Pesäpallokentän

budjetin tosiasiat

Kaupungin vuoden 2007 budjetissa on pesäpallokentän
uusimiseen varattu 150 000 muualta säästyvä 10 000. Kentän vanha peltosalaojitus uusitaan.

Vuoden 2008 budjettiin tarvitaan 120 000. Yhteensä
280 000 josta urakoitsijan osuus 258.000.

Valtionosuutta saadaan tähän summaan 43 000.

Kaupunki saa avl:n takaisin palautusjärjestelmän kautta. Tässä ovat faktat. Yli 25 vuotta vanhan salaojituksen uusiminen on välttämätöntä. Tässä
rakennetaan liikuntapaikka vuosikymmeniksi.

Netti on tiedon mutta myös väärän tiedon levityspaikka. Tässä oli selvä esimerkki.

16

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktoista.

      Minä en tee yhtään mitään näillä "tosiasioilla" niinkauan kun terveyskeskuksen käytävillä makaa sairaita. Tuokin raha menisi hyötykäyttöön sijoittamalla se kunnon jalkakäytäviin. On järkyttävää seurata sinnikkäitä vanhuksia kamppailemassa rollaattoreillaan, nuorempia lastenvaunuineen ja koululaisia polkupyörineen tuolla keskustassa.

      • Kauhavalla

        Voi voi. Onko papparaisella ongelmia rollaattorin kanssa. Mutta kun kerran kertomasi mukaan makaat terveyskeskuksen käytävällä, niin mitä jalkakäytävillä teet. Toivotaan jonkun lyövän sulle soppaa suuhun siellä terkkarissa, ettet ihan kuihdu pois. Vaikka ihan hyvin saisit kuihtua.


      • vanha virsi..

        Tämä valittaja se osaa esittää maailman parantajaa. "Minä en tee yhtään mitään näillä "tosiasioilla" niinkauan kun terveyskeskuksen käytävillä makaa sairaita." Aloittajan viesti olikin varmasti tarkoitettu pelkästään sinulle.

        Satsaamalla liikuntapaikkoihin vaikutetaan pitkällä tähtäimellä siihen, että vähemmän porukkaa toivottasti makaa siellä terveyskeskuksessa. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kukin henkilö osaa itse käyttää näitä liikuntapaikkoja hyödykseen.


      • papparaisella.
        Kauhavalla kirjoitti:

        Voi voi. Onko papparaisella ongelmia rollaattorin kanssa. Mutta kun kerran kertomasi mukaan makaat terveyskeskuksen käytävällä, niin mitä jalkakäytävillä teet. Toivotaan jonkun lyövän sulle soppaa suuhun siellä terkkarissa, ettet ihan kuihdu pois. Vaikka ihan hyvin saisit kuihtua.

        Jäi vissiin huomaamatta, että edellisen kirjoittaja ei puhunut itsestään vaan lähinnä myötätunnosta toisia huonommassa asemassa olevia ihmisiä kohtaan.

        Kirjoittajapapparaisella on selvästi isohko ongelma omanapaisesta maailmankuvastaan, jota hän joutuu vielä vakavammin pohtimaan siellä terveyskeskuksen käytävillä maatessaan tai rollaattorin kanssa keskustan kaduilla kompuroidessaan.


      • vanhaa jankkausta.
        vanha virsi.. kirjoitti:

        Tämä valittaja se osaa esittää maailman parantajaa. "Minä en tee yhtään mitään näillä "tosiasioilla" niinkauan kun terveyskeskuksen käytävillä makaa sairaita." Aloittajan viesti olikin varmasti tarkoitettu pelkästään sinulle.

        Satsaamalla liikuntapaikkoihin vaikutetaan pitkällä tähtäimellä siihen, että vähemmän porukkaa toivottasti makaa siellä terveyskeskuksessa. Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että kukin henkilö osaa itse käyttää näitä liikuntapaikkoja hyödykseen.

        Kuinkamonta lapualaista "liikkuu" kyseessäolevalla "liikuntapaikalla"?


      • paremmin
        papparaisella. kirjoitti:

        Jäi vissiin huomaamatta, että edellisen kirjoittaja ei puhunut itsestään vaan lähinnä myötätunnosta toisia huonommassa asemassa olevia ihmisiä kohtaan.

        Kirjoittajapapparaisella on selvästi isohko ongelma omanapaisesta maailmankuvastaan, jota hän joutuu vielä vakavammin pohtimaan siellä terveyskeskuksen käytävillä maatessaan tai rollaattorin kanssa keskustan kaduilla kompuroidessaan.

        Niin ukonkäppyrä sanoi: "Minä en tee yhtään mitään näillä "tosiasioilla" niinkauan kun terveyskeskuksen käytävillä makaa sairaita"

        Miten tuon nyt tulkitsee. Täytyhän ukonkäppyrän maata siellä käytävällä. Meillä Kauhavalla asiat paremmin, mutta teillä lapualaisilla näyttää olevan sairaalan käytävillä makaavilla riehnaisilla ukonkäppyröillä tietokoneen käyttömahdollisuus. Jotain hyvää.


    • tiedottamisesta

      Tässä maailmanajassa tiedottaminen kannattaa ottaa vakavasti. Sormi viisaa Lapuan kaupunkiin ja Lapuan Sanomiin. Entinen peli ei vetele, kaikki tulee julki ennemmin tai myöhemmin. Internet on Ilmestyskirjan peto hyvässä ja pahassa. Paluuta entiseen ei ole.

      • kukaan ole salannut

        Ei tässä mistään tiedon saamisesta ole kysymys, budjettikirjassa on kerrottu pesäpallokentän 2007 rahasta, vaatii vaivaa kun ottaa selvää.


      • kukaan ole salannut kirjoitti:

        Ei tässä mistään tiedon saamisesta ole kysymys, budjettikirjassa on kerrottu pesäpallokentän 2007 rahasta, vaatii vaivaa kun ottaa selvää.

        Eikös Eduskunnan apulaisoikeusasiamies juuri puuttunut tuohon tiedottamiseen tai sen puuttumiseen tehokaasua asiassa?
        http://www.netikka.net/apualapua/oapaato3.html


      • vaatimus
        kukaan ole salannut kirjoitti:

        Ei tässä mistään tiedon saamisesta ole kysymys, budjettikirjassa on kerrottu pesäpallokentän 2007 rahasta, vaatii vaivaa kun ottaa selvää.

        Kuka mitään puhui SALAAMISESTA? Fakta on, että kaupunki antoi lehteen tiedot, kansa luki ja teki johtopäätökset annetun perusteella. Olisiko pitänyt vielä mennä konsultoimaan budjettikirjaa ennen kuin sanoo asiasta jotain? Camoon. Jos maakuntalehtiä ei kiinnosta kertoa riittäväst onhan Lapuan Sanomat.


      • Kauhavalle
        vaatimus kirjoitti:

        Kuka mitään puhui SALAAMISESTA? Fakta on, että kaupunki antoi lehteen tiedot, kansa luki ja teki johtopäätökset annetun perusteella. Olisiko pitänyt vielä mennä konsultoimaan budjettikirjaa ennen kuin sanoo asiasta jotain? Camoon. Jos maakuntalehtiä ei kiinnosta kertoa riittäväst onhan Lapuan Sanomat.

        Meillä on kaikki teitä paremmin


      • hyvään kuntoon
        vaatimus kirjoitti:

        Kuka mitään puhui SALAAMISESTA? Fakta on, että kaupunki antoi lehteen tiedot, kansa luki ja teki johtopäätökset annetun perusteella. Olisiko pitänyt vielä mennä konsultoimaan budjettikirjaa ennen kuin sanoo asiasta jotain? Camoon. Jos maakuntalehtiä ei kiinnosta kertoa riittäväst onhan Lapuan Sanomat.

        Hyväksyn kentän kuntoon saattamisen, nuorison aktiivisuus tarvitsee areenoita.


      • tervettä puuhaa:

      • ylläpito halpaa

      • väärä päivänmäärä
        ylläpito halpaa kirjoitti:

        Pelläpallokentällä istutaan penkeillä epämukavasti,
        vaakasade tulee sisään, tuulee, lämmintä pitää olla
        päällä. Energiakuluja ei ole joten sen ylläpito on halpaa.

        Päivittyy väärin.


      • lapualla
        väärä päivänmäärä kirjoitti:

        Päivittyy väärin.

        pesäpalloa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe