Alussa käärme (Perkele) sai Eevan uskomaan, ettei Herran Sana "sinä päivänä kun te siitä(hyvän- ja pahantiedon puusta)" syötte ette suinkaan kuole, vaan te tulette olemaan niin kuin Jumala. Aadam kuunteli vaimoaan ja söi myös kielletystä puusta, mikä se sitten olikaan. Jumala sanoi, että hyvän- ja pahantiedon puusta syöminen on kuoleman syy.
Otapa minuun yhteyttä
Voi tätä pimeyttä seurakunnissa!
22
321
Vastaukset
Nyt mä otin pyynnöstäsi osaa siihen risti-ketjuun ja vielä varmuuden vuoksi siihen toiseenkin. Mitähän tässä ketjussa tapahtuu...
Näin eksytys etenee.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Menestysteologia- mjuy654
kannattajia,ainakin eroesta sen huomaa.
- leahim
Naisenko siis on syy????
Kun mieskin lankesi.
Ei olisi ollut pakko ottaa omenaa
Eevan kädestä.
Eihän?Tuo"otappa minuun yhteyttä"oli Jukka.Finlandit tuntien tietynlainen "provo"että hän ei lankea syntiin. ..
Sillai provo, että "katsotaampa kuinka käy".
Voin olla väärässäkin mutta minusta tuntuu ettei hän vastaa meille mitään.- -mietiskelijä-
että Eeva tarjosi miehelleen omenaa? Missä niin on kirjoitettu? Ei ainakaan Jumalan Sanassa. Tässä ei ole kysymys omenapuusta vaan hyvän- ja pahantiedon puusta sekä sen hedelmästä, ja se sanotaan yksiselitteisen selvästi raamatussa.
Paavalin opetuksen mukaan nainen lankesi syntiin ja sai myös miehensä lankeamaan. Syntiinlankeemus kulki tässä järjästyksessä. Syy lankeemukseen oli se, että luotu ihminen luopui Jumalasta tahtoen itse olla oma jumalansa. Ja niinhän siinä kävikin.
Jeesuksen lunastustyö käy käsiksi tähän ihmisen syntiin ja haluun olla itse oma jumalansa, riippumaton Luojastaan. Jeesuksen sovituskuolema ristillä ja ylösnousemus johtavat langenneen ihmissuvun takaisin Jumalan yhteyteen, koska Jeesus oli viimeinen Aadam ja ylösnoustuaan ensimmäinen uuden ihmissuvun esikoinen. -mietiskelijä- kirjoitti:
että Eeva tarjosi miehelleen omenaa? Missä niin on kirjoitettu? Ei ainakaan Jumalan Sanassa. Tässä ei ole kysymys omenapuusta vaan hyvän- ja pahantiedon puusta sekä sen hedelmästä, ja se sanotaan yksiselitteisen selvästi raamatussa.
Paavalin opetuksen mukaan nainen lankesi syntiin ja sai myös miehensä lankeamaan. Syntiinlankeemus kulki tässä järjästyksessä. Syy lankeemukseen oli se, että luotu ihminen luopui Jumalasta tahtoen itse olla oma jumalansa. Ja niinhän siinä kävikin.
Jeesuksen lunastustyö käy käsiksi tähän ihmisen syntiin ja haluun olla itse oma jumalansa, riippumaton Luojastaan. Jeesuksen sovituskuolema ristillä ja ylösnousemus johtavat langenneen ihmissuvun takaisin Jumalan yhteyteen, koska Jeesus oli viimeinen Aadam ja ylösnoustuaan ensimmäinen uuden ihmissuvun esikoinen.mitään. Tuo omena on jostain kumman syystä saanut tämän " hyvän ja pahantidonpuun paikan," vaikka sillä ei todellakaan ole mitään tekemistä hyvän ja pahantiedonpuun kanssa. Sitä puuta ei ole sitten Eevan ja Aadamin jälkeen nähnyt kukaan, se on salaisuus ja pysyy sellaisena.
* "< 1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala
oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2. Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3. mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
4. Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
5. vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
6. Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen HEDELMÄSTÄ ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi. >"- leahim
Mohikaani_27 kirjoitti:
mitään. Tuo omena on jostain kumman syystä saanut tämän " hyvän ja pahantidonpuun paikan," vaikka sillä ei todellakaan ole mitään tekemistä hyvän ja pahantiedonpuun kanssa. Sitä puuta ei ole sitten Eevan ja Aadamin jälkeen nähnyt kukaan, se on salaisuus ja pysyy sellaisena.
* "< 1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala
oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"
2. Niin vaimo vastasi käärmeelle: "Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa,
3. mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: 'Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi'."
4. Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;
5. vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
6. Ja vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä ja että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä; ja hän otti sen HEDELMÄSTÄ ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi. >"Ompusta vielä.
Miehellä sanotaan olevan
"aataminomena".
Mistähän se omena
tosiaan on tullut
kielletyksi hedelmäksi??
- kiukuttelee siellä
Miksi sinuun kannattaisi ottaa yhteys? Mitään uutta et esittänyt, samoja satuja vain.
- mathetes
Kyllä Jukka toi esiin mielestäni vakavan ajatuksen, ei se mikään satu ole vaikka niin väitit! Kyseessä on vakavasti otettava asia! Miksi paratiisin käärme ei ensin houkutellut Aadamia? No siksi koska se tiesi, että naisen tahto ja mieli oli ensin helpompi houtella ansaan ja sen se myös tiesi, että sitten kun nainen oli jo langetettu, oli naisen kautta helppoa langettaa myös mies! Niin myös kävi!
Olen nähnyt nykypäivänkin elämässä lukuisia tapauksia missä miestä ja hänen tahtoaan pyörittää naisen voimakas tahto, jossa mies on kuin kumipallo naisen tahdon edessä! Jos mies ei ole "valveutunut" eli riittävän tahdonvoimainen, niin hän todellakin voi joutua naisen tahdon pyöritykseen ja oma tahto on silloin totaalisesti myyty naisen tunnetahtoon!
Kun katsomme tänäpäivänä seurakuntien työntekijä listaa, niin tuo ilmiö on selkeästi nähtävissä, että naisen tahto on viety yli raamatun ilmoituksen, eli monet sellaiset seurakuntavirat ovat nykypäivänä jo naisten hallussa jotka Raamatun ilmoituksen mukaan ovat alkujaan asetettu "VAIN" miehisiksi seurakuntaviroiksi! Miehet ovat "sumutetut" naisten tunnetahdon edessä (jonka paratiisin käärme hyvin tiesi) ja niin tuo ikivanha Jumalallinen totuus on hämärtynyt inhimillisen tunnetahdon tieltä lihanmielenmukaiseksi tahdoksi ohi Raamatun totuuden! Tuo ilmiö on jo lähtenyt vyörymään kuin lumipallo ja sitä on vaikea enään pysäyttää monissa seurakunnissa joissa yhteiskunnan lainsäädäntö sanelee virkojen laillisuuden!
Vapaissa seurakunnissa tuo asia olisi vielä hoidettavissa kohtalaisen helposti jos vain veljillä vanhimmistoissa löytyisi senverran selkärankaa ja "uskallusta uhmata vaimojen/naisien tahtoa" perheriidoista huolimatta! Olen varma, että Jumala tulisi palkitsemaan sellaisen seurakunnan "ruhtinaallisesti" missä Jumalan sanaa nöyrästi kunnioitettaisiin sellaisenaan niinkuin Raamattu asian on ilmoittanut!
Vapaat suunnat ovat siis myös "sumutettu" tuon paratiisin valehtelijan kautta ja niin tuo ikivanha sumutus toimii tänäkin päivänä jossa naiset ovat saaneet jalansijaa "vanhimmistoissa ja seurakunta pastorin viroissa"! Raamattu on tuosta kuitenkin aivan toista mieltä! Raamatun ilmoitus on siis aivan toinen kuin ihmistunteitten asettama käytäntö! Ja tämä ei ole mitään satua jos vain tuntee Raamatun ilmoitusta vähänkin!
Terv, mathetes - länkyttänyt
mathetes kirjoitti:
Kyllä Jukka toi esiin mielestäni vakavan ajatuksen, ei se mikään satu ole vaikka niin väitit! Kyseessä on vakavasti otettava asia! Miksi paratiisin käärme ei ensin houkutellut Aadamia? No siksi koska se tiesi, että naisen tahto ja mieli oli ensin helpompi houtella ansaan ja sen se myös tiesi, että sitten kun nainen oli jo langetettu, oli naisen kautta helppoa langettaa myös mies! Niin myös kävi!
Olen nähnyt nykypäivänkin elämässä lukuisia tapauksia missä miestä ja hänen tahtoaan pyörittää naisen voimakas tahto, jossa mies on kuin kumipallo naisen tahdon edessä! Jos mies ei ole "valveutunut" eli riittävän tahdonvoimainen, niin hän todellakin voi joutua naisen tahdon pyöritykseen ja oma tahto on silloin totaalisesti myyty naisen tunnetahtoon!
Kun katsomme tänäpäivänä seurakuntien työntekijä listaa, niin tuo ilmiö on selkeästi nähtävissä, että naisen tahto on viety yli raamatun ilmoituksen, eli monet sellaiset seurakuntavirat ovat nykypäivänä jo naisten hallussa jotka Raamatun ilmoituksen mukaan ovat alkujaan asetettu "VAIN" miehisiksi seurakuntaviroiksi! Miehet ovat "sumutetut" naisten tunnetahdon edessä (jonka paratiisin käärme hyvin tiesi) ja niin tuo ikivanha Jumalallinen totuus on hämärtynyt inhimillisen tunnetahdon tieltä lihanmielenmukaiseksi tahdoksi ohi Raamatun totuuden! Tuo ilmiö on jo lähtenyt vyörymään kuin lumipallo ja sitä on vaikea enään pysäyttää monissa seurakunnissa joissa yhteiskunnan lainsäädäntö sanelee virkojen laillisuuden!
Vapaissa seurakunnissa tuo asia olisi vielä hoidettavissa kohtalaisen helposti jos vain veljillä vanhimmistoissa löytyisi senverran selkärankaa ja "uskallusta uhmata vaimojen/naisien tahtoa" perheriidoista huolimatta! Olen varma, että Jumala tulisi palkitsemaan sellaisen seurakunnan "ruhtinaallisesti" missä Jumalan sanaa nöyrästi kunnioitettaisiin sellaisenaan niinkuin Raamattu asian on ilmoittanut!
Vapaat suunnat ovat siis myös "sumutettu" tuon paratiisin valehtelijan kautta ja niin tuo ikivanha sumutus toimii tänäkin päivänä jossa naiset ovat saaneet jalansijaa "vanhimmistoissa ja seurakunta pastorin viroissa"! Raamattu on tuosta kuitenkin aivan toista mieltä! Raamatun ilmoitus on siis aivan toinen kuin ihmistunteitten asettama käytäntö! Ja tämä ei ole mitään satua jos vain tuntee Raamatun ilmoitusta vähänkin!
Terv, mathetestätä paskaasi jo iät ja ajat. Se ei vakuuta ihmistä, joka kunnioittaa naisenkin oikeuksia. Tämä kysymys on myös moraalinen: onko kenelläkään oikeutta alistaa toista esimerkiksi sukupuolen perusteella? Mielestäni ei.
Suljetuissa uskonnollisissa yhteisöissänne voitte tiettyyn rajaan asti tehdä kuten lystäätte niin naisten kuin homojenkin oikeuksien suhteen ja polkea niitä mielinmäärin lokaan mutta samaa toimintamallia ette voi soveltaa yhteiskuntaan. Se tulisi muistaa.
Tekstisi herättää kuitenkin muutamia kysymyksiä.
"Miksi paratiisin käärme ei ensin houkutellut Aadamia? No siksi koska se tiesi, että naisen tahto ja mieli oli ensin helpompi houtella ansaan ja sen se myös tiesi, että sitten kun nainen oli jo langetettu, oli naisen kautta helppoa langettaa myös mies! Niin myös kävi! "
Kuitenkaan esimerkiksi Raamatun suhde seksuaalisuuteen ja lankeamiseen on sellainen, että naisen pitää tehdä kaikkensa jotta mies ei lankeaisi, niin käyttäytymisen kuin pukeutumisenkin suhteen. Samat vaatimukset eivät kuitenkaan tule yhtä korostuneesti, eivätkä kaikilta osin lainkaan esiin vaatimuksina miehelle.
Raamatussa naisen tehtävä on varjella miestä haureuden synniltä, eli voidaan päätellä, että miehen tahto on tässä asiassa naisen tahtoa heikompi.
"Olen nähnyt nykypäivänkin elämässä lukuisia tapauksia missä miestä ja hänen tahtoaan pyörittää naisen voimakas tahto, jossa mies on kuin kumipallo naisen tahdon edessä! Jos mies ei ole "valveutunut" eli riittävän tahdonvoimainen, niin hän todellakin voi joutua naisen tahdon pyöritykseen ja oma tahto on silloin totaalisesti myyty naisen tunnetahtoon!"
Eli se miehen tahto on sittenkin heikompi? Tässä väität täysin päinvastaista kuin edellä! Päätä nyt mitä mieltä olet.
Mitä muuten tarkoittaa "tunnetahto"? Ei sellaista sanaa ole. - mathetes
länkyttänyt kirjoitti:
tätä paskaasi jo iät ja ajat. Se ei vakuuta ihmistä, joka kunnioittaa naisenkin oikeuksia. Tämä kysymys on myös moraalinen: onko kenelläkään oikeutta alistaa toista esimerkiksi sukupuolen perusteella? Mielestäni ei.
Suljetuissa uskonnollisissa yhteisöissänne voitte tiettyyn rajaan asti tehdä kuten lystäätte niin naisten kuin homojenkin oikeuksien suhteen ja polkea niitä mielinmäärin lokaan mutta samaa toimintamallia ette voi soveltaa yhteiskuntaan. Se tulisi muistaa.
Tekstisi herättää kuitenkin muutamia kysymyksiä.
"Miksi paratiisin käärme ei ensin houkutellut Aadamia? No siksi koska se tiesi, että naisen tahto ja mieli oli ensin helpompi houtella ansaan ja sen se myös tiesi, että sitten kun nainen oli jo langetettu, oli naisen kautta helppoa langettaa myös mies! Niin myös kävi! "
Kuitenkaan esimerkiksi Raamatun suhde seksuaalisuuteen ja lankeamiseen on sellainen, että naisen pitää tehdä kaikkensa jotta mies ei lankeaisi, niin käyttäytymisen kuin pukeutumisenkin suhteen. Samat vaatimukset eivät kuitenkaan tule yhtä korostuneesti, eivätkä kaikilta osin lainkaan esiin vaatimuksina miehelle.
Raamatussa naisen tehtävä on varjella miestä haureuden synniltä, eli voidaan päätellä, että miehen tahto on tässä asiassa naisen tahtoa heikompi.
"Olen nähnyt nykypäivänkin elämässä lukuisia tapauksia missä miestä ja hänen tahtoaan pyörittää naisen voimakas tahto, jossa mies on kuin kumipallo naisen tahdon edessä! Jos mies ei ole "valveutunut" eli riittävän tahdonvoimainen, niin hän todellakin voi joutua naisen tahdon pyöritykseen ja oma tahto on silloin totaalisesti myyty naisen tunnetahtoon!"
Eli se miehen tahto on sittenkin heikompi? Tässä väität täysin päinvastaista kuin edellä! Päätä nyt mitä mieltä olet.
Mitä muuten tarkoittaa "tunnetahto"? Ei sellaista sanaa ole.Kyllä naisen oikeuksia kunnioitetaan, tottakai, mutta sinä näemmä et lainkaan käsitä mistä nyt on ollut kyse! Miksi siis kiivailet lainkaan asioista joita et lainkaan näemmä ymmärrä!?
Jos mies ei ole riittävän "valveutunut Jumalan sanassa ja hengessä", niin voi käydä helposti niin, että mies voi joutua naisen pauloihin, eli naisellisen viettelyksen orjaksi ja langeta Jumalan kirkkalta ja suoralta tieltä inhimillisen ihmistahdon tielle!
En tahdo olla sinun hengellisen kehityksesi jarruna, (älä pelkää), vaan toivotan sinulle runsasta siunausta siihen hengelliseen kehitykseen jota sinä nyt omaat otselläsi, "mitä se hengellinen kehitys sitten lieneekään", niin lisääntyköön se sinulle oikein runsaasti ja pikavauhtia!!!
Sinäkin mm, näemmä omaat juuri sitä "romahtanutta henkistä kehitystä ja selkärangattomuutta jota uskonveljissä nykyään runsaasti havaitsen"! (eihän toki kaikissa!) Paratiisin käärme on tehnyt tarkoittamansa tehtävän tehokkaasti sinussakin! Tee siis pikaisesti parannus elämässäsi ja usko Raamatun sana niinkuin se on uskoville ilmoitettukin äläkä vesitä sitä tunteittesi mukaan jotta perisit kerran iankaikkisen taivaan ilon ja rauhan yhdessä Kristuksen kanssa!
Jeesus sinullä nämä asiat kirkkaasti sanallaan ja hengellään valaiskoon!
Terv, mathetes, Kristuksen nöyrä oppilas! - Jumalan suunnasta
mathetes kirjoitti:
Kyllä naisen oikeuksia kunnioitetaan, tottakai, mutta sinä näemmä et lainkaan käsitä mistä nyt on ollut kyse! Miksi siis kiivailet lainkaan asioista joita et lainkaan näemmä ymmärrä!?
Jos mies ei ole riittävän "valveutunut Jumalan sanassa ja hengessä", niin voi käydä helposti niin, että mies voi joutua naisen pauloihin, eli naisellisen viettelyksen orjaksi ja langeta Jumalan kirkkalta ja suoralta tieltä inhimillisen ihmistahdon tielle!
En tahdo olla sinun hengellisen kehityksesi jarruna, (älä pelkää), vaan toivotan sinulle runsasta siunausta siihen hengelliseen kehitykseen jota sinä nyt omaat otselläsi, "mitä se hengellinen kehitys sitten lieneekään", niin lisääntyköön se sinulle oikein runsaasti ja pikavauhtia!!!
Sinäkin mm, näemmä omaat juuri sitä "romahtanutta henkistä kehitystä ja selkärangattomuutta jota uskonveljissä nykyään runsaasti havaitsen"! (eihän toki kaikissa!) Paratiisin käärme on tehnyt tarkoittamansa tehtävän tehokkaasti sinussakin! Tee siis pikaisesti parannus elämässäsi ja usko Raamatun sana niinkuin se on uskoville ilmoitettukin äläkä vesitä sitä tunteittesi mukaan jotta perisit kerran iankaikkisen taivaan ilon ja rauhan yhdessä Kristuksen kanssa!
Jeesus sinullä nämä asiat kirkkaasti sanallaan ja hengellään valaiskoon!
Terv, mathetes, Kristuksen nöyrä oppilas!Hahahahahahahahah!
Jumalan suunnasta kirjoitti:
Hahahahahahahahah!
torontonauru ? Sama suku ja maata molemmat. Ja sama lähdestä !! Häpeisit edes !!!
- mathetes
Jumalan suunnasta kirjoitti:
Hahahahahahahahah!
Olet ilmeisestikin keskenkasvuinen provo!
Mutta siunattua Jumalan tien ja tahdon löytämiseksi!
Terv, nimim, mathetes mathetes kirjoitti:
Olet ilmeisestikin keskenkasvuinen provo!
Mutta siunattua Jumalan tien ja tahdon löytämiseksi!
Terv, nimim, mathetesKiitän hyvistä ja raamatullisista kirjoituksistasi. Vaikka viestini jäi keskeneräiseksi niin osasit vastata siihen raamatullisesti.
Nimimerkki savonarola oli minulle läheinen ystävä ja tunnen hänet hyvin 1990-luvulta lähtien. Hän oli tullut uskoon. Kerroimme toisillemme "arkojakin syntejä". Ongelma välillämme syntyi, kun hän paljasti menneisyyden tapahtumistani asioita kolmansille (toisille) ihmisille. Hän ei kuitenkaan tehnyt sitä luvatta, sillä olin sanonut, että hän voi puhua asioistani muillekin, mutta luotin, ettei hän kerro eteenpäin asioista, joita olin tunnustanut hänelle. Tässä kohden savonarolalla ei ollut ymmärrystä vaan paljasti menneisyyttäni ihmisille, joille ei lähimmäisen syntimenneisyyttä olisi pitänyt kertoa. Luotin hänen ymmärrykseensä, mutta käytäntö osoittaa, että olin väärässä. En tässä halua ilmaista, keille hän tekemistäni synneistä kertoi enkä missään tappauksessa tule kertomaan siitä, mihin synteihin hän lankesi.
Toivon kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta savonarolalle. Jumala suokoon, että evankeliumi kaikessa voimassaan avautuisi savonarolalle ja että hän siunaisi minua kuten minä siunaan häntä.
Jeesus Kristus siunatkoon Sinua nm mathetes.- henkilökohtaisia
jukka.finland kirjoitti:
Kiitän hyvistä ja raamatullisista kirjoituksistasi. Vaikka viestini jäi keskeneräiseksi niin osasit vastata siihen raamatullisesti.
Nimimerkki savonarola oli minulle läheinen ystävä ja tunnen hänet hyvin 1990-luvulta lähtien. Hän oli tullut uskoon. Kerroimme toisillemme "arkojakin syntejä". Ongelma välillämme syntyi, kun hän paljasti menneisyyden tapahtumistani asioita kolmansille (toisille) ihmisille. Hän ei kuitenkaan tehnyt sitä luvatta, sillä olin sanonut, että hän voi puhua asioistani muillekin, mutta luotin, ettei hän kerro eteenpäin asioista, joita olin tunnustanut hänelle. Tässä kohden savonarolalla ei ollut ymmärrystä vaan paljasti menneisyyttäni ihmisille, joille ei lähimmäisen syntimenneisyyttä olisi pitänyt kertoa. Luotin hänen ymmärrykseensä, mutta käytäntö osoittaa, että olin väärässä. En tässä halua ilmaista, keille hän tekemistäni synneistä kertoi enkä missään tappauksessa tule kertomaan siitä, mihin synteihin hän lankesi.
Toivon kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta savonarolalle. Jumala suokoon, että evankeliumi kaikessa voimassaan avautuisi savonarolalle ja että hän siunaisi minua kuten minä siunaan häntä.
Jeesus Kristus siunatkoon Sinua nm mathetes.asioitanne palstalla? Sitä varten ovat olemassa muut viestintäkanavat.
Nyt aloituksessani on käynyt niin, että osa kirjoittamastani puuttuu. Varmasti minun virhe, kun en saanut viestiä heti lähtemään ja "romplasin" koneeni kanssa.
Kirjoitan viestit yleensä Wordille ja kopioin sitten aloitukseksi. Samoin teen vastausteni kanssa. Näin ne tallentuvat koneelleni vaikka palstalta ne poistettaisiinkin. Tätä aloitusta tuskin poistetaan vaikka se oli "tynkä" sellainen.
Kirjoitin viestini erään puhelinkeskustelun jälkeen, jossa soittaja käsitteli syntiinlankeemukseen liittyviä asioita. Hänelle osoitin pyyntöni ottaa minuun yhteyttä.
ps. ab:n ei pidä ottaa kirjoituksiani häneen kohdistettuina tai provoina. Mainitsen kyllä nimeltä, jos viestini kohdistuu johonkin määrättyyn kirjoittajaan. Näin teen esim. Ekivaarin kohdalla, josta olen useita kertoja todennut, että hän on harhaoppinen, kieltää Raamatun ja helluntailaisten uskontunnustuksen ja pyrkii aktiivisesti eksyttämään ihmisiä.Se oli aika kumma se"Otappas yhteyttä"siksi laitoinkin"on aika kummalliseksi mennyt palsta." :) :)
- Jukan päässä
Perkele tuntuu olevan Jukka.Finlandin päässä. Nyt on avaamasi vainokampanja Ekivaaria vastaan menossa. Keitäs muita olet ajatellut tuomita helvettiin, senkin saasta?
- leahim
Tekstiä taas!
Mikäs se sitten
siun päässäsi on?
Osataanko sitä olla
yhtään asiallisempia...
Aikuisiakun ollaan,
vai ollaanko???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3274347Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3312656- 702301
- 821939
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4351720MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311479Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2141324Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261299"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341232- 661173