseen, jottei värjääntymisiä tapahdu. Energian säästöllisestihän tuo ei ole kannattavaa, mutta parempi kuin värjääntynyt lopputulos.
Pyykinpesussa muutenkin noudatan tarkkaa 30 ja 60 asteen jaottelua. Sukat, vuodevaatteet ja pyyhkeet kuuluvat 60 asteen pesuun ja muut 30 asteeseen. - apu
Tittelityy kirjoitti:
Aivan myksistyn ihailusta. Tätä on pakko kysyä, onko sinulta koskaan värjääntynyt koko pyykki epämääräisen väriseksi? Tietenkin vielä, mikä sitten neuvoksi?
Kunnioitan vilpittömästi taloustaitojasi, tuskin pääsen samaan järjestelmällisyyteen ikinä.Ämpäriin pieni loraus kloriittia ja siinä antaa vähän aikaa olla, niin eiköhän värjäymät lähde. Ei pidä antaa olla liian kauan, muutoin voi lähteä alkuperäinenkin väri.
apu kirjoitti:
Ämpäriin pieni loraus kloriittia ja siinä antaa vähän aikaa olla, niin eiköhän värjäymät lähde. Ei pidä antaa olla liian kauan, muutoin voi lähteä alkuperäinenkin väri.
Kokeilenkin heti.
- Hertha
Tittelityy kirjoitti:
Kokeilenkin heti.
eivät välttämättä siedä kloriittia. Se on aikamoinen myrkky.
- jorojukka-kukka
Hertha kirjoitti:
eivät välttämättä siedä kloriittia. Se on aikamoinen myrkky.
Olisin kloriitin kanssa aika varovainen. :)
On muuten olemassa jokin varta vasten suunniteltu aina värjääntyneille vaatteille, mutta en ole löytänyt/jaksanut etsiä kaupasta. JOS joku tietää sen nimen, niin ilmoittanee. - Sanelma
Olisin kloriitin kanssa aika varovainen. :)
On muuten olemassa jokin varta vasten suunniteltu aina värjääntyneille vaatteille, mutta en ole löytänyt/jaksanut etsiä kaupasta. JOS joku tietää sen nimen, niin ilmoittanee.Sama firma, joka valmistaa tekstiilivärejä kotivärjäykseen myy myös värinpoistonappia.
- Sanelma
Sanelma kirjoitti:
Sama firma, joka valmistaa tekstiilivärejä kotivärjäykseen myy myös värinpoistonappia.
http://www.transmeri.fi/index.cfm?cd=21379&doc=620&language=Finnish
- ex--lotta
P.e.p.e. kirjoitti:
Tuo ekologisesti kestävä -määrite turkisten yhteydessä on hiukan harhaanjohtava. Kun ottaa huomioon turkistarhauksen vahingolliset vaikutukset niin eläimille kuin ympäristölle esim. ammoniakkipäästöjen muodossa, niin kuulostaa hullulta puhua ekologisesti kestävästä vaihtoehdosta.
- jorojukka-kukka
Sanelma kirjoitti:
Sama firma, joka valmistaa tekstiilivärejä kotivärjäykseen myy myös värinpoistonappia.
Hienoa että löytyi apu tuohonkin ongelmaan.
- k-mamma
apu kirjoitti:
Ämpäriin pieni loraus kloriittia ja siinä antaa vähän aikaa olla, niin eiköhän värjäymät lähde. Ei pidä antaa olla liian kauan, muutoin voi lähteä alkuperäinenkin väri.
millä saat lenkkarit takaisin valkoisiksi..
ämpäriin hiukkasen tiskikoneen pesujauhetta, lenkkarit sinne (sopii myös duunari-äijien työvaatteisiin)
anna liota vedessä. sekoita välillä vaikka puukepillä tms, älä kädellä.
myös sukat, joihin ei pesukone auta, muuttuvat jälleen valkoiseksi.
Kyseessä tietty vahva aine, eli ei kaikki materiaalit kestä.
Itsellä kyllä ei mikään kangas ole rikki mennyt.
viimeksi kyseisellä keinolla puhdistin vanhan luonnonvalkoisen laukun, joka oli auton takakontissa maannut, tuli kuin uusi.. :)
omista, enkä aijo hankkia, enkä sellaista käyttäisikään..
- k-mamma
Omistan 2 turkkia, aitoja.
Toisen ostin pelastusarmeijan kirppikseltä vuosia sitten.
Toisen sain sukulaiselta, tosin kyseinen turkki on menossa roskikseen, kun karvat irtoilee -> vanha.
(tai talon askartelukerholle materiaaliksi)
Turkki on lämmin, mutta pirskatin painava, vaikka lyhyt malli onkin.
Hyvin harvoin tulee käytettyä. - Feministineiti
Minulla on kolme minkkiturkkia. Aitoja jokainen tietysti. Jokainen itseään kunnioittava mies ostaa naiselleen minkkiturkin.
- Hertha
Minulla ei ole kolmea itseäänkunnioittavaa miestä.
- jorojukka-kukka
Minäpä olen ottanut aina tuon rahana! :D
- mariamagda
En omista, enkä tule omistamaankaan.
Tekoturkis on päällä näillä ilmoilla ja se on hyvin lämmin.
Aina riittää ihmisiä, joiden mielestä oikea turkki olisi vaan se aito ja hyvä.- K. Orava
Jeps, kyllä ekologinen ihminen joka kannattaa kestävää kehitystä tietenkin pitää tekoturkkia joka on tehty Kiinassa ja jonka valmistamiseen kuluneella öljyllä olisi lämmittänyt kerrostaloa pari viikkoa.
Näin juuri maailma pelastuu. - mariamagda
K. Orava kirjoitti:
Jeps, kyllä ekologinen ihminen joka kannattaa kestävää kehitystä tietenkin pitää tekoturkkia joka on tehty Kiinassa ja jonka valmistamiseen kuluneella öljyllä olisi lämmittänyt kerrostaloa pari viikkoa.
Näin juuri maailma pelastuu.Meillä oli kotona lampaita, kun olin pieni tyttö. Tulin yhden karitsan äidiksi, kun oma äiti hylkäsi.
Myöhemmin niistä tuli taljat. Minulla on jostain syystä yksi talja, vaikka niistä silloin kieltäydyin, en tiedä onko se oman lapseni talja vai jonkun muun kaverini. - K. Orava
mariamagda kirjoitti:
Meillä oli kotona lampaita, kun olin pieni tyttö. Tulin yhden karitsan äidiksi, kun oma äiti hylkäsi.
Myöhemmin niistä tuli taljat. Minulla on jostain syystä yksi talja, vaikka niistä silloin kieltäydyin, en tiedä onko se oman lapseni talja vai jonkun muun kaverini.Kyseessä siis tuotantoeläinten inhimillistäminen, ymmärrän.
Se nyt vain on sillä lailla, että ihminen käyttää eläimiä ravinnokseen ynnä muuten hyödykseen.
Toisekseen ymmärtänet, että et voi olla lampaan äiti. Lampaan hoitaja kylläkin, muttet äiti. - Kurrelle
K. Orava kirjoitti:
Kyseessä siis tuotantoeläinten inhimillistäminen, ymmärrän.
Se nyt vain on sillä lailla, että ihminen käyttää eläimiä ravinnokseen ynnä muuten hyödykseen.
Toisekseen ymmärtänet, että et voi olla lampaan äiti. Lampaan hoitaja kylläkin, muttet äiti.Eläimet ovat inhimillisiä olentoja.
- Sanelman
Neljä aitoa turkkia ja yksi teko. Aito kettupuuhka, jota en ole tosin koskaan itse käyttänyt, se on kissojen lähitaisteluharjoituksiin. Ja kettusomisteinen nahkahuppu. Tarvitsen vielä harmaat minkkikorvaläpät, ei ole osunut silmiin.
Nykyaikaiset turkit eivät ole raskaita. Minkkiturkki on äärettömän käytännöllinen, sillä se kestää pienen vesitihkunkin. Kuraroiskeet on helppo vain pyyhkäistä helmasta. Oikea turkki on kestävä ja ekologinen valinta. Sellaisenaan kestää hyvin kymmenkunta vuotta, ja ja pienen remontoinnin jälkeen toisen mokoman. - Antsu
Kyllä feministi näyttää parhaalta juuri turkiksissa.
- Animus
...jossa tassut jäljellä. Perintönä isoäidiltä. Mutta mutsi ei anna sitä mulle, kun antaisin sen kissoille leluks. Eihän sellasella muuta järkevää käyttöä ole.
Miten tää muuten liittyy feminismiin...? - nnne
:D En ole himoluonnonsuojelija, jos en täysin välimpitämätönkään eläinten oikeuksien suhteen.
Tädillä, äidillä ja isomummolla on turkit. Itse en ole koskaan niistä perustanut, enkä ostaisi. Ei vain sovi "tyyliini".
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2371568Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle231354- 961306
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61197Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9978- 14952
Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66915- 32890
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43881