Tällä palstalla niin usein mainittu Jean Roos opettaa kasteesta aivan Luterilaisen näkemyksen mukaan, kuulin sen omin korvin.
Hänen kasteopetuksensa on siis vastoin sitä mitä helluntaiherätys opettaa, mutta juuri samaa, mitä kaikkien hyvin tuntema Markku Koivisto opettaa.
Sen vuoksi hänen kokouksensa ovat melko suosittuja ja karismaattisia.
Jean Roos
25
1162
Vastaukset
- sunnyriver
Raamattua voi silti lukea avoimin silmin, ja saattaapa vielä tulla ahaa-elämyksiäkin.
Herra siunatkoon kaikkia Häneen uskovia ja vieköön täyteen Kristuksen tuntemiseen! - RitariOlevainen
Heidän evankeliumi onkin ihmismielen mukaista, Raamatun, Jeesuksen ja Paavalin julistama evankeliumi ei ollut, eikä ole edelleenkään ihmismielen mukaista!
-Kaikki sirkusmainen (sirkus ei sinänsä ole mikään paha asia) vouhottaminen menee jumalattomaan maailmaan, Kristuksen totuus on edelleen epäsuosiossa, ja siksi sitä vierastetaan.Paavalihan oli koko elämänsä ajan eri linjoilla Jeesuksen kanssa.
Paavalihan kehitti oman uskonnonkin ja kehitti oman Jumalan kuolleeesta vihollisestaan Jeesuksesta joka soveltui hyvin marttyyriksi.
Kuolleistahan ei Paavalille haittaa ollut ja Jeesus sopi siihen hommaan kuolleena kun piti saada juutalaisiakin porukkaan.- Lukihäiriöinen
Tedäppä, että sinussa tämä, arvosteluhenki rehoittaa, joka monet eksyttää varoitan.
- hirvas
jotakin ihmispäätelmää enemmän kuin Jeesuksen totuutta ?
Raamattu on ainoa totuus, ja kaikki muu opetus on ihmisistä. - kristittymies
Enpä usko. lapsikastetta ei Raamatusta löydy. Roos opettaa myös ns. ennaltamääräämisoppia; jumala pelastaa ne, jotka haluaa pelastaa.
- Lukihäiriöinen
On lapsen kaltainen, joka ei usko niinkuin lapsi ei voi päästä Jumalan valtakuntaan.
Jumala on ennalta valinnut omansa, sen tähden Hän kutsuu toki kaikkia ihmisiä, mutta kaikki eivät kuule hänen kutsuaan.
Jokainen joka Uudesti syntyy ylhäältä on saava Pyhän Hengen, ja sen kautta synnin tunnon.
Raamatun Sanan kautta, Pyhä Henki Kirkastaa Sanaa.
Jokaisessa ihmisessä on vajavuuksia, kukaan ei ole täydellinen, niinkuin Jeesus täydellinen on.
- Lukihäiriöinen
Lapsi otetaa Jumalan valtakunnan jäseneksi kasteessa, joloin lapsella ei ole teko syntjä.
Hänen syntinsä annetaan anteeksi tässä yhteydessä.
JOKAISESSA PERHEKUNNASSA ON PERISYNTI, JOKA KATKAISTAAN VASTA UUDESTI SYNTYMÄSSÄ, KUN IHMINEN UUDESTI SYNTYY YLHÄÄLTÄ, JA TULLE OSALLISEKSI JUMALAN VATAKUNNASTA. SILLOIN KUN HÄN TUNNUSTAA SYNNIT JEESUKSEN EDESSÄ. PYHÄ HENKI, OPETTAA SANAA RAAMATUN KAUTTA.- hirvas
usko ja hengellisyys näkyy kaduilla, pubeissa, ja jokapaikassa, jossa tapellaan, reuhataan, tehdään väkivaltaa, huorataan ym ym...
Ja yhtäkään tuollaisen syntisen elämän viettäjää ei ole erotettu evl-seurakunnasta, kaikki kelpaa, elipä sitten kuinka riettaasti hyvänsä.
Mutta eihän kirkon keksimältä käytännöltä voi muuta odottakaan. Ensin tehdään "pakkokaste" ymmärtämättömälle ja liitetään seurakunnan jäseneksi. Aniharva näistä kastetuista on myöhemmässä elämässään tosi kristitty, loput 95% elää ilman uskoa ja tekee kaikkea mahdollista.
Eli minä näkisin niin, ettei ihminen ole koskaan saanutkaan raamatullista kastetta lapsikasteessa, vaan se on paremminkin rituaali.
Vasta parannuksen tehnyt ja Jeesukseen todella uskova saa sen kasteen, jonka lahjana on Pyhä Henki.
Tuosta lienee turha keskustella, sillä kirkolla on oma mallinsa, eikä se sitä muuta, vaikka tietääkin sen olevan merkityksetön ihmisen pelastusta ajatellen. - Lukihäiriöinen
hirvas kirjoitti:
usko ja hengellisyys näkyy kaduilla, pubeissa, ja jokapaikassa, jossa tapellaan, reuhataan, tehdään väkivaltaa, huorataan ym ym...
Ja yhtäkään tuollaisen syntisen elämän viettäjää ei ole erotettu evl-seurakunnasta, kaikki kelpaa, elipä sitten kuinka riettaasti hyvänsä.
Mutta eihän kirkon keksimältä käytännöltä voi muuta odottakaan. Ensin tehdään "pakkokaste" ymmärtämättömälle ja liitetään seurakunnan jäseneksi. Aniharva näistä kastetuista on myöhemmässä elämässään tosi kristitty, loput 95% elää ilman uskoa ja tekee kaikkea mahdollista.
Eli minä näkisin niin, ettei ihminen ole koskaan saanutkaan raamatullista kastetta lapsikasteessa, vaan se on paremminkin rituaali.
Vasta parannuksen tehnyt ja Jeesukseen todella uskova saa sen kasteen, jonka lahjana on Pyhä Henki.
Tuosta lienee turha keskustella, sillä kirkolla on oma mallinsa, eikä se sitä muuta, vaikka tietääkin sen olevan merkityksetön ihmisen pelastusta ajatellen.Minä en kuulu mihinkään lahkoon, mutta minut on kastettu lapsena.
Mitä syntisiin tulee, eikö jeesuksen työ olisi Ristillä ollut aivan turha, jos ei syntiset voisi tulla hänen eteensä, eikö Hän tullut juuri syntisä varten mailmaan.
Jumala niin paljon meitä ihmisiä rakasti, että Hän antoi Ainokaisen Poikansa, ettei kukaan joka Häneen uskoo hukkuisi.
Särkynyttä ruokoa, Hän ei muserra.
Jos olet noin tuomio henkinen mene nopeasti Jeesuksen eteen ja tee parnnus, ettei Sana sinua tuomitsisi.
Tiedätkö ihminen itse valitsee, minkä tien valitsee, kannattaa vain katsoa ettei itse syntiin lankea, ja näin ei Sana tuomitsisi. - hirvas
Lukihäiriöinen kirjoitti:
Minä en kuulu mihinkään lahkoon, mutta minut on kastettu lapsena.
Mitä syntisiin tulee, eikö jeesuksen työ olisi Ristillä ollut aivan turha, jos ei syntiset voisi tulla hänen eteensä, eikö Hän tullut juuri syntisä varten mailmaan.
Jumala niin paljon meitä ihmisiä rakasti, että Hän antoi Ainokaisen Poikansa, ettei kukaan joka Häneen uskoo hukkuisi.
Särkynyttä ruokoa, Hän ei muserra.
Jos olet noin tuomio henkinen mene nopeasti Jeesuksen eteen ja tee parnnus, ettei Sana sinua tuomitsisi.
Tiedätkö ihminen itse valitsee, minkä tien valitsee, kannattaa vain katsoa ettei itse syntiin lankea, ja näin ei Sana tuomitsisi.esimerkin, miten Jeesuksen opetus on väännetty toteutettavaksi omia tarkoitusperiä varten, kuten evl-kirkko tekee. Sinulle lienee turha sanoa totuutta, joka kuuluu:
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. - SANAJÄRJESTYKSEN
hirvas kirjoitti:
esimerkin, miten Jeesuksen opetus on väännetty toteutettavaksi omia tarkoitusperiä varten, kuten evl-kirkko tekee. Sinulle lienee turha sanoa totuutta, joka kuuluu:
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.ja vesikasteen ratkaisevan pelastumisen, niin silloin minä uskoisin tietenkin sen, mikä Jeesuksen omaa lausumaa on:
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - suppeaa otantaa
hirvas kirjoitti:
esimerkin, miten Jeesuksen opetus on väännetty toteutettavaksi omia tarkoitusperiä varten, kuten evl-kirkko tekee. Sinulle lienee turha sanoa totuutta, joka kuuluu:
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Raamatusta, sillä sinä saat tuolla tavalla aivan valheellisen kuvan Jumalan ilmoituksista.
Jeesus sanoo, että joka ei USKO, se tuomitaan kadotukseen.
Markus 16
10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. - hirvas
SANAJÄRJESTYKSEN kirjoitti:
ja vesikasteen ratkaisevan pelastumisen, niin silloin minä uskoisin tietenkin sen, mikä Jeesuksen omaa lausumaa on:
Matteus 28
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."elävä esimerkki siitä, miten Lutherin ja muiden kasteoppi on ohittanut Jumalan sanan.
Ja kun katsot mihin vaan, niin siellä ne kastetut evl-jumalattomat viettävät jumalatonta elämää.
Tämäkö on sinun mielestä oikein ja Jumalan tahto? - ole Jumalan tahto,
hirvas kirjoitti:
elävä esimerkki siitä, miten Lutherin ja muiden kasteoppi on ohittanut Jumalan sanan.
Ja kun katsot mihin vaan, niin siellä ne kastetut evl-jumalattomat viettävät jumalatonta elämää.
Tämäkö on sinun mielestä oikein ja Jumalan tahto?että yksikään hukkuu. Tietän, että maallinen kaste ei ratkaise pelastumista, vaan usko ja sen jälkeen Jumalan antama syntyminen Itsestään.
- hirvas
ole Jumalan tahto, kirjoitti:
että yksikään hukkuu. Tietän, että maallinen kaste ei ratkaise pelastumista, vaan usko ja sen jälkeen Jumalan antama syntyminen Itsestään.
ja sitäpaitsi Raamatussakin kastettiin vain ne, jotka ottivat vastaan Jeesuksen sanat ja uskoivat Häneen. Ja kaste suoritetiin upottamalla veteen.
- väitellä
hirvas kirjoitti:
ja sitäpaitsi Raamatussakin kastettiin vain ne, jotka ottivat vastaan Jeesuksen sanat ja uskoivat Häneen. Ja kaste suoritetiin upottamalla veteen.
tahdot ja jos jompi kumpi vesikaste on mielestäsi väärä, niin kysynpä, onko se vesikaste väärä, jossa sinut lapsena vanhempien, joko uskonteon tai tavan vuoksi kastettiin JEESUKSEN NIMEEN.
Vai onko väärin hyljätä vanhempien teko ja polkea se maahan, eli häväistä vanhempien teko ja Jumalan vaatimus yhdestä kasteesta ja mennä ottamaan kaste aikuisena siihen SAMAAN NIMEEN, johon oli jo vauvana kastettu.
Kuten omin silmin sait Raamatusta lukea sen, että Jeesus käskee kastaa Hänen nimeensä ja opettaa pitämään Jumalan Sana ja lupaa pysyä maailman loppuun asti heidän kanssaan, jotka sen Sanan uskovat. - hirvas
väitellä kirjoitti:
tahdot ja jos jompi kumpi vesikaste on mielestäsi väärä, niin kysynpä, onko se vesikaste väärä, jossa sinut lapsena vanhempien, joko uskonteon tai tavan vuoksi kastettiin JEESUKSEN NIMEEN.
Vai onko väärin hyljätä vanhempien teko ja polkea se maahan, eli häväistä vanhempien teko ja Jumalan vaatimus yhdestä kasteesta ja mennä ottamaan kaste aikuisena siihen SAMAAN NIMEEN, johon oli jo vauvana kastettu.
Kuten omin silmin sait Raamatusta lukea sen, että Jeesus käskee kastaa Hänen nimeensä ja opettaa pitämään Jumalan Sana ja lupaa pysyä maailman loppuun asti heidän kanssaan, jotka sen Sanan uskovat.kaste, sillä enhän minä ollut uskossa enkä ymmärtänyt mitään muutakaan.
Kyse ei ole vanhempien häväisystä, vaan sitä, että heille oli opetettu kirkon taholta tämä malli, jota pidettiin tietysti jo perinteisesti oikeana. Sitä ei kukaan edes kyseenalaistanut.
Raamatussa ei pappi kierrellyt kastamassa erikseen vastasyntyneitä. Sitä ei tehty koskaan. Poikalapsien ymnpärileikkaus tehtiin 8 päivän ikäisenä, muttei kastetta.
Jos perhekunta tuli uskoon, silloin kastettiin koko perhekunta, ja lapsia voi olla mukana.
Olet oikeassa, että on vain yksi kaste, mutta sen voi vastaanottaa vain parannuksen tehnyt ja Jeesukseen uskova ihminen. Vai tarkoitatko, että syntisillä ei ole mitään estettä ottaa vastaan kaste? - ympärileikkauksen
hirvas kirjoitti:
kaste, sillä enhän minä ollut uskossa enkä ymmärtänyt mitään muutakaan.
Kyse ei ole vanhempien häväisystä, vaan sitä, että heille oli opetettu kirkon taholta tämä malli, jota pidettiin tietysti jo perinteisesti oikeana. Sitä ei kukaan edes kyseenalaistanut.
Raamatussa ei pappi kierrellyt kastamassa erikseen vastasyntyneitä. Sitä ei tehty koskaan. Poikalapsien ymnpärileikkaus tehtiin 8 päivän ikäisenä, muttei kastetta.
Jos perhekunta tuli uskoon, silloin kastettiin koko perhekunta, ja lapsia voi olla mukana.
Olet oikeassa, että on vain yksi kaste, mutta sen voi vastaanottaa vain parannuksen tehnyt ja Jeesukseen uskova ihminen. Vai tarkoitatko, että syntisillä ei ole mitään estettä ottaa vastaan kaste?sijaan on tullut kaste ja uskon myötä sydämen ympärileikkaus.
Lue Raamatusta, että kasteessa saa synnit anteeksi, vaikka jääkin lihallisuuteen ja tämä syntien anteeksi antamaus on luvattu heille, jotka kaukana ovat ja jotka ovat lähellä ja lapsillekin tämä lupaus annettiin.
Vesikaste ei pelasta ketään, sillä täytyy tapahtua sydämen ympärileikkaus, eli uudesti syntyminen ennen, kuin pelastus on tullut osaksi.
Lapsikaste on kelvollinen kaste, vaikka monet sen hukkaan heittävät, koska he eivät tahdokaan seurata Jeesusta. Aikuisena annettu kaste menee sydämen ympärileikkaamattomuuden, eli kovuuden takia täysin hukkaan.
Minä en ole tuomitsemassa heitäkään, jotka vanhempiensa teon ja Jumalan käskyn yhdestä kasteesta hukkasivat, vaan olen kertomassa, että USKO JEESUKSEEN pelastaa ja siitä seuraa uudesti syntyminen, eli ihminen saa VOIMAN elää Jumalan tahdossa. - hirvas
suppeaa otantaa kirjoitti:
Raamatusta, sillä sinä saat tuolla tavalla aivan valheellisen kuvan Jumalan ilmoituksista.
Jeesus sanoo, että joka ei USKO, se tuomitaan kadotukseen.
Markus 16
10 Tämä meni ja vei sanan niille, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa ja jotka nyt murehtivat ja itkivät.
11 Mutta kun he kuulivat, että hän eli ja että Maria oli hänet nähnyt, eivät he uskoneet.
12 Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään.
13 Hekin menivät ja veivät sanan toisille; mutta nämä eivät uskoneet heitäkään.
14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.siitä muutu miksikään, vaikka lukisit koko raamatun.
hirvas kirjoitti:
Tuosta lienee turha keskustella, sillä kirkolla on oma mallinsa, eikä se sitä muuta, vaikka tietääkin sen olevan merkityksetön ihmisen pelastusta ajatellen.asiassa että turhaa touhua lapsikaste ja kirkkonkuuluminen pelastuksen kannalta,siis eivät pelastu jos eivät uudestisynny ja ota JEESUSTA sydämeen.MAT.28:19-20 KERTOO MITEN homma menee,noiten jakeiten välissä ei oo pistettä eikä pilkua,voiko vauvalta vaatia tekoja,eli VIELÄ KERRAN MITEN HOMMA MENEE ENSIN USKOTAAN JEESUKSEEN SITTEN MENNÄÄN KASTEELLE,JOHON VANHA IHMINEN JÄÄ JA UUSI LUOMUS NOUSEE.TÄMÄ ON RAAMATULINEN TEKO.
- PROFEETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
En ole miehen mielipidettä kuullut.Jos niin on,siinä tapauksessa hän opettaa väärin.
- Anonyymi
Moi täällä Pentti pena taas. Missä nelijalkainen on? Ei kuulunu pitkään aikaa mitään.
- Anonyymi
Hän on harhaoppinen itsensäkorottaja, joka keksii puheisiinsa toinen toistaan hurjempia valheita.
- Anonyymi
Missä Jean Roos on nyt on sulkennut nettisivunsa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078